Langdurig laden vermijden is onzin! Ik laad al vele jaren mijn Watch en iPhone elke nacht op en elk jaar als ik ze verkoop voor een upgrade staan ze op >98% batterij! De Watch zelfs op 100% vorig jaar..Opladen geschiedt middels de Belkin 3-1 Wireless Charger.Amos_x schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:50:
[...]
Off-topic (sorry) Aan die battery bugs mag apple wel eens wat doen. Dat heeft me feitelijk 560 euro gekost.
In 2020 een iPhone SE 2020 aangeschaft. Van in het begin had die elke nacht een 15-20-25% battery drain. Onverklaarbaar en enorm, op geen enkele andere iPhone meegemaakt. In de apple store werd niet zomaar ingegaan op het feit dat dit een 'defect' product was (getuige ook andere meldingen van gebruikers met hetzelfde probleem). Er werd je aangeraden om background app refresh uit te zetten. Daar sta je dan tegenover een 'genius bar robot' die gewoon z'n riedeltje afhaspelt.
Uiteindelijk genoodzaakt om de iPhone 's nachts steeds aan de lader te hangen (wat ik normaal nooit doe). Op een jaar tijd battery health 85% of zo.
Enige tip: let goed op met je apple producten, probeer langdurig laden te vermijden. En ga zo snel mogelijk verhaal halen indien het verbruik of gedrag volgens jullie niet kloppen. Zelf te lang gewacht en me laten afwimpelen, met bovenstaand resultaat.
Edit: ontopicwachten op de mythische iOS update die dat allemaal zou moeten fixen is nergens op gebaseerd. Wishfull thinking (magical thinking). Batterijgedrag is nooit echt beter geworden, puur een gevalletje geluk/kansspel
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”