Klopt. Maar dat geldt voor meerdere merken (als volvofiel veel verschillende ervaringen gehad). Sommige verkopers verdienen hier ook wel een spreekwoordelijke veer in hun $@#$$. In Heerenveen eind vorig jaar in contact gekomen wegens interesse. Vervolgens ben ik in februari netjes gebeld met de mededeling dat ik kon komen kijken (tijdelijk in showroom) vervolgens goed te woord gestaan met veel kennis. Als uitsmijter in Maart nog kortstondig een rondje mogen rijden. Zo trek je een geïnteresseerde wel naar je merk.Alex Timmermans schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:11:
Het blijft trouwens bizar hoe “slecht” die autoverkopers zijn. In zoveel garages wordt je niet eens aangesproken als je in de showroom loopt.
En bij sommigen ben ik nu reeds 2 keer geweest om ff te kijken. Werkelijk onbegrijpelijk.
:strip_exif()/f/image/I6RnTdetqs928iC4JnPR18TT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z2O498wZClznLnowoEo2ZToX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9EGKhlQMRQQQwImDQvWSylM5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v89qlbCnvp52yXA4NZuJtf1j.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanmorgen mocht ik mijn 80 versie ophalen, wat een plaatje! (al zeg ik het zelf)
-Assistentiebasis heeft ook TA (en wat werkt dat fijn!)
-Simply clever vuldop wordt nageleverd
-Recupereren is wel heel tof, en werkt echt wel heel goed
- Alleen Škoda op de achterkant laten staan was geen probleem en ziet er top uit! Dank voor de tip!
Wat een ruimte! Echt een flinke overgang van een complete 308 naar de Enyaq, je hebt het gevoel in een bus te stappen haha
En die velgen...zie het verschil, van 16" naar 20" is ook wel een mooie verbetering.
Verder moet ik nog helemaal de menu's doorwerken en kijken wat en hoe...maar met dit topic komt dat helemaal goed!
Mocht je nog twijfelen....deze auto kan je blind bestellen (205 dagen geleden besteld en nu geleverd en het is een feestje om in te rijden)
Door het knopje op de kop van de cruisecontrolhendel kan je ook met stapjes van 1 km de snelheid veranderen
[ Voor 3% gewijzigd door Pas1 op 05-05-2021 15:49 ]
Oase, dank voor het delen van de info.Oase schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:10:
Update met betrekking tot het Ionity netwerk:
Na lang doorvragen heeft iemand van PON mij teruggebeld en het verhaal uitgelegd. De vermeende korting en het abonnement krijg je niet bij de aanschaf van een Skoda. Stond helaas foutief in de brochure. Ook de dealers hebben ons verkeerd voor- of ingelicht. Ionity heeft helemaal niks met de aanschaf van een je Enyaq te maken als je voor de optie kiest.
...
Mocht u van mening zijn dat u hier wel voor betaald heeft moet ik u hiervoor doorverwijzen naar de verkopende partij. In dit geval de dealer/leasemaatschappij. Zij kunnen dit voor u uitzoeken.
Voor wie de discussie met de dealer aan wil gaan, hier is een screenshot uit de folder ten tijde van het bestellen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ud0jj2TrB2qNvaUOJR20H3kK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6MuyecaSDrzcAgApJSINzV8E.jpg?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door NoCO2 op 05-05-2021 15:42 ]
Interessant. Toch een vraag: er is een verschil tussen helemaal niet kunnen laden of niet tegen korting kunnen laden. Ik kan met de New Motion laadpas van de LM toch wel gewoon laden bij een Ionity snellader? De NewMotion pas ondersteund dit wel.NoCO2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:37:
[...]
Oase, dank voor het delen van de info.
Voor wie de discussie met de dealer aan wil gaan, hier is een screenshot uit de folder ten tijde van het bestellen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Grove berekening:
1x per week fast charge voor 40kWh is zo’n 2000 kWh voor een jaar.
Gemiste korting van €0,30 per kWh.
Komt toch al snel in de buurt van de prijs van een mobiele laadpaal als “Wiedergutmachungsschnitzel”...
Komt toch al snel in de buurt van de prijs van een mobiele laadpaal als “Wiedergutmachungsschnitzel”...
Ben ik ook benieuwd naar. Volgens de brochure elektrisch rijden SKODA IV [url="https://forms.skoda.nl/site/brochure/download?mc=enyaq%20iv"] is Skoda deelnemende partij in IONITY.FJP84 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:46:
[...]
Interessant. Toch een vraag: er is een verschil tussen helemaal niet kunnen laden of niet tegen korting kunnen laden. Ik kan met de New Motion laadpas van de LM toch wel gewoon laden bij een Ionity snellader? De NewMotion pas ondersteund dit wel.
Natuurlijk kun je laden bij Ionity met een andere laadpas. De essentie is de misgelopen korting.
Leaserijders vinden dat natuurlijk minder relevant, alleen als ze buitenlandse laadsessies zelf moeten afrekenen.
Maar particuliere rijders zoals ik zullen daar anders tegen aan kijken!
Leaserijders vinden dat natuurlijk minder relevant, alleen als ze buitenlandse laadsessies zelf moeten afrekenen.
Bij Ionity kan iedereen laden zolang je maar een laadpas hebt die werkt op dat netwerk (en dat zijn ze bijna allemaal). Dus als je een laadpas zoals bijvoorbeeld New Motion hebt via de LM hebt kun je daar probleemloos laden.
Waar het om gaat is dat kopers in de brochure toch vrij duidelijk korting is toegezegd op laden bij Ionity wanneer men een Enyac kocht. En dat systeem is er ook alleen doet Nederland daar op de een of andere manier nu toch niet aan mee. Voor de leaserijders niet heel interessant maar voor particuliere kopers wel omdat het om een serieuze korting zou gaan op de laadprijzen.
Waar het om gaat is dat kopers in de brochure toch vrij duidelijk korting is toegezegd op laden bij Ionity wanneer men een Enyac kocht. En dat systeem is er ook alleen doet Nederland daar op de een of andere manier nu toch niet aan mee. Voor de leaserijders niet heel interessant maar voor particuliere kopers wel omdat het om een serieuze korting zou gaan op de laadprijzen.
ik222 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:54:
Bij Ionity kan iedereen laden zolang je maar een laadpas hebt die werkt op dat netwerk (en dat zijn ze bijna allemaal). Dus als je een laadpas zoals bijvoorbeeld New Motion hebt via de LM hebt kun je daar probleemloos laden.
Dank en ik hoop voor de kopers dat er een oplossing komt uiteraard. Ik heb al wat zaken afgestemd met WG en het vriendelijke verzoek is om voor privé ritten geen hobby te maken van snelladen bij Ionity. Als er nood aan de man is uiteraard wel, voor de hoeveelheid die op dat moment nodig is.NoCO2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:52:
Natuurlijk kun je laden bij Ionity met een andere laadpas. De essentie is de misgelopen korting.
Vandaag proefrit gemaakt, was niets op aan te merken, leuke auto en veel ruimte.
Na configuratie doorgegeven te hebben zei de dealer, "nu bestellen dan komt ie week 42", dat is ook wat ik hier overal lees.
Mijn werkgever heeft die configuratie ook bij Athlon opgevraagd en ze zeggen hem augustus / september te verwachten.
Ik snap dat niet helemaal.
Oud en nieuw maar even naast elkaar gezet. Ik ga wel Arctic silver bestellen maar had er meer van verwacht, ik denk dat het door de stickers en het weer komt.
Na configuratie doorgegeven te hebben zei de dealer, "nu bestellen dan komt ie week 42", dat is ook wat ik hier overal lees.
Mijn werkgever heeft die configuratie ook bij Athlon opgevraagd en ze zeggen hem augustus / september te verwachten.
Oud en nieuw maar even naast elkaar gezet. Ik ga wel Arctic silver bestellen maar had er meer van verwacht, ik denk dat het door de stickers en het weer komt.
:strip_exif()/f/image/lEbLWQRyqIKJr4neLT1ZSty5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Pixal op 05-05-2021 16:10 ]
Zo min mogelijk snelladen is inderdaad bij vrijwel alle werkgevers het beleid, simpelweg omdat de prijs per kWh grofweg twee keer zo hoog is. Dus los van of de werkgever het wel of niet expliciet vraagt is het ook gewoon common sense om zoveel mogelijk thuis of anders bij een normale publieke paal te laden.FJP84 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:57:
[...]
[...]
Dank en ik hoop voor de kopers dat er een oplossing komt uiteraard. Ik heb al wat zaken afgestemd met WG en het vriendelijke verzoek is om voor privé ritten geen hobby te maken van snelladen bij Ionity. Als er nood aan de man is uiteraard wel, voor de hoeveelheid die op dat moment nodig is.
@pixal,
Een leasemaatschappij koopt al productie plaatsen op voordat er bestellingen bij hun aangevraagd worden. Dit kan zorgen dat een LM sneller zou kunnen leveren dan andere partijen
Een leasemaatschappij koopt al productie plaatsen op voordat er bestellingen bij hun aangevraagd worden. Dit kan zorgen dat een LM sneller zou kunnen leveren dan andere partijen
Ja die ervaring heb ik ook. Werkelijk bizar. Ik had dit m.n. bij Wittebrug (Audi) in Den Haag en vooral bij Volvo Den Haag. Die lui bij deze Volvo dealer negeren je werkelijk compleet. Misschien kun je daar ook beter in je apepakkie binnenlopen, maar dat zou van den zotte zijnAlex Timmermans schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:11:
Het blijft trouwens bizar hoe “slecht” die autoverkopers zijn. In zoveel garages wordt je niet eens aangesproken als je in de showroom loopt.
En bij sommigen ben ik nu reeds 2 keer geweest om ff te kijken. Werkelijk onbegrijpelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Fairplay92 op 05-05-2021 16:33 ]
Tja, kun je ook een Shell pakken. Kost je 35c per kWh. Zoveel palen staan er nou ook weer niet in NL van Ionity.NoCO2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:48:
Grove berekening:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Hoi Allemaal,
Aaangezien ik zelf ook een nieuwe lease auto heb besteld en dit topic interessant vind, ga ik ook hieraan mee doen.
Daarom zal ik ook de opties benoemen welke ik besteld heb. De volgende auto is bij de lease maatschappij opgegeven:
Skoda Enyaq iV 80:
Ik weet nog niks van productie datum of leverdatum maar ik houd jullie ook op de hoogte.
EDIT: Kan iemand mij ook toevoegen aan de lijst?
Aaangezien ik zelf ook een nieuwe lease auto heb besteld en dit topic interessant vind, ga ik ook hieraan mee doen.
Daarom zal ik ook de opties benoemen welke ik besteld heb. De volgende auto is bij de lease maatschappij opgegeven:
Skoda Enyaq iV 80:
- Brilliant Silver Metallic
- Loft
- Klimaat
- Comfort Plus
- Assistentie Plus
- Licht
Ik weet nog niks van productie datum of leverdatum maar ik houd jullie ook op de hoogte.
EDIT: Kan iemand mij ook toevoegen aan de lijst?
[ Voor 3% gewijzigd door SSJVegito op 05-05-2021 16:38 ]
Snap ik, maar dat gaat zeker niet de start van mijn gesprek worden...Inspired schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:18:
[...]
Tja, kun je ook een Shell pakken. Kost je 35c per kWh. Zoveel palen staan er nou ook weer niet in NL van Ionity.
Weet je dat Maas auto’s op voorraad heeft staan die ze in Augustus pas mogen uitleveren maar die nu al op kenteken staan? Scheelde mij op de V80 first edition aardig wat geld en kon daardoor een erg luxe versie bestellen😜Pixal schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:02:
Vandaag proefrit gemaakt, was niets op aan te merken, leuke auto en veel ruimte.
Oud en nieuw maar even naast elkaar gezet. Ik ga wel Arctic silver bestellen maar had er meer van verwacht, ik denk dat het door de stickers en het weer komt. [Afbeelding]
Welke dealer/instantie heeft je dat verteld sajid119?sajid119 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:35:
Vandaag proefrit gereden. Ben blij dat ik juiste keuze heb gemaakt, om enyaq te nemen.
Kreeg wel mee dat auto's die vanaf juli worden geleverd 700 euro duurder worden.
Werd mij tevens geadviseerd om een first edition model te gaan leasen.
SJoepie
Die 699 euro duurder klopt inderdaad. Staat ook op mijn offerte.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Volgens mij toch echt zonder de blauwe AR pijlen.Bloemersmaborg schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:48:
[...]
Interessant! Moet ik me er toch nog maar eens verdiepen, want dacht dat ik, bij gebruik van Maps via Apple CarPlay, nog geen navigatie gezien heb in het scherm
Dus alleen onderin de projectie
Zodra ik Apple Carplay gebruik i.c.m. Flitsmeister stel ik óók de native navigatie instellen om de AR werkend te krijgen.
Onderliggend gebruikt FM Google Maps volgens mij, hij lijkt niet de AR aan te sturen dan.
Ik heb dus 2 navigatiesystemen tegelijk draaien, niet rampzalig, maar kan beter
Onderliggend gebruikt FM Google Maps volgens mij, hij lijkt niet de AR aan te sturen dan.
Ik heb dus 2 navigatiesystemen tegelijk draaien, niet rampzalig, maar kan beter
Ik heb geen head up display? Maakt dat nog uit?goetfoud schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:52:
[...]
Volgens mij toch echt zonder de blauwe AR pijlen.
Dus alleen onderin de projectie
Ik dacht dat die 11 kw thuis wel standaard altijd was, maar zie nu dat die gedaald is naar 4 kw nu ik de oven aan heb haha! Toch maar s nachts laden dan.
Naar aanleiding van de opmerkingen over velgen en afmetingen (o.a. op voorgaande pagina) toch eens google geraadpleegd, was in mijn jongere jaren ook nogal geïnteresseerd in aftermarket velgen. Dus vond het wel leuk om er weer eens even in te duiken.
Via skoda-enyaq.de kom ik bij een bestand van Skoda Deutschland met daarin vanaf pagina 406 lijstjes met welke afmeting zijn toegestaan. En in Duitsland is men iets strenger op dit vlak dan NL, dus lijkt mij een prima uitgangspunt.
/f/image/kYF9esUNgronGoufkxZUxwcY.png?f=fotoalbum_medium)
Zover ik kan terugvinden hoort onder een iV80 een breedset. Een bijpassende voor- en achtervelg met exact de maatvoering conform fabriek, zal nog niet zo makkelijk worden denk. Uitgaande van de iV80 zie ik of velgen die overeengekomen met de fabrieksspecificaties voor de vooras of -achteras, maar niet beide. Op termijn zullen er heus wel merken komen die dit wel gaan aanbieden. Als er meer Enyaqs rijden, komt er ook meer vraag naar dergelijk zaken.
Er zullen ook ongetwijfeld 'tuners' gaan testen wat er mogelijk is, misschien past een achtervelg prima op de vooras, zonder aanlopen en dergelijke. Maarja, er zijn ook mensen die de Enyaq nu al zwaar vinden sturen. Of past 23" met een elastiekje eromheen ook prima. Ben benieuwd wanneer bv. ABT met een spoilerpakketje en velgen komt, niet voor mezelf overigens.
Ben met (o.a.) Genestealer overigens wel eens dat velgen uit de accessoires-lijst van Skoda erg prijzig zijn.
Via skoda-enyaq.de kom ik bij een bestand van Skoda Deutschland met daarin vanaf pagina 406 lijstjes met welke afmeting zijn toegestaan. En in Duitsland is men iets strenger op dit vlak dan NL, dus lijkt mij een prima uitgangspunt.
/f/image/kYF9esUNgronGoufkxZUxwcY.png?f=fotoalbum_medium)
Zover ik kan terugvinden hoort onder een iV80 een breedset. Een bijpassende voor- en achtervelg met exact de maatvoering conform fabriek, zal nog niet zo makkelijk worden denk. Uitgaande van de iV80 zie ik of velgen die overeengekomen met de fabrieksspecificaties voor de vooras of -achteras, maar niet beide. Op termijn zullen er heus wel merken komen die dit wel gaan aanbieden. Als er meer Enyaqs rijden, komt er ook meer vraag naar dergelijk zaken.
Er zullen ook ongetwijfeld 'tuners' gaan testen wat er mogelijk is, misschien past een achtervelg prima op de vooras, zonder aanlopen en dergelijke. Maarja, er zijn ook mensen die de Enyaq nu al zwaar vinden sturen. Of past 23" met een elastiekje eromheen ook prima. Ben benieuwd wanneer bv. ABT met een spoilerpakketje en velgen komt, niet voor mezelf overigens.
Ben met (o.a.) Genestealer overigens wel eens dat velgen uit de accessoires-lijst van Skoda erg prijzig zijn.
Ik heb ze er ook bij gekregenLoepoog schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:32:
[...]
Die zaten erbij. Geen idee of het een cadeautje was, maar dat zal wel niet
Ik moet nog even kijken maar wat ik zo snel zag waren ze allemaal te karig of juist te luxe uitgevoerd om bij mij of m'n bijtelling te passen. Alle voorraad auto's op AutoScout24 zijn ook maar lastig te vergelijken omdat de helft van de pakketten er niet bij staat vermeld.Alex Timmermans schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:28:
[...]
Weet je dat Maas auto’s op voorraad heeft staan die ze in Augustus pas mogen uitleveren maar die nu al op kenteken staan? Scheelde mij op de V80 first edition aardig wat geld en kon daardoor een erg luxe versie bestellen😜
Je kunt het beste hier kijken.Pixal schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:38:
[...]
Ik moet nog even kijken maar wat ik zo snel zag waren ze allemaal te karig of juist te luxe uitgevoerd om bij mij of m'n bijtelling te passen. Alle voorraad auto's op AutoScout24 zijn ook maar lastig te vergelijken omdat de helft van de pakketten er niet bij staat vermeld.
Even link in zijn geheel plakken. Hij pakt em niet goed.
https://www.skoda.nl/stocklocator#/voorraad?brandAndModel[model][0]=skoda%2Fenyaq-iv&version=60%2080&sort=priceB2C&order=asc
[ Voor 4% gewijzigd door Neeler op 05-05-2021 17:41 ]
Ff bij maas onder voorraad kijken. De first Edition scheelt bij navragen 4000,- euro. Daardoor was het bij mij net haalbaar.Pixal schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:38:
[...]
Ik moet nog even kijken maar wat ik zo snel zag waren ze allemaal te karig of juist te luxe uitgevoerd om bij mij of m'n bijtelling te passen. Alle voorraad auto's op AutoScout24 zijn ook maar lastig te vergelijken omdat de helft van de pakketten er niet bij staat vermeld.
Auto opgehaald!! Wat een verademing om in zo’n auto te rijden.
Even voor de administratie: assistentie basis MET travel assist (ondanks dat de dealer bij hoog en laag bleef bewaren dat dit niet kon 😉).
Even voor de administratie: assistentie basis MET travel assist (ondanks dat de dealer bij hoog en laag bleef bewaren dat dit niet kon 😉).
Hmmz infotainment plus over het hoofd gezien. Zie dat er standaard infotainment online op staat. Kan iemand uitleggen wat het verschil is? Heb toch zeker nu wel navigatie op mn auto?
Volgens mij is het enige verschil head up display.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Weet er nou iemand wat nou het verschil tussen Assistentie en Assistentie Plus is? Ik begin me toch echt af te vragen waar ik die extra euros voor betaal dan...
Geen verschil op dit moment, behalve dat je €300,- voor het woordje PLUS betaald op dit moment. Ik heb de vraag nog bij de dealer uitstaan hoe het zit en komt er nog op terug, want die moet het navragen bij PON. Als meerdere dat zouden doen bij hun dealer staan we iets sterker bij PON.SSJVegito schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:10:
Weet er nou iemand wat nou het verschil tussen Assistentie en Assistentie Plus is? Ik begin me toch echt af te vragen waar ik die extra euros voor betaal dan...
@Oase Heb jij contactgegevens van PON aangezien jij contact hebt gehad met ze?Weliswaar voor het Ionity tafereel, maargoed.
[ Voor 20% gewijzigd door vinom op 05-05-2021 18:18 ]
Ah oke, dan hoor ik het graag als je antwoord hebt. Bedankt voor je reactie.vinom schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:12:
[...]
Geen verschil op dit moment, behalve dat je €300,- voor het woordje PLUS betaald op dit moment. Ik heb de vraag nog bij de dealer uitstaan hoe het zit en komt er nog op terug, want die moet het navragen bij PON. Als meerdere dat zouden doen bij hun dealer staan we iets sterker bij PON.
Ik heb een oplossing voor het ontbreken van het SSS. Door het Family pack heb ik een schuko stekker in de auto. Hierop heb ik een sonos ingeplugd, deze is op de wifi van de auto aangesloten. Super geluidje hoor, kan geen Canton tegenop!
Als ik in de prijslijst kijk geeft de plus verkeersbordherkenning als extra??SSJVegito schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:10:
Toch wel handig als je geen theorie-examen gedaan hebt😜😜🤣
Verkeersbord herkenning zit standaard bij me in de auto naast me, maakt meer lawaai dan mening systeemAlex Timmermans schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:47:
[...]
Als ik in de prijslijst kijk geeft de plus verkeersbordherkenning als extra??
Ik zou het doen!
Heeft Basis ook, en werkt prima 👌Alex Timmermans schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:47:
[...]
En dan? Waar zweeft dat ding dan ergens?RandomNick schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:46:
Ik heb een oplossing voor het ontbreken van het SSS. Door het Family pack heb ik een schuko stekker in de auto. Hierop heb ik een sonos ingeplugd, deze is op de wifi van de auto aangesloten. Super geluidje hoor, kan geen Canton tegenop!
rammes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:48:
[...]
Verkeersbord herkennign zit standaard bij me in de auto naast me, maakt meer lawaai dan mening systeem
Weet niet of er een verband is, maar voor de zekerheid.
Stond net ergens stil door het menu te scrollen. Kwam de handleidingen tegen en startte de autohandleiding op. Dat duurde en duurde (en rondde niet af)
Ik vertrek en opeens allerlei foutmeldingen (geen ACC, front assist, travel assist) Zit niets voor op de sensoren.
Dus zoals gezegd misschien geen verband, maar ik zou maar van de handleidingen afblijven
Stond net ergens stil door het menu te scrollen. Kwam de handleidingen tegen en startte de autohandleiding op. Dat duurde en duurde (en rondde niet af)
Ik vertrek en opeens allerlei foutmeldingen (geen ACC, front assist, travel assist) Zit niets voor op de sensoren.
Dus zoals gezegd misschien geen verband, maar ik zou maar van de handleidingen afblijven
Ja snelheids begrenzer eraf voor germanySgtDoggie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:39:
Zijn hier nog meer VCDS knutselaars die ook hun Enyaq willen gaan "tweaken"?
Hier gisteren de VCDS v21.03 van tante Ali gekregen die ook MEB zou moeten ondersteunen maar helaas werkt dat nog niet!
geheugen lekje?jeroenkb schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:54:
Weet niet of er een verband is, maar voor de zekerheid.
Ik zou het doen!
Heeft iemand toevallig ook af en toe last van hick ups in Spotify als je via draadloos android auto tijdens afspelen in het menu iets gaat bekijken, zoals wagen status o.i.d.?
Best irri. Android auto connectie afsluiten en opnieuw starten help overigens wel.
Best irri. Android auto connectie afsluiten en opnieuw starten help overigens wel.
Vanmiddag starte Spotify niet meer op, verbinding er af en er weer op hielp niet. Had geen tijd nog verder om te kijken. Op de telefoon werkte eea wel. Eerder ook in de auto, weird.goetfoud schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:15:
Heeft iemand toevallig ook af en toe last van hick ups in Spotify als je via draadloos android auto tijdens afspelen in het menu iets gaat bekijken, zoals wagen status o.i.d.?
Nog niet ervaren, maar ik stream niet via Android auto, gewoon via BT naar de Enyaq interface.goetfoud schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:15:
Zit je ons nou in de maling te nemen of werkt dit echt? Ik ben niet bekend met Sonos.RandomNick schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:46:
Gebruik je dan en de speakers van de auto en de sonos tegelijkertijd? Functioneert de sonos alleen als subwoofer? Welkt type Sonos gebruik je? Hoe breng je de verbinding tot stand?
Ik ben oprecht erg benieuwd naar de antwoorden want ik ben bang dat ik, na het verplicht laten vervallen van SSS, toch echt m’n trillende achteruitkijkspiegel ga missen.
Zonder assistentie (basis of plus) ook verkeersbordherkenning! Werkt prima, lijkt zelfs de 100/130 borden goed te herkennen...Alex Timmermans schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:47:
[...]
Skoda Connect app filmpje van Skoda...
YouTube: ŠKODA ENYAQ iV - Hoe werkt ŠKODA Connect?
En nog een, hier halen ze de Enyaq uit elkaar. In het Noors, ik versta er niet veel van...
YouTube: Monteringsvideo Skoda Enyaq
En nog een, hier halen ze de Enyaq uit elkaar. In het Noors, ik versta er niet veel van...
[ Voor 42% gewijzigd door basmq op 05-05-2021 19:40 ]
[quote]basmq schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:39:
Kapût
ben een beetje melig vandaag
Kapût
ben een beetje melig vandaag
[ Voor 24% gewijzigd door rammes op 05-05-2021 19:46 ]
Ik zou het doen!
Vrij matig filmpje, zeker als je bedenkt dat "Remote acces" (inclusief spelfout) expliciet onderdeel is van Comfort Plus... Dit ziet er allemaal als standaard functionaliteit uit.basmq schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:39:
Skoda Connect app filmpje van Skoda...
Ik zei het al eerder: duur elektrisch klepperbakje als dat het enige voordeel van de Plus is.
Mooi hoor! Die velgen staan m zeer goed!Pas1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanmorgen mocht ik mijn 80 versie ophalen, wat een plaatje! (al zeg ik het zelf)
- Alleen Škoda op de achterkant laten staan was geen probleem en ziet er top uit! Dank voor de tip!
Wat een ruimte! Echt een flinke overgang van een complete 308 naar de Enyaq, je hebt het gevoel in een bus te stappen haha
En die velgen...zie het verschil, van 16" naar 20" is ook wel een mooie verbetering.
Verder moet ik nog helemaal de menu's doorwerken en kijken wat en hoe...maar met dit topic komt dat helemaal goed!
Mocht je nog twijfelen....deze auto kan je blind bestellen (205 dagen geleden besteld en nu geleverd en het is een feestje om in te rijden)
Door het knopje op de kop van de cruisecontrolhendel kan je ook met stapjes van 1 km de snelheid veranderen
Wel positief (en anders dan bij mijn vorige VAG) dat je enerzijds een telefoon via CarPlay kan koppelen en daarnaast tegelijkertijd eentje via Bluetooth. Dat kon voorheen nooit, perfect!
Nee Gochum bij Broekhuis Alkmaar.Gochum schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:01:
[...]
Toevallig bij Ames (DDrecht) want die van mij staat ook op 15 mei leveren...
1x gehad dat ik Spotify voor doven had. Geluid via de radio werkte wel. Enige oplossing was idd het systeem uit.goetfoud schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:15:
Nu heb ik in de vorige auto wel vaker grappen met Spotify gehad, dus ik til er nog niet al te zwaar aan
Net bericht van mijn dealer gekregen (BE) besteld eind januari, wordt binnen dit en 2 weken geleverd
Ho ho, vergeet de kicksensor niet. Nooit meer vuile jatteninternetinfo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:44:
[...]
Vrij matig filmpje, zeker als je bedenkt dat "Remote acces" (inclusief spelfout) expliciet onderdeel is van Comfort Plus... Dit ziet er allemaal als standaard functionaliteit uit.
Ik zei het al eerder: duur elektrisch klepperbakje als dat het enige voordeel van de Plus is.
Kan ik btw ook nog worden toegevoegd aan de startpost? Besteld 12 -02 Enyaq 80 Quartz grey met lichtorgel levering week 41
Dat ziet er strak uit! Das precies mijn samenstelling (zwart, 20" en de letters achter weggehaald). Van Mossel vertelde straks nog dat ie op de trailer zou staan om morgenvroeg af te leveren. Ik hoop maar dat ze niets gewisseld hebbenPas1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Technisch gezien een linedance sensorLoepoog schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:10:
[...]
Ho ho, vergeet de kicksensor niet. Nooit meer vuile jatten
Ik heb er nog geen ervaring mee in de Enyaq. Lijkt het alsof na 15 tot 30 minuten de muziek even overspringt en dat dit steeds terug komt? Dan verbinding verbreken, spotify herstarten, en weer verbinden... waarna het vaak weer terug komt? Het probleem herken ik wel van mijn volvo v40. Vanaf een bepaalde update van android kwam dit op en het zou zitten in minieme klokverschillen tussen verschillende processors (telefoon --> bluetooth --> auto). Er zijn fora over volgeschreven, maar daar zonder oplossing.goetfoud schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:15:
Bij de volvo heb ik het opgegeven en gebruik ik de kabel. Hoop niet dat ik nu een auto met hetzelfde probleem heb besteld ☹
Netjes hoorCcreator schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag de 1e IV80 mogen ontchromen ik zou ook de diffuser hebben gedaan maar de poetser was zo slim geweest om deze helemaal vol te spuiten met silicone.
Morgen gaat er iemand heel blij worden.
Bedank voor de opdracht TPJ87
Nice! Nu ga ik me wel afvragen: hoe zou het staan om de hele grill in dezelfde kleur als de auto te maken?? Dus in plaats van plastic ook een metallic kleur
Eerder al aangegeven dat ik merk dat de auto bij korte oneffenheden dit enorm doorgeeft. Geeft echt een harde klap. Iemand anders ook deze ervaring?
[ Voor 82% gewijzigd door Car12 op 05-05-2021 20:40 ]
ja vergeet zelf ook vaak een afbeelding bij te voegenCar12 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:36:
Iemand dit dit herkent?
Ik zou het doen!
Ik nietCar12 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:36:
Iemand dit dit herkent?
zumba
Dat kan ook de huidige kleuren in de wrapp folies komen aardig overeen met lakkleur.Robbie8454 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:31:
Nice! Nu ga ik me wel afvragen: hoe zou het staan om de hele grill in dezelfde kleur als de auto te maken?? Dus in plaats van plastic ook een metallic kleur
Is er al een wrap folie die overeen komt met de kleur Artic Silver of alleen de andere kleuren?Ccreator schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:40:
[...]
Dat kan ook de huidige kleuren in de wrapp folies komen aardig overeen met lakkleur.
Zou op zich de side skirts en achterbumper nog willen doen. En volgens mij is wrappen goedkoper dan laten spuiten.
Misschien even velgen en onderstel vermelden?Car12 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:36:
Eerder al aangegeven dat ik merk dat de auto bij korte oneffenheden dit enorm doorgeeft. Geeft echt een harde klap. Iemand anders ook deze ervaring?
Vermoed dat de Volvo voor een acrobatenfamilie is. Anders kom je toch nooit met je gezin in zo'n autootjegoetfoud schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:45:
Is de Enyaq nou zo groot of de XC60 zo klein😜
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Pretbederfmodus: ik weet niet welke auto er groter is, wel bij welk van de twee de achterklep compleet schreef gemonteerd lijkt te zijn als ik kijk naar de uitlijning van de achterlichten...goetfoud schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
VAG zou het Tesla toch wel even leren hoe je dat deed, zo zonder panel gaps?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Daar komt wat meer bij kijken. De side skirts en de bumper is meestal van onbehandeld plastic wat helemaal met silicone one wordt opgesmukt door de fabriek en de poetser. De silicone is moeilijk te verwijderen en meestal moet je een primer er eerst tegen aan gooien.Duncan78 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:48:
[...]
Is er al een wrap folie die overeen komt met de kleur Artic Silver of alleen de andere kleuren?
Zou op zich de side skirts en achterbumper nog willen doen. En volgens mij is wrappen goedkoper dan laten spuiten.
Nu ben ik aan het testen met een folie waar ze van zeggen dat je die op een onbespoten bumper kan monteren en daarna erover heen kan wrappen. Ik ga dit testen en zal er op terugkomen.
goetfoud schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/XIE3ilnYRDL8H01aMxmWwhmB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VDOYNAY5ryCE6bmNPMP1aA4D.jpg?f=fotoalbum_large)
🤔
Gevalletje klep niet in vergrendeling.. Snap zo'n fotograaf nou niet, zorg eerst eens goed voor je onderwerp!Jeroenneman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:03:
[...]
Pretbederfmodus: ik weet niet welke auto er groter is, wel bij welk van de twee de achterklep compleet schreef gemonteerd lijkt te zijn als ik kijk naar de uitlijning van de achterlichten...
VAG zou het Tesla toch wel even leren hoe je dat deed, zo zonder panel gaps?
Niet overtuigd Jeroen? Kijk hier even.. Tuurlijk doet VAG dat beter
Edit: typo
zumba
Thnx!
En dan heb ik geen dynamisch onderstel maar ik moet zeggen dat 20" echt super rijdt. Daarbij woon ik in een smal straatje...maar als je in de 1e keer direct je nieuwe auto (die je dus niet gewend bent) zo soepel in kunt parkeren staan je buren echt versteld van zijn wendbaarheid.
Dit hangt van de leasemaatschappij af. Alfabet heeft contract met Eneco eMobility. Daar is een vast laag tarief van toepassing bij zowel thuis, publiek als DC laden. Hier maakt het niet uit waar je laad.ik222 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:03:
[...]
Zo min mogelijk snelladen is inderdaad bij vrijwel alle werkgevers het beleid, simpelweg omdat de prijs per kWh grofweg twee keer zo hoog is. Dus los van of de werkgever het wel of niet expliciet vraagt is het ook gewoon common sense om zoveel mogelijk thuis of anders bij een normale publieke paal te laden.
Dan zou je pech hebben, want deze wil ik echt niet meer kwijt. Je merkt aan alles dat dit gewoon een auto uit 2021 is (of mijn Peugeot was zo verouderdJeek84 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:14:
[...]
Dat ziet er strak uit! Das precies mijn samenstelling (zwart, 20" en de letters achter weggehaald). Van Mossel vertelde straks nog dat ie op de trailer zou staan om morgenvroeg af te leveren. Ik hoop maar dat ze niets gewisseld hebben![]()
Trouwens werken alle instellingen ook heel soepel, ze hebben er echt goed aan gedaan om te wachten met uitlevering totdat de software geüpdatet was.
Dat idee heb ik ook wel. Is sowieso ook wel een stuk stugger.Car12 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:36:
Ben de laatste jaren diverse Franse auto's gewend dus even aanpassen😉
Ik neem aan dat je thuis toch gewoon het tarief betaald wat in je contract met stroomleverancier staat?Corleone1979 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:30:
[...]
Dit hangt van de leasemaatschappij af. Alfabet heeft contract met Eneco eMobility. Daar is een vast laag tarief van toepassing bij zowel thuis, publiek als DC laden. Hier maakt het niet uit waar je laad.
Dat geloof ik graag! Ik vond m zelfs op 21” en zonder dynamisch onderstel al lekker rijden. Veel rijplezier met deze mooie wagen!Pas1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:22:
[...]
Thnx!
En dan heb ik geen dynamisch onderstel maar ik moet zeggen dat 20" echt super rijdt. Daarbij woon ik in een smal straatje...maar als je in de 1e keer direct je nieuwe auto (die je dus niet gewend bent) zo soepel in kunt parkeren staan je buren echt versteld van zijn wendbaarheid.
Ik sta op het punt een Enyaq iV 80 te bestellen, als ik het goed begrijp is er op dit moment geen reden om Assistentie plus te nemen vs. Assistentie? Blijft een raar verhaal namelijk
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Haha! Ik krijg juist gezeik wanneer ik me keurig aan de snelheid probeer te houden😅 “wat doe jij nou?! Rij eens een beetje door!”rammes schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:48:
[...]
Verkeersbord herkenning zit standaard bij me in de auto naast me, maakt meer lawaai dan mening systeem
Moet ik toegeven dat ik me eigenlijk zelden aan de snelheid houd. Volgens mijn vriendin is het hard achteruit gegaan sinds ik een Audi rijd.... iets met een typische Audi rijder. Weet ook niet wat ze bedoelt. Gelukkig dus de overstap gemaakt naar Skoda. Want die typische rijders rijden altijd keurig natuurlijk. Tenzij je een Octavia, superb of karoq hebt..🤪
Op dit moment niet, maar het is totaal onduidelijk wat dit qua toekomstige updates betekentSolomon schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:07:
Ik sta op het punt een Enyaq iV 80 te bestellen, als ik het goed begrijp is er op dit moment geen reden om Assistentie plus te nemen vs. Assistentie? Blijft een raar verhaal namelijk
Kan zomaar bij MY2022 anders zijn, dus bij mijn bestelling er gewoon opgelaten voor de zekerheid. Ga achteraf wel klagen als het voor jan doedel was...Solomon schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:07:
Ook ik mag eraan geloven, vorig week een proefrit gehad en meteen verkocht (niet gekocht nog)..
Zag ook dat de Sportline is uitgekomen, zijn er hier mensen die hier ook naar kijken?
Wat zit er in de Sportline:
Dakrails zwart
Grille omlijsting zwart hoogglans
Lichtmetalen sportpedalen
Lichtmetalen velgen 20 inch VEGA antraciet
Raamomlijsting zwart hoogglans
Sportline badges aan zijkant
Sportline bumpers voor en achter
Sportline Design Selection
Sportline logo op stuurwiel
Sportonderstel
Typeaanduiding zwart
Zij-skirts in carrosseriekleur met zwarte inserts
Led Matrix verlichting
Koplampsproeiers
Luxe Led achter verlichting
Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel incl. peddels voor recuperatie
Drive Mode Select
Verwarmbaar stuurwiel
HOD (hands off detectie)
Progressieve stuurbekrachtiging
Kessy
Phonebox met draadloos opladen
Driver assist (vermoeidheidsherkenning)
Sunset
Lichtmetalen velgen 8J x 20
Zag ook dat de Sportline is uitgekomen, zijn er hier mensen die hier ook naar kijken?
Wat zit er in de Sportline:
Dakrails zwart
Grille omlijsting zwart hoogglans
Lichtmetalen sportpedalen
Lichtmetalen velgen 20 inch VEGA antraciet
Raamomlijsting zwart hoogglans
Sportline badges aan zijkant
Sportline bumpers voor en achter
Sportline Design Selection
Sportline logo op stuurwiel
Sportonderstel
Typeaanduiding zwart
Zij-skirts in carrosseriekleur met zwarte inserts
Led Matrix verlichting
Koplampsproeiers
Luxe Led achter verlichting
Multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel incl. peddels voor recuperatie
Drive Mode Select
Verwarmbaar stuurwiel
HOD (hands off detectie)
Progressieve stuurbekrachtiging
Kessy
Phonebox met draadloos opladen
Driver assist (vermoeidheidsherkenning)
Sunset
Lichtmetalen velgen 8J x 20
Wacht even. Ik kom er net tot mijn schrik achter dat ik bij de aanvraag van de IV 80 ben vergeten het Sport pakket aan te klikken. Maar op de Skoda website zelf zie ik dat bijna alles uit het sport pakket standaard aanwezig is, als ik het feitelijk bekijk betekent een sport pakket op de IV 80 dat je 3 spaaks stuur en progressieve stuurbekrachtiging krijgt.
En was het nou qua transportpakket eigenlijk net zo makkelijk om die piepschuim bak te bestellen?
Ik doe wel comfort plus maar ik wil gewoon per se een klepperbak die zelf open en dicht gaat
Ik denk dat dit hem moet worden: https://dealerconfigurator.skoda.nl/samenvatting?code=IEQPTF
In de offerte van de dealer staat de volgende regel.. is dat die 700 na juli, bijdehand?
En was het nou qua transportpakket eigenlijk net zo makkelijk om die piepschuim bak te bestellen?
Ik doe wel comfort plus maar ik wil gewoon per se een klepperbak die zelf open en dicht gaat

Ik denk dat dit hem moet worden: https://dealerconfigurator.skoda.nl/samenvatting?code=IEQPTF
In de offerte van de dealer staat de volgende regel.. is dat die 700 na juli, bijdehand?
/f/image/4RivuHwAKpB8dL7QtscULIp0.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Pixal op 05-05-2021 22:28 ]
Ik vind hem uit mooierRobbie8454 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:28:
[Afbeelding]die grill is toch wel gaaf zo. Valt me alleen wel op dat ie op de nieuwe foto’s ineens uit is🧐

Paar ledjes minder.Robbie8454 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:28:
[Afbeelding]die grill is toch wel gaaf zo. Valt me alleen wel op dat ie op de nieuwe foto’s ineens uit is🧐
ik zou zelf nooit meer zonder psb willen. Vind het ideaal. Maar goed, aan de andere kant als je het nooit hebt gehad weet je ook niet wat je mistPixal schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:19:
Wacht even. Ik kom er net tot mijn schrik achter dat ik bij de aanvraag van de IV 80 ben vergeten het Sport pakket aan te klikken. Maar op de Skoda website zelf zie ik dat bijna alles uit het sport pakket standaard aanwezig is, als ik het feitelijk bekijk betekent een sport pakket op de IV 80 dat je 3 spaaks stuur en progressieve stuurbekrachtiging krijgt.
[Afbeelding]
Ik betaal verdorie bijna 2 euro per ledje 😜
Voor dat geld wil ik ook mijn lichtorgel
[ Voor 10% gewijzigd door Robbie8454 op 05-05-2021 22:35 ]
PSB?? Piep Schuimen Bak...Robbie8454 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:31:
[...]
ik zou zelf nooit meer zonder psb willen. Vind het ideaal. Maar goed, aan de andere kant als je het nooit hebt gehad weet je ook niet wat je mist
Ik was echt even in de war want volgens mij gebruikt skoda ook PSA en PSB voor de opties Assistentie en Assistentie Plus.
En wie kan er nou niet zonder Assistentie plus momenteel. Maarja kwartje viel uiteindelijk vwb perfecte stuurwiel bekrachtiging
Haha! Progressieve stuurbekrachtiging inderdaad. Of hebben we daar ook al een dames naam voor?
Nog even een nieuwe laadplanning geprobeerd. In voertuig alleen een tijdvenster ingesteld voor laden, van 23 tot 6u. Expres geen gewenste 'klaar' tijd ingesteld met de gedachte dat dit extra complex is en dat de gemaakte instelling de meest simpele is. Voertuig zou gewoon meteen om 23u moeten gaan laden tot het gewenste percentage.
Vanmorgen wederom de domper, niets bijgeladen. Voertuig doet gewoon niets. Toch wel enorm knullig van VAG dat zo'n basale functie niet onder controle is!
Vanmorgen wederom de domper, niets bijgeladen. Voertuig doet gewoon niets. Toch wel enorm knullig van VAG dat zo'n basale functie niet onder controle is!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2