Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

shakedown schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:38:
Ik krijg geen melding op mijn Apple Watch als ik gebeld wordt via whatsapp. Ik kan nergens een oplossing vinden. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Klopt, ik denk dat dit een bekend probleem is. Aantal bekenden van mij wonen blijkbaar in een bunker, die hebben geen/weinig bereik, dus bellen ze via WiFi (WhatsApp).

Ook dan krijg ik helaas geen melding. Best vervelend. Ik hoop nog wel op ooit een goede Whatsapp Watchapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
paulmadejong schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:04:
[...]

Ik denk dat dit zelfs een iOS omissie is omdat mijn slimme deurbel hetzelfde probleem geeft als er iemand aanbelt. Kortom, apps die gebruik maken van de telefoon interface, behalve the telefoon.app zelf, geven geen notificatie op een Watch. Heel bijzonder van Apple!
De Doorbird app doet het wel, iig qua notificatie. Dus niet alleen een fout van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:52
m_a_rnix schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:05:
[...]

De Doorbird app doet het wel, iig qua notificatie. Dus niet alleen een fout van Apple.
Aha, dan waarschijnlijk verkeerd gebruik van een API. Jammer van whatsapp en mijn WUUK deurbel!

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:58
Als ik het zo lees en kan vinden is het dus de houding van Apple wat het probleem is. Whatsapp is concurrent van FaceTime. Dus ze zorgen ervoor dat whatsapp niet 100%werkt. Duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:58
Ik ervaar een soort gelijkwaardig probleem met notifications tussen iPhone en Apple Watch. Schijnt toch iets in de nieuwe Focus niet helemaal lekker te gaan. Als ik bijvoorbeeld Focus persoonlijk/werk aan heb staan komen Slack meldingen (eerst ook Snapchat en paar andere apps) binnen op iPhone ipv Watch.

Als ik Focus uitzet werkt het wel naar behoren. "Niet storen" is nu natuurlijk onderdeel van Focus geworden, dus kan erop wijzen dat het bij Whatsapp idd ook niet helemaal lekker gaat.

Het is vrij random en Snapchat was ineens solved na een app update. Heb ook de iOS en WatchOS beta's geprobeerd maar die verhelpen het probleem niet. Op Reddit meer mensen tegengekomen die het ervaren, de apps zijn totaal willekeurig dus of het is verkeerd API toegepast of toch een soort Apple Focus fout die ergens zweeft in je iCloud (?).

Hopen dat het iig snel allemaal gefixt gaat worden door Apple/App makers 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:11
Jeetje, waaron is 'single metric' geen optie meer bij de workouts in os8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
Helaas, kan mijn US cellular Apple Watch niet gebruiken bij T-mobile (vanwege de LTE bands verschil).
Eindelijk een geldige reden gevonden om verplicht te upgraden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:42
ex87 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:53:
Helaas, kan mijn US cellular Apple Watch niet gebruiken bij T-mobile (vanwege de LTE bands verschil).
Vroeger had je dat probleem ook met de telefoons maar die zijn nu eindelijk aardig universeel, helaas dus nog niet voor de Apple Watch. Welke versie had jij? Wellicht dat de 7 wel universeel is?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Radiodurans schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:21:
[...]

Vroeger had je dat probleem ook met de telefoons maar die zijn nu eindelijk aardig universeel, helaas dus nog niet voor de Apple Watch. Welke versie had jij? Wellicht dat de 7 wel universeel is?
De 6, en nee de 7 heeft hetzelfde probleem. Ergens op de Apple website staat een bands overview (kan nu niet linken want mobiel) maar het verschil tussen EU/US is erg groot.

Volgens mij werken de Duitse versies dan weer wel. Je krijgt echt een foutmelding als je het T-mobile plan wil toevoegen dat deze versie niet klopt met de regio waar je, je in bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Ik zie het ja, ik heb de 2478 AW7 SS en jij had waarschijnlijk de 2477 versie de VS AW6 versie natuurlijk. Nu nog wachten op de KPN ondersteuning…

[ Voor 12% gewijzigd door Radiodurans op 13-12-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Volgens mij werken de Europese versies van de cellular gewoon in NL.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33
Ik heb eens gezien dat er (ik dacht) een compilatie was die je cellular bereik op je Watch weergaf met bolletjes maar ik kan deze nergens vinden. Iemand die mij op weg kan helpen?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Radiodurans schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:53:
Ik zie het ja, ik heb de 2478 AW7 SS en jij had waarschijnlijk de 2477 versie de VS AW6 versie natuurlijk. Nu nog wachten op de KPN ondersteuning…
Model nummer is M0GG3LL/A en er staat versie:19S55.
Naja goed, die doet het dus niet.

De foutmelding is:
"This Apple Watch does not support T-Mobile NL cellular in this region. Apple Watch can only be used with cellular plans that are certified by your carrier, and for your region"

Apple zelf zegt erover:
"To cover the LTE and UMTS bands used around the world, there are two separate cellular models for Apple Watch Series 7 and Apple Watch SE. They have been optimized for use in the country of purchase, and not all models work in all countries or regions. There is no single model that supports cellular service worldwide."

Hier kan je alle bands zien voor series 7: https://www.apple.com/watch/cellular/#table-series-7 zijn een aantal kleine verschillen en blijkbaar net genoeg dat het niet werkt.

Maar, zoals je ziet kan je hem veilig in heel de EU kopen.

Dit zijn de T-mobile instructies btw:
1. Open de Watch-app op je iPhone. Zorg dat je Apple Watch ontgrendeld is en bijgewerkt is naar watchOS 8.1.
2. Ga naar Mobiel netwerk.
3. Er verschijnt mogelijk een melding over een aanbiederupdate. Tik op Werk bij.
4. De knop Configureer mobiel netwerk is actief als je een geschikte provider hebt. Tik hierop.
5. Je komt op een bestelpagina voor de Multisim. Log in met je My T-Mobile account.
6. Heb je nog geen Multisim afgesloten, lees dan de informatie en tik op Bestel, gevolgd door Bevestig aankoop. Vink het vakje bij de voorwaarden aan.
7. Je ziet een bevestiging dat de aankoop gelukt is. Je Apple Watch wordt nu klaargemaakt voor gebruik.

[ Voor 29% gewijzigd door ex87 op 14-12-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
hk12nl schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:16:
Ik heb eens gezien dat er (ik dacht) een compilatie was die je cellular bereik op je Watch weergaf met bolletjes maar ik kan deze nergens vinden. Iemand die mij op weg kan helpen?
Gevonden! Voor de cellular modellen is er een aparte watchface genaamd ‘verkenner’.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Iemand al de laatste WatchOS geïnstalleerd die met iOS 15.2 is meegekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
i2Paq schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:15:
Ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 14:54

sn0ww

Goet is niet goed.

Ja.

..........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:06
Iemand wel, zo blijkt uit de reacties hierboven. Ikzelf nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Ik heb al een tijdje ruzie met Spotify downloads op mijn Apple Watch. Ik gebruik hem o.a. Voor het hardlopen en wil daarbij niet mijn telefoon meenemen. Nu kan ik een playlist downloaden en afspelen en dat werkt in principe ook gewoon. Waar ik alleen tegenaanloop is dat ikmregelmatig op de Apple Watch de playlist niet kan starten. Ik moet hem dan verwijderen via de spotify app en weer opnieuw downloaden. Ik kom daar dan meestal achter als ik al lekker omgekleed en wel buiten loop.

Ik kom geen oplossing tegen op internet, beter gezegd, ik kom het probleem zelfs niet tegen.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:06
MXL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:31:
Ik heb al een tijdje ruzie met Spotify downloads op mijn Apple Watch. Ik gebruik hem o.a. Voor het hardlopen en wil daarbij niet mijn telefoon meenemen. Nu kan ik een playlist downloaden en afspelen en dat werkt in principe ook gewoon. Waar ik alleen tegenaanloop is dat ikmregelmatig op de Apple Watch de playlist niet kan starten. Ik moet hem dan verwijderen via de spotify app en weer opnieuw downloaden. Ik kom daar dan meestal achter als ik al lekker omgekleed en wel buiten loop.

Ik kom geen oplossing tegen op internet, beter gezegd, ik kom het probleem zelfs niet tegen.
Ik herken dit soort problemen - zij het iets anders - wel van apps als Overcast. (dat omgekleed buiten staan al helemaal. En je hebt de optie om terug naar binnen te gaan om opnieuw te downloaden, maar overtuig jezelf dan nóg maar een keer om naar buiten te gaan ;) ) Maar bij Apple Music heb ik dit letterlijk nooit. Ik zeg niet dat overstappen je enige optie is, maar als er echt nergens een oplossing is, kan het wel het proberen waard zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Prullenbak84 op 16-12-2021 08:18 ]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Prullenbak84 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:39:
[...]

Iemand wel, zo blijkt uit de reacties hierboven. Ikzelf nog niet.
Ik inmiddels ook, merk er niet zo veel van maar misschien gebruik ik ook niet wat gefixt is.

Wel vindt ik het geluidje op mijn iPhone12 wel prettig als de watch geladen is :*)

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:27
Ik kan het niet 1-2-3 snel vinden. Ik wil graag valdetectie aan gaan zetten voor mijn vader, die de laatste tijd door ziekte erg immobiel is geworden. De kans op vallen word vele malen groter naarmate de tijd verstrijkt.

Mijn vader heeft een Iphone, dus dan is een Applewatch wellicht niet eens een slecht idee. Ik lees er ook goede verhalen over. Alleen is er 1 ding wat mij niet nodig lijkt en dat is het oproepen van de hulpdiensten wanneer mijn vader valt. Kan dat ook uitgezet worden? Uiteraard moet er wel melding gaan naar de SOS persoon.

ter verduidelijking: We weten dat mijn vader gaat vallen, kan zo ineens flauw vallen door zeer lage bloeddruk. Familie woont er naast of is altijd in de buurt dus een oproep naar de hulpdiensten is niet nodig wat ons betreft.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:56

The Legend

*Plop*

Ik heb gezocht maar kan het niet vinden: klopt het dat de AW7 wel een volledig toetsenbord heeft, maar dat dit niet beschikbaar is in de App Store op het horloge? Als ik daar naar apps wil zoeken kan ik alleen met de dictafoon zoeken, dat is soms erg onhandig. Ook de optie om te typen via je telefoon of iPad is niet altijd gewenst. Je moet toch gewoon kunnen typen op de watch zelf :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:22
The Legend schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:59:
Ik heb gezocht maar kan het niet vinden: klopt het dat de AW7 wel een volledig toetsenbord heeft, maar dat dit niet beschikbaar is in de App Store op het horloge? Als ik daar naar apps wil zoeken kan ik alleen met de dictafoon zoeken, dat is soms erg onhandig. Ook de optie om te typen via je telefoon of iPad is niet altijd gewenst. Je moet toch gewoon kunnen typen op de watch zelf :?
Je moet Engels toevoegen als taal, anders zal het niet werken.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:56

The Legend

*Plop*

Thx! Niet heel logisch, maar het werkt.

Ik ben toch malle pietje niet!

• AppleFan2007
The Legend schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:20:
Thx! Niet heel logisch, maar het werkt.
Het is zo dat Apple het toetsenbord alleen beschikbaar heeft gemaakt in een bepaald aantal talen. In dat opzicht is het wel logisch. Maar dat Nederlands er weer niet bij zit is niet logisch.

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Blind de watch 7 cellular besteld… blijkt dat het multisim nog niet op T-mobile (@Work) zakelijke werkt, enkel op de @Go abonnementen. Hopelijk gaan ze het snel ondersteunen. Anders voor niets de upgrade gemaakt van series 6 naar 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:23

ChillPascal

In the end...

Ik gebruik mijn Apple Watch (series 5) veel voor het hardlopen, daarbij maak ik gebruik van de default workout-app om dit later in te laten in bijvoorbeeld Strava. Echter zou ik ook wel eens routes willen voorbereiden via bijvoorbeeld afstandmeten.nl. Wat is daarbij de beste en meest werkbare oplossing?

Simpelgezegd wil ik een GPX-file inladen en deze route volgen gedurende mijn workout. Daar zijn volgens mij verschillende mogelijkheden voor met externe app's, maar ik ben even benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:48
ChillPascal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:12:
Ik gebruik mijn Apple Watch (series 5) veel voor het hardlopen, daarbij maak ik gebruik van de default workout-app om dit later in te laten in bijvoorbeeld Strava. Echter zou ik ook wel eens routes willen voorbereiden via bijvoorbeeld afstandmeten.nl. Wat is daarbij de beste en meest werkbare oplossing?

Simpelgezegd wil ik een GPX-file inladen en deze route volgen gedurende mijn workout. Daar zijn volgens mij verschillende mogelijkheden voor met externe app's, maar ik ben even benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Workoutdoors

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Thanks, lijkt inderdaad een beetje wat ik zoek. Ik neem aan dat je het zelf gebruikt? Track je dan je workout dan ook in deze app of doe je dat alsnog in de standaard workout-app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
ChillPascal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:36:
[...]

Thanks, lijkt inderdaad een beetje wat ik zoek. Ik neem aan dat je het zelf gebruikt? Track je dan je workout dan ook in deze app of doe je dat alsnog in de standaard workout-app?
Voorheen wel, vind deze app ideaal voor navigatie custom screens en interval trainingen.
Echter heb ik een Stryd footpod en deze kan nog niet geïntegreerd worden met workoutdoors maar hier is hij wel mee bezig, de alpha fase is bijna afgerond en de beta (waar ik mij voor aangemeld heb) gaat bijna beginnen.

Dus nu wissel ik tijdens het lopen tussen workoutdoors en de stryd app, maar ga als de intergratie met de stryd goed werkt volledig over op workoutdoors.

Hier kan je ook nog veel info vinden en de maker reageert heel snel indien je vragen / verzoeken hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Thanks voor je reactie @Tinusvolkel, de app zojuist aangeschaft en dit weekend direct maar even uitproberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Gister ook mijn Apple Watch 41 mm binnengehad, wel even wennen als je overstapt van Fitbit hoor :o

Maar goed, gaat langzaam beter. Heb in elk geval mijn Watchface zo ingesteld dat ik mn favoriete stats qua fitness terugzie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBqO3E7Wrj-KbGO4XNtg_ny3JT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZvElpEcCDX2IjKMFu3Dnw1c.jpg?f=fotoalbum_large

Naast mn batterijpercentage, datum en tijd (wat ik verder natuurlijk wel essentieel vind) :P, andere complicaties:

Afstand en stepcount -> laadt hij vanuit Pedometer (gratis)
Hartslag, resting energy en active energy (vanuit HealthGlance, door iemand anders hier aangeraden).

Zit nog wel een beetje te worstelen met de juiste waardes, daar klopt allemaal nog niet veel van. Komt waarschijnlijk door de overgang, wat syncs tussen Fitbit en Apple Health heen en weer en nu binnen Health de juiste bronnen te prioriteren.

Vanaf morgen een 'verse' run doen waarbij Apple Health dan wel Apple Watch (ik vraag me af of dit verschil maakt) de bron is voor mn resting en active energy.

Tenslotte worstel ik nog een beetje met mijn Apple Watch 's nachts met slapen gaan. Wil hem wel omhouden ivm slaapanalyse, maar dan wel:
• scherm 's nachts uit tenzij ik hem actief aantik
• Geen notificaties etc, behalve dan een (al dan niet) silent alarm van met liefst Sleep Cycle / Autosleep

Ik had vannacht cinema-mode aan waardoor ie donker bleek, en had ook een 'sleep' focus-mode aan. 's Avonds Sleep Cycle aangezet met als wekker ergens tussen de 6.30 en 7.00 uur.

Maar je raadt het al, niets afgegaan en door de wekker heengeslapen :+ (natuurlijk wel een backup-wekker aangezet).

Iemand tips voor de meest handige oplossing?

Ik heb nu iig ingesteld dat bij mijn Sleep-focusmode iig Sleep Cycle als uitzondering qua app neergezet. Gaat dit dan verder zo werken als ik Sleep-focus + cinema mode aan zet? of moet ik bij Cinema mode ook nog iets configureren om de wekker te voelen/horen?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Gaat het hier om de sleep cycle app?

Ikzelf gebruik autosleep. Die app hoeft niet op de achtergrond aan te draaien. In plaats daarvan gebruikt hij de data uit de health app en eigen algoritme om te slaap stadia te bepalen. Daardoor kan ik ook de eigen wekker app gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja het gaat om Sleep Cycle. Die gebruikte ik al jaren voordat ik een Fitbit ging gebruiken die toen ook mn slaap analyseerde.

Ik weet niet of Autosleep het ook kan maar ik vind het principe dat je slaapapp je wekt binnen een opgegeven tijdsvenster wat volgens je slaappatroon het beste moment is nog steeds een fijne (ervan uitgaande dat dit idd goed werkt ;)).

Nu ik de Watch heb en daar Sleep Cycle weer kan gebruiken vind ik het juist wel fijn om hun alarm te gebruiken ipv mn eigen vaste wektijden.

Maar goed dat was even buiten mn vraag en heb net even getest, maar cinema mode aan + sleep focus + sleep cycle als uitgezonderde app werkt lijkt het. Mn watch blijft tijdens cinema mode uit (tenzij ik zelf op de watch tik), ik krijg geen notificaties tijdens de sleep focus mode behalve dan van apps die ik heb uitgezonderd (waaronder Sleep Cycle en een water leakage sensor app)

Edit: nu via shortcuts een automation toegevoegd dat wanneer mijn telefoon op dnd-modus gaat (scheduled), dat ie automatisch cinema mode aanzet (en silent mode uit zodat ik 's ochtends nog wel mijn wekker van Sleep Cycle voel en hoor).

[ Voor 11% gewijzigd door LuNaTiC op 17-12-2021 16:40 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
AutoSleep heeft ook een companion app die AutoWake heet. Volgens mij kan die hetzelfde als Sleep Cycle. Ik ga het iig uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:11
Ja in autosleep zelf kun je ook een window ( + gevoeligheid) aangeven waarbinnen je gewekt wilt worden.

Autowake heb ik ook gehad, nadeel daarvan vond ik is dat je een Bluetooth connectie moet houden met je telefoon.
Ik zet mn watch snachts helemaal stil, wifi uit, bluetooth uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

ChillPascal schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:23:
Thanks voor je reactie @Tinusvolkel, de app zojuist aangeschaft en dit weekend direct maar even uitproberen!
Grappig, toevallig gisteren ook deze app gekocht (en al 1x gebruikt).

Gebruik al jaren een Garmin (Fenix) voor het hardlopen maar af en toe wil je weer is wat anders proberen.
Toen ik de Apple Watch van de week dus binnen kreeg verwachten ik wel eea. op fitness gebied maar een vergelijking met de standaard workout app van apple en die van garmin kan je echt niet maken helaas.

Meest opvallende is offline maps met breadcrumbs wat ontbreekt (neem nooit mn telefoon mee tijdens rennen) en het maken van "eigen" overzicht schermen tijdens het hardlopen. nja die hele workout app lijkt wel iets uit de begintijd van fitness watches

Workoutdoor-app werd mij ook aangeraden en je kan zien dat de inspiratie puur bij Garmin ligt.
Maps updaten voor offline gebruik en het maken van info-schermen is echt veel simpeler zo, hier kan Garmin nog wat van leren ;)
Enfin de developer heeft echt een mooie app gemaakt, na de teleurstelling van de watch initieel maakt dit zoveel goed dat ik de watch ook serieus ga gebruiken voorlopig.

Muziek+GPS verbruikt ongeveel 10-15% per 30min aan batterij, dat is iets zuiniger dan de Fenix overigens. Dat had ik niet verwacht na al die negatieve reviews over de batterijduur.. want in de praktijk is het gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Voordeel met WOD app is dat de developer ook gewoon bereikbaar is, luistert en zelfs heel wel overwogen geen abonnement model wil introduceren. Veel fijner imo dan Garmin waarbij het zeer arbitrair is welk apparaat welke functionaliteit krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nu ik wakker wordt met een dreiging rondom een evt a.s. full lockdown voor de zekerheid:

Ik kan Apple gear en dan met name een (4G) Apple Watch toch veilig in Belgie kopen en in NL gebruiken? Zijn toch indentiek als in NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Vrijdag 2 watches besteld via Apple Store online, zaterdag de eerste al binnen (APPLE WATCH S7 41 GRN AL CLVR SP CEL- BNL) en die van mijzelf wordt maandag middag verwacht (Apple Watch Nike Series 7 (GPS + Cellular) • 45‐mm kast van inktblauw aluminium
Zwart geweven sportbandje van Nike). Na ongeveer 18 jaar trouwe Telfort/KPN klant te zijn, de overstap gemaakt naar T-Mobile (zakelijk zit ik al bij T-Mobile). Eens kijken of de series 7 mij een wow effect gaat geven. Mijn verleden met de watch is S0, 4, 6 en dan hopelijk vanaf morgen 7.

Ik gebruik mijn watch voornamelijk voor het sporten. Hardlopen, wandelen, fietsen en zwemmen. Voornamelijk met off-line muziek die ik er zelf naartoe deed kopiëren. Ik vraag mij dan ook echt af of de cellular een fun to have iets is, of dat ik daar daadwerkelijk (veel) gebruik van ga maken. Enige waar ik nu aan kan denken is Spotify en wellicht maps tijdens het hiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m_a_rnix
Tinusvolkel schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:43:
[...]

Heb deze app net gekocht en kan zo goed als alles wat jij wil.

App werkt zo ver ik net getest heb best prima, update elke 20 minuten of je moet hem handmatig een keer aantikken.

[Afbeelding]
@LuNaTiC vandaag is de premium van Fitnessview gratis ivm Indieappsanta.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
m_a_rnix schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:03:
[...]

Hmm, Fitnessview is helemaal gefocussed op Goals.
Ik had net de gratis app Pedometer geinstalleerd en daarmee kan ik bv ook gewoon langs de rand een weergave krijgen van mijn dagelijkse aantal stappen + afstand, samen op 1 plekje. Dat zit al niet in Fitnessview.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKn2RyPpX0Enubayh2wAXq9aopY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WzqEeULZRcdS3FmTGrWBaWPA.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door sjimmie op 20-12-2021 13:18 ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
sjimmie schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:16:
[...]

Hmm, Fitnessview is helemaal gefocussed op Goals.
Ik had net de gratis app Pedometer geinstalleerd en daarmee kan ik bv ook gewoon langs de rand een weergave krijgen van mijn dagelijkse aantal stappen + afstand, samen op 1 plekje. Dat zit al niet in Fitnessview.

[Afbeelding]
Ik zeg niet dat ie beter is, alleen vergelijkbare app $14.99 > $0.00. De lifetime access is nu gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
m_a_rnix schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:57:
[...]

Ik zeg niet dat ie beter is, alleen vergelijkbare app $14.99 > $0.00. De lifetime access is nu gratis.
Eens, ik zeg dat ook niet. ;)
Maar het viel mij meteen op dat zo'n (normaliter) betaalde app voor mij juist minder interessant was dan de gratis app. Voor iemand die helemaal op de doelen focust is het wellicht anders.
(het viel mij gewoon wat tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:18
readytoflow schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:19:
Nu ik wakker wordt met een dreiging rondom een evt a.s. full lockdown voor de zekerheid:

Ik kan Apple gear en dan met name een (4G) Apple Watch toch veilig in Belgie kopen en in NL gebruiken? Zijn toch indentiek als in NL?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

m_a_rnix schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:03:
[...]

Thanks voorr de tip! Kan denk ik niet veel meer dan ik nu al voor elkaar heb gekregen maar blijf een Hollander dus gratis zo’n app is altijd leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999

Wokschotel

Op 6 wielen

LuNaTiC schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:40:
Gister ook mijn Apple Watch 41 mm binnengehad, wel even wennen als je overstapt van Fitbit hoor :o
Thanks voor het delen van je ervaring. Waarom heb je voor de 41mm variant gekozen en niet voor de 45mm variant?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Wokschotel schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:47:
[...]

Thanks voor het delen van je ervaring. Waarom heb je voor de 41mm variant gekozen en niet voor de 45mm variant?
:D

Summiere ervaring maar toch.

Eigenlijk een hele simpele overweging; ik heb niet zulke brede polsen en een 45 mm vreesde ik dat ie al snel te bulky zou worden. De 41 mm pakt ook precies goed uit.

Had het sowieso al nooit op grote/opzichtige horloges (niet zeggende dat de 45 dat wel is overigens hoor).

Heb ook vele jaren zonder horloges gelopen.

Laatste 4 jaar een Fitbit Charge 2 en laatste paar maanden zelfs de ultraslanke Fitbit Luxe gedragen - dus dan zou 45 mm een te grote stap ook zijn als je van enigszins ‘subtiel’ houdt.

Ben erg content mee! Momenteel beetje aan het stoeien met automations en shortcuts. Leuk speelgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zit in de twijfelfase tussen een Apple Watch 7 en een Garmin Venu 2. De sportvoorzieningen van de Garmin zijn beter, maar aangezien ik een iPhone heb en daarmee in het Apple ecosysteem/gevangenis verblijf, lijkt een Apple Watch ook niet onlogisch. Keuzes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Wokschotel schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:28:
Ik zit in de twijfelfase tussen een Apple Watch 7 en een Garmin Venu 2. De sportvoorzieningen van de Garmin zijn beter, maar aangezien ik een iPhone heb en daarmee in het Apple ecosysteem/gevangenis verblijf, lijkt een Apple Watch ook niet onlogisch. Keuzes :P
Wil je een smartwatch met sportfuncties of een sporthorloge met smart functies?

Hier de keuze gemaakt voor het eerste, aangezien ik met wat extra tools (foodpod en apps / websites) in de buurt kan komen van de sportvoorzieningen van Garmin maar het is denk ik allemaal iets meer behelpen dan bij Garmin (hoewel ik zelf geen ervaring met Garmin heb.)

Als je voor optie 2 gaat (de Garmin dus) dan zal de (smart) integratie met apple misschien iets meer behelpen zijn.

Maar ik denk dat @Aghanim jou misschien het beste kan helpen (als jij jouw usecase meer duidelijk maakt ;) ) met jouw keuze aangezien hij ervaring heeft in beide kampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb de venu 2s hier nog liggen. En ben door asr vitality uiteindelijk overgestapt naar een apple watch 7. Wat Tinus zegt, klopt denk ik wel. Garmin's zijn hele goede sporthorloges. Garmin is heel goed met garantie afhandeling maar hun gatekeeping qua welke horloge welke functionaliteit krijgt is best irritant.

de AW past perfect bij mijn iPhone. Dus als mijn iPhone op werkmodus staat, staat mijn horloge dat ook. Werkt vlekkeloos met mijn Airpods pro maar alle apps die handig zijn (zoals workoutdoors, autosleep, duffy) moeten uit de appstore komen. Niet een heel groot probleem omdat er veel in staat... maar toch....

@Aghanim heeft volgens mij de Fenix 6 series. Thats a whole different kind of beast, I would say

[ Voor 4% gewijzigd door Limbeckx op 22-12-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:18
Wat Tinus zegt klopt volledig.

Garmin is in basis een sporthorloge met smartwatchfunctionaliteit en bij de Apple watch is het precies andersom.
De Venu is al wel meer richting de smartwatches geschoven door oa touchscreen en Amoled scherm.
Bij Garmin heeft voor verschillende sporten en gebruikers aparte productgroepen.
Forerunner voor hardlopers, Aprouch voor golfers,Quatix voor watersporters, Fenix voor multisport en de Venu voor mensen met een sportieve livestyle.

Het grootste nadeel van zowel en Venu als de Apple Watch is dat de bediening helemaal (of bij de Venu gedeeltelijk) via het scherm gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Zit het tussen m’n oren of gaat de batterij echt langer mee met de 8.4 beta?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
TR1969 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:51:
[...]

Het grootste nadeel van zowel en Venu als de Apple Watch is dat de bediening helemaal (of bij de Venu gedeeltelijk) via het scherm gaat.
Ik denk dat dit subjectief is. Ik persoonlijk vind het het grootste voordeel van de AW dat alles lekker werkt met touchscreen ipv een mishmash van dan scherm dan knoppen waarbij je niet altijd weet welke actie welke knop gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:47
Fanatieke sporters verkiezen vaak voor een dedicated sport horloge zoals de Garmin. Ik ken een paar marathon lopers en triatleten en hebben allemaal een Forerunner (7- of 9-reeks voor multisport) of een Fenix. Er is zelfs ééntje bij die na het sporten zijn Forerunner langs de kant legt en zijn AW aan doet :-)

Velen lopen ook met een hartslagband rond hun borstkast met het ANT+ protocol en deze is niet koppelen met een AW. Ik denk zelf dat ik mijn dual (ANT+ & BT) hartslagband ook niet gekoppeld krijg met AW maar ben het niet meer zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
RigolleM schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:40:
Fanatieke sporters verkiezen vaak voor een dedicated sport horloge zoals de Garmin. Ik ken een paar marathon lopers en triatleten en hebben allemaal een Forerunner (7- of 9-reeks voor multisport) of een Fenix. Er is zelfs ééntje bij die na het sporten zijn Forerunner langs de kant legt en zijn AW aan doet :-)
Hier een uitzondering :w ik sport ook redelijk fanatiek en heb dus laatst ook een marathon gelopen met de apple watch :)
Velen lopen ook met een hartslagband rond hun borstkast met het ANT+ protocol en deze is niet koppelen met een AW. Ik denk zelf dat ik mijn dual (ANT+ & BT) hartslagband ook niet gekoppeld krijg met AW maar ben het niet meer zeker.
Hier loop ik dus ook altijd met hartslagband en die is prima te koppelen met de apple watch, en verwacht dat de meeste wel te koppelen zijn omdat alle moderne banden ant+ en bluetooth ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Dank voor jullie input. Ik denk dat ik de smart-functies van een smartwatch niet heel erg zal gebruiken. Ik vind sportfuncties belangrijk (hardlopen, fitness), slaapritmes, betalen, offline muziek luisteren. Dat kan volgens mij prima met de Garmin. En het feit dat ik losse apps moet installeren/betalen op de AW voor specifieke functies bevalt me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:47
Tinusvolkel schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:46:
[...]
Hier loop ik dus ook altijd met hartslagband en die is prima te koppelen met de apple watch, en verwacht dat de meeste wel te koppelen zijn omdat alle moderne banden ant+ en bluetooth ondersteunen.
Goed om te weten... gebruik nooit mijn AW om te sporten, heb een Garmin Edge voor het fietsen.

Anderzijds heb ik ook een Garmin HR Run liggen, die dus ook de loopcadans kan bijhouden en die is enkel ANT+, wordt nog altijd verkocht dus niet alle hartslagbanden zijn dual based.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
RigolleM schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:54:
[...]

Goed om te weten... gebruik nooit mijn AW om te sporten, heb een Garmin Edge voor het fietsen.
Voor het fietsen gebruik ik een Karoo 2, heb wel een tijd met de watch gefietst alleen navigeren gaat toch wel lastiger aangezien je niet continu op je horloge kan kijken.
Anderzijds heb ik ook een Garmin HR Run liggen, die dus ook de loopcadans kan bijhouden en die is enkel ANT+, wordt nog altijd verkocht dus niet alle hartslagbanden zijn dual based.
Aha dit wist ik niet maar die is alweer 8 jaar geleden op de markt gekomen dus mijn uitspraak van moderne banden klopt nog steeds ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik kan als grootgebruiker van beide merken (vrijwel iedere Garmin wel gehad, ook de Venu 2s en de AW SE en AW6) wel mijn ervaringen delen.

Apple Watch 6
Polshartslag best in class - HITT en Crossfit prima te tracken op de pols
GPS lichtelijk enthousiast - vaak 30m afwijking tegenover Garmin+Polar op 10km
Ondersteunt externe accessoires (dus ook borstband) via bluetooth
Basic functionaliteit voor sporten - additionele apps (Workoutdoors) nodig
Workoutdoors is rijk qua functionaliteit. Kun je prima mee trainen en workouts maken etc.
UI is veel mooier
Integratie iPhone veel beter
Om de dag laden is irritant.
Batterij verbruik is rond de 10% per uur met workoutdoors + muziek via earphones

Venu 2s
Polshartslag 2nd best in class. Elevate 4 sensor van Garmin is erg goed! HITT en Crossfit redelijk te tracken.
Garmin ecosysteem is veel rijker (slaap, body battery, stress, garmin coach etc.)
Integratie iPhone beperkt tot lezen van notificaties op apps
Batterij voldoende goed

Ik heb een Fenix 6s Pro omdat ik veel sport (5x per week) en dat gewoon net wat verfijnder werkt en er meer sport metrics beschikbaar zijn (let op: de Venu heeft deze niet!) van Firstbeat. Heb een half jaar met een AW6 gelopen en dat ging ook prima. Beide erg goede horloges.

Het hangt denk ik af in hoeverre je integratie wil tussen je horloge en iPhone. Dan moet je echt een AW nemen. Dealbreaker voor mij is het vaak op moeten laden. Is sporten je main focus zou ik voor Garmin gaan. Ben je geen 'die-hard' of 'metrics-freak' dan kun je met de AW meer dan voldoende.

Mijn ideale wereld is een AW voor overdag en een Fenix 6 voor sporten. Maar vind dat net iets te duur omdat ze ook flink overlappen qua functionaliteit.

Als je nog een specifieke vraag hebt laat maar weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@Aghanim mooi overzicht (y)

Maar zoals ík lees vind je vooral het vele laden een probleem en dat is met de 7 wel iets makkelijker geworden door het snel laden. Je doet hem bijvoorbeeld na het sporten tijdens het douchen in de lader en je kan er zo weer een dag tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja precies; ‘s ochtends bij het douchen, ‘s avonds bij het douchen (of bad) en/of ‘s avonds tijdens het eten wil ik hem nog weleens aan de lader hangen. Gaat tot nu toe iig heel goed.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
productreview: Apple Watch Series 7 (41mm) Zwart (Zwart) review door DeNachtwacht

Voor de liefhebbers ;). Er was nog geen review, dus dan offer ik me maar weer op tijdens een vrij uurtje, +3 +3 graag als je er wat aan hebt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 24-12-2021 12:15 ]

youtube.com/@hisrep

• hk12nl
Iemand die ook een originele soloband heeft en ook steeds de witte ‘uitslag’ van de (volgens mij een soort van) talkpoeder heeft bij bij het op en af doen van de band? Ik heb nu een blauwe en ik had hiervoor een witte en daar zag je het niet op maar ben benieuwd wanneer en of dat uiteindelijk verdwijnt….

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:43
Dag allemaal,

Ik sta op het punt om m’n eerste Apple Watch te kopen. Heb even getwijfeld tussen de SE en de 7 maar ga toch voor de 7.

Het enige waar ik nu lastig uitkom is of ik de 41 of de 45mm moet kiezen. Gezien de lockdown kan ik niet even gaan passen.

Door de smallere randen lijkt het alsof het scherm van de 41 als groter is dan de 44 SE. en ik wil ook niet met een halve iPad om m’n pols lopen.
Maar geen idee of de 45 echt zo groot is.

Heeft iemand ervaring met de keuze van deze twee of hoe ik een goede keuze kan maken. Ben een stevige volwassen man dus ergens denk ik “the bigger the beter” maar wil t ook niet overdrijven.

Thanks all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:31
mister9 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:43:
Dag allemaal,

Ik sta op het punt om m’n eerste Apple Watch te kopen. Heb even getwijfeld tussen de SE en de 7 maar ga toch voor de 7.

Het enige waar ik nu lastig uitkom is of ik de 41 of de 45mm moet kiezen. Gezien de lockdown kan ik niet even gaan passen.

Door de smallere randen lijkt het alsof het scherm van de 41 als groter is dan de 44 SE. en ik wil ook niet met een halve iPad om m’n pols lopen.

Heeft iemand ervaring met de keuze van deze twee of hoe ik een goede keuze kan maken. Ben een stevige man van 40 dus ergens denk ik “the bigger the beter” maar wil t ook niet overdrijven.

Thanks all!!
Leeftijd lijkt me overbodig om te melden, tenzij je hier komt voor een date :+

Maar als je stevig bent dan 45mm. 41mm is meer voor de vrouwen en de krielkipjes.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dag allemaal,

Heeft iemand ervaring met de keuze van deze twee of hoe ik een goede keuze kan maken. Ben een stevige volwassen man dus ergens denk ik “the bigger the beter” maar wil t ook niet overdrijven.

Thanks all!!
ik heb de 41mm gekocht (ook gereviewd trouwens) en vind zelf het scherm groot zat. Maar ik heb ook niet al te brede polsen… normaal is even testen in de winkel het handigst omdat het toch altijd kwestie van even proberen en vergelijken is. In deze lockdown tijd zou ik denk ik even wat YouTube vergelijkingsfilmpjes bekijken, met bewegend beeld zie je het toch altijd beter. En dan uiteindelijk maar gokken… En tip; kopen bij een winkel waar ze niet te moeilijk doen over alsnog ruilen als het niet bevalt. Bij Apple zelf is dat prima, of bijvoorbeeld Coolblue.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46
Redondo1982 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:50:
[...]
Maar als je stevig bent dan 45mm. 41mm is meer voor de vrouwen en de krielkipjes.
Persoonlijk vind ik bij heel veel mannen de 45mm variant te groot, niet mooi staan. Maar iedereen zijn smaak.

Dus ik ben het oneens dat de 41mm meer voor de vrouwen is. De 41mm is ook een hele mooie maat voor de doorsnee man :),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
don spike schreef op zondag 26 december 2021 @ 00:12:
[...]

Persoonlijk vind ik bij heel veel mannen de 45mm variant te groot, niet mooi staan. Maar iedereen zijn smaak.

Dus ik ben het oneens dat de 41mm meer voor de vrouwen is. De 41mm is ook een hele mooie maat voor de doorsnee man :),
Als ik heel eerlijk ga zijn: dan is een Apple Watch bijna nooit mooi als klokkie. Ik sport erg veel en dan staat het gewoon echt top, het maakt het helemaal af. Als je zo’n ding draagt als je netjes met je overhemd/maatpak weggaat dan moet ik altijd lachen. Net alsof je dan zo’n Casio computerhorloge om hebt.

Ieder z’n smaak inderdaad, wat ook een mooi goedje is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Redondo1982 schreef op zondag 26 december 2021 @ 00:30:
[...]

Als ik heel eerlijk ga zijn: dan is een Apple Watch bijna nooit mooi als klokkie. Ik sport erg veel en dan staat het gewoon echt top, het maakt het helemaal af. Als je zo’n ding draagt als je netjes met je overhemd/maatpak weggaat dan moet ik altijd lachen. Net alsof je dan zo’n Casio computerhorloge om hebt.

Ieder z’n smaak inderdaad, wat ook een mooi goedje is.
Precies! Ieder zijn smaak. Ik vind namelijk wel dat als ik een zakelijke meeting heb en ik er een mooie lederen band om doe, dat het wel degelijk af maakt. Helpt ook wel mee dat ik de SS versie heb, die ziet er sowieso al veel minder "sport " uit dan de alu versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Dag allemaal,

Thanks all!!
De 45mm valt vooral in het begin wat groot uit, ik kwam van 40 en het was even aanpassen.
Maar als ik nu een 41mm aandoe is dat veel te klein.

Ter info, ik ben 16 jaar, dus als volwassen man zou ik zeker gaan voor de 45mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:50
pdavie2311 schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:04:
[...]

Precies! Ieder zijn smaak. Ik vind namelijk wel dat als ik een zakelijke meeting heb en ik er een mooie lederen band om doe, dat het wel degelijk af maakt. Helpt ook wel mee dat ik de SS versie heb, die ziet er sowieso al veel minder "sport " uit dan de alu versie.
Als ik heel eerlijk ben vind ik die leren bandjes nog erger. Dan is het zo evident dat je een sporthorloge probeert om te turnen naar een mooi horloge wat dat ding gewoon niet is. Ik gebruik hem gewoon als sporthorloge en als ik eerlijk ben kan het me ook weinig schelen dat ik geen rolly-style horloge heb als ik een pak aan heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

giantgiantus schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:20:
[...]

Als ik heel eerlijk ben vind ik die leren bandjes nog erger. Dan is het zo evident dat je een sporthorloge probeert om te turnen naar een mooi horloge wat dat ding gewoon niet is. Ik gebruik hem gewoon als sporthorloge en als ik eerlijk ben kan het me ook weinig schelen dat ik geen rolly-style horloge heb als ik een pak aan heb.
Met mijn Graphite SS Series 7 vind ik het er totaal niet uitzien als een sporthorloge. Dat jij het een lelijk ding vindt (snap niet dat je een lelijk horloge koopt überhaupt) is prima, maar generaliseren door het evident te noemen gaat mij te ver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
pdavie2311 schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:04:
[...]

Zakelijke meeting met dresscode casual? Dan kan het zeker. Dan kan de original sportband ook nog, dus niet de Nike bandjes met gaten of klittenband. Met een maatpak aan vind ik het (lees: AW in z'n algemeen) persoonlijk niet kunnen. Less is better in dat geval als je geen klassiek horloge hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik snap dat wel. Ik vind het aluminium model lelijk en het RVS model “prima” maar geen van twee draag ik als ik een pak aan moet. Dan komt een van de analoge horloges uit de kist of afhankelijk van de situatie (en het pak) draag ik zelfs geen horloge.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achey
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 11:07
DeNachtwacht schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:30:
productreview: Apple Watch Series 7 (41mm) Zwart (Zwart) review door DeNachtwacht

Voor de liefhebbers ;). Er was nog geen review, dus dan offer ik me maar weer op tijdens een vrij uurtje, +3 +3 graag als je er wat aan hebt ;)
Goed werk 👍 Dit is een review waar ik iets aan heb.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Redondo1982 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:07:
[...]

In mijn optiek heb je gewoon vooral uitleg-drang. Heb je nu al meerdere keren voorbij zien komen met hele lappen tekst en volgens mij heb je gewoon moeite met het maken van keuzes, althans zo komt het op mij over. Koop gewoon een AW, probeer hem in je leven voor twee weekjes en besluit dan of je hem houdt.
Toch even een (laatste) keer op inpikken, daarna hoef ik in dit topic niets meer kwijt, dus jij je zin _/-\o_

Dit is een tech-forum, waar gebruikers met een passie/interesse voor tech over tech ideeën en meningen kunnen uitwisselen. Zonder daarom per se in het bezit te zijn van het item, of een rücksichtslos consumeren om te consumeren. M’n doos met ongebruikte of ‘discarded’ tech is relatief klein, daar ben ik wel blij om, en dat wil ik zo houden (uit duurzaamheidsoogpunt).

Blijkt dat het ook weer meevalt hoeveel tijd ik te besteden heb op GoT, of hoeveel 'uitleg drang' ik wel niet heb, met ongeveer een maand tussen jouw post en mijn reply.

En door users als jezelf wordt dat ook steeds maar minder, dus dat probleem list zich vanzelf ook wel weer op. _/-\o_ Volgens mij zal hier trouwens wel een 'blokkeer user' functie te vinden zijn, dus het staat je vrij die op mij toe te passen. Scroll wieltje op je muis kan ook helpen.

Het valt wel op dat er blijkbaar heel wat onzekere gebruikers rondlopen die zichzelf te hard identificeren met hun favoriete tech-speeltje, en moeilijk een discussie met een (ultra-lichte!) kritische insteek kunnen laten passeren, zonder er defensief op in te springen.

Ik heb trouwens allerminst moeite om wat dan ook te kiezen. Maar bedankt voor de aanname… Ik kan ruim spenderen aan tech (en doe het ook), maar ik heb desondanks een uitgebreide, performante, robuuste en kwalitatieve tech 'environment' die ik dagelijks met plezier en genot gebruik ter ondersteuning van werk, privé of ontspanning.

Ik weet exact wat ik wil, en heb nauwelijks een miskoop te verteren gehad. Kan me de laatste miskoop zelfs niet herinneren. En alles wat ik koop wordt na jaren gebruik doorgeschoven en kan nog een volledig 2de leven tegemoet bij familie.

Trouwens, dit is een traag topic met nauwelijks posts, dus een beetje ‘filosoferen’ over de Apple Watch kan er echt wel bij. Waar moet het wel over gaan dan? Krasjes op het scherm? Welk kleurtje band te kiezen?

Er zijn ook users die wel constructief meedelen waarvoor zij de watch gebruiken naar aanleiding van m'n vraag. Ik vond het interessant om te lezen hoe iedereen dit device in z’n dagelijkse work-flow/leven inpast, waarvoor dank, oa @kever678 , @Kassad , @McLovinB , @Prullenbak84 , @deBennie , @Donstil , @Valinor

Vooral de reactie van @Valinor was nuttig, aangezien ik net zelf een garmin 245 had besteld om even in te stappen in de wearables product categorie.

Prima product die Garmin, en voldoet aan wat ik wilde. Voelt wat cheap, maar tot op zekere hoogte voelt een apple watch ook maar cheap. Zeker als je de betere luxueuzere horloges gewend bent.

Ik ben er hoe dan ook wel uit:
  • Dat plaatsje op m'n pols wil ik niet 100% opgeven voor een smart wearable. En van wat ik lees, is het alles of niets zodra je die switch maakt, anders heeft het gebruik weinig zin. Dus een wearable die ik enkel gebruik voor sport (de garmin 245) mag prima wat cheaper aanvoelen. Na sport of vakantie effe wegleggen en m'n normale horloges terug gebruiken.
  • Ik heb weinig tot geen interesse in de 'niet-health' functies. Ik begrip dat dit voor iedereen anders is, maar ik heb niets met apple pay, domotica, wekker functies en nog meer notificaties. Het enige wat me handig lijkt, is te voet of met de fiets navigeren zonder steeds je phone te moeten uithalen. Maar dat voordeel weegt niet op tegen alle nadelen.
  • Ik zie de AW5 of SE van collega's en vrienden na twee of drie jaar gebruik, en de schermpjes zijn in erbarmelijke staat. Misschien is dit recent al terug wat verbeterd. Mijn normale horloges met saffier glas zijn na jaren gebruik nog volledig tip top in orde.
  • En als laatste, dagelijks opladen is een volledige dealbreaker. Het kantelpiunt ligt voor mij op minstens 3 dagen. De garmin 245 doet een week op batterij, nog beter dus. Ik kan het mij gewoon niet voorstellen weer een apparaat te hebben die zo regelmatig aan de lader moet. Een telefoon is al genoeg (en dat is met m'n recente iPhone 13 mini ook alweer een stuk beter dan met m'n vorige SE 2020, dus gaat ook de goede kant op)
    Ik wil wel al eens een lader vergeten, zeker als het een specifieke is, en dan zit je een heel weekend zonder horloge bij een weekendje weg bvb
Al bij al duidelijk, niets voor mij. En als een klein beetje nadenken leidt tot die conclusie, zonder aankopen en terugsturen en die hele logistieke keten aan te zwingelen, dan heeft dan m'n voorkeur.

Trouwens, als laatste punt (en dat is een discussie voor een ander topic), ik heb een gruwelijke hekel aan dat petjes-publiek dat alles maar koopt, 2 weken gebruikt (gebruikt!) en dan terugstuurt. Nog los van de enorme logistieke overhead die dat creëert (duurzaamheid nul), is het gewoon boertig. Dus bvb drie iPhones kopen in verschillende kleuren, alle verpakkingen open maken, bepotelen, bezweten, in praten, aan je oor houden, mee op toilet, en dan inpakken en terugsturen. Kansloos. Daar is die wet van verkoop of afstand helemaal niet voor bedoeld. Dat doe je ook in mediamarkt niet bvb.

iPhones worden dan waarschijnlijk gewoon terug ingepakt en als nieuw verkocht, dus krijgt iemand anders een product 'als nieuw' dat eigenlijk al door iemand anders is gebruikt. Voor goedkopere items wordt die teruggestuurde stock regelmatig vernietigd. (google maar). En het geheel drijft op een race naar de bodem tussen online winkels met flinterdunne marges, aangevuld met een legertje moderne slaven die alles mag gaan rondbrengen.

Beetje niveau van een gala kleed kopen, een weekend gebruiken, en dan terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Redondo1982 schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:54:
[...]

Zakelijke meeting met dresscode casual? Dan kan het zeker. Dan kan de original sportband ook nog, dus niet de Nike bandjes met gaten of klittenband. Met een maatpak aan vind ik het (lees: AW in z'n algemeen) persoonlijk niet kunnen. Less is better in dat geval als je geen klassiek horloge hebt.
Ik vind het wel kunnen, eergisteren met kerst avond nog een pak aan gehad en het gaat wel.
Hangt inderdaad ook wel een beestje af welke kleur en bandje je hebt, een Nike bandje gaat minder op een hemd met een geklede jas terwijl dat bij de normale sportbandjes wel gaat.
Misschien dat het te maken heeft met het feit dat ik nooit echt een andere horloge heb gehad.
Ik vind dat de Apple Watch toch wel een mooi accessoire is dat qua design wel overal bij past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Amos_x schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:38:
[...]

Toch even een (laatste) keer op inpikken, daarna hoef ik in dit topic niets meer kwijt, dus jij je zin _/-\o_

Dit is een tech-forum, waar gebruikers met een passie/interesse voor tech over tech ideeën en meningen kunnen uitwisselen. Zonder daarom per se in het bezit te zijn van het item, of een rücksichtslos consumeren om te consumeren. M’n doos met ongebruikte of ‘discarded’ tech is relatief klein, daar ben ik wel blij om, en dat wil ik zo houden (uit duurzaamheidsoogpunt).

Blijkt dat het ook weer meevalt hoeveel tijd ik te besteden heb op GoT, of hoeveel 'uitleg drang' ik wel niet heb, met ongeveer een maand tussen jouw post en mijn reply.

En door users als jezelf wordt dat ook steeds maar minder, dus dat probleem list zich vanzelf ook wel weer op. _/-\o_ Volgens mij zal hier trouwens wel een 'blokkeer user' functie te vinden zijn, dus het staat je vrij die op mij toe te passen. Scroll wieltje op je muis kan ook helpen.

Het valt wel op dat er blijkbaar heel wat onzekere gebruikers rondlopen die zichzelf te hard identificeren met hun favoriete tech-speeltje, en moeilijk een discussie met een (ultra-lichte!) kritische insteek kunnen laten passeren, zonder er defensief op in te springen.

Ik heb trouwens allerminst moeite om wat dan ook te kiezen. Maar bedankt voor de aanname… Ik kan ruim spenderen aan tech (en doe het ook), maar ik heb desondanks een uitgebreide, performante, robuuste en kwalitatieve tech 'environment' die ik dagelijks met plezier en genot gebruik ter ondersteuning van werk, privé of ontspanning.

Ik weet exact wat ik wil, en heb nauwelijks een miskoop te verteren gehad. Kan me de laatste miskoop zelfs niet herinneren. En alles wat ik koop wordt na jaren gebruik doorgeschoven en kan nog een volledig 2de leven tegemoet bij familie.

Trouwens, dit is een traag topic met nauwelijks posts, dus een beetje ‘filosoferen’ over de Apple Watch kan er echt wel bij. Waar moet het wel over gaan dan? Krasjes op het scherm? Welk kleurtje band te kiezen?

Er zijn ook users die wel constructief meedelen waarvoor zij de watch gebruiken naar aanleiding van m'n vraag. Ik vond het interessant om te lezen hoe iedereen dit device in z’n dagelijkse work-flow/leven inpast, waarvoor dank, oa @kever678 , @Kassad , @McLovinB , @Prullenbak84 , @deBennie , @Donstil , @Valinor

Vooral de reactie van @Valinor was nuttig, aangezien ik net zelf een garmin 245 had besteld om even in te stappen in de wearables product categorie.

Prima product die Garmin, en voldoet aan wat ik wilde. Voelt wat cheap, maar tot op zekere hoogte voelt een apple watch ook maar cheap. Zeker als je de betere luxueuzere horloges gewend bent.

Ik ben er hoe dan ook wel uit:
  • Dat plaatsje op m'n pols wil ik niet 100% opgeven voor een smart wearable. En van wat ik lees, is het alles of niets zodra je die switch maakt, anders heeft het gebruik weinig zin. Dus een wearable die ik enkel gebruik voor sport (de garmin 245) mag prima wat cheaper aanvoelen. Na sport of vakantie effe wegleggen en m'n normale horloges terug gebruiken.
  • Ik heb weinig tot geen interesse in de 'niet-health' functies. Ik begrip dat dit voor iedereen anders is, maar ik heb niets met apple pay, domotica, wekker functies en nog meer notificaties. Het enige wat me handig lijkt, is te voet of met de fiets navigeren zonder steeds je phone te moeten uithalen. Maar dat voordeel weegt niet op tegen alle nadelen.
  • Ik zie de AW5 of SE van collega's en vrienden na twee of drie jaar gebruik, en de schermpjes zijn in erbarmelijke staat. Misschien is dit recent al terug wat verbeterd. Mijn normale horloges met saffier glas zijn na jaren gebruik nog volledig tip top in orde.
  • En als laatste, dagelijks opladen is een volledige dealbreaker. Het kantelpiunt ligt voor mij op minstens 3 dagen. De garmin 245 doet een week op batterij, nog beter dus. Ik kan het mij gewoon niet voorstellen weer een apparaat te hebben die zo regelmatig aan de lader moet. Een telefoon is al genoeg (en dat is met m'n recente iPhone 13 mini ook alweer een stuk beter dan met m'n vorige SE 2020, dus gaat ook de goede kant op)
    Ik wil wel al eens een lader vergeten, zeker als het een specifieke is, en dan zit je een heel weekend zonder horloge bij een weekendje weg bvb
Al bij al duidelijk, niets voor mij. En als een klein beetje nadenken leidt tot die conclusie, zonder aankopen en terugsturen en die hele logistieke keten aan te zwingelen, dan heeft dan m'n voorkeur.

Trouwens, als laatste punt (en dat is een discussie voor een ander topic), ik heb een gruwelijke hekel aan dat petjes-publiek dat alles maar koopt, 2 weken gebruikt (gebruikt!) en dan terugstuurt. Nog los van de enorme logistieke overhead die dat creëert (duurzaamheid nul), is het gewoon boertig. Dus bvb drie iPhones kopen in verschillende kleuren, alle verpakkingen open maken, bepotelen, bezweten, in praten, aan je oor houden, mee op toilet, en dan inpakken en terugsturen. Kansloos. Daar is die wet van verkoop of afstand helemaal niet voor bedoeld. Dat doe je ook in mediamarkt niet bvb.

iPhones worden dan waarschijnlijk gewoon terug ingepakt en als nieuw verkocht, dus krijgt iemand anders een product 'als nieuw' dat eigenlijk al door iemand anders is gebruikt. Voor goedkopere items wordt die teruggestuurde stock regelmatig vernietigd. (google maar). En het geheel drijft op een race naar de bodem tussen online winkels met flinterdunne marges, aangevuld met een legertje moderne slaven die alles mag gaan rondbrengen.

Beetje niveau van een gala kleed kopen, een weekend gebruiken, en dan terug sturen.
Door dit verhaal heb je alleen maar bevestigd wat ik al zei. Het enige wat je nu toevoegt is dat je nu wegblijft uit dit topic en dit je laatste reactie is. Waarom? Daar heb ik niet om gevraagd, dus dat is een beetje zielig gedrag. Heb je dan zulke lange tenen? Bovendien is het helemaal geen traag topic, maar het is maar wat je zoekt.

Voordat je mensen weer verkeerd informeert:
Overigens is het een aparte regeling vanuit Apple om een product volledig te testen voor maximaal twee weken. Dit staat los van de normale retourtermijn. Ik heb hier zelf ook nog nooit gebruik van gemaakt volgens mij, maar who cares als je dit wel zou doen (zonder bewuste opzet wel te verstaan)? Bovendien is het een prachtige regeling in deze tijd waarbij winkels niet open zijn.

Voor de rest heb je echt een vreemde kijk op het leven. Ik ben ook erg precies en gestructureerd mbt aankopen, maar niet ziekelijk gelukkig. In je lappen tekst heb je al meerdere mensen geschoffeerd, zoals petjes-publiek (kopers), moderne slaven (koeriers) etc. Dat vind je zeker wel allemaal correct?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
AppleFan2007 schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:49:
[...]

Ik vind het wel kunnen, eergisteren met kerst avond nog een pak aan gehad en het gaat wel.
Hangt inderdaad ook wel een beestje af welke kleur en bandje je hebt, een Nike bandje gaat minder op een hemd met een geklede jas terwijl dat bij de normale sportbandjes wel gaat.
Misschien dat het te maken heeft met het feit dat ik nooit echt een andere horloge heb gehad.
Ik vind dat de Apple Watch toch wel een mooi accessoire is dat qua design wel overal bij past.
En dat is ook gewoon belangrijk: wat vind je zelf kunnen? Het is maar wat je gewend bent en ook dingen kunnen veranderen in de loop der tijd. Als jij jezelf daar prettig bij voelt dan zeker doen! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-08 11:12

Schuimpje

Couch Warrior

Dit soort reacties mag je achterwege laten.

[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 27-12-2021 17:28 ]

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Hallo allemaal,

Ik heb een jaar lang een Garmin Forerunner 245 gebruikt. Ik loop zo'n 2-3x per week hard (10km per keer) en heb sterk de neiging om over te stappen naar een Apple Watch 7. Ik ben mij ervan bewust dat een Garmin wat meer sport/health gerelateerde inzichten geeft, maar aangezien ik ook een iPhone heb en je, zoals ik kan beoordelen adhv YT filmpjes en reviews, prima kan hardlopen met een Apple Watch lijkt mij dit een goede keuze.

Toch ben ik benieuwd naar wat ervaringen hier op het forum als het gaat om hardlopen met de AW 7. En dan ook icm Spotify (dus zonder Iphone mee te nemen). Is het makkelijk om tijdens het hardlopen van nummer te veranderen?

Ik wil de AW op mijn rechterpols dragen. Het draai wiel zit ook rechtsboven. Is dat niet erg onhandig?

Alvast dank voor de reacties.

[ Voor 8% gewijzigd door cv8x op 27-12-2021 10:34 ]

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
cv8x schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:28:
Hallo allemaal,

Ik heb een jaar lang een Garmin Forerunner 245 gebruikt. Ik loop zo'n 2-3x per week hard (10km per keer) en heb sterk de neiging om over te stappen naar een Apple Watch 7. Ik ben mij ervan bewust dat een Garmin wat meer sport/health gerelateerde inzichten geeft, maar aangezien ik ook een iPhone heb en je, zoals ik kan beoordelen adhv YT filmpjes en reviews, prima kan hardlopen met een Apple Watch lijkt mij dit een goede keuze.

Toch ben ik benieuwd naar wat ervaringen hier op het forum als het gaat om hardlopen met de AW 7. En dan ook icm Spotify (dus zonder Iphone mee te nemen). Is het makkelijk om tijdens het hardlopen van nummer te veranderen?

Ik wil de AW op mijn rechterpols dragen. Het draai wiel zit ook rechtsboven. Is dat niet erg onhandig?
Ik gebruik de AW7 ook tijdens hardlopen, daarvoor de app Workoutdoors gekocht.
Puur als activity tracker heb je de knoppen niet nodig want dan bedien je de app (in mijn geval workoutdoors) alleen op het scherm. Wil je wisselen tussen je activity app en je muziek app dan zal je daar wel de knop voor nodig hebben. Lijkt mij gewoon altijd onhandig, ongeacht of die knop links of rechts zit.
(maar ik vind oortjes in tijdens het hardlopen ook niks)

Oja, kleine edit.
Volgens mij kan je met de standaard apple activity app wel via je scherm swipen naar de muziek, dus dan zou je de knoppen niet nodig hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 27-12-2021 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 07:25
cv8x schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:28:

Alvast dank voor de reacties.
Je kan de watch in de settings 'omdraaien' zodat de crown weer aan de goede kant zit. Ik loop zelf met Apple Music en vind het aanpassen van muziek op de watch tijdens het lopen niet ideaal. Je moet wisselen naar de music app en daar iets doen, dan weer terug wisselen naar de workout app voor je hardloop stats. Het is een stuk beter geworden sinds ik met Airpods Pro loop want dan kan je op de Airpods van nummer wisselen. Maar volume aanpassen is onhandig.
Oja, kleine edit.
Volgens mij kan je met de standaard apple activity app wel via je scherm swipen naar de muziek, dus dan zou je de knoppen niet nodig hebben.
wow, daar heb ik dus totaal geen rekening mee gehouden, das waar ook :) Dat ga ik proberen de volgende keer, dat klinkt al een stuk handiger. live and learn :)

[ Voor 15% gewijzigd door Kassad op 27-12-2021 11:09 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Dank voor de reacties.

Ik ben dus inderdaad benieuwd naar gebruik van de standaard apple activity app icm Spotify tijdens het hardlopen. Is het handig om van nummer te wisselen tijdens de activiteit? In de wetenschap dat de activity gewoon doorgaat uiteraard :)

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:23
cv8x schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:44:
Dank voor de reacties.

Ik ben dus inderdaad benieuwd naar gebruik van de standaard apple activity app icm Spotify tijdens het hardlopen. Is het handig om van nummer te wisselen tijdens de activiteit? In de wetenschap dat de activity gewoon doorgaat uiteraard :)
Makkelijk zelfs. Ik zorg altijd dat ik de muziek app open heb staan(twee keer klikken op het wiel om te wisselen naar de voorlaatst gebruikte app).
Met AirPods nog makkelijker, twee taps op je oortje voor het volgende nummer, maar als je het echt goed doet heb je een afspeellijst gemaakt waarin muziek skippen niet nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
pixels66 schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:58:
[...]

...maar als je het echt goed doet heb je een afspeellijst gemaakt waarin muziek skippen niet nodig is ;)
ja dit is mijn oplossing :) Ik heb nu een mix met het juiste aantal bpm die matcht met mijn cadans, het is niet mijn favoriete muziek maar dit werkt wel.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ik ben helemaal om. Ben ook blij dat ik uiteindelijk 100 euro in mijn zak heb gehouden en voor de aw6 ben gegaan ipv aw7.
Het laden valt mij reuze mee. Had verwacht dat het dagelijks laden zou irriteren (kwam van een forerunner 245) maar prima te doen. Kan zelfs 2 dagen halen als ik dat zou willen.
Voor sleep tracking heb ik mijn oude vivosmart 4 uit de kast gehaald en sync daarmee naar apple health omdat de aw6 gewoon niet lekker aanvoelt snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Valinor schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:21:
Ik ben helemaal om. Ben ook blij dat ik uiteindelijk 100 euro in mijn zak heb gehouden en voor de aw6 ben gegaan ipv aw7.
Oh, ik heb hem via ASR Vitality gekocht en hou zo aan het eind van 24 maanden het hele bedrag weer in mijn zak. :D
[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
sjimmie schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:30:
[...]

Oh, ik heb hem via ASR Vitality gekocht en hou zo aan het eind van 24 maanden het hele bedrag weer in mijn zak. :D
[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality
en je zorgverzekeraar houdt een berg data over jou in de zak, ik betaal het apparaat liever met geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Voor sleep tracking heb ik mijn oude vivosmart 4 uit de kast gehaald en sync daarmee naar apple health omdat de aw6 gewoon niet lekker aanvoelt snachts.
Dat valt mij ook een beetje tegen van de AW7, het is niet erg comfortabel voor sleep tracking. Hopelijk gaat het wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Kassad schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:48:
[...]

en je zorgverzekeraar houdt een berg data over jou in de zak, ik betaal het apparaat liever met geld :D
Och, alsof je zorgverzekeraar niet weet wat je allemaal wel of niet hebt. Of betaal je dan alle zorgrekeningen ook zelf?
Zelfs als je helemaal kerngezond bent weten ze alles, namelijk dat jij kerngezond bent. :D
En van mij mogen ze weten of ik sport hoor, ik gok dat google dat ook allang weet van heul veul mensen.

EDIT: en dacht je dat Apple niet bij jouw activeiten mee kan kijken dan?

[ Voor 6% gewijzigd door sjimmie op 27-12-2021 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
sjimmie schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:58:
[...]

Och, alsof je zorgverzekeraar niet weet wat je allemaal wel of niet hebt. Of betaal je dan alle zorgrekeningen ook zelf?
Zelfs als je helemaal kerngezond bent weten ze alles, namelijk dat jij kerngezond bent. :D
En van mij mogen ze weten of ik sport hoor, ik gok dat google dat ook allang weet van heul veul mensen.

Tja, iedereen maakt hier zijn/haar eigen afweging. Ik vind het een prettig idee dat ik weet dat het verdienmodel van Apple zit in hardware en diensten, niet in data, een van de redenen dat ik hun producten graag gebruik. Ik probeer zoveel mogelijk weg te bewegen van ‘gratis’ diensten en producten waarbij ik met data betaal, dat voelt voor mij gewoon niet goed. Ik ben er nog niet helemaal maar hoe meer ik er mee bezig ben, hoe meer het me tegen de borst gaat stoten hoe makkelijk bedrijven met data aan de haal gaan.

En ik mag me gelukkig prijzen dat ik nog geen zorg kosten heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Kassad schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:56:
[...]

Tja, iedereen maakt hier zijn/haar eigen afweging.
Snap ik hoor. Mijn post was ook zeker niet als reclame, maar meer om de AW mensen hier te wijzen op een ander AW gerelateerd verhaal op gathering. En aangezien jij het had over de kosten, zag ik de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:43
Het laden valt mij reuze mee. Had verwacht dat het dagelijks laden zou irriteren (kwam van een forerunner 245) maar prima te doen. Kan zelfs 2 dagen halen als ik dat zou willen.
Waarom heb je voor de 6 gekozen ipv de 7? Of was de 100 euro de reden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
mister9 schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:43:
[...]

Waarom heb je voor de 6 gekozen ipv de 7? Of was de 100 euro de reden?
Yep, heb 350 betaald voor de 44mm en dat vond ik een prima prijs, ook omdat ik niet zeker wist of ik het zou blijven gebruiken. 450 euro vond ik toch net teveel van het goede.
Daarnaast waren er 3 redenen waarom de 7 mij interessant leek: snelladen, de bezels en het toetsenbord.
Ik kan nooit met horloges om slapen dus snelladen was niet belangrijk aangezien ik hem gewoon snachts toch aan mijn dock hang.
De dikkere bezels zijn alleen zichtbaar als je misschien een foto als achtergrond hebt. Maar het hele menu en vrijwel alle watchfaces hebben een zwarte achtergrond dus ik zie de bezels niet eens. Heb het eerlijk gezegd nog geen 1x opgemerkt. En 44mm is groot genoeg.
Alleen het volledig toetsenbord is iets wat ik mis maar dat is mij geen 100 euro waard. Ik ben sws iemand die liever op de telefoon typt.
En verder zijn alle functies gelijk op de 6 en 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Precies om die reden heb ik het zelfde gedaan. Ik draag de AW6 wel snachts. Ligt het niet gewoon aan je bandje?

Ik laad hem meteen na het opstaan en doe hem 1.5u. later om als ik naar mijn werk ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjimmie schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:58:

Niet om het één of ander maar dat kan Apple dus niet. En de korte samenvatting is inderdaad bij Apple betaal je via het product, bij Google via je gegevens en die laatste heeft ook allerlei financiële banden met zorgverzekeringen e.d. In Nederland iets minder spannend, maar alsnog hou ik het lekker bij Apple.

https://www.wired.com/story/health-fitness-data-privacy/

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 39 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires