Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ah, bedankt voor deze! Google resulteerde nergens in. Dat draadje maar even in de gaten houden. Wel vreemd dat men het hier nog niet heeft opgemerkt of geen last van heeft. Mijn partner heeft het nu ook ineens niet meer.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
THE_BASE schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:10:
[...]

Ah, bedankt voor deze! Google resulteerde nergens in. Dat draadje maar even in de gaten houden. Wel vreemd dat men het hier nog niet heeft opgemerkt of geen last van heeft. Mijn partner heeft het nu ook ineens niet meer.
Ik zit het jaar rond op bèta’s, misschien heeft het te maken met de officiële build waar jij op zit.
Lullige is dat die officiële versies veel langer er over doen om gereleased te worden. Dan ben ik maar al te blij met de wekelijkse (soms wat langer) release cyclus die Apple hanteert voor bèta’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:27:
[...]

Ik zit het jaar rond op bèta’s, misschien heeft het te maken met de officiële build waar jij op zit.
Lullige is dat die officiële versies veel langer er over doen om gereleased te worden. Dan ben ik maar al te blij met de wekelijkse (soms wat langer) release cyclus die Apple hanteert voor bèta’s.
Niet zo’n punt om te wachten op een release áls het dan verholpen is. Die zekerheid heb ik niet. Het forum op MacRumors lijkt te melden dat het softwarematig is, andere apps meten wel hoogte en Siri vragen is ook een antwoord welke hoogte.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

Niet zo’n punt om te wachten op een release áls het dan verholpen is. Die zekerheid heb ik niet. Het forum op MacRumors lijkt te melden dat het softwarematig is, andere apps meten wel hoogte en Siri vragen is ook een antwoord welke hoogte.
Als je echt zekerheid wil, dan kan je de beta even installeren.
Op de S6 zijn er geen enkele bugs, in ieder geval niet die ik zelf ben tegengekomen of over heb gelezen.
(Ik ken veel mensen met de beta op hun S6).

Bevalt de beta je niet, dan kan je het profiel verwijderen en wachten tot er een officiële release komt met een hogere build nummer.

Aanvulling:
Ik heb zojuist al mijn Watch faces gekopieerd naar een map in iCloud Drive. Dus mocht ik onverhoopt ooit moeten instellen als nieuw, dan heb ik in ieder geval al mijn faces terug zoals ik dat wil.

[ Voor 13% gewijzigd door Tartarus op 05-10-2020 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hier de watch s6 als nieuw ingesteld.

Na vlot tot 100 opladen (dus hij had vast nog even langer aan de lader kunnen hangen) zit ik nu na 13 uur op 76 procent. Dat is incl. Sleeptracking en een aantal handmatige saturatiemetingen (die mislukken vaker dan dat ze lukken). Heb nu alle functies aanstaan. Lijkt me prima zo.

Hoogtemeter doet het nog altijd niet, maar dat zou software zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eduardboon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:46:
Hier de watch s6 als nieuw ingesteld.

Na vlot tot 100 opladen (dus hij had vast nog even langer aan de lader kunnen hangen) zit ik nu na 13 uur op 76 procent. Dat is incl. Sleeptracking en een aantal handmatige saturatiemetingen (die mislukken vaker dan dat ze lukken). Heb nu alle functies aanstaan. Lijkt me prima zo.

Hoogtemeter doet het nog altijd niet, maar dat zou software zijn.
Dat is niet verkeerd. Ik merk dat ik er twee dagen mee kan doen. Ik vind 13 uur en 24% er af geen slecht resultaat. Hier om 8 uur van de lader en dus na 7,5 uur 24% minder. Ik heb wel even Spotify gebruikt, Apple Pay, Stocard, ECG en een saturatiemeting gedaan. Iets meer dan jij, zo lijkt het.

Als ik er gewoon twee dagen mee door kan vind ik dat helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
THE_BASE schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Dat is niet verkeerd. Ik merk dat ik er twee dagen mee kan doen. Ik vind 13 uur en 24% er af geen slecht resultaat. Hier om 8 uur van de lader en dus na 7,5 uur 24% minder. Ik heb wel even Spotify gebruikt, Apple Pay, Stocard, ECG en een saturatiemeting gedaan. Iets meer dan jij, zo lijkt het.

Als ik er gewoon twee dagen mee door kan vind ik dat helemaal prima.
Yes, ECG niet gedaan nog vandaag. Wel een aantal saturaties. Spotify gebruik ik eigenlijk niet omdat ik offline niks op kan slaan, en streamen kan ook via de iPhone wel (geen WiFi tijdens het hardlopen). Apple Pay gebruik ik helaas dagelijks wel een aantal keer :+. Valt me tot nu toe niet tegen op de eerste cycle van de nieuwe installatie. Uiteindelijk zet ik de geluidsmetingen wel uit denk ik, weet niet wat in daar aan ga hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eduardboon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Yes, ECG niet gedaan nog vandaag. Wel een aantal saturaties. Spotify gebruik ik eigenlijk niet omdat ik offline niks op kan slaan, en streamen kan ook via de iPhone wel (geen WiFi tijdens het hardlopen). Apple Pay gebruik ik helaas dagelijks wel een aantal keer :+. Valt me tot nu toe niet tegen op de eerste cycle van de nieuwe installatie. Uiteindelijk zet ik de geluidsmetingen wel uit denk ik, weet niet wat in daar aan ga hebben.
Eens, over geluidsmetingen weet ik ook niet wat ik wil. Even aankijken of dat veel scheelt in batterij.

Snap alleen niet dat jij in 13 uur slechts 24% kwijt bent en ik in 7,5 uur 24%. Doe er niet veel bijzonders mee en is als nieuw ingesteld toen ‘ie binnen kwam. Wel gisteren losgekoppeld en opnieuw gekoppeld door toestanden met die hoogtemeter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Eens, over geluidsmetingen weet ik ook niet wat ik wil. Even aankijken of dat veel scheelt in batterij.

Snap alleen niet dat jij in 13 uur slechts 24% kwijt bent en ik in 7,5 uur 24%. Doe er niet veel bijzonders mee en is als nieuw ingesteld toen ‘ie binnen kwam. Wel gisteren losgekoppeld en opnieuw gekoppeld door toestanden met die hoogtemeter.
Vergeet niet het aantal meldingen wat binnenkomt op de Watch.
De een krijgt wat minder notificaties binnen en de ander meer. Ik zit zelf bij team meer :)

——-

Zojuist twee automations aangemaakt.
Eentje voor wanneer ik uit huis vertrek dat AoD aangaat en de ander dat AoD uitgaat bij thuiskomst.
Immers heb ik altijd mijn telefoon bij de hand om de tijd en meldingen te bekijken en ben ik minder afhankelijk van mijn Watch scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Vergeet niet het aantal meldingen wat binnenkomt op de Watch.
De een krijgt wat minder notificaties binnen en de ander meer. Ik zit zelf bij team meer :)

——-

Zojuist twee automations aangemaakt.
Eentje voor wanneer ik uit huis vertrek dat AoD aangaat en de ander dat AoD uitgaat bij thuiskomst.
Immers heb ik altijd mijn telefoon bij de hand om de tijd en meldingen te bekijken en ben ik minder afhankelijk van mijn Watch scherm.
Stuur die eens door. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
AoD on https://www.icloud.com/sh...6ec864a88aa4a7ef6fe60c89a

AoD off https://www.icloud.com/sh...1fcfe41e0aa149cabc52459d2

Oops, foutje. Deze zijn voor handmatig aan- en uitzetten.

De automations zijn heel makkelijk.
Open Shortcuts app, ga naar tab Automations.
Druk plusje bovenin, creëer persoonlijke automation, selecteer aankomst, selecteer thuis en Any Time en dan volgende, voeg actie toe en type ‘altijd aan’ in zoekveld. Selecteer aan en je bent klaar.

Doe dezelfde stappen voor vertrekken van thuis.

[ Voor 41% gewijzigd door Tartarus op 05-10-2020 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Komt niet door als Automatisering, maar gewoon een Opdracht om AOD aan of uit te zetten. Klopt dat?

Heb nu zelf een Automatisering aangemaakt: bij thuiskomst AOD uit en bij vertrek AOD aan. Denk dat het zo klopt.

[ Voor 11% gewijzigd door THE_BASE op 05-10-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Komt niet door als Automatisering, maar gewoon een Opdracht om AOD aan of uit te zetten. Klopt dat?

Heb nu zelf een Automatisering aangemaakt: bij thuiskomst AOD uit en bij vertrek AOD aan. Denk dat het zo klopt.
Zie aanvulling op vorig bericht.

——

Wanneer ik vertrek uit huis vraagt hij mij of ik de automation wil starten.
Dat is dus niet de bedoeling, ik wil dat de automation automatisch loopt zonder mijn input.
Eens zien of ik dat ergens kan instellen.

——
Automations met arriveren en vertrekken van huis draaien dus niet automatisch en hebben user input nodig 8)7 8)7
https://support.apple.com...tomation-apd602971e63/ios

[ Voor 38% gewijzigd door Tartarus op 05-10-2020 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:58:
[...]

——

Dat is dus niet de bedoeling, ik wil dat de automation automatisch loopt zonder mijn input.

Ik zat met hetzelfde. Dan houd ik het op een Opdracht en kies ik zelf wanneer ik het wil.

——
Automations met arriveren en vertrekken van huis draaien dus niet automatisch en hebben user input nodig 8)7 8)7
Vreemd. Een post zonder tekst.

Ik had dus willen zeggen dat ik het dan zelf wel uit- en inschakel. Betere controle.

[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 05-10-2020 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
THE_BASE schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Ik denk omdat ik begonnen ben met sleep tracking. Dat is makkelijk uren winnen. Zit nu na 16 uur en 15 minuten op 65. Dat is dan 2.1 procent per uur. Loopt nog wel op naar 2,5 tot 3 denk ik. Maar ten opzichte van de vorige post Ben ik dik 10 procent verloren in 3 uur. Dat is bijna 3,3 procent per uur. Het fluctueert dus wat. Maar het geheel is prima.

Merk ook dat saturatiemetingen de ene keer 2 procent snoepen en de andere keer nagenoeg niks. Denk dat het batterij beheer nog niet helemaal werkt.

Notificaties krijg ik weinig binnen, dat scheelt ook weer inderdaad. En ik zie in gezondheid dat hij het ene uur veel saturatie, hartslag en geluidsmetingen doet en het andere uur veel minder.

Als ik wandel gaat de hartslagmeter ook langer aan en wordt zelfs van de GPS gesnoept als ik de iPhone in de auto laat liggen (gebeurd me toch vaak) voor automatische workouts. Maar als ik consistent 1,5 dag kan halen ben ik meer dan tevreden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eduardboon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

Ik denk omdat ik begonnen ben met sleep tracking. Dat is makkelijk uren winnen.
Hoe bedoel je deze? Ik neem aan dat Sleep Tracking de nodige batterij kost? Ik leg hem op m’n nachtkastje en was van de week 15% aan niets kwijt. Maar goed, moet gezegd worden dat ik in het begin altijd een beetje piep over de standbytijd die vervolgens voldoende is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
THE_BASE schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

Hoe bedoel je deze? Ik neem aan dat Sleep Tracking de nodige batterij kost? Ik leg hem op m’n nachtkastje en was van de week 15% aan niets kwijt. Maar goed, moet gezegd worden dat ik in het begin altijd een beetje piep over de standbytijd die vervolgens voldoende is. :)
Vannacht heb ik hem 8 uren gedragen in bed, opgeladen voordat ik naar bed ging. Het scherm staat dan uit en hij gaat in een soort low power sleep tracking. Kostte me vanaf 100 procent 8 procent.

Merk ook dat ik meer kwijt ben als ik hem gewoon op het nachtkastje leg zonder slaapmodus of do not disturb aan te zetten.

Ik merk in gebruik dat spelen met saturatie en ecg de grootste zuigers zijn, naast workouts.

Niks topt mijn oude series 2 nog in ieder geval. Die deed met gemak 3 dagen 😄

[ Voor 5% gewijzigd door Eduardboon op 05-10-2020 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:36:
[...]

Vreemd. Een post zonder tekst.

Ik had dus willen zeggen dat ik het dan zelf wel uit- en inschakel. Betere controle.
Je had je eigen tekst tussen mijn lap tekst geschreven en niet na de quotes thingie.
Ik had hem al gelezen inderdaad.

Ja, ik heb de automations voor aankomst en vertrek alweer verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eduardboon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:37:
[...]

Vannacht heb ik hem 8 uren gedragen in bed, opgeladen voordat ik naar bed ging. Het scherm staat dan uit en hij gaat in een soort low power sleep tracking. Kostte me vanaf 100 procent 8 procent.

Merk ook dat ik meer kwijt ben als ik hem gewoon op het nachtkastje leg zonder slaapmodus of do not disturb aan te zetten.

Ik merk in gebruik dat spelen met saturatie en ecg de grootste zuigers zijn, naast workouts.

Niks topt mijn oude series 2 nog in ieder geval. Die deed met gemak 3 dagen 😄
Ik zal het van de week eens testen met Sleep Tracking. Voor nu zet ik hem gewoon uit ‘s nachts. Dat is de beste remedie tegen een leeglopende accu. :)

Ik heb wel vier Watch Faces, misschien trekken die wat stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:52:
[...]

Ik zal het van de week eens testen met Sleep Tracking. Voor nu zet ik hem gewoon uit ‘s nachts. Dat is de beste remedie tegen een leeglopende accu. :)

Ik heb wel vier Watch Faces, misschien trekken die wat stroom.
Ik vind dat zo zonde.
In combinatie met AutoSleep is de Watch tijdens het slapen echt heel prettig.
Het houdt, nog beter dan de stock slaap app, bij hoeveel je slaapt en nog meer nuttige info en verbruikt zoals hieronder al aangegeven maar ongeveer 8% stroom.
Ik ga naar bed met tussen de 97%-100% en wordt wakker met 91%-93%. Dat is meer dan genoeg om de dag door te komen en mijn Watch weer op te laden vlak voor bedtijd.

Theater Modus is een uitkomst wanneer je iets langer met je batterij moet doen dan 24 uur. Daarmee haal ik met gemak 72 uur op een volle batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:02:
[...]

Ik vind dat zo zonde.
In combinatie met AutoSleep is de Watch tijdens Het slapen echt heel prettig.
Het houdt, nog beter dan de stock slaap app, bij hoeveel je slaap en nog meer nuttige info en verbruikt zoals hieronder al aangegeven maar ongeveer 8% stroom. Ik ga naar bed met tussen de 97%-100% en wordt wakker met 91%-93%. Dat is meer dan genoeg om de dag door te komen en mijn Watch weer op te laden vlak voor bedtijd.
Ik ga je tips ter harte nemen. Ben alleen bang dat ik zo’n horloge enorm voel in de nacht. Nooit iets gedragen, dus dat is wel omslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:03

——
Klopt dat moet bij alle WiFi, Bluetooth, lokatie etc gebonden acties helaas. :)
Eduardboon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

Ik denk omdat ik begonnen ben met sleep tracking. Dat is makkelijk uren winnen. Zit nu na 16 uur en 15 minuten op 65. Dat is dan 2.1 procent per uur. Loopt nog wel op naar 2,5 tot 3 denk ik. Maar ten opzichte van de vorige post Ben ik dik 10 procent verloren in 3 uur. Dat is bijna 3,3 procent per uur. Het fluctueert dus wat. Maar het geheel is prima.

Merk ook dat saturatiemetingen de ene keer 2 procent snoepen en de andere keer nagenoeg niks. Denk dat het batterij beheer nog niet helemaal werkt.

Notificaties krijg ik weinig binnen, dat scheelt ook weer inderdaad. En ik zie in gezondheid dat hij het ene uur veel saturatie, hartslag en geluidsmetingen doet en het andere uur veel minder.

Als ik wandel gaat de hartslagmeter ook langer aan en wordt zelfs van de GPS gesnoept als ik de iPhone in de auto laat liggen (gebeurd me toch vaak) voor automatische workouts. Maar als ik consistent 1,5 dag kan halen ben ik meer dan tevreden
Ik heb het afgelopen jaar ook veel ‘getest’ met mijn series 5 en kwam ook vaak rond 3 a 3,3% uit dus wat mij betreft is dat normaal :)

Ik gebruik ook AutoSleep en na een nacht slapen zakt mijn % van 100 naar 97 a 96%. Dit even ter vergelijking d:)b

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
hk12nl schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Klopt dat moet bij alle WiFi, Bluetooth, lokatie etc gebonden acties helaas. :)

[...]

Ik heb het afgelopen jaar ook veel ‘getest’ met mijn series 5 en kwam ook vaak rond 3 a 3,3% uit dus wat mij betreft is dat normaal :)

Ik gebruik ook AutoSleep en na een nacht slapen zakt mijn % van 100 naar 97 a 96%. Dit even ter vergelijking d:)b
Denk dat we daarin wel gelijk zitten :-). Een goed opgelade 100 procent is anders dan een snel opgelade 100 procent. Merk dat dat soms 4-6 procent op een nacht kan schelen. Maar hee, op 8 procent ligt je watch toch wel aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Eventjes een vraag. Ik ben een goede slaper, misschien iets te goed. Heb ik wat aan die sleeptrackers dan? Of zegt ie gewoon dat ik goed geslapen heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Hyloba schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:33:
Eventjes een vraag. Ik ben een goede slaper, misschien iets te goed. Heb ik wat aan die sleeptrackers dan? Of zegt ie gewoon dat ik goed geslapen heb?
Dit is wat ik te zien krijg in AutoSleep wanneer ik kijk naar mijn slaap van afgelopen nacht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0LqnmJFzh1gjlP8vZiMA0k-wp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h39k9MzmORfRpiMqBJv7BkQG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rf102RtiHrhZSe8AOtTzPl-wCz8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nHJ0S9b2KSfOdArpCnnLRBJc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjlhCCuFvppWD1VLBgbC-Inne-Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/agWlKyMJ90n8hi7bJC8DO0OV.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dO4SiRt8yRQcRoypq34bWMSkTYk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rb3pB4zFJIXtxd7hO078ctvW.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:46
Hyloba schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:33:
Noujah als ik verrot wakker word heb ik eigenlijk geen app nodig die mij dat verteld. Dat zie ik in de spiegel ‘s morgens ook wel. Maar toch vind ik het leuk om bij te houden

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Heb je altijd een aparte app nodig voor leuke statistieken of kan iOS het zelf ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:14:
Heb je altijd een aparte app nodig voor leuke statistieken of kan iOS het zelf ook?
Statistieken in iOS zijn zeer summier. Andere apps geven meer details weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Wat betreft de sleep tracking: herkent deze ook als je overdag slaapt? Voordat ik d Apple Watch kocht had ik een xiaomi band en tijdens mijn nachtdiensten registreert deze geen slaap. Iemand die weet hoe dit met Apple werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
ArwinV schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:39:
Wat betreft de sleep tracking: herkent deze ook als je overdag slaapt? Voordat ik d Apple Watch kocht had ik een xiaomi band en tijdens mijn nachtdiensten registreert deze geen slaap. Iemand die weet hoe dit met Apple werkt?
Ik heb de ingebouwde Slaap functie uitgeschakeld en gebruik AutoSleep. Die houd precies bij hoe laat je slaapt zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36
loekf2 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Die hoogtemeter, die gebruikt maakt van een barometer, is niet helemaal ok. Gisteren met veel regen, dus lage luchtdruk zat ik thuis ineens 7 meter hoger (20 ipv 14). Hoewel, geen idee wat voor nauwkeurigheid ik kan verwachten.
De dag dat bij sommigen de hoogte meter niet meer werkte had ik besloten om toch de watos beta er op te zetten. in eerste instantie zat ineens op 192 meter en daarna ondanks resetten etc. werkte de hoogtemeter niet meer.

Gisteravond moest ik een eind rijden en jahoor hij werkte spontaan weer, en nu nog....... en uiteraard met de juist (logische) waarden.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

ddZ

Tartarus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:04:
[...]

Ik heb de ingebouwde Slaap functie uitgeschakeld en gebruik AutoSleep. Die houd precies bij hoe laat je slaapt zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen.
Alleen wel Lights Off tappen op de Watch meen ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
Zojuist kom ik erachter dat wanneer je je telefoon zoekt via je Apple Watch dat als je dat knopje ingedrukt houdt je iPhone begint te knipperen met z’n flitser

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:32
ddZ schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

Dat is niet eens nodig.
Dat gebeurd automatisch op basis van de sensoren in watch.
Doe je het licht wel uit, vindt hij dat je eerder gaat slapen, wat niet perse het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
bing69 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:04:
[...]

De dag dat bij sommigen de hoogte meter niet meer werkte had ik besloten om toch de watos beta er op te zetten. in eerste instantie zat ineens op 192 meter en daarna ondanks resetten etc. werkte de hoogtemeter niet meer.

Gisteravond moest ik een eind rijden en jahoor hij werkte spontaan weer, en nu nog....... en uiteraard met de juist (logische) waarden.
Verrek, hier ook weer. Heel bijzonder. Kan Apple dat op afstand algemeen in- en uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:53
[...]

——

——
Klopt inderdaad, maak daar ook al een jaar of 2 gebruik van en die gaat pas iets uitvoeren als je effectief daarvoor opdracht geeft. Er dient steeds een fysieke actie te zijn zoals het aansluiten van Carplay of het starten van een workout, dan gaat ie dat wel automatisch uitvoeren.
Jammer maar het is zo.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:38
extreme8eight schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Klopt inderdaad, maak daar ook al een jaar of 2 gebruik van en die gaat pas iets uitvoeren als je effectief daarvoor opdracht geeft. Er dient steeds een fysieke actie te zijn zoals het aansluiten van Carplay of het starten van een workout, dan gaat ie dat wel automatisch uitvoeren.
Jammer maar het is zo.
Het schijnt zo te zijn als je een slimme stekker koppelt. Die verder niks schakelt. Deze wel automatisch bij thuiskomst en vertrek in en uit schakelt. Hier kun je dan vervolgens weer automatiseringen mee kunnen automatisch geschakeld worden. Google kan je hierbij verder helpen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Tartarus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

Dit is wat ik te zien krijg in AutoSleep wanneer ik kijk naar mijn slaap van afgelopen nacht
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar haal je die grafieken vandaan? Ik Kan die niet vinden in auto sleep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
Oei. Zojuist 3 mislukte saturatiemetingen en een geslaagde. Vloog van 92 naar 88 procent. Er is echt geen pijl op te trekken.

Overigens vanochtend na 28 uur stand-by nog 34 procent over. Toen opgeladen naar 97 procent. Een prima resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:19
Vanochtend m'n nieuwe Watch ontvangen, upgrade vanaf Series 2!!

Nu een Apple Watch S6 SG 44mm, heerlijk apparaat.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eduardboon schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:58:
Oei. Zojuist 3 mislukte saturatiemetingen en een geslaagde. Vloog van 92 naar 88 procent. Er is echt geen pijl op te trekken.

Overigens vanochtend na 28 uur stand-by nog 34 procent over. Toen opgeladen naar 97 procent. Een prima resultaat.
Ik zal het vanaf morgen nog eens bijhouden, heb het idee dat hij bij mij in 24 uur ongeveer 50% leeg loopt. Dus dat is niet heel anders dan jij, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
THE_BASE schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Ik zal het vanaf morgen nog eens bijhouden, heb het idee dat hij bij mij in 24 uur ongeveer 50% leeg loopt. Dus dat is niet heel anders dan jij, toch?
Dat is iets beter dan bij mij zelfs :-). Een goede score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
THE_BASE schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Ik heb alles aan staan behalve omgevingsgeluiden scannen, want kom momenteel niet echt op plekken waar dit nodig is ;). Maar ik denk dat ik na 36 uur wel op moet laden. Meestal tijdens t douchen in de ochtend en ontbijt klaarmaken is die zo goed al klaar voor de komende dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
Vandaag is de accu wat vermoeid. Op 77 procent na 7,5 uur. Dat is 4,5 procent per uur en mij wat te gortig eigenlijk :+. Maar goed, het is cycle twee en ik ben meer in beweging, zal daarmee te maken hebben

Edit: hallo wiskunde. Dit is 3 procent per uur en nog prima. Man man. Maar voor het gevoel gaat het snel.

[ Voor 21% gewijzigd door Eduardboon op 06-10-2020 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eduardboon schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:09:
Vandaag is de accu wat vermoeid. Op 77 procent na 7,5 uur. Dat is 4,5 procent per uur en mij wat te gortig eigenlijk :+. Maar goed, het is cycle twee en ik ben meer in beweging, zal daarmee te maken hebben

Edit: hallo wiskunde. Dit is 3 procent per uur en nog prima. Man man. Maar voor het gevoel gaat het snel.
Volgens mij veel kwestie van gevoel. Gisteren dacht ik ook: ik haal morgenavond niet. En toch nu op 21%. Dus kan makkelijk tot vanavond mee, met voor mij normaal gebruik.

Valt me niet tegen, maar met de Seriea 3 haalde ik zeker twee dagen en een nacht. Dus is wennen, maar komt door AOD. En houd dat dan toch liever aan, dan dat ik door besparing nog wat uurtjes mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
ddZ schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

Enige nuttige daaraan is dat je kan zien hoe laat je naar bed bent gegaan en hoe lang het heeft geduurd voordat je in slaap bent gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Mizojojo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Waar haal je die grafieken vandaan? Ik Kan die niet vinden in auto sleep?
Klik op Sleep Session. Dan krijg je details over die slaapsessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:44
Eduardboon schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:58:
Vrij laag... zou het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Rsport40 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

geloof dat het over accu gaat? Anders is het wel een dingetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:43
Sinds vrijdag mijn eerste apple watch in gebruik.
Heb gekozen voor de 6 ivm AOD.

Een van de belangrijkste functies vind ik fitness tracking.
Van tevoren natuurlijk bedacht om elke dag de ringen vol te maken.
Ik ga 3 keer per week naar sportschool om te fitnessen en durf wel te zeggen dat ik redelijk in vorm ben (voor een 45jarige dan 😁)

Nou is de standaard kcal ring 720 actieve kcal per dag verbranden.
Nou is dat op sport dagen geen enkel probleem maar als ik dat op niet sport dagen vol wil krijgen moet ik toch echt extra oefeningen thuis doen.

Is dit standaard doel van apple niet aan de hoge kant of ligt het aan mij en ben ik toch een luie veertiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Chk1975 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:12:

Ik ga 3 keer per week naar sportschool om te fitnessen en durf wel te zeggen dat ik redelijk in vorm ben (voor een 45jarige dan 😁)

Nou is dat op sport dagen geen enkel probleem maar als ik dat op niet sport dagen vol wil krijgen moet ik toch echt extra oefeningen thuis doen.

Is dit standaard doel van apple niet aan de hoge kant of ligt het aan mij en ben ik toch een luie veertiger?
Je kan al die ringen aanpassen.
Open de Fitness app op je Watch en scroll helemaal naar beneden om je eigen doelen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:41

Ik heb de ringen nooit aangepast maar vanaf het allereerste begin staat deze bij mij op 340kcal ingesteld. Ik weet niet waarop deze waarde is bepaald. Misschien mijn leeftijd en gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Rsport40 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Gaat over de accu.

De saturatie vliegt ook alle kanten op hoor, tussen de 77 en 100 gehad, maar bij succesvolle handmatige metingen eerder tussen 92-100 :-). Heb begin januari een operatie gehad met alle metingen van dien; zuurstof was prima, dus dat is nu ook zo. Ik wil de meter gebruiken tijdens het hooikoorts seizoen, soms ben ik dan mild benauwd en krijg ik ongemerkt wat hyperventilatie, volgens de dokter zou ik dan tegen 92 procent moeten zitten en moet ik de inhaler pakken. Ik houd niet van medicatie dus liever als het echt nodig is.

Maar ja, verder is het gewoon een dikke gimmick :+. Een extra datapunt in het dossier. En dat is de grootste lol eigenlijk, datapunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Ik verwijder nu handmatig alle saturatie onder de 95%.
Ik weet ondertussen dat mijn saturatie met een goed zittende Watch hoger dan dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:29

Ik heb kcal ring lang op 700 gehad en zit gemiddeld op 850 maar heb voor de luie dagen de ring nu op 600 gezet. Dan moet ik toch wat doen maar het is niet al te gek zeg maar. Maar een half uur fietsen en een half uur lopen elke dag moet ik er wel voor doen. Vind ik eigenlijk wel prettig, dat die stomme ring me nu wel elke dag actief houdt :) btw, 46 hier.

En moet ook zeggen dat ik sinds de AW een stuk fitter ben geworden, zie het ook in de grafieken die de AW bijhoudt, dat ik elke maand meer beweeg en echt structureel.

[ Voor 6% gewijzigd door Kassad op 06-10-2020 21:34 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:43
meesje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Ik heb de ringen nooit aangepast maar vanaf het allereerste begin staat deze bij mij op 340kcal ingesteld. Ik weet niet waarop deze waarde is bepaald. Misschien mijn leeftijd en gewicht?
340 dat scheelt een hoop.
Dacht eerst wil niet aanpassen want dat us valsspelen maar heb vandaag trainen op 72 min. Staan en dat is nog maar 691kcal pppffff nee sorry apple dat is me echt te gek.

Een andere post heeft zijn doel aangepast naar 600 zodat het wel haalbaar is maar je toch in beweging moet komen daar ga ik ook maar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:47

Je heb zelf waarschijnlijk aangegeven dat je vrij actief bent en daar is jouw calorieën ring op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Mijn ring staat al sinds jaar en dag op 420kcal.

Sleep tracking deed wat lastig vannacht. Na 8 uur gebruik van een dikke 100 naar 93, terwijl ik eerder van 97 naar 93 ging in 10 uur. Ik denk dat ik de watch maar eens helemaal “op” moet gebruiken en kijk wat dat met de batterijmetingen doet. Ik kan me nog vaag herinneren dat de S2 ook lange tijd op 1 procent blijf staan (3-4 uren) de eerste paar keer bij het leegmaken.

Of het heeft te maken met batterij optimalisatie, die heb ik ook niet uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Chk1975 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:05:
[...]

340 dat scheelt een hoop.
Dacht eerst wil niet aanpassen want dat us valsspelen maar heb vandaag trainen op 72 min. Staan en dat is nog maar 691kcal pppffff nee sorry apple dat is me echt te gek.

Een andere post heeft zijn doel aangepast naar 600 zodat het wel haalbaar is maar je toch in beweging moet komen daar ga ik ook maar voor.
Mijn AW probeert ook elke week me ervan te overtuigen dat ik de ring weer moet verhogen :) Ook de maandelijkse uitdagingen pushen me steeds iets verder, ik heb deze maand voor het eerst een uitdaging die me minder laat doen, het voelt als een ruststand :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb net een uurtje AOD uit, maar ook al had ik het jarenlang niet met Series 3, het was na een uur al vervelend je pols helemaal op te moeten tillen in plaats van ‘een beetje te kijken’ naar de tijd. Snel weer aan dus. Dan maar iets korter met de batterij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tartarus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:17:
[...]

Je kan al die ringen aanpassen.
Open de Fitness app op je Watch en scroll helemaal naar beneden om je eigen doelen in te stellen.
Mooi, dank. Op dagen dat ik sport gaan die ringen x2, op dagen dat ik niet sport moet ik het hebben van wat fietsen en de hond uitlaten :p dus dat gaan we eens aanpassen, zodat het op de sportdagen een hoger doel heeft.

EDIT niet per dag verschillend dus... nou ja dan maar niet.

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-10-2020 11:01 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
THE_BASE schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:03:
Ik heb net een uurtje AOD uit, maar ook al had ik het jarenlang niet met Series 3, het was na een uur al vervelend je pols helemaal op te moeten tillen in plaats van ‘een beetje te kijken’ naar de tijd. Snel weer aan dus. Dan maar iets korter met de batterij. :)
Haha went snel he. Ik vind het vaak ideaal als ik in een afspraak zit en even met een schuin oog wil kijken hoe laat het is. Hoef ik geen rare armzwaaien meer te maken 8)7

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Mooi, dank. Op dagen dat ik sport gaan die ringen x2, op dagen dat ik niet sport moet ik het hebben van wat fietsen en de hond uitlaten :p dus dat gaan we eens aanpassen, zodat het op de sportdagen een hoger doel heeft.
Bij mij staat hij op 500 en dan haal ik op een niet sportdag soms net wel of net niet. Als ik wel sport ga ik er soms x2 of x3 overheen. Krijg je ook weer een medaille voor :) Ik denk dat je de bewegingsring zo 'moet' instellen dat je hem bij een normale dag zonder sport net haalt. Als ik de hele zondag op de bank aan het uitbrakken ben dan haal ik hem bv ook lang niet :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
hk12nl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Bij mij staat hij op 500 en dan haal ik op een niet sportdag soms net wel of net niet. Als ik wel sport ga ik er soms x2 of x3 overheen. Krijg je ook weer een medaille voor :) Ik denk dat je de bewegingsring zo 'moet' instellen dat je hem bij een normale dag zonder sport net haalt. Als ik de hele zondag op de bank aan het uitbrakken ben dan haal ik hem bv ook lang niet :)
Grappig, ik stel em juist zo in dat ik bij een normale dag het net niet haal, zodat ik altijd iets extra's moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Kassad schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Grappig, ik stel em juist zo in dat ik bij een normale dag het net niet haal, zodat ik altijd iets extra's moet doen :)
Daar komt het bij mij dus eigenlijk ook op neer :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Ooit een keer ingesteld op 350 en nooit meer aan gezeten.
Ik heb een baan waar ik al heel wat moet lopen, dus die calorieën doel heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:00
Ik heb 800kcal als doel. Haal het 6 van de 7 dagen wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:41
De destijds op mijn AW4 (automatisch?) ingestelde 340kcal is eigenlijk veel te laag. Dit doel haal ik al bij een kleine stukje wandelen (zoontje naar school brengen) en verder thuis werken: trap op/af voor wc, lunch, koffie etc. Dit doel zou ik dus hoger kunnen zetten, maar eigenlijk nooit bij stil gestaan. Drie keer in de week hardlopen vind ik ook wel best/voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renenederland
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-07-2021
Wat merken jullie van de batterijduur. Ik hoor hier ook veel verschillende verhalen. Gebruiken jullie alle opties zoals de saturatiemeter, of is dat al een grote energievreter? Zal de batterijduur na een paar cycles nog wat verlengen of is dat onzin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
renenederland schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:49:
Wat merken jullie van de batterijduur. Ik hoor hier ook veel verschillende verhalen. Gebruiken jullie alle opties zoals de saturatiemeter, of is dat al een grote energievreter? Zal de batterijduur na een paar cycles nog wat verlengen of is dat onzin?
Ik zou zeggen, lees de afgelopen pagina's even terug want daar zijn een paar diep op ingedoken :)

Ik persoonlijk doe de AW elke dag aan de lader en een dag haal je lachend.

[ Voor 7% gewijzigd door Kassad op 07-10-2020 14:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
Niet te druk om maken. Heel veel dingen worden ook uitvergroot. Je kan de watch prima de hele dag goed gebruiken en dan heb je nog genoeg over. Leg hem even een half uurtje aan de lader en je kan weer verder.*

*aanname bij gemiddeld gebruik.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Ik heb geen €509 uitgegeven aan een ding waar ik alleen maar op ga klok kijken.
Nee, dat ding is er om gebruikt te worden met alle toeters en bellen. Alle sensoren staan daarom ook gewoon aan, voor zover je die aan/uit kan zetten.

Alleen AoD zet ik uit tijdens werk omdat ik toch geen vrije zicht heb op mijn Watch vanwege lange mouwen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Tartarus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Ik heb geen €509 uitgegeven aan een ding waar ik alleen maar op ga klok kijken.
Nee, dat ding is er om gebruikt te worden met alle toeters en bellen. Alle sensoren staan daarom ook gewoon aan, voor zover je die aan/uit kan zetten.

Alleen AoD zet ik uit tijdens werk omdat ik toch geen vrije zicht heb op mijn Watch vanwege lange mouwen aan.
Ik kan het verkeerd hebben, maar gaat aod niet sowieso al uit als de watch detecteert onder een mouw te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Eduardboon schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Ik kan het verkeerd hebben, maar gaat aod niet sowieso al uit als de watch detecteert onder een mouw te zitten?
Ik zou niet weten hoe ik dat moet controleren 😂

Maar, vziw niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:37:
[...]

Ik zou niet weten hoe ik dat moet controleren 😂

Maar, vziw niet.
Zojuist getest, het kan dus toch. :)

Maar nee, schakelt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zoals gezegd: daar is al op in gegaan. Kan met gemak een dag mee, zelfs als je alle sensoren ingeschakeld hebt en af en toe saturatie- of ECG meet. Wil je twee dagen mee? Kan ook prima, maar dan zul je de late avond niet gaan redden.

Dat gezegd: inderdaad, even kort op lader kan prima. Wel laat ik hem zelf af en toe even totaal leeg lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Tartarus Jammer genoeg niet. Zou wel mooi zijn als Apple dit voor elkaar zou krijgen in een toekomstige update..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
TheKerremenke schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:31:
@Tartarus Jammer genoeg niet. Zou wel mooi zijn als Apple dit voor elkaar zou krijgen in een toekomstige update..
Naar welk bericht van mij refereer je?
Als Apple wat voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:37
Sinds twee dagen trekt de watch ineens binnen no-time leeg. Zojuist herstart gedaan en bijgeladen. Binnen een half uur 14% omlaag. Huh???
Tips?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Tartarus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Deze.

Dat AOD uitschakelt zodra je horloge langere tijd onder een mouw zit. Zou wel handig zijn voor het besparen van de batterij. Alhoewel de 1 frame per minuut natuurlijk ook al veel doet.

[ Voor 61% gewijzigd door TheKerremenke op 07-10-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TheKerremenke schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Deze.

Dat AOD uitschakelt zodra je horloge langere tijd onder een mouw zit. Zou wel handig zijn voor het besparen van de batterij. Alhoewel de 1 frame per minuut natuurlijk ook al veel doet.
Zit er een proximity-sensor in dan? Anders valt er weinig te wachten op een update. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
THE_BASE schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

Zit er een proximity-sensor in dan? Anders valt er weinig te wachten op een update. :+
Geen idee. Volgens mij niet. Misschien iets voor de Apple Watch 7 :+ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Eduardboon schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Voor zover ik heb ervaren dimt het scherm wel enorm.

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eduardboon
hk12nl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:25:
[...]

Voor zover ik heb ervaren dimt het scherm wel enorm.
Dan is dat het. Met fel licht wordt het scherm ook automatisch helderder (kan je met een zaklamp testen). Dus er zit toch iets van een sensor in die gevoelig is voor licht.

Voor de batterijcrew: na 15 uur en een kwartier op 56 procent. (Watch zegt 57, iPhone 56). Dat is 2.8 procent per uur. Nette score nog steeds, al ging het voor het gevoel nog steeds vlotjes. Morgen eens proberen zonder omgevingsgeluid meten, heb nog steeds niks aan die data :+

[ Voor 28% gewijzigd door Eduardboon op 07-10-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eduardboon schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:47:
[...]

Voor de batterijcrew: na 15 uur en een kwartier op 56 procent. (Watch zegt 57, iPhone 56). Dat is 2.8 procent per uur. Nette score nog steeds, al ging het voor het gevoel nog steeds vlotjes. Morgen eens proberen zonder omgevingsgeluid meten, heb nog steeds niks aan die data :+
Hier 24 uur verder en staat op 55%. Met alle functies aan. Geen metingen gedaan, dus dat zal ongetwijfeld invloed hebben. Als ik vandaag tot 23 uur red is het voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
THE_BASE schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:56:
[...]

Hier 24 uur verder en staat op 55%. Met alle functies aan. Geen metingen gedaan, dus dat zal ongetwijfeld invloed hebben. Als ik vandaag tot 23 uur red is het voor mij prima.
Hier na het slapen nu 35. De dag ga ik dus niet meer redden. Vannacht wel een flink gebruik gehad met 15 procent.

Sta nu op 2,8 per uur, nog steeds prima.
Jij zit op 1,8 per uur. Echt heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Edit: blijkbaar heb ik mezelf gequote? Dat was niet de bedoeling.

[ Voor 87% gewijzigd door Eduardboon op 08-10-2020 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eduardboon schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:06:
[...]

Hier na het slapen nu 35. De dag ga ik dus niet meer redden. Vannacht wel een flink gebruik gehad met 15 procent.

Sta nu op 2,8 per uur, nog steeds prima.
Jij zit op 1,8 per uur. Echt heel netjes.
Ik doe (nog) geen slaapmeting, toch 10% er af vannacht. Vind het best veel voor iets wat amper iets doet. Maar goed, prima mee te leven wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
THE_BASE schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:16:
[...]

Ik doe (nog) geen slaapmeting, toch 10% er af vannacht. Vind het best veel voor iets wat amper iets doet. Maar goed, prima mee te leven wel.
Heb jij batterij optimalisatie nog aanstaan? Mijn werkrooster is niet regelmatig dus ik laad niet elke dag op hetzelfde moment op. Merkte op mijn iPhone dat ik 2 uur langer met mijn telefoon deed nadat ik die functie uitschakelde. (Al is de batterij gezondheid wel in 7 maand gedropt van 100 naar 96)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eduardboon schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

Heb jij batterij optimalisatie nog aanstaan? Mijn werkrooster is niet regelmatig dus ik laad niet elke dag op hetzelfde moment op. Merkte op mijn iPhone dat ik 2 uur langer met mijn telefoon deed nadat ik die functie uitschakelde. (Al is de batterij gezondheid wel in 7 maand gedropt van 100 naar 96)
Jazeker, die staat aan. Geen omkijken verder naar, kan me niet voorstellen dat je daardoor 2 uur langer hebt. Een volle batterij van 100% blijft hetzelfde, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renenederland
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-07-2021
THE_BASE schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

Zoals gezegd: daar is al op in gegaan. Kan met gemak een dag mee, zelfs als je alle sensoren ingeschakeld hebt en af en toe saturatie- of ECG meet. Wil je twee dagen mee? Kan ook prima, maar dan zul je de late avond niet gaan redden.

Dat gezegd: inderdaad, even kort op lader kan prima. Wel laat ik hem zelf af en toe even totaal leeg lopen.
Ik heb gelezen dat het voor de accu niet goed is als je hem volledig leeg laat lopen. Er wordt aangeraden deze niet onder de 20% moet laten komen. Ik weet niet wat hier van waar is want ik hoor verschillende verhalen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21

Mr. Freeze

¡GO!

renenederland schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:56:
[...]

Ik heb gelezen dat het voor de accu niet goed is als je hem volledig leeg laat lopen. Er wordt aangeraden deze niet onder de 20% moet laten komen. Ik weet niet wat hier van waar is want ik hoor verschillende verhalen erover.
Li-ion batterijen probeer die zoveel mogelijk tussen de 35 en 85% te houden, doe maar even zoeken voor de vele bronnen. Mijn AW3 had na een jaar nog steeds 100% capaciteit, m'n iPhone 11 zit nu na bijna een jaar op 97%.

https://www.coolblue.nl/advies/telefoon-opladen.html

edit: link toegevoegd

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-10-2020 12:32 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 13:02
Gisteren zat ik op zo’n 4% per uur op mn Series 6. Wel halverwege de dag geluidsmetingen, en He Siri uitgeschakeld.
AOD, en overige metingen staan wel aan.

Eens kijken wat die vandaag doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Gisteravond rond 21:30u met 100% van de lader gehaald, ik zit nu op 72% en heb mn snachts om met autosleep. Series 5 met aod aan, brightness van t scherm op 1 na laagste stand (want bright genoeg) en snachts op theatermodus + niet storen + bluetooth/wifi uit.
Nee, ik ben gewoon tevreje met de batterij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
Met de series 4 zat ik na 15 procent op 8-10 uur stand-by. Nu zit ik op 6.

Het is prima hoor en de dag red je makkelijk, maar het is gewoon een heel andere pikorde.

De geluidsmetingen stonden uit, dat maakt echt geen verschil. Het zit hem gewoon in de AOD en die is belangrijk genoeg om te snoepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 18:42

TradeMarkNL

Videoproducer
Vanavond m’n SE 44mm ontvangen en de eerste indruk is erg goed. Ben vooral blij dat ik voor de 44 heb gekozen anders ben ik toch bang dat het wat priegelen zou worden. Scherm is ook erg nice. Wil ‘m vooral gaan gebruiken om sport etc te tracken dus nu eerst eens beweegdoelen instellen en de workouts ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Tijdens werk heb ik AoD uitgeschakeld op mijn S6 44mm en na werk weer aangezet.
Na 23 uur en 39 minuten zat ik op 40%.
Ik vind dat niet mis, met voor de rest alle functies wel ingeschakeld te hebben.
Hij zit nu even aan de infuus zodat ik met 100% naar bed kan gaan straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:34:
Tijdens werk heb ik AoD uitgeschakeld op mijn S6 44mm en na werk weer aangezet.
Na 23 uur en 39 minuten zat ik op 40%.
Ik vind dat niet mis, met voor de rest alle functies wel ingeschakeld te hebben.
Hij zit nu even aan de infuus zodat ik met 100% naar bed kan gaan straks.
Inmiddels ligt Series 6 aan de lader, na 38 uur stand-by staan, dat is 1 dag en 14 uur. Twee volle dagen dus. Gebruik is 3 uur en 55 minuten.

Ik ben erg tevreden, met watchOS 7.1 kan dat eigenlijk alleen maar gefinetuned worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
THE_BASE schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:57:
[...]

Inmiddels ligt Series 6 aan de lader, na 38 uur stand-by staan, dat is 1 dag en 14 uur. Twee volle dagen dus. Gebruik is 3 uur en 55 minuten.

Ik ben erg tevreden, met watchOS 7.1 kan dat eigenlijk alleen maar gefinetuned worden.
Dat is gewoon met alles aan, stock en een fatsoenlijke watch face? Heeeuul netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eduardboon schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:44:
[...]

Dat is gewoon met alles aan, stock en een fatsoenlijke watch face? Heeeuul netjes
Klopt. Heb de Infograaf Modulair aan staan en geen functies uitgeschakeld.

Heb geen metingen gedaan en geen workout gestart. Maar als ik laatste dat weer doe dan weet ik dat het dezelfde avond aan de lader gaat, was bij Series 3 ook vaak het geval.

Maar zodra hij nog boven de 50% zit op de eerste dag, laad ik hem niet op voor de volgende dag, dat vind ik niet nodig.

Pagina: 1 ... 5 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires