Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een nachtje met Watch om geslapen, maar vind het niet erg prettig.

Doet AutoSleep ook iets op je nachtkastje of heb je er dan weinig aan?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-06 09:14
THE_BASE schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:18:
Ik heb een nachtje met Watch om geslapen, maar vind het niet erg prettig.

Doet AutoSleep ook iets op je nachtkastje of heb je er dan weinig aan?
Je kan het zo instellen dat hij gaat tracken zodra je je Watch af doet. Ik zou eens de wizard via instellingen nog eens doorlopen als ik jou was. Dan kan je zien wat er allemaal mogelijk is.

Ik moet toegeven dat ik slapen met de Watch icm Milanese Loop ook niet prettig vond.
Met de sports band of Nike band is dat vele malen prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:10
Tartarus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:17:
[...]

AutoSleep heeft geen audio opname maar is wel een van de betere sleeptracking apps.

Op in ieder geval de Watch series 6 heb je Environmental Sound Levels, hij houdt bij hoeveel lawaai er is. Dit slaat ie vervolgens op in de Health app en kan je ook terug vinden in de statistieken van je slaap.

[Afbeelding]
vreemd dat dit enkel bij de series 6 dan kan aangezien de series 5 ook Environmental Sound Levels heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
pina schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:29:

vreemd dat dit enkel bij de series 6 dan kan aangezien de series 5 ook Environmental Sound Levels heeft
Hoe kom je erbij dat het enkel op de series 6 kan?
Ik zeg toch echt ‘in ieder geval bij de series 6’. Met andere woorden, ik weet 100% zeker dat het wel op de series 6 kan maar sluit niet uit dat het ook bij de vorige modellen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:10
Tartarus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:31:
[...]

Hoe kom je erbij dat het enkel op de series 6 kan?
Ik zeg toch echt ‘in ieder geval bij de series 6’. Met andere woorden, ik weet 100% zeker dat het wel op de series 6 kan maar sluit niet uit dat het ook bij de vorige modellen kan.
ha ok dan. Al moet ik zeggen dat ik jouw screenshot nog nooit heb gezien bij mij in apple health of in de sleep analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
pina schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:36:

ha ok dan. Al moet ik zeggen dat ik jouw screenshot nog nooit heb gezien bij mij in apple health of in de sleep analyse.
Dit is een screenshot uit AutoSleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06 13:42
Zojuist 7.0.2 geïnstalleerd, benieuwd of het verschil gaat maken in batterij gebruik. Ik was inderdaad vooral nieuwsgierig, omdat dit mijn eerste Apple Watch is.

Ik ben tevreden met de aankoop van mijn Apple Watch, voegt meer toe dan verwacht. Afgelopen weekend nog een leuk voorbeeld toen ik de navigatie aan had gezet voor tijdens het wandelen, oppeens voelde ik mijn Watch trillen :+, toen mijn telefoon maar in mijn broekzak gestopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, een battery drain fix. Ik vroeg me al af waarom het batterijleven van m'n 6 zo *** was ten opzichte van m'n 4. Ik had het al afgeschreven als "eerste paar dagen maar ff laten gaan", maar nu ik die update zie... Afijn. Meteen maar ff downloaden. ;) Grappig trouwens dat alle software-update notificaties en zaken als voorwaarden in het Engels tevoorschijn komen hier. :P "Proceed on iPhone to continue, etc.".

Ik heb trouwens met dat Always-On display, dat bij een notificatie of als er een app open is geweest dat dan een screensaver verschijnt met enkel de tijd er op. Dat is super irritant, want dan kan ik m'n data niet zien. Is er een manier om hem bij AO altijd de watchface te laten zien? En als je hem dan weer wakker maakt (optilt) ie gewoon terug gaat naar waar je gebleven was?

Wel relaxt trouwens dat je nu op je iPhone een melding krijgt als de Watch is opgeladen enzo. :)

[ Voor 57% gewijzigd door WhatsappHack op 13-10-2020 02:15 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:49
WhatsappHack schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:11:

Ik heb trouwens met dat Always-On display, dat bij een notificatie of als er een app open is geweest dat dan een screensaver verschijnt met enkel de tijd er op. Dat is super irritant, want dan kan ik m'n data niet zien. Is er een manier om hem bij AO altijd de watchface te laten zien? En als je hem dan weer wakker maakt (optilt) ie gewoon terug gaat naar waar je gebleven was?
Yes dat kan. Je gaat naar algemeen | activeer scherm | en dan zet je onder 'terug naar klok' op 'altijd'. Volgens mij moet dit je situatie oplossen :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:11:

Heb ik lang uitgepuzzeld. Dat is alleen als je in een app op je Apple Watch zit. Dus bijvoorbeeld in Berichten. Als je je pols van je af draait hoeft logischerwijs niemand je berichten te zien. Vandaar de blur en tijd.

Je kunt er voor kiezen dat je in dat geval je Watch Face te zien krijgt, wanneer je je pols terug draait. Zodra je weer kijkt zit je weer in die bepaalde app. Maar ik vond dat geswitch irritanter dan de eerste optie.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:25:
Je kunt er voor kiezen dat je in dat geval je Watch Face te zien krijgt, wanneer je je pols terug draait. Zodra je weer kijkt zit je weer in die bepaalde app. Maar ik vond dat geswitch irritanter dan de eerste optie.
Weer wat geleerd.
Eens kijken of dit mij beter bevalt dan dat geblur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Moest in levertijden topic. :X

[ Voor 85% gewijzigd door MaZo op 13-10-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:17:
[...]

AutoSleep heeft geen audio opname maar is wel een van de betere sleeptracking apps.

Op in ieder geval de Watch series 6 heb je Environmental Sound Levels, hij houdt bij hoeveel lawaai er is. Dit slaat ie vervolgens op in de Health app en kan je ook terug vinden in de statistieken van je slaap.

[Afbeelding]
Welke app is dit dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 10:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-glB8XPfjoHn0mdVUxiOUj3F1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qwn1AofJNaTQLHczJYRFftuq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EG8rMGI2NUgq-uROUyRsHEsOOo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XtW0qGEfPcpKysNJ1Le1qK17.png?f=user_large

Heb van het weekend een nieuwe app in gebruik genomen, workoutdoors.
Ik wandel graag en hier kan je heel makkelijk gpx routes inladen en die dan volgen op je watch tijdens het lopen.

Nou heb ik alleen problemen met de gps fix.

Onderste afbeelding is vorige week in het bos met de standaar apple app, prima fix bijna alles lijnen netjes op het gelopen pad (paar kleine afwijkingen maar voor mijn gebruik perfect)

Gisteravond even rondje utrecht om workoutdoors uit te proberen werkt erg fijn kan ik eindelijk wat anders gaan lopen dan mijn gebruikelijke rondjes.

Maar helaas is de geplotte route een drama, ik lijk niet alleen dronken maar vlieg ook over gebouwen heen klopt helemaal niks van.

Zijn er mensen met ervaring met deze app die een idee hebben waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
AutoSleep dus. De app waar ik het over heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

AutoSleep dus. De app waar ik het over heb.
Qua UI lijkt het erg veel op iOS/Health. Vandaar de vraag, ik wist dat het over AutoSleep ging, maar dacht dit weer te vinden in Health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:12

Arno

PF5A

downloads: Apple WatchOS 7.0.2

Watch OS 7.02 heeft een verbetering voor batterij verbruik.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01
Chk1975 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wandel graag en hier kan je heel makkelijk gpx routes inladen en die dan volgen op je watch tijdens het lopen.

Onderste afbeelding is vorige week in het bos met de standaar apple app, prima fix bijna alles lijnen netjes op het gelopen pad (paar kleine afwijkingen maar voor mijn gebruik perfect)

Gisteravond even rondje utrecht om workoutdoors uit te proberen werkt erg fijn kan ik eindelijk wat anders gaan lopen dan mijn gebruikelijke rondjes.

Maar helaas is de geplotte route een drama, ik lijk niet alleen dronken maar vlieg ook over gebouwen heen klopt helemaal niks van.

Zijn er mensen met ervaring met deze app die een idee hebben waar dit aan kan liggen?
Dank, ik wist niet dat je gpx routes kon importeren in WorkOutdoors. Ik ga het proberen en zal laten weten hoe de resultaten zijn bij mij.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
Arno schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:55:
downloads: Apple WatchOS 7.0.2

Watch OS 7.02 heeft een verbetering voor batterij verbruik.
THE_BASE schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:18:
WatchOS 7.0.2 is uit met battery-drain fix. :)
spuit 11 :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:12

Arno

PF5A

Tsja, voor mensen die gewoon 40 uur werken, is niet alles altijd even goed te volgen in een druk topic :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Arno schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:11:
Tsja, voor mensen die gewoon 40 uur werken, is niet alles altijd even goed te volgen in een druk topic :)
Aha, daar is een truukje voor, de knop Volgen links boven in :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vc-jTCN9SAwNqTDeoLN4B3_gGCQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xrmPUXgyzZX6cQZsdT2ZirNc.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:23
Chk1975 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij mij doet workoutdoors het prima, heb altijd wel bluetooth op de iphone uitstaan aangezien je dan forceert dat hij de GPS van de watch pakt. (dit is helaas niet op een andere manier in te stellen...)

Dus had je toevallig je iphone te goed weggestopt waardoor het GPS bereik naar beneden gaat?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Arno schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:11:
Snap niet dat er niet meerdere topics zijn ipv 1 drukke.... >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chk1975
Net even test gedaan.
Iphone in broekzak heen standaard apple workout app, en terug zelfde stukje alles hetzelfde workoutdoors.

Als ik nu in de conditie app kijk dan is de kaart van heenweg perfect, mooie rechte lijnen op de stukken die ik gelopen heb.

Maar terug mer de workoutdoors app drama klopt niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:24:
[...]

Yes dat kan. Je gaat naar algemeen | activeer scherm | en dan zet je onder 'terug naar klok' op 'altijd'. Volgens mij moet dit je situatie oplossen :)
Ahhh ik dacht dat ie dan ook helemaal uit de app weg zou gaan, maar zie idd dat ie dan gewoon netjes teruggaat naar de app die open stond. Volgens mij was het op de “2 minuten” stand wel zo dat ie na 2 minuten dan ook echt terugging naar de klok en dan 2x crown om terug naar de app te gaan; ben benieuwd wat die nu doet.

Anyway, thanks!! :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Tinusvolkel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Snap niet dat er niet meerdere topics zijn ipv 1 drukke.... >:) :+
Was paar weken terug veel gedoe over.
Dit is veel beter, want Watch en watchOS en Watch apps zijn niet los van elkaar te zien. Dan krijg je overlappingen in de verschillende draadjes.
Dan is dit veel beter zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:11
Tartarus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Was paar weken terug veel gedoe over.
Dit is veel beter, want Watch en watchOS en Watch apps zijn niet los van elkaar te zien. Dan krijg je overlappingen in de verschillende draadjes.
Dan is dit veel beter zo.
Ik meende sarcasme op te vatten in Tinusvolkel zijn berichtje maar ik kan er naast zitten.

Nog een vraag van mijn kant: een vriend van me zit bij BasicFit en die hebben een mooie app gebouwd waar je al je oefeningen in kan bij houden zodat je ook zit hoeveel kcal je verbrandt hebt.
Is er ook zoiets voor de watch, ik doe vaak eigen work outs in een parkje. Dan kan ik wel circuittraining of iets aanzetten, maar dat is voor mij wat te algemeen. Ik heb al de top fitness apps van een artikel iCulture bekeken maar daar zat niet tussen wat ik voor ogen had en hoe die app van basic fit in elkaar steekt.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
-Cyril- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Ik meende sarcasme op te vatten in Tinusvolkel zijn berichtje maar ik kan er naast zitten.

Nog een vraag van mijn kant: een vriend van me zit bij BasicFit en die hebben een mooie app gebouwd waar je al je oefeningen in kan bij houden zodat je ook zit hoeveel kcal je verbrandt hebt.
Is er ook zoiets voor de watch, ik doe vaak eigen work outs in een parkje. Dan kan ik wel circuittraining of iets aanzetten, maar dat is voor mij wat te algemeen. Ik heb al de top fitness apps van een artikel iCulture bekeken maar daar zat niet tussen wat ik voor ogen had en hoe die app van basic fit in elkaar steekt.
Geen idee. Ik ben niet zo van het sporten.
Ik start alleen een workout als ik af en toe langer dan 10 minuten moet lopen of fietsen, voor de leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chk1975
Heb even nieuw testje gedaan en Bluetooth op telefoon uitzetten en gps van watch forceren lost het probleem met workoutdoors op.

Lijkt erop dat de standaard workout app automatisch de beste gps fix pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Chk1975 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:33:
Heb even nieuw testje gedaan en Bluetooth op telefoon uitzetten en gps van watch forceren lost het probleem met workoutdoors op.

Lijkt erop dat de standaard workout app automatisch de beste gps fix pakt.
Vroeger pakte hij bij de standaard app ook de iPhone gps maar misschien is dit met de nieuwe watchOS opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
-Cyril- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Ik gebruik Streaks Workout daarvoor, daar kan je je eigen workout in maken, werkt ook op de AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:11
Kassad schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:56:
[...]

Ik gebruik Streaks Workout daarvoor, daar kan je je eigen workout in maken, werkt ook op de AW.
Dat ziet er strak uit! Thanks

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Batterij is toch weer een beetje beter geworden met 7.0.1. In 12 uur is er net geen 30% vanaf met normaal gebruik. Best knap.

Nogmaals: als ik de dag doorkom is het prima, maar vind het des te prettiger er twee volle werkdagen mee te kunnen doen, voor een nachtje weg of als ik vergeet op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Vraagje voor wie gaia gps op de apple watch gebruikt, of eender andere gps app met topografische kaarten. Hoeveel batterij verbruikt die als ik af en toe zou willen kijken of ik het juiste pad aan het volgen ben? Normaal doe ik dat altijd met mijn gsm, maar het is omslachtig om elke vijf minuten mijn gsm uit mijn broekzak te halen, te unlocken en weer weg te steken, zeker wanneer ik met wandelstokken loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M’n Watch 6 had veel minder accu leven dan m’n S4 en die vond ik al matig. MRI gedraaid en battery diagnostics: super veel wakes door dat Always-On display. Dat uitgezet: wat een wereld van verschil, niet normaal. oO Zelfde accuduur als vorige versie ondanks Always-On m’n Arie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 04:29:
M’n Watch 6 had veel minder accu leven dan m’n S4 en die vond ik al matig. MRI gedraaid en battery diagnostics: super veel wakes door dat Always-On display. Dat uitgezet: wat een wereld van verschil, niet normaal. oO Zelfde accuduur als vorige versie ondanks Always-On m’n Arie :P
Maar dat is toch juist een van de grote voordelen? Ach, ieder voor zich.

Ik vind 15% kwijt in de nacht (in theatermodus) wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
THE_BASE schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:23:
Batterij is toch weer een beetje beter geworden met 7.0.1. In 12 uur is er net geen 30% vanaf met normaal gebruik. Best knap.

Nogmaals: als ik de dag doorkom is het prima, maar vind het des te prettiger er twee volle werkdagen mee te kunnen doen, voor een nachtje weg of als ik vergeet op te laden.
Haal je hem dan sochtends van de lader?

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hk12nl schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:55:
[...]

Haal je hem dan sochtends van de lader?
Voorbeeld: gisteren 9.30 uur van de lader, rond 22 uur op 62%. Nu om 8.00 uur op 47%, gewoon op het nachtkastje.

Ben tevreden. Maar vind 15% wel veel terwijl alles uit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:49:
[...]

Maar dat is toch juist een van de grote voordelen? Ach, ieder voor zich.

Ik vind 15% kwijt in de nacht (in theatermodus) wel erg veel.
Ze zeggen het. Maar ik vind accuduur veel belangrijker dan Always On, en zo boeiend was dat ook weer niet. Moet m’n pols toch draaien om het scherm te zien, dusja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
Ik had eerst de always on uitgezet omdat ik ook liever batterij bespaar, maar de watch ging constant aan van de kleinste beweging dat ik maakte met mijn pols. Ga eens zien hoe erg de batterij leeg loopt met always on aan en polsbeweging uit. Vind het wel fijner zo. Had graag gewild dat de helderheid nog lager was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschil is best aanzienlijk. Van ongeveer 80% drain in ongeveer 19 uur tijd zonder work-outs, was het nu 70% na 24 uur mét twee work-outs van gecombineerd 45 minuten... Op die rate kan ie dus ongeveer anderhalve dag mee met mijn gebruik; moet ie wss ff aan de lader na voor de 2e keer geslapen te hebben op de lading. En misschien wordt ‘t nog beter, want heb gister ook wat muziek en foto’s gesynct. Ben dus benieuwd wat ie vandaag presteert. :) Op ‘t moment heeft ie tijdens ‘t slapen (7 uur slaap) slechts 6% opgesnoept. (Incl achtergrond monitoring van saturatie en hartslag en AutoSleep ingeschakeld)

[ Voor 24% gewijzigd door WhatsappHack op 15-10-2020 13:30 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik zit hier echt met verbazing te lezen hoe dit topic veranderd is in een “hoe doe ik zo lang mogelijk met mijn watch op 1x laden”. 😂😂 Waarom kopen jullie zo’n watch überhaupt, als je toch alles uitschakeld?

Persoonlijk heb ik vrijwel alles aan staan. Ik slaap er ook mee, met AutoSleep. Het enige wat ik dan doe is hem op theater modus zetten en niet vanwege besparing van de batterij, maar gewoon omdat ik me stoor aan het licht als ik me omdraai.
‘S ochtends tijdens het douchen en ontbijten even aan de lader en we kunnen er weer minimaal 24 uur mee door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
Hooli-gan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:53:
Ik zit hier echt met verbazing te lezen hoe dit topic veranderd is in een “hoe doe ik zo lang mogelijk met mijn watch op 1x laden”. 😂😂 Waarom kopen jullie zo’n watch überhaupt, als je toch alles uitschakeld?

Persoonlijk heb ik vrijwel alles aan staan. Ik slaap er ook mee, met AutoSleep. Het enige wat ik dan doe is hem op theater modus zetten en niet vanwege besparing van de batterij, maar gewoon omdat ik me stoor aan het licht als ik me omdraai.
‘S ochtends tijdens het douchen en ontbijten even aan de lader en we kunnen er weer minimaal 24 uur mee door.
Op je iPhone, zet Sleep Schedule uit in gezondheids app > Slaap en verwijder ook alle alarms als die daar in aanwezig zijn.

Dan zal je Watch en iPhone automatisch Niet Storen modus aanzetten en op de Watch het scherm op zwart houden zolang Sleep modus actief is.
Op zowel je iPhone als de Watch heb je de sleep modus toggle in Control Center, waardoor aan en uitzetten kinderlijk eenvoudig is en het gebruik van Theater Modus overbodig maakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZCR8NOa_EqwEHThTRx-9oBUGZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fsaNjdjBFb3uY8uLkQhToUli.jpg?f=user_large

En ja, je apparaten verkreupelen om er zoveel mogelijk batterijduur uit te halen heb ik ook nooit begrepen.

Ik zet enkel AoD uit tijdens werktijd omdat ik geen vrije zicht op mijn Watch hebben vanwege lange mouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tartarus op 15-10-2020 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyloba
Ik ga hier iets controversieel zetten. Ik heb de watch nog maar twee dagen maar ik stoorde mij aan de notificaties en het scherm dat door polsbewegingen constant aan ging en eigenlijk veel te helder staat.
Heb nu alle notificaties behalve enkele uitgezet en het scherm ook uitgezet tenzij ik er op tik. Ik vind notificaties op de watch eigenlijk nogal ergerlijk, sowieso is het al friemelen met je vinger op zo een klein schermpje, maar het is ook vervelender dan gewoon kijken op je gsm. Niet dat ik veel notificaties heb aanstaan op mijn gsm, als het belangrijk is bellen ze mij maar.
Dan is de vraag of de watch eigenlijk wel voor mij is aangezien ik hem nu enkel gebruik voor fitness tracking. Moest er een Apple Band bestaan zou die zeker meer iets voor mij zijn. Helaas zijn er weinig andere fitness trackers op de markt die kwalitatief zijn en er mooi uitzien op mijn pols. Ik ga misschien wel de 6 omruilen naar een SE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Hyloba schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:28:
Ik ga hier iets controversieel zetten. Ik heb de watch nog maar twee dagen maar ik stoorde mij aan de notificaties en het scherm dat door polsbewegingen constant aan ging en eigenlijk veel te helder staat.
Heb nu alle notificaties behalve enkele uitgezet en het scherm ook uitgezet tenzij ik er op tik. Ik vind notificaties op de watch eigenlijk nogal ergerlijk, sowieso is het al friemelen met je vinger op zo een klein schermpje, maar het is ook vervelender dan gewoon kijken op je gsm. Niet dat ik veel notificaties heb aanstaan op mijn gsm, als het belangrijk is bellen ze mij maar.
Dan is de vraag of de watch eigenlijk wel voor mij is aangezien ik hem nu enkel gebruik voor fitness tracking. Moest er een Apple Band bestaan zou die zeker meer iets voor mij zijn. Helaas zijn er weinig andere fitness trackers op de markt die kwalitatief zijn en er mooi uitzien op mijn pols. Ik ga misschien wel de 6 omruilen naar een SE.
Ik heb door de jaren heen dat ik een Watch heb notificaties uitgezet voor apps waar ik het niet nodig voor acht om een geluidsmelding te krijgen.
Sommigen gaan zelfs stilletjes naar de notificatiecentrum.
Dus dat is wel begrijpelijk.
Afhankelijk van de dag en tijdstip zet ik AoD aan en uit. Ik werk nu met herfst en straks met winter met jas en lange mouwen aan, dus heb geen vrije zicht op mijn Watch. Dan hoeft dus ook AoD van mij niet aan te staan.

Gaandeweg zal ook jij alle bijkomende voordelen van de Watch ervaren en dat ding voor meer dan alleen fitness tracking gebruiken. Daar ben ik heilig van overtuigd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels ‘Slaap’ uitgeschakeld en schema’s verwijderd. Leek me een leuke functie, maar met iPhone alleen werkt het niet echt lekker. Bovendien heb ik er niets aan te weten hoe lang ik in bed lig, dat weet ik zelf wel.

Apple Watch tijdens slapen vind ik niet prettig, dus ook daar uitgezet. Ik maak me niet druk om de batterij, maar vind het wel vervelend als er 15-20% verdwijnt in de nacht als Apple Watch niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:17:
[...]

En ja, je apparaten verkreupelen om er zoveel mogelijk batterijduur uit te halen heb ik ook nooit begrepen.

Ik zet enkel AoD uit tijdens werktijd omdat ik geen vrije zicht op mijn Watch hebben vanwege lange mouwen.
Maar niet om het een of ander, maar als de batterij niet het probleem is, waarom doe je AOD dan uit als je het toch niet ziet? Dan maakt het toch niet uit of het aan of uit staat? Dan lijkt het me dat je het toch doet om batterij te besparen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:31:
[...]

Maar niet om het een of ander, maar als de batterij niet het probleem is, waarom doe je AOD dan uit als je het toch niet ziet? Dan maakt het toch niet uit of het aan of uit staat? Dan lijkt het me dat je het toch doet om batterij te besparen? ;)
Goeie vraag inderdaad.
Watch gaat dagelijks op de lader voordat ik naar bed ga. Ik heb dan nog 30-40% batterij over, als AoD hele dag aan staat.
Met AoD een paar uurtjes uit is dat 50-60%.
Ik heb er geen zinnige reden voor in ieder geval.
AoD in- en uitschakelen vanaf mijn iPhone is in ieder geval wel verrekte makkelijk geworden dankzij shortcuts in de widgets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyloba
Moet ook wel zeggen dat ik gedacht had dat de oximeter slecht en onnauwkeurig ging werken, door al die slechte commentaar te lezen. Eigenlijk zijn dit voor mij altijd uitstekende metingen als mijn watch goed naar achter zit en goed tegen mijn huid plakt, en met mijn arm volledig stil. Zeker onder de indruk ervan, helaas weinig nuttig aangezien ik altijd 98-100% heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hyloba schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:28:
Ik heb ook bijna geen notificaties aan staan hoor. Gebruik hem ook voornamelijk voor het sporten. Maar daarnaast houdt hij ongezien ook de hele dag mijn activiteit in de gaten en mijn gezondheid. Je hebt weinig aan die data maar ik vind het vaak nog wel interessant als er iets onverwachts gebeurd bijv. of om te kijken hoeveel je daadwerkelijk bewogen hebt op een dag. Ook is het nu handig met het vele thuiswerken dat ik een melding krijg wanneer ik moest staan. Of het snel aanzetten van een timer. Het zij de kleine dingen die het voor mij een functioneel apparaat maken en niet de notificaties.

Mijn tip; geef het nog even een paar dagen/weken. Onbewust kan je hem vaker gebruiken dan dat je denkt.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Goeie vraag inderdaad.
Watch gaat dagelijks op de lader voordat ik naar bed ga. Ik heb dan nog 30-40% batterij over, als AoD hele dag aan staat.
Met AoD een paar uurtjes uit is dat 50-60%.
Ik heb er geen zinnige reden voor in ieder geval.
AoD in- en uitschakelen vanaf mijn iPhone is in ieder geval wel verrekte makkelijk geworden dankzij shortcuts in de widgets.
Dat laatste is zeker waar, erg handig!

Hier vannacht toch weer 17% verdwenen. Als ik lees dat het met AutoSleep soms nog geen 10% is dan kan ik er met de pet niet bij dat het bij mij 17% is terwijl hij op het nachtkastje ligt. Dat is de enige verbazing, verder vind ik het prima, met 50% kom ik de werkdag wel door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
THE_BASE schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:55:
[...]

Dat laatste is zeker waar, erg handig!

Hier vannacht toch weer 17% verdwenen. Als ik lees dat het met AutoSleep soms nog geen 10% is dan kan ik er met de pet niet bij dat het bij mij 17% is terwijl hij op het nachtkastje ligt. Dat is de enige verbazing, verder vind ik het prima, met 50% kom ik de werkdag wel door.
Even een Force restart van zowel je watch als iphone? Dat kan nog wel eens helpen :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hk12nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:44:
[...]

Even een Force restart van zowel je watch als iphone? Dat kan nog wel eens helpen :)
Ik zal vanavond ook eens kijken wat die van mijn partner doet ‘s nachts. En een force restart inderdaad.

Zag bij Instellingen, Batterij dat het eigenlijk net zo snel leegloopt als overdag. Lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
THE_BASE schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

Ik zal vanavond ook eens kijken wat die van mijn partner doet ‘s nachts. En een force restart inderdaad.

Zag bij Instellingen, Batterij dat het eigenlijk net zo snel leegloopt als overdag. Lijkt me niet de bedoeling.
Die van mij (AW5) heb ik snachts om mijn arm en doe ik rond 23.00 volledig opgeladen om. Sochtends rond 7.00 is hij dan rond de 96% gemiddeld (wisselt nog wel eens). Scherm is dan volledig uit (bedtijdmodus zonder het registreren van bedtijd, daar heb ik autosleep voor).

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hk12nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Die van mij (AW5) heb ik snachts om mijn arm en doe ik rond 23.00 volledig opgeladen om. Sochtends rond 7.00 is hij dan rond de 96% gemiddeld (wisselt nog wel eens). Scherm is dan volledig uit (bedtijdmodus zonder het registreren van bedtijd, daar heb ik autosleep voor).
Hoe schakel jij Bedtijdmodus in zonder registratie? Doe je dat op iPhone of Apple Watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
THE_BASE schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Hoe schakel jij Bedtijdmodus in zonder registratie? Doe je dat op iPhone of Apple Watch?
Kan op beide. Ik heb bedtijdmodus uitgeschakeld in de gezondheidapp. Als ik hem dan inschakel op mijn telefoon dan heb ik wel de 'niet storen en theater modus' functies echter zonder registraties van slaap.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hk12nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Kan op beide. Ik heb bedtijdmodus uitgeschakeld in de gezondheidapp. Als ik hem dan inschakel op mijn telefoon dan heb ik wel de 'niet storen en theater modus' functies echter zonder registraties van slaap.
Handmatig inschakelen dus? En op je Watch doe je niets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
THE_BASE schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:21:
[...]

Handmatig inschakelen dus? En op je Watch doe je niets?
Correct. Ik schakel hem handmatig in op mijn Watch of iPhone :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hk12nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Correct. Ik schakel hem handmatig in op mijn Watch of iPhone :)
Top, ik ga de Watch nu loskoppelen en opnieuw koppelen met terugzetten van backup. Als het niet helpt dan zal ik de Watch als nieuw kunnen instellen. Of er mee moeten leven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hier nu het volgende resultaat: 1 dag en 12 uur stand-by, 5 uur en 21 minuten gebruik. Dit is oa een uur aan work-outs, 2x slapen (met AutoSleep, overigens in watermodus), achtergrond saturatie + hartslag en een stel ECG’s. Saldo: 12% batterij over.

Hier ben ik erg blij mee. En dat allemaal vanwege het uitschakelen van Always-On. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 12:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik heb gewoon alle opties aanstaan op de Watch. Heb dat ding niet voor niets! Batterij nog steeds meer dan prima. Onder douchen opladen en weer gaan!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik blijf eigenwijs AOD ingeschakeld houden, maar vannacht 12% er af. Verbruik is 12 minuten meer geworden. Ik vind 12% nog altijd vreemd, Series 3 was 7% er af in de nacht. Wellicht dat watchOS 7.1 het nog optimaliseert.

En voor hen die batterijen niet interesseer, ook prima. Maar ik vind het leuk om te delen en te lezen hoe anderen het ervaren. Daarvoor ben ik hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb sinds deze week een Apple Watch SE en ben er super blij mee. Het idee is om het ook voor hardlopen te gebruiken zodat ik mijn Garmin Forerunner kan verkopen. Belangrijk voor mij is accuracy van de GPS en de HR-sensor (gebruik een borstband dus dat is sowieso geen issue). Vandaag heb ik de eerste keer hardgelopen met de AW SE (standaard workout app) en de Forerunner 245.

Na 10 kilometer heeft de AW SE in totaal 10.2km geregistreerd, oftewel een afwijking van 200 meter. Een afwijking van 2% wat misschien wel binnen de marge valt, maar met een verschil van 7 seconden per kilometer wel het verschil maakt tussen een persoonlijk record of niet.

Ik ben 100% zeker dat het de AW SE is die afwijkt en niet de FR245. Ik loop dit rondje al 4 jaar meerdere keren per week en heb de afgelopen jaren meer dan 10 verschillende horloges getest. Het overgrote deel daarvan komt op dezelfde straathoek uit als de FR245 na 10km. Ook de GPS track van de AW is behoorlijk onzuiver, zo loop ik 2x over een bruggetje maar zie ik bij de AW een schuine oversteek ipv recht over de brug. Ook geeft DC Rainmaker in zijn AW SE review hetzelfde aan:

It’s GPS that’s where the problems are. And in some ways, it’s easiest to just show Apple’s own app here, because it so easily makes things clear. With the Apple Watch Series 6, gone was what I’d dubbed ‘Mario Karting’ (or ‘Whooshing’) around the corners, where basically it ignores the laws of physics for GPS track beauty. It’d cut many corners, even when water/bridges/buildings/trees/rocks/statutes/angry geese, and others were involved. It’s been a stable of Apple Watch GPS tracks since the beginning, but the Series 6 unquestionably got rid of it. The SE though? Oh, it’s still here in force.

Ik vind het zonde om alleen voor dit issue een sporthorloge naast de AW te blijven houden. Nu kan ik het volgende doen:
- iSmoothrun of Workoutdoors aanschaffen. Deze zouden minder smoothing en accurater loggen, echter lees ik hierboven dat @Chk1975 niet bepaald tevreden is over de accuraatheid. De vraag is dus of dit het probleem oplost;
- een AW 6 kopen. Volgens DCRainmaker is die wonderbaarlijk wel accuraat: Holy crap, Apple finally got rid of the Mario Kart/Swooshing/Sashaying corner effect. Maar kost toch weer 130 extra en ik gebruik de extra features niet;

Ik vind het vreemd dat de AW 6 blijkbaar dit probleem niet heeft. Zou deze dan een andere GPS chip hebben?

Overigens was de hartslag nauwkeurigheid spot on met een Polar H9 harstlagband. Top!

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 18-10-2020 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chk1975
@Aghanim

Probleem lag bij mij in gps van watch of gps van telefoon.
Als ik nu workoutdoors gebruik zet ik Bluetooth telefoon uit en dan pakt workoutdoors de gos van de watch en gaat het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Chk1975 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:03:
@Aghanim

Probleem lag bij mij in gos van watch of gps van telefoon.
Als ik nu workoutdoors gebruik zet ik Bluetooth telefoon uit en dan pakt workoutdoors de gos van de watch en gaat het gied.
Ik heb vanmiddag ook WorkOutDoors gekocht maar ook die loopt qua afstand voor. Een rustige autorit met auto teller, Strava iPhone (Bluetooth uit), Garmin FR245 en AW SE actief. Garmin en auto waren spot on identiek, iPhone was heel close. De AW was rond de 80m hoger na 3km.

Vreemd genoeg gooide WorkOutDoors 3x achter elkaar de distance terug naar 0 midden in deze ‘workout’. Eerste indruk sowieso zeer matig omdat naast deze bug de afstand net zo afwijkt als met de standaard Workout app.

Ik overweeg een AW 6 te kopen in de hoop dat deze niet de afstand overschat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:44:
Ik blijf eigenwijs AOD ingeschakeld houden, maar vannacht 12% er af. Verbruik is 12 minuten meer geworden. Ik vind 12% nog altijd vreemd, Series 3 was 7% er af in de nacht. Wellicht dat watchOS 7.1 het nog optimaliseert.

En voor hen die batterijen niet interesseer, ook prima. Maar ik vind het leuk om te delen en te lezen hoe anderen het ervaren. Daarvoor ben ik hier.
Ik zal hem vannacht eens om houden. Ik zit al op de beta van 7.1 namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:38:
[...]

Ik zal hem vannacht eens om houden. Ik zit al op de beta van 7.1 namelijk.
Ben benieuwd naar je resultaat. Als het iets meer dan 10% is, dan zij dat zo. Maar vreemd dat er users zijn met AutoSleep en minder verbruik van batterij. Dat staat voor mij haaks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:40:
[...]

Ben benieuwd naar je resultaat. Als het iets meer dan 10% is, dan zij dat zo. Maar vreemd dat er users zijn met AutoSleep en minder verbruik van batterij. Dat staat voor mij haaks.
Ik ga elke nacht naar bed met 99~98 % en word wakker met 89~90 % na 6 uurtjes slaap. Dit is met Sleep mode aan. Dit houdt in dat scherm niet aangaat bij bewegen en notificaties op Niet Storen staat. Sleep schedule staat uit, dus Sleep mode zet ik handmatig aan en uit.

AutoSleep registreert mijn slaap.
Als je dus tussen de the 10-12 % batterij verliest gedurende je slaap, dan lijkt me dat vrij normaal.

En het klopt dat ik soms ook rond de 7-8 % batterij verlies, maar dat is alleen wanneer ik de Watch net van de oplader trek, om mijn pols doe en gelijk naar bed ga. Het duurt immers langer om van 100 naar 99 te zakken dan de rest van de percentages dat doet. Al weet ik het fijne daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:02
Kan de watch eigenlijk opgeladen worden met die nieuwe iphone magsafe lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
deBennie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:41:
Ga er maar vanuit van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deBennie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:41:
Nog niet. Daar komt de Duo voor maar die komt helaas later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 12:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

Donstil schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Nog niet. Daar komt de Duo voor maar die komt helaas later.
Daar wacht ik ook op! Nog dit jaar hoop ik?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Tartarus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Ik ga elke nacht naar bed met 99~98 % en word wakker met 89~90 % na 6 uurtjes slaap. Dit is met Sleep mode aan. Dit houdt in dat scherm niet aangaat bij bewegen en notificaties op Niet Storen staat. Sleep schedule staat uit, dus Sleep mode zet ik handmatig aan en uit.

AutoSleep registreert mijn slaap.
Als je dus tussen de the 10-12 % batterij verliest gedurende je slaap, dan lijkt me dat vrij normaal.)

En het klopt dat ik soms ook rond de 7-8 % batterij verlies, maar dat is alleen wanneer ik de Watch net van de oplader trek, om mijn pols doe en gelijk naar bed ga. Het duurt immers langer om van 100 naar 99 te zakken dan de rest van de percentages dat doet. Al weet ik het fijne daar niet van.
Hier sluit ik mij bij aan. @THE_BASE Vergeet ook niet dat een willekeurige app wellicht ook net wat meer stroom kan pakken. Jij heb misschien hele andere apps op je watch staan dan ik bv :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
Heb zonet mijn geld terug gekregen van de autosleep app. Vond die toch niet zo goed uiteindelijk. Zijn er hier mensen die iets anders gebruiken? Moet zeggen dat ik momenteel de standaard apple sleep tracking wel ok genoeg vind. Belangrijkste vind ik mijn zuurstof en hartslag en dat wordt mooi gemeten. Slaap toch meestal goed dus weet niet welke data ik nog uit mijn slaap kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:47
Vorige week wilde mijn watch gewoon niet meer opladen op zowel het dock als op de orginele lader. Gelukkig was dat na een hard reset weer gefixt. Ik vond het wel raar niks anders mee gedaan.

De sleep app heb ik nog een beetje mijn twijfels over. Gek genoeg is mijn gevoel dat hij zachter trilt dan mijn normale wekker op mijn watch. Daar wordt ik gewoon wakker van terwijl ik van de sleep app gewoon niet tot slecht wakker wordt. Dus vanochtend maar de sleep app een kwartier voor de normale wekker gezet. Ik heb de sleep app niet eens gemerkt vanochtend en ik kan ook niet vinden wel patroon de wekker gebruikt zodat ik wel goed wakker wordt

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik hen nu ruim 2 weken een SE Watch waar ik heel tevreden over ben.

Alleen wat ik echt niet snap is die setting dat hij tot 80% hoort op te laden.
Dat werkt echt voor geen meter.

Mijn routine is als volgt.
Hij gaat iedere ochtend als ik wakker word in de lader, dan wil ik tot 80% laden. Draag ik hem heel de dag en nacht. De volgende ochtend zit ik dan tussen de 20-30% en wil ik weer laden tot 80%.

Ondanks dat die setting aanstaat, laadt hij gewoon tot 100% als ik hem niet op tijd ontkoppel. Heel irritant!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
BlakHawk schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 07:43:
Ik hen nu ruim 2 weken een SE Watch waar ik heel tevreden over ben.

Alleen wat ik echt niet snap is die setting dat hij tot 80% hoort op te laden.
Dat werkt echt voor geen meter.

Mijn routine is als volgt.
Hij gaat iedere ochtend als ik wakker word in de lader, dan wil ik tot 80% laden. Draag ik hem heel de dag en nacht. De volgende ochtend zit ik dan tussen de 20-30% en wil ik weer laden tot 80%.

Ondanks dat die setting aanstaat, laadt hij gewoon tot 100% als ik hem niet op tijd ontkoppel. Heel irritant!
Ik denk dat je de functie geoptimaliseerd opladen niet helemaal juist begrijpt. Zie hiervoor ook de website van Apple (even naar beneden scrollen naar het kopje 'Geoptimaliseerd opladen op uw Apple Watch':

https://support.apple.com/nl-nl/HT210551

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
@BlakHawk Ik dacht dat dat laden tot 80% alleen gebeurd als je op een vaste oplaad cyclus zit en dan hem er op 80% zelf afhaalt
Net als met je iPhone als je die elke dag van 23 tot 06 aan de lader heb gaat die tot een uur of 4 tot 80% en daarna de laatste 20%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:40:
[...]

23:30 van de lader.
23:45 sleep mode aangezet.
08:15 met wekker op horloge wakker.

9% batterij eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
hk12nl schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:13:
[...]

Ik denk dat je de functie geoptimaliseerd opladen niet helemaal juist begrijpt. Zie hiervoor ook de website van Apple (even naar beneden scrollen naar het kopje 'Geoptimaliseerd opladen op uw Apple Watch':

https://support.apple.com/nl-nl/HT210551
“Wanneer de functie is ingeschakeld, wacht de Watch in bepaalde situaties met opladen tot meer dan 80 procent. In deze situaties blijft het batterijniveau van de Watch tussen 75% en 80%. De Watch gebruikt machine learning op het apparaat om uw dagelijkse oplaadroutine te leren, zodat geoptimaliseerd opladen alleen in werking treedt wanneer uw Watch voorspelt dat deze voor langere tijd wordt aangesloten op een oplader. Het algoritme is erop gericht om ervoor te zorgen dat uw Apple Watch alsnog volledig is opgeladen wanneer u deze uit de oplader haalt.”

Jammer, vanochtend ook weer, tegen de tijd dat ik klaar was met douchen alweer 90%.

Laden tot 80% is een stuk beter en ruim voldoende voor mij.

Jammer dat zo’n optie er niet in zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
BlakHawk schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

“Wanneer de functie is ingeschakeld, wacht de Watch in bepaalde situaties met opladen tot meer dan 80 procent. In deze situaties blijft het batterijniveau van de Watch tussen 75% en 80%. De Watch gebruikt machine learning op het apparaat om uw dagelijkse oplaadroutine te leren, zodat geoptimaliseerd opladen alleen in werking treedt wanneer uw Watch voorspelt dat deze voor langere tijd wordt aangesloten op een oplader. Het algoritme is erop gericht om ervoor te zorgen dat uw Apple Watch alsnog volledig is opgeladen wanneer u deze uit de oplader haalt.”

Jammer, vanochtend ook weer, tegen de tijd dat ik klaar was met douchen alweer 90%.

Laden tot 80% is een stuk beter en ruim voldoende voor mij.

Jammer dat zo’n optie er niet in zit!
Daar staat dus dat de watch altijd tot 100% laad maar niet de batterij vollaad wanneer deze een tijd niet gebruikt gaat worden. De watch 'weet' dat jij em omdoet na het douchen en laad dus door tot 100% En die 100% is waarschijnlijk maar 80% van de batterij capaciteit want elke fabrikant is zelf al bezig met optimalisaties voor batterijen. Daar moet de gebruiker zich zo min mogelijk mee bemoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
Aghanim schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:29:
Ik heb sinds deze week een Apple Watch SE en ben er super blij mee. Het idee is om het ook voor hardlopen te gebruiken zodat ik mijn Garmin Forerunner kan verkopen. Belangrijk voor mij is accuracy van de GPS en de HR-sensor (gebruik een borstband dus dat is sowieso geen issue). Vandaag heb ik de eerste keer hardgelopen met de AW SE (standaard workout app) en de Forerunner 245.

Na 10 kilometer heeft de AW SE in totaal 10.2km geregistreerd, oftewel een afwijking van 200 meter. Een afwijking van 2% wat misschien wel binnen de marge valt, maar met een verschil van 7 seconden per kilometer wel het verschil maakt tussen een persoonlijk record of niet.

Ik ben 100% zeker dat het de AW SE is die afwijkt en niet de FR245. Ik loop dit rondje al 4 jaar meerdere keren per week en heb de afgelopen jaren meer dan 10 verschillende horloges getest. Het overgrote deel daarvan komt op dezelfde straathoek uit als de FR245 na 10km. Ook de GPS track van de AW is behoorlijk onzuiver, zo loop ik 2x over een bruggetje maar zie ik bij de AW een schuine oversteek ipv recht over de brug. Ook geeft DC Rainmaker in zijn AW SE review hetzelfde aan:

It’s GPS that’s where the problems are. And in some ways, it’s easiest to just show Apple’s own app here, because it so easily makes things clear. With the Apple Watch Series 6, gone was what I’d dubbed ‘Mario Karting’ (or ‘Whooshing’) around the corners, where basically it ignores the laws of physics for GPS track beauty. It’d cut many corners, even when water/bridges/buildings/trees/rocks/statutes/angry geese, and others were involved. It’s been a stable of Apple Watch GPS tracks since the beginning, but the Series 6 unquestionably got rid of it. The SE though? Oh, it’s still here in force.

Ik vind het zonde om alleen voor dit issue een sporthorloge naast de AW te blijven houden. Nu kan ik het volgende doen:
- iSmoothrun of Workoutdoors aanschaffen. Deze zouden minder smoothing en accurater loggen, echter lees ik hierboven dat @Chk1975 niet bepaald tevreden is over de accuraatheid. De vraag is dus of dit het probleem oplost;
- een AW 6 kopen. Volgens DCRainmaker is die wonderbaarlijk wel accuraat: Holy crap, Apple finally got rid of the Mario Kart/Swooshing/Sashaying corner effect. Maar kost toch weer 130 extra en ik gebruik de extra features niet;

Ik vind het vreemd dat de AW 6 blijkbaar dit probleem niet heeft. Zou deze dan een andere GPS chip hebben?

Overigens was de hartslag nauwkeurigheid spot on met een Polar H9 harstlagband. Top!
Aangezien ik de watch voornamelijk gebruik voor fitness tracking, vind ik de accuraatheid van de gps ook wel belangrijk. Ik heb een series 6 maar zou evengoed kunnen overstappen naar een SE omdat ik AOD uit heb en mijn zuurstofsaturatie altijd hoger is dan 95%. Ben vorige week ook gaan lopen en moet zeggen dat ik ook geen zuivere gps track heb gezien. Ik zie wel dat hij elke twee meter een gps punt meet, maar wanneer ik een overlap heb doordat ik dezelfde weg terug keer kan de track wel eens 3-5 meter verschillen. Had wel mijn gsm bij en bluetooth stond aan, maar dan verwacht ik eigenlijk hogere nauwkeurigheid. Zal volgende keer eens dezelfde route doen zonder bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Kassad schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Daar staat dus dat de watch altijd tot 100% laad maar niet de batterij vollaad wanneer deze een tijd niet gebruikt gaat worden. De watch 'weet' dat jij em omdoet na het douchen en laad dus door tot 100% En die 100% is waarschijnlijk maar 80% van de batterij capaciteit want elke fabrikant is zelf al bezig met optimalisaties voor batterijen. Daar moet de gebruiker zich zo min mogelijk mee bemoeien :)
Nou bij mijn iPhone is de accu een drama echt een drama...
Dus als ik dat als gebruiker kan rekken, doe ik dat graag!

Mijn iPhone 8 had na 1 jaar een nieuwe accu.
En nu zit dat ding weer alle kanten op te vliegen kwa percentages.

Gisteren op 9% maar uitgezet, omdat ik anders de auto (Tesla) niet meer in kom. Zet ik hem weer aan, staat hij op 25% 8)7

Ik weet niet wat ze met de iPhone 8 accu's hebben gedaan bij Apple, maar was er maar een instelleing dat hij tot max 80 of 90% laadt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
En toch begrijp jij de functie verkeerd denk ik @BlakHawk
Het is niet zo dat hij stopt bij 80% en nooit tot de 100% gaat.
Hij zal kijken naar jouw laad gedrag en daar een schema op maken.
En dan is het doel dat hij 100% is als hij van de lader komt
Maar dan wel met behoud van de batterij zo is het uitgelegd door Apple staat mij bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@Hyloba bedankt voor jouw bevestiging. Dat sluit ook aan bij Eric van Ballegoie in "Het grote sporthorloge met GPS topic." . Dus ik houd het bij de AW SE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BlakHawk schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:44:
[...]

Nou bij mijn iPhone is de accu een drama echt een drama...
Dus als ik dat als gebruiker kan rekken, doe ik dat graag!

Mijn iPhone 8 had na 1 jaar een nieuwe accu.
En nu zit dat ding weer alle kanten op te vliegen kwa percentages.

Gisteren op 9% maar uitgezet, omdat ik anders de auto (Tesla) niet meer in kom. Zet ik hem weer aan, staat hij op 25% 8)7

Ik weet niet wat ze met de iPhone 8 accu's hebben gedaan bij Apple, maar was er maar een instelleing dat hij tot max 80 of 90% laadt.
Dit had mijn vrouw ook met haar iPhone 7. Toen eerst eens helemaal laten leeglopen, tot het toestel uit ging. Toen een hele nacht aan de lader. De volgende dag stond hij op 100% en sindsdien is het weer goed.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
BeQuietAndDrive schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:20:
[...]

Dit had mijn vrouw ook met haar iPhone 7. Toen eerst eens helemaal laten leeglopen, tot het toestel uit ging. Toen een hele nacht aan de lader. De volgende dag stond hij op 100% en sindsdien is het weer goed.
Nou ja mijn accu gezondheid staat ook alweer op 84%, het blijft een drama...
2 nieuwe accus in nog geen 3 jaar tijd :(

Maar het is het proberen waard, ik ga het proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 19-10-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Een vraag over een Opdracht via Apple Watch.

Ik heb een Google Nest Thermostat, ik heb de Google Assistent-app. Ik heb een Opdracht aan gemaakt en die werkt prima wanneer ik deze kies via iPhone (widget).

Wil ik dezelfde opdracht starten via Apple Watch, dan is er een probleem met verbinden via iPhone:

'Google vragen stellen kan niet worden uitgevoerd. Er heeft zich een fout voorgedaan bij het uitvoeren van deze taak op de iPhone'.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:03
@THE_BASE Het is waarschijnlijk een bug dat het wel werkt via je iPhone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:29:
@THE_BASE Het is waarschijnlijk een bug dat het wel werkt via je iPhone. :)
Ik zou niet weten waarom? Je kunt via Opdrachten prima snelkoppelingen maken naar spraakopdrachten van Google Assistent. Dit werkt ook goed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
THE_BASE schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:44:
[...]

Ik zou niet weten waarom? Je kunt via Opdrachten prima snelkoppelingen maken naar spraakopdrachten van Google Assistent. Dit werkt ook goed. :)
Mijn opmerking niet serieus nemen hoor. Soms zijn er rare ontwerp keuzes gemaakt. Als ik op de AW aan Siri vraag om het beeld van en camera te laten zien, geeft ie niet thuis (terwijl het beeld wel getoond kan worden via de Woning app op de AW). Hetzelfde commando op iPad of iPhone toont wel het beeld van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Mijn opmerking niet serieus nemen hoor. Soms zijn er rare ontwerp keuzes gemaakt. Als ik op de AW aan Siri vraag om het beeld van en camera te laten zien, geeft ie niet thuis (terwijl het beeld wel getoond kan worden via de Woning app op de AW). Hetzelfde commando op iPad of iPhone toont wel het beeld van de camera.
Nog wel eens moeite met hoe teksten te interpreteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:32
Hyloba schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 00:13:
Heb zonet mijn geld terug gekregen van de autosleep app. Vond die toch niet zo goed uiteindelijk. Zijn er hier mensen die iets anders gebruiken? Moet zeggen dat ik momenteel de standaard apple sleep tracking wel ok genoeg vind. Belangrijkste vind ik mijn zuurstof en hartslag en dat wordt mooi gemeten. Slaap toch meestal goed dus weet niet welke data ik nog uit mijn slaap kan halen.
Ik gebruik de app sleepwatch; eenvoudig in het gebruik; hoeft niets in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:38

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mijn vrouw kreeg vandaag een berichtje op haar iPhone dat er op haar Apple Watch een geluidje is afgespeeld. Met onderin tekst dat ze naar iCloud/find kan gaan of een app kan gebruiken (Zoek mijn). Maar niemand heeft dit geinitieerd. Enig idee hoe dit mogelijk is?

[ Voor 33% gewijzigd door JoeZuCK op 19-10-2020 20:38 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
Toch even vragen hier of het normaal is dat mijn iphone (xs) sneller leeg loopt sinds ik een apple watch heb? Voorheen hing ik mijn gsm aan de lader voor slapen bij zo een 30-35%, en nu is dat vaak slechts 10% of moet ik hem op de vroege avond nog even bijladen.

Oja, dit is ook wanneer ik geen workout gedaan heb met de watch, dus geen gps gebruikt heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Hyloba op 19-10-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Hyloba schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:45:
Toch even vragen hier of het normaal is dat mijn iphone (xs) sneller leeg loopt sinds ik een apple watch heb? Voorheen hing ik mijn gsm aan de lader voor slapen bij zo een 30-35%, en nu is dat vaak slechts 10% of moet ik hem op de vroege avond nog even bijladen.

Oja, dit is ook wanneer ik geen workout gedaan heb met de watch, dus geen gps gebruikt heb.
Ik merk geen verschil met mijn Xr maar goed, er is communicatie tussen de apparaten via Bluetooth dus het is mogelijk dat je dat merkt.
Zet de apparaten eens uit en aan en kijk of dat helpt, wil nog wel eens de oplossing zijn, verbindingen die gereset worden, dat soort werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:43
Mijn AW series 6 laad niet meer verder op dan 82 procent, iemand ervaring met een soortgelijk euvel?

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tartarus
Davidas schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:33:
Mijn AW series 6 laad niet meer verder op dan 82 procent, iemand ervaring met een soortgelijk euvel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPpQ-l20H0hwRscNgaBlLiG6oBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4V04tW5oyWQ04ZCtsnOaua4v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Haha, plaatje is een oudje, maar ik zie nu pas de letters op zijn shirt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Helaas, het eerste kleine mini krasje op mijn Series 6 gespot. Maar ach, ik koos er zelf voor om onbeschermd door het leven te gaan.

Mijn partner heeft er nog wel ClearPlex op, maar dat swipet zo stroef, vind dat niet fijn. En het is een gebruiksvoorwerp, dus vroeg of laat gebeurd het toch.

Pagina: 1 ... 7 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires