Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Is dat niet een vd taxi’s van (het bedrijf van) @Ferry34 .gertvdijk schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:48:
Was even benieuwd of er nog 'high milage' e-Soul's/e-Niro's aangeboden werden momenteel. Holi-crêpe deze 369k km uit 2020 met nog 474km op de GoM. 😳 https://www.autowereld.nl...4pk-40724643/details.html
AutoWeek mag die ook wel eens testen 😅
Kia e-soul 64 kw
@mm.kool Ha, onze e-Soul begint ook met H als kenteken en is van juni 2020 en ook zwart. Bijna identiek dus, alleen nog maar 80.000 km gelopen.
Overigens zijn er eerder ook e-Niro's en Kona's voorbijgekomen en die waren vergelijkbaar: steengoed dus. Wel wat anders dan het VAG spul wat in de 80-85% regionen komt. En dan ook nog eens 58 kWh en vaak geen warmtepomp.
@gertvdijk Enige jammere is dat Kia's garantie (zoals in de video aangehaald werd) bij 150.000 km ophoudt en de accugarantie bij 160.000 km.
Daar is de prijs ook naar, want €11.500 waar jij naar linkt en als ik zoek op dit model (vanaf 2019) en tot 100.000 km dan zijn de goedkoopste zo'n €19.000. Je krijgt dus waar je (niet) voor betaalt.
Kan zeker een interessante optie zijn, maar het is met zo'n giga km-stand wel een risico want juist hetgeen wat er potentieel de brui aan kan geven of ineens erg inkakt is ook gelijk het duurst om te vervangen.
Overigens zijn er eerder ook e-Niro's en Kona's voorbijgekomen en die waren vergelijkbaar: steengoed dus. Wel wat anders dan het VAG spul wat in de 80-85% regionen komt. En dan ook nog eens 58 kWh en vaak geen warmtepomp.
@gertvdijk Enige jammere is dat Kia's garantie (zoals in de video aangehaald werd) bij 150.000 km ophoudt en de accugarantie bij 160.000 km.
Daar is de prijs ook naar, want €11.500 waar jij naar linkt en als ik zoek op dit model (vanaf 2019) en tot 100.000 km dan zijn de goedkoopste zo'n €19.000. Je krijgt dus waar je (niet) voor betaalt.
Kan zeker een interessante optie zijn, maar het is met zo'n giga km-stand wel een risico want juist hetgeen wat er potentieel de brui aan kan geven of ineens erg inkakt is ook gelijk het duurst om te vervangen.
Helaas: operatie geslaagd maar patiënt niet beter. Morgen even contact opnemen met de garage.MrFish schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:30:
Na vier vrijwel probleemloze jaren, wilde onze e-Soul vanochtend niet meer opladen. Bij het aansluiten van de laadkabel was er tikkend geluid te horen (filmpje) en slaagde het vergrendelen van de laadkabel niet.
Volgens mij is de oorzaak een brakke 12 V accu. Die was in rust nog maar 12.2 V (hoewel we net met de auto hadden gereden) en zakte tot dik onder de 12 V bij het aankoppelen van de laadkabel, wanneer de vergrendelmotor van de laadpoort zijn werk probeerde te doen.
Even de auto gestart en de spanning liep snel op (~14 V). Daarna met de auto "aan" de laadkabel ingeplugd; het laden begon direct.
Ik heb maar een nieuwe Varta besteld. Het is op zich nog knap dat de originele "Rocket" accu het 4 jaar heeft volgehouden als ik de verhalen hier zo lees.
Nope...we hadden geen witte, ik herken nummerbord ook niet en ik had de hoogste kilometer stand 285.000 maar rijdt nog steeds bij mn vorige werkgevermm.kool schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:34:
[...]
Is dat niet een vd taxi’s van (het bedrijf van) @Ferry34 .
(Ik heb sinds september een nieuwe BMW iX1 bij Connexxion
[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 22-02-2025 02:04 ]
Ik heb onlangs een zelfbouw Frunk geïnstalleerd in mijn Kia E-soul van 2021.
voor het verhaal en de foto's, zie
https://www.kiaclub.nl/to...ervaring/page/2/#comments
Joep
voor het verhaal en de foto's, zie
https://www.kiaclub.nl/to...ervaring/page/2/#comments
Joep