Ze zeggen bij de serie 5 dat hij 18 uur batterij duur geeft. Is dit dan zonder de aon functie of met? Dat kan ik nergens terug vinden anders heeft de 5 zeker wel een voordeel.Davidas schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:06:
[...]
Batterij gaat zeker langer mee als je de Always On functie uitschakelt, uit mijn ervaring kan dit zomaar zo'n 6 tot 8 uur schelen.
Ik haal met de 5 always on makkelijk de 24 uur.
Ik doe er best veel mee, workout beetje Siri en sleeptracking.
Opladen doe ik s'morgens.
[ Voor 49% gewijzigd door Ronvgs op 01-10-2020 08:47 ]
Nou het lijkt erop dat apple eindelijk een oplossing heeft voor het probleem met de missende GPS data in je activities. Zorg ervoor dat je een avondje beschikbaar hebt!
https://support.apple.com/nl-nl/HT211865
Ik heb zo'n ding van ali. Soort van folie. Ik zie hem amper zitten en het is erg prettig voor mijn gemoedstoestandTHE_BASE schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:22:
Ik zal er over heen hebben gelezen, maar zijn er gebruikers die Tempered Glass of folie als ClearPlex op de Apple Watch hebben?
Mijn Series 3 had geen bescherming en had wat krasjes, maar viel mee. Eigenlijk altijd heel zuinig, maar hoor altijd dat vanaf Series 4 het apparaatje wat gevoeliger is.
©2004
Bij werkt autosleep zoals hij het altijd deed. Wellicht beide devices even aan en uitzetten?ramosbeton schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:41:
Heeft iemand ook opeens vreemde gegevens uit AutoSleep? Ik krijg sinds WatchOs 7 vreemde slaaptijden. Opeens slaap ik uren korter volgens de analyse. Hier een S5 icm iPhone 7 en iOS 14
©2004
Pff lekkere oplossing... benieuwd of m'n iPhone het leuk vind om te resetten aangezien die onder beheer staat van het werk met de nodige profielen.EgoPro schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:05:
Nou het lijkt erop dat apple eindelijk een oplossing heeft voor het probleem met de missende GPS data in je activities. Zorg ervoor dat je een avondje beschikbaar hebt!
Maar iig bedankt voor het delen
Ik zou voor de Series 5 gaan. Maar ik vind de Always On dan ook een echte toevoeging die ik miste.Fl0werp0wer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:39:
Wie helpt mij uit de brand? Mijn Apple Watch serie 1 is echt aan vervanging toe. Hij begint langzaam te worden en baal dat er geen gps op zit waardoor ik bepaald workout apps niet kan doen zonder telefoon.
Nu twijfel ik zelf heel erg tussen de serie 5 en SE. ik gebruikt heb vooral voor mijn berichtgeving en workout app ( bij het paardrijden). Het always on display mis ik nu zeker niet en dat lijkt voor nu het grootste verschil. Misschien als ik het eenmaal heb ik niet meer anders wil.
Het verschil in prijs en waar ik hem voor gebruik vind ik te groot voor de serie 6.
Hopelijk hebben jullie een idee!
©2004
Haha ik heb dat ook eens gehad toen ik zelf eens ging testen hoe het werkte om handmatig een activiteit toe te voegen. Deze kon ik toen wel verwijderen maar de trainingsminuten verdwenen toen niet. Heeft een hele lange tijd geduurd voordat ik daar weer een keer overheen ging.Donstil schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij ben ik vergeten een training uit te zetten gisteren.
Dat dag record van vandaag kom ik in ieder geval niet snel meer overheen
©2004
Ik red ook makkelijk 1,5 dag inclusief sporten. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Gewoon lekker gebruiken en niet teveel op de batterij letten. Als je gaat douchen hang je hem even een kwartier aan de lader en dan is hij weer voldoende opgeladen.Fl0werp0wer schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:41:
[...]
Ze zeggen bij de serie 5 dat hij 18 uur batterij duur geeft. Is dit dan zonder de aon functie of met? Dat kan ik nergens terug vinden anders heeft de 5 zeker wel een voordeel.
©2004
Heb nog nooit een Apple Watch gehad, dus nieuwsgierig naar een paar zaken.Ronvgs schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:44:
Ik haal met de 5 always on makkelijk de 24 uur.
Wat vindt je van sleeptracking, zegt dat nog iets bijzonders?
Hoe lang duurt het voordat hij is opgeladen en doe je dat dan als je gaat douchen of zo?
Ik begrijp dat er veel notificaties in een apple watch zitten, worden jullie daar soms niet gek van?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Je kan een training of in zijn geheel verwijderen of alleen de training en dat wel de gegevens blijven bestaanDonstil schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In jouw geval zou ik alles verwijderen grote kans dat dan de medaille dan ook weg gaat.
Kan je bij de trainingen waar ze allemaal staan naar links vegen.
@Greatsword Je kan per app beslissen wat je wel en niet wil dus kan je behoorlijk beperken
Dat kan dus in de watch app zelf ook kan je apps verwijderen en ook dus meldingen aan en uit zetten
[ Voor 11% gewijzigd door Roos79 op 01-10-2020 09:42 ]
Sleeptracking: laat je wel zien hoeveel je slaapt en je hartslag.
Ik dacht altijd dat ik meer sliep, tja nuttig.....
Opladen gaat erg snel na het opstaan even aan de lader en na het ontbijt is hij opgeladen.
Minder dan een uur in ieder geval.
Hij is dan natuurlijk ook nog niet leeg.
Meldingen heb ik geen last van je kunt alles aan en uit zetten naar eigen wens.
Dit is m'n derde Apple Watch en zou de snelheid en mogelijkheden van de 5 niet meer willen missen.
Vooral Siri en Podcast als ik ga lopen gebruik ik veel.
Ook probeer ik elke dag m'n ringen vol te maken, helpt echt om meer te bewegen.
Opladen gaat erg snel na het opstaan even aan de lader en na het ontbijt is hij opgeladen.
Dit is m'n derde Apple Watch en zou de snelheid en mogelijkheden van de 5 niet meer willen missen.
Ik zie dat ik mijn SS series 6 ook gewoon kan aanmelden voor Apple Care! Meer mensen met een SS versie dit gedaan? Als ik hem volgend jaar weer verkoop, zit de Care er dan nog op?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
De verschillen zijn de sensoren (de 5 heeft een elektrische hartslagsensor, de SE alleen een optische), that's it. De batterij gaat inderdaad een stuk langer mee. Als ik aod aan heb dan moet er bij een weekendje weg een oplader mee, als ik het uitzet niet.Fl0werp0wer schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:03:
Ik merk inderdaad dat er veel verschillen zijn met mensen die graag de aon functie aanhebben of niet. Hoe zit het met de batterij? Gaat die dan langer mee wanneer het uitstaat op de series 5 of dat ook niet?
Een langere batterijduur zou de 80 euro meer waarde wel hebben voor mij.
Ik vind het overigens echt lastig om de grootste verschillen te vinden tussen de 5 en se.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Met name met de app AutoSleep krijg je veel inzicht. Betrouwbaarheid is wel wat van te vinden, maar doorgaans komt gevoel en data goed overeen. De data laat bij mij en mijn partner een mooi verschil in slaapgedrag zien. Ik ben onrustig en mijn partner heel rustig en de data laat dat ook zien. Ik vind het van toegevoegde waarde.Greatsword schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
Heb nog nooit een Apple Watch gehad, dus nieuwsgierig naar een paar zaken.
Hoe lang duurt het voordat hij is opgeladen en doe je dat dan als je gaat douchen of zo?
Ik begrijp dat er veel notificaties in een apple watch zitten, worden jullie daar soms niet gek van?
Heb 1.5 mnd geen AppleWatch gehad en oa deze feature enorm gemist.
Voor mij is het allereerst een device die me structureel laat bewegen. Sinds ik de AW heb beweeg ik zoveel meer, sport ik veel structureler, alleen maar omdat ik elke dag die stomme ringen dicht wil hebbenRonvgs schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:44:
Sleeptracking: laat je wel zien hoeveel je slaapt en je hartslag.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hij is al even bezig, leek best snel te gaan alleen nu is hij ruim 3 jaar aan gezondheidsgegevens aan het terugzetten..... dus weet nog steeds niet of de oplossing werkt.EgoPro schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:05:
Ik wacht nog even met acties.Tinusvolkel schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Hij is al even bezig, leek best snel te gaan alleen nu is hij ruim 3 jaar aan gezondheidsgegevens aan het terugzetten..... dus weet nog steeds niet of de oplossing werkt.
Dit artikel gaat over iOS 14 en WatchOS 7.
Maar mijn Watch series 2 draait op WatchOS 6.2.8.
Vraag me af of dit dan ook de oplossing is.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Ja weet ik, alleen ik laat hem maar staan, anders kan ik de september uitdaging niet meer halen.Roos79 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:40:
[...]
Je kan een training of in zijn geheel verwijderen of alleen de training en dat wel de gegevens blijven bestaan
In jouw geval zou ik alles verwijderen grote kans dat dan de medaille dan ook weg gaat.
Kan je bij de trainingen waar ze allemaal staan naar links vegen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb dit gedaan toevallig. Dit jaar voor het eerst.pdavie2311 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:54:
Ik zie dat ik mijn SS series 6 ook gewoon kan aanmelden voor Apple Care! Meer mensen met een SS versie dit gedaan? Als ik hem volgend jaar weer verkoop, zit de Care er dan nog op?
Als je een product met Apple Care verkoopt gaat Apple Care mee. Tenzij je het annuleert (en niets geclaimed hebt), dan krijg je de resterende maanden terug. Dat doe ik altijd met de iPhone, is financieel meestal interessanter dan verkopen met.
@Donstil Was jouw doel dan zoveel actieve minuten voor september?
[verwijderd]
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:53 ]
Ik heb op mijn Watch Series1 WatchOS 6.2.8 staan, hierdoor was ik overtuigd geraakt dat het niet weergeven van kaarten werd veroorzaakt door iOs in plaats van WatchOS. er is namelijk niks veranderd op de watch. Ik heb dus net alleen mijn iPhone ge-reset. Dit duurde even en nadat ik de backup had teruggezet ben ik even gaan wandelen met de activiteit gestart.
Nadat ik weer thuis was bleek dat er een mooi kaartje van de route was gemaakt.
Dus voor mensen met een ouder WatchOS probeer gewoon je iPhone te resetten.
Fijn want morgen ga ik weer hardlopen.
Nadat ik weer thuis was bleek dat er een mooi kaartje van de route was gemaakt.
Dus voor mensen met een ouder WatchOS probeer gewoon je iPhone te resetten.
Fijn want morgen ga ik weer hardlopen.
[ Voor 7% gewijzigd door EgoPro op 01-10-2020 13:05 ]
Wat betreft het ontbreken van GPS routes in de workouts, hebben jullie onderstaand stappenplan al geprobeerd? Ik vind het eerlijk gezegd aardig zware stappen (wis alle inhoud). Hopelijk komt Apple met een echte oplossing.
https://www.iculture.nl/n...orkouts-batterijverbruik/
https://www.iculture.nl/n...orkouts-batterijverbruik/
[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 01-10-2020 13:42 ]
Waar heb je dat gevonden? Net even gekeken maar de Edition lijkt online niet aangemeld te kunnen worden, zelfs niet op serienummer.pdavie2311 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:54:
Ik zie dat ik mijn SS series 6 ook gewoon kan aanmelden voor Apple Care!
Nee, 1250 trainingsminuten in September.Roos79 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:39:
@Donstil Was jouw doel dan zoveel actieve minuten voor september?
(In oktober een makkelijke zie ik. 6 keer bewegingsdoel verdubbelen)
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 01-10-2020 13:46 ]
Ik ben ook erg benieuwd naar max batterijconditie bij Apple watches met een AOD. Mijn S4 heeft na 1,5 jaar gebruik nog een max capaciteit van 99%. Eerder las ik dat iemand met een S5 (waarschijnlijk na max 1 jaar gebruikt) een capaciteit heeft van 93%. Dat vind ik een aanzienlijk verschil. Net als bij 2ehands iPhones/iPad wel iets om naar te informeren.Mar.tin schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:42:
[...]
Ik bemerk dat AOD bij mij ongeveer 25% van een volle accu kost. Waar ik dan (zonder buitensport) makkelijk nog een 35 uur mee doe.
Zonder AOD doe ik met gemak 48+ uur.
Gistermorgen 10:00 met 100% van de lader, vanmorgen om 10:00 met 60% weer op de lader. Overigens dus met AOD uit. Die gaat met een shortcut aan tijdens een workout. En daarna met een shortcut weer uit
Oeps dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door Donstil op 01-10-2020 13:49 ]
[verwijderd]
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:53 ]
Ik had een S5 Edition vanaf launch.meesje schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:45:
[...]
Ik ben ook erg benieuwd naar max batterijconditie bij Apple watches met een AOD. Mijn S4 heeft na 1,5 jaar gebruik nog een max capaciteit van 99%. Eerder las ik dat iemand met een S5 (waarschijnlijk na max 1 jaar gebruikt) een capaciteit heeft van 93%. Dat vind ik een aanzienlijk verschil. Net als bij 2ehands iPhones/iPad wel iets om naar te informeren.
Drie weken geleden verkocht met 100% capaciteit en altijd AOD aangehad.
(Ik laad als hij leeg is, zelden tussendoor)
Moet zeggen dat ik het ook echt niet spannend vind, mijn 11 Pro Max heeft nog 93% en merk er helemaal niets van.
Dat laatste probeer ik ook zo veel mogelijk te doen. Wellicht heeft dat een positief effect.Donstil schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:47:
[...]
Ik had een S5 Edition vanaf launch.
Drie weken geleden verkocht met 100% capaciteit en altijd AOD aangehad.
(Ik laad als hij leeg is, zelden tussendoor)
Ik draag hem nu wat vaker ook tijdens het slapen (al doe ik niets met de datameesje schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Dat laatste probeer ik ook zo veel mogelijk te doen. Wellicht heeft dat een positief effect.

Mijn S4 laad ik altijd om de dag 's nachts op. Nu met thuiswerken zou ik dit eventueel verder kunnen oprekken. Aan de andere kant als ik wil hardlopen, wil ik geen lege batterij hebben. Ik ga er in ieder geval niet bewust rekening mee houden (met oplaadgedrag)..Donstil schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:51:
[...]
Ik draag hem nu wat vaker ook tijdens het slapen (al doe ik niets met de data) en laad daarom tijdens het douchen. Sept 2021 weten we of het gescheeld heeft
Ja dan heb je het met 1 dag ‘vergeten’ uit te zetten dat doel zo gehaald 🤣Donstil schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:44:
[...]
Nee, 1250 trainingsminuten in September.
(In oktober een makkelijke zie ik. 6 keer bewegingsdoel verdubbelen)
[verwijderd]
[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:53 ]
Nu sport ik om de dag. Dus op dagen dat ik hardloop gaan die ringen x2, op dagen dat ik dat niet doe, gaan ze soms niet eens 1x rond op 1 dag. Kan ik dat ergens instellen? Elke dag hardlopen vind ik nog wat ruigKassad schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:02:
[...]
Voor mij is het allereerst een device die me structureel laat bewegen. Sinds ik de AW heb beweeg ik zoveel meer, sport ik veel structureler, alleen maar omdat ik elke dag die stomme ringen dicht wil hebben
Eerder fietste ik > 30 km per dag woon-werk, maar sinds Corona is dat wel aardig voorbij, dus ben toen maar aan hardlopen begonnen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Nou ik was al op 12xx vandaar dat ik de laatste niet wil verwijderen, want dan dip ik eronder enz.Roos79 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Ja dan heb je het met 1 dag ‘vergeten’ uit te zetten dat doel zo gehaald 🤣
Zonde van mijn perfect jaar tot nu toe.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 01-10-2020 14:09 ]
@Donstil Krijg je voor perfecte jaar ook wat dan?
Ja, rust in mijn hoofdRoos79 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:15:
@Donstil Krijg je voor perfecte jaar ook wat dan?
Je moet de lat niet te hoog leggen
heb hem op 350 staan, maar de maandelijkse uitdagingen maakt ie wel steeds lastiger.
:fill(white):strip_exif()/f/image/D3Ii6pzCv1wZ7iZWv6KqvgsS.png?f=user_large)
Verder is ie al een tijd bezig met icloud terugzetten op mijn geresette telefoon maar de GPS lijkt weer iets te doen, alleen bij alle oude activiteiten staat nog alleen het begin punt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/D3Ii6pzCv1wZ7iZWv6KqvgsS.png?f=user_large)
Verder is ie al een tijd bezig met icloud terugzetten op mijn geresette telefoon maar de GPS lijkt weer iets te doen, alleen bij alle oude activiteiten staat nog alleen het begin punt.
[ Voor 37% gewijzigd door Tinusvolkel op 01-10-2020 14:20 ]
Haha ja dat kan ook natuurlijkTinusvolkel schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:18:
Je moet de lat niet te hoog leggenheb hem op 350 staan, maar de maandelijkse uitdagingen maakt ie wel steeds lastiger.

De eerste 4 jaar deed ik er niets mee. Begin 2020 wel wat fanatieker en tot nu toe elke maand gehaald. Dus wil dat wel ff doorzetten nu ik er bijna ben.
Als land gewoon NL kiezen dan gezien ik daar gevestigd ben, of bedoelen ze land van aankoop, dus DE? Wat heb jij daar gedaan?Donstil schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:35:
[...]
Ik heb dit gedaan toevallig. Dit jaar voor het eerst.
Als je een product met Apple Care verkoopt gaat Apple Care mee. Tenzij je het annuleert (en niets geclaimed hebt), dan krijg je de resterende maanden terug. Dat doe ik altijd met de iPhone, is financieel meestal interessanter dan verkopen met.
Gewoon via Apple? Inloggen en dan vindt Apple jouw Watch..Stanley22_7 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:44:
[...]
Waar heb je dat gevonden? Net even gekeken maar de Edition lijkt online niet aangemeld te kunnen worden, zelfs niet op serienummer.
Next next next finishpdavie2311 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:31:
[...]
Als land gewoon NL kiezen dan gezien ik daar gevestigd ben, of bedoelen ze land van aankoop, dus DE? Wat heb jij daar gedaan?
(Adres enz stond automatisch op het bij Apple bekende adres in Nederland)
Maar ben op zich wel redelijk actief,Donstil schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:26:
[...]
Haha ja dat kan ook natuurlijk![]()
De eerste 4 jaar deed ik er niets mee. Begin 2020 wel wat fanatieker en tot nu toe elke maand gehaald. Dus wil dat wel ff doorzetten nu ik er bijna ben.
:fill(white):strip_exif()/f/image/xDYbI9T5kJ4lT9Z2jmMmzYHd.png?f=user_large)
Ik ben pas in het bezit van een SE. Ik merk dat als ik via de watch probeer te praten tijdens het bellen dat er vetraging is. Hebben meer mensen daar last van?
Kan je die shortcut met mij delen? Ik gym (krachtraining) en zou graag ditzelfde willenMar.tin schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:42:
[...]
Ik bemerk dat AOD bij mij ongeveer 25% van een volle accu kost. Waar ik dan (zonder buitensport) makkelijk nog een 35 uur mee doe.
Gistermorgen 10:00 met 100% van de lader, vanmorgen om 10:00 met 60% weer op de lader. Overigens dus met AOD uit. Die gaat met een shortcut aan tijdens een workout. En daarna met een shortcut weer uit
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Same here!Alekz87 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:44:
[...]
Kan je die shortcut met mij delen? Ik gym (krachtraining) en zou graag ditzelfde willen
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Sleeptracking gebruik ik AutoSleep voor. Vind dat beter dan de stock app.Greatsword schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
Heb nog nooit een Apple Watch gehad, dus nieuwsgierig naar een paar zaken.
Opladen let ik nooit op, tijdens tv kijken hang ik hem rond 20:00 uur aan de oplader en trek hem eraf wanneer ik een melding krijg dat die volledig opgeladen is.
Notificaties had ik in eerste instantie aangezet voor alle apps en heb door de jaren heen enkele op Deliver Quietly gezet.
Zou je je shortcut willen delen hier? Als het goed is kan je gewoon een url droppen ervan.Mar.tin schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:42:
[...]
Hear, hear
Die melding op je telefoon dat de watch volledig opgeladen is, dat is echt een kleine super toevoeging aan iOS14!Tartarus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:04:
[...]
Sleeptracking gebruik ik AutoSleep voor. Vind dat beter dan de stock app.
Opladen let ik nooit op, tijdens tv kijken hang ik hem rond 20:00 uur aan de oplader en trek hem eraf wanneer ik een melding krijg dat die volledig opgeladen is.
Notificaties had ik in eerste instantie aangezet voor alle apps en heb door de jaren heen enkele op Deliver Quietly gezet.
©2004
Hier nog iemand die de shortcut graag wil!Mar.tin schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:42:
[...]
©2004
Zijn er mensen die WatchChat 2 gebruiken voor whatsapp. Of zijn er betere alternatieven?
Ben wel benieuwd hoe jij op één dag je calorieën/bewegen ring zo vol krijgt. Als ik hol als workout dan zie ik dat niet terug in mijn rode ring'. Wel als workout. De rode ring telt alleen wat ik beweeg gedurende de dag, dus telt niet mijn workouts mee. Is dat een setting die ik kan aanpassen?Donstil schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:45:
Mijn rode ring krijg ik dus vaak niet vol. nu heb ik wel een beroep waar ik veel zit maar ik wandel veel door het kantoor en tussen de middag ga ik naar buiten toe om ca 3 km te wandelen.
Dus als iemand tips heeft voor de rode ring dan hoor ik die graag.
Dat is wel fijn, waar ga ik die optie vinden?hk12nl schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:25:
[...]
Die melding op je telefoon dat de watch volledig opgeladen is, dat is echt een kleine super toevoeging aan iOS14!
Nergens, is standaard melding die niet in en uit te schakelen is.ddZ schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
Dat is wel fijn, waar ga ik die optie vinden?
Als je de Apple Watch work outs gebruikt worden je ringen daar wel echt voller vanthunder68 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:32:
[...]
Ben wel benieuwd hoe jij op één dag je calorieën/bewegen ring zo vol krijgt. Als ik hol als workout dan zie ik dat niet terug in mijn rode ring'. Wel als workout. De rode ring telt alleen wat ik beweeg gedurende de dag, dus telt niet mijn workouts mee. Is dat een setting die ik kan aanpassen?
Mijn rode ring krijg ik dus vaak niet vol. nu heb ik wel een beroep waar ik veel zit maar ik wandel veel door het kantoor en tussen de middag ga ik naar buiten toe om ca 3 km te wandelen.
Dat is geen instelling dat is automatisch.
Zoveel als hij @Donstil nu had is extreem maar dat kwam doordat hij dus de activiteit was vergeten uit te zetten hij hij volgens de watch de hele dag bezig was met die activiteit
Alles heeft te maken met je hartslag. Als die omhoog gaat dan worden je ringen ook sneller gevuldthunder68 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:32:
[...]
Ben wel benieuwd hoe jij op één dag je calorieën/bewegen ring zo vol krijgt. Als ik hol als workout dan zie ik dat niet terug in mijn rode ring'. Wel als workout. De rode ring telt alleen wat ik beweeg gedurende de dag, dus telt niet mijn workouts mee. Is dat een setting die ik kan aanpassen?
©2004
Dit is met Yoga “open doel” overigens. Dan doet hij een schatting.thunder68 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:32:
[...]
Of dat standaard is weet ik niet maar ik heb het zelf niet aangepast in ieder geval.
@Donstil Ik vraag me wel af hoe je in vredesnaam dat lopende gele mannetje bovenin niet hebt gezien gedurende de hele dag

Lijkt met een edition niet te werken. Serienummer komt niet in aanmerking. In de Duitse garantie voorwaarden is de edition overigens ook een geval apart:pdavie2311 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:32:
[...]Gewoon via Apple? Inloggen en dan vindt Apple jouw Watch..
In de NL support app staat die ook netjes met 2 jaar beperkte garantie.Eingeschränkte Apple-Garantie
2 Jahre ab Kaufdatum für Apple Watch Edition
1 Jahr ab Kaufdatum für alle anderen Apple-Produkte
Volgens mij is het belangrijk om je instellingen van lengte en gewicht in Apple health goed te hebben ingevuld.Roos79 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:52:
[...]
Als je de Apple Watch work outs gebruikt worden je ringen daar wel echt voller van
Zoveel als hij @Donstil nu had is extreem maar dat kwam doordat hij dus de activiteit was vergeten uit te zetten hij hij volgens de watch de hele dag bezig was met die activiteit
Nou sterker nog je hoort ook een melding te krijgen “ben je nog bezig”Tartarus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:07:
@Donstil Ik vraag me wel af hoe je in vredesnaam dat lopende gele mannetje bovenin niet hebt gezien gedurende de hele dag
Ook niet gehad.
Maar ik was wel in centerparcs wat daagjes. Dus drukker met de kleine dan met de Apple spullen.
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 01-10-2020 18:27 ]
Als je daar niet op reageert gaat die ook weg 😉Donstil schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:22:
[...]
Nou sterker nog je hoort ook een melding te krijgen “ben je nog bezig”
Ook niet gehad.
Maar ik was wel in centerparcs wat daagjes. Dus drukker met de kleine dan met de Apple spullen.
Ooh dat zou dat wel verklaren idd.Roos79 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:31:
[...]
Als je daar niet op reageert gaat die ook weg 😉
[verwijderd]
[ Voor 138% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:53 ]
Cool! Inderdaad super simpel😄Mar.tin schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:48:
Het is kinderlijk eenvoudig
Men maakt een automation:
Trigger: when workout starts/stops (kies 1 van beide)
En dan bij start als action: watch always on: on
En dan maak je nog een automation voor het omgekeerde.
In mijn geval doe ik ook nog wat rolgordijnen open en wijzig ik eea aan de verlichting.
Edit: het lijkt er niet op dat ik automations kan delen
©2004
[verwijderd]
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:53 ]
Toch een vraag: Hoe doe je het bij beëindigen van de workout? Kan je dan instellen dat het scherm weer automatisch aan gaat? Of moet je dit handmatig doen?Mar.tin schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:48:
In mijn geval doe ik ook nog wat rolgordijnen open en wijzig ik eea aan de verlichting.
Overigens kan je op deze manier natuurlijk ook je always on op een schema zetten door hem smorgens aan te zetten. En/of savonds uit te zetten.
©2004
Always On uit?Mar.tin schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:56:
[...]
Ik kom met jouw cijfers ook op 47 en een beetje uur anders, toegegeven geen 48+ maar er ruim in de buurt lijkt me?
Ik heb nu 10% verbruikt met 8 uur en 19 minuten standby en 1 uur en 13 minuten gebruik
©2004
Bedankt. Zojuist ingesteld en uitgeprobeerd.Mar.tin schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:48:
Overigens kan je op deze manier natuurlijk ook je always on op een schema zetten door hem smorgens aan te zetten. En/of savonds uit te zetten.
Door op het scherm naar rechts te schuiven, kan je een workout beëindigen.hk12nl schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:20:
[...]
Toch een vraag: Hoe doe je het bij beëindigen van de workout? Kan je dan instellen dat het scherm weer automatisch aan gaat? Of moet je dit handmatig doen?
Ik snap echter je vraag over scherm automatisch aan even niet.
Bij mij dus niet, nu met ik er bij zeggen dat ik hol met mijn Garmin die keurig synchroniseert met health-app. In mn activiteiten van die dag zie ik dan dit:Roos79 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:52:
[...]
Als je de Apple Watch work outs gebruikt worden je ringen daar wel echt voller van
/f/image/EBNiYxqRC2U2Ls7KKr3bnUKi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cJJnT3AaCVm4rnqgMwuvWnmG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1LCuRVp7JkvYtQrvv42X8aao.png?f=fotoalbum_large)
Dus mn activiteit met 483 kcal apart (gestart rond 16.00) en mn bewegenring maar 267 kcal. Zal het eens proberen door mn applewatch te dragen tijdens het hardlopen..
Het gaat om de automotion zoals @Mar.tin beschrijft. Als ik een workout start dan gaat nu mijn scherm tijdelijk uit. Maar ik zou dan graag ook mijn always on scherm weer aan hebben als ik de activiteit beëindig. Ben benieuwd hoe dat laatste stuk ingesteld is door @Mar.tinTartarus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:29:
[...]
Door op het scherm naar rechts te schuiven, kan je een workout beëindigen.
Ik snap echter je vraag over scherm automatisch aan even niet.
©2004
Check, ik zie het ja. Alleen is mn Fenix5s veel beter in staat om te navigeren in het bos, intervallen te plannen, hoogtemeters bij te houden en nog meer specifieke hardloopdingetjes. Kwestie van keuzes maken, thats life 😉
Dus als ik het goed begrijp wil je Always On uit hebben tijdens een workout en aan hebben nadat de workout is beëindigd?hk12nl schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:39:
[...]
Het gaat om de automotion zoals @Mar.tin beschrijft. Als ik een workout start dan gaat nu mijn scherm tijdelijk uit. Maar ik zou dan graag ook mijn always on scherm weer aan hebben als ik de activiteit beëindig. Ben benieuwd hoe dat laatste stuk ingesteld is door @Mar.tin
Dan moet je de stappen van @Mar.tin omdraaien.
Dit is voor wanneer een workout beëindigd wordt:
/f/image/mpPYOIZN6XphzOxE7yHsdNvR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VdJtpdQClepuVmBv8A2DSyQE.png?f=fotoalbum_large)
En dan bij de andere automation stel je in dat AoD uitgaat wanneer je een workout start.
[ Voor 42% gewijzigd door Tartarus op 01-10-2020 19:49 ]
Vraag mij af heb je de gezondheid app toestemming gegeven voor de Garminthunder68 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:40:
Check, ik zie het ja. Alleen is mn Fenix5s veel beter in staat om te navigeren in het bos, intervallen te plannen, hoogtemeters bij te houden en nog meer specifieke hardloopdingetjes. Kwestie van keuzes maken, thats life 😉
Ik kan mij herinneren dat dat ook iets is waardoor het wel pakte
Je moet dan op jouw naam bolletje rechts boven gaan staan en kijken onder apps en staat daar Garmin tussen?
Zo niet zal je in de Garmin app zelf ook moeten kijken 👀
Kijk dit bedoel ik
https://support.garmin.com/en-US/?faq=lK5FPB9iPF5PXFkIpFlFPA
[ Voor 5% gewijzigd door Roos79 op 01-10-2020 19:49 ]
Het valt mij op dat de LKI, luchtkwaliteitindex leeg blijft op Apple Watch. Iemand een idee hoe dat kan. Werkt dat niet in Nederland?
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dat AQI, of LKI zoals dat in het Nederlands wordt genoemd, wordt niet dagelijks ververst door de instanties, het KNMI denk ik.THE_BASE schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:33:
Het valt mij op dat de LKI, luchtkwaliteitindex leeg blijft op Apple Watch. Iemand een idee hoe dat kan. Werkt dat niet in Nederland?
Daardoor zal Apple wel hebben besloten deze gegevens niet op te nemen in de weer app.
Edit: ik zie nu dat er een website is die wel dagelijkse gegevens toont.
Het zal wel te maken hebben met de starre houding van het RIVM. Dat ze die gegevens niet zomaar openbaar willen stellen voor Apple of waar Apple zelf de gegevens vandaan haalt.
Sowieso heb ik totaal geen hoog pet op van dat amateurenclubje die zich RIVM noemt, maar dat is een ander verhaal.
[ Voor 28% gewijzigd door Tartarus op 01-10-2020 20:47 ]
Jammer. Wel interessant. En vreemd dat de compilatie beschikbaar is.Tartarus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:38:
[...]
Dat AQI, of LKI zoals dat in het Nederlands wordt genoemd, wordt niet dagelijks ververst door de instanties, het KNMI denk ik.
Daardoor zal Apple wel hebben besloten deze gegevens niet op te nemen in de weer app.
[verwijderd]
[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:53 ]
Heb mijn vorige bericht ietsjes aangevuld.THE_BASE schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:39:
[...]
Jammer. Wel interessant. En vreemd dat de compilatie beschikbaar is.
Toegevoegde waarde is heel groot als je met korte mouwen rondloopt. In de komende 6 maanden herfst dat we gaan beleven zie ik mezelf niet zo snel met korte mouwen rondlopen, dus heb ik AoD uitgezet.Mar.tin schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:41:
[...]
Yes, ik heb het alleen aan met workouts, en verder merk in er voor mezelf weinig toegevoegde waarde in.
[verwijderd]
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:54 ]
@thunder68 Screw life
draag ze allebei!
Cool. Thx hier kan ik wat mee.Tartarus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:46:
[...]
Dus als ik het goed begrijp wil je Always On uit hebben tijdens een workout en aan hebben nadat de workout is beëindigd?
Dan moet je de stappen van @Mar.tin omdraaien.
Dit is voor wanneer een workout beëindigd wordt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan bij de andere automation stel je in dat AoD uitgaat wanneer je een workout start.
©2004
Dank je, die staan inderdaad aan ja. In mn Garmin-app zelf zie ik verder niets wat ik nog aan kan zetten.. ik zoek nog ff verder, bedankt voor het meedenken!Roos79 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:48:
[...]
Vraag mij af heb je de gezondheid app toestemming gegeven voor de Garmin
Ik kan mij herinneren dat dat ook iets is waardoor het wel pakte
Je moet dan op jouw naam bolletje rechts boven gaan staan en kijken onder apps en staat daar Garmin tussen?
Zo niet zal je in de Garmin app zelf ook moeten kijken 👀
Kijk dit bedoel ik
https://support.garmin.com/en-US/?faq=lK5FPB9iPF5PXFkIpFlFPA
Heeft niks met machtigingen en toestemmingen te maken.thunder68 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:03:
[...]
Dank je, die staan inderdaad aan ja. In mn Garmin-app zelf zie ik verder niets wat ik nog aan kan zetten.. ik zoek nog ff verder, bedankt voor het meedenken!
De ringen en awards zijn Watch eigen en werken niet met andere apparaten, zelfs niet met de iPhone.
Als ik een activiteit opneem met Strava, dan telt die zonder meer mee voor mijn ringen. Ongeacht of ik mijn watch om heb of niet. Natuurlijk wel alle toestemmingen gegeven voor synchroniseren.
Dan is daar het een en ander in gewijzigd sinds ik laatst een ander apparaat dan Watch gebruikte.Marlie1981 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:44:
Als ik een activiteit opneem met Strava, dan telt die zonder meer mee voor mijn ringen. Ongeacht of ik mijn watch om heb of niet. Natuurlijk wel alle toestemmingen gegeven voor synchroniseren.
Merk nu ik mijn Gevlochten Solobandje - Houtskool - Maat 11 na een paar dagen weer omdoe dat hij toch net te strak zit.
Wel jammer want ik vind het esthetisch wel een erg fraai ding.
Wel jammer want ik vind het esthetisch wel een erg fraai ding.
Ik heb mijn apple watch 6 space gray net een week en liep vanmorgen er mee langs een deurkozijn. Gelijk een klein wit puntje op de rand. Is het normaal dat deze zo snel beschadigd?
Dat heb ik met Garmin (wielrennen) ook, telt gewoon mee gelukkig.Marlie1981 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:44:
Lijkt alsof er bij @thunder68 iets niet helemaal goed gaat / staat.
Ik heb m’n series 2 te vaak gestoten en best hard soms dat ik niet durfde te kijken. Nooit een barst. Nu de series 6 en hoor vaker nu dat die snel barst. Voorzichtig zijn dusdatadevil schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 06:56:
Ik heb mijn apple watch 6 space gray net een week en liep vanmorgen er mee langs een deurkozijn. Gelijk een klein wit puntje op de rand. Is het normaal dat deze zo snel beschadigd?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Helaas wel! 1x een SG gehad Alu en toen altijd voor de zilveren gegaan. Daar vallen krassen minder op. Nu met de SS Graphite geen last meer van. Mochten hier krassen op komen, kan ik deze prima polijsten!datadevil schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 06:56:
ja, dat wordt het de volgende keer ook denk ik...pdavie2311 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:14:
[...]
Helaas wel! 1x een SG gehad Alu en toen altijd voor de zilveren gegaan. Daar vallen krassen minder op. Nu met de SS Graphite geen last meer van. Mochten hier krassen op komen, kan ik deze prima polijsten!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires