Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 18:45
Valt me op dat mijn watch 7 sinds een week of twee zeer langzaam oplaad. En langzaam is dan van bijna leeg tot 80-90% in twee uur tijd. Dat klopt niet, voorheen was het ding met een half uurtje wel vol. Herkennen mensen dit?

edit: ja ik gebruik de officiele 20w usb-c lader en bijgeleverde watch 7 kabel.

[ Voor 15% gewijzigd door C00KW4US op 19-01-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 02:48
C00KW4US schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:35:
Valt me op dat mijn watch 7 sinds een week of twee zeer langzaam oplaad. En langzaam is dan van bijna leeg tot 80-90% in twee uur tijd. Dat klopt niet, voorheen was het ding met een half uurtje wel vol. Herkennen mensen dit?

Dat viel mij vandaag ook op. Had het eerder niet gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:59

Ik heb hier (nog) geen problemen mee.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdol
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-05 08:36
Hallo.

Ik overweeg een applewatch te kopen vanwege de gsm functie en het streamen van Spotify muziek naar EarPods Pro tijdens hardlopen etc. Hoe zijn de ervaringen met streaming over de lte verbinding?

Alvast bedankt voor de reacties!

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:47
Ik ben er nog niet helemaal uit of het niet meer werkt.

Net van 46% naar 98% geladen in 45 minuten, dus 52% erbij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNyG42XMyBLb644MdBfJx-YBIfY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aU4qd7J2k0gmw6BYVapDmA9L.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8BnU1CNluOJYhfpZqsXKYeKW3A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GnQUq7dybRTFs9VE2fZm5H3p.png?f=fotoalbum_tile

En had toevallig nog oude printscreens van 2 december en toen ging hij van 18 naar 80 in een half uur, dus 62% erbij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDveqILYdhx-JXSoc_eJwZveRzc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vv7XEkfbI56exIDiQ9kZdhV7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ATjdvu8xVwuwlGHCPHNPcdkO2k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7dX0KSPuy70KygjoOHKBiby5.png?f=fotoalbum_tile

Maar hoe dichter bij de 100% hoe langzamer hij laadt dus lastig te zeggen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Tinusvolkel schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:04:
Ik ben er nog niet helemaal uit of het niet meer werkt.

Maar hoe dichter bij de 100% hoe langzamer hij laadt dus lastig te zeggen.
Wel goed dat je die eerdere screenshot hebt, dan kan je exact vergelijken op basis van echte data, en niet op basis van herinnering of gevoel. Maar je kan enkel exact vergelijken als je dezelfde laadpercentages bekijkt.

Dus probeer nog eens te laden van 18 naar 80%.

Het is algemeen geweten dat batterijen in auto's en tech hard 'moeten duwen' voor die laatste 10-15% en dat de laadsnelheid (wattage) compleet inzakt (vaak naar 1/2 of 1/3 of zo, afhankelijk van battery management, weet niet of dat ook voor kleine elektronica geldt zoals een Watch of Phone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 16:59
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik niet meer kan swypen op het scherm. Het touch deel reageert dan nog wel. Wanneer ik de Watch dan herstart werkt alles weer prima. Iemand enig idee waar dat door zou kunnen komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:51
Phoolie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:35:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik niet meer kan swypen op het scherm. Het touch deel reageert dan nog wel. Wanneer ik de Watch dan herstart werkt alles weer prima. Iemand enig idee waar dat door zou kunnen komen?
Ik heb iets soortgelijks met de crown, die doet het soms niet, na een hestart weer wel. Ik ga er van uit dat het een software bug is, het komt bij mij te weinig voor om er actief achteraan te gaan :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Kassad schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Ik heb iets soortgelijks met de crown, die doet het soms niet, na een hestart weer wel. Ik ga er van uit dat het een software bug is, het komt bij mij te weinig voor om er actief achteraan te gaan :)
Phoolie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:35:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik niet meer kan swypen op het scherm. Het touch deel reageert dan nog wel. Wanneer ik hde Watch dan herstart werkt alles weer prima. Iemand enig idee waar dat door zou kunnen komen?
Ik heb beide ook een keer gehad. Vaak in het drop down menu met meldingen. Lijkt mij ook een bug. Verder reageert de crown of het touchscreen eigenlijk altijd.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Amos_x schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Wel goed dat je die eerdere screenshot hebt, dan kan je exact vergelijken op basis van echte data, en niet op basis van herinnering of gevoel. Maar je kan enkel exact vergelijken als je dezelfde laadpercentages bekijkt.

Dus probeer nog eens te laden van 18 naar 80%.

Het is algemeen geweten dat batterijen in auto's en tech hard 'moeten duwen' voor die laatste 10-15% en dat de laadsnelheid (wattage) compleet inzakt (vaak naar 1/2 of 1/3 of zo, afhankelijk van battery management, weet niet of dat ook voor kleine elektronica geldt zoals een Watch of Phone)
Done, gewoon weer een half uurtje, dus snel laden werkt hier nog gewoon :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yonxC7GkpEFxZOKYY6FmJaGOvYw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oAjLKxtImoSVolwIrzPdBn0a.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGErABca6QN6XFjYSQiAPbbyFcc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KWRpJrudh7ZboxHZqGM3Las9.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:13
hk12nl schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:13:
[...]

[...]

Ik heb beide ook een keer gehad. Vaak in het drop down menu met meldingen. Lijkt mij ook een bug. Verder reageert de crown of het touchscreen eigenlijk altijd.
Hier hetzelfde, in het homescreen wel en bijv bij workouts niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06 21:54
sanderdol schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:46:
Hallo.

Ik overweeg een applewatch te kopen vanwege de gsm functie en het streamen van Spotify muziek naar EarPods Pro tijdens hardlopen etc. Hoe zijn de ervaringen met streaming over de lte verbinding?

Alvast bedankt voor de reacties!

Sander
Ik gebruik spotify op de apple watch 7 icm airpods over de LTE verbinding, en dat werkt eigenlijk prima. Je merkt soms als je het aanzet dat ie even tijd nodig heeft om de liedjes te downloaden, tenminste het duurt soms een 5 a 10 seconden voor ie daadwerkelijk begint. Vanaf dan streamt ie gewoon aan een stuk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdol
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-05 08:36
@BoerFrits Bedankt voor de reactie, goed om te weten.

De vertraging zal buffering zijn denk ik.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik Twijfel of deze vraag hier thuis hoort of in het bandjes topic. Als het dat laatste moet zijn, dan hoor ik dat graag en dan bij voorbaat excuses.

Mijn vriendin wil een Apple Watch kopen. Ik heb er zelf al jaren één. Ze heeft wat grotere polsen en heeft dus een groter maat bandje nodig.

Bij Amac hebben we gepast en daar zeiden ze dat je er twee verschillende stukjes bandje bij krijgt zodat mensen met een grotere en kleinere pols van start kunnen.

Ik weet niet meer hoe dat bij mijn Apple Watch toen was.

Kan iemand bevestigen toevallig dat je bij Apple watches altijd een grotere en kleiner stukje band krijgt?
(We willen hem door eerdere ervaringen namelijk niet bij Amac kopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Klopt ja.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
Zonnetje83 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:41:
Ik Twijfel of deze vraag hier thuis hoort of in het bandjes topic. Als het dat laatste moet zijn, dan hoor ik dat graag en dan bij voorbaat excuses.

Mijn vriendin wil een Apple Watch kopen. Ik heb er zelf al jaren één. Ze heeft wat grotere polsen en heeft dus een groter maat bandje nodig.

Bij Amac hebben we gepast en daar zeiden ze dat je er twee verschillende stukjes bandje bij krijgt zodat mensen met een grotere en kleinere pols van start kunnen.

Ik weet niet meer hoe dat bij mijn Apple Watch toen was.

Kan iemand bevestigen toevallig dat je bij Apple watches altijd een grotere en kleiner stukje band krijgt?
(We willen hem door eerdere ervaringen namelijk niet bij Amac kopen)
op de apple site zelf: Regular Sport Band (comes with S/M & M/L pieces)

https://www.apple.com/sho...&product=Z0YQ&step=detail

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Heel erg bedankt voor de info! We raakten een beetje onzeker door verschillende verhalen.
Maar dit klinkt goed. Dank!
De vriendin is hem as we speak aan het bestellen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 18:48

freddyathlon

McLaren Mercedes

Misschien ook de Watch OS. 8.3 bug?

https://www.onemorething....ch-problemen-watchos-8-3/

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Limbeckx schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:36:
[...]

Dat viel mij vandaag ook op. Had het eerder niet gemerkt...
Hier ook! Lijkt een eeuwigheid te duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb juist dat mijn SE veel minder verbruikt gedurende de dag. Ik zat eigenlijk altijd rond de 60% aan het einde van de dag ('s nachts aan de lader gehad), maar nu al een paar dagen achter elkaar geëindigd op meer dan 75%. Niet erg, ben ik wel blij mee, maar wel opvallend. :P

Verder: heeft iemand nog een tip om de braided solo loop weer wat op oorspronkelijk formaat te krijgen? De mijne zat toen ik 'm kocht net te strak, hij liet toen ook een afdruk achter in m'n pols. Binnen een week was 't perfect, maar ik heb 'm inmiddels een halfjaar dagelijks om en nu zit 'ie nét iets losser dan ik zou willen. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Infidel666 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:51:
Ik heb juist dat mijn SE veel minder verbruikt gedurende de dag. Ik zat eigenlijk altijd rond de 60% aan het einde van de dag ('s nachts aan de lader gehad), maar nu al een paar dagen achter elkaar geëindigd op meer dan 75%. Niet erg, ben ik wel blij mee, maar wel opvallend. :P

Verder: heeft iemand nog een tip om de braided solo loop weer wat op oorspronkelijk formaat te krijgen? De mijne zat toen ik 'm kocht net te strak, hij liet toen ook een afdruk achter in m'n pols. Binnen een week was 't perfect, maar ik heb 'm inmiddels een halfjaar dagelijks om en nu zit 'ie nét iets losser dan ik zou willen. Tips?
Enige wat ik me kan bedenken is even in de was doen of even in water onderdompelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Weet iemand wat er gebeurt met de geactiveerde esim in een Apple Watch als je de simkaart met hetzelfde telefoonnummer uit de gekoppelde iPhone haalt en in een andere telefoon doet? En als je in de gekoppelde iPhone vervolgens een simkaart doet van een ander abonnement?

Ik heb een iPhone met een T-Mobile-sim, een Pixel met een Vodafone-sim en een Apple Watch met een T-Mobile-esim die is gekoppeld aan het abonnement in de iPhone. Wat zou er gebeuren als ik de sims van de iPhone en de Pixel verwissel?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Infidel666 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:51:

Ik heb mijne ook een maat te klein gekocht en na ongeveer een jaar dagelijks dragen is de fit eigenlijk perfect. Ik spoel het bandje wekelijks onder de kraan (daarna met een handdoek het vocht “eruit knijpen”) en dat gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Mijn Apple Watch van 2 maanden oud staat al op batterij conditie van 99%. Niet dat ik er in dagelijks gebruik last van heb maar ik vind dat toch wat snel. Ander mensen dit ook?

Om het enigszins te nuanceren; mijn iPhone heeft een jaar op 100% gestaan en ging toen in een paar maanden tijd vrij vlot naar 96% dus ik weet dat het niet alles zegt maar ik ben even benieuwd naar andere ervaringen hier :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-06 17:37

MaxPoweR

-=StopTech=-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsWpsQD1jyG7Lv05aOzRBIWOZwQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7G5Hcu7NziOAMislOye8xlmj.png?f=user_large

Apple watch 3 uit 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 12:40

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

hk12nl schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:48:
Mijn Apple Watch van 2 maanden oud staat al op batterij conditie van 99%. Niet dat ik er in dagelijks gebruik last van heb maar ik vind dat toch wat snel. Ander mensen dit ook?

Om het enigszins te nuanceren; mijn iPhone heeft een jaar op 100% gestaan en ging toen in een paar maanden tijd vrij vlot naar 96% dus ik weet dat het niet alles zegt maar ik ben even benieuwd naar andere ervaringen hier :)
Is altijd hit en miss met die batterijen. Ik heb op mijn AW 6 gedurende 9 maanden mogen genieten van 100% capaciteit maar dat is de loop van 2 - 3 maanden plots gezakt naar 97%. Het is altijd koffiedik kijken hoe het loopt en volgens mij sterk afhankelijk van batterijbatch tot batterijbatch. Ik heb batterijen gehad waarvan de health ogenschijnlijk niet kapot te krijgen zqs en dan weer andere die gewoon superslecht leken. Met als uitschieter de batterij van de MacBook 2015 die zakte consequent met 2 procentpunten health per 2 - 4 maanden. Heel frustrerend. Beste advies? Niet naar kijken, geniet van je watch, als de batterijduur echt crap is (geworden): Vervangen die batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:14
Hier een Watch 5 uit feb 2020 en nu na bijna 2 jaar nog maar 84%, valt me redelijk tegen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
TheMystery schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Hier een Watch 5 uit feb 2020 en nu na bijna 2 jaar nog maar 84%, valt me redelijk tegen eigenlijk.
Hier ook een Watch 5 van nov 2019 met 86%. Valt mij mee eerlijk gezegd. Iedere dag opladen, aod. Die accu is zo'n 800x opgeladen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
6129(15) schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:54:
[...]

Is altijd hit en miss met die batterijen. Ik heb op mijn AW 6 gedurende 9 maanden mogen genieten van 100% capaciteit maar dat is de loop van 2 - 3 maanden plots gezakt naar 97%. Het is altijd koffiedik kijken hoe het loopt en volgens mij sterk afhankelijk van batterijbatch tot batterijbatch. Ik heb batterijen gehad waarvan de health ogenschijnlijk niet kapot te krijgen zqs en dan weer andere die gewoon superslecht leken. Met als uitschieter de batterij van de MacBook 2015 die zakte consequent met 2 procentpunten health per 2 - 4 maanden. Heel frustrerend. Beste advies? Niet naar kijken, geniet van je watch, als de batterijduur echt crap is (geworden): Vervangen die batterij!
Thx voor deze mooie reactie. Voor mij dekt dit de lading wel en inderdaad niet meer naar kijken en lekker genieten. d:)b

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infidel666
Watch SE sinds begin juli, 100% capacity. Elke nacht aan de lader. M'n iPhone 12 mini heb ik sinds eind juni, die zit op 91%. Aan beide merk ik niet dat ze minder lang mee gaan, heb ook puur voor deze post eens gekeken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 10:09

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Watch SE 44mm sinds 9-2020, accu staat op 94%. Ik laad hem na twee dagen 's nachts op. Gebruik hem voor hardlopen, fietsen, wandelen enz.

Alleen als ik de hele dag op de golfbaan loop, dan is hij aan het eind van de dag ruim onder de 30% (begonnen met 100%).

Ben eigenlijk best tevreden met de accuduur. Mijn vrouw heeft een 40mm, en daaraan merk je wel dat de accu ook iets kleiner is.

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-01-2022 20:43 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-05 20:41
Nog mensen die last hebben met de hartslag meter ?
Als ik ga lopen registreerd hij soms geen hartslag.
Ik loop met de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Ik overweeg een Apple Watch 7 aan te schaffen.
Nu meen ik me te herinneren dat bij introductie meer keuze was in de beschikbare kleuren gewoven sport bandjes, namelijk als primaire kleur grafiet zwart, of ben ik toch in de war met het gevlochten solobadje of Nike bandje?

De gewoven sport bandjes lijken me het meest geschikt voor gecombineerd gebruik, echter vind ik de beschikbare kleur combinaties een beetje meh.
Lederen bandjes vind ik erg mooi maar lijken me voor sport minder geschikt. Wat is jullie ervaring/advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Yaay schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:48:
Nu meen ik me te herinneren dat bij introductie meer keuze was in de beschikbare kleuren gewoven sport bandjes, namelijk als primaire kleur grafiet zwart, of ben ik toch in de war met het gevlochten solobadje of Nike bandje?

De gewoven sport bandjes lijken me het meest geschikt voor gecombineerd gebruik, echter vind ik de beschikbare kleur combinaties een beetje meh.
Lederen bandjes vind ik erg mooi maar lijken me voor sport minder geschikt. Wat is jullie ervaring/advies?
Uit mijn ervaring zijn die gewoven sportbandjes met afstand de fijnste! Makkelijk schoon te maken, makkelijk traploos verstelbaar (handig als je het even wat warmer hebt), lekker licht en zeer comfortabel. Kleur mag wel wat opvallender zijn, past vaak wel bij je sport outfit of je oranje hardloopschoenen :D

Ik heb er zelf een ingetogen donkerblauw lederen bandje (Leather Loop) bij voor het nettere, ik wissel gewoon nu en dan. Maar sporten met dat leren bandje vind ik niet ideaal. Het ademt een stuk minder (meer zweet tussen je pols en bandje), het is lastiger even snel te verstellen. En het is gewoon wat minder goed schoon te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-01-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

svenn15 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:15:
Soms duurt het even een minuut of zo, voordat 'ie het oppakt, bij mij. Ik zorg er met sporten wel voor, dat het horloge mooi op de pols zit, en zeker niet te los zit. Ik denk dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCee
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik heb al enige tijd een Apple Watch 6, deze draag ik standaard. Voor het hardlopen, wandelen en wielrennen gebruik ik regelmatig mijn Garmin Fenix horloge of mijn Garmin Edge fietscomputer. Nu importeert Apple Health wel de actieve calorieën die ik verbruik met de activiteiten die ik met de Garmin opneem alleen worden die niet meegenomen op mijn Apple Watch in de ring bewegen. De trainingsring reageert wel op de activiteiten.

Is er een manier om die actieve calorieën wel mee te laten tellen voor de ring bewegen zonder dat ik tijdens een activiteit mijn Apple Watch en mijn Garmin moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:32

pdavie2311

Live life to the fullest..

MarCee schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:32:
Ik heb al enige tijd een Apple Watch 6, deze draag ik standaard. Voor het hardlopen, wandelen en wielrennen gebruik ik regelmatig mijn Garmin Fenix horloge of mijn Garmin Edge fietscomputer. Nu importeert Apple Health wel de actieve calorieën die ik verbruik met de activiteiten die ik met de Garmin opneem alleen worden die niet meegenomen op mijn Apple Watch in de ring bewegen. De trainingsring reageert wel op de activiteiten.

Is er een manier om die actieve calorieën wel mee te laten tellen voor de ring bewegen zonder dat ik tijdens een activiteit mijn Apple Watch en mijn Garmin moet gebruiken?
Waarom niet gewoon deze activiteiten ook meten met de Apple Watch? Hartslag meting is 1 van de betere op de Apple Watch en GPS ook niks mis mee? Is het dan voor de VO2 Max dat je de Garmin pakt?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCee
  • Laatst online: 31-01-2022
pdavie2311 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:34:
[...]

Waarom niet gewoon deze activiteiten ook meten met de Apple Watch? Hartslag meting is 1 van de betere op de Apple Watch en GPS ook niks mis mee? Is het dan voor de VO2 Max dat je de Garmin pakt?
Ik programmeer mijn intervaltrainingen in de Garmin. Dat kan voor zover ik weet niet met deA Apple Watch. Daarnaast heb ik een hartslagband die ook nog extra gegevens meet tijdens mijn looptraining

[ Voor 23% gewijzigd door MarCee op 25-01-2022 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
pdavie2311 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:34:
[...]

Oehhh gevaarlijke opmerking :+ die moet je niet stellen in het Garmin Het grote sporthorloge met GPS topic. topic.

Maar de conclusie is meestal dat:
Garmin een sporthorloge is waar het sport gebeuren default goed werkt en het smart gebeuren met wat omwegen.
Apple een smartwatch is waar het smart gebeuren default goed werkt en het sport gebeuren met wat omwegen.
MarCee schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Ik programmeer mijn intervaltrainingen in de Garmin. Dat kan voor zover ik weet niet met deA Apple Watch. Daarnaast heb ik een hartslagband die ook nog extra gegevens meet tijdens mijn looptraining
De intervaltraining is met omwegen wel te doen met de app workoutdoors, en deze app maker is ook bezig met het supporten van sensoren dus misschien kan hij binnenkort naast een bluetooth hartslagband (wat nu al default goed werkt op de apple watch) ook andere parameters meenemen zoals Power, Grond contact tijd en dat soort waardes.

[ Voor 31% gewijzigd door Tinusvolkel op 25-01-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
MarCee schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Workoutdoors kan wel intervallen. Is een geweldige app voor trainen in de breedste vorm (nee, geen aandelen).
Of Intervals Pro, die doet wat zijn naam zegt.

Je kan ook een externe hartslagband aan je Apple Watch (of aan je iphone) koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Yaay schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:48:

Je kan kiezen uit alle combinaties in de studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 15:02

Fixer

FP ProMod
Sorry, verkeerde topic :)

[ Voor 97% gewijzigd door Fixer op 25-01-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Tinusvolkel schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:21:
[...]

Oehhh gevaarlijke opmerking :+ die moet je niet stellen in het Garmin Het grote sporthorloge met GPS topic. topic.

Maar de conclusie is meestal dat:
Garmin een sporthorloge is waar het sport gebeuren default goed werkt en het smart gebeuren met wat omwegen.
Apple een smartwatch is waar het smart gebeuren default goed werkt en het sport gebeuren met wat omwegen.

[...]

De intervaltraining is met omwegen wel te doen met de app workoutdoors, en deze app maker is ook bezig met het supporten van sensoren dus misschien kan hij binnenkort naast een bluetooth hartslagband (wat nu al default goed werkt op de apple watch) ook andere parameters meenemen zoals Power, Grond contact tijd en dat soort waardes.
Haha! Workoutdoors heb ik ook, alleen krijg ik de interval/schedules niet op de Watch. Er staat sturen naar Watch, maar komt er niet op. Dat is wel jammer. Watch ook al opnieuw opgestart etc, maar krijg een schema helaas niet op de Watch met Workoutdoors. Jammer, wel een betaalde App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
pdavie2311 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:02:
[...]

Haha! Workoutdoors heb ik ook, alleen krijg ik de interval/schedules niet op de Watch. Er staat sturen naar Watch, maar komt er niet op. Dat is wel jammer. Watch ook al opnieuw opgestart etc, maar krijg een schema helaas niet op de Watch met Workoutdoors. Jammer, wel een betaalde App.
Hmm dat werkt hier gewoon prima, misschien je iphone ook nog opnieuw opstarten?
Anders even hier navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Gister toevallig een Trenara interval training in WOD gezet. Werkt hier ook prima. Zoek je wel via de drie puntjes interval shedules op?

[ Voor 4% gewijzigd door Limbeckx op 26-01-2022 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Starting a Workout
To start a workout with a schedule you must tap the circle with 3 dots in to the left of the activity type in the main menu. This brings up more options for starting a workout (like with Apple's Workout app), and includes the ability to start using a schedule.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2p1xNy84Ace9pcfQomK9SRyWxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ZWGwbKUP9YHxPVPtkQUSci0.png?f=fotoalbum_large
During a Workout
By default the app starts by displaying the configured screen for the first interval (although you can change this in the settings). This screen is added to the end of the configurable screens, so if you swipe left then it will switch to the first normal screen and swiping right gets you to the last screen.

At the beginning of each interval you will be informed of the type of interval (or its notes) and the duration. If you have a target then this will be included in the information, as well as any spoken metrics that you have defined. Note that you can control which of these pieces of information are displayed and / or spoken in the settings on the watch.

During the interval you will be informed if the target metric goes out of its range (e.g. heart rate too high or pace too slow). You will also receive periodic notifications as defined for the interval, including displayed and / or spoken metrics.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Tinusvolkel schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:08:
[...]

Hmm dat werkt hier gewoon prima, misschien je iphone ook nog opnieuw opstarten?
Anders even hier navragen.
Dat was het. Staat er nu in. Vanavond even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

sjimmie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:52:
Starting a Workout
To start a workout with a schedule you must tap the circle with 3 dots in to the left of the activity type in the main menu. This brings up more options for starting a workout (like with Apple's Workout app), and includes the ability to start using a schedule.

[Afbeelding]
During a Workout
By default the app starts by displaying the configured screen for the first interval (although you can change this in the settings). This screen is added to the end of the configurable screens, so if you swipe left then it will switch to the first normal screen and swiping right gets you to the last screen.

At the beginning of each interval you will be informed of the type of interval (or its notes) and the duration. If you have a target then this will be included in the information, as well as any spoken metrics that you have defined. Note that you can control which of these pieces of information are displayed and / or spoken in the settings on the watch.

During the interval you will be informed if the target metric goes out of its range (e.g. heart rate too high or pace too slow). You will also receive periodic notifications as defined for the interval, including displayed and / or spoken metrics.
Thanx! Ik weet hoe het werkt, maar dan moet het wel werken. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 15:06
pdavie2311 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:02:
[...]

Als het puur om intervaltrainingen gaat is het eerder genoemde Intervals Pro wat mij betreft wel een aanrader. Werkt goed en, vind ik heel heel belangrijk, geen duur abonnement nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Maar als je toch al WOD hebt dan zou je geen extra app (zoals intervals pro) ernaast hoeven zetten.
Mits je je bugje in WOD oplost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 15:06
sjimmie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:01:
Maar als je toch al WOD hebt dan zou je geen extra app (zoals intervals pro) ernaast hoeven zetten.
Mits je je bugje in WOD oplost. ;)
Zie nu pas dat het bugje al opgelost was.

Dan is dit wel een vrij terecht punt inderdaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Meer mensen die de Abyss blauwe sololoop hebben waar continue een soort witte waas op zit? Ik vind het vrij storend en het treed vaak op bij het omdoen. Zal wellicht met de ‘talkpoeder’ te maken hebben om de band soepel te houden.

Ik ben even benieuwd of meer mensen dit hebben en ik dus wellicht een kwalitatief minder bandje heb gekregen of dat het er bij hoort. Ik moet het er echt met mijn nagel afkrabben.

Plaatje bij het praatje;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpTKWjNdekegtODqzofZmxZT_zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzbYNVLMAtCG9u0Au0WpYeHQ.jpg?f=fotoalbum_large

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Er is een nieuwe watchface beschikbaar: Unity-licht!

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nou ik hoorde het net toevallig ook. Familie lid kreeg er een push bericht over op haar watch. Hier niets gehad maar met de directe koppeling is hij wel te installeren al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZi7LlWR-r2Z8h_WbtDh2e1B7K4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F2cDtbimUvfNKmmwkdM2zJl3.jpg?f=user_large

Edit: ooh die kan ik niet delen zo lijkt het

[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 26-01-2022 15:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:08:
Nou ik hoorde het net toevallig ook. Familie lid kreeg er een push bericht over op haar watch. Hier niets gehad maar met de directe koppeling is hij wel te installeren al.

[Afbeelding]

Deze is gaaf! Kreeg net de notificatie en heb hem gelijk ingesteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik kreeg wel een push. Zie ook dat er een nieuwe braided loop is verschenen. Ziet er aardig uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikD18r1bSinog9FsqmNnxBJMvNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CU6wGBaqWhHtdlkJ5trhAfW5.jpg?f=fotoalbum_large

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:20:
Ik kreeg wel een push. Zie ook dat er een nieuwe braided loop is verschenen. Ziet er aardig uit!

[Afbeelding]
Ooh ja niet verkeerd.

Alleen ik zit een beetje tussen twee maten in helaas. Eentje te strak andere te wijd 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Donstil schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Ooh ja niet verkeerd.

Alleen ik zit een beetje tussen twee maten in helaas. Eentje te strak andere te wijd 😡
Meestal strekken ze na paar dagen dragen al aardig uit. Misschien dat dat scheelt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Limbeckx schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Meestal strekken ze na paar dagen dragen al aardig uit. Misschien dat dat scheelt...
Ja dan zou ik nog net kunnen terug sturen.
Normaal wissel ik veel dus kwam er pas laat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-10-2024
Donstil schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:08:

[Afbeelding]

Kreeg ook een pushmelding hierover.
Ik vind deze leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 09:13
Scheelt per persoon denk ik. Ik heb er ook wel last van, zeker in de kou nu liggen mijn bloedvaten wat dieper en duurt het soms wat langer (is denk ik de reden?) Maar uiteindelijk pakt hij hem altijd wel. Je kan de hartslag app op je watch van te voren even openen om te checken of die iets registreert en zo niet wellicht beetje spelen met de positie.

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 06:17
Kan iemand mij vertellen waarom ik niet de opties ‘Luister nu’ of ‘Radio’ heb op mijn ᴡᴀᴛᴄʜ? Dit is de Series 7, dus zou het zeker moeten hebben.
Heb zelfs al de app opnieuw geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2xyx2dw-kMGG90Jn8hROcX9Vm4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VJ9eOlKLp0zryetyuzCBCAyU.png?f=fotoalbum_large

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38
Hier ook de laatste tijd mindere ervaringen met het hartslag gedeelte.
Ik probeer 2x week even te gaan lopen. In het begin werkt het altijd goed, maar zodra ik wat begin te zweten ofzo (kan toeval zijn) krijg ik geen actuele hartslag meer te zien ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:08
hk12nl schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:20:

[Afbeelding]
Mooi bandje :) kreeg ook een push van de nieuwe watchface ziet er goed uit..

Nu een aantal maanden de 7 Graphite om de pols en zou nooit meer terug naar ALU gaan. Zowel het glas als behuizing zien er nog als nieuw uit en het oogt een heel stuk luxer :)

[ Voor 14% gewijzigd door schumi1986 op 26-01-2022 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

schumi1986 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:50:
[...]

Mooi bandje :) kreeg ook een push van de nieuwe watchface ziet er goed uit..

Nu een aantal maanden de 7 Graphite om de pols en zou nooit meer terug naar ALU gaan. Zowel het glas als behuizing zien er nog als nieuw uit en het oogt een heel stuk luxer :)
Dat roep ik al 2 jaar, haha! Klopt als een bus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
JimmyJoness schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Hier ook! Lijkt een eeuwigheid te duren
Vandaag watchOS 8.4 gesignaleerd en de aw7 is weer keurig optijd opgeladen 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
JimmyJoness schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:03:
[...]

Vandaag watchOS 8.4 gesignaleerd en de aw7 is weer keurig optijd opgeladen 🙂
Staat zelfs als enige genoemde probleemoplossing bij de update, zoals getoond op mijn iphone: Sommige opladers werken mogelijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:23
pdavie2311 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Dat was het. Staat er nu in. Vanavond even proberen
Ik heb ook effe moeite gehad met settings/schedules/gpx's te syncen. Wanneer ik de app 'Watch' op de iPhone open gaat het wel onmiddellijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:36
Draai nu op beta 8.5 en merk dat siri niet goed werkt, hij antwoord nu standaard " Kun je dat nog een keer zeggen?"
Meer mensen last van?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-05 20:41
Chabio schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:01:
[...]

Scheelt per persoon denk ik. Ik heb er ook wel last van, zeker in de kou nu liggen mijn bloedvaten wat dieper en duurt het soms wat langer (is denk ik de reden?) Maar uiteindelijk pakt hij hem altijd wel. Je kan de hartslag app op je watch van te voren even openen om te checken of die iets registreert en zo niet wellicht beetje spelen met de positie.
Blijft een raar probleem.
Tijdens wandelen met workout of gewoon thuis meet hij het meteen.
Bij het lopen is het soms gewoon niets,en soms na paar minuten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Even een vraagje; wordt de step-count tussen watches gesynchroniseerd?

Ik krijg het vermoeden van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:51
i2Paq schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:57:
Even een vraagje; wordt de step-count tussen watches gesynchroniseerd?

Ik krijg het vermoeden van niet.
Nee, het werkt dacht ik idd anders. De watches worden in Gezondheid App op de iPhone als een data-input device gezien, de input ervan telt voor de step-count in de Gezondheid App. Volgens mij wordt er tussen de verschillende input devices gekozen, zoiets zag ik ook bij de iPhone en Watch. Ik dacht dat het zo zat maar kan het mis hebben.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kassad schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Nee, het werkt dacht ik idd anders. De watches worden in Gezondheid App op de iPhone als een data-input device gezien, de input ervan telt voor de step-count in de Gezondheid App. Volgens mij wordt er tussen de verschillende input devices gekozen, zoiets zag ik ook bij de iPhone en Watch. Ik dacht dat het zo zat maar kan het mis hebben.
OK, klinkt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:13
Al weer een tijdje geleden dat ik offline muziek op mijn AW had gezet. Vandaag vlak voor het hardlopen dacht ik dat wel even snel te doen. Niet dus…. De workaround om Bluetooth op de iPhone uit te zetten was me al bekend, de download gaat dan over WiFi. Maar toch bleef de download hangen op 1 van 50. Diverse tips op internet gevonden, o.a. alles herstarten. Uiteindelijk bleek voor mij de oplossing om de Spotify app op de AW te verwijderen en opnieuw te installeren. Natuurlijk nog steeds BT op iPhone uitzetten, maar nu zie ik tenminste progressie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 06:17
bing69 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:49:
Draai nu op beta 8.5 en merk dat siri niet goed werkt, hij antwoord nu standaard " Kun je dat nog een keer zeggen?"
Meer mensen last van?
Yep, hier ook.
Heb ook het probleem dat mijn Muziek app niet alles weergeeft, zie een paar posts terug.
Aan het twijfelen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen alvorens de 8.5 echt uitkomt en te stoppen met de beta.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:51

OMD

Vraagje,

Vriendin heeft Watch 7 gekocht. Het belangrijkste is monitoring van de hartslag maar we zijn er achter gekomen dat dit ding helemaal niet live de hartslag kan laten zien. Is daar een app of optie voor?

Bij haar oude fitbit zie je gewoon je hartslag op het scherm ten alle tijde.

Als dat niet kan dan willen we hem zo snel mogelijk weer verkopen want hij is in een winkel gekocht en kunnen hem niet terugbrengen.

[edit]

Volgens mij heb ik het antwoord zelf al gevonden. Deze vraag vind je wel vaker terug op internet.
Lekker dan, is niet verteld bij het kopen of de Apple Keynotes of wat dan ook.

[ Voor 18% gewijzigd door OMD op 30-01-2022 22:28 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:37
OMD schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:18:
Is daar een app of optie voor?
Op je watch is een app met een rood circeltje met hartje erin, als je die opent wordt je hartslag gemeten en zie je een overzicht van je hartslag gedurende de dag. Je watch meet niet continu je hartslag maar met intervallen, waarschijnlijk om energie te besparen. Ik weet niet of je op je watchface je (laatsgemeten) hartslag kunt laten zien.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Radiodurans schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:28:
[...]

Op je watch is een app met een rood circeltje met hartje erin, als je die opent wordt je hartslag gemeten en zie je een overzicht van je hartslag gedurende de dag. Je watch meet niet continu je hartslag maar met intervallen, waarschijnlijk om energie te besparen. Ik weet niet of je op je watchface je (laatsgemeten) hartslag kunt laten zien.
Het kan helaas niet dus we gaan hem weer verkopen. Heel erg zonde geld dit.
Je kan wel continious heart rate monitor aanzetten zodat die constant een meting doet maar dan is blijkbaar je batterij zo leeg.

Is nogal een verschil met de fitbit die 4/5 dagen meegaat met de batterij.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:18
OMD schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:31:
[...]

Het kan helaas niet dus we gaan hem weer verkopen. Heel erg zonde geld dit.
Je kan wel continious heart rate monitor aanzetten zodat die constant een meting doet maar dan is blijkbaar je batterij zo leeg.

Is nogal een verschil met de fitbit die 4/5 dagen meegaat met de batterij.
Waar gekocht? Kan je hem niet terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 16:05
Lijkt me sterk dat die fitbit dan wel continu een meeting doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

giantgiantus schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:33:
[...]

Waar gekocht? Kan je hem niet terugsturen?
Amac, krijg je een giftcard. Echt ik koop alles online en voor het eerst in 5 jaar koop ik iets in de winkel, pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

wokkelz schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:33:
Lijkt me sterk dat die fitbit dan wel continu een meeting doet..
Ja hoor geen probleem. Live stappenteller, dus geen 10 minuten interval en live hartslag monitor. Zie je gewoon op je scherm en hij gaat 5 dagen mee op een batterij.

[ Voor 4% gewijzigd door OMD op 30-01-2022 22:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjimmie
OMD schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:37:
[...]

Ja hoor geen probleem. Live stappenteller, dus geen 10 minuten interval en live hartslag monitor. Zie je gewoon op je scherm en hij gaat 5 dagen mee op een batterij.
Als je op de AW een activiteit start dan meet jij wel constant de hartslag.
Maar zoals ik het lees heb je de AW verkeerd ingeschat, fitbit is een sportwatch, de AW is een smartwatch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

sjimmie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:21:
[...]

Maar zoals ik het lees heb je de AW verkeerd ingeschat, fitbit is een sportwatch, de AW is een smartwatch..
Niet mee eens. Zeker met de App Workoutdoors is het een (bijna) volwaardig sporthorloge. Schema's, intervallen maken, in zones lopen, alles is in te stellen. Vo2 max is het enige nog volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

sjimmie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:21:
[...]

Uhhh, nee hoor. Zijn beide smart watches dus helemaal niets verkeerd ingeschat (fitbit versa 2). Het is alleen bijzonder teleurstellend dat een smartwatch van 170 euro op dat gebied meer kan dan een smartwatch van 450 euro.

Geeft niets, complete miskoop is een keer en ding plaats ik straks in V&A. Shit happens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
OMD schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:18:
Vraagje,

Vriendin heeft Watch 7 gekocht. Het belangrijkste is monitoring van de hartslag maar we zijn er achter gekomen dat dit ding helemaal niet live de hartslag kan laten zien. Is daar een app of optie voor?

Bij haar oude fitbit zie je gewoon je hartslag op het scherm ten alle tijde.

Als dat niet kan dan willen we hem zo snel mogelijk weer verkopen want hij is in een winkel gekocht en kunnen hem niet terugbrengen.

[edit]

Volgens mij heb ik het antwoord zelf al gevonden. Deze vraag vind je wel vaker terug op internet.
Lekker dan, is niet verteld bij het kopen of de Apple Keynotes of wat dan ook.
Met alle respect, als hartslag zo belangrijk is als product eigenschap zoek je toch, als koper, minimaal even op de Apple site hoe het precies zit met een zoekterm als in "hartslag meten apple watch"?

Het staat namelijk op de Support pagina van Apple:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204666
Wanneer u de Work-out-app gebruikt, meet de Apple Watch uw hartslag voortdurend tijdens de work-out en gedurende drie minuten na het einde van de work-out om het tempo van het hartslagherstel na de work-out te bepalen.
Zodra je die app dus start gaat ie in "Sport Watch" modus, daarnaast is het gewoon een Smart Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Vorkie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:34:
[...]

Met alle respect, als hartslag zo belangrijk is als product eigenschap zoek je toch, als koper, minimaal even op de Apple site hoe het precies zit met een zoekterm als in "hartslag meten apple watch"?

Het staat namelijk op de Support pagina van Apple:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204666

[...]

Zodra je die app dus start gaat ie in "Sport Watch" modus, daarnaast is het gewoon een Smart Watch.
Jaja, als je elke zoekterm weet van te voren… er staat trouwens alleen dat die dan de hartslag meet in de tijd van de work out, staat nog steeds niet over continu hart monitoring dat die dat niet kan.

Geloof me, ik heb echt wel onderzoek gedaan. Keynotes gekeken, gezocht en je vind inderdaad dat Het je hartslag kan meten. Ik zie nergens in een oogopslag dat dit ding niet constant meet zoals veel goedkopere smartwatches.

Is het zo gek te denken dat dat de verwachting is van een product die 3x zo duur is?

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 31-01-2022 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
OMD schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:36:
[...]

Jajaja, als je elke zoekterm weet van te voren…

Geloof me, ik heb echt wel onderzoek gedaan. Keynotes gekeken, gezocht en je vind inderdaad dat Het je hartslag kan meten. Ik zie nergens in een oogopslag dat dit ding niet constant meet zoals veel goedkopere smartwatches.

Is het zo gek te denken dat dat de verwachting is van een product die 3x zo duur is?
Ik zeg ook niet dat je geen onderzoek hebt gedaan en ik snap je gedachte :)

https://fitbitkopen.nl/fi...-apple-watch-is-verschil/

https://versus.com/en/apple-watch-vs-fitbit-versa-2

Alle sites geven een soort van ++ aan de Fitbit Versa 2 namelijk.

Desalniettemin, die Watch heb je zo verpatst :) (zij het met leergeld ... )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Vorkie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:41:
[...]

Ik zeg ook niet dat je geen onderzoek hebt gedaan en ik snap je gedachte :)

https://fitbitkopen.nl/fi...-apple-watch-is-verschil/

https://versus.com/en/apple-watch-vs-fitbit-versa-2

Alle sites geven een soort van ++ aan de Fitbit Versa 2 namelijk.

Desalniettemin, die Watch heb je zo verpatst :) (zij het met leergeld ... )
Geeft ook niet, kan een keer gebeuren natuurlijk en zullen hem inderdaad wel zo kwijt zijn. Voordeel is wel dat na koop van de fitbit er nog steeds geld over blijft :9

Scherm is wel mooi, ze had de 45mm versie. Dat is echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:18
OMD schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:44:
[...]

Geeft ook niet, kan een keer gebeuren natuurlijk en zullen hem inderdaad wel zo kwijt zijn. Voordeel is wel dat na koop van de fitbit er nog steeds geld over blijft :9

Scherm is wel mooi, ze had de 45mm versie. Dat is echt een wereld van verschil.
Inderdaad. Als sportwatch is de Apple Watch niet top. Ook elke dag opladen blijft irritant. Zeker als je het vergelijkt met Garmin die nu oom met oled scherm paar dagen mee gaat.

Dat zou wellicht nog een alternatief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
OMD schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:34:
[...]

Uhhh, nee hoor. Zijn beide smart watches dus helemaal niets verkeerd ingeschat (fitbit versa 2). Het is alleen bijzonder teleurstellend dat een smartwatch van 170 euro op dat gebied meer kan dan een smartwatch van 450 euro.

Geeft niets, complete miskoop is een keer en ding plaats ik straks in V&A. Shit happens.
Je mag gewoon toegeven dat je het vantevoren niet goed had uitgezocht. Dat het jou tegenvalt is het resultaat van dat je iets verwachtte wat simpelweg niet waar is. "Tegenvallen" zou iets zijn wat anders is voorgesteld, feit is iets wat gewoon zo is. Dit is een feit.
Het is gewoon een feit dat een AW geen fitbix is, en idem andersom.
Als ze op alle vlakken hetzelfde waren, hadden we ook geen keuze.
pdavie2311 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:32:
[...]

Niet mee eens. Zeker met de App Workoutdoors is het een (bijna) volwaardig sporthorloge. Schema's, intervallen maken, in zones lopen, alles is in te stellen. Vo2 max is het enige nog volgens mij..
Dat dan wel, maar zoals Apple hem heeft gemaakt dus niet.
Naast vo2max ook zaken zoals HRV. (en saturatie, en werkelijke slaap, en zo wel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
pdavie2311 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:32:
[...]

Ik exporteer alles naar runalyze.com en dan krijg je een best goed beeld van je Vo2max (die van apple blijft al een jaar hangen op precies dezelfde waarde...) en genoeg Garmin waardige andere parameters.
(zorg wel dat je max hartslaag goed bepaald (niet berekend) is anders krijg je een best vertekend beeld)

[ Voor 6% gewijzigd door Tinusvolkel op 31-01-2022 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik kom ook van de Fitbit af en was daar ook gewend dat ie vaker je hartslag mat, maar wat is er nu zo van levensbelang dat je op elk moment je hartslag precies op dat moment zou willen zien? In sportmodus wordt het wel vaker gemeten en dat lijkt me belangrijker dan als je op de bank zit en je een hartslag van wat langer terug ziet...

Je moet het zelf weten maar ik merkte dat het vrij snel ging wennen verder.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook best wel benieuwd waarom je 24/7 je hartslag zou moeten meten, tenzij de reden natuurlijk is “gewoon omdat ik dat leuk vind” - dat is prima natuurlijk. Maar met interval zou toch voldoende moeten zijn voor alle overige gevallen? Hij meet het elke x minuten op de achtergrond en analyseert dan meteen het ritme (op mogelijke afib) en je saturatie. Indien gewenst kan je periodiek even een ECG maken; etc.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

sjimmie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:56:
[...]

Je mag gewoon toegeven dat je het vantevoren niet goed had uitgezocht. Dat het jou tegenvalt is het resultaat van dat je iets verwachtte wat simpelweg niet waar is. "Tegenvallen" zou iets zijn wat anders is voorgesteld, feit is iets wat gewoon zo is. Dit is een feit.
Het is gewoon een feit dat een AW geen fitbix is, en idem andersom.
Als ze op alle vlakken hetzelfde waren, hadden we ook geen keuze.

[...]

Dat dan wel, maar zoals Apple hem heeft gemaakt dus niet.
Naast vo2max ook zaken zoals HRV. (en saturatie, en werkelijke slaap, en zo wel meer)
We hebben uitgezocht of het je hartslag kan bijhouden, letterlijk dat.

Dat dat achter apps zit en je echt iets moet aantikken was niet makkelijk te vinden, ook niet in de reviews op YouTube etc. Daar slaan ze de weg naar die app vaak over vanwege tijd en zie je gelijk het resultaat.

Maar speciaal voor jou;
Ik geef toe dat ik niet voldoende onderzoek heb gedaan naar dit product van 450 euro. Mijn aanname was dat hij minstens net zoveel kon doen als een fitbit van 150 euro.

Dat continu meten is iets medisch. We leven gelukkig in een tijd dat een smartwatch een hartslag monitor heeft. De app opzoeken en een ecg starten is helaas niet snel genoeg.

Hou mij ten goede hè, ik zweer bij Apple producten. Dit was het alleen net niet en lastig uit te zoeken door de agressieve marketing. Ik weet wel zeker dat de Watch langer mee gaat dan de fitbit, die is nu na 2 jaar helemaal op.

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 31-01-2022 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
Ik snap het wel, dat is ook de fit it functie die ik het meest mis. Vooral omdat me soms iets gebeurt (ik schrik, kom opeens ontzettend ademtekort, etc.) waarvan ik dan wil weten wat m'n hartslag was, en die data is er dan gewoon niet. Met de fitbit kon ik altijd letterlijk terugzien waar de jumpscares in een film zaten.

Ik heb ook echt nog wel een tijdje staan dubben tussen de AW en de Versa. Ik zou eigenlijk voor de Versa gaan, ondanks het ontbreken van een spraakassistent icm iOS, toen AW kwam met offline Spotify ondersteuning. Dat draaide de boel weer om en was voor mij vervolgens doorslaggevend in het voordeel van de AW.

Mijn eBay bandjes zijn eindelijk binnen! Ik probeer nog altijd m'n Apple braided solo loop weer enigszins te krimpen, maar dat wil nog niet zo vlotten. Helaas hebben wij geen droger, die tip moet ik nog een keer uitproberen bij mijn vader of een vriendin thuis. In november had ik twee goedkope bandjes besteld in de hoop dat ik daarmee dan in ieder geval weer zou kunnen sporten omdat die wel strakker zouden zitten.

Blij mee! Jammer dat de flare ontbreekt richting de kast natuurlijk, maar dat leek bij alle third party bandjes zo te zijn. Het is deze geworden en een knockoff pride loop (met zilveren "buckles"). Ze zitten perfect strak in ieder geval, benieuwd hoe lang dat zo blijft. Ik moet nog wel even een nieuwe watchface instellen, want die is nu nog gematcht met m'n Inverness Green bandje. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ParErNngi5wy5QArOMFLd2NRYg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUuYUZRUBhoVUZ3AG1YPlbBX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Infidel666 op 31-01-2022 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
OMD schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:19:
[...]

We hebben uitgezocht of het je hartslag kan bijhouden, letterlijk dat.

Dat dat achter apps zit en je echt iets moet aantikken was niet makkelijk te vinden, ook niet in de reviews op YouTube etc. Daar slaan ze de weg naar die app vaak over vanwege tijd en zie je gelijk het resultaat.
Grappig dat je dan ook pas achteraf hier komt zeggen dat het je tegenvalt.
Vooraf hier informeren had je wellicht een tegenvaller bespaard. Ik blijf erbij dat je het met meer voorbereiding had kunnen voorkomen. Je zoekt iets wat eigenlijk best specifiek is en je koopt een apparaat van een dikke 400 euro. Een tweaker had zich op gathering vooraf helemaal suf gelezen. ;)

En edit: ja het klopt precies, hij kan de hartslag bijhouden, daarover was niets gelogen of minder waar.

[ Voor 6% gewijzigd door sjimmie op 31-01-2022 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

sjimmie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:22:
[...]

Grappig dat je dan ook pas achteraf hier komt zeggen dat het je tegenvalt.
Vooraf hier informeren had je wellicht een tegenvaller bespaard. Ik blijf erbij dat je het met meer voorbereiding had kunnen voorkomen. Je zoekt iets wat eigenlijk best specifiek is en je koopt een apparaat van een dikke 400 euro. Een tweaker had zich op gathering vooraf helemaal suf gelezen. ;)
Jij hebt gelijk hoor, geniet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
OMD schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:24:
[...]

Jij hebt gelijk hoor, geniet ervan.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:36
Radiodurans schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:28:
[...]

Met apps zoals bv Heart Analyzer is dat zeer goed mogelijk

Bing

Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires