Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.607 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik heb mijn configuratie na lang wikken en wegen toch omgegooid naar een sportline. Ik hoor van de dealer zo snel mogelijk of dit nog kan. Ik heb nog steeds geen definitieve datum dus zou moeten kunnen. Ik was overigens helemaal weg van de configuratie van @mimalizo maar wit is voor mij denk ik niet handig. (Sta ik die auto helemaal elke week te wassen en te poetsen) ik heb het dus op Quartz grey gehouden en met lichtorgel natuurlijk
@mimalizo kan die vriend van je hier ook een cf in shoppen??😅😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZxjI4YgQ1CoQAUUafRsixYcJQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRq4b3fHLm3dYfAqWvj9vanh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Robbie8454 op 07-05-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:20
Neeler schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:25:
[...]

Als je niet geconnect bent obv je VIN zie je welke mogelijkheden Skoda Connect biedt. Dus incl. vanalles wat er obv teksten en screenshots in de app wordt gesuggereerd.

Als je dus wel met obv je VIN geconnect bent zie je wat er overblijft aan functies (via de app) en dat is niet veel.

Dus wat @Loepoog ook bedoeld hierboven
En ja scheve foto's maar dat was even snel vanaf mijn laptop.
En dat is denk ik ook logisch. Standaard uitrusting volgens de prijslijst is:

- iV remote acces voor remote charging/airconditioning
- ŠKODA Connect - met oa: eCall (noodoproep), voorverwarming via de app*

Als je meer wilt denk ik dat je Comfort Plus moet hebben:
- Remote acces (3 jaar care connect)

Hier lees je er meer over.
De namen zijn wat verwarrend, bij een iV krijg je standaard iV Care Connect, hetgeen een uitgeklede versie lijkt te zijn van het te kopen Care Connect dat je bij Comfort Plus krijgt.

Wellicht is het later wel los aan te schaffen want het lijkt me allemaal softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Loepoog schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:18:
Als ik de screenshots in de playstore vergelijk met wat ik in de app heb staan, dan is er nog veel winst te behalen.

https://play.google.com/s...z.skodaauto.connect&gl=NL

We missen:
- Trip details
- Driving data
- Vehicle Health report
- Area notification
- Doors and lights

Gaat lekker zo...
Zie mijn post hierboven. Ga je denk ik niet krijgen zonder Comfort Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:01
RandomNick schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:36:
[...]

Zie mijn post hierboven. Ga je denk ik niet krijgen zonder Comfort Plus
Of gewoon apart afsluiten voor paar tientjes per jaar.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-10 16:57
RandomNick schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:34:
[...]

De namen zijn wat verwarrend, bij een iV krijg je standaard iV Care Connect, hetgeen een uitgeklede versie lijkt te zijn van het te kopen Care Connect dat je bij Comfort Plus krijgt.

Wellicht is het later wel los aan te schaffen want het lijkt me allemaal softwarematig.
Alleen zie ik dus al die extra's niet, terwijl ik wel het Comfort Plus pakket heb.
Kan best zijn dat het allemaal nog moet komen, maar dan ook een latere ingangsdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:19
vinom schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Hmm, ik zou daar niet heel tevreden mee zijn. Want als ik het goed begrijp blijft de optie Assistentie plus dus bestaan op je auto, waardoor je fiscale waarde hoger is en je leaseprijs. Oftewel, je betaald dan soort van alsnog zelf voor je mobiele lader + matten. Toch?
Ja dat klopt eigenlijk wel. Niet aan gedacht op die manier 8)7 , netto iets van 2,50 p/mnd dus of ik dat voel weet ik niet. Aan de catalogus waarde kan ik niets doen. Alternatief zou zijn dat de LM mij €5 korting geeft waarbij ik bruto €60,00 p/j terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10 22:04
Bij mij ook een updatemelding op het scherm: "Deze update bevat: Pech oproep & info knop."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
FJP84 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:42:
[...]

Ja dat klopt eigenlijk wel. Niet aan gedacht op die manier 8)7 , netto iets van 2,50 p/mnd dus of ik dat voel weet ik niet. Aan de catalogus waarde kan ik niets doen. Alternatief zou zijn dat de LM mij €5 korting geeft waarbij ik bruto €60,00 p/j terugkrijg.
Je krijgt er ook wat voor terug van die meerwaarde ongeveer toch? Dan maakt het niet uit toch? Alleen iets waar je wel wat aan hebt. Dit zou je normaal tijdens configureren ook meenemen in de cataloguswaarde of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:45:
Je krijgt er ook wat voor terug van die meerwaarde ongeveer toch? Dan maakt het niet uit toch? Alleen iets waar je wel wat aan hebt. Dit zou je normaal tijdens configureren ook meenemen in de cataloguswaarde of mis ik nu iets?
Als je weet wat je voor assistentie plus erbij krijgt wel en als dat die € 300 waard is dan klopt je uiteenzetting, alleen er is niet bekend wat de plus inhoudt bij assistentie.
Uitgangspunt was assistentie plus heeft travel assist, assistentie basis niet, daar is configuratie op gebaseerd, maar achter hadden sommige members niet zo geconfigureerd nu er bekend is wat assistentie basis inhoudt.
Hopelijk duidelijk voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Misschien nog weer een domme vraag van mij maar als je het transport pakket nou niet hebt, heb je dan een iets lagere bodem in de kofferbak? Zou goed uit komen bij mij i.v.m. de hond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
Robbie8454 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:33:
Ik heb mijn configuratie na lang wikken en wegen toch omgegooid naar een sportline. Ik hoor van de dealer zo snel mogelijk of dit nog kan. Ik heb nog steeds geen definitieve datum dus zou moeten kunnen. Ik was overigens helemaal weg van de configuratie van @mimalizo maar wit is voor mij denk ik niet handig. (Sta ik die auto helemaal elke week te wassen en te poetsen) ik heb het dus op Quartz grey gehouden en met lichtorgel natuurlijk

[Afbeelding]
Haha!!

Ik moet zeggen, ik ben de hele dag in de weer met een pen, papperassen en ouwehoeren. Dus ik vind het heerlijk om 1 keer in de week, meestal op zaterdag of zondag, en al het niet regent. Om dat ding even door de wasstraat te halen. Droogwrijven en ff met een doekie met was er overheen. Binnenkant ff schoon en stofzuigen. Muziekje aan. Ff lekker de handjes laten wapperen.

Stap ik op maandag toch weer ff net iets anders mn auto is als ie naar me staat te glimmen ipv van me smerig aankijkt.

Fotoshop vond ie een tikkie lastig. Het was geloof ik 2 keer printen. 1 keer knippen en 1 keer plakken... :) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 17:03

[Afbeelding]
Lekker poetsen man! Werkt ook ontspannend. En anders in een glascoating zetten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:50:
Misschien nog weer een domme vraag van mij maar als je het transport pakket nou niet hebt, heb je dan een iets lagere bodem in de kofferbak? Zou goed uit komen bij mij i.v.m. de hond.
Je hebt denk ik niet hele topic terug gelezen of wel ;).

Links foto zonder transport, rechts met transport.
Zonder transport vloer bagageruimte niet gelijk met met drempel, met transport wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGooFVh96Iou1O_QDdZwduv73zc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTeQh8f5ogkRkK0wrWPp90Qu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1L-81yj9wkYxhi8K2y9jJA6hwgI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEczU1GhdLFcRD6Aog3VYpB2.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Jasperzzz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:55:
Na alle positieve berichten ook maar weer eens contact opgenomen met Fleetsales van van den Udenhout. Helaas geen positief bericht. Nog steeds niet definitief ingepland en staat bij hun in het systeem nu op voorlopige productieweek 34. Dit was eerst nog week 24...

Ter info; besteld 2de week december.
Hetzelfde bij mij bij van Udenhout in Den Bosch. Nog steeds verwachte afleverweek 28 (besteld 4 december).
Ik heb de laatste paar keer rechtstreeks contact opgenomen met een verkoper en niet met Fleetsales. Die gaf zelfs aan dat het vreemd was dat er in het systeem ook iets stond wat leek op een levering in augustus / september. Na mijn verontwaardiging viel het terug op dat ik maar van week 28 moest uitgaan.

Ik ben benieuwd met alle tijdelijke productiestops bij diverse producenten. :X :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo

[Afbeelding]
Het was haastwerk zei die...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PL0dZFQGU9-4oNhU2mQcmLLgwBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ipCJPt2IqC1V8Rd1LLq0Prx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:57:
[...]

Je hebt denk ik niet hele topic terug gelezen of wel ;).

Links foto zonder transport, rechts met transport.
Zonder transport vloer bagageruimte niet gelijk met met drempel, met transport wel.
[Afbeelding][Afbeelding]
Nee klopt, ik heb niet alle 470 paginas terug gelezen nee. Maar bedankt voor de foto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:45:
[...]

Nee dat was inderdaad mijn doel. De 300EUR is geen issue, als ik het maar besteed aan wat nuttigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
internetinfo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Sorry, ik snap niet wat je nu precies wil zeggen met je referentie naar wat scheve foto's van een scherm.

[...]

Ik heb het zojuist maar via de Skoda chat gevraagd. Het "wordt uitgezocht".
In mijn vraag heb ik ook meteen gevraagd of er vanuit Skoda duidelijkheid kan komen wat nu nog het verschil is tussen Assistentie en Assistentie Plus.

to be continued
Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:33
Mijn wagen is zojuist binnen bij de dealer. Nu afwachten hoe lang het duurt voordat hij geleverd kan worden :) Positief nieuws zo voor het weekend!

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
ah. Heel erg bedankt! Ziet er toch goed uit zo! Al blijf ik wit wel iets stoerder vinden. Even een tip als je m wel vaak door de wasstraat haalt: voorzie het zwart optiek van een beschermlaag, want dat krast wel als de neten.

Auto lijkt nu wel wat meer op wat ik nu ook heb😕 ben ik overigens ook dik tevreden mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MjRGxeLZZ6uR00rs321Wtn0n1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vr9O7Fbv3R77yrDLnWoLAwtv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
RandomNick schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:34:
[...]

Ik heb dus comfort plus. Maakt dus niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:50:
Ik weet niet hoe groot je hond is, maar ruimte zat hoor in die kofferbak met verhoogde laadvloer🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:03:
[...]

Ik weet niet hoe groot je hond is, maar ruimte zat hoor in die kofferbak met verhoogde laadvloer🤣
Nou als hij gaat zitten past het net denk ik met die verhoogde vloer. Het is een beste lummel, 55 kg. Had er al naar gekeken en zal erom spannen maar als die lager uitvalt alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:08:
[...]

Nou als hij gaat zitten past het net denk ik met die verhoogde vloer. Het is een beste lummel, 55 kg. Had er al naar gekeken en zal erom spannen maar als die lager uitvalt alleen maar beter.
Nu ben ik natuurlijk benieuwd.... wat voor hond heb je? 😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:24:
[...]

Nu ben ik natuurlijk benieuwd.... wat voor hond heb je? 😳
Langharige duitse herder, volgens mij noemen ze die ook oud duitse herders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Neeler schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:03:
[...]

Ik heb dus comfort plus. Maakt dus niks uit
Hmmm. Dat is wel vreemd dan. Had verwacht dat je dan al wel meer functies zou hebben. Bij MQB platform werken dit soort functies al lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mkoomans
  • Laatst online: 23-07-2021
En teller loopt leker doorAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4Qxh8GOzG0hmn5b98348AZQ2j8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLWYGIdQBfwo7xQ4WXN4Mi2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:01:
Auto lijkt nu wel wat meer op wat ik nu ook heb😕 ben ik overigens ook dik tevreden mee:

[Afbeelding]
Grappig, auto die je nu heb zonder kenteken :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:29:
[...]

Grappig, auto die je nu heb zonder kenteken :?.
Foto is van de dag voordat ik m op kon halen😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:56:
[...]

emergency assist is enige verschil tussen basis en plus

plus: Lane Assist met Traffic Jam Assist en Emergency Assist
basis: Lane Assist metTraffic Jam Assist

dus het overnemen van de auto wanneer je niet meer kunt reageren.
Pure misleiding van de klant. Ik heb Plus gekozen puur voor travel assist. Dit staat zo ook op folder/offerte.
Voor die €300 had ik liever 360 areaview gekozen!
Dan maar onderhandelen over accessoires als tegemoetkoming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:40:
gejat van Volskwagen uitleg:

Emergency Assist combines the functions of Lane Assist and ACC in a new assistance system. As soon as the sensors detect no steering, braking or acceleration activity on the part of the driver, the system activates various escalation stages. Initially, the system attempts to wake the driver by steering jerks and finally an emergency stop is initiated. The hazard warning flashers are activated automatically and the car completes some slight steering maneuvers to draw the attention of other road users to the hazardous situation. ACC prevents collisions with the traffic ahead. Finally, the system brakes the vehicle continuously to a standstill.

dus ik verwacht:
TA aan, en handen van stuur houden.. dan begint auto te piepen handen aan het stuur.. dan niet handen aan stuur leggen.. dan gaat de auto over op protocol emergency assist?
Wordt hier getest met een ID.4: YouTube: Emergency stop by Emergency Assist | VW ID.4 1st Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Corleone1979 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:09:
[...]

Pure misleiding van de klant. Ik heb Plus gekozen puur voor travel assist. Dit staat zo ook op folder/offerte.
Voor die €300 had ik liever 360 areaview gekozen!
Dan maar onderhandelen over accessoires als tegemoetkoming.
Dat was bij mij ook zo inderdaad, je wordt flink misleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:33
De ACM heeft er een online meldpunt voor. Ik zou zeggen melden. Hoe meer meldingen, hoe groter de kans dat de ACM het onderzoekt en PON voor eens en (hopelijk)altijd kapt met die eeuwige onzin van ze.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 10:30
Documentatie op de Skoda.com website bevestigt dat NL NIET meedoet met de kortingsregeling voor Ionity laders, maar bijv. België wel.

In totaal geldt de kortingsregeling in 24 Europese landen, inclusief Noorwegen en het VK. Dat NL niet meedoet heeft ongetwijfeld te maken met commerciële belangen van PON en niet met ons belang als Enyaq rijders.

Oja, die rood-wit-blauwevlag is van Luxemburg en niet NL :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEe9d6t9q_yA3R69Xx3ZvWqcum4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpsRw0CGtbxcKNf95HdgVPbM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2XXJSrUJPY0heT2kYNvLeTBA6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GXBzSPXMQNUttdxBGy7SgAg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Bij mij is de software update weer weg.
Kan iemand die de update gedaan heeft zien of de auto welke versie die heeft ben benieuwd of dat de update na het niet oke geven toch is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Vandaag weer geprobeerd om de auto niks te doen en nu doet de auto na een tijdje niks meer travel assist gaat uit en klaar.
Zou dit de update zijn dat het er nu uit is gehaald.
Wel jammer want als je onwel zou worden is het wel fijn dat je niet een crash krijgt en er gelijk hulp geregeld wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door mibkiller op 07-05-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
mibkiller schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:04:
Kan iemand die de update gedaan heeft zien of de auto welke versie die heeft ben benieuwd of dat de update na het niet oke geven toch is uitgevoerd.
Ik had hetzelfde. Ik zag de melding toen ik onderweg was, maar kon/mocht er niet op klikken tijdens het rijden (er stond iets van een melding daarover). Naderhand thuis geprobeerd de update op te zoeken, maar niet meer gezien en ook geen melding meer er over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 14:55

zumba

De eAmbu is onderweg!

Blij dat Emergency Assist onderdeel is van assistentie plus. En dat voor maar €300,- extra.
Dat ik het toen aangevinkt heb was echter vanwege TA.
EA heb je waarschijnlijk nooit nodig, maar.. Ik kom bij (met name eenzijdige) ongevallen zonder duidelijke oorzaak, die w.s. met EA nooit plaats gevonden zouden hebben.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10 20:02
ManiacScum schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:31:
Als je een trekhaak hebt besteld, zit er dan ook een wit kentekenplaat automagisch bij?

Of is dan een veronderstelling die niet klopt?
Moet de dealer aangevinkt hebben, dan zitten erbij. Als ze niet wakker zijn, zijn ze dat vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ccreator schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:34:
[...]

Moet de dealer aangevinkt hebben, dan zitten erbij. Als ze niet wakker zijn, zijn ze dat vergeten.
Prutsers daar in Alkmaar ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
mibkiller schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:08:
Vandaag weer geprobeerd om de auto niks te doen en nu doet de auto na een tijdje niks meer travel assist gaat uit en klaar.
Wel jammer want als je onwel zou worden is het wel fijn dat je niet een crash krijgt en er gelijk hulp geregeld wordt.
Dan hebben de zeikerds hier nu toch waar voor hun €300,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 21:33
mibkiller schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:08:
Kijk en dan wordt het nu dus ook een interessant verhaal: jij verwacht nu iets op je auto te hebben, je hebt het immers getest en gezien dat je het had. Door een OTA is het wellicht eruit gehaald.. in dit geval nog iets dat je leven had kunnen redden in jouw voorgestelde situatie.. Ik ben benieuwd wat SKODA/PON dan in dit geval zullen zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Om even lekker door te zeiken ;-)....Heeft de update Travel Assist op Assistentie basis in het geheel teniet gedaan of is alleen het onderdeel Emergency Assist verdwenen? Ik heb in ieder geval ook aangegeven dat als de dealer met een duidelijk en plausibel verhaal komt mbt de meerwaarde Assistentie+ ik dit ook prima vind. We gaan het zien, eerst maar eens bericht ontvangen dat ik hem op kan halen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loepoog
roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:51:
[...]

Kijk en dan wordt het nu dus ook een interessant verhaal: jij verwacht nu iets op je auto te hebben, je hebt het immers getest en gezien dat je het had. Door een OTA is het wellicht eruit gehaald.. in dit geval nog iets dat je leven had kunnen redden in jouw voorgestelde situatie.. Ik ben benieuwd wat SKODA/PON dan in dit geval zullen zeggen...
Daar gaat Skoda helemaal niets van vinden.
Doordat je het nu 1x hebt gezien mag toch hopelijk niet leiden tot extra onveilig rijgedrag....in de zin van 'de auto grijpt toch wel in'.....dat zou raar zijn. Daarnaast heb je er ook niet voor betaald, dus wat pakt Skoda dan af??
Hoogstens kom je tot de conclusie dat je het achteraf toch graag had willen hebben en komt het later via een betaalde upgrade beschikbaar.

Daarnaast geven ze bij PON al geen reet om zaken die wel op papier staan, laat staan om zaken die op woord geloofd moeten worden.
Ik geloof @mibkiller meteen als hij zegt dat hij het eerst had, maar hoe ga je dat hardmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 21:33
@Loepoog ik ga er niet vanuit dat het rijgedrag anders wordt, ook omdat dit systeem alleen ingrijpt wanneer je niets meer doet.

Natuurlijk is er niet voor betaald, maar het is wel geleverd. En dat maakt het verhaal toch iets genuanceerder vind ik. Enige dat je kunt opvragen is wat er in deze ota gewijzigd is.. geen idee of er release notes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
Kan je OTA's afwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Kans dat je dan helemaal geen updates meer kan doen. Bij de eerste volgende update die je wel wil zal ook de rest geïnstalleerd worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik heb dat hele assistentie + eigenlijk puur genomen om veiligheidsredenen. Ik heb 2 jaar geleden een black-out gehad op straat. Vol op mijn hoofd gevallen en tot op heden merk ik hier nog steeds de gevolgen van. Artsen hebben niks kunnen vinden, maar ik wil graag voorkomen dat dit ooit in de auto een keer voorkomt. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mede weggebruikers. Moet er niet aan denken. Daarom nu een speciale bril en zonnebril aangeschaft en heel blij dat de auto nu dus ook uit zichzelf kan stoppen. Beste 300 euro die ik ooit heb uitgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Had net de melding front assist beperkt inzetbaar.
Nog nooit gehad in die 3000 km die er nu al opstaan.
Ben benieuwd of die ota er toch door heen is gedrukt zonder dat ik daar ja op gezegd heb.

[ Voor 16% gewijzigd door mibkiller op 08-05-2021 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karelvs
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-03-2024
Vandaag mijn Enyaq iv80 opgehaald, maar het geluid systeem wordt steeds gemute. Dealer en ik dachten dat het aan de Bluetooth/telefoon verbinding lag, omdat het bij elk inkomend gesprek gebeurde maar ook zonder telefoon verbinding wordt er geen enkel geluid meer afgespeeld als ik bijvoorbeeld de (skoda) navigatie aan zet. Knipperlicht geluid, parkeer sensoren, en radio werkt dan niet meer. Na uitzetten van de monitor (10 sec ingedrukt houden van de aan/uit knop) werken bovengenoemde opties weer totdat ik ga navigeren of mijn telefoon koppel en een gesprek wil starten. Fabrieksinstellingen ook al een paar keer hersteld, maar dat helpt niets. Het probleem komt gewoon terug. Heeft iemand ooit al iets van dit probleem vernomen?
Ik had me verheugd op deze dag, maar valt hierdoor toch wel een beetje tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
mimalizo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:46:
[...]

Ach ik heb 700euro voor navigatie betaald die daarna verplicht werd. Afgezien van het hele bijtelling/subsidie verhaal werd het voor sommigen gratis toegevoegd.
Voelde ik me toen genaaid, jazeker.
Is er uiteindelijk beweging vanuit Skoda gekomen... 0,0

Toegegeven, ik heb er maar 1x naar gevraagd. Voelde de bui al lang hangen en had geen zin in een hoge bloeddruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:41:
@Loepoog ik ga er niet vanuit dat het rijgedrag anders wordt, ook omdat dit systeem alleen ingrijpt wanneer je niets meer doet.

Natuurlijk is er niet voor betaald, maar het is wel geleverd. En dat maakt het verhaal toch iets genuanceerder vind ik. Enige dat je kunt opvragen is wat er in deze ota gewijzigd is.. geen idee of er release notes zijn.
Ik snap waar je naartoe wilt, maar ik kan je nu al vertellen dat je juridisch gezien geen poot hebt om op te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Thieu
  • Laatst online: 22-08-2021
mibkiller schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:04:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMBg5TAA-mR_rvwzUFWDmkl2uRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdV2QlYItYwbGdcV1bSDN4Db.jpg?f=fotoalbum_large

Hardware:H20

Tevens extra knop in het menu: pech & hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
YouTube: Skoda Enyaq iV - Gedetailleerde test - Autogids

Geen fan van de Enyaq wel van Anna 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loepoog
Daar is is dan

YouTube: Skoda Enyaq iV 80 range test

Bjorn Nyland met de Enyaq range test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Ik wilde hem al net posten 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Is het bekend of beelden van camera's kunnen worden opgenomen of heb je een losse dashcam nodig?

Verder hoef ik geen kabels te trekken om telefoonladers etc van stroom te voorzien maar begin al een beetje te balen in het geval ik aangewezen ben op een zuignapcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Pixal schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:53:
Is het bekend of beelden van camera's kunnen worden opgenomen of heb je een losse dashcam nodig?

Verder hoef ik geen kabels te trekken om telefoonladers etc van stroom te voorzien maar begin al een beetje te balen in het geval ik aangewezen ben op een zuignapcamera.
Nieuwe Octavia had een handige USB-C ter hoogte van de binnenspiegel. Dat zijn ze bij de Enyaq 'vergeten'.
Over opnemen heb ik nog niets gehoord. Waarschijnlijk ga je een zuignap moeten gaan gebruiken met een kabel over het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Loepoog schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:16:
[...]

Nieuwe Octavia had een handige USB-C ter hoogte van de binnenspiegel. Dat zijn ze bij de Enyaq 'vergeten'.
Over opnemen heb ik nog niets gehoord. Waarschijnlijk ga je een zuignap moeten gaan gebruiken met een kabel over het dashboard.
Op zich nooit echt moeilijk de kabels weg te werken via raamstijlen en achter dash maar wel gemiste kans. Plus weer een apparaatje naast je spiegel terwijl er al eentje achter de ruit zit. Zelfde in m'n huidige auto. En niet eens als optie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thie Kamerling
  • Laatst online: 15-10-2023
Ik ben aan het twijfelen of ik wel of geen comfortpakket op mijn Enyaq 60Iv zal bestellen of niet.
Het achteraf laten blinderen van de ramen zal het probleem niet zijn, de vermoeidheidsherkenning is in mijn ogen niet noodzakelijk, Kessy voor het openen van de deuren kan ook via de afstandsbediening.
Het enige waarom ik twijfel is aangeboden de geluidsreductie van de voorramen.
Maakt dit nu i.d.d. zo veel uit of maakt dat weinig verschil.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Thie Kamerling schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:22:
Ik ben aan het twijfelen of ik wel of geen comfortpakket op mijn Enyaq 60Iv zal bestellen of niet.
Het achteraf laten blinderen van de ramen zal het probleem niet zijn, de vermoeidheidsherkenning is in mijn ogen niet noodzakelijk, Kessy voor het openen van de deuren kan ook via de afstandsbediening.
Ik kan je het verschil niet vertellen. Dan zou je met en zonder moeten rijden. Ik heb comfort plus en de auto is echt stil, maar dat komt natuurlijk ook door de electromotor.

Voor wat betreft Kessy. Tja ik vind dat wel serieus een toevoeging. Merk het als ik naar onze andere auto loop en steevast vergeet om de sleutels te gebruiken. Je weet er erg snel aan.
Dat icm de sunset, phonebox en geluiddemping is het een pakket waar voor mij persoonlijk veel waarde in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iBLiNK2
  • Laatst online: 29-10-2024
Pas1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:36:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanmorgen mocht ik mijn 80 versie ophalen, wat een plaatje! (al zeg ik het zelf)

-Assistentiebasis heeft ook TA (en wat werkt dat fijn!)
-Simply clever vuldop wordt nageleverd
-Recupereren is wel heel tof, en werkt echt wel heel goed
- Alleen Škoda op de achterkant laten staan was geen probleem en ziet er top uit! Dank voor de tip!

Wat een ruimte! Echt een flinke overgang van een complete 308 naar de Enyaq, je hebt het gevoel in een bus te stappen haha

En die velgen...zie het verschil, van 16" naar 20" is ook wel een mooie verbetering.
Verder moet ik nog helemaal de menu's doorwerken en kijken wat en hoe...maar met dit topic komt dat helemaal goed!

Mocht je nog twijfelen....deze auto kan je blind bestellen (205 dagen geleden besteld en nu geleverd en het is een feestje om in te rijden)

Door het knopje op de kop van de cruisecontrolhendel kan je ook met stapjes van 1 km de snelheid veranderen
Mooie bak hoor! Veel plezier gewenst.

Soortgelijke situatie voor mij. Woensdag jl. mijn Enyaq vd zaak ontvangen (iv 80 arctic silver met diverse opties , 3 februari (!) besteld oOo ) en mijn trouwe Peugeot 308 SW ingeleverd.
Wat een zee van ruimte als je instapt d:)b. Met mijn 1,93m was het altijd jezelf de auto invouwen en dat is nu een heel andere ervaring.

Helaas moet ik nog 6 weken wachten voordat ik mag rijden. Zondag mijn pols gebroken..
Kan er nu alleen nog even de mooiigheid van afkijken. 8)7 jeeez wat zuur is dat…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 15-09 21:46
iBLiNK2 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:39:
[...]

Soortgelijke situatie voor mij. Woensdag jl. mijn Enyaq vd zaak ontvangen (iv 80 arctic silver met diverse opties , 3 februari (!) besteld oOo ) en mijn trouwe Peugeot 308 SW ingeleverd.
Wat een zee van ruimte als je instapt d:)b. Met mijn 1,93m was het altijd jezelf de auto invouwen en dat is nu een heel andere ervaring.

Helaas moet ik nog 6 weken wachten voordat ik mag rijden. Zondag mijn pols gebroken..
Kan er nu alleen nog even de mooiigheid van afkijken. 8)7 jeeez wat zuur is dat…
Ai, da’s inderdaad wel erg zuur!!
Beterschap.
Gelukkig zit je achterin de Enyaq als een vorst.
Ik zou zeggen: laat je rijden😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBLiNK2
Loepoog schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Ik kan je het verschil niet vertellen. Dan zou je met en zonder moeten rijden. Ik heb comfort plus en de auto is echt stil, maar dat komt natuurlijk ook door de electromotor.

Voor wat betreft Kessy. Tja ik vind dat wel serieus een toevoeging. Merk het als ik naar onze andere auto loop en steevast vergeet om de sleutels te gebruiken. Je weet er erg snel aan.
Dat icm de sunset, phonebox en geluiddemping is het een pakket waar voor mij persoonlijk veel waarde in zit.
Eens met Jou Loepoog.
Ik heb ook het comfortpakket en wat me opviel is vooral de stilte in de auto. Bij de proefrit ervaarde ik nogal wat windgeruis en ik heb sterk het idee dat dit een stuk minder is nu.

Verder maakt de donkere ruiten achter de auto nog mooier en het KESSY systeem is er een waar ik graag aan zal wennen. Ideaal dat je de deuren rondom kan openmaken zonder de sleutel erbij te hoeven pakken. Alleen moet je niet vergeten om de deurhendel even aan te raken om af te sluiten. :F

Het draadloos opladen werkt ook fijn. Ondanks dat ik een iPhone Pro Max heb en met hoesje net niet lekker in het vakje past laadt deze wel op.

Vraag; ligt het aan mij of klopt het dat de voordeuren zwaarder zijn door deze optie te kiezen? :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:46
Volgens mijn zoon zijn wij allemaal Fenyaqs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 20:35
Corleone1979 schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:55:
[...]

Het zou kunnen dat de remote parking functie en de summon functie via al dan niet betaalde updates beschikbaar komt. Al zou het ook hardware kunnen vereisen dus niet beschikbaar voor de huidige modellen.
Bron: https://skodaforum.eu/topic/5602-skoda-enyaq-iv/
Het staat wel benoemd in de huidige brochure, maar zonder beschrijving welke pakketten je dan nodig zou hebben.
Ik kan me voorstellen dat je minimaal Assistentie nodig hebt, maar mogelijk ook 360° view...

Ik twijfel nu om de Plus variant van Assistentie te schrappen en de achteruitrijcamera te upgraden naar 360°, just to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iBLiNK2
Alex Timmermans schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Ai, da’s inderdaad wel erg zuur!!
Beterschap.
Gelukkig zit je achterin de Enyaq als een vorst.
Ik zou zeggen: laat je rijden😜
HaHa dank je Alex!
Dat is zeker waar. Nu verklapte ik al dat ik 1,93m lang ben maar mijn zoon van 16 is 2,01m en ook hij kan heel goed achterin zitten. Ik neem de passagiersstoel wel 👍🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:03:
Foto is van de dag voordat ik m op kon halen😅
Dat verklaart een hoop, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:44:
De ACM heeft er een online meldpunt voor. Ik zou zeggen melden. Hoe meer meldingen, hoe groter de kans dat de ACM het onderzoekt en PON voor eens en (hopelijk)altijd kapt met die eeuwige onzin van ze.
Zou er in verleden al niet iets geweest zijn qua acm tegen pon, lijkt me haast wel en ook al is het niet geweest denk dat pon zich er erg weinig van aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Weet niet of @mibkiller het ook zo heeft gehad met testen / uit zichzelf gemaakte noodstop door enyaq voor gebeuren mbt update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik ken het verschil alleen van Audi. En ja dan maakt het zeker verschil. Vooral omdat je een voertuig rijdt dat verder geen geluid maakt. Voor mij was de Enyaq bijvoorbeeld een no go geweest als er geen dempende voorruit in zou zitten. (Dit is nog heel lang onduidelijk geweest) bij de auto zonder dempende zijruiten hoorde ik windgeruis en opkomend verkeer veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:59:
Documentatie op de Skoda.com website bevestigt dat NL NIET meedoet met de kortingsregeling voor Ionity laders, maar bijv. België wel.

In totaal geldt de kortingsregeling in 24 Europese landen, inclusief Noorwegen en het VK. Dat NL niet meedoet heeft ongetwijfeld te maken met commerciële belangen van PON en niet met ons belang als Enyaq rijders.

Oja, die rood-wit-blauwevlag is van Luxemburg en niet NL :)
Deze info was even geleden al gepost, net als vlag aanzien voor Nederlandse terwijl dat Luxemburg was (maar ja als je iets kan krijgen zie je het aan wat voor jezelf gunstig is).
Toch benieuwd is bevestiging voor jou dat Nederland er niet bij staat of staat er ergens expliciet dat Nederland niet mee doet?
Andere member (rogo70) en jij hebben reactie via Elli dat het wel beschikbaar wordt voor Nederland.

Weet niet of jij het was of andere member, maar dit had van leasemaatschappij al begrepen dat lesemaatschappij niets gaat doen richting skoda m.b.t. ionity.

Al met al verwacht ik dat er niets komt qua ionity, maar dat is dan lullig voor mensen die auto kopen en er dan geen tegemoetkoming of iets voor komt, maar ja dat zijn we in dit topic wel gewend van pon / skoda nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@mibkiller ondanks gezeur met software, krijg je als je knop travel assist indrukt op stuurwiel nog wel melding travel assist geactiveerd in kleine display?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
[...]

Beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
_Thieu schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 07:39:
[...]

[Afbeelding]

Hardware:H20

Tevens extra knop in het menu: pech & hulp
Ik heb dezelfde specs staan maar geen update gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Iemand voor zijn sleutels al een hoesje besteld? Omdat de enyaq met pianolak sleute komt is die binnen notime bekrast.

Zou dit passen? Ging even uit van de ID4 omdat op Enyaq ik nog geen resultaten krijg.

€ 8,38 46% Off | 1pcs ABS Key Fob Cover Case for 2020 VW Golf 8 ID.3 ID.4 Tarraco - Ateca Seat Leon MK 4 Skoda Octavia Smart Key Protective Shell
https://a.aliexpress.com/_mNZbb6v

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
iBLiNK2 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:57:
[...]
Vraag; ligt het aan mij of klopt het dat de voordeuren zwaarder zijn door deze optie te kiezen? :*)
Wanneer het dubbel glas is zal het zwaarder zijn. Er zijn echter meerder opties om te dempen. Kan ook een geluidsdempende film zijn. Dit heeft de voorruit als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
zumba schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:24:
Blij dat Emergency Assist onderdeel is van assistentie plus. En dat voor maar €300,- extra.
Dat ik het toen aangevinkt heb was echter vanwege TA.
EA heb je waarschijnlijk nooit nodig, maar.. Ik kom bij (met name eenzijdige) ongevallen zonder duidelijke oorzaak, die w.s. met EA nooit plaats gevonden zouden hebben.
Als dat nou is wat de plus inhoudt dan zijn we eruit, alleen members met assistentie plu hebben dat nog niet bevestigd.
Blijft helaas (voor Nederland, andere landen geven het duidelijker aan) onduidelijk wat assistentie plus meer heeft dan assistentie basis.
Assistentie plus zou 3 iconen moeten hebben en travel assist zou op stuurwiel en in infotainment geactiveerd kunnen worden, maar nog niet van member met assistentie plus vernomen of dat ook zo is en ook niet of er wel-geen emergency assist aanwezig is.
Hopelijk wordt die van jou snel geleverd kan jij het reviewen en terugkoppelen ;).

Dat ongevallen en dat emergency assist had gezorgd dat het niet was gebeurt ben ik met je eens, maar nooit is een groot woord, ook software kan haperen en kan eenzijdig ongeval (hopelijk niet) met emergency assist toch gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:46:
Wie zijn de zeikerds en wat hebben ze dan voor hun € 300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:51:
Je kan verwachten iets te hebben, maar het staat nergens zwart op wit en ook al is dat wel zo staat er overal disclaimer er kunnen geen rechten worden ontleend (in brochure, prijslijst, site en dergelijke); daar hebben we het hier genoeg over gehad in dit topic en steeds trek klant aan kortste eind.
Net wat Loepoog al aangaf in zijn reactie, je hebt geen poot om op te staan.
Skoda/pon zal eerder zeggen vecht het maar aan, zie je wel in de rechtbank.

[ Voor 9% gewijzigd door knirrebir op 08-05-2021 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
FJP84 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:55:
Om even lekker door te zeiken ;-)....Heeft de update Travel Assist op Assistentie basis in het geheel teniet gedaan of is alleen het onderdeel Emergency Assist verdwenen? Ik heb in ieder geval ook aangegeven dat als de dealer met een duidelijk en plausibel verhaal komt mbt de meerwaarde Assistentie+ ik dit ook prima vind. We gaan het zien, eerst maar eens bericht ontvangen dat ik hem op kan halen
Ik weet niet of genen met assistentie basis test hebben gedaan of emergency assist gedaan wordt zoals getest in youtube filmpje van idfurkan met id4 (handen los en los blijven houden totdat auto zelf ingrijpt en stopt) om daarmee te bepalen of emergency assist werkelijk aanwezig is.
Als die test niet is gedaan weet je ook niet of het na update weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:41:

Hoe ga je aantonen dat het geleverd is, dan moet dat ergens staan op specificatie; en als dat zo is dan staat er assistentie en kijk je in prijslijst en staat daar geen emergency assist bij genoemd, hoe ga je aantonen dat het er wel bij hoort en dat je het had en daarbij de altijd aanwezige disclaimer.
Je kan beter voordat je enyaq koopt advocaat inschakelen, dit topic erbij nemen en dan bepalen of er iets te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mibkiller schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 00:01:
Had net de melding front assist beperkt inzetbaar.
Nog nooit gehad in die 3000 km die er nu al opstaan.
Ben benieuwd of die ota er toch door heen is gedrukt zonder dat ik daar ja op gezegd heb.
Front assist is apart, dat is standaarduitrusting :|.
Weet misschien dealer of ota uitgevoerd wordt zonder akkoord te geven of staat misschien in juridische voorwaarden in infotainment in zin van door akkoord te gaan met auto uit privé modus te halen / in online modus te zetten mogen ota uitgevoerd worden zonder toestemming of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Karelvs schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 00:08:
Vandaag mijn Enyaq iv80 opgehaald, maar het geluid systeem wordt steeds gemute. Dealer en ik dachten dat het aan de Bluetooth/telefoon verbinding lag, omdat het bij elk inkomend gesprek gebeurde maar ook zonder telefoon verbinding wordt er geen enkel geluid meer afgespeeld als ik bijvoorbeeld de (skoda) navigatie aan zet. Knipperlicht geluid, parkeer sensoren, en radio werkt dan niet meer. Na uitzetten van de monitor (10 sec ingedrukt houden van de aan/uit knop) werken bovengenoemde opties weer totdat ik ga navigeren of mijn telefoon koppel en een gesprek wil starten. Fabrieksinstellingen ook al een paar keer hersteld, maar dat helpt niets. Het probleem komt gewoon terug. Heeft iemand ooit al iets van dit probleem vernomen?
Ik had me verheugd op deze dag, maar valt hierdoor toch wel een beetje tegen...
Mooi gisteren aangemeld en gelijk posten ;).
Niet eerder gemeld door andere members die enyaq hebben gehaald, denk daarmee ook niet meegemaakt wat jij hebt.
Ik zou dealer systeem compleet laten uitlezen of er iets in log te vinden is en anders (hoop het niet) software eruit en opnieuw installeren bij dealer of importeur; hoop niet dat dit iets is wat in fabriek hersteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Pixal schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:53:

Nope opnemen kan niet, losse dashcam nodig ja, is te verkrijgen in skoda webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:25
Vraag voor de app gebruikers, kunnen jullie een servicepartner kiezen en toevoegen? Ik kan hem niet kiezen en vastleggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQe2UlpyqUc8QD4xcxP9_Uu2VRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdfHeGfc9rlR0vXOETkYC0PH.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: heel apart, ik kan wel een servicepartner kiezen in Duitsland :?

[ Voor 6% gewijzigd door A3-D op 08-05-2021 11:03 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Pixal schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:20:
Op zich nooit echt moeilijk de kabels weg te werken via raamstijlen en achter dash maar wel gemiste kans. Plus weer een apparaatje naast je spiegel terwijl er al eentje achter de ruit zit. Zelfde in m'n huidige auto. En niet eens als optie ofzo.
In dit topic zijn al genoeg gemiste kansen voorbij gekomen, maar die vallen grotendeels weg als je enyaq hebt en ermee mag rijden als ik members goed interpreteer welke enyaq ondertussen hebben en ermee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Heb zelf enyaq nog niet dus geen ervaring, idee kan zijn om bij dealer langs te gaan en vragen of je in enyaq mag zitten zonder comfort en één met comfort pakket en dan mensen buiten geluid laten maken dan kan je bepalen wat je ervan vindt en of het iets is wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir

Denk dat je partner graag in tussentijd rijdt met de enyaq en jij lekker mee mag (hoe zuur de gebroken pols ook is)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Eens met Jou Loepoog.
Ik heb ook het comfortpakket en wat me opviel is vooral de stilte in de auto. Bij de proefrit ervaarde ik nogal wat windgeruis en ik heb sterk het idee dat dit een stuk minder is nu.

Verder maakt de donkere ruiten achter de auto nog mooier en het KESSY systeem is er een waar ik graag aan zal wennen. Ideaal dat je de deuren rondom kan openmaken zonder de sleutel erbij te hoeven pakken. Alleen moet je niet vergeten om de deurhendel even aan te raken om af te sluiten. :F

Het draadloos opladen werkt ook fijn. Ondanks dat ik een iPhone Pro Max heb en met hoesje net niet lekker in het vakje past laadt deze wel op.

Door diverse opties kunnen voordeuren zwaarder worden, maar hoeveel dat is weet ik niet, dan zou je enyaq zonder comfort en met comfort moeten vergelijken qua gewicht op kenteken, zal geen extreem verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
internetinfo schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:01:
Het staat wel benoemd in de huidige brochure, maar zonder beschrijving welke pakketten je dan nodig zou hebben.
Ik kan me voorstellen dat je minimaal Assistentie nodig hebt, maar mogelijk ook 360° view...

Ik twijfel nu om de Plus variant van Assistentie te schrappen en de achteruitrijcamera te upgraden naar 360°, just to be sure.
Staan meer zaken in brochure die mogelijk worden, maar niet erbij wat je aan opties nodig hebt.
In dit topic al genoeg over gehad, maar geen duidelijkheid tot op heden wat je aan hardware wel-niet nodig hebt en wat kan er achteraf met software wel-niet geregeld worden en als er zaken achteraf geregeld kunnen worden (zowel hard- als software) wat zijn dan de kosten (altijd duurder dan af fabriek).
Denk zelf dat over een jaar duidelijk is wat er voor toekomstige opties nodig is en wat je eigenlijk af fabriek had moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:24:
Ik ken het verschil alleen van Audi. En ja dan maakt het zeker verschil. Vooral omdat je een voertuig rijdt dat verder geen geluid maakt. Voor mij was de Enyaq bijvoorbeeld een no go geweest als er geen dempende voorruit in zou zitten. (Dit is nog heel lang onduidelijk geweest) bij de auto zonder dempende zijruiten hoorde ik windgeruis en opkomend verkeer veel beter.
Ik weet dat er gepost is dat er verschillende voorruiten zijn met plaatjes erbij (bv voorruit verwarming), weet jenu zeker dat er dempende voorruit aanwezig is, voor welke typen dit geldt en waaraan te herkennen?
Voor zover mij bekend nog steeds niet bekend over voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:33:
Iemand voor zijn sleutels al een hoesje besteld? Omdat de enyaq met pianolak sleute komt is die binnen notime bekrast.

Zou dit passen? Ging even uit van de ID4 omdat op Enyaq ik nog geen resultaten krijg.

€ 8,38 46% Off | 1pcs ABS Key Fob Cover Case for 2020 VW Golf 8 ID.3 ID.4 Tarraco - Ateca Seat Leon MK 4 Skoda Octavia Smart Key Protective Shell
https://a.aliexpress.com/_mNZbb6v
Zie youtube filmpje idfurkan, die heeft er één besteld voor zijn id4 sleutel (vergelijkbaar met enyaq) en specs waar besteld staan erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:33:
Wanneer het dubbel glas is zal het zwaarder zijn. Er zijn echter meerder opties om te dempen. Kan ook een geluidsdempende film zijn. Dit heeft de voorruit als het goed is.
Ik heb helaas nog geen foto's gezien van zijruiten zonder comfort en met comfort pakket dan is te zien of er verschil is qua dikte en zo niet dan is er folie aanwezig.
Van voorruit blijf ik uitkijken of daar een keer zekerheid over komt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
A3-D schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:53:
Vraag voor de app gebruikers, kunnen jullie een servicepartner kiezen en toevoegen? Ik kan hem niet kiezen en vastleggen.

[Afbeelding]

Edit: heel apart, ik kan wel een servicepartner kiezen in Duitsland :?
Ja ik heb gisteren mijn lokale dealer kunnen kiezen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jD5z48GZEfij6FIhOGzYyGFgp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXFFoEfh2Dr94Tt8A25BXghf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
[...]

Eens met Jou Loepoog.

Oei. Dat weet ik niet, maar ik deel je mening dat ze zwaar en daarmee degelijk aanvoelen. Met afstand de zwaarste portieren die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
knirrebir schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:30:
@mibkiller ondanks gezeur met software, krijg je als je knop travel assist indrukt op stuurwiel nog wel melding travel assist geactiveerd in kleine display?
Ja dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:32
Zijn er nog mensen die hun Enyaq met het handje gaan wassen? Ik ieder geval wel. Dat geeft toch een beter en bevredigender resultaat dan door de carwash. Om je een idee tegen wat je aan eenmalige investering ongeveer kwijt ben zoals shampoo, wax, velgen reiniger, droogdoeken en een washandschoen: 80 tot 100 Euro. Dan heb je goed spul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loepoog
knirrebir schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:08:
[...]

Ik heb helaas nog geen foto's gezien van zijruiten zonder comfort en met comfort pakket dan is te zien of er verschil is qua dikte en zo niet dan is er folie aanwezig.
Van voorruit blijf ik uitkijken of daar een keer zekerheid over komt ;).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZoWReR0wSRH-N-LzhZ0XrH-AWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9GmMtTDJhay0lMy1zm5z18v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qrn2YwuTl_AxkJShiQmUPzCee04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5Br01lUyaHwNfxaidAAy44T.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenste is van het voorportier en dat lijkt dubbelglas (2x dun). Onderste is van het acherportier en dat is enkel maar dikker.

Ik heb het Comfort Plus Pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
vinom schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:34:
Zijn er nog mensen die hun Enyaq met het handje gaan wassen? Ik ieder geval wel. Dat geeft toch een beter en bevredigender resultaat dan door de carwash. Om je een idee tegen wat je aan eenmalige investering ongeveer kwijt ben zoals shampoo, wax, velgen reiniger, droogdoeken en een washandschoen: 80 tot 100 Euro. Dan heb je goed spul.
Wat voor spul gebruik je?
Pagina: 1 ... 119 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2