Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
SSJVegito schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:08:
Thanks, het lijkt dus wel een beetje mee te sturen in de bochten, of zie ik het verkeerd?
dat is het idee wat er leeft dat het mee beweegt, maar 100% zekerheid niet

zie ook onderstaand plaatje, dan is er 'side-light / fog-light' maar die beweegt niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PJNZqzLocIgrFJgzEyQd7j4hls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qtQg1QLvuFLBw7lA3Zlu6DK.jpg?f=fotoalbum_large

voor nu bekend dat licht pakket zorgt dat hoogte afstelling automatisch gebeurt n.a.v. gewicht, zonder licht pakket zelf instellen
dit zou kloppen met huidige e-golf welke ik rij, als ik alles aanzet bewegen lampen op en neer en heen en weer, maar bewegen niet mee in bochten maar gaat 'side light / fog light' wel aan, maar stelt wel hoogte automatisch in n.a.v. gewicht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
knirrebir schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Er is officieel voor Nederland niet bevestigd dat later 50kw softwarematig naar 100kw/125kw zal gaan.
Als het achteraf kan zal het duurder zijn dan optie af fabriek nemen.
Daarnaast heb ik vernomen dat per land - importeur het wel vrijgegeven moet worden om softwarematig van 50kw naar 100/125kw te gaan; begreep dat er ook scala's zijn waar apple carplay op kan, maar dit niet vrijgegeven is en er berijders nu een half jaar later nog aan het wachten zijn.
Deze berijders hadden vernomen dat het kon, niet via officiële skoda kanalen in Nederland, maar toch er vanuit gingen dat het zou gebeuren en daarom de skoda scala aangeschaft.
Het is mooi dat Duitse importeur aangeeft dat het kan, maar als Nederland het niet toelaat dan helaas.
Ik heb ook nergens gesteld dat de Nederlandse importeur dit bevestigd heeft. Van de Nederlandse importeur krijg ik ontwijkende antwoorden en meer niet. Ik heb een probleem met het feit dat de verhoging van 50 naar 100/125 kWh door de Nederlandse importeur gebracht wordt als zijnde een must die je af fabriek moet bestellen omdat het hardware zou betreffen. En omdat de Duitse importeur stelt dat het achteraf softwarematige aangepast kan worden klopt dat dus niet. Omdat er volgens mij geen verschil zit wat dit betreft tussen Duitse en Nederlandse Skoda's voel ik mij duidelijk verkeerd voorgelicht.
En wat betreft het achteraf meer betalen voor een softwarematige oplossing is waarschijnlijk zo, maar daar gaat het niet om. Dat is dan mijn keus en had ik bijvoorbeeld andere opties op de auto kunnen nemen. Het gaat puur om het feit dat ik zowel wat betreft de verhoging van 50 naar 100/125 kWh zowel als de Ionity pas verkeerd ben voorgelicht bij het aanvinken van de optie 'snelladen". En daar heb ik, net als vele anderen, veel geld voor betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
knirrebir schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:15:
[...]

dat is het idee wat er leeft dat het mee beweegt, maar 100% zekerheid niet

zie ook onderstaand plaatje, dan is er 'side-light / fog-light' maar die beweegt niet

[Afbeelding]

voor nu bekend dat licht pakket zorgt dat hoogte afstelling automatisch gebeurt n.a.v. gewicht, zonder licht pakket zelf instellen
dit zou kloppen met huidige e-golf welke ik rij, als ik alles aanzet bewegen lampen op en neer en heen en weer, maar bewegen niet mee in bochten maar gaat 'side light / fog light' wel aan, maar stelt wel hoogte automatisch in n.a.v. gewicht
Ok, bij mijn Superb bewegen ze ook heen en weer en op en neer. In de bochten stuurt die echter wel mee. Zijn wel Xenon lampen. Met LED mag je toch verwachten dat dit ook zeker gebeurd. Vind het zelf wel een hele fijne feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
wimvanb schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:17:
Ik heb ook nergens gesteld dat de Nederlandse importeur dit bevestigd heeft. Van de Nederlandse importeur krijg ik ontwijkende antwoorden en meer niet. Ik heb een probleem met het feit dat de verhoging van 50 naar 100/125 kWh door de Nederlandse importeur gebracht wordt als zijnde een must die je af fabriek moet bestellen omdat het hardware zou betreffen. En omdat de Duitse importeur stelt dat het achteraf softwarematige aangepast kan worden klopt dat dus niet. Omdat er volgens mij geen verschil zit wat dit betreft tussen Duitse en Nederlandse Skoda's voel ik mij duidelijk verkeerd voorgelicht.
En wat betreft het achteraf meer betalen voor een softwarematige oplossing is waarschijnlijk zo, maar daar gaat het niet om. Dat is dan mijn keus en had ik bijvoorbeeld andere opties op de auto kunnen nemen. Het gaat puur om het feit dat ik zowel wat betreft de verhoging van 50 naar 100/125 kWh zowel als de Ionity pas verkeerd ben voorgelicht bij het aanvinken van de optie 'snelladen". En daar heb ik, net als vele anderen, veel geld voor betaald...
Snap je reactie. ik geef aan wat ik via via heb vernomen mbt oplaadmogelijkheid 100/125kw voor Nederlandse markt.
Mijn reactie was niet om aan te geven dat jij gesteld zou hebben dat het voor Nederland bevestigd is omdat Duitsland aangeeft dat jet kan.
Eens qua geen verschil en dat het nodige aan kosten met zich meebrengt per optie, maar in dit topic wel duidelijk geworden dat importeur Nederland wel zorgt voor eigen beleid en daarbij horende teleurstellingen.
Daarom heb ik gevraagd wat andere members hebben gestuurd naar dealer mbt ionity zodat ik het ook kenbaar kan maken, hoe meer deze vraag komt bij importeur hoe groter kans dat er iets als compensatie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:19:
Ok, bij mijn Superb bewegen ze ook heen en weer en op en neer. In de bochten stuurt die echter wel mee. Zijn wel Xenon lampen. Met LED mag je toch verwachten dat dit ook zeker gebeurd. Vind het zelf wel een hele fijne feature.
voor zover bekend bij id4 wel meedraaiend in bochten, bij enyaq voor nu bekend van niet, maar denk dat members met lichtpakket nog gaan testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:00
De video van TeslaBjorn laat aardig duidelijk zien dat ze niet mee bewegen. Bij de ID.4 is het overduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:00
SSJVegito schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Ik vind het wel grappig dat het anders werkt dan bij mijn superb nou, die gaat letterlijk kortstonding op de rem stampen om je wakker te schudden. Heel kort zodat je een schok krijgt alvorens die ingrijpt.
Klopt, op mijn Octavia 3 werkt het ook anders dan wat je hier ziet. Blijkbaar vinden ze het bovenstaande toch een betere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
vinom schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:26:
De video van TeslaBjorn laat aardig duidelijk zien dat ze niet mee bewegen. Bij de ID.4 is het overduidelijk.
Ik vind het hier toch verdacht veel lijken op het feit dat die mee stuurt in de bochten.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:29:
Ik vind het hier toch verdacht veel lijken op het feit dat die mee stuurt in de bochten.

Youtube
Kan zijn, maar het wordt niet duidelijk benoemd (evenals in instructieboekje) en iets wat lijkt hoeft niet te zijn.
Er is nog geen 100% duidelijkheid; of 1 van members met licht pakket hier gaat het testen en terugkoppelen of jij test het als jou enyaq (uitgaande met lichtpakket) er is of het wordt ergens bevestigd door skoda.
Lijken is nog niet dat het zo is en als het wel zo is en draaien is maar aantal graden dan valt het meeste mensen niet op; is het wel zo dan is het meegenomen en zo niet dan is het qua verlichting en wat je dus ziet er echt niet minder om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Na 2,5 weken maar eens voor het eerst door de wasstraat en interieurbaan gehaald.
Een kakofonie van alarmbellen in de auto tijdens wassen😂😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPWaqxJQ3ytW4mSLpWb4q0B9Vxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwexiwr6njJNrME0hthpxgQF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQ-XyBfcQ2wUWmcVmWqcKIQTcU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sWaIs7oQNr3YjGmFitpYWZY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vK7FqdHu_gXZfpuOSi0M475a-D4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUD2bRiPLCeX00sM5Rg3gvCL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@goetfoud grappig dat er een heel circus afgaat, gelijk interieur mee laten nemen of ben jij dat die bij de enyaq staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
knirrebir schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:45:
@goetfoud grappig dat er een heel circus afgaat, gelijk interieur mee laten nemen of ben jij dat die bij de enyaq staat?
Interieur baan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luciano V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05-2021
:9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3XTy0pX9T0UoRp_lqErhkILvFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1NymlFpFw3lIszb4Q4Jeddm.jpg?f=fotoalbum_large
Robbie8454 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:46:
[...]
leuke taart! Maar ik zie toch liever de auto😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
@knirrebir ik heb je een pm gestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
goetfoud schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:43:
Na 2,5 weken maar eens voor het eerst door de wasstraat en interieurbaan gehaald.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
2,5 week alweer... wachten duurt lang😭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
@jdbiggelaa en @leenderttimmers graag ontvang ik ook jullie brief in een pb. Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 10:30
SSJVegito schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Er kan inderdaad meer recuperatie optreden maar dit kost je ook meer energie tijdens het accelereren. Lood om oud ijzer dus.
Niet helemaal correct, je verliest energie bij de omzetting elektriciteit naar beweging en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bob autowas maar waar ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
jdbiggelaa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Niet helemaal correct, je verliest energie bij de omzetting elektriciteit naar beweging en vice versa.
Dat weet ik, ik redeneer enkel om aan te geven dat het geen zin heeft meer massa voor recuperatie. We kunnen wel ingaan op inefficientie etc. maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:49:
Dat weet ik, ik redeneer enkel om aan te geven dat het geen zin heeft meer massa voor recuperatie. We kunnen wel ingaan op inefficientie etc. maar dat spreekt voor zich.
Laten we het erop houden dat dit zaken zijn die (wat ik eerder gemeld heb) qua actieradius niet de meest interessante zijn / invloed hebben, meest belangrijke blijft toch hoe ver je accu pedaal intrapt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Laten we het erop houden dat dit zaken zijn die (wat ik eerder gemeld heb) qua actieradius niet de meest interessante zijn / invloed hebben, meest belangrijke blijft toch hoe ver je accu pedaal intrapt :).
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Niet Zoetermeer, maar lijkt op die van Berkel en Rodenrijs (maar daar is gene op foto mijn inzien te oude voor; Berkel ziet er nieuwer uit), ik denk Schiedam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
knirrebir schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:24:
[...]

voor zover bekend bij id4 wel meedraaiend in bochten, bij enyaq voor nu bekend van niet, maar denk dat members met lichtpakket nog gaan testen
Als ik naar het filmpje van Björn kijk lijkt het licht mee te bewegen met stuuruitslag, ik vermoed dat de lampen zelf niet bewegen maar dat de Matrix spiegeltjes dit bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
knirrebir schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:10:
[...]

Niet Zoetermeer, maar lijkt op die van Berkel en Rodenrijs (maar daar is gene op foto mijn inzien te oude voor; Berkel ziet er nieuwer uit), ik denk Schiedam.
Berkel heeft geen interieur band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Helaas, iedereen zit fout😄😉
ANAC Nijmegen zou het juiste antwoord geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
goetfoud schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:33:
Helaas, iedereen zit fout😄😉
ANAC Nijmegen zou het juiste antwoord geweest zijn.
Dat is dan een andere dan aan de energieweg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16
Robbie8454 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:06:
[...]

2,5 week alweer... wachten duurt lang😭
Voor iedereen die nog op zijn/haar Enyaq wacht...een klein intermezzo om je wat op te vrolijken ;)

Disclaimer: het melodietje blijft hangen en krijg je niet meer uit je kop...je bent gewaarschuwd! :+

[ Voor 31% gewijzigd door A3-D op 09-05-2021 14:01 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10 20:02
Neeler schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:14:
[...]

@jdbiggelaa en @leenderttimmers graag ontvang ik ook jullie brief in een pb. Bedankt alvast.
Is het raar om te vragen dat we (als iemand dit kan en wil) een soort van duidelijke brief opgesteld wordt waarin we naar Dealer en dus ook Pon ons ongenoegen uiten over het ionity verhaal? I am online asking :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Thieu
  • Laatst online: 22-08-2021
knirrebir schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:28:
[...]

En wat zijn meldingen -informatie die je krijgt bij bijvoorbeeld regen als je knop indrukt?
Want dat is wat men wil weten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLQMn0Iz750rzUdNyyYo2ewA4GY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFox3BFxvWPKrmXg6kwG4osh.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de enige die ik op het scherm kan toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPLmLq4HQUSzE-IBcvkAM_HNfZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vjduhigasaLaNInEBdoR4KW.jpg?f=fotoalbum_large
Vanmiddag bij de Shell even snelladen geprobeerd haalt maar 50 kWh terwijl ik de optie 100kwh heb.
Heeft iemand anders dit probleem ook.
Maar gelijk de dealer gemaild met de vraag of dit te controleren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
scooper1 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:19:
[Afbeelding]
Vanmiddag bij de Shell even snelladen geprobeerd haalt maar 50 kWh terwijl ik de optie 100kwh heb.
Was je accu wel leeg genoeg?

Je moet echt onder 20% zitten (volgens mij zelfs wel weer) als je richting de max laadsnelheid wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:08
jeroenkb schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Was je accu wel leeg genoeg?

Je moet echt onder 20% zitten (volgens mij zelfs wel weer) als je richting de max laadsnelheid wil gaan.
Oké top hij stond inderdaad op 30% van de week nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
scooper1 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:39:
[...]

Oké top hij stond inderdaad op 30% van de week nog maar eens proberen.
ben benieuwd.

Andere vereiste is ook nog dat het accupakket warm is. Dus met lege, koude accu gaat het ook niet lukken.
In andere fora gelezen dat er hele 'opwarm' strategieën zijn. bv laatste stukje voor de laadpaal heel veel hard optrekken en weer afremmen.

Het is maar wat je er voor over hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
SSJVegito schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Dat is dan een andere dan aan de energieweg?
Nee hoor, energieweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Oh ik heb dat nog nooit gezien, is dat nieuw die interieur wasstraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
scooper1 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:19:
[Afbeelding]
Shell heeft ook 50KwH palen.....😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:43
SSJVegito schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Al paar jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Kom je ook uit de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
  • Laatst online: 02-09-2021
[...]

Gezien het feit dat ik ook een eigenaar ben (geen leaserijder) wil ik ook met mijn dealer in gesprek, graag zou ik jullie brieven ook willen lezen ter motivatie/ondersteuning.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
SSJVegito schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Volgens mij al lang...maar ik let er nooit erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Nr.10 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Gezien het feit dat ik ook een eigenaar ben (geen leaserijder) wil ik ook met mijn dealer in gesprek, graag zou ik jullie brieven ook willen lezen ter motivatie/ondersteuning.

Alvast bedankt.
Zelfde situatie, doe graag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cegra
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

Hier idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Laatst online: 05-10 08:46
Vraagje over de laadkabeltas.
Ik heb Transportpakket en ik had SSS. Bij SSS was een andere laadkabeltas. Als ik het goed heb onthouden was er ook een laadkabeltas i.c.m. het transportpakket, ook al stond die niet zo vermeld in de configurator.

Hoe hebben jullie dit geïnterpreteerd en zijn er al mensen die een laadkabeltas hebben gekregen bij het transportpakket?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:08
WouterH85 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:21:
Ik heb Transportpakket en ik had SSS. Bij SSS was een andere laadkabeltas. Als ik het goed heb onthouden was er ook een laadkabeltas i.c.m. het transportpakket, ook al stond die niet zo vermeld in de configurator.

Hoe hebben jullie dit geïnterpreteerd en zijn er al mensen die een laadkabeltas hebben gekregen bij het transportpakket?
Ik heb bij het transportpakket GEEN tas gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Is er toevallig iemand die de kentekenplaathouder heeft vervangen en dat zelf heeft gedaan?

Ik wil af van reclame voor mijn dealer namelijk en had nog een houder maar deze houdt de plaat in de hoeken niet vast waardoor er kans is op trillen van de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben ik wel erg nieuwsgierig naar of je, behalve in de N, je nog andere zaken eerst dient uit te schakelen, alvorens je de wasstraat ingaat? Heb wel eens ergens een filmpje gezien dat de achterklep openging omdat de sensoren nog werktel😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10 20:02
Ik ook graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:26
Bloemersmaborg schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:14:
Vandaag voor het eerst de auto op 100% vol laden gezet. Range 388km... misschien de auto toch maar standaard op eco zetten als pleister voor mijn te zware voet 😂
Ik ging vanmorgen op 90% met 376 van huis.
Ruim 200 km gereden, met hele stukken 120-130 op de snelweg, uiteindelijk gemiddeld 90 en een verbruik van 20 gemiddeld, inclusief Airco aan. Valt me alles mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
hitgew schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:46:
[...]

Ben ik wel erg nieuwsgierig naar of je, behalve in de N, je nog andere zaken eerst dient uit te schakelen, alvorens je de wasstraat ingaat? Heb wel eens ergens een filmpje gezien dat de achterklep openging omdat de sensoren nog werktel😂
Autohold!! Anders trekt ie hem in N alsnog op de rem 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
ManiacScum schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:46:
Is er toevallig iemand die de kentekenplaathouder heeft vervangen en dat zelf heeft gedaan?

Ik wil af van reclame voor mijn dealer namelijk en had nog een houder maar deze houdt de plaat in de hoeken niet vast waardoor er kans is op trillen van de plaat.
Klein beetje 000 staalwol en de tekst is er zo af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller

Ja ik heb de dealer aangesproken erop want ik zou die erbij krijgen met het transport pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller

Ja met aciton. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
[...]

Hold assit moet uit en de spiegels in geklapt
staat ook in de handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
knirrebir schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Denk dat in dit topic de duidelijkheid niet komt, mede omdat we geen ionity krijgen, ik zou voorstellen stel vraag aan dealer en/of importeur.
“Toegang Ionity”: ik had vond dit in het begin al een typische marketing term waar ik bedenkingen bij had. Als het gratis was zoals Tesla zou het erbij hebben gestaan. Betalen doe je toch wel extra bij een DC lader. Deze optie heb ik als eerste gekozen maar dan voor het snelladen. Iedere reviewer zegt al om deze ootie als eerste te kiezen. Als particulier die nooit aan de DC lader altijd kiezen voor de restwaarde. Voor de leaserijder en de veelrijder is dit een nobrainer. Als LM zou ik dit omzelfde restwaarde verplichten.
Ik begrijp de mensen niet die dit achteraf willen activeren en die bij het begin niet hebben gekozen (of het moet voor de subsidie zijn die toch al op is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

Ik heb inderdaad de achterklep uitgeschakeld tevoren in het menu. Uiteraard ook de automatische ruitenwissers 😉
Maar parkcontrol en nog andere zaken bleven maar meldingen geven 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Genestealer schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Kom je ook uit de buurt?
Nijmegen....de oudste😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
RandomNick schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:50:
[...]

Autohold!! Anders trekt ie hem in N alsnog op de rem 😁
Nee hoor, alleen N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
mibkiller schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:58:
[...]

Hold assit moet uit en de spiegels in geklapt
staat ook in de handleiding.
Ik had de spiegels niet ingeklapt....zie je wel meteen dat auto vrij breed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16

Staat als aparte “gratis” optie in de prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
Weet je dat zeker? Bij mijn huidige auto gaat ie op de rem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
mimalizo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:46:
[...]

Weet je dat zeker? Bij mijn huidige auto gaat ie op de rem...
Zal het de volgende keer even goed checken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
goetfoud schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:16:
[...]

Nijmegen....de oudste😜
Hier Wijchen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D

Gewoon even aan je dealer vragen of hij een neutrale kentekenplaathouder wil monteren de eerstvolgende keer dat je er bent. Via A-Point was dit geen probleem (ik had overigens wel vooraf gevraagd). Kan me voorstellen dat de dealer daar niet zo'n punt van maakt als je bij hen ook het onderhoud laat doen.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 10:30
Ccreator schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:05:
[...]

Is het raar om te vragen dat we (als iemand dit kan en wil) een soort van duidelijke brief opgesteld wordt waarin we naar Dealer en dus ook Pon ons ongenoegen uiten over het ionity verhaal? I am online asking :?
Ik wil wel een poging wagen, heb juridische connecties om te helpen. Wie mee wil doen: stuur mij even een PB met je e-mailadres. Kost wel paar dagen 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-10 16:57
jdbiggelaa schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Ik wil wel een poging wagen, heb juridische connecties om te helpen. Wie mee wil doen: stuur mij even een PB met je e-mailadres. Kost wel paar dagen 😅
Puur uit irritatie dat het gemakshalve door PON weer wordt weggewuifd, sluit ik aan.
Het is de optelsom van gebrekkige/ tegenstrijdige informatie, pakketten die anders uitpakken en de navigatie toevoeging.
Heb evengoed nog geen terugkoppeling van de dealer en die wil ik ook de kans geven.
Mijn contactpersoon is er dinsdag weer en dan ga ik er achteraan

[ Voor 5% gewijzigd door Loepoog op 09-05-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
A3-D schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Gewoon even aan je dealer vragen of hij een neutrale kentekenplaathouder wil monteren de eerstvolgende keer dat je er bent. Via A-Point was dit geen probleem (ik had overigens wel vooraf gevraagd). Kan me voorstellen dat de dealer daar niet zo'n punt van maakt als je bij hen ook het onderhoud laat doen.
Dat is juist het hele punt, er staat nu een dealernaam op van een dealer in Alkmaar, ik woon zelf in Drenthe.
Ik snap ook werkelijk niet wat het nu is van dit soort reclameuitingen.

Maar goed een kentekenplaathouder zelf monteren is ook geen rocket-sience.

Dealer hier is wel een goeie optie overigens, aangezien deze altijd wel mee wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Apart, kreeg vanavond bij het starten van de auto de melding dat Travel Assist momenteel niet beschikbaar was. Meerdere mensen die deze melding hebben ontvangen?

Zijn er ook gebruikers die stoelverwarming op de achterbank als optie hebben? En zo ja, hoe krijg je die ingeschakeld? Ik heb van alles geprobeerd maar de personen op de achterbank konden die niet in- of uitschakelen en er was ook nergens een optie te vinden op het vanaf het infotainment scherm in te schakelen en/of te bedienen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWfYywxwAoxf0lqjj1rpAMEJKbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFMt4z4zJmViTarWfItKi8pC.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door A3-D op 09-05-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
A3-D schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:28:

Zijn er ook gebruikers die stoelverwarming op de achterbank als optie hebben? En zo ja, hoe krijg je die ingeschakeld? Ik heb van alles geprobeerd maar de personen op de achterbank konden die niet in- of uitschakelen en er was ook nergens een optie te vinden op het vanaf het infotainment scherm in te schakelen en/of te bedienen.

[Afbeelding]
Via het knopje dat zij achterin ter beschikking hebben op het middenconsole?

Daar is verder geen melding van inderdaad in het Infotainment voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
ManiacScum schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:30:
[...]

Via het knopje dat zij achterin ter beschikking hebben op het middenconsole?

Daar is verder geen melding van inderdaad in het Infotainment voor zover ik weet.
Ja die inderdaad, de A/C kun je achterin zelfstandig bedienen en/of vergrendelen vanaf het infotainment scherm. De stoelverwarming doet niets als de knop ingedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 17:18
Zijn er ook gebruikers die stoelverwarming op de achterbank als optie hebben? En zo ja, hoe krijg je die ingeschakeld?
Die zou ik ook moeten hebben, maar daar heb ik verder nog geen gebruik van gemaakt. Ik weet wel dat er achterin knoppen zitten om de climatronic te regelen (en dat is dan weer uit te schakelen in Infotainment), dus ik neem aan dat daar ook een mogelijkheid zit voor de achterbankverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
De stoelverwarming doet het hier prima, volgens mijn zoon.
Ik heb de CC achterin niet geblokkeerd, dus die kunnen ze zelf instellen.

[ Voor 39% gewijzigd door ManiacScum op 09-05-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Bulli schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:32:
[...]

Die zou ik ook moeten hebben, maar daar heb ik verder nog geen gebruik van gemaakt. Ik weet wel dat er achterin knoppen zitten om de climatronic te regelen (en dat is dan weer uit te schakelen in Infotainment), dus ik neem aan dat daar ook een mogelijkheid zit voor de achterbankverwarming.
Als je in de gelegenheid bent zou je dat eens willen testen door in- en/of uit te schakelen? Bij gebeurt er helemaal niets? :?
ManiacScum schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:33:
De stoelverwarming doet het hier prima, volgens mijn zoon.
Ik heb de CC achterin niet geblokkeerd, dus die kunnen ze zelf instellen.
Voorin werkt het bij mij ook prima, alleen op de achterbank zie ik niets gebeuren

[ Voor 23% gewijzigd door A3-D op 09-05-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
A3-D schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:34:
[...]
Als je in de gelegenheid bent zou je dat eens willen testen door in- en/of uit te schakelen? Bij gebeurt er helemaal niets? :?
Ik zal het morgen proberen te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
A3-D schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:34:
[...]

[...]

Voorin werkt het bij mij ook prima, alleen op de achterbank zie ik niets gebeuren
Hoe bedoel je 'zie ik niets gebeuren'?

Ik zie ook niets gebeuren, maar hij doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
ManiacScum schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:37:
[...]

Hoe bedoel je 'zie ik niets gebeuren'?

Ik zie ook niets gebeuren, maar hij doet het wel.
Volgens de handleiding zou er sprake moeten zijn van een aantal brandende controlelampjes in de toets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxzdqnbBH3_S0pHmY9ShPcjExjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r03ApfCRyT8jTDTSc8wgrds6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door A3-D op 09-05-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
Hoe kun je terug vinden wat de melding “1” betekent boven in het scherm? Tot voor moet stond hier altijd een “0”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Dus je ziet geen controlelampjes 1, 2 of 3 branden op de console achterin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Apart, kreeg vanavond bij het starten van de auto de melding dat Travel Assist momenteel niet beschikbaar was. Meerdere mensen die deze melding hebben ontvangen?
Ja, gisteren 40km mee rondgereden. Vandaag ruim 200 km gereden en niks aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
remc1979 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:42:
Hoe kun je terug vinden wat de melding “1” betekent boven in het scherm? Tot voor moet stond hier altijd een “0”
Naar beneden swipen vanaf midden bovenin het scherm.

Dan naar meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 14:55

zumba

De eAmbu is onderweg!

1 km? Weet niet hoeveel je rijdt?.. :+

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
Die vraag had ik ook :) En is beantwoord: het betreft meldingen die je kunt zien door vanaf hte scherm naar beneden te swipen. Het betreft in mijn geval een melding over de onbeschikbaarheid van webradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
ManiacScum schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:43:
[...]

Dus je ziet geen controlelampjes 1, 2 of 3 branden op de console achterin?
Nee, geen enkel controlelampje, vandaar mijn vraag. Die drie standen zie ik wel voor de voorstoelen op het infotainment display maar dus niet op de middenconsole voor de achterbank.

[ Voor 20% gewijzigd door A3-D op 09-05-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
A3-D schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:45:
[...]

Nee, geen enkel controlelampje, vandaar mijn vraag
Het was niet duidelijk wat je verwachting was, of je nu keek naar het Infotainmentscherm of de middenconsole, vandaar mijn wedervraag.

Bij mij zie ik 1, 2 of 3 lampjes branden als ik de knoppen indruk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A3-D
ManiacScum schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:47:
[...]

Het was niet duidelijk wat je verwachting was, of je nu keek naar het Infotainmentscherm of de middenconsole, vandaar mijn wedervraag.

Bij mij zie ik 1, 2 of 3 lampjes branden als ik de knoppen indruk
Op de één of andere manier werd ik door het systeem op het verkeerde been gezet...een typisch gevalletje van RTFM :X

Inmiddels aan de praat gekregen, drukte blijkbaar twee keer op het scherm bij REAR met het slotje waardoor de functie dus vergrendeld bleef. 8)7

De online handleiding maar gelijk als bookmark vastgezet 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWBf_BL53TpFnmGOhw-92HjBXBY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZhXecBNcHKXL4Y5MOeEnbAKn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8uP07LgKaqknlniFCBbHdVg6X0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDr4a0lEu9WabYOY1vaHToRJ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door A3-D op 09-05-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Vanaf 3 minuten zegt hij toch wel dat ze meedraaien in de bocht. Als je kijkt naar de plek waar de lichtbundel samenkomt dan lijkt dit ook wel zo te zijn. Raar dat dit zo onduidelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfrUSF5oom9gI_D2om-dP2pKf7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jg2vShM6SMWJA8LdLsYpw7rL.jpg?f=fotoalbum_large Skoda is toch vooral meer gaan leveren aan west Europa en nog meer aan Oost Europa

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie8454 op 09-05-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Robbie8454 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:37:
[...]

Vanaf 3 minuten zegt hij toch wel dat ze meedraaien in de bocht. Als je kijkt naar de plek waar de lichtbundel samenkomt dan lijkt dit ook wel zo te zijn. Raar dat dit zo onduidelijk blijft.
Je ziet inderdaad ook echt wel iets gebeuren met de richting als hij stuurt met groot licht aan.

Het grote verschil met bijvoorbeeld de ID.4 is dat die lampen ook met normaal dimlicht meedraaien, daar draaien echt de lenzen mee. Bij de Enyac lijkt het bewegen enkel vanuit de dynamische groot licht functie van de matrix koplampen te komen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ManiacScum
Note to self.... Niet met je sleutel in je broekzak in de avond door het huis lopen en binnen 2 meter van je auto komen.

Zeker niet als deze voor de woonkamer staat. De lampen gaan dan aan (vanwege approach) en dat geeft een bak met licht.

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/h5wkuGxgmxUAAAAM/scared-freak-out.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Heb laatst al keer melding gemaakt van niet functionerende achteruitrijcamera. Maar dit geeft ie dan ook daadwerkelijk als storing aan. Wel bijzonder dat we allemaal dezelfde software hebben maar toch verschillende storingen hebben. De een met TA de ander met een camera weer een ander met laden etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Bloemersmaborg schreef op maandag 10 mei 2021 @ 07:28:
Heb laatst al keer melding gemaakt van niet functionerende achteruitrijcamera. Maar dit geeft ie dan ook daadwerkelijk als storing aan. Wel bijzonder dat we allemaal dezelfde software hebben maar toch verschillende storingen hebben. De een met TA de ander met een camera weer een ander met laden etc
Dat is eigenlijk helemaal niet bijzonder maar de eigenschap van software. Hoe vaak worden er in Windows bugs gemeld die grote groepen bijvoorbeeld helemaal niet ervaren?

Of bugfixes in apps op een smartphone waar zeker niet iedereen last van heeft.

Uiteraard is het bijzonder vervelend maar niet helemaal onverwacht met alle verschillende elementen die er bij komen kijken bij het proces van auto's produceren en uitleveren en de software en hardware die daar bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mibkiller schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:25:
Berkel heeft geen interieur band
Nog steeds niet :|.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
[...]

Hetzelfde geldt voor mij. Ik zou de brieven ook graag ontvangen. Ik ga de Enyaq leasen maar zal het zeker ter sprake brengen bij dealer en LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
frankdaan schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:18:
Als ik naar het filmpje van Björn kijk lijkt het licht mee te bewegen met stuuruitslag, ik vermoed dat de lampen zelf niet bewegen maar dat de Matrix spiegeltjes dit bewerkstelligen.
Weet niet of er spiegeltjes aanwezig zijn, maar als dat zo is heb je mijn inzien een goede verklaring.
Dan is het wachten totdat er ergens definitief duidelijkheid over komt :|.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remc1979
Fairplay92 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:04:
[...]

Hetzelfde geldt voor mij. Ik zou de brieven ook graag ontvangen. Ik ga de Enyaq leasen maar zal het zeker ter sprake brengen bij dealer en LM.
Geldt voor mij ook. Ik heb de enyaq zelf zakelijk gekocht. Dus wil ze het leven ook wel zuur maken ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 07:27
Bulli schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:54:
[...]

Dat doet hij bij mij ook. Dat hij de 80% (nog?) niet haalt vindt ik niet zo'n probleem. Wanneer ik naar de grafiek van het stroomverbruik kijk, dan is het interessant om te zien dat hij eerst begint met laden op halve snelheid (ongeveer), en vervolgens overschakelt naar de volle 11KW. Ik vermoed dat dit is om de accu's eerst iets op te warmen, zodat het laadproces daarna efficiënter verloopt.

Nu nog kijken welke acties ik precies wél en niet moet doen om te zorgen dat ik incidenteel op 100% zit 's ochtends.
Op een Id4 forum in America kom ik hetzelfde probleem tegen, en hebben ze al verschillende zaken getest. Er zijn 2 workarounds gevonden voor het niet volledig laden met een laad locatie. De eerste is een gewicht van ca. 10kg op de bestuurdersstoel plaatsen. De 2e workaround is meerdere tijdsloten voor het laden definiëren inplaats van 1 lange. Dit heb ik gisterenavond uitgeprobeerd en lijkt te werken. Mijn instellingen zijn als volgt;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTua02bMTK4dQY4CA517EFeTlRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USbq6mN0cVUsa85vNu0DoqjR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4vLBr2x9HSyrKA9JWRXyQZ5ha4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Li6wG6xkditrdrOmyfUMT7gw.jpg?f=fotoalbum_large

In de avond had ik 73% lading en vanochtend stond hij precies op 80%. Om half 3 was de auto al vol (volgens de melding in de app).

En hieronder nog het stroomverbruiksprofiel van vannacht. De 'hobbel' vanaf 4 uur is de warmtepomp die het boilervat aan het verwarmen is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UylqnBR4DvsM6-pQ05Yv5-YqLog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qITKwaQ7S9pkfHIyIfpQgrVZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Raainman op 10-05-2021 08:48 . Reden: Toevoeging laadprofiel + warmtepomp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Zie prijslijst, tas bij skoda sound system of skoda sound system samen met transport pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:37:
Vind je raar dat dit onduidelijk blijft, sinds je op dit topic actief bent was dat toch wel duidelijk geworden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mibkiller schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:56:
Ja ik heb de dealer aangesproken erop want ik zou die erbij krijgen met het transport pakket.
Zou mooi zijn als je dat hebt kunnen regelen, volgens prijslijst, tas bij skoda sound system of skoda sound system samen met transport pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:09:
“Toegang Ionity”: ik had vond dit in het begin al een typische marketing term waar ik bedenkingen bij had.
Als het gratis was zoals Tesla zou het erbij hebben gestaan.
Betalen doe je toch wel extra bij een DC lader.
Deze optie heb ik als eerste gekozen maar dan voor het snelladen.
Iedere reviewer zegt al om deze optie als eerste te kiezen.
Als particulier die nooit aan de DC lader altijd kiezen voor de restwaarde.
Voor de leaserijder en de veelrijder is dit een nobrainer.
Als LM zou ik dit om zelfde restwaarde verplichten.
Ik begrijp de mensen niet die dit achteraf willen activeren en die bij het begin niet hebben gekozen (of het moet voor de subsidie zijn die toch al op is).
Je mening is duidelijk, vraag me alleen af wat je bedoelt met 'als particulier die nooit aan de DC lader altijd kiezen voor de restwaarde'.
Bedoel je daarmee dat particulier de optie wel 'moet' nemen om zo hogere restwaarde voor toekomst te 'garanderen'?
Pagina: 1 ... 122 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2