Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
Mr. Freeze schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:00:
Vraagje: is het voor mannen niet mogelijk om “periode bijhouden” te verwijderen van de Apple Watch?
Je kunt toch gewoon in de grid view een app vasthouden en bij de cyclus app op het kruisje klikken. Net als op de iPhone.
Bij mij is die eraf in ieder geval, en volgens mij heb ik dat op die manier gedaan.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Max2000 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:06:
[...]

Je kunt toch gewoon in de grid view een app vasthouden en bij de cyclus app op het kruisje klikken. Net als op de iPhone.
Bij mij is die eraf in ieder geval, en volgens mij heb ik dat op die manier gedaan.
Bijna, je moet de app naar links swypen.Dan komt er zo'n rood vierkantje te staan met z'n prullenbak erin.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 11:17

Mr. Freeze

¡GO!

Max2000 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:06:
[...]

5jaar en drie Apple Watches verder en deze mogelijkheid nog nooit gezien. :)

Dankjewel voor je antwoord!

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Vraagje: is het voor mannen niet mogelijk om “periode bijhouden” te verwijderen van de Apple Watch?
Van wat ik begrijp kunnen "mannen" tegenwoordig ook hun periodes hebben. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Harry Nak schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:21:
[...]

Mooie aanbieding. Ik zit zelf wel te twijfelen of ik de 40mm of de 44mm moet halen.

Welke maat zouden jullie halen met Single Loop maat 6?
Ik heb zelf ook solo loop maat 6 en ben voor 40 mm gegaan. Gisteren besteld, dus nog niet gedragen.

Beslissing heb ik genomen na YT filmpje en heb nu een Polar m430 en die kast is 42mm, en dat valt al vrij groot uit. 44 zou gewoon te groot zijn voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:30
Harry Nak schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:21:
[...]

Mooie aanbieding. Ik zit zelf wel te twijfelen of ik de 40mm of de 44mm moet halen.

Welke maat zouden jullie halen met Single Loop maat 6?
Ik heb zelf gisteren de S6 binnen gekregen 40mm met geweven bandje. Deze is voor mij prima, mijn S4 had ook dit formaat. Als je vrij brede polsen hebt zou ik de 44mm wel adviseren.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 16:24

Arno

PF5A

Net verwijderd, geen probleem. Heb geen maandelijks terugkerende issues, dus weghalen was geen probleem O-)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vanmorgen mijn S6 44mm Dark Navy Blue opgehaald en ik verbaas me over de enorm lange doorlooptijd van de updates die ik kennelijk verplicht moet installeren alvorens ik gebruik van het device kan maken.

Is het normaal na release van een Watch dat het device out-of-the box eerst een complete OS update vereist van zowel de Watch als de iPhone? Ik herken niet van mijn vele iPhones en een tweetal iPads dat updates per se verplicht zijn om ze te kunnen gebruiken. Nu inmiddels 1,5 uur na power-on heb ik nog geen klokje gezien en alleen maar traag verifierende updates voor iOS en WatchOS gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MissingDog schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:51:
Vanmorgen mijn S6 44mm Dark Navy Blue opgehaald en ik verbaas me over de enorm lange doorlooptijd van de updates die ik kennelijk verplicht moet installeren alvorens ik gebruik van het device kan maken.

Is het normaal na release van een Watch dat het device out-of-the box eerst een complete OS update vereist van zowel de Watch als de iPhone? Ik herken niet van mijn vele iPhones en een tweetal iPads dat updates per se verplicht zijn om ze te kunnen gebruiken. Nu inmiddels 1,5 uur na power-on heb ik nog geen klokje gezien en alleen maar traag verifierende updates voor iOS en WatchOS gezien.
Tja als je je iPhone niet netjes up2date houdt kan je dat krijgen ja ... ik zou voortaan gewoon bijblijven bij updates en je verder niet te druk maken :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:53:
[...]

Tja als je je iPhone niet netjes up2date houdt kan je dat krijgen ja ... ik zou voortaan gewoon bijblijven bij updates en je verder niet te druk maken :)
Dat zou ik ook zeker doen als de reputatie m.b.t. updates die dingen slechter maken i.p.v. beter niet zo aanwezig was bij Apple. Ik wacht doorgaans de tweede dot-release af i.v.m. de vele bugs die de laatste jaren vaker in de nieuwe major versions lijken te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:06
Niet goed gelezen. Oeps 😅

[ Voor 97% gewijzigd door Alpha89 op 29-09-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MissingDog schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:57:
[...]

Dat zou ik ook zeker doen als de reputatie m.b.t. updates die dingen slechter maken i.p.v. beter niet zo aanwezig was bij Apple. Ik wacht doorgaans de tweede dot-release af i.v.m. de vele bugs die de laatste jaren vaker in de nieuwe major versions lijken te zitten.
Logisch, maar dan is het ook niet zo gek dat een device wat net enkele weken uit is een update nodig heeft natuurlijk!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:05

Luuk2015

Vires in numeris

Tinusvolkel schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:04:
Ook meer mensen last van een incorrecte rusthartslag?

[Afbeelding]
Wat is er precies incorrect dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:25
Luuk2015 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:38:
[...]

Wat is er precies incorrect dan?
Rusthartslag is normaal een paar slagen hoger dan mijn laagste hartslag maar er zitten nu 13 slagen tussen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Tinusvolkel schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:39:
[...]

Rusthartslag is normaal een paar slagen hoger dan mijn laagste hartslag maar er zitten nu 13 slagen tussen.
Het zou toch goed mogelijk zijn dat je hartslag daadwerkelijk wat hoger ligt dan normaal?
Zoveel mogelijkheden waarom je hartslag hoger zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Luuk2015 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:00:
[...]

Het zou toch goed mogelijk zijn dat je hartslag daadwerkelijk wat hoger ligt dan normaal?
Normale hartslag ligt over de hele dag veel hoger dan de rusthartslag.
Alleen vind het verschil tussen rust en laagste hartslag nogal groot, voor Watch OS 7 was dit max 3 slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoLock
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-11-2021
Ik overweeg al een tijdje om een Apple Watch aan te schaffen, nu met de S6 is het tijd om het ook daadwerkelijk te gaan doen.

Ik wil graag de spacegrijs 44 mm met een groen sport bandje, het enige wat me tegenstaat is de levertijd. Die staat nu op 28 okt - 4 nov. Zijn er mensen die ervaring hebben met de levertijden bij Apple? Is het echt de aangegeven levertijd of is het vaak ook veel eerder? Ik lees op internet tegenstrijdige berichten, dus ben op zoek naar wat referentie :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 16:24

Arno

PF5A

Ik ga meestal naar een fysieke shop waar ze op voorraad zijn. Ik denk dat Apple online nu vrij druk is om de S6 net uit is.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
KoLock schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:03:
Ik overweeg al een tijdje om een Apple Watch aan te schaffen, nu met de S6 is het tijd om het ook daadwerkelijk te gaan doen.

Ik wil graag de spacegrijs 44 mm met een groen sport bandje, het enige wat me tegenstaat is de levertijd. Die staat nu op 28 okt - 4 nov. Zijn er mensen die ervaring hebben met de levertijden bij Apple? Is het echt de aangegeven levertijd of is het vaak ook veel eerder? Ik lees op internet tegenstrijdige berichten, dus ben op zoek naar wat referentie :-).
Ik heb 16 september direct een Space Grey 44mm met cactus Sportbandje besteld. Zou 7 oktober komen en is vandaag bezorgd. Denk dat ze het sowieso uit voorzorg al later tonen dan daadwerkelijke levertijd.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Aangezien de Series 6 sneller op kan laden dan zijn voorgangers, weet iemand hoe dit kan? Is de kabel anders? Charger zelf is nog altijd 5W volgens mij. Of is het intern?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
@MissingDog Je moest sowieso ios14 draaien anders kan je geen os7 draaien 😉
En elk jaar is de eerste weken regelmatig een
Software update
Luuk2015 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:00:
[...]

Nou hier klopt er ook geen bal meer van zeker 30 slagen verschil en afgelopen dagen was dat tussen de 15/30 dus en voorheen was het altijd Max 10 slagen boven mijn laagste hartslag

[ Voor 13% gewijzigd door Roos79 op 29-09-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Roos79 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:01:
[...]

Nou hier klopt er ook geen bal meer van zeker 30 slagen verschil en afgelopen dagen was dat tussen de 15/30 dus en voorheen was het altijd Max 10 slagen boven mijn laagste hartslag
Maak je toevallig gebruik van de nieuwe slaapfunctie van Apple? want heb zo'n vermoeden dat ie in de slaaptijd de rusthartslag niet detecteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Tinusvolkel schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:04:
[...]

Maak je toevallig gebruik van de nieuwe slaapfunctie van Apple? want heb zo'n vermoeden dat ie in de slaaptijd de rusthartslag niet detecteert
Dat idee kreeg ik ook want normaal pakt hij een gemiddelde van je laagste hartslagen en die zijn vaak door de nacht heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Over de maat, mijn 17,5 (ca) polsen dragen een 44mm. Mijn normale horloge is 42mm, lug-to-lug 47mm en die draag ik ook prima, hoewel ik nooit een groter horloge zou nemen.

Het wristshot (vertekent altijd een beetje, horloges lijken op een foto altijd groter dan in werkelijkheid door het perspectief denk ik, en die onderste 'lug' lijkt uit te steken, wat in werkelijkheid niet het geval is):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHmsqDGjf4zTk4d8JhM_gVEhPBU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yorJv5e7mjj1wGZqmtaYZI1S.jpg?f=fotoalbum_small

Ben blij dat ik niet voor de 40mm ben gegaan. Hij ligt ook niet zo dik op de pols, ook zo'n valkuil altijd bij horloges. Mijn vrouw heeft de 44mm ook om gehad. Die heeft dunnere polsen. Ik vond dat de 44mm ook nog net kon eigenlijk, maar ik zou voor haar de 40mm kiezen.

Overigens draag ik hem niet dagelijks, maar vooral bij sport en golf. Dus dan heb ik sowieso liever een groter scherm dan looks ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 29-09-2020 16:16 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Serena schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:43:
[...]

Wat een kul. Er zijn mannen met smalle polsen en vrouwen met brede polsen.
Moeten vrouwen ook nog thuis achter het aanrecht blijven?
In welke eeuw leef jij zeg?

Ik ben 1.60 m en heb fijn een 44 mm model. 40 vind ik een veel te priegelig schermpje…
Ik zeg nog specifiek dat vrouwen wel een 44mm kunnen dragen als zij geen slanke pols hebben. En dat bedoel ik dan niet eens negatief.

Voor mannen is het iets meer geaccepteerd om dikke grote horloges te dragen. Die trend zie ik niet terug bij vrouwenhorloges.

Uiteraard sta jij vrij om alles uit verband te rukken en er mee doen wat jij wil, maar leg me aub geen woorden in de mond. Vooral ook omdat ik zelf al aangaf dat ik ‘simpel en banaal’ vond. Dat dekt de lading al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Dat is wel mogelijk en heb ik ook gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Tartarus schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:24:
[...]

Ik denk nog heel ouderwets en banaal.
Mannen moeten voor de 44 gaan en vrouwen voor de 40, tenzij ze iets bredere polsen hebben dan de standaard Victoria’s Angels poppetjes.

Vooral ook omdat er eenmaal betere batterijduur en meer info op de 44mm past.
Die gedachte had ik ook, totdat iemand zei dat 44mm op een dunne pols lelijk kan uitpakken. Dan maar even passen in de MM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

Grin

Ride si sapis.

Het moet idd om de polsomtrek gaan.
Voor polsen van minder dan 17cm omtrek zou ik geen 44mm aanraden. Aan de andere kant, wanneer je een zo groot mogelijk scherm om je 10-16cm polsen wilt: prima. Dat is voor mij hetzelfde als de grootst mogelijk TV in een woonkamer zetten. Het kijkt vast geweldig maar een teken van goede smaak is het niet... Maar laten we wel wezen: we hebben het over een AW, sowieso geen teken van goede smaak _O- En uiteraard is dit maar mijn/een mening; doe vooral lekker waar je zin in hebt.
En voor de goede orde: * Grin draagt al jaren bijna alleen maar een AW. Maar dat laat onverlet dat ik het een lelijk hok vind. De mooiste smartwatch... maar een lelijk hok none the less.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tartarus
Heb vandaag voor het eerst gewerkt met de Milanese Loop als bandje en ik vond het geen pretje.
Ik loop veel voor mijn werk, als pakketbezorger. Ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat de Nike+ armband veel comfortabeler is en de Watch beter op zijn plek houdt.

Ik heb nu dit bandje besteld, die morgen al wordt geleverd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD_oxsFZU15otX990aLeDX-DS64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6Be5O8FXwIJ6NMg8hB1ZVKi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:02:
Ik heb een ander stom probleem: mijn Series 3 zit met het korte bandje prima op het derde gaatje.

De Series 6 zit óf veel te los of te strak. Iemand een idee of ‘te strak’ gewenning is?
De series 6 (maar ook S4 en S5 geloof ik) zijn net een mm breder en langer. Daardoor ligt de S6 of losser of strakker om de pols. Mocht je bloed nog zonder problemen naar je vingers vloeien, dan is het niet erg om het strak te houden, anders een gaatje losser.
Alles went, ook een te strakke of losse bandje.
Ik weet alleen niet zeker of je hartslag nog goed gemeten zal worden als die te los is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Tartarus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:46:
Heb vandaag voor het eerst gewerkt met de Milanese Loop als bandje en ik vond het geen pretje.
Ik loop veel voor mijn werk, als pakketbezorger. Ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat de Nike+ armband veel comfortabeler is en de Watch beter op zijn plek houdt.

Ik heb nu dit bandje besteld, die morgen al wordt geleverd.[Afbeelding]
Zelf vind ik de Milanese Loop erg mooi, echter lijkt me het geen goed idee om deze te gebruiken als je veel achter een laptop werkt. Ik heb al veel verhalen gelezen over dat de Watch en bijvoorbeeld een laptop snel beschadigd raken als je niet goed uitkijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:02
KoLock schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:03:

Mijne zou 5 okt. komen en is vandaag 29 sept. afgeleverd.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
watchOS 7.1 dev beta 2 is uit. Ben het aan ‘t downloaden nu.
Ook iOS 14.2 dev beta 2 is uit. Hopelijk hebben ze Blood Oxygen meter nu wel toegevoegd in deze beta. Hij ontbrak in 7.1 beta 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

ddZ

Grin schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:39:
Het moet idd om de polsomtrek gaan.
Voor polsen van minder dan 17cm omtrek zou ik geen 44mm aanraden. Aan de andere kant, wanneer je een zo groot mogelijk scherm om je 10-16cm polsen wilt: prima. Dat is voor mij hetzelfde als de grootst mogelijk TV in een woonkamer zetten. Het kijkt vast geweldig maar een teken van goede smaak is het niet... Maar laten we wel wezen: we hebben het over een AW, sowieso geen teken van goede smaak _O- En uiteraard is dit maar mijn/een mening; doe vooral lekker waar je zin in hebt.
En voor de goede orde: * Grin draagt al jaren bijna alleen maar een AW. Maar dat laat onverlet dat ik het een lelijk hok vind. De mooiste smartwatch... maar een lelijk hok none the less.
Of een AW lelijk is moet een ieder maar voor zichzelf bepalen. Puur voor mezelf sprekende, had ik liever gezien dat Apple voor een ronde vorm á Galaxy Watch had gekozen. Met dat in het achterhoofd moest mijn eerste AW persé een series 5 of 6 worden vanwege de Always On display: ik wil niet een “leeg”, zwart, afgerond blokje om mijn pols hebben.

Over dat laatste gesproken: bewust een 40mm gekozen vanwege mijn dunne polsen. Ik heb foto’s bekeken van dunne polsen met de 44mm versie & wist al snel genoeg. Fysiek in de winkel passen vond ik daarom niet nodig. Draag de series 6 nu een kleine week en ben blij met mijn keuze. Bij gelegenheid zal ik nog vaak genoeg mijn traditionele horloge erbij pakken, welke dan weer groter is dan mijn AW. Maar dat oogt anders en daarom oké voor mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Blood Oxygen Meter werkt weer met deze beta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAVTaMLCrcq5KJ9B7cSzIBdREys=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ag2R43Vz5N7g40Ra7ilBsrhQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:30
Net beta 2 geïnstalleerd. Memoji watchface geïnstalleerd en sindsdien zit 'ie in bootloop. Niet best.

Edit: hard reset heeft geholpen. Maar Memoji is dus stuk. Dan weet je dat.

[ Voor 27% gewijzigd door Dennisweb op 29-09-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37
Met de laatste bèta zijn de nieuwe wijzerplaten weer terug. Helaas werkt de memoji niet normaal en laat de watch crashen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels Series 6 werkende. Wat een verschil. Ik dacht altijd dat Series 3 nog prima werkte. En dat deed het ook, maar opstarten van apps gaat nu zoveel sneller en vloeiender. Alsof je van een iPhone 6 naar een iPhone 11 Pro gaat.

Een dingetje kom ik niet uit: heel af en toe kijk ik naar mijn Apple Watch en zie ik rechtsboven de digitale tijd en wazig de achtergrond. Zal iets met privacy zijn, maar wel irritant. Want ik kijk er gewoon naar.

Hoe werkt dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Serena schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:13:
Met de laatste bèta zijn de nieuwe wijzerplaten weer terug. Helaas werkt de memoji niet normaal en laat de watch crashen.
Same here. Heel irritant.

Mocht iemand dit ook hebben en dan in een bootloop terechtkomen: Digital Crown + powerknop vasthouden. Dan doe je een hard reset en start ‘ie weer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
Dennisweb schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:50:
[...]

Same here. Heel irritant.

Mocht iemand dit ook hebben en dan in een bootloop terechtkomen: Digital Crown + powerknop vasthouden. Dan doe je een hard reset en start ‘ie weer op. :)
Ik heb ze maar even verwijderd. Dan loopt het allemaal iets soepeler.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
Tartarus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:46:

Ik heb nu dit bandje besteld, die morgen al wordt geleverd.[Afbeelding]
Prima keuze. Ook voor hete zomers. Ik draag hem best vaak (de zwarte variant). :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Tartarus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:54:
[...]

De series 6 (maar ook S4 en S5 geloof ik) zijn net een mm breder en langer. Daardoor ligt de S6 of losser of strakker om de pols. Mocht je bloed nog zonder problemen naar je vingers vloeien, dan is het niet erg om het strak te houden, anders een gaatje losser.
Alles went, ook een te strakke of losse bandje.
Ik weet alleen niet zeker of je hartslag nog goed gemeten zal worden als die te los is.
Hier een ervaring! :) Ik heb de watch ook een flinke tijd een stuk losser gedragen en toen deed de hartslagmeter het uitstekend. Ik deed hem dan alleen met sporten vaster. Tegenwoordig draag ik hem een stuk strakker om de pols en ik merk geen verschil qua hartslagmeting tov mijn ‘losse’ periode. :*)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 00:04
THE_BASE schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:48:
Inmiddels Series 6 werkende. Wat een verschil. Ik dacht altijd dat Series 3 nog prima werkte. En dat deed het ook, maar opstarten van apps gaat nu zoveel sneller en vloeiender. Alsof je van een iPhone 6 naar een iPhone 11 Pro gaat.

Een dingetje kom ik niet uit: heel af en toe kijk ik naar mijn Apple Watch en zie ik rechtsboven de digitale tijd en wazig de achtergrond. Zal iets met privacy zijn, maar wel irritant. Want ik kijk er gewoon naar.

Hoe werkt dit precies?
Goede vraag. Dat viel mij vandaag ook een paar keer op. Nog geen idee hoe of wat dit veroorzaakt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
hk12nl schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:21:
[...]

Prima keuze. Ook voor hete zomers. Ik draag hem best vaak (de zwarte variant). :)
Yep. Heb drie jaar lang een Nike+ bandje gedragen. Ik dacht dat de Milanese Loop wel comfy zou zijn, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Tartarus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:46:
[...]

Yep. Heb drie jaar lang een Nike+ bandje gedragen. Ik dacht dat de Milanese Loop wel comfy zou zijn, niet dus.
Is een Link Bracelet geen idee? Ik heb ‘m al ruim een jaar en ben er heel tevreden mee. Vind ‘m ook niet te zwaar of te breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
TheKerremenke schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:44:
[...]

Goede vraag. Dat viel mij vandaag ook een paar keer op. Nog geen idee hoe of wat dit veroorzaakt.
Als je op de Home Screen zit en je draait je pols van je af, dan zie je gewoon datzelfde Home Screen maar minder fel.
Heb je een app open, dan zie je een digitaal klokje en wazig achtergrond.
Dat heeft inderdaad met privacy te maken.

Als je naar Instellingen > Scherm en Helderheid > Altijd Aan gaat, kan je de privacy op de Home Screen aan en uit zetten.
Bij mij staat Privacy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Dennisweb schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:49:
[...]

Is een Link Bracelet geen idee? Ik heb ‘m al ruim een jaar en ben er heel tevreden mee. Vind ‘m ook niet te zwaar of te breed.
€349 heb ik er niet voor over en ik wil geen neppe meuk, ook geen vergelijkbare kwaliteit die wel redelijk geprijsd is.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:28
Vraag:

Ik heb een Series 6, een vriend van mij een Series 5.

Wij delen onze activiteiten, voor heen werkte dit ook altijd op 4G, nu lijkt het als of onze activiteiten alleen maar worden bijgewerkt tijdens WIFI.

Is er iets veranderd of moet ik iets instellen?

[ Voor 12% gewijzigd door iMode op 30-09-2020 00:21 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
even een n00b vraag waarvan ik weet dat het in het verleden al eens besproken is, maar kan het antwoord even niet terugvinden...

Als ik mijn ING pas oproep voor Apple Pay zie ik behalve mijn ING pas nog wat anderen eronder half in beeld. Ik wil eigenlijk net als op mijn iPhone dat op mijn Watch alleen de ING pas naar voren komt zodra ik deze nodig heb tijdens een betaling.

Waar pas ik dit ook al weer aan?

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels meerdere keren saturatie proberen te meten, zowel bij mij als mijn partner steeds mislukt. Hebben de plek om de pols verplaatst, bandje strakker of losser. Werkt niet, steeds mislukt.

Zijn daar meer ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:45:
even een n00b vraag waarvan ik weet dat het in het verleden al eens besproken is, maar kan het antwoord even niet terugvinden...

Als ik mijn ING pas oproep voor Apple Pay zie ik behalve mijn ING pas nog wat anderen eronder half in beeld. Ik wil eigenlijk net als op mijn iPhone dat op mijn Watch alleen de ING pas naar voren komt zodra ik deze nodig heb tijdens een betaling.

Waar pas ik dit ook al weer aan?
Volgens mij Instellingen, Wallet & Apple Pay. Daar staan je betaalpassen.

Als het tickets zijn via je iPhone in de app Wallet. Die daar verwijderen.

• Sebas1337
  • Laatst online: 17-09 20:40
Iemand ook problemen sinds watchOS 7 om zijn/haar mac te ontgrendelen via de watch? Bij het inschakelen van het vinkje in de "beveiliging & privacy" settings geeft de mac de volgende melding:

Je Mac kan niet communiceren met je Apple Watch.
Zorg ervoor dat je je Apple Watch draagt en ontgrendeld hebt en dat je iPhone is ontgrendeld.

Uiteraard voldoe ik aan die eisen, andere dingen zoals handoff werken wel gewoon. Verbonden met hetzelfde wifinetwerk, bluetooth staat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Sebas1337 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:03:
Iemand ook problemen sinds watchOS 7 om zijn/haar mac te ontgrendelen via de watch? Bij het inschakelen van het vinkje in de "beveiliging & privacy" settings geeft de mac de volgende melding:

Zorg ervoor dat je je Apple Watch draagt en ontgrendeld hebt en dat je iPhone is ontgrendeld.

Uiteraard voldoe ik aan die eisen, andere dingen zoals handoff werken wel gewoon. Verbonden met hetzelfde wifinetwerk, bluetooth staat aan.
Onderstaande kwam voorbij in het macOS beta big sur topic.
https://discussions.apple.com/thread/251803595
RoRoNL in "[macOS Big Sur Beta] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 30-09-2020 09:20 ]

• Dennisweb
THE_BASE schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:02:
Inmiddels meerdere keren saturatie proberen te meten, zowel bij mij als mijn partner steeds mislukt. Hebben de plek om de pols verplaatst, bandje strakker of losser. Werkt niet, steeds mislukt.

Ik heb dat gisteren één keer geprobeerd en het was meteen goed. Ik kwam op 97% uit, dus die meting lijkt me accuraat. Ik draag een Link Bracet vlak onder mijn pols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 11:17

Mr. Freeze

¡GO!

Heb je je arm echt helemaal ontspannen ergens op laten rusten? Niet bewegen en ook niet praten. Meestal werkt ie bij mij prima, heel af en toe een mislukte meting.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Laatst online: 17-09 20:40
Thanks! Die stappen + een reboot van alle devices hebben geholpen _/-\o_

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:03:
[...]

Volgens mij Instellingen, Wallet & Apple Pay. Daar staan je betaalpassen.

Als het tickets zijn via je iPhone in de app Wallet. Die daar verwijderen.
thanks!
wel vreemd dat ik mijn Apple Gift Cards hiervoor uit m'n Wallet app moest verwijderen. Dit hoefde voor Apple Pay op mijn iPhone dan weer niet.

• Roos79

Je moet je arm echt doodstil houden en het beste dus vlak op tafel of ongeveer die houding maar niet bewegen

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 14:16
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:14:
Over de maat, mijn 17,5 (ca) polsen dragen een 44mm. Mijn normale horloge is 42mm, lug-to-lug 47mm en die draag ik ook prima, hoewel ik nooit een groter horloge zou nemen.

Het wristshot (vertekent altijd een beetje, horloges lijken op een foto altijd groter dan in werkelijkheid door het perspectief denk ik, en die onderste 'lug' lijkt uit te steken, wat in werkelijkheid niet het geval is):

Ben blij dat ik niet voor de 40mm ben gegaan. Hij ligt ook niet zo dik op de pols, ook zo'n valkuil altijd bij horloges.
Same here. Heb iets grotere polsen (19), maar ik twijfelde omdat ik ooit een Gear S3 gehad heb die toch wel lomp was en een Steel HR+ die weer wat klein was. De Apple Watch is echt een stuk subtieler, maar wat me nog het meeste opvalt is het (gebrek aan) gewicht. De aluminium S6 met Nike sportbandje voel ik nauwelijks zitten om m'n pols, erg prettig.

Overigens ben ik nieuw met de Apple Watch en ben ik nog op zoek naar goede apps voor zaken als taken, mail/kalender (Office365) en boodschappenlijstjes. Iemand tips/ervaringen?

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:49
THE_BASE schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:48:

Hoe werkt dit precies?
Zojuist je 2e vraag opgelost.

Ga naar je watch app en dan > algemeen > activeer scherm > wijzig: terug naar klok naar > altijd.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:39
Serial-X schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:08:
[...]

Overigens ben ik nieuw met de Apple Watch en ben ik nog op zoek naar goede apps voor zaken als taken, mail/kalender (Office365) en boodschappenlijstjes. Iemand tips/ervaringen?
Er is een Outlook app voor de Apple Watch dacht ik.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:40
ewf2003 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:13:
Er is een Outlook app voor de Apple Watch dacht ik.
Die is er.

• THE_BASE
  • Niet online
Roos79 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:03:
[...]

Je moet je arm echt doodstil houden en het beste dus vlak op tafel of ongeveer die houding maar niet bewegen
Komt wel heel secuur aan. Merkte dat als ik mijn hand op tafel leg, het bandje omhoog gaat, waardoor Apple Watch hoger van de huid komt te liggen. Strakker doen is ook geen oplossing, dus dat is dan weer te strak.

Een keer lukte het zojuist, we blijven oefenen. :)

• hk12nl
[...]

Same here. Heb iets grotere polsen (19), maar ik twijfelde omdat ik ooit een Gear S3 gehad heb die toch wel lomp was en een Steel HR+ die weer wat klein was. De Apple Watch is echt een stuk subtieler, maar wat me nog het meeste opvalt is het (gebrek aan) gewicht. De aluminium S6 met Nike sportbandje voel ik nauwelijks zitten om m'n pols, erg prettig.

Voor een boodschappelijstje kan je de standaard 'herinneringen' app gebruiken. Die deel ik ook met mijn wederhelft. De herinnering heet ook boodschappen. Als ik dan tegen Siri zeg: 'voeg Melk toe aan boodschappenlijstje' dan voegt hij dit keurig toe. Werkt ideaal :)

©2004

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:02
Sebas1337 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:03:

https://discussions.apple.com/thread/251803595

Bing

• hk12nl
Alekz87 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:41:
[...]

Zojuist je 2e vraag opgelost.

Ga naar je watch app en dan > algemeen > activeer scherm > wijzig: terug naar klok naar > altijd.
Heb je wellicht een afbeelding van voor en na? Ben erg nieuwsgierig wat de verandering is.

©2004

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHSoMnEU6hNb9lw5rpsRt9JxKTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9R6eJauXiw2XTX6tOAIm8nU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Z-SVp5a4Xga8YjVjwfCLnuV-Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7mNQwu8JkqniYUWuLfzWJsD.jpg?f=fotoalbum_large

Oberhausen geweest vanmorgen! Wat goed geregeld daar zeg, ook ivm Corona! Bij aankomst werd mijn temperatuur gemeten en mocht ik gelijk naar binnen, gezien ik een tijdsvenster had! Hoefde dus niet in de rij te staan die buiten de winkel stond. (Winkelpubliek) Mondkapjes, afstand houden in de winkel, complimenten voor Apple DE!

De Graphite vind ik echt een mooie kleur. Heel chique en niet dat hele donkere! Nu maar genieten van eindelijk de Series 6!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 16:05
[...]

Ik krijg morgen pas mijn watch geleverd maar gebruik op iphone de bring app en die heeft ook watch ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
hk12nl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:34:
[...]

Heb je wellicht een afbeelding van voor en na? Ben erg nieuwsgierig wat de verandering is.
Ben helaas niet in de mogelijkheid om screenshots te maken. Maar wanneer ik de optie altijd naar bijvoorbeeld 2 min zet, dan zie ik, wanneer ik in een app zit op m’n Apple Watch een scherm met alleen de tijd wanneer deze in de always on modus zit. Zodra ik de optie op Altijd zet, dan zie ik net zoals normaal m’n watchface in always on modus. Hij legt als t ware een waas+tijd als “always on” modus wanneer je in een app zit op je Apple Watch.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

pdavie2311 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:20:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oberhausen geweest vanmorgen! Wat goed geregeld daar zeg, ook ivm Corona! Bij aankomst werd mijn temperatuur gemeten en mocht ik gelijk naar binnen, gezien ik een tijdsvenster had! Hoefde dus niet in de rij te staan die buiten de winkel stond. (Winkelpubliek) Mondkapjes, afstand houden in de winkel, complimenten voor Apple DE!

De Graphite vind ik echt een mooie kleur. Heel chique en niet dat hele donkere! Nu maar genieten van eindelijk de Series 6!
Ik dacht misschien om de nieuwe iPhone 12 in Duitsland te halen i.v.m. het verlaagde btw-tarief, echter weet ik niet of dat zo nu zo handig is i.v.m covid.
Kwam jij toevallig uit Noord-Holland/Zuid-Holland/Utrecht? ik las bij het reisadvies dat mensen uit die provincies verplicht bij binnenkomst een negatieve test moeten laten zien.

• pdavie2311

pdavie2311

Luuk2015 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:55:
[...]

Ik dacht misschien om de nieuwe iPhone 12 in Duitsland te halen i.v.m. het verlaagde btw-tarief, echter weet ik niet of dat zo nu zo handig is i.v.m covid.
Kwam jij toevallig uit Noord-Holland/Zuid-Holland/Utrecht? ik las bij het reisadvies dat mensen uit die provincies verplicht bij binnenkomst een negatieve test moeten laten zien.
iPhone 12? Weet jij meer dan ik? ;-) Ik kom niet uit de betreffend provincies, dus was prima te doen!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
pdavie2311 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:20:

Gisteren bij de Apple Store in Amsterdam exact hetzelfde. Ik was er vrij verbaasd over. Zelfs buiten, in de rij, werden bezoekers continue gewezen op de 1,5 meter regel.

• THE_BASE
  • Niet online
Nog altijd vervelend: die Apple Watch-app van ING vind ik handig, maar dan krijg ik dus standaard een melding als ik iets betaal in een winkel.

Heb uitgezocht waar het vandaan kwam, niet van Wallet, niet van ING’s iPhone app. Als je ING op je Watch zet moet je aangeven welke rekeningen zichtbaar zijn. En dan krijg je die te zien.

Daarna bij elke betaling een melding. Hebben meer mensen dit of doe ik toch iets fout. In het Apple Pay-topic geen antwoord gevonden.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:02:
.... Hebben meer mensen dit of doe ik toch iets fout. In het Apple Pay-topic geen antwoord gevonden.
Heb je al op je iPhone gekeken bij Instellingen>Berichtgeving>Wallet, en dan Sta berichtgeving toe UITgevinked?

[ Voor 36% gewijzigd door RoRoNL op 30-09-2020 17:18 ]

• THE_BASE
  • Niet online
RoRoNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:17:
[...]

Heb je al op je iPhone gekeken bij Instellingen>Berichtgeving>Wallet, en dan Sta berichtgeving toe UITgevinked?
Vreemd genoeg wel, die staat zelfs uit.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:39:
[...]

Vreemd genoeg wel, die staat zelfs uit.
Oke. En als in de Apple *Watch-app* bij berichtgeving staat: “Match iPhone”, zou het stil moeten blijven.

• THE_BASE
  • Niet online
RoRoNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:01:
[...]

Oke. En als in de Apple *Watch-app* bij berichtgeving staat: “Match iPhone”, zou het stil moeten blijven.
Op de Apple Watch zelf bedoel je? In de app op iPhone al op stil en match gehad. Ik ga het nog eens aankijken. Dank je.

• Alekz87
Luuk2015 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:55:
[...]

Ik kom uit een risico gebied en overnacht in Duitsland. Niemand die mij wat vroeg. Ook niet in Zwitserland of Italië. Zou niet weten hoe ze kunnen controleren als ik verzin dat ik uit Limburg kom ofzo. M’n paspoort en rijbewijs staat dan wel gemeente Den Haag, maar ik kan prima op kamers elders wonen.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:42
Dennisweb schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:19:
[...]

Ik heb dat gisteren één keer geprobeerd en het was meteen goed. Ik kwam op 97% uit, dus die meting lijkt me accuraat. Ik draag een Link Bracet vlak onder mijn pols.
Zelfde hier. Werkt gewoon, ook 97%. Bandje zit echt niet strak, net boven de knokkel van m'n pols.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zal er over heen hebben gelezen, maar zijn er gebruikers die Tempered Glass of folie als ClearPlex op de Apple Watch hebben?

Mijn Series 3 had geen bescherming en had wat krasjes, maar viel mee. Eigenlijk altijd heel zuinig, maar hoor altijd dat vanaf Series 4 het apparaatje wat gevoeliger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
THE_BASE schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:22:
Ik zal er over heen hebben gelezen, maar zijn er gebruikers die Tempered Glass of folie als ClearPlex op de Apple Watch hebben?

Mijn Series 3 had geen bescherming en had wat krasjes, maar viel mee. Eigenlijk altijd heel zuinig, maar hoor altijd dat vanaf Series 4 het apparaatje wat gevoeliger is.
Ooit op de series 3 zo een plastic cover gekocht via Ali. Haatte dat ding en weggegooid. Vooral nu het weer wat kouder is, zijn je lange mouwen al een veredelde bescherming.

• ramosbeton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-08 09:41
Heeft iemand ook opeens vreemde gegevens uit AutoSleep? Ik krijg sinds WatchOs 7 vreemde slaaptijden. Opeens slaap ik uren korter volgens de analyse. Hier een S5 icm iPhone 7 en iOS 14

• Tartarus
ramosbeton schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:41:
Heeft iemand ook opeens vreemde gegevens uit AutoSleep? Ik krijg sinds WatchOs 7 vreemde slaaptijden. Opeens slaap ik uren korter volgens de analyse. Hier een S5 icm iPhone 7 en iOS 14
Niets van gemerkt. Heb je toevallig een ander bandje aan je Watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005

Ik heb mijn AW4 nu ruim 1,5 jaar in gebruik en nog geen krasje te bekennen. Als ik de verhaal hier lees, heb ik wellicht geluk gehad. Soms hoorde ik wel eens ‘tik’, maar dat was altijd tegen zacht materiaal, zoals houten trapleuning of het blad van een tafel.

• pdavie2311

pdavie2311

Clearplex rules! Altijd erop gehad! Top! Nu met de SS niks vanwege saffierglas..

• ramosbeton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-08 09:41
Tartarus schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:42:
[...]

Niets van gemerkt. Heb je toevallig een ander bandje aan je Watch?
Nee geen ander bandje. Heb ook in de instellingen gekeken maar zag niks vreemds. Afgelopen nacht heb ik volgens AutoSleep 2 uur geslapen en dat gaat eigenlijk al dagen zo. Op deze manier is de app niet betrouwbaar. Misschien opnieuw installeren?

• Tartarus
ramosbeton schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:00:
[...]

Nee geen ander bandje. Heb ook in de instellingen gekeken maar zag niks vreemds. Afgelopen nacht heb ik volgens AutoSleep 2 uur geslapen en dat gaat eigenlijk al dagen zo. Op deze manier is de app niet betrouwbaar. Misschien opnieuw installeren?
Ik ga bij twijfel altijd kijken in de Day/Edit tab en vink aan wanneer er geen telefoon beweging is gedetecteerd. Dat lost de meting voor die dag op.
Is het structureel, kijk dan eens je instellingen na en wijzig de gevoeligheid van slaap detectie.

• Fl0werp0wer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
Wie helpt mij uit de brand? Mijn Apple Watch serie 1 is echt aan vervanging toe. Hij begint langzaam te worden en baal dat er geen gps op zit waardoor ik bepaald workout apps niet kan doen zonder telefoon.

Nu twijfel ik zelf heel erg tussen de serie 5 en SE. ik gebruikt heb vooral voor mijn berichtgeving en workout app ( bij het paardrijden). Het always on display mis ik nu zeker niet en dat lijkt voor nu het grootste verschil. Misschien als ik het eenmaal heb ik niet meer anders wil.

Het verschil in prijs en waar ik hem voor gebruik vind ik te groot voor de serie 6.

Hopelijk hebben jullie een idee!

[ Voor 13% gewijzigd door Fl0werp0wer op 30-09-2020 22:02 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
De slaap modus werkt slecht zeg. Ik slaap meer dan dat ik bed lig.... hoe dan?

Ook worden er geen maps meer gemaakt bij een activiteit die ik doe. Meer mensen last van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDBx4wqngCSk60k8NYGL5KFGEUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YFew7PzK4GhxoDTmcPn1HQgQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKpzmnC4gSAqNMLFdtgt-3BQGoI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DIUjpUy9rT0H9KLLPbt0SHZE.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij ben ik vergeten een training uit te zetten gisteren.

Dat dag record van vandaag kom ik in ieder geval niet snel meer overheen 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 30-09-2020 22:47 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 15:42
Ik heb vandaag mijn SE binnen. Ik probeer opdrachten uit te voeren. Krijg elke keer de volgende melding: ‘ haal bestand op’ kan niet worden uitgevoerd. Opdrachten heeft geen toegang tot iCloud drive omdat er geen account is geconfigureerd. Ga naar de app instellingen om in te loggen bij iCloud.

Iemand enig idee hoe dat moet? Op mijn iPhone heb ik alles goed staan.

• Tartarus
Donstil schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:45:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens mij ben ik vergeten een training uit te zetten gisteren.

Dat dag record van vandaag kom ik in ieder geval niet snel meer overheen 8)7
Zal die medaille niet verdwijnen als je die training uitzet?

• Tartarus
giantgiantus schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:45:
De slaap modus werkt slecht zeg. Ik slaap meer dan dat ik bed lig.... hoe dan?

Ook worden er geen maps meer gemaakt bij een activiteit die ik doe. Meer mensen last van?
Als je eenmaal AutoSleep hebt gebruikt, kijk je niet eens meer om naar de standaard slaap modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tartarus schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:56:
[...]

Zal die medaille niet verdwijnen als je die training uitzet?
Nope :)

Sterker nog konen de september (1250 trainings minuten totaal) ook nog even gehaald.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39
Fl0werp0wer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:39:
Wie helpt mij uit de brand? Mijn Apple Watch serie 1 is echt aan vervanging toe. Hij begint langzaam te worden en baal dat er geen gps op zit waardoor ik bepaald workout apps niet kan doen zonder telefoon.

Nu twijfel ik zelf heel erg tussen de serie 5 en SE. ik gebruikt heb vooral voor mijn berichtgeving en workout app ( bij het paardrijden). Het always on display mis ik nu zeker niet en dat lijkt voor nu het grootste verschil. Misschien als ik het eenmaal heb ik niet meer anders wil.

Het verschil in prijs en waar ik hem voor gebruik vind ik te groot voor de serie 6.

Hopelijk hebben jullie een idee!
Ik heb een AW5 en aod uitgezet omdat het me teveel batterij scheelde. Ik mis het dus totaal niet.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Nu het de komende maanden Herfst zal zijn, draag ik weer lange mouwen en krijg dus mijn Watch scherm niet zo vaak te zien. Heb daarom AoD uitgezet tot ik weer korte mouwen kan dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
Kassad schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 06:47:
[...]

Ik heb een AW5 en aod uitgezet omdat het me teveel batterij scheelde. Ik mis het dus totaal niet.
Voor mij is het scherm dat altijd aan staat een absolute must. Heb ook de watch 2 en 4 gehad maar allebei vrij snel verkocht. Nu ik de 5 heb ben ik voor het eerst wel tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Voor het eerst een Apple Watch met AOD. Eerst eens kijken of ik het inderdaad nuttiger vind dan uitgeschakeld, zoals op Series 3.

Qua batterij best tevreden over Series 6: dinsdagavond in gebruik genomen en veel mee gespeeld. Rond 23 uur op 88%, bij wakker worden op 78% en gisterenavond op 25%, nu weer 15%. Als ik er een goede dag mee kan doen is het prima.

Met Series 3 deed ik dan weer met gemak 2 dagen, dus best benieuwd hoe de batterij is zonder AOD, maar ach, je kan niet alles hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0werp0wer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
Ik merk inderdaad dat er veel verschillen zijn met mensen die graag de aon functie aanhebben of niet. Hoe zit het met de batterij? Gaat die dan langer mee wanneer het uitstaat op de series 5 of dat ook niet?

Een langere batterijduur zou de 80 euro meer waarde wel hebben voor mij.

Ik vind het overigens echt lastig om de grootste verschillen te vinden tussen de 5 en se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:30
Fl0werp0wer schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:03:
Ik merk inderdaad dat er veel verschillen zijn met mensen die graag de aon functie aanhebben of niet. Hoe zit het met de batterij? Gaat die dan langer mee wanneer het uitstaat op de series 5 of dat ook niet?

Een langere batterijduur zou de 80 euro meer waarde wel hebben voor mij.

Ik vind het overigens echt lastig om de grootste verschillen te vinden tussen de 5 en se.
Batterij gaat zeker langer mee als je de Always On functie uitschakelt, uit mijn ervaring kan dit zomaar zo'n 6 tot 8 uur schelen.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Pagina: 1 2 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires