Waar zie je dat?QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:05:
[...]
Bij AMC is de run nu gaande, overnight +130%.
Ze hadden gewoon meteen in het begin voor elke 100 shorts 2 OTM calls moeten kopen. Hadden ze het probleem naar de optie market makers gegooid. Maarja..QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Als ik hedgefund manager was, dan zou ik voor komende dagen even alles aan doen om niet de meute tegen me te krijgen. Vooral als de meute steeds meer munitie krijgt.
https://www.marketwatch.c...stock/AMC?mod=over_search
Inmiddels dalen de aftermarkets van de memestocks een beetje
gewoon googlen op GME, dan zie je de koers en grafiek. in kleine letters staat dan ook de premarket prijs. Je kan verder googlen voor meer real time data, maar dat is momenteel niet echt nodig.
Ik zou ze nog even aanhouden (of een deel). Na vrijdag gaan alle mensen die nu flink gecasht hebben een ander paard zoeken om op te wedden. Dat is BB en AMC..Larmoth schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:15:
hmm, mss bij AMC ff ook 20% winst nemen net zoals ik bij GMA heb gedaan.
Spannende tijden. Gokken van het ergste soort maar wel heel grappig allemaal
Ik snap waar men de percentages kan zien op sites en dergelijke, maar ik bedoelde dat zo'n hoog percentage ik niet zag. Blijkbaar zag ik nog ±10% in aftermarket en na een refresh kreeg ik weer goede data (Webull liep vast).
Ok, ik had een hele rij buy orders staan voor BTC en ETH nadat ik mij pf heb verkocht net na de piek. In de laatste week was ik rustig aan het terugkopen, maar heb nu een klein deel van de buy orders geannuleerd en het geld naar mijn beleggers rekening gestuurd. Crypto investering was al een zeer risicovolle investering, dus dit overhevelen naar een AMC verandert niet veel in mijn risico exposure.
Althans dit is de redenatie die ik mijzelf nu voorhoud om mijn FOMO te rechtvaardigen..
Althans dit is de redenatie die ik mijzelf nu voorhoud om mijn FOMO te rechtvaardigen..
Trouwens, de grote volgende vraag is, wanneer komt de Hollywood verfilming uit van het geheel? Ik zie een prachtige script waarvan het einde nog niet is geschreven. Dat er een spectaculair einde volgt, dat is zeker. Winnen de baddies of de goodies. En zijn wij de baddies of de goodies eigenlijk?
Boeien, als we maar de richies zijn.QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:27:
Trouwens, de grote volgende vraag is, wanneer komt de Hollywood verfilming uit van het geheel? Ik zie een prachtige script waarvan het einde nog niet is geschreven. Dat er een spectaculair einde volgt, dat is zeker. Winnen de baddies of de goodies. En zijn wij de baddies of de goodies eigenlijk?
DJTimo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:36:
[...]
Kan niet als particulier.(meedoen aan deze IPO dan, een week wachten lukt uiteraard prima)
/f/image/lFiEKbiiexceUK2zre0gEw9d.png?f=fotoalbum_large)
Vanochtend op RTLZ. Er is 2,8 miljard opgehaald @ €16 per aandeel. Niet een hele chique grafiek van Durk maar dat ene kleine rode stipje rechtsonder is dus InPost. In een oogopslag lijkt Inpost met deze IPO wel groter dan PostNL en Royal Mail samen. Wellicht dat InPost ooit een aandeel gaat nemen in een van deze twee om de concurrentie aan te gaan met Deutsche Post. Maar om meteen te kopen op de dag van de IPO?
Soms heb ik twijfelmomenten: ik heb een paar maanden geleden 50 aandelen urw gekocht voor een aankoopprijs van net boven de 40. Koers is nu tegen de 69 aan dus kan stevige winst pakken. Mijn overall strategie is vooral wereldwijde trackers opbouwen met een kleiner deel losse aandelen. Ik kan niets doen of ik kan urw verkopen en dit geld investeren in een tracker. Ik weet ook niet zo goed wat ik van urw tegen een koers van bijna 70 vind, bij 40 was het een stuk makkelijker keuze om aan te kopen.
https://www.cnbc.com/2021...ort-position-tuesday.html
$GME
[ Voor 7% gewijzigd door rr7r op 27-01-2021 12:43 ]
Mooi, nu is de GME gekte ook klaar. Hopelijk. Waarschijnlijk niet
Ik acht de kans bijzonder klein dat dat waar is en dat Melvin Capital zichzelf zo probeert te beschermen.
Staan nog steeds 104% short. Niets aan de hand.
Dat zien we binnen uren vanzelf. Dergelijke posities zijn gewoon openbaar, en zou ook de 140% short ratio omlaag moeten brengen.tomtom901 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:45:
[...]
Ik acht de kans bijzonder klein dat dat waar is en dat Melvin Capital zichzelf zo probeert te beschermen.
Dit was echter wel al speculatie gister avond, aangezien er pieken waren op hetzelfde moment bij meerdere Melvin Capital aandelen; verwachting was massaal posities sluiten om geld op te halen om GME te kúnnen sluiten.
Zo lijkt het erop dat Blackrock voor pakweg $195/stuk >2mil aandelen heeft verkocht onderhands aan 1 partij afgelopen nacht. Met een $150 sluiting is dat geen prijsniveau waar je vrijwillig over onderhandeld hebt, maar waar gewoon je broker de stekker eruit heeft getrokken en gevalletje is van 'bestens'.
Heeft dus iemand 75-100% loss YTD (!!!) te pakken voor niet uitstappen rond $20 en de MSFT-deal anouncement, terwijl je vanaf $4 toen al dik in het rood zat. Het is nog gissen voor velen, maar lijkt erop dat (excl de 2.75b lening/lifeline) Melvin 100% van hun totale waarde zouden hebben verloren en potentieel dus geforceerd gesloten ipv vrijwillig...
Dat is hoe dan ook een aardige career ending move. Kan me niet voorstellen dat je al klant daar hier gelukkig van wordt en de hele wereld zal dit voorval nog jaren onthouden net als de VW squeeze.
Let wel, die blackrock deal is waarschijnlijk Melvin, en daarmee 1 partij, toch dik 30% premium over de slotkoers. Er staat met wegvallen van Melvin nog altijd >100% shorts open...
Wie is de volgende die bij een partij als Blackrock komt vragen of er toevallig een paar miljoen shares beschikbaar gemaakt kunnen worden, per direct at premium....
[ Voor 73% gewijzigd door Xanaroth op 27-01-2021 13:20 ]
Gezien de discussie hier, kun je het beste nog even wachten op dat WSB wat vastgoed aandelen gaat oppakken, zoals URWAfas schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:36:
Soms heb ik twijfelmomenten: ik heb een paar maanden geleden 50 aandelen urw gekocht voor een aankoopprijs van net boven de 40. Koers is nu tegen de 69 aan dus kan stevige winst pakken. Mijn overall strategie is vooral wereldwijde trackers opbouwen met een kleiner deel losse aandelen. Ik kan niets doen of ik kan urw verkopen en dit geld investeren in een tracker. Ik weet ook niet zo goed wat ik van urw tegen een koers van bijna 70 vind, bij 40 was het een stuk makkelijker keuze om aan te kopen.
Zitten namelijk genoeg short-partijen in die ze nog even te pakken kunnen nemen.
Ik houd ze in iedergeval gewoon aan want er is op dit moment toch niet een goed alternatief voor en qua intrinsieke waarde is er nog aardig wat te halen.
Daarnaast als je bij de juiste broker zit kun je dankzij securities lending nog een leuke '' rente '' vangen op je vastgoed aandelen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik lees her en der klachten over etoro. Verschil van prijs met name nu met GME. Iemand ervaring?
Ik heb er ook nog een zakje geld op. Als het niet in de haak is haal ik het er liever af.
Ik heb er ook nog een zakje geld op. Als het niet in de haak is haal ik het er liever af.
Het is wel echt popcorn materiaal als je kijkt naar GME. Leuk om naar te kijken, maar als ik er in zou zitten dan zou ik er ook veel te veel mee bezig zijn deze dagen (tot hoe lang het dan ook duurt). Om maar een opmerking te quoten uit https://www.reddit.com/r/...opponent_enters_the_ring/
* Qwerty-273 kijkt naar zijn "saaie" ETFsYou need to decide your own exit. Only you know how much $ you're playing with, how much you're willing to lose, how important the $ is to you, etc. Minimize your regret, don't maximize your profits. If you are thinking about taking profits this week, spread out your sells so you don't kick yourself over timing things poorly.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ja de FOMO-waardes stijgen flink. Als ik dan ook kijk naar mijn defensieve dividendportefeuille, daar vind ik 4-5% al spannend..Qwerty-273 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:07:
Het is wel echt popcorn materiaal als je kijkt naar GME. Leuk om naar te kijken, maar als ik er in zou zitten dan zou ik er ook veel te veel mee bezig zijn deze dagen (tot hoe lang het dan ook duurt). Om maar een opmerking te quoten uit https://www.reddit.com/r/...opponent_enters_the_ring/
[...]
* Qwerty-273 kijkt naar zijn "saaie" ETFs
Nu gewoon rustig blijven, liefhebbers van gokjes kunnen instappen. Kan heel goed gaan, kan heel hard naar beneden gaan.
Zelf accepteer ik dat ik deze ritten niet meepak. Maar ik slaap ook gewoon prima wanneer de markten een keer goed kelderen (en investeer dan liever)
“If investing is entertaining, if you're having fun, you're probably not making any money. Good investing is boring.”
Ik acht de kans vrij groot dat er regels zijn dat je als asset manager geen onware uitlatingen mag doen over of je een short positie geclosed hebt of niet. Plotkin voelt zich vast kut maar als hij de SEC op z'n dak krijgt gaat hij zich nog kutter voelen. Ergo Melvin zal wel out zijn.tomtom901 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:45:
[...]
Pre-market is GME van +130% gedaald naar 'slechts' +30 à +60%. Maar we gaan het zien.
Dit is een belangrijke les die veel jonge investeerders nog moeten meemaken. Je rust is ook erg belangrijk. Een vriend van me is constant aan het daytraden, toen heb ik even sp500 er naast gelegd en zagen we dat hij meer winst zou hebben met veel minder gezeik.tuinïnen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:12:
[...]
Ja de FOMO-waardes stijgen flink. Als ik dan ook kijk naar mijn defensieve dividendportefeuille, daar vind ik 4-5% al spannend..
Nu gewoon rustig blijven, liefhebbers van gokjes kunnen instappen. Kan heel goed gaan, kan heel hard naar beneden gaan.
Zelf accepteer ik dat ik deze ritten niet meepak. Maar ik slaap ook gewoon prima wanneer de markten een keer goed kelderen (en investeer dan liever)
De periodes dat ik snachts mn portfolio ging checken waren echt kut.
Is die rust daarin krijgen ook niet aan te leren dan?bikabob schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:37:
[...]
Dit is een belangrijke les die veel jonge investeerders nog moeten meemaken. Je rust is ook erg belangrijk. Een vriend van me is constant aan het daytraden, toen heb ik even sp500 er naast gelegd en zagen we dat hij meer winst zou hebben met veel minder gezeik.
De periodes dat ik snachts mn portfolio ging checken waren echt kut.
Nadeel van passief beleggen is dat je niets leert.
[ Voor 4% gewijzigd door rr7r op 27-01-2021 13:39 ]
Die rust komt als je niet 99% van je kapitaal in die stuff steektrr7r schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:39:
[...]
Is die rust daarin krijgen ook niet aan te leren dan?
Nu zelfs op NOS: "Beurskoersgekte losgebroken rond videogame-winkel GameStop".
Het voordeel van passief beleggen is dat je zorgeloos rendement behaalt terwijl je leert.rr7r schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:39:
[...]
Nadeel van passief beleggen is dat je niets leert.
Reddit servers worden belaagd. I wonder why
Reddit heeft WSB op NSFW gezet! De aanval is begonnen.MagniArtistique schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:01:
Reddit servers worden belaagd. I wonder why
Ach, als je Bitcoin vergelijkt met Gamestop, lijkt Gamestop me waardevoller. Ze zijn een organisatie, met activiteiten en spullen. Misschien wordt Gamestop wel een long-term store of value
Ik wil aandelen kopen in een Amerikaans bedrijf maar de beurzen zijn daar gesloten, toch verandert de koers continu. Hoe kan ik daarin meegaan? Normale aandelen komen gewoon in de wachtlijst te staan totdat de beurs weer opengaat.
Edit: Al 20% gestegen sinds ik t wilde kopen
Edit: Al 20% gestegen sinds ik t wilde kopen

[ Voor 10% gewijzigd door Kyumia op 27-01-2021 14:04 ]
Distributed Denial of Shorters
AMC op 17 al, niet normaal. BB blijft achter.
En Alfen loopt ondertussen wel weer een stukje leeg, ondanks 'goed' nieuws vandaag. Beetje jammer
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
$PLUG ook.sjorremans schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:08:
En Alfen loopt ondertussen wel weer een stukje leeg, ondanks 'goed' nieuws vandaag. Beetje jammer
Welk nieuws doel je op? De aankomende promotie naar de Midkap?sjorremans schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:08:
Wel lichte FOMO hier. Bij 2.25 zag ik hem voorbij komen maar niet gekocht. Gister nog even naar gekeken toen ie onder de 4.5 ging, maar toch ook maar niet gekocht.Intelcore schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:05:
Irritant dat je niet tijdens die premarket kan kopen and particulier. Maar ga gewoon mee zometeen als de markt open gaat met earnings uit GME.Intelcore schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:05:
Alfen levert transformatorstations aan PerPetum EnergyTheDeuce schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:13:
[...]
Welk nieuws doel je op? De aankomende promotie naar de Midkap?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Express is ook lift-off, >100% nu. AMC >200%, GME lijkt ook >50% te houden.
Zo marktbreed dergelijke pre-market gains, dat ik me bijna afvraag of er shorters preventief posities aan het bijwerken zijn. Iets met dat x% aandelen of waarde short gaan leuk is, maar dat ze nu inzien dat ze ook naar de totale short positie in dat aandeel moeten kijken omdat ze zo uitgeknepen kunt worden.
Of hedgefondsen/billionaires bloed ruiken en stevig gas geven. Want als iemand capituleert en alle posities sluit (a la melvin) kun je op tig posities indirect winst pakken door 1 aandeel op te blazen, zit bijna business case achter. Melvin gaat, moet 20-30 posities bestens verkopen. Die stijgen allemaal iets, waardoor ook de shorters daar geraakt worden.
Doe dat bij meerdere aandelen, en als er meerdere fondsen omvallen komt er exponentieel meer druk te staan op het hele systeem aan margins/maintenance waardoor de zaak zichzelf kan versterken. Dan kunnen shorts die geforceerd sluiten andere shorts tot sluiten dwingen - niet per positie maar marktbreed.
Voelt echt als TheBigShort 2.0 (aka: TheBigLong) met wederom MichaelBurry in de hoofdrol.
'Maar BofA, jullie zijn toch niet short Gamestop? Nee, maar onze klanten wel. Die zijn elders ook short, waar wij wél Short zitten. Dus wanneer ze geforceerd sluiten, moeten wij niet alleen verlies pakken maar lopen onze posities OOK verlies op. Immers stijgen die wanneer we hun shorts geforceerd afbouwen'
'Dus hoeveel is jullie effectieve blootstelling aan shorts in de markt? 5-10-20%?' 'Nee, 600% via al die op-elkaar-terende constructies. Als er 1 gaat, niks aan de hand. Gaan er 2-3, wordt men onrustig. gaan er 10, dan kan de rest niet anders dan mee capituleren'.
Zoiets...
Zo marktbreed dergelijke pre-market gains, dat ik me bijna afvraag of er shorters preventief posities aan het bijwerken zijn. Iets met dat x% aandelen of waarde short gaan leuk is, maar dat ze nu inzien dat ze ook naar de totale short positie in dat aandeel moeten kijken omdat ze zo uitgeknepen kunt worden.
Of hedgefondsen/billionaires bloed ruiken en stevig gas geven. Want als iemand capituleert en alle posities sluit (a la melvin) kun je op tig posities indirect winst pakken door 1 aandeel op te blazen, zit bijna business case achter. Melvin gaat, moet 20-30 posities bestens verkopen. Die stijgen allemaal iets, waardoor ook de shorters daar geraakt worden.
Doe dat bij meerdere aandelen, en als er meerdere fondsen omvallen komt er exponentieel meer druk te staan op het hele systeem aan margins/maintenance waardoor de zaak zichzelf kan versterken. Dan kunnen shorts die geforceerd sluiten andere shorts tot sluiten dwingen - niet per positie maar marktbreed.
Voelt echt als TheBigShort 2.0 (aka: TheBigLong) met wederom MichaelBurry in de hoofdrol.
'Maar BofA, jullie zijn toch niet short Gamestop? Nee, maar onze klanten wel. Die zijn elders ook short, waar wij wél Short zitten. Dus wanneer ze geforceerd sluiten, moeten wij niet alleen verlies pakken maar lopen onze posities OOK verlies op. Immers stijgen die wanneer we hun shorts geforceerd afbouwen'
'Dus hoeveel is jullie effectieve blootstelling aan shorts in de markt? 5-10-20%?' 'Nee, 600% via al die op-elkaar-terende constructies. Als er 1 gaat, niks aan de hand. Gaan er 2-3, wordt men onrustig. gaan er 10, dan kan de rest niet anders dan mee capituleren'.
Zoiets...
[ Voor 72% gewijzigd door Xanaroth op 27-01-2021 14:25 ]
Voor de FOMO's is er ook merch.eamelink schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:02:
Ach, als je Bitcoin vergelijkt met Gamestop, lijkt Gamestop me waardevoller. Ze zijn een organisatie, met activiteiten en spullen. Misschien wordt Gamestop wel een long-term store of value

/f/image/stNsBRZ62VhL5IuDpxfm6G1F.png?f=fotoalbum_large)
Je zou daar toch C*O zijn en een bedrijf proberen te runnen. Dat lijkt me zo sneu. Enige uitzondering is als hun trade window open is en ze al hun aandelen eruit gooien.eamelink schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:02:
EXPR zit ook op +97% aftermarket..
Vraagje, ik heb hier al wat comments lang zien komen waar wordt gezegd dat en aandeel x% geshort is. Waar haal je die informatie vandaan? Is dat ergens bij je broker vermeld of moet je dat zelf uitrekenen? (Zo ja, welke waardes pak je daarvoor want er staat van alles en nogwat vermeld bij bedrijfsgegevens)
:fill(white):strip_exif()/f/image/VHqXsVKBbl0n01isMp4pM2ce.png?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Lanfear89 op 27-01-2021 14:25 ]
Heb deze onlangs gegoogled.Lanfear89 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:20:
Vraagje, ik heb hier al wat comments lang zien komen waar wordt gezegd dat en aandeel x% geshort is. Waar haal je die informatie vandaan? Is dat ergens bij je broker vermeld of moet je dat zelf uitrekenen? (Zo ja, welke waardes pak je daarvoor want er staat van alles en nogwat vermeld bij bedrijfsgegevens)
https://www.highshortinterest.com/
Even voor mijn idee, die premarket prijzen, waar zijn die nu precies op gebaseerd? Ik kan wel buy orders klaar zetten maar ja dat zal toch geen invloed op de prijs kunnen hebben? Want dan zou iedereen een belachelijke prijs kunnen invullen natuurlijk.Xanaroth schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:15:
Express is ook lift-off, >100% nu. AMC >200%, GME lijkt ook >50% te houden.
Of hedgefondsen/billionaires bloed ruiken en stevig gas geven. Want als iemand capituleert en alle posities sluit (a la melvin) kun je op tig posities indirect winst pakken door 1 aandeel op te blazen, zit bijna business case achter. Doe dat bij meerdere aandelen, en er komt exponentieel meer druk te staan op het hele systeem.
Op Trading212 kan ik in ieder geval geen limit order voor AMC zetten omdat de prijs te veel afwijkt van de sluitingsprijs gisteren. Dus maar geld naar Flatex gezet, maar dat duurt weer mega lang voordat het bruikbaar is, en het krediet gebruik ik liever niet.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
@Lanfear89 Voor NL posities kan je het hier vinden. Natuurlijke of rechtspersonen hebben een meldingsplicht bij de AFM: https://www.afm.nl/nl-nl/...tto-shortposities-actueel
Op IB heb ik toegang tot premarket en afterhours. Daar kan je dan gewoon handelen. Is alleen lager volume dan normaal. Volgens mij is de premarket prijs gewoon de laatst verhandelde prijs, maar dat kan ik mis hebben.Kuusj schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Even voor mijn idee, die premarket prijzen, waar zijn die nu precies op gebaseerd? Ik kan wel buy orders klaar zetten maar ja dat zal toch geen invloed op de prijs kunnen hebben? Want dan zou iedereen een belachelijke prijs kunnen invullen natuurlijk.
Op Trading212 kan ik in ieder geval geen limit order voor AMC zetten omdat de prijs te veel afwijkt van de sluitingsprijs gisteren. Dus maar geld naar Flatex gezet, maar dat duurt weer mega lang voordat het bruikbaar is, en het krediet gebruik ik liever niet.
En IB is?Dan Stark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:25:
[...]
Op IB heb ik toegang tot premarket en afterhours. Daar kan je dan gewoon handelen. Is alleen lager volume dan normaal. Volgens mij is de premarket prijs gewoon de laatst verhandelde prijs, maar dat kan ik mis hebben.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Er zijn 3 prijzen, even grof gezegd.Kuusj schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Even voor mijn idee, die premarket prijzen, waar zijn die nu precies op gebaseerd? Ik kan wel buy orders klaar zetten maar ja dat zal toch geen invloed op de prijs kunnen hebben? Want dan zou iedereen een belachelijke prijs kunnen invullen natuurlijk.
- Pre market/Post market prijs. Aandeel is alleen verhandelbaar op de meer professionele accounts/brokers, kom je als leek niet snel tussen. Die kunnen al 1-2 uur vooraf opening en 1-2 uur na sluiting toch doorgaan. Zodoende zijn de spreads daar groter en volumes lager.
De prijs verandert dus verder eigenlijk niet buiten dit pre/post market window, want dan is er geen handel.
- Actuele beursprijs elders. Zo is gamestop ook aan de duitse beurs verhandelbaar. Weliswaar veel minder liquide/volume, maar daardoor is er wel 24/7 een prijs beschikbaar en kunnen ze dus ook constant de verwachte prijs opgeven bij opening.
- Echte Openingsprijs. Er wordt een veilig gehouden op basis van kooporders, verkooporders en bestens om te kijken wat om klokslag 0900 de prijs is, en worden alle orders in 1x uitgevoerd die onder de prijs uitgevoerd moeten worden (bestens, kooporders boven openprijs, verkooporders onder openprijss, etc).
Dat is uiteindelijk de prijs waarop wij amateurtjes ook iets kunnen doen doen.
Deze openingsprijs zie je al 15-30min vooraf verschijnen en constant updaten, zodat je daar (indien nodig) op kunt inspelen.
[ Voor 18% gewijzigd door Xanaroth op 27-01-2021 14:33 ]
Ja ik had inmiddels door dat mijn huidige geen pre- en afterhours market ondersteund... Mooi lullig want het is nu 60% up vanaf toen ik het wilde kopenDan Stark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:25:
[...]
Op IB heb ik toegang tot premarket en afterhours. Daar kan je dan gewoon handelen. Is alleen lager volume dan normaal. Volgens mij is de premarket prijs gewoon de laatst verhandelde prijs, maar dat kan ik mis hebben.
Op Yahoo finance, al is die data niet altijd actueel omdat deze om de zoveel tijd wordt vrijgegeven.Lanfear89 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:20:
[Afbeelding]
Zucht...
Uiteraard las ik gisteravond laat dat AMC ook hype kreeg op WSB. Dus maar aan het kijken voor een korte gok positie, staat die op bijna +200% in de premarket. Bootje missen, fomoKyumia schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:32:
[...]
Ja ik had inmiddels door dat mijn huidige geen pre- en afterhours market ondersteund... Mooi lullig want het is nu 60% up vanaf toen ik het wilde kopen, ah well

Of gewoon in alle 3 een plukje nemen.. Doe straks zelf iets van 100-300 in alle 3. Er hoeft maar 1 van de 3 compleet idioot kaput over the top walhalla whatever te gaan vrijdag ivm options expiration en shortsellers en je pakt een leuke dubbel-digit winst.Santee schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:33:
[...]
Uiteraard las ik gisteravond laat dat AMC ook hype kreeg op WSB. Dus maar aan het kijken voor een korte gok positie, staat die op bijna +200% in de premarket. Bootje missen, fomo![]()
![]()
AMC staat op mijn lijst voor vandaag. Jij refereert aan BB en ??Xanaroth schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:35:
[...]
Of gewoon in alle 3 een plukje nemen.. Doe straks zelf iets van 100-300 in alle 3. Er hoeft maar 1 van de 3 compleet idioot kaput over the top walhalla whatever te gaan vrijdag ivm options expiration en shortsellers en je pakt een leuke dubbel-digit winst.
Ook mijn tactiek. Kleine plukjes in BB, NOK. Misschien nog een klein beetje in AMC en een klein beetje in Express.Xanaroth schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:35:
[...]
Of gewoon in alle 3 een plukje nemen.. Doe straks zelf iets van 100-300 in alle 3. Er hoeft maar 1 van de 3 compleet idioot kaput over the top walhalla whatever te gaan vrijdag ivm options expiration en shortsellers en je pakt een leuke dubbel-digit winst.
Gokken ten top, maar zie het een beetje als high risk/ high(er) reward.
Zolang je het met excess money doet prima toch.ooouid schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:38:
[...]
Ook mijn tactiek. Kleine plukjes in BB, NOK. Misschien nog een klein beetje in AMC en een klein beetje in Express.
Juist niet, we hebben volume nodig willen we die shorters pakken!MagniArtistique schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:40:
[...]
Zolang je het met excess money doet prima toch.
Je kan ook op deze site kijken, zoek een stock en kijk naar het percentage “short float” : https://finviz.com/screener.ashx?v=340&s=ta_topgainersLanfear89 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:20:
[Afbeelding]
Welke express mag dat zijn?ooouid schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:38:
[...]
Ook mijn tactiek. Kleine plukjes in BB, NOK. Misschien nog een klein beetje in AMC en een klein beetje in Express.
You convinced me... ALL IN $BB TO THE MOONMonga schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:41:
[...]
Juist niet, we hebben volume nodig willen we die shorters pakken!
Dit is echt compleet van de pot gerukt, maar ik heb toch maar even een order voor 3 stuks GME ingelegd.
Ik ben "bang" dat WSB gelijk heeft en dat we inderdaad gaan short squeezen. Ga wel zorgen dat ik er conservatief snel uitstap. Ruim voor het bereiken van meme waardes
Ik ben "bang" dat WSB gelijk heeft en dat we inderdaad gaan short squeezen. Ga wel zorgen dat ik er conservatief snel uitstap. Ruim voor het bereiken van meme waardes
[ Voor 3% gewijzigd door DutchManticore op 27-01-2021 14:53 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
EXPR op NYSE.
Staat al wel op $5,8 pre-market. Gisteren gesloten op $3...
Maar is Brick & Mortar, veel geshort, corona, niet ingespeeld op omnichannel (Klinkt als...)
Ik zeg niet dat dit de volgende GME is. Ik vermoed dat de hypetrain ook even langs deze winkel gaat en wellicht proberen sommige mensen daarvan te profiteren.
Bij Flatex kun je ook premarket handelen blijkbaar... Ik heb dus per ongeluk BB gekocht voor een aanzienlijk bedrag, ik dacht dat het niet ging. Maar ja, hopen dat het goed gaat.
Pff... Het wordt tijd dat de casino's weer open gaan geloof ik. Dan houdt de staat er iig nog wat aan over om de corona kosten mee te dekken.
AiiiKuusj schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:54:
Bij Flatex kun je ook premarket handelen blijkbaar... Ik heb dus per ongeluk BB gekocht voor een aanzienlijk bedrag, ik dacht dat het niet ging. Maar ja, hopen dat het goed gaat.
Zit je op op, onder, boven de huidige bied/laat?
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Zit wel continue positief, 2.5% ongeveer.DutchManticore schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:57:
[...]
Aiii![]()
Zit je op op, onder, boven de huidige bied/laat?
Mbt. pre-market & after hours, deze zegt an sich niet zo veel omdat de volumes veelal laag zijn. Meestal zie je na opening een pre en post-dip. Gisteren zakte GME ook van 150-->132-->om weer naar 150 te gaan.....
Ik snap het als noob even niet bij flatex 14 euro en de giro 4 dollar? Ik wil lekker mee doen vandaag waar moet ik opletten en hoe de order invoeren?
Bij Flatex is de pre market prijs zeg maar, bij de Giro is de sluitprijs van gisteren.Supreme_One schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:00:
Ik snap het als noob even niet bij flatex 14 euro en de giro 4 dollar? Ik wil lekker mee doen vandaag waar moet ik opletten en hoe de order invoeren?
https://fintel.io/insiders ook zo'n leuke.VincentB93 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:45:
[...]
Je kan ook op deze site kijken, zoek een stock en kijk naar het percentage “short float” : https://finviz.com/screener.ashx?v=340&s=ta_topgainers
/f/image/KAy1canBvOklAj0O1qnXoeWE.png?f=fotoalbum_large)
GEIN... Hoe kan je voor 2,470,000,000,000 USD verkopen (2,4 Biljoen)?
Wat ik alleen even niet snap.
Stel dat ik nu voor 40 miljoen voor twee keer de huidige koerswaarde een order inleg premarket...
Dan kan ik dus zonder dat dat mij een euro kost de markt laten denken dat er enorm volume en koerswinst aan zit te komen?
En dan voor de opening annuleer ik gewoon de order, manipulatie klaar
(Je moet alleen wel 40 miljoen bestedingsruimte hebben...)
Stel dat ik nu voor 40 miljoen voor twee keer de huidige koerswaarde een order inleg premarket...
Dan kan ik dus zonder dat dat mij een euro kost de markt laten denken dat er enorm volume en koerswinst aan zit te komen?
En dan voor de opening annuleer ik gewoon de order, manipulatie klaar
(Je moet alleen wel 40 miljoen bestedingsruimte hebben...)
Lijkt erop dat de Melvin Capital shorts ~4% van de 142% uitstaande pot was. Ondertussen zijn shorts alweer gegroeid naar 140%.
Gewoon even voor de mentale oefening. 4% shorts => $12bn loss en daarbij stock prijs van $150 naar $250 vanwege de miljoenen aandelen die opgekocht moesten worden.
Met dit soort getallen gaan die gekkies de $1000 nog met gemak verpletteren.
Gewoon even voor de mentale oefening. 4% shorts => $12bn loss en daarbij stock prijs van $150 naar $250 vanwege de miljoenen aandelen die opgekocht moesten worden.
OK ik wil met een bedrag van 1000 euro mee doen. Hoeveel op limit order zetten?Kuusj schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:01:
[...]
Bij Flatex is de pre market prijs zeg maar, bij de Giro is de sluitprijs van gisteren.
Ik kan mij goed voorstellen dat er nu ook partijen zullen zijn die een short positie innemen of deze juist uitbreiden.Xanaroth schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:05:
Lijkt erop dat de Melvin Capital shorts ~4% van de 142% uitstaande pot was. Ondertussen zijn shorts alweer gegroeid naar 140%.
Sell the mountain o.i.d.
Wie zich blind staart op GME moet maar eens kijken naar de futures van AMC. Die tikte net de +400% aan...

Hoe stel ik bij flatex risico klasse in op e?
Kon het via instellingen aanpassen
Kon het via instellingen aanpassen
[ Voor 28% gewijzigd door Supreme_One op 27-01-2021 15:20 ]
Waarom ondersteunt DEGIRO nou geen aftermarketAardappelzakje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:13:
Wie zich blind staart op GME moet maar eens kijken naar de futures van AMC. Die tikte net de +400% aan...
Ik zit ook ook bij DEGIRO. De pre-market prijs zit al dik over de 200€ En je kan bij DEGIRO maximaal 10% boven de Sluitingsprijs van gister een limit order instellen dus heb hem zelf op maximum staan, maar verwacht niet dat ie uitgevoerd zal worden omdat ie hoger opent denk ik.Supreme_One schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:05:
[...]
OK ik wil met een bedrag van 1000 euro mee doen. Hoeveel op limit order zetten?
Doe het zelf met wat gok-geld wat ik kan missen, raad eenieder aan dit met enkel met “overtollig” geld te doen
Niet kopenSupreme_One schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:57:
AMC nu kopen via de giro of flatex?

Ik blijf hierbij weg denk ik als ik de prijzen zo zie
Waar gaat deze naartoe, 4000$?Aardappelzakje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:13:
Hier zijn we nog wat vroeger bij dan bij GME? dus dit is het moment om in te stappen

Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Kort noob vraagje. Ik ben voor de lol ook op de Hype train gesprongen vanochtend en heb een (klein) aandeeltje GME gekocht, maar dan wel via de Frankfurt stock exchange.
Het lijkt mij alsof dat dezelfde aandelen zijn als op de US beurs. Klopt dat?
En mocht er daadwerkelijk een sqeeuze komen, profiteer ik dan mee op die beurs?
Ik vind het echt wel een beetje zorgelijk dat de stock markets nu zo extreem als goktoko gebruikt worden door grote groepen mensen die half weten wat ze doen haha.
Zelden zoiets gezien. Ik zit er niet in, maar kan gewoon niet stoppen met dit op de voet te volgen / naar de grafiek te kijken.
Wat ben ik blij dta ik nog wat geld op mijn flatex rekening had risicoklasse ook ff op e gezet. Wilde net instappen op 14 euro is al inmiddels 18 gewordenVincentB93 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:15:
[...]
Ik zit ook ook bij DEGIRO. De pre-market prijs zit al dik over de 200€ En je kan bij DEGIRO maximaal 10% boven de Sluitingsprijs van gister een limit order instellen dus heb hem zelf op maximum staan, maar verwacht niet dat ie uitgevoerd zal worden omdat ie hoger opent denk ik.
Doe het zelf met wat gok-geld wat ik kan missen, raad eenieder aan dit met enkel met “overtollig” geld te doen
Je bent niet de enigeSlomy schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:21:
Zelden zoiets gezien. Ik zit er niet in, maar kan gewoon niet stoppen met dit op de voet te volgen / naar de grafiek te kijken.
Steam: Grim
In principe wel. De koers wordt min of meer gelijk gehouden doordat handelaren die op beide beurzen actief zijn de afwijking corrigeren. Maar het blijft een onafhankelijke notering en die kan in theorie onafhankelijk bewegen van die in de US.Tyranium schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:21:
Kort noob vraagje. Ik ben voor de lol ook op de Hype train gesprongen vanochtend en heb een (klein) aandeeltje GME gekocht, maar dan wel via de Frankfurt stock exchange.
Frankfurt heeft ook Gamestop, maar de transactiekosten zijn daar wel flink hogerKyumia schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:15:
[...]
Waarom ondersteunt DEGIRO nou geen aftermarketdan had ik mijn inleg al meer dan verdubbeld. Moeilijk toekijken...
buy the dip. GME stond ook veel lager.ooouid schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:16:
[...]
Niet kopen![]()
Ik blijf hierbij weg denk ik als ik de prijzen zo zie
Ik wilde in AMC toen ie nog op $9 stond... Daar krijg ik m nu niet meer voorKraakmand schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:23:
[...]
Frankfurt heeft ook Gamestop, maar de transactiekosten zijn daar wel flink hoger
380 bedoel jeMagniArtistique schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:19:
Daar gaatie, over de 300

nog paar minuten tot de openingsbel
Vervuild.. deels..noslen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:23:
Is het een idee een apart topic te maken voor stonks? Dit topic wordt nu behoorlijk vervuild
De periode met zn Gamestops, Express, BB, AMC en het hele WSB gebeuren... dat gaat echt de geschiedenis in en komende 10 jaar nog regelmatig langskomen op dit forum in referenties.
Ergens kun je het niet maken zo'n absurd aandelen/beleggers event te negeren in het beleggen forum. Menigeen hier (mezelf incluus) pakt met wat verstandige stop-loss triggers nu honderden euro's per dag, om vervolgens met die winst volledig YOLO te gaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Xanaroth op 27-01-2021 15:28 ]
Goed idee. Kunnen we daar ook posities delen.noslen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:23:
Is het een idee een apart topic te maken voor stonks? Dit topic wordt nu behoorlijk vervuild
Dit topic is gesloten.