Ik zie vandaag dat Spotify op de watch zelfstandig kan afspelen via Bluetooth. Het is nog in beta en op mijn AW3 soms wat traag, maar het werkt verder wel goed. Heb zelfs een keer mijn telefoon opnieuw gestart en de muziek bleef gewoon doorspelen.
Maar dit betekent zeker nog niet dat we straks ook met spotify + Watch en zonder telefoon kunnen hardlopen toch?PeaceNlove schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:14:
Ik zie vandaag dat Spotify op de watch zelfstandig kan afspelen via Bluetooth. Het is nog in beta en op mijn AW3 soms wat traag, maar het werkt verder wel goed. Heb zelfs een keer mijn telefoon opnieuw gestart en de muziek bleef gewoon doorspelen.
Was dat niet gewoon de buffer waardoor hij toch bleef doorlopen?
©2004
Goed dat je het vraagt. Heb geprobeerd een luistersessie te starten met mijn telefoon uit en dat ging inderdaad niet. Op een non-LTE Watch blijft de telefoon dus wel nodig, ook al is de Watch via WiFi verbonden. Blijft als voordeel dat de notificatiegeluiden van je Watch op je Bluetooth headset hoort en dat je het hele huis door kan lopen zonder je telefoon en met muziek.
[ Voor 5% gewijzigd door PeaceNlove op 25-10-2020 19:28 ]
Ik heb pas een paar weken een watch, maar voor die tijd gebruikte ik al runkeeper op mijn telefoon, en die werkt goed.zwasie schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:11:
[...]
Ik gebruik hier al jaren de workout-app. Maar heb hetzelfde issue nu (geen routes meer), na de updates.
Welke alternatieve apps gebruiken jullie nu?
Overigens heb ik wel routes in Apple Workout, waarom weet ik ook niet
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Is het mogelijk om slaap te activeren maar zonder niet storen? Ik kom er niet uit..
Online zag ik wel ergens dat het mogelijk is tijdens het instellen van je schema maar ik ziende optie nergens. Wil slaap wel gebruiken maar wil wel bereikbaar zijn voor oproepen, internet zet ik toch uit.
Online zag ik wel ergens dat het mogelijk is tijdens het instellen van je schema maar ik ziende optie nergens. Wil slaap wel gebruiken maar wil wel bereikbaar zijn voor oproepen, internet zet ik toch uit.
Alleen streaming wordt momenteel getest door Spotify (Apple maakt het sinds Watch OS6 mogelijk voor andere apps om de “streaming API” te gebruiken), offline afspelen van gedownloade muziek is (nog) niet mogelijk.hk12nl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:53:
[...]
Maar dit betekent zeker nog niet dat we straks ook met spotify + Watch en zonder telefoon kunnen hardlopen toch?
Niet iedereen heeft de mogelijkheid tot testen, Spotify schijnt het alleen geactiveerd te hebben voor een x aantal gebruikers.
[ Voor 11% gewijzigd door MaZo op 26-10-2020 07:32 ]
Ik doe dit al heel lang met Apple Music. Heerlijk zonder telefoon hardlopen en muziek via de Watch icm Airpods..Niks mis mee!hk12nl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:53:
[...]
Maar dit betekent zeker nog niet dat we straks ook met spotify + Watch en zonder telefoon kunnen hardlopen toch?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik ben ook om deze reden overgestapt naar Apple Music. En eigenlijk vind ik het een betere dienst dan Spotify. Het aanbod is bijna hetzelfde maar de app vind ik logischer.pdavie2311 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:33:
[...]
Ik doe dit al heel lang met Apple Music. Heerlijk zonder telefoon hardlopen en muziek via de Watch icm Airpods..Niks mis mee!
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Je kan in Niet Storen aangeven dat je ‘Oproepen Toestaan’ > ‘Iedereen’ wilt.Fromz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 06:06:
Is het mogelijk om slaap te activeren maar zonder niet storen? Ik kom er niet uit..
Dan heb je wel Niet Storen en ook oproepen.
Het is een mooie optie als je ook Apple Music wilt gebruiken. Dat wil ik nou precies niet en dan is het vervelend dat je niet een andere generieke provider (Spotify, Tidal, Youtube Music) kunt inzetten hiervoor. Ik vind dat ook echt niet meer van deze tijd.pdavie2311 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:33:
[...]
Ik doe dit al heel lang met Apple Music. Heerlijk zonder telefoon hardlopen en muziek via de Watch icm Airpods..Niks mis mee!
Ik heb Apple Music ook een tijdje geprobeerd echter heeft mijn voorkeur toch Spotify. Nu loop ik vaak met een podcast of met muziek wat ik er handmatig opgezet heb. Werkt ook prima maar het is leuk als de functie ook beschikbaar komt op spotify.pdavie2311 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:33:
[...]
©2004
Is het muziekaanbod nagenoeg gelijk met Spotify? En zitten er nog andere haken en ogen aan Apple Music?pdavie2311 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:33:
[...]
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Apple heeft evenveel aanbod, zo niet, zelfs meer. Genoeg over te vinden op Google.Davidas schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:16:
[...]
Is het muziekaanbod nagenoeg gelijk met Spotify? En zitten er nog andere haken en ogen aan Apple Music?
En welke haken en ogen bedoel je?
Zo makkelijk.. bedankt!Tartarus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:04:
[...]
Je kan in Niet Storen aangeven dat je ‘Oproepen Toestaan’ > ‘Iedereen’ wilt.
Dan heb je wel Niet Storen en ook oproepen.
Minimaal 20 minuten wandelen zal meestal een VO2max opleveren, hardlopen lang niet altijd.Aghanim schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:33:
[...]
Ik krijg nu ineens ook 1 VO2max waarde van wandelen. De 7x hardlopen sinds ik de AW heb zijn echter leeg.
Ik ben wel benieuwd naar de logica hierachter want het kan toch niet zo zijn dat we het met 'meestal' en 'lang niet altijd' zouden moeten doen. Hardlopen zou prima altijd een VO2max moeten kunnen opleveren en ik zie geen reden waarom ik de afgelopen 7 keer geen enkele keer een VO2max heb gekregen bij hardlopen. Die krijg ik bij andere platformen namelijk wel altijd. Het is een kwestie van een formule berekenen, dat zou logischerwijs altijd gedaan kunnen worden.EgoPro schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:15:
[...]
Minimaal 20 minuten wandelen zal meestal een VO2max opleveren, hardlopen lang niet altijd.
Zal wel met betrouwbaarheid van de weergegeven informatie te maken hebben.Aghanim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de logica hierachter want het kan toch niet zo zijn dat we het met 'meestal' en 'lang niet altijd' zouden moeten doen. Hardlopen zou prima altijd een VO2max moeten kunnen opleveren en ik zie geen reden waarom ik de afgelopen 7 keer geen enkele keer een VO2max heb gekregen bij hardlopen. Die krijg ik bij andere platformen namelijk wel altijd. Het is een kwestie van een formule berekenen, dat zou logischerwijs altijd gedaan kunnen worden.
Een formule toepassen en iets weergeven is altijd wel mogelijk, echter als de weergegeven informatie niet betrouwbaar genoeg is, kunnen mensen verkeerde conclusies trekken en Apple hierop blamen.
Het is niet geheel ondenkbaar dat Apple het daarom liever helemaal weglaat voor hardlopen.
Iemand ook problemen met het installeren van 7.0.2 ?
Kan niet installeren omdat ie niet verbonden zou zijn met het internet.
Lees er meer over op MacRumors.
Kan je een Apple Watch Series 6 koppelen aan een iPhoneX dat op iOS 13.5 draait? Op de apple store pagina staat dat het vanaf iOS 14 en ondersteunt wordt.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Nee, de Apple pagina heeft gelijk.Lasmibalsingh schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:47:
Kan je een Apple Watch Series 6 koppelen aan een iPhoneX dat op iOS 13.5 draait? Op de apple store pagina staat dat het vanaf iOS 14 en ondersteunt wordt.
PSN: PcDCch
Nee, ik draai al weer eventjes 7.0.2 op mijn AW4.mregeling schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:11:
En wat geeft MacRumors dan aan als mogelijke oorzaak en oplossing?
Toevallig de AW3?mregeling schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:11:
Had ik namelijk ook, dan is er te weinig ruimte vrij op de AW3.
Was alleen op te lossen door de AW3 los te koppelen, weer te koppelen met terugzetten van de backup en dan de update installeren.
Kost helaas wel erg veel tijd (ik was 1,5 uur bezig).
Vandaag mijn nieuwe Apple Watch 6 ontvangen. In een half uurtje de oude Apple Watch 4 ontkoppeld en de 6 gekoppeld. Backup teruggezet van de 4. Vlekkeloos totdat..... Er staat een 1tje in de watch op voor watchOS 7.02. Nou installeer die maar. "Update controleren niet mogelijk. " De watchOS-update kan niet worden gecontroleerd omdat je niet bent verbonden met het internet." Poging 2 weer dezelfde melding op de iPhone. Apple Watch ontkoppelt en van scratch af aan nog een poging. Resultaat hetzelfde. Pi-hole uitgezet. Resultaat hetzelfde. MIFI gestart en nieuwe poging. Zelfde resultaat. Google zegt: ontkoppelen en iPhone herstarten. Niet voldoende. Dus apple gebeld zelfde stappen die ik gedaan had nog maar een keer. En uiteindelijk de netwerkinstellingen op de iPhone gewist. Nieuwe poging zelfde melding. Reserve kopie van de iPhone maar terug gezet. Zelfde resultaat. Nu iPhone volledig gewist en opnieuw als kale iPhone ingesteld. Apple Watch gekoppeld update uitvoeren. Resultaat is " De watchOS-update kan niet worden gecontroleerd omdat je niet bent verbonden met het internet." Iemand nog ideeën hoe ik dit voor elkaar krijg?
[ Voor 7% gewijzigd door Ebakker op 27-10-2020 18:20 . Reden: Complete foutmelding toegevoegd ]
iPhone uitzetten (of Bluetooth uit via instellingen), op de Watch verbinding maken met je WiFi en op je Watch via Instellingen > Algemeen > Software Bijwerken zoeken naar een update.Ebakker schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:14:
Vandaag mijn nieuwe Apple Watch 6 ontvangen. In een half uurtje de oude Apple Watch 4 ontkoppeld en de 6 gekoppeld. Backup teruggezet van de 4. Vlekkeloos totdat..... Er staat een 1tje in de watch op voor watchOS 7.02. Nou installeer die maar. "Update controleren niet mogelijk. " De watchOS-update kan niet worden gecontroleerd omdat je niet bent verbonden met het internet." Poging 2 weer dezelfde melding op de iPhone. Apple Watch ontkoppelt en van scratch af aan nog een poging. Resultaat hetzelfde. Pi-hole uitgezet. Resultaat hetzelfde. MIFI gestart en nieuwe poging. Zelfde resultaat. Google zegt: ontkoppelen en iPhone herstarten. Niet voldoende. Dus apple gebeld zelfde stappen die ik gedaan had nog maar een keer. En uiteindelijk de netwerkinstellingen op de iPhone gewist. Nieuwe poging zelfde melding. Reserve kopie van de iPhone maar terug gezet. Zelfde resultaat. Nu iPhone volledig gewist en opnieuw als kale iPhone ingesteld. Apple Watch gekoppeld update uitvoeren. Resultaat is " De watchOS-update kan niet worden gecontroleerd omdat je niet bent verbonden met het internet." Iemand nog ideeën hoe ik dit voor elkaar krijg?
Daarmee zet je de hele iPhone buitenspel.
Of je gooit de laatste beta profiel op je Watch en kijkt even of dat wel lukt.
Daarna kan je de profiel weer verwijderen en wachten tot er een officiële release komt met een hoger buildnummer dan die van de beta.
[ Voor 6% gewijzigd door Tartarus op 27-10-2020 18:35 ]
Helaas precies hetzelfde. Zelfs watch gekoppeld aan de iPhone van mijn vriendin. Daar ook hetzelfde. Ik heb dit nog nooit meegemaakt met eerdere apple watchesTartarus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:29:
[...]
iPhone uitzetten (of Bluetooth uit via instellingen), op de Watch verbinding maken met je WiFi en op je Watch via Instellingen > Algemeen > Software Bijwerken zoeken naar een update.
Daarmee zet je de hele iPhone buitenspel.
Of je gooit de laatste beta profiel op je Watch en kijkt even of dat wel lukt.
Daarna kan je de profiel weer verwijderen en wachten tot er een officiële release komt met een hoger buildnummer dan die van de beta.
Ik ook niet.Ebakker schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Helaas precies hetzelfde. Zelfs watch gekoppeld aan de iPhone van mijn vriendin. Daar ook hetzelfde. Ik heb dit nog nooit meegemaakt met eerdere apple watches
Maar ik zit wel al 4 jaar year round op betas.
Dan begint het wel op een defect te lijken helaas. Hebben andere apps wel dataverbinding via wifi, zonder tussenkomst van de iPhone?Ebakker schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:16:
[...]
Helaas precies hetzelfde. Zelfs watch gekoppeld aan de iPhone van mijn vriendin. Daar ook hetzelfde. Ik heb dit nog nooit meegemaakt met eerdere apple watches
Yikes, dat zwarte gevlochten bandje is blijkbaar nergens te krijgen? NL, BE, DE niet.. In de NL Store geeft hij zelfs januari aan.
Hier exact hetzelfde. Vandaag de nieuwe watch 6 binnen en ook ik kan niet updaten. Heb ook alles gedaan wat jij omschrijft, maar geen resultaatEbakker schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:14:
En tot mijn stomme verbazing vanochtend dus ineens wel de update met succes uitgevoerd. Gister vanaf 12:00 tot 20:00 zitten prutsen. @WishmasterNL Probeer het nog eens zou ik zeggen
@Ebakker inderdaad, nu vlekkeloos.Ebakker schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:55:
En tot mijn stomme verbazing vanochtend dus ineens wel de update met succes uitgevoerd. Gister vanaf 12:00 tot 20:00 zitten prutsen. @WishmasterNL Probeer het nog eens zou ik zeggen
Zijn er hier Watch gebruikers met een Nest Hello? Krijg je als de deurbel gaat een melding op je Watch?
Een rondje Googlen leert mij dat Google de Apple Watch Nest app gesloopt heeft, maar dacht misschien kan dit nog via de Google Home app?
Een rondje Googlen leert mij dat Google de Apple Watch Nest app gesloopt heeft, maar dacht misschien kan dit nog via de Google Home app?
Valt me net in eens op dat m’n Applewatch workouts niet meer in de fitness app verschijnen.
Beide al gereboot en beide op de laatste software
Meer mensen dit?
Meer mensen dit?
Nope, alles werkt hier normaal.Zjemm schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:08:
Valt me net in eens op dat m’n Applewatch workouts niet meer in de fitness app verschijnen.
Meer mensen dit?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Net een factory reset van de watch gedaan
Kijken of het nu weer gaat
Gekke is dat mijn vrouw m’n workouts wel ziet in haar app onder sharing
Kijken of het nu weer gaat
Gekke is dat mijn vrouw m’n workouts wel ziet in haar app onder sharing
Welke fitness app is dat?Zjemm schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:08:
Meer mensen dit?
De app van Apple. Die heet tegenwoordig fitness
Net een workout gestart maar komt niet in de lijst 🙁
Blijkbaar meer mensen met hetzelfde na de laatste updates
https://discussions.apple.com/thread/251826273
[ Voor 34% gewijzigd door Zjemm op 28-10-2020 17:35 ]
Bedoel je die in de keynote werd aangekondigd?Zjemm schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:33:
De app van Apple. Die heet tegenwoordig fitness
Hij bedoelt deze.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:16:
[...]
Bedoel je die in de keynote werd aangekondigd?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bqMMLMfmPTZodoMR158r65Xz.jpg?f=user_large)
AHa, bij mij heet die Conditie! In de Keynote onlangs werd dat hele Apple Fitness gebeuren gepresenteerd, vandaar dat ik even in verwarring werd gebracht.
Oftewel je zit nog steeds op iOS 13, zoals de rest van de 46% van iPhone gebruikers 😀BeQuietAndDrive schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:01:
AHa, bij mij heet die Conditie! In de Keynote onlangs werd dat hele Apple Fitness gebeuren gepresenteerd, vandaar dat ik even in verwarring werd gebracht.
Hier op laatste iOS versie, maar hier heet hij ook conditie hoor...Tartarus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:24:
[...]
Oftewel je zit nog steeds op iOS 13, zoals de rest van de 46% van iPhone gebruikers 😀
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
In Ios14 heet ie in Nederlandse taal conditie en in het Engels heet ie Fitness.Tartarus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:24:
[...]
Oftewel je zit nog steeds op iOS 13, zoals de rest van de 46% van iPhone gebruikers 😀
Dus maar net in welke taal je je iPhone hebt staan.
[ Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 28-10-2020 22:31 ]
pdavie2311 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:28:
Hier op laatste iOS versie, maar hier heet hij ook conditie hoor...
Oh okay. Weer wat geleerd.Tinusvolkel schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:30:
In Ios14 heet ie in Nederlandse taal conditie en in het Engels heet ie Fitness.
Dus maar net in welke taal je je iPhone hebt staan.
Draai mijn iPhone en Watch al 8 jaar in het Engels, vandaar het misverstand.
Aha, zodoende
en dat Fitness uit de keynote heet officieel Apple Fitness+. Dus je hebt straks Fitness, Fitness+, net als Apple TV en TV+.
[ Voor 29% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 29-10-2020 08:35 ]
Twee uur geleden m'n nieuwe, blauwe Apple Watch 6 44mm binnengekregen. Mijn vorige was nog de tweede/derde serie 42 mm (ik ben even de tel kwijt, maar volgens mij was het de 3e generatie, dus series 2?). Afgezien van het veel grotere scherm en het always on: wat is die een stuk sneller geworden, zeg! Ik was echt gewend geraakt dat het scherm alweer uitging voordat een app opgestart was, maar dat hoeft helemaal niet meer.
Gisteravond mijn nieuwe iPhone 12 Pro geïnstalleerd.
Ik heb voor de eerste keer de gegevens direct laten overzetten van oude X naar nieuwe 12, en duurde zo'n 45 min, maar wat ik wel verrassend vond, is dat mijn Apple watch bij de X ontkoppeld wordt en aangekoppeld aan de 12 Pro, zonder iets te hoeven doen
Ik heb voor de eerste keer de gegevens direct laten overzetten van oude X naar nieuwe 12, en duurde zo'n 45 min, maar wat ik wel verrassend vond, is dat mijn Apple watch bij de X ontkoppeld wordt en aangekoppeld aan de 12 Pro, zonder iets te hoeven doen
Ik heb de Apple Watch sinds een aantal weken. Op het begin had ik nergens last van maar sinds de update naar Watch 7.0.2 heb ik ook een aantal problemen. Bij mij werkt autosleep niet accuraat meer. Apple Watch geeft niet genoeg gegevens af. Daarnaast heb ik nu een aantal keer gehad dat de Apple Watch uitvalt bij 40-50% en dan gewoon zegt dat de batterij leeg is.Linkser schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:55:
Meer mensen die het idee hebben dat de bewegingssensor van de 6 niet helemaal lekker werkt.
Tillen om te kijken moet ik echt een enorme slag maken en het handen wassen registreert die pas heel laat of totaal niet.
Weet iemand hoe je Verjaardagen, die ook in in de iPhone agenda staan ook op de Apple Watch krijgt?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
@HereIsTom Als je de Agenda app op je AW hebt staan en je bent op beiden ingelogd met hetzelfde Apple ID dan zou de agenda op je AW als vanzelf gesynchroniseerd moeten worden.
@RicoK Bedankt, zie nu net dat je op de Watch maar 6 dagen vooruit kan zien, daarom zie ik ook heen verjaardagen
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Gebruik Fantastical. Mooiere complicatie en verder vooruit kijken.HereIsTom schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:58:
@RicoK Bedankt, zie nu net dat je op de Watch maar 6 dagen vooruit kan zien, daarom zie ik ook heen verjaardagen
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
@Serena Werkt die samen met de standaard agenda app of moet ik dan alles opnieuw invoeren?
Werkt gewoon samen.HereIsTom schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:04:
@Serena Werkt die samen met de standaard agenda app of moet ik dan alles opnieuw invoeren?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Hoi! Weet iemand misschien of het klopt dat de solo loopt alleen in apple stores te krijgen zijn? Er staat op de site ook 'Alleen bij Apple' op de apple website. Ik keek op de site van amac en ik zag daar alleen de normale sportbandjes, en geen solo versie.
Ik twijfel voor de SE wat tussen een sport of een solo band, en als ik beide wil vergelijken zou ik dan dus naar een apple store moeten?
Groetjes Bas
(sorry als dit eerder gevraagd is, ik heb gezocht maar het aantal comments is gezellig groot hier)
Ik twijfel voor de SE wat tussen een sport of een solo band, en als ik beide wil vergelijken zou ik dan dus naar een apple store moeten?
Groetjes Bas
(sorry als dit eerder gevraagd is, ik heb gezocht maar het aantal comments is gezellig groot hier)
De Solo Loop wordt inderdaad alleen door Apple zelf verkocht. Je zult dus inderdaad naar een Apple Store moeten als je de Solo Loop in levende lijve wilt bewonderen.Bas079 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:04:
Hoi! Weet iemand misschien of het klopt dat de solo loopt alleen in apple stores te krijgen zijn? Er staat op de site ook 'Alleen bij Apple' op de apple website. Ik keek op de site van amac en ik zag daar alleen de normale sportbandjes, en geen solo versie.
Groetjes Bas
Verder hoef je geen groetjes te doen op Tweakers. We doen elkaar hier permanent de groeten.

Ik heb pas 2.5 weken de AW SE dus het is lastig conclusies trekken maar het lijkt alsof ik sinds 7.02 juist meer drain heb dan ervoor. In het begin redde ik 48 uur op 1 lading prima. De laatste week verbruik ik 60-65% in 24 uur zonder dat ik veel met de AW doe. Ik moet nu iedere dag laden ipv om de dag.
Hoe kom ik er nu achter wat de drain veroorzaakt? De standaard guides op internet die je aanbevelen wat zaken uit te schakelen heb ik al doorlopen.
Hoe kom ik er nu achter wat de drain veroorzaakt? De standaard guides op internet die je aanbevelen wat zaken uit te schakelen heb ik al doorlopen.
of calendar 366Serena schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:29:
[...]
Gebruik Fantastical. Mooiere complicatie en verder vooruit kijken.
Bing
Is wel een dure
Er zijn er meer met een dergelijke drain. Mijn AW4 met de laatste WatchOS draint ook veel meer als ooit te voren.Aghanim schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:27:
Ik heb pas 2.5 weken de AW SE dus het is lastig conclusies trekken maar het lijkt alsof ik sinds 7.02 juist meer drain heb dan ervoor. In het begin redde ik 48 uur op 1 lading prima. De laatste week verbruik ik 60-65% in 24 uur zonder dat ik veel met de AW doe. Ik moet nu iedere dag laden ipv om de dag.
Als ik slaap tussen de 10% en 20%

Ik heb een Apple Watch aangeschaft, zeer tevreden. Toch een vraag:
Hoe kom ik van die screensaver klok boven apps af als ik even niets doe?
Edit: gevonden, bij ‘activeer scherm’, ‘terug naar klok’ op ‘altijd’ zetten.
Hoe kom ik van die screensaver klok boven apps af als ik even niets doe?
Edit: gevonden, bij ‘activeer scherm’, ‘terug naar klok’ op ‘altijd’ zetten.
[ Voor 115% gewijzigd door jodeltje op 31-10-2020 16:32 ]
Slapen is inderdaad -15% . Vind het echt een top horloge en zelfs na 10 jaar van Garmin afgestapt voor hardlopen maar iedere dag laden is wel erg irritant....i2Paq schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:34:
[...]
Er zijn er meer met een dergelijke drain. Mijn AW4 met de laatste WatchOS draint ook veel meer als ooit te voren.
Hee vervelend! Ik heb hier met mijn series 5 geen last van en alles staat aan. Gisteravond om gedaan met 96% en vanmorgen na 7,5 uur slaap stond ie op 90%. Als ik hem tot 100% laad dan staat ie na 7,5 uur slaap gemiddeld op 96%. Dit gebeurd al ruim een jaar met een enkele uitzondering daar gelaten.i2Paq schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:34:
[...]
Er zijn er meer met een dergelijke drain. Mijn AW4 met de laatste WatchOS draint ook veel meer als ooit te voren.
Even voor mijn beeldvorming; de mensen die een drain hebben, hebben die wel het scherm uit als ze slapen (dmv theater modus of bedtijdmodus)?
Wellicht komt het door een app. Andere tip is zowel je iPhone als Watch een softreset geven. Anders de Watch eens opnieuw instellen, het lijkt alsof er een proces blijft hangen.
[ Voor 4% gewijzigd door hk12nl op 31-10-2020 18:50 ]
©2004
Echt alles geprobeerd en ben er wel klaar mee. De ene nacht is het 9%, de andere nacht 15%. Ik zet hem om 23 uur handmatig in theatermodus/niet storen.hk12nl schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:48:
[...]
Even voor mijn beeldvorming; de mensen die een drain hebben, hebben die wel het scherm uit als ze slapen (dmv theater modus of bedtijdmodus)?
Ga hem nu gewoon helemaal uit zetten ‘s nachts, want eind van de tweede dag is ‘ie rond 21 uur rond 10%. Als ik hem uitzet kan ik die tweede dag prima halen.
En uiteraard kan ik ook elke dag opladen, maar vind dat niet nodig als ik twee dagen kan halen.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
:strip_exif()/f/image/3JZRlyFqPUeoPlsTxJ0N4isO.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat doet ‘Afspelen op Apple Watch’ precies? Is Spotify bezig offline afspelen te testen? Zie dit voor het eerst en er staat bèta bij.
Edit: zie nu dat dit er mee te maken heeft:
https://www.macrumors.com...ed-apple-watch-streaming/
[ Voor 11% gewijzigd door THE_BASE op 01-11-2020 15:43 ]
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
6% verschil is toch geen ramp? Of mis ik iets?THE_BASE schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:28:
[...]
Echt alles geprobeerd en ben er wel klaar mee. De ene nacht is het 9%, de andere nacht 15%. Ik zet hem om 23 uur handmatig in theatermodus/niet storen.
Ga hem nu gewoon helemaal uit zetten ‘s nachts, want eind van de tweede dag is ‘ie rond 21 uur rond 10%. Als ik hem uitzet kan ik die tweede dag prima halen.
En uiteraard kan ik ook elke dag opladen, maar vind dat niet nodig als ik twee dagen kan halen.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Hmmm.... even het artikel gelezen. Dit betekent helaas nog niet dat Spotify offline muziek gaat ondersteunen.THE_BASE schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:41:
[Afbeelding]
Wat doet ‘Afspelen op Apple Watch’ precies? Is Spotify bezig offline afspelen te testen? Zie dit voor het eerst en er staat bèta bij.
Edit: zie nu dat dit er mee te maken heeft:
https://www.macrumors.com...ed-apple-watch-streaming/
Het verschil niet, maar 15% in de nacht is best fors.Alekz87 schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:59:
[...]
6% verschil is toch geen ramp? Of mis ik iets?
Ik zie dit probleem ook niet helemaal.. gewoon even de AW op de lader terwijl je doucht en je hoeft nooit meer naar percentages te kijken.. of zoals ik iemand in dit topic zag doen, de AW lader in de auto-aansluiting en laden tijdens je commute, dan doe je er toch niets mee. Echt, als je het om-de-dag-laden opgeeft en het laden structureel in je dag opneemt wordt alles veel relaxterAlekz87 schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:59:
[...]
6% verschil is toch geen ramp? Of mis ik iets?
Hier ook met een Watch 6, 16% tijdens slaap van 6,5 uur.
Hier slurpt ie mijn series 4 ook leeg met 7.0.2... 66% 13u standby en 1.5 gebruik (waarmee weet ik niet heb nog geen workout gedaan ofzo)
Verder alle apps die ik niet echt op de watch gebruik eraf gegooid, maar hopelijk komen ze nu met een echte fix want ik heb het gevoel dat ze een battery drain hebben toegevoegd in 7.0.2 ipv verholpen.
Verder alle apps die ik niet echt op de watch gebruik eraf gegooid, maar hopelijk komen ze nu met een echte fix want ik heb het gevoel dat ze een battery drain hebben toegevoegd in 7.0.2 ipv verholpen.
Precies het zelfde gevoel hier. Ik heb een nieuwe watch met een nieuwe iPhone gekoppeld en dat werkte prima totdat ik naar 7.0.2 over ging.
Gisteren de watch ontkoppeld en volledig opnieuw ingesteld. Bewust ook geen apps meer geïnstalleerd. Maar nog steeds een forse drain.
Gisteren de watch ontkoppeld en volledig opnieuw ingesteld. Bewust ook geen apps meer geïnstalleerd. Maar nog steeds een forse drain.
Vandaag is een mooi voorbeeld:Aghanim schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:25:
Precies het zelfde gevoel hier. Ik heb een nieuwe watch met een nieuwe iPhone gekoppeld en dat werkte prima totdat ik naar 7.0.2 over ging.
Om 8.30 uur op 100%, om 22.30 uur op 72%. Niet slecht, maar als ik de nacht door kom is ‘ie morgenochtend rond de 58%. Dan haal ik die tweede dag moeizaam. Dan zijn er genoeg mensen die zeggen ‘lekker elke dag opladen’, op de een of andere manier zit ik niet zo in elkaar.
Dus lekker uit om de nacht, kan ik er twee dagen mee doen. Nog een stukje beter voor het milieu en de portemonnee ook.
Merk dat hier dus ook op 7.0.2... Heel vreemd dit, voorheen minder nu is die berhoolijk aanwezig die drain.Aghanim schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:25:
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
AW6 deze nacht drain van 5% op 7u22 minuten (slaap).
AW6 hield het in begin geen 2 dagen vol, moest bijladen halverwege dag 2, nu haal ik bijna einde van dag 2.
AW6 hield het in begin geen 2 dagen vol, moest bijladen halverwege dag 2, nu haal ik bijna einde van dag 2.
Ik deel die ervaring niet. Watch SE 44mm, gaat om de 2 nachten aan de lading (en is dan nog niet helemaal leeg). Staat OS 7.0.2 op.
Voor mij werkt de batterij ook naar verwachting met de AW6 44mm op 7.0.2.
Per nacht, 8 uur slaap, verlies ik 5% aan batterij en alle sensoren staan aan (hartslag, saturatie, omgevingsgeluid, verversen op achtergrond, etc.).
Meestal laad ik net voor het slapen gaan in een half uur van ~35-80% op. Alternatief is om tot 100% te laden en dan haal ik het net aan twee dagen.
Per nacht, 8 uur slaap, verlies ik 5% aan batterij en alle sensoren staan aan (hartslag, saturatie, omgevingsgeluid, verversen op achtergrond, etc.).
Meestal laad ik net voor het slapen gaan in een half uur van ~35-80% op. Alternatief is om tot 100% te laden en dan haal ik het net aan twee dagen.
Vraagje voor de apple watch 6 bezitters. Laadt de Apple watch echt zo snel op? Ik heb een series 2 en deze moet toch echt minimaal een uur laden om weer een beetje vol te zitten.
Same here, doe zeker 2 volle dagen met een lading en dan is die rond de 20 a 30% als die op de lader gaat.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:52:
Ik deel die ervaring niet. Watch SE 44mm, gaat om de 2 nachten aan de lading (en is dan nog niet helemaal leeg). Staat OS 7.0.2 op.
Verlies 's nachts tussen de 3-5.
Draai ook op 7.0.2.
[ Voor 4% gewijzigd door Axel op 03-11-2020 14:42 ]
Hi, mijn ervaring; vanaf 20% batterij binnen één uur volgeladen.Teletekst schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:23:
Vraagje voor de apple watch 6 bezitters. Laadt de Apple watch echt zo snel op? Ik heb een series 2 en deze moet toch echt minimaal een uur laden om weer een beetje vol te zitten.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Ik leg hem elke ochtend nadat de wekker gaat aan de lader, krijg meestal +-30-35 min later een melding dat hij vol zit.Teletekst schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:23:
FYI heb always on display aan, max brightness scherm, rond bedtijd is batterij +-65%, als ik wakker wordt +-55%, half uurtje later dus weer 100%.
Trust me, I'm an engineer
Gister ook na lang wachten eigenaar geworden van mijn eerste AW. Een Series 6.
Helaas vallen een paar basis dingetjes me op het eerste gezicht al wel tegen tov mijn galaxy active:
1. Bij het aantikken van hartslag gaat hij eens beginnen te meten, dit duurt dan ook even. En tevens zie ik daar dat hij voor het laatst mijn hartslag bijvoorbeeld 5 minuten geleden heeft gemeten... vind dit interval persoonlijk wel groot en willekeurig lijken.
2. Trappen oplopen, zowel thuis als de grote op het station: worden totaal niet geregistreerd. Af en toe pikt hij er 1 op, meestal niet.
3. Als ik op de fiets spring en 15 minuten fiets in hoog tempo registreert hij dit als “stappen”. De active herkende automatisch dat ik aan het fietsen was. Hoefde dit niet handmatig aan te tikken.
Al met al wel een beetje jammer. Ik probeer ook uit te vogelen of ik ergens een locatie voorziening of iets uit heb staan maar t lijkt niet zo.
Ergens nog de tip gelezen dat je “herstel fitness kalibratie gegevens” kan uitvoeren om daarna een paar dingen goed in te stellen.
Maar gebeurt bij mij behalve een waarschuwing krijgen dat het juist minder nauwkeurig wordt helemaal niks.
Helaas vallen een paar basis dingetjes me op het eerste gezicht al wel tegen tov mijn galaxy active:
1. Bij het aantikken van hartslag gaat hij eens beginnen te meten, dit duurt dan ook even. En tevens zie ik daar dat hij voor het laatst mijn hartslag bijvoorbeeld 5 minuten geleden heeft gemeten... vind dit interval persoonlijk wel groot en willekeurig lijken.
2. Trappen oplopen, zowel thuis als de grote op het station: worden totaal niet geregistreerd. Af en toe pikt hij er 1 op, meestal niet.
3. Als ik op de fiets spring en 15 minuten fiets in hoog tempo registreert hij dit als “stappen”. De active herkende automatisch dat ik aan het fietsen was. Hoefde dit niet handmatig aan te tikken.
Al met al wel een beetje jammer. Ik probeer ook uit te vogelen of ik ergens een locatie voorziening of iets uit heb staan maar t lijkt niet zo.
Ergens nog de tip gelezen dat je “herstel fitness kalibratie gegevens” kan uitvoeren om daarna een paar dingen goed in te stellen.
Maar gebeurt bij mij behalve een waarschuwing krijgen dat het juist minder nauwkeurig wordt helemaal niks.
In retrospect, it was inevitable
Als hij bijna leeg is duurt het hier 1 uur en 15 minuten.Teletekst schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:23:
@Teletekst Ach ja ik vind 1 uur nog best snel, mijn oplaadbare batterijen hebben langer nodig
@HereIsTom Ja snap ik, maar ik had het idee dat het 10 minuten zou zijn na alle opmerkingen van even ontbijten en hij is weer opgeladen. Misschien eet ik te snel.

De meeste combineren dat met een douche ;-)Teletekst schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:53:
@HereIsTom Ja snap ik, maar ik had het idee dat het 10 minuten zou zijn na alle opmerkingen van even ontbijten en hij is weer opgeladen. Misschien eet ik te snel.
XBL gamertag StayingPow3r
Ik baal nu wel van de aankoop van de SE eerlijk gezegd. Nu om onverklaarbare reden de batterij ineens zo snel leeg raakt had ik graag 120€ extra betaald voor het sneller opladen van de AW6. Helaas zit er ondertussen een klein krasje op dus met flink verlies verkopen vind ik ook geen optie.
Ander probleem is Autosleep. Die registreert ineens al een paar dagen op rij dat ik maar een uurtje of 3 slaap per nacht. Daar is moeilijk tegenaan te kalibreren.
@-Cyril- mijn ervaring met 3 Galaxy Watches is dat de hartslagmeting niet nauwkeurig is. Ik kreeg met alle 3 rusthartslag registraties van 34-38. Na jarenlang gebruik van meerdere Garmins en zelfs slapen met een borstband weet ik zeer zeker dat mijn waarden tussen de 45-50 liggen. De AW zit daar ook in qua range. Misschien dus wat trager maar in mijn ogen wel nauwkeuriger.
Ander probleem is Autosleep. Die registreert ineens al een paar dagen op rij dat ik maar een uurtje of 3 slaap per nacht. Daar is moeilijk tegenaan te kalibreren.
@-Cyril- mijn ervaring met 3 Galaxy Watches is dat de hartslagmeting niet nauwkeurig is. Ik kreeg met alle 3 rusthartslag registraties van 34-38. Na jarenlang gebruik van meerdere Garmins en zelfs slapen met een borstband weet ik zeer zeker dat mijn waarden tussen de 45-50 liggen. De AW zit daar ook in qua range. Misschien dus wat trager maar in mijn ogen wel nauwkeuriger.
[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 03-11-2020 22:27 ]
Stel je AutoSleep zo in dat wanneer je telefoon gebruikt is, je wakker bent. Dat helpt bij mij onwijs. Ook met het achteraf aanpassen van de geslaapte uren.Aghanim schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:25:
Ik baal nu wel van de aankoop van de SE eerlijk gezegd. Nu om onverklaarbare reden de batterij ineens zo snel leeg raakt had ik graag 120€ extra betaald voor het sneller opladen van de AW6. Helaas zit er ondertussen een klein krasje op dus met flink verlies verkopen vind ik ook geen optie.
Je Watch opnieuw opstarten wil nog wel eens helpen tegen batterij drain.
Hoe krijg jij die melding dan?Paragon93 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:35:
[...]
Ik leg hem elke ochtend nadat de wekker gaat aan de lader, krijg meestal +-30-35 min later een melding dat hij vol zit.
FYI heb always on display aan, max brightness scherm, rond bedtijd is batterij +-65%, als ik wakker wordt +-55%, half uurtje later dus weer 100%.
Het probleem zit juist in het slapen. Ik slaap maar Autosleep denkt van niet. Telefoon ligt buiten handbereik dus die kan het niet zijn, tenzij notificaties of iets dergelijks tellen als ‘telefoon gebruik = geen slaap’.Tartarus schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:36:
[...]
Stel je AutoSleep zo in dat wanneer je telefoon gebruikt is, je wakker bent. Dat helpt bij mij onwijs. Ook met het achteraf aanpassen van de geslaapte uren.
Je Watch opnieuw opstarten wil nog wel eens helpen tegen batterij drain.
De drain komt sinds 7.0.2, daarvoor geen problemen. Heb al een volledige reset gedaan en alle apps gedelete maar zonder resultaat so far.
Ik heb net een series 5 gekocht vanwege always on scherm en ecg, waarom kiest iemand voor de SE?
Edit: de SE laadt sneller
Edit: de SE laadt sneller
[ Voor 17% gewijzigd door jodeltje op 03-11-2020 23:26 ]
Waarom kies je nu voor de 5 ipv de nieuwe 6?jodeltje schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:00:
Ik heb net een series 5 gekocht vanwege always on scherm en ecg, waarom kiest iemand voor de SE eigenlijk?
PrijsverschiliMode schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:02:
[...]
Waarom kies je nu voor de 5 ipv de nieuwe 6?
En als dat je antwoord in vraagvorm was, ik kocht de 5 voor 325, dus hetzelfde als de SE
[ Voor 32% gewijzigd door jodeltje op 03-11-2020 23:26 ]
Doorloop de wizard van AutoSleep nogmaals om je instellingen na te kijken. Zoals ik al zei kan je daar aangeven dat wanneer je je telefoon vastpakt AutoSleep er van uit gaat dat je dan wakker bent.Aghanim schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:54:
[...]
Het probleem zit juist in het slapen. Ik slaap maar Autosleep denkt van niet. Telefoon ligt buiten handbereik dus die kan het niet zijn, tenzij notificaties of iets dergelijks tellen als ‘telefoon gebruik = geen slaap’.
De drain komt sinds 7.0.2, daarvoor geen problemen. Heb al een volledige reset gedaan en alle apps gedelete maar zonder resultaat so far.
Notificaties tellen niet als iPhone gebruik.
Binnenkort komt 7.1 uit. Hopelijk lost dat de rest van je AutoSleep problemen op.
Na 4 jaar scherm los van de s2. Vandaag in apple store haarlem een nieuwe s6 zwart opgehaald met leren bandje. Getwijfeld over blauw maar me huidige zwarte bandjes vond ik er niet mooi bij.
Snelheid is helemaal top. Scherm en aod perfect.
Snelheid is helemaal top. Scherm en aod perfect.
Eens, die hartslag meting was regelmatig niet kloppend. Dan heb ik ook liever dat het wat langzamer is. Alleen had het idee dat de active wel een stuk vaker mijn hartslag aan het meten was. Deze was ook steeds in beeld op het startscherm. Maar begrijp dat dat met de Apple Watch, evenals de stappenteller niet standaard wil.Aghanim schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:25:
Ik snap overigens niet waarom de allereerste galaxy active in staat was automatisch fietsen te herkennen. En de Apple Watch 6 dat blijkbaar niet kan, een paar andere “workouts” wel. Maar fietsen niet. Bijzonder.
Overigens: het trappen lopen is nu een heel stuk beter geworden. Registreert 90% van de trappen die ik oploop dus dat is top.
In retrospect, it was inevitable
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires