Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.625 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Robbie8454 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:52:
Klopt. Dus ze gaan kijken of onderstaande optie mogelijk is, zonder onderliggende speaker uiteraard:

[Afbeelding]
Ah de lucht in, dat kan, hoop ik dat er wel ruimte is voor bekabeling, maar snap dat ene firma welke eerder werd genoemd een enyaq wil om te onderzoeken wat wel-niet kan en daarop een pakket maken-afstemmen.
Zonder onderliggende speaker had ik begrepen zonder te melden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:50:
Klopt in ieder geval wat 1 ding betreft niet: heb alleen basis, maar als ik TA aan heb staan remt hij te pas en te onpas.

Hier in A'dam bij wegwerkzaamheden langs de kant van de weg waar echt niemand langzamer gaat rijden, ziet hij 30km bord en remt dan af. Om dan pas 100 meter later weer naar 50 te gaan.

dus in de stad gaat dat predictieve uit bij mij

@knirrebir gevaarlijke bochten en rotondes reageert hij ook nog op
Thnx for reply, maar dat te pas en onpas remmen is niet fijn en snap wanneer je dit uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:55:
Dankje! Ik heb nu al 12 aanmeldingen, maar iedereen mag blijven sturen. Ik verwacht a.s, woensdag iedereen mijn concept te kunnen sturen dat door een jurist getoetst is. De brief krijgt de vorm van een ‘ingebrekestelling’, een juridische term voor een schriftelijke aanmaning. To be continued....
Overigens heeft mijn dealer al heel zielig gemeld dat ze er niks aan kunnen doen omdat Pon niet levert. Dat is natuurlijk flauwekul omdat de dealer onze (of de LM’s) contractpartij is. De dealers zullen dan ongetwijfeld Pon onder druk zetten om alsnog te leveren ofte compenseren. Hoe meer zielen, hoe meer kans van slagen, dus twijfel niet om mij even een PB met je e-mailadres te sturen! :)
HELD, heb jij nog plaatjes nodig voor de brief of heb je die al genoeg wat hier gepost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 10:30
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Vraag me dan of of bij genen die assistentie basis hebben na update het reageren / afremmen / advies n.a.v. verkeersborden nu weg is of niet en wellicht ging het helemaal niet om verkeersborden, maar juist op verloop van weg en dat reageren / afremmen / advies was om versnel pedaal los te laten bijvoorbeeld voor rotonde en/of bocht.
Ik heb de update gehad en zodra ik de cruise control aan zet, reageert de auto op alle verkeersborden, heel irritant! Weet iemand hoe je dat uit kunt zetten zonder de basis cruise control te behouden? Die gebruik ik namelijk veelvuldig om een rustig tempo vast te kunnen houden en voorkomt kramp in mijn rechter been op lange ritten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:59:
[...]

HELD, heb jij nog plaatjes nodig voor de brief of heb je die al genoeg wat hier gepost is?
Ja, dankje, ik denk dat ik de juiste plaatjes heb, maar aanvulling meesturen met een PB is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik heb toch maar even mijn mailadres gedeeld.... des te meer zielen des te groter de kans van slagen is lijkt me, ook al heb ik er persoonlijk niet heel veel last van waarschijnlijk maar het gaat om het principe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:01:
Ja, dankje, ik denk dat ik de juiste plaatjes heb, maar aanvulling meesturen met een PB is welkom!
Plaatjes en tekst uit brochure heb je?
Ander spul heb ik niet.
Wil je nog info qua voorbeeld berekeningen of is dat pas nodig voor vervolg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeiaStart
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-01-2024
[...]

Dankje! Ik heb nu al 12 aanmeldingen, maar iedereen mag blijven sturen. Ik verwacht a.s, woensdag iedereen mijn concept te kunnen sturen dat door een jurist getoetst is. De brief krijgt de vorm van een ‘ingebrekestelling’, een juridische term voor een schriftelijke aanmaning. To be continued....
Overigens heeft mijn dealer al heel zielig gemeld dat ze er niks aan kunnen doen omdat Pon niet levert. Dat is natuurlijk flauwekul omdat de dealer onze (of de LM’s) contractpartij is. De dealers zullen dan ongetwijfeld Pon onder druk zetten om alsnog te leveren ofte compenseren. Hoe meer zielen, hoe meer kans van slagen, dus twijfel niet om mij even een PB met je e-mailadres te sturen! :)
PM verstuurd. Collectief aanpakken maakt denk ik inderdaad de kans van slagen groter. I'm in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
[...]

you've got mail _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:00:
[...]

Ik heb de update gehad en zodra ik de cruise control aan zet, reageert de auto op alle verkeersborden, heel irritant! Weet iemand hoe je dat uit kunt zetten zonder de basis cruise control te behouden? Die gebruik ik namelijk veelvuldig om een rustig tempo vast te kunnen houden en voorkomt kramp in mijn rechter been op lange ritten :)
Menu - Hulpsystemen - lijst weergave - ACC - de 2 Voorspelling xxx uitzetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-10 16:57
ManiacScum schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:01:
Ik heb toch maar even mijn mailadres gedeeld.... des te meer zielen des te groter de kans van slagen is lijkt me, ook al heb ik er persoonlijk niet heel veel last van waarschijnlijk maar het gaat om het principe.
Voor mij hetzelfde. Het is de optelsom.
We gaan hier gewoon eens een punt maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:13
Robbie8454 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Klopt. Dus ze gaan kijken of onderstaande optie mogelijk is, zonder onderliggende speaker uiteraard:

[Afbeelding]
dat zou een hele mooie oplossing zijn!! ben erg benieuwd wat zoiets zou kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Robbie8454 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:32:
@jdenijs @SSJVegito blijkbaar staat dit bedrijf in contact met Pon zelf. Wat ik begreep. Ze hebben momenteel 200 aanvragen. Ze wachten alleen nog op een fysieke auto vanuit de importeur om de boel te kunnen bekijken. Ik rij er dus zelf binnenkort langs met een proefrit. Even de boel versnellen. Optie centerspeaker heb ik ook doorgegeven. Ze gaven direct aan dat de Enyaq hier geen ruimte voor heeft, ze zijn goed op de hoogte dus, maar ik moest wat voorbeelden insturen en dan gingen ze kijken naar de mogelijkheden. Al met al erg positief dus.
Hoe heet dat bedrijf? Wil die van mij wel uitlenen voor leuke korting. Gewoon dagje kijken wat past en het dan laten zitten. Scheelt ze nog werk ook, >:)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-10 18:33
Donderdag de 20e levering van mijn Enyaq. ZIn in!

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-10 14:08
Nu iets vreemds aan de hand. De app geeft aan dat de auto al een tijdje op 22% staat met laden. Terwijl de auto zelf aangeeft al op 37% te zitten. App werkt dus niet bij. Heb al een keer uitgelogd en daarna weer ingelogd.

Zie de foto’s voor toelichting. Foto’s zijn op hetzelfde moment genomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dt1iJjoy1FezjRPs8Jmmt_vNZVk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dxGEsQzVYEQD08U2we8fznqC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KEcRKPq3fgbogWf1_3k4fpCxjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8I9FA17aFDfUBvnzfoURtDaM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1G8KuE2K07Qv7FSy2riFdaTN3wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJ0kUmgUcHp4kaNb5J2k52ZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:58:
[...]

Thnx for reply, maar dat te pas en onpas remmen is niet fijn en snap wanneer je dit uitzet.
Moet je dat dan iedere keer als je de auto start uitzetten? Of blijft het op uit staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Alex Timmermans schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:49:
[...]

Moet je dat dan iedere keer als je de auto start uitzetten? Of blijft het op uit staan?
blijft uitstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Dan hoop ik dat ik het (definitief) kan uitzetten…😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
remc1979 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:47:
Nu iets vreemds aan de hand. De app geeft aan dat de auto al een tijdje op 22% staat met laden. Terwijl de auto zelf aangeeft al op 37% te zitten. App werkt dus niet bij. Heb al een keer uitgelogd en daarna weer ingelogd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Al op de refresh knop van je app geklikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reimzter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:50:
[...]

Tas voor laadkabel niet standaard, hoort bij transport optie skoda sound system.
Hangt af van de configurator die je destijds hebt ingevuld. Begin december stond deze niet bij de opties. Eind december was dit wel een optie, voor maar liefst €0! Dus die heb ik uiteindelijk wel geselecteerd natuurlijk. Bij mij zal ie er dus bij zitten, want mijn fiscale waarde en bijtelling is hierop gebaseerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
jdenijs schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:20:
[...]

dat zou een hele mooie oplossing zijn!! ben erg benieuwd wat zoiets zou kosten.
Ik houd je op de hoogte.
jeroenkb schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:22:
[...]

Hoe heet dat bedrijf? Wil die van mij wel uitlenen voor leuke korting. Gewoon dagje kijken wat past en het dan laten zitten. Scheelt ze nog werk ook, >:)
CARlectra denk niet dat ze dat doen. Valt te veel aan te verdienen natuurlijk😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remc1979
jdbiggelaa schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:30:
[...]

Al op de refresh knop van je app geklikt?
Al ontelbare keren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Plaatjes en tekst uit brochure heb je?
Ander spul heb ik niet.
Wil je nog info qua voorbeeld berekeningen of is dat pas nodig voor vervolg?
Ik hen de brochure ook in papier formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
remc1979 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ik ook kon de airco niet aanzetten en de app lijkt geen verbinding meer te hebben met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Bedankt, dat lijkt erop dat wat eerder al bekend was, dat emergency assist in ieder geval verschil zou zijn.
Het reageren op verkeersborden deed/doet assistentie basis ook.

Weet dat mibkiller als eerste bij assistentie basis emergency assist had, maar door update is dit weg.
Anderen met assistentie basis hebben geen emergency assist gehad.

Vraag me dan of of bij genen die assistentie basis hebben na update het reageren / afremmen / advies n.a.v. verkeersborden nu weg is of niet en wellicht ging het helemaal niet om verkeersborden, maar juist op verloop van weg en dat reageren / afremmen / advies was om versnel pedaal los te laten bijvoorbeeld voor rotonde en/of bocht.
Bij mij werkt basis nog steeds hetzelfde.
Of ik een update heb gehad weet ik ook niet. Wat ik zaterdag al heb gepost is mijn versie hetzelfde als iemand aangaf die een update gehad te hebben. Zover ik weet heb ik geen update gehad...

Wat me trouwens ook opviel bij de hulpsystemen staat het 3e icoontje er wel als de auto nog in standby staat. Verdwijnt zodra je de rem intrapt/ auto start

[ Voor 7% gewijzigd door Neeler op 10-05-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:08
Bij ook geen verbinding meer met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:53:
Dan hoop ik dat ik het (definitief) kan uitzetten…😳
Ik ook, maar weet niet wat er wel-niet kan, maar dat kan je lezen in instructie boekje ;) zal ik straks even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Reimzter schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:37:
Hangt af van de configurator die je destijds hebt ingevuld. Begin december stond deze niet bij de opties. Eind december was dit wel een optie, voor maar liefst €0! Dus die heb ik uiteindelijk wel geselecteerd natuurlijk. Bij mij zal ie er dus bij zitten, want mijn fiscale waarde en bijtelling is hierop gebaseerd. 8)7
Op die manier snap ik je, maar ik heb alleen gepost wat er in prijslijst staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Op die manier snap ik je, maar ik heb alleen gepost wat er in prijslijst staat.
Maar wat ga je nou net zo’n tas doen?
De kabel ligt toch netjes opgerold onder de plank.
Is het dan niet een beetje dubbelop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
In de film van bjorn nyland.
Zie je dus weer een andere uitvoeringen met elektrische achterklep maar geen virtuele pedal.
Dus ja wel vreemd zou er dan toch bij 80 comfort een elektrische kofferbak klep zijn in andere landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Alex Timmermans schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:21:
[...]

Als je bagage erop ligt til je die klep niet zo op.
Daarom kan je links de tas met de kabel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
  • Laatst online: 02-09-2021
@jdenijs @SSJVegito blijkbaar staat dit bedrijf in contact met Pon zelf. Wat ik begreep. Ze hebben momenteel 200 aanvragen. Ze wachten alleen nog op een fysieke auto vanuit de importeur om de boel te kunnen bekijken. Ik rij er dus zelf binnenkort langs met een proefrit. Even de boel versnellen. Optie centerspeaker heb ik ook doorgegeven. Ze gaven direct aan dat de Enyaq hier geen ruimte voor heeft, ze zijn goed op de hoogte dus, maar ik moest wat voorbeelden insturen en dan gingen ze kijken naar de mogelijkheden. Al met al erg positief dus.
Bij welk bedrijf is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Houd ons op de hoogte a.u.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 14:55

zumba

De eAmbu is onderweg!

ervh schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:32:
Donderdag de 20e levering van mijn Enyaq. ZIn in!
Verschil moet er wezen.. wij veel eerder. Woensdag. O-)

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 14:55

zumba

De eAmbu is onderweg!

ManiacScum schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:01:
+1

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
scooper1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:08:
Bij ook geen verbinding meer met de auto.
Meer mensen last van? Dan ben ik minder bezorgd en gaat het waarschijnlijk om een storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
Doet het weer 🙆🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
scooper1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:48:
Doet het weer 🙆🏻‍♂️
Hoe heb je het opgelost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scooper1
Opnieuw ingelogd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 10:24
zumba schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:45:
[...]

Morgen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
scooper1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:48:
Doet het weer 🙆🏻‍♂️
Hier nog niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Gupper schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:49:
Ik hen de brochure ook in papier formaat
Thnx, @jdbiggelaa heb je nog iets aan brochure op papier, @Gupper heeft deze namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:21:
Heeft te maken dat bij skoda sound system en (zeer) waarschijnlijk woofer en/of versterker in 'bak' onder bodem bagageruimte zit, dan 'niet' voldoende plek voor kabel, dus krijg je tas voor kabel om aan zijkant op te bergen, daar is wel voldoende plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
zumba schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:45:
Ik zou de goden niet gaan verzoeken en geduld is een schone zaak, belangrijk is dat je bestelde enyaq uiteindelijk krijgt en voor grootste deel graag in 2021 vanwege bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Als je de juiste uitvoering hebt dan kan je de achterklep met een voetbeweging openen.
Maar wat als je na het openen een zware doos in je handen hebt? Gaat het sluiten dan alleen met de knop? Just curious 🧐

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mgoldfinger
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-07-2022
Hallo allemaal

Na veel gelezen te hebben in dit forum bij deze een post vanuit mijn kant. Gister de Enyaq besteld, zakelijke lease en ter vervanging van mijn Nissan Leaf 40 Tekna..Verwachte levering in week 48 (fingers crossed) via A-point Amsterdam

Heb uiteindelijk de volgende configuratie besteld:
- 60 kw, Black Magic
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
- Warmtepomp (heeft mijn Leaf ook)
- Comfort
- Klimaat
- Sport

Accessoires:
- Skoda naam in zwart
- Zonder model / type aanduiding
- Kaneelbruin Eco-Nappa Leder, geperforeerd, met zwarte stiksels, incl. alle panelen waar anders de standaard bekleding opzit van Skoda. Heb deze als accessoire besteld ipv af fabriek ivm de bijtelling. Klein nadeel: geen led strip in het dashboard, maar wel custom stiksels 

Achteraf nog te doen:
- Grill zwart wrappen
- Middenconsole paneel in hoogglans zwart bestellen bij de dealer. Verwacht dat dit “stukje plastic” een paar tientjes zal kosten.

Bewust niet gekozen voor 100kw laden. Heb thuis op de oprit een laadpaal en laad praktisch nooit langs de snelweg. Zolang ik met 1 lading vanuit Laren NH in antwerpen of Dusseldorf kan komen, ben ik blij.

Ook bewust niet gekozen voor assistentie. Dergelijke systemen zitten nu ook op mijn Leaf (vergelijkbaar met lane assist en travel assist), maar gebruik het praktisch nooit. Ook de adaptief cruise control vindt ik persoonlijk niet echt fijn. Reageert in mijn mening meestal te snel bij afremmen, en te langzaam bij inhalen.

De wielen standaard gelaten ivm kosten (anders had ik deze ook in zwart laten uitvoeren, 20 inch).

Enige wat ik echt ga missen is uitblijven van SSS. Heb een Bose installatie in mijn Leaf en dat klinkt naar mijn mening toch echt beter dan de standaard Enyaq uitrussting, Heeft iemand hier al ervaring met het upgraden van de Enyaq audio? Bijvoorbeeld andere speakers, subwoofer installeren, versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Alex Timmermans schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:31:
Als je de juiste uitvoering hebt dan kan je de achterklep met een voetbeweging openen.
Maar wat als je na het openen een zware doos in je handen hebt? Gaat het sluiten dan alleen met de knop? Just curious 🧐
Wederom middels voetbeweging, knop of sleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 11:46
Ik zou verwachten met de knop, denk dat je met de klep open wat lastiger bij je bumper komt met je voeten. Zal het eens testen bij mijn Renault die heeft ook die leuke schop tegen mijn bumper optie.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Had rond 16uur ook geen verbinding met de app. Dacht dat het kwam doordat de auto in een parkeergarage stond (heb er eerder gestaan en toen wel verbinding). Nu is het weer online. Niets voor hoeven doen

[ Voor 9% gewijzigd door Loepoog op 10-05-2021 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 10:35
Neeler schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:52:
[...]

Wat me trouwens ook opviel bij de hulpsystemen staat het 3e icoontje er wel als de auto nog in standby staat. Verdwijnt zodra je de rem intrapt/ auto start
Even gekeken of ik ook 3e symbool heb naar aanleiding van jouw bericht. Check. Heb zelf Assistent Plus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYbuKYkyPLd6B3lGwEEx-JIGXJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBbKjeMAcmbgsFLj7dSAiVO8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
mibkiller schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:34:
In de film van bjorn nyland.
Zie je dus weer een andere uitvoeringen met elektrische achterklep maar geen virtuele pedal.
Dus ja wel vreemd zou er dan toch bij 80 comfort een elektrische kofferbak klep zijn in andere landen.
Zoals Bjorn het doet, deed ik het de eerste dag ook. Te snel en teveel links en rechtsbewegingen. Daar snapt de sensor niets van. Rustige schopje en dan 1,5 seconde wachten.
Ik denk dat het eerder aan z'n onkunde ligt dan dat de virtual pedal er niet op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Nope, dat kan ook met de virtual pedal

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stofmeister
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-10 13:57
knirrebir schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Denk dat in dit topic de duidelijkheid niet komt, mede omdat we geen ionity krijgen, ik zou voorstellen stel vraag aan dealer en/of importeur.
Hoi, ik heb de powerpass app net gekoppeld aan mijn Enyaq en VIN nummer. Heb me wel als Duitser voorgedaan (je moet er wat voor over hebben) . Heb nu zonder maandlasten het charge faster pakket. Benieuwd of ik de kaart ook opgestuurd krijg. Kon de twee letters in mijn postcode niet invullen. Verder hele registratie prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S62UrjE35ud3kgeomg8P2CFKZrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7uPhJ8QbRhd4UtcsjYXScbI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
Reimzter schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:37:
[...]

En zo heb ik mij laten verleiden tot het IV pakket a 90 euro....(tasje, laadkabel reiniger en zo'n plastic kap als je laad terwijl het ....(vul zelf maar in)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Stofmeister schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:56:
[...]

Hoi, ik heb de powerpass app net gekoppeld aan mijn Enyaq en VIN nummer. Heb me wel als Duitser voorgedaan (je moet er wat voor over hebben) . Heb nu zonder maandlasten het charge faster pakket. Benieuwd of ik de kaart ook opgestuurd krijg. Kon de twee letters in mijn postcode niet invullen. Verder hele registratie prima.

[Afbeelding]
briljant als dit werkt.

Maar dan moeten we er geen ruchtbaarheid aan geven. Gaan ze de boel weer dichtzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
mgoldfinger schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:32:
Hallo allemaal

Na veel gelezen te hebben in dit forum bij deze een post vanuit mijn kant. Gister de Enyaq besteld, zakelijke lease en ter vervanging van mijn Nissan Leaf 40 Tekna..Verwachte levering in week 48 (fingers crossed) via A-point Amsterdam

- 60 kw, Black Magic
- Comfort
- Klimaat
- Sport

Accessoires:
- Skoda naam in zwart
- Kaneelbruin Eco-Nappa Leder, geperforeerd, met zwarte stiksels, incl. alle panelen waar anders de standaard bekleding opzit van Skoda. Heb deze als accessoire besteld ipv af fabriek ivm de bijtelling. Klein nadeel: geen led strip in het dashboard, maar wel custom stiksels 

Achteraf nog te doen:
- Grill zwart wrappen
- Middenconsole paneel in hoogglans zwart bestellen bij de dealer. Verwacht dat dit “stukje plastic” een paar tientjes zal kosten.

Bewust niet gekozen voor 100kw laden. Heb thuis op de oprit een laadpaal en laad praktisch nooit langs de snelweg. Zolang ik met 1 lading vanuit Laren NH in antwerpen of Dusseldorf kan komen, ben ik blij.

Ook bewust niet gekozen voor assistentie. Dergelijke systemen zitten nu ook op mijn Leaf (vergelijkbaar met lane assist en travel assist), maar gebruik het praktisch nooit. Ook de adaptief cruise control vindt ik persoonlijk niet echt fijn. Reageert in mijn mening meestal te snel bij afremmen, en te langzaam bij inhalen.

De wielen standaard gelaten ivm kosten (anders had ik deze ook in zwart laten uitvoeren, 20 inch).

Enige wat ik echt ga missen is uitblijven van SSS. Heb een Bose installatie in mijn Leaf en dat klinkt naar mijn mening toch echt beter dan de standaard Enyaq uitrussting, Heeft iemand hier al ervaring met het upgraden van de Enyaq audio? Bijvoorbeeld andere speakers, subwoofer installeren, versterker?
Gefeliciteerd! Zie mijn laatste paar Posts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Stofmeister schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:56:
[...]

[Afbeelding]
heb me nu als Belg voorgedaan. Zie nu ook de mogelijkheid om het aan te vragen.
Twijfel nu of ik daar op een niet te voorziene manier problemen mee kan krijgen door nu mijn VIN code als 'Belgisch' op te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:32
Hier met de Assistentie (Plus) en wel/niet TA, EA, PCC ook nul op rekest gekregen vanuit de importeer. Zij melden dat Assistentie Plus wel degelijk uitgebreider is dan de basis, want je het TA, EA en PCC. Verklaring voor wat er nu geconstateerd is bij personen met Assistentie Basis is uiteraard niet gegeven. Ik laat het er maar verder bij en ga verder met aftellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:56
@FJP84 Jammer hoor. Als PON het gewoon duidelijker in de prijslijst had gezet en niet zo loopt te liegen wat er op Assistentie Basis zit hadden we deze ellende niet. Maargoed, jij hebt tenminste nog een soort van tegemoetkoming van je leasemaatschappij. Ik zit nog op het punt dat ik wacht op de reactie van de dealer, die de vraag ook bij PON heeft uitgezet. Dan ga ik daarna wel klagen bij de leasemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Hallo allemaal

- 60 kw, Black Magic
- Comfort
- Klimaat
- Sport

Accessoires:
- Skoda naam in zwart

Achteraf nog te doen:
- Grill zwart wrappen

Qua audio lees veen pagina 491 terug, ben je helemaal op de hoogte.

Hoop het voor je qua stukje plastic, maar menigeen hier is voor meer simpele dingen terug gekomen met wat aan de hoge kant prijzen.
Als je wil wrappen zou ik @Ccreator een pm sturen om grill te wrappen en middenconsole, die doet dat voor zijn werk in Alkmaar of werkplaats Wormerveer.

Düsseldorf op 1 lading kan ambitieus zijn met oog op verbruik van 130km/h plus.
Ga uit van 3/5 actieradius (is een redelijke stelregel) dat levert 234km (van 390km) en jou rit is dan 200km.
Dan of niet te veel stukken harder dan 120km/h en/of niet teveel aan qua airco en dergelijke in de auto lijkt mij.

[ Voor 10% gewijzigd door knirrebir op 10-05-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert.duerink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
remc1979 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:16:
[...]

Ik heb te horen gekregen dat All Seasons nog niet leverbaar zijn. Bij jou dus wel lees is, of komt dat omdat ze op andere velgen liggen? (Niet de standaard enyaq velgen)
Ik heb zowel de velgen als de banden achteraf laten vervangen en dan kan er veel. Set koste wel (zonder inruil) €2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Pappabakker9045 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:39:
Even gekeken of ik ook 3e symbool heb naar aanleiding van jouw bericht. Check. Heb zelf Assistent Plus.
[Afbeelding]
Blijft 3e icoon staan?
Heb je emergency assist (getest)?
Kan je travel assist op stuurwiel en in infotainment activeren en deactiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Pas1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:57:
En zo heb ik mij laten verleiden tot het IV pakket a 90 euro....(tasje, laadkabel reiniger en zo'n plastic kap als je laad terwijl het ....(vul zelf maar in)
Maar heb je voordeel van de plastic kap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@FJP84 dank voor terugkoppeling, ruk, maar snap dat je op een moment denkt, bedankt, dit was het, ik ga verder.
@vinom hoop wel dat er iets van reactie gaat komen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
iV 60 Arctic Silver vanmiddag opgehaald bij van den Udenhout in Den Bosch (fijne communicatieve dealer), 7 november besteld.
Die kleur is echt schitterend, al veel head turners gezien:-)
Komende uit een Megane Estate diesel is dit toch wel andere koek....soepel, stil, snel genoeg en veel ruimte, is echt een flinke bak wat op de oprit staat!
Nog niet veel km's gemaakt maar 1e indruk is top!

Assistentie basis gekozen....TA zit er gewoon op, deze kan dus op het lijstje erbij!

Verder:

- Schuif- / kanteldak, 1e optie die ik altijd aanvink!
- Sport
- Trekhaak
- Loft (vantevoren niet in het echt gezien maar juiste keuze, mooi)
- Laadpaal thuis en op het werk, geen 100KW laden gekozen derhalve
- Family (prettig die zon-trek gordijntjes

Als ik wat meer meters gemaakt heb ga ik wat dieper op het geheel in, vooralsnog 6 maanden gewacht maar was het waard:-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3x5vUma8sYMBQRop6_TeqDVfYbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrrLP0Mg4wyDeWpJ5Ve3yLtk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CX_Euh_6tMEBCYzIFbauVuRIQxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjm6zE4RFsoJOzv9Fbp7TJVB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
Pappabakker9045 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:39:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HxH-sOnGl_No0ap1jD_R4Lq3S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gIZkmQOYp5QGlxsfkGRIDhC3.jpg?f=fotoalbum_large
Hier hetzelfde als ik de auto inschakel dan verdwijnt het icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Nr.10 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:37:
[Afbeelding]
Hier hetzelfde als ik de auto inschakel dan verdwijnt het icoontje.
Heb je assistentie basis of assistentie plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
JdeBar schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:36:
iV 60 Arctic Silver vanmiddag opgehaald bij van den Udenhout in Den Bosch (fijne communicatieve dealer), 7 november besteld.
Komende uit een Megane Estate diesel is dit toch wel andere koek....soepel, stil, snel genoeg en veel ruimte, is echt een flinke bak wat op de oprit staat!

Assistentie basis gekozen....TA zit er gewoon op, deze kan dus op het lijstje erbij!

Verder:

- Sport
- Trekhaak

Als ik wat meer meters gemaakt heb ga ik wat dieper op het geheel in, vooralsnog 6 maanden gewacht maar was het waard:-)
Hartstikke mooi, veel plezier ermee.
Toegevoegd aan lijst, ga morgen even update van lijst posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:32
vinom schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:09:
@FJP84 Jammer hoor. Als PON het gewoon duidelijker in de prijslijst had gezet en niet zo loopt te liegen wat er op Assistentie Basis zit hadden we deze ellende niet. Maargoed, jij hebt tenminste nog een soort van tegemoetkoming van je leasemaatschappij. Ik zit nog op het punt dat ik wacht op de reactie van de dealer, die de vraag ook bij PON heeft uitgezet. Dan ga ik daarna wel klagen bij de leasemaatschappij.
LM was de "messenger" zij als ook dealer kunnen nu niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Ga deze niet uitleggen, je hebt handleiding en kan het daarin lezen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:38:
[...]

Heb je assistentie basis of assistentie plus?
Goeie vraag ...... ik ben er nog niet achter.
Het is een First Edition 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Nr.10 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:23:
[...]

Als ik de skoda website mag geloven, hier, dan is het zonder assistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Vraagje voor de gelukkige bezitters, zit er in de passagiersdeur bij jullie een paraplu?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Yeah ! Vandaag heb ik mijn Enyaq opgehaald bij de dealer. En wat is het toch mooi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3-yRstVoi49XwT7R7E1jjRwlsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGaeqJ9l4Bg4sOS3Hx8acen2.jpg?f=fotoalbum_large

De Enyaq rijdt heel comfortabel! Ik ben ook blij met mijn 360 graden camera; aangezien het toch een grote auto is 😂

Ook ik heb de TA bij mijn Assistentie gekregen! Volgens de dealer is dit standaard en de Assistentie plus heeft het 3e icoontje erbij

Daarnaast heb ik gevraagd naar de powerpass. Powerpass was een “fout” in de brochure omdat dit niet beschikbaar is in Nederland. Wil je dit we hebben moet je je aanmelden via Duitsland.

Heel vreemd kon ik pas na 4u een QR code krijgen en verbinding maken met de app. Een maal in de app krijg ik foutmelding. Ik las in de forum dat meerdere dit hadden dus ik hoop dat morgen alles weer werkt

Een ander vreemd verschijnsel was dat de achter CC niet van OFF afging. Toen ik een foto wilde maken, deed de CC het weer wel..:
Geen idee hoe of waarom het nu we doet.

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6F0B5TZzrTLXyOF7IjVJsIQzd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZ77jJ8l6iFlZKyWZ4Et9RZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
ManiacScum schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:27:
Vraagje voor de gelukkige bezitters, zit er in de passagiersdeur bij jullie een paraplu?
Die lag bij mij wel in de auto. Trechterdop en ijskrabber ontbraken wel zag ik dit weekend. De dealer maar over gemaild... die dop boeit me niet zo (ik kan goed mikken) maar die krabber vind ik wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:59:
[...]

Thnx, @jdbiggelaa heb je nog iets aan brochure op papier, @Gupper heeft deze namelijk.
@Gupper Goed dat ik het weet. Staat daar ook bij de optie snelladen ‘toegang tot het Ionity netwerk’ in genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
SSJVegito schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:25:
[...]

Als ik de skoda website mag geloven, hier, dan is het zonder assistentie.
Het is wel met assistent maar of het plus is geloof ik de echte vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Chipsoer schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:38:
[...]

Die lag bij mij wel in de auto. Trechterdop en ijskrabber ontbraken wel zag ik dit weekend. De dealer maar over gemaild... die dop boeit me niet zo (ik kan goed mikken) maar die krabber vind ik wel handig.
Ik heb 'maar' 1 paraplu, lijkt dus of ze iets zijn vergeten.

Vuldop heb ik ook niet ondanks een First Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Nr.10 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:23:
[...]

Assistentie basis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
jdbiggelaa schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:39:
[...]

@Gupper Goed dat ik het weet. Staat daar ook bij de optie snelladen ‘toegang tot het Ionity netwerk’ in genoemd?
Ja staat er bij :)

Ik heb er al eerder een foto van gemaakt en gepost hier
Gupper in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

Nog een andere pagina gevonden waar Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhRL2-PeRQ51FpfbE0vF_xJLexw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEFm8CxudIpTFe3NKkKjTQTl.jpg?f=fotoalbum_largeook het jaar abonnement benoemd word

[ Voor 36% gewijzigd door Gupper op 10-05-2021 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 10:35
Nee, zoals eerder vermeld door @Neeler gaat het weg bij intrappen rem en/of indrukken startknop. Maarrrr, zojuist een (OTA) update gehad. En wat schetst mijn verbazing: geen 3e icoon meer!
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:31:
[...]

Heb je emergency assist (getest)?
Ja, heb ik. Na visuele waarschuwing in display na enkele seconden akoestische waarschuwing. Als ik nog steeds niet het stuur vastpak worden de gordels aangespannen, verminderd de auto snelheid tot 0, gaan de alarmlichten aan en wordt de claxon geactiveerd. Weet niet of er dan nog hulpdiensten worden gewaarschuwd; nog niet aangedurfd om daarop te wachten.
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:31:
[...]

Kan je travel assist op stuurwiel en in infotainment activeren en deactiveren?
Alleen op het stuurwiel, dus geen 3e icoon. Waarschijnlijk een bug (dat 3e icoon) omdat het er naar uitziet dat het na de update helemaal weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Nr.10 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:44:
[...]

Het is wel met assistent maar of het plus is geloof ik de echte vraag.
Klopt, wel basis en niet plus bij andere modellen staat specifiek plus vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
Hallo allemaal

- 60 kw, Black Magic
- Comfort
- Klimaat
- Sport

Accessoires:
- Skoda naam in zwart

Achteraf nog te doen:
- Grill zwart wrappen

Ik vind al die assistentie zaken ook niet fijn. Heb de kans assist al weer uit gezet.....

Ik heb mijn enyaq dus al, maar heb beetje spijt van het comfort pakket. In mijn ogen krijg je er weinig voor. dat kessy ..weinig meerwaarde en werkt half,. Vanmiddag zonder sleutel naar de auto gelopen. Was hij niet afgesloten! 8)7

Ruiten kan je zelf beter later wrappen. Stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Kaaschef schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:28:
[...]

Ik vind al die assistentie zaken ook niet fijn. Heb de kans assist al weer uit gezet.....

Ik heb mijn enyaq dus al, maar heb beetje spijt van het comfort pakket. In mijn ogen krijg je er weinig voor. dat kessy ..weinig meerwaarde en werkt half,. Vanmiddag zonder sleutel naar de auto gelopen. Was hij niet afgesloten! 8)7

Heb je in het infotainment niet aan staan dat die bij benaderen unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef

Verder:

- Sport
- Trekhaak

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb jij ook het comfort pakket? Achterruiten zijn goed zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
SSJVegito schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:30:
[...]

Heb je in het infotainment niet aan staan dat die bij benaderen unlocked?
Bij benaderen gaat hij wel open maar bij weggaan dus niet dicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Kaaschef schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:38:
[...]

Klopt ja, maar dat doet die ook niet. Is geen optie dacht ik. Maar bewust op slot doen is ook niet zo erg toch? Even de deurhendel aanraken en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Kaaschef schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:38:
[...]

Afstand moet inderdaad groter zijn OF wanneer je al langer uit de auto bent gaat het ook op slot. Tenmiste dat is mijn ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Yep! Zo'n doorkijkdoos wil ik niet meer :-)
Kaaschef schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Heb jij ook het comfort pakket? Achterruiten zijn goed zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Loepoog schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:39:
[...]

Afstand moet inderdaad groter zijn OF wanneer je al langer uit de auto bent gaat het ook op slot. Tenmiste dat is mijn ervaring
Oh, dus hij gaat wel op slot als je van de auto weg loopt? Al dan niet op een grotere afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022

Verder:

- Sport
- Trekhaak

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Proficiat en ziet er goed uit!! Als je nog wat foto's van het loft interieur hebt, post ze dan ook maar _/-\o_
Heb dezelfde kleur en interieur en dealer. Dus ben benieuwd als het eenmaal zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Pappabakker9045 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:55:
[...]

Nee, zoals eerder vermeld door @Neeler gaat het weg bij intrappen rem en/of indrukken startknop. Maarrrr, zojuist een (OTA) update gehad. En wat schetst mijn verbazing: geen 3e icoon meer!

[...]

Ja, heb ik. Na visuele waarschuwing in display na enkele seconden akoestische waarschuwing. Als ik nog steeds niet het stuur vastpak worden de gordels aangespannen, verminderd de auto snelheid tot 0, gaan de alarmlichten aan en wordt de claxon geactiveerd. Weet niet of er dan nog hulpdiensten worden gewaarschuwd; nog niet aangedurfd om daarop te wachten.

[...]

Alleen op het stuurwiel, dus geen 3e icoon. Waarschijnlijk een bug (dat 3e icoon) omdat het er naar uitziet dat het na de update helemaal weg is.
Ik heb al en tijd geen ota update meer kan het ook niet forceren ergens wel vreemd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Fairplay92 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:49:
[...]

Proficiat en ziet er goed uit!! Als je nog wat foto's van het loft interieur hebt, post ze dan ook maar _/-\o_
Heb dezelfde kleur en interieur en dealer. Dus ben benieuwd als het eenmaal zover is.
Ik zie de fotos ook graag tegemoet, krijg zelf ook dit interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Wie heeft ook de volgende foutmelding in de app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMC7TaPYZVReMGI6Tg27U7_HFXU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3Guhwj1YgFnVYCmEkWcqW0iR.png?f=fotoalbum_large

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Noreaga_no1 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 06:46:

[Afbeelding]
Ja die heb ik ook, ik probeerde vanochtend het Max laden percentage aan te passen en kreeg toen deze foutmelding. Uitgelogd en weer ingelogd, maar dat hielp niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:26
SSJVegito schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 00:07:
[...]

Ik zie de fotos ook graag tegemoet, krijg zelf ook dit interieur.
Hier heb ik er wat gepost. Bevalt super! RandomNick in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Noreaga_no1 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 06:46:

[Afbeelding]
Komt volgens mij standaard als hij even geen verbinding maakt. Vaak even verversen en dan is het weer weg.
De melding lijkt heel ernstig maar is dat volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Raainman schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:36:
[...]

Op een Id4 forum in America kom ik hetzelfde probleem tegen, en hebben ze al verschillende zaken getest. Er zijn 2 workarounds gevonden voor het niet volledig laden met een laad locatie. De eerste is een gewicht van ca. 10kg op de bestuurdersstoel plaatsen. De 2e workaround is meerdere tijdsloten voor het laden definiëren inplaats van 1 lange. Dit heb ik gisterenavond uitgeprobeerd en lijkt te werken. Mijn instellingen zijn als volgt;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de avond had ik 73% lading en vanochtend stond hij precies op 80%. Om half 3 was de auto al vol (volgens de melding in de app).

En hieronder nog het stroomverbruiksprofiel van vannacht. De 'hobbel' vanaf 4 uur is de warmtepomp die het boilervat aan het verwarmen is.
[Afbeelding]
Ik heb gisterenavond ook de tweede optie ingesteld. Laadstatus was ca. 20% en zou naar 80% hebben moeten gaan. Het eerste blok heeft hij aldoor geladen en de tweede maar ongeveer een half uurtje, ik had
drie tijdblokken ingesteld van 2 uur, steeds direct achter elkaar. Resultaat: vanmorgen 57% vol. 8)7 :?

Overigens laad hij als ik naar jouw grafiek kijk bij jou echt anders dan bij mij. Bij jou wisselt de afname nogal. Bij mij 5 minuten op 5 kW en daarna gewoon heel de tijd strak op 11 kW totdat dit wordt afgebroken.

[ Voor 6% gewijzigd door RandomNick op 11-05-2021 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
Kaaschef schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:28:
[...]

Onderdeel van het comfort pakket is ook de dubbele beglazing..
Pagina: 1 ... 124 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2