Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
BlakHawk schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 07:43:
Ik hen nu ruim 2 weken een SE Watch waar ik heel tevreden over ben.

Alleen wat ik echt niet snap is die setting dat hij tot 80% hoort op te laden.
Dat werkt echt voor geen meter.

Mijn routine is als volgt.
Hij gaat iedere ochtend als ik wakker word in de lader, dan wil ik tot 80% laden. Draag ik hem heel de dag en nacht. De volgende ochtend zit ik dan tussen de 20-30% en wil ik weer laden tot 80%.

Ondanks dat die setting aanstaat, laadt hij gewoon tot 100% als ik hem niet op tijd ontkoppel. Heel irritant!
Hier staat best duidelijk uitgelegd wat dat geoptimaliseerd laden is
(Anders dan wat jij denkt/hoopt)
https://www.iculture.nl/t...-geoptimaliseerd-opladen/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVZmJVH-yZYWYnHzqXlcCZA7yo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqgTVApabehku7bmloRoClFu.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag mijn California Poppy leather link ontvangen. Erg mooi en comfortabel. De kleur is natuurlijk een persoonlijke smaak, maar ik vindt het top :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Lekker fris kleurtje!
Het verschil met het gewone leren bandje is dat deze Link met magneten sluit, correct? Zit dat een beetje stevig?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:51:
Lekker fris kleurtje!
Het verschil met het gewone leren bandje is dat deze Link met magneten sluit, correct? Zit dat een beetje stevig?
Inderdaad.....de magneten sluiten erg goed en zit stevig.

Ik moet wel zeggen dat het bandje vrij lang is.
Ik heb zelf 200mm wrist en heb uiteraard de grote maat m/l genomen. Het overlap gedeelte is daardoor vrij lang en je hebt dus veel magneet contact. Ik zou wel voor mensen met dunnere wrist willen adviseren om wellicht voor de s/m te gaan om het eerst te passen in de winkel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weten jullie hier meer van? Batterij van mijn Series 6 vannacht weer met maar liefst 25% leeggelopen. Heb Apple gebeld en ze willen de Watch graag zien. Kan worden opgehaald en duurt ongeveer een week.

Gaat ze de batterij vervangen of het kastje vervangen als ze constateren dat er iets niet goed is met de batterij? Het zat me niet lekker dat er zoveel percentage van de Watch af gaat 's nachts.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
@THE_BASE Vermoedelijk vervangen ze je watch dan.
Maar is glazen bol kijken 👀

[ Voor 23% gewijzigd door Roos79 op 21-10-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Roos79 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:53:
@THE_BASE Vermoedelijk vervangen ze je watch dan.
Maar is glazen bol kijken 👀
Die glazen bol is hier helaas net defect gegaan, maar zo'n vermoeden heb ik ook wel. Volgens mij worden er weinig Apple Watch gerepareerd?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Oh, nog even een andere vraag: partner twijfelt om toch nog AppleCare+ voor Series 6 aan te schaffen.

Ik zag eenmalig 99 euro en maximaal 2 claims per 12 maanden voor 65 euro per claim. Buitenhuisverzekering van FBTO kost ons 5 euro per maand en 150 euro per claim. Bovendien kun je daar nooit 4 keer claimen in twee jaar, dat vindt verzekeringsmaatschappij maar raar.

Zijn er gebruikers die AppleCare+ voor een Apple Watch hebben afgesloten? Ik snap mijn partner wel, hij wil er weer drie jaar mee doen. Eventueel zou je zelfs tegen het eind van het tweede jaar een claim kunnen indienen, niet dat het netjes is, maar dan heb je wellicht weer een prima kastje. Geen idee hoe moeilijk Apple is met het behandelen van schadegevallen.

Tips zijn welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:14
THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:20:
Oh, nog even een andere vraag: partner twijfelt om toch nog AppleCare+ voor Series 6 aan te schaffen.

Ik zag eenmalig 99 euro en maximaal 2 claims per 12 maanden voor 65 euro per claim. Buitenhuisverzekering van FBTO kost ons 5 euro per maand en 150 euro per claim. Bovendien kun je daar nooit 4 keer claimen in twee jaar, dat vindt verzekeringsmaatschappij maar raar.

Zijn er gebruikers die AppleCare+ voor een Apple Watch hebben afgesloten? Ik snap mijn partner wel, hij wil er weer drie jaar mee doen. Eventueel zou je zelfs tegen het eind van het tweede jaar een claim kunnen indienen, niet dat het netjes is, maar dan heb je wellicht weer een prima kastje. Geen idee hoe moeilijk Apple is met het behandelen van schadegevallen.

Ik heb het afgesloten nadat ik mijn series 6 al 5 dagen in bezit had.
Kreeg tijdens het werken een minuscuul krasje op het aluminium tussen de twee knoppen, net voor de microfoon.
Je pols komt maar al te graag tegen bepaalde dingen aan, dat is natuur. Daarom voor AppleCare+ gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
refused81 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:46:
[Afbeelding]

Vandaag mijn California Poppy leather link ontvangen. Erg mooi en comfortabel. De kleur is natuurlijk een persoonlijke smaak, maar ik vindt het top :)
Ik vind het ook erg leuk. Alleen de levertijd is zo lang :(

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Ik heb het afgesloten nadat ik mijn series 6 al 5 dagen in bezit had.
Kreeg tijdens het werken een minuscuul krasje op het aluminium tussen de twee knoppen, net voor de microfoon.
Je pols komt maar al te graag tegen bepaalde dingen aan, dat is natuur. Daarom voor AppleCare+ gekozen.
Ik snap mijn partner en jou wel. Vraag me alleen af: scherm zit onder de krassen. Gaan ze dan vervangen of moet het een barst zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:20:

Wij hebben op alle apparaten die buiten de deur komen Apple Care+.

Niet omdat we nou zo onzuinig zijn maar wel omdat het een veilig gevoel geeft en het “lekker makkelijk” is als er aanspraak op gemaakt moet worden.

FBTO is misschien goedkoper onder de streep alleen dan moet je weer een hoop zelf regelen, bij sommige naar een externe reparateur, etc, Apple Care is gewoon > Chatten > Borg betalen > volgende dag een nieuwe. Geen gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Ik snap mijn partner en jou wel. Vraag me alleen af: scherm zit onder de krassen. Gaan ze dan vervangen of moet het een barst zijn?
Optische schade wordt niet vergoed inderdaad.
Dus dan moeten krassen even een barst worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:02
[...]
Oplossing: de hamer 8)7

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden.

Die Series 6 van mij moet voor de batterij toch terug, dus omruilen zou fijn zijn nu er een klein krasje op zit.

Maar daarna toch maar AppleCare+ afsluiten, eigenlijk nooit eerder gedaan, maar wat men zegt: veiliger gevoel. Ben al zo vaak tegen dingen aangelopen. Met Series 3 was die kans kleiner, die ‘stak niet uit’ over mijn pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 10:28
Om door te gaan op de AppleCare+: In Duitsland heb ik een S6 stainless steel besteld en laat ik bij een Duitse vriend bezorgen. Kan ik daar in Nederland dan nog applecare+ voor aanschaffen? Kan me voorstellen dat ze in NL bij een defect de stalen versie niet eenvoudig kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
[...]

Geen idee. Wil er ook niet achter komen bij mijn eigen Watch. Heb het gekocht voor het geval dat. Liefst maak ik er helemaal geen gebruik van hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CarbonCopy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:57:
Om door te gaan op de AppleCare+: In Duitsland heb ik een S6 stainless steel besteld en laat ik bij een Duitse vriend bezorgen. Kan ik daar in Nederland dan nog applecare+ voor aanschaffen? Kan me voorstellen dat ze in NL bij een defect de stalen versie niet eenvoudig kunnen vervangen.
Op mijn Duitse S6 SS heb ik gewoon AppleCare afgesloten.

Vroeger moest je dan voor een claim naar Duitsland maar inmiddels staat dit model op de Nederlandse support site dus lijkt dat niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Laatst online: 07-06 10:28
Donstil schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:06:
[...]

Op mijn Duitse S6 SS heb ik gewoon AppleCare afgesloten.

Vroeger moest je dan voor een claim naar Duitsland maar inmiddels staat dit model op de Nederlandse support site dus lijkt dat niet meer nodig.
Check. De AW6 kon ik wel vinden op de Nederlandse support site, alleen de stainless steel versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hebben jullie AppleCare+ dan ook afgesloten voor de in Nederland te koop zijn de versies of allemaal bij de Stainless Steel-versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Donstil schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

Ik vind het ook erg leuk. Alleen de levertijd is zo lang :(
Het ergste is nu voorbij, levering is deze maand nog en neem aan dat ze binnenkort ook bij coolblue etc beschikbaar komen.

Ik moest er idd meer als een maand op wachten

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:52:
Hebben jullie AppleCare+ dan ook afgesloten voor de in Nederland te koop zijn de versies of allemaal bij de Stainless Steel-versies?
Wij hebben, net als anderen, Apple Care afgesloten voor alles wat naar "buiten" gaat. iPhone's, iPad mini's en Macbooks, AirPods Pro en ook de Watches (de aluminium versies)

Behalve een geruststellend gevoel "outdoors", is ook de support helemaal top.

De Watch van mijn vrouw had een maand geleden problemen met de accu (binnen een paar uur leeg).

Telefoongesprek met support op woensdagochtend van nog geen 15 minuten, reservering op de CC en donderdagmiddag was de nieuwe Watch binnen. Oude Watch met meegeleverde retourverpakking terug gestuurd.

Twee dagen daarna mailtje dat Support de oude Watch had ontvangen, reservering verwijderd en klaar.

Zelfde positieve ervaring met "krakende" AirPods Pro. Snelle en adequate afhandeling.

Apple Care kost wel wat, maar dan heb je ook iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Haga schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

Wij hebben, net als anderen, Apple Care afgesloten voor alles wat naar "buiten" gaat. iPhone's, iPad mini's en Macbooks, AirPods Pro en ook de Watches (de aluminium versies)

Behalve een geruststellend gevoel "outdoors", is ook de support helemaal top.

De Watch van mijn vrouw had een maand geleden problemen met de accu (binnen een paar uur leeg).

Telefoongesprek met support op woensdagochtend van nog geen 15 minuten, reservering op de CC en donderdagmiddag was de nieuwe Watch binnen. Oude Watch met meegeleverde retourverpakking terug gestuurd.

Twee dagen daarna mailtje dat Support de oude Watch had ontvangen, reservering verwijderd en klaar.

Zelfde positieve ervaring met "krakende" AirPods Pro. Snelle en adequate afhandeling.

Apple Care kost wel wat, maar dan heb je ook iets. :)
Thanks. Geen kosten voor vervangen batterij?

Ik wil het best afsluiten, maar ben best een twijfelaar wat dit soort dingen betreft. Ik had een Series 3 en stootte wel eens ergens tegen aan, maar nooit een kapot scherm, wel krasjes.

Maar volgens mij is vanaf Series 4 het scherm gevoeliger omdat het groter is. Ik zie meer mensen op Google met schade vanaf Series 4 dan daarvoor.

Daarnaast: als er krasjes op zitten, zijn er dan echt mensen die een hamer pakken om toch een nieuw scherm te krijgen?

Mijn Watch wordt opgehaald om na te kijken of de batterij wel helemaal lekker is. Stel ik heb AppleCare+, zou dit dan sneller gaan dan een week wachten?

[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 21-10-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

Thanks. Geen kosten voor vervangen batterij?

Mijn Watch wordt opgehaald om na te kijken of de batterij wel helemaal lekker is. Stel ik heb AppleCare+, zou dit dan sneller gaan dan een week wachten?
Geen kosten voor vervanging van batterij. Zelfs geen verzendkosten.

Zoals al gezegd: op woensdagochtend gebeld, donderdag 17.00 was vervangende Watch al om de pols van mijn vrouw.

Het enige is dat Apple een reservering op je CC doet zodat, als je de oude/defecte Watch niet terugstuurt, Apple zijn geld krijgt.

Dat is juist het mooie van Apple Care :expres replacement.

Eerst het vervangende device ontvangen en dan eerst het defecte terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 23:13
THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:02:
Helaas, het eerste kleine mini krasje op mijn Series 6 gespot. Maar ach, ik koos er zelf voor om onbeschermd door het leven te gaan.

Mijn partner heeft er nog wel ClearPlex op, maar dat swipet zo stroef, vind dat niet fijn. En het is een gebruiksvoorwerp, dus vroeg of laat gebeurd het toch.
Sowieso lastig swipen als hij om haar pols hangt 😜

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
refused81 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:46:
[Afbeelding]

Is dit de stalen of de aluminium versie? Ik zie de rode crown dus het is een buitenlandse versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Mr.ZeroNull! schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:56:
[...]

Is dit de stalen of de aluminium versie? Ik zie de rode crown dus het is een buitenlandse versie..
Klopt, dit is de aluminium versie uit Duitsland. Amazon.de leverde deze gewoon aan NL, mooie aanbieding was het ook.
incl LTE want je weer maar nooit of de NL providers het ooit gaan aanzetten.

Stiekem vind ik de rode ring ook mooi staan 😎

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:50:
Weten jullie hier meer van? Batterij van mijn Series 6 vannacht weer met maar liefst 25% leeggelopen. Heb Apple gebeld en ze willen de Watch graag zien. Kan worden opgehaald en duurt ongeveer een week.

Gaat ze de batterij vervangen of het kastje vervangen als ze constateren dat er iets niet goed is met de batterij? Het zat me niet lekker dat er zoveel percentage van de Watch af gaat 's nachts.
Die van mij (eerste nacht) 20% leeggelopen....
Ook maar even in de gaten houden.
Heb wel echt alles aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gisteren ook Autosleep aangeschaft. Eerste ervaring nog niet bepaald positief. Bedtijd 22:30 - 07:20 geregistreerd, terwijl ik tussen 22:30 - 23:00 nog beneden op de stoel zat met mijn iPhone in mijn hand en dingen in huis gedaan heb. Ook een batterijdrain van 17% deze nacht. En de automatische wekker ging ook niet af, waardoor ik onbewust uitgeslapen heb (en daardoor wel mijn slaapdoel gehaald heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 06-06 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ook ik merk een flinke drain in de nacht. Tussen de 10% en 20%, waar het vroegâh slechts 10% was.

Ik gebruik zowel Autosleep als de Sleep van Apple.

[ Voor 21% gewijzigd door i2Paq op 22-10-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik denk niet dat er iets mis is met die batterij van mijn Series 6 als ik het zo hoor hier.

Inmiddels reparatieverzoek geannuleerd, geen zin om zo lang zonder Apple Watch te zitten. Zo zie je maar dat je zelfs daar niet lang meer zonder kunt.

Ik heb wel besloten AppleCare+ af te sluiten. Is dat niet verstandig om het pas tegen de 55e dag van bezit te doen? :)

[ Voor 48% gewijzigd door THE_BASE op 22-10-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Ik heb wel besloten AppleCare+ af te sluiten. Is dat niet verstandig om het pas tegen de 55e dag van bezit te doen? :)
[/quote]

Wat denk je zelf?

En wat doe je tussen dag 1 en dag 54?

De Watch in de verpakking laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Haga schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:27:
[/quote]

Wat denk je zelf?

En wat doe je tussen dag 1 en dag 54?

De Watch in de verpakking laten?
Nee, natuurlijk niet. Die zit al 3 weken om mijn pols.

Apple kan toch niet weten wanneer er schade is ontstaan. Eerlijkheid duurt het langst, vandaar dat ik netjes vraag wat anderen hebben gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Die zit al 3 weken om mijn pols.

Apple kan toch niet weten wanneer er schade is ontstaan. Eerlijkheid duurt het langst, vandaar dat ik netjes vraag wat anderen hebben gedaan. :)
Volgens mij voordat je het afsluit moet je appje draaien en dan word er een diagnostische test gedaan of alle onderdelen goed werken nog etc en pas dan word het horloge geaccepteerd ;) Tenminste meen mij te herrineren dat dat het geval was als je het later wou afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
Holy ***

Opgestaan met 79%, nu al naar 55%.
Dat gaat wel een beetje rap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

Linkser schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:18:
Holy ***

Opgestaan met 79%, nu al naar 55%.
Dat gaat wel een beetje rap.
Als je vanochtend om 04.00 uur bent opgestaan, valt het wel mee toch? ;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:12

Arno

PF5A

Aghanim schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:13:
Gisteren ook Autosleep aangeschaft. Eerste ervaring nog niet bepaald positief. Bedtijd 22:30 - 07:20 geregistreerd, terwijl ik tussen 22:30 - 23:00 nog beneden op de stoel zat met mijn iPhone in mijn hand en dingen in huis gedaan heb. Ook een batterijdrain van 17% deze nacht. En de automatische wekker ging ook niet af, waardoor ik onbewust uitgeslapen heb (en daardoor wel mijn slaapdoel gehaald heb :P )
Ernstig stilzitten wordt wel eens gezien als slaap. Ik maak gebruik van de 'licht uit' trigger, dan gaat dan pas je slaapcyclus in. Werkt prima hier.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
pdavie2311 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

Als je vanochtend om 04.00 uur bent opgestaan, valt het wel mee toch? ;-)
Nee half 8... :+
Maar is dit normaal, heb wel echt alles aanstaan, omgevingsgeluid, hartslagmetingen noem maar op.

Daarnaast werkt die handen wassen automatisch echt totaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SaURoN schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

Volgens mij voordat je het afsluit moet je appje draaien en dan word er een diagnostische test gedaan of alle onderdelen goed werken nog etc en pas dan word het horloge geaccepteerd ;) Tenminste meen mij te herrineren dat dat het geval was als je het later wou afsluiten.
Ah, op die manier. Logisch ook.

Ik ga het straks maar eens regelen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Weet iemand of de NFC chip in de Apple watch ook gebruikt kan worden voor iets anders dan Apple Pay? Heb het idee dat het op de iPhone (Zeker vanaf de XS) allemaal iets meer open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linkser schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:34:
[...]

Daarnaast werkt die handen wassen automatisch echt totaal niet...
Niet? Bij werkt ie eigenlijk altijd..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

hk12nl schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

Hier ook..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Ik heb AutoSleep zo ingesteld dat wanneer mijn iPhone gebruikt wordt, hij geen slaap moet meten.
Verder kan je in instellingen de nauwkeurigheid van de meting aanpassen, zodat er geen false positives of false negatives zijn.

Op een enkele keer na, is AutoSleep bij mij heel erg nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
hk12nl schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

Nope ook niet als ik heel opzichtig de kraan heel hard zet en met mijn handen ga wapperen voor de kraan.
Functie is totaal broken bij mij... misschien is mijn bewegingssensor niet helemaal top.
Optillen om te kijken is soms ook beetje onnauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Vannacht werd ik tot twee keer toe door de apple watch aangespoord om te gaan staan om mijn bewegingsdoelen te halen. Nu lag ik inderdaad wakker, maar om nu te gaan staan in de nacht vond ik wat ver gaan. Als die het nog een keer doet, zet ik die notificatie in ieder geval uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:36

Mr. Freeze

¡GO!

wouter3 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:48:
Vannacht werd ik tot twee keer toe door de apple watch aangespoord om te gaan staan om mijn bewegingsdoelen te halen. Nu lag ik inderdaad wakker, maar om nu te gaan staan in de nacht vond ik wat ver gaan. Als die het nog een keer doet, zet ik die notificatie in ieder geval uit ;)
Je zet je Watch toch zeker wel op “niet storen” als je naar bed gaat? Dan krijg je dit soort meldingen niet.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:39
SimD schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:11:
Voor iedereen waarbij de workout app geen gps data vasthoudt.

De work around van Apple “backup iPhone en Apple Watch, factory reset beide, installeer iPhone en watch als nieuw device en zet backup terug” deze work around werkt niet voor iedereen. Zonet zelf ook uitgevoerd: problemen blijven.

GPS data wordt niet vastgehouden en oude data is weg.

Op het forum van Apple geven gebruikers ook aan dat ze dit hebben met de Serie 1, die niet naar OS7 kon worden geüpgraded, lijkt te liggen in ios14. Ergens kwam voorbij dat de filesize van Health Domain folder geëxplodeerd is.

https://discussions.apple.com/thread/251806066?page=53
Ik heb op mijn series 2 ook geen route. Vanmorgen heb ik de Series 6 ontvangen maar ook deze toont geen route, alleen het startpunt.

Er is zo te zien nog geen werkende oplossing behalve mijn iPhone resetten? Wat een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Knoop doorgehakt en morgen ontvang ik een SE Nike Edition! Met name voor sporten en voor de tijd. applepay lijkt me ook super handig, werkt dat lekker voor iedereen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Laatst online: 07-06 20:36

TradeMarkNL

Videoproducer
Fromz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:44:
Knoop doorgehakt en morgen ontvang ik een SE Nike Edition! Met name voor sporten en voor de tijd. applepay lijkt me ook super handig, werkt dat lekker voor iedereen?
Ook sinds kort een week de SE en ben erg blij met Apple Pay. Werkt nog sneller dan betalen met de iPhone zelf. Zeker nu met mondkapjes in binnenruimtes. Enige is dat je in sommige situaties wat moeilijk met je pols staat te doen 😆

[ Voor 8% gewijzigd door TradeMarkNL op 22-10-2020 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hier ook sinds een week een SE en Apple Pay werkt fantastisch goed (handiger dan Garmin Pay). Hardlopen ook prima, al is de GPS qua nauwkeurigheid niet optimaal (afstand is te hoog). Ik moet nog wel erg wennen aan de Gezondheid app, die is heel uitgebreid maar tegelijkertijd ook overweldigend qua info en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:14
Pino112 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:38:
[...]

Ik heb op mijn series 2 ook geen route. Vanmorgen heb ik de Series 6 ontvangen maar ook deze toont geen route, alleen het startpunt.

Er is zo te zien nog geen werkende oplossing behalve mijn iPhone resetten? Wat een gedoe.
Ja het is ongelofelijk. Duizenden mensen hebben er last van. Oplossing is: backups maken van de watch en iPhone, ontkoppelen, iPhone wissen, watch wissen, backups terug zetten en opnieuw koppelen.

History dar stuk is krijg je nooit meer terug.

Overigens, gaan nu ook berichten dat dit zelfs niet het probleem oplost.

Snap echt niet dat hier zo weinig media aandacht voor is. Dit is echt Een ongelofelijk slecht verhaal.

AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:12

Arno

PF5A

Mr. Freeze schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:59:
Je zet je Watch toch zeker wel op “niet storen” als je naar bed gaat? Dan krijg je dit soort meldingen niet.
Daar gebruik ik de theater functie voor, stopt gelijk het always on display :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Arno schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:32:
[...]
Daar gebruik ik de theater functie voor, stopt gelijk het always on display :)
[...]

En toch is de Sleep modus het makkelijkst.
Het zet ‘Niet Storen’ aan, zet je scherm op zwart en zorgt ervoor dat je niet per ongeluk je Watch kan bedienen zolang die modus actief is.
Ik heb wel Slaap Schema en dergelijke uitstaan. Daar gebruik ik AutoSleep voor.

Als een toegevoegde bonus heb ik allerlei automations gekoppeld aan de sleep modus zodat ik daar geen omkijken meer naar heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tartarus schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:54:
[...]

[...]

En toch is de Sleep modus het makkelijkst.
Het zet ‘Niet Storen’ aan, zet je scherm op zwart en zorgt ervoor dat je niet per ongeluk je Watch kan bedienen zolang die modus actief is.
Ik heb wel Slaap Schema en dergelijke uitstaan. Daar gebruik ik AutoSleep voor.

Als een toegevoegde bonus heb ik allerlei automations gekoppeld aan de sleep modus zodat ik daar geen omkijken meer naar heb.
Met theatermodus aan: slechts 9% batterij verdwenen vannacht. Met slaapmodus gisteren: meer dan 20%. Schiet mij maar lek.

Ligt op nachtkastje uit te rusten, geen slaap-app’s nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
[...]

Ik zette hem altijd in de theatermodus, was in de veronderstelling dat daar ook een soort niet storen in zou zitten, maar zal : niet storen ook eens proberen, merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Laatst online: 06-06 16:07
TradeMarkNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Ook sinds kort een week de SE en ben erg blij met Apple Pay. Werkt nog sneller dan betalen met de iPhone zelf. Zeker nu met mondkapjes in binnenruimtes. Enige is dat je in sommige situaties wat moeilijk met je pols staat te doen 😆
Wat mij opviel is dat je tegenwoordig niet meer als een of andere krankzinnige je arm uit de kom hoeft te draaien om te betalen. Chip wordt al een paar cm vanaf het apparaat herkend bij mij. zeker bij de pinautomaten waar de ontvanger/zender aan de linkerkant zit, kun je deze er op ophouden of boven de toetsen...

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:36:
[...]

Met theatermodus aan: slechts 9% batterij verdwenen vannacht. Met slaapmodus gisteren: meer dan 20%. Schiet mij maar lek.

Ligt op nachtkastje uit te rusten, geen slaap-app’s nodig.
Bij mij nu ook 9% op sleep mode.
Updaten naar 7.0.2 helpt wel blijkbaar :+

Nu in 2.5 uur 10% eraf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mrkoekie schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Wat mij opviel is dat je tegenwoordig niet meer als een of andere krankzinnige je arm uit de kom hoeft te draaien om te betalen. Chip wordt al een paar cm vanaf het apparaat herkend bij mij. zeker bij de pinautomaten waar de ontvanger/zender aan de linkerkant zit, kun je deze er op ophouden of boven de toetsen...
Ik houd gewoon onderkant bandje tegen/op terminal en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Laatst online: 06-06 16:07
THE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Ik houd gewoon onderkant bandje tegen/op terminal en klaar. :)
ow die had ik nog niet geprobeerd maar dat bevestigd wel mijn verhaal :P

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Pino112 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:38:
[...]

Of een andere app gebruiken.

Ik heb het hier gisteren eens geprobeerd met die Apple workout app. Die geeft bij mij wel de route keurig aan. Is mijn eerste Apple Watch trouwens (SE) met watchOS 7.02. Workout gelopen zonder iPhone ( 8 ) mee. Ik vind het verder weinig toevoegen t.o.v. Runkeeper persoonlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-10-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:39
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Of een andere app gebruiken.

Ik heb het hier gisteren eens geprobeerd met die Apple workout app. Die geeft bij mij wel de route keurig aan. Is mijn eerste Apple Watch trouwens (SE) met watchOS 7.02. Workout gelopen zonder iPhone ( 8 ) mee. Ik vind het verder weinig toevoegen t.o.v. Runkeeper persoonlijk.
Ik ga niet een andere app gebruiken als de app voorheen gewoon altijd goed werkte, gewoon de Workout-app van Apple zelf.
Dat was perfect, tot dan blijkbaar iOS 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-06 18:30
Ook de knoop doorgehakt gisteravond: Apple watch SE 44 mm besteld.
Ter vervanging van mijn series 1 (welke ik niet meer gebruik, vooral vanwege geen stand-alone GPS en niet waterproof). Grote sprong, ben erg benieuwd!

Always-on is voor mij persoonlijk een functie die ik niet gebruik en ook zuurstof meter (waar ik slechte recensies over lees) en ECG functionaliteit op de 6 zou ik niet tot nauwelijks gebruiken en mis ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:22
Hier ook sinds een paar weken de Apple Watch SE. Bevalt erg goed!

Tof om te zien hoeveel techniek in zo'n klein apparaat is gestopt (helemaal in de 40mm versie die ik heb). Ik heb hem vooral voor het sporten gekocht omdat m'n oude TomTom horloge versleten was. Maar nu ik hem dagelijks draag merk ik dat sommige dingen echt al een beetje onmisbaar begin te vinden, zoals Apple Pay en het unlocken van m'n iMac.

Wel eng om te zien dat m'n hartslag 's nachts regelmatig richting de 30 zakt. Misschien toch die versie met ECG moeten kopen.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Pino112 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

Ik ga niet een andere app gebruiken als de app voorheen gewoon altijd goed werkte, gewoon de Workout-app van Apple zelf.
Dat was perfect, tot dan blijkbaar iOS 14.
Je kunt toch tijdelijk een andere app gebruiken, tot Apple het probleem oplost? Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:39
Tartarus schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:23:
Ik heb AutoSleep zo ingesteld dat wanneer mijn iPhone gebruikt wordt, hij geen slaap moet meten.
Verder kan je in instellingen de nauwkeurigheid van de meting aanpassen, zodat er geen false positives of false negatives zijn.

Op een enkele keer na, is AutoSleep bij mij heel erg nauwkeurig.
Ik gebruik Autosleep nu een weekje maar ben nog niet super enthousiast. Vannacht gaf hij aan dat ik 6 uur had geslapen terwijl dat volgens mij bijna 8 uur was. Ik ben wel kort een paar keer wakker geweest maar autosleep geeft aan dat dat 2 uur zou zijn. Ik ga nu dat calibreer knopje maar gebruiken maar ja dat is natuurlijk niet "auto" Hopelijk komende nachten beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

tomdh76 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Ik gebruik Autosleep nu een weekje maar ben nog niet super enthousiast. Vannacht gaf hij aan dat ik 6 uur had geslapen terwijl dat volgens mij bijna 8 uur was. Ik ben wel kort een paar keer wakker geweest maar autosleep geeft aan dat dat 2 uur zou zijn. Ik ga nu dat calibreer knopje maar gebruiken maar ja dat is natuurlijk niet "auto" Hopelijk komende nachten beter.
Zelf moest ik een enkele keer ook een correctie opgeven ivm de slaapduur, maar dat wordt al snel minder nodig, echt wel een goed gemaakte app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Axel schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:26:
Ook de knoop doorgehakt gisteravond: Apple watch SE 44 mm besteld.
Ter vervanging van mijn series 1 (welke ik niet meer gebruik, vooral vanwege geen stand-alone GPS en niet waterproof). Grote sprong, ben erg benieuwd!

Always-on is voor mij persoonlijk een functie die ik niet gebruik en ook zuurstof meter (waar ik slechte recensies over lees) en ECG functionaliteit op de 6 zou ik niet tot nauwelijks gebruiken en mis ik dus niet.
Always On was voor mij ook 'niet zo nodig', tot je het hebt. Ik kan gerust AOD uitschakelen, maar het scheelt zoveel om in een oogopslag schuin kijkende de tijd te zien in plaats van je pols om te moeten draaien.

Over zuurstofmetingen lees ik geen slechte ervaringen, hier werkt het super. Alleen de eerste dag geen resultaten, maar dat kwam meer omdat ik niet wist hoe het precies moest. ECG gebruik ik ook niet, maar het is wel fijn dat het er op zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
THE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Always On was voor mij ook 'niet zo nodig', tot je het hebt. Ik kan gerust AOD uitschakelen, maar het scheelt zoveel om in een oogopslag schuin kijkende de tijd te zien in plaats van je pols om te moeten draaien.

Over zuurstofmetingen lees ik geen slechte ervaringen, hier werkt het super. Alleen de eerste dag geen resultaten, maar dat kwam meer omdat ik niet wist hoe het precies moest. ECG gebruik ik ook niet, maar het is wel fijn dat het er op zit. :)
Kan me best voorstellen dat het handig is: AOD. Maar ik zie het gewoon niet als een noodzaak, niet zo'n noodzaak die voor mij persoonlijk de meerprijs verantwoord. En dat is het denk ik ook precies, persoonlijke voorkeur.

Ik zie op veel Tech YouTube sites (uiteraard, korreltje zout) wel veel dat zelfs wanneer je je pols stil legt op een bureau de zuurstof meeting toch faalt. Laat staan het periodiek meten tussendoor (wat juist de meerwaarde oplevert in data) wanneer je gewoon aan het bewegen bent.

Ik zou dan onder aan de streep alleen nog voor de series 6 gaan vanwege de blauwe kleur die ik echt fantastisch vind staan op een Apple Watch _/-\o_ Maar dat verantwoord voor mij nog steeds niet de meerprijs (plus ik kon de SE met vrij veel korting scoren tijdens een stunt van Amazon.de)

[ Voor 0% gewijzigd door Axel op 23-10-2020 14:42 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Axel schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

Ik zou dan onder aan de streep alleen nog voor de series 6 gaan vanwege de blauwe kleur die ik echt fantastisch vind staan op een Apple Watch _/-\o_ Maar dat verantwoord voor mij nog steeds niet de meerprijs (plus ik kon de SE met vrij veel korting scoren tijdens een stunt van Amazon.de)
Die stunt was wel erg goed, inderdaad.

Ten tijde van pre-order was het verschil 130 euro. Ik wil jaren doen met deze Series 6 (kom van een Series 3) en kan mij 130 euro veroorloven. Als dat niet het geval was, had ik genoegen moeten nemen met Series SE, maar zou dan persoonlijk toch balen vanwege het gemis van AOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
THE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Die stunt was wel erg goed, inderdaad.

Ten tijde van pre-order was het verschil 130 euro. Ik wil jaren doen met deze Series 6 (kom van een Series 3) en kan mij 130 euro veroorloven. Als dat niet het geval was, had ik genoegen moeten nemen met Series SE, maar zou dan persoonlijk toch balen vanwege het gemis van AOD.
Dan hebben we beide de juiste keuze gemaakt! ;) Door de actie van Amazon scheelde mij dit nu rond de 175 euro (en dan reken ik met de Tweakers pricewatch prijs, Apple prijs zou het nog meer schelen).
Ik wil er ook jaren mee doen, maar gezien de SE dezelfde chip heeft als de Series 5 en de jaren oude series 3 afgelopen iOS update nog mee ging maak ik me daar weinig zorgen over. Uiteraard: de 6 zal 1 of 2 firmware upgrades langer mee gaan.
AOD is en blijft persoonlijk en persoonlijk mis ik die niet.

Jij bent wel gelijk ook met de 6 voor die fantastische kleur blauw gegaan? _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Axel op 23-10-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Zelf heb ik de rode 6 gekocht, maandje in gebruik nu. Staat me goed en dik tevreden, behalve over bandje. Ik heb gekozen voor rode bandje met klitteband maar man, wat wordt dat ding snel vies. Op Aliexpress maar een paar andere erbij gekocht. Liever had ik de rode sportband gekocht origineel van Apple maar 59 euro is me net even te gek.

Voor die 59 euro koop je er op Ali 40 (!) stuks voor, de oude van m'n vorige watches doen het ook nog allemaal goed, alleen helaas beetje mismatch met de huidige kleur, dat is toch wel een dingetje met een rode AW.

[ Voor 24% gewijzigd door Mr. Freeze op 23-10-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Axel schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Jij bent wel gelijk ook met de 6 voor die fantastische kleur blauw gegaan? _/-\o_
Sorry, ik had geen lef. Ik ben oor Space Grey gegaan. Ook omdat ik tal van originele Sports Bands heb en vind het mooier te combineren met donkergrijs dan met donkerblauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:55:
Zelf heb ik de rode 6 gekocht, maandje in gebruik nu. Staat me goed en dik tevreden, behalve over bandje. Ik heb gekozen voor rode bandje met klitteband maar man, wat wordt dat ding snel vies. Op Aliexpress maar een paar andere erbij gekocht. Liever had ik de rode sportband gekocht origineel van Apple maar 59 euro is me net even te gek.

Voor die 59 euro koop je er op Ali 40 (!) stuks voor, de oude van m'n vorige watches doen het ook nog allemaal goed, alleen helaas beetje mismatch met de huidige kleur, dat is toch wel een dingetje met een rode AW.
Ik heb in het begin ook wel eens wat bij AliExpress gekocht, maar de kwaliteit is het echt niet. Leuk voor meiden die dagelijks wisselen.

Inmiddels heb ik een groot aantal originele Sports Bands en erg blij mee. Kwaliteit blijft goed, ook omdat je vaak wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

THE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Ik heb in het begin ook wel eens wat bij AliExpress gekocht, maar de kwaliteit is het echt niet. Leuk voor meiden die dagelijks wisselen.

Inmiddels heb ik een groot aantal originele Sports Bands en erg blij mee. Kwaliteit blijft goed, ook omdat je vaak wisselt.
Ja, diezelfde kwaliteit had ik ook op gehoopt bij dat nylon prul wat ik nu heb van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:22
Mr. Freeze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Ja, diezelfde kwaliteit had ik ook op gehoopt bij dat nylon prul wat ik nu heb van Apple.
Betekent dit dat je er niet tevreden over bent? Ik ben zelf erg aan het twijfelen om mijn AW3 te vervangen door een rode 6. Maar zou er dan sowieso een zwart bandje bij willen.

Of toch op safe spelen en een 6 in Space grey bestellen? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanley22_7
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-05 22:12
Hier de s6 ti edition met een red nylon bandje maar die bevalt erg goed. Blijft mooi schoon. Word wel afgewisseld met het sportbandje op momenten dat die nat word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Espresso14 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:29:
[...]

Betekent dit dat je er niet tevreden over bent? Ik ben zelf erg aan het twijfelen om mijn AW3 te vervangen door een rode 6. Maar zou er dan sowieso een zwart bandje bij willen.

Of toch op safe spelen en een 6 in Space grey bestellen? 😉
Kies een space grey als je graag van bandjes wilt wisselen, niet dat ik spijt heb van de rode maar wel van de band.

edit: maar de alu versie combineert volgens mij nog makkelijker, maar die nooit gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 23-10-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:22
Mr. Freeze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:19:
[...]

Kies een space grey als je graag van bandjes wilt wisselen, niet dat ik spijt heb van de rode maar wel van de band.

edit: maar de alu versie combineert volgens mij nog makkelijker, maar die nooit gehad.
Hmm. Ja de twijfel zit hem met name in het feit of ik rood mooi blijf vinden over een langere tijd. Ik ben op geen persoon die (veel) van bandjes gaat wisselen. Ik heb wat op internet gekeken en de rode is wel erg tof met die nieuwe solo band a 100,-
Of een zwarte sportband (om mee te beginnen).

Space grey heb ik nu ook qua AW3 en is ook prima. Ik ben ook redelijk ongeduldig dus het liefst koop ik er morgen een. Keuzes, keuzes, keuzes (geheel op luxe gebied hoor dat besef ik me terdege)... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:20
Espresso14 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:29:
[...]

Hmm. Ja de twijfel zit hem met name in het feit of ik rood mooi blijf vinden over een langere tijd. Ik ben op geen persoon die (veel) van bandjes gaat wisselen. Ik heb wat op internet gekeken en de rode is wel erg tof met die nieuwe solo band a 100,-
Of een zwarte sportband (om mee te beginnen).

Space grey heb ik nu ook qua AW3 en is ook prima. Ik ben ook redelijk ongeduldig dus het liefst koop ik er morgen een. Keuzes, keuzes, keuzes (geheel op luxe gebied hoor dat besef ik me terdege)... 😉
Toen je de AW6 pas kon bestellen had ik ook de rode AW6 met rode geweven sportbandje besteld. Toen ik bericht kreeg van Apple dat mijn betaling was mislukt (VISA en kaartlezer worden door Apple niet altijd goed verwerkt), heb ik de rode geannuleerd en de blauwe met groen geweven sportbandje besteld en ondertussen geleverd en in gebruik. Persoonlijk zag ik de rode combinatie wel zitten, maar mijn kennissen keken maar raar op als ik het hen vertelde.. En uiteindelijk een wat so(m)bere combinatie gekozen, en past nu wel lekker bij mijn oceaanblauwe iPhone 12 Pro met donkergroen hoesje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mr. Freeze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:55:

Stoffen bandje, sporten, ja dat wordt vies. Gewoon even in een sopje lijkt mij. Bandjes bij horloges (behoudens staal) zijn sowieso slijtageproducten, hoe duur je leren strap ook was: het slijt en het wordt vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 19:20
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:27:
[...]

Stoffen bandje, sporten, ja dat wordt vies. Gewoon even in een sopje lijkt mij. Bandjes bij horloges (behoudens staal) zijn sowieso slijtageproducten, hoe duur je leren strap ook was: het slijt en het wordt vies.
Om te sporten gebruik ik AliExpress geweven sportbandje(s). Wassen van de bandjes doe ik in de douche, afspoelen en aan het droogrek van mijn radiator hangen om te drogen. Als ik niet sport gebruik ik de Apple bandje(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
ik heb een leren bandje van Ali, nu een paar weken en bevalt tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:41
datadevil schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:42:
ik heb een leren bandje van Ali, nu een paar weken en bevalt tot nu toe prima.
Wat betrof de levertijd, ik heb eind September er ook een aantal besteld maar tot op heden nog niets ontvangen.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
Davidas schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Wat betrof de levertijd, ik heb eind September er ook een aantal besteld maar tot op heden nog niets ontvangen.
een week of 3, echt supersnel voor Ali begrippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
Meer mensen die het idee hebben dat de bewegingssensor van de 6 niet helemaal lekker werkt.

Tillen om te kijken moet ik echt een enorme slag maken en het handen wassen registreert die pas heel laat of totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Linkser schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:55:
Meer mensen die het idee hebben dat de bewegingssensor van de 6 niet helemaal lekker werkt.

Tillen om te kijken moet ik echt een enorme slag maken en het handen wassen registreert die pas heel laat of totaal niet.
Heb ik net zo, maar niet altijd.

Om m wakker te maken druk ik vaak maar op de crown.

Handen wassen komt ie vaak ook wat later mee, maar de resterende tijd is dan wel automatisch gecorrigeerd. Dus ben ik al 10sec. aan het wassen dan telt ie ook maar 10 seconden af van een totaal van 20.

[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-10-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Ik ben sinds vorige week eigenaar van een 6. Plus lederen bandje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XwEULw5cgYMAnomAy9MX2WvqUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbWdgwD29TPGxHbSs52sp9yQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Miesjh schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:04:
Ik ben sinds vorige week eigenaar van een 6. Plus lederen bandje. [Afbeelding]
Wat is je ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Ik kwam van een 3 af. Vind de grotere watch prettiger. Nieuwe wijzerplaten met meerdere opties een verademing. Ledere bandje staat mooi maar wel heel prijzig. Even wennen in het begin. Als je je pols beweegt dat kraakt hij een beetje. Dan lijkt het soms wel of de watch trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57
Mr. Freeze schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:19:
[...]

Klopt, na een zwarte nu aan mijn derde alu versie bezig, blijft toch de mooiste :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik snap echt helemaal niets van die beweging app en de ringen.

Die is toch gekoppeld aan de “workout” app?!

Ik fiets 2 stukken met een workout app aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tezjy-YOcVnPMSwPNrAClE33egM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9yBpYqqHOuKlzIojMIAnK92.jpg?f=fotoalbum_large

Na 60 minuten fietsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yP9wr53GPcvzuYqkfvjkBK19Vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOOrmolv3HS3P9z1eqs99npN.jpg?f=fotoalbum_large

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
BlakHawk schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:04:

[Afbeelding]

Na 60 minuten fietsen:
[Afbeelding]
Hoe lang hebben die twee sessies geduurd dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 16:01
BlakHawk schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:04:

[Afbeelding]

Na 60 minuten fietsen:
[Afbeelding]
Dan heb je niet hard genoeg gefietst :) de trainminuten krijg je niet als je een workout draait maar wanneer je een minuut inspanning hebt geleverd, dat wordt gemeten via beweging en hartslag. Rustig fietsen telt niet, en met fietsen is de AW best streng..

Ik fiets elke dag naar werk, het is 15min fietsen maar ik ‘krijg’ meestal maar 13 omdat ik het laatste stukje rustig aan doe :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kassad op 25-10-2020 11:44 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik krijg tot heden geen waarden op mijn VO2max. Zowel in de Workout app als WorkOutDoors worden deze waarden niet weergegeven.

Als ik op dit probleem Google hebben heel veel mensen hier last van, maar ik zie geen oplossing anders dan zowel je Watch als je iPhone compleet resetten. Dat lijkt bij mij niet de oplossing, aangezien ik zowel een nieuwe watch als een nieuwe iPhone heb.

Krijgen degene hier die hardlopen of intensief wandelen deze waarde wel te zien? Of is deze bij jullie ook allemaal leeg sinds watchOS 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Kassad schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Dan heb je niet hard genoeg gefietst :) de trainminuten krijg je niet als je een workout draait maar wanneer je een minuut inspanning hebt geleverd, dat wordt gemeten via beweging en hartslag. Rustig fietsen telt niet, en met fietsen is de AW best streng..

Ik fiets elke dag naar werk, het is 15min fietsen maar ik ‘krijg’ meestal maar 13 omdat ik het laatste stukje rustig aan doe :)
Beetje jammer, met kinderen is het geen optie hard door te fietsen...
Maar het zal toch een stuk beter zijn dan thuis op de bank zitten

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
BlakHawk schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Beetje jammer, met kinderen is het geen optie hard door te fietsen...
Maar het zal toch een stuk beter zijn dan thuis op de bank zitten
Het telt ook wel mee met de bewegingsring alleen telt rustig fietsen met kinderen niet als trainen :) en ik snap dat ook daar de meningen over verschillen ;)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Aghanim schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:50:
Ik krijg tot heden geen waarden op mijn VO2max. Zowel in de Workout app als WorkOutDoors worden deze waarden niet weergegeven.

Als ik op dit probleem Google hebben heel veel mensen hier last van, maar ik zie geen oplossing anders dan zowel je Watch als je iPhone compleet resetten. Dat lijkt bij mij niet de oplossing, aangezien ik zowel een nieuwe watch als een nieuwe iPhone heb.

Krijgen degene hier die hardlopen of intensief wandelen deze waarde wel te zien? Of is deze bij jullie ook allemaal leeg sinds watchOS 7?
Bij mij werkt het normaal, voor zowel een wandel ‘workout’ als hardlopen in de AW app krijg ik een vo2max waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kassad schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

Bij mij werkt het normaal, voor zowel een wandel ‘workout’ als hardlopen in de AW app krijg ik een vo2max waarde.
Ik krijg nu ineens ook 1 VO2max waarde van wandelen. De 7x hardlopen sinds ik de AW heb zijn echter leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 10:49
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Je kunt toch tijdelijk een andere app gebruiken, tot Apple het probleem oplost? Wat is daar mis mee?
Ik gebruik hier al jaren de workout-app. Maar heb hetzelfde issue nu (geen routes meer), na de updates.
Welke alternatieve apps gebruiken jullie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:31
Ik heb hetzelfde probleem met de hond uit laten haha. Die oude pannenkoek staat zo vaak stil dat ik na een rondje van 15 min maar 5 min erbij heb. Met zelf wandelen (en hardlopen) gaat het wel altijd goed en gaat me hartslag ook flink omhoog. Telt ook gewoon dezelfde minuten/actieve calorieën als ik geen ‘wandel activiteit’ aanzet trouwens.
Pagina: 1 ... 8 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires