Redondo1982 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:07:
[...]
In mijn optiek heb je gewoon vooral uitleg-drang. Heb je nu al meerdere keren voorbij zien komen met hele lappen tekst en volgens mij heb je gewoon moeite met het maken van keuzes, althans zo komt het op mij over. Koop gewoon een AW, probeer hem in je leven voor twee weekjes en besluit dan of je hem houdt.
Toch even een (laatste) keer op inpikken, daarna hoef ik in dit topic niets meer kwijt, dus jij je zin
Dit is een tech-forum, waar gebruikers met een passie/interesse voor tech over tech ideeën en meningen kunnen uitwisselen. Zonder daarom per se in het bezit te zijn van het item, of een rücksichtslos consumeren om te consumeren. M’n doos met ongebruikte of ‘discarded’ tech is relatief klein, daar ben ik wel blij om, en dat wil ik zo houden (uit duurzaamheidsoogpunt).
Blijkt dat het ook weer meevalt hoeveel tijd ik te besteden heb op GoT, of hoeveel 'uitleg drang' ik wel niet heb, met ongeveer een maand tussen jouw post en mijn reply.
En door users als jezelf wordt dat ook steeds maar minder, dus dat probleem list zich vanzelf ook wel weer op.

Volgens mij zal hier trouwens wel een 'blokkeer user' functie te vinden zijn, dus het staat je vrij die op mij toe te passen. Scroll wieltje op je muis kan ook helpen.
Het valt wel op dat er blijkbaar heel wat onzekere gebruikers rondlopen die zichzelf te hard identificeren met hun favoriete tech-speeltje, en moeilijk een discussie met een (ultra-lichte!) kritische insteek kunnen laten passeren, zonder er defensief op in te springen.
Ik heb trouwens allerminst moeite om wat dan ook te kiezen. Maar bedankt voor de aanname… Ik kan ruim spenderen aan tech (en doe het ook), maar ik heb desondanks een uitgebreide, performante, robuuste en kwalitatieve tech 'environment' die ik dagelijks met plezier en genot gebruik ter ondersteuning van werk, privé of ontspanning.
Ik weet exact wat ik wil, en heb nauwelijks een miskoop te verteren gehad. Kan me de laatste miskoop zelfs niet herinneren. En alles wat ik koop wordt na jaren gebruik doorgeschoven en kan nog een volledig 2de leven tegemoet bij familie.
Trouwens, dit is een traag topic met nauwelijks posts, dus een beetje ‘filosoferen’ over de Apple Watch kan er echt wel bij. Waar moet het wel over gaan dan? Krasjes op het scherm? Welk kleurtje band te kiezen?
Er zijn ook users die wel constructief meedelen waarvoor zij de watch gebruiken naar aanleiding van m'n vraag. Ik vond het interessant om te lezen hoe iedereen dit device in z’n dagelijkse work-flow/leven inpast, waarvoor dank, oa @
kever678 , @
Kassad , @
McLovinB , @
Prullenbak84 , @
deBennie , @
Donstil , @
Valinor
Vooral de reactie van @
Valinor was nuttig, aangezien ik net zelf een garmin 245 had besteld om even in te stappen in de wearables product categorie.
Prima product die Garmin, en voldoet aan wat ik wilde. Voelt wat cheap, maar tot op zekere hoogte voelt een apple watch ook maar cheap. Zeker als je de betere luxueuzere horloges gewend bent.
Ik ben er hoe dan ook wel uit:
- Dat plaatsje op m'n pols wil ik niet 100% opgeven voor een smart wearable. En van wat ik lees, is het alles of niets zodra je die switch maakt, anders heeft het gebruik weinig zin. Dus een wearable die ik enkel gebruik voor sport (de garmin 245) mag prima wat cheaper aanvoelen. Na sport of vakantie effe wegleggen en m'n normale horloges terug gebruiken.
- Ik heb weinig tot geen interesse in de 'niet-health' functies. Ik begrip dat dit voor iedereen anders is, maar ik heb niets met apple pay, domotica, wekker functies en nog meer notificaties. Het enige wat me handig lijkt, is te voet of met de fiets navigeren zonder steeds je phone te moeten uithalen. Maar dat voordeel weegt niet op tegen alle nadelen.
- Ik zie de AW5 of SE van collega's en vrienden na twee of drie jaar gebruik, en de schermpjes zijn in erbarmelijke staat. Misschien is dit recent al terug wat verbeterd. Mijn normale horloges met saffier glas zijn na jaren gebruik nog volledig tip top in orde.
- En als laatste, dagelijks opladen is een volledige dealbreaker. Het kantelpiunt ligt voor mij op minstens 3 dagen. De garmin 245 doet een week op batterij, nog beter dus. Ik kan het mij gewoon niet voorstellen weer een apparaat te hebben die zo regelmatig aan de lader moet. Een telefoon is al genoeg (en dat is met m'n recente iPhone 13 mini ook alweer een stuk beter dan met m'n vorige SE 2020, dus gaat ook de goede kant op)
Ik wil wel al eens een lader vergeten, zeker als het een specifieke is, en dan zit je een heel weekend zonder horloge bij een weekendje weg bvb
Al bij al duidelijk, niets voor mij. En als een klein beetje nadenken leidt tot die conclusie, zonder aankopen en terugsturen en die hele logistieke keten aan te zwingelen, dan heeft dan m'n voorkeur.
Trouwens, als laatste punt (en dat is een discussie voor een ander topic), ik heb een gruwelijke hekel aan dat petjes-publiek dat alles maar koopt, 2 weken gebruikt (gebruikt!) en dan terugstuurt. Nog los van de enorme logistieke overhead die dat creëert (duurzaamheid nul), is het gewoon boertig. Dus bvb drie iPhones kopen in verschillende kleuren, alle verpakkingen open maken, bepotelen, bezweten, in praten, aan je oor houden, mee op toilet, en dan inpakken en terugsturen. Kansloos. Daar is die wet van verkoop of afstand helemaal niet voor bedoeld. Dat doe je ook in mediamarkt niet bvb.
iPhones worden dan waarschijnlijk gewoon terug ingepakt en als nieuw verkocht, dus krijgt iemand anders een product 'als nieuw' dat eigenlijk al door iemand anders is gebruikt. Voor goedkopere items wordt die teruggestuurde stock regelmatig vernietigd. (google maar). En het geheel drijft op een race naar de bodem tussen online winkels met flinterdunne marges, aangevuld met een legertje moderne slaven die alles mag gaan rondbrengen.
Beetje niveau van een gala kleed kopen, een weekend gebruiken, en dan terug sturen.