Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09

pdavie2311

Live life to the fullest..

Amos_x schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:50:
[...]

Off-topic (sorry) Aan die battery bugs mag apple wel eens wat doen. Dat heeft me feitelijk 560 euro gekost.

In 2020 een iPhone SE 2020 aangeschaft. Van in het begin had die elke nacht een 15-20-25% battery drain. Onverklaarbaar en enorm, op geen enkele andere iPhone meegemaakt. In de apple store werd niet zomaar ingegaan op het feit dat dit een 'defect' product was (getuige ook andere meldingen van gebruikers met hetzelfde probleem). Er werd je aangeraden om background app refresh uit te zetten. Daar sta je dan tegenover een 'genius bar robot' die gewoon z'n riedeltje afhaspelt.

Uiteindelijk genoodzaakt om de iPhone 's nachts steeds aan de lader te hangen (wat ik normaal nooit doe). Op een jaar tijd battery health 85% of zo.

Enige tip: let goed op met je apple producten, probeer langdurig laden te vermijden. En ga zo snel mogelijk verhaal halen indien het verbruik of gedrag volgens jullie niet kloppen. Zelf te lang gewacht en me laten afwimpelen, met bovenstaand resultaat.

Edit: ontopic ;) wachten op de mythische iOS update die dat allemaal zou moeten fixen is nergens op gebaseerd. Wishfull thinking (magical thinking). Batterijgedrag is nooit echt beter geworden, puur een gevalletje geluk/kansspel
Langdurig laden vermijden is onzin! Ik laad al vele jaren mijn Watch en iPhone elke nacht op en elk jaar als ik ze verkoop voor een upgrade staan ze op >98% batterij! De Watch zelfs op 100% vorig jaar..Opladen geschiedt middels de Belkin 3-1 Wireless Charger.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

pdavie2311 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:06:
[...]

Langdurig laden vermijden is onzin! Ik laad al vele jaren mijn Watch en iPhone elke nacht op en elk jaar als ik ze verkoop voor een upgrade staan ze op >98% batterij! De Watch zelfs op 100% vorig jaar..Opladen geschiedt middels de Belkin 3-1 Wireless Charger.
Eens, ik heb hier een iPhone 8 die ik zeker sinds corona 75% van de tijd op mijn Qi charger heb liggen en die inmiddels al meer dan 4 jaar oud is (oktober 2017) en die telefoon heeft nog 91% resterende batterijcapaciteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:44
Graag weer ontopic over de Apple Watch :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11
pdavie2311 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:06:
[...]

Huh, ik heb zelf een AW6 van oktober 2020 en die batterij is nog maar 88%

Opladen doe ik iedere nacht, ook met een Belkin lader, alleen dan de 2 in 1.

Apart dat die verschillen zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Phoolie schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:06:
[...]

Huh, ik heb zelf een AW6 van oktober 2020 en die batterij is nog maar 88%

Opladen doe ik iedere nacht, ook met een Belkin lader, alleen dan de 2 in 1.

Apart dat die verschillen zo groot zijn.
De batterij conditie zal ook echt niet zo sterk afhankelijk zijn van het opladen, laat staan van hoe lang hij passief op een lader ligt. De conditie zal vooral achteruit gaan door het gebruik en het daar dan uit volgende opladen.
Ik heb wel gemerkt dat sommige hele simpele apps, zoals iets om het aantal stappen in een hoekje van het scherm weer te geven, de batterij per dag 20-25% harder deed leeglopen. En natuurlijk ook dingen als de hartslagmeting tijdens sporten, of gewoon AOD.
Hoe verder de batterij overdag leeg gaat, hoe meer hij ook weer moet opladen. (en dus hoe harder de conditie verslechtert)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
sjimmie schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:37:
[...]

De batterij conditie zal ook echt niet zo sterk afhankelijk zijn van het opladen, laat staan van hoe lang hij passief op een lader ligt. De conditie zal vooral achteruit gaan door het gebruik en het daar dan uit volgende opladen.
Ik heb wel gemerkt dat sommige hele simpele apps, zoals iets om het aantal stappen in een hoekje van het scherm weer te geven, de batterij per dag 20-25% harder deed leeglopen. En natuurlijk ook dingen als de hartslagmeting tijdens sporten, of gewoon AOD.
Hoe verder de batterij overdag leeg gaat, hoe meer hij ook weer moet opladen. (en dus hoe harder de conditie verslechtert)
Ik gebruik hem inderdaad wel intensief. Vrijwel iedere dag gebruik ik de activiteiten app voor minimaal een uur. Daarnaast luister ik regelmatig podcasts, waardoor die app ook weer vaak open staat. Al lijkt het mij dat die podcast app niet zoveel batterij zal verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:07
*snip* dit is meer iets voor V&A

[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 01-04-2022 21:51 ]

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:53
RicoK schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:03:
@Davidas Ik zag inderdaad vanmorgen dat 8.5.1 getracht was te installeren vannacht. Wel hadden we een stroomstroing gehad vannacht, waardoor de WiFi er dus uit heeft gelegen, maar omdat ik vanmorgen zag dat iOS (en iPadOS) ook een update 15.4.1 heeft gehad weet ik niet of en wat nu de oorzaak was van het niet kunnen installeren van 8.5.1 vannacht. In ieder geval straks nog eens proberen. 15.4.1 loopt nu binnen.

Maar van de gemelde battery-bugs heb ik met mijn iPhone 13 Pro Max en AW 7 geen last gehad. Wel leek mijn iPad wat sneller leeg te geraken.
Battery bug lijkt opgelost, na 24 uur nog op 50 procent. Voorheen zat deze allang onder de 20. Hier kan ik wat mee. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:33
Zijn hier meer mensen die problemen ondervinden met de hartslagsensor in combinatie met een workout?
Ik heb regelmatig tijdens het hardlopen dat de hartslag niet goed weergegeven wordt, zo zie je bij gebruik van Strava een grijs hartje met een getal welke niet verandert in plaats van het gebruikelijke rode hartje met daarnaast de actuele hartslag. Meestal gebeurt dit vanaf het begin en na hooguit 2 kilometer pakt hij het weer op. Af en toe gebeurt het later nog een paar keer, alleen dit is vaak maar een paar seconden.
Wanneer ik de workout terug bekijk in de app ‘conditie’ zie je op dezelfde momenten dat er geen hartslag geregistreerd is.
Het gekke is dat dit probleem zich bij fietsen veel minder vaak voordoet.

De sensoren maak ik regelmatig schoon en ik heb het bandje al op verschillende manieren (losser & strakker) gehad. Het probleem blijft zich voordoen.

Ik gebruik een Apple Watch 6 in combinatie met een iPhone 11.

Zou er wat met de sensoren aan de hand kunnen zijn? Of heeft iemand misschien nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuVI6Mbek15_AxkenEFm6ekLXFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7tN5ULVxc0zM0DoMjf1JfdF.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen die dit hebben wanneer ze Siri gebruiken toevallig?
Horloge al herstart en een soft reset gegeven maar lijkt niet te werken. iPhone en watch hebben op dat moment gewoon verbinding en iPhone kan ook naar internet/siri

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:27
Donstil schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:18:
[Afbeelding]

Horloge al herstart en een soft reset gegeven maar lijkt niet te werken. iPhone en watch hebben op dat moment gewoon verbinding en iPhone kan ook naar internet/siri
Is dit nu de RVS? Nu ik weer meer naar kantoor ga vind ik de groene toch niet heel erg geslaagd….

Twijfel of ik hem niet vervang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:25:
[...]

Is dit nu de RVS? Nu ik weer meer naar kantoor ga vind ik de groene toch niet heel erg geslaagd….

Twijfel of ik hem niet vervang.
Ja dat klopt idd maar nog met mijn zwembad bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Donstil schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:55:
[...]

Ja dat klopt idd maar nog met mijn zwembad bandje.
Wanneer ik naar je avatoar kijk en naar je handen. Moet ik wel zeggen dat ik veel haar zie. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mezkeijou schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:35:
[...]

Wanneer ik naar je avatoar kijk en naar je handen. Moet ik wel zeggen dat ik veel haar zie. :>
Hahaha, daar laat ik mij hier maar even niet over uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25
[Afbeelding]

Wel gehad maar is met de laatste (beta) update verholpen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:57
[Afbeelding]

Hier werkt Siri gewoon. Misschien Siri specifiek even aan en uit zetten op de Watch?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Sinds gisteren is mijn AW6 aan het glitchen geslagen alsof de power button constant ingedrukt wordt. De knop zit fysiek niet vast en veert prima. Laatste update vrijdag erop gezet, of het hardware of software betreft zullen we wellicht nooit weten.
Helaas zo onhandig geweest de watch uit te zetten, nu wil ie niet meer aan (stuck in boot loop van 3-5 seconden). Alle online bronnen geprobeerd, uiteindelijk een express replacement onder AppleCare+ aangevraagd.
Hopelijk is de replacement binnen vóór de marathon van Rotterdam volgende week zondag; moet enorm afkicken zo zonder watch.

[ Voor 9% gewijzigd door AtomicWing op 03-04-2022 08:33 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op zondag 3 april 2022 @ 07:25:
[...]

Wel gehad maar is met de laatste (beta) update verholpen.
Ooh goed dat je het zegt. Ik heb 8.5.1 nog niet geïnstalleerd zie ik, dat zal ik zo ff doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op zondag 3 april 2022 @ 07:26:
[...]

Hier werkt Siri gewoon. Misschien Siri specifiek even aan en uit zetten op de Watch?
Nou daar had ik naar gekeken maar echt uit schakelen leek niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:11
Vraagje: hoe lang gaat een Apple Watch mee, wat kun je daarvan verwachten?

Ik heb nu 4 jaar en 4 maanden een Apple Watch Series 3 die het prima doet. Maar plotseling vandaag is er een barst ontstaan in het glas en is een stuk afgebroken. Apple zegt dat dit een bekend probleem is voor de Series 2 en 3. Daarvoor hadden ze een reparatieprogramma. Maar dat liep of 3 jaar na aankoop, of 1 jaar na augustus 2019. Dus dat programma geldt niet meer voor mij.

Waar het om gaat, ik heb het horloge elders gekocht en moet mij dus bij de verkoper melden ipv Apple. Ok. Maar dan gaat het erom, wat kan ik normaliter verwachten van de levensduur van een Apple Watch?

Ik vind het best een duur horloge, en dat het dan volgens Apple (voorwaarden van dat programma) maar 3 jaar meegaat volgens hen vind ik veel te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mv_ak schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:44:
Vraagje: hoe lang gaat een Apple Watch mee, wat kun je daarvan verwachten?

Ik heb nu 4 jaar en 4 maanden een Apple Watch Series 3 die het prima doet. Maar plotseling vandaag is er een barst ontstaan in het glas en is een stuk afgebroken. Apple zegt dat dit een bekend probleem is voor de Series 2 en 3. Daarvoor hadden ze een reparatieprogramma. Maar dat liep of 3 jaar na aankoop, of 1 jaar na augustus 2019. Dus dat programma geldt niet meer voor mij.

Waar het om gaat, ik heb het horloge elders gekocht en moet mij dus bij de verkoper melden ipv Apple. Ok. Maar dan gaat het erom, wat kan ik normaliter verwachten van de levensduur van een Apple Watch?

Ik vind het best een duur horloge, en dat het dan volgens Apple (voorwaarden van dat programma) maar 3 jaar meegaat volgens hen vind ik veel te kort.
Ja “recht op een deugdelijk product” zoals wij dat in Nederland hebben overgenomen is een lastig onderwerp met dit soort zaken.

Bij een wasmachine of iets van die strekking is het redelijk duidelijk allemaal maar met een watch een stuk minder.

Als ik kijk naar de huidige waarde van een Series 3 en de reparatie kosten van een scherm zou ik zeggen dat je geen sterke zaak hebt na 4 jaar en 4 maanden.

[ Voor 52% gewijzigd door Donstil op 03-04-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:11
Donstil schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:48:
[...]

Ja “recht op een deugdelijk product” zoals wij dat in Nederland hebben overgenomen is een lastig onderwerp met dit soort zaken.

Bij een wasmachine of iets van die strekking is het redelijk duidelijk allemaal maar met een watch een stuk minder.

Als ik kijk naar de huidige waarde van een Series 3 en de reparatie kosten van een scherm zou ik zeggen dat je geen sterke zaak hebt na 4 jaar en 4 maanden.
De huidige nieuwwaarde is nu 249,- , gekocht voor 364,- (inclusief de 25,- KPN korting).

Het gaat hier niet om gewone garantie maar om een defect door een productie/ontwerp fout. En ik kon daar niets aan doen, Apple geeft dit ook aan. Niet aan mij te wijten en ook niet als gevolg van slijtage. Apple was best behulpzaam en heeft een schaderapportje daarover opgemaakt.

Maar vraag blijft dan wat is de gebruiksduur in jaren van een horloge? Want onder die categorie valt het neem ik aan, het defect zit ook in het horlogeglas en ik heb hem gekocht als horloge met de verwachting daar toch zeker 5-6 jaar gebruik van te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mv_ak schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:10:
[...]

De huidige nieuwwaarde is nu 249,- , gekocht voor 364,- (inclusief de 25,- KPN korting).

Het gaat hier niet om gewone garantie maar om een defect door een productie/ontwerp fout. En ik kon daar niets aan doen, Apple geeft dit ook aan. Niet aan mij te wijten en ook niet als gevolg van slijtage. Apple was best behulpzaam en heeft een schaderapportje daarover opgemaakt.

Maar vraag blijft dan wat is de gebruiksduur in jaren van een horloge? Want onder die categorie valt het neem ik aan, het defect zit ook in het horlogeglas en ik heb hem gekocht als horloge met de verwachting daar toch zeker 5-6 jaar gebruik van te kunnen maken.
Consumenten recht maakt zover ik weet geen onderscheid tussen een normaal defect of een defect door een “productie fout”.

Verder denk ik niet dat je dit zomaar kunt afzetten tegen een normaal horloge. Een smartwatch is duidelijk een andere markt met een andere levensduur, dat maakt dit soort zaken ook ingewikkelder helaas.

Maar goed proberen kan altijd, misschien krijg je het met een beetje onderbouwd (door het Apple rapport) bluffen wel voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
AtomicWing schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:32:
Sinds gisteren is mijn AW6 aan het glitchen geslagen alsof de power button constant ingedrukt wordt. De knop zit fysiek niet vast en veert prima. Laatste update vrijdag erop gezet, of het hardware of software betreft zullen we wellicht nooit weten.
Helaas zo onhandig geweest de watch uit te zetten, nu wil ie niet meer aan (stuck in boot loop van 3-5 seconden). Alle online bronnen geprobeerd, uiteindelijk een express replacement onder AppleCare+ aangevraagd.
Hopelijk is de replacement binnen vóór de marathon van Rotterdam volgende week zondag; moet enorm afkicken zo zonder watch.
Update: vandaag 13:30 express replacement ontvangen, anderhalf uur later de defecte watch retour gezonden. Tot nu toe alles perfect verlopen, nu kijken of ze de cc hold van de vervangingswaarde tijdig laten vervallen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 22:15

996

Sinds vanavond worden de gezondheidsgegevens die mijn Watch meet, niet meer gesynchroniseerd met mijn iPhone. Diverse keren uit- en weer aanzetten van beide apparaten helpt helaas (nog) niet. Iemand een oplossing of gelijke ervaring gehad?

Mijn rondje hardlopen, of ECG, etc worden wel gemeten en weergegeven in de ringen etc op de Watch maar niet op de telefoon. Alle metingen, workouts, etc eerder dan vandaag 19:08 uur staan wel prima weergegeven op de iPhone

Info:
iPhone XS iOS 15.4.1
Apple Watch versie 5 44mm OS 8.5.1

Edit:
Is het ontkoppelen en weer opnieuw koppelen van de watch aan de iPhone een optie of verlies ik dan mijn data?

[ Voor 11% gewijzigd door 996 op 07-04-2022 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
996 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:20:
...

Edit:
Is het ontkoppelen en weer opnieuw koppelen van de watch aan de iPhone een optie of verlies ik dan mijn data?
Bij het ontkoppelen wordt er automatisch op de achtergrond een backup gemaakt van de data van je Watch op iCloud en die wordt weer netjes teruggezet bij het opnieuw aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:28
RoRoNL schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:43:
[...]

Bij het ontkoppelen wordt er automatisch op de achtergrond een backup gemaakt van de data van je Watch op iCloud en die wordt weer netjes teruggezet bij het opnieuw aanmelden.
Ik haak even in op de vraag
Wat gebeurt er eigenlijk als ik m’n telefoon reset naar fabrieks instellingen

Dien ik dan zelf een back up te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Nou dat ontkoppelen lukt half
De iPhone vindt dat de watch ontkoppeld is maar opnieuw koppelen lukt niet. Nu moet ik dus de watch maar resetten?

Of zijn er andere manieren om de twee toch weer gekoppeld te krijgen?
Bij resetten watch moet ik alles weer opnieuw instellen? Raak ik data kwijt van bijv de work-outs etc?

[ Voor 37% gewijzigd door 996 op 07-04-2022 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:28
996 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:26:
Nou dat ontkoppelen lukt half
De iPhone vindt dat de watch ontkoppeld is maar opnieuw koppelen lukt niet. Nu moet ik dus de watch maar resetten?

Of zijn er andere manieren om de twee toch weer gekoppeld te krijgen?
Bij resetten watch moet ik alles weer opnieuw instellen? Raak ik data kwijt van bijv de work-outs etc?
Enkel de gegevens die nog niet gesynchroniseerd zijn zal je missen…

Ik heb afgelopen tijd nogal eens eenzaten moeten ontkoppelen maar met opnieuw koppelen koos ik altijd voor nieuwe Watch en dan pakte hij gewoon de bestaande data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Roos79 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:36:
[...]

Enkel de gegevens die nog niet gesynchroniseerd zijn zal je missen…

Ik heb afgelopen tijd nogal eens eenzaten moeten ontkoppelen maar met opnieuw koppelen koos ik altijd voor nieuwe Watch en dan pakte hij gewoon de bestaande data.
Dat is nu inderdaad gelukt
Een dagje aan data kwijt, dat is te overzien.
Bedankt voor de tip

Om op de Watch weer voor Apple Pay mijn bankpas te activeren lukt nog niet. Het lijkt er op dat er geen verificatiecode wordt verstuurd, althans ik ontvang geen SMS

EDIT
Pas maar helemaal verwijderd en opnieuw in de rabobank-app geactiveerd, vervolgens lukt het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door 996 op 08-04-2022 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Verse geruchten van onze Mark Gurman :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Het is zover, ik ga mijn Apple Watch Series 4 vervangen. Het wordt de Apple Watch Series 7. Op basis van alles wat ik online lees en zie ga ik toch maar even passen bij de Amac. Vermoedelijk is 45 mm te groot...

En dan nog een kleur kiezen :P

Hoe dan ook is Cellular in ieder geval niet benodigd want ik heb mijn iPhone altijd bij me.

-update-

De 45 mm staat me dus goed en oogt niet te lomp. Gek eigenlijk want ik heb best dunne polsen en ben slank gebouwd. Hoe dan ook, het is 45 mm in kleur groen geworden. Echt een mooie upgrade!

[ Voor 23% gewijzigd door ericafterdark op 13-04-2022 12:59 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Laatst online: 03:15
Eiríkr schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:47:
Het is zover, ik ga mijn Apple Watch Series 4 vervangen. Het wordt de Apple Watch Series 7. Op basis van alles wat ik online lees en zie ga ik toch maar even passen bij de Amac. Vermoedelijk is 45 mm te groot...

Hoe dan ook is Cellular in ieder geval niet benodigd want ik heb mijn iPhone altijd bij me.

-update-

De 45 mm staat me dus goed en oogt niet te lomp. Gek eigenlijk want ik heb best dunne polsen en ben slank gebouwd. Hoe dan ook, het is 45 mm in kleur groen geworden. Echt een mooie upgrade!
Hier hetzelfde, ik heb dunne polsen. Dus dacht eerst de kleinere bestellen, maar was echt te klein. Ook voor de 45mm groen gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seedi
  • Laatst online: 15-07 04:24
Hoe lang is de polsband? Ivm grote polsen😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Laatst online: 03:15
Seedi schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:51:
Hoe lang is de polsband? Ivm grote polsen😇
Ligt eraan welke band je besteld, veel variaties in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seedi
  • Laatst online: 15-07 04:24
Mijn vraag was niet duidelijk, ik wil een Watch 7 aanschaffen en kun je dan al kiezen hoe lang het polsbandje moet zijn? Of is de meegeleverde polsband de grootste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Seedi schreef op donderdag 14 april 2022 @ 07:45:
Mijn vraag was niet duidelijk, ik wil een Watch 7 aanschaffen en kun je dan al kiezen hoe lang het polsbandje moet zijn? Of is de meegeleverde polsband de grootste?
Nee je kan niet kiezen en het is per bandje wel een beetje anders.
Staat er vaak wel bij welke maat pols, maar om welke grote gaat het?
En anders dus gaan passen bij bv een amac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Bij het bestellen via de website van Apple is het mogelijk een bandmaat te selecteren bij de aankoop van de Watch 7. Er staat tevens een handig tooltje waarmee je kan meten welke bandmaat geschikt is voor je eigen pols.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjimmie
Er zit bij een nieuwe Apple Watch gewoon zowel een kort als een lang bandje in de doos.
Als je later een extra bandje besteld kies je op dat moment de maat van dat extra bandje.

[ Voor 43% gewijzigd door sjimmie op 14-04-2022 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
De eerste vraag die je (voor jezelf) moet beantwoorden is: welke soort/materiaal bandje ga ik kopen.

Eerst dan krijg je antwoord op jouw vraag over de grootte en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:59
Ik heb afgelopen week nu 3 nachten gehad dat de AW7 mij in de nacht (soms een paar keer) een sta-herinnering had gegeven :?

Ik werd er gelukkig niet heel erg wakker van en vergat eigenlijk de volgende ochtend dat dat gebeurd was, maar nu na 3 nachten ben ik toch even de instellingen na gaan lopen. Ik kan niets geks vinden, ik heb de sta-herinnering maar in z'n geheel uitgezet nu.

Ik activeer netjes de slaap focus voordat ik ga slapen en heb zelfs gecheckt of die nu wel goed ingesteld stond de laatste nacht dat dit gebeurde - en dat was terdege het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik snap echt helemaal niks meer van het snelladen van de AW7 |:(

Nadat ik eerder al aangaf dat mijn 7 ongeveer 1% per 2 min laadt en pas na meerdere keren opnieuw op de puck leggen alsnog snel begon te laden was ik er woensdag helemaal klaar mee. Horloge verkocht (aan schoonmoeder die in de nacht oplaadt dus geen waarde aan quick charge hecht).

Nieuwe AW7 gekocht. Zelfde probleem. Andere iPad 20w charger gekocht. Zelfde probleem.

Ik heb nu 2 verschillende AW7 - 2 quick charge pucks en 2 iPad 20w opladers gebruikt.

Zojuist ook weer 35% in 30 min geladen (van 38% naar 73%).

Terwijl er, als het wel werkt, 2% per minuut bij komt. Heb geen backup teruggezet dus als nieuw horloge ingesteld.

Hoe snel gaat het snelladen bij jullie? Werkt dit alleen als je onder 20% of iets dergelijks begint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Aghanim schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:02:
Ik snap echt helemaal niks meer van het snelladen van de AW7 |:(

Nadat ik eerder al aangaf dat mijn 7 ongeveer 1% per 2 min laadt en pas na meerdere keren opnieuw op de puck leggen alsnog snel begon te laden was ik er woensdag helemaal klaar mee. Horloge verkocht (aan schoonmoeder die in de nacht oplaadt dus geen waarde aan quick charge hecht).

Nieuwe AW7 gekocht. Zelfde probleem. Andere iPad 20w charger gekocht. Zelfde probleem.

Ik heb nu 2 verschillende AW7 - 2 quick charge pucks en 2 iPad 20w opladers gebruikt.

Zojuist ook weer 35% in 30 min geladen (van 38% naar 73%).

Terwijl er, als het wel werkt, 2% per minuut bij komt. Heb geen backup teruggezet dus als nieuw horloge ingesteld.

Hoe snel gaat het snelladen bij jullie? Werkt dit alleen als je onder 20% of iets dergelijks begint?
Ik durf dat niet exact te zeggen. Ik leg mijnes aan de snellaadstations en met een half uurtje is ie zo goed als vol (vanaf ca 30%). Als ik hem boven op de duocharger leg (zonder snellaadfunctie) dan duurt het beduidend langer.

Heb je de chat van Apple al gestart voor dit issue. Die zijn altijd erg behulpzaam.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autoreverse
Ter vergelijk: ik gebruik voor mijn AW7 een gewone 5Watt adapter met usb verloopje daarop de snellader aangesloten (ik neem aan dat die dan niet snellaad)

Ik heb het net even bijgehouden, ik moest toevallig opladen.
In 16 minuten van 15 naar 45 procent. Afgerond is dat 2% per minuut.
Edit: na 30 minuten zit de AW op 70% (omgerekend 1,8% per minuut)
- na 40 minuten 80% (1,6% per min)
- na 47 minuten op 91%

[ Voor 37% gewijzigd door autoreverse op 17-04-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zo gaat het bij mijn (2 :+ ) AW7 ook soms. Maar dus niet altijd. Het enige dat ik nog kan bedenken is dat er bepaald laadgedrag gekoppeld is aan mijn Apple ID. Super vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hallo

Wil graag upgraden van de AW4 maar de AW 7 kan ik hem opladen met de 18 Watt usb C charger van Apple?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
CarolV schreef op zondag 17 april 2022 @ 14:13:
Hallo

Wil graag upgraden van de AW4 maar de AW 7 kan ik hem opladen met de 18 Watt usb C charger van Apple?
ja https://support.apple.com/nl-nl/HT212769

[ Voor 8% gewijzigd door sjimmie op 17-04-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Ik lees op die Apple pagina die in de vorige post werd gelinkt, dat bij snel laden de AW van 0 tot 80 procent geladen wordt (tussen 80 en 100 vermoedelijk druppel laden) in 45 minuten.

Dat is omgerekend 80/45 minuten = 1,8% per minuut, dat komt bijna overeen met mijn meet resultaten. Ben ik nou gek of werkt het snelladen kennelijk ook met mijn oudere USB-A 5Watt lader (ook van Apple) ?

Anders zou ik het verschil van 0,1 ~ 0,2% per minuut als een verwaarloosbare winst definiëren.

[ Voor 25% gewijzigd door autoreverse op 18-04-2022 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarolV
  • Niet online
Eiríkr schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:47:

-update-

Veel plezier ermee! Ik ga in mei upgraden!😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
CarolV schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:29:
[...]

Veel plezier ermee! Ik ga in mei upgraden!😎
Hij bevalt uitstekend!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Niet online
Top! (y)
Ga hem ook halen in Mei! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
autoreverse schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:03:
Ik lees op die Apple pagina die in de vorige post werd gelinkt, dat bij snel laden de AW van 0 tot 80 procent geladen wordt (tussen 80 en 100 vermoedelijk druppel laden) in 45 minuten.

Dat is omgerekend 80/45 minuten = 1,8% per minuut, dat komt bijna overeen met mijn meet resultaten. Ben ik nou gek of werkt het snelladen kennelijk ook met mijn oudere USB-A 5Watt lader (ook van Apple) ?

Anders zou ik het verschil van 0,1 ~ 0,2% per minuut als een verwaarloosbare winst definiëren.
er is nog geen 5W nodig voor snelladen.
edit: dat apple hoger noemt is hun veiligheid.

[ Voor 4% gewijzigd door sjimmie op 19-04-2022 07:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:31
Na 2 jaar met een simpel Apple sport bandje rond gelopen te hebben, heb ik afgelopen weekend de Apple store in Amsterdam bezocht en een Milanese bandje voor mijn AW7 gekocht.

Ik twijfelde altijd om deze te kopen maar na het zien in het echt was ik meteen verkocht! Het ziet er gewoon erg mooi uit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKvLxXR3q02-qLakd7Ievm-hf7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtYAFYKlWhipMScWemkNTVEK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
schumi1986 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:09:
Na 2 jaar met een simpel Apple sport bandje rond gelopen te hebben, heb ik afgelopen weekend de Apple store in Amsterdam bezocht en een Milanese bandje voor mijn AW7 gekocht.

Ik twijfelde altijd om deze te kopen maar na het zien in het echt was ik meteen verkocht! Het ziet er gewoon erg mooi uit :)

[Afbeelding]
Het leek even of er een paar flinke barsten in zaten. Hij glimt gewoon mooi ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:25
schumi1986 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:09:

[Afbeelding]
Ik wil niet de pret bederven van je nieuwe aankoop, maar je toch even waarschuwen voor het gebruik van dit bandje icm de rvs Apple Watch.

Binnen een week met gebruik van dit bandje zag mijn Watch er als volgt uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEF939IY1w2qBczID3WXGvc5POg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24TbDpmbek1uuuCJAnVSy5HQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dus wees voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Bulligan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:23:
[...]

Ik wil niet de pret bederven van je nieuwe aankoop, maar je toch even waarschuwen voor het gebruik van dit bandje icm de rvs Apple Watch.

[Afbeelding]

Dus wees voorzichtig.
Dit is dus de reden waarom ik zo lang heb getwijfeld. Op het internet staan ook veel berichten over schade op de watch door dit bandje helaas.

Ik denk dat het meeste schade ontstaat door de watch plat op de lader te leggen waardoor het bandje omhoog krult tegen de kast. Een oplossing is om de watch op de zijkant te leggen tijdens het opladen.

Omdat ik toch Apple Care heb heb ik besloten het te gaan proberen, als ik de foto van jou watch zie dan is het bizar en onacceptabel dat deze schade ontstaan is door het bandje bij normaal gebruik van de watch. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
[...]

[Afbeelding]

Dus wees voorzichtig.
Dat bandje op die foto is toch geen Milanese bandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
schumi1986 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:32:
[...]

Dit is dus de reden waarom ik zo lang heb getwijfeld. Op het internet staan ook veel berichten over schade op de watch door dit bandje helaas.

Ik denk dat het meeste schade ontstaat door de watch plat op de lader te leggen waardoor het bandje omhoog krult tegen de kast. Een oplossing is om de watch op de zijkant te leggen tijdens het opladen.

Omdat ik toch Apple Care heb heb ik besloten het te gaan proberen, als ik de foto van jou watch zie dan is het bizar en onacceptabel dat deze schade ontstaan is bij normaal gebruik door het bandje.
Apple Care helpt je niet tegen krassen op de kast, naar mijn weten. Gelukkig is het weg te werken door te polijsten.

Ik heb ook voorzichtig gedaan, ik was immers al bekend met het probleem en tevens krassen in het glas met mijn apple watch 5. Toch is het op raadselachtige wijze onstaan. Soms met losmaken van de band, dat de magneet uit je hand schiet of los raakt en tegen je kast klapt, of idd met wegleggen dat het toch net fout gaat en de band je kast raakt. Het gebeurd in een split second.

Nogmaals, wil je pret niet ontnemen en het is nogsteeds 1 van mijn favoriete bandjes. Maar wees er uitermate voorzichtig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
Phoolie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:36:
[...]

Dat bandje op die foto is toch geen Milanese bandje?
nee, klopt. Heb foto net even snel genomen na het zien van de post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
Dit is een foto van mijn AW7 met Milanese loop die ik dagelijks draag sinds launch, zojuist genomen in de zon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YoVY4CIrk8PGoWb9gGF4W5tuLvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vB8IQWiJuKtuD1YrO8L9Lynp.jpg?f=fotoalbum_large

Ja er zijn heel lichte krasjes te zien maar het valt niet op in het dagelijks gebruik.

/edit
Brr, wat een lelijke details overigens maakt die iPhone 13 Pro in macro modus. Alsof het geschilderd is met hele kleine penseeltjes...

[ Voor 10% gewijzigd door Radiodurans op 21-04-2022 13:57 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Bulligan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:38:
[...]

Apple Care helpt je niet tegen krassen op de kast, naar mijn weten. Gelukkig is het weg te werken door te polijsten.

Ik heb ook voorzichtig gedaan, ik was immers al bekend met het probleem en tevens krassen in het glas met mijn apple watch 5. Toch is het op raadselachtige wijze onstaan. Soms met losmaken van de band, dat de magneet uit je hand schiet of los raakt en tegen je kast klapt, of idd met wegleggen dat het toch net fout gaat en de band je kast raakt. Het gebeurd in een split second.

Nogmaals, wil je pret niet ontnemen en het is nogsteeds 1 van mijn favoriete bandjes. Maar wees er uitermate voorzichtig mee.
Bij SS is het er idd gemakkelijk uit te polijsten, helaas werkt dat bij Graphite niet omdat er een DLC coating op zit.
Radiodurans schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:39:
Dit is een foto van mijn AW7 met Milanese loop die ik dagelijks draag sinds launch, zojuist genomen in de zon:
[Afbeelding]

Ja er zijn heel lichte krasjes te zien maar het valt niet op in het dagelijks gebruik.
Goed om te zien :) die lichte krasjes heb ik ook op de kast en zijn zelfs ontstaan bij het gebruik met een sportbandje hier maak ik mij ook geen zorgen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

Dus wees voorzichtig.
Komen deze krassen niet doordat je bij het afdoen de loop over het glas heen legt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
meesje schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:57:
[...]

Komen deze krassen niet doordat je bij het afdoen de loop over het glas heen legt?
Ik zou niet weten waarom je dat zou bewust zou doen.

Volgens mij gaat dit ook inmiddels een beetje horen in een ander topic. Toch wil ik hier nog wel even verder antwoord op geven. Helaas is het bij het gebruik van het milanees bandje de kans zeer groot dat het bandje de kast raakt en ook beschadigd. In tegenstelling tot vrijwel alle andere bandjes is de soepelheid van dit bandje mede de oorzaak daarvan. Al mijn andere bandjes, vooral de RVS bandjes die ik graag draag, kunnen met geen mogelijkheid dusdanig terugbuigen dat ze kast raken.

Nogmaals, het was enkel een waarschuwing er uiterst voorzichtig mee om te gaan, zeker icm de RVS behuizing. Die is namelijk zeer gevoelig voor krasjes, en worden snel veroorzaakt door gebruik van dit bandje.

Desondanks blijft het een zeer mooi bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Eerlijk gezegd vraag ik me wel af waarom Apple een bandje verkoopt dat het horloge zelf zo makkelijk beschadigt. Begrijp me trouwens niet verkeerd: het is een heel mooi bandje om te zien, maar het is ook altijd wel belangrijk om rekening te houden met dit soort praktische zaken. Ik zelf zou het in elk geval hierom nooit kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 22:09
Bij lange wandelingen zet ik steeds het always on scherm af voor batterij besparingen.
Ook laat ik het scherm op donker waar je eerst moet op tikken voor je iets zie.
Als ik het tijdens het wandelen spotify op iphone opend en met airpods wandeld,gaat de batterij dan enkel van de iphone af of ook van de watch.
Vermits je tijdens het wandelen ook kan zien wat je aan het horen bent en het geluid harder en stiller kan zetten via de watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Laatst online: 16-02 15:56
Hallo, Iemand bekend met een geschikte fietscomputertje/dsplay die kan communiceren met de iPhone/applewatch?

Na uren rondtoeren voor de perfecte aansluitende display, had ik de wahoo-elemnt-mini-fietscomputer gevonden... wordt die niet meer verkocht!!!!!
Alleen nog maar de uitgebreidere fietscomputers die ik niet nodig heb (daarvoor gebruik de iPhone of de Apps op Apple watch zelf)

Of een andere vergelijkbare optie?

Ik wil graag een fietscomputertje op het stuur zodat ik niet op mijn pols hoef te kijken. Idealiter communiceert het display dus met het Apple ecosysteem. Bestaat zo iets?

[ Voor 3% gewijzigd door OmeRobbie op 24-04-2022 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
OmeRobbie schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:17:
Hallo, Iemand bekend met een geschikte fietscomputertje/dsplay die kan communiceren met de iPhone/applewatch?

Na uren rondtoeren voor de perfecte aansluitende display, had ik de wahoo-elemnt-mini-fietscomputer gevonden... wordt die niet meer verkocht!!!!!
Alleen nog maar de uitgebreidere fietscomputers die ik niet nodig heb (daarvoor gebruik de iPhone of de Apps op Apple watch zelf)

Of een andere vergelijkbare optie?

Ik wil graag een fietscomputertje op het stuur zodat ik niet op mijn pols hoef te kijken. Idealiter communiceert het display dus met het Apple ecosysteem. Bestaat zo iets?
Koop voor 2 euro bij de Action een houder om je iPhone op je stuur te monteren en installeer een (gratis?) fietscomputer-app.

https://www.action.com/nl-nl/p/x-tronic-smartphonehouder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
sjimmie schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:49:
[...]

Koop voor 2 euro bij de Action een houder om je iPhone op je stuur te monteren en installeer een (gratis?) fietscomputer-app.
Dit zou ik persoonlijk niet snel doen; de kans dat je je iPhone lenzen intern in de camera-module beschadigt door het trillen is daadwerkelijk aanwezig. Of je moet er een oude iPhone 6 of zo voor gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
RoRoNL schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:36:
[...]

Dit zou ik persoonlijk niet snel doen; de kans dat je je iPhone lenzen intern in de camera-module beschadigt door het trillen is daadwerkelijk aanwezig. Of je moet er een oude iPhone 6 of zo voor gebruiken..
Hmm, zou het? Niet aan gedacht... :'(

https://support.apple.com/en-us/HT212803
Ik fiets niet zo powerful als een motor cycle.

[ Voor 11% gewijzigd door sjimmie op 25-04-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
sjimmie schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:49:
[...]

https://www.action.com/nl-nl/p/x-tronic-smartphonehouder/
welke app gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
RoRoNL schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:36:
[...]

klopt, ik kan ook een goede houder kopen (Quadlock) maar ik ben dus op zoek naar een elegante oplossing...
Weet iemand ook waarom Wahoo het element mini niet heeft gecontinueerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Helaas is mijn Apple Watch 6 gevallen en is het glas in de rechterbovenhoek versplinterd. Alles werkt nog wel perfect...

Ik zat te kijken wat vervangen kost maar dit is bijna net zo duur als een nieuwe watch :X (scheelt 100€)

Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
ThatsHollywood schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:50:
Helaas is mijn Apple Watch 6 gevallen en is het glas in de rechterbovenhoek versplinterd. Alles werkt nog wel perfect...

Ik zat te kijken wat vervangen kost maar dit is bijna net zo duur als een nieuwe watch :X (scheelt 100€)

Wat raden jullie me aan?
Ik heb begrepen dat ze het scherm sowieso niet vervangen en dus krijg je dan voor die 100 euro minder een nieuwe AW6. Zo ging het in ieder geval een jaar geleden met mijn AW5 die ineens een paar dode pixels kreeg, al was dat dan onder garantie dus ik hoefde niks te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
ThatsHollywood schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:50:

Wat raden jullie me aan?
Afgelopen weekend van twee AW5's het glas laten vervangen voor € 100,00 per glas, de watches zijn weer als nieuw. Uitstekende service met zelfs twee leen-watches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Bunnikside schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:53:
[...]

Afgelopen weekend van twee AW5's het glas laten vervangen voor € 100,00 per glas, de watches zijn weer als nieuw. Uitstekende service met zelfs twee leen-watches.
Bij een erkende Apple serviceprovider?
https://support.apple.com/nl-nl/watch/repair/service/pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
Nee, dat niet maar wat maakt het uit als je geen Apple garantie meer hebt. Wij zijn er in ieder geval zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Bunnikside schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:34:
[...]

Nee, dat niet maar wat maakt het uit als je geen Apple garantie meer hebt. Wij zijn er in ieder geval zeer tevreden mee.
Dat ben ik met je eens. Ik reageerde vooral om helder te hebben dat dit via de formele paden niet voor 100 euro gaat. Toen ik een kapot scherm op mijn iphone had liet ik die ook voor 100 euro ergens repareren en dat was wel met een iets minder goed scherm. Keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bunnikside
sjimmie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:37:
[...]

Dat ben ik met je eens. Ik reageerde vooral om helder te hebben dat dit via de formele paden niet voor 100 euro gaat. Toen ik een kapot scherm op mijn iphone had liet ik die ook voor 100 euro ergens repareren en dat was wel met een iets minder goed scherm. Keuzes.
Zeker een keuze maar tot op het moment, en ja het is maar een paar dagen, voldoet het prima. Kwaliteit van het glas kan ik nu niet beoordelen en i.i.g. een screenprotector (cheap-ass) van Ali geplakt en het ziet er echt 100% uit.

Let wel, het betreft alleen het glas en dus niet inclusief het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:31
Moet zeggen dat mn batterij conditie rap achteruit gaat op de series 7.

Gekocht op 16-11-2021 en nu al op 96%…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7ZXg46Y3fVJSRub_lmDzVpCa0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rINJDeUiWZMqDBVpbWHRsDqb.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe zit het met de rest? Mijn series 3 zit na bijna 4 jaar op 90%…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Ik denk dat het snel laden invloed heeft op de batterij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:56
Roos79 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:12:
Ik kocht mijn  Watch Series 7ook in november 21 en zit nu op 98 % batterijcapaciteit. Ik maak in de ochtend en in de avond gebruik van snelladen en draag mijn Watch ook in de nacht.

[ Voor 15% gewijzigd door iSchel op 27-04-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
De batterij van mijn AW5 is sinds december 2020 naar 86% gegaan. Aan de ene kant vind ik dat best snel gaan, aan de andere kant, ik merk er niets van dus tja.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:31
Ik heb het zelfde idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Srpv3SnbYXH0CIJGATIeZav4Xpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5ZaIx9uVGggdGsuij2NmXjz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7_5HXrieFN-dJH8ctoszWp1aWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NgdCQFrfX3OTfDFWbQ3jIwzf.jpg?f=fotoalbum_large

Welke combinatie vinden jullie mooier? Staat de link bracelet bij goud? Ik heb altijd zwarte rvs Apple horloges gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Hier gaat hij elke nacht, de hele nacht, aan de (snel)lader.
Overdag draag ik hem de hele dag, doe er elke dag 1 activiteit mee en ik heb AOD uitgezet om de batterij en het scherm te sparen.

Gekocht okt/nov 2021 en batterij conditie 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
Ik krijg op m’n iPhone 11 niet meer de Limmited edition awards te zien en ook geen melding bij nieuwe challenges
Ditzelfde geldt voor de Apple Watch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:14
Ashwani schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:30:
Welke combinatie vinden jullie mooier? Staat de link bracelet bij goud? Ik heb altijd zwarte rvs Apple horloges gehad
Hoezo? Jij moet toch dragen wat je mooi vindt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Furrr schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:04:

[Afbeelding]

Dit is een steeds terugkerend gespreksonderwerp. Ik kijk niet meer naar dat %. De slijtage is van meerdere invloeden afhankelijk volgens mij. Net hoe goed je batterij is. Sommige blijven op 100% staan en na een jaar ineens binnen een maand naar 96%. Gewoon lekker gebruiken en niet naar kijken. Als je hem niet meer naar tevredenheid kan gebruiken omdat de batterij het niet volhoud dan laten vervangen. :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 23:28
Ik heb de eerste versie van de apple watch en zou niet eens weten waar ik dit kan vinden. Ik heb hem hele dag om en doe van alles en als ik 's avonds ga slapen staat hij vaak nog tussen de 10 en 20%. Volgende dag netjes weer vol. Dus ben het wel met @hk12nl eens, gewoon gebruiken en dan zie je wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:53
hk12nl schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:00:
[...]

Dit is een steeds terugkerend gespreksonderwerp. Ik kijk niet meer naar dat %. De slijtage is van meerdere invloeden afhankelijk volgens mij. Net hoe goed je batterij is. Sommige blijven op 100% staan en na een jaar ineens binnen een maand naar 96%. Gewoon lekker gebruiken en niet naar kijken. Als je hem niet meer naar tevredenheid kan gebruiken omdat de batterij het niet volhoud dan laten vervangen. :)
Apple adviseert om bij een batterijcapaciteit tussen de 90 en 95 procent een nieuw horloge aan te schaffen, om zodoende optimaal van alle functies gebruik te blijven maken :+

Mooi om te zien dat het tegenwoordig niet meer gaat om de ervaring, maar dat een cijfertje lijkt te bepalen hoe goed iets nog werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Nol_NL schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:08:
[...]

Apple adviseert om bij een batterijcapaciteit tussen de 90 en 95 procent een nieuw horloge aan te schaffen, om zodoende optimaal van alle functies gebruik te blijven maken :+

Mooi om te zien dat het tegenwoordig niet meer gaat om de ervaring, maar dat een cijfertje lijkt te bepalen hoe goed iets nog werkt ;)
Deze post kan alleen maar uit de koker van een niet-Apple gebruiker komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:53
Haga schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:46:
[...]

Deze post kan alleen maar uit de koker van een niet-Apple gebruiker komen.
Hahahaha. Zou je denken? Houdt het maar op een Apple gebruiker, zonder vooringenomenheid en een brede blik. Echt waar, ze bestaan nog ;)

Maar goed, mijn opmerking was meer een aanvulling op @hk12nl . Niet teveel laten leiden en je onzeker laten maken door toedoen van cijfers, maar gewoon gebruik maken van je product. Zolang je er in het dagelijks gebruik verder geen hinder van hebt is het niet heel belangrijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Nol_NL op 28-04-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Als ik de herinneringen app wil openen op de watch duurt het vrij lang voordat hij mijn lijstjes laat zien en de inhouden daarvan. Hebben meer mensen daar last van?

Ik vind het heel irritant en niet werkbaar op deze manier. Je zou toch denken dat deze op de achtergrond wel synchroniseert. iCloud staat aan en ververs op achtergrond ook (op de watch deze optie kon ik niet vinden in de iphone instellingen).

Ben benieuwd of ik de enige ben of meer mensen hier last van hebben.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik ben van plan om een Apple Watch series 7 45mm met 4G te kopen.. Maar, ondersteunt deze ook KPN?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
038Robijno schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:25:
Ik ben van plan om een Apple Watch series 7 45mm met 4G te kopen.. Maar, ondersteunt deze ook KPN?
KPN doet nog geen e Sim op de watch , dus op dit heb je er weinig aan.
Wanneer wel is nog onduidelijk helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:48
Vandaag komt mijn Watch SE 44mm binnen :)

Ben benieuwd. Altijd een simpel Mi Bandje 5 gebruikt, maar die was me te onoverzichtelijk en beperkt in tal van functies. Ben benieuwd of hij niet te groot is en ik beter voor een 40 mm had kunnen gaan aangezien ik geen al te dikke polsen heb :)

We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:42
Furrr schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:04:

Opgepikt op releaseday (september 2021). Nu op 98%.

Weet niet of het een verschil heeft gemaakt maar ik draag mijn horloge dus zo'n 23 uur per dag. Ik laad enkel een uurtje nadat ik wakker wordt. Zodra deze vol is haal ik hem van de lader. Staat dus nooit lang te druppelladen.
Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires