Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:21

NoUser

For Real ?

hk12nl schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:45:
[...]

Los nummer voor alleen je watch kan (nog) niet.
Heb je dit zelf ondervonden ?

Als ik bij Apple kijk, bij
Een mobiele verbinding configureren op de Apple Watch van een gezinslid
staat:
U kunt een Cellular-model van de Apple Watch configureren voor een gezinslid dat zelf geen iPhone heeft.
Elders bij Apple:
Family Setup allows you to use your iPhone to set up an Apple Watch for kids or older adults in your household. The watch can then be used with its own phone number and account. The provider’s cellular service lets you connect your family member’s watch to the cellular network with its own mobile service plan, so the family member can stay connected even without your iPhone nearby. To see which carriers support Family Setup for GPS + Cellular models of Apple Watch Series 4 or later, refer to the chart below.
Lijkt toch wel te moeten werken.
Ben tevens benieuwd wat er gebeurt als je een (los van je iPhone) data e-sim gebruikt. Iemand ervaring mee ?

[ Voor 6% gewijzigd door NoUser op 27-11-2021 00:25 ]

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoUser schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:18:
[...]

T-mobile (de enige provider die op dit moment esim aanbiedt) heeft dat nu niet als optie. Wellicht dat dit in de toekomst kan.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:18
NoUser schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 00:18:
[...]

Als ik bij Apple kijk, bij
[...]

staat:

[...]

Elders bij Apple:

[...]

Lijkt toch wel te moeten werken.
Ben tevens benieuwd wat er gebeurt als je een (los van je iPhone) data e-sim gebruikt. Iemand ervaring mee ?
Dan zullen er eerst providers moeten zijn die dat (willen) gaan aanbieden.
In de VS en andere landen kan dat wellicht al (daarom staat het als een technische functionaliteit omschreven) maar in NL nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OX9y6fbsCisxa0WOuM3wLK3PKLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsJreW9gvKm9ZzTTY4W1YZXo.jpg?f=fotoalbum_large

Ben uiteindelijk toch voor de 41mm gegaan. Ik vond de 45mm echt te groot voor mij.
Ik kwam er een paar uur na binnenkomen achter dat er twee minieme krasjes op zaten. Ik had er echt niets mee gedaan, alleen op de bank zitten instellen en bewonderen. Mijn man kookte zelfs omdat ik me helemaal op filmpjes over apps en dergelijk had gestort.

Mail gestuurd naar amac, volgende dag naar de winkel gegaan en het horloge werd keurig omgeruild. Maar wel spooked dus wacht nu op mijn bestelde screenprotectors voor ik met mijn nieuwe exemplaar aan de slag ga.

Er is alleen nog heel weinig beschikbaar voor de aw 7 van bekende merken zoals spigen, rhinoshield, etc. Weet iemand toevallig hoe lang het duurde bij voorgaande exemplaren voor er meer beschikbaar kwam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:34
Neith schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:02:
[Afbeelding]

Ben uiteindelijk toch voor de 41mm gegaan. Ik vond de 45mm echt te groot voor mij.
Ik vind dit ook nog te groot maar goed, dat is mijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06-2023
Volkan1984 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:24:
[...]

Ik vind dit ook nog te groot maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
Ik kom van een Fitbit charge dus het is best even wennen maar hij zit wel comfortabel voor zover ik hem om heb gehad ;( En er was geen kleinere aw7 optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 09:42
LuNaTiC schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:16:
Hey allemaal :w

door ontdekken ASR Vitality eindelijk de stap maar eens gemaakt naar de Apple Watch; zat er steeds tegenaan te hikken of ik het het geld wel waard vond. Daarnaast heb ik al bijna 4 jaar een Fitbit en dat vind ik ook een lastige om los te laten. Die twee samen hebben me er altijd weer van weerhouden, maar aangezien ik een erg actieve levensstijl heb gekregen de laatste jaren is die cashback-actie te mooi om te laten liggen :P

Goed, dus dan toch over naar Apple Watch. Maar eigenlijk wil ik niet helemaal meteen afscheid nemen van m'n Fitbit. Mijn historie, maar ook de challenges met vrienden en familie. Ben dus even aan het kijken of ik straks toch voor elkaar kan krijgen om in elk geval:

• mijn 4 jaar historische data van Fitbit te syncen naar Apple Health
• dagelijks mijn data van Apple Watch/Apple Health naar Fitbit te syncen

Waarbij het tweede wmb vooral belangrijk is als ik het juiste stappenaantal kan syncen,

Heb al even zitten googlen, ik kom op twee apps (van dezelfde maker) uit en wellicht nog een feature van Fitbit zelf (MobileTrack).

De app:myFitnessSync:

https://www.myfitnesssync.com/

Kun je blijkbaar heen en weer syncen. Is alleen wel een prijzig maand/jaarabo, ofwel het aftikken van een lifetime abo (59 euro). Op zich als ik daar al mjin problemen mee kan oplossen en het werkt naar wens, kan ik dat wel een keer missen (maar liefst niet x 2).

Wat ik zelf in gedachten had:

Gewoone eerst een maandje abo nemen voor Fitbit --> Apple Health, alleen gebruiken om eenmalig mijn historische data naar Apple Health te syncen vanuit Fitbit, daarna weer opzeggen.

Dan is het alleen nog zaak om voortaan alles van Apple Health (aangzien ik dan alleen nog maar met mijn Apple Watch ga tracken) te syncen naar mijn Fitbit-app, zodat ik ook met de challenges mee kan blijven doen.

Hier is dus even mijn twijfel of ik dan MobileTrack van Fitbit het beste kan inzetten (volgens mij synct ie gewoon basisdata vanuit Apple Health, maar kan dat nog niet goed uitproberen), of dat ik toch ook weer myFitnessSync moet gebruiken. En wat dan het meest vlekkeloos en accuraat werkt uiteindelijk.

Iemand al eens de stap van Fitbit naar Apple Watch gemaakt waarbij hij ook al zijn data heeft geïmporteerd en daarna toch ook verder is gegaan met de Fitbit-app om bovenstaande redenen toevallig en wat was je ervaring?
Ik ben hier net aan het spelen met de app RunGap en zie dat er ook Fitbit staat, dus ik dacht van 'm effe te komen vermelden ;)

http://www.rungap.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

TheMaxMan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:57:
[...]

Ik ben hier net aan het spelen met de app RunGap en zie dat er ook Fitbit staat, dus ik dacht van 'm effe te komen vermelden ;)

http://www.rungap.com
Thanks voor de tip! Ik zie alleen niet zo snel of die app doet wat ik wil. Van de ene app naar de ander syncen zeg maar. Het lijkt een soort centrale manager te zijn waar alles heen wordt geëxporteerd maar wat je er dan verder mee kan is me een beetje onduidelijk.

Benieuwd naar jouw ‘use case’ en ervaringen ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 09:42
LuNaTiC schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:29:
[...]

Thanks voor de tip! Ik zie alleen niet zo snel of die app doet wat ik wil. Van de ene app naar de ander syncen zeg maar. Het lijkt een soort centrale manager te zijn waar alles heen wordt geëxporteerd maar wat je er dan verder mee kan is me een beetje onduidelijk.

Benieuwd naar jouw ‘use case’ en ervaringen ;)
Apple Health activiteiten naar Garmin Connect omzetten, dus met Fitbit zal dat ook wel lukken denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

TheMaxMan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:04:
[...]

Apple Health activiteiten naar Garmin Connect omzetten, dus met Fitbit zal dat ook wel lukken denk ik ;)
Hangt er een beetje vanaf wat men verstaat onder ‘activiteiten’; belangrijkste is dat ik in elk geval stappen kan syncen (al zal al het andere mogelijke ook welkom zijn natuurlijk ;))

Wel jammer dat er een abo-vorm aan vastzit ipv eenmalige aankoop maar goed. Ik ga het eens bekijken zodra mn Watch binnen is ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

Gisteren een Apple Watch 7 41mm red voor 245 euro via Amazon UK kunnen kopen. Hopelijk wordt het geleverd ✌️ Er was een voucher twv £114 actief die eigenlijk voor Samsung horloges bedoelt was maar dus ook werkte voor de Apple Watch. Meteen maar gekocht :) Flinke upgrade van mijn Series 1 38mm

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

alienfruit schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:26:
Gisteren een Apple Watch 7 41mm red voor 245 euro via Amazon UK kunnen kopen. Hopelijk wordt het geleverd ✌️ Er was een voucher twv £114 actief die eigenlijk voor Samsung horloges bedoelt was maar dus ook werkte voor de Apple Watch. Meteen maar gekocht :) Flinke upgrade van mijn Series 1 38mm
Nice. Maar die moet je wel aan je andere hand dragen, dat weet je wel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Limbeckx schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:57:
Heeft hier iemand een AW7 icm een charging stand in gebruik? Ik krijg spoedig een AW7 en wil eigenlijk een stand waarop ik mijn iPhone 13 pro, mijn airpods pro en mijn AW7 tegelijk wil oplaten. Enige punt is: Ik wil wel dat de AW7 zo snel mogelijk wordt opgeladen als de AW geladen kan worden en niet beperkt wordt door andere factoren.
Ik heb zelf deze staan. Zelf geprint en moest de file wel aanpassen voor de 13 Pro camera eiland.

Momenteel heb ik nog geen stekker in de houder van de airpods zitten want ik laad ze op met de magsafe lader. Maar vond het wel clean zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubnlNtI1Amwz4nzAo9C4gaKFbB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5CB4Gpf13SNp1dMHYTCqX92.jpg?f=fotoalbum_large

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 14:05
Hier sinds gister een groene 45mm series 7 watch in gebruik :)

De upgrade vanaf de series 4 is iig voor mij niet heel spectaculair maar wist dit van te voren. Het is dat ík hem via ASR Vitality terug kan verdienen andere had ík denk ík eerder de SE aangeschaft, een nieuwe watch was wel wenselijk aangezien ík het accu gebruik goed in de gaten moest houden.

Maar van de nieuwe functies vind ík het snel laden toch wel ideaal, vanmorgen in een half uurtje van 20% naar 80% hiermee kan ík naar verwachting makkelijk een dag halen en zou volgens mij ook beter zijn voor de accu aangezien naar 100% laden meer slijtage zou veroorzaken.

Met always on heb ík ook niet het idee dat ík dit de afgelopen 5 jaar gemist heb dit gaat iig het eerste uit als ík extra accu nodig heb.

Saturatie is net als de ECG leuk om een keer naar te kijken maar zou ík verder ook wel kunnen missen.

En het grotere scherm ben je na een half dagje ook alweer gewend en valt dus niet meer op :)

Maar het klinkt nu allemaal wel heel negatief maar zou inmiddels echt niet zonder een Apple Watch kunnen echter is het lastig om een al heel goed product te verbeteren.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:26
Tinusvolkel schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:58:

De upgrade vanaf de series 4 is iig voor mij niet heel spectaculair maar wist dit van te voren. Het is dat ík hem via ASR Vitality terug kan verdienen andere had ík denk ík eerder de SE aangeschaft, een nieuwe watch was wel wenselijk aangezien ík het accu gebruik goed in de gaten moest houden.

Maar van de nieuwe functies vind ík het snel laden toch wel ideaal, vanmorgen in een half uurtje van 20% naar 80% hiermee kan ík naar verwachting makkelijk een dag halen en zou volgens mij ook beter zijn voor de accu aangezien naar 100% laden meer slijtage zou veroorzaken.

Met always on heb ík ook niet het idee dat ík dit de afgelopen 5 jaar gemist heb dit gaat iig het eerste uit als ík extra accu nodig heb.

Saturatie is net als de ECG leuk om een keer naar te kijken maar zou ík verder ook wel kunnen missen.

En het grotere scherm ben je na een half dagje ook alweer gewend en valt dus niet meer op :)

Maar het klinkt nu allemaal wel heel negatief maar zou inmiddels echt niet zonder een Apple Watch kunnen echter is het lastig om een al heel goed product te verbeteren.
Vanaf series 4 is m.i. juist een hele grote stap. Vanaf series 5 en 6 is de stap wat kleiner, maar ook nog wel behoorlijk.

Je noemt best wel wat details die echt wel een grote update zijn. Batterij, snelladen, groter scherm, always on display, ECG en saturatie. Pfff, best aardig wat hoor haha.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Redondo1982 schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:37:
[...]

Vanaf series 4 is m.i. juist een hele grote stap. Vanaf series 5 en 6 is de stap wat kleiner, maar ook nog wel behoorlijk.

Je noemt best wel wat details die echt wel een grote update zijn. Batterij, snelladen, groter scherm, always on display, ECG en saturatie. Pfff, best aardig wat hoor haha.
Vind de “details” persoonlijk niet spectaculair genoeg om een prijsverschil van pakweg 1.5 te rechtvaardigen t.o.v. een SE :)

Marja das zal voor iedereen persoonlijk zijn en van je usecase afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Tinusvolkel schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:58:

Ik heb een (Black Friday) upgrade naar de 6 gedaan ipv. een 7.

Komend vanaf een 4 meer dan verschil genoeg en minder "pijn" in de portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Tinusvolkel schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:36:
[...]

Vind de “details” persoonlijk niet spectaculair genoeg om een prijsverschil van pakweg 1.5 te rechtvaardigen t.o.v. een SE :)

Inderdaad, als je het niet gebruikt dan valt het ook niet op waarde te schatten (in dit geval in geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:11
Iemand hier een idee voor een relatief goedkoop scherm voor een AW S3 42mm LTE? Naast Ali.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:59

reaL_G

G

Even een algemene vraag,

Hebben mensen ook last van dat de haptics na een 1,5 a 2 weken wegvallen.
Gebruik het als wekker, dus valt mij gelijk op.
Reboot herstelt het.
Is toch geen setting?

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
reaL_G schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:30:
Even een algemene vraag,

Reboot herstelt het.
Is toch geen setting?
Jup! Na 2 dagen dat ik de watch had al. Na een hard reset deed ie het terug. Voorlopig zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:52
reaL_G schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:30:
Even een algemene vraag,

Reboot herstelt het.
Is toch geen setting?
Ja soms valt het inderdaad weg, heel vreemd. Heb het alleen bij handen wassen nog niet terug gekregen (maar de Crown bijv. weer wel na een reboot).

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Oké toch de knoop doorgehakt en ga ook voor de 7 met cellular. Hopelijk komt KPN ook met de ondersteuning, zo niet, is het altijd een mooie (waardevaste) investering. Het grotere scherm, AOD en snelladen maakt het wel makkelijker de keuze te maken.

De kleur is wel subtiel anders, in sommige lichtinvallen beetje blauwig (midnight) als je het vergelijkt met de spacegrey?

Ik heb in mijn collectie ook een spacegrey milanese bandje, die ik af en toe draag, dus even kijken hoe die zal gaan staan.

Die haptic feedback commands ga ik mij ook maar eens in verdiepen, toevallig van het weekend een artikel over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 20:01
rCk schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:03:
Oké toch de knoop doorgehakt en ga ook voor de 7 met cellular. Hopelijk komt KPN ook met de ondersteuning, zo niet, is het altijd een mooie (waardevaste) investering.
Vergis je niet in de waardevastheid van een Apple Watch. In tegenstelling tot een Iphone verliest een Apple Watch razendsnel z'n waarde. Na een half jaar mag je blij zijn als je er nog de helft voor krijgt. Dat is nog vervelender bij de duurdere uitvoeringen (RVS), dan schrijf je in een half jaar toch zo 400 euro af.
Maar goed, als je dat weet en je hebt het er toch voor over is het natuurlijk prima. Maar als investering zou ik een AW zeker niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
@rCk @Of-Aaargh Ik vind het ook moeilijk om ze echt gaaf te houden. Er zit geen case omheen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:15:
Vergis je niet in de waardevastheid van een Apple Watch. In tegenstelling tot een Iphone verliest een Apple Watch razendsnel z'n waarde. Na een half jaar mag je blij zijn als je er nog de helft voor krijgt. Dat is nog vervelender bij de duurdere uitvoeringen (RVS), dan schrijf je in een half jaar toch zo 400 euro af.
Nou binnen een half jaar 50% van de waarde eraf is nu ook wat overdreven, mijn Series 5 van 2 jaar oud heb ik gewoon voor €225 verkocht. Wel is het idd zo dat de waardedaling idd iets meer is dan bij een iPhone, maar net zoals bij elk Apple device is het vooral zo dat na de prijsdaling binnen 2 jaar het device vrij stabiel en waardevast blijft ten opzichte van Android/Windows devices. Een 4 jaar oude series 3 in goede staat kun je nog gewoon voor €125 verkopen. Windows of Android devices zijn tegen die tijd vaak al (vrijwel) afgeschreven.

[ Voor 20% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-11-2021 17:35 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:05

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

Maar goed, als je dat weet en je hebt het er toch voor over is het natuurlijk prima. Maar als investering zou ik een AW zeker niet zien.
Wat een onzin! Sorry! 400,- in een half jaar bij een RVS? Haha! Ik verkocht mijn SS Series 6 van een jaar oud met 200,- “ verlies “! En dat doe ik eigenlijk al elk jaar. Dus elk jaar haal ik voor 200,- een verse Watch op en ja, dit is dus structureel.
Misschien ben ik een uitzondering, maar mijn Watches zien er ook als nieuw uit en de batterij is ook altijd nog 100% of 99%, dus tja…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:24:
Misschien ben ik een uitzondering, maar mijn Watches zien er ook als nieuw uit en de batterij is ook altijd nog 100% of 99%, dus tja…
Nu ben ik wel heel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

DeNachtwacht schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:48:
[...]

Nu ben ik wel heel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt...
Snap ik ook niet! Ik loop er mee hard, draag hem normaal en elke avond aan de lader. Batterij nooit onder de 99%! Mochten er wel krasje op komen, zijn deze heel makkelijk weg te polijsten dus met verkoop een gewoon nieuwe Watch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24

PeaceNlove

Deugleuter

pdavie2311 schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:53:
[...]

Snap ik ook niet! Ik loop er mee hard, draag hem normaal en elke avond aan de lader. Batterij nooit onder de 99%! Mochten er wel krasje op komen, zijn deze heel makkelijk weg te polijsten dus met verkoop een gewoon nieuwe Watch..
Ik had mijn AW3 ook iedere avond en nacht op de lader en ook nog 99% na 3,5 jaar. Ik denk dat de accu van de Watch niet te vaak diep ontladen er voor zorgt dat de accu goed blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 17:21
pdavie2311 schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:53:
[...]

Hoe polijst je deze krasjes weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn series 5 stond na 2 jaar op 87%. Heb hem dacht en nacht om. Even opladen vlak voor het slapen gaan (tussen de 95-100%). Vaak met 30-40% op de lader. Enkele keer in het rood.

Ben wel benieuwd wat de ‘truc’ is om de batterij in die goede conditie te houden. Maar verder gebruik ik hem gewoon lekker (S7) :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
baszzz schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:42:
[...]

Hoe polijst je deze krasjes weg?
Dat is makkelijker met staal dan met aluminium…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:54
Nu een aantal dagen mijn 7 graphite in gebruik, kom van een 6 af dus het verschil is niet heel groot maar OMG wat ziet dat Graphite er goed uit tov van mijn oude alu 6 zeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb een moeilijke verhouding tot dit product. :P Ik kan zo 10 voor mezelf erg grondige en goede redenen bedenken waarom ik dit product niet wil en kan er al zes jaar aan weerstaan. >:)

En toch gebeurt het vaak dat ik dit ding 'gewoon wil kopen voor het hebben'. Pure losgeslagen consumptiedrang. :o Ik besef ook dat ik er daags nadien spijt van zou hebben.

Het heeft ook niets met apple te maken, heb meer dan genoeg apple spul. Van Pencil en meerdere set Airpods (pro), tot laptops, tablets, iPhones, apple tv, gekocht voor mezelf en voor familie.

Bijvoorbeeld... Ik vind het geen probleem om mijn telefoon als basis te gebruiken voor alles wat je op een telefoon doet. Communicatie, navigatie, notificaties, bellen, muziek, ... Vind het ook geen probleem om m'n iPhone boven te halen om met al die zaken te interageren. Ik heb ook niet de drang om, op momenten waarop interactie met een telefoon ongewenst is zoals tijdens vergadering, eten, uitstapjes, vrienden of familie, op de hoogte te zijn van elke notificatie of meteen te kunnen reageren. Dat handel ik later wel allemaal tegelijk af op een gepast moment.

Uit ervaring weet ik dat veel Watch gebruikers denken subtiel en sociaal te zijn door enkel op hun watch te kijken, en de telefoon niet boven te halen. Maar komen dus extra boertig over door bij elke ping op de watch te kijken. Wat altijd al universele code was voor 'ik verveel me', ook op analoge horloges.

Dus bij deze de oprechte vraag, wat is bij jullie de belangrijkste insteek voor het willen gebruiken van de watch? Wat is jullie unieke use-case? Zijn er bij wie het ding na een paar maand steeds minder gedragen wordt, of in de lade verdwijnt? Een product waarvan je achteraf beschouwd best zonder kon?

Zijn het de
  • Notificaties?
  • Navigeren zonder de telefoon boven te halen?
  • Sport? Health?
  • Telefoon thuis laten en muziek/podcasts kunnen luisteren on-the-go?
  • Berichtjes antwoorden op de watch zelf?
  • Het weer checken of mails lezen?
  • iPhones en Macbooks ontgrendelen?
  • ...
Het enige waar ik me persoonlijk, voor mezelf dan, iets bij kan voorstellen is health. En eventueel in 'moeilijke' buurten, of in het buitenland op de metro, subtiel kunnen navigeren zonder erg flashy een telefoon boven te halen. Of navigeren op de fiets.

Omdat wearables en health me wel interesseren, heb ik op black friday voor 160 euro een Forerunner 245 besteld. Geen smartwatch, wel goed genoeg voor het 'health' aspect een beetje te verkennen, waar ik wel mee wil experimenteren. Dus is mijn Apple Watch honger bekoeld en beheerst :P Tot de Apple Watch 8 waarschijnlijk ;)

Daarnaast vind ik vaker dan niet, dat de Apple Watch nogal lelijk is. Zat dit weekend nog die laatste serie gear watches te bekijken van samsung in een store, en die vind ik dan toch een stuk geslaagder. Het is omdat ik al nek diep in het apple ecosysteem zit, anders had ik waarschijnlijk wel al een samsung watch gekocht.

Als drager van normale/analoge horloges is er iets fundamenteel logisch bij het gebruik van de bezel om een smartwatch te bedienen. Voelt erg goed, wat samsung daar doet. Past precies bij een ronde watch, erg gemakkelijk en intuïtief, en minimaliseert touch input op die pietluttige kleine schermpjes.

Misschien is een ronde Apple watch wel iets, maar die komt er vast en zeker helemaal nooit. Zo naïef ben ik ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het idee is er mee te zwemmen zonder dat ik zelf de gezwommen banen moet bij houden. Maar of dat een beetje werkt geen flauw idee. Verder leuke afwisseling van mijn 14 mechanische horloges :)

Misschien Citymapper op de Apple Watch kan leuk zijn in de tube, maar daar zal de GPS vast niet werken

Sinds de coronavirus virus zit ik ook een stuk minder op mijn telefoon

Ach voor £208 is de Series 7 wel proberen waard en de Series 1 / originele begon ook wel op te raken

[ Voor 42% gewijzigd door alienfruit op 30-11-2021 01:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 19:15
Amos_x schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:54:
Ik heb een moeilijke verhouding tot dit product. :P Ik kan zo 10 voor mezelf erg grondige en goede redenen bedenken waarom ik dit product niet wil en kan er al zes jaar aan weerstaan. >:)

En toch gebeurt het vaak dat ik dit ding 'gewoon wil kopen voor het hebben'. Pure losgeslagen consumptiedrang. :o Ik besef ook dat ik er daags nadien spijt van zou hebben.

Het heeft ook niets met apple te maken, heb meer dan genoeg apple spul. Van Pencil en meerdere set Airpods (pro), tot laptops, tablets, iPhones, apple tv, gekocht voor mezelf en voor familie.

Bijvoorbeeld... Ik vind het geen probleem om mijn telefoon als basis te gebruiken voor alles wat je op een telefoon doet. Communicatie, navigatie, notificaties, bellen, muziek, ... Vind het ook geen probleem om m'n iPhone boven te halen om met al die zaken te interageren. Ik heb ook niet de drang om, op momenten waarop interactie met een telefoon ongewenst is zoals tijdens vergadering, eten, uitstapjes, vrienden of familie, op de hoogte te zijn van elke notificatie of meteen te kunnen reageren. Dat handel ik later wel allemaal tegelijk af op een gepast moment.

Uit ervaring weet ik dat veel Watch gebruikers denken subtiel en sociaal te zijn door enkel op hun watch te kijken, en de telefoon niet boven te halen. Maar komen dus extra boertig over door bij elke ping op de watch te kijken. Wat altijd al universele code was voor 'ik verveel me', ook op analoge horloges.

Dus bij deze de oprechte vraag, wat is bij jullie de belangrijkste insteek voor het willen gebruiken van de watch? Wat is jullie unieke use-case? Zijn er bij wie het ding na een paar maand steeds minder gedragen wordt, of in de lade verdwijnt? Een product waarvan je achteraf beschouwd best zonder kon?

Zijn het de
  • Notificaties?
  • Sport? Health?
  • ...
Het enige waar ik me persoonlijk, voor mezelf dan, iets bij kan voorstellen is health. En eventueel in 'moeilijke' buurten, of in het buitenland op de metro, subtiel kunnen navigeren zonder erg flashy een telefoon boven te halen. Of navigeren op de fiets.

Omdat wearables en health me wel interesseren, heb ik op black friday voor 160 euro een Forerunner 245 besteld. Geen smartwatch, wel goed genoeg voor het 'health' aspect een beetje te verkennen, waar ik wel mee wil experimenteren. Dus is mijn Apple Watch honger bekoeld en beheerst :P Tot de Apple Watch 8 waarschijnlijk ;)

Daarnaast vind ik vaker dan niet, dat de Apple Watch nogal lelijk is. Zat dit weekend nog die laatste serie gear watches te bekijken van samsung in een store, en die vind ik dan toch een stuk geslaagder. Het is omdat ik al nek diep in het apple ecosysteem zit, anders had ik waarschijnlijk wel al een samsung watch gekocht.

Als drager van normale/analoge horloges is er iets fundamenteel logisch bij het gebruik van de bezel om een smartwatch te bedienen. Voelt erg goed, wat samsung daar doet. Past precies bij een ronde watch, erg gemakkelijk en intuïtief, en minimaliseert touch input op die pietluttige kleine schermpjes.

Misschien is een ronde Apple watch wel iets, maar die komt er vast en zeker helemaal nooit. Zo naïef ben ik ook niet ;)
Ik ben onbewust het Apple eco systeem ingetrokken: wisselde vaak elke 2 jaar tussen Android telefoons en iPhones maar had verder geen Apple producten in gebruik.

Via mijn werk echter achter een MacBook beland en 2 jaar later een Apple Watch gekregen. Had tot dat moment überhaupt nog nooit serieus naar een smartwatch gekeken.

Inmiddels ben ik van mening dat ik meer plezier zou hebben van een instap iPhone + Apple Watch dan een high end iPhone. (wat financieel niet eens zo veel scheelt)

Belangrijkste zaken voor mij:
  • Betalen.
  • Notificaties (mail/what’s app) als ik aan het werk ben. Niet om berichten te lezen maar om te beslissen of ik mijn telefoon moet pakken. (wat blijkbaar vaak niet zo is dus maakt voor mij echt een verschil)
  • Timer zetten (koken/oven)
  • Reminders maken
  • Bedienen smart home/verlichting
  • Bedienen muziek.
  • Weer (temperatuur + kans op neerslag)
  • Tijdens werktijd een watch face met meerdere tijdzones: heb veel collega’s in het buitenland.
  • Navigeren tijdens fietsen/wandelen.
  • Ontgrendelen iPhone (bv mondkapje op) en geen wachtwoord invoeren op MacBook.
  • Monitoren beweging gedurende de dag + afstand wandelen met de hond.
Van alle producten die Apple verkoopt was de Watch het laatste waar ik naar gekeken zou hebben maar inmiddels is het voor mij een must-have. Ik doe er naar mijn gevoel heel weinig mee (“heb hem gewoon om”) maar haal er erg veel gemak uit waardoor ik hem niet meer missen kan.

Nadeel is wel dat hoe meer Apple producten je hebt hoe leuker het wordt, inmiddels is mijn vriendin voorzien van een iPhone en Apple Watch en we zijn ook al aan het kijken naar een Apple TV en de HomePods. (dure hobby) Geeft wel aan hoe goed de integratie tussen de verschillende Apple devices is.

Design technisch ben ik het met je eens: een rond horloge vind ik ook mooier. Tijdens gebruik is een rechthoekig (klein) touch screen wellicht iets logischer. Valt met andere bandjes en/of case nog wel het een en ander aan het uiterlijk te tweaken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:25

Zijn het de
  • Notificaties?
  • Sport? Health?
  • ...

Kassad schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Voor mij is het allereerst een device die me structureel laat bewegen. Sinds ik de AW heb beweeg ik zoveel meer, sport ik veel structureler, alleen maar omdat ik elke dag die stomme ringen dicht wil hebben :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:41
alienfruit schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 01:01:
Het idee is er mee te zwemmen zonder dat ik zelf de gezwommen banen moet bij houden. Maar of dat een beetje werkt geen flauw idee. Verder leuke afwisseling van mijn 14 mechanische horloges :)

Misschien Citymapper op de Apple Watch kan leuk zijn in de tube, maar daar zal de GPS vast niet werken

Sinds de coronavirus virus zit ik ook een stuk minder op mijn telefoon

Ach voor £208 is de Series 7 wel proberen waard en de Series 1 / originele begon ook wel op te raken
Werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:20
hk12nl schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:54:
Mijn series 5 stond na 2 jaar op 87%. Heb hem dacht en nacht om. Even opladen vlak voor het slapen gaan (tussen de 95-100%). Vaak met 30-40% op de lader. Enkele keer in het rood.

Ben wel benieuwd wat de ‘truc’ is om de batterij in die goede conditie te houden. Maar verder gebruik ik hem gewoon lekker (S7) :)
Dat vraag ik me ook af hier ook een series 5 die in februari 2 jaar oud wordt.
Heb hem de hele dag om behalve tussen half 9 en half 11 laad ik hem op, accu is dan rond de 40%
Batterij conditie is 84% wat ik toch wel erg laag vind voor nog geen 2 jaar in gebruik te zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redondo1982

Zijn het de
  • Notificaties?
  • Sport? Health?
  • ...

In mijn optiek heb je gewoon vooral uitleg-drang. Heb je nu al meerdere keren voorbij zien komen met hele lappen tekst en volgens mij heb je gewoon moeite met het maken van keuzes, althans zo komt het op mij over. Koop gewoon een AW, probeer hem in je leven voor twee weekjes en besluit dan of je hem houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Weet iemand of het mogelijk is om van watch face te wisselen als ik naar de watch kijk.
Dus bijvoorbeeld "infograaf" als ik hem aankijk en "Contour" als ik hem wegdraai dus in always on stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:16

YellowCube

Wait...what?

kever678 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 01:52:
[...]

Ik ben onbewust het Apple eco systeem ingetrokken: wisselde vaak elke 2 jaar tussen Android telefoons en iPhones maar had verder geen Apple producten in gebruik.

Via mijn werk echter achter een MacBook beland en 2 jaar later een Apple Watch gekregen. Had tot dat moment überhaupt nog nooit serieus naar een smartwatch gekeken.

Inmiddels ben ik van mening dat ik meer plezier zou hebben van een instap iPhone + Apple Watch dan een high end iPhone. (wat financieel niet eens zo veel scheelt)

Belangrijkste zaken voor mij:
  • Betalen.
  • Notificaties (mail/what’s app) als ik aan het werk ben. Niet om berichten te lezen maar om te beslissen of ik mijn telefoon moet pakken. (wat blijkbaar vaak niet zo is dus maakt voor mij echt een verschil)
  • Timer zetten (koken/oven)
  • Reminders maken
  • Bedienen smart home/verlichting
  • Bedienen muziek.
  • Weer (temperatuur + kans op neerslag)
  • Tijdens werktijd een watch face met meerdere tijdzones: heb veel collega’s in het buitenland.
  • Navigeren tijdens fietsen/wandelen.
  • Ontgrendelen iPhone (bv mondkapje op) en geen wachtwoord invoeren op MacBook.
  • Monitoren beweging gedurende de dag + afstand wandelen met de hond.
Van alle producten die Apple verkoopt was de Watch het laatste waar ik naar gekeken zou hebben maar inmiddels is het voor mij een must-have. Ik doe er naar mijn gevoel heel weinig mee (“heb hem gewoon om”) maar haal er erg veel gemak uit waardoor ik hem niet meer missen kan.

Nadeel is wel dat hoe meer Apple producten je hebt hoe leuker het wordt, inmiddels is mijn vriendin voorzien van een iPhone en Apple Watch en we zijn ook al aan het kijken naar een Apple TV en de HomePods. (dure hobby) Geeft wel aan hoe goed de integratie tussen de verschillende Apple devices is.

Design technisch ben ik het met je eens: een rond horloge vind ik ook mooier. Tijdens gebruik is een rechthoekig (klein) touch screen wellicht iets logischer. Valt met andere bandjes en/of case nog wel het een en ander aan het uiterlijk te tweaken uiteraard.
wel grappig dat je eigenlijk de meest essentiele functie van een horloge niet noemt:
kijken hoe laat het is.

Als ik 'm niet om heb is dat hetgene wat ik het meest mis.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
Redondo1982 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:07:
[...]

In mijn optiek heb je gewoon vooral uitleg-drang. Heb je nu al meerdere keren voorbij zien komen met hele lappen tekst en volgens mij heb je gewoon moeite met het maken van keuzes, althans zo komt het op mij over. Koop gewoon een AW, probeer hem in je leven voor twee weekjes en besluit dan of je hem houdt.
dit idd. het is sowieso een vraag/discussie die elke paar maanden weer langs komt, waarom mensen die twijfelen niet gewoon dit topic doorlezen is mij een raadsel :+

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 23:17
Tinusvolkel schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:36:
[...]

Ik vind voor mezelf de SE al niet te rechtvaardigen en de 3 is het geld me niet waard. Dus ik heb er geen. Apple is goed in marketing, dus als ik ze zie kriebelt het wel, maar ik ben toch tevreden dat ik er niet aan toegeef. Voor mij is Apple Watch geldverspilling. Voor mij voegen ze niet zoveel toe als uitbreiding voor/naast of vervanging van mijn iPhone.

Maar voor anderen is dat het niet. En ik ken wel voorbeelden van mensen met bepaalde hobbies of bepaalde gezondheidsdingen waar ik me kan voorstellen dat het voor mij dan ook het geld waard zou zijn. Helemaal als je de 'cellular' versie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
PrimusIP schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:05:
[...]

Ik vind voor mezelf de SE al niet te rechtvaardigen en de 3 is het geld me niet waard. Dus ik heb er geen. Apple is goed in marketing, dus als ik ze zie kriebelt het wel, maar ik ben toch tevreden dat ik er niet aan toegeef. Voor mij is Apple Watch geldverspilling. Voor mij voegen ze niet zoveel toe als uitbreiding voor/naast of vervanging van mijn iPhone.

Maar voor anderen is dat het niet. En ik ken wel voorbeelden van mensen met bepaalde hobbies of bepaalde gezondheidsdingen waar ik me kan voorstellen dat het voor mij dan ook het geld waard zou zijn. Helemaal als je de 'cellular' versie hebt.
Ow voor mij is het het geld voor de algemene "experience" wel waard want doe er heel veel mee :)
Maar de extra features die ik zelden gebruik vind ik persoonlijk een factor 1.5 wat teveel.
Marja als het goed is verdien ik hem in 2 jaar terug met ASR vitality.

Verder kriebelt het dus nogal bij jou aangezien je in de forum rond hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 19:15
YellowCube schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:19:
[...]

wel grappig dat je eigenlijk de meest essentiele functie van een horloge niet noemt:
kijken hoe laat het is.

Heb al jaren een vijftal horloges in de kast liggen, doe deze al jaren niet meer om voor het zien van de tijd.

Nu ik een Apple watch heb gebruik je hem er uiteraard voor maar is voor mij niet direct dé toegevoegde waarde. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

[...]

Haha, maar zo kan ik mijn aankoop wel rechtvaardigen :+
Het is natuurlijk een beetje nonsens om van een AW4 naar AW7 te gaan, feitelijk gezien zijn de functies de nieuwe aanschaf niet waard. Maar leuk blijft het wel!

Verder om in te haken op de reacties hierboven, een normaal horloge straalt klasse uit (mits een mooi horloge). Dit straalt soms wat nerdyness uit maar met een paar mooie bandjes (milanese, of een stalen) ziet het er al een heel stuk beter uit. Verder vind ik het gewoon erg handig. Je kan er zo veel mee, wellicht in sommige gevallen te veel.

Ik kan net als sommigen uitleggen wat er allemaal mee gedaan kan worden, dat weet toch iedereen wel. Maar juist de integratie vind ik geweldig, zoals genoemd Macbook die ontgrendelt, met mondkapje toch ontgrendelen, betalen met je horloge, activiteitentrackers (Al zijn daar betere smartwatches voor), spotify tijdens het sporten bedienen.. dat maakt voor mij het verschil.

We hebben een huis gekocht, helemaal gemoderniseerd en daarbij ook 90% vd lampen slimme verlichting, ook dat instellen en met Homekit bedienen, ik kijk er nu al naar uit. :9~

[ Voor 36% gewijzigd door rCk op 30-11-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowCube schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:19:
[...]

kijken hoe laat het is.

En de datum! :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 19:13

Zijn het de
  • Notificaties?
  • Sport? Health?
  • ...

Voor het unlocken van onze (i)Macs; unlocken werkomgeving via Microsoft Authenticator; unlocken iPhone bij dragen gezichtsmasker; Apple Pay; afstanden op golfbaan weergeven via Hole 19 app; weer en regen snel checken; intercom functie (icm HomePod); volume AirPods regelen.

Van alles wat het leven makkelijker maakt dus. Onmisbaar: nee. Makkelijk: jazeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:06
Ja
Ja
• Sport? Health?
Ja, combi van deze dingen
Ja
Ja, het weer checken. Mail vind ik eigenlijk juist vervelend en heb de notificaties daarvan uit staan.
Ja
• ...
• Siri (timers zetten, lampen bedienen, etc),
• betalen en dingen als bonuskaart scannen..

En er is nog vast wel t een en ander te verzinnen. Ik draag nu sinds - volgens mij - begin 2016 een apple watch (eerst S0, toen S4 en nu S7) en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Het is helemaal niet essentieel, maar toch zorgt t ervoor dat ik mijn telefoon minder vaak nodig heb, in mijn jaszak kan laten zitten, weet ik veel, door bovenstaande dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Ik heb de watch eigenlijk alleen vanwege de wekker (autosleep). Gewoon binnen een window van 5minuten zachtjes op je pols wakkergetikt te worden is heerlijk ;)

De rest is wat mij betreft allemaal bijzaak. Leuk, maar bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

deBennie schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:10:
Ik heb de watch eigenlijk alleen vanwege de wekker (autosleep). Gewoon binnen een window van 5minuten zachtjes op je pols wakkergetikt te worden is heerlijk ;)

De rest is wat mij betreft allemaal bijzaak. Leuk, maar bijzaak.
Das een dure wekker dan…;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Horloge ontvangen van Amazon. Ik had het eigenlijk niet verwacht maar top :)
Toch mooi €135 bespaard :D

Horlogeband vervangen blijft vervelend bij Apple Watch ding vloog al bijna de woonkamer door

Verder voelt de 41mm wel een stuk kleiner dan mijn 40mm of 42mm horloges. Het voelt allemaal wat goedkoop vergeleken met mijn andere horloges. Rubberen bandje van mijn Omega Seamaster is bijvoorbeeld voelt ook fijner aan

[ Voor 66% gewijzigd door alienfruit op 30-11-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimschaag
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 11:49
Sinds enige tijd (vermoedelijk sinds Watch is 7) ontvang ik geen voelbare (3 tikjes) en geen geluidsmelding meer wanneer “ontspan” wordt ingeschakeld. Uiteraard is dit niet desastreus maar vind het wel jammer want ik vond de melding altijd prettig.

Herkennen jullie dit? Heb je het op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 17:15
Iemand al overgestapt van Garmin Vivoactive 4? Bevindingen?
Mijne wordt morgen 2j en dan kriebelt het voor wat anders. Ook al doet ie het nog perfect.
Probleem is dat ik dan ook ineens terug naar iPhone moet overschakelen. Duur grapje dus 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:36
Gery schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:54:
Iemand al overgestapt van Garmin Vivoactive 4? Bevindingen?
Mijne wordt morgen 2j en dan kriebelt het voor wat anders. Ook al doet ie het nog perfect.
Probleem is dat ik dan ook ineens terug naar iPhone moet overschakelen. Duur grapje dus 😁
Deze weeek van een Garmin venu overgegaan naar een aw6

Blij? JA! Maar heel eerlijk kan de aw niet op alle fronten tippen aan de Venu. Zeker op het gebied van sport, slaap, batterij en overall tracking loopt Garmin zeker voorop. Maar als het aankomt op integratie in iOS met alle slimme interactie, wint de aw.

Ik vind het moeilijk en hou ze beide 😂 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
McMark schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:01:
[...]

Deze weeek van een Garmin venu overgegaan naar een aw6

Blij? JA! Maar heel eerlijk kan de aw niet op alle fronten tippen aan de Venu. Zeker op het gebied van sport, slaap, batterij en overall tracking loopt Garmin zeker voorop. Maar als het aankomt op integratie in iOS met alle slimme interactie, wint de aw.

Ik vind het moeilijk en hou ze beide 😂 :*)
De venu heeft natuurlijk een veel mooier scherm. Das toch een nadeel van m'n Vivoactive.
Batterij zal inderdaad een hele stap terug zijn.
Voor de rest, qua sport, is het vooral hardlopen dat ik doe dus dat zal met de AW ook nog wel ok zijn zeker?

Enkel totaal prijs van iPhone 13 pro en een AW ter vervanging van m'n Garmin en oneplus 6 is pijnlijk omdat beide eigenlijk nog goed werken . Luxe problemen zeker 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
alienfruit schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:27:
Horlogeband vervangen blijft vervelend bij Apple Watch ding vloog al bijna de woonkamer door
Welk horloge heeft een betere methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik vind die van mijn VC Overseas beter of makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

alienfruit schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:27:
Horloge ontvangen van Amazon. Ik had het eigenlijk niet verwacht maar top :)
Toch mooi €135 bespaard :D

Verder voelt de 41mm wel een stuk kleiner dan mijn 40mm of 42mm horloges. Het voelt allemaal wat goedkoop vergeleken met mijn andere horloges. Rubberen bandje van mijn Omega Seamaster is bijvoorbeeld voelt ook fijner aan
Als je van een 42mm normaal horloge de lugs meerekent, zit je makkelijk op 47 of 48 mm. Dus dan was een 44 of 45mm Apple Watch een logischere keuze geweest misschien. De Apple Watch is ook niet zo heel dik.

Horlogebanden vervangen is even doorhebben, maar bijzonder simpel. Een beetje nagel op je duim helpt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-11-2021 20:43 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik had niet helemaal door dat ze een andere soort grote gebruiken bij Apple. Verder wel een leuk speeltje de Apple Watch. Zometeen maar eens zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10

Zijn het de
  • Notificaties?
  • Sport? Health?
  • ...

Ik heb net de apple watch 7 besteld. (Nog niet binnen)
Heb de afgelopen 5 maanden de forerunner 245 gebruikt. Ben super tevreden met de 245 en ik vind de apple watch ook niet moeders mooiste en lomp eruit zien.
Batterijduur is een genot op de 245, ook omdat ik hem puur voor de health functies gebruik. Ben geen fan van notificaties of berichten op de pols dus die staan standaard uit dus de accuduur is daardoor helemaal super.

Waarom dan toch de switch?
Ecg lijkt mij handig. Daarnaast wil ik apple pay aan de pols. Macbook en iphone (mondkapje) unlocken. Navigeren op fiets. Muziek en volume bedienen. Verder is de integratie van de health features in health wel handig. Toch net wat chiller om alleen de apple health app te hoeven gebruiken ipv garmin + health app samen. (Heb nog een bloeddrukmeter en weegschaal van een ander merk die naar health syncen)
En ben benieuwd naar apple fitness+ (ik heb nog een oud amerikaans account dus kan het gaan testen)

Ik ben geen serieuze hardloper, ben meer van het fitnessen dus een apple watch voldoet dan ook voor mij en dan zijn de extra functies wel mooi meegenomen in vergelijking tot de forerunner 245.

Ben wel benieuwd wat ik van de accuduur ga vinden. Bij de 245 zie ik 10% staan in de ochtend en dan denk ik "owww, ruim voldoende voor de hele dag 8)7 "

Uiteindelijk voor de apple watch 7 41mm ipv 45mm gegaan omdat ik geen groot scherm nodig heb op de pols en ik het formaat van de 245 perfect vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
alienfruit schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:22:
Ik vind die van mijn VC Overseas beter of makkelijker
Mooi horloge hoor! Ik zit zelf niet in je price range qua horloges, zie ze wel regelmatig. Denk dat ze zich bij Apple in goed gezelschap wanen als ze zien waar je ze mee vergelijkt.

Het bandje van een horloge vanaf €5k is beter dan hun bandje op een horloge vanaf €200 en er is een horloge vanaf €15k waarbij je het bandje makkelijker verwisselt. Dat je ze 1 op 1 met elkaar vergelijkt is eigenlijk een compliment voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Ook ik mag mij eigenaar noemen van een AW7 45mm cellular. Mooi ding zeg! Ik ben benieuwd de komende dagen hoe deze gaat bevallen.

Ik heb echter wel een vraag, de ringtone is anders dan de standaard AW ringtone die ik op de 4/5/6 gehoord heb. Ik zag nergens een optie om het aan te passen dus is dat een standaard feature van de cellular?

Ik kon het zo snel ook niet op het internet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Valinor schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:50:
[...]

Ik ben geen serieuze hardloper, ben meer van het fitnessen dus een apple watch voldoet dan ook voor mij en dan zijn de extra functies wel mooi meegenomen in vergelijking tot de forerunner 245.

Ben wel benieuwd wat ik van de accuduur ga vinden. Bij de 245 zie ik 10% staan in de ochtend en dan denk ik "owww, ruim voldoende voor de hele dag 8)7 "
Ik gebruik mijn AW4 nu voor fitness, heb een AW6 gekocht voor "net". Ik ben blij verrast met de AW4 als ik sport.

Ik leg mijn AW6 direct als ik uit bed kom op de lader, 1.5u verder is hij weer klaar voor de dag :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Edit: delete

[ Voor 97% gewijzigd door Valinor op 01-12-2021 22:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ja
Nee
• Sport? Health?
Nee
Nee
Nee
Ja en is erg fijn
Ogen, is het je lach 🎶

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 01-12-2021 22:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Welke screenprotector hebben mensen op hun AW 7? Ik krijg die van mij over een paar dagen maar wil em vanaf het begin goed beschermen en tegelijkertijd wil ik dat dat de protector niet te veel zichtbaar is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Er is een aparte topic hiervoor, daar staat een linkje in: i2Paq in "[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
- Heb een aw6 44mm twv 350 euro liggen, onuitgepakt.
- Daarna besloten om voor een aw 7 41mm te gaan omdat de prijs mooi was (385) en ik de 45 mm wel erg groot vond in youtubefilmpjes
- aw 7 41mm van een kennis geprobeerd, vond hem te klein dus bestelling weer geannuleerd.

Helaas nergens aanbiedingen voor de aw7 45mm te vinden... Nu heb ik dus het dilemma of ik gewoon voor de aw 6 44mm moet gaan of 110 euro bij moet bijbetalen voor een aw7 45mm. Sws wacht ik nog een weekje met het retourneren van de aw6 in de hoop op een aw7aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:59

reaL_G

G

Kruimschaag schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:53:
Sinds enige tijd (vermoedelijk sinds Watch is 7) ontvang ik geen voelbare (3 tikjes) en geen geluidsmelding meer wanneer “ontspan” wordt ingeschakeld. Uiteraard is dit niet desastreus maar vind het wel jammer want ik vond de melding altijd prettig.

Herkennen jullie dit? Heb je het op kunnen lossen?
Watch opnieuw opstarten, aan uit zetten

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Valinor schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 01:27:
- Heb een aw6 44mm twv 350 euro liggen, onuitgepakt.
- Daarna besloten om voor een aw 7 41mm te gaan omdat de prijs mooi was (385) en ik de 45 mm wel erg groot vond in youtubefilmpjes
- aw 7 41mm van een kennis geprobeerd, vond hem te klein dus bestelling weer geannuleerd.

Helaas nergens aanbiedingen voor de aw7 45mm te vinden... Nu heb ik dus het dilemma of ik gewoon voor de aw 6 44mm moet gaan of 110 euro bij moet bijbetalen voor een aw7 45mm. Sws wacht ik nog een weekje met het retourneren van de aw6 in de hoop op een aw7aanbieding.
Ik heb juist de AW6 44 gekocht omdat ik de kleuren van de AW7 bedroevend vindt.

Het verschil tussen de AW6 en de AW7 vindt ik de prijs niet waard en dus is het de AW6 geworden en wacht ik op de AW8, hopend op de terugkeer van de zilver Alu versie.

Komend van de AW4 nog geen moment spijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
i2Paq schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:24:
[...]

Ik heb juist de AW6 44 gekocht omdat ik de kleuren van de AW7 bedroevend vindt.

Het verschil tussen de AW6 en de AW7 vindt ik de prijs niet waard en dus is het de AW6 geworden en wacht ik op de AW8, hopend op de terugkeer van de zilver Alu versie.

Komend van de AW4 nog geen moment spijt.
True, wel een groot prijsverschil voor mij. Heb hem uitgepakt en nu aant instellen. Ziet er goed uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Vraagje, ik ben nog steeds in afwachting van mijn Watch 7 (volgens ASR is de wachttijd momenteel 3-4 weken, dus het kan nog wel even duren), en probeer mezelf goed in te lezen en filmpjes te bekijken over het gebruik. Ik had het graag zelf al willen uitproberen, maar dat gaat dus niet zo goed.

Wat ik me afvroeg; ik wil mijn Watch vooral echt als fitness tracker blijven gebruiken (en ik weet zeker dat alles wat er bij komt ook gebruikt gaat worden ;)), zoals ik dat ook altijd met mijn Fitbit heb gedaan. Maar dat is nog wel de primaire functie.

Het liefst wil ik een Watch Face dat vooral op fitness is ingedeeld. Daarin zou ik graag het volgende altijd willen zien:

Must have:

- Aantal stappen
- Aantal kcal verbrand totaal *
- Hartslag

• Nice to have
- Knop om meteen bepaalde activiteit te kunnen starten
- Datum

• Very nice to have
- Aantal 'projected' kcal aan het einde van de dag **

• andere ideeën:
- Aantal trappen opgelopen
- afgelegde afstand i! (k)m
- Aantal 'actieve' minuten (zo werkt dit bij Fitbit tenminste, geen idee of dit een equivalent heeft bij Apple fitness.

* ik heb begrepen dat Apple vooral de 'actieve' kcal laat zien en daarnaast apart je 'resting' kcal (oftewel je bmr). Nu kan je die wel bij elkaar optellen in je hoofd maar ik zie gewoon het liefst die twee totaal bij elkaar opgeteld in beeld. Ik heb gelezen dat in de Fitness/App Health je dat wel kan terugzien maar kan ik het ook op zo'n Watch face in een complication terug laten komen? Ik zie hier verschillende vragen van gebruikers door de jaren heen terugkomen maar het lijkt er op alsof dat problematisch is.

Enige reddingsboei dat dit wel mogelijk is vond ik hier: https://support.motifitap...Apple-Watch-Complications. En dan helemaal onderaan bij de voetnoot

** Met dit bedoel ik dat je op een willekeurig moment dat je kijkt, dat dit het aantal kcal is wat je hebt verbrand aan het einde van de dag als je vanaf dat moment niets meer zou doen. Feitelijk is dat het rekensommetje van het tot dan toe verbrande aantal kcal + (het aantal uur wat over is in de dag * je BMR aantal kcal per uur). Ik heb voor mezelf ooit een shortcut gemaakt op m'n iPhone waarin ik het aantal tot nu toe verbrande kcal kan invoeren en dat ie precies dat rekensommetje maakt.

Heeft iemand zelf ook een soortgelijke usecase als ik met zoveel mogelijk je Watch Face geënt op fitness/health? Of zou iemand zo vriendelijk willen zijn om bovenstaande uit te proberen wat mogelijk/onmogelijk is?

[ Voor 3% gewijzigd door LuNaTiC op 05-12-2021 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:22
@LuNaTiC niet echt antwoord op je vraag. Maar ik zou mezelf wel afvragen of Apple Watch echt beste keuze is. Garmin en Fitbit etc laten echt veel meer (soms totaal nutteloze) data zien dan een Apple Watch. Een Apple Watch kies je m.i. vooral als Jack of all Trades.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kassad
LuNaTiC schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:55:

Het liefst wil ik een Watch Face dat vooral op fitness is ingedeeld. Daarin zou ik graag het volgende altijd willen zien:

Must have:

- Aantal stappen --> kan niet, ik doe het met een app StepsApp
- Aantal kcal verbrand totaal * --> kan niet, alleen actieve cals
- Hartslag --> kan

• Nice to have
- Knop om meteen bepaalde activiteit te kunnen starten --> kan
- Datum --> kan

• Very nice to have
- Aantal 'projected' kcal aan het einde van de dag ** --> kan niet

• andere ideeën:
- Aantal trappen opgelopen --> kan niet, ik doe het met een app StepsApp
- afgelegde afstand i! (k)m --> kan
- Aantal 'actieve' minuten (zo werkt dit bij Fitbit tenminste, geen idee of dit een equivalent heeft bij Apple fitness. --> kan

Voor zover ik weet klopt bovenstaande lijstje, wellicht kan een "--> kan niet" met een app opgelost worden maar standaard kan het niet.

edit: stappen en trappen doe ik met StepsApp, even vergeten...

[ Voor 7% gewijzigd door Kassad op 06-12-2021 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

giantgiantus schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:55:
@LuNaTiC niet echt antwoord op je vraag. Maar ik zou mezelf wel afvragen of Apple Watch echt beste keuze is. Garmin en Fitbit etc laten echt veel meer (soms totaal nutteloze) data zien dan een Apple Watch. Een Apple Watch kies je m.i. vooral als Jack of all Trades.
Te laat, no wat back ;) en ik ga ook echt wel gebruik maken van al het andere wat de Watch te bieden heeft hoor. Ben alleen benieuwd tot in hoeverre ik alles wat Fitbit had, of ik dat ook op de Watch kan krijgen. Lijkt me dat het ook weer niet zo ingewikkeld is, alles wat Fitbit meet/toont qua stats is geen rocket science en wat ook in Apple Health zit. (alleen de uitdaging: kun je het ook getoond krijgen op je Apple Watch en het liefst in een Watchface).

[ Voor 6% gewijzigd door LuNaTiC op 05-12-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
Hoe valt de groene watch met groene sportband mee irl?
Achter het computerscherm lijkt die wel mooi. Mijn vrouw heeft de midnight, maar bvan die kleur wordt ik warm noch koud.
Vraag me alleen af of die groene sportband qua kleur wel handig is om te matchen met kledij.
Gewoon casual niet echt een probleem denk ik, maar vraag me af of dat ook nog beetje ok blijft wanneer je wat "deftiger" gekleed moet gaan (hemd, kostuum,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
@Gery Bedoel je de Watch of de sport band. Je kan natuurlijk ook de groene Watch nemen met een andere band. https://www.apple.com/nl/shop/studio/apple-watch

[ Voor 4% gewijzigd door m_a_rnix op 06-12-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58

EgoPro

Time is an illusion.

Kassad schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:57:
[...]

Voor zover ik weet klopt bovenstaande lijstje, wellicht kan een "--> kan niet" met een app opgelost worden maar standaard kan het niet.
Totaal aantal KCAL kan ook hoor, is gewoon te zien in de activity app. In het tabelletje staat in het klein "TOTAL xxxx KCAL"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
m_a_rnix schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:25:
@Gery Bedoel je de Watch of de sport band. Je kan natuurlijk ook de groene Watch nemen met een andere band. https://www.apple.com/nl/shop/studio/apple-watch
Ik bedoel de groene watch mét de groene sportband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnley
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 13:35
foute topic

[ Voor 93% gewijzigd door Stijnley op 06-12-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Gery schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:37:
[...]

Hier heb ik de groene en vind de kast lekker donker, het groene bandje springt er natuurlijk wel wat uit maar ben alleen van het casual kleden dus voor mij geen probleem.

Verder krijg je in het onderstaande filmpje wel een goed beeld hoe hij eruit ziet maar ik ben destijds in de mediamarkt gaan kijken om een goed beeld ervan te krijgen.

Bij de series 4 altijd een geweven sportbandje gehad en ga denk ik de tornado/grijs nog wel een keer kopen aangezien ik geweven bandjes toch fijner vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
Gracias @Tinusvolkel .
Had dit filmpje idd al eens gezien. Maar het is altijd moeilijk inschatten of foto/video ook daadwerkelijk overeenstemt met de realiteit.
In de coolbue hier hadden ze de groene helaas niet uitgestald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
Gery schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:37:
[...]

Meer bandjes kopen. :) Verwisselen duurt 10 seconden. En kijk daarbij verder dan Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
m_a_rnix schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:14:
[...]

Meer bandjes kopen. :) Verwisselen duurt 10 seconden. En kijk daarbij verder dan Apple.
Maar dan vraag ik me af of de midnight kast niet makkelijker te matchen is dan de groene?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
EgoPro schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:27:
[...]

Totaal aantal KCAL kan ook hoor, is gewoon te zien in de activity app. In het tabelletje staat in het klein "TOTAL xxxx KCAL"
Dat weet ik maar de vraag was of het als een complicatie in een watchface getoond kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Gery schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:15:
[...]

Maar dan vraag ik me af of de midnight kast niet makkelijker te matchen is dan de groene?
Die, net als de vroegere space grey kast, is altijd de meest veilige keuze ja.

Persoonlijk, zou ik daar ook niet zo snel van afwijken, maar dat is mijn ding natuurlijk.
Al vind ik de midnight echt wel veel blauwer uitvallen dan de spacegrey, maar niet storend. valt nauwelijks op, eerder een nuance blauw erin.

[ Voor 6% gewijzigd door rCk op 06-12-2021 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
LuNaTiC schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:55:
Vraagje, ik ben nog steeds in afwachting van mijn Watch 7 (volgens ASR is de wachttijd momenteel 3-4 weken, dus het kan nog wel even duren), en probeer mezelf goed in te lezen en filmpjes te bekijken over het gebruik. Ik had het graag zelf al willen uitproberen, maar dat gaat dus niet zo goed.

Wat ik me afvroeg; ik wil mijn Watch vooral echt als fitness tracker blijven gebruiken (en ik weet zeker dat alles wat er bij komt ook gebruikt gaat worden ;)), zoals ik dat ook altijd met mijn Fitbit heb gedaan. Maar dat is nog wel de primaire functie.

Must have:

- Aantal stappen
- Aantal kcal verbrand totaal *
- Hartslag

• Nice to have
- Knop om meteen bepaalde activiteit te kunnen starten
- Datum

• Very nice to have
- Aantal 'projected' kcal aan het einde van de dag **

• andere ideeën:
- Aantal trappen opgelopen
- afgelegde afstand i! (k)m
- Aantal 'actieve' minuten (zo werkt dit bij Fitbit tenminste, geen idee of dit een equivalent heeft bij Apple fitness.

* ik heb begrepen dat Apple vooral de 'actieve' kcal laat zien en daarnaast apart je 'resting' kcal (oftewel je bmr). Nu kan je die wel bij elkaar optellen in je hoofd maar ik zie gewoon het liefst die twee totaal bij elkaar opgeteld in beeld. Ik heb gelezen dat in de Fitness/App Health je dat wel kan terugzien maar kan ik het ook op zo'n Watch face in een complication terug laten komen? Ik zie hier verschillende vragen van gebruikers door de jaren heen terugkomen maar het lijkt er op alsof dat problematisch is.

Enige reddingsboei dat dit wel mogelijk is vond ik hier: https://support.motifitap...Apple-Watch-Complications. En dan helemaal onderaan bij de voetnoot

** Met dit bedoel ik dat je op een willekeurig moment dat je kijkt, dat dit het aantal kcal is wat je hebt verbrand aan het einde van de dag als je vanaf dat moment niets meer zou doen. Feitelijk is dat het rekensommetje van het tot dan toe verbrande aantal kcal + (het aantal uur wat over is in de dag * je BMR aantal kcal per uur). Ik heb voor mezelf ooit een shortcut gemaakt op m'n iPhone waarin ik het aantal tot nu toe verbrande kcal kan invoeren en dat ie precies dat rekensommetje maakt.

Heeft iemand zelf ook een soortgelijke usecase als ik met zoveel mogelijk je Watch Face geënt op fitness/health? Of zou iemand zo vriendelijk willen zijn om bovenstaande uit te proberen wat mogelijk/onmogelijk is?
Heb deze app net gekocht en kan zo goed als alles wat jij wil.

App werkt zo ver ik net getest heb best prima, update elke 20 minuten of je moet hem handmatig een keer aantikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W75WUniqS_xMS0r5gmZ6TI9tjq0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2XwKCTuUXbid4QebA3oMDL5A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Tinusvolkel schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:43:
[...]

Heb deze app net gekocht en kan zo goed als alles wat jij wil.

App werkt zo ver ik net getest heb best prima, update elke 20 minuten of je moet hem handmatig een keer aantikken.

[Afbeelding]
Super, thanks voor deze tip! _O_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gery
De gok gewaagd en de groene 45mm besteld bij Coolblue.
Donderdag ga ik 'm oppikken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:58
Ik krijg geen melding op mijn Apple Watch als ik gebeld wordt via whatsapp. Ik kan nergens een oplossing vinden. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
shakedown schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:38:
Ik krijg geen melding op mijn Apple Watch als ik gebeld wordt via whatsapp. Ik kan nergens een oplossing vinden. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Heb je zowel je iPhone als je AW al eens opnieuw opgestart? Soms is het net Windows en lost een herstart vage problemen op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lw.keizer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
shakedown schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:38:
Ik heb hetzelfde, inkomende Whatsappgesprekken komen uitsluitend op telefoon binnen, zelfs geen notificatie op Watch. Erg irritant, want telefoon heb ik uiteraard op stil staan. Het schijnt een bekend gebrek te zijn. Ik heb het in ieder geval nooit anders gehad. Gelukkig bel ik maar erg weinig via WA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:52
lw.keizer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:15:
[...]

Ik heb hetzelfde, inkomende Whatsappgesprekken komen uitsluitend op telefoon binnen, zelfs geen notificatie op Watch. Erg irritant, want telefoon heb ik uiteraard op stil staan. Het schijnt een bekend gebrek te zijn. Ik heb het in ieder geval nooit anders gehad. Gelukkig bel ik maar erg weinig via WA.
Ik denk dat dit zelfs een iOS omissie is omdat mijn slimme deurbel hetzelfde probleem geeft als er iemand aanbelt. Kortom, apps die gebruik maken van de telefoon interface, behalve the telefoon.app zelf, geven geen notificatie op een Watch. Heel bijzonder van Apple!

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiz0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07-2022
nieuw met AW; heb m linksdragend. Ik zou verwachten dat als ik naar links swipe, dat ik dan rechts iets te zien krijg. Of in ieder geval iets kan instellen dat ik iets te zien krijg aan de rechterkant. Kan dat uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 20:01
tiz0r schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:27:
nieuw met AW; heb m linksdragend. Ik zou verwachten dat als ik naar links swipe, dat ik dan rechts iets te zien krijg. Of in ieder geval iets kan instellen dat ik iets te zien krijg aan de rechterkant. Kan dat uberhaupt?
Of je 'm nou links of rechts draagt, met naar links (of rechts) swipen kun je wisselen tussen je als favoriet ingestelde wijzerplaten. Of bedoel je iets anders?
[edit:] Ik denk trouwens dat als je maar één wijzerplaat als favoriet hebt ingesteld, er dan inderdaad niets gebeurt als je naar links of rechts swipet.

[ Voor 13% gewijzigd door Of-Aaargh op 08-12-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
tiz0r schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:27:
Kun je dat niet aanpasse met de orrientatie?

https://support.apple.com...atch/apd0bf18f46b/watchos
Pagina: 1 ... 38 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires