Alleen in de nacht raak ik al meer dan 10% kwijt op mijn S6, en dan staat AOD (automatisch) uitgeschakeld en heb ik m niet om.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchOx op 09-10-2020 10:10 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchOx op 09-10-2020 10:10 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Hier ook een autosleep gebruiken die sinds IO7 niet goed meer meten, echter moest ik voor de GPS fix m'n iPhone / watch herstellen vanaf een iCloud backup en nu doet ie het weer goed.mr.JamesBond schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:22:
@winwiz @deBennie @hk12nl
Ik heb in deel twee van het Apple Watch ervaringen-topic gelezen dat jullie AutoSleep gebruiken. Die gebruik ik ook, maar sinds de WatchOS-update trackt hij mijn slaap niet goed. Iedere avond zou ik maar een half uur slapen, wat natuurlijk niet het geval is.
Trackt AutoSleep jullie slaap nog wel goed?
Ik ervaar (nog) geen problemen eerlijk gezegd of wellicht zijn ze mij nog niet opgevallenmr.JamesBond schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:22:
Ik heb in deel twee van het Apple Watch ervaringen-topic gelezen dat jullie AutoSleep gebruiken. Die gebruik ik ook, maar sinds de WatchOS-update trackt hij mijn slaap niet goed. Iedere avond zou ik maar een half uur slapen, wat natuurlijk niet het geval is.
©2004
Ik had er al even niet naar gekeken, maar hij doet het prima.mr.JamesBond schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:22:
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
©2004
[ Voor 98% gewijzigd door pdavie2311 op 10-10-2020 08:49 ]
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Yes, geen problemen hier!mr.JamesBond schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:22:
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Waar twijfel je dan over?THE_BASE schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:35:
Erg benieuwd naar de statistieken die AutoSleep deelt. Ik sta op het punt de app te downloaden, maar twijfel nog een beetje.
Of het zinnig is te weten hoe je slaapt. Ik bedoel: veel kun je er niet aan doen als je niet goed slaapt en van negatieve statistieken word je niet vrolijker.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Zolpidem, Temazepam, THC olie, de keuze is reuzeTHE_BASE schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:54:
[...]
Of het zinnig is te weten hoe je slaapt. Ik bedoel: veel kun je er niet aan doen als je niet goed slaapt en van negatieve statistieken word je niet vrolijker.
Nou, heb mijn hele leven niets aan slaap en slaapritme gedaan.THE_BASE schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:54:
[...]
@THE_BASE dit inderdaad 🙂 Net als met de activiteitringen motiveren de ringen van autosleep ook om in ieder geval de ringen waar je invloed op heb (hoeveelheid slaap) vol te krijgen. Onbewust creëer je hierdoor toch een beter slaapritme. Is mijn ervaring.Tartarus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:38:
[...]
Nou, heb mijn hele leven niets aan slaap en slaapritme gedaan.
Maar sinds kort ben ik wat meer gaan opletten en probeer ik bewust mijn best te doen om meer dan 6 uur te slapen per dag op werkdagen.
©2004
Heb gister de iPhone en watch beide als nieuw ingesteld (lang leve iCloud en de backups van belangrijke data).THE_BASE schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:28:
[...]
Klopt. Heb de Infograaf Modulair aan staan en geen functies uitgeschakeld.
Heb geen metingen gedaan en geen workout gestart. Maar als ik laatste dat weer doe dan weet ik dat het dezelfde avond aan de lader gaat, was bij Series 3 ook vaak het geval.
Maar zodra hij nog boven de 50% zit op de eerste dag, laad ik hem niet op voor de volgende dag, dat vind ik niet nodig.
[ Voor 16% gewijzigd door Eduardboon op 09-10-2020 23:16 ]
Hoe zet je die geofence uit, ben het daarmee eens. Heb nu Handen wassen uitgeschakeld en meldingen daarvan ook, maar wist niet dat er ook nog locatie aan hangt?Eduardboon schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:13:
[...]
Heb alleen de herinnering voor handen wassen als ik thuiskom uitstaan. Ik wil niet dat de geofence altijd aanstaat voor die app. Zelfs al zet je handen wassen uit, blijft nog die fence actief.
Autosleep is een leuke app hoor. Aanrader. Je krijgt best mooie data over diepe slaap e.d. Ik gebruik zelf Apple tracking omdat ik gewoon wil zien of ik 8 uur heb geslapen ja of nee en ik de automatische DND en scherm uit prettig vind.
©2004
Met welke maat Apple Watch en wat is je polsomtrek in cm? Mij is ook niet helemaal duidelijk welke maat te kiezen.hk12nl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:06:
Zojuist de witte solo band binnen gekregen. Wat een topproduct. Ik vind hem veel lekkerder zitten dan de originele sport band. Volgens de Apple maatwijzer kwam ik precies tussen de 6 en 7 uit. Na lang twijfelen heb ik uit eindelijk met behulp van onderstaande video een maat 5 besteld en hij zit perfect (lees: zit normaal strak rond de arm). Erg blij mee!
https://youtu.be/n58wUXf-BPU
Op de iPhone bij privacy -> locatievoorzieningen. Heb nu alleen bij gebruik van app aangezet.THE_BASE schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 07:51:
[...]
Hoe zet je die geofence uit, ben het daarmee eens. Heb nu Handen wassen uitgeschakeld en meldingen daarvan ook, maar wist niet dat er ook nog locatie aan hangt?
Dus je gebruikt AutoSleep niet, maar Slapen van Apple, begrijp ik dat goed? Slapen van Apple geeft weinig aan volgens mij, zal het vanavond eens testen.
[ Voor 8% gewijzigd door Eduardboon op 10-10-2020 10:12 ]
Fijn dat 'ie nu langer mee gaat, hier vannacht op het nachtkastje 20% er af. Eerdere nachten hooguit 10%, maar niet druk over maken.Eduardboon schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:07:
[...]
Op de iPhone bij privacy -> locatievoorzieningen. Heb nu alleen bij gebruik van app aangezet.
Overigens zat ik dichtbij, nu na 32 uur stand-by nog 34 procent over. Heb vannacht slaap en theater modus aangezet, zodat AOD niet aangaat na half zeven (weekend, uitslapen). Dat scheelt wel even wat en in je slap kijk je toch niet. En saturate staat uit tijdens theater, denk dat ook dat flink gescheeld heeft. Moet dat nog maar even wel inschakelen want dat was de bedoeling nou ook weer niet
Dat herstellen van iPhone en watch samen heeft wel wat gedaan!
Ik heb zo maar het flauwe vermoeden dat heel veel mensen bijna geen notificaties binnenkrijgen op hun watch, helderheid op het laagst hebben staan, geluid uit hebben staan en bijna niet aan dat ding zitten.DutchOx schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:21:
Na 22 uur zat ik op 30%. Ik blijf het knap vinden hoe sommige zo laag batterij verbruik halen.
Uiteindelijk is inderdaad het doorkomen van een dag en nacht het meest belangrijke
Dit inderdaad. Krijg hele dag door meldingen en berichtjes en speel er ook zo nu en dan mee. Decibel testen op gekke plekken etcTartarus schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:35:
[...]
Ik heb zo maar het flauwe vermoeden dat heel veel mensen bijna geen notificaties binnenkrijgen op hun watch, helderheid op het laagst hebben staan, geluid uit hebben staan en bijna niet aan dat ding zitten.
Nogmaals, het is een vermoeden.
Ik houd met AoD aan en gemiddeld notificatie meldingen en beetje aan dat ding zitten 20-30% in 23 uur tijd.
Soms zet ik AoD uit onder werktijd en zit niet aan dat ding, vanwege regen of drukke werkdag oid en haal dan met gemak 50% in 23 uur.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Geen ideeNorbertus schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:48:
[...]
Met welke maat Apple Watch en wat is je polsomtrek in cm? Mij is ook niet helemaal duidelijk welke maat te kiezen.
©2004
Ik gebruik de Sleep modus voor het uitschakelen van meldingen en het scherm tijdens het slapen. Dit zet automatisch Niet Storen aan en zet je beeld uit. Daardoor hoef ik Theater Modus niet te gebruiken.Eduardboon schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:15:
Ja ik gebruik de watch voor notificaties en tijd, plus het tracken van gezondheidsdata.
Gewoon standaard instellingen, dus helderheid 2/3 en dat is fel zat. 1/3 is mij veel te dim. Alleen notificaties voor handen wassen als je thuiskomt staat uit. Want die zet een permanente geofence op als enige app bij mij. Heb verder geen geofences in gebruik.
Vannacht was wel even valsspelen, ik was vergeten saturatiemetingen tijdens theatermodus in te schakelen, dus die heeft hij vannacht niet gedaan, scheelt ook wel wat.
![]() | ![]() |
[ Voor 12% gewijzigd door Tartarus op 10-10-2020 14:07 ]
Klopt. Dit was al bij AW3 vis AW4. AW3 is minder nauwkeurig.Tartarus schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:56:
Is meer mensen dit opgevallen?
Ik weet niet of er iets mis wat met GPS op mijn series 3, maar ik vind de GPS van de series 6 vele malen nauwkeuriger.
Hieronder een voorbeeld van dezelfde route met beiden.
Eentje is uit augustus en de ander van afgelopen week. De route rij ik altijd exact hetzelfde.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Het lijkt wel alsof de Series 6 meer datapunten heeft dan de Series 3 waardoor de lijn meer hoekiger is.
Ps, een mede-Nederlander heeft hier al een mooi stukje tekst aan toegewijd in het Engels.
https://www.dcrainmaker.c...acy-spo2-sensor-data.html
Hier stopt sleep mode automatisch rond 6,30 omdat ik dan opsta. Maar in het weekend heb ik toch liever langer het beeld op zwart.Tartarus schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Ik gebruik de Sleep modus voor het uitschakelen van meldingen en het scherm tijdens het slapen. Dit zet automatisch Niet Storen aan en zet je beeld uit. Daardoor hoef ik Theater Modus niet te gebruiken.
Ik heb echter wel aangegeven dat de Sleep modus mijn slaap niet moet tracken, daar gebruik ik immers AutoSleep voor.
Bij mij was de batterij ook drama sinds OS7. wat bij mij werkte was om te unpairen / pairen. veel beter nu, kan nu bijna 2 dagen ermee doen. Ook met regelmatig notificaties aan etc. sleep tracking en handen wassen overigens uit. Gaat overigens om een AW4.Grin schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:03:
Mijn AW heb ik zo ingesteld dat ik bijna geen notificaties krijg idd. Alleen bij hele belangrijke meldingen mag hij een trilling geven. Slechts enkele contacten genieten een uitzonderingspositie. Moet er niet aan denken dat hij telkens loopt te trillen, of helemaal schaamteloos: geluid maakt.
Batterijduur is echt dramatisch geworden met watchOS 7, haal net 1 dag... op watchOS 6 bijna 2. Naja, komt wel weer goed een update volgende week.
Ik heb Sleep Schedule uitgezet.Eduardboon schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:48:
[...]
Hier stopt sleep mode automatisch rond 6,30 omdat ik dan opsta. Maar in het weekend heb ik toch liever langer het beeld op zwart.
Vergeten jullie niet een beetje te genieten van je horloge ipv elke minuut kijken hoe je battery het doet? Heb het idee dat sommige hier een klein beetje doorslaan, maar goed. Als je een horloge wilt wat überhaupt lang meegaat dan kan je denk ik de Apple Watch sowieso afschrijven. Wees nu eerlijk...of t nu 1 of 2 dagen is....het stelt beide geen ruk voor natuurlijk.THE_BASE schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Fijn dat 'ie nu langer mee gaat, hier vannacht op het nachtkastje 20% er af. Eerdere nachten hooguit 10%, maar niet druk over maken.
Instellingen voor Handen wassen staat bij mij niet bij Instellingen - Privacy - Locatievoorzieningen. Ook niet in Apple Watch-app.
Eens. Maar denk dat het puur nieuwsgierigheid is naar het verbruik van andere gebruikers.Alekz87 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:19:
[...]
Vergeten jullie niet een beetje te genieten van je horloge ipv elke minuut kijken hoe je battery het doet? Heb het idee dat sommige hier een klein beetje doorslaan, maar goed. Als je een horloge wilt wat überhaupt lang meegaat dan kan je denk ik de Apple Watch sowieso afschrijven. Wees nu eerlijk...of t nu 1 of 2 dagen is....het stelt beide geen ruk voor natuurlijk.
Eens. Zodra ik thuis terug kan komen met nog genoeg batterij om het aan de oplader te hangen, dan ben ik daar tevreden over.Alekz87 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:19:
[...]
Vergeten jullie niet een beetje te genieten van je horloge ipv elke minuut kijken hoe je battery het doet? Heb het idee dat sommige hier een klein beetje doorslaan, maar goed. Als je een horloge wilt wat überhaupt lang meegaat dan kan je denk ik de Apple Watch sowieso afschrijven. Wees nu eerlijk...of t nu 1 of 2 dagen is....het stelt beide geen ruk voor natuurlijk.
Thanks. Obv jouw ervaring en het filmpje ook een maat kleiner besteld.hk12nl schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Geen ideeHeb de maatwijzer van Apple gebruikt. Watch 44mm
[ Voor 81% gewijzigd door Eduardboon op 10-10-2020 20:36 ]
Koppelen en loskoppelen heeft het batterij issue voor mij opgelost.Grin schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:03:
Mijn AW heb ik zo ingesteld dat ik bijna geen notificaties krijg idd. Alleen bij hele belangrijke meldingen mag hij een trilling geven. Slechts enkele contacten genieten een uitzonderingspositie. Moet er niet aan denken dat hij telkens loopt te trillen, of helemaal schaamteloos: geluid maakt.
Batterijduur is echt dramatisch geworden met watchOS 7, haal net 1 dag... op watchOS 6 bijna 2. Naja, komt wel weer goed een update volgende week.
In retrospect, it was inevitable
Zolang je je Watch niet om je pols hebt, registreert die geen steps.-Cyril- schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:12:
Hoe werkt het eigenlijk met de stappenteller van de telefoon vs de watch? Tijdens werk kan ik mijn horloge niet om, een collega heeft deze dan in zijn zak maar ook zijn iPhone. Is de watch veel preciezer en worden dezelfde gemeten stappen op de iPhone er altijd uitgefilterd?
De stock kaartenapp lijkt mij?knakker2 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 03:38:
Welke nav app is nu op moment aan te raden voor op de snorscooter? Zowel haptic als de uitgestippelde route op het schermpje zien?
Ik gok uit hygiëne. Misschien lab werk of iets dergelijks.Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:16:
[...].
Is het uit privacy redenen dat je je Watch niet om mag doen of uit voorzichtigheid tegen beschadiging en krasjes?
Klopt, ivm hygiëne!Eduardboon schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Ik gok uit hygiëne. Misschien lab werk of iets dergelijks.
In retrospect, it was inevitable
Je kan per geregistreerde categorie en subcategorieën aangeven welk device als primair gezien moet worden.-Cyril- schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:18:
[...]
Klopt, ivm hygiëne!
Oh registreert hij dan niks? Moet ik toch mijn collega eens verklappen dat zijn geregistreerde stappen op een werkdag enkel van zijn telefoon komen.
Hoe zit dat “normaal”: iPhone in de zak en Apple Watch om de pols, bij gelijke tijd registratie van de stap wordt er neem ik aan 1 weggelaten. Die van de iPhone?
Een armbeweging die je ook zou maken als je normaal loopt, telt ook mee als je niet loopt.fransf schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:40:
Hoe kan het dat de Apple Watch veel meer stappen telt dan mijn iPhone? Ik heb het idee dat de Apple Watch soms iets te voorbarig telt. Zelfs als je alleen je arm beweegt.
[ Voor 14% gewijzigd door Tartarus op 11-10-2020 15:50 ]
Is het dan ook mogelijk om de stappen op je Apple watch niet te communiceren met je iPhone?Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:49:
[...]
Een armbeweging die je ook zou maken als je normaal loopt, telt ook mee als je niet loopt.
Een iPhone in de broekzak registreert alleen daadwerkelijke bewegingen, tenzij je het ook als een tennisracket gebruikt
Maar vergeet vooral ook niet dat je iPhone soms ergens blijft liggen als jij wel aan het lopen bent, zoals naar de toilet, koelkast of keuken in het algemeen.
fransf schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:54:
[...]
Is het dan ook mogelijk om de stappen op je Apple watch niet te communiceren met je iPhone?
Dit zijn toch alleen alle bronnen van heden en verleden? Verder kun je er weinig mee, dacht ik.Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:00:
[...]
[Afbeelding]
Zoals je ook in de beschrijving onderin dit screenshot kan lezen, gaat het voornamelijk over prioriteren van data en niet zo zeer over het uitsluiten ervan.
Anoniem: 192266
Door de volgorde aan te passen kan, geef je aan welk device of databron prioriteit krijgt voor de weergegeven waarde.THE_BASE schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:18:
[...]
Dit zijn toch alleen alle bronnen van heden en verleden? Verder kun je er weinig mee, dacht ik.
Vergeet je niet nadat je een workout hebt beëindigd helemaal omlaag te scrollen bij dat overzicht om op ‘Klaar’ te drukken?Anoniem: 192266 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:32:
Sinds de release een Apple Watch SE. Heel blij mee, alleen ervaar één irritant issue: ik heb vandaag twee work-outs gedaan van in totaal 45 minuten, maar volgens mijn trainingsring heb ik nog maar 24 minuten getraind en het doel van 30 minuten dus nog niet gehaald. Weet iemand hoe dit kan en vooral dit op te lossen?
Anoniem: 192266
Nee, dat ben ik niet vergeten. Doe mijn work-outs soms wel buiten zonder iPhone in de buurt. Weet niet of dat invloed heeft op de meting?Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:38:
[...]
Vergeet je niet nadat je een workout hebt beëindigd helemaal omlaag te scrollen bij dat overzicht om op ‘Klaar’ te drukken?
En hoe zou je de volgorde aan moeten passen, @Tartarus?Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:35:
[...]
Door de volgorde aan te passen kan, geef je aan welk device of databron prioriteit krijgt voor de weergegeven waarde.
E.e.a. Is wel afhankelijk van je hartslag en tempo. Als je bijvoorbeeld een uur gaat wandelen en je tempo is niet hoog genoeg dan is je workout wel een uur geweest maar je trainingsring bijv maar 20min gevuld. Dit geldt bv voor de yoga workout weer niet.Anoniem: 192266 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:32:
Sinds de release een Apple Watch SE. Heel blij mee, alleen ervaar één irritant issue: ik heb vandaag twee work-outs gedaan van in totaal 45 minuten, maar volgens mijn trainingsring heb ik nog maar 24 minuten getraind en het doel van 30 minuten dus nog niet gehaald. Weet iemand hoe dit kan en vooral dit op te lossen?
[ Voor 4% gewijzigd door hk12nl op 11-10-2020 18:55 ]
©2004
Door op die pagina op Edit te drukken bovenin kan je je iPhone of Watch prioriteit geven.THE_BASE schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:48:
[...]
En hoe zou je de volgorde aan moeten passen, @Tartarus?
Ik zat op een hele andere plek in de Health-app. Thanks!Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:02:
[...]
Door op die pagina op Edit te drukken bovenin kan je je iPhone of Watch prioriteit geven.
De Health app is inderdaad niet een van de eenvoudigste apps van Apple inderdaad. Ik moet soms ook even zoeken.THE_BASE schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:44:
[...]
Ik zat op een hele andere plek in de Health-app. Thanks!
Ja dit, ik heb dit vooral met fietsen, als ik niet doorfiets dan ‘telt het niet’.hk12nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:55:
[...]
E.e.a. Is wel afhankelijk van je hartslag en tempo. Als je bijvoorbeeld een uur gaat wandelen en je tempo is niet hoog genoeg dan is je workout wel een uur geweest maar je trainingsring bijv maar 20min gevuld. Dit geldt bv voor de yoga workout weer niet.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Door jou/jullie ook maar eens in de Gezondheid app gekeken. Dit is inderdaad niet de eenvoudigste app. Ik merkte overigens dat atriumfibrilleren niet aan stond. Kennelijk nooit gedaan.Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:48:
[...]
De Health app is inderdaad niet een van de eenvoudigste apps van Apple inderdaad. Ik moet soms ook even zoeken.
Door het verwijderen van die oude Watch heb je ook oude data verwijderd inderdaad.meesje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:05:
[...]
Door jou/jullie ook maar eens in de Gezondheid app gekeken. Dit is inderdaad niet de eenvoudigste app. Ik merkte overigens dat atriumfibrilleren niet aan stond. Kennelijk nooit gedaan.Gelijk maar aan gezet.
Ik merkte overigens ergens in de Gezondheid app dat, net als bij jou, meerdere Apple Watches zichtbaar waren. In totaal drie, waarvan bij twee werd aangegeven dat deze niet gekoppeld waren. Deze maar verwijderd. Nadat ik dit had gedaan, merkte ik (tenminste dat vermoeden heb ik) dat ik onder Gegevens de categorie VO2max niet meer zichtbaar is. Kijk ik nu verkeerd? Of heb ik nu door de twee niet langer gekoppelde Apple watches ook data verwijderd? Misschien allemaal stomme vragen, maar jullie hebben me getriggerd om eens in de Gezondheid app te kijken.Voorheen keek ik alleen in de Nike app.
Goeie! Ga ik ook zo instellen. Maar ik wil gewekt worden met tikjes op mijn pols i.p.v. dat ik een melodietje hoor. Ik heb dus nog wel handmatig silent mode aan te zetten?Tartarus schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Ik gebruik de Sleep modus voor het uitschakelen van meldingen en het scherm tijdens het slapen. Dit zet automatisch Niet Storen aan en zet je beeld uit. Daardoor hoef ik Theater Modus niet te gebruiken.
Ik heb echter wel aangegeven dat de Sleep modus mijn slaap niet moet tracken, daar gebruik ik immers AutoSleep voor.
Geen flauw idee.ddZ schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:20:
[...]
Goeie! Ga ik ook zo instellen. Maar ik wil gewekt worden met tikjes op mijn pols i.p.v. dat ik een melodietje hoor. Ik heb dus nog wel handmatig silent mode aan te zetten?
Interessant, die automation. Roep je een api aan oid of doe je dat op een andere manier? Ik hoor/zie graag hoe je het hebt gedaan, ik heb interesseTartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:28:
[...]
Geen flauw idee.
Ik heb 3 alarms op mijn telefoon aanstaan en heb een automation die op dezelfde tijdstip als mijn eerste alarm een ledstrip op volledige helderheid doet branden. Als ik door geluid niet wakker wordt, dan wel door licht.
Mijn Watch geeft dan ook geluid zodat ik eigenlijk driedubbel wakker schiet![]()
Ik zou dat nu eigenlijk ook niet anders meer willen eigenlijk.
PSN: PcDCch
Ik heb een slimme stekker van Ali die met HomeKit werkt.Mozart schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:29:
[...]
Interessant, die automation. Roep je een api aan oid of doe je dat op een andere manier? Ik hoor/zie graag hoe je het hebt gedaan, ik heb interesse
Inderdaad een vreemde systematiek, maar goed om te weten. Weer wat geleerd. De vo2max optie heb ik nu overigens gevonden onder Gegevens>Activiteit. De vo2max toont geen waarde, maar dat kan natuurlijk komen doordat ik de Apple watches heb verwijderd of doordat ik voor het hardlopen altijd Nike app gebruik.Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:18:
[...]
Door het verwijderen van die oude Watch heb je ook oude data verwijderd inderdaad.
Elke keer als je een Watch ontkoppeld en opnieuw koppelt, komt dat als een nieuwe Watch in die lijst te staan. Het is stom, maar is helaas niet anders.
Ik heb misschien wel 30-40 keer Watch in die lijst staan.
Wat ik me echter wel afvraag is hoe je een Watch uit die lijst verwijderd zonder door te hebben dat je data veranderd?
Want als ik op een van die Watch druk, zie ik allemaal oude data staan. En pas als je die oude data verwijderd, verwijderd er een apparaat of een app uit die overzicht.
Oef.... ik dacht eerst dat ik mijn vorige reactie in het verkeerde topic had geplaatst.Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:31:
[...]
Ik heb een slimme stekker van Ali die met HomeKit werkt.
Deze kan ik dus aan een automation koppelen.[Afbeelding]
Ik zit op de laatste iOS 14 beta en daar kan ik in ieder geval niet naar links swipen om een oude Watch te verwijderen. Wil ik ook niet, maar was wel even benieuwd hoe jij dat voor elkaar kreeg.meesje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:31:
[...]
Inderdaad een vreemde systematiek, maar goed om te weten. Weer wat geleerd. De vo2max optie heb ik nu overigens gevonden onder Gegevens>Activiteit. De vo2max toont geen waarde, maar dat kan natuurlijk komen doordat ik de Apple watches heb verwijderd of doordat ik voor het hardlopen altijd Nike app gebruik.
Wat betreft het verwijderen, ik weet het niet meer precies. Toen er meer Apple watches getoond werden, kon ik de betreffende Watch naar links swipen en verwijderen. Dit is wat mij nog bij staat. Ik kan het nu niet meer reproduceren. Als ik de betreffende gegevensbron aanklik zie ik diverse data. Ook van de Nike Run Club: om de paar sec. een meting.
Gelijk ook zo ingesteld. Samen met de wekker om 8.45 uur het licht in de slaapkamer aan.Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:31:
[...]
Ik heb een slimme stekker van Ali die met HomeKit werkt.
Deze kan ik dus aan een automation koppelen.[Afbeelding]
Als ik nu de gegevensbron aan klik, niet dat ik het doe, maar ik kan elke entry naar links swipen en verwijderen. Zo zag het er ook uit op gegevensbron niveau.Tartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:34:
[...]
Ik zit op de laatste iOS 14 beta en daar kan ik in ieder geval niet naar links swipen om een oude Watch te verwijderen. Wil ik ook niet, maar was wel even benieuwd hoe jij dat voor elkaar kreeg.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dat is ook met iPhones zo. Dat komt doordat je oude device al op een veel recentere build zit dan degene die net nieuw uit doos komt.WhatsappHack schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:55:
Ik blijf het zo vervelend vinden dat je eerst de Watch als nieuw moet instellen, updaten, weer resetten en *dan* kan je je reservekopie herstellen. Afijn, Series 6 is binnen; toch de overstap gemaakt
Ja klopt, een functie die dan gewoon meteen zegt “wil je ff updaten?” zou wel erg welkom zijn. Scheelt veel tijd en gedoe met de initial setup. Bij iPhone valt t nog mee (en is te forceren vanaf Mac zonder setup te doorlopenTartarus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:57:
[...]
Dat is ook met iPhones zo. Dat komt doordat je oude device al op een veel recentere build zit dan degene die net nieuw uit doos komt.
Joost mag weten hoe lang zo een apparaat in die doos heeft gezeten voordat het op je map viel.
[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 11-10-2020 22:09 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Als er 1 of 2 nummers is waarvan je wil dat ze door Niet Storen wil breken, dan kan je dat instellen onder hun contact.WhatsappHack schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 06:54:
Is het mogelijk om slaap modus niet Niet Storen in te laten schakelen? Niet storen mag onder geen beding ingeschakeld worden. In de Slaap-sectie staat dat je *optioneel* niet storen in kan laten schakelen, maar tot dusver is er niets optioneels aan. Sterker nog, als ik DnD uitschakel dan knikkert ie meteen slaapmodus ook uit.
Hier sinds een week een soortgelijk issue op m'n series 5. Tijdens een hardloopsessie blijft de afstand regelmatig "stilstaan". Loop ik een 10km rondje, dan worden er maar 6 geregistreerd.Anoniem: 192266 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:32:
[ Voor 5% gewijzigd door emiel74 op 12-10-2020 12:51 ]
Nee ik wil heel Do Not Disturb absoluut niet aan, dat is letterlijk levensgevaarlijk voor mij omdat meldingen van een medische sensor dan niet gegarandeerd doorkomen.Tartarus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:18:
[...]
Als er 1 of 2 nummers is waarvan je wil dat ze door Niet Storen wil breken, dan kan je dat instellen onder hun contact.
Niet Storen en Sleep is niet optioneel, maar een gegeven. Ik zie dan ook het woordje ‘optioneel’ nergens terug.
Ik zie dat niet onder Sleep Schedule in Health instellingen.WhatsappHack schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:45:
[...]
Nee ik wil heel Do Not Disturb absoluut niet aan, dat is letterlijk levensgevaarlijk voor mij omdat meldingen van een medische sensor dan niet gegarandeerd doorkomen.
Het staat bij de opties voor je slaapmodus automatisch activeren, daar staat: “Je kunt er ook voor kiezen om “Niet storen” in te schakelen om onderbrekingen te beperken”.
“Ook” en “kiezen” impliceert voor mij dat het optioneel is
[ Voor 8% gewijzigd door Tartarus op 12-10-2020 14:08 ]
[ Voor 35% gewijzigd door WhatsappHack op 12-10-2020 14:12 ]
Ik heb juist Sleep Schedule uitgezet zodat alleen slaap data van AutoSleep in de gezondheidsapp verschijnt.WhatsappHack schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:12:
@Tartarus Aha! Dat is wel slordig inderdaad, er staat zo inderdaad iets compleet andersStom.
Nou geen slaap mode voor mij dan. Hoop dat ie dan wel alsnog slaap trackt. Anders hou ik t wel bij AutoSleep.
En werkt het dan op de SS versie, series 6? Laat ik die nu net hebben..;-)iasix schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:12:
Ik zit echt al jaren te wachten tot er sim ondersteuning komt voor de Apple watch. Iemand enig idee of er nog vorderingen zijn wat dit betreft?
Geen antwoord op je vraag, maar voor mij zou dergelijke ondersteuning de reden zijn om gelijk mijn AW4 in te ruilen. En eigenlijk alleen maar voor nood gevallen tijdens het hardlopen.iasix schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:12:
Ik zit echt al jaren te wachten tot er sim ondersteuning komt voor de Apple watch. Iemand enig idee of er nog vorderingen zijn wat dit betreft?
En voor mij dus de reden er een aan te schaffen. Heb om de zes maanden ofzo Vodafone, tmobile, kpn etc via Twitter berichten gestuurd maar niemand die er serieus op reageert. Telkens niet in de pipeline. Begint echt te frustreren.meesje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:18:
[...]
Geen antwoord op je vraag, maar voor mij zou dergelijke ondersteuning de reden zijn om gelijk mijn AW4 in te ruilen. En eigenlijk alleen maar voor nood gevallen tijdens het hardlopen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Het enige nadeel met een Duits abonnement is dat het alleen in Duitsland werkt.BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:22:
Je kunt ze in bijv. Duitsland kopen met e-sim erin. Ik weet niet of er een Nederlands abonnement op kan, maar anders zet je er gewoon een Duits abonnement op.
[ Voor 0% gewijzigd door Haga op 12-10-2020 19:24 . Reden: typo ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Maar als Vodafone bijvoorbeeld met E-Sim komt, kan ik die wel in mijn SS series 6 gebruikenHaga schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
Het enige nadeel met een Duits abonnement is dat het alleen in Duitsland werkt.
E-sim Apple Watch heeft geen roaming.
Volgens mij is dat nog niet bevestigd. Of dat kan als de Watch in een ander land is aangeschaft. Dus dat is nog spannend. Al hoop ik natuurlijk van welpdavie2311 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Maar als Vodafone bijvoorbeeld met E-Sim komt, kan ik die wel in mijn SS series 6 gebruiken
©2004
Blijkbaar doet iedere Apple Watch dit behalve de 6. Er lijkt een soort smoothing plaats te vinden op een gps track. Ik sta op het punt om een SC te kopen, maar dit weerhoudt me er toch van en maakt dat ik sterk overweeg om toch meer uit te geven voor de 6. Het probleem wat je namelijk krijgt is dat de afstanden niet kloppen omdat hoeken worden afgesneden. Dat is als vrijetijds hardloper niet zo’n probleem, maar als je echt wedstrijden wilt lopen natuurlijk wel. Ik ga eens onderzoeken of een andere hardloop app dezelfde problemen kent, want ik vind het wel zonde om een stuk meer te moeten betalen puur voor de gps nauwkeurigheid bij hardlopen.Tartarus schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:56:
Is meer mensen dit opgevallen?
Ik weet niet of er iets mis wat met GPS op mijn series 3, maar ik vind de GPS van de series 6 vele malen nauwkeuriger.
Het lijkt wel alsof de Series 6 meer datapunten heeft dan de Series 3 waardoor de lijn meer hoekiger is.
Ps, een mede-Nederlander heeft hier al een mooi stukje tekst aan toegewijd in het Engels.
https://www.dcrainmaker.c...acy-spo2-sensor-data.html
AutoSleep, zoals veel mensen in dit topicpina schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:54:
zijn hier mensen die een aparte sleep tracking app gebruiken? Zoek eentje die audio kan opnemen tijdens de slaap. De standaar tracking van ios vind ik magertjes...
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
AutoSleep heeft geen audio opname maar is wel een van de betere sleeptracking apps.pina schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:54:
zijn hier mensen die een aparte sleep tracking app gebruiken? Zoek eentje die audio kan opnemen tijdens de slaap. De standaar tracking van ios vind ik magertjes...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq