@
Inter18 Misschien zie ik het totaal verkeerd, maar omdat ik benieuwd was hoe de situatie in die regionen nu is, ging ik kijken en heb gefilterd op 50 kW en snellere CCS laders. Dan is dit het resultaat volgens ABRP:
Kleine kanttekening is dat er wel de nodige met 1 getoond worden wat voor zover ik zie vaak ±50 kW laders bij een supermarkt of iets dergelijks zijn.
Als ik vanuit Potsdam naar Legnica reken dan is volgens Google Maps de afstand 284 km en zie ik alsnog tientallen snelladers onderweg. Vrijwel ongeacht welke route je kiest. Zelfs gefilterd op 150 kW+ laders wordt het weliswaar een stuk dunner bezaaid en houdt het via de route langs Cottbus daarna op (Legnica zelf is dan weer de eerste), maar dat is ook slechts 157 km.
Ik heb daarom de indruk dat je puur naar laders langs de snelweg kijkt, kan dat kloppen? Soms moet je inderdaad even de snelweg af en een dorpje in of naar een plek waar supermarkten/fastfood ketens zitten of soms een iets andere route pakken (naar Legnica bijv. via Potsdam - Zielona Gora zit behoorlijk veel).
(En ik pak nu via Potsdam even willekeurig, maar onderlans via Chemnitz - Dresden is zo nodig nog beter gezien de laadopties op de kaart, met name onderweg.)
Dat je geen 100 km/u 'kan' gaan rijden, lijkt me ook weer niet dat je 120 'moet' rijden, toch? En dan nog: doe dat voor de stukken waar het kan (qua bereik en laden) en negeer die vrachtwagens die je inhalen als je toch een stuk hebt waarvan je weet dat het anders lastig wordt. Uiteindelijk ben jij de enige die je laat pushen om een mogelijk te hoge snelheid te rijden (qua bereik/verbruik). Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat je 70 moet gaan rijden, maar 90-100 km/u is qua verbruik een heel groot verschil tov 110-120 km/u.
[
Voor 4% gewijzigd door
MooDyBLueS op 28-01-2025 16:16
]