Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.758.327 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik weet het niet. 4700 euro (IV60) voelt toch wat veel. Ja je hebt een fantastisch interieur, maar de overige zaken lijken me wat duur betaald.
Vega's zijn 600
Comfort pakket 890
Sport pakket is 590
Dan kom je op 2080. Voor het verschil van 2620 heb je dan het interieur, de dynamische achterlichten en de zwarte accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04 17:58
KLopt! Ik dacht dat het een aparte uitvoering was, maar het staat als optiepakket vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:10
Loepoog schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:56:
[...]

- Remdruk. Zal wel wennen zijn, maar bij een ICE is dat wat directer
Dit merk ik ook zeker, maar zeer goed op te lossen door in B te rijden, dan gebruik je de rem nauwelijks.

[ Voor 6% gewijzigd door RandomNick op 03-05-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39
Loepoog schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Ik weet het niet. 4700 euro (IV60) voelt toch wat veel. Ja je hebt een fantastisch interieur, maar de overige zaken lijken me wat duur betaald.
Vega's zijn 600
Comfort pakket 890
Sport pakket is 590
Dan kom je op 2080. Voor het verschil van 2620 heb je dan het interieur, de dynamische achterlichten en de zwarte accenten.
Je vergeet light plus erbij te pakken, matrix zit er ook al in.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Wicked-Game schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:43:
[...]

Je vergeet light plus erbij te pakken, matrix zit er ook al in.
Klopt, dan is de deal een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 08:49
Ik heb zojuist ook de vergelijking gemaakt en ik kom 800 euro goedkoper uit met de sportline pakket. Ik ben echter verliefd op de bruine leren bekleding dus ik laat mijn bestelling zoals die is. Wel een mooie optie, zal zeker veel besteld worden vermoed ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Genestealer op 03-05-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 21:21
Bij mij effectief weinig financieel verschil met de configuratie die ik nu krijg, het trekt mij verder niet over de streep om daarom een sportline te kiezen.

Bij nader inzien, scheelt het toch circa 3000 euro.... dat is het mij zeker niet waard.
Niet dat ik veel te kiezen heb, vrijdag wordt de mijne geleverd.

[ Voor 34% gewijzigd door ManiacScum op 03-05-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Daarbij viel me ook op dat de 21” Betria’s enkel te krijgen zijn icm Sportline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Wootism schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:53:
[...]

Daarbij viel me ook op dat de 21” Betria’s enkel te krijgen zijn icm Sportline.
Er zijn nu 2 varianten 21" hè, de zwartere Betria's zijn alleen met de Sportline te krijgen, de standaard zonder Sportline

[ Voor 16% gewijzigd door ManiacScum op 03-05-2021 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:41
RandomNick schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:42:
Dit merk ik ook zeker, maar zeer goed op te lossen door in B te rijden, dan gebruik je de rem nauwelijks.
De Enyaq heeft (zoals alle EV's behalve Tesla) "blended braking". Dat wil zeggen dat ook bij het gebruik van het rempedaal je feitelijk niet "remt" maar regenereert (net als bij gebruik van stand B).

Als je de B stand niet gebruikt fungeert het rempedaal dus als "regeneratiepedaal', pas als je hem voorbij de maximale regeneratie trapt wordt er mechanisch geremd (dit probeer je vanuit energetisch perspectief te voorkomen). Het is dus logisch dat het rempedaal anders voelt dan bij een EV aangezien het ook gewoon een andere functie heeft.

Ook bij gebruik van stand B zal bij intrappen van het rempedaal er eerst nog regeneratie toegevoegd worden en ben je (tenzij bij hard remmen) nog altijd niet de rem aan het gebruiken. In mijn optiek is er ook iets voor te zeggen om gewoon te wennen aan het afwijkende gedrag.

Zelf pleit ik voor rijden met zo laag mogelijke regeneratie (zeker op snelweg) om zo coasten te maximalizeren.

Elders is deze discussie ook wel te vinden:
Strong regen on the accelerator, as I said before, makes it harder to drive at a consistent speed in a smooth way; and it is not as efficient. When the car is rolling forward, you can use that kinetic energy to keep moving the car forward - or you can slow it down, and then accelerate it again. Regen can never regain all the energy "invested" in get the car moving, so making it hard to coast means you almost always consume more energy to cover a given distance.

One-pedal driving allows 2 modes of driving: accelerating and slowing down. Which sounds like racing.

Anyone who knows how to drive efficiently / ecodrive / hypermile - knows that we need to have a third mode, and that is coasting.
https://www.insideevsforu...4-one-pedal-driving.9498/

[ Voor 47% gewijzigd door assje op 03-05-2021 11:19 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ManiacScum schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:54:
[...]

Er zijn nu 2 varianten 21" hè, de zwartere Betria's zijn alleen met de Sportline te krijgen, de standaard zonder Sportline
Je hebt helemaal gelijk inderdaad (y)
Dus antraciete Betria op de normale en de zwarte op Sportline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
assje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:56:
De Enyaq heeft (zoals alle EV's behalve Tesla) "blended braking". Dat wil zeggen dat ook bij het gebruik van het rempedaal je feitelijk niet "remt" maar regenereert (net als bij gebruik van stand B).

Als je de B stand niet gebruikt fungeert het rempedaal dus als "regeneratiepedaal', pas als je hem voorbij de maximale regeneratie trapt wordt er mechanisch geremd (dit probeer je vanuit energetisch perspectief te voorkomen). Het is dus logisch dat het rempedaal anders voelt dan bij een EV aangezien het ook gewoon een andere functie heeft.

Ook bij gebruik van stand B zal bij intrappen van het rempedaal er eerst nog regeneratie toegevoegd worden en ben je (tenzij bij hard remmen) nog altijd niet de rem aan het gebruiken. In mijn optiek is er ook iets voor te zeggen om gewoon te wennen aan het afwijkende gedrag.

Zelf ben ik ook advocaat om juist met zo laag mogelijke regeneratie te rijden (zeker op snelweg) om zo coasten te maximalizeren.

toon volledige bericht
Dank voor toevoeging, qua coasten is aantal pagina's geleden hier een link gepost met soortgelijke uitleg en waarom vag daarvoor gekozen heeft.
Advocaat zeg je, misschien kunnen we je nog gebruiken voor bijvoorbeeld duidelijkheid te krijgen m.b.t. ionity ;).
Snap alleen niet waarom een advocaat coasten wil maximalizeren, lijkt me toch ook voor anderen een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Denk dat menig member deze wel kent, alleen verklaart nog niet verschil tussen assistentie basis en assistentie plus.
Voor nu bekend dat travel assist bij assistentie plus 3 iconen zou moeten hebben in infotainment (is niet zo) en travel assist ook (buiten knopje op stuurwiel) in infotainment te activeren is (maar heb je geen 3 iconen dan gaat dat niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:14:
Snap alleen niet waarom een advocaat coasten wil maximalizeren, lijkt me toch ook voor anderen een optie.
Misschien mis ik je sarcasme maar ik bedoelde deze als "ik pleit voor".

Misschien een beetje slecht gebruik en een anglicisme is (heb hem aangepast).

[ Voor 10% gewijzigd door assje op 03-05-2021 11:21 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
assje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:18:
Misschien mis ik je sarcasme maar ik bedoelde deze als "ik pleit voor".

Ik twijfel nu opeens of dit wellicht een ongebruikelijk anglicisme is.
Was geen sarcasme, ik lees niet in synoniemen (maar heb dat nergens vermeld dus kan je dat niet weten, maakt niet uit).

[ Voor 10% gewijzigd door knirrebir op 03-05-2021 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:14:
Dank voor toevoeging, qua coasten is aantal pagina's geleden hier een link gepost met soortgelijke uitleg en waarom vag daarvoro gekozen heeft.
Welke bedoel je precies? Volgens mij is de VAG implementatie niet heel veel anders dan meeste andere, er is vooral wat onduidelijkheid over begrippen in mijn optiek.
  • Blended braking: rempedaal = regeneratie->frictierem (zo'n beetje alle EV's behalve Tesla)
  • D/B mode: instelling standaard regeneratie
  • Paddles: instelling standaard regeneratie
  • Coasten: stand met 0 regeneratie (meeste EV's hebben minimale regeneratie, sommige echt 0)
  • One-pedal driving: mogelijkheid tot stilstand komen (inclusief frictierem) zonder rempedaal
Zo ver ik weet heeft de Enyaq wel degelijk blended braking. Dat wil zeggen dat een lagere regeneratiestand (D) kiezen NIET wil zeggen dat je minder efficient zult zijn. Dit moet eenvoudig te testen te zijn door het rempedaal in te trappen en zien wat de energieflow doet.

[ Voor 4% gewijzigd door assje op 03-05-2021 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55
Coasten of Stand 0 regeneratie is de meest zuinige manier van rijden als je goed kunt anticiperen. Je laat dan zoveel mogelijk uitrollen en je hebt daardoor geen laadverliezen die je wel hebt bij regenereren. Kleine snelheidswisselingen vang je op door je gas los te laten. Pas als je het rempedaal intrapt begint het regenereren en dat doe je meestal pas als je echt serieus wilt afremmen. Als regeneratie zorgt voor te weinig afremmen worden de remschijven aangesproken. (En dat is pas echt alleen maar verlies uiteraard)

In de Hyundai Ioniq (die ook blended braking heeft) is mijn ervaring dat dat de meest zuinige manier van rijden is.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
assje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:56:
[...]

Zelf pleit ik voor rijden met zo laag mogelijke regeneratie (zeker op snelweg) om zo coasten te maximalizeren.

[...]

toon volledige bericht
Dit klopt inderdaad wel, ik zie de recuperatie 'meter' wel uitslaan bij gebruik van het rempedaal. En inderdaad, zoals je zegt, op de snelweg is de B te agressief. D is dan beter, auto zelf met behulp van camera's en sensoren de mate van 'remmen' bepaald op basis van de omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Is er een berijder die via de MySkoda App het laden kan instellen?
Ik kan wel klimatiseren instellen, maar de laadstatus alleen bekijken, en helemaal niets wijzigen.
Vraag me af of dit zo bedoeld is (lijkt me niet) of dat er bij mij iets verkeerd gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
assje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:29:
Welke bedoel je precies? Volgens mij is de VAG implementatie niet heel veel anders dan meeste andere, er is vooral wat onduidelijkheid over begrippen in mijn optiek.
  • Blended braking: rempedaal = regeneratie->frictierem (zo'n beetje alle EV's behalve Tesla)
  • D/B mode: instelling standaard regeneratie
  • Paddles: instelling standaard regeneratie
  • Coasten: stand met 0 regeneratie (meeste EV's hebben minimale regeneratie, sommige echt 0)
  • One-pedal driving: mogelijkheid tot stilstand komen (inclusief frictierem) zonder rempedaal
Zo ver ik weet heeft de Enyaq wel degelijk blended braking. Dat wil zeggen dat een lagere regeneratiestand (D) kiezen NIET wil zeggen dat je minder efficient zult zijn. Dit moet eenvoudig te testen te zijn door het rempedaal in te trappen en zien wat de energieflow doet.
Mooie uiteenzetting, ik bedoel bijgaand artikel https://www.greencarrepor...gets-smart-about-coasting.
Jij kwam met opmerking over coasten, ik bedoelde met mijn post dat er eerder iets gepost was over coasten (zie bovenstaande link) en dat de vag groep bewust gekozen heeft voor coasten zoals in artikel te lezen is.
Het ging mij niet om begrippen en/of verduidelijking daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 16:21
vinom schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:43:
[...]

@Bulli @johnvanderster @A3-D Om het lijstje weer up-to-date te maken. Hebben jullie ook Travel Assist bij basis assistentie pakket?
@vinom : Ik heb inderdaad Travel Assist!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Bulli schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:20:
[...]

@vinom : Ik heb inderdaad Travel Assist!
Ik ben geen statisticus, maar kunnen we onderhand niet veilig concluderen dat iedereen met Assistentie basis gewoon ook Travel Assist heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCk5zKg32oSMgqhZ5VlNfknQz_w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e2ZYnQVNo4cGyjOe7wLEttDa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6yGssaDCxirHu-rYyBewkqNyT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bv8rypjeLrqQy2fRNta95YZy.jpg?f=fotoalbum_large

Toch vind ik de licht orgel bij een zwarte grill iets minder mooi uitkomen🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
jeroenkb schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Ik ben geen statisticus, maar kunnen we onderhand niet veilig concluderen dat iedereen met Assistentie basis gewoon ook Travel Assist heeft?
Ik ben vooral benieuwd of de mensen die de keuze hebben moeten maken tussen assistentie of assistentie plus dit ook hebben of dat dit alleen is bij de bestellingen van 2020 met assistentie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Kopacek.com (het nieuwe Superskoda.com) heeft nu eindelijk ook een Enyaq categorie.

Edit: iets te vroeg: nog geen inhoud verschillende onderdelen

[ Voor 28% gewijzigd door jeroenkb op 03-05-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
jeroenkb schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:31:
Kopacek.com (het nieuwe Superskoda.com) heeft nu eindelijk ook een Enyaq categorie.

Ja edit idd

[ Voor 6% gewijzigd door Neeler op 03-05-2021 12:38 . Reden: Reactie overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
jeroenkb schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:31:

Even wachten inderdaad op inhoud, maar dat ze dit toevoegen is goed nieuws. Dan komen er spulletjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:26:
Je bent 1 van de weinige die lichtshow nog in bestelling heeft, wordt met name een afweging die je zelf moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Leuk dat e.e.a. online staat van sportline, maar ben zelf benieuwd of deze dan nog 2021 geleverd worden als je nu zou bestellen en hoe het is als je lopende bestelling omzet naar sportline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:01:
Leuk dat e.e.a. inlone staat van sportline, maar ben zelf benieuwd of deze dan nog 2021 geleverd worden als je nu zou bestellen en hoe het is als je lopende bestelling omzet naar sportline.
Ik ga dit as we speak na.

Ik wilde al gaan wrappen, maar als ik hem om kan zetten naar sportline doe ik dit misschien wel. En dan laat in assistentieplus vallen daarvoor naar assistentie. Moet alleen nu even bij ons kijken of dit kan, onze procedure is nogal omslachtig:

- calculatie in alphabet
- alle offertes aangeboden aan 4 maatschappijen
- gunning kavel aan maatschappij
- bestelling

Dus zal nu moeten kijken of ik weer dit proces door moet (ga ik niet doen kost teveel tijd), of dat ik met J&T (de leasemij die de gunning heeft) ik dit kan wijzigen. Daarnaast de dealer vragen naar wijziging naar sportline en levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@jeroenkb snap wat je aangeeft, maar er komen binnenkort ook leveringen van members die dit jaar besteld hebben en of het dan nog steeds aanwezig is weten we nog niet 100% (zie ook post van @Robbie8454).

Hieronder update van lijstje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bHlYiEuzxdcSajS1HjCD5WdIFM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JoE60RQdeXed8FgM0tqkH9ZT.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 03-05-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:04:
Mooie uiteenzetting, ik bedoel bijgaand artikel https://www.greencarrepor...gets-smart-about-coasting.
Jij kwam met opmerking over coasten, ik bedoelde met mijn post dat er eerder iets gepost was over coasten (zie bovenstaande link) en dat de vag groep bewust gekozen heeft voor coasten zoals in artikel te lezen is.
Het ging mij niet om begrippen en/of verduidelijking daarvan.
Afbeeldingslocatie: https://images.hgmsites.net/hug/2021-volkswagen-id-4-energy-recuperation_100776027_h.jpg

Leuk artikel, VAG hanteert dus exact de benadering die ik ook zou kiezen. Enige wat ik graag zou zijn is een stand met "0-regeneratie". Onze Skoda Citigo EV heeft de volgende mogelijkheden:
D 1/2/3
B 1/2/3

Echter, op D1 is er nog altijd een minimale (nauwelijks merkbare) regeneratie. Ik vermoed dat de Enyaq op laagste stand ook nog altijd iets van regeneratie heeft. Waarschijnlijk is dit om een beetje een middenweg te nemen meer in de richting van het gevoel van gas los laten bij ICE te zitten.

Onze Ioniq heeft op laagste stand echt 0 regeneratie, dat vind ik persoonlijk het prettigst.

[ Voor 4% gewijzigd door assje op 03-05-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:07:
Ik ga dit as we speak na.

Ik wilde al gaan wrappen, maar als ik hem om kan zetten naar sportline doe ik dit misschien wel. En dan laat in assistentieplus vallen daarvoor naar assistentie. Moet alleen nu even bij ons kijken of dit kan, onze procedure is nogal omslachtig:

- calculatie in alphabet
- alle offertes aangeboden aan 4 maatschappijen
- gunning kavel aan maatschappij
- bestelling

Dus zal nu moeten kijken of ik weer dit proces door moet (ga ik niet doen kost teveel tijd), of dat ik met J&T (de leasemij die de gunning heeft) ik dit kan wijzigen. Daarnaast de dealer vragen naar wijziging naar sportline en levertijden.
Succes ermee en als 2021 leveren geen issue is dan kan je alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
assje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:10:
Leuk artikel, VAG hanteert dus exact de benadering die ik ook zou kiezen. Enige wat ik graag zou zijn is een stand met "0-regeneratie". Onze Skoda Citigo EV heeft de volgende mogelijkheden:
D 1/2/3
B 1/2/3

Echter, op D1 is er nog altijd een minimale (nauwelijks merkbare) regeneratie. Ik vermoed dat de Enyaq op laagste stand ook nog altijd iets van regeneratie heeft. Waarschijnlijk is dit om een beetje een middenweg te nemen meer in de richting van het gevoel van gas los laten bij ICE te zitten.

Onze Ioniq heeft op laagste stand echt 0 regeneratie, dat vind ik persoonlijk het prettigst.
Elk merk heet zijn eigen smaken en instellingen ook nog per model.
Als principe enyaq iets lijkt op ev citigo dan zal je in D1 regeneratie hebben en mijn inzien meer dan bij ev citigo gezien gewicht van enyaq wat meer is.
Enyaq heeft geen 1, 2 en 3 in stand B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Succes ermee en als 2021 leveren geen issue is dan kan je alle kanten op.
Als het teveel werk is begin ik er niet aan, want levering moet in 2021 wel uitgevoerd worden.

Of de leaseprijs op een sportline komt te duur uit dat kan ook ;) niet dat ik ontevreden was met de keus. Maar alles wrappen kost je ook weer +/- 800 euro. Dan is het verschil nihil aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thieu
  • Laatst online: 22-08-2021
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:09:
@jeroenkb snap wat je aangeeft, maar er komen binnenkort ook leveringen van members die dit jaar besteld hebben en of het dan nog steeds aanwezig is weten we nog niet 100% (zie ook post van @Robbie8454).

Hieronder update van lijstje.
[Afbeelding]
Besteld op 4/2/2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:13:
Als het teveel werk is begin ik er niet aan, want levering moet in 2021 wel uitgevoerd worden.

Of de leaseprijs op een sportline komt te duur uit dat kan ook ;) niet dat ik ontevreden was met de keus. Maar alles wrappen kost je ook weer +/- 800 euro. Dan is het verschil nihil aan het worden.
Geen tijd te verliezen zou ik zeggen, mede gezien procedure, hoe eerder je weet hoe, wat en waar hoe eerder je weet waar je aan toe bent en wat wel-niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@_Thieu heb het verwerkt, bedankt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Klepperdeklep
  • Laatst online: 29-08-2021
Nou ja zeg. Zojuist aangenaam verrast. Telefoontje van de dealer. Mijn 80 met eco suite, comfort plus, klimaat en verder geen technologische hoogstandjes stond voor half augustus op de planning. Echter, hij staat al in Apeldoorn. Of ik hem even wilde ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:07
Robbie8454 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Is het handig om er ook even bij te vermelden wanneer de auto besteld is?
Is niet altijd eenduidig: mijn auto besteld op 10-10 zonder basis Assist, die is pas veel later (eind januari) toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Klepperdeklep schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:35:
Nou ja zeg. Zojuist aangenaam verrast. Telefoontje van de dealer. Mijn 80 met eco suite, comfort plus, klimaat en verder geen technologische hoogstandjes stond voor half augustus op de planning. Echter, hij staat al in Apeldoorn. Of ik hem even wilde ophalen :)
Klopperdeklopperdeklop dat is een lekkere start van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
En wanneer besteld?

Wel een flinke versnelling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:53

rammes

koekebakker 1e klas

Lease of prive?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Alex Timmermans schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:41:
Ik heb een paar vraagjes over opties die mij niet helemaal duidelijk zijn:

Virtual pedal??
Dynamic chassis control?? Zinvol??
Elektrisch verstelbare stoel, waarom met assist pakket? Maakt dat assist pakket het rijden nou zoveel fijner? Vind het nu al irritant als je van rijbaan switcht en het stuur begint te trillen. Laat staan als zo’n beetje alles gecontroleerd wordt en ingegrepen wordt. Of zeg ik nou iets raars😜?
Ik heb de elektrisch verstelbare stoel en dat is heel prettig omdat mijn vrouw en ik de auto samen gebruiken. Die kon eerst apart worden besteld, maar later werd Assist verplicht. Voor mij hoeft dat niet, ik probeer die hulpsystemen zoveel mogelijk uit te schakelen. Er wordt voortdurend aan je stuur getrokken en je wordt gemaand van alles te doen, ook als dat nergens op slaat zoals op buitenwegen met brede fietspaden en een smalle middenbaan voor auto's zoals die hierover populair zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Massterboy12
  • Laatst online: 27-02-2022
Besteld 22-04-2021

Skoda enyaq iv 80

Kleur: Arctic Silver
Velgen: Betria 21 inch
Interieur: Suite zwart
Comfort +
Assistentie +
Klimaat
Sport
Panoramadak
125 kw snelladen
360 areaview
Trekhaak

Betreft een leaseauto, mogelijke levering nog onbekend, maar skoda zei tegen leasemaatschappij levering medio oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepperdeklep
Wicked-Game schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:38:
[...]

En wanneer besteld?

Wel een flinke versnelling :D
24 februari besteld. Een versnelling van een automaat die mij nog steeds wat uit balans brengt (snel op zoek naar een laadpaal :9~ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klepperdeklep
Lease(plan), dealer Pouw Apeldoorn. Die zelf aangaf er geen peil op te kunnen trekken waar het gaat om leveringen.

[ Voor 26% gewijzigd door Klepperdeklep op 03-05-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvanDijk
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-11-2021
Hier ook zojuist telefoon gehad van de dealer in Apeldoorn. Besteld eind november, geplande leverweek was 24, nu week 19... Lease via LP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:01:
Leuk dat e.e.a. online staat van sportline, maar ben zelf benieuwd of deze dan nog 2021 geleverd worden als je nu zou bestellen en hoe het is als je lopende bestelling omzet naar sportline.
Net even gekeken in de configurator voor de sportline. Onder aan de streep valt deze bijna even duur uit als mijn huidig geconfigureerde 80 uitvoering, dus interessant.
Wat me wel opviel is dat ik het licht pakket niet kon selecteren in combinatie met de sportline uitvoering, wat zou daar de reden voor kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Duncan78 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:58:
[...]

Net even gekeken in de configurator voor de sportline. Onder aan de streep valt deze bijna even duur uit als mijn huidig geconfigureerde 80 uitvoering, dus interessant.
Wat me wel opviel is dat ik het licht pakket niet kon selecteren in combinatie met de sportline uitvoering, wat zou daar de reden voor kunnen zijn?
Omdat licht al standaard is op de sportline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Wicked-Game schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:59:
[...]

Omdat licht al standaard is op de sportline.
Logisch, wel vreemd dat ze dan de optie laten staan in de configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:21
Robbie8454 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:26:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het blijft persoonlijk..
Ik baalde dat ik het niet kon krijgen, vond het in het begin prachtig.
Maar achteraf, en niet omdat ik het niet heb, ben ik wel blij. Heeft voor mij een iets te hoog kermis gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Duncan78 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:00:
Prijslijst is sneller aangepast dan configurator en de bugs in configurator zijn er al een tijd en zal ook zo blijven.
Geld om configurator aan te passen op juiste manier houden ze liever in hun zak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
Eindelijk witte rook vanuit de dealer, definitieve productie in week 20 (was 19). Levering aan mij ergens rond week 24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Duncan78 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:13:
Eindelijk witte rook vanuit de dealer, definitieve productie in week 20 (was 19). Levering aan mij ergens rond week 24.
Eindelijk! Broekhuis toch? Zit je 1 week eerder dan ik :9 Kreeg je een mailtje of zelf gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Duncan78 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:58:
Wat ik eerder zei tegen andere member, als 2021 leveren niet nodig is kan je er op wachten.
Sportline nog te weinig bekend of deze 2021 geleverd zal worden, is 2021 leveren wel optie dan zou ik zo snel mogelijk achterhalen of het kan, vaak moet je weer de malle molen in en hopelijk vergeten ze je niet.
Hier ook al gepost van member waar bestelling ergens in proces stil kwam te liggen (door welke oorzaak dan ook) en als levering in 2021 dient te gebeuren wil je dat niet lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
vinom schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Eindelijk! Broekhuis toch? Zit je 1 week eerder dan ik :9 Kreeg je een mailtje of zelf gebeld?
Idd Broekhuis Alkmaar, had vorige week zelf maar eens gemaild naar aanleiding van de hoeveelheid positief nieuws dat alles vervroegd wordt/is.

Blij met de duidelijkheid en de levertijd komt overeen met wat altijd gecommuniceerd is naar me, wel jammer dat ik niet 1 van de geluksvogels was die hem eerder uitgeleverd hebt gekregen :)

@Ccreator ik hoop wel dat je rond week 23 tijd hebt om mijn auto te wrappen 8)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• loepzuiver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJjt3FnR1WXCB6wFUCMY--R--5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FC1n3oXSCoGlmtPWuR80Xcz.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzXQ9cQUcqYEP8pke4rF_aIhfbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBGK5AUp8yupzlP1zFsFzbM5.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste 60km zitten er op :9 . Weet iemand of je de laadstroom kan aanpassen? Standaard trekt hij nu 32 ampere en dan klapt de zekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Klepperdeklep schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:54:
[...]

24 februari besteld. Een versnelling van een automaat die mij nog steeds wat uit balans brengt (snel op zoek naar een laadpaal :9~ )
Mooi man!
Blijf het wel apart vinden dat sommige auto's zoveel eerder geproduceerd en uitgeleverd worden dan gepland. Mijne is begin feb besteld en staat nog op eind juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
knirrebir schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Wat ik eerder zei tegen andere member, als 2021 leveren niet nodig is kan je er op wachten.
Sportline nog te weinig bekend of deze 2021 geleverd zal worden, is 2021 leveren wel optie dan zou ik zo snel mogelijk achterhalen of het kan, vaak moet je weer de malle molen in en hopelijk vergeten ze je niet.
Hier ook al gepost van member waar bestelling ergens in proces stil kwam te liggen (door welke oorzaak dan ook) en als levering in 2021 dient te gebeuren wil je dat niet lijkt mij.
Is nu geen optie meer aangezien de de auto zojuist is ingepland voor productie. Ben alsnog zeer tevreden met de huidige keuze (huidige interieur keuze lounge vind ik net iets mooier dan de sportline uitvoering) en de buitenkant laat ik toch al wrappen. En wie weet laat ik later nog de sideskirts en achterbumper spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:44

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

loepzuiver schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:27:
[Afbeelding] [Afbeelding]

De eerste 60km zitten er op :9 . Weet iemand of je de laadstroom kan aanpassen? Standaard trekt hij nu 32 ampere en dan klapt de zekering.
Wat een schitterende trim, met deze velgen een indrukwekkende verschijning.
Naar mijn inziens een wereld van verschil met de standaard velgen, ik vind hem dan een tikkie saai.

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 03-05-2021 14:30 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gochum
  • Laatst online: 02-07-2021

Gefeliciteerd!

Wat voor type/merk laadpaal is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Duncan78 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:13:
Wanneer was de Enyaq besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 18:23
Mazdok schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Mooi man!
Blijf het wel apart vinden dat sommige auto's zoveel eerder geproduceerd en uitgeleverd worden dan gepland. Mijne is begin feb besteld en staat nog op eind juli.
Die van mij heb ik in november besteld en ik weet nu nog niks...
Om gek van te worden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick

Gefeliciteerd! Ziet er goed uit.
Ja, kan ik de interface in de auto en in de app (als dat werkt, bij mij niet).
Maar... na 60 km kan je vast nog een stukje rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler

In het scherm kun je aanvinken AC laadstroom verlagen. Weet niet of dat de oplossing kan zijn? Is je paal dan ook meer als 11 kW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022

32A? heb je dan maar 1 fase?
want bij 11KW 3 fase kan ie dus max 3x16A trekken..11000/3/230=16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Gochum schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:31:
[...]

Wat voor type/merk laadpaal is dat?
Andersen A2 [linkje]
Kabel op en afwikkelen is een precisiewerkje en lijkt me wat tijdsintensief, maar ziet er wel superstrak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Fairplay92 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Wanneer was de Enyaq besteld?
Besteld op 5 november 2020. Vervolgens begin januari bestelling aangepast met 360 area view, comfort plus, assistentie plus en SSS en heb ik CF laten vervallen. Begin maart heb ik uiteindelijk SSS laten vervallen. Mogelijk dat de configuratie wijzigingen in januari ervoor gezorgd hebben dat het definitief inplannen is vertraagd waneer mij verzekerd was dat dit geen invloed zou hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Duncan78 op 03-05-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
..
Zal vast in de auto ook wel kunnen maar als je paal op 32A staat en de zekering lager is moet je eigenlijk de paal aanpassen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
Ahja thanks! Dan pakt hij 1,9kw ipv 7,2.

Klopt Andersen EV, even uitvogelen hoe het allemaal werkt. Je zou kunnen kiezen in de app van de laadpaal dat hij stroom uit zonnepanelen kiest. Traag natuurlijk, maar vandaag schijnt de zon nog dus ff testen

[ Voor 9% gewijzigd door loepzuiver op 03-05-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
revolution-nl schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Wat een schitterende trim, met deze velgen een indrukwekkende verschijning.
Naar mijn inziens een wereld van verschil met de standaard velgen, ik vind hem dan een tikkie saai.
Ik heb ook de zwarte raamomlijsting behouden ipv de chrome optie. Volgende week de rand van grill (chome) laten wrappen naar donker grijs/zwart. Logo op de motorkap laat ik wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 09:38
Inspired schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:42:
[...]

Zal vast in de auto ook wel kunnen maar als je paal op 32A staat en de zekering lager is moet je eigenlijk de paal aanpassen.
Correct, de paal moet lager ingesteld worden. Bij mijn (newmotion) paal kan ik dat niet zelf doen, maar gaat dit op afstand door de backoffice van newmotion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
jdenijs schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Die van mij heb ik in november besteld en ik weet nu nog niks...
Om gek van te worden... :(
Net zoals die van mij dus. Had jij ook niet bij Van Udenhout in Den Bosch besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
loepzuiver schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:53:
Ahja thanks! Dan pakt hij 1,9kw ipv 7,2.

Klopt Andersen EV, even uitvogelen hoe het allemaal werkt. Je zou kunnen kiezen in de app van de laadpaal dat hij stroom uit zonnepanelen kiest. Traag natuurlijk, maar vandaag schijnt de zon nog dus ff testen
woensdag word bij mij alles zwart grill +logo + logo's aan de achterkant.
twijfel ook nog om mijn velgen zwart te laten spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Duncan78 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:42:
[...]

Besteld op 5 november 2020. Vervolgens begin januari bestelling aangepast met 360 area view, comfort plus en SSS en heb ik CF laten vervallen. Begin maart heb ik uiteindelijk SSS laten vervallen. Mogelijk dat de configuratie wijzigingen in januari ervoor gezorgd hebben dat het definitief inplannen is vertraagd waneer mij verzekerd was dat dit geen invloed zou hebben.
Hmmm. Begint inmiddels ook wel een rijkelijk late levering te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Fairplay92 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Hmmm. Begint inmiddels ook wel een rijkelijk late levering te worden.
Ben zeker niet de eerste in ieder geval. Zou me bijna niet verbazen als ik bijna de laatste ben van de personen die voor december 2020 hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 18:23
Fairplay92 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:26:
[...]

Net zoals die van mij dus. Had jij ook niet bij Van Udenhout in Den Bosch besteld?
Bij Wittebrug De Lier.
- in november besteld
- in maart assistentie geüpdate naar assistentie plus. (was niet nodig geweest lees ik hier nu)
- in april SSS laten vervallen en daar voor in de plaats elektrische stoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
Duncan78 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:32:
[...]

Ben zeker niet de eerste in ieder geval. Zou me bijna niet verbazen als ik bijna de laatste ben van de personen die voor december 2020 hebben besteld.
Nope, mijn bestelling is van halverwege oktober en verwacht de auto in de tweede week van juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Duncan78 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:00:
[...]

Vind ik niet echt vreemd, aangezien het een integrale configurator is voor alle uitvoeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:25
Interessant! Volgens mij kan er door de Enyaq alleen 32A geladen worden als hij op 1-fase wordt geladen, en dan moet je ook nog een laadkabel gebruiken die voor 32A geschikt is (iets wat de laadpaal namelijk checkt).

Klopt het dat jij een 1-fase laadpaal hebt, en een 32A-geschikte laadkabel gebruikt?

Dat zou ook meteen antwoord geven op mijn eerdere vraag over 32A 1-fase laden van de Enyaq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massterboy12
Vraagje, wie kan mij vertellen welke laadkabel ik net beste kan gebruiken in de volgende situatie.

Aangezien ik werkzaam ben in de bouw als uitvoerder kan het zich voordoen dat het soms handig is om de auto op te laden aan een aggregaat. Welke laadkabel heb ik dan hiervoor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
Massterboy12 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:55:
Vraagje, wie kan mij vertellen welke laadkabel ik net beste kan gebruiken in de volgende situatie.

Aangezien ik werkzaam ben in de bouw als uitvoerder kan het zich voordoen dat het soms handig is om de auto op te laden aan een aggregaat. Welke laadkabel heb ik dan hiervoor nodig?
Als je op de bouwplaats beschikking hebt over krachtstroom (CEE stekker) dan zou ik de €700 Clever Charging Cable erbij bestellen. Dan heb je gewoon je eigen mobiele laadpaal bij je en kan je met max 11kW opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Massterboy12
Op de bouw is gewoon krachtstroom aanwezig inderdaad, super dan neem ik de Clever Charging Cable erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Massterboy12 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:05:
Op de bouw is gewoon krachtstroom aanwezig inderdaad, super dan neem ik de Clever Charging Cable erbij.
Een andere overweging is om de standaard granny charger (230V) te kopen van €200 maar dan laad je met max 2,3 kW. Weet niet als je thuis de beschikking hebt over een eigen laadpaal, anders is dat misschien nog de goedkoopste oplossing. Heb je thuis geen laadpaal en wil je graag dus op het werk opladen dan is voor jou die Clever Charging Cable zeker een optie.

[ Voor 12% gewijzigd door Duncan78 op 03-05-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:44

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

NoCO2 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:53:
[...]

Interessant! Volgens mij kan er door de Enyaq alleen 32A geladen worden als hij op 1-fase wordt geladen, en dan moet je ook nog een laadkabel gebruiken die voor 32A geschikt is (iets wat de laadpaal namelijk checkt).

Klopt het dat jij een 1-fase laadpaal hebt, en een 32A-geschikte laadkabel gebruikt?

Dat zou ook meteen antwoord geven op mijn eerdere vraag over 32A 1-fase laden van de Enyaq...
Volgens mij kan je ook op 32A laden als je een 3x 16 3-fase lader hebt. Tenminste, met de Citigo-E laad ik netjes op 32A op onze 3 fase laadpaal.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
funkylicious schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:42:
[...]

Nope, mijn bestelling is van halverwege oktober en verwacht de auto in de tweede week van juni
Auw dat is idd nog wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
revolution-nl schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Volgens mij kan je ook op 32A laden als je een 3x 16 3-fase lader hebt. Tenminste, met de Citigo-E laad ik netjes op 32A op onze 3 fase laadpaal.
Toevallig wordt bij mij vrijdag de Zappi v2 geïnstalleerd en die kan idd 3-fase 11kW laden maar ook op 1-fase 32A laden. De enyaq is geschikt voor zowel 1 als 3-fase laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Zou de Enyaq ook nog een upgrade krijgen?
Sportline/RS variant?

https://www.volkswagen.nl...vIUAS&leadnumber=10458252

[ Voor 4% gewijzigd door Neeler op 03-05-2021 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
Neeler schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:16:
Zou de Enyaq ook nog een upgrade krijgen?
Sportline/RS variant?

https://www.volkswagen.nl...vIUAS&leadnumber=10458252
Volgens mij was die toch al aangekondigd, de 80x en VRS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Duncan78 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:16:
[...]

Toevallig wordt bij mij vrijdag de Zappi v2 geïnstalleerd en die kan idd 3-fase 11kW laden maar ook op 1-fase 32A laden. De enyaq is geschikt voor zowel 1 als 3-fase laden.
Goede keus die Zappi en hij werkt hier feilloos met de Enyaq :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Duncan78 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:32:
[...]

de mijne is bevestigd op 2 december en blijft vooralsnog op productie week 23 staan, niets definitief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Laatst online: 24-02 11:18
Maximale elektrische output 220 kW: deze maximale output kan maximaal 30 seconde gebruikt worden, berekend in overeenstemming met UN GTR.21. Het beschikbare vermogen hangt van verschillende factoren af, zoals de omgevingstemperatuur en laadstatus, temperatuur, conditie en leeftijd van de hoogvoltaccu. De beschikbaarheid van het maximale vermogen vereist dat de temperatuur van de hoogvoltaccu tussen de 23 °C en 50 °C is en de auto een laadniveau van > 88% heeft.

Erg beperkt bruikbaar dus. Even een stukje gummen is er toch niet bij zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
PeMo1965 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:26:
Maximale elektrische output 220 kW: deze maximale output kan maximaal 30 seconde gebruikt worden, berekend in overeenstemming met UN GTR.21. Het beschikbare vermogen hangt van verschillende factoren af, zoals de omgevingstemperatuur en laadstatus, temperatuur, conditie en leeftijd van de hoogvoltaccu. De beschikbaarheid van het maximale vermogen vereist dat de temperatuur van de hoogvoltaccu tussen de 23 °C en 50 °C is en de auto een laadniveau van > 88% heeft.

Waarop heeft dit betrekking? Geleverd vermogen van de elektromotor van welke uitvoering?

[ Voor 4% gewijzigd door jdbiggelaa op 03-05-2021 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24
PeMo1965 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:26:

160 km/h heeft ook niks met gummen te maken toch? Denk dat je ook niet erg ver komt met een baksteen op het gaspedaal.
Relevanter is de vraag hoe lang je 130 km/h kan aanhouden bij hartje zomer en bijvoorbeeld nog 50% accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 17:25
Duncan78 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:16:
[...]

Dan schat ik in dat dat een 3-fase, 22kW Zappi is. Die kan in principe 32A per fase laden, dus ook 1-fase 32A (7.2kW) en 3-fase 16A (11kW). Kan softwarematig begrensd worden.

Vraag is dan alleen of de zekeringen in huis 32A toelaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Ik gun iedereen de lol van even flink dat stroompedaal intrappen, maar hoe relevant is dat nou in het dagelijks leven? Ik ben nu een week op pad met de Enyaq en ik vind hem in het verkeer rap genoeg om vlot mee te bewegen. En ja, om sprintjes bij het stoplicht te winnen moet je deze auto gewoon niet kopen, dan stel je jezelf teleur. Als dat je ding is, ga dan voor een echte performance auto, die zijn er in elektroland meer dan genoeg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
NoCO2 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Dan schat ik in dat dat een 3-fase, 22kW Zappi is. Die kan in principe 32A per fase laden, dus ook 1-fase 32A (7.2kW) en 3-fase 16A (11kW). Kan softwarematig begrensd worden.

Vraag is dan alleen of de zekeringen in huis 32A toelaten.
Op de Zappi kun je load balancing instellen om te voorkomen dat je de hoofdzekering opblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makebrco
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Jeroenvr72 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:25:
[...]

de mijne is bevestigd op 2 december en blijft vooralsnog op productie week 23 staan, niets definitief...
December besteld, verwachte levering week 27 (1ste week juli).
Zie nu op LM site:
Besteldatum 28-04-2021
Verwachte leverdatum 30-07-2021

Ik snap er helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 15:45
Mijn bestelling is nu ook door de mallemolen van de LM heen. Besteld op 19 april:

Skoda Enyaq iV 80 150kW/ 82kWh 5 deuren : Hatchback (5)
Quartz Grey Metallic F6F6
Loft EO
Klimaat (PWA)
Comfort (PDA)
Assistentie (PSA)
Metallic lak (JATOCL01)
Trekhaakvoorbereiding (1D7)
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH3)

Verwachte leverdatum: 29 oktober 2021 (week 43) :'(

@DonKui je mag me toevoegen aan de startpost :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sand0rf op 03-05-2021 17:46 ]

/post

Pagina: 1 ... 110 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2