En jij had misschien beter leraar moeten worden. Bah, wat een vervelend belerend toontje.sjimmie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:56:
[...]
Je mag gewoon toegeven dat je het vantevoren niet goed had uitgezocht. Dat het jou tegenvalt is het resultaat van dat je iets verwachtte wat simpelweg niet waar is. "Tegenvallen" zou iets zijn wat anders is voorgesteld, feit is iets wat gewoon zo is. Dit is een feit.
Het is gewoon een feit dat een AW geen fitbix is, en idem andersom.
Als ze op alle vlakken hetzelfde waren, hadden we ook geen keuze.
[...]
Dat dan wel, maar zoals Apple hem heeft gemaakt dus niet.
Naast vo2max ook zaken zoals HRV. (en saturatie, en werkelijke slaap, en zo wel meer)
Ik vind het gewoon flauw om apple de schuld te geven van een foute keuze en dan achteraf op tweakers te klagen.giantgiantus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:27:
[...]
En jij had misschien beter leraar moeten worden. Bah, wat een vervelend belerend toontje.
[ Voor 20% gewijzigd door sjimmie op 31-01-2022 09:25 ]
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Mijn aw heeft een ritme stoornis opgespoord en zonder had dat vele malen langer geduurd.
Jaren ook een Fitbit ernaast gehad en dan was de aw toch echt beter.
Jaren ook een Fitbit ernaast gehad en dan was de aw toch echt beter.
Je hebt wel gelijk dat ik geen goede toon gebruikte.giantgiantus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:27:
[...]
En jij had misschien beter leraar moeten worden. Bah, wat een vervelend belerend toontje.
@OMD mijn excuses.
Over de ECG gesproken.. Hoe kan ik de interval van die meting instellen? Ik zie op mijn AW 6 wel eens het rode licht branden wat zou betekenen dat hij zo'n meting doet, echter als ik in de "Gezondheid" app(wat een draak van een app overigens, niks logisch in te vinden) kijk, zie ik dat de laatste ECG in Augustus was?? Ik zou dat wel dagelijks willen hebben..
Volgens mij moet je een echte ECG zelf starten?pixels66 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:46:
Over de ECG gesproken.. Hoe kan ik de interval van die meting instellen? Ik zie op mijn AW 6 wel eens het rode licht branden wat zou betekenen dat hij zo'n meting doet, echter als ik in de "Gezondheid" app(wat een draak van een app overigens, niks logisch in te vinden) kijk, zie ik dat de laatste ECG in Augustus was?? Ik zou dat wel dagelijks willen hebben..
edit: rood is voor de saturatie (groen is voor hartslag).
[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 31-01-2022 09:50 ]
Je hebt gelijk, ik vergis me. Rode licht heeft met saturatie te maken, ECG gaat via de crown... Hoe kan de Apple Watch dan automatisch stoornissen ontdekken...?sjimmie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:48:
[...]
Volgens mij moet je een echte ECG zelf starten?
https://www.apple.com/healthcare/apple-watch/pixels66 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Je hebt gelijk, ik vergis me. Rode licht heeft met saturatie te maken, ECG gaat via de crown... Hoe kan de Apple Watch dan automatisch stoornissen ontdekken...?
In aanvulling op @sjimmie: stoornis*.pixels66 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Je hebt gelijk, ik vergis me. Rode licht heeft met saturatie te maken, ECG gaat via de crown... Hoe kan de Apple Watch dan automatisch stoornissen ontdekken...?
Hele toffe functie en erg handig hoor, zeker voor hartpatienten danwel zij met verhoogd risico (en wat minder voor hypochonders
[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 31-01-2022 10:10 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik denk dat Apple het ook nooit bedoeld heeft als medisch apparaat, maar als hulpmiddel.WhatsappHack schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:08:
[...]
In aanvulling op @sjimmie: stoornis*.Hij kan in principe enkel vermoeden op atriumfibrilleren detecteren. (En te lage/te hoge hartslag, maar dat leek me nogal wiedes en is niet perse een stoornis.
) Op de achtergrond met de hartslagmeter gaat dat natuurlijk moeilijker en minder accuraat dan met de ECG-functie om tal van redenen. Andere ritmestoornissen kunnen soms weliswaar duidelijk worden uit de ECG (neem bijvoorbeeld AV-NRT of andere SVT’s als voorbeeld; de watch kan die niet “detecteren” (zal iets geven als “hoge hartslag” of “onbeslist”), maar het is wel duidelijk te zien: geen p-golven, achterlijk hoge hartslag, et cetera.; ook kan in principe worden afgeleid of er sprake is van verhoogde QTc-interval, verlengde QRS, het (veelvuldig) voorkomen van PAC’s, etc. etc.), maar kan de Watch allemaal zelf geen oordeel over geven en spuugt dan simpelweg uit dat ie ‘t niet weet en soms alsnog gewoon “sinus”. Je moet de strip dan zelf (laten) beoordelen. En het blijft natuurlijk een meting met 1-lead… Daarvan zijn de diagnostische waarde en de mogelijkheden sowieso nogal laag en ‘t helpt niet dat de Watch soms wat noisy is, zeker als je zweet.
Hele toffe functie en erg handig hoor, zeker voor hartpatienten danwel zij met verhoogd risico (en wat minder voor hypochonders), begrijp me niet verkeerd
, maar diagnostisch wel beperkt. Laat staan dus die achtergrondmetingen waar op basis van je hartslag zonder elektrische activiteit te meten een oordeel geveld moet worden.
"Zonder" weet je niks, "met" heb je enige kans op detectie.
Misschien dat ik iets over het hoofd zie.
Sinds kort (lees: een paar dagen) unlocked mijn Watch niet meer als ik inlog op mijn iPhone.
Ik heb zelfs de Watch 6 unpaired en opnieuw gekoppeld.
Sinds kort (lees: een paar dagen) unlocked mijn Watch niet meer als ik inlog op mijn iPhone.
Sinds gisteren overgestapt van een series 0 naar een series 7.. man wat een verschil, zó soepel.
Ik heb lang getwijfeld welke maat ik zou kiezen. Het oorspronkelijke idee was 45mm voor het grotere scherm, maar na het lezen van wat reviews en het bekijken van wat YouTube filmpjes toch geconcludeerd dat 41mm beter zou passen.
Op de gok toch maar de cellular editie gekozen, hopend dat KPN snel met multisim komt. Overstappen naar T-Mobile is geen optie wegens slechte dekking hier.
:strip_exif()/f/image/lbRJ9kA4QImA8FoQPx7OxaLR.jpg?f=fotoalbum_large)
En nu even dit topic teruglezen om te kijken wat er allemaal nieuw is
Ik heb lang getwijfeld welke maat ik zou kiezen. Het oorspronkelijke idee was 45mm voor het grotere scherm, maar na het lezen van wat reviews en het bekijken van wat YouTube filmpjes toch geconcludeerd dat 41mm beter zou passen.
Op de gok toch maar de cellular editie gekozen, hopend dat KPN snel met multisim komt. Overstappen naar T-Mobile is geen optie wegens slechte dekking hier.
:strip_exif()/f/image/lbRJ9kA4QImA8FoQPx7OxaLR.jpg?f=fotoalbum_large)

Hij meld ook als je hartslag langer een bepaalde hoogte of laagte heeft.pixels66 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Hartkloppingen voel je wel en dan kan je zelf kiezen om een ecg te maken.
Die ecg’s heb ik uitgeprint en mee genomen naar de spoed en de cardioloog later.
Zo heeft het mij dus geholpen om te zien wat het was en wat er moest gebeuren wist de cardioloog.
Haha nou succes... hier een hulpkeAinnir schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:38:
Topicreeks: [Apple Watch] Ervaringen & Discussie
En dan kun je beginnen bij
yorroy in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 2" met de eerste aankondiging van de Series 2... nog maar +/- 500 pagina's te gaan
Maar ontopic; veel plezier natuurlijk met je nieuwe speelgoed
youtube.com/@hisrep
Even mijzelf quoten.i2Paq schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:53:
Misschien dat ik iets over het hoofd zie.
Het is dus een nieuwe manier van unlocken op de 6 (en ik vermoed ook de 7). Je krijgt dus een melding en als je daar niet op reageert wordt je Watch netjes unlocked.
Dat duurt dus even.
Op mijn 4 werkt het nog als "van ouds".
Vandaar mijn verwarring.
Edit: en een nieuwe WatchOS (8.4.1).
[ Voor 3% gewijzigd door i2Paq op 03-02-2022 08:51 ]
Dan hebben ze nog minder dan 2 maanden de tijd. Ik vind het frappant dat kpn op het moment van de 4G aankondiging, gecommuniceerd heeft deze te gaan ondersteunen. Dit riekt naar opportunisme en misleiding van de klant.JWHtje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:56:
[...]
Ze hebben mij van de week verzekerd dat het Q1 2022 zal zijn voor KPN.
Heb dus op de gok een cellular AW7 gekocht.
Ik wil mss de 7 kopen (45mm), ik heb een 5.
Ik twijfel echter of ik dit wel moet doen, ga ik er veel van merken? Zuurstof meten lijkt mij wel tof, maar ik las dat dit niet echt betrouwbaar is.
Geld heb ik genoeg dat is het probleem niet. Mar wil geen geld over de balk zomaar gooien. Oude wil ik dan weggeven aan mijn zusje
Ik twijfel echter of ik dit wel moet doen, ga ik er veel van merken? Zuurstof meten lijkt mij wel tof, maar ik las dat dit niet echt betrouwbaar is.
Geld heb ik genoeg dat is het probleem niet. Mar wil geen geld over de balk zomaar gooien. Oude wil ik dan weggeven aan mijn zusje
De 7 heb ik voor kerst van mijn vrouw gehad. Ik kom ook van een 5 en wilde ook nog niet over eigenlijk naar een 7, dus het kwam als complete verassing. Ik moet zeggen dat het grotere scherm toch wel erg fijn is en snel wend, kijkt erg prettig maar het is maar net hoeveel je via je watch doet. Als ik mijn 5 om doe (die gebruik ik tegenwoordig voor slapen en sporten) dan merk je dat toch wel. Verder zit er vrijwel geen verschil tussen die twee en als ik hem niet had gekregen had ik nu nog dagelijks mijn 5 gebruikt, wachtend op grotere veranderingen in de watch.TweakerVincent schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:35:
Ik wil mss de 7 kopen (45mm), ik heb een 5.
top, ik heb hem besteldBulligan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:50:
[...]
De 7 heb ik voor kerst van mijn vrouw gehad. Ik kom ook van een 5 en wilde ook nog niet over eigenlijk naar een 7, dus het kwam als complete verassing. Ik moet zeggen dat het grotere scherm toch wel erg fijn is en snel wend, kijkt erg prettig maar het is maar net hoeveel je via je watch doet. Als ik mijn 5 om doe (die gebruik ik tegenwoordig voor slapen en sporten) dan merk je dat toch wel. Verder zit er vrijwel geen verschil tussen die twee en als ik hem niet had gekregen had ik nu nog dagelijks mijn 5 gebruikt, wachtend op grotere veranderingen in de watch.
Die 7 ervaar ik als, it just works!
Mooi groot scherm, snel en zeker kras bestendig. (Gewone 7 45mm)
Uiteindelijk niet gekozen voor een duurdere, ben al tevreden met deze “instap”.
Mooi groot scherm, snel en zeker kras bestendig. (Gewone 7 45mm)
Uiteindelijk niet gekozen voor een duurdere, ben al tevreden met deze “instap”.
Ik heb nog een 3 werkend, maar de 7 begint wel erg verleidelijk te worden.
Denk toch nog maar wachten tot de 8 uit komt, om dan vanaf de release een nieuwe te hebben.
Formaat van beeldscherm is toch wel een erg verschil nu tussen de 3 en de 7
Denk toch nog maar wachten tot de 8 uit komt, om dan vanaf de release een nieuwe te hebben.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ligt het aan mij, of is het voelbare trilpatroon veranderd wanneer je een inkomende oproep krijgt? Het voelt anders sinds 8.4.1.
Iemand ook opgevallen?
Iemand ook opgevallen?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ja! Toevallig vanochtend twee gesprekken gemist waar ik helemaal niets van begreep. Toen even zitten pielen met trilpatroon normaal en prominent, maar dat is niet zo prominent meer.freddyathlon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:19:
Ligt het aan mij, of is het voelbare trilpatroon veranderd wanneer je een inkomende oproep krijgt? Het voelt anders sinds 8.4.1.
Iemand ook opgevallen?
Ik dacht even dat ik gek geworden was haha, maar ben dus niet de enige.CarbonCopy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:53:
[...]
Ja! Toevallig vanochtend twee gesprekken gemist waar ik helemaal niets van begreep. Toen even zitten pielen met trilpatroon normaal en prominent, maar dat is niet zo prominent meer.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ik heb op dit moment de Watch 7 in Midnight alu.
Deze wil ik verkopen en gaan voor de stainless steel graphite.
Nu heeft Apple op hun website zo’n setje staan met de Milanese loop. Een schitterend bandje natuurlijk, maar ik lees her en der dat deze krassen veroorzaakt aan de kast van de Watch.
Is dit nog steeds zo of heeft Apple hier iets op bedacht inmiddels?
Ik heb geen dock of iets en leg de Watch gewoon plat neer om te laden. Kan dit bandje ook helemaal plat worden gelegd, of blijft deze altijd in elkaar zitten waardoor hij dus bij plat leggen de sensoren op de achterkant kan raken?
Nu heeft Apple op hun website zo’n setje staan met de Milanese loop. Een schitterend bandje natuurlijk, maar ik lees her en der dat deze krassen veroorzaakt aan de kast van de Watch.
Ik heb geen dock of iets en leg de Watch gewoon plat neer om te laden. Kan dit bandje ook helemaal plat worden gelegd, of blijft deze altijd in elkaar zitten waardoor hij dus bij plat leggen de sensoren op de achterkant kan raken?
Ik heb de zwarte Milanese loop 2 jaar icm de AW5 gebruikt en sinds release de 7. Normaal gebruikt/neergelegd en dit heeft geen noemenswaardige krassen opgeleverd. Ik kan me wel voorstellen dat als je de aw afdoet en ermee gaat gooien dit krassen kan opleveren. Het bandje is overigens niet helemaal los te halen, het zal altijd een gesloten rondje zijn.freddyathlon schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:58:
Ik heb op dit moment de Watch 7 in Midnight alu.
Lol. Dit is nu de 8e keer ofzo dat dit gevraagd wordt hier in dit topic, en gebaseerd op 1 enkele gebruiker ooit die dat had, ergens in 2016 ofzo 1 foto. De grote vraag was vooral was hij laks of doen al die andere honderdduizenden (zo niet miljoenen) gebruikers met zo'n bandje er normaal mee... je kan het antwoord radenfreddyathlon schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:58:
Een schitterend bandje natuurlijk, maar ik lees her en der dat deze krassen veroorzaakt aan de kast van de Watch.
De korte samenvatting is wees gewoon voorzichtig met dat bandje in een tas proppen met je watch erbij, maar met normaal gebruik heb je nergens last van. Ik heb dat ding ook al 3-4 jaar liggen zonder enig probleem.
Is toch wel een mooi voorbeeld hoor hoe hardnekkig sommige dingen op internet blijven ronddwalen... honderden mensen die overal op fora aangeven nergens last van te hebben bij gebruik, toch plopt elke keer weer die ene foto van die ene gebruiker op door weer een nieuwe klant die zich zorgen maakt
[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 08-02-2022 20:20 ]
youtube.com/@hisrep
Tja, daarbij ook nog in het verkeerde topic. Er is een mooi apart topic voor bandjes etc..DeNachtwacht schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:17:
[...]
Lol. Dit is nu de 8e keer ofzo dat dit gevraagd wordt hier in dit topic, en gebaseerd op 1 enkele gebruiker ooit die dat had, ergens in 2016 ofzo 1 foto. De grote vraag was vooral was hij laks of doen al die andere honderdduizenden (zo niet miljoenen) gebruikers met zo'n bandje er normaal mee... je kan het antwoord raden
De korte samenvatting is wees gewoon voorzichtig met dat bandje in een tas proppen met je watch erbij, maar met normaal gebruik heb je nergens last van. Ik heb dat ding ook al 3-4 jaar liggen zonder enig probleem.
Is toch wel een mooi voorbeeld hoor hoe hardnekkig sommige dingen op internet blijven ronddwalen... honderden mensen die overal op fora aangeven nergens last van te hebben bij gebruik, toch plopt elke keer weer die ene foto van die ene gebruiker op door weer een nieuwe klant die zich zorgen maakt
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik heb een tijd met veel plezier een AW6 gebruikt, ook voor sporten. De OHR (pols hartslag) was ongekend goed in zowel aantal bpm als de snelheid van pieken en dalen. Waar de duurdere Garmins stuklopen op interval en krachttraining kon ik dit met mijn 6 vrij goed tracken. Vergelijkingen deed ik met een Fenix 6 met Polar H9 borstband.
Heb nu de AW7 en de eerste 2 trainingen zijn verre van positief qua hartslag nauwkeurigheid. De eerste 3 min is de hartslag structureel te laag en schiet dan ineens 30-40 slagen omhoog naar een logisch getal. Ook de snelheid van pieken en dalen klopt totaal niet. Het lijkt net alsof er maar 1x per 5 sec een nieuwe waarde wordt geregistreerd. Dit was bij de 6 een heel andere ervaring. Voor zover ik weet heb ik niks gewijzigd qua instellingen (backup van de 6 teruggezet) en het gebeurt zowel in de standaard workout app als in Workoutdoors.
Iemand met vergelijkbare ervaringen? De sensor is hetzelfde gebleven dacht ik en in reviews scoort de 7 hier ook goed op.
Andere vraag: ik loop bij Autosleep, Training Today en Athlytic tegen het probleem aan dat complicaties niet automatisch refreshen. Bijwerken op achtergrond staat aan. Ik moet nu eerst de app openen om de complicatie vernieuwd te hebben. Is er nog een andere instelling die ik moet wijzigen?
Wel super tevreden over de snelheid van opladen. Dat maakt de 7 veel bruikbaarder dan de 6 als je dagelijks sport en ook je slaap trackt.
Heb nu de AW7 en de eerste 2 trainingen zijn verre van positief qua hartslag nauwkeurigheid. De eerste 3 min is de hartslag structureel te laag en schiet dan ineens 30-40 slagen omhoog naar een logisch getal. Ook de snelheid van pieken en dalen klopt totaal niet. Het lijkt net alsof er maar 1x per 5 sec een nieuwe waarde wordt geregistreerd. Dit was bij de 6 een heel andere ervaring. Voor zover ik weet heb ik niks gewijzigd qua instellingen (backup van de 6 teruggezet) en het gebeurt zowel in de standaard workout app als in Workoutdoors.
Iemand met vergelijkbare ervaringen? De sensor is hetzelfde gebleven dacht ik en in reviews scoort de 7 hier ook goed op.
Andere vraag: ik loop bij Autosleep, Training Today en Athlytic tegen het probleem aan dat complicaties niet automatisch refreshen. Bijwerken op achtergrond staat aan. Ik moet nu eerst de app openen om de complicatie vernieuwd te hebben. Is er nog een andere instelling die ik moet wijzigen?
Wel super tevreden over de snelheid van opladen. Dat maakt de 7 veel bruikbaarder dan de 6 als je dagelijks sport en ook je slaap trackt.
De ING trekt zijn apple watch app terug. Waarom?! Misschien onterecht maar voor mijn gevoel wordt het aanbod eerder minder dan meer wat apps betreft.
Wat is het nut van de ING Apple Watch App?Achey schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:28:
De ING trekt zijn apple watch app terug. Waarom?! Misschien onterecht maar voor mijn gevoel wordt het aanbod eerder minder dan meer wat apps betreft.
Kun je toch alleen je saldo mee checken?
Klopt het is ook verre van onmisbaar maar ik had liever een uitbreiding van functionaliteit gezien ipv maar weghalen.Haga schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:51:
[...]
Wat is het nut van de ING Apple Watch App?
Kun je toch alleen je saldo mee checken?
ING zal gewoon een afweging van de baten en de kosten hebben gemaakt, net zoals ze doen voor zaken zoals kantoren en personeel.
Ik zat in dezelfde situatie, maar toch wel besloten nu al de stap naar de 7 te maken en dat is echt een goede keuze geweest!Mars18 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:57:
Ik heb nog een 3 werkend, maar de 7 begint wel erg verleidelijk te worden.
Verschil beeldscherm formaat voelt echt gigantisch (terwijl dat feitelijk best meevalt), verschil in snelheid erg groot (terwijl de 3 toch niet echt traag aanvoelde), beschikking over extra functies (die voor mij slechts extra's zijn maar wel fijn om er bij te hebben)
Voor mij de upgrade meer dan waard!
Sinds dindsdag ook de AW 7 binnen, de 41 mm. Erg tevreden mee, maar zit alleen nog te twijfelen of hij niet toch te klein is..
Komt misschien omdat ik vanaf een iets groter horloge kom (zie net maar 42mm)
Dus vraag me af of het een kwestie van wennen is of toch wissellen
Ik zat destijds met dezelfde vraag en die twijfels bleven. Uiteindelijk voor een groter model gegaan en dat was de juiste beslissing! Mijn spijt is dat ik destijds niet direct voor de grote versie ben gegaan, for the record mijn polsen zijn vrij dun.fyr0 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:23:
Sinds dindsdag ook de AW 7 binnen, de 41 mm. Erg tevreden mee, maar zit alleen nog te twijfelen of hij niet toch te klein is..
Ga voor dat groter model is mijn advies
Ik lees hier en op Reddit dat anderen ook problemen hebben met het registreren van hartslag bij het begin van een workout. Bij mij duurt het ook een ruime minuut voordat ik een waarde door krijg. Is dat bij jullie al opgelost?
EDIT:
Vandaag mijn standaard 10km rondje in D2 gelopen. Deze keer met de AW7 met OHR (polshartslag). Daar ben ik zeker niet tevreden over. Gebruik gemaakt van WorkOutDoors.
Hartslag
/f/image/QMZHtOSDo7oC3Z7TRRXFxhbh.png?f=fotoalbum_large)
De 3 oranje cirkels geven aan dat het mis gaat:
- het duurt ongeveer 1 min voordat er hartslag gemeten wordt
- een vastloper op 149 BPM en dan een piek naar 175BPM
- een vastloper op 165 BPM
De gemiddelde hartslag klopt uiteindelijk wel maar betrouwbaar vind ik het niet. Voordat ik gestart ben met de workout heb ik handmatig de hartslag laten meten om er zeker van te zijn dat er een 'lock' was. Horloge zit op de juiste plek en bandje beweegt niet tijdens het lopen.
Misschien is het de kou maar ik heb de hele winter met de AW6 gelopen vorig jaar en die was echt heel veel beter qua hartslagmeting. Het gebeurt in de standaard workout app ook.
GPS
De AW6 en AW SE geven op dit rondje ongeveer 150m eerder de 10km grens aan. Garmin (Fenix 6) is 100m later. Strava is het met Garmin eens en paste mijn rondje op de AW altijd aan naar 9.9x. De AW7 is 50m later dan Garmin op het 10km mark. Dat scheelt dus 200m met de AW6 en AW SE. Interessant genoeg corrigeert Strava nu niet omhoog, bijvoorbeeld naar 10.05km.
Ik denk dat de GPS van Garmin nauwkeuriger is maar wat ik interessanter vind is dat Strava nu ineens niet corrigeert terwijl dat bij de te optimistische registratie van de AW6 en AW SE wel gebeurde.
Ik ben vooralsnog verre van blij met de hartslag nauwkeurigheid. De AW6 heb ik verkocht omdat ik te vaak moest opladen en dat te lang duurde. De AW7 lost dat probleem op maar de OHR is een stuk beroerder dan de perfecte AW6 (op basis van mijn eerste week indrukken). Het strookt alleen niet met de reviews.
Zou een complete reset en/of het niet terugplaatsen van de AW6 backup op de AW7 nog een oplossing kunnen zijn?
Quick charging
Het lijkt er op dat quick charge niet altijd werkt bij mij. Ik gebruik een 20w lader van de nieuwe iPad Air en dat gaat merkbaar sneller dan bij de 6. Echter is het nu al de 2e keer in de afgelopen week dat de 7 heel traag laadt. 30min geleden gestart op 32% en zit nu op 60%. Energie meter geeft 6w aan. Geoptimaliseerd laden staat aan maar dat zou pas vanaf 80% effect moeten hebben lijkt me? Ik dacht dat de laad bug opgelost was en zit op de laatste versie met originele oplader.
EDIT:
Vandaag mijn standaard 10km rondje in D2 gelopen. Deze keer met de AW7 met OHR (polshartslag). Daar ben ik zeker niet tevreden over. Gebruik gemaakt van WorkOutDoors.
Hartslag
/f/image/QMZHtOSDo7oC3Z7TRRXFxhbh.png?f=fotoalbum_large)
De 3 oranje cirkels geven aan dat het mis gaat:
- het duurt ongeveer 1 min voordat er hartslag gemeten wordt
- een vastloper op 149 BPM en dan een piek naar 175BPM
- een vastloper op 165 BPM
De gemiddelde hartslag klopt uiteindelijk wel maar betrouwbaar vind ik het niet. Voordat ik gestart ben met de workout heb ik handmatig de hartslag laten meten om er zeker van te zijn dat er een 'lock' was. Horloge zit op de juiste plek en bandje beweegt niet tijdens het lopen.
Misschien is het de kou maar ik heb de hele winter met de AW6 gelopen vorig jaar en die was echt heel veel beter qua hartslagmeting. Het gebeurt in de standaard workout app ook.
GPS
De AW6 en AW SE geven op dit rondje ongeveer 150m eerder de 10km grens aan. Garmin (Fenix 6) is 100m later. Strava is het met Garmin eens en paste mijn rondje op de AW altijd aan naar 9.9x. De AW7 is 50m later dan Garmin op het 10km mark. Dat scheelt dus 200m met de AW6 en AW SE. Interessant genoeg corrigeert Strava nu niet omhoog, bijvoorbeeld naar 10.05km.
Ik denk dat de GPS van Garmin nauwkeuriger is maar wat ik interessanter vind is dat Strava nu ineens niet corrigeert terwijl dat bij de te optimistische registratie van de AW6 en AW SE wel gebeurde.
Ik ben vooralsnog verre van blij met de hartslag nauwkeurigheid. De AW6 heb ik verkocht omdat ik te vaak moest opladen en dat te lang duurde. De AW7 lost dat probleem op maar de OHR is een stuk beroerder dan de perfecte AW6 (op basis van mijn eerste week indrukken). Het strookt alleen niet met de reviews.
Zou een complete reset en/of het niet terugplaatsen van de AW6 backup op de AW7 nog een oplossing kunnen zijn?
Quick charging
Het lijkt er op dat quick charge niet altijd werkt bij mij. Ik gebruik een 20w lader van de nieuwe iPad Air en dat gaat merkbaar sneller dan bij de 6. Echter is het nu al de 2e keer in de afgelopen week dat de 7 heel traag laadt. 30min geleden gestart op 32% en zit nu op 60%. Energie meter geeft 6w aan. Geoptimaliseerd laden staat aan maar dat zou pas vanaf 80% effect moeten hebben lijkt me? Ik dacht dat de laad bug opgelost was en zit op de laatste versie met originele oplader.
[ Voor 125% gewijzigd door Aghanim op 12-02-2022 10:47 ]
@Aghanim hartslag gaat hier soms in het gegin ook weleens even haperend met mijn aw7, maar dat had ik met mijn aw5 net zo. en mijn vrouw heeft nu nog een aw5 en ook daar mist ie (nog vaker dan bij mij) de eerste minuten weleens. vandaag heb ik nog met mijn aw7 hardgelopen en een prima registratie, dus aan de aw ligt het niet, hooguit aan factoren.
:strip_exif()/f/image/xpKifAgcR5l4WYFykdaGkCkj.jpg?f=fotoalbum_large)
prima vanaf het begin en zonder jumps of haperingen.
je gps verhaal volg ik niet, je zegt in feite dat de aw7 beter klopt in vergelijking met je garmin, zoals ik het lees. dat is dan toch prima?
laden viel mij voor de laatste update ook weleens op, sinds de laatste update heb ik geen problemen meer gezien.
:strip_exif()/f/image/xpKifAgcR5l4WYFykdaGkCkj.jpg?f=fotoalbum_large)
prima vanaf het begin en zonder jumps of haperingen.
je gps verhaal volg ik niet, je zegt in feite dat de aw7 beter klopt in vergelijking met je garmin, zoals ik het lees. dat is dan toch prima?
laden viel mij voor de laatste update ook weleens op, sinds de laatste update heb ik geen problemen meer gezien.
@sjimmie bedankt voor de vergelijking. Ik houd het maar op pure pech dan vandaag. In principe loop ik toch altijd met borstband maar juist omdat de pols hartslag bij Apple zo extreem goed is had ik me voorgenomen die voortaan te gebruiken bij een rustige duurloop. Binnenkort nog maar eens proberen.
Voor zover ik me kan herinneren gaf mijn 6 altijd direct hartslag door en hoefde ik niet een minuut te wachten. Zal nog eens terugkijken in de registraties.
Voor wat betreft gps lijkt de 7 inderdaad dichter bij Garmin te zitten qua afstand. De 6 was te optimistisch, al is dat wel goed om een PR te lopen
Wat ik bedoelde te zeggen is dat Strava het optimisme vanzelf corrigeerde bij de 6 en SE (10km werd dan 9.96) maar de 7 lijkt wat realistischer. Ik ben er vrij zeker van dat ik verder dan 10km heb gelopen dus had verwacht dat die ook gecorrigeerd zou worden. Bijvoorbeeld naar 10.08. Er zit namelijk naar schatting 150-200m verschil in qua pure afstand. Deze run had ik zelf op 9.96 gestopt en heeft Strava niet aangepast wat ik dus wel zou verwachten. Geen ramp maar 2x 9.96 met 150-200m verschil kan niet
Voor zover ik me kan herinneren gaf mijn 6 altijd direct hartslag door en hoefde ik niet een minuut te wachten. Zal nog eens terugkijken in de registraties.
Voor wat betreft gps lijkt de 7 inderdaad dichter bij Garmin te zitten qua afstand. De 6 was te optimistisch, al is dat wel goed om een PR te lopen
Wat ik bedoelde te zeggen is dat Strava het optimisme vanzelf corrigeerde bij de 6 en SE (10km werd dan 9.96) maar de 7 lijkt wat realistischer. Ik ben er vrij zeker van dat ik verder dan 10km heb gelopen dus had verwacht dat die ook gecorrigeerd zou worden. Bijvoorbeeld naar 10.08. Er zit namelijk naar schatting 150-200m verschil in qua pure afstand. Deze run had ik zelf op 9.96 gestopt en heeft Strava niet aangepast wat ik dus wel zou verwachten. Geen ramp maar 2x 9.96 met 150-200m verschil kan niet
Ja ik heb mijn 41mm als retour aangemeld en ga toch voor de 45m. Merkte dat ik er nu al te veel op lette, dus weet dat ik er in de toekomst mezelf aan ga irriteren..Achey schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:10:
[...]
Ik zat destijds met dezelfde vraag en die twijfels bleven. Uiteindelijk voor een groter model gegaan en dat was de juiste beslissing! Mijn spijt is dat ik destijds niet direct voor de grote versie ben gegaan, for the record mijn polsen zijn vrij dun.
Ga voor dat groter model is mijn advies
Mijn Apple Pay doet het niet eer op m'n Watch. Het is een Watch 7 en als ik nu 2x op de Crown druk, gaat deze naar Google Keep of Agenda. Hoe kan dat nou ineens? En hoe krijg ik het opgelost?
/Edit: laat maar, het is button daaronder natuurlijk.
/Edit: laat maar, het is button daaronder natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door tiswat op 13-02-2022 08:52 ]
Probeer de zijknop eronder eens.
tiswat schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:50:
Mijn Apple Pay doet het niet eer op m'n Watch. Het is een Watch 7 en als ik nu 2x op de Crown druk, gaat deze naar Google Keep of Agenda. Hoe kan dat nou ineens? En hoe krijg ik het opgelost?
Ik wil graag op mijn AW een aantal sensoren uitlezen uit Domoticz. Betreft energie verbruik en zonnepanelen. Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Bij voorkeur in een complication. De url met data is:
ip:8080 /#/Dashboard
Het mag dus ook iets zijn dat puur een dashboard uit kan lezen. Met Apple HomeKit en de Domoticz app is het mij niet gelukt.
ip:8080 /#/Dashboard
Het mag dus ook iets zijn dat puur een dashboard uit kan lezen. Met Apple HomeKit en de Domoticz app is het mij niet gelukt.
Ik heb een probleem
Net een geforceerde herstart gedaan maar nu mis ik opeens bij mijn medailles op m’n horloge de beperkte editie medailles
Ze komen ook niet meer terug
Iemand dit al eens eerder gehad /oplossing weet
Net een geforceerde herstart gedaan maar nu mis ik opeens bij mijn medailles op m’n horloge de beperkte editie medailles
ja dat gebeurt soms, tot nu toe zijn ze bij mij ook altijd weer teruggekomen. Weet alleen niet meer of dat na herstarts was. Het was iig wél na heel veel zweten en balenMarioMark1541 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:49:
Ik heb een probleem
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Oké had ook al geprobeerd hem los te koppelen en opnieuw te koppelen maar dat hielp ook nietKassad schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:25:
[...]
ja dat gebeurt soms, tot nu toe zijn ze bij mij ook altijd weer teruggekomen. Weet alleen niet meer of dat na herstarts was. Het was iig wél na heel veel zweten en balen
Heel vreemd de paar die in m’n telefoon stonden zijn nu ook weg
Dan hebben ze waarschijnlijk de data opnieuw bekeken en geconcludeerd dat je ze niet echt verdiend hebt.MarioMark1541 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:31:
[...]
Oké had ook al geprobeerd hem los te koppelen en opnieuw te koppelen maar dat hielp ook niet
Heel vreemd de paar die in m’n telefoon stonden zijn nu ook weg
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Haha grappig naar had ze toch echt gehaaldKassad schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:40:
[...]
Dan hebben ze waarschijnlijk de data opnieuw bekeken en geconcludeerd dat je ze niet echt verdiend hebt.
Hopelijk komen ze vanzelf weer terug
De laatste weken, zonder dat ik er iets specifiek voor ingesteld hebt, werkte mijn wekken door het horloge te laten trillen. Dit is best prettig, omdat mijn telefoon dan gewoon stil blijft en ik wakker wordt van het trillen van het horloge.
Maar vanmorgen ging ineens gewoon mijn telefoon weer af met de standaard wektune. Terwijl ik niks in de instellingen aangepast heb.
Waar kan je dit soort zaken terug vinden? Ik zie niet zo snel hoe ik mijn alarm kan laten afgaan zonder geluid maar wel de trillingen op het horloge..
Maar vanmorgen ging ineens gewoon mijn telefoon weer af met de standaard wektune. Terwijl ik niks in de instellingen aangepast heb.
Waar kan je dit soort zaken terug vinden? Ik zie niet zo snel hoe ik mijn alarm kan laten afgaan zonder geluid maar wel de trillingen op het horloge..
MarioMark1541 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:54:
[...]
Haha grappig naar had ze toch echt gehaald
Hopelijk komen ze vanzelf weer terug
De Valentijns medaille heb ik ook nietKassad schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:05:
[...]
ga ik wel vanuit hoor, het is mij ook al eens overkomen. Was even balen en een dag erna waren ze er weer.
De originele Apple usb c lader is toch voldoende voor het snelladen van de AW7?
Krijg het zelfs sinds die ene update waarvan gezegd werd dat het was verholpen, niet meer aan de praat.
Krijg het zelfs sinds die ene update waarvan gezegd werd dat het was verholpen, niet meer aan de praat.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Hier is het bij icm een USB-c output op een dell docking station altijd blijven werken.jorank schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:19:
Dus heb je toevallig nog meerdere USB-c power outlets om te testen?
https://support.apple.com/nl-nl/HT212769jorank schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:19:
Met snel opladen kunt u de batterij van uw Apple Watch Series 7 in ongeveer 45 minuten van 0 procent naar 80 procent opladen.*
Snel opladen vereist een magnetische snellader-naar-USB‑C-kabel van Apple. Deze kabel heeft aluminium rondom de magnetische oplader en een USB-C-connector.
U hebt ook een van deze lichtnetadapters nodig:
Apple USB-C-lichtnetadapter van 18 W, 20 W, 29 W, 30 W, 61 W, 87 W of 96 W
Een vergelijkbare USB-C-lichtnetadapter van derden die stroomvoorziening via USB (USB-PD) met 5 W of meer ondersteunt
Sinds kort heb ik de Apple Watch 7, daarvoor had ik de 4. Eerder had ik ook al een losse USB C Apple Watch lader gekocht.sjimmie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:31:
[...]
https://support.apple.com/nl-nl/HT212769
Met snel opladen kunt u de batterij van uw Apple Watch Series 7 in ongeveer 45 minuten van 0 procent naar 80 procent opladen.*
Snel opladen vereist een magnetische snellader-naar-USB‑C-kabel van Apple. Deze kabel heeft aluminium rondom de magnetische oplader en een USB-C-connector.
U hebt ook een van deze lichtnetadapters nodig:
Apple USB-C-lichtnetadapter van 18 W, 20 W, 29 W, 30 W, 61 W, 87 W of 96 W
Een vergelijkbare USB-C-lichtnetadapter van derden die stroomvoorziening via USB (USB-PD) met 5 W of meer ondersteunt
Zou die eerder gekochte USB C Apple Watch lader ook snelladen moeten ondersteunen bij de Apple Watch 7? naar mijn idee is die langzamer dan de met de Apple Watch 7 meegeleverde USB C lader, maar ik kan nergens iets hierover terugvinden.
Nee die heb ik niet helaas.Tinusvolkel schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:54:
[...]
Hier is het bij icm een USB-c output op een dell docking station altijd blijven werken.
Dus heb je toevallig nog meerdere USB-c power outlets om te testen?
Heb de watch een reset gegeven en lijkt nu wel weer snel op te laden..
Maar zal het wat langer in de gaten houden of het ook echt opgelost is.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
@jorank het is ook alleen sneller in de eerste 80%, niet tot de volle watch.
ik weet niet waarop jij nu baseert dat het niet werkt.
ik weet niet waarop jij nu baseert dat het niet werkt.
Vandaag heb ik de Watch 7 SS Graphite ontvangen met de blauwe sportband.
Bij het inschuiven van het bandje vond ik dit wat stroef gaan. Aan het uiteinde van het ‘slot’ zag ik een klein stukje plastic komen. Lijkt op een stukje beschermfolie of iets.
Zit er in het slot van de Watch folie ter bescherming van het staal? Of heb ik op het bandje iets over het hoofd gezien? Naar mijn weten is alleen het sluitstukje van het bandje voorzien van een papiertje ter bescherming.
Na weghalen van het stukje plastic schoof het bandje er soepel, maar strak alsnog in.
Wat is dit geweest?
Bij het inschuiven van het bandje vond ik dit wat stroef gaan. Aan het uiteinde van het ‘slot’ zag ik een klein stukje plastic komen. Lijkt op een stukje beschermfolie of iets.
Zit er in het slot van de Watch folie ter bescherming van het staal? Of heb ik op het bandje iets over het hoofd gezien? Naar mijn weten is alleen het sluitstukje van het bandje voorzien van een papiertje ter bescherming.
Na weghalen van het stukje plastic schoof het bandje er soepel, maar strak alsnog in.
Wat is dit geweest?
Stomme vraag misschien. Maar als je de watch om hebt. Dan hoef je toch de pincode (of geen code) eenmalig in te voeren. Omdat de watch ziet dat jij hem nog aan de pols heeft. Hoe voorkom je wanneer je in een diepe slaap of onder dwang de gegevens op je watch uitgelezen worden
Je kan hem voor het slapen gaan vergrendelen via control center en onder dwang doe je hem gewoon af lijkt mij (waardoor hij automatisch vergrendeld)?Mezkeijou schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 01:48:
Stomme vraag misschien. Maar als je de watch om hebt. Dan hoef je toch de pincode (of geen code) eenmalig in te voeren. Omdat de watch ziet dat jij hem nog aan de pols heeft. Hoe voorkom je wanneer je in een diepe slaap of onder dwang de gegevens op je watch uitgelezen worden
hi!
Het punt is dat je de lock in control center niet meer ziet wanneer je wrist detection on hebt. Wanneer ik google zie ik dat je dan theater mode of waterlock kan gebruiken als je de input niet wilt hebben.MysticX schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 01:58:
[...]
Je kan hem voor het slapen gaan vergrendelen via control center en onder dwang doe je hem gewoon af lijkt mij (waardoor hij automatisch vergrendeld)?
Maar dat is niet wat ik wil. Ik wil handmatig kunnen locken ook als die aan mijn pols zit. De enige mogelijkheid is om de watch te locken door deze even af te halen van de pols en dan weer terug.
Net even getest en ik zie het inderdaad. Je zou hem anders in sleep modus kunnen zetten, waardoor je hem nog extra met de Digital Crown extra moet aandraaien. Hij vraagt dan echter niet de pincode daarna, dus dat is ook niet echt een oplossing.Mezkeijou schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 02:11:
[...]
Het punt is dat je de lock in control center niet meer ziet wanneer je wrist detection on hebt. Wanneer ik google zie ik dat je dan theater mode of waterlock kan gebruiken als je de input niet wilt hebben.
Maar dat is niet wat ik wil. Ik wil handmatig kunnen locken ook als die aan mijn pols zit. De enige mogelijkheid is om de watch te locken door deze even af te halen van de pols en dan weer terug.

hi!
Bij mij werkt het ook niet altijd. Ik heb wat onderzoek gedaan en het lijkt erop dat als ik afwijk van mijn normale oplaadgedrag (andere tijd dan normaal) de 7 erg langzaam oplaadt. Ik moet dan geoptimaliseerd laden uitzetten en dan gaat de turbo er op. Dit is ook nodig onder de 80%.jorank schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:19:
Is er iemand die Domoticz data uit leest via de AW? Zo ja, hoe?
[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 16-02-2022 07:57 ]
Ik heb daar geen antwoord op, van Home Assistant weet ik dat het via de Home Assistant Companion App kan. Wellicht past jouw vraag beter in het Tweakers Domoticz topic?Aghanim schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:56:
[...]
Ik heb een Apple Watch en iPhone 11 Pro Max
Op m’n Apple Watch zie ik wel de limited edition uitdagingen staan (behaalde medailles) maar niet in de conditie app op m’n iPhone
Mijn moeder zelfde toestellen zag ze juist wel op haar iPhone maar niet op haar Watch tot vanmorgen want opeens zag ze deze medailles niet meer staan op haar telefoon
Is dit een bug of heeft iemand dit ook /oplossing ?
Op m’n Apple Watch zie ik wel de limited edition uitdagingen staan (behaalde medailles) maar niet in de conditie app op m’n iPhone
Mijn moeder zelfde toestellen zag ze juist wel op haar iPhone maar niet op haar Watch tot vanmorgen want opeens zag ze deze medailles niet meer staan op haar telefoon
Is dit een bug of heeft iemand dit ook /oplossing ?
De originele app heeft iig geen AW support.Aghanim schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:56:
[...]
https://apps.apple.com/nl...e-automation/id1251318855
Maar je hebt het over uitlezen. Wellicht is er vast wel een mogelijkheid om de db uit te laten lezen via een andere app. Een andere optie is natuurlijk iets zelf bouwen.
WristControl of via homebridge naar woningPhoolie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:04:
[...]
De originele app heeft iig geen AW support.
https://apps.apple.com/nl...e-automation/id1251318855
Maar je hebt het over uitlezen. Wellicht is er vast wel een mogelijkheid om de db uit te laten lezen via een andere app. Een andere optie is natuurlijk iets zelf bouwen.
Bing
Sinds ik een 7 heb is mijn 0 op een enkele keer na in de kast blijven liggen. Sinds eergister maar Autosleep aangeschaft en van de 0 mijn slaaptracker en wekker gemaakt. Scheelt toch weer batterijslijtage op de 7. Die kan nu uit als ik ga slapen
Voor de mensen die nog een AW4 gebruiken, hoe accuraat is jullie GPS tracking met de activiteiten wandelen/hiken.
Ik woon in Hong Kong en we hiken hier veel. Een hike die we vaak doen is ongeveer 8km, van voordeur tot het einde van de trail is 4km, en dan draaien we om. Bij thuiskomst zou je dan om en na bij de 8km verwachten, maar mijn AW4 geeft meestal 7.4/7.5km aan. Op de terugweg verlies ik dus ergens 500/600 meter.
Meer mensen hier ‘last’ van?
Ik woon in Hong Kong en we hiken hier veel. Een hike die we vaak doen is ongeveer 8km, van voordeur tot het einde van de trail is 4km, en dan draaien we om. Bij thuiskomst zou je dan om en na bij de 8km verwachten, maar mijn AW4 geeft meestal 7.4/7.5km aan. Op de terugweg verlies ik dus ergens 500/600 meter.
De vraag is natuurlijk: hoe heb je ooit die 8 km gemeten? Hoe accuraat is die meting, bedoel ik.sebasje538 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:33:
Voor de mensen die nog een AW4 gebruiken, hoe accuraat is jullie GPS tracking met de activiteiten wandelen/hiken.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
En ook belangrijk, wat maakt het uit? Je hebt het stuk gelopen toch, daar gaat het toch om? Ik begrijp die fascinatie met wel/niet een exact stuk gemeten niet helemaal..BeQuietAndDrive schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:10:
[...]
De vraag is natuurlijk: hoe heb je ooit die 8 km gemeten? Hoe accuraat is die meting, bedoel ik.
Ik heb sinds de upgrade van mijn Apple Watch SE naar watchOS 8,4,2 het idee dat mijn Apple Watch sneller leegloopt. Ik kon, voor die upgrade, met een lading 1,5 dagen zeker doen op een lading en nu max 18u zonder veranderd gebruik.
Nog bij iemand een groot verschil in batterij sinds de update naar 8.4.2?
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Dan ben ik niet de enige, want mark het ook op mijn Series 5, dat die sneller leeg is. Dan op 8.4.1Vaganzza schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:42:
Ik heb sinds de upgrade van mijn Apple Watch SE naar watchOS 8,4,2 het idee dat mijn Apple Watch sneller leegloopt. Ik kon, voor die upgrade, met een lading 1,5 dagen zeker doen op een lading en nu max 18u zonder veranderd gebruik.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
De officiële lengte van de trail is 3km, heb nu met verschillende andere GPS trackers de meting van voordeur naar start trail gedaan en die komen allemaal uit op 1km (kan een paar meter hier en daar schelen). Van voordeur naar einde trail is dus 4km x2 is 8km.BeQuietAndDrive schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:10:
[...]
De vraag is natuurlijk: hoe heb je ooit die 8 km gemeten? Hoe accuraat is die meting, bedoel ik.
Ik begrijp dat GPS op de meter of zelfs op de 100 meter nauwkeurig kan zijn, maar 600 meter verschil vind ik best behoorlijk.
En om de andere vraag te beantwoorden: wat maakt het uit? Ik gebruik mijn AW4 ook voor hardlopen, en vind dan een afwijking van 600 meter (en mogelijk op langere afstanden nog wel meer) best een behoorlijke afwijking.
Ik twijfel tussen de se en 7. Zijn er mensen die echt vaak zo’n hartfilmpje maken? Sowieso jammer dat ze niet in het roze zijn.
Het is dat ik hem via ASR Vitality heb en volledig terug kan verdienen, anders had ik de SE genomen ipv de 7.Liefsnoepje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:28:
Ik twijfel tussen de se en 7. Zijn er mensen die echt vaak zo’n hartfilmpje maken? Sowieso jammer dat ze niet in het roze zijn.
Always on staat hier uit
ECG gebruik ik (en destijds op de 4) zelden en kan ík wel missen.
Groter scherm is wel fijn maar wen je zo weer aan.
Saturatie is kijk ik zelden naar en is altijd wel prima.
Het sneller laden zou ik nog het meeste missen wat ik van te voren niet gedacht had.
Keer of 10 ofzo gedaan, maar altijd goed. Nu niet meer dus. Hooguit demo aan iemandLiefsnoepje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:28:
Als dit de feature is waar je over twijfelt tov de 7 dan zou ik de SE nemenLiefsnoepje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:28:
Nee. Maar de overige opties (groter scherm, always on, snelladen etc) zijn voor mij wel een meerwaarde tov de SE.Liefsnoepje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:28:
©2004
Ik ervaar exact hetzelfde, binnen paar uur zakt de batterij gewoon met 30 procent. Heb een AW S7.Nicj56 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:52:
[...]
Dan ben ik niet de enige, want mark het ook op mijn Series 5, dat die sneller leeg is. Dan op 8.4.1
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Ja ga ik eens overdenken.hk12nl schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:13:
[...]
Nee. Maar de overige opties (groter scherm, always on, snelladen etc) zijn voor mij wel een meerwaarde tov de SE.
Ik zie nu ook dat je bij Apple zelf wel veel meer kleuren hebt dan bij "aanbiedingen".
Ik ben nu anderhalve maand verder en ik heb AOD uit staan. Helaas zie ik nog steeds dezelfde contouren van mijn watchface als ik de zaklamp (polslamp?) aan doe. Het lijkt mij dus geen ghosting maar daadwerkelijk inbranden..ex87 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Is het ghosting, of inbranding? Als je 3 dagen een andere wijzerplaat gebruikt, trekt het dan weg?
Bij ontbreken van een 20 watt lader gebruik ik een 60 watt lader voor de AW7. 100% in iets meer dan een uur. Is dat goed voor de batterij?
De watch bepaalt hoe snel hij op gaat laden. Niet de lader. Dus moet dat geen probleem zijn. Echter door snelladen zal een accu sneller slijten.Mezkeijou schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:52:
Bij ontbreken van een 20 watt lader gebruik ik een 60 watt lader voor de AW7. 100% in iets meer dan een uur. Is dat goed voor de batterij?
Ik heb een leuke aanbieding gezien maar niet met mijn gewenste kleur bandje. Wil het liefst wel een Apple bandje natuurlijk. Weet iemand of de kleuren van de Apple site (in mijn geval roze) wel eens in de sale zijn bij externe verkopers?
Dus ik kan de AW beter aan een oude iphone 6 lader hangen? Dan laadt de AW langzaam op.Hulliee schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:20:
[...]
De watch bepaalt hoe snel hij op gaat laden. Niet de lader. Dus moet dat geen probleem zijn. Echter door snelladen zal een accu sneller slijten.
Beter weet ik niet, dat is een afweging die jij het best kan maken. Snel opladen: slechter voor je accu of langzaam, beter voor je accu.Mezkeijou schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:01:
[...]
Dus ik kan de AW beter aan een oude iphone 6 lader hangen? Dan laadt de AW langzaam op.
Edit: Mijn AW ligt dagelijks op een langzame lader en heeft na 2,5 jaar een accu van 86%. Ik haal nog net de dag maar soms ook niet als ik veel activiteiten heb gedaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Hulliee op 21-02-2022 20:07 ]
Ik zie heel af en toe wel eens een aanbieding voor bandjes, maar veel korting krijg je dan niet. Meestal iets van 10 euroLiefsnoepje schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:38:
Ik heb een leuke aanbieding gezien maar niet met mijn gewenste kleur bandje. Wil het liefst wel een Apple bandje natuurlijk. Weet iemand of de kleuren van de Apple site (in mijn geval roze) wel eens in de sale zijn bij externe verkopers?
Als jouw meterkast een 40A zekering heeft (40x240=9600Watt) dan slijten je apparaten ook niet sneller dan bij een 25A zekering (6000Watt).Mezkeijou schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:52:
[ Voor 0% gewijzigd door sjimmie op 22-02-2022 13:27 . Reden: typo 600Watt moest 6000Watt zijn ]
Het is nog vroeg, maar 25x240 is toch echt 6000. 😉sjimmie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:41:
[...]
Als jouw meterkast een 40A zekering heeft (40x240=9600Watt) dan slijten je apparaten ook niet sneller dan bij een 25A zekering (600Watt).
Mijn 0-toets haperde blijbaar 1xHaga schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:15:
[...]
Het is nog vroeg, maar 25x240 is toch echt 6000. 😉
Ik heb gisteren mijn AW nogmaals eens helemaal uitgezet, een paar minuten uitgeschakeld gelaten en dan opnieuw opgestart. Sindsdien gaat het bij mij qua batterij terug zoals normaal... Misschien toch nog eens proberen...Nicj56 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:52:
[...]
Dan ben ik niet de enige, want mark het ook op mijn Series 5, dat die sneller leeg is. Dan op 8.4.1
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
oja… https://support.apple.com/en-us/HT204516sebasje538 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:33:
Ik heb een raar probleem. Mijn AW4 leg ik elke avond aan de lader. Nu gebeurt het dus 2-3 keer per week dat de Watch niet is opgeladen. Ik check altijd of het laadsymbool in beeld komt en toch is hij s ochtends vaak leeg. Heb al geprobeerd om hem anders neer te leggen, dus op zijn zij zodat de lader beter contact maakt maar dat lost het dus niet op.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Nou, dat hij nog sneller leeg loopt? Normaal kon ik de hele dag met de watch en kreeg ik om 22:00 dat hij op 10% zat, dit krijg ik nu al om 20:00. Hopelijk is er snel een oplossing.Vaganzza schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:42:
Check mijn post die ik een aantal berichten hierboven gezet had en, voor mij, het probleem opgelost heeft.Agostino schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:31:
[...]
Nou, dat hij nog sneller leeg loopt? Normaal kon ik de hele dag met de watch en kreeg ik om 22:00 dat hij op 10% zat, dit krijg ik nu al om 20:00. Hopelijk is er snel een oplossing.
Dat heb ik al een aantal keer gedaan, tot nu toe geen resultaat.Vaganzza schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:22:
[...]
Check mijn post die ik een aantal berichten hierboven gezet had en, voor mij, het probleem opgelost heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Agostino op 25-02-2022 13:33 ]
Ik heb series4, soms zet ik die uit voor ik naar bed ga. Volgende ochtend is er dan zo ineens 10% batterij weg. Bekend probleem?
Mixed Reality dev
Apple watch SE 44mm ligt voor +-280 euro in de mediamarkt. Zag ze gisteren liggen, en dat is prima impuls buy money. Had er bijna eentje mee, maar ik me echt niet over die dagelijkse laadcyclus zetten. Of zelfs nauwelijks het eind van de dag halen wat ik hier regelmatig lees.
Nu de apple watch zo goed als uit-ontwikkeld is moeten de volgende stappen moeten echt iets gaan doen met nieuwe chips en betere batterijduur. Wat kan je verder nog doen? Hogere res heeft geen zin, sneller ook niet als ze de software niet te zwaar maken, ding zit al vol sensors.. D. Minimum 2 dagen, 1 weekend lijkt me het minimum. Daar mag iedereen anders over denken natuurlijk.
Nu de apple watch zo goed als uit-ontwikkeld is moeten de volgende stappen moeten echt iets gaan doen met nieuwe chips en betere batterijduur. Wat kan je verder nog doen? Hogere res heeft geen zin, sneller ook niet als ze de software niet te zwaar maken, ding zit al vol sensors.. D. Minimum 2 dagen, 1 weekend lijkt me het minimum. Daar mag iedereen anders over denken natuurlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Amos_x op 27-02-2022 10:58 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires