Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 08:39
Valinor schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:59:
[...]

Yep, heb 350 betaald voor de 44mm en dat vond ik een prima prijs, ook omdat ik niet zeker wist of ik het zou blijven gebruiken. 450 euro vond ik toch net teveel van het goede.
Daarnaast waren er 3 redenen waarom de 7 mij interessant leek: snelladen, de bezels en het toetsenbord.
Ik kan nooit met horloges om slapen dus snelladen was niet belangrijk aangezien ik hem gewoon snachts toch aan mijn dock hang.
De dikkere bezels zijn alleen zichtbaar als je misschien een foto als achtergrond hebt. Maar het hele menu en vrijwel alle watchfaces hebben een zwarte achtergrond dus ik zie de bezels niet eens. Heb het eerlijk gezegd nog geen 1x opgemerkt. En 44mm is groot genoeg.
Alleen het volledig toetsenbord is iets wat ik mis maar dat is mij geen 100 euro waard. Ik ben sws iemand die liever op de telefoon typt.
En verder zijn alle functies gelijk op de 6 en 7.
Zijn wel iets meer verschillen toch:

Behuizing: De horlogekast is licht aangepast qua design en is er in twee nieuwe formaten: 41mm en 45mm.

Gewicht: De Apple Watch Series 7 is iets zwaarder geworden. De kleinere versie gaat van 30,5g naar 32,0g en de grotere horlogekast gaat van 36,4g naar 38,8g.

Kleur: De Apple Watch Series 7 is verkrijgbaar in de nieuwe kleuren middernacht (zwart), sterrenlicht (wit) en groen. Blauw en rood keren ook weer terug. Op het oog hebben ze dezelfde tint, maar het is mogelijk dat het nét een ander kleurtje is. De Series 6 is er in zilver, goud, spacegrijs, blauw en rood.

Display: Het nieuwe model heeft smallere schermranden (1,7mm, voorheen 3,0mm) waardoor het scherm groter is. Op het 20% grotere scherm past meer inhoud. Er zijn ook nieuwe wijzerplaten, afgestemd op het nieuwe formaat.

Breuk- en stofbestendiger: Het nieuwe model heeft een IP6X rating voor stofbestendigheid gekregen. Bovendien is het scherm breukbestendiger.

Helderheid: Het scherm is tot 70% helderder binnenshuis.

Volledig toetsenbord: Het grotere scherm van de Series 7 maakt een volledig toetsenbord mogelijk, maar het is de vraag of dit nog in Nederland komt.

Opladen: De Apple Watch Series 7 laadt 33% sneller op en heeft een nieuwe snellader meegeleverd met usb-c-aansluiting. De Apple Watch Series 6 kan je ook sneller opladen dan zijn voorgangers: in zo’n anderhalf uur is hij volledig opgeladen. Maar bij de Series 7 gaat het nóg sneller.

Navigatie: De Apple Watch Series 7 heeft ondersteuning voor de Chinese Beidou-satellieten voor navigatie. Dit is vergelijkbaar met de Amerikaanse GPS-satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Even een vraag voor degene die voor het eerst een Apple Watch gekocht hebben. Wat was jullie beweegreden om er eentje te kopen? En bevalt hij in de praktijk of valt het toch een beetje tegen nu je er eentje in bezit te hebt? Samengevat valt de Apple Watch onder de categorie “je wist niet dat je er eentje nodig had maar nu je er eentje hebt kun je niet meer zonder”?
Bedankt vast!!

[ Voor 199% gewijzigd door mister9 op 28-12-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
DeNachtwacht schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:50:
[...]

Niet om het één of ander maar dat kan Apple dus niet. En de korte samenvatting is inderdaad bij Apple betaal je via het product, bij Google via je gegevens en die laatste heeft ook allerlei financiële banden met zorgverzekeringen e.d. In Nederland iets minder spannend, maar alsnog hou ik het lekker bij Apple.

https://www.wired.com/story/health-fitness-data-privacy/
En dan vind ik het verder offtopic. Ik noemde gewoon de mogelijkheid om goedkoop aan een AW7 te komen, de persoonlijke keuzes en overwegingen mag iedereen lekker zelf bepalen. Want ook al "weet" apple het niet, het zit wel in hun systeem. En als je echt niet wilt dat iemand weet dat je gaat hardlopen dan moet je dat vooral ook alleen 's nachts doen als de buren de gordijnen dicht hebben en alle chinese webcams vermijden. :+
[/paranoide-mode:off]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:13
cv8x schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:44:
Dank voor de reacties.

Ik ben dus inderdaad benieuwd naar gebruik van de standaard apple activity app icm Spotify tijdens het hardlopen. Is het handig om van nummer te wisselen tijdens de activiteit? In de wetenschap dat de activity gewoon doorgaat uiteraard :)
Ik gebruik dan Apple Music in plaats van spotify, of overcast om podcast te luisteren. En in de standaard workout-app op de watch, kan je altijd vanaf het hoofdscherm naar links vegen en dan komt het "now playing" scherm tevoorschijn van welke app je gebruikt om muziek te luisteren. Dus ook van overcast. Dus spotify werkt, neem ik aan, hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbakker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:44
mister9 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:25:
Even een vraag voor degene die voor het eerst een Apple Watch gekocht hebben. Wat was jullie beweegreden om er eentje te kopen? En bevalt hij in de praktijk of valt het toch een beetje tegen op er eentje in bezit te hebben? Samengevat valt de Apple Watch onder de categorie “je wist niet dat je er eentje nodig had maar nu je er eentje hebt kun je niet meer zonder”?
Bedankt vast!!
De 7 is mijn eerste Watch maar twijfel al vanaf de eerste, nu 4G ondersteuning zou moeten komen van KPN heb ik besloten eindelijk tot aanschaf over te gaan. Voornaamste reden is dan ook om tijdens het hardlopen geen telefoon meer mee te hoeven zeulen. In de praktijk is het natuurlijk een luxe gadget die eigenlijk niet nodig is maar sommige dingen wel net een stukje makkelijker/leuker maken. Denk aan unlocken iPhone ondanks mondkapje, Macbook, Betalen, homekit etc. Verder motiveert de Watch mij ook wel als het gaat om bewegen, staan en voldoende slaap te pakken. Tuurlijk kan je zonder maar ik wil niet meer zonder denk vanaf nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjimmie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:35:
Want ook al "weet" apple het niet, het zit wel in hun systeem.
Dat is dus niet zo.

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-12-2021 13:16 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Mijn AW zet zijn gegevens in Apple Heath en Apple Heath synchroniseert met Apple iCloud.
Waar zit het dan niet in de systemen van Apple? Is iCloud dan van Google ofzo? :?

EDIT: https://support.apple.com...and%20turn%20off%20Health.
Whatever.

[ Voor 40% gewijzigd door sjimmie op 28-12-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:05
sjimmie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:35:
[...]

Mijn AW zet zijn gegevens in Apple Heath en Apple Heath synchroniseert met Apple iCloud.
Waar zit het dan niet in de systemen van Apple? Is iCloud dan van Google ofzo? :?

EDIT: https://support.apple.com...and%20turn%20off%20Health.
Whatever.
Jullie praten langs elkaar heen denk ik. Ja, de data staat op de servers van Apple en Nee, Apple kan deze data niet uitlezen, het bewaart de data slechts voor je.
Google daarentegen zal de data die via Fit wordt gegenereerd verkopen aan partijen die je reclame willen laten zien.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:02
Kassad schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:48:
[...]

Jullie praten langs elkaar heen denk ik. Ja, de data staat op de servers van Apple en Nee, Apple kan deze data niet uitlezen, het bewaart de data slechts voor je.
Google daarentegen zal de data die via Fit wordt gegenereerd verkopen aan partijen die je reclame willen laten zien.
Bijna. Wat in het artikel lijkt te staan is.

1) Data wordt standaard op de iPhone/Apple Watch opgeslagen
2) Deze data wordt standaard gebackuped in iCloud
3) Als je ios 12 of hoger hebt en mfa aan hebt staan, is deze data e2e encrypted. Anders dus wss niet. *
4) Je kunt de backup feature ook uitzetten. Dan wordt het niets opgeslagen in iCloud
5) Je kunt voor eigen gebruik backups maken met een computer.

* In algemene zin is het dus waar dat als je geen ios 12 of geen mfa hebt, apple kan meekijken. Ik ben het er overigens wel mee eens dat dat niet het business model is van Apple. Dus ze winnen er maar weinig mee om dit te doen. Terwijl google leeft van het verzamelen van data en vervolgens het verkopen van targeted advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
En waar het allemaal om begon is dat je eventueel, als je het eens bent met de voorwaarden, een AW7 kan terugverdienen via ASR VItality, maar dat je dan wel ASR Vitality de mogelijkheid geeft om jouw gelogde activiteiten te gebruiken.
Als jij het niet erg vindt dat andere mensen zien wanneer/wat jij sport dan is daar een mogelijkheid.
Als jij niet wilt dat iemand weet wanneer je gaat sporten dan heb je ook op heel veel andere vlakken een grote uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimac3
  • Laatst online: 11-04 22:14
Ik heb sinds gisteren een zakelijk T-mobile Go abonnement. Ik wil multisim koppelen maar dat lukt me niet. Ik krijg een foutmelding dat mijn T-mobile account niet gekoppeld is aan de simkaart in mijn telefoon. Dat is echter wel gewoon het geval.
Bij de T-mobile helpdesk wisten ze het niet en ze gaan er verder in duiken.

Kan het zijn dat hij niet koppelt, omdat ik nog niet als beheerder sta geregistreerd in mijn T-mobile account? Ik heb beheer aan gezet, maar daarvoor moet ik eerst weer 24 uur wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
sjimmie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:02:
En waar het allemaal om begon is dat je eventueel, als je het eens bent met de voorwaarden, een AW7 kan terugverdienen via ASR VItality, maar dat je dan wel ASR Vitality de mogelijkheid geeft om jouw gelogde activiteiten te gebruiken.
Als jij het niet erg vindt dat andere mensen zien wanneer/wat jij sport dan is daar een mogelijkheid.
Als jij niet wilt dat iemand weet wanneer je gaat sporten dan heb je ook op heel veel andere vlakken een grote uitdaging.
nou, het is niet alleen de info wanneer je sport maar ook de andere Health info (dus in welke staat jouw lichaam verkeert) en dat vind ik persoonlijk data die een verzekeraar niet hoeft te hebben.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Kassad schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:26:
[...]

nou, het is niet alleen de info wanneer je sport maar ook de andere Health info (dus in welke staat jouw lichaam verkeert) en dat vind ik persoonlijk data die een verzekeraar niet hoeft te hebben.
keuze.
jij vindt dat zo, een ander vindt dat anders.
dat doet niks af aan de tip dat je met vitality een AW7 kan terugverdienen.
wat dus mijn bericht niet misplaatst of onterecht maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door sjimmie op 28-12-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
sjimmie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:44:
[...]

keuze.
jij vindt dat zo, een ander vindt dat anders.
dat doet niks af aan de tip dat je met vitality een AW7 kan terugverdienen.
wat dus mijn bericht niet misplaatst of onterecht maakt.
Zeker niet misplaatst of onterecht! Maar wel toe aan een disclaimer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Kassad schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:47:
[...]

Zeker niet misplaatst of onterecht! Maar wel toe aan een disclaimer :)
Het hele Tweakers topic waar ik netjes naar verwees is een hele grote disclaimer.
(ik verwees bewust naar het Tweakers topic en niet naar de asr website)

[ Voor 11% gewijzigd door sjimmie op 28-12-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:32

Toppe

Oké ✅

rimac3 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:21:
Ik heb sinds gisteren een zakelijk T-mobile Go abonnement. Ik wil multisim koppelen maar dat lukt me niet. Ik krijg een foutmelding dat mijn T-mobile account niet gekoppeld is aan de simkaart in mijn telefoon. Dat is echter wel gewoon het geval.
Bij de T-mobile helpdesk wisten ze het niet en ze gaan er verder in duiken.

Kan het zijn dat hij niet koppelt, omdat ik nog niet als beheerder sta geregistreerd in mijn T-mobile account? Ik heb beheer aan gezet, maar daarvoor moet ik eerst weer 24 uur wachten.
Kan dat überhaupt? Mij is twee weken geleden verteld dat je bij de go abonnementen nooit een tweede sim kan gebruiken.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ik zie de AW6 nog niet echt veel goedkoper moet ik zeggen. Beetje zelfde prijs als de 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimac3
Toppe schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:44:
[...]

Kan dat überhaupt? Mij is twee weken geleden verteld dat je bij de go abonnementen nooit een tweede sim kan gebruiken.
Op de site staat het volgende:
VOOR ONDERNEMERS
Wil je altijd zakelijk bereikbaar zijn, maar heb je niet altijd je telefoon bij de hand? Met T-Mobile Multisim mis je geen enkel telefoontje of bericht. Waar je ook bent. Wat je ook onderneemt. Multisim is momenteel beschikbaar voor ondernemers met een een Go-abonnement. Wil je weten of jouw abonnement ook geschikt is voor Multisim? Neem dan contact op met een van onze zakelijke accountmanagers via 0800-8102.

Zou moeten werken dus met een Go-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
<knip, foutje>

[ Voor 100% gewijzigd door sjimmie op 28-12-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:33
Multisim kan alleen met Go en niet met @work.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimac3
Redondo1982 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:24:
Multisim kan alleen met Go en niet met @work.
Klopt. Ik heb ook een Go abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperski
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Iemand een tip welke radio app werkt om naar 538 / slam te luisteren via 4g op de apple watch ?

Tunein pro lijkt dit niet te ondersteunen. Het lukt me alleen hiermee om de watch als “controller” voor de iphone te gebruiken maar dus niet voor de watch standalone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Kasperski schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:23:
Iemand een tip welke radio app werkt om naar 538 / slam te luisteren via 4g op de apple watch ?

Tunein pro lijkt dit niet te ondersteunen. Het lukt me alleen hiermee om de watch als “controller” voor de iphone te gebruiken maar dus niet voor de watch standalone
Gewoon via de Apple Muziek app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperski
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Haga schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:11:
[...]

Gewoon via de Apple Muziek app
Zo simpel kan het zijn, dank 7(8)7

Dacht dat er alleen een beperkt aantal apple recommended stations waren, maar met de zoek functie vind je ze idd.

Zie nog niet dat ik zo’n station kan bookmarken, maar wel via recente radiostations kan opzoeken of siri hiervoor gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Kasperski op 29-12-2021 23:01 ]

• mister9
Waar kopen jullie de bands? Iemand tips voor betaalbare bands met toch wat kwaliteit?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

mister9 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:13:
Waar kopen jullie de bands? Iemand tips voor betaalbare bands met toch wat kwaliteit?
Die vraag hoort hier: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Daar staan ook veel antwoorden op je vraag.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 11:03
i2Paq schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:13:
[...]

Precies om die reden heb ik het zelfde gedaan. Ik draag de AW6 wel snachts. Ligt het niet gewoon aan je bandje?

Ik laad hem meteen na et opstaan en doen hem 1.5u. later om als ik naar mijn werk ga.
Ja dan is snelladen inderdaad wel handig.
Nee bandje is niet het probleem. Houd er niet van om iets zwaars aan mijn pols te hebben tijdens het slapen.
Ik heb wel een oude garmin smartband die ik voor sleeptracking gebruik, dat kan nog net.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 11:03
mister9 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:02:
[...]

Zijn wel iets meer verschillen toch:

Behuizing: De horlogekast is licht aangepast qua design en is er in twee nieuwe formaten: 41mm en 45mm.

Gewicht: De Apple Watch Series 7 is iets zwaarder geworden. De kleinere versie gaat van 30,5g naar 32,0g en de grotere horlogekast gaat van 36,4g naar 38,8g.

Kleur: De Apple Watch Series 7 is verkrijgbaar in de nieuwe kleuren middernacht (zwart), sterrenlicht (wit) en groen. Blauw en rood keren ook weer terug. Op het oog hebben ze dezelfde tint, maar het is mogelijk dat het nét een ander kleurtje is. De Series 6 is er in zilver, goud, spacegrijs, blauw en rood.

Display: Het nieuwe model heeft smallere schermranden (1,7mm, voorheen 3,0mm) waardoor het scherm groter is. Op het 20% grotere scherm past meer inhoud. Er zijn ook nieuwe wijzerplaten, afgestemd op het nieuwe formaat.

Breuk- en stofbestendiger: Het nieuwe model heeft een IP6X rating voor stofbestendigheid gekregen. Bovendien is het scherm breukbestendiger.

Helderheid: Het scherm is tot 70% helderder binnenshuis.

Volledig toetsenbord: Het grotere scherm van de Series 7 maakt een volledig toetsenbord mogelijk, maar het is de vraag of dit nog in Nederland komt.

Opladen: De Apple Watch Series 7 laadt 33% sneller op en heeft een nieuwe snellader meegeleverd met usb-c-aansluiting. De Apple Watch Series 6 kan je ook sneller opladen dan zijn voorgangers: in zo’n anderhalf uur is hij volledig opgeladen. Maar bij de Series 7 gaat het nóg sneller.

Navigatie: De Apple Watch Series 7 heeft ondersteuning voor de Chinese Beidou-satellieten voor navigatie. Dit is vergelijkbaar met de Amerikaanse GPS-satellieten.
Ja klopt maar dat zijn voor mij allemaal "mooi meegenomen" functies en niet zozeer functies die dagelijks merkbaar zijn en die het verschil maken bij de keuze.

• mister9
Vinden jullie het always on display een nuttige optie. Op zitten jullie m uit ivm batterijduur?
Ik heb m nu aan staan maar moet zeggen dat ik niet zo snap waarom iedereen zat te brullen om deze optie.
Sinds vandaag pas in t bezit van m’n eerste AW trouwens.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb het ook uitgezet, voor mijn gevoel heeft het niet per se meerwaarde. Maar laat me graag overtuigen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 18-06 11:26

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Vind het wel fijn dat ik niet overdreven m’n arm hoef te bewegen om de tijd te zien.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:09

Yucko

One clown to rule them all !

Kasperski schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:23:

Streamlets

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:35
mister9 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:14:
Vinden jullie het always on display een nuttige optie. Op zitten jullie m uit ivm batterijduur?
Ik heb m nu aan staan maar moet zeggen dat ik niet zo snap waarom iedereen zat te brullen om deze optie.
Sinds vandaag pas in t bezit van m’n eerste AW trouwens.
Een zeer nuttige optie. De reden waarom ik toen der tijd voor een series 5 gegaan ben (heb nu de series 7). Waarom? Kan ik niet helemaal onder woorden brengen maar voor mij was het echt een missende functie.

Edit: dit is idd een reden waar ik mij bij aan sluit:
Huigie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:21:
Vind het wel fijn dat ik niet overdreven m’n arm hoef te bewegen om de tijd te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door hk12nl op 30-12-2021 20:45 ]

©2004

• mister9
Korte vraag. Ik krijg het niet voor elkaar om m’n stappen (per dag) toe te voegen op een face. Ik kan “gezondheid” niet selecteren als 1 van de bronnen voor een complicatie.
Enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg of moet ik een aparte app installeren hiervoor? Bedankt vast!

[ Voor 22% gewijzigd door mister9 op 30-12-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
mister9 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:38:
Korte vraag. Ik krijg het niet voor elkaar om m’n stappen (per dag) toe te voegen op een face. Ik kan “gezondheid” niet selecteren als 1 van de bronnen voor een complicatie.
Enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg of moet ik een aparte app installeren hiervoor? Bedankt vast!
Kijk tien dagen terug, daar hebben we het nml net over gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Kassad schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 06:34:
[...]

Kijk tien dagen terug, daar hebben we het nml net over gehad :)
Ja, gelezen. Er wordt oa pedometer aanbevolen (waarom heet die zo????). Maar is dat de gewone of pedometer++ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
mister9 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:57:
[...]

Ja, gelezen. Er wordt oa pedometer aanbevolen (waarom heet die zo????). Maar is dat de gewone of pedometer++ ?
Ik gebruik Duffy.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 07:14
mister9 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:13:
https://www.watchbandjes-...-44mm-apple-watch-bandjes

Hier haal ik ze vandaan. Heb er inmiddels een stuk of 10 voor de prijs van 2 originele. Kwaliteit zal niet hetzelfde zijn als de originele maar voldoen meer dan prima (vooral met het prijsverschil in acht genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
mister9 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:14:
Ik vond het eerst wel "handig", totdat ik na ca anderhalf jaar een probleemje had met een paar dode pixels in mijn scherm. Die dode pixels waren het beste te zien door op de AW de "zaklamp" functie aan te zetten. En toen ik dat deed zag ik heel duidelijk dat mijn huidige wijzerplaat al aardig aan het inbranden was (ik zag delen van die wijzerplaat terug in het scherm toen het scherm helemaal wit was).
Daar schrok ik wel van, het scherm was dus na anderhalf jaar met dezelfde wijzerplaat al duidelijk aan het inbranden.
Na de reparatie (vervanging) wegens de dode pixels heb ik meteen always-on uit gezet. Ik merkte toen meteen dat de batterij bijna 50% minder snel leeg ging. Op zich redde ik het prima met de batterij, voor mij was vooral het inbranden de reden dat ik always-on heb uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
bob-nwk schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:11:
[...]

https://www.watchbandjes-...-44mm-apple-watch-bandjes

Hier haal ik ze vandaan. Heb er inmiddels een stuk of 10 voor de prijs van 2 originele. Kwaliteit zal niet hetzelfde zijn als de originele maar voldoen meer dan prima (vooral met het prijsverschil in acht genomen).
Ik gok dat zo'n toko ze gewoon uit China haalt, waar ik er dan weer 10 voor de prijs van 2 van die toko bestel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
sjimmie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:05:
[...]

Ik vond het eerst wel "handig", totdat ik na ca anderhalf jaar een probleemje had met een paar dode pixels in mijn scherm. Die dode pixels waren het beste te zien door op de AW de "zaklamp" functie aan te zetten. En toen ik dat deed zag ik heel duidelijk dat mijn huidige wijzerplaat al aardig aan het inbranden was (ik zag delen van die wijzerplaat terug in het scherm toen het scherm helemaal wit was).
Daar schrok ik wel van, het scherm was dus na anderhalf jaar met dezelfde wijzerplaat al duidelijk aan het inbranden.
Na de reparatie (vervanging) wegens de dode pixels heb ik meteen always-on uit gezet. Ik merkte toen meteen dat de batterij bijna 50% minder snel leeg ging. Op zich redde ik het prima met de batterij, voor mij was vooral het inbranden de reden dat ik always-on heb uitgezet.
Wow, ik check dat net via de zaklamp en ik zie hetzelfde, ik zet AOD maar weer uit denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
sjimmie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:06:
[...]

Ik gok dat zo'n toko ze gewoon uit China haalt, waar ik er dan weer 10 voor de prijs van 2 van die toko bestel. ;)
De grote shops uit China zoals AliExpress. Levert dat nog kwaliteit issues op? En dan bedoel ik eigenlijk niet het bandje zelf, maar meer de aansluiting, dat die losschiet orzo? Want dat kan direct een gebroken AW opleveren natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-06 13:24
mister9 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:28:
[...]

De grote shops uit China zoals AliExpress. Levert dat nog kwaliteit issues op? En dan bedoel ik eigenlijk niet het bandje zelf, maar meer de aansluiting, dat die losschiet orzo? Want dat kan direct een gebroken AW opleveren natuurlijk.
Daarover staat al veel geschreven in

[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Meningen verschillen daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ik heb regelmatig dat ik een paar berichten heb, bv van whatsapp. Ik zie dan dus het rode puntje bovenin en als ik naar beneden swipe zie ik de berichten.
Maar ik heb nooit een tril signaal op de Watch gehad. Voel niks, maar krijg wel de berichten binnen. M’n telefoon is niet ontgrendeld op dat moment.
Hoe kan ik zorgen dat die trillingsignalen altijd afgaan? Bedankt vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
mister9 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:28:
[...]

Ik heb nu anderhalf jaar zo’n zwart/groen sportbandje van ali en ga er 3x per week mee hardlopen.
Hij ging er in het begin stroef op en af, en nu gaat hij er stroef op en af. Niks veranderd dus, en ook voelt hij nog net zo soepel.
Maar dit is offtopic dus genoeg erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:33
mister9 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:37:
Ik heb regelmatig dat ik een paar berichten heb, bv van whatsapp. Ik zie dan dus het rode puntje bovenin en als ik naar beneden swipe zie ik de berichten.
Maar ik heb nooit een tril signaal op de Watch gehad. Voel niks, maar krijg wel de berichten binnen. M’n telefoon is niet ontgrendeld op dat moment.
Hoe kan ik zorgen dat die trillingsignalen altijd afgaan? Bedankt vast!
Dan heb je je meldingen ook uit staan op je iPhone en de instellingen de AW op 'match iphone'. Althans, dan vermoed ik.

Of je hebt je geluid uitstaan op de AW, maar ik ga er vanuit dat je die al bekeken hebt :+

[ Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 31-12-2021 15:20 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 11:17
Modbreak:Discussie over bandjes is hier niet gewenst. Daar is een eigen topic voor: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires.

Graag hier daar ook niet op reageren en alleen een TR aanmaken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Redondo1982 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:19:
[...]

Dan heb je je meldingen ook uit staan op je iPhone en de instellingen de AW op 'match iphone'. Althans, dan vermoed ik.

Of je hebt je geluid uitstaan op de AW, maar ik ga er vanuit dat je die al bekeken hebt :+
Ok, to be sure als ik het schuifje aan de zijkant van m’n telefoon omzet naar stil (maar waarbij de trilfunctie gewoon aanstaat), vibreert m’n AW dan wel of niet? Zo ja, moet ik dan altijd m’n telefoon geluid aan laten staan om meldingen te voelen op m’n AW?

[ Voor 24% gewijzigd door mister9 op 31-12-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-06 21:04
mister9 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:03:
[...]

Ok, to be sure als ik het schuifje aan de zijkant van m’n telefoon omzet naar stil (maar waarbij de trilfunctie gewoon aanstaat), vibreert m’n AW dan wel of niet? Zo ja, moet ik dan altijd m’n telefoon geluid aan laten staan om meldingen te voelen op m’n AW?
Zo werk ik al jaren. iPhone op stil en alle notificaties komen met een vibrerend tikje op de AW binnen. Heerlijk om zo te werken. Idem voor binnenkomende telefoontjes op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
StevenRSCA schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:43:
[...]

Zo werk ik al jaren. iPhone op stil en alle notificaties komen met een vibrerend tikje op de AW binnen. Heerlijk om zo te werken. Idem voor binnenkomende telefoontjes op je iPhone.
Ah, dus dat kan wel. Ja zo wil ik het ook. Maar m’n AW vibreert dus niet. Heb heb nu net weer getest. Telefoon op stil, mezelf een app gestuurd met telefoon van m’n vrouw maar ik voel niks op m’n pols. Ga ik kijken zie ik haar bericht, maar ik voel dus helemaal niks. Waar kan dat aan liggen? Op m’n AW staat “voelbare meldingen” aan.

Edit: Als ik een sms / iMessage verstuur voel ik m wel. En kreeg net een foto-terugblik en die voelde ik ook.

Welke setting moet ik op m’n iPhone veranderen in whatsapp om ook daarvan de meldingen te voelen, want blijkbaar ligt t daaraan.
Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 20% gewijzigd door mister9 op 31-12-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Met watchOS 8.3 is het laden niet vooruit te trappen zeg…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:09
Kassad schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:49:
[...]

Wow, ik check dat net via de zaklamp en ik zie hetzelfde, ik zet AOD maar weer uit denk ik..
Snap dit nooit. Je hebt nergens last van en alleen met een functie die je nooit gebruikt zie je wat inbranding. En dan zet je de handige functie (always on) uit? I don’t get it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Goedemiddag,

Sinds gisteren voor het eerst een Apple Watch. Het is de AW 7 45 midnight blue. Wat een fantastisch klokje!

Nu had ik afgelopen nacht de AW in de “niet storen” modus. Maar toch licht het horloge op als ik mijn pols beweeg. Hoe kan ik dat uitzetten? Dus dat het horloge in de nacht tijdens het slapen niet aan gaat bij het draaien of oplichten van de pols.

Tevens wordt mijn ademhaling niet gedetecteerd? Heb de app autosleep erop gezet.

Alvast dank voor de reacties!

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-06 13:14
cv8x schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:29:
Goedemiddag,

Sinds gisteren voor het eerst een Apple Watch. Het is de AW 7 45 midnight blue. Wat een fantastisch klokje!

Nu had ik afgelopen nacht de AW in de “niet storen” modus. Maar toch licht het horloge op als ik mijn pols beweeg. Hoe kan ik dat uitzetten? Dus dat het horloge in de nacht tijdens het slapen niet aan gaat bij het draaien of oplichten van de pols.

Tevens wordt mijn ademhaling niet gedetecteerd? Heb de app autosleep erop gezet.

Je hebt bedtijd modus, daardoor zal je scherm vergrendelen zodat je geen ongewenste acties uitvoeren en je scherm niet zal oplichten.
Je kan bedtijd modus inschakelen door uren aanbrengen geven in gezondheid app of die focus aan te maken.
Niet storen zelf zorgt er gewoon voor dat je geen meldingen krijgt.

Voor autosleep kan ik je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:35
cv8x schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:29:
Goedemiddag,

Theater modus aanzetten voor het niet verlichten van je watch display.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Bedankt voor de reacties!

Nog een vraag; net 10K hardgelopen met de standaard workout app. Maar hoe kan ik deze run synchroniseren met Strava en Adidas Running?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 22:08
Hallo

Allereerst de beste wensen

Wij hebben hier 4 Apple Watch 5 horloges
Ik ontvang keurig netjes elke maand m’n medailles uitdagingen en nu ook weer de limited edition nieuwjaarsmedialle
Mijn moeder ontvangt deze speciale medailles dus helemaal niet en bij mijn vader komt nu niet de maandelijkse uitdaging tevoorschijn

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:07
cv8x schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:14:

Nog een vraag; net 10K hardgelopen met de standaard workout app. Maar hoe kan ik deze run synchroniseren met Strava en Adidas Running?
De strava app kan de info uit de conditie-app halen. Daarna zou je met b.v. https://tapiriik.com/ het kunnen synchroniseren met allerlei andere apps en sites.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:42:
Hallo

Allereerst de beste wensen

Wij hebben hier 4 Apple Watch 5 horloges
Ik ontvang keurig netjes elke maand m’n medailles uitdagingen en nu ook weer de limited edition nieuwjaarsmedialle
Mijn moeder ontvangt deze speciale medailles dus helemaal niet en bij mijn vader komt nu niet de maandelijkse uitdaging tevoorschijn

Iemand een idee ?
Staat bij beide de slider bij "speciale uitdagingen" op groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
giantgiantus schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Snap dit nooit. Je hebt nergens last van en alleen met een functie die je nooit gebruikt zie je wat inbranding. En dan zet je de handige functie (always on) uit? I don’t get it.
Tja, ik vind het inbranden van een display dus wel een probleem en wil de impact daarvan zo klein mogelijk houden. En AOD is voor mij niet zo’n enorm ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Kassad schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:15:
[...]

Tja, ik vind het inbranden van een display dus wel een probleem en wil de impact daarvan zo klein mogelijk houden. En AOD is voor mij niet zo’n enorm ding.
Snap het nog steeds niet. Het inbranden zie je alleen als je een functie gebruikt die ja zeldzaam gebruikt. Waarom zou je de impact dan klein willen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 10:54
Kassad schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:49:
[...]

Ik heb mijn 6 nu ook bijna 1,5 jaar, AOD aan en 0 inbranding. Ik wissel wel soms maandelijks van wijzerplaat. Langste die ik heb gehad is denk ik 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

cv8x schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:14:

Opgelost!

Als ik spotify via mijn iPhone afspeel op mijn auto radio dan zie ik dat automatisch op mijn AW. Is er een manier om dat uit te schakelen?

Want als ik dan mijn pols op til om de tijd te bekijken dan is het eerste scherm wat ik zie het scherm van Spotify waarop te zien is welk nummer er gespeeld wordt.

Ik heb AOD uitstaan. Is er een manier of watchface waardoor je ondanks AOD uit alleen de tijd nog digitaal in beeld is? Ik kan mij herinneren dat ergens gezien te hebben.

En als laatste vraag; iPhone ligt voor mij. Komt een bericht binnen via Messenger. AW trilt, ik open niks maar zie het bericht niet op mijn iPhone in beeld staan.. oftewel, mijn iPhone licht niet meer op bij het krijgen van een nieuwe melding, zo ook bijv bij een melding van het AD.

[ Voor 27% gewijzigd door cv8x op 02-01-2022 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
ex87 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Ik heb mijn 6 nu ook bijna 1,5 jaar, AOD aan en 0 inbranding. Ik wissel wel soms maandelijks van wijzerplaat. Langste die ik heb gehad is denk ik 4 maanden.
Dat zal wel helpen denk ik, ik gebruik altijd dezelfde (behalve als de kids Mickey Mouse willen zien..)
giantgiantus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Snap het nog steeds niet. Het inbranden zie je alleen als je een functie gebruikt die ja zeldzaam gebruikt. Waarom zou je de impact dan klein willen houden?
De wijzerplaat die ik altijd gebruik brand in op mijn scherm, dat is op lange termijn niet goed voor het scherm. Dat ik dit nu alleen zie als ik de zaklamp gebruik wil niet zeggen dat het niet erger wordt, ik denk zelfs in tegendeel, en dan zie ik straks de wijzerplaat door alle lichte schermen heen. En nogmaals, AOD is voor mij niet zo belangrijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Kassad op 02-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
cv8x schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:52:
[...]

Als ik spotify via mijn iPhone afspeel op mijn auto radio dan zie ik dat automatisch op mijn AW. Is er een manier om dat uit te schakelen?

Want als ik dan mijn pols op til om de tijd te bekijken dan is het eerste scherm wat ik zie het scherm van Spotify waarop te zien is welk nummer er gespeeld wordt.
Volg even deze handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 22:08
Haga schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:13:
[...]

Staat bij beide de slider bij "speciale uitdagingen" op groen?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Kassad schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:13:
[...]

Dat zal wel helpen denk ik, ik gebruik altijd dezelfde (behalve als de kids Mickey Mouse willen zien..)

[...]

De wijzerplaat die ik altijd gebruik brand in op mijn scherm, dat is op lange termijn niet goed voor het scherm. Dat ik dit nu alleen zie als ik de zaklamp gebruik wil niet zeggen dat het niet erger wordt, ik denk zelfs in tegendeel, en dan zie ik straks de wijzerplaat door alle lichte schermen heen. En nogmaals, AOD is voor mij niet zo belangrijk.
Hier net zo, ik gebruik een wijzerplaat met veel data en daarom ook veel lijntjes en cirkeltjes die er altijd staan. Ik wil niet dat mijn AW over 2 jaar minder waard zou zijn door dat inbranden, of dat ik me in de toekomst erger omdat ik overstap naar een andere wijzerplaat en resten ofzo zie van de oude.

Always on vond ik dus ook minder belangrijk dan dat, dus hier uit.

Zoiets is voor iedereen een eigen keuze, mijn bericht erover was puur zodat men dat van het inbranden weet bij het maken van die keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
@sjimmie mijn ervaring is dat watches sowiso amper iets waard blijven. En zoiets als wat inbranden wat nog nooit iemand heeft gecontroleerd zal niet meer dan een tientje schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
giantgiantus schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:03:
@sjimmie mijn ervaring is dat watches sowiso amper iets waard blijven. En zoiets als wat inbranden wat nog nooit iemand heeft gecontroleerd zal niet meer dan een tientje schelen.
Dat is maar net wat je met "amper iets" bedoelt en wat je verwacht.
Ik verkocht mijn AW5 van 24 maanden voor meer dan 52% van de aankoopptijs.
Zelf vind ik dat juist heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 14:01

pdavie2311

Live life to the fullest..

giantgiantus schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:03:
Onzin! Ik verkoop al jaren mijn Watch elk jaar en zeker voor >80% van aankoopprijs. Batterij is dan ook 100% en de Watch is als nieuw. En ja, draag mijn Watch elke dag. Dus amper iets waard?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-06 19:28
pdavie2311 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:52:
[...]

Onzin! Ik verkoop al jaren mijn Watch elk jaar en zeker voor >80% van aankoopprijs. Batterij is dan ook 100% en de Watch is als nieuw. En ja, draag mijn Watch elke dag. Dus amper iets waard?
N=1. Volgens Apple zelf is bv. een RVS Apple Watch 6 nog 175 euro waard. Bij Rebuy nog 225 (indien nieuwstaat). Dat is tussen 21% en 27% van de nieuwwaarde na een jaar. Nou zul je vast op marktplaats of V&A meer kunnen krijgen, en heb jij waarschijnlijk een goed ontwikkeld handelsinstinct dat je nog zo'n mooie prijs krijgt voor je oude Watches, maar meer dan 80% terugkrijgen voor een jaar oude Watch is voor de meesten van ons denk ik niet weggelegd.
Als je bv. ziet dat je bij Rebuy voor een jaar oude Macbook air nog zo'n 645 euro terugkrijgt, is het beeld duidelijk dat Watches veel sneller hun waarde verliezen dan andere Apple producten. Helaas maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Of-Aaargh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:59:
[...]

N=1. Volgens Apple zelf is bv. een RVS Apple Watch 6 nog 175 euro waard. Bij Rebuy nog 225 (indien nieuwstaat). Dat is tussen 21% en 27% van de nieuwwaarde na een jaar. Nou zul je vast op marktplaats of V&A meer kunnen krijgen, en heb jij waarschijnlijk een goed ontwikkeld handelsinstinct dat je nog zo'n mooie prijs krijgt voor je oude Watches, maar meer dan 80% terugkrijgen voor een jaar oude Watch is voor de meesten van ons denk ik niet weggelegd.
Als je bv. ziet dat je bij Rebuy voor een jaar oude Macbook air nog zo'n 645 euro terugkrijgt, is het beeld duidelijk dat Watches veel sneller hun waarde verliezen dan andere Apple producten. Helaas maar waar.
Zoals ik aangaf krijg ik er na 2 jaar ook nog ruim 50% voor en ik ben meer van het type "vlot verkopen zonder leuren". Helaas maar zeker waar in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 10:54
Kassad schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:13:
[...]

[...]

Is het ghosting, of inbranding? Als je 3 dagen een andere wijzerplaat gebruikt, trekt het dan weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

mister9 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:57:
[...]

Pedometer++ krijg ik niet als compulatie te zien in mijn Watchface. Dat stukje ontbreek in zijn geheel. Ook na herhaaldelijk installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
i2Paq schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Pedometer++ krijg ik niet als compilatie te zien in mijn Watchface. Dat stukje ontbreekt in zijn geheel. Ook na herhaaldelijk installeren.
Gebruik Duffy. Prima appje, gebruik ik al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

i2Paq schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Pedometer++ krijg ik niet als compulatie te zien in mijn Watchface. Dat stukje ontbreek in zijn geheel. Ook na herhaaldelijk installeren.
Dan hangt dat wellicht van je Watchface af?

Bij de watchface Infograph Modular kan het iig

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
ex87 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Is het ghosting, of inbranding? Als je 3 dagen een andere wijzerplaat gebruikt, trekt het dan weg?
Dat zal ik controleren, heb AOD nu uitstaan dus als het ghosting is zou het minder moeten worden. Ik houd je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Serena schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Gebruik Duffy. Prima appje, gebruik ik al jaren.
Die heeft geen WatchFace complication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
i2Paq schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:19:
[...]

Die heeft geen WatchFace compilation.
Je bedoelt "geen complication"?
https://apps.apple.com/us...1673#?platform=appleWatch
Volgens de maker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
Ik heb de series 7 - 45mm kast Nike versie gekocht. Ik had eerste jaren dat de AW uit kwam zoiets van: ‘dat moet ik in mijn leven hebben’ maar heb toch nooit de behoefte gevoeld er eentje aan te schaffen. Ik vond ze ook erg duur. En ik heb horloges dragen nooit prettig of zinvol gevonden (ik leef niet zo bij de tijd denk ik :) )

Inmiddels is de situatie veranderd en sport ik sinds een jaar of 3 fanatiek en leek het me toch leuk om daar meer inzicht over te krijgen. Een sport maatje had al een AW en het begon toch weer te kriebelen. Praktische reden was dat een van laatste hard loop sessies m’n telefoon op de grond viel en het scherm aan diggelen lag (ja zo’n hoesje aan je arm had dat kunnen voorkomen) en ik heb medisch met mijn hart ook wat dingen aan de hand, waardoor het me ook nuttig leek om een AW te hebben. Zo krijg ik regelmatig meldingen dat mijn hartslag (te?) laag is geweest en ik kan een ecg maken op het moment dat ik voel dat mn hart iets geks doet.

Ik vind het in gebruik een leuk apparaat maar merk dat de fysieke kast wel erg lomp en zwaar is. Ik stoot ‘m ook veel en zit op korte tijd al aan mijn 3e scherm sticker (de vorige raakten dus steeds beschadigd) Dit zal deels ook aan mij liggen, misschien ben ik motorisch wat wild.
Verder vind ik het siliconen bandje erg zweterig (ondanks de extra perforaties van de Nike versie) dus ik zit daar regelmatig mee te hannesen (verschuiven over mijn pols, het bandje losser zetten wanneer de situatie dat toe laat, etc.)

De reden om de zeven te kopen was omdat ik simpelweg wilde wachten tot de nieuwe AW omdat ik die wél mooi vond (dat zijn momenteel de renders van de nieuwe te verwachten versie 8 ) helaas bleek bij de 7 zoals we nu weten zijn bestaande uiterlijk gehandhaafd. Ik wilde echter niet nóg langer wachten dus maar de 7 besteld.

Opladen:
Oplaad gewoonte is inmiddels tijdens het (avond)eten geworden: ik ga dan de avond met volle batterij in, meestal sporten na het eten en daarna mag de AW m’n slaap bijhouden. De batterij is afhankelijk van of ik heb gesport die avond de volgende dag weer rond etenstijd tussen de 35 en 20%. Dikke prima dus.
Ik gebruik de snellaad optie niet, ergens denk ik dat dat beter is voor de batterij, maar het is vooral omdat ik nog 4 oudere 5W laders heb liggen en ik niet speciaal voor de AW een usb-c adapter ga aanschaffen. Hierdoor moest ik wel een USB A naar USB-c adaptertje kopen (de action heeft ze voor twee euro)

[ Voor 24% gewijzigd door autoreverse op 04-01-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

"Corrected"

Ik zie hem niet in mijn WatchApp bij complications.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
i2Paq schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:26:
[...]

"Corrected"

Ik zie hem niet in mijn WatchApp bij complications.
Ik wel...
Installeer de app vanuit de App Store,
open de app en sta toegang tot gezondheid toe, bla bla,
Ga naar de Watch App en installeer Duffy op de Watch
Ga in diezelfde Watch App naar een Wijzerplaat (bij mij de infogtaaf)
Kies een locatie (bij mij rechtsonder, zo'n circular ding)
Zoek onder de letter D naar Duffy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
i2Paq schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:19:
[...]

Die heeft geen WatchFace complication.
Wel hoor, staat op al mijn faces.
Denk dat je je watch eens opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 14:01

pdavie2311

Live life to the fullest..

Of-Aaargh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Nogmaals, niet aan de orde hier! Series 6 RVS voor 175? Whaha! Dat Apple dat vindt, is net als wat jij vindt, niet conform markt/verkoopprijzen. Ik put ervaring uit de laatste 4 jaar en niet alleen ik, gewoon in mijn omgeving ook. Helaas maar waar gaat dus voor mij niet op...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Hoe kan het zijn dat de tijden van de Workout app die gesynchroniseerd worden met Strava niet hetzelfde zijn? Ook de afstand is korter in Strava (30 meter, dat valt te overzien)

En in de Adidas Running app zelfs een stuk langer (80 meter meer, wordt ook automatisch gesynchroniseerd)
Zie foto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6F4YH3u2UnCDiT_r9WdSSvaL-lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NyEdu4HaPL7IIqdNP4dfOTb1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3oK50hWf4vEfL3QwgepT2EWO7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDFbMxVmCGl2VFli4DXtWGkL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_N5E7vq5es7tCwl9B4dOHOmdKmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8gOggh5ogGZ8MKC07d2LfyU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5R3toGPPqZrqGQ5v64TkCQiUhEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoFnreN7qsChkdlHnvwL50iU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2wSDV0cg2rBPdqzX6zyfDysUjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmBETThhJHAKiZ9yyoHWtubj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door cv8x op 03-01-2022 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
cv8x schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:53:
Hoe kan het zijn dat de tijden van de Workout app die gesynchroniseerd worden met Strava niet hetzelfde zijn? Ook de afstand is korter in Strava (30 meter, dat valt te overzien)

En in de Adidas Running app zelfs een stuk langer (80 meter meer, wordt ook automatisch gesynchroniseerd)
Zie foto’s.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Omdat ze net op een andere manier berekenen.
Ik weet in ieder geval dat Strava "pauzes" eruit haalt. Wat Strava een pauze vindt weet ik ook niet precies, maar ik denk dat te langzaam gaan al als pauze gezien wordt. En wellicht gebruikt Apple meer de omgerekende stappen en Adidas meer de GPS gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Laatst online: 09:05
Hi All,

Sinds afgelopen zondag trotse bezitter van een Apple Watch serie 7. Nu loop ik tegen het volgende aan: mijn Watch denkt dat ik de halve dag sta, waardoor ik mijn sta doel constant haal. Valt dit te kalibreren of uit te zetten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
DG90 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:07:
Nu loop ik tegen het volgende aan: mijn Watch denkt dat ik de halve dag sta,
Dit had ik ook! Met de update naar 8.3 was dit bij mij verholpen. Heb je die er al op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
autoreverse schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Dit had ik ook! Met de update naar 8.3 was dit bij mij verholpen. Heb je die er al op staan?
Ik heb 8.3 op mijn Watch, maar nog steeds dit probleem. Je kunt dit doel zeker niet uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 17:57
Sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een zilveren RVS s7. Was nog een kerstkado van mijn vrouw, die niet op tijd arriveerde. Had het meer als geintje naar haar gestuurd, destijds. Was nog wel redelijk tevreden met mijn s5 (aluminium) maar deze s7 is een stuk mooier.

Gisteren dus gelijk opgestart en ik wil mijn s5 ernaast houden voor sporten en het slapen (heb toch de nodige schade op het scherm opgelopen in de afgelopen twee jaar). "Even" een backup op de nieuwe en klaar, dacht ik. Maar dat lag toch wat ingewikkelder. Blijkbaar (en ik weet niet of mensen hier dat al weten), word er enkel en alleen een backup gemaakt van je watch als je hem unpaired (dit lees ik niet op die manier terug bij Apple zelf, maar goed). Dit had ik in al geen 2 jaar gedaan en het was dus een hele oude backup. Die kon ik er dus weer vanaf halen en eerst de s5 unpairen van mijn phone, vervolgens weer pairen en restoren, alle passen weer in apple pay. Daarna kon ik die backup ook gebruiken voor de s7. So far, so good...dacht ik.

Met geen mogelijkheid krijg ik Telegram aan de praat op beide watches (terwijl het ervoor wel prima werkte). Ik krijg netjes de notificaties binnen en previews waar ingesteld, maar als ik er vervolgens op klik of de app open dan crasht de app of krijg ik de melding dat ik moet inloggen op mijn iphone. Ik heb het al meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd, uitgelogd/ingelogd etc etc. Niets helpt. Via google kwam ik meer mensen tegen met dit probleem en ook eventuele oplossingen, dit leek heel even te werken, maar vandaag gewoon weer het zelfde als gisteren.

Meer mensen hier last van en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Hi All,

Sinds afgelopen zondag trotse bezitter van een Apple Watch serie 7. Nu loop ik tegen het volgende aan: mijn Watch denkt dat ik de halve dag sta, waardoor ik mijn sta doel constant haal. Valt dit te kalibreren of uit te zetten?

Alvast bedankt!
Wellicht het proberen waard?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1Iii2BuEqSuRFzpxtfF_5fe5Jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O1qJCExAYxjzcMeYpVCWBRbo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUpAM1xpQyQsBAujB2Fi6XXbfQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mkCFXnIFfzD8kAgtvfkF8BRi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Nu loop ik tegen het volgende aan: mijn Watch denkt dat ik de halve dag sta, waardoor ik mijn sta doel constant haal. Valt dit te kalibreren of uit te zetten?
Om welke pols zit je AW en is de AW ook zo ingesteld?
En als je zelf vindt dat je niet staat, wat is dan de houding of beweging van de hand/pols aan de kant waar je AW zit? (want als de AW iets eventjes als "training" ziet is dat automatisch ook "staan")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Bulligan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:32:
Met geen mogelijkheid krijg ik Telegram aan de praat op beide watches.
Meer mensen hier last van en eventueel een oplossing?
Iets van dit? https://tsf.telegram.org/manuals/e2ee-simple
Multi-device End-to-end encrypted chats are a mess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 17:57
Nee, maar bedankt voor het meedenken. Het betreft geen secret chats, gewoon open groepen en chats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
Ga ik eens proberen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
sjimmie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Om welke pols zit je AW en is de AW ook zo ingesteld?
En als je zelf vindt dat je niet staat, wat is dan de houding of beweging van de hand/pols aan de kant waar je AW zit? (want als de AW iets eventjes als "training" ziet is dat automatisch ook "staan")
Ik draag de AW links en zo staat ie ook ingesteld.
Hij geeft eigenlijk de gehele dag aan dat ik zit in die cirkel en mijn activiteit op dat moment is werken achter een bureau. Dat lijkt mij simpel te detecteren.

Als ik trouwens naar de gezondheids app ga en daar kun je ook de minuten zien die je staat, die lijken wel te kloppen… dus erg vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjimmie
DG90 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Ik draag de AW links en zo staat ie ook ingesteld.
Hij geeft eigenlijk de gehele dag aan dat ik zit in die cirkel en mijn activiteit op dat moment is werken achter een bureau. Dat lijkt mij simpel te detecteren.

Als ik trouwens naar de gezondheids app ga en daar kun je ook de minuten zien die je staat, die lijken wel te kloppen… dus erg vreemd.
Oh wacht, ik denk dat jij iets anders verwacht dan dat deze teller weergeeft.
De teller geeft aan in hoeveel uren je minstens een minuut hebt gestaan. Het doel is namelijk dat je regelmatig staat, oftewel niet te lang achter elkaar zit. Dus elk uur (op de klok) een minuut staan zet de teller +1.

Dus, als je ' morgens om 7:15 opstaat en 's avonds 22.30 naar bed gaat en je zorgt ervoor dat je ongeveer om het uur eventjes (minstens 1 minuut) staat kom je op "16 uur waarin gestaan".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DG90
sjimmie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Oh wacht, ik denk dat jij iets anders verwacht dan dat deze teller weergeeft.
De teller geeft aan in hoeveel uren je minstens een minuut hebt gestaan. Het doel is namelijk dat je regelmatig staat, oftewel niet te lang achter elkaar zit. Dus elk uur (op de klok) een minuut staan zet de teller +1.

Dus, als je ' morgens om 7:15 opstaat en 's avonds 22.30 naar bed gaat en je zorgt ervoor dat je ongeveer om het uur eventjes (minstens 1 minuut) staat kom je op "16 uur waarin gestaan".
Ahaa, inderdaad ik zie het nu ook, stom van mij. Thanks! Ik heb het doel maar op 12u gezet voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ik heb gezocht maar kom er zo snel niet uit. Als ik een foto toegestuurd krijg via whatsapp krijg ik netjes een bericht op m'n AW, maar de foto blijft wazig. Alsof ik alleen een soort voorvertoning krijg maar de foto zelf niet wordt getoond, alleen als een soort blur. Kan ik dat aanpassen zodat ik ook echt de foto te zien krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
mister9 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:23:
Ik heb gezocht maar kom er zo snel niet uit. Als ik een foto toegestuurd krijg via whatsapp krijg ik netjes een bericht op m'n AW, maar de foto blijft wazig. Alsof ik alleen een soort voorvertoning krijg maar de foto zelf niet wordt getoond, alleen als een soort blur. Kan ik dat aanpassen zodat ik ook echt de foto te zien krijg?
Dat heb ik ook en ik heb aangenomen dat dat gewoon zo is.
Maar als iemand een aanpassing weet hou ik me dus ook aanbevolen!

Pagina: 1 ... 40 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires