Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.758.339 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:44
Chipsoer schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:41:
Wellicht al eerder aan bod gekomen, maar ik kan het zo snel niet vinden, ook niet in de handleiding. Gaan je remlichten aan wanneer je in de B stand rijdt en gas loslaat?
Bij m'n e-Golf gaan de achterlichten aan als ik in B-stand het pedaal helemaal loslaat. Dus zal bij deze niet anders zijn verwacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-04 13:09
Chipsoer schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:41:
Wellicht al eerder aan bod gekomen, maar ik kan het zo snel niet vinden, ook niet in de handleiding. Gaan je remlichten aan wanneer je in de B stand rijdt en gas loslaat?
Jazeker gaan die aan. Ga maar ‘s in het donker rijden in B en op moment van pedaal los in de achteruitkijkspiegel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
rednax2 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:52:
[...]

Jazeker gaan die aan. Ga maar ‘s in het donker rijden in B en op moment van pedaal los in de achteruitkijkspiegel kijken.
Merci! Geldt dat ook voor recuperatie 1/2/3 in D?
Lijkt me ook niet ideaal voor achterliggers als elke keer de remlichten aangaan, ook als je nauwelijks afremt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
voor mij bekend alleen in B-stand dat remlichten aangaan en niet bij welke stand dan ook bij D.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:36
Chipsoer schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Merci! Geldt dat ook voor recuperatie 1/2/3 in D?
Lijkt me ook niet ideaal voor achterliggers als elke keer de remlichten aangaan, ook als je nauwelijks afremt.
Er zijn regels wanneer een remlicht aan moet gaan. Dat heeft te maken met de sterkte van de vertraging. Je mag er dus van uitgaan dat als je hard genoeg afremt dat het voor een achterligger belangrijk is om te weten, het remlicht aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 21:07
Wat ik me afvraag (dit wordt mijn eerste electrische auto):

Loopt de accu ook langzaam leeg bij stilstand? Beetje hetzelfde idee als je telefoon accu die 's ochtends (ook al staat ie op vliegtuigstand of uit) een x aantal % lager is dan de avond ervoor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-05 16:06
Zonet bij de snellader e.e.a. uitgeprobeerd. Gaat eenvoudig en snel.
Toevallig ook een zwarte Enyaq aan het laden, de bestuurder had het druk met de telefoon, geen gesprek aangeknoopt daarom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdR7VtJALLBySiYb_YlswJQhN1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJbMv1wUerpuooOIrej6BvFd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:18:
Warmtepomp is alleen nuttig bij lage temperaturen. Interieur verwarmen met de warmtepomp is zuiniger dan rechtstreeks elektrisch vanuit de accu. Aan de lader maakt het niet uit omdat er dan toch netspanning gebruikt wordt.
Ik weet niet of de warmtepomp gebruikt wordt bij stilstand zonder laden.
Enyaq niet aangesloten aan laadpaal, wallbox, snellader kan je voorverwarmen, heb je warmtepomp wordt die gebruikt en ook accu (warmtepomp heeft ook stroom nodig), geen warmtepomp dan alleen gebruik accu, beide invloed op actieradius, met warmtepomp minder verlaging actieradius.
Wel aangesloten aan laadpaal, wallbox, snellader kan voorverwarmen zoals hierboven staat, maar geen invloed op actieradius, zoals je ook aangeeft.
Keuze warmtepomp of niet heeft bijvoorbeeld te maken met:
  • prijs (is het je waard, kan het prijstechnisch) en/of
  • je wil alles hebben voor maximale range en/of
  • wat heb je aan zaken om voor te verwarmen, heb je optie stoelverwarming voor en achter, voorruit verwarming, stuurwiel verwarming genomen; minder inzet kachel nodig en is invloed warmtepomp minder; heb je minder zaken om voor te verwarmen wordt invloed warmtepomp meer en aanschaf begrijpelijker, echter hangt het af of je veel/weinig voorverwarmd en of je dat aangesloten aan laadpaal, wallbox, snellader doet of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
__REMCO__ schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:19:

Loopt de accu ook langzaam leeg bij stilstand? Beetje hetzelfde idee als je telefoon accu die 's ochtends (ook al staat ie op vliegtuigstand of uit) een x aantal % lager is dan de avond ervoor.
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
voor diegenen die er van balen dat Pon niet het Reispakket met de slaapsteunen levert in Nederland:

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRR_Puf-SLcfp7GG7JMSamQRpi0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dbtCDIRJY4be4KgypwLk4a9I.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:02
pim89 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Er zijn regels wanneer een remlicht aan moet gaan. Dat heeft te maken met de sterkte van de vertraging. Je mag er dus van uitgaan dat als je hard genoeg afremt dat het voor een achterligger belangrijk is om te weten, het remlicht aan gaat.
Remlichten gaan alleen aan bij voet geheel van gaspedaal in B stand.
Als je langzaam van gas af gaat niet.
Heel normaal dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@Pixal qua voorverwarmen zie mijn reactie op post @Corleone1979, verder hieronder samenvatting m.b.t. warmtepomp, qua geluid valt dat mee, zou gek zijn dat je warmtepomp bewust kiest en deze niet gebruikt kan worden vanwege geluid, daarnaast warmtepomp meest efficiënt m.b.t. voorverwarmen en bijvoorbeeld overnachting in auto, wat blijkt uit test van Bjorn Nyland.
knirrebir schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:26:
@iRbn hieronder fragmenten eerder in topic mbt gewicht, gewicht van invloed om weg te rijden, eenmaal in beweging gewicht geen-nauwelijks invloed, meer gewicht gunstig ivm recuperatie.
Geprobeerd kort samen te vatten wat er in topic staat mbt warmtepomp:
Verbruik warmtepomp hoger klopt (voor nu) met test gedaan door nextmove, voorlopige conclusie is software matig nog niet in orde; test van bjorn nyland (tesla zonder warmtepomp en tesla met warmtepomp) kwam naar voren tesla met warmtepomp zuiniger.
Software in orde, mag je aannemen verbruik met warmtepomp lager dan zonder, echter effect warmtepomp meest gunstig tussen 0-10 graden, hoger dan 10 minder effect en lager dan 0 wordt elke graag meer onder 0 effect minder.
Meest gunstig 30% meer range met warmtepomp; bij 70%-80% gebruik accu theoretisch 70km voor 80 en 55km voor 60, afhankelijk van rijgedrag, omstandigheden, gebruik-inzet klimaatvoorzieningen.
Daarnaast is genoemd verbruik in configurator volgens WLTP en qua temperaturen hoger dan waar warmtepomp tot zijn recht komt.
Hopelijk komt er vergelijk test van enyaq met en zonder warmtepomp en wil je meer info gebruik dan zoekterm 'warmtepomp' in dit topic om meer te lezen, levert 16 pagina's maar dan kan je alles lezen wat ik hier geprobeerd heb samen te vatten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-04 14:30
jdbiggelaa schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:24:
[...]

Off-topic, maar toch even...
Ha, goed om te weten dat het zo werkt, dat werpt inderdaad een ander licht op salderen! Ik ben er meteen even ingedoken en het blijkt dat de manier waarop bij saldering verrekend wordt afhankelijk is van de energieleverancier. De Consumentenbond heeft hierover een lezenswaardig artikel.
https://www.consumentenbo...en/opbrengst-zonnepanelen
Bij mijn energieleverancier (Delta) heb je dubbel tarief waarbij er ook verschillende teruglevertarieven zijn (2 regels op de nota). De komende week worden de zonnepanelen geïnstalleerd dan zal ik dat gaan zien op de factuur. Salderen zal logischerwijs dan over piektarief gaan (vraag me alleen af wat er gebeurd als je meer teruglevert dan je piekverbruik). Voor het laden kan je dit in alle gevallen het beste ‘s nachts doen ivm lager tarief (al is het verschil tussen dag en nacht niet zo heel groot). Overigens zal je zien dat de vergoeding van de LM lager is dan het dagtarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:02
Hoe kun je de auto vernaggelen....verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:07
__REMCO__ schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:19:

Ja, maar wel heel langzaam. De auto blijft ook als het contact uitstaat stroom gebruiken voor minimale functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
johnvanderster schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:19:
Zonet bij de snellader e.e.a. uitgeprobeerd. Gaat eenvoudig en snel.
Toevallig ook een zwarte Enyaq aan het laden, de bestuurder had het druk met de telefoon, geen gesprek aangeknoopt daarom.
[Afbeelding]
Goed om te weten, ik heb alleen nog thuis geladen. Welke laadpas gebruik je als ik vragen mag? Ik heb de Shell Recharge druppel klaarliggen, maar nog niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Corleone1979 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:08:
[...]

Bij mijn energieleverancier (Delta) heb je dubbel tarief waarbij er ook verschillende teruglevertarieven zijn (2 regels op de nota). De komende week worden de zonnepanelen geïnstalleerd dan zal ik dat gaan zien op de factuur. Salderen zal logischerwijs dan over piektarief gaan (vraag me alleen af wat er gebeurd als je meer teruglevert dan je piekverbruik). Voor het laden kan je dit in alle gevallen het beste ‘s nachts doen ivm lager tarief (al is het verschil tussen dag en nacht niet zo heel groot). Overigens zal je zien dat de vergoeding van de LM lager is dan het dagtarief.
Delta saldeert apart per telwerk, zie het artikel van de Consumentenbond dat ik postte. Ik zit bij Powerpeers (hoog teruglevertarief als je meer teruglevert dan afneemt) en die rekent af op de totalen van afnemen en terugleveren, zonder rekening te houden met hoog- en daltarief.

[ Voor 10% gewijzigd door jdbiggelaa op 02-05-2021 15:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
goetfoud schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Hoe kun je de auto vernaggelen....verschrikkelijk.
zeg ook niet dat ik het zou kopen >:)

Maar je hebt ook Enyaq kopers die zo'n lichtorgel voorop mooi vinden, dus ik dacht..... })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzzboz
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-04 10:05
Tijdje al aan het meelezen, heel interessant en steek er meer dan genoeg van op. Top!

Voor de statistieken:
Enyaq 80
Briliant Silver
Loft
Standaard 19" velgen
Trekhaak af fabriek
Warmtepomp
Snelladen

Besteld laatste week maart, verwachte leverweek volgens Honeymoon op dit moment 38.

Bewuste keuze gemaakt voor range. Rijsystemen doen me niet zo veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 21:21
jeroenkb schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Maar je hebt ook Enyaq kopers die zo'n lichtorgel voorop mooi vinden, dus ik dacht..... })
Of van die lui die nog meer dan een gemiddelde 80-jarige bejaarde vrouw, in elkaar gekropen achter het stuur zitten....( ahum Autoweek Review) en vervolgens klagen over het stoten van je knie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
jeroenkb schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Jij bent straks echt wel jaloers op mijn Enyaq met lichtorgel!😂 leuke naam trouwens. Die hou ik er in😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Robbie8454 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:16:
[...]

Jij bent straks echt wel jaloers op mijn Enyaq met lichtorgel!😂 leuke naam trouwens. Die hou ik er in😅
waarschijnlijk...

maar ik vertrouw dan maar op Ali dat ze met een after-market komen voor een paar tientjes... ;)
Moet je alleen elke week de 10 AA batterijen vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-04 15:41
jeroenkb schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:22:
[...]

waarschijnlijk...

maar ik vertrouw dan maar op Ali dat ze met een after-market komen voor een paar tientjes... ;)
Moet je alleen elke week de 10 AA batterijen vervangen...
Ook mijn gedachte. Waarom zoveel euro voor een paar aan te sturen ledstrips. Hadden ze dat niet kunnen aanbieden op alle modellen, had erg stoer geweest van Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:10
Mijn cockpit scherm geeft twee blauwe strepen aan, zie foto's. Hebben anderen dit ook?
Was er volgens mij eerst één, alleen boven, maar nu ook een tweede.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnFcsnyCfYvV61g2jVR5wtkwjfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vmxNb6SqzpC4gPsFhIot0ZD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRRUnxWXJZ6gx8DhEITHxJLgA0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/toYTqIbxYvoSvHAmQSiUZ6dl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
RandomNick schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:56:
Mijn cockpit scherm geeft twee blauwe strepen aan, zie foto's. Hebben anderen dit ook?

[Afbeelding]
Hiermee moet je terug naar de dealer.lijkt me gevalletje garantie. Zonde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
@RandomNick wanneer zie/ krijg je dat 1e scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:10
Kaaschef schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:06:
@RandomNick wanneer zie/ krijg je dat 1e scherm?
Net na instappen, voor wegrijden, of na stoppen voor uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepperdeklep
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-08-2021
zzzboz schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:45:
Tijdje al aan het meelezen, heel interessant en steek er meer dan genoeg van op. Top!

Voor de statistieken:
Enyaq 80
Briliant Silver
Loft
Standaard 19" velgen
Trekhaak af fabriek
Warmtepomp
Snelladen

Besteld laatste week maart, verwachte leverweek volgens Honeymoon op dit moment 38.

Bewuste keuze gemaakt voor range. Rijsystemen doen me niet zo veel.
Hetzelfde heb ik met die rijsystemen. Ik zit liever op mijn Eco suite zelf te sturen en hou het simpel. En ook ik lees vol bewondering hoeveel sommige mensen weten van allerlei geluid- en systeemmogelijkheden. Goed om te lezen wat er allemaal mogelijk is. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Klepperdeklep op 02-05-2021 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
Kaaschef schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Ook mijn gedachte. Waarom zoveel euro voor een paar aan te sturen ledstrips. Hadden ze dat niet kunnen aanbieden op alle modellen, had erg stoer geweest van Skoda.
Dan hadden hier waarschijnlijk al verschillende vragen gestaan met: kan je dat lichtorgel ook uitzetten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
Klepperdeklep schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:47:
[...]

Hetzelfde heb ik met die rijsystemen. Ik zit liever op mijn Eco suite zelf te sturen en hou het simpel. En ook ik lees vol bewondering hoeveel sommige mensen weten van allerlei geluid- en systeemmogelijkheden. Goed om te lezen wat er allemaal mogelijk is. ;)
Hier hetzelfde . Ik heb een hoop opties laten varen voor wat duurdere lederen interieur. Mis wel de parkeer sensoren voor, dacht dat die standaard waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Kaaschef schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:56:
[...]

Hier hetzelfde . Ik heb een hoop opties laten varen voor wat duurdere lederen interieur. Mis wel de parkeer sensoren voor, dacht dat die standaard waren....
Klopt het dat elektrische stoelverwarming ook niet standaard is? Ik heb me bij het bestellen daar niet in verdiept aangezien ik dit, zeker voor een elektrische auto, redelijk standaard vind. Maar ik meen dat iemand op dit forum eerder aangaf dat dit niet een standaard feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:58
Fairplay92 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Klopt het dat elektrische stoelverwarming ook niet standaard is? Ik heb me bij het bestellen daar niet in verdiept aangezien ik dit, zeker voor een elektrische auto, redelijk standaard vind. Maar ik meen dat iemand op dit forum eerder aangaf dat dit niet een standaard feature.
Is inderdaad niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
Achteraf ( dus nu). Beetje spijt dat ik het comfort pakket heb gekozen ipv de achteruitrij camera en het family pakket. Was meer waar voor je geld geweest denk ik. ( Tip dus voor toekomstige kopers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-05 22:15
Kaaschef schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:56:
[...]

Die zijn toch ook standaard?
Volgens de configurator:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BysJ0zFEoBPF1lOba3kv-xzwpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0K8elAyIX0UUmL2UdKOXb5q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
Alleen op de 80 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Morgenmiddag de proefrit gepland staan. Ben heeeel benieuwd.
Gisteren met de Volvo v40 gereden. Wat is die absurd snel….😲.
Mijn zoon en ik hadden beiden wel een licht misselijk gevoel van dat elektrisch rijden. Klinkt dat bekend in de oren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Alex Timmermans schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:29:
Mijn zoon en ik hadden beiden wel een licht misselijk gevoel van dat elektrisch rijden. Klinkt dat bekend in de oren?
Als je de electrische Volvo bedoeld dan hoef je bij de Skoda niet bang te zijn. Meer dan 400pk versus ongeveer 200pk. Dus als het je daar om gaat zal de Skoda teleurstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
XC40 (P8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
jeroenkb schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:33:
[...]

Als je de electrische Volvo bedoeld dan hoef je bij de Skoda niet bang te zijn. Meer dan 400pk versus ongeveer 200pk. Dus als het je daar om gaat zal de Skoda teleurstellen
Nee, dat snelle is leuk, maar dat doe je een enkele keer. Is voor mij absoluut geen must.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fairplay92
De teller van Enyaqs op NL kenteken staat inmiddels op 372 zag ik. Begint al wat te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-02 02:23

zumba

De eAmbu is onderweg!

Corleone1979 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:08:
[...]

Tip van de dag:
Bij Vandebron automatisch de meest voordelige saldeermethode bij dubbeltarief. Tevens bij meer teruglevering nog steeds het normale tarief. Ben deze week overgestapt.
Heb nu 18 panelen, begin juli nog 22 erbij. Verwacht plm. kostendekkend te zijn bij 35000 km./j.

zumba

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robbie8454
Dat misselijke gevoel komt echt door de snelheid. Ik heb het ook in de e-tron. Daarom ook niet gekozen voor de snelste auto, maar voor een comfortabele en grote auto. Ondanks dat ik echt wel een snelheidsfreak ben. Een vriend van me heeft de xc40 en als hij echt flink trapt dan komt hij krap boven de 100km bereik uit. Langzamer optrekken betekent ook meer bereik houden. Het is dus de vraag wat jij belangrijk vindt.

Met de e-tron heb ik een keer gehad dat ik een tractor in wilde halen en de auto ouderwets in de s stand zette en het pedaal vol intrapte.... nou ik zat bijna achterin de tractor, want ik kreeg de tijd niet om het stuur nog te draaien🤣. En dan heb ik het nog niet gehad over het moment dat ik vergat dat de hond in de kofferbak zat...😱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Ik zat net te een video te kijken van Tesla Bjorn die in een Model S lijkt of je er in kan kamperen. Dus ik vroeg me af of de Enyaq groot genoeg is om in te liggen. Volgens de Autogefuhl video is het smalste punt 1 meter breed en lengte ongeveer 1.80m, afhankelijk hoe je de stoel hebt staan. Voor mij dus te klein met mijn twee meter :P

Lijkt mij wel geinig als je op reis bent en een nachtje in de auto moet slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
vinom schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:38:
Ik zat net te een video te kijken van Tesla Bjorn die in een Model S lijkt of je er in kan kamperen. Dus ik vroeg me af of de Enyaq groot genoeg is om in te liggen. Volgens de Autogefuhl video is het smalste punt 1 meter breed en lengte ongeveer 1.80m, afhankelijk hoe je de stoel hebt staan. Voor mij dus te klein met mijn twee meter :P

Als je toch niet om comfort geeft tijdens de nachtrust, kun je ook een tent achterin de auto gooien en een slaapmatje gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:44

MLLL

Palm Treo 650

Robbie8454 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:32:
[...]

Dat misselijke gevoel komt echt door de snelheid. Ik heb het ook in de e-tron. Daarom ook niet gekozen voor de snelste auto, maar voor een comfortabele en grote auto. Ondanks dat ik echt wel een snelheidsfreak ben. Een vriend van me heeft de xc40 en als hij echt flink trapt dan komt hij krap boven de 100km bereik uit. Langzamer optrekken betekent ook meer bereik houden. Het is dus de vraag wat jij belangrijk vindt.

Met de e-tron heb ik een keer gehad dat ik een tractor in wilde halen en de auto ouderwets in de s stand zette en het pedaal vol intrapte.... nou ik zat bijna achterin de tractor, want ik kreeg de tijd niet om het stuur nog te draaien🤣. En dan heb ik het nog niet gehad over het moment dat ik vergat dat de hond in de kofferbak zat...😱
Met een snelle auto hoef je het vermogen niet aan te spreken om bereik te houden ,maar het kán wel.
Andersom is het niet mogelijk, een Skoda blijft traag voor een EV.

Zelfs mijn prehistorische Jeep gaat sneller naar de 100km/u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
zumba schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:25:
[...]

Tip van de dag:
Bij Vandebron automatisch de meest voordelige saldeermethode bij dubbeltarief. Tevens bij meer teruglevering nog steeds het normale tarief. Ben deze week overgestapt.
Heb nu 18 panelen, begin juli nog 22 erbij. Verwacht plm. kostendekkend te zijn bij 35000 km./j.
Hier idem 38 panelen voor huishouden, warmtepomp en EV. Ben benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
MLLL schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:48:
[...]

Met een snelle auto hoef je het vermogen niet aan te spreken om bereik te houden ,maar het kán wel.
Andersom is het niet mogelijk, een Skoda blijft traag voor een EV.

Zelfs mijn prehistorische Jeep gaat sneller naar de 100km/u
Daar geloof ik geen biet van. De Enyaq acceleert even snel als de Audi A6 2.5 liter benzine 6-cilinder die ik jaren heb gereden. Daarmee liet ik elke Jeep achter me...
En ja, de MS Dual van mijn zoon houd ik niet bij, maar die ambitie heb ik ook niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door jdbiggelaa op 02-05-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:16
jdbiggelaa schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Daar geloof ik geen biet van. De Enyaq acceleert even snel als de Audi A6 2.5 liter benzine 6-cilinder die ik jaren heb gereden. Daarmee liet ik elke Jeep achter me...
En ja, de MS Dual van mijn zoon houd ik niet bij, maar die ambitie heb ik ook niet :)
Dat was wel een oudje dan. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:44

MLLL

Palm Treo 650

[...]

7.1 sec naar de 100km/u, wat doet een Enjaq ?

Die 2,5 V⁶ van Audi is ook niet snel

[ Voor 4% gewijzigd door MLLL op 02-05-2021 20:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nr.10
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
Fairplay92 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:21:
De teller van Enyaqs op NL kenteken staat inmiddels op 372 zag ik. Begint al wat te worden.
De mijne staat erbij L-975-xx
Woensdag wordt hij geleverd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
MLLL schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:08:
[...]

7.1 sec naar de 100km/u, wat doet een Enjaq ?

Die 2,5 V⁶ van Audi is ook niet snel
8,5sec ongeveer

Maar 0 tot 50 zal sneller zijn / voelen door instant koppel.

En als je van een handbak komt zal het sowieso snel voelen. Maar een beperkt aantal mensen kan zo snel schakelen als de testrijders die de meting 0 tot 100 doen.

[ Voor 22% gewijzigd door jeroenkb op 02-05-2021 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
[...]

Ah, nu snap ik je vergelijk van een A6 met een Mazda qua afwerkingsniveau..

Anyway Audi heeft ook in de nieuwe auto’s een aardige vertraging in het gaspedaal zitten. Een auto die direct koppel heeft voelt dan al snel sneller. De Enyaq is nu eenmaal niet snel, maar kan m qua formaat ook zeker niet langzaam noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Kaaschef schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:28:
[...]

Gelukkig hebben ze dat niet gedaan anders hadden er lang niet zoveel Enyaq's gereden op dit moment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Nr.10 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:11:
[...]

De mijne staat erbij L-975-xx
Woensdag wordt hij geleverd!
Leuk! Congrats *O*
Veel plezier woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-05 22:27
vinom schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:38:

ze hebben daar een mooie matras voor https://dreamcase.eu/
is ook al voor de skoda kodiac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
jeroenkb schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:12:
[...]

8,5sec ongeveer

Maar 0 tot 50 zal sneller zijn / voelen door instant koppel.

En als je van een handbak komt zal het sowieso snel voelen. Maar een beperkt aantal mensen kan zo snel schakelen als de testrijders die de meting 0 tot 100 doen.
id 4 is 6.53 sec naar de honderd kijk maar bij nextmove

De Enyaq is ook echt snel Audi 3.0 liter hou je bij tot 90 kmh/ de Enyaq moet wel in sport mode staan
Kijk maar bij mijn vorige post daar staat het kenteken van de betreffende audi

[ Voor 17% gewijzigd door mibkiller op 02-05-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
@mibkiller ik heb een 60, zonder sport modus opties, in welke stand staat hij dan standaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-04 14:30
jdbiggelaa schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Delta saldeert apart per telwerk, zie het artikel van de Consumentenbond dat ik postte. Ik zit bij Powerpeers (hoog teruglevertarief als je meer teruglevert dan afneemt) en die rekent af op de totalen van afnemen en terugleveren, zonder rekening te houden met hoog- en daltarief.
Dan moet ik op zoek naar andere leverancier. Zonnepanelen leveren over het algemeen via piektarief. Laden zal veelal dal zijn. Eigen verbruik zal ongeveer 50/50 zijn. Loop ik risico dat ik meer teruglever over piek dan verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Kaaschef schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:47:
@mibkiller ik heb een 60, zonder sport modus opties, in welke stand staat hij dan standaard?
normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
mibkiller schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:13:
[...]

De Enyaq is ook echt snel Audi 3.0 liter hou je bij tot 90 kmh/ de Enyaq moet wel in sport mode staan
Dat zou gaaf zijn. Zal het dinsdag gelijk testen >:)

Tot nu ken ik alleen het officiële cijfer van 8,5 en 2 video's die uitkomen op tussen 8,5 en 9.

Hopelijk dat sport echt zoveel doet

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRYi6WfAAdH0QFtQiIuj1yY5gpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogMRMPhTrt6yOlNdyLmkZYWk.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds gisteren in mijn bezit.

Ass basis: wel travel ass op het stuur geen derde pictogram. En met simply clever trechter op het reservoir.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Rogo70 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:24:
[Afbeelding]

Ass basis: wel travel ass op het stuur geen derde pictogram. En met simply clever trechter op het reservoir.
Blijft mooie kleur.

Maar hopen dat je niet in de Bible belt woont })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
[Afbeelding]

Een 60 zonder licht pakket in race blue met de standaard velgen O+ zo wordt de mijne ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:38
__REMCO__ schreef op maandag 3 mei 2021 @ 01:51:
[...]

Een 60 zonder licht pakket in race blue met de standaard velgen O+ zo wordt de mijne ook
dit is Energy Blue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Wauw. Ik dacht ook Racing Blue.

Had ook eerst Energy Blue gekozen maar was bang dat die uni kleur niet zou staan bij de Enyaq (na een Kodiaq in die kleur gezien te hebben) dus naar Quartz Grey overgestapt.

Als ik dit nu zie was dat niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-04 20:37
RandomNick schreef op zondag 2 mei 2021 @ 07:03:
@Raainman @Bloemersmaborg @capellio
Gisterenavond nog even alle laadinstellingen doorgelopen w.b.t. uitgesteld laden. Bleken er nog wat instellingen te zijn bij locatie als je naar onder scrollt. Ik heb daar nu het tijdschema geactiveerd wanneer de Enyaq mag laden (tussen 23.00 en 6.00) en dat hij om 6.00 op 80% zou moeten zijn. De minimale SOC heb ik op 0% laten staan wat betekent dat hij gewoon altijd moet gaan laden als hij lager dan 80% staat.
Nu werkt het wel. Netjes van 56% naar 78% geladen vannacht, rond 3u begonnen, om 5.50 klaar.

De 80% haalt hij net niet, dus misschien ga ik de 80% voortaan op 90% zetten. Zal het de komende weken nog blijven proberen. Zou fijn zijn als ik naar een schema kan van lager dan 50%, dan automatisch bijladen naar 90%.
Ik begrijp de instellingen toch anders, de 0-50% instelling lees ik als: wanneer je onder de x% zit laad dan meteen bij tot 50%. Als je deze op 0% zet zoals jij gedaan hebt, dan verwacht ik dat hij niet bijlaadt totdat het tijdstip voor de 2e instelling, waar je instelde tot hoever hij moet laden.

Gisteren geprobeerd met 0% voor de 1e instelling en 80% voor de 2e instelling en tijdsperiode 23:00 - 06:00. Gisteravond aangesloten met 75% en vanochtend stond hij nog steeds op 75%. :(

Edit:zou dit iets zijn dat 'aangeleerd' moet worden door de auto? Omdat de auto probeert op de eindtijd op het 'doel' percentage uit te komen? Dan zou het misschien na een paar dagen verbeteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Raainman op 03-05-2021 09:23 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:16
mibkiller schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:13:
[...]

Heb je een link? Alle YTs die ik vind zitten boven de 8 naar de 100 in Sport. 6.5 lijkt me onmogelijk met aantal PKs en gewicht.

Hier komen alle modi langs bv; YouTube: Acceleration Tests 0-100 KPH / 0-60 MPH | VW ID.4 1st Max

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 03-05-2021 08:59 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLJo3tuKgZKtjxOubG237eMiSLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/paUI5ZjzVQxUD8WOxQUVelbj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog even navraag gedaan over de levering van de winterset, deze stonden vrijdag nog in 'back order'.
Wat dat concreet inhoudt kon de dealer (nog) niet zeggen, daarover word ik nog terug gebeld. Voor nu ook niet het meest interessante onderdeel.

Ze mogen deze ook nasturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th0ckx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-04 23:37
[Afbeelding]

Is dat de standaard kleur. Is inderdaad best mooI! Ben ook later overgestapt naar een andere kleur omdat dacht dat het te fel zou zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
Dank voor update m.b.t. assistentie basis en hierbij bijgewerkt lijstje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JZn2mchH0nzfmp7EW5-Hlqlvbk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EzrSr8NT9kAYxXi5z37USTVQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:32:
[...]

[Afbeelding]
Is het handig om er ook even bij te vermelden wanneer de auto besteld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Ik heb een paar vraagjes over opties die mij niet helemaal duidelijk zijn:

Virtual pedal??
Dynamic chassis control?? Zinvol??
Elektrisch verstelbare stoel, waarom met assist pakket? Maakt dat assist pakket het rijden nou zoveel fijner? Vind het nu al irritant als je van rijbaan switcht en het stuur begint te trillen. Laat staan als zo’n beetje alles gecontroleerd wordt en ingegrepen wordt. Of zeg ik nou iets raars😜?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:37:
Is het handig om er ook even bij te vermelden wanneer de auto besteld is?
Misschien voor sommige wel en andere niet, maar dat is niet even snel opgezocht en toegevoegd.
Anderzijds kan je door zoeken ook e.e.a. achterhalen, ik laat lijstje voor nu wat het is en voeg toe als er informatie gegeven wordt door member met assistentie basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:41:

Virtual pedal??
Elektrisch verstelbare stoel, waarom met assist pakket? Maakt dat assist pakket het rijden nou zoveel fijner? Vind het nu al irritant als je van rijbaan switcht en het stuur begint te trillen. Laat staan als zo’n beetje alles gecontroleerd wordt en ingegrepen wordt. Of zeg ik nou iets raars😜?
Virtual pedal, elektrische achterklep te openen met voetbeweging onder achterbumper.

Hebben we het veel pagina's geleden over gehad, het is voor fabriek zo min mogelijk verstoring van proces ofwel door veel opties verplicht aan elkaar te koppelen is maatwerk op productielijn minder.
Als je elke keer richtingaanwijzer gebruikt heb je er geen-minder last van of systeem uitzetten ;).
Daarnaast ga jij voor 80; zo niet dan is bij elektrische bestuurdersstoel niet alleen assistentie of assistentie plus verplicht maar ook 2-spaaks multifunctioneel stuurwiel of sport of sport plus.

DCC kan ik je niets over melden, maar andere members wel, even wachten op reactie.

[ Voor 32% gewijzigd door knirrebir op 03-05-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:32:
[...]

[Afbeelding]
@Bulli @johnvanderster @A3-D Om het lijstje weer up-to-date te maken. Hebben jullie ook Travel Assist bij basis assistentie pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022

Virtual pedal??
Virtual pedal is om de koffebak te openen met je voet
Geen ervaring met dynamic chassis control en inderdaad een beetje vreemd dat die daarbij verplicht is maar het maakt het rijden wel wat aangenamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum

Virtual pedal??
Allemaal puur persoonlijk toch?

Ik verheug me enorm op Dynamic chassis control, virutal pedal ga ik sporadisch gebruiken als ik de klauwen weer vol met tassen van de vrouw heb, elektisch verstalbare stoel zou ik niet zonder willen, assistentie pakket is voldoende over te vinden en meningen in dit topic, wederom puur persoonlijk maar ik zal het waarschijnlijk alleen tijdens lange ritten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 17:25
Naast AC laden op 1-fase 16A en 3-fase 16A lees ik op veel plaatsen dat 1-fase 32A ook tot de mogelijkheden behoort.

Weet iemand of dat een standaard feature is op alle Enyaq’s, of dat dit alleen beschikbaar is in modellen voor bepaalde landen (zoals UK) waar 1-fase per huis de norm is?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Job1985
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-11-2023
Hier een hele blije nieuwe Enyaq eigenaar. Ik wist dat hij al in NL was en dat hij een dezer dagen uitgeleverd zou worden maar het bleef akelig stil.

Kom ik vanochtend op de zaak, bakkie koffie samen met m'n baas. We lopen naar de loods om daar even bij te kletsen. Ik open de deur en...verrassing! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeijTUfO8d9ZoIesga3PtdtT-H8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3HiuzSMUR0ijf7QRj1ax91v.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een imposante wagen is het! Ik zal snel wat meer details posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 07:08
vinom schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:43:
[...]

@Bulli @johnvanderster @A3-D Om het lijstje weer up-to-date te maken. Hebben jullie ook Travel Assist bij basis assistentie pakket?
Dat weet ik later vandaag. Om 11.00 uur kan ik de auto afhalen bij A-Point in Amsterdam

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.20 | PV 4720WP Zuid | PIB Marstek Venus E 5.12 kWh V151.212.0.0 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:00

Virtual pedal??
Virtual pedal?? --> Als je een electrische achterklep wilt, dan krijg je dit er automatisch bij. Hiermee kan je met je voet onder de achterbumper een sensor triggeren en dan gaat de klep op. Maakt dat je leven completer....nee.
Houdt je daarmee altijd je handen schoon....ja
Handen vol en je moet de achterbak in......erg handig.

Ben er nu na 4 dagen inmiddels aan gewend en ik vind het heerlijk.

Die andere vragen kan ik niet voor je beantwoorden. Ben zelf ook niet van de rijassistentie.
Mijn vrouw en ik hebben dezelfde stoelstand (op de binnenspiegel na) en DCC, geen idee of dat wat is.

Waar ik persoonlijk nog niet uit ben is het nut van de rijmodussen. Sport, Eco, Individual en nog 1tje. Denk niet dat ik daar veel mee zal doen.

Pluspunten:
- Opbergmogelijkheden. Aan vakjes geen gebrek
- De hele rijervaring
- Lekker zware deuren. Vallen mooi dicht en het zegt mij veel over de categorie auto waar je in rijdt
- Instant koppel. Even inhalen is geen probleem

Minpuntjes tov vorige skoda:
- Infotainment is erg mooi, maar ik had her en der toch graag nog een knopje extra gehad
- Favorieten voor je telefoon. Volgens mij kun je er maar 6 vastzetten. Dat was voorheen meer
- Iets meer data op het cockpit display. Less is more, maar dit is wel erg less. Het mag wat spannender.
- Remdruk. Zal wel wennen zijn, maar bij een ICE is dat wat directer
- Ik hoor mn vrouw niet meer thuiskomen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Loepoog Ondanks dat je een knop je meer prettig zou vinden kun je op zich het hele infotainment stuk wel behoorlijk aanpassen zodat het naar jou wens is. Heb je daar al eens goed naar gekeken? Dus het aantal venters, je favorieten, de balk met iconen als je naar beneden veegt, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-05 16:06
vinom schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:43:
[...]

Yep, zat verscholen in andere post 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022

Virtual pedal??
Allereerst bepaal jij lekker zelf wat je wel/niet op je auto wil.

Virtual pedal is wat mij betreft niet iets wat ik meteen hoef of wil. Heb het nu ook. Als ik iets achter uit mn kofferbak wil halen en ik sta net iets te ver met mn voeten onder de bumper krijg ik de klep al in mn nek. Heel handig...
Maar volgens mij was het hier onderdeel van oa. remote acces. Dat wil ik wel. Vandaar.

Dynamic Chassis Control? Leuk voor in een Porsche of zoiets. Maar ik koop een Skoda. Als ik ergens met 220 door een bocht wil janken dan lijkt me dat ik iets anders had gekocht.

Elektrisch verstelbare stoel. Voor mij is het heel simpel. Als er geen geheugen op mijn stoel zit gaat het hele verhaal niet door. Daar laat ik echt een auto op afvallen. Dat gelul voordat je je stoel weer in de goeie stand hebt staan.
Waarom Skoda het heeft vastgemaakt aan assistentie? Geen idee. Mijn vrouw vindt al die systeempjes erg prettig. Zegt ze. Ik zet het altijd allemaal uit. Dat gepiep en getril in mn stuur. Alsjeblieft zeg! Maar het kan nog mooier. In een Chevy Suburban begint je hele stoel te trillen. Ook leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
Loepoog schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:56:
[...]

Waar ik persoonlijk nog niet uit ben is het nut van de rijmodussen. Sport, Eco, Individual en nog 1tje. Denk niet dat ik daar veel mee zal doen.
Mijn ervaring? De eerste twee weken ben je er druk mee. Daarna doe je er nooit meer wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@mimalizo ga uit dat je bedoelt comfort plus pakket i.p.v. remote access.
Verder is DCC inderdaad leuk voor porsche, maar porsche is vag en skoda ook en ik verneem goede berichten over dcc bij porsche, audi, volkswagen, seat, skoda.
Wil niet zeggen dat als je skoda neemt dcc gelijk geen optie meer hoeft te zijn, kan best zijn als iemand proefrit skoda met dcc doet dit heel geslaagd vindt en wel wilt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knirrebir
n.a.v. oproep @vinom reacties her en der ontvangen, hierbij update van lijst m.b.t. assistentie basis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJyHu9bG9-H-c5fxasA-gmrwtIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3e6CDPJAb7UWqIroGICKwcKG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:09:
@mimalizo ga uit dat je bedoelt comfort plus pakket i.p.v. remote access.
Verder is DCC inderdaad leuk voor porsche, maar porsche is vag en skoda ook en ik verneem goede berichten over dcc bij porsche, audi, volkswagen, seat, skoda.
Wil niet zeggen dat als je skoda neemt dcc gelijk geen optie meer hoeft te zijn, kan best zijn als iemand proefrit skoda met dcc doet dit heel geslaagd vindt en wel wilt.
Ik vind DCC juist weer ideaal. Ik heb nu een beperkte versie, maar kan het zo instellen als ik zelf wil. Stuur net wat zwaarder of lichter. Response van het pedaal enz. Ik heb de optie genomen omdat mijn Enyaq op 21” staat en dan vind ik het wel fijn dat ik de bediening kan regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Mijne 7 november besteld met Assistentie basis (toen was Assistentie plus mogelijk), wordt 10 mei geleverd. Koppel nog even terug of TA erop zit!

quote]knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:15:
n.a.v. oproep @vinom reacties her en der ontvangen, hierbij update van lijst m.b.t. assistentie basis
[Afbeelding]
[/quote]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Job1985 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:50:
Hier een hele blije nieuwe Enyaq eigenaar. Ik wist dat hij al in NL was en dat hij een dezer dagen uitgeleverd zou worden maar het bleef akelig stil.

Kom ik vanochtend op de zaak, bakkie koffie samen met m'n baas. We lopen naar de loods om daar even bij te kletsen. Ik open de deur en...verrassing! :)

[Afbeelding]

Wat een imposante wagen is het! Ik zal snel wat meer details posten.
Wat een gave actie van jouw werkgever! Die maakt er zo echt een feest van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helly!
  • Laatst online: 25-05-2023
vanaf vandaag (eindelijk) ook in NL de sportline bestelbaar.
https://www.skoda.nl/nieuws/skoda-prijst-enyaq-iv-sportline/

Mijn bestelling (die nog aangepast wordt aan de sportline-codering) via LM:
- iv 80 sportline (inclusief Licht, Sport en Comfort pakketten)
- artic silver
- upgrade comfort plus
- assistentie plus
- family
- klimaat plus
- 125 KW optie
- elektrische verstelbare stoelen
- elektrische trekhaak
- panoramadak
- 360 gr. camera
- setje 19"Proteus wintervelgen
- dakdragers en rubber koffermat

'volle bak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:47
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:15:
[Afbeelding]
Ik haal de Enyaq ook op 5-5 op. Heb ook assistentie (GEEN assistentie plus). Betreft een Enyaq 80, besteld op 12-10-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Helly! schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:21:
vanaf vandaag (eindelijk) ook in NL de sportline bestelbaar.
https://www.skoda.nl/nieuws/skoda-prijst-enyaq-iv-sportline/

Mijn bestelling (die nog aangepast wordt aan de sportline-codering) via LM:
- iv 80 sportline (inclusief Licht, Sport en Comfort pakketten)
- artic silver
- upgrade comfort plus
- assistentie plus
- family
- klimaat plus
- 125 KW optie
- elektrische verstelbare stoelen
- elektrische trekhaak
- panoramadak
- 360 gr. camera
- setje 19"Proteus wintervelgen
- dakdragers en rubber koffermat

'volle bak'.
Netjes, hoop niet dat sportline net als vorige keer er na 1 dag weer afgaat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helly!
  • Laatst online: 25-05-2023
t.a.v. nieuwe prijslijst die vandaag online is verschenen:
- flink verbeterd t.o.v. de 1-april '3 uur online' versie, zoals met de optionele velgen
- bij comfort plus staat nu expliciet vermeld dat virtual pedal inclusief elektrisch te bedienen achterklep is. Nu is het ook officieel, misschien mede n.a.v. de diverse opmerkingen op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-03 19:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOKq9ROEjh-vNJJ01BCU2Y6gxgw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zliE7wEPnyleKuD8hYPXGpju.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04 17:58
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Netjes, hoop niet dat sportline net als vorige keer er na 1 dag weer afgaat :P.
Sterker nog: hij is er al af. ;) Of de link werkt niet bij mij.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze eerst de first editions kwijt moeten zoals eerder vermeld....

[ Voor 16% gewijzigd door wimvanb op 03-05-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

remc1979 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Ik haal de Enyaq ook op 5-5 op. Heb ook assistentie (GEEN assistentie plus). Betreft een Enyaq 80, besteld op 12-10-2020
Idem hier, alleen assistentie basis. Enyaq 80 definitief besteld op 21-10-2020. Hij wordt 12-5 gebracht :P

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
wimvanb schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Sterker nog: hij is er al af. ;) Of de link werkt niet bij mij.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze eerst de first editions kwijt moeten zoals eerder vermeld....
Sportline is te configureren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6XWyxc0zpuCbdV6R1ihx7A7New=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QtgR8eDlQ1lkpu4heYbaSR1M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39
Sportline valt me nog mee qua meerprijs als je kijkt wat erbij komt.

Helaas gaat die wel teveel over mijn budget heen :(

Dan toch maar stick to plan en de Iv80 met wat wrap zaken ;)

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Pagina: 1 ... 109 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2