Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 106 Laatste
Acties:
  • 792.224 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-06-2024
Arnevld schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:08:
[...]

Ik had een buy order buiten de markt open gezet voor 5USD per share, log ik in staat order nog open omdat de dag opende op 15 USD wtf ?

en /rant de giro is stuk kan niks kopen of verkopen zullen wel rokende servers hebben.
zie ook de zieke volume....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8j6crVnoYEnVkDqCuI5S0xJXXLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HiX7RzwOsiGmzfPmIwf86Fiv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 01:07
Wel bijzonder hoe iedereen op de trein stapt nu die al vertrokken is.

Ik ken wel een paar die zijn ingestapt op AMC op 2.25, maar die hebben rond de 10 al wel flink wat winst gerealizeerd. Boven de 10 is het echt gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Tominatie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Bro, $GME is echt insane! 8)7
$1000 soon, hodl! oOo
Komen nu al die crypto gokkers dit topic vervuilen? :+ Moest even twee kijken in welk topic ik zat. :P

Beetje jammer alleen dat ik niet weer in kan stappen, Revolut verdomt het domweg. Ook loopt de koers achter totdat je op buy knopje drukt en de actuele prijs voor je snuffert krijgt. |:(

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
Hoe kan ik mijn aandelen via degiro nu verkopen dan? Geen market beschikbaar, stoplimit geeft technische fout..

[ Voor 3% gewijzigd door MagniArtistique op 27-01-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 19:21
Als je live data wil volgen is DeGiro portefeuille niet bepaald gunstig met een 15 min achterstand. Nadat mijn order gevuld werd stond ik van 0 naar -300. Panic :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Crypts schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Komen nu al die crypto gokkers dit topic vervuilen? :+ Moest even twee kijken in welk topic ik zat. :P
Haha ja, sorry luitjes. Ik ga weer terug mijn crypto waas topic om daar moon,hodl en lambo te schreeuwen.
Vergeet niet boomers. $GME NAAR $1000!! HODLLL, RENTENIEREN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
MagniArtistique schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:13:
Hoe kan ik mijn aandelen via degiro nu verkopen dan? Geen market beschikbaar, stoploss geeft technische fout..
Market order is als het goed is wel beschikbaar op het moment dat er geen hold is.
De Amerikaanse beurs doet automatisch een hold voor 5 minuten als een aandeel meer dan 5% afwijkt van de gemiddelde dagprijs.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:15

Tuxie

En WeL nU!

Nouja, ik vind het topic splitsen in b.v. 'daytraden' en 'beleggen' prima voor de hand liggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 01:07
Kyumia schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:13:
Als je live data wil volgen is DeGiro portefeuille niet bepaald gunstig met een 15 min achterstand. Nadat mijn order gevuld werd stond ik van 0 naar -300. Panic :'(
Bij IB moet je je aanmelden voor market data. Is meestal zo'n 1.50 per maand/markt. Zonder dat kan je beter geen aandelen kopen tenzij het een long hold is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Kleine update, kopen en verkopen werkt wel weer via degiro app en dan komt die ook in je webbrowser naar voren :-)

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat enkel deze hype een eigen topic waardig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Kyumia schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:13:
Ah, is dit de verklaring dat ik - na aankoop - direct 200 euro in de min stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
Dan Stark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Bij IB moet je je aanmelden voor market data. Is meestal zo'n 1.50 per maand/markt. Zonder dat kan je beter geen aandelen kopen tenzij het een long hold is.
Mijn account is in de maak op moment bij IB. Enig idee hoe lang een banktransfer duurt? Is dat instant of (net zoals bij Flatex (DU)) een dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Tuxie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:14:
Nouja, ik vind het topic splitsen in b.v. 'daytraden' en 'beleggen' prima voor de hand liggen.....
Dit is geen daytraden meer tho, dit zou ik eerder WSB achtige praktijken willen noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Dan Stark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Bij degiro onder opties > real-time koersen.
Maar de NSE zit daar niet tussen...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
DeGiro gaat nog steeds niet lekker. Heb mijn zojuist verkochte aandelen nog steeds in mijn portefeuille staan, terwijl ik van de opbrengst al wat anders heb gekocht en deze staan ook in mijn portefeuille...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyumia
seadogg schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Ah, is dit de verklaring dat ik - na aankoop - direct 200 euro in de min stond?
Ja, AMC staat nog op 11$ bij DEGIRO. Ik heb schermen van externe websites ernaast met live koers, zoals Yahoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:37
Is er bij meerdere mensen Flatex niet bereikbaar? Ik kan niet inloggen en het klantenservice nummer is niet bereikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:04
Dan Stark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:12:
Wel bijzonder hoe iedereen op de trein stapt nu die al vertrokken is.

Ik ken wel een paar die zijn ingestapt op AMC op 2.25, maar die hebben rond de 10 al wel flink wat winst gerealizeerd. Boven de 10 is het echt gokken.
Ja hoor, op 2,25 kopen en houden in de hoop dat iemand anders er meer voor zou willen betalen was een uiterst verstandige en goed doordachte aankoop.
Maar nu op 10 instappen met dezelfde gedachte - hopen dat iemand anders er meer voor wil betalen - is een gok :+

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Tominatie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Haha ja, sorry luitjes. Ik ga weer terug mijn crypto waas topic om daar moon,hodl en lambo te schreeuwen.
Vergeet niet boomers. $GME NAAR $1000!! HODLLL, RENTENIEREN!!
Jamaar jamaar jamaar daar mogen we het van ome Taro niet over GME en andere stonkies hebben. ;(

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
coelho schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:18:
DeGiro gaat nog steeds niet lekker. Heb mijn zojuist verkochte aandelen nog steeds in mijn portefeuille staan, terwijl ik van de opbrengst al wat anders heb gekocht en deze staan ook in mijn portefeuille...
Hier hetzelfde, heb onderin nu ook een 'geldmarkt' positie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

coelho schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:18:
Gratis geld broeder rij mee in je raket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Kyumia schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Ja, AMC staat nog op 11$ bij DEGIRO. Ik heb schermen van externe websites ernaast met live koers, zoals Yahoo.
Voor 5 euro pm heb je de live koers. Imho worth it vooral nu.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Paar dagen flink veel uitval van traders, paar keer de handel platleggen en dan krijgt de horde er vanzelf genoeg van / gaan ze weer wat anders doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Crypts schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:19:
[...]

Jamaar jamaar jamaar daar mogen we het van ome Taro niet over GME en andere stonkies hebben. ;(
Ja idd, echt zonde dat het nu niet meer mag. Vroeger kon je 't over alles hebben. Achja :+
Misschien komt er nog wel een daytrade topic waar iedereen lekker mag lullen wat'ie wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MagniArtistique
Mooi, heb mijn 1000 inleg eruit gehaald en de rest is speelgeld.
Kijken hoe ver die gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
SgtElPotato schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:19:
[...]

Voor 5 euro pm heb je de live koers. Imho worth it vooral nu.
Ik neem aan dat Amerikaanse aandelen onder Nasdaq vallen? Zie NYSE er namelijk niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Yahoo finance meldt $266 voor GME en deGiro $293 :F

[ Voor 8% gewijzigd door DutchManticore op 27-01-2021 16:24 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Flatex gaat nog steeds niet lekker.
Mijn aandelen AMC ook niet hahaha, maar ja dat had ik kunnen verwachten. Hopelijk gaat het iets omhoog zodat ik niet met heel veel verlies hoef te kopen.

Wel overduidelijk dat die markten kunstmatig plat worden gelegd, DDOS of iets in die richting. Die funds verklaren natuurlijk ook de oorlog nu.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:06
DutchManticore schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:23:
Yahoo finance meldt $266 voor GME en deGiro $293 :F
Ik zou in dit geval Tradingview gebruiken, die zijn veel accurater dan een broker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
ChefRopes schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:25:
[...]

Ik zou in dit geval Tradingview gebruiken, die zijn veel accurater dan een broker.
Binck doet het hier toch anders best goed met koersdata van NYSE (CBOE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

RocketKoen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Bij degiro onder opties > real-time koersen.
Maar de NSE zit daar niet tussen...
op je portefeuille kun je aan het eind zien of de specifieke markt waar je onder valt realtime is of een vertraging heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:24
MagniArtistique schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:20:
Mooi, heb mijn 1000 inleg eruit gehaald en de rest is speelgeld.
Kijken hoe ver die gaat.
Afhankelijk van hoeveel de totale waarde die je er nu in hebt, waarom niet 2000 er uit trekken om zo 100% rendement te pakken en dan verder kijken waar het schip strand? Nu speel je in het slechtste geval break even.
Lijkt me ook zonde van de moeite en het risico die je er in hebt gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Of haal je geld uit die gokkast en stop het in iets waar je zelf echt vertrouwen in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Laatst online: 04-07 20:45
Op Wallstreetbets wordt ook geklaagd dat apps down zijn. Waaronder TD Ameritrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
CuBras schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:18:
Is er bij meerdere mensen Flatex niet bereikbaar? Ik kan niet inloggen en het klantenservice nummer is niet bereikbaar.
Hetzelfde hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
AMC weer aan het stijgen, iets te vroeg gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selemene
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-01-2021
Is het iemand gelukt om een stoploss order te maken op DEGIRO, werkt al een tijdje niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
De rust lijkt weer beetje te zijn teruggekeerd, AMC in een "rustige" stijgende lijn, GME blijft rond 100% dagwinst hangen, dus redelijk kalm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Supreme_One schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:35:
AMC weer aan het stijgen, iets te vroeg gekocht
Dat zal je altijd zien.. wees blij met het geld in je zak want voor hetzelfde geld is het over 15 minuten weer naar $12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:28
seadogg schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:56:
Is het misschien een idee om een slowchattopic te starten of eventueel een sub als "WSB / schoolpleinbets"?
Goed idee. Ook een "Beleggen in Tesla" zou een nuttig topic zijn wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
agravain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Afhankelijk van hoeveel de totale waarde die je er nu in hebt, waarom niet 2000 er uit trekken om zo 100% rendement te pakken en dan verder kijken waar het schip strand? Nu speel je in het slechtste geval break even.
Lijkt me ook zonde van de moeite en het risico die je er in hebt gestoken.
100% is ongeveer de winst ;) dan heb ik er niks in zitten. Voornemen is om morgen te verkopen gezien vrijdag de shorts verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leaguer
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
MagniArtistique schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:37:
[...]

100% is ongeveer de winst ;) dan heb ik er niks in zitten. Voornemen is om morgen te verkopen gezien vrijdag de shorts verlopen.
Dat klinkt tegenstrijdig, want die zouden juist tot verdere prijsopstuwing moeten leiden?

Verlopen die shorts eigenlijk op een bepaald tijdstip vrijdag? Of worden die allemaal afgehandeld bij opening (of juist sluiting) van de markt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Pistachenootje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Goed idee. Ook een "Beleggen in Tesla" zou een nuttig topic zijn wat mij betreft.
Naja, welke subs er komen maakt mij (en waarschijnlijk een hoop andere) niet uit. Als dit topic maar een beetje schoon blijft.

Het is nu alleen maar MOON schreeuwen en ATH hier en nieuwe ATH daar..
voordat het over WSB ging was het een heel prima, informatief topic. Nu begint het iets teveel te wijken helaas.

(en ja, ik zelf heb ook 2 postst gewijd aan GME / BB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Kyumia schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:22:
[...]

Ik neem aan dat Amerikaanse aandelen onder Nasdaq vallen? Zie NYSE er namelijk niet tussen staan.
NSY volgens mij niet. Ik heb alleen NDQ geactiveerd en NSY is nog steeds vertraagd.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Express, AMC, Gamestop.

Ik sta 3x double-digit winsten alweer vandaag. Dit wordt een klapper van monsterlijke proporties. Hier gaan eerst shorters kapot EN daarna de families die als laatste zijn ingestapt volgens thebiggerfool theorie. De bedragen zijn monsterlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QA123
seadogg schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Naja, welke subs er komen maakt mij (en waarschijnlijk een hoop andere) niet uit. Als dit topic maar een beetje schoon blijft.

Het is nu alleen maar MOON schreeuwen en ATH hier en nieuwe ATH daar..
voordat het over WSB ging was het een heel prima, informatief topic. Nu begint het iets teveel te wijken helaas.

(en ja, ik zelf heb ook 2 postst gewijd aan GME / BB)
Komt deels omdat ze in de crypto slowchat nu strenger zijn geworden. Daar was het ook beetje WSB aan het worden laatste dagen, dus die zijn nu verhuist naar dit topic. Maar als er een ander topic komt waarin we volledig kunnen opgaan in de WSB mania, dan verhuis ik weer mee die kant op. Mijn ETF vragen stel ik dan wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Komt deels omdat ze in de crypto slowchat nu strenger zijn geworden. Daar was het ook beetje WSB aan het worden laatste dagen, dus die zijn nu verhuist naar dit topic. Maar als er een ander topic komt waarin we volledig kunnen opgaan in de WSB mania, dan verhuis ik weer mee die kant op. Mijn ETF vragen stel ik dan wel hier.
Waarom niet naar https://www.reddit.com/r/BeurspleinBets/

Beter zoeken we even een Chief Meme Officer voor tweakers om een plein te openen.

[ Voor 7% gewijzigd door Odeklontje op 27-01-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Iets meer toekomstgericht dan.
Over een week (of twee) zal de meeste storm wel weer zijn gaan liggen. En hoewel het nu nog speculeren is hoe het afloopt ben ik heel benieuwd of dit nog 'lange termijn' effecten gaat hebben op de markt. Wordt het 'aanvallen' van shortsellers nu een nieuwe sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Blijft toch gek dat we in een slowchat ineens niet meer over stonks mochten hebben... Bier, tieten en toeters mag wel maar stonks niet. Ik zit ook liever daar dan hier maar goed, we kunnen er weinig aan doen... :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Het lijkt mij niet dat de shortsellers zich zo gaan laten bespelen. Ze zullen in de toekomst waarschijnlijk gaan voorkomen dat aandelen teveel geshort gaan worden. Wat mij betreft is de community/ “Robinhood” achtige aanpak juist positief voor de beurs op lange termijn. Lang leve het internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18:25
DeGiro is down for maintenance :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:23
Yahoo finance down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-08 21:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Tehh schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:44:
Iets meer toekomstgericht dan.
Over een week (of twee) zal de meeste storm wel weer zijn gaan liggen. En hoewel het nu nog speculeren is hoe het afloopt ben ik heel benieuwd of dit nog 'lange termijn' effecten gaat hebben op de markt. Wordt het 'aanvallen' van shortsellers nu een nieuwe sport?
Ga eerder uit van dag of 2... als je iets doet, doe het kort en snel.

Vrijdag lopen de opties af (einde van de maand enzo) en daar is nu overal de focus op; hoe hoger de prijs, hoe meer er verplicht moet worden gekocht ivm uitvoering tegen naakte opties.
Daarom was de 100/150/200 bij gamestop zo'n mijlpaal. ALLE opties ITM is een gigantische berg risico voor marketmakers en banken, die zodoende zich bij de koopmeute aansluiten omdat ze risico's gaan afdekken.

Waarschijnlijk leidt dat ook deels tot de bizarre prijsstijging nu overnight. Andere partijen die deels geforceerd mee MOETEN doen ipv WILLEn doen na het praktisch failissement van Melvin Capital.

Na vrijdag heeft iedereen weer een maand de tijd wat betreft doorrollen en (ver)kopen van posities om zich te positioneren tot de volgende mijlpaal. Ik zie deze wilde meute niet dat geduld opbrengen.

[ Voor 18% gewijzigd door Xanaroth op 27-01-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Ik kon net 10 minuten lang ingelogd zijn... na een uur eindelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 02:09
rr7r schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:49:
[...]

Ik kon net 10 minuten lang ingelogd zijn... na een uur eindelijk..
Net 26 aandelen GME verkocht via de Giro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraakmand
Bij mij niet vreemd genoeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheStan
TheStan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Net 26 aandelen GME verkocht via de Giro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLaX9iPY-Bd-eLpWh6O6PCjqU5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iiUtJ2r0UaP9zxBzaXxcZB7W.png?f=fotoalbum_large

60x GME aanhouden nu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:27
Haha, heb het juist weer verkocht voor die prijs. Zo'n 80% winst gepakt in twee dagen, kan een paar maanden vrij nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
$SPCE de volgende??

Ik zat daar al (10 stuks maar) long... staat ook hoog op https://www.highshortinterest.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheStan
Orangelights23 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Haha, heb het juist weer verkocht voor die prijs. Zo'n 80% winst gepakt in twee dagen, kan een paar maanden vrij nemen :)
Lekker, gefeliciteerd!

Ben maandag ingestapt met 7k <> 86 aandelen. Benieuwd hoe lang ik kan vasthouden haha

[ Voor 3% gewijzigd door TheStan op 27-01-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selemene
Jeetje man, ga je t door het weekend aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStan
Selemene schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:56:
[...]

Jeetje man, ga je t door het weekend aanhouden?
Ligt er aan hoe ik slaap haha, ik wilde vasthouden tot vrijdag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QA123
ik moet eigenlijk werken, maar kan mijn ogen niet afhouden van deze trainwreck in slowmotion.... is toch wat, GME die 5% boven opening staat, wat een spanning.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraakmand
Chamath de Pumper zo op tv

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47
TheStan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selemene
TheStan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Jah ik denk er zelf ook aan om vrijdag te verkopen, maar dan je hoor je sommige praten over maandag en dan begin je wel te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStan
Selemene schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Jah ik denk er zelf ook aan om vrijdag te verkopen, maar dan je hoor je sommige praten over maandag en dan begin je wel te twijfelen.
Wat zijn je posities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18:25
Hoe laat Nederlandse tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selemene
Alleen GME, zo'n event gebeurd niet nog eens dacht ik, dus erin gestapt. Wel redelijk spannend hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
rr7r schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:56:
$SPCE de volgende??

Ik zat daar al (10 stuks maar) long... staat ook hoog op https://www.highshortinterest.com/
Dat is dus de reden dat die zo fel stijgt. Lijkt wel of iedereen plots massaal aandelen begint te kopen van aandelen met hoog short % om met de 'suits' failliet te laten gaan >:)

Steam: Grim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheStan
jelmuur schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:02:
[...]

9.20 PST @ CNBC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraakmand
jelmuur schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:02:
[...]

18:20 op CNBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStan
Selemene schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:02:
[...]

Alleen GME, zo'n event gebeurd niet nog eens dacht ik, dus erin gestapt. Wel redelijk spannend hahaha
Hoeveel posities heb je? Het is enorm spannend haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Selemene
TheStan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:04:
[...]

Hoeveel posities heb je? Het is enorm spannend haha
Niet zoveel als jou ahaha, 1.5K ongv van 7 shares. Ben wel benieuwd wanneer de bubbel popt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
Ik heb net 3 van de 4 GME verkocht rond 300.
Vind het wel mooi zo, ik moet studeren en ik kan alleen maar naar het grafiekje kijken....

Een aangehouden voor als het nog echt de lucht in gaat en verliezen is ook niet erg. Kocht die op 66 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Waar kan je een livestream bekijken van CNBC? Ik weet dat het achter een paywall staat op hun eigen site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Kan iemand me uitleggen hoe het zit wat er nou precies gebeurd als die termijn van de short opties verloopt? Ik dacht namelijk dat ze op dat moment het aandeel moesten kopen en dat door het geringe aanbod de prijs als een gek stijgt. Maar hebben ze dat aandeel vervolgens niet in bezit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheStan
Qunix schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:09:
Waar kan je een livestream bekijken van CNBC? Ik weet dat het achter een paywall staat op hun eigen site.
https://www.livenewsnow.com/american/cnbc-america.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Malt007 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:09:
Kan iemand me uitleggen hoe het zit wat er nou precies gebeurd als die termijn van de short opties verloopt? Ik dacht namelijk dat ze op dat moment het aandeel moesten kopen en dat door het geringe aanbod de prijs als een gek stijgt. Maar hebben ze dat aandeel vervolgens niet in bezit?
Je haalt short en opties door elkaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
rr7r schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:56:
$SPCE de volgende??

Ook 10 binnengehaald @ $53. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Kan iemand me uitleggen waar jullie mee bezig zijn want eerlijk gezegd begrijp ik er weinig van. Voor mij is het vooral ter lering en vermaak want dit past waarschijnlijk niet in mijn LT strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
https://finance.yahoo.com/quote/EXPR?p=EXPR

Werd ook tijdje terug wsb gemeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online

Market cap. 26 miljard USD :o GME

[ Voor 25% gewijzigd door Odeklontje op 27-01-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afas schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:14:
Kan iemand me uitleggen waar jullie mee bezig zijn want eerlijk gezegd begrijp ik er weinig van. Voor mij is het vooral ter lering en vermaak want dit past waarschijnlijk niet in mijn LT strategie.
Wat hele grote jongens op Wall Street zitten short in GME. Via Reddit wordt GME zodanig omhoog gepumped dat de grote jongens miljarden aan het verliezen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
is het heel slecht dat ik nu beetje winst hebt gepakt op AMC? De hetze tegen AMC op WSB begint best sterk te worden. Ja, ik weet het, sentiment op WSB gebruiken voor je trade beslissingen....

Even voor de helft uit AMC gestapt, nog voldoende achter gelaten om mee te juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStan
Wie zit er hier in BB? Mogelijke winst uit GME wil ik investeren in BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Op 8 aandeeltjes GME 2k winst gepakt. Vind het goed zo. Ben benieuwd wat het nog gaat doen deze week.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• QA123
Afas schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:14:
GME is momenteel een soort rare casino. Je loopt binnen, hoe langer je binnen blijft, hoe meer geld je krijgt. Echter degene die het laatste de casino verlaat, verliest alles. En dit alles wordt betaald door grote greedy hedgefunds

Dit klopt toch ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QA123
TheStan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:19:
gister ingestapt op 19,5. Deze lijkt nog het meest positieve sentiment te krijgen naast GME.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
TheStan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:19:
Vanochtend op 18,5 ingestapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStan
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:20:
[...]

gister ingestapt op 19,5. Deze lijkt nog het meest positieve sentiment te krijgen naast GME.
Klopt, dat gevoel heb ik ook. Gister ingestapt op 18,13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Iemand weleens gehad dat het geld bij verkoop niet in de vrije ruimte komt maar in 'geldmarktfondsen'?

De verkochte aandelen staan nog steeds in de portefeuille ook, maar wel bevestigingsmail gehad.

Gaat om de giro trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Malt007 op 27-01-2021 17:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:21
De giro accountje maar afgestoft, wat vragen ingevuld en wat geld op BB en Nokia gegooid, we zien wel waar het schip strandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selemene
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:19:
[...]

GME is momenteel een soort rare casino. Je loopt binnen, hoe langer je binnen blijft, hoe meer geld je krijgt. Echter degene die het laatste de casino verlaat, verliest alles. En dit alles wordt betaald door grote greedy hedgefunds

Dit klopt toch ongeveer?
Zover ik heb gelezen ja, als de bubbel popt, dan gaat t flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
Selemene schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:27:
[...]

Zover ik heb gelezen ja, als de bubbel popt, dan gaat t flink.
ik vraag mij af in hoeverre het waarschijnlijk is dat de big dipper in de aftermarket plaats vind, dan kunnen veel mensen niet uitstappen.... je zag de aftermarket van gister/vandaag compleet krankjorum gaan. Maar als ik het goed heb, zijn de swings in de aftermarket weinig zeggend door de lage volumes.

zou het verstandig zijn over te stappen naar een broker waar je afterhours kan traden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:31:
[...]

ik vraag mij af in hoeverre het waarschijnlijk is dat de big dipper in de aftermarket plaats vind, dan kunnen veel mensen niet uitstappen.... je zag de aftermarket van gister/vandaag compleet krankjorum gaan. Maar als ik het goed heb, zijn de swings in de aftermarket weinig zeggend door de lage volumes.

zou het verstandig zijn over te stappen naar een broker waar je afterhours kan traden?
Je kan ook op de europese markten traden ipv de us, volgens mij kan dat bij gamestop ook.
Pagina: 1 ... 62 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.