Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.625 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:26

Bjorn heeft ook z'n review van het interieur live gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:00:
[...]

Je mening is duidelijk, vraag me alleen af wat je bedoelt met 'als particulier die nooit aan de DC lader altijd kiezen voor de restwaarde'.
Bedoel je daarmee dat particulier de optie wel 'moet' nemen om zo hogere restwaarde voor toekomst te 'garanderen'?
Inderdaad. Het is maar €500 maar wel een belangrijke zaak voor de verkoopbaarheid in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defense.71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-08 23:02
pim89 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:01:
[YouTube: Skoda Enyaq interior review]

Is natuurlijk allemaal persoonlijk, maar ik heb helemaal niets met deze Björn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Corleone1979 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:13:
Inderdaad. Het is maar €500 maar wel een belangrijke zaak voor de verkoopbaarheid in de toekomst.
Duidelijk, had het idee dat je dat bedoelde.
Op zich begrijpelijk, maar wat je aangaf subsidiegrens zo ruk laag is voor te stellen dat deze optie niet genomen wordt, ondanks verkoopbaarheid toekomst.
Eens wat je aangeeft moet iets zijn wat standaard aanwezig is, niet tegen meerprijs en dat geldt deels of geheel (ieder zijn mening hierin) voor warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Raainman schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:36:
[...]
Op een Id4 forum in America kom ik hetzelfde probleem tegen, en hebben ze al verschillende zaken getest. Er zijn 2 workarounds gevonden voor het niet volledig laden met een laad locatie. De eerste is een gewicht van ca. 10kg op de bestuurdersstoel plaatsen. De 2e workaround is meerdere tijdsloten voor het laden definiëren inplaats van 1 lange. Dit heb ik gisterenavond uitgeprobeerd en lijkt te werken. Mijn instellingen zijn als volgt;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de avond had ik 73% lading en vanochtend stond hij precies op 80%. Om half 3 was de auto al vol (volgens de melding in de app).

En hieronder nog het stroomverbruiksprofiel van vannacht. De 'hobbel' vanaf 4 uur is de warmtepomp die het boilervat aan het verwarmen is.
[Afbeelding]
Dat is hetzelfde zoals ik het eerder aangaf. Voor mij bevestigd dit ook alleen maar dat met betrekking tot de laad-schema's de auto in een soort van slaapstand is waar hij soms uit komt en dan één van de ingestelde schema's oppikt (puur toeval dan). De app openen forceert dit namelijk ook, auto wordt wakker en komt erachter dat hij eigenlijk aan het laden had moeten zijn en hoppa, hij gaat laden.

Wat overigens raar is (lijkt) want de schema's voor het voor-klimatiseren wordt hier wekelijks +/- 3x gebruikt en dat gaat iedere keer vlekkeloos.

[ Voor 3% gewijzigd door capellio op 10-05-2021 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Defense.71 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:23:
Is natuurlijk allemaal persoonlijk, maar ik heb helemaal niets met deze Björn.
Dat mag, maar naar mijn idee wel iemand die goede, duidelijke reviews geeft over elektrische auto's en daarvoor hoef je niets met Bjorn te hebben; zijn ook anderen waar ik niets mee heb, maar goede informatie geven en dat laatste vind ik belangrijker dan of je wel-niet iets hebt met iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Duidelijk, had het idee dat je dat bedoelde.
Op zich begrijpelijk, maar wat je aangaf subsidiegrens zo ruk laag is voor te stellen dat deze optie niet genomen wordt, ondanks verkoopbaarheid toekomst.
Eens wat je aangeeft moet iets zijn wat standaard aanwezig is, niet tegen meerprijs en dat geldt deels of geheel (ieder zijn mening hierin) voor warmtepomp.
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
wimvanb schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Dat de men keuze moet maken om niet over de subsidiegrens te gaan (privé aanschaf) en daarom bepaalde opties laat vallen, waaronder deze optie.

Ondanks dat deze optie in de toekomst er mogelijk voor zorgt dat de auto beter verkoopbaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door ManiacScum op 10-05-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:26
Kleine update van de levertijd. Was week 43 (vanuit LM). Vanuit dealer nu door gekregen: Week 41 in Leusden, daarna nog naar Charlois en afleveren.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Sand0rf schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:34:
Kleine update van de levertijd. Was week 43 (vanuit LM). Vanuit dealer nu door gekregen: Week 41 in Leusden, daarna nog naar Charlois en afleveren.
Wanneer heb jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
wimvanb schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:29:
Dat aanschafprijs (ofwel tot welke bedrag je subsidie krijgt) erg laag is ofwel wil je voor subsidie in aanmerking komen dan kan je maar aantal opties toevoegen om onder dat bedrag te blijven en kies je dan opties welke hogere verkoopwaarde geven in toekomst of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:34:
Ik wil wel een poging wagen, heb juridische connecties om te helpen. Wie mee wil doen: stuur mij even een PB met je e-mailadres. Kost wel paar dagen 😅
Heb je pb gestuurd, weet niet of jij nog deadline hanteert voor wanneer aan te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
SSJVegito schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Wanneer heb jij besteld?
19 april bij de lease maatschappij neergelegd. Ik kreeg een week geleden voor het eerst bericht vanuit de dealer

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
ManiacScum schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Dat de men keuze moet maken om niet over de subsidiegrens te gaan (privé aanschaf) en daarom bepaalde opties laat vallen, waaronder deze optie.

Ondanks dat deze optie in de toekomst er mogelijk voor zorgt dat de auto beter verkoopbaar is.
In principe helemaal mee eens. Wat mij betreft is de snellaadoptie een no brainer. Daarom heb ik deze ook aangeschaft. Maar wanneer ik dan lees dat het ook achteraf geactiveerd had kunnen worden had ik liever iets anders als optie genomen in plaats van de snellaad optie. Dit laatste zou dan achteraf niet meer van invloed zijn op de subsidie. En wellicht zal dit achteraf activeren waarschijnlijk duurder zijn maar dat is dan mijn keuze. En die keuze heb ik niet gehad vanwege een onjuiste voorlichting door Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
wimvanb schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:55:
In principe helemaal mee eens. Wat mij betreft is de snellaadoptie een no brainer. Daarom heb ik deze ook aangeschaft. Maar wanneer ik dan lees dat het ook achteraf geactiveerd had kunnen worden had ik liever iets anders als optie genomen in plaats van de snellaad optie. Dit laatste zou dan achteraf niet meer van invloed zijn op de subsidie. En wellicht zal dit achteraf activeren waarschijnlijk duurder zijn maar dat is dan mijn keuze. En die keuze heb ik niet gehad vanwege een onjuiste voorlichting door Skoda.
Activeren is voor zover bekend door nextmove bevestigd door Duitse importeur, echter bevestiging is één, dat het een keer uitgevoerd wordt is twee en dat is voor zover mij bekend nog niet gebeurt.
Daarnaast ligt het eraan (ook al is het mogelijk) of Nederlandse importeur dit vrij geeft om te laten uitvoeren.
Wat ik aangaf is dat ik begrepen heb dat skoda scala achteraf apple carplay zou kunnen krijgen, maar dat dit tot op heden door Nederlandse importeur niet is vrijgegeven, dat kan ook met snellaad optie.

Dan kan je zeggen doe importeren (bestellen in België of Duitsland), maar voor lease wordt dat het niet en als privé koop weet ik niet in welk circus je dan weer terecht komt.
Daar komt dan bij dat als je importeert hoe zit het dan met garantie; ik heb leasemaatschappij gevraagd om in België voor mij te bestellen en importeren, dat werd het niet; als ik optie/opties zou nemen die in Nederland niet beschikbaar zouden zijn dan kan garage weigeren onderhoud te plegen - te herstellen als het kapot is.
Daarom ging leasemaatschappij er niet in mee (beleid) ook al zou ik naar betreffende land rijden om daar onderhoud - te laten herstellen.
Blijkt gewoon dat met Nederlandse importeur niet veel zeeën te bevaren zijn in harmonie zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Sand0rf schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:50:
[...]

19 april bij de lease maatschappij neergelegd. Ik kreeg een week geleden voor het eerst bericht vanuit de dealer
Heeft de leasemaatschappij het dan ook pas een week geleden besteld of toch wel eerder ben ik dan wel benieuwd naar? Bij mij is die ook afgelopen week besteld maar staat vooralsnog op een levering in week 44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 11:46
Ook maar even de dealer gesproken ivm levertijd en het meest gunstig inplannen voor de paal aan huis. De auto staat nog steeds op week 32 (10-8). De wagen is besteld op 1 april door de leasemij.

Dus geen verandering of updates. Ze gaan mij wel op de hoogte houden als er toch wat veranderd in de levertijd.

Voorlopig laat ik de paal maar in juli monteren. Dan zit het wel goed verwacht ik.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
SSJVegito schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:08:
[...]

Heeft de leasemaatschappij het dan ook pas een week geleden besteld of toch wel eerder ben ik dan wel benieuwd naar? Bij mij is die ook afgelopen week besteld maar staat vooralsnog op een levering in week 44.
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb vanuit onze Fleet Manager bericht gehad dat er vanuit mijn werkgever opdracht is gegeven aan de leasemaatschappij op 19 april. Het eerste bericht van de dealer kreeg ik op 3 mei. Van de leasemaatschappij heb ik verder nog helemaal niks gehoord. Wanneer dit intern vanuit de leasemaaschappij is doorgezet naar de dealer weet ik niet.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:06:
[...]

Dan kan je zeggen doe importeren (bestellen in België of Duitsland), maar voor lease wordt dat het niet en als privé koop weet ik niet in welk circus je dan weer terecht komt.
Eens! Hartstikke leuk wat allerlei mensen hier allemaal uitzoeken wat er in Duitsland en België of andere landen kan. Maar onder aan de streep hebben we er helemaal niks aan zolang PON niet op het desbetreffende knopje drukt. Levert alleen maar frustratie op en vragen waarop we het antwoord waarschijnlijk al weten.

Hoe mensen er opkomen dat Leasemaatschappijen wel even in het buitenland gaan bestellen is me een raadsel. Heel inventief, maar totaal onwerkbaar. En mocht dit prive een goed idee zijn dan snap ik niet dat mensen dit al niet massaal doen gezien de vele goedkopere prijzen die bijvoorbeeld gehanteerd worden in Duitsland. Dat lijkt me ook meteen een antwoord.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Sturdygurdy
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
Even voorstellen.

Sinds de berichtgeving rondom de Skoda Vision IV ben ik al enthousiast over de auto.
Al een tijdje volg ik de discussies op dit forum met veel plezier.
We waren al een tijdje in blijde verwachting, maar sinds vorige week maandag zijn we de trotse eigenaar van onze Enyaq IV60 AKA Evi. Ze kwam een maandje te vroeg, en dat is maar goed ook met een gewicht van een slordige 4000 pond!!!!

Ze heeft een prachtig Arctic Silver huidje, heeft een panodak, kan snelladen en baby-diaper-brown interieur.

We hebben de auto aangeschaft op de zaak van mijn vrouw, ik moet dus steeds vragen of ik haar (want wij vinden haar toch echt een meisje) mee mag.

We zijn er superblij mee en hopen er veel stille, veilige en vooral plezierige kilometers in te gaan maken de komende jaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwFsm-VOpEE7sa-8yS5qHwKN-cA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTDZ51sTqravSZxJMFuLcizI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
Sturdygurdy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:31:
Even voorstellen.

Sinds de berichtgeving rondom de Skoda Vision IV ben ik al enthousiast over de auto.
We waren al een tijdje in blijde verwachting, maar sinds vorige week maandag zijn we de trotse eigenaar van onze Enyaq IV60 AKA Evi. Ze kwam een maandje te vroeg, en dat is maar goed ook met een gewicht van een slordige 4000 pond!!!!

Ze heeft een prachtig Arctic Silver huidje, heeft een panodak, kan snelladen en baby-diaper-brown interieur.

We hebben de auto aangeschaft op de zaak van mijn vrouw, ik moet dus steeds vragen of ik haar (want wij vinden haar toch echt een meisje) mee mag.

We zijn er superblij mee en hopen er veel stille, veilige en vooral plezierige kilometers in te gaan maken de komende jaren.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met de " kleine"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helly!
  • Laatst online: 25-05-2023
Even voorstellen.

[Afbeelding]
zo te zien alhier te Amersfoort. Van harte met deze spruit in haar mooiste jurkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Sand0rf, @Wicked-Game en @SSJVegito denk niet dat jullie allen zelfde leasemaatschappij en dealer hebben, dat is dan ook reden waarom er verschil is en de ene handelt zaken sneller af dan andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:45:
@Sand0rf, @Wicked-Game en @SSJVegito denk niet dat jullie allen zelfde leasemaatschappij en dealer hebben, dat is dan ook reden waarom er verschil is en de ene handelt zaken sneller af dan andere.
Weet ik, ik was gewoon benieuwd naar besteldatum. Voor mij staat die vooralsnog op week 44 en wacht ik ook rustig af. Al duurt dat nog heel lang voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:26:
Eens! Hartstikke leuk wat allerlei mensen hier allemaal uitzoeken wat er in Duitsland en België of andere landen kan. Maar onder aan de streep hebben we er helemaal niks aan zolang PON niet op het desbetreffende knopje drukt. Levert alleen maar frustratie op en vragen waarop we het antwoord waarschijnlijk al weten.

Hoe mensen er opkomen dat Leasemaatschappijen wel even in het buitenland gaan bestellen is me een raadsel. Heel inventief, maar totaal onwerkbaar. En mocht dit privé een goed idee zijn dan snap ik niet dat mensen dit al niet massaal doen gezien de vele goedkopere prijzen die bijvoorbeeld gehanteerd worden in Duitsland. Dat lijkt me ook meteen een antwoord.
Of het onwerkbaar is of niet voor leasemaatschappijen om in buitenland te bestellen maakt me niet uit, voor mij gedachte als je de vraag niet stelt heb je sowieso nee en daarbij er zijn leasemaatschappijen met vestigingen in diverse landen dus wat ik al zie niet geschoten is altijd mis.
Prive importeren en dat dit niet massaal gebeurt kan er aan liggen dat er ook nodige zaken bijkomen om dat te regelen, voor de één geen probleem om er even bij te doen en voor de ander wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:48:
Weet ik, ik was gewoon benieuwd naar besteldatum. Voor mij staat die vooralsnog op week 44 en wacht ik ook rustig af. Al duurt dat nog heel lang voor mijn gevoel.
Snap de gedachte wel, maar members die al wat langer in dit topic bezig zijn weten dat ongeveer gelijktijdige besteldatum bij ene dealer en andere dealer compleet andere leverweken geven en daadwerkelijke levering ook compleet anders zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
2 weken geleden bij mijn leasemaatschapij mijn bestelling laten aanpassen in verbanden met het vervallen van het Skoda Sound Systeem had ik het licht pakket erbij genomen, hebben ze er vervolgens anderhalve week over gedaan om het te verwerken (druk en veel mensen ziek) en nu belt mijn dealer vanochtend dat de order niet meer aangepast kan worden -.-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-10 11:26
Zojuist bevestiging gehad van definitieve productieweek. Week 22 productie. Levering in de weken daarna. Nog iets meer dan een maand dus.

Besteldatum 4 november 2020.

Enyaq IV80
Black Magic
Snelladen
Family pakket
Comfort pakket
Klimaat pakket
Sportonderstel
Elektrisch inklapbare trekhaak

Blij dat ie nu eindelijk is ingepland. Neemt de onzekerheid weg over ‘gaat dit wel goed’. Wel een bittere bijsmaak over de random leveringen. Nog steeds niet blij dat het zo lang moet duren tov andere bestellingen. Daarentegen is deze datum wel overeenkomstig hetgeen aan mij is gecommuniceerd direct na bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:13
DonKui schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:51:
2 weken geleden bij mijn leasemaatschapij mijn bestelling laten aanpassen in verbanden met het vervallen van het Skoda Sound Systeem had ik het licht pakket erbij genomen, hebben ze er vervolgens anderhalve week over gedaan om het te verwerken (druk en veel mensen ziek) en nu belt mijn dealer vanochtend dat de order niet meer aangepast kan worden -.-
Jemig.. balen man... 8)7
Dan achteraf maar laten inbouwen door ze (kosteloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
DonKui schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:51:
Ik wil eigenlijk ook nog wat aanpassen maar durf het niet helemaal aan i.v.m. productiedata etc. Ik wil eigenlijk 360 graden camera nog wel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
FlipModeNL schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:56:
Zojuist bevestiging gehad van definitieve productieweek. Week 22 productie. Levering in de weken daarna. Nog iets meer dan een maand dus.

Enyaq IV80
Black Magic
Snelladen
Family pakket
Comfort pakket
Klimaat pakket
Sportonderstel

Blij dat ie nu eindelijk is ingepland. Neemt de onzekerheid weg over ‘gaat dit wel goed’. Wel een bittere bijsmaak over de random leveringen. Nog steeds niet blij dat het zo lang moet duren tov andere bestellingen. Daarentegen is deze datum wel overeenkomstig hetgeen aan mij is gecommuniceerd direct na bestelling.
Top man!!
Ik kan me voorstellen dat het een hele opluchting is voor je. Ik heb hem ook in november besteld en weet nu nog steeds niks. Het wordt MISSCHIEN week 33 geven ze aan. MISCHIEN.. daar heb ik echt helemaal niks aan. Het wachten duurt wel heel erg lang zo... Ik droom ervan dat het gewoon compleet fout gegaan is bij mijn dealer en ik rond week 33 te horen krijg dat het dit jaar niet meer gaat worden... Hier droom ik serieus van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 21:33
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Of het onwerkbaar is of niet voor leasemaatschappijen om in buitenland te bestellen maakt me niet uit, voor mij gedachte als je de vraag niet stelt heb je sowieso nee en daarbij er zijn leasemaatschappijen met vestigingen in diverse landen dus wat ik al zie niet geschoten is altijd mis.
Prive importeren en dat dit niet massaal gebeurt kan er aan liggen dat er ook nodige zaken bijkomen om dat te regelen, voor de één geen probleem om er even bij te doen en voor de ander wel.
Voor mij dus inderdaad een reden om nu eens wel te importeren; in Belgie had men aan het begin van het jaar een extra korting van 1500 euro en daarnaast toentertijd ook nog eens een goedkopere basisprijs voor de auto zelf. Uiteindelijk kwam ik op een verschil van 4149 euro in het voordeel van de belgische enyaq (en dan heb ik dus ook net familie plus pakket dat in Nederland niet te krijgen is).

Importeren van een auto is natuurlijk wel even puzzelen van hoe en wat (wellicht dat meer ervaren prive importeurs daar nog tips voor hebben?).

overigens mijn versie:
enyaq 80
Quartz grey
lounge interieur (daar heb ik overigens nog geen echte plaatjes enz van voorbij zien komen meen ik mij te herinneren in dit forum?)

pakketten:
familie plus
assistentie plus
sport plus
navigatie plus, maar twijfel of ik die HUD nu echt wel fijn vind straks met rijden
convenience basis + alarm
klimaat basis
regulus velgen
trekhaak
125kw fast charge
en een omkeerbaar tapijt.

besteld: 27 januari
prognose levering: 15 oktober (op ons verzoek overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
SSJVegito schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Ik wil eigenlijk ook nog wat aanpassen maar durf het niet helemaal aan i.v.m. productiedata etc. Ik wil eigenlijk 360 graden camera nog wel toevoegen.
Ik kreeg te horen na 2x iets gewijzigd te hebben dat als ik nu nog wat zou wijzingen dat het maar de vraag zou zijn of hij wel geleverd gaat worden dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-10 18:33
pim89 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:01:
[YouTube: Skoda Enyaq interior review]

8)7 Start " ENGINE " schitterend :P

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:26
Raainman schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:36:
[...]

Op een Id4 forum in America kom ik hetzelfde probleem tegen, en hebben ze al verschillende zaken getest. Er zijn 2 workarounds gevonden voor het niet volledig laden met een laad locatie. De eerste is een gewicht van ca. 10kg op de bestuurdersstoel plaatsen. De 2e workaround is meerdere tijdsloten voor het laden definiëren inplaats van 1 lange. Dit heb ik gisterenavond uitgeprobeerd en lijkt te werken. Mijn instellingen zijn als volgt;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de avond had ik 73% lading en vanochtend stond hij precies op 80%. Om half 3 was de auto al vol (volgens de melding in de app).

En hieronder nog het stroomverbruiksprofiel van vannacht. De 'hobbel' vanaf 4 uur is de warmtepomp die het boilervat aan het verwarmen is.
[Afbeelding]
Hey wat goed, optie 2 ga ik zeker proberen!
Heb je een link naar het forum waar het gepost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10 20:02
nou mijn wijziging is dus helemaal fout gegaan 8)7 .
toen het nog wijzigbaar was heb ik de inklapbare trekhaak laten vervallen, en trekhaak voorbereiding erin gezet en 100kw snelladen (IV60). De dealer heeft bevestiging dat de wijziging door is.

Nu staat de wagen bij de dealer met trekhaak en zonder 100kw snellaadfunctie. Ik pissig en de dealer gaat compensatie aanvragen bij Pon. heeft iemand enig idee wat een zinvolle compensatie zou zijn?

zou ik wat opschieten met de clever charging cable? Heb overigens wel een laadpaal thuis.
alle info is welkom, want ik moet vandaag een beslissing nemen zodat ze wel of niet het kenteken aanvragen.

Ik mag hem namelijk annuleren maar dan kom ik op 2022 leveren. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:26
Ccreator schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:12:
toen het nog wijzigbaar was heb ik de inklapbare trekhaak laten vervallen, en trekhaak voorbereiding erin gezet en 100kw snelladen (IV60). De dealer heeft bevestiging dat de wijziging door is.

Nu staat de wagen bij de dealer met trekhaak en zonder 100kw snellaadfunctie. Ik pissig en de dealer gaat compensatie aanvragen bij Pon. heeft iemand enig idee wat een zinvolle compensatie zou zijn?

zou ik wat opschieten met de clever charging cable? Heb overigens wel een laadpaal thuis.
alle info is welkom, want ik moet vandaag een beslissing nemen zodat ze wel of niet het kenteken aanvragen.

Dit kan een mooie deal worden toch! Trekhaak laten zitten en dan gratis een update eisen naar 100 kW snelladen. Dit zou straks (volgens de berichten) softwarematig moeten kunnen. Dan heb je allebei voor de prijs van alleen de trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito

Ik vraag mij eigenlijk wel af of ze bij een auto niet moeten leveren wat er aangevraagd is. Dit heb je bevestigd gekregen neem ik aan dus kunnen ze toch achteraf inbouwen? Dat hier hoge kosten aan zijn verbonden is hun probleem? Of denk ik dan te simpel? De leverancier moet toch leveren wat er gevraagd is en voor betaald is zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
heeft iemand enig idee wat een zinvolle compensatie zou zijn?
Tja, hoeveel minuten langer ga je nu bij de paal staan over de gehele levensduur van je auto? (en daarbij de eventuele restwaarde enz). Misschien nu het moment om PON te vragen deze softwarematig dan op te waarderen naar de snellaad.. dan zijn we er gelijk uit of het mogelijk is of niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:16:
Dit kan een mooie deal worden toch! Trekhaak laten zitten en dan gratis een update eisen naar 100 kW snelladen. Dit zou straks (volgens de berichten) softwarematig moeten kunnen. Dan heb je allebei voor de prijs van alleen de trekhaak.
Activeren is voor zover bekend door nextmove bevestigd door Duitse importeur, echter bevestiging is één, dat het een keer uitgevoerd wordt is twee en dat is voor zover mij bekend nog niet gebeurt.
Daarnaast ligt het eraan (ook al is het mogelijk) of Nederlandse importeur dit vrij geeft om te laten uitvoeren.
Wat ik aangaf is dat ik begrepen heb dat skoda scala achteraf apple carplay zou kunnen krijgen, maar dat dit tot op heden door Nederlandse importeur niet is vrijgegeven, dat kan ook met snellaad optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
roel visseren schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:17:
Tja, hoeveel minuten langer ga je nu bij de paal staan over de gehele levensduur van je auto? (en daarbij de eventuele restwaarde enz). Misschien nu het moment om PON te vragen deze softwarematig dan op te waarderen naar de snellaad.. dan zijn we er gelijk uit of het mogelijk is of niet :).
Zie mijn reactie aan enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:16:
Ik vraag mij eigenlijk wel af of ze bij een auto niet moeten leveren wat er aangevraagd is. Dit heb je bevestigd gekregen neem ik aan dus kunnen ze toch achteraf inbouwen? Dat hier hoge kosten aan zijn verbonden is hun probleem? Of denk ik dan te simpel? De leverancier moet toch leveren wat er gevraagd is en voor betaald is zou ik zeggen.
In principe wel, maar qua snellaad optie onduidelijk; voor zover bekend door nextmove bevestigd door Duitse importeur dat achteraf software matig kan, echter bevestiging is één, dat het een keer uitgevoerd wordt is twee en dat is voor zover mij bekend nog niet gebeurt.

Daarnaast heb je ook te maken hoe e.e.a. nu fiscaal qua waarde staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
A3-D schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:28:
Apart, kreeg vanavond bij het starten van de auto de melding dat Travel Assist momenteel niet beschikbaar was. Meerdere mensen die deze melding hebben ontvangen?

Zijn er ook gebruikers die stoelverwarming op de achterbank als optie hebben? En zo ja, hoe krijg je die ingeschakeld? Ik heb van alles geprobeerd maar de personen op de achterbank konden die niet in- of uitschakelen en er was ook nergens een optie te vinden op het vanaf het infotainment scherm in te schakelen en/of te bedienen.

[Afbeelding]
In de video van Bjorn zie je ook dat er geen feedback is van de seat heating achterin 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Even voorstellen.

[Afbeelding]
haha! Leuk beschreven. Kan ik wel waarderen😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Ten eerste lekker dan, wat een drama.
Weet niet of fiscale waarde veel afwijkt van bestelling hoe die had moeten zijn, daar zou ik dan (indien in jou voordeel) compensatie voor vragen om dat afgekocht te hebben.
Clever charging geen nut, laadsnelheid wordt niet hoger.

Ga je veel op reis met de auto dan is snelladen wel prettig, maar als langer stilstaan geen probleem is voor je, zelf je afweging in maken.

Uiteraard kan je vragen over software matig achteraf verhogen, wat andere member al zei meldt het maar kunnen ze het gelijk uitzoeken.

Andere optie, laat ze in skoda netwerk zoeken naar enyaq nagenoeg conform jou specs en in ieder geval met snellaad optie en dan trekhaak later / achteraf een keer monteren.

Hopelijk kan je er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:21:
In de video van Bjorn zie je ook dat er geen feedback is van de seat heating achterin 8)7
Welke feedback zou je willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:24:
[...]

Welke feedback zou je willen zien?
De 3 lampjes zoals ik die in elke auto gewend ben. Of die aan of uit staat en als die aan staat, op welk niveau. Zelfde zoals je voorin ziet in het infotainment display voor de voorste stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
roel visseren schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:01:
Voor mij dus inderdaad een reden om nu eens wel te importeren; in Belgie had men aan het begin van het jaar een extra korting van 1500 euro en daarnaast toentertijd ook nog eens een goedkopere basisprijs voor de auto zelf. Uiteindelijk kwam ik op een verschil van 4149 euro in het voordeel van de belgische enyaq (en dan heb ik dus ook net familie plus pakket dat in Nederland niet te krijgen is).

Importeren van een auto is natuurlijk wel even puzzelen van hoe en wat (wellicht dat meer ervaren privé importeurs daar nog tips voor hebben?).

overigens mijn versie:
enyaq 80
Quartz grey
lounge interieur (daar heb ik overigens nog geen echte plaatjes enz van voorbij zien komen meen ik mij te herinneren in dit forum?)

pakketten:
familie plus
assistentie plus
sport plus
navigatie plus, maar twijfel of ik die HUD nu echt wel fijn vind straks met rijden
convenience basis + alarm
klimaat basis
regulus velgen
trekhaak
125kw fast charge
en een omkeerbaar tapijt.

besteld: 27 januari
prognose levering: 15 oktober (op ons verzoek overigens)
HUD zou ik zeggen, boek een proefrit met first edition 80 dan zit er HUD in en kan je het gelijk ervaren en bepalen.
Niet lokaal iemand bekend (garage bijvoorbeeld) die importeert en daar advies vragen en anders hun laten regelen (al dan niet tegen in jou ogen redelijke vergoeding); hun hebben de ingangen en krijgen het denk sneller voor elkaar i.p.v. dat jij elk wissewasje mag beantwoorden - regelen - verklaren.
Lounge interieur dacht ik niet gepost, maar wel filmpjes en als je toch proefrit boekt hebben ze misschien enyaq met lounge interieur staan.
Qua verschil ben ik benieuwd of daar dan al importkosten (keuring en dergelijke) als in mindering zijn gebracht of dat di er nog afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:28:
De 3 lampjes zoals ik die in elke auto gewend ben. Of die aan of uit staat en als die aan staat, op welk niveau. Zelfde zoals je voorin ziet in het infotainment display voor de voorste stoelen.
Zie post A3-D pagina 388, is toch foto dat als het aan is er lampjes branden (en blijven branden zolang je er gebruik van maakt) en mag je aannemen dat als lampjes uit zijn als je er geen gebruik van maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door knirrebir op 10-05-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Zie post A3-D pagina 388, is toch foto dat als het aan is er lampjes branden en mag je aannemen dat als lampjes uit zijn het uit is.
Ja klopt, maar dit werkt dus niet bij Bjorn, of hij mocht het niet aanzetten om 1 of andere rede. En ik dacht te lezen dat bij A3-D dit dus niet werkte achterin. Vandaar dat ik verwijs naar de video en dat hij dus niet de enige is. Anders heb ik verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
Andere optie, laat ze in skoda netwerk 1 zoeken nagenoeg conform jou specs en in ieder geval snellaad optie en dan trakhaak later.

Knirrebir die snap ik niet zo wat is Newerk 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:34:
Ja klopt, maar dit werkt dus niet bij Bjorn, of hij mocht het niet aanzetten om 1 of andere rede. En ik dacht te lezen dat bij A3-D dit dus niet werkte achterin. Vandaar dat ik verwijs naar de video en dat hij dus niet de enige is. Anders heb ik verkeerd gelezen.
Als Bjorn last heeft dat achterzijde geblokkeerd was in infotainment systeem dan begrijp ik het, dat werd hier ook gepost; werkte niet maar kwam omdat achterzijde geblokkeerd was en dat kan je weer herstellen, stond volgens mij ook bij dat als je 2x snel drukt aan achterzijde er dan ook geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Als Bjorn last heeft dat achterzijde geblokkeerd was in infotainment systeem dan begrijp ik het, dat werd hier ook gepost; werkte niet maar kwam omdat achterzijde geblokkeerd was en dat kan je weer herstellen, stond volgens mij ook bij dat als je 2x snel drukt aan achterzijde er dan ook geblokkeerd wordt.
Ah, dat heb ik gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel visseren
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:30:
[...]

HUD zou ik zeggen, boek een proefrit met first edition 80 dan zit er HUD in en kan je het gelijk ervaren en bepalen.
Niet lokaal iemand bekend (garage bijvoorbeeld) die importeert en daar advies vragen en anders hun laten regelen (al dan niet tegen in jou ogen redelijke vergoeding); hun hebben de ingangen en krijgen het denk sneller voor elkaar i.p.v. dat jij elk wissewasje mag beantwoorden - regelen - verklaren.
Lounge interieur dacht ik niet gepost, maar wel filmpjes en als je toch proefrit boekt hebben ze misschien enyaq met lounge interieur staan.
Qua verschil ben ik benieuwd of daar dan al importkosten (keuring en dergelijke) als in mindering zijn gebracht of dat di er nog afgaat.
import kosten zijn niet zo heel veel bij RDW. kosten plus minus voor hele grap 250 euro als je het zelf doet (dus rijden naar keuringsstation, verzekering en keuring, kentekenplaten enz.) Enige is nog even belastingaangifte doen, maar ook dat formuliertje kan iedereen invullen. aangezien belasting in belgie even hoog is als in nederland hoef je ook geen ingewikkelde berekeningen te doen. Voordeel is dat de auto BPM vrij is, dus dat maakt importeren weer makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
jdenijs schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:02:
[...]

Ik kreeg te horen na 2x iets gewijzigd te hebben dat als ik nu nog wat zou wijzingen dat het maar de vraag zou zijn of hij wel geleverd gaat worden dit jaar.
Zoals het mij is uitgelegd...

De auto wordt besteld bij de importeur.
Er wordt een voorlopige productiedatum gecommuniceerd.
Hierna kan je nog van alles wijzigen, behalve het type auto. Dus niet van een 60 naar een 80 of andersom.
Dan zijn er een aantal zaken die de productie vertragen, zoals bijv. een SSS of een CF. Dat staat hier los van.
Dan komt er een definitieve productiedatum.
Daarna kan je niks meer wijzigen.
Of je sluit weer achteraan aan in de rij.

Mijn auto staat voor week 23. Afgelopen week Sportline toegevoegd. Hij staat nog steeds op 23. maar zou me door de CF niks verbazen als het toch ergens in de 30 of de 40 wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Ccreator schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:36:
Andere optie, laat ze in skoda netwerk 1 zoeken nagenoeg conform jou specs en in ieder geval snellaad optie en dan trakhaak later.

Knirrebir die snap ik niet zo wat is Newerk 1?
He crap, te logge vingers, te klein toetsenbord, had alleen netwerk moeten staan.
Ik bedoel laat skoda nederland bij alle dealers nagaan of er nog een enyaq is volgens jou specs (of zo goed als) met snellaad optie en levering in 2021 en dan later trekhaak monteren.
Dit kan jou dealer ook voor zijn productieplaatsen.
Meer vanuit gedachte dat nog niet aan elke enyaq een klant gehangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Geen probleem, info gaat hard, wordt veel gepost en ik ben vaak ook achteraf bezig met teruglezen van alles om te zorgen dat ik alle informatie heb gezien en kan gebruiken om te posten als er een vraag - opmerking komt waar al een keer wat over gepost is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimvanb

Dat is onvoorstelbaar balen! Ik weet zo één, twee drie niet jouw configuratie, maar er staan veel auto's (vooral First Editions) op voorraad. Wellicht kunnen ze deze aanbieden? En de kleur hoeft voor jou niet zo een probleem te zijn...
Ik hoop voor je dat er spoedig een goede oplossing voor je komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:39:
Zoals het mij is uitgelegd...

De auto wordt besteld bij de importeur.
Er wordt een voorlopige productiedatum gecommuniceerd.
Hierna kan je nog van alles wijzigen, behalve het type auto. Dus niet van een 60 naar een 80 of andersom.
Dan zijn er een aantal zaken die de productie vertragen, zoals bijv. een SSS of een CF. Dat staat hier los van.
Dan komt er een definitieve productiedatum.
Daarna kan je niks meer wijzigen.
Of je sluit weer achteraan aan in de rij.

Mijn auto staat voor week 23. Afgelopen week Sportline toegevoegd. Hij staat nog steeds op 23. maar zou me door de CF niks verbazen als het toch ergens in de 30 of de 40 wordt.
Zo heeft menigeen hier het uitgelegd gekregen, maar in hoeverre dat klopt beginnen twijfels over te komen, daarom wordt is men achterdochtig om nog te wijzigen; kijk maar bestelling ccreator, het gaat dus toch mis.
Steeds meer gaan members denken laat bestelling maar want anders gaat het mis en dat is voor dealers en importeur prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
wimvanb schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:42:
Dat is onvoorstelbaar balen! Ik weet zo één, twee drie niet jouw configuratie, maar er staan veel auto's (vooral First Editions) op voorraad. Wellicht kunnen ze deze aanbieden? En de kleur hoeft voor jou niet zo een probleem te zijn...
Ik weet dat @Ccreator niet veel opties heeft en first edition wordt dan fiscaal niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
roel visseren schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:38:
import kosten zijn niet zo heel veel bij RDW. kosten plus minus voor hele grap 250 euro als je het zelf doet (dus rijden naar keuringsstation, verzekering en keuring, kentekenplaten enz.) Enige is nog even belastingaangifte doen, maar ook dat formuliertje kan iedereen invullen. aangezien belasting in belgie even hoog is als in nederland hoef je ook geen ingewikkelde berekeningen te doen. Voordeel is dat de auto BPM vrij is, dus dat maakt importeren weer makkelijker.
duidelijk, succes met de importklus dan zeg ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 11:46
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:45:
Klopt leasemaatschappijen kunnen anders zijn. Maar had ook vanuit de dealer het bericht gehad van de bestelling en de voorlopige leverdatum. Dit is nog niet gewijzigd in hun systeem.

Zit bij Wittebrug Forepark als dealer. Leasemij is J&T. Voor mijn werkgever heeft Wittebrug een eigen afdeling dus kan ze vaker lastigvallen 👿😂

Maar we gaan het zien ik hou maar week 32 voorlopig aan. Dan kan het alleen maar meevallen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:55:
Klopt leasemaatschappijen kunnen anders zijn. Maar had ook vanuit de dealer het bericht gehad van de bestelling en de voorlopige leverdatum. Dit is nog niet gewijzigd in hun systeem.

Zit bij Wittebrug Forepark als dealer. Leasemij is J&T. Voor mijn werkgever heeft Wittebrug een eigen afdeling dus kan ze vaker lastigvallen 👿😂

Maar we gaan het zien ik hou maar week 32 voorlopig aan. Dan kan het alleen maar meevallen.
Hier andere leasemaatschappij, maar zelfde dealer; ene keer val ik fleet afdeling daar lastig en andere keer verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
wimvanb schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:42:
[...]

First Edition is geen optie voor mij helaas, anders zou ik het wel weten..maar balen is het zeker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
Eindelijk een keuze gemaakt met de volgende opties: :D
iV60
  • Brilliant Silver
  • 21" Bretia velgen
  • Panoramadak
  • 100 kW oplaadmogelijkheid
  • Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
  • Licht pakket
Bestelling doorgegeven op 7 mei 2021. Leverdatum is nog niet bekend. Ik hoop dat de Enyaq, dit jaar nog geleverd wordt als ik de verwachte leveringen hier lees.

[ Voor 16% gewijzigd door nsbrcn op 10-05-2021 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:43:
[...]

Zo heeft menigeen hier het uitgelegd gekregen, maar in hoeverre dat klopt beginnen twijfels over te komen, daarom wordt is men achterdochtig om nog te wijzigen; kijk maar bestelling ccreator, het gaat dus toch mis.
Steeds meer gaan members denken laat bestelling maar want anders gaat het mis en dat is voor dealers en importeur prettig.
Dat snap ik. Maar het gaat hier om een auto van dik 60.000 euro. Dan ben ik toch echt degene die bepaald tot hoe ver een dealer/importeur of LM kan gaan. En niet andersom.

Auto begin november besteld. Dat ze april zoals beloofd niet gingen halen door CF is vervelend. Maar goed, het is niet anders. Dat het dan een half jaar later wordt vind ik ronduit belachelijk. Maar zolang het kenteken maar op 2021 komt te staan vind ik alles prima.

De lol over een nieuwe auto is er dan wat mij betreft al vanaf. Maar lees voor de lol bijvoorbeeld even het Mach E topic. Dat vrolijkt je al weer lekker op.

Ik heb de levertijd losgelaten. Het is nu weer week 23. De dealer heeft geen flauw idee hoe dan of waarom. Het zal wel. Dus ik zie of hoor het wel wanneer de auto komt.

Moet zeggen dat ik inmiddels keurig wordt geholpen en geinformeerd door de dealer. Daar was wel een stevig gesprekje voor nodig. Maar sindsdien verloopt alles meer dan soepel. Communicatie is top. En ik heb het idee dat er open kaart wordt gespeeld. Maar dealer weet ook dat als het 2022 wordt dat het hele feest dan niet doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nsbrcn
mimalizo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Dat snap ik. Maar het gaat hier om een auto van dik 60.000 euro. Dan ben ik toch echt degene die bepaald tot hoe ver een dealer/importeur of LM kan gaan. En niet andersom.

Auto begin november besteld. Dat ze april zoals beloofd niet gingen halen door CF is vervelend. Maar goed, het is niet anders. Dat het dan een half jaar later wordt vind ik ronduit belachelijk. Maar zolang het kenteken maar op 2021 komt te staan vind ik alles prima.

De lol over een nieuwe auto is er dan wat mij betreft al vanaf. Maar lees voor de lol bijvoorbeeld even het Mach E topic. Dat vrolijkt je al weer lekker op.

Ik heb de levertijd losgelaten. Het is nu weer week 23. De dealer heeft geen flauw idee hoe dan of waarom. Het zal wel. Dus ik zie of hoor het wel wanneer de auto komt.

Moet zeggen dat ik inmiddels keurig wordt geholpen en geinformeerd door de dealer. Daar was wel een stevig gesprekje voor nodig. Maar sindsdien verloopt alles meer dan soepel. Communicatie is top. En ik heb het idee dat er open kaart wordt gespeeld. Maar dealer weet ook dat als het 2022 wordt dat het hele feest dan niet doorgaat.
De dealers zijn ook slecht geinformeerd over de gang van zaken vind ik. Heb 2 dealers gesproken met een aantal vragen, waar ze zelf geen antwoord op hebben omdat het allemaal onduidelijk is. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:14:

Moet zeggen dat ik inmiddels keurig wordt geholpen en geïnformeerd door de dealer. Daar was wel een stevig gesprekje voor nodig. Maar sindsdien verloopt alles meer dan soepel. Communicatie is top. En ik heb het idee dat er open kaart wordt gespeeld. Maar dealer weet ook dat als het 2022 wordt dat het hele feest dan niet doorgaat.
Ik begrijp je reactie en ja het gaat in jou geval om dik € 60.000, maar juist door alle onduidelijkheid, nieuw model, dealers gebonden aan 1 importeur en zo nog wel wat zaken zou ik ook graag bepalen tot hoever de ander mag gaan, maar dat gaat helaas niet altijd.

Voor mij is het ook meer dan half jaar (levering nog onbekend, maar voor mij ook an belang levering 2021) en of dan lol eraf is of niet is voor ieder persoonlijk en de lol gaat er voor mij niet af en van mij hoeft ander topic niet waar het voor ander model ook niet vlekkeloos gaat.
Bij elk nieuw model heb je dit en in verleden kon ik me daar druk om maken, maar daar heb ik alleen mezelf mee; in mijn eentje of met alle members van dit forum ga ik de auto industrie niet veranderd krijgen.

Gelukkig geen stevig gesprek met dealer nodig gehad en wat je aangeeft over open kaart snap ik denk wel, in tussentijd is er steeds meer bekend geworden van wat wel en wat niet en kunnen dealers (eindelijk) communiceren zonder (minder) te hoeven afvragen klopt dit nou wel of niet, immers importeur laat ons ook maar zwemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
nsbrcn schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:18:
[...]

De dealers zijn ook slecht geinformeerd over de gang van zaken vind ik. Heb 2 dealers gesproken met een aantal vragen, waar ze zelf geen antwoord op hebben omdat het allemaal onduidelijk is. :F
Klopt! Ik wist dat mijn auto met CF naar week 35 was gegaan. Krijg ik een paar weken geleden een stomverbaasde dealer aan de lijn die wist te melden dat het week 23 was geworden. Hij had van alles geprobeerd om te achterhalen waarom. Maar niemand die hem antwoord kon geven. Dus hij zegt, reken me er niet op af als het toch week 35 wordt.

Vind ik oprecht sneu voor zo iemand die zijn best probeert te doen. Een nieuwe auto kopen moet toch een soort van feestje zijn vind ik. Maar daar blijft op deze manier weinig van over. Zowel voor de koper als verkoper...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robbie8454
@jdenijs en iedereen: ik heb contact gehad met het audio Bedrijf. Zij geven aan dat ze bezig zijn om een standaard audio pakket te leveren voor de Enyaq. Er is hier erg veel vraag naar vanuit de dealers. Ik ben lang niet de enige die dus om een upgrade heeft gevraagd. Zij zitten uiteraard ook met chip tekort, maar hier wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
mimalizo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:33:
[...]

Klopt! Ik wist dat mijn auto met CF naar week 35 was gegaan. Krijg ik een paar weken geleden een stomverbaasde dealer aan de lijn die wist te melden dat het week 23 was geworden. Hij had van alles geprobeerd om te achterhalen waarom. Maar niemand die hem antwoord kon geven. Dus hij zegt, reken me er niet op af als het toch week 35 wordt.

Vind ik oprecht sneu voor zo iemand die zijn best probeert te doen. Een nieuwe auto kopen moet toch een soort van feestje zijn vind ik. Maar daar blijft op deze manier weinig van over. Zowel voor de koper als verkoper...
Eens! Ik ben benieuwd wat voor mij de verwachte leverweek zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
nsbrcn schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:38:
[...]

Eens! Ik ben benieuwd wat voor mij de verwachte leverweek zal zijn.
Maar goed, ik had ook een Mach E kunnen bestellen. Serieus over nagedacht. Maar dan was ik nu druk geweest met het scheepvaartverkeer tussen Mexico en België...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:40:
Maar goed, ik had ook een Mach E kunnen bestellen. Serieus over nagedacht. Maar dan was ik nu druk geweest met het scheepvaartverkeer tussen Mexico en België...
Even on-topic blijven aub ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 07:27
RandomNick schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Hey wat goed, optie 2 ga ik zeker proberen!
Heb je een link naar het forum waar het gepost is?
https://www.vwidtalk.com/...s-resolutions.1647/page-5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Heb vandaag even de dealer gesproken, auto wordt eerder geleverd dan gedacht!
Week 23 verwachten ze hem en ze hopen hem dan in week 27/28 te leveren.

Bedoeling was eerst om hem rond 1 oktober te leveren.
Configuratie:

- Comfort
- Klimaat
- 100kW oplaadmogelijkheid
- Sport
- Achteruitcamera en parkeersensoren voor
- Panoramadak
- Vega 20 inch
- Black magic
- Skoda logo zwart
- Skoda tekst achter zwart

Ben nog aan het kijken of ik eventueel mijn Vega velgen kan laten dippen erbij voor 500,-. Even kijken of dat nog past.

Tot nu toe volgens mij wel aardig aangekleed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nsbrcn
Krishh schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:52:
Heb vandaag even de dealer gesproken, auto wordt eerder geleverd dan gedacht!
Week 23 verwachten ze hem en ze hopen hem dan in week 27/28 te leveren.

Bedoeling was eerst om hem rond 1 oktober te leveren.
Configuratie:

- Comfort
- Klimaat
- 100kW oplaadmogelijkheid
- Sport
- Achteruitcamera en parkeersensoren voor
- Panoramadak
- Vega 20 inch
- Black magic
- Skoda logo zwart
- Skoda tekst achter zwart

Ben nog aan het kijken of ik eventueel mijn Vega velgen kan laten dippen erbij voor 500,-. Even kijken of dat nog past.

Tot nu toe volgens mij wel aardig aangekleed :)
Mooi aangekleed inderdaad. Wat zijn de kosten voor het zwart maken van de Skoda logo en tekst als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
Robbie8454 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:35:
@jdenijs en iedereen: ik heb contact gehad met het audio Bedrijf. Zij geven aan dat ze bezig zijn om een standaard audio pakket te leveren voor de Enyaq. Er is hier erg veel vraag naar vanuit de dealers. Ik ben lang niet de enige die dus om een upgrade heeft gevraagd. Zij zitten uiteraard ook met chip tekort, maar hier wordt aan gewerkt.
Goed om te horen! Dat zou inderdaad wel erg fijn zijn.
Ik heb nog geïnformeerd bij een bedrijf dat o.a. audio installaties inbouw maar de eerste vraag die je krijgt is welke auto is het? Als ik dan aangeef tdat het om een Enyaq gaat staan ze je raar aan te kijken en geven ze aan dat ze daar nog geen prijs voor kunnen afgeven. Ik moet maar even langs komen zodra ik de auto zelf heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
jdenijs schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:59:
[...]

Goed om te horen! Dat zou inderdaad wel erg fijn zijn.
Ik heb nog geïnformeerd bij een bedrijf dat o.a. audio installaties inbouw maar de eerste vraag die je krijgt is welke auto is het? Als ik dan aangeef tdat het om een Enyaq gaat staan ze je raar aan te kijken en geven ze aan dat ze daar nog geen prijs voor kunnen afgeven. Ik moet maar even langs komen zodra ik de auto zelf heb.
Dit verhaal kreeg ik inderdaad ook bij een vraag bij een bedrijf die audio installaties doet in autos. De auto is nog zo nieuw dat wij niet weten waar het geluid precies in ontbreekt dus of ik ook even langs wilde komen met de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Zometeen ophalen...zou vanochtend zijn maar auto stond er nog niet...ahum!
Wellicht zijn ze trekhaak vergeten te monteren of andere belangrijke accessoire als een stuur...who knows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
nsbrcn schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Mooi aangekleed inderdaad. Wat zijn de kosten voor het zwart maken van de Skoda logo en tekst als ik vragen mag?
Totaal was het 100,-.
Als ik het goed heb, was de tekst 25,- en logo 75 euro.

Ik zag dat je de tekst en logo ook op AliExpress kunt bestellen en op andere sites voor een paar euro's maar doe het toch liever meteen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 15-09 21:46
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Head up display is toch niet standaard bij de “gewone” first edition v80?
Ik had begrepen dat je dan de first edition high moet kiezen. Die heeft dan meteen schuifdak en nog een paar dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Alex Timmermans schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Ik had begrepen dat je dan de first edition high moet kiezen. Die heeft dan meteen schuifdak en nog een paar dingetjes.
Klopt volgens mij. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:55:
HUD idd niet bij first edition 80, wel bij first edition high 80, ging mij er meer om, nav roel visseren vroeg, als je het wil ervaren vraag een proefrit aan voor enyaq met hud ongeacht welke uitvoering het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
FlipModeNL schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:56:

Enyaq IV80
Black Magic
Snelladen
Family pakket
Comfort pakket
Klimaat pakket
Sportonderstel

Wie is de leverende dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Yep, maar het was meer om info te geven aan roel visseren om een proefrit te boeken met een enyaq (ongeacht welke uitvoering) om hud te ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78

Wat is dat balen zeg en wat een blunder van de dealer!

Wij zitten bij dezelfde dealer en nu hoop ik maar dat mijn wijzigingen goed zijn doorgezet en dat ik niet een auto ophaal die geconfigureerd is als mijn oorspronkelijke bestelling want dan hebben ze echt een probleem daar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
ritje in de stad. standje B. helemaal niet slecht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEqhzZZlfeD-RICJwbzDXBUQN7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sj6zAqLPPIAVHai4kJhIbEQu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Duncan78 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:15:
Wat is dat balen zeg en wat een blunder van de dealer!

Wij zitten bij dezelfde dealer en nu hoop ik maar dat mijn wijzigingen goed zijn doorgezet en dat ik niet een auto ophaal die geconfigureerd is als mijn oorspronkelijke bestelling want dan hebben ze echt een probleem daar.
Dat er dan een probleem is snap ik, maar als dat zo is (en ik weet dat het makkelijk gezegd is) zou ik onvrede uiten, maar dan toch ook snel kijken hoe op te lossen anders heb je uiteindelijk geen enyaq in 2021 en eventueel ook geen andere elektrische auto met voordeel van bijtelling 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Dat er dan een probleem is snap ik, maar als dat zo is (en ik weet dat het makkelijk gezegd is) zou ik onvrede uiten, maar dan toch ook snel kijken hoe op te lossen anders heb je uiteindelijk geen enyaq in 2021 en eventueel ook geen andere elektrische auto met voordeel van bijtelling 2021.
Dat uiten van mijn onvrede zal geen probleem zijn hoor :) En het denken in oplossingen is ook geen probleem met een voorraad first Edition high (80) neem ik ook genoegen mee 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Duncan78 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:30:
[...]

Dat uiten van mijn onvrede zal geen probleem zijn hoor :) En het denken in oplossingen is ook geen probleem met een voorraad first Edition high (80) neem ik ook genoegen mee 8)
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het geen straf is, zo'n FE Hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
@jdenijs @SSJVegito blijkbaar staat dit bedrijf in contact met Pon zelf. Wat ik begreep. Ze hebben momenteel 200 aanvragen. Ze wachten alleen nog op een fysieke auto vanuit de importeur om de boel te kunnen bekijken. Ik rij er dus zelf binnenkort langs met een proefrit. Even de boel versnellen. Optie centerspeaker heb ik ook doorgegeven. Ze gaven direct aan dat de Enyaq hier geen ruimte voor heeft, ze zijn goed op de hoogte dus, maar ik moest wat voorbeelden insturen en dan gingen ze kijken naar de mogelijkheden. Al met al erg positief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Duncan78 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:30:
In jou geval gezien je configuratie snap ik je post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:32:
@jdenijs @SSJVegito blijkbaar staat dit bedrijf in contact met Pon zelf. Wat ik begreep. Ze hebben momenteel 200 aanvragen. Ze wachten alleen nog op een fysieke auto vanuit de importeur om de boel te kunnen bekijken. Ik rij er dus zelf binnenkort langs met een proefrit. Even de boel versnellen. Optie centerspeaker heb ik ook doorgegeven. Ze gaven direct aan dat de Enyaq hier geen ruimte voor heeft, ze zijn goed op de hoogte dus, maar ik moest wat voorbeelden insturen en dan gingen ze kijken naar de mogelijkheden. Al met al erg positief dus.
Gelukkig weer iets afgehandeld, inderdaad geen ruimte voor center speaker en klopt dat met informatie die hier eerder gepost werd, mooi dat dit topic toch al voor veel duidelijkheid heeft gezorgd, hulde aan allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:27
Via onze leasepartner en de leasemaatschappij een reactie gekregen over Assistentie (Plus) en de 'toevoeging' van Travel Assist.
Het verschil tussen deze twee opties is als volgt.

Assistentie Plus
Travel assist knoopt alle assistentiesystemen aan elkaar. Door travel assist verandert de adaptieve cruise control naar predictive cruise control.
Het is dus niet enkel de verkeersbordenherkenning (die travel assist toevoegt). Hij zal zijn snelheid aanpassen door de herkenning van verkeersborden langs de weg. Daarnaast voegt travel assist ook emergency assist toe aan de assistentie systemen.

Assistentie herkent ook de verkeersborden, alleen zal de auto hierop niet anticiperen.
Don't shoot the messenger... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ronaldtb schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:43:
Via onze leasepartner en de leasemaatschappij een reactie gekregen over Assistentie (Plus) en de 'toevoeging' van Travel Assist.

[...]

Bedankt, dat lijkt erop dat wat eerder al bekend was, dat emergency assist in ieder geval verschil zou zijn.
Het reageren op verkeersborden deed/doet assistentie basis ook.

Weet dat mibkiller als eerste bij assistentie basis emergency assist had, maar door update is dit weg.
Anderen met assistentie basis hebben geen emergency assist gehad.

Vraag me dan of of bij genen die assistentie basis hebben na update het reageren / afremmen / advies n.a.v. verkeersborden nu weg is of niet en wellicht ging het helemaal niet om verkeersborden, maar juist op verloop van weg en dat reageren / afremmen / advies was om versnel pedaal los te laten bijvoorbeeld voor rotonde en/of bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 15-09 21:46

[...]

Nog even en we kunnen achterover gaan liggen en doet de Enyaq alles zelf….🤣🤣
Ik krijg assistentie plus maar niet dat die auto bij een hoop dingen gaat ingrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online

[...]

Klopt in ieder geval wat 1 ding betreft niet: heb alleen basis, maar als ik TA aan heb staan remt hij te pas en te onpas.

Hier in A'dam bij wegwerkzaamheden langs de kant van de weg waar echt niemand langzamer gaat rijden, ziet hij 30km bord en remt dan af. Om dan pas 100 meter later weer naar 50 te gaan.

dus in de stad gaat dat predictieve uit bij mij

@knirrebir gevaarlijke bochten en rotondes reageert hij ook nog op

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenkb op 10-05-2021 15:53 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:34:
[...]

Gelukkig weer iets afgehandeld, inderdaad geen ruimte voor center speaker en klopt dat met informatie die hier eerder gepost werd, mooi dat dit topic toch al voor veel duidelijkheid heeft gezorgd, hulde aan allen!
Klopt. Dus ze gaan kijken of onderstaande optie mogelijk is, zonder onderliggende speaker uiteraard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhqGgzB1eOzXMmlx7OiLEbTRqj8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TRwcHnUtfduTTAQr3a8I9jlx.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie8454 op 10-05-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:48:
Nog even en we kunnen achterover gaan liggen en doet de Enyaq alles zelf….🤣🤣
Ik krijg assistentie plus maar niet dat die auto bij een hoop dingen gaat ingrijpen.
Wat denk je zelf ;).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 10:30
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Heb je pb gestuurd, weet niet of jij nog deadline hanteert voor wanneer aan te melden?
Dankje! Ik heb nu al 12 aanmeldingen, maar iedereen mag blijven sturen. Ik verwacht a.s, woensdag iedereen mijn concept te kunnen sturen dat door een jurist getoetst is. De brief krijgt de vorm van een ‘ingebrekestelling’, een juridische term voor een schriftelijke aanmaning. To be continued....
Overigens heeft mijn dealer al heel zielig gemeld dat ze er niks aan kunnen doen omdat Pon niet levert. Dat is natuurlijk flauwekul omdat de dealer onze (of de LM’s) contractpartij is. De dealers zullen dan ongetwijfeld Pon onder druk zetten om alsnog te leveren ofte compenseren. Hoe meer zielen, hoe meer kans van slagen, dus twijfel niet om mij even een PB met je e-mailadres te sturen! :)
Pagina: 1 ... 123 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2