Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.762.047 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:54
jdbiggelaa schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:23:
Vanochtend mijn eerste OTA (over the air) update!😊👍
[Afbeelding]
Hey, grappig! Meldt de auto zelf dat er een update is, en wat dan eventueel de verbeteringen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 16:21
RandomNick schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:25:
[...]

Hey, grappig! Meldt de auto zelf dat er een update is, en wat dan eventueel de verbeteringen zijn?
Yep. Al is het overzicht van de wijzigingen nogal summier. Ik kreeg hem zelf gisteren, maar was niet in de gelegenheid om een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2506
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-04-2023
internetinfo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:08:
[...]

En om het onderzoekje gelijk helemaal decadent door te trekken, kan het stuurwiel ook voorverwarmd worden?
je kan dat wel een klikken in e auto maar hij is bij mij smorgen niet warm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
leenderttimmers schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:45:
@Robin2506 stoelverwarming werkt alleen als de stoel belast is. Dus direct bij wegrijden aanzetten, stroomvoorziening gaat bij de stoelverwarming via de ‘gewone’accu, dus belast de ‘range-accu’ niet 🙂
stoel word ook warm als hij niet belast is vanmorgen geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-06 16:44
RandomNick schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:25:
[...]

Alleen dat hij gaat updaten (ok nodig) en als hij klaar is. Geen berichtje gezien wat er verbeterd of opgelost is. Overigens is mijn infotainment tot nu tie betrouwbaar en behoorlijk snel🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
jdbiggelaa schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:56:
[...]

Alleen dat hij gaat updaten (ok nodig) en als hij klaar is. Geen berichtje gezien wat er verbeterd of opgelost is. Overigens is mijn infotainment tot nu tie betrouwbaar en behoorlijk snel🤞
En ben je nog functies kwijt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 14:28
Naast Pon zijn ook de dealers denk ik volledig geïndoctrineerd door Pon. Na de berichtgeving hier in het forum eens gekeken naar de vultuit van de ruitensproeiers. Helaas geen simply clever dop. Dus ik bel de werkplaats dat deze ontbreekt. Helaas ik had geen simply clever pakket gekozen. Nogmaals aangegeven dat deze standaard staat aangegeven op de website. Maar echt behulpzaam zijn ze niet. Ik kon de simply clever dop bestellen en betalen.
Travel assist ook meteen nagevraagd waarom deze niet in het infotainment staat weergegeven. Dat was alleen een functie op het stuurwiel. Ik zei dat is wel vreemd want alle andere staan wel in het infotainment. Maar travel assist was niet een enkele functie maar combineerde verschillende functies.
Al met al zijn ze vanuit de dealers/werkplaatsen ook niet echt behulpzaam tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulli
Oase schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:14:
Naast Pon zijn ook de dealers denk ik volledig geïndoctrineerd door Pon. Na de berichtgeving hier in het forum eens gekeken naar de vultuit van de ruitensproeiers. Helaas geen simply clever dop. Dus ik bel de werkplaats dat deze ontbreekt. Helaas ik had geen simply clever pakket gekozen. Nogmaals aangegeven dat deze standaard staat aangegeven op de website. Maar echt behulpzaam zijn ze niet. Ik kon de simply clever dop bestellen en betalen.
Slechte service :(

Ik heb er bij aflevering bewust naar gekeken, en direct een verbaasd gezicht naar de verkoper laten zien... "Hé, zit er niet zo'n Simply Clever vuldop op?". Die heeft 'ie vervolgens alsnog voor ons geregeld (maar die moest nog wel besteld worden). Dus een groot verschil tussen de verschillende dealers. Of tussen verkopers/servicemedewerkers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Loepoog schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:23:
Zal meteen een wintertest doen. Het sneeuwt hier in Brabant...bizar
Ja, en geen beetje ook :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0_DGS_kfxOfQjbBx3kHzUQNYx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khF2AQG1aUwisK7VrZVfOGke.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Pas1 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:07:
[...]

En ben je nog functies kwijt? ;)
Ik mag hopen van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
jdbiggelaa schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:23:
Vanochtend mijn eerste OTA (over the air) update!😊👍
[Afbeelding]
Wat is er veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-06 09:02
Oase schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:14:
Travel assist ook meteen nagevraagd waarom deze niet in het infotainment staat weergegeven. Dat was alleen een functie op het stuurwiel. Ik zei dat is wel vreemd want alle andere staan wel in het infotainment. Maar travel assist was niet een enkele functie maar combineerde verschillende functies.
Al met al zijn ze vanuit de dealers/werkplaatsen ook niet echt behulpzaam tot nu toe.
Een simply clever pakket bestaat niet eens. Nergens in de prijslijst is dat vermeld. Heel simpel dus, het hoort erop. Ben erg benieuwd welke dealer dit aangeeft. Want dit is toch in zeker zin een klant oplichten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
@scooper1 bedankt, hierbij bijgewerkte lijst en ook lijst van vragen die er waren en daarbij zover als bekend antwoorden erbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gpV9VVuAaf01YxpJknez3AHgDA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QweXI5BhFuWGBKq1WMqg5Bi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLqdWTJxdFdPYUl8gaQw2URf_ic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVxg7R3RzjkJS3knJMhZrC8J.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Wicked-Game schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Een simply clever pakket bestaat niet eens. Nergens in de prijslijst is dat vermeld. Heel simpel dus, het hoort erop. Ben erg benieuwd welke dealer dit aangeeft. Want dit is toch in zeker zin een klant oplichten.
Ik was gelijk de folder en configurator aan het checken... Alle reviews op youtube en alle documentatie van Skoda hebben het over Simply Clever.. (dop, ijskrabber, paraplu en parkeerbonhouder). Als je die usp vervolgens in een optie zou verstoppen hou je niks over... jawel, een ID.4, maar dan mooier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
Wicked-Game schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Haha, inderdaad!!

Ik denk dat ze het simply clever pakker zijn vergeten te vermelden. Dat had denk ik naast de plaats moeten staan van het gereduceerd gebruik van het Ionity netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeek84
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-07-2021
Trebor78 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:40:
[...]

Ik was gelijk de folder en configurator aan het checken... Alle reviews op youtube en alle documentatie van Skoda hebben het over Simply Clever.. (dop, ijskrabber, paraplu en parkeerbonhouder). Als je die usp vervolgens in een optie zou verstoppen hou je niks over... jawel, een ID.4, maar dan mooier.
Gisteren de auto ook afgeleverd gekregen. Rijdt fantastisch!!
Een paar (simply clever) missers waren er wel: geen paraplu aan bestuurderskan, geen ijskrabber en geen slimme vuldop o.a. De parkeerbonhouder was er dan weer wel _/-\o_

Is dat tasje voor de laadkabel een standaard accessoire? Anders kan die hier ook in het lijstje van niet geleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Jeek84 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:49:
Een paar (simply clever) missers waren er wel: geen paraplu aan bestuurderskan, geen ijskrabber en geen slimme vuldop o.a. De parkeerbonhouder was er dan weer wel _/-\o_

Is dat tasje voor de laadkabel een standaard accessoire? Anders kan die hier ook in het lijstje van niet geleverd....
Tas voor laadkabel niet standaard, hoort bij transport optie skoda sound system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
Jeek84 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:49:
[...]

Simply dumb...geen ijskrabber = geen skoda.

Ik vermoed dat het toevoegen van deze items bij het aflever-gereed maken hoort.

[ Voor 7% gewijzigd door Trebor78 op 07-05-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:50:
[...]
Tas voor laadkabel niet standaard, hoort bij transport optie.
Volgens mij hoort die tas ook niet bij de transport optie... anders heb ik nog iets tegoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
Bulli schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Volgens mij hoort die tas ook niet bij de transport optie... anders heb ik nog iets tegoed :)
Nope. Die tas is een accessoire, kost je wel €79.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeek84
Trebor78 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:52:
[...]

Nope. Die tas is een accessoire, kost je wel €79.
Ai, jammer. Ik heb ook het transportpakket. moet ik die zelf gaan bestellen (ff kijken of dat het nodig is).

De 2 klittenband hoekjes horen ook bij het transportpakket verwacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Bulli schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:51:
Nope, terecht opgemerkt, laadkabel is standaard bij skoda sound system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
Ik heb de tas gisteren gezien bij collega... voor dat geld kun je heeeele mooie tasjes kopen..

(316 stuks bij de AH bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-06 08:39
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:39:
@scooper1 bedankt, hierbij bijgewerkte lijst en ook lijst van vragen die er waren en daarbij zover als bekend antwoorden erbij.
[Afbeelding][Afbeelding]
24. Is er standaard 1 paraplu aanwezig of 1 in iedere deur?

Ik had er maar 1 in het begin in ieder geval maar ik weet niet of dat zo hoort.

Met betrekking tot 23; dat is nog iets waar ik inderdaad achteraan moet. Kom met de search een boel over granny chargers tegen maar kan iemand mij delen waar het stopcontact is gebleven?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Jeek84 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:53:
[...]

Ai, jammer. Ik heb ook het transportpakket. moet ik die zelf gaan bestellen (ff kijken of dat het nodig is).

De 2 klittenband hoekjes horen ook bij het transportpakket verwacht ik?
Nee ik heb geen transport maar wel de hoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
sPENKMAN schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:56:
Met betrekking tot 23; dat is nog iets waar ik inderdaad achteraan moet. Kom met de search een boel over granny chargers tegen maar kan iemand mij delen waar het stopcontact is gebleven?
Wat bedoel je precies - wat wil je weten; een plaatje hiervan of zo?
Het maakt deel uit van family pakket en in configurator kan je het zien, maar ook op skoda site enyaq bij onderdeel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Zie prijslijst, staat maar 1 stuks genoemd; wel knullig als beide portieren uitsparing ervoor heeft en er dan maar 1 wordt geleverd, maar ja de prijslijst noemt er 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
[...]

De dealer vertelde mij inderdaad dat er tegenwoordig maar een paraplu wordt geleverd. Bij mijn vorige Skoda zaten er nog gewoon twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 16:06
Hier ook één paraplu, geen Simply Clever vuldop maar wel de twee hoekjes met klitteband.

Er zit overigens ook geen verbanddoos in, althans, die heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Een verbanddoos in de auto is verplicht in: België, Oostenrijk, Duitsland, Estland, Griekenland, Hongarije, Kroatië, Letland, Litouwen, Turkije, Oekraïne, Bulgarije, Roemenië, Rusland, Servië en Montenegro, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Macedonië, Wit-Rusland. Een verbanddoos in de auto dient te voldoen aan de Europese veiligheidsnorm (DIN 13164).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
A3-D schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:06:
Hier ook één paraplu, geen Simply Clever vuldop maar wel de twee hoekjes met klitteband.

Er zit overigens ook geen verbanddoos in, althans, die heb ik nog niet kunnen ontdekken.

[...]
Bij mij was de verbanddoos als losse accessoire bij te bestellen voor € 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:11
Wel goed om te weten dat de simply clever spullen niet standaard in de auto zitten. Het lijkt wel heel veel te variëren. Zou dat per dealer verschillen?

Hoe dan ook: als het komt mijn auto vandaag van de trailer (of trein?) in Leusden, dus ik zal binnenkort wel gebeld worden om een afleverafspraak te maken. Kan ik meteen navragen of deze zaken erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:49
pim89 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:09:
Wel goed om te weten dat de simply clever spullen niet standaard in de auto zitten. Het lijkt wel heel veel te variëren. Zou dat per dealer verschillen?

Hoe dan ook: als het komt mijn auto vandaag van de trailer (of trein?) in Leusden, dus ik zal binnenkort wel gebeld worden om een afleverafspraak te maken. Kan ik meteen navragen of deze zaken erbij zitten.
Heb je kunnen zien hoelang het heeft geduurd van bouwen naar transport naar aankomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Wat bedoel je precies - wat wil je weten; een plaatje hiervan of zo?
Het maakt deel uit van family pakket en in configurator kan je het zien, maar ook op skoda site enyaq bij onderdeel opties.
Blijkbaar zijn ze dan iets vergeten in mijn wagen, er mist een 230v aansluiting namelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gfhAj327RrDDn0zhVZKE6Uf3Ew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQoeSnqFacE9j8JfchXnppwd.jpg?f=fotoalbum_large

Dan heb ik per ongeluk nu 2 paraplu's... dacht dat die enkel aan de bestuurderskant kon zitten en dat vak was leeg. Werd gelijk geregeld en een paar dagen later kwam die per post binnen maar toen bleek er ook 1 in de andere deur te zitten O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mimalizo
WouterH85 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:31:
Ik vind het persoonlijk wel jammer hoe Skoda de Sportline heeft geïntroduceerd. In eerdere communicatie zou wijzigen meteen betekenen dat je opschuift naar 2022, maar nu benaderen ze de Sportline als optiepakketten die makkelijk te wijzigen zijn...

Mijn auto is net sinds een week ingepland en wordt eind juni geleverd. Besteld begin december. Als hij een week later definitief was geworden, dan had ik dus gewoon kunnen wijzigen.

Ben erg fan van zwarte hemelbekleding en alcantara. En de two tone Vega’s zijn ook erg mooi wat mij betreft! Daarnaast zit in de prijs ook al bijvoorbeeld het licht en comfortpakket. Paar opties van huidige configuratie eraf en dan was het haalbaar geweest binnen leasebudget.

Ik denk dat Pon als de dood was dat iedereen ineens ging wijzigen, en het daarom zo heerlijk vaag in flarden heeft gedeeld.

Maar alsnog ook heel blij met mijn niet-sportine, maar ergens toch jammer hoe Pon dit aanpakt.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn.

Je maakt als Skoda in februari bekend dat je een Sportline model uit gaat brengen. Dan duurt het vervolgens 3 (!!!) maanden om daar blijkbaar een prijs voor te bepalen of whatever. Terwijl in de omringende landen dit al lang besteld kan worden. Sterker nog, in Zweden, worden de eerste Sportlines al uitgeleverd.

Dan kunnen we Skoda de schuld geven. Maar ik heb sterk de indruk dat ze hier bij PON gewoon zitten te slapen. En dat is dan nog de positieve uitleg. Verdenk ze er ook van dat ze gewoon zeggen, fuck it, die dombo's bestellen toch wel.

Nou vertelde ik gisteren al dat mijn eigen bijdrage met ruim €40 euro naar beneden was gegaan. Maar haalde net nog een fout uit de offerte. Waardoor de catwaarde van mijn auto weer naar beneden gaat. Dus ook mn eigen bijdrage. En dat past ook weer precies in jouw verhaal wat betreft je leasebudget. Erg slordig allemaal.

Maar goed, hetzelfde verhaal hebben we natuurlijk al met die Crystal Face gehad. Ik ben zo eigenwijs geweest om dat ding te laten zitten. Om vervolgens een paar weken later weer te horen te krijgen dat de productiedatum 12 weken naar voren werd gezet. Waarom?? Weet niemand! Het zou me ook niet verbazen als bijvoorbeeld het SSS straks in enen toch geleverd kan worden. Ikzelf heb dat niet besteld.

Ik heb dus de hele mallemoer veranderd. Productiedatum was week 23. Blijft week 23. Maar als het vandaag weer gaat veranderen zou het me niks verbazen. Zoals gezegd, als ie dit jaar op kenteken komt vind ik het allemaal prima. Voor de rest zal het me jeuken. En dit allemaal voor een auto van dik 60k die al meer dan een half jaar geleden is besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeek84
sPENKMAN schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:16:
[...]

Blijkbaar zijn ze dan iets vergeten in mijn wagen, er mist een 230v aansluiting namelijk

[Afbeelding]

Dan heb ik per ongeluk nu 2 paraplu's... dacht dat die enkel aan de bestuurderskant kon zitten en dat vak was leeg. Werd gelijk geregeld en een paar dagen later kwam die per post binnen maar toen bleek er ook 1 in de andere deur te zitten O+
de 230V aansluiting zit onder het rechterklepje (als die er zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Vior mij niks zichtbaars. Een grote update was het dus niet. Mijn inschatting als oud IT’er is dat ze de eerste update heel bescheiden houden om ook de grootschalige uitrol van een OTA te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
vinom schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Heb je kunnen zien hoelang het heeft geduurd van bouwen naar transport naar aankomst?
Kunnen zien is een groot woord. Toevallig onlangs ook hier gepost, maar omdat de context van de vraag nu iets anders is, ook in iets andere woorden:

Productieweek stond gepland (definitieve planning) op week 17. Dat was vorige week. Ik had (om een granny charger mee te bestellen) vorige week woensdag/donderdag de dealer aan de lijn. Die gaf toen aan dat hij geproduceerd was en de status 'onderweg naar Nederland' had. Ik weet dus niet of de productie ook echt in wk 17 heeft plaatsgevonden, of misschien stiekem een week eerder.

Over diezelfde bestelling van de granny charger had ik deze week weer de dealer aan de lijn. Die vertelde dat de planning was dat hij vandaag bij Pon in Leusden zou aankomen. Daarna bestaat een hele planning voor het transport van de auto's naar de dealer. Voor mijn auto zou dat betekenen dat hij volgende week vrijdag bij de dealer staat. Daarna rekenen ze, afhankelijk van de planning in de werkplaats nog zo'n anderhalve week tot uitlevering.

Ze hebben me ooit, een paar maanden geleden, ook verteld wanneer ze bellen voor een afleverafspraak. Volgens mij was dat zodra hij bij Pon in Leusden staat, maar kan dus ook zijn als hij bij de dealer staat. Ik houd m'n telefoon in elk geval nauwlettend in de gaten :*)

[ Voor 10% gewijzigd door pim89 op 07-05-2021 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
sPENKMAN schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:16:

[Afbeelding]
Zie ook wat @Jeek84 aangeeft, kan zijn dat 230v met klepje is afgedekt.
Plaatjes laten zien 230v in zicht, maar er zijn filmpjes (ook van enyaq) dat ze klepje omhoog doen om 230v zichtbaar te krijgen, even testen lijkt mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RandomNick
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:01:
[...]

Zie prijslijst, staat maar 1 stuks genoemd; wel knullig als beide portieren uitsparing ervoor heeft en er dan maar 1 wordt geleverd, maar ja de prijslijst noemt er 1.
Er wordt er inderdaad maar één geleverd.
In de andere kan je een komkommer transporteren na het boodschappen doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:50:
[...]

Tas voor laadkabel niet standaard, hoort bij transport optie skoda sound system.
Kan je de kabel die in het tasje hoort dan tevens gebruiken als luidsprekerkabel….🤣🤣?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
230V is bij mij inderdaad afgedekt met een klepje dat naar boven open scharniert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 13:02
Iedereen die aan de Enyaq Roadshow heeft deelgenomen heeft er ook 1 in de goodie bag mee naar huis gekregen. Heb je er alsnog 2 ;) (paraplu's dus)

Wij hebben zelfs 2 Skoda iV mondkapjes in het zwart :P

[ Voor 3% gewijzigd door pc-freakz op 07-05-2021 10:27 ]

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
pc-freakz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:26:
Iedereen die aan de Enyaq Roadshow heeft deelgenomen heeft er ook 1 in de goodie bag mee naar huis gekregen. Heb je er alsnog 2 ;) (paraplu's dus)

Niks geen goodiebag gehad! Skoda iv mondkapje heb ik nog wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1

Kan, die kreeg je bij ons dus niet...zonde zeg. Wel een sleutelhanger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 13:02
als TS niet eens een goodie bag :o
Misschien kwam het dan omdat ik tegen Peter (Dago) zei dat we het Skoda Forum Europe zullen voorzien van wat foto's en info haha (hij kijkt toch niet online was zijn reactie).

https://skodaforum.eu/top...findComment&comment=93202 << daar dus

[ Voor 17% gewijzigd door pc-freakz op 07-05-2021 10:30 ]

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:17:
Je maakt als Skoda in februari bekend dat je een Sportline model uit gaat brengen. Dan duurt het vervolgens 3 (!!!) maanden om daar blijkbaar een prijs voor te bepalen of whatever. Terwijl in de omringende landen dit al lang besteld kan worden. Sterker nog, in Zweden, worden de eerste Sportlines al uitgeleverd.

Dan kunnen we Skoda de schuld geven. Maar ik heb sterk de indruk dat ze hier bij PON gewoon zitten te slapen. En dat is dan nog de positieve uitleg. Verdenk ze er ook van dat ze gewoon zeggen, fuck it, die dombo's bestellen toch wel.

Maar goed, hetzelfde verhaal hebben we natuurlijk al met die Crystal Face gehad. Ik ben zo eigenwijs geweest om dat ding te laten zitten. Om vervolgens een paar weken later weer te horen te krijgen dat de productiedatum 12 weken naar voren werd gezet. Waarom?? Weet niemand! Het zou me ook niet verbazen als bijvoorbeeld het SSS straks in enen toch geleverd kan worden. Ikzelf heb dat niet besteld.

Ik heb dus de hele mallemoer veranderd. Productiedatum was week 23. Blijft week 23. Maar als het vandaag weer gaat veranderen zou het me niks verbazen. Zoals gezegd, als ie dit jaar op kenteken komt vind ik het allemaal prima. Voor de rest zal het me jeuken. En dit allemaal voor een auto van dik 60k die al meer dan een half jaar geleden is besteld.
Frustratie is te begrijpen, maar sinds pon beetje alleen recht heeft qua import vag is dit erger geworden.
Voor ons als berijders kwalijk, maar pon maakt gebruik om naar landen om zich heen te kijken wat aanslaat en wat niet en baseert daar hun strategie op (nogmaals ik begrijp dat dit frustrerend is).
We zijn niet allemaal in gelegenheid om in buitenland te bestellen en dan te importeren en ja wat je aangeeft had ik eerder gemeld en wordt toch wel besteld.
Annuleer je dan weten ze dat er toch wel een ander is en omdat ze dat weten gaan ze steeds verder met hun invloed.
Kijk maar naar de inhoud van pakketten, we hebben een forum, gaan in andere landen prijslijst na wat er wel-niet in pakket zit, om maar te weten wat we wel-niet krijgen en pon zal zoiets hebben laat ze maar gaan scheelt ons tijd en als er iets terecht is mag dealer naar pon en krijg je tegemoetkoming.
Kosten van alle tegemoetkomingen is druppel op gloeiende plaat, ze kopen het liever af dan er lang mee bezig te zijn.

Logica qua voren-achteren schuiven productie is niet bekend, maar kan zijn dat auto met crystal face en/of skoda sound system voor bepaald land geproduceerd is, die wordt geannuleerd en kan dan naar Nederland verschoven worden.
Zelf zou ik me bezig houden dat je offerte, leasebedrag en eigen bijdrage klopt en de rest maar over je heen laten komen, dat doe ik wel en heb ook half jaar geleden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:25:
Kan je de kabel die in het tasje hoort dan tevens gebruiken als luidsprekerkabel….🤣🤣?
Proberen staat vrij dat weet je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thieu
  • Laatst online: 22-08-2021
Hier ook de update gehad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYKGmMQeGu3ZofIH898bsNna0Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVhnDMDLdDo9vKXYGeYTAkQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
De enyaq heeft zelfs een levenscyclus :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:01:
[...]

Bij mijn levering ontbrak er ook een aantal zaken. Dopje, gevarendriehoek, paraplu.

Blij met mijn keuze om mijn Superb 'kaal' in te leveren. Nu alsnog paraplu, driehoek en verbanddoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:37:
[...]

De enyaq heeft zelfs een levenscyclus :D.
En als extra optie...Juridische aspecten.... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Pas1 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:39:
yup zie zijn bijgewerkt, denk mede nav dit topic :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:38:
Bij mijn levering ontbrak er ook een aantal zaken. Dopje, gevarendriehoek, paraplu.

Blij met mijn keuze om mijn Superb 'kaal' in te leveren. Nu alsnog paraplu, driehoek en verbanddoos.
Dat is weer gevalletje wat zit er wel-niet in afleverpakket en wat doet dealer wel-niet voor je.
Bij elke aflevering tot op heden ook zaken even achter gehouden om zeker te weten dat als andere auto het niet heeft je het wel hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Pas1 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Ja, dat we niet meer mogen zeuren over vuldoppen en ontbrekende paraplu en Powerpass😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
In het afleverpakket van Van Mossel zit netjes een gevarendriehoek, echter de Enyaq heeft standaard een soort opbergruimte voor een gevarendriehoek rechts bovenin de bagageruimte. Die van Van Mossel heeft natuurlijk weer een andere maat en past daardoor niet in de ruimte waar hij voor bedoeld is.
Gevolg is dat de driehoek altijd ergens onder de laadvloer ligt terwijl als je pech hebt deze gemakkelijk te grijpen zou moeten zijn. Snap niet dat dealers hier nog in rommelen en niet gewoon de standaard uitrusting gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
alweer kunnen updaten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deg_crBQqkY4nZleuq_GDkO8EVk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iolnDkUsjzL4VijmhxmoFTyI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
@knirrebir Zou jij mij ook aan de lijst willen toevoegen met bestellingen? Hij is besteld op 06-05-2021. Leverdatum zal ik nog later bericht van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:51:
@knirrebir Zou jij mij ook aan de lijst willen toevoegen met bestellingen? Hij is besteld op 06-05-2021. Leverdatum zal ik nog later bericht van krijgen.
Dit betreft lijst voor genen met assistentie basis en of er dan travel assist aanwezig is of niet.
Datum is alleen om te kijken of er mogelijk verandering komt vanaf bepaalde besteldatum en dan travel assist niet meer aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:56:
[...]

Dit betreft lijst voor genen met assistentie basis en of er dan travel assist aanwezig is of niet.
Datum is alleen om te kijken of er mogelijk verandering komt vanaf bepaalde besteldatum en dan travel assist niet meer aanwezig is.
Ik bedoelde eigenlijk ook het eerste lijstje met iedereen die besteld heeft en leverdatum waar bekend. Of moet ik dan niet bij jou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:41
Heeft iemand al een checklijstje gemaakt, welke je naar de dealer kunt sturen alvorens je hem komt ophalen. Hoef je niet voor elk onderdeel wat ontbreekt terug te komen en dus in 1 keer compleet ;-)

Paraplu, Dopje, Krabber, etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:45
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:39:
[Afbeelding][Afbeelding]
5/5 opgehaald met travel assist. Enkel assistentie BASIS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:59:
Ik bedoelde eigenlijk ook het eerste lijstje met iedereen die besteld heeft en leverdatum waar bekend. Of moet ik dan niet bij jou zijn?
Nope, dan pm sturen naar topicstarter bijoorbeeld @vinom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Truman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:02:
Heeft iemand al een checklijstje gemaakt, welke je naar de dealer kunt sturen alvorens je hem komt ophalen. Hoef je niet voor elk onderdeel wat ontbreekt terug te komen en dus in 1 keer compleet ;-)

Paraplu, Dopje, Krabber, etc...
Heb wel wat getypt n.a.v. posts hier, maar dat is voor ieder verschillend.
Verder neem ik lijstje mee en controleer ik de auto ter plaatse en n.a.v. daarvan overleg met dealer.

[ Voor 10% gewijzigd door knirrebir op 07-05-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
remc1979 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:04:
5/5 opgehaald met travel assist. Enkel assistentie BASIS
Thnx, verwerkt, wacht nu even voor update te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 13:57
Het wordt bijna interessant om te kijken of alle auto's met assistentie plus inderdaad dat 3e icoontje missen.... Dan zou je denken dat er iets anders aan de hand is met de icoontjes/knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Ik begin er toch wel een beetje van te balen, ik heb juist Assistentie Plus gekozen om de travel assist. Had liever andere velgen erop gedaan in plaats van dat dan of het interieur naar lodge in plaats van loft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:16

Niks gehad hoor. Je had +/- 20min om te kijken en werd vriendelijk verzocht plaats te maken voor de volgende.. :P

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
pim89 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:09:

Hoe ontdek je wanneer je wagen van de trailer rolt? Mijn dealer gaf juist aan dat deze informatie niet bij hun bekend is...

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:12:
Ik begin er toch wel een beetje van te balen, ik heb juist Assistentie Plus gekozen om de travel assist. Had liever andere velgen erop gedaan in plaats van dat dan of het interieur naar lodge in plaats van loft.
Zolang productie niet gepland is kan je wijzigen (is hier vaker gemeld en voor meesten ook gelukt) dus ik ozu zeggen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:15:
[...]

Zolang productie niet gepland is kan je wijzigen (is hier vaker gemeld en voor meesten ook gelukt) dus ik ozu zeggen wijzigen.
Ik weet niet of dat zo makkelijk gaat i.c.m. lease maatschappij. Ik las dat bij sommige dan de order gecanceld werd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-06 09:02
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:15:
[...]

Ik blijf het wijzigen een risico vinden. Stel dat ze bij Skoda de my21 editie wel met travel assist uitvoeren ivm orders die ook voor december zijn gedaan. En toen plus nog niet bestond en dat de my22 modellen plots zonder komen te staan dan heb je weer geen poot om op te staan want het klopt conform configuratie.

Om die reden maar besloten het te laten staan als plus.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:41
Ja mijn ervaring met LM ALD is ook dat ze het in principe dan cancellen en dan opnieuw bestellen. Ik heb voor eerdere wijzigingen toen met de dealer afgesproken dat ze het slot zouden behouden. Let daar dus op! Maar daarnaast is het wel een gedoe met akkoord krijgen van zaken ook met werkgever, LM en dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
ervh schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Hoe ontdek je wanneer je wagen van de trailer rolt? Mijn dealer gaf juist aan dat deze informatie niet bij hun bekend is...
Ik ontdekte dat door het aan de dealer te vragen. Geen idee verder wat daar de regels over zijn. Kan natuurlijk ook dat die van mij aan het bluffen is, maar dat zou dan heel specifiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
pim89 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Ik ontdekte dat door het aan de dealer te vragen. Geen idee verder wat daar de regels over zijn. Kan natuurlijk ook dat die van mij aan het bluffen is, maar dat zou dan heel specifiek zijn.
Idd. Ik zou het ook wel willen weten. Van mij is exact 2 weken en een dag geleden op transport gegaan. Je zou toch verwachten dat het ding max 2 dagen op de trein staat, maargoed.. verder nog geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Wicked-Game schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Ik blijf het wijzigen een risico vinden. Stel dat ze bij Skoda de my21 editie wel met travel assist uitvoeren ivm orders die ook voor december zijn gedaan. En toen plus nog niet bestond en dat de my22 modellen plots zonder komen te staan dan heb je weer geen poot om op te staan want het klopt conform configuratie.

Ik denk dat ik het risico ook maar niet ga nemen. Ik zal toch blij zijn met de auto, de testrit was ook geweldig. Maar sfeervelichting voorin is wel heel erg mooi, heb ik nu ook, en is rustgevend vind ik zelf.

Al zou ik graag gezien hebben dat de Superb volledig elektrisch is want deze voelt toch erg goed aan om in te rijden. Ik vond bijvoorbeeld de Superb beter zitten maar dit kan ook omdat ik niet gewend ben aan het SUV achtige. Kwalitatief een hele goede auto. Ik moet nog achter deze punten komen of dat ook zo is bij de Enyaq iV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb de vraag eerder gesteld maar is er iemand die achteraf op de middenconsole USB en of 230V wil plaatsen. Zoals in het family pakket?

De dealer is er nog wel mee bezig maar wil nog niet vlotten.
Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:15:
Ik weet niet of dat zo makkelijk gaat i.c.m. lease maatschappij. Ik las dat bij sommige dan de order gecanceld werd?
Dat verschilt per maatschappij, ene cancelled maar stuurt daarna gelijk nieuwe order en ander wijzigt order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Neeler schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:30:
Ik heb de vraag eerder gesteld maar is er iemand die achteraf op de middenconsole USB en of 230V wil plaatsen. Zoals in het family pakket?

De dealer is er nog wel mee bezig maar wil nog niet vlotten.
Iemand ideeën?
Cartronic te Rijswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:27:
Idd. Ik zou het ook wel willen weten. Van mij is exact 2 weken en een dag geleden op transport gegaan. Je zou toch verwachten dat het ding max 2 dagen op de trein staat, maargoed.. verder nog geen nieuws.
Als het transport per vrachtwagen is i.p.v. per trein dan duurt het helaas wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:19:

Snap je overweging het is voor ieder persoonlijk om het wel of niet te wijzigen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roel visseren
wat betreft travel assist:

in België noemt men nergens travel assist bij de opties assistentie basis/plus in de configurator.
In de Enyaq brochure, wordt travel assist wel benoemd, waarbij aangegeven wordt dat het een combinatie is van de systemen die bij assistentie gebruikt worden. "Travel Assist combineert de functies van diverse rijhulpsystemen". Dus als je rijhulpsystemen hebt (optie assistentie basis of plus), dan heb je dus travel assist of zou je dit moeten hebben.

Ook in de duitse brochure wordt het op deze wijze besproken. Enige dat wordt aangegeven in de brochures, is dat je een capacitief stuurwiel moet hebben.

In de Tsjechische configurator hebben ze het over ondersteund rijden 1.0 en 2.0 (basis en plus). Ook daar wordt travel assist dus niet in één van die optie pakketten benoemd.

Ook de zweedse website geeft een vergelijkbaar verhaal.

Conclusie:
Uitgaande van bovenstaande mag je dus wel concluderen dat travel assist beschikbaar is voor iedereen met assistentie basis en plus mits je een capacitief stuurwiel hebt (volgens de brochure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:28
M'n vrouw mag woensdag de Enyaq ophalen bij de dealer. Krijgt ze voor die tijd het kenteken voor bijvoorbeeld verzekering afsluiten enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:48:

in België noemt men nergens travel assist bij de opties assistentie basis/plus in de configurator.
In de Enyaq brochure, wordt travel assist wel benoemd, waarbij aangegeven wordt dat het een combinatie is van de systemen die bij assistentie gebruikt worden. "Travel Assist combineert de functies van diverse rijhulpsystemen". Dus als je rijhulpsystemen hebt (optie assistentie basis of plus), dan heb je dus travel assist of zou je dit moeten hebben.

Ook in de duitse brochure wordt het op deze wijze besproken. Enige dat wordt aangegeven in de brochures, is dat je een capacitief stuurwiel moet hebben.

In de Tsjechische configurator hebben ze het over ondersteund rijden 1.0 en 2.0 (basis en plus). Ook daar wordt travel assist dus niet in één van die optie pakketten benoemd.

Conclusie:
Uitgaande van bovenstaande mag je dus wel concluderen dat travel assist beschikbaar is voor iedereen met assistentie basis en plus mits je een capacitief stuurwiel hebt (volgens de brochure).
Heb je dan toevallig uit kunnen vinden wat dan wel het verschil is tussen die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024

Conclusie:
In België is het volgens de configurator het enige verschil, dat de Assist Drive Plus een Emergency Assist heeft. De dealer zelf, die heeft geen idee.

"Emergency Assist beperkt het risico op ongevallen wanneer de bestuurder zich onwel voelt Wanneer de Adaptive Lane Assist merkt dat de bestuurder zijn handen zelfs na een waarschuwing niet op het stuurwiel heeft, remt het systeem de auto af tot stilstand terwijl hij hem op zijn rijstrook houdt en de waarschuwingsknipperlichten activeert "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
WhyTea schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:54:
[...]

In België is het volgens de configurator het enige verschil, dat de Assist Drive Plus een Emergency Assist heeft. De dealer zelf, die heeft geen idee.

"Emergency Assist beperkt het risico op ongevallen wanneer de bestuurder zich onwel voelt Wanneer de Adaptive Lane Assist merkt dat de bestuurder zijn handen zelfs na een waarschuwing niet op het stuurwiel heeft, remt het systeem de auto af tot stilstand terwijl hij hem op zijn rijstrook houdt en de waarschuwingsknipperlichten activeert "
Terwijl Emergency Assist ook al op Assistentie Basis blijkt te zitten, wat pas bij de Plus zou moeten zitten.

Conclusie:
Maarja, €300,00 weggooien voor geen extra features voelt toch een beetje genaaid :|

[ Voor 46% gewijzigd door vinom op 07-05-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:52:
[...]

Heb je dan toevallig uit kunnen vinden wat dan wel het verschil is tussen die 2?
emergency assist is enige verschil tussen basis en plus

plus: Lane Assist met Traffic Jam Assist en Emergency Assist
basis: Lane Assist metTraffic Jam Assist

dus het overnemen van de auto wanneer je niet meer kunt reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Conclusie:
Dank voor info en capacitief (ofwel multifunctioneel) stuurwiel is aanwezig bij sport of sport plus of optie multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pas1
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:12:
Zie het maar als een kadootje voor de early adoptors, ik heb hem blind besteld en 205 dagen gewacht...anders had ik hem ook besteld...maar toen was de optie "plus" er nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
roel visseren schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:56:
emergency assist is enige verschil tussen basis en plus

plus: Lane Assist met Traffic Jam Assist en Emergency Assist
basis: Lane Assist metTraffic Jam Assist

dus het overnemen van de auto wanneer je niet meer kunt reageren.
Echter waarom heeft @mibkiller (net wat @vinom al aangaf) emergengy assist en die heeft geen assistentie plus?
Er is al voldoende bekend en alles over assistentie basis alleen wat assistentie plus (buiten 3e icoon in infotainment) extra heeft weten we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Dank voor info en capacitief (ofwel multifunctioneel) stuurwiel is aanwezig bij sport of sport plus of optie multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel.
Als ik het goed heb zit dit 2 spaaks capacatief stuurwiel standaard bij de iV 80, toch? Anders heb ik de optie voor niks gekozen en moet ik echt even gaan bellen. Overigens geeft de skoda configurator daar aan dat het dan 3 spaaks wordt met Sport of Sport Plus.

EDIT: Ik zie al dat de iV 80 2-spaaks heeft met HOD dus dat zou goed moeten komen, niet?

[ Voor 7% gewijzigd door SSJVegito op 07-05-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:01:
Als ik het goed heb zit dit 2 spaaks capacatief stuurwiel standaard bij de iV 80, toch? Anders heb ik de optie voor niks gekozen en moet ik echt even gaan bellen. Overigens geeft de skoda configurator daar aan dat het dan 3 spaaks wordt met Sport of Sport Plus.

EDIT: Ik zie al dat de iV 80 2-spaaks heeft met HOD dus dat zou goed moeten komen, niet?
Wat zou goed moeten komen?
Heb je 80 met multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel dan is daar knopje travel assist op aanwezig.
Heb je assistentie basis of assistentie plus gekozen dan kan je travel assist activeren/deactiveren met knopje travel assist op stuur, heb je geen assistentie gekozen dan doet knopje niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Wat zou goed moeten komen?
Heb je 80 met multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel dan is daar knopje travel assist op aanwezig.
Heb je assistentie basis of assistentie plus gekozen dan kan je travel assist activeren/deactiveren met knopje travel assist op stuur, heb je geen assistentie gekozen dan doet knopje niets.
Deze optie staat bij de standaard lijst:
Multifunctioneel 2 spaaks verwarmbaar stuurwiel incl HOD en padels voor recupuratie
Dus ik verwacht dat die gewoon op het stuur zit en dat die dus werkt want ik heb Assistentie Plus gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-06 13:24
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:58:
[...]

Echter waarom heeft @mibkiller (net wat @vinom al aangaf) emergengy assist en die heeft geen assistentie plus?
Er is al voldoende bekend en alles over assistentie basis alleen wat assistentie plus (buiten 3e icoon in infotainment) extra heeft weten we nog niet.
Dat de auto automatisch remt als je bijv te dicht op de voorganger zit, lijkt me niet hetzelfde als een auto die zichzelf netjes aan de kant zet in geval van een noodsituatie.

@mibkiller had volgens mij een (valse) noodingreep namelijk.
En dat hebben we allemaal, heb het in het menu zien staan. Is ook onderdeel van de basis veiligheidtest die auto's moeten ondergaan. Het AEB systeem

YouTube: Škoda ENYAQ iV (2021) - Five-Star Euro NCAP | NewsAuto

[ Voor 22% gewijzigd door Loepoog op 07-05-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:15:
[...]

Je hebt twee verschillende zaken.

1. Je order/bestelling bij de LM.
2. Je order/bestelling bij de dealer.

Dat zijn twee zaken die je volkomen los van elkaar kunt zien. Mits je het even goed communiceert met beide. En daar zou ik vooral je rol pakken. Want anders gaat het verkeerd.

Wat heb ik gedaan?
1. Ik heb de dealer gebeld en gezegd dat ik de boel wil omzetten naar een Sportline. Gevraagd of dat invloed ging hebben op de productiedatum/of de auto nog wel op kenteken zou worden gezet in 2021. Geen invloed op de productiedatum. Dus 2021 ook geen issue.
2. Vervolgens heb ik contact gehad met de LM. Die cancellen inderdaad de order. En sturen dat ook naar de dealer. Als jij dus niks doet of communiceert kan het gebeuren dat de dealer jouw order eruit haalt. Dat zou al dom zijn gezien de grote vraag. Maar goed dat zou in praktijk kunnen gebeuren.
Er moet een nieuwe offerte gemaakt worden door de LM. Die moet ik weer accorderen en mijn directeur. En dan gaat de order weer naar de dealer.
3. Ik heb contact gezocht met de dealer. Uitgelegd wat er gaat gebeuren. Dealer laat de order staan. Want de order wordt niet gecancelled. De order wordt slechts aangepast. Kan ook worden aangepast. De order moet alleen gecancelled (zou niet slim zijn van de dealer, zie bovenstaand...) worden door de dealer als je een andere uitvoering wil. Dus een 60, of een 80, of straks een RS of een 4x4.
Sportline is geen andere uitvoering. Is alleen een ander pakketje. Niks meer niks minder.
4. Vervolgens de LM weer gebeld. Order laten cancellen. Mij een bevestiging laten sturen dat de nieuwe order naar mij gestuurd zal worden ter goedkeuring. En dit bericht gedeeld met de dealer zodat de dealer ook weet dat er wat verandert gaat worden. Maar dat de order niet volledig gecancelled wordt. Maar "slechts" aangepast.
5. Dealer past de order aan. Klaar is Kees.

Nogmaals, mijn productiedatum staat nog steeds op week 23. De dealer kan het mij niet uitleggen. We geloven er allebei geen snars van. Maar het zal wel. Of zoals ik gisteren zei, een maatje van mij heeft m laten wijzigen van zwart naar wit en ging van productieweek 35 naar 30. Wie het weet mag het zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Loepoog schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Dat de auto automatisch remt als je bijv te dicht op de voorganger zit, lijkt me niet hetzelfde als een auto die zichzelf netjes aan de kant zet in geval van een noodsituatie.

@mibkiller had volgens mij een (valse) noodingreep namelijk. En dat hebben we allemaal, heb het in het menu zien staan
Beide zaken zijn aanwezig bij @mibkiller.
Ik doel niet op de nood ingreep.

[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 07-05-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
mimalizo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:15:
[...]

Je hebt twee verschillende zaken.

1. Je order/bestelling bij de LM.
2. Je order/bestelling bij de dealer.

Dat zijn twee zaken die je volkomen los van elkaar kunt zien. Mits je het even goed communiceert met beide. En daar zou ik vooral je rol pakken. Want anders gaat het verkeerd.

Wat heb ik gedaan?
1. Ik heb de dealer gebeld en gezegd dat ik de boel wil omzetten naar een Sportline. Gevraagd of dat invloed ging hebben op de productiedatum/of de auto nog wel op kenteken zou worden gezet in 2021. Geen invloed op de productiedatum. Dus 2021 ook geen issue.
2. Vervolgens heb ik contact gehad met de LM. Die cancellen inderdaad de order. En sturen dat ook naar de dealer. Als jij dus niks doet of communiceert kan het gebeuren dat de dealer jouw order eruit haalt. Dat zou al dom zijn gezien de grote vraag. Maar goed dat zou in praktijk kunnen gebeuren.
Er moet een nieuwe offerte gemaakt worden door de LM. Die moet ik weer accorderen en mijn directeur. En dan gaat de order weer naar de dealer.
3. Ik heb contact gezocht met de dealer. Uitgelegd wat er gaat gebeuren. Dealer laat de order staan. Want de order wordt niet gecancelled. De order wordt slechts aangepast. Kan ook worden aangepast. De order moet alleen gecancelled (zou niet slim zijn van de dealer, zie bovenstaand...) worden door de dealer als je een andere uitvoering wil. Dus een 60, of een 80, of straks een RS of een 4x4.
Sportline is geen andere uitvoering. Is alleen een ander pakketje. Niks meer niks minder.
4. Vervolgens de LM weer gebeld. Order laten cancellen. Mij een bevestiging laten sturen dat de nieuwe order naar mij gestuurd zal worden ter goedkeuring. En dit bericht gedeeld met de dealer zodat de dealer ook weet dat er wat verandert gaat worden. Maar dat de order niet volledig gecancelled wordt. Maar "slechts" aangepast.
5. Dealer past de order aan. Klaar is Kees.

Nogmaals, mijn productiedatum staat nog steeds op week 23. De dealer kan het mij niet uitleggen. We geloven er allebei geen snars van. Maar het zal wel. Of zoals ik gisteren zei, een maatje van mij heeft m laten wijzigen van zwart naar wit en ging van productieweek 35 naar 30. Wie het weet mag het zeggen...
Er is dus geen touw aan vast te knopen wat betreft leverdata. Ik ga nog even grondig kijken naar de configuratie en dan anders het ook op die manier spelen. Dank voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:10:
Deze optie staat bij de standaard lijst:
Multifunctioneel 2 spaaks verwarmbaar stuurwiel incl HOD en padels voor recupuratie
Dus ik verwacht dat die gewoon op het stuur zit en dat die dus werkt want ik heb Assistentie Plus gekozen.
Voor zover mij bekend is dit ook zo bij members welke 80 hebben met assistentie plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Voor zover mij bekend is dit ook zo bij members welke 80 hebben met assistentie plus.
Top, dan hou ik het zo. Dank voor je input.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
@knirrebir : gisterenavond bericht: ik kan mijn Enyaq op 20 mei ophalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-06 13:24
vinom schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:17:
[...]

Beide zaken zijn aanwezig bij @mibkiller.
Ik doel niet op de nood ingreep.
Snap hem niet.
Heb het bericht van @mibkiller teruggelezen en hij heeft het alleen over een ingreep.

Edit: Even verder gelezen, de auto reed wel naar de kant. Excuses

[ Voor 10% gewijzigd door Loepoog op 07-05-2021 12:29 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2