Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:54
Hier AW series 6, 1 jaar en 2 maanden oud. ECG functioneert niet meer. De bekende tips al uitgevoerd (instellen als nieuw, ecg app verwijderen en installeren, bluetooth uit en weer aan op iphone en AW). Lijkt erop dat de kroon kapot is, als ik mijn vinger erop leg blijft melding ‘leg vinger op de kroon’ in beeld staan. Bij mijn vrouw gaat haar AW series 6 vrijwel meteen over tot maken van een ECG. Iemand nog tips? Heb voor morgen een telefonische afspraak staan met Apple…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Amos_x schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:57:
Apple watch SE 44mm ligt voor +-280 euro in de mediamarkt. Zag ze gisteren liggen, en dat is prima impuls buy money. Had er bijna eentje mee, maar ik me echt niet over die dagelijkse laadcyclus zetten. Of zelfs nauwelijks het eind van de dag halen wat ik hier regelmatig lees.

Nu de apple watch zo goed als uit-ontwikkeld is moeten de volgende stappen moeten echt iets gaan doen met nieuwe chips en betere batterijduur. Wat kan je verder nog doen? Hogere res heeft geen zin, sneller ook niet als ze de software niet te zwaar maken, ding zit al vol sensors.. D. Minimum 2 dagen, 1 weekend lijkt me het minimum. Daar mag iedereen anders over denken natuurlijk.
Eens dat de ontwikkeling ver is, maar wat functies die ik graag zou willen

- Bloedsuiker meten
- Hartslag continu meten
- Slimmere integraties (nfc shortcuts starten vanaf je watch?)
- Betere taptic engine (meer onderscheid tussen notificaties, de deurbel en babyfoon mogen prominenter dan WhatsApp)

En batterij wordt pas interessant bij 5 dagen. Bij 2 dagen durf je nog niet een nachtje weg zonder oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik heb altijd problemen als ik ga hardlopen met alleen de watch series 4 (met 4G aan, woon in noorwegen) en airpods pro:
Zet ik thuis muziek aan (spotify, op de watch). Ga ik rennen, verbreekt de audio koppeling ineens, en lijtk het alsof hij toch stiekem via m'n iphone afspeelde.
Kom ik thuis, dan verbreekt ook weer de koppeling omdat de Airpods dan weer in het bereik van m'n iPhone/Macbooks/iPad komen oid. Allemaal op dezelfde AppleID.

Vrij crappy gebruikservaring.

[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 28-02-2022 09:48 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
@Amos_x hier een AW7, met AOD uit haal ik 2 dagen op 1 batterij incl een activiteit zoals hardlopen.
En laden hoeft maar een uurtje te duren…

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Menesis schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:47:
Ik heb altijd problemen als ik ga hardlopen met alleen de watch series 4 (met 4G aan, woon in noorwegen) en airpods pro:
Zet ik thuis muziek aan (spotify, op de watch). Ga ik rennen, verbreekt de audio koppeling ineens, en lijtk het alsof hij toch stiekem via m'n iphone afspeelde.
Kom ik thuis, dan verbreekt ook weer de koppeling omdat de Airpods dan weer in het bereik van m'n iPhone/Macbooks/iPad komen oid. Allemaal op dezelfde AppleID.

Vrij crappy gebruikservaring.
Het klinkt als het automatisch switchen van device. Dat kan je uitzetten in de AirPods settings. Settings > Bluetooth > AirPods Pro > Connect to This iPhone > selecteer "When Last Connected to This iPhone".

Nadeel is dat de AirPods dan niet meer automatisch switchen. Ik gebruik een Siri Shortcut om snel met mijn AirPods te connecten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:12
sebasje538 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:33:
Voor de mensen die nog een AW4 gebruiken, hoe accuraat is jullie GPS tracking met de activiteiten wandelen/hiken.

Ik woon in Hong Kong en we hiken hier veel. Een hike die we vaak doen is ongeveer 8km, van voordeur tot het einde van de trail is 4km, en dan draaien we om. Bij thuiskomst zou je dan om en na bij de 8km verwachten, maar mijn AW4 geeft meestal 7.4/7.5km aan. Op de terugweg verlies ik dus ergens 500/600 meter.

Meer mensen hier ‘last’ van?
Bizar! Ik heb hier ook een Apple Watch Series 4. Voor GPS gebruik ik 'em voornamelijk voor te hardlopen. Afgelopen januari nog een volledige marathon gelopen (42,195 meter officieel) en de Watch tikte af op 43km en een tiental meter. Dus pakweg 800 meter verschil, maar op een afstand van 42km vond ik dat nog wel best OK/aanvaardbaar en dat is uiteraard niet te vergelijken met het 500 meter verschil op 4km dat jij meldt.

Ik vind het overigens raar dat jouw GPS een kortere afstand registreert dan de werkelijkheid. Als er verschillen zijn bij mijn Watch (opnieuw, bij het lopen dus niet bij wandelen/hiken) dan zit dat verschil steevast in de andere richting (zoals bij mijn marathon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
@StevenRSCA wel netjes en met regelmaat gekalibreerd?
De AW gebruikt bij lopen de pedometer en daarvoor is kalibreren een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 16:11
sjimmie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:35:
Kan je dat kalibreren ook zelf ergens doen dan? Ik heb dit wel de eerste paar keren voorbij zien komen op de hardloopband, toen kreeg ik de melding dat ik eerst buiten moest gaan hardlopen voor een goede kalibratie. Maar nooit ergens een instelling gezien daar voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Phoolie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:20:
[...]

Kan je dat kalibreren ook zelf ergens doen dan? Ik heb dit wel de eerste paar keren voorbij zien komen op de hardloopband, toen kreeg ik de melding dat ik eerst buiten moest gaan hardlopen voor een goede kalibratie. Maar nooit ergens een instelling gezien daar voor.
Zeker: sjimmie in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
m_a_rnix schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:12:
[...]

Eens dat de ontwikkeling ver is, maar wat functies die ik graag zou willen

- Bloedsuiker meten
- Hartslag continu meten
- Slimmere integraties (nfc shortcuts starten vanaf je watch?)
- Betere taptic engine (meer onderscheid tussen notificaties, de deurbel en babyfoon mogen prominenter dan WhatsApp)

En batterij wordt pas interessant bij 5 dagen. Bij 2 dagen durf je nog niet een nachtje weg zonder oplader.
Wat mij betreft is het huidige aanbod sensoren al meer dan voldoende voor wat het moet doen. Daar ligt voor mij niet de beperking. Batterijduur is echt met voorsprong m'n belangrijkste hindernis om overstag te gaan. Nogmaals, ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me gewoon absoluut niet voorstellen om daar dagelijks aan te moeten denken, of zelfs de dag niet halen. Lijkt mij absurd.

We hebben al meer dan genoeg apparaten op batterijen die continu onze aandacht vragen, daar hoeft de watch echt niet nog bij. (is voor ieder persoonlijk natuurlijk). Ik zal steeds maar van 1 apparaat aanvaarden dat het dagelijks moet opgeladen worden, en dat is de telefoon (is blijkbaar historisch zo gegroeid en algemeen aanvaard door de consument).

3 dagen is wat mij betreft een minimum.

Ivm de extra sensoren en continue hartslagmeting... Die sensoren zijn absoluut niet "medical grade". Een beetje de toys 'r' us van de medische sensoren zeg maar. Goed voor wat leuke stats en plaatjes, en om een beetje mee te spelen als gezonde persoon, en hoogstens misschien wat waarschuwingen te kunnen geven om naar een echte dokter te gaan. Maar ik zie niet in welke meerwaarde het heeft om bvb continue hartslagmeting te doen. Ik ben bekend met de discussie een aantal pagina's terug, maar ik vind het maar dubieus. Als dat nodig is, heb je wel andere problemen aan je hoofd dan een apple watch.

Vraag me trouwens af hoe mentaal gezond het is om zo dicht op onze stats te willen zitten en alles te willen zien/bijhouden. 99% van de apple watch gebruikers is geen medische professional. Zonder de juiste kennis en achtergrond ga je je vanalles wijsmaken ivm je gezondheid, of kan je het toch niet correct plaatsen.

We zijn uiteindelijk ook maar mensen en geen machines. Maar dat is een hele andere discussie natuurlijk.
sjimmie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:22:
@Amos_x hier een AW7, met AOD uit haal ik 2 dagen op 1 batterij incl een activiteit zoals hardlopen.
AOD zou in mijn geval absoluut noodzakelijk zijn. De apple watch was in mijn hoofd zelfs nooit het overwegen waard zonder AOD. Er is een reden dat apple dit heeft ontwikkeld. Hun product teams zijn slim genoeg om de data te verzamelen en de markt te onderzoeken, en zijn tot de conclusie gekomen dat ze met AOD meer watches verkopen.

Ze gaan vooral meer watches verkopen aan liefhebbers en dragers van traditionele horloges die nog niet om zijn (de hele markt van tissot, omega, Oris, Tudor, hamilton, rolex, ik noem er maar een paar). En eenmaal de apple watch om je pols hangt, is het alles of niets (dus altijd of nooit). Op die manier duwt de apple watch het gebruik van traditionale watches weg, aangezien je ten allen tijde maar 1 watch om je pols kan hebben.

Tot voor AOD vond ik de look van een apple watch afgrijselijk. Dat zwarte plaatje/blokje/'dood' scherm die mensen om hun pols hebben. Echt een absurd zicht. Alsof je een mini telefoon die uit staat, aan bandjes om je pols hebt gebonden. En het ziet er nog cheaper uit dan het al is.

Nogmaals, iedereen staat daar anders in, en het hangt er ook vanaf uit welke hoek je komt. Draag je al analoge horloges, dan is AOD een must. Heb je nooit horloges gedragen, dan zal het allemaal wel best, en ga je ook geen probleem hebben met de 'vreemde' look van een zwart scherm op je pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
@Amos_x Klikt alsof je (nog) geen Apple Watch moet nemen. Alles wat het je oplevert vind je niet belangrijk, en de nadelen zijn dealbreakers. Fair enough.

Voor mij is er niet zoveel verschil tussen 1 en 3 dagen. Als ik richting bed ga, gaat de watch even op de lader op het nachtkastje, samen met telefoon, AirPods en de inhoud van mijn broekzakken. 's Nachts track ik mijn slaap, vooral voor de readiness score die Sleep++ geeft. 's Ochtends weer op de lader en als ik klaar ben met ontbijten weer opgeladen.

Klinkt heel ingewikkeld, maar is echt compleet ingesleten.

Was de batterijduur 3 dagen, dan zou ik precies hetzelfde doen denk ik. Het nadeel is dat je er meer over moet nadenken als je je gedrag aanpast op de levensduur van de accu. Ga je een weekend weg? Niet vergeten om vrijdagochtend op te laden. Zelfde als je op het einde van dag 3 tennisles hebt etc. etc.

Mijn AirPods gaan ook makkelijk 3 dagen mee, maar leg ik ook op het ladertje.

Bij een week wordt het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:12
sjimmie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:35:
Niet zelf bewust neen. Maar in de System Services (onder Location Services bij de Privacy settings) staat Motion Calibration & Distance altijd aan, dus ik vermoed dat dit een positief antwoord is op je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
StevenRSCA schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Niet zelf bewust neen. Maar in de System Services (onder Location Services bij de Privacy settings) staat Motion Calibration & Distance altijd aan, dus ik vermoed dat dit een positief antwoord is op je vraag?
je moet dat gewoon zelf even doen.
dat het aan staat betekent alleen dat het MAG, niet dat hij het automagisch DOET.

[ Voor 10% gewijzigd door sjimmie op 01-03-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Amos_x schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:11:
[...]

3 dagen is wat mij betreft een minimum.
Dat kan dus niet met de AW (zeker niet met AOD).

[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 01-03-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjimmie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:22:
Zo dat haal ik hier niet hoor, afgelopen week moest ik ergens stand-by voor staan en hield ik de watch ook in de nacht om, dan doe ik 22:00 tot 21:00 ongeveer en dan zit hij onder de 10%.

Wel met c.a 200 notificaties (want ik heb in die week ook teams aan) maar zonder activiteiten verder.

Ik ga verder niet in de instellingen zitten rommelen maar vind de batterij duur ook op de 7 nog steeds erg treurig eigenlijk.

Edit: Als ik hem in de nacht niet om heb zoals normaal en hem uit zet haal ik soms twee dagen van 08:00 tot 20:00

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 01-03-2022 13:19 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
m_a_rnix schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:24:
@Amos_x 's Ochtends weer op de lader en als ik klaar ben met ontbijten weer opgeladen.
Dat lees ik vaak, maar ook dat moet maar net bij je routine passen natuurlijk. Ik ontbijt niet, douche, aankleden en door. 15 min. max. En dan moet je al je watch vinden voor de douche, en op de lader leggen in die 15 minuten. Als je dat al overslaat heb je zelfs dat kwartiertje niet meer.

Je kan 'm eventueel 's avonds laden, afhalen en laten liggen, of eventueel laten doorladen 's nachts. Maar dat durf ik, ongeacht wat apple daarover zegt, niet aan.

Ik heb al genoeg iPhones versleten op die manier (iPhone 7, iPhone SE, met de 1850 mAh batterij). In de kortste periode 85% battery health... :X Wil niet weten wat dat doet met de kleine batterij in een apple watch. In het modelletje iPhone 7/SE kan ik 'm tenminste zelf nog gemakkelijk vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
@Amos_x wat @m_a_rnix ook al aanhaalde, volgens mij kan jij beter geen AW kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Amos_x schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:42:
Je kan 'm eventueel 's avonds laden, afhalen en laten liggen, of eventueel laten doorladen 's nachts. Maar dat durf ik, ongeacht wat apple daarover zegt, niet aan.

Ik heb al genoeg iPhones versleten op die manier (iPhone 7, iPhone SE, met de 1850 mAh batterij). In de kortste periode 85% battery health... :X Wil niet weten wat dat doet met de kleine batterij in een apple watch. In het modelletje iPhone 7/SE kan ik 'm tenminste zelf nog gemakkelijk vervangen.
Ik heb sinds launch een Watch Series 4 (44 mm) en ik laad hem elke avond op. De batterij gaat nog steeds minimaal 24 uur mee, inclusief 30-60 minuten workout. Ik denk dat hij gemiddeld 36 uur haalt? De batterij zal vast achteruit zijn gegaan, maar ik merk er in het dagelijks leven niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
sjimmie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:46:
@Amos_x wat @m_a_rnix ook al aanhaalde, volgens mij kan jij beter geen AW kopen.
Was ik ook niet van plan.

Ik vermeldde gewoon in eerste instantie even dat er promoties gaande zijn in mediamarkt (+-280 euro voor 44mm watch SE). En dat ik door gadget 'koorts' bijna overstag was gegaan (impuls buy, om te 'hebben'), en toen herinnerde ik me mijn bedenkingen ivm batterijduur. En verder een meer algemeen standpunt ivm sensor-/data obsessie.

Ik had ook enkele pagina's terug wat onbegrip gelezen ivm AOD ("waarom zit dit er op, wie gebruikt dit...") en dacht even de mening te delen vanuit het standpunt van traditionele horloge dragers, voor wie dit wel degelijk essentieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Amos_x schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:00:
[...]
Ik had ook enkele pagina's terug wat onbegrip gelezen ivm AOD ("waarom zit dit er op, wie gebruikt dit...") en dacht even de mening te delen vanuit het standpunt van traditionele horloge dragers, voor wie dit wel degelijk essentieel is.
Dat is wel een goed punt. Het is maar net hoe je de Apple Watch ziet.

Voor de Apple Watch (Series 0 > 3 > 4 in mijn geval) droeg ik geen horloge. Ik vind het irritant dat de klok een verplicht onderdeel is van een watch face. Ik gebruik mijn Apple Watch als activity tracker, pinpas (Apple Pay), muziekspeler (icm met AirPods), agenda, wekker, en timer, maar niet als horloge. Het liefst zou ik de tijd vervangen door een andere complication (weer bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
Mog schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Dat is wel een goed punt. Het is maar net hoe je de Apple Watch ziet.

Voor de Apple Watch (Series 0 > 3 > 4 in mijn geval) droeg ik geen horloge. Ik vind het irritant dat de klok een verplicht onderdeel is van een watch face. Ik gebruik mijn Apple Watch als activity tracker, pinpas (Apple Pay), muziekspeler (icm met AirPods), agenda, wekker, en timer, maar niet als horloge. Het liefst zou ik de tijd vervangen door een andere complication (weer bijvoorbeeld).
Ja grappig is dat, net zoals op de iPhone de bel-app mijn minst gebruikte app is ongeveer, zo is de tijd de minst gebruikte app op mijn AW :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:47
Vandaag eigenaar geworden van de AW7, 41 mm. Twijfelde tussen deze en de 45 mm, maar omdat tech-minimalisme ook in het vaandel staat (heb immers ook de 12 Mini), klopte het niet in mijn hoofd om van de AW de grootste versie te nemen.

Ik heb twee vraagjes:

1) Op mijn Fitbit had ik een stappenteller op mijn watch face, en dit gebruik ik om dagelijks 10k stappen te halen. Is er een manier, zonder gebruik van een 3rd party app, om deze ook toe te voegen op de watch face van de AW?

2) Wanneer je wandelt met je iPhone in je broekzak telt ie uiteraard stappen. Wat gebeurt er als je ondertussen ook je AW draagt?

M.a.w. als je in je gezondheid app kijkt en je draagt beide devices, zie je dan de stappen welke je iPhone heeft geregistreerd, of de stappen welke je AW registreert, samen met de stappen die je iPhone registreert op momenten dat je je AW niet draagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:25:
Vandaag eigenaar geworden van de AW7, 41 mm. Twijfelde tussen deze en de 45 mm, maar omdat tech-minimalisme ook in het vaandel staat (heb immers ook de 12 Mini), klopte het niet in mijn hoofd om van de AW de grootste versie te nemen.

Ik heb twee vraagjes:

1) Op mijn Fitbit had ik een stappenteller op mijn watch face, en dit gebruik ik om dagelijks 10k stappen te halen. Is er een manier, zonder gebruik van een 3rd party app, om deze ook toe te voegen op de watch face van de AW?

2) Wanneer je wandelt met je iPhone in je broekzak telt ie uiteraard stappen. Wat gebeurt er als je ondertussen ook je AW draagt?

M.a.w. als je in je gezondheid app kijkt en je draagt beide devices, zie je dan de stappen welke je iPhone heeft geregistreerd, of de stappen welke je AW registreert, samen met de stappen die je iPhone registreert op momenten dat je je AW niet draagt?
Leuk dat je een AW hebt! Ik zou zeggen, lees dit topic door, beide vragen zijn al een paar keer langs gekomen :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Kassad schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:03:
[...]

Leuk dat je een AW hebt! Ik zou zeggen, lees dit topic door, beide vragen zijn al een paar keer langs gekomen :)
Thanks!

Ik had al gekeken, maar zie zo 1, 2, 3 niet een optie dat stappen op je watch face mogelijk is zonder een 3rd party app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:15:
[...]

Thanks!

Ik had al gekeken, maar zie zo 1, 2, 3 niet een optie dat stappen op je watch face mogelijk is zonder een 3rd party app.
Kan gewoon hoor. Is een standaard complicatie voor op je watchface

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
DennusB schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:56:
[...]

Hoe heet die watchface dan? Ik gebruik Meridian, maar daar kan het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:41
DennusB schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:56:
[...]

Alleen de stappen? Nee hoor…
Daar heb je echt een externe app voor nodig.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjimmie
Serena schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 06:48:
[...]

Alleen de stappen? Nee hoor…
Daar heb je echt een externe app voor nodig.
Dat klinkt bijna sarcastich maar het is inderdaad zo.
Je kan wel je "Activieit" neerzetten, maar niet specifiek de "stappen".
Ergens terug in dit topic worden daarvoor meerdere apps genoemd, ook gewoon hele eenvoudige gratis apps.
(hint, zoek op Pedometer)

[ Voor 3% gewijzigd door sjimmie op 04-03-2022 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:41
sjimmie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Dat klinkt bijna sarcastich maar het is inderdaad zo.
Je kan wel je "Activieit" neerzetten, maar niet specifiek de "stappen".
Ergens terug in dit topic worden daarvoor meerdere apps genoemd, ook gewoon hele eenvoudige gratis apps.
(hint, zoek op Pedometer)
Ik ben fan van Duffy…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:05

Licko

ZVDK

Is 't ondertussen al mogelijk om verschillende bewegingsdoelen voor verschillende dagen in te stellen? Op mijn rustdag(en) wil ik graag een afwijkend doel tov trainingsdagen. Kan dat zonder dit handmatig aan te passen?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:16
Hebben meerdere mensen problemen met de beperkte editie medailles

Ik en mijn moeder krijgen deze niet binnen
Ook zie ik ze enkel op m’n Watch en m’n moeder op de iPhone waarom niet op beide ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzJDezliZO1dKjqfDkNeaHT9zyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jdzZ0kkKN7uglOCJ8W1U6sRF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
Iemand een idee

Als ik een bericht wil beantwoorden what’s app of gewoon iMessage dan staat de taal in het Engels en ook gesproken bericht wordt Engels
Ala ik het in Nederlands zet bij het bericht veranderd dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
Accu verbruik met nieuwe WatchOS is merkbaar beter *O*

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Tinusvolkel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:39:
Hoeveel beter? 25%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 15:57
Ik merk het vooral in de ochtend idd (enige moment dat ik er op let). Als ik dan wakker wordt dan is er vaak maar 11% vanaf. Voorheen was dat wel ongeveer 17 a 20%.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk het ook inderdaad. Met mijn series 7 eind van de avond zo rond de 35%, voorheen was dat zo 20-25%

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:28
Als een Apple Watch dusdanig leeg is geweest hoeveel effect heeft dat op een batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:00
Roos79 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:37:
Als een Apple Watch dusdanig leeg is geweest hoeveel effect heeft dat op een batterij?
Ik denk niet zoveel maar je kunt altijd kijken bij instellingen>batterij>batterijconditie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:39:
[...]

Ik denk niet zoveel maar je kunt altijd kijken bij instellingen>batterij>batterijconditie
Je houdt de batterij tegenwoordig het best door hem zo weinig mogelijk onder de 20% laat komen. Zodra dat vaker voorkomt gaat de accu sneller achteruit.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
Had me al meermaals voorgenomen om alleen een product te kopen o.b.v. wat het me *nu* kan bieden, niet mogelijk eventueel misschien in de toekomst. Heb nu toch het gevoel dat ik me weer heb laten verleiden door de belofte van KPN om eSIM te ondersteunen op mijn AW7. We zijn nu maanden verder en nog geen spoor van die ondersteuning terwijl voor mij het hardloopseizoen is begonnen (ben een mooi weer loper ja :P ) waarbij ik had gehoopt lekker te kunnen rennen met podcasts / Apple Music zonder telefoon en zonder gedoe met overzetten. Blijft een beruchte valkuil voor de tech-liefhebber.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Radiodurans schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:39:
Had me al meermaals voorgenomen om alleen een product te kopen o.b.v. wat het me *nu* kan bieden, niet mogelijk eventueel misschien in de toekomst. Heb nu toch het gevoel dat ik me weer heb laten verleiden door de belofte van KPN om eSIM te ondersteunen op mijn AW7. We zijn nu maanden verder en nog geen spoor van die ondersteuning terwijl voor mij het hardloopseizoen is begonnen (ben een mooi weer loper ja :P ) waarbij ik had gehoopt lekker te kunnen rennen met podcasts / Apple Music zonder telefoon en zonder gedoe met overzetten. Blijft een beruchte valkuil voor de tech-liefhebber.
Als je de playlist/podcast die je wilt luisteren laat syncen werkt dat gewoon hoor, zo ren ik ook met mijn AW5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
DeNachtwacht schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:48:
[...]

Je houdt de batterij tegenwoordig het best door hem zo weinig mogelijk onder de 20% laat komen. Zodra dat vaker voorkomt gaat de accu sneller achteruit.
Het toestel is diep leeg gekomen vanuit Apple als vervanger.
Ging na uren aan de lader nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:00
Roos79 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:51:
[...]

Het toestel is diep leeg gekomen vanuit Apple als vervanger.
Ging na uren aan de lader nog niet aan.
Maar is de batterij conditie nog 100% anders zou het wel eens schade aan gericht kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik weet het antwoord al maar ga het toch nog een keer vragen. Is er een manier om handmatig de podcast te managen op je horloge? Soms zijn nieuwe afleveringen niet automatisch geüpdatet en ik vind het irritant dat je een podcast helemaal af moet luisteren voordat deze van je horloge verdwijnt. Doe ik dit niet dan komt er ook geen nieuwe versie van de podcast op. Een delete knop op de watch zou super handig zijn. Ook wil ik dat alle podcasts die ik bewaard heb altijd beschikbaar blijven op de watch. Dat kan ook niet volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:53
Aghanim schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:43:
Ik weet het antwoord al maar ga het toch nog een keer vragen. Is er een manier om handmatig de podcast te managen op je horloge? Soms zijn nieuwe afleveringen niet automatisch geüpdatet en ik vind het irritant dat je een podcast helemaal af moet luisteren voordat deze van je horloge verdwijnt. Doe ik dit niet dan komt er ook geen nieuwe versie van de podcast op. Een delete knop op de watch zou super handig zijn. Ook wil ik dat alle podcasts die ik bewaard heb altijd beschikbaar blijven op de watch. Dat kan ook niet volgens mij?
Nee, klopt. Ik vind het sowieso nog omslachtig werken, als ik een nummer wil toevoegen aan mijn offline afspeellijst op de AW, dan moet ik eerst alles verwijderen en weer opnieuw downloaden naar watch. |:(

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conducteur
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een Apple Watch SE, als ik mijn pols draai om te kijken veranderd de achtergrond achter de melding. Dit gebeurd sporadisch en is helaas niet na te bootsen. Enige ervaringen hiermee? Ik heb een nieuwe gekregen, daar gebeurt het weer. Is het een instelling van mijn telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Aghanim schreef op zondag 20 maart 2022 @ 07:43:
De app overcast is volgens mij een goede vervanger hiervan waarbij je het eea beter kan managen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:10
Tinusvolkel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:39:
Wat een vooruitgang, eerder om 20:00 al een melding dat de watch aan de oplader moest. Nu net voor het slapen gaan. Batterijconditie zal ook nog wel invloed gaan hebben, zit na 2 jaar op een 78%. Weet eigenlijk niet wat normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Agostino schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Batterijconditie zal ook nog wel invloed gaan hebben, zit na 2 jaar op een 78%. Weet eigenlijk niet wat normaal is.
Tijd voor een batterij (en dus Watch) wissel via Apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
Haga schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Tijd voor een batterij (en dus Watch) wissel via Apple
Garantie is net voorbij, watch gekocht eind januari 2020. Ik zie dat je dan 100 euro moet betalen voor een nieuwe batterij. Of werkt dit anders?

Net Apple even aan de telefoon gehad, die verwijzen me naar Bol.com.

[ Voor 10% gewijzigd door Agostino op 21-03-2022 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 02-09 08:40
Beter laat dan nooit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Agostino schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:46:
[...]

Garantie is net voorbij, watch gekocht eind januari 2020. Ik zie dat je dan 100 euro moet betalen voor een nieuwe batterij. Of werkt dit anders?

Net Apple even aan de telefoon gehad, die verwijzen me naar Bol.com.
Gewoon via de app "Support" van Apple voor je Watch support aanvragen voor je batterij.

Je zit namelijk ruim buiten de twee jaar garantie.

Rest wijst zich dan vanzelf.

Kost inderdaad € 97,10.

Daarvoor krijg je niet alleen een nieuwe batterij, maar ook een "nieuwe" Watch.

Je Watch krijgt namelijk geen nieuwe batterij, maar wordt omgeruild voor een "nieuwe"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Dan krijg je wel waar voor je geld.

Je kunt nog steeds een Apple Watch Series 3 kopen bij Apple.

Kun je toch nog een paar maanden vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
Haga schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:36:
[...]

Gewoon via de app "Support" van Apple voor je Watch support aanvragen voor je batterij.

Je zit namelijk ruim buiten de twee jaar garantie.

Rest wijst zich dan vanzelf.

Kost inderdaad € 97,10.

Daarvoor krijg je niet alleen een nieuwe batterij, maar ook een "nieuwe" Watch.

Je Watch krijgt namelijk geen nieuwe batterij, maar wordt omgeruild voor een "nieuwe"
Ah, dat is wel chill. Toch maar eens even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 20:24
Zijn er meer mensen waarbij de Belkin Boost charge Pro 3-in-1 niet meer wilt snelladen na de laatste update van Watch OS? Het is zelfs minder dan snelladen, echt een procentje per 15 min schat ik. De snellaad puck die standaard wordt meegeleverd werkt nog wel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
mitchellK schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:03:
Zijn er meer mensen waarbij de Belkin Boost charge Pro 3-in-1 niet meer wilt snelladen na de laatste update van Watch OS? Het is zelfs minder dan snelladen, echt een procentje per 15 min schat ik. De snellaad puck die standaard wordt meegeleverd werkt nog wel snel.
Ik heb dit gehad met een no-name 3-in-1 lader. Geen oplossing gevonden helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Agostino schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:03:
zit na 2 jaar op een 78%. Weet eigenlijk niet wat normaal is.
Dit bevestigt ergens toch wel mijn voortdurende terughoudendheid met dit type product. Een klein waardeloos knoop celletje als batterij, die elke dag van 100% naar 0% belast wordt (of zo goed als), die op 2 jaar 700 laadcycli doorloopt en dan gaar is.

En wat betreft de tweede quote, waar het maar normaal gevonden moet worden dat een paar miljoen printplaatjes/cpu/batterij/scherm voorbestemd zijn om na ruim 4 jaar op de landfill te moeten belanden... Niet alleen ok, maar zelfs nog niet snel genoeg, "beter laat dan nooit". Droppen die support! Twee jaar is meer dan lang genoeg.

Ik weet het, ik kan op m'n zwitsers horloge geen notificaties aflezen of allerhande stats bijhouden over mijn gezondheid. Maar ik draag dat horloge al jaren met veel plezier, en kan nog 30 jaar meegaan. Komt 'ie alsnog goedkoper uit dan een apple watch iedere drie jaar :D
Heb hier in de la nog een aantal oude G-Shocks liggen die ik zo terug om de pols kan doen.

Ik ben erg geinteresseerd in het tracken van allerhande health-parameters. En ik begrijp de wens om dat te willen doen. Maar voor mij enkel op een duurzame manier. Watch die >3 dagen op een lading doet (minder laadcycli), met een licht en volwassen OS die 5-8 jaar op een z'n hardware kan draaien, en met vervangbare batterijen.

De tijd voor dit soort high tech wegwerpspeelgoed is anno 2022 volledig over imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 02-09 08:40
Amos_x schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:46:
[...]

[...]
met een licht en volwassen OS die 5-8 jaar op een z'n hardware kan draaien, en met vervangbare batterijen.
Ik ben benieuwd hoelang de Series 4 updates gaat ontvangen. Dit was de eerste Watch met een 64-bit processor evenals dat het de eerste versie was met 1GB RAM. Het geheugen is gelimiteerd op 16GB daar waar alles nieuwer dan de Series 4 (dus de Series 5, 6, 7 en SE) 32GB hebben meegekregen.

Ik ben het overigens met je eens. Gevoelsmatig beginnen we nu ook op het punt te raken dat smartwatches volwassen aan het worden zijn en daardoor er meer aandacht kan en mag liggen op de levensduur en er minder aandacht uit kan/mag gaan naar nieuwe features.

Overigens blijf ik het merkwaardig vinden dat ze de Series 3 nog zo lang ondersteunen. Deze heeft als laatste Apple Watch nog altijd een 32-bit processor en nog geen gigabite aan RAM. Ik heb het idee dat ze pas echt hebben kunnen doorbouwen aan het platform sinds de overgang naar de Series 4.

[ Voor 15% gewijzigd door robcoenen op 22-03-2022 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lw.keizer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Amos_x schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:46:
[...]

[...]

Dit bevestigt ergens toch wel mijn voortdurende terughoudendheid met dit type product. Een klein waardeloos knoop celletje als batterij, die elke dag van 100% naar 0% belast wordt (of zo goed als), die op 2 jaar 700 laadcycli doorloopt en dan gaar is.

...

De tijd voor dit soort high tech wegwerpspeelgoed is anno 2022 volledig over imo.
Voor de volledigheid: ik zit na ruim vier jaar dagelijks gebruik nog op 95% van de max capacity van mijn S3. Het gebeurt niet vaak dat hij aan het einde van de dag onder de 50% zit. Dat hij iedere dag een volledige laadcyclus meemaakt en heel snel aan capaciteit verliest lijkt me geen hele normale use case, misschien van mensen die dagelijks urenlange workouts doen. Het valt me ook zeer positief op hoe lang de S3 nog updates krijgt, je kunt er als je er vroeg bij was zo 5-6 jaar mee doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
lw.keizer schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:04:
[...]

Voor de volledigheid: ik zit na ruim vier jaar dagelijks gebruik nog op 95% van de max capacity van mijn S3. Het gebeurt niet vaak dat hij aan het einde van de dag onder de 50% zit. Dat hij iedere dag een volledige laadcyclus meemaakt en heel snel aan capaciteit verliest lijkt me geen hele normale use case, misschien van mensen die dagelijks urenlange workouts doen. Het valt me ook zeer positief op hoe lang de S3 nog updates krijgt, je kunt er als je er vroeg bij was zo 5-6 jaar mee doen lijkt me.
Hoe doe je dit? Ik haal m’n Watch smorgens van de lader en doe hem er savonds weer aan. Geoptimaliseerd opladen staat aan. Doe ik dan iets verkeerd met het opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lw.keizer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Geen verklaring vrees ik! Ik laad hem ook iedere nacht op. Ik wist tot voor kort niet eens dat er een “battery health” staatje zat op dat ding. Het resultaat verbaasde me ook enigszins, helemaal vergeleken met hoe hard het gegaan is met m’n iPhone 11 de afgelopen 2,5 jaar. (Maar dat is een ander verhaal!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Sinds afgelopen week heb ik een apple watch 7.
Fijn ding, maar ik krijg de 'Opdrachten' (shortcuts) die ik op mijn telefoon heb staan niet gesynct met mijn watch.

De watch zegt doodleuk "geen opdrachten. Je kunt opdrachten toevoegen in de opdrachten-app op je iphone".
En ik heb er toch echt een paar in staan...

- Ik weet dat je per opdracht de optie "Toon op Apple Watch" kan aanzetten. --> Staat aan
- Ik sync de Opdrachten-app met iCloud

Waar gaat dit mis of wat doe ik fout?

[Update]
Inmiddels heb ik mijn watch opnieuw gereset/gekoppeld, maar nog steeds geen opdrachten te zien.
Daarbij komt dat ik nu steevast -bij het openen van de opdrachten-app op de telefoon- de melding "iCloud-opdrachten verwijderd". Ook dus nadat ik al op "Voltooi synchronisatie" heb getikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3A5lGKIxATS5FUN1Y0q2TjuuNJA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dKj7DN6VFQo2iugkxebvyXnC.jpg?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door nowell op 23-03-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik word ondertussen erg chagrijnig van het laadgedrag van mijn AW7. Simpel gezegd laadt deze vrijwel altijd gruwelijk langzaam op. Heb het niet gemeten maar ik schat in zo'n 10% per 15 minuten. Soms gaat het laden met 2% per minuut zoals het ook zou moeten. Het maakt niet uit of de AW 10% of 80% batterij heeft als ik op ga laden, het gaat in beide gevallen langzaam.

Ik gebruik een iPad Air 2020 oplader van 20watt. Mijn iPad trekt hier continu 20w bij opladen, de AW zit rond de 4w en benut de capaciteit dus niet. Ik heb zowel 'geoptimaliseerd laden' aan/uit geprobeerd maar in beide gevallen wordt het niet beter. Soms gaat het wel goed dus er lijkt geen concreet defect te zijn.

Ik heb de AW al een keer gereset en ook geupdated. Het lijkt op 8.5 erger te zijn geworden tegenover 8.4.X.

Ik kan de AW binnen 100 dagen retour sturen, deze is in perfecte staat (bandje ongebruikt etc.) maar dat vind ik niet netjes. Tegelijkertijd is precies de reden dat ik van de 6 naar de 7 geupgrade ben het sneller opladen wat ik nu niet kan gebruiken.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen? Ik heb niet het gevoel dat dit probleem bij anderen ook speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Agostino schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:15:
[...]

Hoe doe je dit? Ik haal m’n Watch smorgens van de lader en doe hem er savonds weer aan. Geoptimaliseerd opladen staat aan. Doe ik dan iets verkeerd met het opladen?
Maak je maar niet te druk, hier een Watch Series 6 die na 1,5 jaar met netjes oplaadgedrag op 92% zit. Het zegt niet altijd iets.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Laatst online: 03:15
Aghanim schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:24:
Ik word ondertussen erg chagrijnig van het laadgedrag van mijn AW7. Simpel gezegd laadt deze vrijwel altijd gruwelijk langzaam op. Heb het niet gemeten maar ik schat in zo'n 10% per 15 minuten. Soms gaat het laden met 2% per minuut zoals het ook zou moeten. Het maakt niet uit of de AW 10% of 80% batterij heeft als ik op ga laden, het gaat in beide gevallen langzaam.

Ik gebruik een iPad Air 2020 oplader van 20watt. Mijn iPad trekt hier continu 20w bij opladen, de AW zit rond de 4w en benut de capaciteit dus niet. Ik heb zowel 'geoptimaliseerd laden' aan/uit geprobeerd maar in beide gevallen wordt het niet beter. Soms gaat het wel goed dus er lijkt geen concreet defect te zijn.

Ik heb de AW al een keer gereset en ook geupdated. Het lijkt op 8.5 erger te zijn geworden tegenover 8.4.X.

Ik kan de AW binnen 100 dagen retour sturen, deze is in perfecte staat (bandje ongebruikt etc.) maar dat vind ik niet netjes. Tegelijkertijd is precies de reden dat ik van de 6 naar de 7 geupgrade ben het sneller opladen wat ik nu niet kan gebruiken.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen? Ik heb niet het gevoel dat dit probleem bij anderen ook speelt?
Andere lader/laadkabel al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Aghanim schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:24:Mijn iPad trekt hier continu 20w bij opladen, de AW zit rond de 4w en benut de capaciteit dus niet.
Als je bedoelt dat je verwacht dat de AW ook 20W gaat trekken, dan kan ik je vertellen dat hij dan zou opstijgen. Apple zegt daarover zelf dat er een "5W or more" charger nodig is voor Fast Charge.
Apple Watch Series 7 Fast Charging Requires 5W or Greater USB-C PD Adapter
Dat impliceert dat hooguit 5W nodig is. 4W zal het in de praktijk dus gewoon zijn. Als je weet hoe het werkt met apparaten en stroom, dan snap je dat een adapter niet meer stroom in je apparaat propt ofzo (tenzij je de spanning zou opvoeren en dan weet je zeker dat er vuurwerk op/bij je AW te zien zal zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door sjimmie op 23-03-2022 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
sjimmie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Als je bedoelt dat je verwacht dat de AW ook 20W gaat trekken, dan kan ik je vertellen dat hij dan zou opstijgen. Apple zegt daarover zelf dat er een "5W or more" charger nodig is voor Fast Charge.

[...]

Dat impliceert dat hooguit 5W nodig is. 4W zal het in de praktijk dus gewoon zijn. Als je weet hoe het werkt met apparaten en stroom, dan snap je dat een adapter niet meer stroom in je apparaat propt ofzo (tenzij je de spanning zou opvoeren en dan weet je zeker dat er vuurwerk op/bij je AW te zien zal zijn).
Mijn punt is dat het ruim 2 uur duurt om mijn AW7 op te laden en dat sluit compleet niet aan bij hoe het zou moeten zijn. Dus of 4 of 5w voldoende is kan ik niet bepalen, dat de AW extreem traag oplaadt wel.

@fyr0 alleen een andere AW-laadpuck nog niet. Dat zou ik nog wel eens kunnen proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 23-03-2022 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Aghanim schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Mijn punt is dat het ruim 2 uur duurt om mijn AW7 op te laden en dat sluit compleet niet aan bij hoe het zou moeten zijn. Dus of 4 of 5w voldoende is kan ik niet bepalen, dat de AW extreem traag oplaadt wel.

@fyr0 alleen een andere AW-laadpuck nog niet. Dat zou ik nog wel eens kunnen proberen.
Waarom niet aankaarten bij Apple? Zoals je aangeeft klopt er iets niet dus is het aan hen om dit op te lossen. Scheelt je een hoop frustratie :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
THE_BASE schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:05:
[...]

Maak je maar niet te druk, hier een Watch Series 6 die na 1,5 jaar met netjes oplaadgedrag op 92% zit. Het zegt niet altijd iets.
Nou, als ik nu naar Apple ga om m'n batterij te laten vervangen dan zou ik het wel handig vinden om te weten hoe ik de volgende keer kan voorkomen dat m'n batterij na net 2 jaar gebruikt nog maar een capaciteit heeft van 78%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Ik zit in een dubio, ik wil het hardlopen weer oppakken en daarvoor aan het rondneuzen voor een horloge. Je hebt dan een instapper a la een Forerunner 55, maar die zijn verder redelijk beperkt. Een Forerunner 245 is wat uitgebreider, maar kost dan 250 euro. Vanaf daar is het een small leap (iets met scope creep :P ) naar een Venu 2 of een Apple Watch SE. Maar dan komt ASR Vitality weer om de hoek kijken...

Concreet heb ik de volgende opties open staan:
€188,- Forerunner 55 (puur voor hardlopen) + Goedkoop, - minder smart
€269 Vivoactive 4 +smart, daily use, - minder goed scherm, minder smart dan Apple
€350,- Venu 2 +Smartwatch functionaliteit, beter scherm, betaalmogelijkehdi - minder smart dan een apple voor het geld
€315,- Apple Watch SE +Smart, daily use, - accuduur, niet specifiek gericht op sport

Bovenstaande zijn prijzen van Bol, ik heb nog een cadeaukaart liggen hiervoor :)

Outsider optie: Apple watch 7 via ASR Vitality, Investering €450, reeële cashback helft van het bedrag, netto investering 225 euro.

Ik neig momenteel heel erg naar de Apple Watches, zijn die inderdaad prima geschikt voor (basic) hardlopen, of ga ik functies missen die een van de Garmins wel heeft?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
NoepZor schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:07:

Outsider optie: Apple watch 7 via ASR Vitality, Investering €450, reeële cashback helft van het bedrag, netto investering 225 euro.
Hoezo de helft? ik ga gewoon voor 100%.
Februari was daarvoor de moeilijkste maand, die heb ik gehaald dus de rest moet ook kunnen (hooguit eens een stukje missen door corona of vakantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik zit in een dubio, ik wil het hardlopen weer oppakken en daarvoor aan het rondneuzen voor een horloge. Je hebt dan een instapper a la een Forerunner 55, maar die zijn verder redelijk beperkt. Een Forerunner 245 is wat uitgebreider, maar kost dan 250 euro. Vanaf daar is het een small leap (iets met scope creep :P ) naar een Venu 2 of een Apple Watch SE. Maar dan komt ASR Vitality weer om de hoek kijken...

€269 Vivoactive 4 +smart, daily use, - minder goed scherm, minder smart dan Apple
€350,- Venu 2 +Smartwatch functionaliteit, beter scherm, betaalmogelijkehdi - minder smart dan een apple voor het geld
€315,- Apple Watch SE +Smart, daily use, - accuduur, niet specifiek gericht op sport

Bovenstaande zijn prijzen van Bol, ik heb nog een cadeaukaart liggen hiervoor :)

Ik neig momenteel heel erg naar de Apple Watches, zijn die inderdaad prima geschikt voor (basic) hardlopen, of ga ik functies missen die een van de Garmins wel heeft?
Ik kan zeggen als 'basic' hardloper dat ik prima uit de voeten kan met de Apple Watch. Aan de andere kant heb ik nooit een smartwatch van een andere merk gehad dus wat niet weet wat niet deert :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
sjimmie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Hoezo de helft? ik ga gewoon voor 100%.
Februari was daarvoor de moeilijkste maand, die heb ik gehaald dus de rest moet ook kunnen (hooguit eens een stukje missen door corona of vakantie)
Streven is dan uiteraard 100% maar meer realistisch haal ik wel 2000 punten in de maand. Dan gaat er in ieder geval de helft af en is alles wat ik meer haal een bonus. De oude grens was 2500 / maand voor 100% cashback, dat was wat makkelijker te halen. Vandaar dat ik nu even reken met de 50% cashback. Uiteindelijk is het horloge dan goedkoper dan een SE / Garmin horloge, alleen moet ik dan nu voorschieten. Nouja maar gewoon doen anders :) De bol kaart verslijten we wel aan andere zaken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
NoepZor schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:37:
[...]
Streven is dan uiteraard 100% maar meer realistisch haal ik wel 2000 punten in de maand.
offtopic dus mijn laatste reply hierover.

neem 30 dagen in een maand.
2x per week een half uurtje hardlopen a 150 punten en de andere dagen een half uurtje goed doorwandelen a 100 punten. Dat levert ongeveer 3500 punten per maand op. Met iets vaker hardlopen en een aantal maanden met een extra dag, red je het dus nog makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

The Legend

*Plop*

Als je in een half uur 10.000 stappen (100 punten) kunt wandelen, dan wil ik niet weten wat voor jou hardlopen is :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
The Legend schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:34:
Als je in een half uur 10.000 stappen (100 punten) kunt wandelen, dan wil ik niet weten wat voor jou hardlopen is :+
10000 stoppen in een half uur dat is flink door rennen.
Een uur echt flink doorwandelen kan je 6000/8000 stappen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Laatst online: 13:34
Sinds kort ook een AW7 hier.

Valt mij op dat whatsapp berichten wel een notificatie geven op mijn AW maar niet meer op mijn iphone. (Beide met scherm uit wel.)

Kan ik ervoor zorgen dat mijn iphone’s scherm ook oplicht als ik een nieuw bericht krijg?

Edit: inmiddels gevonden: Blijkbaar gaan Meldingen naar de Apple Watch of naar de iPhone, maar niet naar beide.

[ Voor 37% gewijzigd door roT- op 25-03-2022 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@roT- Volgens mij komt dat als je ze op je Watch heb gelezen en wis heb gedaan.
Laat je ze daar staan na lezen dus niet op wis drukken blijven ze op iPhone staan tot je ze gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
The Legend schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:34:
Hoezo 10000 stappen?
30 minuten met een hartslag op minstens 60% van je max is gewoon 100 punten.
Dat haal ik, mijn vrouw en onze zoon (die wel flink moet doorlopen omdat zijn max hoger ligt vanwege zijn lagere leeftijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

The Legend

*Plop*

sjimmie schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:32:
[...]

Hoezo 10000 stappen?
30 minuten met een hartslag op minstens 60% van je max is gewoon 100 punten.
Dat haal ik, mijn vrouw en onze zoon (die wel flink moet doorlopen omdat zijn max hoger ligt vanwege zijn lagere leeftijd).
Ah zo, nee dat haal ik bij lange na niet met wandelen. Punten op hartslag haal ik alleen met hardlopen, en dan doe ik de 30 minuten op 70% voor 150 punten.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:29
Voor de geïnteresseerden, Apple Watch vandaag in de dagdeal bij bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Sinds de laatste watchOS versie toont mijn AW de melding ‘iPhone van meesje’ achtergelaten wanneer ik mijn auto verlaat zonder mijn iPhone mee te nemen. Wel netjes een dergelijke melding.
Verder toont Siri nu geen tekst meer over de volle breedte breedte maar hooguit de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb nu al twee keer ervaren dat na ruim een halve dag de accu nog maar op 10% zit. Dit is niet elke dag het geval. Op goede dagen staat aan het einde van de dag het percentage op 56%. Ook wordt er regelmatig aangegeven en dat er geen WiFi verbinding gemaakt kan worden. Dit alles sinds de laatste watchOS update. Het betreft een AW4. Herkennen jullie dit? Bij batterijconditie wordt 89% getoond onder maximumcapaciteit.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 29-03-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:14
@meesje Ik herken dat niet. Ik heb wel een AW7 met nog een 100% accucapaciteit. Ik heb mijn Always-On display uitgezet en haal met gemak de 2e avond. De ene keer nipt met enkele procenten over, maar dan weer zo'n 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 20:24
Aghanim schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:24:

Ik heb sinds 8.5 ook problemen met snelladen. Thuis gebruik ik de nieuwe belkin 3 in 1 lader die snelladen ondersteund, dit werkte perfect tot de laatste update. Nu moet ik de watch op de lader leggen, na een paar minuten eraf halen en dan weer terugleggen, alleen dan laadt hij snel op.

Dit geldt ook voor de originele snellaad puck die meegeleverd is in combinatie met een samsung quickcharge blokje. Met een Apple 20W blokje werkt het wel in 1 keer.

Best wel kwalijk aangezien de Belkin lader een in de Apple store gekocht product is van 150 euro.

Niet precies jouw probleem volgens mij maar er gaat wel wat mis na de update naar 8.5 bij meerdere mensen, kijk maar eens op reddit of op het support forum van Apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@mitchellK dank voor de info. Bij mij werkt dezelfde oplossing ook. Net zo vaak opnieuw in de oplader leggen totdat er wel snel geladen wordt. Irritant. Wel ‘blij’ te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Dan zal het niet aan mijn hardware liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 16:11
Aghanim schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:57:
@mitchellK dank voor de info. Bij mij werkt dezelfde oplossing ook. Net zo vaak opnieuw in de oplader leggen totdat er wel snel geladen wordt. Irritant. Wel ‘blij’ te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Dan zal het niet aan mijn hardware liggen.
Kan je nog ergens zien dat er snel geladen wordt of moet je dan gewoon kijken hoe snel je accu weer vol is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
robcoenen schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Ik ben benieuwd hoelang de Series 4 updates gaat ontvangen. Dit was de eerste Watch met een 64-bit processor evenals dat het de eerste versie was met 1GB RAM. Het geheugen is gelimiteerd op 16GB daar waar alles nieuwer dan de Series 4 (dus de Series 5, 6, 7 en SE) 32GB hebben meegekregen.

Ik ben het overigens met je eens. Gevoelsmatig beginnen we nu ook op het punt te raken dat smartwatches volwassen aan het worden zijn en daardoor er meer aandacht kan en mag liggen op de levensduur en er minder aandacht uit kan/mag gaan naar nieuwe features.

Overigens blijf ik het merkwaardig vinden dat ze de Series 3 nog zo lang ondersteunen. Deze heeft als laatste Apple Watch nog altijd een 32-bit processor en nog geen gigabite aan RAM. Ik heb het idee dat ze pas echt hebben kunnen doorbouwen aan het platform sinds de overgang naar de Series 4.
Ik wou hier nog even op terug komen.

Ik volg je volledig. In deze markt doet apple het ook voorbeeldig. De Watch 3 is uit 2017, en dit soort kleine 'gadget' devices 5 jaar na datum nog ondersteunen, dat doet niemand ze na.

Het andere kamp zit vol naamloze/marketing fabrikanten die op een parts-list website van OEM een goedkope qualcom 3100 smartwatch in elkaar klopten, hun merk er op kleven en op de markt dumpen voor een snelle cash grab. Beetje meeliftend op het succes en de kwaliteit (en de verwachtingen!) die apple had gebracht, in de hoop een aantal consumenten te misleiden.

Groteske rommel die toen ze uit kwamen al bijna waardeloos traag waren, laat staan met een update van Wear OS. Het kan haast niet anders dat al die watches na een jaar al op een landfill liggen, of ongebruikt in een lade. Die waardeloze benadering had potentieel de hele markt om zeep kunnen helpen.

Zoals steeds is het weer samsung geweest die nog het meest verantwoordelijk is omgesprongen met het smart watch concept in android land. Android is samsung veel verschuldigd. Ondanks hun vele gebreken (en die zijn er genoeg!) is Samsung toch echt wel de steward op gebied van kwaliteit en serieuze inspanning.

Terug naar apple watch. Om een volledig nieuw product te lanceren heeft apple dat dus nog best netjes gedaan. De apple watch 1 en 2 zijn nu wel volledig obsolete. Dat is jammer, maar ik denk ook niet dat ze in erg grote oplages zijn gemaakt. Eerder voor de early adopter. Vergelijkbaar met de eerste iPhones.

Het is inderdaad ook zo dat de meest gebruikelijke tech gadgets nu ook volwassen zijn. Smartphones tussen 2010 en 2015 moesten ook elk jaar vervangen worden, nu haal je gemakkelijk vijf jaar indien ze niet kapot vallen.

Het is wel jammer dat fabrikanten de milieu-effecten van het versneld upgraden bij de introductie van een nieuwe product categorie zomaar op de maatschappij/consument kunnen afwikkelen. Die eerste, trage, ontoereikende, producten zijn nodig om te kunnen ontwikkelen en evolueren. Een 'beta-fase' voor hardware zeg maar. En dat moeten ze ook doen om niet te laat te zijn. Als je te lang wacht tot het product volwassen is, ben je gewoon te laat. Maar ze zouden dat soort 'eerste modellen' verplicht moeten kunnen terugnemen en zo goed mogelijk recyclen. Of een soort abonnementsmodel waarbij je ze snel of jaarlijks kan omwisselen.

De enorme potentie van de huidige apple chips belooft veel goeds. Volgens mij kan de apple watch 7, puur gekeken naar software en cpu-potentie, gemakkelijk +-8 jaar mee. Spijtig genoeg blijft de batterij (en misschien ook de OLED) een 'wear' item die de toch vervangaankopen zal forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Amos_x schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Ik wou hier nog even op terug komen.

Ik volg je volledig. In deze markt doet apple het ook voorbeeldig. De Watch 3 is uit 2017, en dit soort kleine 'gadget' devices 5 jaar na datum nog ondersteunen, dat doet niemand ze na.

Het andere kamp zit vol naamloze/marketing fabrikanten die op een parts-list website van OEM een goedkope qualcom 3100 smartwatch in elkaar klopten, hun merk er op kleven en op de markt dumpen voor een snelle cash grab. Beetje meeliftend op het succes en de kwaliteit (en de verwachtingen!) die apple had gebracht, in de hoop een aantal consumenten te misleiden.

Groteske rommel die toen ze uit kwamen al bijna waardeloos traag waren, laat staan met een update van Wear OS. Het kan haast niet anders dat al die watches na een jaar al op een landfill liggen, of ongebruikt in een lade. Die waardeloze benadering had potentieel de hele markt om zeep kunnen helpen.

Zoals steeds is het weer samsung geweest die nog het meest verantwoordelijk is omgesprongen met het smart watch concept in android land. Android is samsung veel verschuldigd. Ondanks hun vele gebreken (en die zijn er genoeg!) is Samsung toch echt wel de steward op gebied van kwaliteit en serieuze inspanning.

Terug naar apple watch. Om een volledig nieuw product te lanceren heeft apple dat dus nog best netjes gedaan. De apple watch 1 en 2 zijn nu wel volledig obsolete. Dat is jammer, maar ik denk ook niet dat ze in erg grote oplages zijn gemaakt. Eerder voor de early adopter. Vergelijkbaar met de eerste iPhones.

Het is inderdaad ook zo dat de meest gebruikelijke tech gadgets nu ook volwassen zijn. Smartphones tussen 2010 en 2015 moesten ook elk jaar vervangen worden, nu haal je gemakkelijk vijf jaar indien ze niet kapot vallen.

Het is wel jammer dat fabrikanten de milieu-effecten van het versneld upgraden bij de introductie van een nieuwe product categorie zomaar op de maatschappij/consument kunnen afwikkelen. Die eerste, trage, ontoereikende, producten zijn nodig om te kunnen ontwikkelen en evolueren. Een 'beta-fase' voor hardware zeg maar. En dat moeten ze ook doen om niet te laat te zijn. Als je te lang wacht tot het product volwassen is, ben je gewoon te laat. Maar ze zouden dat soort 'eerste modellen' verplicht moeten kunnen terugnemen en zo goed mogelijk recyclen. Of een soort abonnementsmodel waarbij je ze snel of jaarlijks kan omwisselen.

De enorme potentie van de huidige apple chips belooft veel goeds. Volgens mij kan de apple watch 7, puur gekeken naar software en cpu-potentie, gemakkelijk +-8 jaar mee. Spijtig genoeg blijft de batterij (en misschien ook de OLED) een 'wear' item die de toch vervangaankopen zal forceren.
En dan zelf toch geen Apple Watch willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Haga schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:45:
[...]
En dan zelf toch geen Apple Watch willen hebben?
Er zijn wel meerdere productklasses waar ik positieve zaken in kan waarderen. Maar ik hoef niet alles te hebben. Supercars bvb :D

Nee, zonder gekheid, ik heb een forerunner 245 gekocht om even te proeven van 'wearables' en wat ze kunnen toevoegen (was met korting 160 euro), zonder mezelf teveel te moeten 'verplichten' tot een zeker gebruikspatroon. En dat bevalt prima.

Uit dat gebruik heb ik geleerd dat een product als een garmin veel beter aansluit bij wat ik kan en wil aanvaarden. Geen device die eigenlijk constant je aandacht opeist, maar die je kan gebruiken in fuctie van wat je wil doen.

Uteindelijk zijn er naar mijn mening twee functies van wearables. Een notificatie 'extender' en 'health'. De health suite van garmin is top. Voor de lichte activiteit die ik doe (fietsen, wandelen, lopen ...) is het erg goed opgezet. En het kan syncen met apple health.

De notificaties kwamen in eerste instantie ook door, maar dat heb ik meteen afgezet. Vond het maar storend om op de pols een trilling te krijgen bij elke notificatie. Geen idee wat ik daar mee moet. Ik gebruik al 12 jaar een smartphone om comfortabel, op een groter scherm, overzichtelijk, notificaties en berichten af te handelen op mijn manier en wanneer ik het wil. En op de smartphone heb ik daar veel meer controle over dan wanneer notificaties meteen doorgeseind worden naar m'n pols.

De forerunner 245 is ultra cheap, maar dat vind ik niet erg want wordt enkel gebruikt om activiteit te tracken. Cheap plastiek bandjes, plastiek sluiting, schermpje van een yoghurt potje, noem maar op...

Maar indien ik iets luxer wil ga ik wel weer meteen kijken bij Garmin. De fenix of venu zijn al een heel stuk luxer en ook met saffier glas te krijgen. Een fenix is gemakkelijk 600+ euro, maar dan geef ik liever 600 euro uit aan een fenix dan 300 aan een apple watch.

Ik heb steeds een voorkeur gehad voor apparaten met 'focus' en een duidelijke use case. Dat is garmin wel, en andere smartwatches minder (voor mij dan).

Ik zag onlangs een watch 4 van samsung. Dat ontwerp vind ik goed! Is puur smaak en voorkeur, maar rond vind ik sowieso beter dan vierkant. En dan die roterende bezel is gewoon 'pure genuis' _/-\o_ Vind het erg natuurlijk om op een ronde watch de roterende bezel te kunnen gebruiken. Erg fijn hoe ze iets analoog wat al 70+ jaar soms op een mechanisch horloge zit, naadloos kunnen vertalen naar een digitaal horloge.

En dat is het laatste puntje in het voordeel van een garmin: batterijduur. Echt een non-issue. Je kan het gebruiken, een paar dagen opzij leggen, en dan terug oppakken zonder naar een dood horloge te staren en de lader te moeten vinden. Als je een apple watch eenmalig vergeet om te doen, sta je op het eind van de dag of de volgende ochtend voor een leeg horloge. Het is al gemeld, maar een apple watch dragen is "alles of niets", en dat is moeilijk als je soms ook klassieke horloges draagt.

Van zodra apple een sport focussed watch uitbrengt met meerdere dagen batterijduur (en daar mag dan een goedkoop translucent lcd-tje in), ben ik de eerste die er 1 koopt. In de huidige vorm voegt het voor mij niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
@Amos_x

Duidelijke verhaal.

Het is zoals altijd: keuzes, keuzes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:53
WatchOS 8.5.1 is uit. Hopelijk lost dit ook eens de batterijproblemen op, niet normaal hoe snel mijn AW leegloopt sinds de laatste versies.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:14
@Davidas Ik zag inderdaad vanmorgen dat 8.5.1 getracht was te installeren vannacht. Wel hadden we een stroomstroing gehad vannacht, waardoor de WiFi er dus uit heeft gelegen, maar omdat ik vanmorgen zag dat iOS (en iPadOS) ook een update 15.4.1 heeft gehad weet ik niet of en wat nu de oorzaak was van het niet kunnen installeren van 8.5.1 vannacht. In ieder geval straks nog eens proberen. 15.4.1 loopt nu binnen.

Maar van de gemelde battery-bugs heb ik met mijn iPhone 13 Pro Max en AW 7 geen last gehad. Wel leek mijn iPad wat sneller leeg te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022

Forerunner 245 nu op Amazon.de voor 170 eur flitspreis. Weinig geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjimmie
Mezkeijou schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:34:
[...]

Ook weinig Apple Watch _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Mezkeijou schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:34:
[...]

Dank voor het melden, maar ik ben inmiddels in het bezit van de Apple Watch 7 via ASR. Ik heb de midnight versie genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
RicoK schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:03:
@Davidas

Maar van de gemelde battery-bugs heb ik met mijn iPhone 13 Pro Max en AW 7 geen last gehad. Wel leek mijn iPad wat sneller leeg te geraken.
Off-topic (sorry) Aan die battery bugs mag apple wel eens wat doen. Dat heeft me feitelijk 560 euro gekost.

In 2020 een iPhone SE 2020 aangeschaft. Van in het begin had die elke nacht een 15-20-25% battery drain. Onverklaarbaar en enorm, op geen enkele andere iPhone meegemaakt. In de apple store werd niet zomaar ingegaan op het feit dat dit een 'defect' product was (getuige ook andere meldingen van gebruikers met hetzelfde probleem). Er werd je aangeraden om background app refresh uit te zetten. Daar sta je dan tegenover een 'genius bar robot' die gewoon z'n riedeltje afhaspelt.

Uiteindelijk genoodzaakt om de iPhone 's nachts steeds aan de lader te hangen (wat ik normaal nooit doe). Op een jaar tijd battery health 85% of zo.

Enige tip: let goed op met je apple producten, probeer langdurig laden te vermijden. En ga zo snel mogelijk verhaal halen indien het verbruik of gedrag volgens jullie niet kloppen. Zelf te lang gewacht en me laten afwimpelen, met bovenstaand resultaat.

Edit: ontopic ;) wachten op de mythische iOS update die dat allemaal zou moeten fixen is nergens op gebaseerd. Wishfull thinking (magical thinking). Batterijgedrag is nooit echt beter geworden, puur een gevalletje geluk/kansspel

[ Voor 12% gewijzigd door Amos_x op 01-04-2022 13:53 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires