Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.764.123 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:07
jdenijs schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:28:
[...]

Zit je ons nou in de maling te nemen of werkt dit echt? Ik ben niet bekend met Sonos.
Gebruik je dan en de speakers van de auto en de sonos tegelijkertijd? Functioneert de sonos alleen als subwoofer? Welkt type Sonos gebruik je? Hoe breng je de verbinding tot stand?

Ik ben oprecht erg benieuwd naar de antwoorden want ik ben bang dat ik, na het verplicht laten vervallen van SSS, toch echt m’n trillende achteruitkijkspiegel ga missen.
Sorry 🙏, het eerste 😊.
Al zou her in theorie wel kunnen werken, maar dan natuurlijk niet i.c.m. de speakers in de auto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Goed om te lezen dat hier meer mensen getrouwd zijn met een interactieve traffic assist (inclusief lane keeping, vocale cruise control, collission warning system en verkeersbordherkenning. 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeek84
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-07-2021
Pas1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:32:
[...]

Dan zou je pech hebben, want deze wil ik echt niet meer kwijt. Je merkt aan alles dat dit gewoon een auto uit 2021 is (of mijn Peugeot was zo verouderd ;) ) maar zeker weten dat je hier ook veel plezier van gaat hebben.

Trouwens werken alle instellingen ook heel soepel, ze hebben er echt goed aan gedaan om te wachten met uitlevering totdat de software geüpdatet was.
Das goed om te horen!
Ik kreeg gisteren nog wel een berichtje dat er een kleine beschadiging was ontdekt...wel netjes en eerlijk om te melden. Ik ben benieuwd vanochtend 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Pas1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:32:
[...]

Dan zou je pech hebben, want deze wil ik echt niet meer kwijt. Je merkt aan alles dat dit gewoon een auto uit 2021 is (of mijn Peugeot was zo verouderd ;) )
dat geloof ik graag. Mijn auto is krap 2 jaar oud en die loopt alweer achter op de huidige techniek 🥲

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Yes! De Enyaq is in Nederland en het kenteken is ook al bekend. Nog 22 dagen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:55
Trouwens, gisteren bij het ophalen van de auto werd door de dealer aangegeven dat "iV" er niet af mocht, dat zou het leidende beleid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:13
remc1979 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:21:
Trouwens, gisteren bij het ophalen van de auto werd door de dealer aangegeven dat "iV" er niet af mocht, dat zou het leidende beleid zijn.
Bij andere Tweakers kon het wel. Even aandringen en anders föhn + visdraadje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Uit de Brandweer handleiding:

Het type aandrijving kan op diverse manieren geïdentificeerd worden, namelijk via het CRS, via het bevragen van de bestuurder en het bestuderen van het kentekenbewijs, het controleren van het voertuig en tot slot indien aanwezig via Euro-codicil.

Vanwege de toenemende hoeveelheid aan nieuwe veiligheidssystemen en voertuigmodellen wordt in steeds meer regio’s gebruikgemaakt van het Crash Recovery System (CRS). Het CRS is speciaal ontwikkeld voor hulpverleners en is de eenvoudigste manier om informatie te verkrijgen over het type voertuig. Het CRS is gekoppeld aan het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Bij het intikken van een kenteken komt meteen een flinke hoeveelheid informatie beschikbaar.

Staat verder echt niets in over verplicht typeaanduiding op de auto als middel om een BEV te herkennen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwEK2IdgC0DQ-0HoieMKDjmolAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j60zRB0grFWdKpHja6023Sa2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door jeroenkb op 06-05-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
jeroenkb schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:35:
[...]

Het type aandrijving kan op diverse manieren geïdentificeerd worden, namelijk via het CRS, via het bevragen van de bestuurder en het bestuderen van het kentekenbewijs, het controleren van het voertuig en tot slot indien aanwezig via Euro-codicil.

Vanwege de toenemende hoeveelheid aan nieuwe veiligheidssystemen en voertuigmodellen wordt in steeds meer regio’s gebruikgemaakt van het Crash Recovery System (CRS). Het CRS is speciaal ontwikkeld voor hulpverleners en is de eenvoudigste manier om informatie te verkrijgen over het type voertuig. Het CRS is gekoppeld aan het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Bij het intikken van een kenteken komt meteen een flinke hoeveelheid informatie beschikbaar.

Staat verder echt niets in over verplicht typeaanduiding op de auto als middel om een BEV te herkennen.

[Afbeelding]
Onder andere daarom zijn Nederlands kentekenplaten ook niet gemaakt van plastic, dat smelt te hard en dan heeft de brandweer er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:54
Geen enkel probleem gehad bij A-Point, is ook geen melding gemaakt dat het niet mocht. Ik vermoed dat het gerucht dat de aanduiding voor de hulpdiensten is, een eigen leven is gaan leiden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRIRs83ZVGEHK-20v0OEFUah__g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vAoJU1iRRhVjklwVbzP9rU2.jpg?f=fotoalbum_tile

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
jeroenkb schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:35:
[...]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
De dealer zal niet refereren aan het beleid van de veiligheidsregio, maar aan het merkbeleid van Skoda. Overigens kan ik me voorstellen dat ergens iemand van een marketingafdeling dit vindt en dat een dealer daar aan meewerkt (en dus IV niet wil verwijderen), maar als je zelf de auto koopt is dat jouw auto. Een föhn, visdraadje en wat poetsen klaren het karweitje in 5 minuten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:45
A3-D schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:48:
[...]

Geen enkel probleem gehad bij A-Point, is ook geen melding gemaakt dat het niet mocht. Ik vermoed dat het gerucht dat de aanduiding voor de hulpdiensten is, een eigen leven is gaan leiden.
[Afbeelding]
Toch wel een beetje naakt zo. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A3-D
FJP84 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Minder gewicht = meer actieradius :+

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:19
Skoda gebruikt iV, Volkswagen weer iD, Audi E-tron, .... ieder merk duidt zijn EV's op een andere manier aan. Dat is voor een brandweer toch niet te volgen? Zeker als je niet ieder week autobladen leest. Dus iV op de auto verplicht voor de brandweer, ik geloof het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 21:36
Pixal schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:19:
Wacht even. Ik kom er net tot mijn schrik achter dat ik bij de aanvraag van de IV 80 ben vergeten het Sport pakket aan te klikken. ......
In de offerte van de dealer staat de volgende regel.. is dat die 700 na juli, bijdehand?
[Afbeelding]
Welke is jouw dealer Pixal?

SJoepie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
FJP84 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Eens. Voor mij een prima referentie om de letters van SKODA mooi te laten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
Sorry, het is vast ergens voorbij gekomen, maar vind het niet zo snel terug. Hoe heet de USB aansluiting in de auto. Dan kan ik hier een paar kabeltjes voor bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
remc1979 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:04:
Sorry, het is vast ergens voorbij gekomen, maar vind het niet zo snel terug. Hoe heet de USB aansluiting in de auto. Dan kan ik hier een paar kabeltjes voor bestellen :-)
USB-C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
ManiacScum schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Eens. Voor mij een prima referentie om de letters van SKODA mooi te laten zitten
Ik heb precies hetzelfde. Niet mijn ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
Oh ja, natuurlijk. Stom van me. Bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klepperdeklep
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-08-2021
Trebor78 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:08:
Goed om te lezen dat hier meer mensen getrouwd zijn met een interactieve traffic assist (inclusief lane keeping, vocale cruise control, collission warning system en verkeersbordherkenning. 👍
U bedoelt mijn vrouw? Zij zorgt er namelijk voor dat ik die andere assistenten niet nodig heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Klepperdeklep op 06-05-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Snyper schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:00:
[...]

Welke is jouw dealer Pixal?
Ik heb nog niet echt een dealer. Maas in Nieuwkoop was het dichtste bij maar ik geloof dat m'n werkgever bij Athllon een betere offerte kreeg en ook sneller leverbaar dus geen idee waar zij hem kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trebor78
Klepperdeklep schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:09:
[...]

U bedoelt mijn vrouw? Zij zorgt er namelijk voor dat ik die andere assistenten niet nodig heb.
Potver.... niet aan gedacht... Nu heb ik èn Laura èn vrouw in de auto, ieder met een 'stevige mening'.
Gelukkig kan ik de ene uitzetten en de ander eruit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:12
[...]

Mind the pedestrian dear. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Ah nice, die heb ik ook eentje. Heb jij wel al een manier gevonden om die hinderlijke waarschuwingen uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Wootism schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Ah nice, die heb ik ook eentje. Heb jij wel al een manier gevonden om die hinderlijke waarschuwingen uit te zetten?
Ductape?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 15:39
Wootism schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Het is mogelijk om deze optie achteraf te verwijderen. Meestal wel een erg dure optie om te verwijderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebor78
Heeeeeel lang geleden is het onderdeel elektrisch openen en sluiten achterklep hier gepasseerd, maar ik kan zo niet vinden of het nu duidelijk is.

Ik heb nu wel duidelijkheid door de Enyaq van een collega... besteld met comfort pakket (Kessy), maar helaas... gewoon handmatig de klep openen en sluiten.

Bijzonder jammer dat Skoda dit zo onduidelijk maakt in alle brochures en in de configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
Trebor78 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:52:

Bijzonder jammer dat Skoda dit zo onduidelijk maakt in alle brochures en in de configurator.
Wat is er onduidelijk aan Comfort Plus met een Virtual Pedal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebbe_1
  • Laatst online: 07-01-2022
Heeeeeel lang geleden is het onderdeel elektrisch openen en sluiten achterklep hier gepasseerd, maar ik kan zo niet vinden of het nu duidelijk is.

Ik heb nu wel duidelijkheid door de Enyaq van een collega... besteld met comfort pakket (Kessy), maar helaas... gewoon handmatig de klep openen en sluiten.

Kan je alleen als je pluspakket hebt, stond wel duidelijk op de site toen ik het heb besteld. Maar zie nu wel dat ze bijna elke maand de configurator aanpassen, waardoor ik benieuwd ben wat voor auto ik in december krijg.
Heb mijn enyaq in januari besteld namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
  • Laatst online: 02-09-2021
Bedank voor de opdracht TPJ87
Ik weet niet waar je bedrijf zit maar als je in de buurt van Rotterdam zit, wil ik dit ook graag laten doen.
Waar zit je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (Johan)
  • Laatst online: 28-08-2022
Nr.10 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:57:
[...]

Ik weet niet waar je bedrijf zit maar als je in de buurt van Rotterdam zit, wil ik dit ook graag laten doen.
Waar zit je precies?
Ja, ik ook (indien omgeving Rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
A3-D schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:48:
[...]

[Afbeelding]
Mooi! Bij mijn zwarte vind ik het ook erg mooi staan! Bij elke andere kleur vind ik overigens die zwarte letters ook heel goed staan. Maar heeft bij zwart niet zoveel nut... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
mimalizo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Wat is er onduidelijk aan Comfort Plus met een Virtual Pedal??
Nou, dan ben ik niet de enigste.
Die kreten zijn leuk zolang je maar ergens terug kam vinden wat ze betekenen. En in de brochure is veel
NIET terug te vinden. Leuk voorbeeld is Sunset wat gewoon extra getint glas is….

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trebor78
Alex Timmermans schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:39:
[...]

Die kreten zijn leuk zolang je maar ergens terug kam vinden wat ze betekenen. En in de brochure is veel
NIET terug te vinden. Leuk voorbeeld is Sunset wat gewoon extra getint glas is….
Dit dus... virtual pedal denk ik aan een pedaal die er niet is (en bij de testrit het ook niet deed... sta je daar te linedancen). Maar dat de elektrische kofferklep (te openen met sleutel en knoppen) aan deze optie gekoppeld is..... Schrijf dat dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:08
Trebor78 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Dit dus... virtual pedal denk ik aan een pedaal die er niet is (en bij de testrit het ook niet deed... sta je daar te linedancen). Maar dat de elektrische kofferklep (te openen met sleutel en knoppen) aan deze optie gekoppeld is..... Schrijf dat dan gewoon.
Was volgens mij al eens voorbij gekomen dat je heel specifiek je voet van links naar rechts moet bewegen anders deed die het niet. Ik heb de functie zelf niet dus ik papegaai alleen maar na hier ;)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
De configurator is daarin inderdaad wat minder duidelijk dan de website zelf, daar staat namelijk "Virtual pedal inclusief elektrische achterklep". Voor een leek alsnog gibberish, maar het komt al dichterbij.

Als je in de brochure kijkt dan staat het al iets beter uitgelegd:
VIRTUAL PEDAL
De achterklep kan worden uitgerust met een Virtual Pedal voor contactloos openen en sluiten. Deze is exclusief leverbaar in combinatie met de elektrische bedienbare achterklep en KESSY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Het lukte me niet om de achterklep met de sleutel weer te laten sluiten. Weet iemand toevallig of dit wel kan of moet je de fysieke knop op de klep of in de auto indrukken?

Vond het wel zeer goed doordacht dat hij wel piept als je hem op afstand opent maar niet als je erbij staat en met het handvat opent. Is toch wat fijner voor de buurt om 7 uur 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Pixal schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:52:
Het lukte me niet om de achterklep met de sleutel weer te laten sluiten. Weet iemand toevallig of dit wel kan of moet je de fysieke knop op de klep of in de auto indrukken?

Vond het wel zeer goed doordacht dat hij wel piept als je hem op afstand opent maar niet als je erbij staat en met het handvat opent. Is toch wat fijner voor de buurt om 7 uur 's ochtends.
Dubbel drukken op de knop voor de kofferbak?
Zo was het bij mijn vorige VAG auto's tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ManiacScum schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Dubbel drukken op de knop voor de kofferbak?
Zo was het bij mijn vorige VAG auto's tenminste
Heb dubbel drukken, driedubbel drukken, ingedrukt houden geprobeerd. Ook de knop om te vergrendelen ingedrukt, ramen gingen bijvoorbeeld wel dicht maar klep niet, vond ik wel een gemiste kans maar iemand heeft daar vast langer over nagedacht dan ik :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:17:
[...]

Ja, @Duncan78 en ik heb sowieso Broekhuis als dealer. Echt bizar dat ze jou iets anders vertellen. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat er een enkeling geluk heeft en wel SSS krijgt. Wie heb je gesproken?
Na enig aandringen rechtstreeks contact gehad met leverende dealer (Broekhuis Purmerend):

Goedemorgen meneer

Excuses voor de late reactie, had een weekje vrij.

Skoda kent inderdaad problemen met de optie Skoda Sound System en is ook uit het bestelgamma gehaald.

Zoals het er naar uit ziet zit de optie niet op de auto omdat het niet geleverd kan worden.

Het goede nieuws is wel dat de auto week 24 bij ons op de stoep staat.
Wanneer de auto binnen is nemen wij direct contact op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022

Bij mijn Skoda Superb met elektrische achterklep is het de knop inhouden, en best lang naar mijn idee. Volgens mij moet ik ook in de buurt van de achterklep staan omdat die het anders niet doet. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Nijverdal85 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:06:
[...]

Na enig aandringen rechtstreeks contact gehad met leverende dealer (Broekhuis Purmerend):

Goedemorgen meneer

Skoda kent inderdaad problemen met de optie Skoda Sound System en is ook uit het bestelgamma gehaald.

Zoals het er naar uit ziet zit de optie niet op de auto omdat het niet geleverd kan worden.

toon volledige bericht
Nou, uiteindelijk prima toch! Week 24 is een lekkere levertijd en het lijkt erop dat Skoda zich eraan heeft gehouden dat degene met SSS snel ingepland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07 16:17

"Vroeger" moest je dit met VCDS programmeren, kon standaard niet. Ook niet met de knop binnen... (Octavia 3).

Inmiddels had ik verwacht dat dit wel standaard zou zijn, al dan niet in te schakelen via het scherm.
Bij de Octavia 3 is het dus kofferbak icoon ingedrukt houden voor openen en wederom ingedrukt houden voor sluiten. Dan piept hij ook (tenzij je dat ook met VCDS aangepast hebt).
Ik kan nu dus als een soort vuilniswagen mijn kofferbak opengooien en dichtdoen tijdens het rijden (tot 15km uur of zo) :P of als hij op de oprit staat met de sleutel.

Hoop dat dit bij de Enyaq ook gewoon weer kan zometeen

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Nijverdal85 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:06:
[...]

Goedemorgen meneer

toon volledige bericht
Nijverdal en Purmerend liggen toch niet echt naast elkaar🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik zit eraan te denken om de achterkant leeg te halen en op de plek van “S K O D A” Dan E N Y A Q te plaatsen. Anders vind ik m zo naakt. Vraag me alleen af of die letters ook groter leverbaar gaan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
SSJVegito schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:15:
[...]

Bij mijn Skoda Superb met elektrische achterklep is het de knop inhouden, en best lang naar mijn idee. Volgens mij moet ik ook in de buurt van de achterklep staan omdat die het anders niet doet. Heb je dat al geprobeerd?
Bij de Kodiaq moet ik binnen 2 meter staan om het via de sleutel mogelijk te maken. Geluid kan ik niet uitzetten maar als je geen geluid wil even op het knopje van de klep drukken. Dan maakt de Kodiaq geen geluid... (Op zich logisch want dan weet de auto dat je er staat en als je op afstand staat is dat niet duidelijk dus krijg je een waarschuwing signaal)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-07 16:30
Helaas mijn bestelling bij LM moeten annuleren. Centrale dealer waar besteld moet worden kan niet meer leveren in 2021. Oog nu gevallen op de Ioniq 5 die eind Q3 geleverd kan worden, ook erg tevreden mee. Geniet van de Enyaq en bedankt voor alle tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
DirkBouwman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Bij de Kodiaq moet ik binnen 2 meter staan om het via de sleutel mogelijk te maken. Geluid kan ik niet uitzetten maar als je geen geluid wil even op het knopje van de klep drukken. Dan maakt de Kodiaq geen geluid... (Op zich logisch want dan weet de auto dat je er staat en als je op afstand staat is dat niet duidelijk dus krijg je een waarschuwing signaal)
Ik heb de piepjes bij mij uit laten zetten, maar inderdaad die 2 meter kllinkt me nu bekend. Maar dan ook 2 meter van de achterklep vandaan. Als ik voor de auto ga staan dan doet die het al niet meer geloof ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
M'n dochter van net 4 zomaar uit het niks aan tafel... "Hey pap. Hoe laat komt die groene auto eigenlijk die jij besteld hebt?"
Whahaha nog maar 6 weken lieverd...
Hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
florabora schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:01:
M'n dochter van net 4 zomaar uit het niks aan tafel... "Hey pap. Hoe laat komt doe groene auto eigenlijk die jij besteld hebt?"
Whahaha nog maar 6 weken lieverd...
Hoop ik.
Herkenbaar, ik heb ook zo'n kleuter. Nadat gisteren het doek van de auto getrokken was door hem kreeg de Enyaq direct een welkomstknuffel haha...zo enthousiast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Ik lees hier nogal discussie over het 80 of 100% laden.
Bij li-ion batterijen gaat de lader op volle kracht tot circa 80% en daarna gaat de lader over naar een rustiger laadprogramma. Dit heeft alles te maken met warmteontwikkeling. En dat laatste is slecht voor iedere accu. Het BMS (battery management system) controleert van iedere cel o.a. de temperatuur en op basis daarvan maakt de lader het verdere laadproces af. Het spreekt voor zich dat die laatste 20% dus langer duurt (afhankelijk van de omgevingstemperatuur).
Het is dus zeker niet slecht om de batterij gewoon tot 100% te laden.
Verkoop zelf al jaren heftrucks met li-ion batterijen 😜.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:41
Alex Timmermans schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:23:
Ik lees hier nogal discussie over het 80 of 100% laden.
Bij li-ion batterijen gaat de lader op volle kracht tot circa 80% en daarna gaat de lader over naar een rustiger laadprogramma. Dit heeft alles te maken met warmteontwikkeling. En dat laatste is slecht voor iedere accu. Het BMS (battery management system) controleert van iedere cel o.a. de temperatuur en op basis daarvan maakt de lader het verdere laadproces af. Het spreekt voor zich dat die laatste 20% dus langer duurt (afhankelijk van de omgevingstemperatuur).
Het is dus zeker niet slecht om de batterij gewoon tot 100% te laden.
Verkoop zelf al jaren heftrucks met li-ion batterijen 😜.
Cellen op 100% lang laten staan is gewoon slechter en zal voor meer degradatie zorgen. Daar is voldoende wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. 80% is beter dan 100%. Als je het spul zelf verkoopt zou je misschien even iets meer onderzoek moeten doen. :)

Het langzamer laden heeft ook niet zoveel met de temperatuur te maken. Op 11kW een accu van 50+kWh laden zal weinig warmte genereren.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Inspired schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:29:
[...]

Cellen op 100% lang laten staan is gewoon slechter en zal voor meer degradatie zorgen. Daar is voldoende wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. 80% is beter dan 100%. Als je het spul zelf verkoopt zou je misschien even iets meer onderzoek moeten doen. :)

Het langzamer laden heeft ook niet zoveel met de temperatuur te maken. Op 11kW een accu van 50+kWh laden zal weinig warmte genereren.
Vooral die eerste zin is daarin belangrijk. Wanneer je planned dat hij 100% geladen moet zij om 08:00 zodat je daarna meteen kan vertrekken is er niks aan de hand.

Beetje wat iPhone ook doet. Die laadt ‘s nachts op tot 80% en kijkt vervolgens naar je wekker wanneer de laatste 20% bijgeladen moet worden. Dit om degradatie van je accu tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijverdal85
Robbie8454 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:37:
Ik zit eraan te denken om de achterkant leeg te halen en op de plek van “S K O D A” Dan E N Y A Q te plaatsen. Anders vind ik m zo naakt. Vraag me alleen af of die letters ook groter leverbaar gaan worden
Op mijn opdrachtbevestiging staat letterlijk 'type aanduiding verwijderen'.
Enig idee of dan alleen 'SKODA' blijft staan, of dat de hele achterkant leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijverdal85
vinom schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Nou, uiteindelijk prima toch! Week 24 is een lekkere levertijd en het lijkt erop dat Skoda zich eraan heeft gehouden dat degene met SSS snel ingepland zijn.
Inderdaad prima, al lang blij mee.
Rijdt nu tijdelijk in een e208, maar dat is qua range en ruimte toch een beetje behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:48
Is er iemand met het Comfort (Plus) pakket en een iPhone 8 die dit herkent?

Onlangs bij een proefrit het draadloos laden getest. Dit werkte alleen als ik hem midden op de oplaadplaat legde (ook alleen de linker, maar dat was volgens mij al wel bekend). Doordat deze nogal schuin staat, schoof de telefoon steeds naar beneden en werd hij niet meer opgeladen. Is mijn iPhone 8 nou te klein of deed ik iets fout? :?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TPJ87
  • Laatst online: 06-08-2023
Vandaag mijn iv80 black magic opgehaald bij Apoint Amsterdam. Eindelijk lekker sturen..
Gister chrome delete door @Ccreator laten doen, erg blij mee. Enyaq IV80 belettering is er zonder vragen door dealer afgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZawKdaYYEjLmwmr3CF0MyQVCAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaPBEbcXQHgz0DM5mFknN4oB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JSeuBJvv5zMwhZTupph2jN77f0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhb62mCzZ794COrToGln5VYw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Bij @Ccreator voor tinten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EaKJI0coifr5exC2Yey-g0-cdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ozcRosuz3WNmVETcDFv5drK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIRTZGXENMS1tzXbbl0-G5u5eJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIXu0df0DUKltaYbXZzi8Sjs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Nijverdal85 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Enig idee of dan alleen 'SKODA' blijft staan, of dat de hele achterkant leeg is?
Ik heb voor de zekerheid de dealer gemaild met het expliciete verzoek alle merk, model en type aanduidingen te verwijderen van de achterkant. Tevens heb ik het verzoek gedaan om een neutrale kentekenplaat te gebruiken en geen dealerstickers te plakken op de ruiten of auto.

A-Point Amsterdam heeft dit keurig uitgevoerd en ben ook erg tevreden over het gehele proces vanaf bestelling tot oplevering. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
  • Laatst online: 02-09-2021
TPJ87 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:38:
Vandaag mijn iv80 black magic opgehaald bij Apoint Amsterdam. Eindelijk lekker sturen..
Gister chrome delete door @Ccreator laten doen, erg blij mee.
Kan je aangeven in welke plaats hij te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb foto van achterkant gestuurd naar dealer en daarop aangegeven wat weg te halen, is daar geen misverstand over.
In jou geval even met dealer afstemmen wat dealer eronder verstaat en wat jij er onder verstaat en dan kijken of je tot overeenstemming komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ronaldtb schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:37:
Is er iemand met het Comfort (Plus) pakket en een iPhone 8 die dit herkent?

Onlangs bij een proefrit het draadloos laden getest. Dit werkte alleen als ik hem midden op de oplaadplaat legde (ook alleen de linker, maar dat was volgens mij al wel bekend). Doordat deze nogal schuin staat, schoof de telefoon steeds naar beneden en werd hij niet meer opgeladen. Is mijn iPhone 8 nou te klein of deed ik iets fout? :?
Kan liggen waar contact in iphone zit, wat kan werken is onderzijde telefoon neerleggen met bovenzijde richting koplampen en dan met onderzijde richting koplampen en dan kijken wat beste werkt.
Huidige e-golf moet ik bovenzijde naar rechts hebben liggen (met onderzijde op laadplateau) anders geen opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Hulde voor @Ccreator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@jeroenkb nice!
@makebrco niet elke member heeft comfort en daarmee getinte ramen achter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
[...]

Je spreekt zelf af wat je weg wil hebben. Type aanduiding verwijderen lijkt mij skoda laten staan en de rest weg.
Ff kortsluiten wat je eraf wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir

Mocht je een vraag hebben en het niet kunnen vinden, stel de vraag gewoon, ook al is die vraag 100x gesteld er wordt toch antwoord gegeven, zijn bepaalde members die graag posten (zoals ik zeg ik met beetje zelfspot ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:39:
Sunset is tekst wat skoda al langer gebruikt om getint glas aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
@Ccreator als jij de deurpanelen weghaalt kun jij dan gelijk de ruimte voor de speakers zien??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Robbie8454 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:29:
@Ccreator als jij de deurpanelen weghaalt kun jij dan gelijk de ruimte voor de speakers zien??
Ja. Hebben we het nog over gehad.

Paneel weghalen is 3 schroeven en kracht durven zetten ;)

Je ziet ze dan gelijk zitten met draadje erbij. Zou ik zelfs kunnen vervangen

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenkb op 06-05-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Trebor78 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:45:
Helaas is virual pedal een omschrijving die skoda al wat langer gebruikt, dat het niet geheel duidelijk is wat het inhoudt trekt skoda / pon / importeur zich weinig van aan.
Gelukkig een topic zoals dit waar het duidelijk wordt en/of uitleg vragen aan member en/of zoeken op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Staat in instructieboekje uitgelegd en diverse pagina's geleden volgens mij ook de fragmenten hiervan gepost.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mimalizo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtHzxAIh-E9nvl0lGEg55yS7Kls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKpmsQEwXo5j5P6oXn56sxkf.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gaat m, uiteindelijk, dan worden!!

Toch mijn auto laten aanpassen naar een Sportline. Ziet er van buiten net iets mooier uit. Kleur blijft wit overigens. Maar vind vooral de binnenkant veel mooier. Al die design selecties deden me niks. Bleef wat mij betreft leer over. Bruin heb ik al een keer gehad. En de tegenstelling zwart wit vond ik dan wel weer mooi. Al moet ik zeggen dat ik dat bruine stiksel dan weer niks vond. Jaja, je bent een zeikerd of je bent het niet…

Dus van een 80 Moon white met Betria velgen, comfort plus, assistentie, klimaat plus, family, licht plus (Crystal Face), infotainment plus, 125 kw, elektrische stoel, panorama dak en suite zwart. Naar een 80 Moon white met zwarte Betria velgen naar een Sportline met alles wat er hierboven vernoemd staat. Aangevuld met transportpakket, 360 graden view en de airbags.

Dat laatste had ik overheen gelezen. Nou zullen mijn kinderen niet al te vaak meer mee rijden. Maar het zou je maar gebeuren. Ik zou niet met mezelf kunnen leven.

En last but not least. Alcantara leer met grijs/witte stiksels. Helemaal blij mee.

Bijkomend geintje. Auto wordt in cat waarde €616 duurder. Maar in mn eigen bijdrage ruim €40 per maand lager. Hoe dan??

Dealer heeft m aangepast. Staat nog steeds week 23. Maar hij gelooft er net zo min wat van als ik. Blijft lang wachten vanaf begin november. Maar superblij met wat me te wachten staat!! We gaan het meemaken!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito

Voor de volledigheid, dit uit het instructieboekje:
Toets op de sleutel

Op de toets drukken om de klep te openen, te sluiten of de beweging van de klep te stoppen.

De sluitmogelijkheid is alleen aanwezig bij wagens met sleutelloos vergrendelingssysteem. De sleutel mag zich niet in de wagen bevinden en moet zich op een maximale afstand van circa 2 meter van de klep bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
mimalizo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:54:
[Afbeelding]

Toch mijn auto laten aanpassen naar een Sportline. Ziet er van buiten net iets mooier uit. Kleur blijft wit overigens. Maar vind vooral de binnenkant veel mooier. Al die design selecties deden me niks. Bleef wat mij betreft leer over. Bruin heb ik al een keer gehad. En de tegenstelling zwart wit vond ik dan wel weer mooi. Al moet ik zeggen dat ik dat bruine stiksel dan weer niks vond. Jaja, je bent een zeikerd of je bent het niet…

Dus van een 80 Moon white met Betria velgen, comfort plus, assistentie, klimaat plus, family, licht plus (Crystal Face), infotainment plus, 125 kw, elektrische stoel, panorama dak en suite zwart. Naar een 80 Moon white met zwarte Betria velgen naar een Sportline met alles wat er hierboven vernoemd staat. Aangevuld met transportpakket, 360 graden view en de airbags.

Dat laatste had ik overheen gelezen. Nou zullen mijn kinderen niet al te vaak meer mee rijden. Maar het zou je maar gebeuren. Ik zou niet met mezelf kunnen leven.

En last but not least. Alcantara leer met grijs/witte stiksels. Helemaal blij mee.

Bijkomend geintje. Auto wordt in cat waarde €616 duurder. Maar in mn eigen bijdrage ruim €40 per maand lager. Hoe dan??

Dealer heeft m aangepast. Staat nog steeds week 23. Maar hij gelooft er net zo min wat van als ik. Blijft lang wachten vanaf begin november. Maar superblij met wat me te wachten staat!! We gaan het meemaken!!
toon volledige bericht
dat staat m echt goed zeg!! Hoe heb die cf in de foto gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Ik moet wel zeggen dat ik ook in spanning afwacht of de dealer nog een redelijke leverdatum aan gaat geven om die voor 2022 te leveren. Ik wacht nog maar even rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
Robbie8454 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:00:
[...]
dat staat m echt goed zeg!! Hoe heb die cf in de foto gekregen?
Een maatje van me met plakband en een schaar... :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebbe_1
  • Laatst online: 07-01-2022
[Afbeelding]

toon volledige bericht
Zou het knap vinden dat je in week 23 de auto krijgt. Ik heb ook crystal face en auto begin januari besteld. Levertijd was toen week 50 en is nu week 51. Ik wilde ook nog wat aanpassen, maar LM zegt dat ik dat beter niet kan doen ivm eventueel negatief verschuiven van levering. Zit net op de wip met bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
SSJVegito schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:01:
Ik moet wel zeggen dat ik ook in spanning afwacht of de dealer nog een redelijke leverdatum aan gaat geven om die voor 2022 te leveren. Ik wacht nog maar even rustig af...
Het ligt er een beetje aan op je al een auto in bestelling hebt staan of niet denk ik eerlijk gezegd. Sportline is al een tijdje te bestellen in België en Duitsland. En ik zag ergens een plaatje dat in Zweden zelfs de eerste al geleverd zou zijn.

Het is geen andere type auto. Zoals straks een RX of een 4x4. Het is "gewoon" een pakketje wat er aan toegevoegd wordt. Weliswaar met allerlei gevolgen voor andere pakketjes.

Maar ik heb mijn auto 6 november besteld. En nu dus dit pakket toegevoegd. Ik ga er vanuit dat het week 35 gaat worden. Maar die week 23 klinkt toch wel heel aantrekkelijk. Fingers crossed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

toon volledige bericht
Erg nice, duurder kan maar goedkoper qua bijdrage gelijk tekenen.
Kan zijn dat sportline interessanter is als deze terugkomt uit lease en dat daar voor werkgever / leasemaatschappij wat voordeel in zit en jij daarvan 'profiteert' anderzijds kan het ook zijn dat tegen tijd dat sportline geleverd wordt het één van de eersten is en rest van enyaq's al meer gemeengoed is; vergelijk het beetje met introductie van nieuwe auto die wordt vaak interessant weggezet qua lease.

Airbags achter als optie snap ik je opmerking, echter qua airbags achterin is het standaard al goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
[Afbeelding]

toon volledige bericht
Heeft de dealer nog de verwachting uitgesproken dat hij de sportline in 2021 kan leveren? Ik heb zelf ook nog zitten te twijfelen om aan te passen, maar durfde het niet aan vanwege de onzekerheid qua levering.

Idd de buitenkant ziet er net wat beter uit, maar ik vond juist het interieur van de sportline minder dan mijn huidige keuze. Maar smaken verschillen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Duncan78 op 06-05-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
sebbe_1 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Zou het knap vinden dat je in week 23 de auto krijgt. Ik heb ook crystal face en auto begin januari besteld. Levertijd was toen week 50 en is nu week 51. Ik wilde ook nog wat aanpassen, maar LM zegt dat ik dat beter niet kan doen ivm eventueel negatief verschuiven van levering. Zit net op de wip met bijtelling.
Mijn auto werd ivm Crystal Face van eind april verschoven naar week 35. Al weer maanden geleden. Een klein maandje geleden een vertwijfelde dealer aan de lijn die wist te melden dat mijn auto van week 35 naar week 23 was gegaan. Hij had werkelijk geen flauw idee waarom. Maar hij wist dat ik de installatie van mijn laadpaal ook on hold had gezet. Dus vandaar dat hij toch maar even belde. For you never know...

Er was hier trouwens nog iemand anders met een CF. Andere dealer overigens. Ik meen Pouw in Apeldoorn. Die ook van week 35 naar week 23 was geplaatst. Dus...
Wie het weet mag het zeggen.

Ik ga nog steeds van week 35 uit. En dan zien we wel wat het wordt. Kan het alleen maar meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
Duncan78 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:08:
[...]

Heeft de dealer nog de verwachting uitgesproken dat hij de sportline in 2021 kan leveren?
Jup! 99,99999% zeker.

Begreep dat ze in Zweden al uitgeleverd worden. Zag ergens een foto voorbij komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:28
Nieuws over de korting-soap bij Ionity! Nadat ze mij eerst hadden gemeld dat de daarvoor benodigde Powerpass deze week in NL beschikbaar zou zijn, heb ik nog eens doorgevraagd omdat hier via de dealers andere berichten kwamen.

Zojuist kreeg ik van Elli, de club binnen VAG die de Powerpass op het Ionity-netwerk levert, onderstaande reactie:

“As we further check with this information of powerpass being available in Netherland, is not available yet for your region. It will be available this year, however we do not have further information of exact date.

We would like to apologize for our previosu emails and we kindly ask for your understanding and patience.”

Nou, we zijn benieuwd wat hier uitkomt....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i50B15wAu_6Ko3_tQl7ZrLaqWVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wp2LS5ffEPajy9UxjOxZbmXD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
knirrebir schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Sunset is tekst wat skoda al langer gebruikt om getint glas aan te geven.
Dat mag dan wel zo zijn maar dit is mijn eerste Skoda😜.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
mimalizo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:06:
[...]

Het ligt er een beetje aan op je al een auto in bestelling hebt staan of niet denk ik eerlijk gezegd. Sportline is al een tijdje te bestellen in België en Duitsland. En ik zag ergens een plaatje dat in Zweden zelfs de eerste al geleverd zou zijn.

Het is geen andere type auto. Zoals straks een RX of een 4x4. Het is "gewoon" een pakketje wat er aan toegevoegd wordt. Weliswaar met allerlei gevolgen voor andere pakketjes.

Maar ik heb mijn auto 6 november besteld. En nu dus dit pakket toegevoegd. Ik ga er vanuit dat het week 35 gaat worden. Maar die week 23 klinkt toch wel heel aantrekkelijk. Fingers crossed!!
Is nog niet besteld, maar dealer had aangegeven begin november te kunnen leveren dan dus hoop dat het goed gaat. Het staat alleen nog niet vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaUE_oJWvWA_L1QANbuLf4RmKjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZCJZaZBgjdopZF9rAza2kZU.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, de eerste stap is gezet, vandaag is de laadunit geplaatst. Nu nog 7 nachtjes slapen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Laatst online: 20-05 12:56
TPJ87 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:38:
Gister chrome delete door @Ccreator laten doen, erg blij mee. Enyaq IV80 belettering is er zonder vragen door dealer afgehaald.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige auto
Maar waarom is iedereen zo bezig met het verwijderen van de letters op de achterkant?
Het halve forum lijkt wel te gaan over het verwijderen ervan en of dat wel of niet mag.
Is dat nu zo lelijk?
Smaken verschillen blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Oeze schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:19:
[Afbeelding]

Zo, de eerste stap is gezet, vandaag is de laadunit geplaatst. Nu nog 7 nachtjes slapen...
Deze foto is natuurlijk een detailopname maar deze hoogte ziet er niet bepaald praktisch uit. Of is je verwachting dat er over het algemeen elders wordt geladen?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 00:36
[Afbeelding]

Is de Enyaq niet te groot voor jou??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
SSJVegito schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Is nog niet besteld, maar dealer had aangegeven begin november te kunnen leveren dan dus hoop dat het goed gaat. Het staat alleen nog niet vast.
De mijne is inderdaad al 6 maanden geleden besteld...

Wat ik begrepen heb is dat de meeste dealers, afhankelijk van het aantal slots, op week 42 zitten. Dan moet je er 4 tot 6 weken bij optellen voordat de auto ook daadwerkelijk in Nederland is.

Mocht je een leaseauto hebben dan hoeft het laat in het jaar leveren niet altijd een probleem te zijn. Zodra er een chassisnummer bekend is. Kan de auto al op kenteken gezet worden. Veel dealers doen dit ook. Vandaar dat je vaak nog tot ver in een nieuw jaar auto's kunt krijgen op het "oude" belasting regime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeze
internetinfo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Deze foto is natuurlijk een detailopname maar deze hoogte ziet er niet bepaald praktisch uit. Of is je verwachting dat er over het algemeen elders wordt geladen?
Klopt, ik heb hem vrij laag laten ophangen met de volgende redenen:

- Dan zit hij uit het zicht
- Ik zal waarschijnlijk niet heel veel thuis laden
- Op deze manier is de kabel lang genoeg om de Enyaq te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
mimalizo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:24:
[...]

De mijne is inderdaad al 6 maanden geleden besteld...

Wat ik begrepen heb is dat de meeste dealers, afhankelijk van het aantal slots, op week 42 zitten. Dan moet je er 4 tot 6 weken bij optellen voordat de auto ook daadwerkelijk in Nederland is.

Mocht je een leaseauto hebben dan hoeft het laat in het jaar leveren niet altijd een probleem te zijn. Zodra er een chassisnummer bekend is. Kan de auto al op kenteken gezet worden. Veel dealers doen dit ook. Vandaar dat je vaak nog tot ver in een nieuw jaar auto's kunt krijgen op het "oude" belasting regime.
Ah, dat is goed om te weten. Dat wist ik niet. Alsnog heb ik de auto liever vandaag dan morgen natuurlijk maar goed om te weten dat het niet meteen een probleem hoeft te zijn.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Inspired schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:29:
[...]

Als je dan zoveel van accu’s weet dat weet je zeker ook dat een accu, willekeurig welke, gebouwd is op het aantal ladingen en ontladingen. En hoe meer ladingen, zo korter de levensduur. Dus kortere intervallen (oftewel tussenladingen) zijn veel slechter voor de accu. Dit omdat je dan iedere keer vol aan de lading gaat. Geloof me, de rustige laadcurve van de laatste 20% is er niet voor niets.
En een batterij vol laten staan is inderdaad slecht.
Maar ik neem aan dat als je een elektrische auto hebt deze dan ook gebruikt….

Langzaam laden heeft alles met temperatuur te maken. Maakt geen zak uit of het nou li-ion, loodzuur, gel, nikkelcadnium of welke andere soort dan ook.
Hoge temperaturen voor een accu is killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
sebbe_1 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Ligt er denk ik een beetje aan hoe de LM en de dealer er in zitten. Bij mij vind ik dat de LM er een onnodig spektakel van maakt. Als je iets verandert dan wordt de hele order geannuleerd. Moet ik opnieuw voor akkoord tekenen en mijn directeur ook. Zelfs als ik er bijvoorbeeld een pakketje aan toevoeg van €300. Waanzin in mijn ogen, maar vooruit.

Dealer zit er heel anders in. Hij geeft aan, je hebt pas een probleem als je van type auto verandert. Stel je gaat van een 60 naar een 80. Of straks eventueel naar een RX of een 4x4. Nu is het gewoon voor hun een auto waar een pakketje bijkomt. Niks aan de hand.
Dealer heeft van LM wel de bevestiging gehad dat order geannuleerd wordt. En weer de bevestiging gehad dat de nieuwe order onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
[Afbeelding]

Mooi, ziet er goed uit. Toevallig door EVConnect laten doen? Die zouden al enige werken met een RVS goot, vandaar de vraag. Voor mij zou die wel te laag hangen, ik ga hem op middel hoogte laten hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeze
vinom schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:37:
[...]

Mooi, ziet er goed uit. Toevallig door EVConnect laten doen? Die zouden al enige werken met een RVS goot, vandaar de vraag. Voor mij zou die wel te laag hangen, ik ga hem op middel hoogte laten hangen.
Nee, geplaatst door Laadpunt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 16:21
vinom schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:37:
[...]

Toevallig door EVConnect laten doen? Die zouden al enige werken met een RVS goot, vandaar de vraag.
Mijn (Alfen) laadpunt is ook voorzien van een RVS goot, al heeft dat wel wat voeten in aarde gehad (Eerste monteur op 3 februari aan de deur, laatste werkzaamheden op 6 april afgerond). Dat is via e-Pouwer / Shuttel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
jdbiggelaa schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:44:
[...]

Goede zaak! De Apple versie doet nog vrijwel niets. Versie 4.0.0 met functionaliteit 0.0.1
doet bij jullie die stoel verwarming het wel bij het voor klimatiseren ?

alle bij de stoelen staan groen maar ze zijn niet warm s'morgen als ik in de auto stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-07 16:05
RandomNick schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 06:28:
Nog even een nieuwe laadplanning geprobeerd. In voertuig alleen een tijdvenster ingesteld voor laden, van 23 tot 6u. Expres geen gewenste 'klaar' tijd ingesteld met de gedachte dat dit extra complex is en dat de gemaakte instelling de meest simpele is. Voertuig zou gewoon meteen om 23u moeten gaan laden tot het gewenste percentage.
Vanmorgen wederom de domper, niets bijgeladen. Voertuig doet gewoon niets. Toch wel enorm knullig van VAG dat zo'n basale functie niet onder controle is!
Ik ga er nog verder naar kijken maar gisteren ingesteld dat hij moet laden tussen 23:00 en 6:30 uur. Wat blijkt, hij heeft niet geladen maar later zodat hij op 78% vol stond net voor half 7. Had ik niet verwacht dus ga de manual er nog eens bij pakken :*)
Pagina: 1 ... 115 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2