Mooie uiteenzetting, bij punt 2 kan je ook maatschappij hebben die niet order annuleren maar aanpassen (bij mij in ieder geval) net als dealer, verder is het zo je moet er zelf bovenop zitten qua bellen, mailen en dergelijke wil je het geregeld krijgen; dealer en leasemaatschapij gaan er niet bovenop zitten voor jou omdat jezelf wat gewijzigd wil hebben.mimalizo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:15:
Je hebt twee verschillende zaken.
1. Je order/bestelling bij de LM.
2. Je order/bestelling bij de dealer.
Dat zijn twee zaken die je volkomen los van elkaar kunt zien. Mits je het even goed communiceert met beide. En daar zou ik vooral je rol pakken. Want anders gaat het verkeerd.
Wat heb ik gedaan?
1. Ik heb de dealer gebeld en gezegd dat ik de boel wil omzetten naar een Sportline. Gevraagd of dat invloed ging hebben op de productiedatum/of de auto nog wel op kenteken zou worden gezet in 2021. Geen invloed op de productiedatum. Dus 2021 ook geen issue.
2. Vervolgens heb ik contact gehad met de LM. Die cancellen inderdaad de order. En sturen dat ook naar de dealer. Als jij dus niks doet of communiceert kan het gebeuren dat de dealer jouw order eruit haalt. Dat zou al dom zijn gezien de grote vraag. Maar goed dat zou in praktijk kunnen gebeuren.
Er moet een nieuwe offerte gemaakt worden door de LM. Die moet ik weer accorderen en mijn directeur. En dan gaat de order weer naar de dealer.
3. Ik heb contact gezocht met de dealer. Uitgelegd wat er gaat gebeuren. Dealer laat de order staan. Want de order wordt niet gecancelled. De order wordt slechts aangepast. Kan ook worden aangepast. De order moet alleen gecancelled (zou niet slim zijn van de dealer, zie bovenstaand...) worden door de dealer als je een andere uitvoering wil. Dus een 60, of een 80, of straks een RS of een 4x4.
Sportline is geen andere uitvoering. Is alleen een ander pakketje. Niks meer niks minder.
4. Vervolgens de LM weer gebeld. Order laten cancellen. Mij een bevestiging laten sturen dat de nieuwe order naar mij gestuurd zal worden ter goedkeuring. En dit bericht gedeeld met de dealer zodat de dealer ook weet dat er wat verandert gaat worden. Maar dat de order niet volledig gecancelled wordt. Maar "slechts" aangepast.
5. Dealer past de order aan. Klaar is Kees.
Nogmaals, mijn productiedatum staat nog steeds op week 23. De dealer kan het mij niet uitleggen. We geloven er allebei geen snars van. Maar het zal wel. Of zoals ik gisteren zei, een maatje van mij heeft m laten wijzigen van zwart naar wit en ging van productieweek 35 naar 30. Wie het weet mag het zeggen...
Met assistentie basis?leenderttimmers schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:24:
@knirrebir : gisterenavond bericht: ik kan mijn Enyaq op 20 mei ophalen!
Vraag stel ik m.b.t. lijstje.
Maakt niet uit, maar heb plaatjes van post erbij gezocht, zie hieronder, kan voor andere members interessant zijn.Loepoog schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:27:
Snap hem niet.
Heb het bericht van @mibkiller teruggelezen en hij heeft het alleen over een ingreep.
Edit: Even verder gelezen, de auto reed wel naar de kant. Excuses
:strip_exif()/f/image/MTHuLeigdoEaIbjAIWJ1leAH.jpg?f=fotoalbum_large)
dus nu iemand met assistent basis op een rustig stukje weg je hand niet meer op het stuur houden en kijken of hij ingrijpt zoals hierboven?
of werkt emergency assist anders?
Is emergency assist niet enkel als je gewoon zelf rijd en je zou moeten remmen dat die anders vol in de ankers gaat? Dat heeft mijn superb ook. Als die denkt dat ik niet hard genoeg rem gaat die vol in de ankers.roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:34:
dus nu iemand met assistent basis op een rustig stukje weg je hand niet meer op het stuur houden en kijken of hij ingrijpt zoals hierboven?of werkt emergency assist anders?
EDIT: Misschien dat dit ook voor achteruit rijden geld, die van mij gaat ook in de ankers als die denkt een ongelukje te maken met achteruit rijden.
[ Voor 13% gewijzigd door SSJVegito op 07-05-2021 12:39 ]
@mibkiller zie post @roel visseren en @SSJVegito je hulp-uitleg is nodig.
Edit: voor nu niet nodig, heb terug verwezen naar pgian 383 van dit topic.
Edit: voor nu niet nodig, heb terug verwezen naar pgian 383 van dit topic.
[ Voor 33% gewijzigd door knirrebir op 07-05-2021 12:45 ]
gejat van Volskwagen uitleg:
Emergency Assist combines the functions of Lane Assist and ACC in a new assistance system. As soon as the sensors detect no steering, braking or acceleration activity on the part of the driver, the system activates various escalation stages. Initially, the system attempts to wake the driver by steering jerks and finally an emergency stop is initiated. The hazard warning flashers are activated automatically and the car completes some slight steering maneuvers to draw the attention of other road users to the hazardous situation. ACC prevents collisions with the traffic ahead. Finally, the system brakes the vehicle continuously to a standstill.
dus ik verwacht:
TA aan, en handen van stuur houden.. dan begint auto te piepen handen aan het stuur.. dan niet handen aan stuur leggen.. dan gaat de auto over op protocol emergency assist?
Emergency Assist combines the functions of Lane Assist and ACC in a new assistance system. As soon as the sensors detect no steering, braking or acceleration activity on the part of the driver, the system activates various escalation stages. Initially, the system attempts to wake the driver by steering jerks and finally an emergency stop is initiated. The hazard warning flashers are activated automatically and the car completes some slight steering maneuvers to draw the attention of other road users to the hazardous situation. ACC prevents collisions with the traffic ahead. Finally, the system brakes the vehicle continuously to a standstill.
dus ik verwacht:
TA aan, en handen van stuur houden.. dan begint auto te piepen handen aan het stuur.. dan niet handen aan stuur leggen.. dan gaat de auto over op protocol emergency assist?
@Neeler als jij meer info hebt ben ik hier ook wel in geïnteresseerd.
Betaal je hier dus 300 euro extra voor? een functie welke 0,001% van de rijders nodig zal hebben? Zal wel aan mij liggen maar dit hadden ze toch prima gewoon gratis aan kunnen zetten als de assistentiesystemen aanwezig zijn?roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:40:
dus ik verwacht:
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
@knirrebir zonder assistentie basis
Even verder gezocht, als je pagina 382 van dit topic kiest kan je e.e.a. terug lezen.roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:34:
dus nu iemand met assistent basis op een rustig stukje weg je hand niet meer op het stuur houden en kijken of hij ingrijpt zoals hierboven?of werkt emergency assist anders?
Zie pagina 382 van dit topic.SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:36:
Is emergency assist niet enkel als je gewoon zelf rijd en je zou moeten remmen dat die anders vol in de ankers gaat? Dat heeft mijn superb ook. Als die denkt dat ik niet hard genoeg rem gaat die vol in de ankers.
EDIT: Misschien dat dit ook voor achteruit rijden geld, die van mij gaat ook in de ankers als die denkt een ongelukje te maken met achteruit rijden.
Volgens de configurator is dit ook niet waar je extra voor betaald. Ik dacht travel assist. Anders had ik Assistentie Plus nooit gekozen.Rene schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:43:
[...]
Betaal je hier dus 300 euro extra voor? een functie welke 0,001% van de rijders nodig zal hebben? Zal wel aan mij liggen maar dit hadden ze toch prima gewoon gratis aan kunnen zetten als de assistentiesystemen aanwezig zijn?
wellicht zit er nog een extra actie aan dat er nog gebeld wordt naar een alarmcentrale?Rene schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:43:
[...]
Betaal je hier dus 300 euro extra voor? een functie welke 0,001% van de rijders nodig zal hebben? Zal wel aan mij liggen maar dit hadden ze toch prima gewoon gratis aan kunnen zetten als de assistentiesystemen aanwezig zijn?
ook bij skoda beschrijving zie je staan dat na bepaalde tijd van geen actie de emergency assist het gaat overnemen...
https://www.skoda-auto.co...sistance-system-emergency
Klopt, zie ook pagina 382 van dit topic (lees deze ook zou ik zeggen, geeft je nuttige info en antwoorden) waar onder andere member mibkiller uitlegt wat er gebeurde en een oorzaak is handen van stuur blijven houden ondanks reminders.roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:40:
dus ik verwacht:
klopt, dat is dus de verwarring: in nederland staat travel assist bij plus... in alle andere landen wordt travel assist niet eens genoemd.. wellicht een verkapte strategie om de plus te verkopen?SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:45:
[...]
Volgens de configurator is dit ook niet waar je extra voor betaald. Ik dacht travel assist. Anders had ik Assistentie Plus nooit gekozen.
Wat nu bekend is dat niet bekend is (buiten 3e icoon in infotainment) wat je voor € 300 extra bij assistentie plus.Rene schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:43:
Nou ja, ik heb hem begin november besteld (en heb de auto nog steeds niet!) en aan laten passen voor de assistentie plus, dus het "kadootje" voor early adopters zit er bij mij niet inPas1 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:58:
[...]
Zie het maar als een kadootje voor de early adoptors, ik heb hem blind besteld en 205 dagen gewacht...anders had ik hem ook besteld...maar toen was de optie "plus" er nog niet....
Nogmaals heb je assistentie basis en sport of sport plus of multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel gekozen (standaard bij 80 aanwezig) dan heb je 2 iconen in infotainment en knopje travel assist op stuurwiel werkt om travel assist te activeren/deactiveren (melding komt ook in kleine display).SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:45:
Volgens de configurator is dit ook niet waar je extra voor betaald. Ik dacht travel assist. Anders had ik Assistentie Plus nooit gekozen.
Heb je geen assistentie basis maar wel sport of sport plus of multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel gekozen (standaard bij 80 aanwezig) dan doet knopje travel assist op stuurwiel niets.
Van assistentie plus bekend dat deze 3 iconen dient te hebben in infotainment, maar wat verder plus inhoudt - wat je ervoor krijgt is niet bekend.
zie mijn post als reactie op post @SSJVegitoroel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:48:
klopt, dat is dus de verwarring: in nederland staat travel assist bij plus... in alle andere landen wordt travel assist niet eens genoemd.. wellicht een verkapte strategie om de plus te verkopen?Emergency assist staat namelijk weer niet in de nederlandse configurator..
En is productie al gepland; zo niet dan misschien toch wijzigen naar assistentie basis.DonKui schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:50:
Nou ja, ik heb hem begin november besteld (en heb de auto nog steeds niet!) en aan laten passen voor de assistentie plus, dus het "kadootje" voor early adopters zit er bij mij niet in
De dealer beschikt ruim een week van te voren al over het kenteken en meldcode. Echter moest ik er zelf meerdere malen hierover bellen. Dus mijn advies: zelf actief de dealer bellen.technoaddict schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:48:
M'n vrouw mag woensdag de Enyaq ophalen bij de dealer. Krijgt ze voor die tijd het kenteken voor bijvoorbeeld verzekering afsluiten enzo?
Waarom dan melding wanneer je gaat ophalen?
vraag is of het een cadeautje is.. reden dat ass. basis TA wel heeft is omdat SA aanwezig is. zonder SA heb je geen TA.
Als het een fout is vanuit VAG, mooi voor de early adaptors. Natuurlijk als ze er niks ermee gaan doen.
Mijn verwachting is dat ze alsnog TA achter de webshop gaan plaatsen en totdat de shop online is dit als een "trial" wordt gezien en je alsnog geld gaat betalen om TA te unlocken.
Toekomstige OTA upates gaat dit verduidelijken. Cadeautje of lange "trial"
edit: dit kan ook verklaren waarom er een extra icoon aanwezig is op de ass. basis varianten. tov ass+
Als het een fout is vanuit VAG, mooi voor de early adaptors. Natuurlijk als ze er niks ermee gaan doen.
Mijn verwachting is dat ze alsnog TA achter de webshop gaan plaatsen en totdat de shop online is dit als een "trial" wordt gezien en je alsnog geld gaat betalen om TA te unlocken.
edit: dit kan ook verklaren waarom er een extra icoon aanwezig is op de ass. basis varianten. tov ass+
[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 07-05-2021 13:17 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Nope.SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:19:
[...]
Er is dus geen touw aan vast te knopen wat betreft leverdata.
Mijn auto stond voor april. Crystal Face dus ging de auto naar week 35. Vervolgens ging de auto naar week 23. Niemand weet waarom. Nu van alles aangepast. En blijft week 23.
Heb besloten me er niet meer druk over te maken.
Ja, mijn werkgever wil hebben dat de order dan volledig geannuleerd wordt. Zijn denk ik van de werkverschaffing...knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Mooie uiteenzetting, bij punt 2 kan je ook maatschappij hebben die niet order annuleren maar aanpassen (bij mij in ieder geval) net als dealer, verder is het zo je moet er zelf bovenop zitten qua bellen, mailen en dergelijke wil je het geregeld krijgen; dealer en leasemaatschapij gaan er niet bovenop zitten voor jou omdat jezelf wat gewijzigd wil hebben.

Sommige houden inderdaad nog steeds van ouderwetse bureaucratie.mimalizo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:00:
Ja, mijn werkgever wil hebben dat de order dan volledig geannuleerd wordt. Zijn denk ik van de werkverschaffing...
Misschien makkelijk maar TA = travel assist, SA = side assist.Simply1337 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:58:
vraag is of het een cadeautje is.. reden dat ass. basis TA wel heeft is omdat SA aanwezig is. zonder SA heb je geen TA.
Je krijgt hem nu binnen? Veel plezier!
Mooie octavia
Gekheid, gefeliciflapstaart met je first edition 80.
Klopt heb hem inmiddels binnen, zo werd hij afgeleverd voor de deur.....
Relaxt zo voor de deur. Ga ik ze ook verzoeken als het kan :-)
Deze middag eens gaan kijken bij de lokale dealer (Belgie) waar eindelijk een model in de showroom stond. Verkoper sprak toch ook van leverdatum "begin 2022" ...SSJVegito schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:01:
Ik moet wel zeggen dat ik ook in spanning afwacht of de dealer nog een redelijke leverdatum aan gaat geven om die voor 2022 te leveren. Ik wacht nog maar even rustig af...
Bij VW ernaast vergeten vragen of dat voor de ID.4 ook zo is.
Geldt precies hetzelfde voor mij. Op basis van de ID3/ID4 reviews aangaande travel assist mijn bestelling laten aanpassen van basis naar assistentie plus. Voel me enigszins genaaid door PON.DonKui schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:50:
[...]
Nou ja, ik heb hem begin november besteld (en heb de auto nog steeds niet!) en aan laten passen voor de assistentie plus, dus het "kadootje" voor early adopters zit er bij mij niet in
Denk dat heel veel members dat vinden in dit topic met assistentie en/of andere optie en/of communicatie.Duncan78 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:21:
Geldt precies hetzelfde voor mij. Op basis van de ID3/ID4 reviews aangaande travel assist mijn bestelling laten aanpassen van basis naar assistentie plus. Voel me enigszins genaaid door PON.
Nice, geniet ervan!ManiacScum schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:13:
[...]
Klopt heb hem inmiddels binnen, zo werd hij afgeleverd voor de deur.....
@knirrebir : dacht dat je een lijst van aflevering (ten opzichte van datum bestelling) bijhield. Niet dus.
Is er trouwens iemand die dit misschien kan bevestigen aangezien ik de dealers ook voor geen meter meer vertrouw. Er werd mij verteld dat op afstand verwarmen etc. kan en dat je standaard 1 jaar dat krijgt. Bij Comfort Plus zou je dit 3 jaar krijgen, klopt dit of heb ik me weer wat aan laten praten en kan je remote heating etc. altijd doen? Dus via de app.
Nee, lijstje wat ik heb is voor assistentie basis en dan wel-geen werkende travel assist.leenderttimmers schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:31:
@knirrebir : dacht dat je een lijst van aflevering (ten opzichte van datum bestelling) bijhield. Niet dus.
Verder kan je op pagina 1 van topic nog nodige vinden, is niet helemaal meer bij gehouden en dat kan alleen topic starters wijzigen, maar veel members die verwachte leverweek hebben opgegeven reageren niet-nauwelijks meer in dit topic, members hebben afgezien van enyaq en verder heeft een aardig deel van lijst enyaq geleverd gekregen ondertussen.
Goede vraag maar mogelijk wel 1 met verschillende antwoorden. Ik had dus geen Infotainment pakket genomen toen ik in oktober had besteld. Hierin zat volgens de website toen; het Navigatiesysteem samen met 3 jaar Online infotainment.SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:33:
Is er trouwens iemand die dit misschien kan bevestigen aangezien ik de dealers ook voor geen meter meer vertrouw. Er werd mij verteld dat op afstand verwarmen etc. kan en dat je standaard 1 jaar dat krijgt. Bij Comfort Plus zou je dit 3 jaar krijgen, klopt dit of heb ik me weer wat aan laten praten en kan je remote heating etc. altijd doen? Dus via de app.
Nou bleek bestellen zonder Navigatie achteraf niet mogelijk dus die zit er wel in. In de app wordt aangegeven dat infotainment online tot april 2024 beschikbaar is. De iV remote services zijn echter actief tot 28 april 2031, hieronder vallen remote airco, charging en smart plans.
![]() | ![]() |
[ Voor 49% gewijzigd door sPENKMAN op 07-05-2021 13:57 ]
Eve char: Warock <TEST>
Denk dat je in de war bent met online bij infotainment, heb voor e-golf ook app en langer dan 3 jaar en kan nog steeds op afstand verwarmen.SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:33:
Ook dat is een jungle. Volgens mij zijn er gratis Remote Access diensten zonder abonnment. (Staat ook als standaard uitrusting; "iV remote acces voor remote charging/airconditioning".SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:33:
Daarnaast zijn er aanvullende Remote Access Care Connect diensten. Wat dit nu precies is. Geen idee. Standaard krijg je die voor 1 jaar, en met Comfort Plus idd 3 jaar. Misschien alle functies die hier staan, YouTube: YouTube, behalve de gratis diensten die eerder genoemd zijn bij de standaard uitrusting? "Proactive Service" zijn ook onderdeel van de betaalde Remote Access diensten. Maar geen idee of dit zoveel om handen heeft.
Dus zaken als noodoproep uit de auto, vertrekplanner en ritgegevens op de portal? Dat is in het abonnement zit? Dunno. Snap ook niet dat zet het zo lastig maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 07-05-2021 13:55 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dan heb ik dus ook weer voor niks die optie genomen en heeft de dealer weer uit de nek lopen kletsen. Ik word hier wel een beetje pissig van.
Is ook "maar" 39 per jaar. Eén jaar is gratis dus anders had je het EUR 78,- gekost die twee jaar extra. Als het al nut heeft. Vertrek inplannen is misschien wel leuk maar zoveel gebruik je dat ook niet. Als je op de app kan voorverwarmen is het al prima. Auto is binnen 5m toch warm.SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:56:
Dan heb ik dus ook weer voor niks die optie genomen en heeft de dealer weer uit de nek lopen kletsen. Ik word hier wel een beetje pissig van.
Ik heb ook Comfort Plus en wat er in de 3 jaar extra zit weet ik eigenlijk ook niet. Heb er de dealer niet naar gevraagd. Ging mij in de upgrade voor 99,99% om de elektrische kofferbak.SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:56:
@SSJVegito qua online zaken is het helaas onduidelijk wat je wel-niet krijgt, bij aflevering ga ik vragen wat het inhoudt, bij bestellen heb ik wel zie staan over online zaken en ook de duur, maar verder niet mee bezig gehouden wat je dan krijgt, heb gekeken naar opties en wat die wel-niet doen; bewust voor comfort plus gekozen om kofferbak elektrisch te kunnen openen en sluiten.
Als jij comfort plus hebt gekozen voor langere online ondersteuning dan beoordeel jij opties anders dan hoe ik dat doe.
Als jij comfort plus hebt gekozen voor langere online ondersteuning dan beoordeel jij opties anders dan hoe ik dat doe.
Waar heb jij die prijzen vandaan?Inspired schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:00:
Is ook "maar" 39 per jaar. Eén jaar is gratis dus anders had je het EUR 78,- gekost die twee jaar extra. Als het al nut heeft. Vertrek inplannen is misschien wel leuk maar zoveel gebruik je dat ook niet. Als je op de app kan voorverwarmen is het al prima. Auto is binnen 5m toch warm.
Dealers kletsen inderdaad behoorlijk uit hun nek. Of dat komt doordat ze zich er niet in verdiept hebben of dat er vanuit de importeur onvoldoende informatie wordt verstrekt is niet helemaal duidelijk.SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:56:
Zo werd mij door een sales manager verteld dat er zeker geen geluiddempende zijruiten geleverd werden in Nederland. Na veel aandringen is nu via Skoda Logistiek bevestigd dat dat wel het geval is. Dit is onderdeel van Sunset (code VW5) en zit (dus) zowel in Comfort als Comfort Plus. Voor mij was dat belangrijk om te weten.
Heb het op de Kodiaq ook (gehad). Met name de actuele file informatie was top. Zeer accuraat, deed niets onder voor Flitsmeister, Waze of andere navigatie dienst die file info doorgewft. Maar ja, als je carplay of Android auto gebruikt...Inspired schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:00:
[...]
Is ook "maar" 39 per jaar. Eén jaar is gratis dus anders had je het EUR 78,- gekost die twee jaar extra. Als het al nut heeft. Vertrek inplannen is misschien wel leuk maar zoveel gebruik je dat ook niet. Als je op de app kan voorverwarmen is het al prima. Auto is binnen 5m toch warm.
Online doorsturen van een reisdoel (dus op je telefoon zoeken en naar de auto sturen de avond voordat je gaat) was ook wel handig maar alle andere diensten nooit gebruikt. (Actuele brandstofprijzen , nieuws of weer kijken, etc.(
Ik moet zeggen dat ik die optie ook gekozen heb om de elektrische achterklep maar er werd mij verteld dat dit noodzakelijk was voor het verwarmen/airco op afstand. Dit maakte voor mij de keuze 100 % goed. Ik had anders misschien liever andere features/opties gehad die ik interessanter had gevonden. Al is een elektrische achterklep wel relaxed. Maar het feit dat er gewoon onzin vertelt wordt staat mij niet aan.knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:00:
@SSJVegito qua online zaken is het helaas onduidelijk wat je wel-niet krijgt, bij aflevering ga ik vragen wat het inhoudt, bij bestellen heb ik wel zie staan over online zaken en ook de duur, maar verder niet mee bezig gehouden wat je dan krijgt, heb gekeken naar opties en wat die wel-niet doen; bewust voor comfort plus gekozen om kofferbak elektrisch te kunnen openen en sluiten.
Jazeker! Even aan de dealer vragen om dit door te geven. Meestal een oaar dagen voor aflevering.technoaddict schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:48:
M'n vrouw mag woensdag de Enyaq ophalen bij de dealer. Krijgt ze voor die tijd het kenteken voor bijvoorbeeld verzekering afsluiten enzo?
Wat ik al eerder zei, waarom denk je dat dit topic er is, bij aantal afleveringen wisten members meer dan verkoper.SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:07:
Ik moet zeggen dat ik die optie ook gekozen heb om de elektrische achterklep maar er werd mij verteld dat dit noodzakelijk was voor het verwarmen/airco op afstand. Dit maakte voor mij de keuze 100 % goed. Ik had anders misschien liever andere features/opties gehad die ik interessanter had gevonden. Al is een elektrische achterklep wel relaxed. Maar het feit dat er gewoon onzin vertelt wordt staat mij niet aan.
Er is verschil per dealer, maar dealer waar ik te maken heeft doet echt zijn best en als hij antwoord niet weet wordt er navraag gedaan bij importeur, alleen geeft dealer ook aan dat qua informatie het vanuit importeur - fabriek zeker beter kan, wat voor dealer balen is en niet prettig.
Daarnaast als dealer het niet weet wordt dat ook gemeld en het wordt dan geen onzin om maar iets te vertellen en/of je vertellen wat je wilt horen.
Flauwekul lijkt mij. Je krijgt drie jaar online gratis en zolang je auto online blijft kun je met de app op afstand je AC regelen.SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:33:
@SSJVegito weet niet welke je dealer je hebt, maar hoop niet dat andere members welke zelfde dealer hebben ook zulke ervaring hebben.
Ik lees dat het merendeel het comfort plus pakket heeft gekozen met de elektrische achterklep.
Is er hier ook al iemand zonder de elektrische achterklep en wat zijn de ervaringen? Gaat dit wat soepel? Klep is toch best fors...
De modellen bij de dealer die ik gezien heb zijn allemaal uitgerust met de elektrische achterklep. Daar testen is dan ook niet mogelijk...
Is er hier ook al iemand zonder de elektrische achterklep en wat zijn de ervaringen? Gaat dit wat soepel? Klep is toch best fors...
De modellen bij de dealer die ik gezien heb zijn allemaal uitgerust met de elektrische achterklep. Daar testen is dan ook niet mogelijk...
Ik heb een achterklap zonder motor. Prima te doen. Elke dag tien keer open en dicht is nu deel van mijn workoutHeiaStart schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:21:
Ik lees dat het merendeel het comfort plus pakket heeft gekozen met de elektrische achterklep.
https://www.skoda.nl/skoda-connect
Er staat "tijdelijk" maar die prijzen hanteren ze al een flinke tijd.
Eén jaar Infotainment Online voor alle modellen:
Van € 70 voor € 49
Eén jaar Care connect - Remote access:
Van € 60 voor € 39
Zit er qua levering ook nog een lijn in qua kleur die wordt uitgeleverd of zal het echt at random zijn?
Dit is dan weer online infotainment en niet remote access.DirkBouwman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:04:
[...]
Heb het op de Kodiaq ook (gehad). Met name de actuele file informatie was top. Zeer accuraat, deed niets onder voor Flitsmeister, Waze of andere navigatie dienst die file info doorgewft. Maar ja, als je carplay of Android auto gebruikt...
Online doorsturen van een reisdoel (dus op je telefoon zoeken en naar de auto sturen de avond voordat je gaat) was ook wel handig maar alle andere diensten nooit gebruikt. (Actuele brandstofprijzen , nieuws of weer kijken, etc.(
Overigens net bericht gehad dat het verwacht wordt de auto in week 44 af te kunnen leveren en de auto is gisteren besteld, 06-05-2021.
Check pagina 1 van topic, van diverse gemeld definitieve leverweek en dat klopt met wat member gepost heeft wanneer enyaq gehaald en dat is random qua kleuren.Robbie8454 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:26:
Zit er qua levering ook nog een lijn in qua kleur die wordt uitgeleverd of zal het echt at random zijn?
Oh dank je. Ik heb even gemist dat die is bijgewerkt. Ik heb overigens wel nog maar bijzonder weinig suite zwarte interieurs gezien, maar kan natuurlijk ook zijn dat weinig mensen die kiezen.knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:31:
[...]
Check pagina 1 van topic, van diverse gemeld definitieve leverweek en dat klopt met wat member gepost heeft wanneer enyaq gehaald en dat is random qua kleuren.
Toen ik mijn diensten activeerde kreeg ik te zien dat Infotainment Online een 3 jaar duur heeft (indien besteld) hierna zelf te verlengen.Inspired schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:26:
[...]
Dit is dan weer online infotainment en niet remote access.
Remote Acces iV is een 'lifetime' dienst en hoort bij het voertuig.
Daarnaast denk ik dat de extra diensten in het Comfort Plus pakket ook mogelijk maken om de auto op de kaart te zien, op afstand te vergrendelen, toeteren of afstand etc etc, maar dit heb ik zelf niet, dus kan het niet bevestigen.
Geen probleem, de duurste interieurs zijn inderdaad niet veel besteld, wel wat meer lounge en lodge, maar meeste loft.Robbie8454 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:39:
Oh dank je. Ik heb even gemist dat die is bijgewerkt. Ik heb overigens wel nog maar bijzonder weinig suite zwarte interieurs gezien, maar kan natuurlijk ook zijn dat weinig mensen die kiezen.
Als je wil weten wie welk interieur heeft moet je eigenlijk hele topic opnieuw doorlezen en qua foto's wordt meeste keren toch alleen exterieur op foto gezet en gepost.
Gelukkig kan je bij meeste dealer zien wat ze aan first editions hebben en kan je altijd langsgaan om te kijken hoe een interieur eruit ziet.
Gefelicteerd, toch maar geregistreed?teh1aeq schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:48:
Een weekje geleden in ontvangst mogen nemen. Tot dusver meer dan tevreden!
Zo te zien 80 en geen licht pakket nog wel aangekleed met bepaalde opties?
Tot nog toe geen van al dat spul, al weet ik niet precies wat je met het eerste bedoeld. Op welke kaart en waar zou ik dat kunnen zien?RandomNick schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:44:
[...]
Daarnaast denk ik dat de extra diensten in het Comfort Plus pakket ook mogelijk maken om de auto op de kaart te zien, op afstand te vergrendelen, toeteren of afstand etc etc, maar dit heb ik zelf niet, dus kan het niet bevestigen.
@sPENKMAN Gekke vraag, maar ik zie dat jouw skoda (zwart) een andere kleur heeft als de mijne (lichtgrijs).sPENKMAN schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:44:
[...]
Goede vraag maar mogelijk wel 1 met verschillende antwoorden. Ik had dus geen Infotainment pakket genomen toen ik in oktober had besteld. Hierin zat volgens de website toen; het Navigatiesysteem samen met 3 jaar Online infotainment.
Nou bleek bestellen zonder Navigatie achteraf niet mogelijk dus die zit er wel in. In de app wordt aangegeven dat infotainment online tot april 2024 beschikbaar is. De iV remote services zijn echter actief tot 28 april 2031, hieronder vallen remote airco, charging en smart plans.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Kun je dat ergens aanpassen?
Totaal niet belangrijk, maar achja we rommelen wat aan
Skoda maakt het er inderdaad niet makkelijker op.Loepoog schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:57:
[...]
Tot nog toe geen van al dat spul, al weet ik niet precies wat je met het eerste bedoeld. Op welke kaart en waar zou ik dat kunnen zien?
Onze Belgische vrienden vermelden:
Op de optielijst staat "iV remote acces voor remote charging/airconditioning" als standaard. Maar wat ik begin te vermoeden, is dat het onderdeel voor remote access standaard is, maar dat je er zelf een abonnement voor moet aanschaffen.REMOTE ACCESS: AIRCONDITIONING OP AFSTAND
Met Remote Access, een van de ŠKODA Connect functies, kun je
de binnenventilatie al voor de reis inschakelen. Dat komt goed van pas op warme zomerdagen, want het verlaagt de binnentemperatuur voordat je in de auto stapt nadat die in de zon geparkeerd stond.
Dat abonnement is het eerste jaar standaard gratis en bij Comfort Plus verlengd naar drie jaar.
Ik denk dat alles waarvoor je nu de app kan gebruiken komt te vervallen zodra het abonnement verloopt.
Hier staat een heel overzicht van alle Connect diensten, inclusief een apart kopje voor "Care Connect: Remote Access": https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/
Die indruk begon ik ook te krijgen inderdaad.internetinfo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:06:
[...]
Skoda maakt het er inderdaad niet makkelijker op.
[...]
Op de optielijst staat "iV remote acces voor remote charging/airconditioning" als standaard. Maar wat ik begin te vermoeden, is dat het onderdeel voor remote access standaard is, maar dat je er zelf een abonnement voor moet aanschaffen.
Dat abonnement is het eerste jaar standaard gratis en bij Comfort Plus verlengd naar drie jaar.
Ik denk dat alles waarvoor je nu de app kan gebruiken komt te vervallen zodra het abonnement verloopt.
Hier staat een heel overzicht van alle Connect diensten, inclusief een apart kopje voor "Care Connect: Remote Access": https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/
LM heeft mijn verzoek om voor de 300EUR gebakken lucht tegemoet te komen voor een mobiele lader + all-weather matten. Of een zekerheid dat deze meerprijs voor de toekomst nog het verschil gaat brengen. Nog geen reactie terug ontvangen. M.b.t Ionity kan ik als lease rijder negeren.vinom schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:02:
[...]
Ik heb nog geen terugkoppeling gehad van de dealer. Over een weekje bel ik wel weer eens naar de status als ik niks hoor. De dealer ging het namelijk bij PON neerleggen. @FJP84 jij nog wat gehoord?
Zie mijn eerdere post. Wat je standaard ziet via deze link en wat je overhoudt als je connect.internetinfo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:06:
[...]
[...]
Op de optielijst staat "iV remote acces voor remote charging/airconditioning" als standaard. Maar wat ik begin te vermoeden, is dat het onderdeel voor remote access standaard is, maar dat je er zelf een abonnement voor moet aanschaffen.
Neeler schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:54:
Dit kunnen we ermee. Foto 1 met VIN ingevoerd. Foto 2,3 en 4 maximaal.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie menig member toch ook zaken posten van de app waarbij ze temperatuur (warm of koel) kunnen instellen en dat einddatum verder is dan 3 jaar.internetinfo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:06:
November besteld. Net het volgende bericht van mijn dealer ontvangen:knirrebir schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:30:
@jdenijs jij had toch besteld bij wittebrug de lier?
Ik bij wittebrug forepark, gisteren gebeld en wat meer info gekregen, eind mei staat productie gepland, eerste helft juni transport naar Nederland, eind juni aflevering.
Is wat ruim maar meer info dan ik had, er wordt ruimte gehouden omdat productie nog niet definitief is gepland.
Misschien idee dat je wittebrug forepark belt (kan afdeling fleet zijn of verkoper), mogelijk dat die meer weten dan wittebrug de lier.
Helaas nog geen definitieve leverdatum bekend.
Voorlopige indictie is week 33. ( dat hij bij ons zal binnen komen.) Hier kunnen geen rechten aan worden verleend.
Ik kan het helaas ook niet mooier maken.
Het is heel onrustig met toelevering van onderdelen op dit moment.
Excuus voor het ongemak.
Ik wordt langzamerhand helemaal gek hier.
Zou het helpen om dat Forepark te bellen? Wat kunnen hun meer dan Wittebrug De lier?
Sorry, ik snap niet wat je nu precies wil zeggen met je referentie naar wat scheve foto's van een scherm.Neeler schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:16:
[...]
Zie mijn eerdere post. Wat je standaard ziet via deze link en wat je overhoudt als je connect.
[...]
Ik heb het zojuist maar via de Skoda chat gevraagd. Het "wordt uitgezocht".knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:16:
[...]
Ik zie menig member toch ook zaken posten van de app waarbij ze temperatuur (warm of koel) kunnen instellen en dat einddatum verder is dan 3 jaar.
In mijn vraag heb ik ook meteen gevraagd of er vanuit Skoda duidelijkheid kan komen wat nu nog het verschil is tussen Assistentie en Assistentie Plus.
to be continued
Hun kunnen kijken of er ook productieweek te zien is (akn de lier ook maar waarom doen ze dat niet), valt me op dat de lier alleen aangeeft wanneer bij hun levering, maar niet voorlopige indicatie wanneer productie in fabriek.jdenijs schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:22:
November besteld. Net het volgende bericht van mijn dealer ontvangen:
Helaas nog geen definitieve leverdatum bekend.
Voorlopige indictie is week 33. ( dat hij bij ons zal binnen komen.) Hier kunnen geen rechten aan worden verleend.
Ik kan het helaas ook niet mooier maken.
Het is heel onrustig met toelevering van onderdelen op dit moment.
Excuus voor het ongemak.
Ik wordt langzamerhand helemaal gek hier.
Zou het helpen om dat Forepark te bellen? Wat kunnen hun meer dan Wittebrug De lier?
We kijken met allen uit naar de terugkoppeling.internetinfo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:24:
Ik heb het zojuist maar via de Skoda chat gevraagd. Het "wordt uitgezocht".
In mijn vraag heb ik ook meteen gevraagd of er vanuit Skoda duidelijkheid kan komen wat nu nog het verschil is tussen Assistentie en Assistentie Plus.
to be continued
Hmm, ik zou daar niet heel tevreden mee zijn. Want als ik het goed begrijp blijft de optie Assistentie plus dus bestaan op je auto, waardoor je fiscale waarde hoger is en je leaseprijs. Oftewel, je betaald dan soort van alsnog zelf voor je mobiele lader + matten. Toch?FJP84 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:15:
[...]
LM heeft mijn verzoek om voor de 300EUR gebakken lucht tegemoet te komen voor een mobiele lader + all-weather matten. Of een zekerheid dat deze meerprijs voor de toekomst nog het verschil gaat brengen. Nog geen reactie terug ontvangen. M.b.t Ionity kan ik als lease rijder negeren.
Als je een trekhaak hebt besteld, zit er dan ook een wit kentekenplaat automagisch bij?
Of is dan een veronderstelling die niet klopt?
Als je geluk hebt wel, heb het een keer meegemaakt wel witte plaat erbij en een keer niet.ManiacScum schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:31:
Als je een trekhaak hebt besteld, zit er dan ook een wit kentekenplaat automagisch bij?
Blijkbaar heb ik het geluk nietknirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:33:
[...]
Als je geluk hebt wel, heb het een keer meegemaakt wel witte plaat erbij en een keer niet.
Ik hebwel het geluk van een clever charge cable, dat dan weer wel, scheelt weer 200 euro
Dat is er weer eentje voor op het lijstje ;-)
De plaat? Voor 8,95 niet mijn grootste zorg om eerlijk te zijnTruman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:36:
Dat is er weer eentje voor op het lijstje ;-)
U vraagt: heb Assistentie basis. Uiteindelijk wel geluiden en piepen GEEN actieve stuuringreep. Moest zelf ingrijpen anders had ik in de greppel gezeten, omdat hij uiteindelijk alle hulpmiddelen uit zet.roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:34:
Mijn conclusie is dan ook dat Assistentie Plus iig wel het veilig stopzetten van de auto bevat en basis heeft dat niet.
[ Voor 9% gewijzigd door jeroenkb op 07-05-2021 15:47 ]
GEEN trekhaak WEL witte plaatManiacScum schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:31:

Top, nu dezelfde test door iemand met plus.jeroenkb schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:45:
[...]
U vraagt: heb Assistentie basis. Uiteindelijk wel geluiden en piepen GEEN actieve stuuringreep. Moest zelf ingrijpen anders had ik in de greppel gezeten, omdat hij uiteindelijk alle hulpmiddelen uit zet.
[YouTube: Enyaq handen los assistentie basis]
Mijn conclusie is dan ook dat Assistentie Plus iig wel het veilig stopzetten van de auto bevat en basis heeft dat niet.
Na alle positieve berichten ook maar weer eens contact opgenomen met Fleetsales van van den Udenhout. Helaas geen positief bericht. Nog steeds niet definitief ingepland en staat bij hun in het systeem nu op voorlopige productieweek 34. Dit was eerst nog week 24...
Ter info; besteld 2de week december.
Ter info; besteld 2de week december.
Geen gekke vraag, ik had eigenlijk aangenomen dat dit dit slim deed op basis van kenteken oid maar ik heb er geen aanpassing voor gedaan in ieder geval!Loepoog schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:02:
[...]
@sPENKMAN Gekke vraag, maar ik zie dat jouw skoda (zwart) een andere kleur heeft als de mijne (lichtgrijs).
De app lijkt dit anders te presenteren, zie mijn post van eerder met 2 screenshots; sPENKMAN in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"internetinfo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:06:
[...]
[...]
Bij mij via Van Mossel wel.ManiacScum schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:31:
Bedankt voor deze gedurfde test, staat mij bij dat iemand nog de test had gedaan met groot piepschuim blok of iets en dat toen wel werd ingegrepen.jeroenkb schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:45:
U vraagt: heb Assistentie basis. Uiteindelijk wel geluiden en piepen GEEN actieve stuuringreep. Moest zelf ingrijpen anders had ik in de greppel gezeten, omdat hij uiteindelijk alle hulpmiddelen uit zet.
[YouTube: Enyaq handen los assistentie basis]
Hmm. Ik heb de android versie. Originele bestelling was voor een brilliant silver (wat de app nu toevallig toont), maar ik heb nu een Quartz Grey.sPENKMAN schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:56:
[...]
Geen gekke vraag, ik had eigenlijk aangenomen dat dit dit slim deed op basis van kenteken oid maar ik heb er geen aanpassing voor gedaan in ieder geval!
Wat ook zou kunnen (en meer voor de hand ligt) is dat de kleur van de RDW wordt overgenomen. Wat je idd zegt mbt het kenteken. Alleen is de RDW niet zo uitgebreidt in de kleuren.....daar staat de auto ook vermeld als grijs.
Bij komt precies de auto te staan zoals ik hem heb. In eerste instantie met andere velgen, maar nadat ik ook de leverende dealer had toevoegd als 'servicepunt' werd de auto zoals hij was.Loepoog schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:02:
[...]
@sPENKMAN Gekke vraag, maar ik zie dat jouw skoda (zwart) een andere kleur heeft als de mijne (lichtgrijs).
Wellicht op basis van VIN?
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:16:
[...]
Ik zie menig member toch ook zaken posten van de app waarbij ze temperatuur (warm of koel) kunnen instellen en dat einddatum verder is dan 3 jaar.
:strip_exif()/f/image/DsFuXJlii0TKyy2SB5po2nxz.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik de screenshots in de playstore vergelijk met wat ik in de app heb staan, dan is er nog veel winst te behalen.
https://play.google.com/s...z.skodaauto.connect&gl=NL
We missen:
- Trip details
- Driving data
- Vehicle Health report
- Area notification
- Doors and lights
Gaat lekker zo...
https://play.google.com/s...z.skodaauto.connect&gl=NL
We missen:
- Trip details
- Driving data
- Vehicle Health report
- Area notification
- Doors and lights
Gaat lekker zo...
Als je niet geconnect bent obv je VIN zie je welke mogelijkheden Skoda Connect biedt. Dus incl. vanalles wat er obv teksten en screenshots in de app wordt gesuggereerd.internetinfo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:24:
[...]
Sorry, ik snap niet wat je nu precies wil zeggen met je referentie naar wat scheve foto's van een scherm.
Als je dus wel met obv je VIN geconnect bent zie je wat er overblijft aan functies (via de app) en dat is niet veel.
Dus wat @Loepoog ook bedoeld hierboven
En ja scheve foto's maar dat was even snel vanaf mijn laptop.
[ Voor 9% gewijzigd door Neeler op 07-05-2021 16:27 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2