Ook via wifi / 4G ? Wat is dit nou voor drama van spotify ...
Verwijderd
Nope, zie screenshot vorige post.x280 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:46:
Snap überhaupt niet hoe je zonder premium kuntx280 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:46:

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Apple music loopt nog (gratis) tot juni 2022 daarna zie ik wel weer of ik iets van spotify kan gaan gebruiken...
Is vervelend dat klopt maar bij het gebruiken van een premium functie (en dat is het op je Apple Watch maar ook op bv Garmin) heb je het premium abonnement nodig.x280 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:46:
Songshift is een fijne app om afspeellijsten van het ene platform naar het andere over te zetten...x280 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:43:
Apple music loopt nog (gratis) tot juni 2022 daarna zie ik wel weer of ik iets van spotify kan gaan gebruiken...
[ Voor 32% gewijzigd door TR1969 op 12-11-2021 16:45 ]
Heb dat idd een tijdje (week?) gedaan maar dat is niks...BeQuietAndDrive schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:15:
[...]
Dat zie ik wel eens inderdaad. JLC links en Apple Watch rechts. Neem dan een whoop... ik vind het persoonlijk geen gezicht. Maar ieder zijn ding, he
Dat van songshift kan ik idd bevestigen. Ook ik heb nog tot juni 2022 gratis Apple Music. Wellicht dat ik daar blijf, werkt tot nu toe erg prettig.TR1969 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:43:
[...]
Is vervelend dat klopt maar bij het gebruiken van een premium functie (en dat is het op je Apple Watch maar ook op bv Garmin) heb je het premium abonnement nodig.
[...]
Songshift is een fijne app om afspeellijsten van het ene platform naar het andere over te zetten...
©2004
Songshift werk inderdaad wel prettig, maar ik merk dat hij bij het overzetten van een afspeellijst van Spotify naar Apple music halverwege ophoudt. Dus maar iets van de helft van de nummers wordt overgezet. Bugje?
Hebben jullie ook dat als je mindfullness gebruikt dat deze steeds onderbroken wordt als er notificaties binnen komen? Heel irritant is dit. Iemand een oplossing? Of moet ik steeds een focus mode aanzetten?
©2004
Een Opdracht kan ook:hk12nl schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:33:
Hebben jullie ook dat als je mindfullness gebruikt dat deze steeds onderbroken wordt als er notificaties binnen komen? Heel irritant is dit. Iemand een oplossing? Of moet ik steeds een focus mode aanzetten?
IF app 'mindfullness' wordt geopend, Activeer Focus mode
https://support.apple.com/nl-nl/guide/shortcuts/welcome/ios
Yep, ik herken dit. Batterij gaat snel leeg. Vanochtend om 9 uur met 100% van de lader gehaald en nu 31%. Werkelijk niets mee gedaan en AOD is uit. Ik ben zonder telefoon op pad geweest en zijn gaan wandelen in het bos.de Foarsitter schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:17:
Gisternacht voor het slapen omgedaan met 100%, nu 78% over.
[...]
Nu een hard reset gedaan, ben benieuwd of het helpt. Heb hem van de week gekocht dus zou niet weten wat er vastloopt.
[...]
AOD staat aan ja, maar als het zonder workout al zo weinig is (bij mij) weet ik niet of ik het red met workout.
Het bereik is echt beroerd, ik kon niet eens betalen bij de appie en Siri zegt vrijwel altijd verbindingsproblemen te hebben. Vaak maar 1 streepje, dus wellicht dat die daardoor snel leegloopt.
Voor de rest eigenlijk een best teleurstellende aankoop wat mij betreft. Ik heb me niet ingelezen - en dat is mijn fout - maar je kan vrijwel niets met dat ding zonder een iPhone in de buurt. Ik snap dat die daar blijkbaar niet voor is bedoeld, maar het is best jammer voor een apparaat van 550 euro. Het is gewoon een veel te duur verlengsnoertje
Totaal niet herkenbaar en hier werkt alles prima!gebruikershaes schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:46:
[...]
Yep, ik herken dit. Batterij gaat snel leeg. Vanochtend om 9 uur met 100% van de lader gehaald en nu 31%. Werkelijk niets mee gedaan en AOD is uit. Ik ben zonder telefoon op pad geweest en zijn gaan wandelen in het bos.
Het bereik is echt beroerd, ik kon niet eens betalen bij de appie en Siri zegt vrijwel altijd verbindingsproblemen te hebben. Vaak maar 1 streepje, dus wellicht dat die daardoor snel leegloopt.
Voor de rest eigenlijk een best teleurstellende aankoop wat mij betreft. Ik heb me niet ingelezen - en dat is mijn fout - maar je kan vrijwel niets met dat ding zonder een iPhone in de buurt. Ik snap dat die daar blijkbaar niet voor is bedoeld, maar het is best jammer voor een apparaat van 550 euro. Het is gewoon een veel te duur verlengsnoertje
Nooit geen problemen met wat dan ook! Ik ben blij met mijn dure verlengsnoertje! 😎
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Hoe lang gaat jouw batterij mee? In welke regio woon je en heb je ook T-Mobile? Ga je ook wel eens op pad zonder je tel? Cellular heeft voor mij geen meerwaarde als ik toch altijd m’n tel bij me moet hebben.pdavie2311 schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:54:
[...]
Totaal niet herkenbaar en hier werkt alles prima!
Nooit geen problemen met wat dan ook! Ik ben blij met mijn dure verlengsnoertje! 😎
Ik woon zelf net buiten de stad Groningen (5km).
[ Voor 9% gewijzigd door gebruikershaes op 14-11-2021 16:03 ]
Vodafone! Batterij staat nu op 75% en vanmorgen om 8uur van lader gehaald. Wel niets gedaan vandaag, geen activiteiten. Zeker wel zonder iPhone op pad, met hardlopen! Uurtje zonder dan ongeveer. Dan kom ik nog rond de 50% uit als ik ook activiteiten doe. Hardlopen, wandelen..gebruikershaes schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:01:
[...]
Hoe lang gaat jouw batterij mee? In welke regio woon je en heb je ook T-Mobile? Ga je ook wel eens op pad zonder je tel? Cellular heeft voor mij geen meerwaarde als ik toch altijd m’n tel bij me moet hebben.
Ik woon zelf net buiten de stad Groningen (5km).
Klinkt goed idd, maar Vodafone biedt geen multisim als ik me niet vergis? Dus hoe gebruik jij de cellular functie? Of heb je een los nummer voor alleen je Watch?pdavie2311 schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:17:
[...]
Vodafone! Batterij staat nu op 75% en vanmorgen om 8uur van lader gehaald. Wel niets gedaan vandaag, geen activiteiten. Zeker wel zonder iPhone op pad, met hardlopen! Uurtje zonder dan ongeveer. Dan kom ik nog rond de 50% uit als ik ook activiteiten doe. Hardlopen, wandelen..
Los nummer voor alleen je watch kan (nog) niet.gebruikershaes schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:27:
[...]
Klinkt goed idd, maar Vodafone biedt geen multisim als ik me niet vergis? Dus hoe gebruik jij de cellular functie? Of heb je een los nummer voor alleen je Watch?
©2004
Maar voor die prijs heb je geen cellular versie (toch?), dus ik snap niet hoe je wel bereik kan hebben. Over betalen met Apple Pay deel ik je ervaring niet, ik betaal al sinds de invoering van Apple Pay bijna uitsluitend met Apple Pay en dat is nog nooit misgegaan en bovendien razendsnel.gebruikershaes schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:46:
[...]
Yep, ik herken dit. Batterij gaat snel leeg. Vanochtend om 9 uur met 100% van de lader gehaald en nu 31%. Werkelijk niets mee gedaan en AOD is uit. Ik ben zonder telefoon op pad geweest en zijn gaan wandelen in het bos.
Betalen kan ook zonder bereik, dus dat is een non-argumentgebruikershaes schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:46:
[...]
Ik ben zonder telefoon op pad geweest en zijn gaan wandelen in het bos.
528 euro om precies te zijn via T-Mobile. En 5 euro per maand extra voor multisim.de Foarsitter schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:40:
[...]
Maar voor die prijs heb je geen cellular versie (toch?), dus ik snap niet hoe je wel bereik kan hebben. Over betalen met Apple Pay deel ik je ervaring niet, ik betaal al sinds de invoering van Apple Pay bijna uitsluitend met Apple Pay en dat is nog nooit misgegaan en bovendien razendsnel.
Ok, dan weet ik niet wat er mis ging bij de appie? Ik bleef m’n horloge tegen de pinautomaat drukken, maar er gebeurde niets.. toen met pasje contactdoos betaald en dat werkte gewoon. Zal binnenkort nog eens proberen. Maar dan nog blijft het zo dat je vrijwel niets zonder je telefoon kan en dat zonder telefoon in de buurt de batterij einde van de dag niet haalt.Mr.ZeroNull! schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:40:
[...]
Betalen kan ook zonder bereik, dus dat is een non-argument
[verwijderd]
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 13:59 ]
Ik had het laatst ook een keer wat moeizamer (gebruik het al sinds het begin, nog nooit problemen gehad). Toen ik hem meer aan de zijkant deed dan ipv bovenop het scherm deed hij het direct.gebruikershaes schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:59:
[...]
Ok, dan weet ik niet wat er mis ging bij de appie? Ik bleef m’n horloge tegen de pinautomaat drukken, maar er gebeurde niets.. toen met pasje contactdoos betaald en dat werkte gewoon. Zal binnenkort nog eens proberen. Maar dan nog blijft het zo dat je vrijwel niets zonder je telefoon kan en dat zonder telefoon in de buurt de batterij einde van de dag niet haalt.
©2004
Hehe, ja wel dubbel gedrukt. En heb later met een NFC check app op de telefoon getest of NFC überhaupt werkt, maar dat werkt en de telefoon herkent de watch.Mar.tin schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:01:
[...]
Met het risico een overduidelijke stap na te vragen, je hebt wel apple-pay geactiveerd door dubbel op de zijknop te drukken? (niet de kroon).
Bij mij is van het een op ander moment het trillen bij klaar met "handen wassen" ermee gestopt? Mijn iPhone is gerestored na een scherm replacement en daarmee de Watch ook automatisch blijkbaar (waarom???) en sindsdien krijg ik na die 20s geen vibratie meer. Iemand enig idee?
MacBook Pro 14" 2021
Ja wellicht. Bij Appie zijn het die apparaten met NFC aan de zijkant, dus ik draaide m'n arm er tegenaan, maar niets. Wellicht idd gewoon ff oefenen.hk12nl schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:17:
[...]
Ik had het laatst ook een keer wat moeizamer (gebruik het al sinds het begin, nog nooit problemen gehad). Toen ik hem meer aan de zijkant deed dan ipv bovenop het scherm deed hij het direct.
Sjeeez ik voel me echt een boomer met dit ding (eerste Apple Watch).
Het is inderdaad ff zoeken, bij sommige doe ik m'n display tegen het display van het pifaapraat (bij AH zelfscan bijv.) en bij andere moet je inderdaad weer meer aan de zijkant van de pinautomaat zijn.gebruikershaes schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:54:
[...]
Ja wellicht. Bij Appie zijn het die apparaten met NFC aan de zijkant, dus ik draaide m'n arm er tegenaan, maar niets. Wellicht idd gewoon ff oefenen.
Sjeeez ik voel me echt een boomer met dit ding (eerste Apple Watch).
MacBook Pro 14" 2021
Hier ook ! Ik woon in Amsterdam, 1x een dag zonder telefoon naar werk en naar buiten geweest. Om 17:00 was de watch bijna leeg, opgeladen en doorgegaan. In de avond om 24:00 bijna thuis, ook batterij bijna leeg.gebruikershaes schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:46:
[...]
Gisteren hele dag gewandeld, met strava aan. En telefoon mee. Toen ik thuis was batterij nog ruim 60% dus volgens mij heeft het met 4G te maken dat hij zo snel leeg gaat.
De totale batterijduur van 18 uur die Apple claimt is slechts gebaseerd op 4 uur gebruik van een mobiele verbinding. De hele dag zonder iPhone kunnen is dus inderdaad niet realistisch (helaas).x280 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:09:
[...]
Hier ook ! Ik woon in Amsterdam, 1x een dag zonder telefoon naar werk en naar buiten geweest. Om 17:00 was de watch bijna leeg, opgeladen en doorgegaan. In de avond om 24:00 bijna thuis, ook batterij bijna leeg.
Gisteren hele dag gewandeld, met strava aan. En telefoon mee. Toen ik thuis was batterij nog ruim 60% dus volgens mij heeft het met 4G te maken dat hij zo snel leeg gaat.

In het kader van zonder telefoon op stap: is de apple watch inmiddels in staat om direct via bluetooth te koppelen met de auto? De huidige aw3 doet dat niet namelijk…
Kijk! Goed om te weten. Slecht ingelezen helaas, maar wat ik wel merk is dat de Watch ook icm iPhone werkt voor mijn doel; minder op m’n telefoon zitten. Ik merk dat ik nu mijn telefoon zonder anxiety kan wegleggen omdat ik wel verbonden ben. Mijn notificaties komen binnen en ik pak mijn tel dus niet steeds om te kijken om vervolgens uren te verdwalen op Reddit oid. Dus dat is nice 👌. Miss toch niet zo’n slecht aankoop als initieel gedacht.PepieMax schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:26:
[...]
De totale batterijduur van 18 uur die Apple claimt is slechts gebaseerd op 4 uur gebruik van een mobiele verbinding. De hele dag zonder iPhone kunnen is dus inderdaad niet realistisch (helaas).
[Afbeelding]
Vraagje,
Vandaag m’n 3e Apple watch gekocht, voor het eerst stainless en viel het me op dat de power knop wat speling lijkt te hebben. Niet ernstig maar na het indrukken en na de reguliere klik is er duidelijk een extra klikje te horen. Hier lijkt de speling de oorzaak van te zijn. Meer mensen met een SS die dit hebben.
Op mn Alu watches, en de Alu Series 6 van m’n vriendin lijkt geen speling te zitten en voelt veel strakker aan.
Hoe zit het bij de rest hier? Ook Speling? Of toch maar terug naar de Apple store?
Vandaag m’n 3e Apple watch gekocht, voor het eerst stainless en viel het me op dat de power knop wat speling lijkt te hebben. Niet ernstig maar na het indrukken en na de reguliere klik is er duidelijk een extra klikje te horen. Hier lijkt de speling de oorzaak van te zijn. Meer mensen met een SS die dit hebben.
Op mn Alu watches, en de Alu Series 6 van m’n vriendin lijkt geen speling te zitten en voelt veel strakker aan.
Hoe zit het bij de rest hier? Ook Speling? Of toch maar terug naar de Apple store?
Op mijn SS 45mm zit geen speling..Furrr schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:52:
Vraagje,
Geen enkele speling op de knoppen van mijn SS Watch 5 44mm. Dit lijkt me niet te horen.Furrr schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:52:
Vraagje,
Of-Aaargh schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:47:
[...]
Geen enkele speling op de knoppen van mijn SS Watch 5 44mm. Dit lijkt me niet te horen.
Thanks guys!
Ondertussen hier in Barcelona langs de Apple Store geweest, Series 7 SS ingeleverd en mag rond 13:00 uur een nieuwe ophalen.
Ook daar vonden ze de speling niet binnen de toleranties van Apple vallen.
Take 2 zo! 🤞🏽
Heb het net geprobeerd op de Model 3 en ik kreeg het niet voor elkaar. De auto zag de watch helemaal niet.pho-real schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:41:
In het kader van zonder telefoon op stap: is de apple watch inmiddels in staat om direct via bluetooth te koppelen met de auto? De huidige aw3 doet dat niet namelijk…
Ik lees verschillende ervaringen hiermee online. De autofabrikant lijkt ook een factor. In mijn auto wordt er wel een bluetooth koppelverzoek uitgestuurd, maar de koppelactie faalt elke keer.gebruikershaes schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:46:
[...]
Heb het net geprobeerd op de Model 3 en ik kreeg het niet voor elkaar. De auto zag de watch helemaal niet.
Voor de S7 gebruikers; hoeveel batterij gaat er ongeveer bij jullie af in de nacht om de arm? Bij mij was het vannacht ca 20%. Vond ik best veel. Was meer rond de 10% gewent. Wil er ook geen halszaak van maken maar ben even nieuwsgierig
©2004
Bij mij ook ca 18-20%, eigenlijk te veel.hk12nl schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:40:
Voor de S7 gebruikers; hoeveel batterij gaat er ongeveer bij jullie af in de nacht om de arm? Bij mij was het vannacht ca 20%. Vond ik best veel. Was meer rond de 10% gewent. Wil er ook geen halszaak van maken maar ben even nieuwsgierig
Slaapstand staat aan en geen sensoren oid of tracking apps die draaien.
Ik red het net aan een dag (met half uurtje sport)
Kan me nog herinneren dat je in het verleden 2 dagen+nachten kon halen
Verwijderd
Wow, ik zat heel erg te twijfelen om AOD uit te zetten, omdat ik van mensen om mij heen hoorde dat het best veel batterij zou schelen, maar vind AOD echter een mooie functie, omdat de tijd altijd te zien is. Ik ben in de instellingen gedoken en heb de opties in de screenshot uitgezet. Man wat een verbetering in batterijduur zeg. Blijkbaar zorgen deze settings voor aardig wat battery drain.
:strip_exif()/f/image/AX41i0gZ4LkZrviCA4dEo8JZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb alles aan staan op de Watch en zit einde van de dag rond de 50% nog aan batterij. Als ik hardloop iets minder. Snachts aan de lader en volgende dag weer beginnen met 100%. Je koopt een Apple Watch niet voor de batterij denk ik, dan kun je beter een Garmin kopen bijvoorbeeld. Even snel bijladen kan ook nog als je bijvoorbeeld doucht. Snap dat batterij verhaal nooit zo eerlijk gezegd..
Ben ik met je eens hoor. Ik kom de dag ook prima door, kijk verder niet naar de batterij en alles staat aan. Ik was alleen even benieuwd naar ervaringen van anderen voor het geval er bij mij iets niet lekker zit.pdavie2311 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:44:
Ik heb alles aan staan op de Watch en zit einde van de dag rond de 50% nog aan batterij. Als ik hardloop iets minder. Snachts aan de lader en volgende dag weer beginnen met 100%. Je koopt een Apple Watch niet voor de batterij denk ik, dan kun je beter een Garmin kopen bijvoorbeeld. Even snel bijladen kan ook nog als je bijvoorbeeld doucht. Snap dat batterij verhaal nooit zo eerlijk gezegd..
©2004
Verwijderd
Bij mij is er de afgelopen dagen rond de 10% van af gegaan tijdens het slapen.hk12nl schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:40:
Ik snap dat batterij verhaal op zich best want je zou opzicht wel mogen verwachten dat Apple bij een 7e versie van zijn product de accuduur wel iets beter voor elkaar zou kunnen hebben dan nu het geval is.pdavie2311 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:44:
Het is natuurlijk voor iedereen anders en afhankelijk van het gebruik en met het gebruiken van het mobiele netwerk (cellular) wordt het ook niet beter natuurlijk.
Maar goed, de batterijduur is ook prima conform de opgave van Apple dus opzicht geen verrassing natuurlijk.
Ik zou in de toekomst wel graag eens een horloge zien dat de smartfuncties van Apple met sportfuncties van Garmin met een accuduur van een een week of zo.
Precies mijn punt! Geen verrassing! Je weet wat je koopt, als je tenminste voorwerk doet. 1-2 dagen batterij is een feit.TR1969 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:57:
[...]
Ik snap dat batterij verhaal op zich best want je zou opzicht wel mogen verwachten dat Apple bij een 7e versie van zijn product de accuduur wel iets beter voor elkaar zou kunnen hebben dan nu het geval is.
Het is natuurlijk voor iedereen anders en afhankelijk van het gebruik en met het gebruiken van het mobiele netwerk (cellular) wordt het ook niet beter natuurlijk.
Maar goed, de batterijduur is ook prima conform de opgave van Apple dus opzicht geen verrassing natuurlijk.
Ik zou in de toekomst wel graag eens een horloge zien dat de smartfuncties van Apple met sportfuncties van Garmin met een accuduur van een een week of zo.
Meestal een procent of 10-15. Gisteravond volgeladen om 22:30 daarna weer omgedaan. Op het moment zit die op 85%.hk12nl schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:40:
Ik heb sinds een paar weken mijn eerste Apple Watch (7, GPS-model). Hiervoor heb ik 4 jaar een Garmin gehad. In veel opzichten is de Apple Watch een verbetering maar ik heb toch ook wel echt punten waar ik me over verbaas of aan erger. Hieronder mijn ervaringen. Wellicht heb ik dingen gemist of hebben jullie tips over additionele apps of ander gebruik.
- De accuduur. Er wordt hierboven al over gesproken. Heb me natuurlijk voorbereid en ingesteld op een flink lagere accuduur dan bij m'n Garmin. Maar ik moet zeggen dat het me toch wel tegenvalt. Om 22.00 uur doe ik 'm om, en meestal ga ik om 23.00 slapen. Als ik dan weer wakker word staat de batterij al op 75%
En ja, ik heb de sleep-focus ingeschakeld dus display is gewoon uit.
- Hierop aanhakend: de slaapanalyse vind ik in vergelijking met de Garmin wel echt ondermaats. Garmin was niet perfect maar hier zie ik niet eens REM/light/deep-sleep. Aangezien ik helaas beroerd slaap vind ik de slaapanalyse wel belangrijk.
- Zo klopt de VO2-max berekening voor geen meter. Bij Garmin was dit nagenoeg hetzelfde als de VO2-max berekening die ik een sportlab heb laten doen. Lees online veel dezelfde verhalen overigens. Al van jaren terug, dus er lijkt geen verbetering in te zitten
- Geen mogelijkheid om hartslagzones toe te voegen en bijvoorbeeld een alarm als je boven of onder een bepaalde ingestelde zone komt.
- Bij het roeien worden het aantal slagen niet geteld.
- Geen mogelijkheid om de acivity rings echt aan te passen. De buitenste ring voor calorieën vind ik voor mijzelf irrelevant en zou ik veel liever een x-aantal stappen hebben.
Interessant...maar waar zit die instelling?
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:19:
Wow, ik zat heel erg te twijfelen om AOD uit te zetten, omdat ik van mensen om mij heen hoorde dat het best veel batterij zou schelen, maar vind AOD echter een mooie functie, omdat de tijd altijd te zien is. Ik ben in de instellingen gedoken en heb de opties in de screenshot uitgezet. Man wat een verbetering in batterijduur zeg. Blijkbaar zorgen deze settings voor aardig wat battery drain.
[Afbeelding]
Verwijderd
Settings > Display & Brightness > Always On. Hier zitten de 3 opties.robv73 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:40:
Interessant...maar waar zit die instelling?
[...]
Met de app autosleep krijg je meer inzicht in je slaap.sOid schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:53:
Ik heb sinds een paar weken mijn eerste Apple Watch (7, GPS-model). Hiervoor heb ik 4 jaar een Garmin gehad. In veel opzichten is de Apple Watch een verbetering maar ik heb toch ook wel echt punten waar ik me over verbaas of aan erger. Hieronder mijn ervaringen. Wellicht heb ik dingen gemist of hebben jullie tips over additionele apps of ander gebruik.Ik verbaas me ook over de gebrekkige sportfuncties.
- De accuduur. Er wordt hierboven al over gesproken. Heb me natuurlijk voorbereid en ingesteld op een flink lagere accuduur dan bij m'n Garmin. Maar ik moet zeggen dat het me toch wel tegenvalt. Om 22.00 uur doe ik 'm om, en meestal ga ik om 23.00 slapen. Als ik dan weer wakker word staat de batterij al op 75%
En ja, ik heb de sleep-focus ingeschakeld dus display is gewoon uit.
- Hierop aanhakend: de slaapanalyse vind ik in vergelijking met de Garmin wel echt ondermaats. Garmin was niet perfect maar hier zie ik niet eens REM/light/deep-sleep. Aangezien ik helaas beroerd slaap vind ik de slaapanalyse wel belangrijk.
Verder vind ik het echt een prettig ding met mooie features. Met de HomeAssistant app kan ik automations in m'n huis triggeren, vanaf de Watch. En de preview van de camera op iPhone vind ik ook bijzonder handig. Gebruik het regelmatig om ergens onder te kijken bijvoorbeeld. Eerder maakte ik dan een filmpje en keek het terug op iPhone maar nu kan ik het gewoon live zien.
- Zo klopt de VO2-max berekening voor geen meter. Bij Garmin was dit nagenoeg hetzelfde als de VO2-max berekening die ik een sportlab heb laten doen. Lees online veel dezelfde verhalen overigens. Al van jaren terug, dus er lijkt geen verbetering in te zitten
- Geen mogelijkheid om hartslagzones toe te voegen en bijvoorbeeld een alarm als je boven of onder een bepaalde ingestelde zone komt.
- Geen mogelijkheid om de acivity rings echt aan te passen. De buitenste ring voor calorieën vind ik voor mijzelf irrelevant en zou ik veel liever een x-aantal stappen hebben.
Met de app workoutdoors kan je hartslag zones instellen en meldingen daarop en daarmee kan je nog veel meer doen qua sport gebied
In het roei scherm van workoudoors zie ik iig ook strokes staan dus dat zou ook moeten werken.
Voor de ring met stappen heb je dacht ik wel een complicatie voor die je kan downloaden en denk dat je zelfs in de homeassistant app een complicatie kan maken waarin je zelf de gewenste gegevens kan zetten.
Zo had ik bijvoorbeeld in de zomer mijn zwembad temperatuur op m'n wachtface staan.
Vo2max werkt bij mij ook voor geen meter, maar exporteer mijn data via de app healthfit naar runalyze waar je weer een hoop analysis kan doen op de sport data zoals bijvoorbeel vo2max die bij mij toen ook overeen kwam met een sporttest.
[ Voor 4% gewijzigd door Tinusvolkel op 18-11-2021 11:12 ]
sOid schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:53:
Ik verbaas me ook over de gebrekkige sportfuncties.
Ik vraag me af wat Apple weerhoudt om dit soort functionaliteit in hun eigen apps te bouwen. Ze hebben uiteraard genoeg getalenteerde medewerkers om het te doen. Zijn ze bang dat ze de gemiddelde gebruiker overweldigen met te veel informatie? Of willen ze dit soort 3rd party apps de ruimte bieden om te blijven bestaan?Tinusvolkel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:10:
Met de app autosleep krijg je meer inzicht in je slaap.
Met de app workoutdoors kan je hartslag zones instellen en meldingen daarop en daarmee kan je nog veel meer doen qua sport gebied
In het roei scherm van workoudoors zie ik iig ook strokes staan dus dat zou ook moeten werken.
Voor de ring met stappen heb je dacht ik wel een complicatie voor die je kan downloaden en denk dat je zelfs in de homeassistant app een complicatie kan maken waarin je zelf de gewenste gegevens kan zetten.
Zo had ik bijvoorbeeld in de zomer mijn zwembad temperatuur op m'n wachtface staan.
Vo2max werkt bij mij ook voor geen meter, maar exporteer mijn data via de app healthfit naar runalyze waar je weer een hoop analysis kan doen op de sport data zoals bijvoorbeel vo2max die bij mij toen ook overeen kwam met een sporttest.
Ze richting zich met hun marketing voor de Watch ook duidelijk op het 'health' aspect, maar zodra je een beetje serieus wilt sporten en slaap herstel wilt bijhouden ontbreekt het aan functionaliteit. (Zolang je geen 3rd party apps installeert) Er zal wel een reden zijn dat ze het meer als een 'casual' smartwatch willen profileren en niet direct het vaarwater van Garmin, Polar, ect. willen betreden.
Always On uitzetten overwegen vind ik al best wel ver gaan. Dat is een functie waar menig AW gebruiker naar uit heeft gekeken en eindelijk vanaf series 5 aanwezig is.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:19:
[Afbeelding]
Zijn er hier dan echt mensen die moeite hebben met het doorbrengen van één dag met de AW vanaf series 5? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Ik haal met gemak een dag en ik ben een super drukke ondernemer die ook nog eens verschrikkelijk veel sport (met muziek aan) en ik haal met gemak een dag (met alle functies aan). Het uitzetten van functies zou voor mij betekenen dat ik zou stoppen met de AW en wat anders zou gaan kopen. Ik hou er namelijk niet van om mezelf te beperken, want dan zou ik liever denken in oplossingen en onderweg laden bijv. via een accupack oid. Ook niet mijn voorkeur, maar dan kan je iig door.
I don't have dreams, I have goals!!
Verwijderd
AOD staat bij mij nu ook gewoon aan, het is meer dat als ik niet naar de Watch kijk, de meldingen niet getoond hoeven te worden en blijkbaar door dit uit te zetten scheelt het al heel veel batterij, maar kan ik AOD gewoon aan laten staan.Redondo1982 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:54:
[...]
Always On uitzetten overwegen vind ik al best wel ver gaan. Dat is een functie waar menig AW gebruiker naar uit heeft gekeken en eindelijk vanaf series 5 aanwezig is.
Zijn er hier dan echt mensen die moeite hebben met het doorbrengen van één dag met de AW vanaf series 5? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Ik haal met gemak een dag en ik ben een super drukke ondernemer die ook nog eens verschrikkelijk veel sport (met muziek aan) en ik haal met gemak een dag (met alle functies aan). Het uitzetten van functies zou voor mij betekenen dat ik zou stoppen met de AW en wat anders zou gaan kopen. Ik hou er namelijk niet van om mezelf te beperken, want dan zou ik liever denken in oplossingen en onderweg laden bijv. via een accupack oid. Ook niet mijn voorkeur, maar dan kan je iig door.
Ga ik naar kijken, dankjewel!Tinusvolkel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:10:
[...]
Met de app autosleep krijg je meer inzicht in je slaap.
Daar verbaas ik me dus ook over. Zijn toch wel vrij basic (sport)functies die ik benoem. Overigens vind ik in zekere zin dat er nu ook al een informatie overload is. Er worden, in mijn ogen stuk minder nuttige, dingen vastgelegd zoals balans, hoeveel tijd je op 1 voet doorbrengt bij het lopen, traploopsnelheid, walking asymmetry...PepieMax schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:15:
[...]
[...]
Ik vraag me af wat Apple weerhoudt om dit soort functionaliteit in hun eigen apps te bouwen. Ze hebben uiteraard genoeg getalenteerde medewerkers om het te doen. Zijn ze bang dat ze de gemiddelde gebruiker overweldigen met te veel informatie? Of willen ze dit soort 3rd party apps de ruimte bieden om te blijven bestaan?
Ze richting zich met hun marketing voor de Watch ook duidelijk op het 'health' aspect, maar zodra je een beetje serieus wilt sporten en slaap herstel wilt bijhouden ontbreekt het aan functionaliteit. (Zolang je geen 3rd party apps installeert) Er zal wel een reden zijn dat ze het meer als een 'casual' smartwatch willen profileren en niet direct het vaarwater van Garmin, Polar, ect. willen betreden.
Vast nuttig voor sommige mensen, maar kan me niet voorstellen dat die groep groter is dan de groep die wat heeft aan ingebouwde ondersteuning van o.a. hartslagzones.
Nieuwe Watch 7 ter vervanging van mijn Watch 1, kuch ja flinke vooruitgang.
Werkt fijn en groot display is echt een verbetering. Heb alleen 1 issue. En dat is Siri. Wanneer ik Siri gebruik voor speech to text in bijv het berichten (iMessage) gedeelte dan blijft deze maar laden. Alsof hij wel je speech hoort, zie immers ook beweging, maar niks omzet in tekst. Best vreemd.
Op de iPhone werkt het wel.
Iemand een idee? Ik heb alle settings al nagekeken.[
Edit: opgelost. Beetje verwarrend. Blijkbaar is dit audio versturen en geen speech to text
Werkt fijn en groot display is echt een verbetering. Heb alleen 1 issue. En dat is Siri. Wanneer ik Siri gebruik voor speech to text in bijv het berichten (iMessage) gedeelte dan blijft deze maar laden. Alsof hij wel je speech hoort, zie immers ook beweging, maar niks omzet in tekst. Best vreemd.
Op de iPhone werkt het wel.
Iemand een idee? Ik heb alle settings al nagekeken.[
Edit: opgelost. Beetje verwarrend. Blijkbaar is dit audio versturen en geen speech to text
[ Voor 59% gewijzigd door martinvdm op 20-11-2021 20:23 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Watch OS 8.1.1 is uit voor Watch S7. Hierin verbetering t.a.v. opladen.......
Mijn eerste volledige dag met de nieuwe Apple Watch. Vanochtend om 05.30 uur van de lader gepakt. Alles staat aan, AOD met alle opties aangevinkt.
Gewoon normaal gebruik gedurende de dag. Appjes lezen, standaard antwoord verzenden. Uiteraard ook nog een beetje spelen en instellen, hij is tenslotte wel nieuw.
Nu, ruim 15 uur later heb ik nog 38% over. Ik ben zéér tevreden!
Gewoon normaal gebruik gedurende de dag. Appjes lezen, standaard antwoord verzenden. Uiteraard ook nog een beetje spelen en instellen, hij is tenslotte wel nieuw.
Nu, ruim 15 uur later heb ik nog 38% over. Ik ben zéér tevreden!
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Toevallig iemand hier met een AW 7 aluminium blauw die wat foto’s wil plaatsen met andere bandjes dan het blauwe sportband? Weet dat je de vele combinaties ook op de Apple site (Watch Studio) kunt maken maar echte foto’s zijn toch duidelijker.
Sta op het punt de blauwe te kopen maar twijfel een beter of er wel genoeg mooie combinatie mogelijkheiden zijn
Sta op het punt de blauwe te kopen maar twijfel een beter of er wel genoeg mooie combinatie mogelijkheiden zijn
Sorry, maar dit formaat is veel te groot voor jouw pols. Zelf heb ik grote handen, redelijke pols, maar na verschillende test fittings in de shops denk ik dat, zelfs voor grotere polsen en mannen, de kleinere Apple Watch het 'correcte' formaat is (esthetisch gezien en naar de normen van normale horloges). En nu zeker omdat de 7 in beide formaten nog een mm groter is. Je krijgt dan al snel het idee van een 'plaat op je pols'SML1992 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:54:
Vandaag een bandje gekocht voor het zwemmen, wat ik liever niet doe met de braided loop. Twijfelde tussen Abyss Bleu en Donkere Kers, toch voor het laatste gegaan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Redondo1982 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:56:
[...]
Ik denk dat je zelf al aangegeven hebt dat het dus een impuls-aankoop is geweest. Je gebruikt hem niet om te sporten en je draagt graag 'mooie' horloges. Zo klaar als een klontje dus...terugsturen.
pdavie2311 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:22:
[...]
Hoezo kort door de bocht? Hij heeft toch grotendeels gelijk? Heb je je wel goed ingelezen wat de Watch allemaal voor jou kan toevoegen in het dagelijks gebruik? Ipv een “ normaal “ horloge, zou je hem mooi genoeg vinden om dagelijks te dragen? Niet het geval dus naar het schijnt en toch heb je hem gekocht. Dat maakt het toch grotendeels een impuls aankoop? Ongeacht of je nu wel al hebt overwogen of niet.
giantgiantus schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:58:
[...]
Je hebt iets gekocht waar je inderdaad niets aan hebt zo klinkt het. Een Apple Watch is een activity tracker en een verlenging van je smartphone scherm aan je pols. Als je daar geen meerwaarde in ziet heb je iets verkeerds gekocht en had je denk ik beter van te voren na kunnen denken waar je hem voor wilde gebruiken?
En bovenstaande is typisch een voorbeeld van de "zieligste" kant van GoT. In het algemeen genoeg goeie gesprekken te vinden hier, maar dat pedante, pretentieuze en vingerwijzende kantje zit er bij sommige gebruikers zo diep ingebakken.Redondo1982 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:57:
[...]
Hoezo ongeïnformeerd? Ik heb duidelijk je eerste reactie gelezen waarin je dit allemaal aangeeft. Je geeft zelfs aan dat je niet zo goed weet wat het voor je toevoegt. Nu hoeft dat ook niet als je het erbij koopt, zoals velen. Echter komen die hier ook niet met een verhaal en vragen ook niet om iemands mening.
...

En dan vooral heel moraliserend op dezelfde kar springen. Want iedereen is uiteraard feilloos. En met minieme kritiek op het favoriete speeltje, wordt je weggezet alsof je zelf het probleem bent, ipv de marketing of het product.
Het woordje 'impulsaankoop' heeft zeer zeker wel een negatieve connotatie. Alsof het een simpele sukkel betreft die zichzelf niet onder controle heeft. De persoon in kwestie geeft nota bene zelf al aan dat hij zich sinds AW1 bijleest.
Dan nog is het perfect mogelijk dat een product, in het echt, in je handen, in dagelijks gebruik, niet helemaal voldoet aan wat je er van verwacht had. Je kan 20 keer de marketing 'blurb' lezen op de website, reviews en youtube bekijken, maar in het echt toch een aantal punten vaststellen die je niet had verwacht. Duh

Alsof iedereen trouwens een no-life student is die zich eerst 6 maand kan en moet 'inlezen' (nog zo'n volledig uitgewoond begrip hier) in een onderwerp alvorens iets te kopen. Consumeren is sowieso niet rationeel en op gevoel, want eigenlijk heb je niets nodig. Afhankelijk van de persoon is 500 euro echt geen onoverkomelijke uitgave. Die persoon zal er echt geen boterham minder door eten.
Wat betreft mezelf. Ik heb me ook sinds de AW1 'ingelezen'
Ik besef dat het, objectief gezien, niets voor mij is, en dat ik dit eigenlijk niet nodig heb. Maar omdat ik al volledig in het apple eco-systeem zit (macbook pro, iPad, iPhone, Airpods, Airpods Pro, enz...) knaagt het ELK JAAR opnieuw om toch een apple watch te halen. Voor de 'heb'. Ook al vind ik het ontwerp niet echt stijlvol, kan ik totaal niet akkoord gaan met dagelijks laden (het is wat het is, maar daarom hoef ik 'm dus ook niet), en kan ik nog wel een aantal andere minpunten bedenken.
Ik kan mezelf vrij goed beheersen, en na een maandje of twee ebt dat gevoel wel weg en denk ik er niet meer aan. Dus ik had ook gemakkelijk die persoon kunnen zijn die, ondanks goede voorkennis, een apparaat had aangeschaft die niet aan z'n wensen voldoet.
Aan de andere kant, ik ben sinds kort op zoek naar een echte sport watch. Een watch die ik enkel zou dragen bij het sporten, aangezien ik verder liever analoge horloges draag of helemaal niets. Dus overweeg ik toch (omwille van het apple eco-systeem) een Apple Watch SE. 299 euro is nog aan de goede kant van 'playmoney' om zonder spijt even te proeven. Ook al ligt 'ie erna vaker in de kast dan aan m'n pols.
Het aantal punten waarop de SE verschilt van de 7 boeit me totaal niet (ECG, O2 sensor, schermgrootte en snelladen voornamelijk). Dus de SE is nog steeds prima, en verder nagenoeg dezelfde watch als de 7. Die zou ik dan enkel omdoen voor 'health' (sport) en niets anders, zoals ik dat met een garmin/polar zou doen. Ik ga me even 'inlezen' of dat een goed idee is.

Als hij dat toch mooi vindt…Amos_x schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:06:
[...]
Sorry, maar dit formaat is veel te groot voor jouw pols. Zelf heb ik grote handen, redelijke pols, maar na verschillende test fittings in de shops denk ik dat, zelfs voor grotere polsen en mannen, de kleinere Apple Watch het 'correcte' formaat is (esthetisch gezien en naar de normen van normale horloges). En nu zeker omdat de 7 in beide formaten nog een mm groter is. Je krijgt dan al snel het idee van een 'plaat op je pols'
En het scherm is groter, niet de kast.
Ik ben een vrouw en heb ook de 45 mm. Ik vind het kleine model te priegelig.
Wat is de norm? Dat is toch persoonlijk???
@Amos_x ik zou even je projectiebril afzetten. We geven je gewoon heel normaal antwoord op je vraag. Denk dat je je wellicht wat te snel aangevallen voelt.
En misschien ben ik helemaal gek. Maar in je eigen post veroordeel je iemand. Probeer beetje te reflecteren. Succes!
En misschien ben ik helemaal gek. Maar in je eigen post veroordeel je iemand. Probeer beetje te reflecteren. Succes!
[ Voor 25% gewijzigd door giantgiantus op 21-11-2021 12:54 ]
Ik ben niet de persoon op wie toen geantwoord werd. Ik ventileer even op de algemene teneur in dit soort topics en de belerende toon van de posts.giantgiantus schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:52:
@Amos_x ik zou even je projectiebril afzetten. We geven je gewoon heel normaal antwoord op je vraag. Denk dat je je wellicht wat te snel aangevallen voelt.
Misschien ervaar je het als belerend. Maar als ik mijn eigen post maar ook de andere lees vind ik ze juist heel feitelijk. Je geeft aan: Watch valt tegen want gebruik hem eigenlijk niet voor a en b. Reacties: dan is het geen gelukkige koop want de Watch is nu precies voor a en b.Amos_x schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:02:
[...]
Ik ben niet de persoon op wie toen geantwoord werd. Ik ventileer even op de algemene teneur in dit soort topics en de belerende toon van de posts.
Sorry. Ik snap je reactie in dezen echt niet. Vaak zat zie ik belerende berichten maar in jouw geval zie ik het gewoon niet.
De reactie van Amos vind ik wel begrijpelijk, met het doorlezen van het topic had ik dezelfde soort gevoelens maar vond het onnodig om dit te uiten. Dat de reacties 'feitelijk duidelijk waren' is ook vrijwel alles mee gezegd. Iemand ongevraagd advies geven of de les proberen te lezen over zijn/haar handelen kan al snel overkomen als een wijsneus, vooral als je de persoon in kwestie niet eens kent. Maar goed, misschien is het de ongefilterde Nederlandse botheid die bij sommigen naar boven komt drijven.giantgiantus schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:07:
[...]
Misschien ervaar je het als belerend. Maar als ik mijn eigen post maar ook de andere lees vind ik ze juist heel feitelijk. Je geeft aan: Watch valt tegen want gebruik hem eigenlijk niet voor a en b. Reacties: dan is het geen gelukkige koop want de Watch is nu precies voor a en b.
Sorry. Ik snap je reactie in dezen echt niet. Vaak zat zie ik belerende berichten maar in jouw geval zie ik het gewoon niet.
Verder heeft het ook weinig zin om er over door te gaan. Er zal zo wel een moderator binnen komen die deze reacties knipt aangezien ze geen relatie hebben met de ervaringen van de Apple Watch.
Voor het geschetse gebruik is dat waarschijnlijk inderdaad de beste keuze. Afgezien van hoe serieus je het sporten neemt is het gebruik van 3rd party apps misschien beter (zoals vermeld in enkele reacties hierboven). Het dagelijks laden is voor mij ook het grootste struikelblok voor de aanschaf ervan. Mijn Polar gaat ongeveer een week mee met 4 tot 5 keer een uur sporten.Amos_x schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:06:
Aan de andere kant, ik ben sinds kort op zoek naar een echte sport watch. Een watch die ik enkel zou dragen bij het sporten, aangezien ik verder liever analoge horloges draag of helemaal niets. Dus overweeg ik toch (omwille van het apple eco-systeem) een Apple Watch SE. 299 euro is nog aan de goede kant van 'playmoney' om zonder spijt even te proeven. Ook al ligt 'ie erna vaker in de kast dan aan m'n pols.
Poeh! Veel tekst! En het heeft helemaal niks te maken met fanboys of het niet mogen hebben van kritiek op Apple! Dat heb ik immers vaak zelf ook.Amos_x schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:06:
[...]
Sorry, maar dit formaat is veel te groot voor jouw pols. Zelf heb ik grote handen, redelijke pols, maar na verschillende test fittings in de shops denk ik dat, zelfs voor grotere polsen en mannen, de kleinere Apple Watch het 'correcte' formaat is (esthetisch gezien en naar de normen van normale horloges). En nu zeker omdat de 7 in beide formaten nog een mm groter is. Je krijgt dan al snel het idee van een 'plaat op je pols'
[...]
[...]
[...]
[...]
En bovenstaande is typisch een voorbeeld van de "zieligste" kant van GoT. In het algemeen genoeg goeie gesprekken te vinden hier, maar dat pedante, pretentieuze en vingerwijzende kantje zit er bij sommige gebruikers zo diep ingebakken.![]()
(impuls, beter nadenken, ...)
En dan vooral heel moraliserend op dezelfde kar springen. Want iedereen is uiteraard feilloos. En met minieme kritiek op het favoriete speeltje, wordt je weggezet alsof je zelf het probleem bent, ipv de marketing of het product.
Het woordje 'impulsaankoop' heeft zeer zeker wel een negatieve connotatie. Alsof het een simpele sukkel betreft die zichzelf niet onder controle heeft. De persoon in kwestie geeft nota bene zelf al aan dat hij zich sinds AW1 bijleest.
Dan nog is het perfect mogelijk dat een product, in het echt, in je handen, in dagelijks gebruik, niet helemaal voldoet aan wat je er van verwacht had. Je kan 20 keer de marketing 'blurb' lezen op de website, reviews en youtube bekijken, maar in het echt toch een aantal punten vaststellen die je niet had verwacht. Duh
Alsof iedereen trouwens een no-life student is die zich eerst 6 maand kan en moet 'inlezen' (nog zo'n volledig uitgewoond begrip hier) in een onderwerp alvorens iets te kopen. Consumeren is sowieso niet rationeel en op gevoel, want eigenlijk heb je niets nodig. Afhankelijk van de persoon is 500 euro echt geen onoverkomelijke uitgave. Die persoon zal er echt geen boterham minder door eten.
Wat betreft mezelf. Ik heb me ook sinds de AW1 'ingelezen'Ik heb een vrij goed beeld van wat het apparaat kan en niet kan. Heb er vaak genoeg in de stores mee gepield en een aantal keren eentje omgedaan van een collega.
Ik besef dat het, objectief gezien, niets voor mij is, en dat ik dit eigenlijk niet nodig heb. Maar omdat ik al volledig in het apple eco-systeem zit (macbook pro, iPad, iPhone, Airpods, Airpods Pro, enz...) knaagt het ELK JAAR opnieuw om toch een apple watch te halen. Voor de 'heb'. Ook al vind ik het ontwerp niet echt stijlvol, kan ik totaal niet akkoord gaan met dagelijks laden (het is wat het is, maar daarom hoef ik 'm dus ook niet), en kan ik nog wel een aantal andere minpunten bedenken.
Ik kan mezelf vrij goed beheersen, en na een maandje of twee ebt dat gevoel wel weg en denk ik er niet meer aan. Dus ik had ook gemakkelijk die persoon kunnen zijn die, ondanks goede voorkennis, een apparaat had aangeschaft die niet aan z'n wensen voldoet.
Het aantal punten waarop de SE verschilt van de 7 boeit me totaal niet (ECG, O2 sensor, schermgrootte en snelladen voornamelijk). Dus de SE is nog steeds prima, en verder nagenoeg dezelfde watch als de 7. Die zou ik dan enkel omdoen voor 'health' (sport) en niets anders, zoals ik dat met een garmin/polar zou doen. Ik ga me even 'inlezen' of dat een goed idee is.
Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een impuls aankoop. Ondanks alle “ dure “ woorden die je in je betoog gebruikt. Prima dat je je verder gaat inlezen, alleen maar goed! 😉
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik kan het niet echt goed vinden ergens maar ik heb de volgende situatie: Als ik de watch draag dan worden smsjes etc getoond op de watch. Ik heb echter 1 nummer in mn iphone ingesteld als Altijd aan voor noodgevallen met daaraan gekoppeld een alarmerende sms toon. Dit omdat het een bedrijfskritisch proces is en ik smsjes daarvan dus niet wil missen. Op de watch komt het echter gewoon binnnen als een normaal smsje, dus standaart piepje. En vooral snachts word ik daar niet wakker van. Oplossing zou zijn om smsjes op de watch uit te zetten, maar dan mis je het smsje zelfs helemaal als ik mn iphone niet bij me heb...
Ja mag je vinden, mij interesseert het niet zo wat jij 'correct' vindt...Amos_x schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:06:
[...]
Ik vind juist dat mensen met een spekpols en van die kolenschoppen beter niks om hun pols kunnen hebben. Vind het meer correct als die polsen verborgen blijven
Ik heb ook verschillende testfittings gedaan, en naar esthetische normen en adviezen deze grootte gekozen. Ik heb hem ook nog eens voor mezelf gekocht, niet voort de mening van een 'gekke' ander.
Eerste factuur ontvangen na het bestellen van de watch bij t-mobile. Er staat bij mij op de factuur geen 5 maar 10 euro voor de maandelijse multisim. Dit is dus fout, de klantservice had aangegeven mocht dit gebeuren dat ik moet contact opnemen om het te fixen.
Heb een tijdje gelee weer mijn normale horloge om gehad om het uurwerk zichzelf te laten opdraaien/keertje te laten snorren. Had de bewegingsdoelen voor de dag al gehaald, ik heb m'n gezondheid wel goed opgeschroefd qua bewegen sinds ik het ding heb. Kan me niet snel een situatie bedenken waarin ik alleen een horloge om doe: uit eten misschien? Betaal meestal met AP met de watch, dus alleen als ik niet hoef te betalen?BeQuietAndDrive schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:15:
Dat zie ik wel eens inderdaad. JLC links en Apple Watch rechts. Neem dan een whoop... ik vind het persoonlijk geen gezicht. Maar ieder zijn ding, he
Ik gebruik mijn Apple Watch echt voornamelijk voor workouts en golf, en toch overdag stiekem best handig met notificaties en zo. Daarbuiten wissel ik het af met de Speedy.
Notificaties boeien mij niet zo, zie heel veel mensen continu loeren omdat er weer een berichtje aanwaait maar niks is belangrijk genoeg om continu mijn AW-accu leeg te trekken. 2FA-codes en unlocken mac gebruik ik em ook veel voor. Heb wel eens gedacht om hem toch rechts om te doen als ik links horloge draag overdag, maar dan onzichtbaar onder de mouw. Zou ik hem anders als zakhorloge moeten dragen ofzo? Om de enkel? In bh opbergen?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dan zou ik met die trilling een andere plek kiezen
Ik heb ook even een vraagje. Ik heb op mijn iPhone altijd dat "tik" geluid uit, voor sommige irritant, voor mij wel handig. Nu is het probleem dat ik verder geen enkel geluid wil op mijn iPhone of Watch. Als ik het geluid uitzet van bijvoorbeeld whatsapp, trilt de watch ineens ook niet meer. De enige optie om mijn iPhone stil te houden is hem helemala op stil te zetten, dan werkt het trillen op de watch en is ze stil maar... dan is dus ook het tikgeluid weg. Is dit op te lossen? Ik vind het een beetje vreemd dat geluiden uitschakelen op de iPhone ook de tril uitschakeld op de watch. Ik heb de 7 en pas een weekje in bezit, dus misschien heb ik verkeerde settings.
Is het mogelijk om de tijd aan te passen die staat voor het handenwassen? Ik heb altijd geleerd om 30 seconden i.p.v. 20 seconden mijn handen te wassen en erger me aan dat ik eerder 'beloond' word door de watch. Zou hem graag willen ophogen maar kan geen instelling vinden die dat toelaat.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Poeh, ik vind die 20sec al lang duren, haha!jdh009 schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:17:
Is het mogelijk om de tijd aan te passen die staat voor het handenwassen? Ik heb altijd geleerd om 30 seconden i.p.v. 20 seconden mijn handen te wassen en irriteer me eraan dat ik eerder 'beloond' word door de watch. Zou hem graag willen ophogen maar kan geen instelling vinden die dat toelaat.
Ik heb deze instelling juist uitgeschakeld omdat ik 20 sec. al te lang vind.jdh009 schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:17:
Is het mogelijk om de tijd aan te passen die staat voor het handenwassen? Ik heb altijd geleerd om 30 seconden i.p.v. 20 seconden mijn handen te wassen en erger me aan dat ik eerder 'beloond' word door de watch. Zou hem graag willen ophogen maar kan geen instelling vinden die dat toelaat.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Nee dat kan niet, 20 seconden is de norm en vandaar dat Apple die heeft overgenomen.jdh009 schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:17:
Uitzetten omdat je het met 30 seconden toch al goed doet en daarom het hulpmiddel niet nodig hebt kan wel:
:strip_exif()/f/image/fuzY9cCkl5jue0pWIKAnooeU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 22-11-2021 21:12 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Net de “Apple Watch Series 6 Sport 40mm Gold” besteld voor haar. Verwacht niet dat die veel goedkoper wordt dan €369 en wou haar ook niet afschepen met een SEkever678 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 00:47:
Mijn vriendin (jarenlang Android fanaat) was aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon. Had tegen haar gezegd dat als ze een iPhone zou nemen ze een Apple Watch voor haar verjaardag krijgt.
Vandaag: “heb een iPhone besteld hoor”. Had totaal niet zien aankomen dat ze het daadwerkelijk zou doen maar gezien ze halverwege december jarig is moet er nu gekeken worden naar een horloge.
Een SE 40MM kost circa €290
Een S6 40MM kost circa €370
Kijkend naar de verschillen tussen de horloges en het prijsverschil neig ik naar de SE; ik zag alleen dat de rode versie van de S6 voor €325 te krijgen is. Voor €35 meer een upgrade van de SE naar een S6 lijkt me de moeite wel waard.
Verwachten jullie dat de prijzen van de S6 40MM met andere kleuren ook nog gaan zakken? En ze heeft een rode IPhone 13 besteld : zal dit qua kleur matchen met de rode S6?
Eventueel andere tips?
Bedankt voor de reacties
Mag ik heel brutaal vragen wat jouw polsomvang is?Serena schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:40:
[...]
Als hij dat toch mooi vindt…
En het scherm is groter, niet de kast.
Ik ben een vrouw en heb ook de 45 mm. Ik vind het kleine model te priegelig.
Wat is de norm? Dat is toch persoonlijk???
Ik twijfel zo enorm tussen de 41 mm en de 45mm.
Ik zou ze beide bestellen en dan 1 terugsturen. Apple heeft echt prima service.Neith schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:56:
[...]
Mag ik heel brutaal vragen wat jouw polsomvang is?
Of 'gewoon' even passen bij een Apple Store/AMAC of whatever. Stuk beter voor het milieu en minder 'hufterig'.
Ik heb geen flauw idee, maar ik ben maar 1.60 m. Redelijk klein dus…Neith schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:56:
[...]
Zo ziet het in ieder geval uit.
:strip_exif()/f/image/Ni5KKm7nrg4e19Wi0AP4p1Jg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfelde ook enorm voor de aanschaf van m'n eerste Apple Watch (Series 7). Ben ze dan beide gaan passen in een lokale Apple retailer. Daar redelijk snel beslist dat de 45mm versie toch beter was.Neith schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:56:
[...]
mijn pols omtrek is 171mm (Man)
Heb hem nu een aantal dagen en geen moment spijt dat ik de grotere versie genomen heb. Ik slaap ook met de watch.
Edit: Dit filmpje heeft mij ook wel geholpen: YouTube: The Ultimate Apple Watch Series 7 Size Comparison (Al raad deze Youtuber wel de kleinere versie aan.)
[ Voor 17% gewijzigd door Witte_200 op 23-11-2021 16:34 . Reden: toevoegen filmpje ]
hoi allemaal,
ik ben nu al een paar jaartjes eigenaar van een AW, heb er al verschillende versleten. Ik ben nu wel geïnteresseerd geraakt naar de AW7, misschien dat ik dit jaar ook al de cellular versie wil gaan gebruiken. Zeker met oog op sporten (fitness, mountainbiken, hardlopen of wandelen) is het dan heerlijk om toch bereikbaar te kunnen blijven mocht er wat zijn, maar ook die iPhone niet bij te hebben.
Nu heb ik een abonnement bij KPN en die ondersteund het nog niet, dus in het begin zal ik het nog niet gebruiken. Maar ik verwacht eerlijk gezegd wel dat zij er ook uiteindelijk mee komen.
Heeft iemand hier ervaring met de AW7 als je cellular uit zet, is het dan een gewone AW7 GPS qua batterij etc en zal hij dan ook gewoon precies hetzelfde doen? Dit is een klein beetje mijn idee nog, ik wil namelijk geen concessies doen omdat ik de functies dan ook nu nog niet kan gebruiken.
Hopelijk kan iemand mij hier wijzer in maken. Dat efficiëntere scherm spreekt mij sowieso wel aan, dat zal enorm schelen voor het oog. Nog meer mensen die van een 5 of 6 naar de 7 gegaan zijn en hoe bevalt het " grotere" scherm?
ik ben nu al een paar jaartjes eigenaar van een AW, heb er al verschillende versleten. Ik ben nu wel geïnteresseerd geraakt naar de AW7, misschien dat ik dit jaar ook al de cellular versie wil gaan gebruiken. Zeker met oog op sporten (fitness, mountainbiken, hardlopen of wandelen) is het dan heerlijk om toch bereikbaar te kunnen blijven mocht er wat zijn, maar ook die iPhone niet bij te hebben.
Nu heb ik een abonnement bij KPN en die ondersteund het nog niet, dus in het begin zal ik het nog niet gebruiken. Maar ik verwacht eerlijk gezegd wel dat zij er ook uiteindelijk mee komen.
Heeft iemand hier ervaring met de AW7 als je cellular uit zet, is het dan een gewone AW7 GPS qua batterij etc en zal hij dan ook gewoon precies hetzelfde doen? Dit is een klein beetje mijn idee nog, ik wil namelijk geen concessies doen omdat ik de functies dan ook nu nog niet kan gebruiken.
Hopelijk kan iemand mij hier wijzer in maken. Dat efficiëntere scherm spreekt mij sowieso wel aan, dat zal enorm schelen voor het oog. Nog meer mensen die van een 5 of 6 naar de 7 gegaan zijn en hoe bevalt het " grotere" scherm?
Ik kom van een 4 en heb ook de 7 cellular gekozen, ondanks dat Vodafone het nog niet ondersteunt. Ik verwacht dat ze niet achter zullen blijven, dus het zal niet al te lang meer duren.rCk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:06:
hoi allemaal,
Wàt een vooruitgang, veel sneller, groter scherm, alles werkt gewoon zoals je gewend bent.
KPN blijft teleurstellend stil omtrent de 4g ondersteuning. Zodra ik kan switchen ga ik over naar t mobile
Hoe is jullie ervaring met overschakelen van de Watch van bluetooth naar wifi?
Als mijn telefoon zich op een andere verdieping bevindt dan mijn Watch, dan valt de bluetooth verbinding met de iPhone weg. Het duurt dan vrij lang voordat de Watch (series 3) overschakelt naar wifi. In sommige gevallen moet ik zelfs via de instellingen op de Watch alsnog geforceerd verbinding maken. Aantikken van het netwerk is dan voldoende (wachtwoord in vullen is niet nodig).
Ben benieuwd of het overschakelen naar wifi met de nieuwere modellen beter/sneller gaat.
Als mijn telefoon zich op een andere verdieping bevindt dan mijn Watch, dan valt de bluetooth verbinding met de iPhone weg. Het duurt dan vrij lang voordat de Watch (series 3) overschakelt naar wifi. In sommige gevallen moet ik zelfs via de instellingen op de Watch alsnog geforceerd verbinding maken. Aantikken van het netwerk is dan voldoende (wachtwoord in vullen is niet nodig).
Ben benieuwd of het overschakelen naar wifi met de nieuwere modellen beter/sneller gaat.
Ik heb een AW5 cellular (destijds bij Amazon.fr gekocht, gewoon omdat ik een stalen AW wilde). Als je geen cellular SIM activeert, gedraagt ie zich gewoon als een GPS/WiFi AW. Met dezelfde standby tijd. Enige uitzondering is dat je met de cellular AW ook zonder actieve SIM noodoproepen (112) kunt doen, ook als je je Iphone niet bij je hebt of leeg is of zo.rCk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:06:
Zo, dat is een goed punt waar ik nog nooit over nagedacht heb. Ik heb een AW voor de kleine besteld, maar gelukkig met cellular. Hij heeft nu nog Vodafone en die biedt geen AW ondersteuning. Geeft me toch wel een veiliger gevoel op de één of andere manier.Of-Aaargh schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:04:
[...]
Ik heb een AW5 cellular (destijds bij Amazon.fr gekocht, gewoon omdat ik een stalen AW wilde). Als je geen cellular SIM activeert, gedraagt ie zich gewoon als een GPS/WiFi AW. Met dezelfde standby tijd. Enige uitzondering is dat je met de cellular AW ook zonder actieve SIM noodoproepen (112) kunt doen, ook als je je Iphone niet bij je hebt of leeg is of zo.
Heeft hier iemand een AW7 icm een charging stand in gebruik? Ik krijg spoedig een AW7 en wil eigenlijk een stand waarop ik mijn iPhone 13 pro, mijn airpods pro en mijn AW7 tegelijk wil oplaten. Enige punt is: Ik wil wel dat de AW7 zo snel mogelijk wordt opgeladen als de AW geladen kan worden en niet beperkt wordt door andere factoren.
Ja, ik heb de Belkin 3-1. Zie link:Limbeckx schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:57:
Heeft hier iemand een AW7 icm een charging stand in gebruik? Ik krijg spoedig een AW7 en wil eigenlijk een stand waarop ik mijn iPhone 13 pro, mijn airpods pro en mijn AW7 tegelijk wil oplaten. Enige punt is: Ik wil wel dat de AW7 zo snel mogelijk wordt opgeladen als de AW geladen kan worden en niet beperkt wordt door andere factoren.
https://www.belkin.com/nl...h-magsafe-15w/p/p-wiz009/
Hier eindelijk de AW7 midnight GPS met leather link band binnen. Heb hem alleen weer in de verpakking gedaan om me te beraden wat te doen.
De band is beschikbaar in 2 maten. Netjes m'n pols opgemeten, 18cm (series 0 heeft altijd in gaatje 3 gezeten van de siliconen band = 19cm) dus prima. Val ik netjes in het midden van M/L:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iEcHsteYgdPZPeXpRtWRUH3E.jpg?f=user_large)
Maar als ik hem om doe stoor ik me ontzettend aan de mega overlap en het aanzicht
:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hS6ui9JeOioJn7cbzBhdwnT3.jpg?f=user_large)
Ik kan me niet voorstellen dat ik niet veel beter de S/M had kunnen kiezen. Helaas geen Apple Store in de buurt dus even bellen hoe ik dit kan omwisselen.
De band is beschikbaar in 2 maten. Netjes m'n pols opgemeten, 18cm (series 0 heeft altijd in gaatje 3 gezeten van de siliconen band = 19cm) dus prima. Val ik netjes in het midden van M/L:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iEcHsteYgdPZPeXpRtWRUH3E.jpg?f=user_large)
Maar als ik hem om doe stoor ik me ontzettend aan de mega overlap en het aanzicht
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hS6ui9JeOioJn7cbzBhdwnT3.jpg?f=user_large)
Ik kan me niet voorstellen dat ik niet veel beter de S/M had kunnen kiezen. Helaas geen Apple Store in de buurt dus even bellen hoe ik dit kan omwisselen.
6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L
Ja, ik denk dat de S/M ook beter zal staan en je minder zal storen. Het is nu net een te grote riem om je broek.Luc S schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:10:
Hier eindelijk de AW7 midnight GPS met leather link band binnen. Heb hem alleen weer in de verpakking gedaan om me te beraden wat te doen.
[Afbeelding]
Maar als ik hem om doe stoor ik me ontzettend aan de mega overlap en het aanzicht:
[Afbeelding]
Wow wat een prijs! En zie daar niet bij staat die de aw7 ook snel oplaad.Redondo1982 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:10:
[...]
Ja, ik heb de Belkin 3-1. Zie link:
https://www.belkin.com/nl...h-magsafe-15w/p/p-wiz009/
Nee, hier zit niet de nieuwe AW snellader in. Misschien dat ie snel gaat komen als update. Hij is prijzig, maar in mijn optiek het geld meer dan waard. Het is een juweeltje op het bureau.Limbeckx schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:36:
[...]
Wow wat een prijs! En zie daar niet bij staat die de aw7 ook snel oplaad.
Die is er al!Redondo1982 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:52:
[...]
Nee, hier zit niet de nieuwe AW snellader in. Misschien dat ie snel gaat komen als update. Hij is prijzig, maar in mijn optiek het geld meer dan waard. Het is een juweeltje op het bureau.
https://www.iculture.nl/n...3-in-1-oplader-snelladen/
Ja, was ik helemaal vergeten. Misschien omdat ie er totaal niet op lijkt en ik deze echt een stuk minder comfortabel vind. Ik vind Magsafe juist zo fijn, omdat de iPhone dan voor mijn gezicht hangt.
Hey allemaal 
door ontdekken ASR Vitality eindelijk de stap maar eens gemaakt naar de Apple Watch; zat er steeds tegenaan te hikken of ik het het geld wel waard vond. Daarnaast heb ik al bijna 4 jaar een Fitbit en dat vind ik ook een lastige om los te laten. Die twee samen hebben me er altijd weer van weerhouden, maar aangezien ik een erg actieve levensstijl heb gekregen de laatste jaren is die cashback-actie te mooi om te laten liggen
Goed, dus dan toch over naar Apple Watch. Maar eigenlijk wil ik niet helemaal meteen afscheid nemen van m'n Fitbit. Mijn historie, maar ook de challenges met vrienden en familie. Ben dus even aan het kijken of ik straks toch voor elkaar kan krijgen om in elk geval:
• mijn 4 jaar historische data van Fitbit te syncen naar Apple Health
• dagelijks mijn data van Apple Watch/Apple Health naar Fitbit te syncen
Waarbij het tweede wmb vooral belangrijk is als ik het juiste stappenaantal kan syncen,
Heb al even zitten googlen, ik kom op twee apps (van dezelfde maker) uit en wellicht nog een feature van Fitbit zelf (MobileTrack).
De app:myFitnessSync:
https://www.myfitnesssync.com/
Kun je blijkbaar heen en weer syncen. Is alleen wel een prijzig maand/jaarabo, ofwel het aftikken van een lifetime abo (59 euro). Op zich als ik daar al mjin problemen mee kan oplossen en het werkt naar wens, kan ik dat wel een keer missen (maar liefst niet x 2).
Wat ik zelf in gedachten had:
Gewoone eerst een maandje abo nemen voor Fitbit --> Apple Health, alleen gebruiken om eenmalig mijn historische data naar Apple Health te syncen vanuit Fitbit, daarna weer opzeggen.
Dan is het alleen nog zaak om voortaan alles van Apple Health (aangzien ik dan alleen nog maar met mijn Apple Watch ga tracken) te syncen naar mijn Fitbit-app, zodat ik ook met de challenges mee kan blijven doen.
Hier is dus even mijn twijfel of ik dan MobileTrack van Fitbit het beste kan inzetten (volgens mij synct ie gewoon basisdata vanuit Apple Health, maar kan dat nog niet goed uitproberen), of dat ik toch ook weer myFitnessSync moet gebruiken. En wat dan het meest vlekkeloos en accuraat werkt uiteindelijk.
Iemand al eens de stap van Fitbit naar Apple Watch gemaakt waarbij hij ook al zijn data heeft geïmporteerd en daarna toch ook verder is gegaan met de Fitbit-app om bovenstaande redenen toevallig en wat was je ervaring?

door ontdekken ASR Vitality eindelijk de stap maar eens gemaakt naar de Apple Watch; zat er steeds tegenaan te hikken of ik het het geld wel waard vond. Daarnaast heb ik al bijna 4 jaar een Fitbit en dat vind ik ook een lastige om los te laten. Die twee samen hebben me er altijd weer van weerhouden, maar aangezien ik een erg actieve levensstijl heb gekregen de laatste jaren is die cashback-actie te mooi om te laten liggen
Goed, dus dan toch over naar Apple Watch. Maar eigenlijk wil ik niet helemaal meteen afscheid nemen van m'n Fitbit. Mijn historie, maar ook de challenges met vrienden en familie. Ben dus even aan het kijken of ik straks toch voor elkaar kan krijgen om in elk geval:
• mijn 4 jaar historische data van Fitbit te syncen naar Apple Health
• dagelijks mijn data van Apple Watch/Apple Health naar Fitbit te syncen
Waarbij het tweede wmb vooral belangrijk is als ik het juiste stappenaantal kan syncen,
Heb al even zitten googlen, ik kom op twee apps (van dezelfde maker) uit en wellicht nog een feature van Fitbit zelf (MobileTrack).
De app:myFitnessSync:
https://www.myfitnesssync.com/
Kun je blijkbaar heen en weer syncen. Is alleen wel een prijzig maand/jaarabo, ofwel het aftikken van een lifetime abo (59 euro). Op zich als ik daar al mjin problemen mee kan oplossen en het werkt naar wens, kan ik dat wel een keer missen (maar liefst niet x 2).
Wat ik zelf in gedachten had:
Gewoone eerst een maandje abo nemen voor Fitbit --> Apple Health, alleen gebruiken om eenmalig mijn historische data naar Apple Health te syncen vanuit Fitbit, daarna weer opzeggen.
Dan is het alleen nog zaak om voortaan alles van Apple Health (aangzien ik dan alleen nog maar met mijn Apple Watch ga tracken) te syncen naar mijn Fitbit-app, zodat ik ook met de challenges mee kan blijven doen.
Hier is dus even mijn twijfel of ik dan MobileTrack van Fitbit het beste kan inzetten (volgens mij synct ie gewoon basisdata vanuit Apple Health, maar kan dat nog niet goed uitproberen), of dat ik toch ook weer myFitnessSync moet gebruiken. En wat dan het meest vlekkeloos en accuraat werkt uiteindelijk.
Iemand al eens de stap van Fitbit naar Apple Watch gemaakt waarbij hij ook al zijn data heeft geïmporteerd en daarna toch ook verder is gegaan met de Fitbit-app om bovenstaande redenen toevallig en wat was je ervaring?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Cool! Gewaagd (en mooi) bandje hoor!schumi1986 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:12:
Ook ik heb eindelijk een 7!
[Afbeelding]
Nu nog een Leather link kopen
Ik heb vergelijkbare polsen qua omtrek en heb uiteindelijk voor de 41mm / S/M versie gekozen. Was ook bang dat ie te bulky zou staan bij me. Sowieso al nooit fan geweest van grotere horloges (heb nu zelfs de wel heel slanke Fitbit luxe om maar een idee te geven) dus maar het zekere voor het onzekere genomen.Luc S schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:10:
[Afbeelding]
Maar als ik hem om doe stoor ik me ontzettend aan de mega overlap en het aanzicht:
[Afbeelding]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Beetje omgekeerde wereld. Ben aan het kijken voor een Nike versie van de series 7. Deze komt hoe dan ook op een zilveren milanese loop. Zou een starlight of midnight Apple Watch hier mooier op staan? In mijn regio heb ik namelijk nog nergens een reseller kunnen vinden die ze als demo model heeft staan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires