Acties:
  • 0 Henk 'm!
mister9 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:23:
Ik heb gezocht maar kom er zo snel niet uit. Als ik een foto toegestuurd krijg via whatsapp krijg ik netjes een bericht op m'n AW, maar de foto blijft wazig. Alsof ik alleen een soort voorvertoning krijg maar de foto zelf niet wordt getoond, alleen als een soort blur. Kan ik dat aanpassen zodat ik ook echt de foto te zien krijg?
Helaas, dat klopt gewoon. Ik vermoed dat het ermee te maken heeft dat er een maximale berichtgrootte is waarmee whatsapp meldingen binnen komen op de watch. Dit is in ieder geval al zo sinds de Series 4, ik vermoed dus dat Apple er niet meer van kan/wil maken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
mister9 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:23:
Ik heb gezocht maar kom er zo snel niet uit. Als ik een foto toegestuurd krijg via whatsapp krijg ik netjes een bericht op m'n AW, maar de foto blijft wazig. Alsof ik alleen een soort voorvertoning krijg maar de foto zelf niet wordt getoond, alleen als een soort blur. Kan ik dat aanpassen zodat ik ook echt de foto te zien krijg?
Same here. WA bagger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:38
DeNachtwacht schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Helaas, dat klopt gewoon. Ik vermoed dat het ermee te maken heeft dat er een maximale berichtgrootte is waarmee whatsapp meldingen binnen komen op de watch. Dit is in ieder geval al zo sinds de Series 4, ik vermoed dus dat Apple er niet meer van kan/wil maken.
Probeer eens WatchChat. Kan je gewoon je foto's bekijken en zelfs video's op je watch.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:58
bvsteyn schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:50:
[...]

[...]

Probeer eens WatchChat. Kan je gewoon je foto's bekijken en zelfs video's op je watch.. ;)
Dat is toch alleen een betaalde app? En dan kun je Whatsapp web niet meer gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

[...]

[...]

Inderdaad, werkt perfect!

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Ja dat het met 3rd party apps werkt wist ik. Maar ik vind dat allemaal niet zoveel toevoegen, foto'tje zou nog grappig zijn in een enkel geval maar zelfs daarvoor is het watch scherm te klein. Voor video of terugtypen van berichten zou ik die app al helemaal niet willen. Simpelweg omdat ik me vanaf mijn allereerste watch al afvraag waarom er zoveel mensen zijn die op zo'n klein schermpje met slakkentempo een tekst in elkaar willen priegelen, terwijl ze een smartphone binnen handbereik hebben. Kortom. zelf zie ik de meerwaarde niet zo van dat soort functionaliteit.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Het probleem met WhatsApp is dat er behalve de notificatie helemaal niets kan op de watch. Dus ook niet het vorige bericht bekijken. Dat is wel echt een misser vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
m_a_rnix schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:01:
Het probleem met WhatsApp is dat er behalve de notificatie helemaal niets kan op de watch. Dus ook niet het vorige bericht bekijken. Dat is wel echt een misser vind ik.
Er is ook geen Whatapp app voor de watch, wat je ziet zijn eigenlijk alleen notificaties.
(net als er geen app is voor de ipad of voor Windows enzovoorts, whatsapp is gewoon overal een beetje behelpen)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
sjimmie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:11:
[...]

Er is ook geen Whatapp app voor de watch, wat je ziet zijn eigenlijk alleen notificaties.
(net als er geen app is voor de ipad of voor Windows enzovoorts, whatsapp is gewoon overal een beetje behelpen)
Ja dat weet ik dat die er niet is. En dat vind ik best triest voor een platform zo groot als WhatsApp.

Offtopic: Net zoals geen reacties kunnen geven, je chats niet kunnen filteren op ongelezen, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:08
Voor web.whatsapp.com hebben ze nu al een tijdje een beta die stand alone kan werken, dus hopelijk komt er dan ook een stand alone watch app. maar duurt idd best lang.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Sinds een paar dagen de Apple Watch 7 gecombineerd met mijn T-Mobile abonnement. Gebruik deze veel bij lange wandeltochten. En de wijzerplaat met Minnie Mouse met haar stemmetje maakt me iedere morgen blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
Wat ik nog niet snap is dat mijn Apple Watch mijn eerste fietstochtjes niet goed kon registreren (kaart/route, gem. snelheid etc)

Nu doet die dat wel (dankzij kalibratie, schijnbaar) maar waarom is dat?

De AW heeft toch een eigen GPS, waarom kan kon die dan niet al meteen de kaart (route) bijhouden en zaken als gem snelheid etc?

[ Voor 5% gewijzigd door autoreverse op 07-01-2022 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjimmie
autoreverse schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:37:
Wat ik nog niet snap is dat mijn Apple Watch mijn eerste fietstochtjes niet goed kon registreren (kaart/route, gem. snelheid etc)

Nu doet die dat wel (dankzij kalibratie, schijnbaar) maar waarom is dat?

De AW heeft toch een eigen GPS, waarom kan kon die dan niet al meteen de kaart (route) bijhouden en zaken als gem snelheid etc?
Omdat de AW niet alles op basis van GPS doet, helaas.
Standaard doet de AW metingen op basis van de "pedometer" en die moet je calibreren.
Neem je bv workoutdoors dan kan je als source kiezen tussen "pedometer", "gps" en "apple health". Daarbij is ook de pedometer de standaard. Ik heb eens alledrie samen op een scherm gezet en de pedometer gaf voor mij de beste waardes (minste schommelingen). Ik denk dat dat vooral komt omdat de GPS in de AW niet geweldig is vanwege de beweging van je pols en de wisselende positie (die de ontvangst beinvloedt). Het zou maar zo kunnen zijn dat GPS bij fietsen beter werkt dan bij lopen, maar in de standaard app van de AW kan je dat niet kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:13
Als trotse bezitter van een AW7 vind ik het Watch face aanbod tegenvallen tov mijn vorige AW5. (Contour/modulair duo/portretten/wereldtijd).

Heeft iemand tips om meer Watch faces te krijgen? (Al dan niet speciaal voor de 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05 11:19
Ik twijfel nog altijd tussen de Garmin Venu 2 en de IWatch 6.

Zijn er mensen die ooit van Garmin naar AWatch of andersom overgestapt zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door Gvw18380 op 08-01-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Gvw18380 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:51:

Even gaan verder lezen waar de onderstaande quote vandaan komt ;)
Tinusvolkel schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:44:
[...]

Wil je een smartwatch met sportfuncties of een sporthorloge met smart functies?

Hier de keuze gemaakt voor het eerste, aangezien ik met wat extra tools (foodpod en apps / websites) in de buurt kan komen van de sportvoorzieningen van Garmin maar het is denk ik allemaal iets meer behelpen dan bij Garmin (hoewel ik zelf geen ervaring met Garmin heb.)

Als je voor optie 2 gaat (de Garmin dus) dan zal de (smart) integratie met apple misschien iets meer behelpen zijn.

Maar ik denk dat @Aghanim jou misschien het beste kan helpen (als jij jouw usecase meer duidelijk maakt ;) ) met jouw keuze aangezien hij ervaring heeft in beide kampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
sjimmie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Omdat de AW niet alles op basis van GPS doet, helaas.
Oohhhh. Aha. Interessant om te lezen, dank voor de info!

Het laatste fietstochtje zonder dat ik m’n iPhone bij me had klopte het gps pad niet helemaal op sommige stukjes (fietste door gebouwen heen) hoewel het merendeel goed accuraat was. En dan zit het horloge idd helemaal onder m’n winterjas mouw verstopt.

Fietstochten bijhouden aan de hand van de pedometer lijkt me lastig vergeleken met (hard)lopen omdat je daarbij echt een voelbare cadans hebt (armen die heen en weer zwieren, dreunen van de benen op de grond). Op de fiets is dat er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:30

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zijn er watch gebruikers die het wel lukt om met Storytel 'offline' de boeken op de watch te krijgen?
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar - en sowieso vind ik dat ik al veeeeel te veel geklooit en getest heb voor het maandbedrag dat je hier voor betaald - dus ik denk doe hier nog 1 poging en dan gaat 't storytel maar weer de deur uit.

Extra vraag, klopt het dat apple books geen NL luisterboeken aanbied? ik dacht, anders gebruik ik dat gewoon, werkt't teminste. Heb ook overigens al geprobeerd luisterboeken zelf toe te voegen aan Books maar dan mag je van Apple weer niet syncen naar de watch.. erg frustrerend allemaal dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:09

Het is een Apple Watch, niet iWatch, aWatch... :*)

Ik heb Garmin watches gehad, FR305, FR920XT, FR235,.. maar van zodra de Apple Watch een beetje volwassen werd, ben ik overgestapt. Sinds AW3 geen Garmin of andere merken gedragen. Ik ben geen loper, maar een fietser, dus was de keuze iets eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:01

pdavie2311

Live life to the fullest..

RigolleM schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Het is een Apple Watch, niet iWatch, aWatch... :*)

Ik heb Garmin watches gehad, FR305, FR920XT, FR235,.. maar van zodra de Apple Watch een beetje volwassen werd, ben ik overgestapt. Sinds AW3 geen Garmin of andere merken gedragen. Ik ben geen loper, maar een fietser, dus was de keuze iets eenvoudiger.
Hier net zo! Heb de Garmin Fenix 3,5,6X Pro gehad! Nu met de Apple Watch kom ik niks te kort met hardlopen!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:22

Ik heb de Venu 2s gehad. Nu een aw7. Bottom Line: smartwatch die uitbreidbaar is met apps om acceptabele sporthorloge te worden of geweldige sporthorloge die niet heel goed uitbreidbaar is en dat gaat wss niet opgelost worden omdat het een ecosysteem ding is en geen specs ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
Hi All,

Zojuist mijn eerste keer hardgelopen met AW7 met Runkeeper. Tijdens het hardlopen registreerde die alles goed, alleen nadat ik klaar was kan ik de data nergens terug zien. Zowel op de AW als in de app. Iemand dit eerder gehad? Wellicht doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:40
Inmiddels heb ik mijn nieuwe Apple Watch series 7 bijna drie dagen in gebruik. Het is gigantische vooruitgang komende van een series 2. Het is echt een mooi en fijn horloge.

Een van de functionaliteiten waar ik nu eindelijk ook gebruik van kan maken is dat ik mijn iPhone met FaceID nu ook via de Apple Watch wordt ontgrendeld als ik bijvoorbeeld een mondkapje draag. Wat ideaal is in bijvoorbeeld de supermarkt voor je digitale boodschappenlijst.

Echter, de iPhone zelf kan ik nu dus wel ontgrendelen met een mondkapje op, maar Apps waarop ik ook FaceID heb ingesteld zoals Telegram niet. Weer iemand of dit ook mogelijk is? Moet je ergens toestemming voor geven? Kan namelijk hier niets over vinden, of dit wel of niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:37
don spike schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:13:
Inmiddels heb ik mijn nieuwe Apple Watch series 7 bijna drie dagen in gebruik. Het is gigantische vooruitgang komende van een series 2. Het is echt een mooi en fijn horloge.

Een van de functionaliteiten waar ik nu eindelijk ook gebruik van kan maken is dat ik mijn iPhone met FaceID nu ook via de Apple Watch wordt ontgrendeld als ik bijvoorbeeld een mondkapje draag. Wat ideaal is in bijvoorbeeld de supermarkt voor je digitale boodschappenlijst.

Echter, de iPhone zelf kan ik nu dus wel ontgrendelen met een mondkapje op, maar Apps waarop ik ook FaceID heb ingesteld zoals Telegram niet. Weer iemand of dit ook mogelijk is? Moet je ergens toestemming voor geven? Kan namelijk hier niets over vinden, of dit wel of niet kan.
Volgens mij niet nee, ik loop tegen hetzelfde probleem aan maar dan met Apple Pay.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57
don spike schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:13:

Helaas is dat niet mogelijk. Daarom heb ik het maar weer uitgezet, want ik heb op vrijwel alle apps faceID lock zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57
Davidas schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Volgens mij niet nee, ik loop tegen hetzelfde probleem aan maar dan met Apple Pay.
Daar heb je (icm watch) dan weer geen hinder van, want je kan immers met je watch betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
is het mogelijk om een hoogte profiel te krijgen van een workout vastgelegd met een AWS7 kan er niets over vinden.
Zie wel dat het kan met workoutdoors maar die heb ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:37
richards3 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:42:
is het mogelijk om een hoogte profiel te krijgen van een workout vastgelegd met een AWS7 kan er niets over vinden.
Zie wel dat het kan met workoutdoors maar die heb ik (nog) niet.
Dit kan vanuit de ingebouwde app. Hoogtestijging etc. zie je daar ook. Of bedoel je dit niet?

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Davidas schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Dit kan vanuit de ingebouwde app. Hoogtestijging etc. zie je daar ook. Of bedoel je dit niet?
Ik zie alleen 70m hoogtewinst maar geen graph waarin het profiel van de hoogtewinst/verlies over de tijd kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

JimmyJoness schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:37:
Als trotse bezitter van een AW7 vind ik het Watch face aanbod tegenvallen tov mijn vorige AW5. (Contour/modulair duo/portretten/wereldtijd).

Heeft iemand tips om meer Watch faces te krijgen? (Al dan niet speciaal voor de 7)
Je kunt alleen via een 3e partij App extra Watchfaces krijgen helaas.

Geen idee welke dat zijn en of dat optimaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
JimmyJoness schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:37:

Buddywatch heeft wel een aantal "aardige" watchfaces.

Grote voordeel van Buddywatch is dat de watchfaces ook met AOD werken.

Dit in tegenstelling tot Clockology waar de watchfaces niet werken met AOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Haga schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Buddywatch heeft wel een aantal "aardige" watchfaces.
Als ik zo naar de plaatjes op de website kijk heb ik het vermoeden dat het gewoon bestaande watchfaces zijn die zij alvast hebben ingevuld? Ik zie geen nieuwe indeling die niet standaard al bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
sjimmie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Als ik zo naar de plaatjes op de website kijk heb ik het vermoeden dat het gewoon bestaande watchfaces zijn die zij alvast hebben ingevuld? Ik zie geen nieuwe indeling die niet standaard al bestaat?
Klopt.

Daarom zei ik ook “ aardige” 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

sjimmie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Dat had Pebble beter geregeld, al vraten die custom Faces soms enorm batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:46
Ik heb jouw foto nog een keer geraadpleegd, omdat ik een extra bandje erbij ga kopen en nog héél erg twijfel. Ook nog wat andere foto's en video's gezien, maar één ding viel me op: jij draagt hem verkeerd. Althans, wat is verkeerd zou je zeggen, maar in alle foto's en video's zie dat het bandje andersom moet. Dus met de haak (waar de band doorheen gaat) naar onderen. O-)

Ik heb deze overigens ook besteld nu, ziet er mooi uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 10-01-2022 14:01 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Redondo1982 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Ik heb jouw foto nog een keer geraadpleegd, omdat ik een extra bandje erbij ga kopen en nog héél erg twijfel. Ook nog wat andere foto's en video's gezien, maar één ding viel me op: jij draagt hem verkeerd. Althans, wat is verkeerd zou je zeggen, maar in alle foto's en video's zie dat het bandje andersom moet. Dus met de haak (waar de band doorheen gaat) naar onderen. O-)

Ik heb deze overigens ook besteld nu, ziet er mooi uit.
Of ik draag hem goed! Zo gaat de lus minder gemakkelijk open. Zit aan de binnenkant op deze manier. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
pdavie2311 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Of ik draag hem goed! Zo gaat de lus minder gemakkelijk open. Zit aan de binnenkant op deze manier. ;-)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Goedenavond,

Ik snap niet dat als ik via de workout app hardloop en dit wordt gesynchroniseerd met 2 andere hardloop apps (Adidas Running en Strava) er zoveel verschil in zit qua tijden. Bij deze run heb ik ruim 7 min gepauzeerd (wegens omstandigheden). Toch snap ik niet waar het verschil door komt en welke app ik het beste kan aanhouden, oftewel die het meest accuraat is. Of adviseren jullie om te gaan hardlopen met een andere app op de Watch?

1e is workout app
2e is Adidas Running
3e is Strava

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WaKJsDZdpOHJz1-xbkZtuO160U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DNtAKNAoim7ZSQeQOMM9X3u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcbxSnujQwgT62JeyFSeA-J2pM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9vJH6HnF5t0NBIhrWyfiVlD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWYjJxTq7DTCkL9ieIaaoidSyUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVqLGkB6b8TqxjT9KND27HVm.jpg?f=fotoalbum_large

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 07:14
cv8x schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:16:
Goedenavond,

Ik snap niet dat als ik via de workout app hardloop en dit wordt gesynchroniseerd met 2 andere hardloop apps (Adidas Running en Strava) er zoveel verschil in zit qua tijden. Bij deze run heb ik ruim 7 min gepauzeerd (wegens omstandigheden). Toch snap ik niet waar het verschil door komt en welke app ik het beste kan aanhouden, oftewel die het meest accuraat is. Of adviseren jullie om te gaan hardlopen met een andere app op de Watch?

1e is workout app
2e is Adidas Running
3e is Strava

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar heb je het over? Er zit maximaal 9 seconden verschil tussen (in een run van bijna een uur)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

bob-nwk schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:24:
[...]

Waar heb je het over? Er zit maximaal 9 seconden verschil tussen (in een run van bijna een uur)!
Dat moet toch niet kunnen? En de afstand klopt niet en vooral het gemiddeld tempo is flink verschillend (4,58min of 4,52min per km).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:35
Goedenavond,

1e is workout app
2e is Adidas Running
3e is Strava

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan met de route te maken hebben, je snijd soms een stukje af. In strava kun je meestal een correctie doen. Misschien dat het dan meer overeenkomt.

Ik ben eigenlijk geswitcht van de strava app naar de workout app omdat ik de info op het display wel handig vind. Je kunt in elk geval op een logische manier zien wat je gemiddelde loopsnelheid is en wat je gemiddelde loopsnelheid van de laatste km is. Daarnaast kun je er 1 balk uit laten springen door met de kroon te scrollen. Dus die staat bij mij op hardslag omdat ik die het meeste gebruik.
Van de week nog positief verrast. Ik had mijn buiten hardloopsessie per ongeluk op binnen hardlopen gezet. Toch wist hij redelijk precies de afstand weg te schrijven zonder gps

Ja er zit meestal wel wat verschil in maar nooit dat ik echt denk van nou dat valt me echt tegen.

Tenzij je intervallen wil doen dan kun je redelijk goed "run interval" gebruiken.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Goedenavond,

1e is workout app
2e is Adidas Running
3e is Strava

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Diezelfde vraag kwam net een paar dagen geleden ook al voorbij en is toen, volgens mij, wel beantwoord? cv8x in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Verschilletjes in afstand omdat iedere app net anders meet en verschil in tijd omdat de ene app de pauze anders berekent dan de andere.

[ Voor 6% gewijzigd door sjimmie op 11-01-2022 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Dank voor de reacties, maar ik vind dan alsnog dat de gemiddelde tijd per KM te ver uit elkaar ligt (4,58 om 4,52). Zeker als je een bepaald doel hebt. Welk gemiddelde is dan het meest bertrouwbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

cv8x schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:51:
Dank voor de reacties, maar ik vind dan alsnog dat de gemiddelde tijd per KM te ver uit elkaar ligt (4,58 om 4,52). Zeker als je een bepaald doel hebt. Welk gemiddelde is dan het meest bertrouwbaar?
Zou me er niet zoveel zorgen over maken maar gewoon 1 app pakken die je tijd registreert en aan de hand daarvan je progressie meten elke keer.

Zet 3 verschillende weegschalen naast elkaar en je krijgt elke keer 3 verschillende metingen. Als je doel is om te vallen dan boeit die weegschaal uiteindelijk niet, het gaat er om dat je een van die dingen gebruikt en aan de hand daarvan kijkt hoeveel gram je bent afgevallen.

Uiteindelijk is dát op elke weegschaal hetzelfde ongeacht het cijfertje op de weegschaal.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Er zit 3% tussen he... Vind je dat zoveel? Zeker als je 1/7 van je netto tijd hebt stilgestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Zucht, Oke hier even wat cijfertjes.
Het verschil tussen strava en de workout app in afstand is 1.5%
Het verschil tussen strava en de workout app in totale tijd is 0.3%.
Dat is dus een totaal verschil van 1.8%.

Als je dan kijkt naar het verschil tussen 00:04:53 en 00:04:58 is dat verschil; je raad het al: 1.8% of 2% als je het afrond op seconden zoals de meeste rekenprogramma's doen.

Mocht je het leuk vinden er is een behoorlijk actief hardloopforum op tweakers

[ Voor 25% gewijzigd door GerGio op 11-01-2022 09:16 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMarc
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb al het een en ander teruggelezen, maar dit topic is al vrij lang geworden ;).
Ik overweeg heel erg om een AW7 (omdat LTE wordt ondersteund) of andere smart watch te kopen die ik zoveel mogelijk kan gebruiken als vervanging van mijn telefoon. Dit ook omdat ik (veel) minder op mijn telefoon wil zitten. Nu gebruiken niet veel mensen in mijn omgeving de berichtenomgeving van Apple maar vooral WhatsApp.

Ik zag dat er mogelijkheden zijn om WhatsApp te gebruiken op het horloge. Dit gaat dan via apps van derden. Mijn vraag:
- Heeft iemand hier ervaring mee?;
- Iemand een idee hoe dit zit qua veiligheid t.o.v. gebruik van de authentieke apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:17
TMarc schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:12:
Ik heb al het een en ander teruggelezen, maar dit topic is al vrij lang geworden ;).
Ik overweeg heel erg om een AW7 (omdat LTE wordt ondersteund) of andere smart watch te kopen die ik zoveel mogelijk kan gebruiken als vervanging van mijn telefoon. Dit ook omdat ik (veel) minder op mijn telefoon wil zitten. Nu gebruiken niet veel mensen in mijn omgeving de berichtenomgeving van Apple maar vooral WhatsApp.

Ik zag dat er mogelijkheden zijn om WhatsApp te gebruiken op het horloge. Dit gaat dan via apps van derden. Mijn vraag:
- Heeft iemand hier ervaring mee?;
- Iemand een idee hoe dit zit qua veiligheid t.o.v. gebruik van de authentieke apps?
Ik heb gebruikt en het werkt prima. Qua veiligheid kan je in de app store kijken, daar wordt per app aangegeven wat voor data er verzameld wordt. Maar goed, het kan niet meer zin dat wat Whatsapp/Meta van je verzameld, de reden waarom ik er mee gestopt ben.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjimmie
TMarc schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:12:
Dit ook omdat ik (veel) minder op mijn telefoon wil zitten
Kuch, en dan ga je gewoon (veel) meer op je watch zitten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMarc
Kassad schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Ik heb gebruikt en het werkt prima. Qua veiligheid kan je in de app store kijken, daar wordt per app aangegeven wat voor data er verzameld wordt. Maar goed, het kan niet meer zin dat wat Whatsapp/Meta van je verzameld, de reden waarom ik er mee gestopt ben.
Thanks! Welke app heb je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMarc
sjimmie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Kuch, en dan ga je gewoon (veel) meer op je watch zitten. :o
Haha, touché. Het ontbreken van een browser en het kleine scherm, zijn hoop ik reden genoeg om dit toch niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
TMarc schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Haha, touché. Het ontbreken van een browser en het kleine scherm, zijn hoop ik reden genoeg om dit toch niet te doen.
Zet dan gewoon beperkingen in je schermtijd. Bedoel zet maar eens apparaat vrije tijd aan in de avond en kijk hoe het bevalt. Dat zal je schermtijd al een heel deel verminderen. Daarnaast gaan mensen echt niet heel moeilijk doen als je even niet reageert na 21.00 avonds en pas weer de volgende ochtend pas weer een berichtje stuurt.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
TMarc schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Thanks! Welke app heb je gebruikt?
moet je ff terugzoeken in het topic, is al een paar keer langs gekomen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperski
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Iemand ervaringen om met 1 T-mobile mobiel abonnement twee apple watch SE's met T-mobile multisims te koppelen, waarbij de twee watches door andere personen worden gebruikt ?

Elke watch moet dus met een andere Iphone gekoppeld blijven, zodat het gebruik & instellingen van de watches zoveel mogelijk persoonlijk blijft, behalve dan natuurlijk (helaas) dat de watches één tel nummer + mobiele bundel delen.

Achtergrond is dat 1 gezinslid een ander mobiel abbo heeft wat nog lang doorloopt, en zo zouden we toch op een "goedkope" manier mobiel bellen + data op deze watch SE kunnen krijgen. Hier is dan natuurlijk wel het minpunt dat een normaal belletje naar deze watch SE bedoelt voor de andere persoon niet opgepakt moet worden. Dit zal niet vaak gebeuren, dus waarschijnlijk prima genoeg. En ik neem ook aan dat van uit ons gezin in ieder geval een facetime audio gesprek naar beiden watches afzonderlijk hier de oplossing voor is.

Idee wat ik hoop dat werkt :
Sim kaartje met Tmobile Account en al 1 geactiveerd Tmobile Watch SE multisim account uit de ene Iphone halen en deze stoppen in de andere Iphone die gekoppeld is aan een Watch SE met nog geen multisim. Dan op deze Watch SE het tweede multisim account activeren en daarna weer de Tmobile sim in de eerste Iphone stoppen. Hopelijk verliest de dan net geactiveerde Watch SE niet de multisim (esim) gegevens, of ?

Ik ben benieuwd naar ervaringen danwel problemen die jullie voorzien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Kasperski schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:36:
Iemand ervaringen om met 1 T-mobile mobiel abonnement twee apple watch SE's met T-mobile multisims te koppelen, waarbij de twee watches door andere personen worden gebruikt ?

Elke watch moet dus met een andere Iphone gekoppeld blijven, zodat het gebruik & instellingen van de watches zoveel mogelijk persoonlijk blijft, behalve dan natuurlijk (helaas) dat de watches één tel nummer + mobiele bundel delen.

Achtergrond is dat 1 gezinslid een ander mobiel abbo heeft wat nog lang doorloopt, en zo zouden we toch op een "goedkope" manier mobiel bellen + data op deze watch SE kunnen krijgen. Hier is dan natuurlijk wel het minpunt dat een normaal belletje naar deze watch SE bedoelt voor de andere persoon niet opgepakt moet worden. Dit zal niet vaak gebeuren, dus waarschijnlijk prima genoeg. En ik neem ook aan dat van uit ons gezin in ieder geval een facetime audio gesprek naar beiden watches afzonderlijk hier de oplossing voor is.

Idee wat ik hoop dat werkt :
Sim kaartje met Tmobile Account en al 1 geactiveerd Tmobile Watch SE multisim account uit de ene Iphone halen en deze stoppen in de andere Iphone die gekoppeld is aan een Watch SE met nog geen multisim. Dan op deze Watch SE het tweede multisim account activeren en daarna weer de Tmobile sim in de eerste Iphone stoppen. Hopelijk verliest de dan net geactiveerde Watch SE niet de multisim (esim) gegevens, of ?

Ik ben benieuwd naar ervaringen danwel problemen die jullie voorzien ...
Volgens mij kan bij multi-sim maar 1 apparaat tegelijk actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperski
Marco schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Volgens mij kan bij multi-sim maar 1 apparaat tegelijk actief zijn.
Dat is bij duo-sim, niet bij multi-sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:40
Kasperski schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:36:
[…]
Heb je zelf al op de t-mobile website gekeken?

Tot mijn verbazing kan je meer dan een apparaat koppelen, en ondersteunen ze momenteel alleen smartwatches.
Hoeveel apparaten kan ik koppelen aan mijn mobiele abonnement door middel van Multisim?
Naast je smartphone kun je nog maximaal vier apparaten koppelen aan je abonnement. Op dit moment bieden we alleen smartwatches aan via deze constructie.
Let wel, deze zijn dus allemaal aan hetzelfde nummer gekoppeld. Dus alle voor zelfde inkomende en uitgaande nummer, en dus niet hun eigen nummer als je meerdere gebruikers hebt.

Verder totaal geen ervaring mee. Garantie tot de deur :+. Ik zou als ik jouw was gewoon even t-mobile contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperski
Heb je zelf al op de t-mobile website gekeken?

Tot mijn verbazing kan je meer dan een apparaat koppelen, en ondersteunen ze momenteel alleen smartwatches.
Ja ik wist van hun website al dat je meerdere apple watch multisims kan koppelen aan 1 abbo.
Let b wel, deze zijn dus allemaal aan hetzelfde nummer gekoppeld. Dus alle voor zelfde inkomende en uitgaande nummer, en dus niet hun eigen nummer als je meerdere gebruikers hebt.
Dit had ik ook al in de gaten inderdaad, maar dat is ok. Denk wel dus dat tmobile dit aanbied voor gebruik door 1 persoon, en niet om zo een databundel en telnr te delen door meerdere personen. En dat ze hierbij aannemen dat alle watches bij 1 Iphone horen.
Ik zou als ik jouw was gewoon even t-mobile contacten.
Ik denk dat dit niet echt een standaard scenario is wat ze willen supporten en waar de helpdesk dus in gaat duiken of en hoe ze dit supporten. Maar ok ik kijk eerst even of iemand hier het weet.

[ Voor 37% gewijzigd door Kasperski op 11-01-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasperski schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:16:
Ik denk dat dit niet echt een standaard scenario is wat ze willen supporten en waar de helpdesk dus in gaat duiken of en hoe ze dit supporten. Maar ok ik kijk eerst even of iemand hier het weet.
Ik gok ook dat je de eerste bent die het zo gaat proberen, slimme oplossing opzich. Ik weet niet of die abonnementen meteen voor de duur van een jaar moeten worden aangegaan? Zo nee dan zou ik het gewoon een maandje proberen in jouw geval, ik vrees namelijk dat er geen ervaringen gaan komen.

P.S. Mocht je er ervaring mee hebben opgedaan, fijn als je het hier even deelt :+

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperski
Gaat per maand

Ben bang dat door een niet standaard use case bij een probleem halverwege configuren / niet werken bij gebruik ik lang aan de telefoon moet hangen met tmobile 😀

[ Voor 5% gewijzigd door Kasperski op 11-01-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
[b]Kasperski schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:36:[Hier is dan natuurlijk wel het minpunt dat een normaal belletje naar deze watch SE bedoelt voor de andere persoon niet opgepakt moet worden. Dit zal niet vaak gebeuren, dus waarschijnlijk prima genoeg. En ik neem ook aan dat van uit ons gezin in ieder geval een facetime audio gesprek naar beiden watches afzonderlijk hier de oplossing voor is. ...
De beide watches ontvangen niet alleen de “ normale belletjes” van dat ene telnr.

Alles wat gerelateerd aan dat ene mobiele nummer (bv WA en Berichten) komt dan ook op beide binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperski
Te nieuwsgierig dus net geprobeerd. Het werkt ... half ;(

Je kan de tweede watch inderdaad activeren door de tmobile sim tijdelijk in de tweede iphone te stoppen en dan het tmobile multisim proces te doorlopen. Zo lang je nu de tmobile sim in deze iphone laat zitten of zelfs uit deze iphone laat werkt het "bijna allemaal". Wel grappig dat facetime audio inderdaad wel werkt zoals je verwacht en je kan dus zo ook bepalen naar exact welke watch je wilt bellen of je kan dus zo van een watch naar iemand anders facetime audio'en. Traditioneel bellen naar de twee watches om te kijken of ze beiden overgaan eigenlijk niet geprobeerd. Traditioneel bellen van de watch met de iphone waar de tmobile kaart er weer uit is werkt niet als bluetooth aanstaat en de telefoon is in de buurt, hij probeert dan via de iphone te bellen wat niet gaat.

Echter, zodra je in deze tweede iphone er een andere sim in terug zet dan verliest de gepairde watch meteen zijn multisim koppeling. Het maakt hier niet uit of dit een sim is van een andere provider of een andere sim van tmobile (helaas, anders was het een tmobile prepaid kaartje erin en alsnog gaan).

In de praktijk dus niet bruikbaar voor ons, want in de tweede iphone moet een andere sim worden teruggeplaatst om die iphone van een telnr + mobiele data te voorzien.

Meteen weer de tweede multisim uitgezet nu, dus 5 euro weg gegooid aan het goede doel.
Ben zelf even in de war voor wie Tmobile nu eigenlijk denkt dat meerdere multisims koppelen aan 1 tmobile abbo geschikt is ? Iemand met een iphone die meerdere watches draagt :? Zal een groot publiek zijn :)

Update: Schiet me nu net te binnen dat als je een derde iphone hebt liggen die je alleen gebruikt om te pairen met je watch en dan in de kast weg legt en nooit meer een sim kaartje in stopt ... hmmms eens een nachtje over slapen :)

[ Voor 76% gewijzigd door Kasperski op 11-01-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperski
Haga schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:41:
[...]

De beide watches ontvangen niet alleen de “ normale belletjes” van dat ene telnr.

Alles wat gerelateerd aan dat ene mobiele nummer (bv WA en Berichten) komt dan ook op beide binnen.
Kan me zo voorstellen dat dit voor WhatsApp niet zo werkt. Je telnr is voor WA meer een identifier om initeel een specifieke telefoon te koppelen met je WA account. Op de tweede iphone zou het WA account gekoppeld zijn (blijven) aan 'de andere sim' die we er in terug moeten steken. De apple watch zou dan hiervan de berichten doorgeven lijkt me zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Kasperski op 12-01-2022 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Kasperski schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:04:
[...]

Kan me zo voorstellen dat dit voor WhatsApp niet zo werkt. Je telnr is voor WA meer een identifier om initeel een specifieke telefoon te koppelen met je WA account. Op de tweede iphone zou het WA account gekoppeld zijn (blijven) aan 'de andere sim' die we er in terug moeten steken. De apple watch zou dan hiervan de berichten doorgeven lijkt me zo.
Lijkt me niet.
De multi e-Sim van de tweede Watch is gekoppeld aan het nummer van de eerste telefoon toch?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasperski
Haga schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:10:
[...]

Lijkt me niet.
De multi e-Sim van de tweede Watch is gekoppeld aan het nummer van de eerste telefoon toch?.
Alleen tijdens WA installatie is je telnr relevant. Namelijk om eenmalig een SMS te kunnen ontvangen die bewijst dat jij dat nummer bezit. Als je wilt kan je vanaf dan voor altijd je sim er uit halen. De whatsapp berichten blijven netjes binnen komen (op wifi dan :) ). Ze worden dus eigenlijk niet bezorgd naar een simkaart met een bekend telnr, maar naar een 'account' op de bij hun bekende telefoon die het installatie proces heeft doorlopen.

Dit WA installatie proces zou je op de tweede telefoon dus al gedaan kunnen hebben met 'het andere simkaartje' dat er al in zat / weer terug in gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Kasperski op 12-01-2022 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Kasperski schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:15:
[...]

Alleen tijdens WA installatie is je telnr relevant. Namelijk om eenmalig een SMS te kunnen ontvangen die bewijst dat jij dat nummer bezit. Als je wilt kan je vanaf dan voor altijd je sim er uit halen. De whatsapp berichten blijven netjes binnen komen (op wifi dan :) ). Ze worden dus eigenlijk niet bezorgd naar een simkaart met een bekend telnr, maar naar een 'account' op de bij hun bekende telefoon die het installatie proces heeft doorlopen.

Dit WA installatie proces zou je op de tweede telefoon dus al gedaan kunnen hebben met 'het andere simkaartje' dat er al in zat / weer terug in gaat.
Mooi, geen probleem dus 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Kasperski schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:39:

Ben zelf even in de war voor wie Tmobile nu eigenlijk denkt dat meerdere multisims koppelen aan 1 tmobile abbo geschikt is ? Iemand met een iphone die meerdere watches draagt :? Zal een groot publiek zijn :)
Ik denk voor kinderen. Je kan tegenwoordig extra watches koppelen voor kinderen die zelf geen iPhone hebben toch? Dan kan je ze toch een beetje in de gaten houden. Mijn zus doet dit met een goedkope smartwatch met een Sim erin, de kids kunnen zo heel makkelijk bellen en berichten als ze bij anderen blijven spelen zonder dat ze een telefoon bij zich hoeven te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasperski
Ik denk voor kinderen. Je kan tegenwoordig extra watches koppelen voor kinderen die zelf geen iPhone hebben toch?
Je kan dit wel doen maar alle watches krijgen dus hetzelfde nr en gaan ook over als de ouder gebeld wordt op zijn/haar iphone. Ook krijgen ze mogelijk allemaal de sms’en bedoelt voor de ouder. En ze kunnen ze elkaar dus niet bellen want zelfde telnr. Idem wbt Facetimen want zelfde gekoppelde icloud account.

Om dit allemaal wel te ondersteunen heeft Apple het concept family plan bedacht waarbij voor de watches het mogelijk is dat er maar 1 beheerder iphone nodig is, elke watch wel zijn eigen nummer & kinder icloud account via family plan krijgt. Echter tmobile ondersteund het eigen nummer verhaal via family plan (nog) niet, zie ook hun support pagina over multisim.

[ Voor 26% gewijzigd door Kasperski op 12-01-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Even een vraagje waarvan ik denk dat ik het antwoord al weet.

Klopt het dat je in NL alleen een cullular apple watch kunt gebruiken als je al een T-Mobile abbonement hebt en een multisim icm esim neemt?

Ik wil eigenlijk graag een oude apple watch aan mn dochter meegeven als ze gaat buitenspelen maar wil niet van mn eigen abonnement naar T-mobile verhuizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Limbeckx schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:02:
Even een vraagje waarvan ik denk dat ik het antwoord al weet.

Klopt het dat je in NL alleen een cullular apple watch kunt gebruiken als je al een T-Mobile abbonement hebt en een multisim icm esim neemt?

Ik wil eigenlijk graag een oude apple watch aan mn dochter meegeven als ze gaat buitenspelen maar wil niet van mn eigen abonnement naar T-mobile verhuizen...
Correct!

Al heb je ook wat alternatieve virtuele aanbieders, maar dat is best duur.

Misschien een Airtag meegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Redondo1982 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:05:
[...]

Correct!

Al heb je ook wat alternatieve virtuele aanbieders, maar dat is best duur.

Misschien een Airtag meegeven?
Ja die kan nog maar ik zou ook graag nog een; 'We gaan eten!' optie hebben maar volgens mij speelt de airtag alleen geluid af als je telefoon in de buurt is. Daarnaast wordt de locatie alleen geupdate als er een ander ios apparaat in de buurt is.

Weet jij welke virtuele aanbieders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasperski
Kpn en ik dacht ook nu vodafone zijn ermee bezig maar geen data bekend voor launch.

Ps je kan ook multisim aanvragen op een tradionele sim ipv esim. Dit werkt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
Limbeckx schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Ja die kan nog maar ik zou ook graag nog een; 'We gaan eten!' optie hebben maar volgens mij speelt de airtag alleen geluid af als je telefoon in de buurt is. Daarnaast wordt de locatie alleen geupdate als er een ander ios apparaat in de buurt is.

Weet jij welke virtuele aanbieders?
Als een iPhone in de buurt is, het hoeft niet de jouwe te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

watchOS 8.4 beta 2 (Build: 19S5539e)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
m_a_rnix schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Als een iPhone in de buurt is, het hoeft niet de jouwe te zijn.
Dat geldt voor lokalisering, ik weet of het ook geld voor geluid afspelen. En dan nog is het niet echt een oplossing voor m'n use case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:06

ChillPascal

In the end...

Ik gebruik de Workoutdoors-app nu al even. An sich erg tevreden met de app, maar ik merk dat de hardloop-activiteiten lang niet zo nauwkeurig worden bijgehouden als de standaard workout-app van de AW zelf.

Even dit topic nagelezen en vond het onderstaande bericht. Een van de oplossingen die werd aangedragen (o.a. door @Tinusvolkel ) dat het uitzetten van bluetooth moet helpen. Is dit nog steeds iets actueels?
Chk1975 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb van het weekend een nieuwe app in gebruik genomen, workoutdoors.
Ik wandel graag en hier kan je heel makkelijk gpx routes inladen en die dan volgen op je watch tijdens het lopen.

Nou heb ik alleen problemen met de gps fix.

Onderste afbeelding is vorige week in het bos met de standaar apple app, prima fix bijna alles lijnen netjes op het gelopen pad (paar kleine afwijkingen maar voor mijn gebruik perfect)

Gisteravond even rondje utrecht om workoutdoors uit te proberen werkt erg fijn kan ik eindelijk wat anders gaan lopen dan mijn gebruikelijke rondjes.

Maar helaas is de geplotte route een drama, ik lijk niet alleen dronken maar vlieg ook over gebouwen heen klopt helemaal niks van.

Zijn er mensen met ervaring met deze app die een idee hebben waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
ChillPascal schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:53:
Ik gebruik de Workoutdoors-app nu al even. An sich erg tevreden met de app, maar ik merk dat de hardloop-activiteiten lang niet zo nauwkeurig worden bijgehouden als de standaard workout-app van de AW zelf.

Even dit topic nagelezen en vond het onderstaande bericht. Een van de oplossingen die werd aangedragen (o.a. door @Tinusvolkel ) dat het uitzetten van bluetooth moet helpen. Is dit nog steeds iets actueels?

[...]
Er zijn in WOD settings voor de keuze waarmee WOD werkt: pedometer, GPS of Apple Health.
Wellicht werkt de ene (voor jou) beter dan de andere.
Ik weet dat de standaard AW app werkt op basis van de pedometer omdat GPS storingsgevoelig is. Een poos geleden heb ik eens een screen gemaakt met alledrie boven elkaar en de Pedometer was het beste.

Dat gezegd hebbende, waag gewoon een mail naar de maker van WOD, ik heb begrepen dat die heel behulpzaam is. Adres staat gewoon in de app zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

sjimmie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:26:
[...]

Er zijn in WOD settings voor de keuze waarmee WOD werkt: pedometer, GPS of Apple Health.
Wellicht werkt de ene (voor jou) beter dan de andere.
Ik weet dat de standaard AW app werkt op basis van de pedometer omdat GPS storingsgevoelig is. Een poos geleden heb ik eens een screen gemaakt met alledrie boven elkaar en de Pedometer was het beste.

Dat gezegd hebbende, waag gewoon een mail naar de maker van WOD, ik heb begrepen dat die heel behulpzaam is. Adres staat gewoon in de app zelf!
Ik ken de setting waar je naar verwijst. Ik heb zowel GPS als pedometer gebruikt, wellicht dat Apple Health nog een mogelijkheid is. Daarbij heb ik het vermoeden dat die setting alleen over de 'current pace' gaat, klopt dat? Volgens mij wordt je totale workout van hardlopen sowieso bijgehouden door een GPS-signaal. Linksom of rechtsom lijkt de default workout-app van Apple een veel beter beeld te geven.

Toch binnenkort maar eens proberen om de 'current pace' op Apple Health te zetten en een poging te doen zonder Bluetooth-koppeling met de iPhone.

Meer tips of ervaring zijn van harte welkom _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
ChillPascal schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:34:
[...]

Wat ik zei, contact de maker even. Die zal het het beste weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
  • Laatst online: 10:46
Kasperski schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:43:
Kpn en ik dacht ook nu vodafone zijn ermee bezig maar geen data bekend voor launch.

Ps je kan ook multisim aanvragen op een tradionele sim ipv esim. Dit werkt ook.
Ze hebben mij van de week verzekerd dat het Q1 2022 zal zijn voor KPN.

Heb dus op de gok een cellular AW7 gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

ChillPascal schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:34:
[...]

Ik ken de setting waar je naar verwijst. Ik heb zowel GPS als pedometer gebruikt, wellicht dat Apple Health nog een mogelijkheid is. Daarbij heb ik het vermoeden dat die setting alleen over de 'current pace' gaat, klopt dat? Volgens mij wordt je totale workout van hardlopen sowieso bijgehouden door een GPS-signaal. Linksom of rechtsom lijkt de default workout-app van Apple een veel beter beeld te geven.

Toch binnenkort maar eens proberen om de 'current pace' op Apple Health te zetten en een poging te doen zonder Bluetooth-koppeling met de iPhone.

sjimmie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:54:
[...]

Wat ik zei, contact de maker even. Die zal het het beste weten.
Zoals al vaker werd gezegd kreeg ik razend snel een reactie. Hierbij het mailverkeer.
Hi,

I've been using Workoutdoors now for a couple of weeks and it's a delight compared to the default workout-app by Apple. I use the app on my Apple Watch series 5 (GPS) and my iPhone 12 Mini.

Unfortunately there is one issue I'm stuck with. When I go out for a run using the Workoutdoors-app the tracking of my route is much less accurate than using the default workout-app by Apple.

I've searched for any related setting in the Workoutdoors-app. There was just one setting I thought that may be related to the issue: Settings>Pace>Current Pace and than the Source. I've tried Pedometer and GPS. This doesn't seem to resolve the issue. I have not tried Apple Health yet, but I'm also not entirely sure that this setting has anything to do with the GPS-tracking of my route. Could you maybe explain this setting?

I've read some topic's online where others seems to have the same issue. The one thing that seems to resolve the issue for most of them is to disable the Bluetooth connection. It seems like the default workout-app from Apple chooses the best GPS-connection (Apple Watch or iPhone), where the Workoutdoors-app might be forcing the iPhone GPS-connection if there is a Bluetooth connection.

To be clear, I haven't tried the possible solution, but if it does resolve the issue, it feels like it's more like a temporary work-around. Is there any way you could check the software which GPS-signal is chosen when a iPhone is connected via Bluetooth?

Have you heard or read of this issue before? If you need anymore information, please don't hesitate to contact me.

Looking forward hearing from you.

Kind regards,

Pascal
Dit was daarop zijn eerste reactie:
Hi Pascal,

Thanks for buying the app. I am glad that you like it.

All third party apps will use the iPhone’s GPS if the iPhone is connected. There is no way around that because apps cannot specify to get GPS from the watch or the iPhone. They can only ask for GPS locations and when they receive them they cannot detect whether they came from the iPhone or the watch.

I believe that this is actually the same for Apple’s Workout app - it will always use the iPhone GPS if the iPhone is connected. Unfortunately it is impossible to know.

What you are seeing is that Apple smooth the GPS trail after the workout to make it look nicer. It does not affect any of the metrics for two reasons:

1) It is performed after the workout whereas the metrics are calculated during it;
2) By default WorkOutDoors and Apple’s Workout app both use Apple’s calibrated distance estimates, which come from the pedometer, so the GPS signal is irrelevant for metrics. This is so that it still works in tunnels etc.

So I wouldn’t worry about how the trail looks in WorkOutDoors. That is the raw positions that were reported to the app by watchOS during the workout. I could smooth them for cosmetic reasons but I prefer to show the “real” data, and it would make no difference to the metrics anyway.

I hope that helps.

Regards,
Ian
Omdat ik toch nog het gevoel had dat hij het niet helemaal begreep nog een reactie teruggestuurd met de onderstaande afbeelding
Hi Ian,

Thanks for the extremely fast responds.

I still doubt it is only the smoothing of the trail. Maybe the image shows the difference. This is a trail I run quite frequently. I've also attached the latest GPX file. That's the same workout as the from the image on the left.

Does this ring any bells of might mean something? Or do you still think it's the smoothing of the trail?

Anyways I'll try the workaround to disconnects the iPhone and see if that resolves the issue. I'll be in touch with the results from this workaround.

Kind regards,

Pascal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKNOCmGE2tnK-6Gkerl_1V9en28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h1gNYw01XwlJ99RE0TGgy8ml.png?f=fotoalbum_large

En zijn (voorlopig) laatste reactie:
Hi Pascal,

That looks like a poor GPS signal when you were using WorkOutDoors and a better signal with the Workout app. Apple have then tidied it up which makes it look even nicer. The signal can vary from run to run.

What is your GPS signal strength for that area? To find this go to the Steps tab and change Steps to GPS. This will show the average GPS signal accuracy (should be about 6m) and you can swipe your finger along the profile below the map to see the signal accuracy at each point.

All I can say is that WorkOutDoors is showing the real data and the GPS does not have any effect on distances or pace.

Thanks,
Ian
Tldr;
De developer verwacht dat het combinatie van GPS-bereik en smoothing door Apple is. Het is voor 3rd-partij apps niet mogelijk om te schakelen tussen het GPS-signaal van de Apple Watch of de iPhone. Schijnbaar wordt het signaal van de iPhone geforceerd.

Ik ga binnenkort in ieder geval even enkele tests uitvoeren op hetzelfde moment om de weersinvloeden uit te sluiten. I'll keep you posted.

[ Voor 5% gewijzigd door ChillPascal op 13-01-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:35
JWHtje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:56:
[...]

Ze hebben mij van de week verzekerd dat het Q1 2022 zal zijn voor KPN.

Heb dus op de gok een cellular AW7 gekocht.
Hoe zeker is deze info?
Was zo blij met de aankondiging. Mijn maat baalde met zijn T-Mobile.
Rollen zijn omgekeerd nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

ChillPascal schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:54:
[...]

[...]

Zoals al vaker werd gezegd kreeg ik razend snel een reactie. Hierbij het mailverkeer.

[...]

Dit was daarop zijn eerste reactie:

[...]

Omdat ik toch nog het gevoel had dat hij het niet helemaal begreep nog een reactie teruggestuurd met de onderstaande afbeelding

[...]

[Afbeelding]

En zijn (voorlopig) laatste reactie:

[...]

Tldr;
De developer verwacht dat het combinatie van GPS-bereik en smoothing door Apple is. Het is voor 3rd-partij apps niet mogelijk om te schakelen tussen het GPS-signaal van de Apple Watch of de iPhone. Schijnbaar wordt het signaal van de iPhone geforceerd.

Ik ga binnenkort in ieder geval even enkele tests uitvoeren op hetzelfde moment om de weersinvloeden uit te sluiten. I'll keep you posted.
We zijn onderhand een stapje verder. Na het delen van de GPS-signaal gegevens en een wkt-file schrok hij toch wel enigszins. Het GPS-signaal is namelijk uitstekend, maar de route is simpelweg niet juist. Het lijkt daarbij ook locatiespecifiek, wat wel opvallend is. Daarbij heb ik gister nog enkele testst uitgevoerd. Wat blijkt; de connectie met de iPhone lijkt het probleem. Bluetooth uitschakelen is hierbij niet voldoende, maar het uitzetten van de iPhone lijkt de oplossing.

Nu hopen dat hij de issue ook kan oplossen in de app. Gezien de default workout-app er geen lijst van heeft.

Hieronder een afbeelding van mijn tests van gisteravond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WU8ePXwuLVW0HWE7bGxjkOz_chc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lqQxSaQzmnnI3dfiJIGtKg2i.png?f=fotoalbum_large

Voor de geïnteresseerden hierbij ook de laatste communicatie.
Hey Ian,

Thanks once again. Ah didn't know the app recorded the GPS-signal strength, but I think the results are clear. The GPS-signal seems excellent during the workout. See the image below.

I'm not sure what the large collumns mean, but everywhere I track the accuracy seems to be <4m.

What do you think? Does this mean anything to you?

I'll try again tonight with three different settings:
Workoutdoors on Apple Watch, along with iPhone Bluetooth ON
Workoutdoors on Apple Watch, along with iPhone Bluetooth OFF
Default workout-app on Apple Watch, along with iPhone Bluetooth ON
I'll be in touch with the results.

Pascal
That is strange. Usually when the GPS is off track as much as it was then the reported accuracy is poor.

Are you using the latest iOS and watchOS software? I haven't seen that bad a track with a reportedly high accuracy signal for over a year. It used to be quite common a year or two ago to see that when the watch was using the iPhone GPS but I thought that Apple had fixed that.

If you are using the latest iOS and watchOS then please reboot both devices before trying again. That often fixes strange problems.

Also if you are planning to try with the iPhone Bluetooth switched off I recommend actually switching the whole iPhone off just in case. If that works then try with just the Bluetooth off. In the past the watch could use the iPhone GPS even if Bluetooth was off so I worry about Apple allowing that again.

Please can you also send me the wkt file for that workout. To do that tap the Export button 3 times quickly. I am interested to see what the rest of the workout looks like.

Thanks,
Ian
Hey Ian,

Thanks for your responds. I'm kind of relieved you also see an issue, that's not due to a poor GPS-signal.

Both the devices are running the latest software. I'll give all the options you mentioned a try. Hopefully I can come back to you with the results this weekend.

Attached you find the wkt-file. Do you see anything out of the ordinary?

Pascal
Hi Pascal,

Thanks for that. It looks like that place is the only problem. Apart from that the workout looks normal.

I wonder if the problem is location specific. I have seen this a couple of times before, especially when using the iPhone GPS. It works fine except for in one particular location. Apple's tidying up is probably compensating for it (maybe by snapping tracks to known roads).

My assumption is that there is a problem with a WiFi router or maybe even a cell tower having the wrong location. The phone (and the watch) use location information from such devices to help the GPS (something called Assisted GPS). The phone doesn't have to able to connect to the WiFi - it just knows its location.

Such WiFi routers are another reason to switch the whole phone off when testing. If you do have access to a WiFi router in town (maybe a coffee shop or pub etc) then the watch and phone may both connect to that and decide to briefly use the GPS from the iPhone.

So, as well as trying with the iPhone switched off, it would be interesting if you only see the problem there or if you also see it elsewhere.

Thanks,
Ian
Hi Ian,

Thanks again for thinking along with me on this issue!

If I check other workouts they seem to be fine. The minor hick-ups in the trail can be explained by visualizing the raw data instead of smoothing. I doubt a WiFi router is the problem, since it's an industrial area in my neighborhood. I know for sure that my iPhone isn't connecting to any possible WiFi routes if there is even one in range.

I'll make some test runs tonight and come back to you with any results I'm getting.

Pascal
Hey Ian,

I didn't have much time yesterday, but I managed to do some test runs (on my bike). The issue seems to be related to the iPhone connection. With my iPhone and Bluetooth OFF the issue is still there, however when I turn my iPhone completely off the issue is resolved. See the image below:
image.png

I also attached the wkt-files for you to take a look at. Please keep me posted if you find anything that might resolve the issue. I would like to use the app, but also be available on my iPhone in case of emergency.

Anyhow, there are some other things I want to try to specify the problem, like turning off location, WiFi or Cellular on my iPhone.

Looking forward hearing from you.

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@ChillPascal Hoe zet je je bluetooth uit?
Met het quickmenu of echt in de iphone instellingen?
Bij de eerste blijft de connectie met de watch dacht ik nog intact dus ik zet hem altijd uit bij de iphone instellingen zelf.
Maar ik neem de laatste jaar niet echt iets meer op met workoutdoors aangezien ik een stryd footpod heb.
Deze heb ik vooral gekocht voor de nauwkeurige pace (en daarmee dus afstand) aangezien ik altijd een stukje meer had gelopen dan mijn medelopers.
Dus de pedometer van apple is iets te optimistisch, maar als ik in strava een correctie deed op de loop dan leek die wel weer beter te kloppen, want dan pakt hij het GPS pad met daarop nog een strava algoritme.
Dus over de GPS van apple ben ik wel tevreden echter reageert deze te traag om daarop je pace te baseren.

Nu gebruik is dus de Stryd app icm WOD voor het navigeren, maar er komt een keer (duurt wel lang...) support voor de stryd foodpod in de WOD app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

@Tinusvolkel Hm, interessant. De bovenstaande test heb ik uitgevoerd door Bluetooth inderdaad gewoon uit te zetten met het quickmenu.

Zoals ik in de mails richting Ian ook aangeef wil ik kijken of ik de issue kan specificeren door ook met andere settings te spelen. Denk aan WiFi, Cellular, vliegtuigmodus, etc. Daar komt nu bij dat ik ook eens wil probeen om Bluetooth via het instellingen-menu uit te zetten.

Hoe dan ook wil ik eigenlijk niet 'terug' naar de standaard workout-app van Apple. Ik gebruik WOD veel i.c.m. routes, maar voornamelijk met intervaltrainingen. Daarvoor biedt de default workout-app simpelweg te weinig (lees: geen) mogelijkheden.

Sowieso vind ik het toch ook wel een bug. Of Ian hier iets aan kan doen of dat dit een forced iets is door Apple is natuurlijk nog even de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door ChillPascal op 14-01-2022 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
ChillPascal schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:35:
@Tinusvolkel Hm, interessant. De bovenstaande test heb ik uitgevoerd door Bluetooth inderdaad gewoon uit te zetten met het quickmenu.

Zoals ik in de mails richting Ian ook aangeef wil ik kijken of ik de issue kan specificeren door ook met andere settings te spelen. Denk aan WiFi, Cellular, vliegtuigmodus, etc. Daar komt nu bij dat ik ook eens wil probeen om Bluetooth via het instellingen-menu uit te zetten.

Hoe dan ook wil ik eigenlijk niet 'terug' naar de standaard workout-app van Apple. Ik gebruik WOD veel i.c.m. routes, maar voornamelijk met intervaltrainingen. Daarvoor biedt de default workout-app simpelweg te weinig (lees: geen) mogelijkheden.

Sowieso vind ik het toch ook wel een bug. Of Ian hier iets aan kan doen of dat dit een forced iets is door Apple is natuurlijk nog even de vraag.
Qua GPS is gewoon een beperking van apple dat je niet kan kiezen welke GPS je gebruikt.
Dus gewoon de bluetooth in instellingen uit zetten en dan zit dat wel goed :)
Qua pace / afstand zou je nog de calibrate kunnen uitvoeren in de app, maar heb dit zelf eigenlijk nooit getest.
En welke je het beste kan gebruiken weet ik ook niet maar je kan ze gewoon allemaal op je scherm zetten en dan testen welke waarde het meest overeen komt met je gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Tinusvolkel schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:46:
[...]
Dus gewoon de bluetooth in instellingen uit zetten en dan zit dat wel goed :)
Ben erg benieuwd of dit werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
ChillPascal schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:49:
[...]

Ik zit even te kijken, want als je naar dat quick-menu gaat dan heb je bovenin het icoontje wat aangeeft of de AW verbonden is met de iPhone (groen telefoontje). Wat ik bijzonder vind is dat die gewoon groen blijft als ik de AW vanuit dat menu in Flightmode zet! (dan zou toch wifi en BT uit moeten zijn en dus geen verbinding mogelijk mogen zijn)
Zelfs als ik mijn iPhone in flightmode zet, blijft het groene icoontje bovenin staan op de AW.
En zoals dan te verwachten ook als ik ze allebei in flightmode zet.

Pas als ik de iPhone echt uit zet, wordt het icoontje op de AW rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
ChillPascal schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:49:
[...]

Check je bluetooth instellingen maar als je hem via het quickmenu hebt uitgezet, dan is de apple watch nog gewoon verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:36:
[...]

Check je bluetooth instellingen maar als je hem via het quickmenu hebt uitgezet, dan is de apple watch nog gewoon verbonden.
Zie mijn bericht van een paar minuten hiervoor. :)

Ik zie nu in de Apple Watch app op de iPhone een paar relevante settings.
Daarin kan je onder de setting voor de Vliegtuigmodus zowel Wifi als Bleutooth uitzetten en dan op de AW de vliegtuigmodus aanzetten en dan zijn ze wel disconnected.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@sjimmie kwamen er idd bijna tegelijk op :)

Maar de onderstaande instellingen werken voor mij prima, en wifi kan gewoon aan blijven staan, (wat theoretisch een betere GPS resultaten zou moeten geven ivm assistant GPS voor als de normale GPS slecht is in een stad bijvoorbeeld)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puyT57y22f5q1BdhLmwiHUG8JvQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2sdfIUqKW7Vfavf42E964ypf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLBfXrzQY8mQjsZ-i42T1a92s9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6FnJ4Ltn1KF4Zx5wPz2htY6Z.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

@Tinusvolkel @sjimmie Dank voor de tip heren. Bij mij blijft de iPhone ook inderdaad verbonden als ik het via het Quick-menu uit zet. Via het instellingen-menu wordt de verbinding met de AW wel verbroken.

Binnenkort direct even checken, hopen dat dat het oplost. Dat zou voor mij een prima work-around zijn. Desondanks blijf ik nog wel even in contact met Ian om te kijken of hij dit ook op een of andere manier kan fixen.

Thanks again _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:48:
@sjimmie kwamen er idd bijna tegelijk op :)

Maar de onderstaande instellingen werken voor mij prima, en wifi kan gewoon aan blijven staan, (wat theoretisch een betere GPS resultaten zou moeten geven ivm assistant GPS voor als de normale GPS slecht is in een stad bijvoorbeeld)
ah ja blijkbaar had ik te weinig geduld, na een aantal sec komt toch dat rode icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
ChillPascal schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:54:
@Tinusvolkel @sjimmie Dank voor de tip heren. Bij mij blijft de iPhone ook inderdaad verbonden als ik het via het Quick-menu uit zet. Via het instellingen-menu wordt de verbinding met de AW wel verbroken.

Binnenkort direct even checken, hopen dat dat het oplost. Dat zou voor mij een prima work-around zijn. Desondanks blijf ik nog wel even in contact met Ian om te kijken of hij dit ook op een of andere manier kan fixen.

Thanks again _/-\o_
ik verwacht dat Ian wel op de hoogte is ;)
Maar ik denk dat hij verwachte dat jij bluetooth al had uitgezet bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:58:
[...]

ik verwacht dat Ian wel op de hoogte is ;)
Maar ik denk dat hij verwachte dat jij bluetooth al had uitgezet bij instellingen.
Cool, daar lees ik dat Ian ook druk werkt aan AOD (wat ik nu helemaal uit heb, maar wat ik voor WOD wel mooi zou vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:33
Even gezocht via de zoekfunctie, maar kon het antwoord niet direct vinden.

Heeft iemand goede ervaringen met de (goedkopere) alternatieven van de Milanese? Voorbeeld; https://www.123watches.nl...-milanese-band-zwart.html

Een stuk goedkoper, reviews lijken tot zover ook vrij positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
Prophasis schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:35:
Even gezocht via de zoekfunctie, maar kon het antwoord niet direct vinden.

Heeft iemand goede ervaringen met de (goedkopere) alternatieven van de Milanese? Voorbeeld; https://www.123watches.nl...-milanese-band-zwart.html

Een stuk goedkoper, reviews lijken tot zover ook vrij positief.
Ik heb deze toevallig gekocht. Prima kwaliteit tot nu toe (1,5 week in mijn bezit). Dus wel aanrader voor dit bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
*snip* voor het aanbieden van spullen hebben we V&A.

[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 14-01-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
DG90 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Ik heb deze toevallig gekocht. Prima kwaliteit tot nu toe (1,5 week in mijn bezit). Dus wel aanrader voor dit bedrag.
Ben ook benieuwd naar ervaringen met dit bandje. Is de magneet sterk genoeg zodat je deze niet elke keer hoeft te verstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Voor bandjes hebben we een mooi apart topic!

[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Pagina: 1 ... 41 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires