Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:52

pdavie2311

Live life to the fullest..

Donstil schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:12:
Merk nu ik mijn Gevlochten Solobandje - Houtskool - Maat 11 na een paar dagen weer omdoe dat hij toch net te strak zit.

Wel jammer want ik vind het esthetisch wel een erg fraai ding.
Jammer! Heb nog wel een nieuw geweven sportloop voor je! Check mijn advert...Ook houtskool..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:16:
[...]

Jammer! Heb nog wel een nieuw geweven sportloop voor je! Check mijn advert...Ook houtskool..
Mm nee die sla ik even over ga voor een maatje grotere gevlochten band.
Tot die tijd heb ik een prima selectie om uit te kiezen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Mijn watch moet helaas retour, het scherm zit volgens mij los en maakt een klikkend geluid als je er op drukt. Super jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Roos79 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:36:
@thunder68 Garmin telt niet mee zoals je ziet 😉
Enkel work out via eigen app
Dat klopt niet helemaal denk ik. Met Runkeeper werkt dit namelijk ook prima. Ik denk dat je ergens toestemming moet verlenen dat alle gegevens vanuit de door jou gebruikte app ook met Apple Health mogen worden gedeeld.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
meesje schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:41:
Wat betreft het ontbreken van GPS routes in de workouts, hebben jullie onderstaand stappenplan al geprobeerd? Ik vind het eerlijk gezegd aardig zware stappen (wis alle inhoud). Hopelijk komt Apple met een echte oplossing.
https://www.iculture.nl/n...orkouts-batterijverbruik/
Zojuist als test een wandel workout gestart en de route werd keurig getoond. Gisteren heb ik mijn AW ontkoppeld van mijn iPhone en weer gekoppeld. In mijn geval hoefde ik niet mijn iPhone te wissen (zoals beschreven in de stappen van iculture).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fl0werp0wer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
Mag ik jullie bedanken voor de feedback om mijn keuze makkelijker te maken! Gisteren de serie 5 beginnen gehad. Wat een verademing vergeleken met de serie 1! Ik had verwacht dat het aon display niets voor mij was maar vind het nu al heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepK
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09-2022
turkeyhakan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:29:
Mijn watch moet helaas retour, het scherm zit volgens mij los en maakt een klikkend geluid als je er op drukt. Super jammer.
Is het niet toevallig het bandje? Als ik mn scherm schoon maak hoor ik ook een klik, maar volgens mij is het het bandje dat in de sluiting iets klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Klopt het dat in os 7 de batterij niet meer volledig oplaadt? Geoptimaliseerd opladen? Vanmorgen was hij 93%. En weer opnieuw aan lader leggen, waar hij nog op lag, stopt hij weer met opladen? Bij mijn vorige Series 6 Alu had ik dit niet volgens mij. Valt me nu pas op bij de SS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
pdavie2311 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:03:
Klopt het dat in os 7 de batterij niet meer volledig oplaadt? Geoptimaliseerd opladen? Vanmorgen was hij 93%. En weer opnieuw aan lader leggen, waar hij nog op lag, stopt hij weer met opladen? Bij mijn vorige Series 6 Alu had ik dit niet volgens mij. Valt me nu pas op bij de SS versie?
Niet herkenbaar met mijn Series 4. ‘s Avonds op de lader en ‘s ochtends 100% volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
PepK schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

Is het niet toevallig het bandje? Als ik mn scherm schoon maak hoor ik ook een klik, maar volgens mij is het het bandje dat in de sluiting iets klikt.
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar ook als ik de band eraf haal, hoor je het. En alleen in de hoek links bovenin. Je ziet het scherm zelfs heel iets bewegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 15:36
EgoPro schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:05:
Nou het lijkt erop dat apple eindelijk een oplossing heeft voor het probleem met de missende GPS data in je activities. Zorg ervoor dat je een avondje beschikbaar hebt!

https://support.apple.com/nl-nl/HT211865
Vind het wel echt een slecht verhaal. Op het forum lees je ook dat het bij heel veel mensen niets uitmaakt. iPhone en Apple Watch opnieuw geïnstalleerd en gekoppeld, en nogsteeds geen gps data in de workout.

Ga het vanavond toch proberen. Vind het eigenlijk niet kunnen, hoe heeft dit toch door de QA gekomen?!

Naja, hopelijk komen al mijn workout gegevens en gps data terug...

AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

SimD schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:04:
[...]

Vind het wel echt een slecht verhaal. Op het forum lees je ook dat het bij heel veel mensen niets uitmaakt. iPhone en Apple Watch opnieuw geïnstalleerd en gekoppeld, en nogsteeds geen gps data in de workout.

Ga het vanavond toch proberen. Vind het eigenlijk niet kunnen, hoe heeft dit toch door de QA gekomen?!

Naja, hopelijk komen al mijn workout gegevens en gps data terug...
Of (tijdelijk) een app gebruiken die wel de GPS routes opslaat, tot Apple dit op een andere manier fixt? Het is nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Oeh! Net op tijd naar DE geweest voor mijn Watch! Nu negatief reisadvies vanuit DE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:25:
[...]

Of (tijdelijk) een app gebruiken die wel de GPS routes opslaat, tot Apple dit op een andere manier fixt? Het is nogal omslachtig.
Ja, ga de strava app weer gebruiken. Maar ik heb ook al mijn historische data kwijt vanaf 2016. Hopelijk komt alles weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Kan het zijn dat de TImelapse plaat van Parijs nog steeds niet realtime loopt?
Is het hiet overdag, staat de timelapse nog op nacht
Heb er een storing in lijkt het wel.

Vind het jammer.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

EgoPro schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:05:
Nou het lijkt erop dat apple eindelijk een oplossing heeft voor het probleem met de missende GPS data in je activities. Zorg ervoor dat je een avondje beschikbaar hebt!

https://support.apple.com/nl-nl/HT211865
Waardeloze oplossing!!! Dit slaat nergens op en niet Apple waardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58

EgoPro

Time is an illusion.

Bigg Balls schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:33:
[...]
Waardeloze oplossing!!! Dit slaat nergens op en niet Apple waardig
Mee eens maar het heeft wel mijn probleem opgelost. Waarschijnlijk kan het ook wel opgelost via een patch, maar die releasen kost waarschijnlijk meer tijd (testen enzo).

[ Voor 19% gewijzigd door EgoPro op 03-10-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

EgoPro schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Mee eens maar het heeft wel mijn probleem opgelost. Waarschijnlijk kan het ook wel opgelost via een patch, maar die releasen kost waarschijnlijk meer tijd (testen enzo).
Zal het helaas ook moeten proberen.... baal wel! Heb een iPhone 11 Pro met Apple care en een Apple Watch 5. Dan wil ik dit gezeik dus juist niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58

EgoPro

Time is an illusion.

Bigg Balls schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

Zal het helaas ook moeten proberen.... baal wel! Heb een iPhone 11 Pro met Apple care en een Apple Watch 5. Dan wil ik dit gezeik dus juist niet....
Voor mij was het een uurtje wachten en ik ben alleen mijn history in Signal kwijt. Ik heb dan alleen mijn telefoon gereset. Omdat volgens mijn koppigheid het niet aan de watch kon liggen. En dat was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
Sebas1337 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:03:
Iemand ook problemen sinds watchOS 7 om zijn/haar mac te ontgrendelen via de watch? Bij het inschakelen van het vinkje in de "beveiliging & privacy" settings geeft de mac de volgende melding:

Je Mac kan niet communiceren met je Apple Watch.
Zorg ervoor dat je je Apple Watch draagt en ontgrendeld hebt en dat je iPhone is ontgrendeld.

Uiteraard voldoe ik aan die eisen, andere dingen zoals handoff werken wel gewoon. Verbonden met hetzelfde wifinetwerk, bluetooth staat aan.
Hier precies hetzelfde probleem. Apple Watch Serie 1 unlokte altijd perfect mijn MacBook Air.
Net een AW SE binnen en geconfigureerd, en wil niet meer werken met de melding dat mijn mac niet communiceert met de Apple Watch.

Wat heb ik al gedaan?
- Mac opnieuw opgestart
- AW opnieuw opgestart en telefoon
- AW opnieuw geïnstalleerd
- Alle laatste updates geïnstalleerd
- Hand-off aan/uit gezet op AW en telefoon

Maar het werkt nog steeds niet! vond het wel een handige functie, die ik nu mis. :'(

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:54
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:34:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem. Apple Watch Serie 1 unlokte altijd perfect mijn MacBook Air.
Net een AW SE binnen en geconfigureerd, en wil niet meer werken met de melding dat mijn mac niet communiceert met de Apple Watch.

Wat heb ik al gedaan?
- Mac opnieuw opgestart

Maar het werkt nog steeds niet! vond het wel een handige functie, die ik nu mis. :'(
Ik had precies hetzelfde met mijn series 6. Check even deze forumpost: https://forums.macrumors....st=28904426#post-28904426

Ik moest dit zelf 2 keer doorlopen maar nu werkt het al 2 weken prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat heb ik al gedaan?
- Mac opnieuw opgestart

Hier precies hetzeltde met mijn nieuwe SE. Eerder in dit topic kwam er een oplossing voorbij en die heeft bij mij dit probleem opgelost. :)

https://discussions.apple.com/thread/251803595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
[...]

Wat heb ik al gedaan?
- Mac opnieuw opgestart

Helaas een bekend probleem. Zie ook meesje in "[macOS Catalina] Ervaringen & Discussie"
De beschreven stappen hebben voor mij gewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 03-10-2020 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier ook gelukt. Ik moet wel zeggen, je MacBook inlokken met je Apple Watch is toch wel een van de top 3 uitvindingen ooit. Net na de auto, maar zeker boven de kleuren tv wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu.nl is gematigd enthousiast over Series 6, enthousiaster over SE. Tja, ik vind het een kwestie van budget hebben.

Review: Apple Watches zijn dit jaar niet spannend, maar SE is instaptopper
https://www.nu.nl/reviews...r-se-is-instaptopper.html

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
bjonnie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Ik had precies hetzelfde met mijn series 6. Check even deze forumpost: https://forums.macrumors....st=28904426#post-28904426

Dit was hem! Moest inderdaad 2x opstarten en toen was het weer als vanouds....

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
bjonnie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Bij mij werkt dit helaas niet.

Ik heb de stappen al een aantal keer doorlopen. In het gunstigste geval werkt het 1x en daarna staat de functie toch weer uit en krijg ik bij het inschakelen de welbekende foutmelding.

De problemen zijn ontstaan, nadat ik op mijn macbook een keer op iCloud heb uitgelogd en opnieuw ingelogd. Dit weer i.v.m. een ander probleem, waarbij de processorbelassing omhoog schiet door het accountsd proces.

[ Voor 14% gewijzigd door Jeroen O op 03-10-2020 12:44 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:42
pdavie2311 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:41:
Oeh! Net op tijd naar DE geweest voor mijn Watch! Nu negatief reisadvies vanuit DE..
Want je wordt in Duitsland langs de kant van de weg gezet met NL nummerplaten ?

Ik moet eind van de maand naar de Saturn hier net over de grens, denk dat niemand mij tegehoudt. Kwestie van je aan de regels houden in winkels etc.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Jeroen O schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Bij mij werkt dit helaas niet.

Ik heb de stappen al een aantal keer doorlopen. In het gunstigste geval werkt het 1x en daarna staat de functie toch weer uit en krijg ik bij het inschakelen de welbekende foutmelding.

De problemen zijn ontstaan, nadat ik op mijn macbook een keer op iCloud heb uitgelogd en opnieuw ingelogd. Dit weer i.v.m. een ander probleem, waarbij de processorbelassing omhoog schiet door het accountsd proces.
Mij ook nog niet gelukt met de AW 6. Op mijn AW 4 werkte het perfect, maar van wat ik me kan herinneren ook eerst niet. Geen idee hoe ik het toen het opgelost. Beetje teleurstellend van Apple, zo iets moet gewoon werken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

loekf2 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Ik moet eind van de maand naar de Saturn hier net over de grens, denk dat niemand mij tegehoudt. Kwestie van je aan de regels houden in winkels etc.
Weet ik niet? Maar bij Apple werd mijn temperatuur opgemeten en paspoort bekeken. Weet niet of ze moeilijk doen over uit welk gebied je komt, maar controle is er zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
loekf2 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Mij ook nog niet gelukt met de AW 6. Op mijn AW 4 werkte het perfect, maar van wat ik me kan herinneren ook eerst niet. Geen idee hoe ik het toen het opgelost. Beetje teleurstellend van Apple, zo iets moet gewoon werken.
Heb je echt alle ‘autounlock’ en ‘auto unlock’ meldingen verwijderd? Ik heb daarna gelijk (zonder reboot van Mac) geprobeerd het vinkje aan te zetten, zonder succes. Daarna de ‘unlock’ meldingen weer verwijderd (deze waren namelijk weer aangemaakt) en vervolgens Mac, iPhone en Apple Watch opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Nu online

Luuk2015

Vires in numeris

loekf2 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Misschien heb je hier iets aan:
https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Volgens het reisadvies moeten alle reizigers uit Nederland m.u.v. uit Limburg/Zeeland een negatieve coronatest laten zien bij binnenkomst. Weet alleen niet hoe ze te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Luuk2015 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Misschien heb je hier iets aan:
https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Volgens het reisadvies moeten alle reizigers uit Nederland m.u.v. uit Limburg/Zeeland een negatieve coronatest laten zien bij binnenkomst. Weet alleen niet hoe ze te werk gaan.
Inderdaad, ook benieuwd hoe ze dat handhaven. Bij vliegen kan dat, of bij inchecken hotel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
loekf2 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Inderdaad, ook benieuwd hoe ze dat handhaven. Bij vliegen kan dat, of bij inchecken hotel ook.
Niet klagen als je straks daar met een dikke prent (lees her en der 25k...) weg gaat of zelfs gewoon 2-weken ergens geforceerd mag overnachten voor het overtreden van het protocol / geldende wetten.
De Duitse reiswaarschuwing betekent een meld- en quarantaineplicht in Duitsland voor reizigers uit alle Nederlandse provincies, behalve uit Zeeland en Limburg. Reizigers uit risicogebieden moeten zich bij aankomst in Duitsland melden bij het Gesundheitsamt, de Duitse GGD, en tot twee weken in quarantaine, of totdat ze een recente negatieve coronatest kunnen overleggen. Sommige deelstaten verlangen na een aantal dagen een tweede test. Mensen die de afgelopen twee weken in een risicogebied zijn geweest, kunnen door deze meld- en quarantaineplicht dus niet even naar Duitsland om bijvoorbeeld te winkelen.
Even boodschappen doen is er dus gewoon niet bij. (Behalve voor de Limburgers en Zeeuwen)

https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik snap jullie niet. De maatregelen zijn er toch niet voor niets? Waarom dan toch koste wat kost risico nemen? En dat voor een Apple Watch. Gezondheid van de medemens is toch net even iets belangrijker in mijn optiek.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
THE_BASE schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:33:
Ik snap jullie niet. De maatregelen zijn er toch niet voor niets? Waarom dan toch koste wat kost risico nemen? En dat voor een Apple Watch. Gezondheid van de medemens is toch net even iets belangrijker in mijn optiek.
Helemaal mee eens!
offtopic:
Zojuist bij AH met mondkapje boodschappen gedaan. Ik vind dit geen pretje, ik kreeg het vrij snel warm. Maar toch blijf ik het gewoon doen. Los van de discussie of het helpt of niet en het is ‘maar’ een advies, ik vind het ook goed qua uitstraling richting je medemens dat je Corona serieus neemt. Het verbaast me overigens dat bij de bakker iedereen een mondkapje op deed, maar bij de AH bijna niemand (het personeel natuurlijk wel). En daarbij zie je dat bij een stel de man geen mondkapje op had en de vrouw wel. In een relatie neem je toch hierin een gezamenlijk standpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Helemaal mee eens!
offtopic:
Zojuist bij AH met mondkapje boodschappen gedaan. Ik vind dit geen pretje, ik kreeg het vrij snel warm. Maar toch blijf ik het gewoon doen. Los van de discussie of het helpt of niet en het is ‘maar’ een advies, ik vind het ook goed qua uitstraling richting je medemens dat je Corona serieus neemt. Het verbaast me overigens dat bij de bakker iedereen een mondkapje op deed, maar bij de AH bijna niemand (het personeel natuurlijk wel). En daarbij zie je dat bij een stel de man geen mondkapje op had en de vrouw wel. In een relatie neem ik je toch hierin een gezamenlijk standpunt?
In het laatste geval zou het kunnen dat vrouw onderliggend lijden heeft en kwetsbaarder is. Verbazingwekkender vind ik, dat zag ik vanmiddag ook, dat mensen nog altijd samen of met gezinnen winkelen.

On-topic: ik ben wel benieuwd waarom mensen voor een Apple Watch Series SE kiezen in plaats van Series 6. Is het een kwestie van budget of zijn de extra functies niet spannend genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

In het laatste geval zou het kunnen dat vrouw onderliggend lijden heeft en kwetsbaarder is. Verbazingwekkender vind ik, dat zag ik vanmiddag ook, dat mensen nog altijd samen of met gezinnen winkelen.

On-topic: ik ben wel benieuwd waarom mensen voor een Apple Watch Series SE kiezen in plaats van Series 6. Is het een kwestie van budget of zijn de extra functies niet spannend genoeg?
Ik heb de SE gekocht omdat ik niet zeker wist of een smartwatch mij wel bevalt. De SE is zoals uit de reviews blijkt de ideale instap-Watch voor nieuwe gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:33:
Zeker ook omdat doorsturen vanuit DE nog geen €25,- kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Helemaal mee eens!
offtopic:
Zojuist bij AH met mondkapje boodschappen gedaan. Ik vind dit geen pretje, ik kreeg het vrij snel warm. Maar toch blijf ik het gewoon doen. Los van de discussie of het helpt of niet en het is ‘maar’ een advies, ik vind het ook goed qua uitstraling richting je medemens dat je Corona serieus neemt. Het verbaast me overigens dat bij de bakker iedereen een mondkapje op deed, maar bij de AH bijna niemand (het personeel natuurlijk wel). En daarbij zie je dat bij een stel de man geen mondkapje op had en de vrouw wel. In een relatie neem ik je toch hierin een gezamenlijk standpunt?
Gisteren ook voor het eerst boodschappen gedaan met. Vond het ook wel erg stevig maar blijf het ook doen.

Wel ga ik even voor een katoenen kapje ofz. Ik had nu een wegwerp kapje en kan mij zo voorstellen dat het hier nog aan lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:48
[...]

Totaal off-topic. Sorry daarvoor. Maar het is toch wel heel triest dat mensen zich alleen houden aan regels als ze gehandhaafd worden. Het is niet dat overheden met plezier reizen aan banden leggen....

On-topic. Problemen met batterij en activiteiten plotten in maps beide opgelost door watch opnieuw te pairen met de iPhone. Reset iPhone niet nodig geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door giantgiantus op 03-10-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:13:
[...]

Gisteren ook voor het eerst boodschappen gedaan met. Vond het ook wel erg stevig maar blijf het ook doen.

Wel ga ik even voor een katoenen kapje ofz. Ik had nu een wegwerp kapje en kan mij zo voorstellen dat het hier nog aan lag.
Van het werk heb ik wasbare opgestuurd gekregen. Deze beviel me redelijk zwaar qua ademhalen en warmte. Ik wilde juist die wegwerp exemplaren eens proberen.
Hebben we al het ‘Grote mondkapjes ervaringen en discussie’ topic? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:35
meesje schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Van het werk heb ik wasbare opgestuurd gekregen. Deze beviel me redelijk zwaar qua ademhalen en warmte. Ik wilde juist die wegwerp exemplaren eens proberen.
Tuurlijk ;)

Het grote mondkapjes topic

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ik had het kunnen weten. Waar hebben we geen topic voor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:32
Meer mensen problemen met opladen bij een AW 3 na de upgrade naar watchOS 7?
Is nu een beetje random, soms gaat het goed maar ook al meerdere keren gehad dat de watch mn pincode vroeg (al na een halve minuut of zo) en gestopt was met opladen.
Haal je 's ochtends een watch met 14% van de lader :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Haha. Moet je wel van alle type mondkapjes een los topic maken hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36
[...]

Helemaal mee eens!
offtopic:
ik ook!!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:38:
[...]

Haha. Moet je wel van alle type mondkapjes een los topic maken hé.
Hilarisch! Gelukkig kent een mondkapje geen software. Hadden we nog meer topics. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:23
meesje schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

Hilarisch! Gelukkig kent een mondkapje geen software. Hadden we nog meer topics. ;)
Ja, en dan vragen of je de laatste beta al hebt draaien.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Vorkie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Niet klagen als je straks daar met een dikke prent (lees her en der 25k...) weg gaat of zelfs gewoon 2-weken ergens geforceerd mag overnachten voor het overtreden van het protocol / geldende wetten.

[...]

Even boodschappen doen is er dus gewoon niet bij. (Behalve voor de Limburgers en Zeeuwen)

https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen
Mooi, ik mag nog naar Duitsland :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 22:15
TR1969 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:30:
Meer mensen problemen met opladen bij een AW 3 na de upgrade naar watchOS 7?
Is nu een beetje random, soms gaat het goed maar ook al meerdere keren gehad dat de watch mn pincode vroeg (al na een halve minuut of zo) en gestopt was met opladen.
Haal je 's ochtends een watch met 14% van de lader :(
Nope! Gelukkig niet met mijn AW3. Alleen wel dat de batterij erg snel leeg is! Ongeveer 1,5 dag.
Batterijconditie is nog op 88%
Hoop dat ze dit snel gaan fixen.. (Ondanks dat ik waarschijnlijk eind deze maand de AW6 ga halen.)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
In Series 6 zit een hoogtemeter. Dit is schijnbaar geen losse app. Hoe kan ik realtime mijn hoogte zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Nu online

Luuk2015

Vires in numeris

THE_BASE schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:06:
In Series 6 zit een hoogtemeter. Dit is schijnbaar geen losse app. Hoe kan ik realtime mijn hoogte zien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6VbKd1MpC0A2wHTypytHbYLgsU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o0FM7zX7VNxFnAcvFvKqSv7U.jpg?f=user_large

Op Google kwam ik bovenstaande screenshot tegen, is dit niet de kompas app?
Wat ik ook zag is dat er diverse faces zijn die de huidige hoogte kunnen laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Luuk2015 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:33:
[...]

[Afbeelding]

Wat ik ook zag is dat er diverse faces zijn die de huidige hoogte kunnen laten zien.
Klopt, zit in de kompas app op je watch.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:46
[...]

Niet.

Ik kom net uit Duitsland via Zwitserland en Italië. Ze controleren nergens op of bij de grens. Doorreizen mag ook gewoon, hoe moet je anders thuiskomen? Verblijven mag inderdaad niet maar dat kunnen ze dus niet controleren. Maar dat het bij mij niet werd gecontroleerd wilt niet zeggen dat dat bij anderen ook niet gebeurd.

Ik heb overigens in Florence op goed geluk een product red s6 aangetroffen in de apple store en direct meegenomen! Was deze anders ook in Duitsland gaan halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Alekz87 op 04-10-2020 00:40 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:45
Ik snap dit niet zo goed. Als de Duitse wet zegt dat je zonder negatieve COVID-test het land niet in mag, waarom bespreken we dan nu hoe we dat kunnen omzeilen?

We bespreken toch ook niet waar je het beste je illegale films of software kan downloaden? Het omzeilen van buitenlandse coronawetten lijkt mij dan ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Kan je de actuele hoogte op de Apple Watch 6 aan elke face toevoegen middels een complicatie? Of kan het alleen op specifieke faces? Zou iemand wellicht een foto kunnen maken hoe die hoogte app eruit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
giantgiantus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:56:
Kan je de actuele hoogte op de Apple Watch 6 aan elke face toevoegen middels een complicatie? Of kan het alleen op specifieke faces? Zou iemand wellicht een foto kunnen maken hoe die hoogte app eruit ziet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6WMu1y0lo_bSpqrFK7CwMgXisc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H7MBYI5Vt3x2d65KmnWFOHBL.png?f=user_large

Rechtsboven staat ie, afhankelijk van welke face je hebt is de weergave iets anders. Ik heb he op verschillende faces kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door bing69 op 04-10-2020 08:23 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
bing69 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:22:
[...]

[Afbeelding]

Rechtsboven staat ie, afhankelijk van welke face je hebt is de weergave iets anders.
Dank. Kan je hem ook zelf toevoegen aan andere faces? Of ben je gelimiteerd tot een aantal door Apple aangewezen faces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:14
bing69 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:22:
[...]

[Afbeelding]

Rechtsboven staat ie, afhankelijk van welke face je hebt is de weergave iets anders. Ik heb he op verschillende faces kunnen doen.
Bij kompas staat de hoogte sowieso in realtime op de tweede pagina maar dit is verder geen praktische view die je vaak aan zult zetten. Jouw oplossing is beter dan inderdaad!

Is dit een standaard face? En welke compilatie staat er linksonder? Erg geslaagd!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Luuk2015 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:33:
[...]

[Afbeelding]

Ah, die app heb ik verwijderd. Vandaar dat ik het niet kan vinden. :)

Even kijken hoe ik die weer terug zet.

Edit: gevonden in App Store. Als ik op Bekijk klik zie ik de app, maar Download is grijs. Andere apps kan ik wel downloaden. Iemand een idee?

Ik lees al dat ik Apple Watch moet herstellen, maar dat zal toch suf zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door THE_BASE op 04-10-2020 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
giantgiantus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:23:
[...]

Dank. Kan je hem ook zelf toevoegen aan andere faces? Of ben je gelimiteerd tot een aantal door Apple aangewezen faces?
Heb ze niet allemaal geprobeerd, slechts twee. Maar als je voor kompas kiest heb je de keuze kompas of hoogte.

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
twit schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

Bij kompas staat de hoogte sowieso in realtime op de tweede pagina maar dit is verder geen praktische view die je vaak aan zult zetten. Jouw oplossing is beter dan inderdaad!

Is dit een standaard face? En welke compilatie staat er linksonder? Erg geslaagd!
Linksonder staat mijn Stepsapp.

@giantgiantus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FQ-5m8IfDKfLZhuWDmlGOupuVg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dkRhQMpOFmmN0HvjWBpIV5xq.png?f=user_large

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
Voor iedereen waarbij de workout app geen gps data vasthoudt.

De work around van Apple “backup iPhone en Apple Watch, factory reset beide, installeer iPhone en watch als nieuw device en zet backup terug” deze work around werkt niet voor iedereen. Zonet zelf ook uitgevoerd: problemen blijven.

GPS data wordt niet vastgehouden en oude data is weg.

Op het forum van Apple geven gebruikers ook aan dat ze dit hebben met de Serie 1, die niet naar OS7 kon worden geüpgraded, lijkt te liggen in ios14. Ergens kwam voorbij dat de filesize van Health Domain folder geëxplodeerd is.

https://discussions.apple.com/thread/251806066?page=53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
SimD schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:11:
Voor iedereen waarbij de workout app geen gps data vasthoudt.

De work around van Apple “backup iPhone en Apple Watch, factory reset beide, installeer iPhone en watch als nieuw device en zet backup terug” deze work around werkt niet voor iedereen. Zonet zelf ook uitgevoerd: problemen blijven.

GPS data wordt niet vastgehouden en oude data is weg.

Op het forum van Apple geven gebruikers ook aan dat ze dit hebben met de Serie 1, die niet naar OS7 kon worden geüpgraded, lijkt te liggen in ios14. Ergens kwam voorbij dat de filesize van Health Domain folder geëxplodeerd is.

https://discussions.apple.com/thread/251806066?page=53
Bij mij was het voldoende om alleen de Watch opnieuw te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
giantgiantus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Bij mij was het voldoende om alleen de Watch opnieuw te koppelen.
Hier idem. Met nieuwe workouts heb ik nu een route (als test even een wandelroute gestart). Oude workouts heb ik ook, maar die zijn gemaakt met de Nike Running app. Deze tonen in workouts geen route, wel in de Nike app. Dat zou waarschijnlijk wel altijd zo zijn geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 04-10-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
meesje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:22:
[...]

Hier idem. Met nieuwe workouts heb ik nu een route (als test even een wandelroute gestart). Oude workouts heb ik ook, maar die zijn gemaakt met de Nike Running app. Deze tonen in workouts geen route, wel in de Nike app. Dat zou waarschijnlijk wel altijd zo zijn geweest.
Werkt bij mij ook niet. Krijg telkens alleen mijn begin positie. Al mijn historische data is nogsteeds weg. Bij de een werkt het wel, de ander niet. Op het forum zie je dit ook voorbij komen. Heel bijzondere bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Ik denk dat ik die hele gedoe met missende GPS data niet heb ervaren omdat ik het hele jaar rond op bèta’s zit.
Heb daardoor de laatste paar bèta updates mijn Watch moeten ontkoppelen en weer koppelen om de update er op te krijgen. Watch gaf namelijk ‘te weinig vrije opslag’ aan bij elke update.

Heb daarnet nog gekeken en ik kan vanaf mijn allereerste workout in 2017 al mijn gps data terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Laatst online: 12-09 08:55
meesje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:22:
[...]

Zoiets heb ik al jaren met mijn Watch 2 en fiets-workouts. Na het fietsen geeft mijn Watch weer dat er geen gps was en geeft workouts geen kaart en afstand weer, maar als ik hem exporteer naar Strava met HealthFit dan werkt het prima. Ook geeft HealthFit wel een kaartje, maar geen afstand. Er zijn dus echt al veel langer problemen met de Workouts app :/ (ios 12, 13 etc)

https://discussions.apple.com/thread/8437841
https://www.reddit.com/r/...working_with_workout_app/
https://discussions.apple.com/thread/7960167

Destijds zei Apple 'check location services' en 'motion calibration'. Allebei staan gewoon aan en ik heb het zo gelaten. Ik fiets bijna elke dag en soms (na maanden) doet hij het ineens een paar dagen, en daarna is het weer maanden niets... En het rare: wandelen heeft tot nu toe nog nooit gefaald dus de gps is prima :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Toch apart dat er zo veel verschillen zijn. Zelf ren ik 3X in de week met de watch3 icm de standaard workout app en ik zie al mijn gegevens terug. Inclusief mijn route.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ontdekt waarom ik geen Apple-apps zoals Kompas kon downloaden. Je hebt er de Kompas-app op iPhone voor nodig. Zodra je die installeert, kwam ‘ie terug op Apple Watch.

Logisch. :)

Wat betreft GPS-data: hier ook geen problemen. Wellicht doordat ik Series 6 als nieuw heb ingesteld.

[ Voor 22% gewijzigd door THE_BASE op 04-10-2020 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
carpebios schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:58:
[...]

Mooi, ik mag nog naar Duitsland :+
Het is off topic, maar check de Duitse corona wet op de site van de Bundestag. Als je minder dan 24u in Duitsland verblijft zonder overnachting hoef je je echt niet te melden etc.

Dus ik mag bv vanuit Nijmegen gerust even gaan tanken in Kranenburg (10 km verderop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Die hoogtemeter, die gebruikt maakt van een barometer, is niet helemaal ok. Gisteren met veel regen, dus lage luchtdruk zat ik thuis ineens 7 meter hoger (20 ipv 14). Hoewel, geen idee wat voor nauwkeurigheid ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21

Mr. Freeze

¡GO!

loekf2 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Die hoogtemeter, die gebruikt maakt van een barometer, is niet helemaal ok. Gisteren met veel regen, dus lage luchtdruk zat ik thuis ineens 7 meter hoger (20 ipv 14). Hoewel, geen idee wat voor nauwkeurigheid ik kan verwachten.
Hier met 4 verschillende Apple apparaten 4 verschillende hoogtemetingen, volgens mij moet je het meer als een referentiepunt zien als je een klim of afdaling gaat maken en de huidige hoogte niet te letterlijk nemen.

Wat ik me ook afvraag is hoe een Apple Watch weet wanneer iemand zit of staat? Als ik de melding krijg dat het tijd wordt om te staan, dan zit ik inderdaad al een tijdje.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Mr. Freeze schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Hier met 4 verschillende Apple apparaten 4 verschillende hoogtemetingen, volgens mij moet je het meer als een referentiepunt zien als je een klim of afdaling gaat maken en de huidige hoogte niet te letterlijk nemen.

Wat ik me ook afvraag is hoe een Apple Watch weet wanneer iemand zit of staat? Als ik de melding krijg dat het tijd wordt om te staan, dan zit ik inderdaad al een tijdje.
Denk dat ze iets doen met de accelerometer. Je kan versnelling meten, dus opstaan of gaan zitten, maar ook de hoek, dus positie van de arm meten over drie assen.

Ik heb die meldingen uitgezet, knettergek van die challenges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:45
Nooit een Apple Watch gehad, ik heb een “normaal” horloge maar sinds thuiswerken draag ik die eigenlijk niet. Ik denk dat ik een digitale wat sneller thuis zal dragen en ook naar de sportschool bijv.

Ik denk dat de SE wel geschikt is voor me, 40 of 44 is de vraag. Wat dragen jullie bij welke polsomtrek? Ik heb zelf 16/17, neig naar de 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Fromz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:54:
Nooit een Apple Watch gehad, ik heb een “normaal” horloge maar sinds thuiswerken draag ik die eigenlijk niet. Ik denk dat ik een digitale wat sneller thuis zal dragen en ook naar de sportschool bijv.

Ik denk dat de SE wel geschikt is voor me, 40 of 44 is de vraag. Wat dragen jullie bij welke polsomtrek? Ik heb zelf 16/17, neig naar de 40.
Zelf zit ik rond de omtrek van 17cm, heb een 44mm en zit voor mij prima, tevens een iets grotere batterij. Die Watch gaat je echt wel bevallen, ongeacht het type wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

loekf2 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:54:
[...]

Denk dat ze iets doen met de accelerometer. Je kan versnelling meten, dus opstaan of gaan zitten, maar ook de hoek, dus positie van de arm meten over drie assen.

Ik heb die meldingen uitgezet, knettergek van die challenges.
Niet aan gedacht eigenlijk. Kan je zo stellen dat als je zit, de onderarm horizontaal ligt en bij staan vaak verticaal hangt. Dat zou me wel iets verduidelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63989960

Hoe groot is je huidige horloge?

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-10-2020 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:35

Als je twijfelt beide even passen in de Apple store. Ik zou persoonlijk de 44mm doen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hoe lang duurde het voor jullie tot de batterij ingeregeld was?

Mijn 2 jaar oude S4 met 89 battery health deed het ruim 35 uur op een lading. De s6 komt tegen de 28 aan.

Watch wordt alleen gebruikt voor tijd aflezen, notificaties en sleep tracking. Heb wel gewoon alle functies aanstaan, behalve de omgevingsgeluidmetingen, die deden de S4 al in 1 dag smelten.

Sleep tracking doet het prima, 10-15 procent voor een nacht. Overdag loopt het verbruik ineens naar 3,5 per uur, waar het op de S4 meer op 2,5-3 zat.

Geloof dat ik dit ook had met de S4 toen die nieuw was, dus het zal wel loslopen. Maar toch benieuwd naar jullie ervaringen. Het liefst doe ik na sleeptracking even opladen en dan na 2 nachten weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
loekf2 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Volgens de app + en - 5 meter!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:45
@BeQuietAndDrive huidige is 39mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bij mij werkt de hoogtemeter überhaupt niet. Iemand een idee hoe dat komt? Bij Hoogte staan streepjes. Lijkt niet gemeten te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Eduardboon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:32:
Hoe lang duurde het voor jullie tot de batterij ingeregeld was?

Mijn 2 jaar oude S4 met 89 battery health deed het ruim 35 uur op een lading. De s6 komt tegen de 28 aan.

Watch wordt alleen gebruikt voor tijd aflezen, notificaties en sleep tracking. Heb wel gewoon alle functies aanstaan, behalve de omgevingsgeluidmetingen, die deden de S4 al in 1 dag smelten.

Sleep tracking doet het prima, 10-15 procent voor een nacht. Overdag loopt het verbruik ineens naar 3,5 per uur, waar het op de S4 meer op 2,5-3 zat.

Geloof dat ik dit ook had met de S4 toen die nieuw was, dus het zal wel loslopen. Maar toch benieuwd naar jullie ervaringen. Het liefst doe ik na sleeptracking even opladen en dan na 2 nachten weer.
Geef het een dag.
AoD verbruikt veel batterij, dat uitschakelen helpt.
Ik heb omgevingsgeluiden wel aanstaan en zit na 23 uur op 52-57% procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:38
Tartarus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Geef het een dag.
AoD verbruikt feel batterij, dat uitschakelen helpt.
@Tartarus de 4 heeft geen aod 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:32
Volgens mij ging het over de S4 met een langere accuduur dan de S6 dus klopt de opmerking toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Zie de reactie na jou.
Het gaat inderdaad om een S6 die met een S4 werd vergeleken.
Ok, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

OK, dus die zal lug-to-lug zo'n 45-46mm zijn. De Apple Watch is 44mm, maar heeft nauwelijks nog luis daarbuiten. Ligt waarschijnlijk wel iets dikker op je pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09 22:28

Ik heb de zelfde polsmaat, het is een kwestie van smaak maar 40 mm vindt ik een stuk prettiger dragen en ziet er ook mooier uit om mijn pols.

In het verleden heb ik een Series 4 in 44 mm gehad, die heb ik na een week terug gestuurd en de 40 mm besteld. Ik draag nu een Series 6 40 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Tartarus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Geef het een dag.
AoD verbruikt veel batterij, dat uitschakelen helpt.
Ja dan had ik beter de SE kunnen kopen. De AOD vind ik juist heel prettig en die mag best wat gebruiken. Heb het herleid naar de zuurstofmeter. Die heeft steeds mislukte metingen of rond de 85 en 92 procent.
Waar de watch op mijn arm zit heb ik een soort kuiltje gekregen door horloges dragen en daar meer hij gewoon niet goed. Heb die functie dus uitgezet. Net na 3 handmatige metingen al 6 procent kwijt.

Ga de watch later nog even als nieuw instellen. Zit nu op 52 procent na 19 uur met 2 uur gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Eduardboon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

Ja dan had ik beter de SE kunnen kopen. De AOD vind ik juist heel prettig en die mag best wat gebruiken. Heb het herleid naar de zuurstofmeter. Die heeft steeds mislukte metingen of rond de 85 en 92 procent.
Waar de watch op mijn arm zit heb ik een soort kuiltje gekregen door horloges dragen en daar meer hij gewoon niet goed. Heb die functie dus uitgezet. Net na 3 handmatige metingen al 6 procent kwijt.

Ga de watch later nog even als nieuw instellen. Zit nu op 52 procent na 19 uur met 2 uur gebruik.
Ik vind batterijduur niet zo erg belangrijk. Ik ben, zoals de meesten van ons, binnen 12 uur weer thuis, waar ik het kan opladen.
Dat doe ik sowieso altijd rond 20u00.
Wanneer ik buiten ben en niet zo snel kan opladen, zet ik theatermodus aan om batterij te besparen. Dat werkt altijd en is niet zo ingrijpend als meetfuncties uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Echt alles geprobeerd om de Hoogtemeter werkend te krijgen, zonder succes. Ook bij Privacy en dergelijke gekeken, helaas. Niemand een idee?

[ Voor 58% gewijzigd door THE_BASE op 04-10-2020 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 31-08 12:02
Mijn trouwe S0 Stainless Steel mag op pensioen.. Gisteren na mijn werk even de grens over gegaan naar Lille om daar de online bestelde Series 6 Graphite met Solo Loop (maat 8 ) op te halen. Veel stress gehad ivm de maat van het bandje, maar maat 8 bleek perfect te passen. Intussen geld er vanaf volgende week voor heel Frankrijk een negatief advies vanuit de Belgische overheid, dus ik ben net op tijd gegaan. ;)

Wat me (vandaag) wel op viel aan de verpakking is de Nederlandstalige tekst op de achterkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QEgaLdnIECXtO7Ge4hm8VRN3yI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gYY4O1KLzJkpYP1IWscDZTV.jpg?f=fotoalbum_medium

Zou het ergens tijdens de S6-cycle dan toch eindelijk gebeuren dat ze in hier in de winkels komen of hadden vorige versies (uit Frankrijk) dit ook al?

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:53:
[Afbeelding]

Echt alles geprobeerd om de Hoogtemeter werkend te krijgen, zonder succes. Ook bij Privacy en dergelijke gekeken, helaas. Niemand een idee?
Neem even de tijd om je Watch te ontkoppelen en weer te koppelen.
Doe eerst backup terugzetten, mocht dat niet helpen, stel je Watch als nieuw in.
Toegegeven, dat uurtje werk is niet fijn om er aan kwijt te zijn, maar als het helpt, ben je wel van een probleem af.

Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan met Step Length in de Gezondheidsapp op de iPhone.
Mijn iPhone verschijnt niet in Data Sources & Access.
Echter vind ik het opnieuw instellen van een iPhone veel meer moeite dan een Watch.

Pro tip, als je meerdere Watch faces hebt, die je wil bewaren voor het geval je een verse install moet doen, dien je elke Watch face apart naar je toe te mailen of met iMessage versturen.
Zo kun je ze later eenvoudig terugzetten zonder backup.

[ Voor 24% gewijzigd door Tartarus op 04-10-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:38
@THE_BASE Even de app op de watch geopend maar hier werkt het gewoon vanzelf heb er niks voor hoeven in te stellen.
Misschien is hij in de war door je gerommel ermee of moet je een wandeling of iets ermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Hier gekeken naar de hoogtemeter en ook hier werkt die niet. Misschien te laag (onder zeeniveau) in Friesland? Ga hem ook niet veel gebruiken, dus heel erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

bibi2205 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:04:
Mijn trouwe S0 Stainless Steel mag op pensioen.. Gisteren na mijn werk even de grens over gegaan naar Lille om daar de online bestelde Series 6 Graphite met Solo Loop (maat 8 ) op te halen. Veel stress gehad ivm de maat van het bandje, maar maat 8 bleek perfect te passen. Intussen geld er vanaf volgende week voor heel Frankrijk een negatief advies vanuit de Belgische overheid, dus ik ben net op tijd gegaan. ;)

Wat me (vandaag) wel op viel aan de verpakking is de Nederlandstalige tekst op de achterkant:
[Afbeelding]

Zou het ergens tijdens de S6-cycle dan toch eindelijk gebeuren dat ze in hier in de winkels komen of hadden vorige versies (uit Frankrijk) dit ook al?
Op de mijne uit DE staan de talen Frans en Duits..Geen NL dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Roos79 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:23:
@THE_BASE Even de app op de watch geopend maar hier werkt het gewoon vanzelf heb er niks voor hoeven in te stellen.
Misschien is hij in de war door je gerommel ermee of moet je een wandeling of iets ermee doen?
Toch vreemd. Een andere applicatie uit de App Store meet wél de hoogte. Dus er is echt iets met die Kompas-app van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:46
THE_BASE schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:22:
Bij mij werkt de hoogtemeter überhaupt niet. Iemand een idee hoe dat komt? Bij Hoogte staan streepjes. Lijkt niet gemeten te kunnen worden.
Je bent niet de enige.
https://forums.macrumors....-or-complication.2258390/

[ Voor 3% gewijzigd door Alekz87 op 04-10-2020 20:56 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires