• Inguh123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik heb de iPad Air 2020 besteld maar ik heb wel twijfels. In vergelijking met de iPad Pro 2020.

Mijn grootste twijfel zijn de speakers.
Ik wil graag de iPad gebruiken voor video’s te bekijken. Alleen heeft de air er maar 2 :( en de pro heeft er vier !

Hoe zijn jullie ervaringen met de speakers ?
Op Een YouTube filmpje klonk het erg slecht

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-03 22:18
Inguh123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:19:
Ik heb de iPad Air 2020 maar ik heb wel twijfels. In vergelijking met de iPad Pro 2020.

Ik wil graag de iPad gebruiken voor video’s te bekijken. Alleen heeft de air er maar 2 :( en de pro heeft er vier !

Je hebt hem zelf besteld toch? De Pro is vast beter maar de Air is een hele grote verbetering tov de iPads met alleen speakers aan 1 kant

PSN: Cardwizard

• Inguh123
Ik heb mijn bericht aangepast. Ik heb hem besteld.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-03 22:18
Inguh123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:57:
Ik heb mijn bericht aangepast. Ik heb hem besteld.
Zeker in landscape mode zijn ze top, maar meestal heb ik een fijne koptelefoon op.... niks beter dan dat }:O

PSN: Cardwizard

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
@Inguh123 Ja de 4 speakers van de iPad Pro zijn wel een stuk beter en met Dolby Atmos.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 19:22
HereIsTom schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:47:
@Pinker009 Ik zou contact opnemen met Apple.

Op mijn iPad Pro is zwart best zwart;

[Afbeelding]
Kun je misschien ook een witte screenshot maken? Op mijn iPad is dat niet helemaal egaal wit en ik wil wel weten hoe dat bij jouw iPad is.

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05:55
Dancing_Animal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:41:
[...]

Kun je misschien ook een witte screenshot maken? Op mijn iPad is dat niet helemaal egaal wit en ik wil wel weten hoe dat bij jouw iPad is.
:X :+

• HereIsTom
Dancing_Animal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:41:
[...]

Hier is die;

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
Thanks. Dat ziet er beter uit dan op mijn iPad air 2 uit 2016.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
Inguh123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:19:
Ik heb de iPad Air 2020 besteld maar ik heb wel twijfels. In vergelijking met de iPad Pro 2020.

Wat verwacht je van speakers die in zo'n kleine behuizing zitten? Zowel voor de Air als voor de Pro? Denk je dat de Pro wel een 'bioscoop' ervaring geeft ofzo?

• Inguh123
Nee natuurlijk niet , maar ik ga hem veel gebruiken voor YouTube en Netflix vandaar

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:39:
[...]

Thanks. Dat ziet er beter uit dan op mijn iPad air 2 uit 2016.
Ik denk dat dit er beter (egaler) uitziet dan op welke iPad ook.

offtopic:
Dit menen jullie toch niet serieus he? :X

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:26

jasjenl

Liab A Tymo

Commendatore schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:11:
[...]

Ik denk dat dit er beter (egaler) uitziet dan op welke iPad ook.

offtopic:
Dit menen jullie toch niet serieus he? :X
Vooral als je het niet op een ipad bekijkt :P

• Pinker009
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-03 23:58
RamO schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:44:
@Pinker009 ik heb hier ook last van, wellicht in mindere mate, maar het is bij donkere achtergronden wel duidelijk zichtbaar... wat is wijsheid? Omruilen?
ik heb mijn toestel toch retour gestuurd (naar Coolblue). Ik verwacht voor 839 euro ( BE prijs ) een perfect toestel eigenlijk :) Helaas is het toestel momenteel uitverkocht op de meeste plaatsen . Ergens is er een kans dat dit een algemeen probleem is want ik lees op bv. op Reddit dat hier verschillende mensen over klagen. Ik bestel zeker nogmaals binnenkort maar ik ben toch benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers ondertussen.

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Mijne gaat ook retour door dezelfde issue, erg jammer..

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• Mattor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:13
Sinds gisteren ook in het bezit van een nieuwe Air in de kleur hemelsblauw en erg tevreden mee!

Nu wil ik ook wel graag een pen gaan proberen, maar vind de Apple Pencil (2) wel erg duur, zeker omdat ik nog niet zeker ben of ik het echt prettig ga vinden. Nu heb ik wel een 3rd party stylus gevonden die (denk ik) aan mijn eisen voldoet.

https://www.amazon.nl/REN...-Compatible/dp/B0837XZ4NK

Enige waar ik mee zit is dat de Air 4 niet specifiek vermeld staat als compatibel. Enerzijds denk ik dat dat komt omdat de Air 4 nieuwer is als de pen/advertentie en daarom dat deze er nog niet bij staat en dat als hij werkt met oudere varianten dat het wel zou moeten werken, maar anderzijds heb ik er eigenlijk te weinig verstand van om dat echt te kunnen concluderen. :P

Heb de recensies op Amazon doorgenomen en Google geraadpleegd, maar ik kom helaas niet verder.. Iemand die hier ervaring mee heeft en iets zinnigs over kan zeggen?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:26

jasjenl

Liab A Tymo

Vandaag ook even kort bij de Mediamarkt deze iPad bekeken en vooral beluisterd. Lastig te beoordelen in zo'n winkel, maar ik kon wel duidelijk horen wat in dit topic al eerder is gezegd, dat in verticale stand je hoort dat het geluid meer van één kant komt. Ik laat het nog even bezinken of ik dat een groot bezwaar zou vinden. Komende van een iPad pro met 4 speakers die stereo geluid heeft in zowel horizontale als verticale stand zou dat wellicht toch wel iets zijn dat ik zou gaan missen.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:21

robhof

Lembongan view

jasjenl schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:34:
Vandaag ook even kort bij de Mediamarkt deze iPad bekeken en vooral beluisterd. Lastig te beoordelen in zo'n winkel, maar ik kon wel duidelijk horen wat in dit topic al eerder is gezegd, dat in verticale stand je hoort dat het geluid meer van één kant komt. Ik laat het nog even bezinken of ik dat een groot bezwaar zou vinden. Komende van een iPad pro met 4 speakers die stereo geluid heeft in zowel horizontale als verticale stand zou dat wellicht toch wel iets zijn dat ik zou gaan missen.
Interessant, dank voor het delen. Voor mij namelijk ook het enige twijfelpunt om van een iPad Pro 2017 over te stappen naar een nieuwe Air.

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Johan Bogle schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:21:
Net gekocht voor 549 in amazon flash deal. Blij mee!! Ga van ipad 2 (ja je leest het goed) naar deze dus verwacht wel een verbetering ;)
Ik heb de iPad Air 4 besteld bij Apple 2 weken geleden. Echter moet het nog verzonden worden.

Ik zie bij Amazon dat het nu 631 kost. Dus, een verschil van 38 euro t.o.v. 669 euro.

Vraag 1:
Wat was jouw levertijd?

Vraag 2:
Heb je hem van Amazon.de of Amazon.nl?

Vraag 3:
Wat was die flashdeal precies? Een "tweede kansje"?

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-03 18:41
goodfella schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:52:
[...]

Ik heb de iPad Air 4 besteld bij Apple 2 weken geleden. Echter moet het nog verzonden worden.

Ik zie bij Amazon dat het nu 631 kost. Dus, een verschil van 38 euro t.o.v. 669 euro.

Vraag 1:
Wat was jouw levertijd?

Vraag 2:
Heb je hem van Amazon.de of Amazon.nl?

Vraag 3:
Wat was die flashdeal precies? Een "tweede kansje"?
Ik kan deze beantwoorden want ik heb m ook bij Amazon.nl voor 549,- besteld: levertijd was 2 weken en het is een gloednieuwe iPad (kwam met de batterij voor 99% vol binnen haha).

Echt een mooi apparaat! Het enige dat me een beetje doet twijfelen is of ik me niet teveel erger aan de lage refreshrate. Ik heb een tijdje de iPad Pro gebruikt van m'n vriendin en dat ProMotion is toch wel genieten. Maar voor deze prijs mag ik misschien niet teveel klagen.

• goodfella
sheepdog schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:08:
[...]

Ik kan deze beantwoorden want ik heb m ook bij Amazon.nl voor 549,- besteld: levertijd was 2 weken en het is een gloednieuwe iPad (kwam met de batterij voor 99% vol binnen haha).

Echt een mooi apparaat! Het enige dat me een beetje doet twijfelen is of ik me niet teveel erger aan de lage refreshrate. Ik heb een tijdje de iPad Pro gebruikt van m'n vriendin en dat ProMotion is toch wel genieten. Maar voor deze prijs mag ik misschien niet teveel klagen.
Wanneer had je deze besteld? En ik weet nog steeds niet wat een flashdeal is. Is het iets waar je op kan anticiperen of is het echt 'flashy' sporadisch?

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-03 18:41
goodfella schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:33:
[...]

Wanneer had je deze besteld? En ik weet nog steeds niet wat een flashdeal is. Is het iets waar je op kan anticiperen of is het echt 'flashy' sporadisch?
27 oktober besteld, 6 november geleverd. Inderdaad sporadisch, prijzen op Amazon wijzigen zo snel dat je een beetje geluk moet hebben. Met dagen als Black Friday heb je misschien wel meer kans.

• goodfella
Ik heb mijn bestelling geannuleerd en daarmee hoop ik op een goede Black Friday deal.

Mijn huidige iPad Air 2 is still going strong.

• Mattor
Mattor schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:06:
Sinds gisteren ook in het bezit van een nieuwe Air in de kleur hemelsblauw en erg tevreden mee!

Nu wil ik ook wel graag een pen gaan proberen, maar vind de Apple Pencil (2) wel erg duur, zeker omdat ik nog niet zeker ben of ik het echt prettig ga vinden. Nu heb ik wel een 3rd party stylus gevonden die (denk ik) aan mijn eisen voldoet.

https://www.amazon.nl/REN...-Compatible/dp/B0837XZ4NK

Enige waar ik mee zit is dat de Air 4 niet specifiek vermeld staat als compatibel. Enerzijds denk ik dat dat komt omdat de Air 4 nieuwer is als de pen/advertentie en daarom dat deze er nog niet bij staat en dat als hij werkt met oudere varianten dat het wel zou moeten werken, maar anderzijds heb ik er eigenlijk te weinig verstand van om dat echt te kunnen concluderen. :P

Heb de recensies op Amazon doorgenomen en Google geraadpleegd, maar ik kom helaas niet verder.. Iemand die hier ervaring mee heeft en iets zinnigs over kan zeggen?
Ik zal mijzelf antwoord geven: vandaag de pen uit de link binnengekregen en hij werkt direct uit de doos op de nieuwe air. _/-\o_

Even kort geprobeerd qua schrijven, maar dat bevalt echt prima! Geen idee of het de nieuwigheid is wat het leuk maakt of dat het op een gegeven moment gaat vervelen, maar zie mij dit wel vaker gebruiken voor notities.

Enige waar ik nu wel over twijfel is een screenprotector, de punt is toch best hard en zou natuurlijk zonde zijn als het scherm beschadigingen krijgt.

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb sinds vandaag ook een nieuwe iPad en dan wel de 256GB versie in het zilver echter heb ik 1 rariteit. Ik heb een gecko cover erbij gekocht om hem zo te beschermen maar de sleep functie lijkt er niet mee te werken.

Als ik de magneten van de oude ipad cover ertegen houdt gebeurd ook niets. Hebben andere dit probleem ook of weet iemand een hoesje wat niet al te duur is maar dus wel de sleep functie heeft. Op mijn oude is dit namelijk geen probleem maar bij deze doet die dat niet op de 1 of andere reden.

-Te huur

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-03 22:40
Om doe reden zou ik gewoon origineel Apple covertje kopen. Armoe met die andere covers.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:15
Even een kort vraagje over de oude iPad air (de eerste, uit 2013) ipv een nieuw topic te openen..

Ik gebruik m al een tijdje niet, en de accu is dus echt leeg-leeg. Nu heb ik m aan de lader aangesloten maar hij gaat niet meer aan. Home-knop en aan-uit-knop indrukken geeft ook geen resultaat. Heb m ook al een nacht aan de lader laten hangen en de lader getest.. 0,0 resultaat..

Iemand dé tip? Weet dat t een oud beestje is maar voor filmpjes voor onze peuter is t perfect.

• HereIsTom
@DCNY Al een andere lader geprobeerd?
En een reset?

Zorg eerst dat de iPad uitstaat, als dat nog niet het geval is. Houd de standby-knop en de home-knop tegelijk voor een tiental seconden ingedrukt. Na ongeveer 10 seconden verschijnt het Apple logo, waarna de iPad opnieuw opstart. Het opstarten kan langer duren dan normaal. Nu heb je de iPad gereset.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:15
HereIsTom schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:58:
@DCNY Al een andere lader geprobeerd?
En een reset?

Zorg eerst dat de iPad uitstaat, als dat nog niet het geval is. Houd de standby-knop en de home-knop tegelijk voor een tiental seconden ingedrukt. Na ongeveer 10 seconden verschijnt het Apple logo, waarna de iPad opnieuw opstart. Het opstarten kan langer duren dan normaal. Nu heb je de iPad gereset.
Thanks, resetten helpt niet, straks eens een andere lader proberen. (Al laadt de iPhone wel op met deze lader)

• HereIsTom
@DCNY Hmm... als een andere lader ook niet helpt zie ik het somber in.
Maar ja oplaadbare batterijen zijn een keer op en oplaadbare batterijen leeg laten liggen is zeer slecht voor ze!
Anders zelf maar eens een nieuwe iPad kopen, dan kan die van jou naar je peuter ;)

[Voor 14% gewijzigd door HereIsTom op 13-11-2020 18:50]

• Ferret
  • Laatst online: 08:45
Ik ben op zoek naar een hoes voor mijn Air 2020. Klopt het dat deze dezelfde maat heeft als de Pro 2018? En hoe zit het met de uitsparingen voor de speakers en Touch-ID knop?

Ik heb nu al twee hoesjes besteld en weer moeten annuleren omdat ze ineens niet op voorraad bleken te zijn :-(

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 23:19
Ferret schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:55:
Ik ben op zoek naar een hoes voor mijn Air 2020. Klopt het dat deze dezelfde maat heeft als de Pro 2018? En hoe zit het met de uitsparingen voor de speakers en Touch-ID knop?

Ik heb nu al twee hoesjes besteld en weer moeten annuleren omdat ze ineens niet op voorraad bleken te zijn :-(
Ik heb deze, €22 en past gewoon op de Air 4. Speakers en knoppen zijn vrij

• HereIsTom
@Ferret Met deze hoes heb ik zeer goede ervaringen!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 22:44
DCNY schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:41:
Even een kort vraagje over de oude iPad air (de eerste, uit 2013) ipv een nieuw topic te openen..

Ik gebruik m al een tijdje niet, en de accu is dus echt leeg-leeg. Nu heb ik m aan de lader aangesloten maar hij gaat niet meer aan. Home-knop en aan-uit-knop indrukken geeft ook geen resultaat. Heb m ook al een nacht aan de lader laten hangen en de lader getest.. 0,0 resultaat..

Iemand dé tip? Weet dat t een oud beestje is maar voor filmpjes voor onze peuter is t perfect.
Een zware oplader proberen (liefst een originele ipad lader) en heeeeeeel vaak de usb stekker erin steken, 10 seconden wachten, eruit halen, retry. Op een gegeven moment zijn er zoveel kleine beetjes stroom ingegaan dat soms het battery management weer tot leven komt.

• Mattor
HereIsTom schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:25:
+1
Heb ik de iets andere versie, zonder " flap" aan de andere kant.(deze)

Groot pluspunt voor mij is de open zijkanten, zodat je de vorm en kleur van de iPad blijft zien. (voor mij 1 van de redenen om voor een Air te gaan en niet de normale iPad) Voor een ander zal dit een nadeel zijn, omdat de hoes ongetwijfeld wel minder veilig is op deze manier, omdat hij de iPad niet helemaal omsluit.

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-03 21:33
Inmiddels de iPad al een tijdje in gebruik, man man wat is dat ding snel.

Heeft er iemand ervaring met een usb-c hub voor de Air 4?

Ik had er eentje besteld (https://www.bol.com/nl/p/...js/9200000127061179/?s2a=) maar de hdmi out gaf bij mij enkel een zwart scherm. Op mijn laptop deed ie het overigens wel (maar daar had ik hem niet voor).

Ik wil er graag mee gaan opnemen (garageband) dus een hub met een 3,5" out en USB-A input (voor de mic) zou daar op moeten zitten. HDMI en usb-c zijn mooie extra's en dat zat er precies op. Alleen werkte deze dus niet helemaal..

Op zich zijn er een boel te vinden, maar compatibility is dus blijkbaar maar weer de vraag. En deze had ook wel een leuke prijs (24,95 tov adapters van rond de 80€)

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:23

Pixelmagic

Ubergeek

Ook net eentje besteld om mijn iPad Air 2 van het werk op te volgen. Morgen bezorgd als het goed is. Ben benieuwd, ook naar de mogelijkheden tot externe apparaten aansluiten enzo.

PVoutput van mijn 4950Wp

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03 22:55
Ik heb ergens in een stoffige lade mijn oude iPad Air 1 teruggevonden. Nog in redelijke staat dus wil 'm gaan weggeven, misschien voor een paar tientjes verpatsen. Echter krijg ik dat ding niet opgeladen, battij indicator komt wel naar voren als de kabel erin gestoken wordt, maar blijft op dat minimale rode streepje en dit verandert ook niet.
Om zoveel tijd komt het Apple logotje wel op, maar op het moment dat je verwacht dat de iPad aangaat schiet ie weer terug naar batterijlogotje

Is dit een overleden batterij?

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
knakker2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:40:
Ik heb ergens in een stoffige lade mijn oude iPad Air 1 teruggevonden. Nog in redelijke staat dus wil 'm gaan weggeven, misschien voor een paar tientjes verpatsen. Echter krijg ik dat ding niet opgeladen, battij indicator komt wel naar voren als de kabel erin gestoken wordt, maar blijft op dat minimale rode streepje en dit verandert ook niet.
Om zoveel tijd komt het Apple logotje wel op, maar op het moment dat je verwacht dat de iPad aangaat schiet ie weer terug naar batterijlogotje

Ik denk het niet. Probeer de herstelmodus anders eerst eens. Dan kun je via iTunes de firmware er weer opzetten (als het goed is). Hier lees je hoe dat moet.

• knakker2
syltheboy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:00:
[...]

Ik denk het niet. Probeer de herstelmodus anders eerst eens. Dan kun je via iTunes de firmware er weer opzetten (als het goed is). Hier lees je hoe dat moet.
Dank voor de info

iPad aangesloten op Macbook air, met de sleep+home knop in te drukken de DFU mode geprobeerd te activeren. Wat ik ook doe, hij blijft terug schieten naar batterijicoontje met dat kleine rode streepje er in.
De Finder laat ook geen activiteit/reactie zien.
Ik zou eventueel nog kunnen zoeken naar USB-Lightning kabeltje en het op een Windows+iTunes proberen, maar dat zal dan wel ook niet werken.

Als ik de laadkabel er uit trek laat ie wel dat lightning-icoontje met bliksempje zien en als ik de laadkabel er in steek zie je dat ie 'weet' dat er een laadkabel ingestoken wordt (want dat icoontje+bliksempje verdwijnt).

Kan het zo zijn dat die batterij zó verrot is dat DFU zelfs niet meer werkt?

• syltheboy
  • Niet online
knakker2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:19:
[...]

Dank voor de info

iPad aangesloten op Macbook air, met de sleep+home knop in te drukken de DFU mode geprobeerd te activeren. Wat ik ook doe, hij blijft terug schieten naar batterijicoontje met dat kleine rode streepje er in.
De Finder laat ook geen activiteit/reactie zien.
Ik zou eventueel nog kunnen zoeken naar USB-Lightning kabeltje en het op een Windows+iTunes proberen, maar dat zal dan wel ook niet werken.

Als ik de laadkabel er uit trek laat ie wel dat lightning-icoontje met bliksempje zien en als ik de laadkabel er in steek zie je dat ie 'weet' dat er een laadkabel ingestoken wordt (want dat icoontje+bliksempje verdwijnt).

Kan het zo zijn dat die batterij zó verrot is dat DFU zelfs niet meer werkt?
Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, maar anders zou hij toch helemaal niet meer dat bliksempje laten zien. Anders moet je hem eens een paar uur aan de lader hangen.

• knakker2
syltheboy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:24:
[...]

Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, maar anders zou hij toch helemaal niet meer dat bliksempje laten zien. Anders moet je hem eens een paar uur aan de lader hangen.
Ik vind het ook enorm vreemd. Wat ik ook doe (sleep + home in meerdere varianten langer/korter/tegelijk/achter elkaar/etc), ik krijg constant dus batterijicoontje te zien.

Aangezien er verder geen knoppen of andere methodes bekend zijn weet ik niet echt wat ik verder nog kan doen. Naar Apple gaan? Ik wil liever geen kosten maken voor iets wat ik eigenlijk wil weggeven.

• knakker2
syltheboy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:24:
[...]

Oh..

Op Windows ziet ie 'm wel :D. Krijg via iTunes die recovery-optie te zien.
Eens kijken of dit dan wel werkt!

edit:
Iets te vroeg gejuicht. Kreeg het te zien op iTunes, maar verder gebeurt er niets. Denk dat ie een 'momentje' had waarin de modus werkte, maar toch weer terugviel zoals 'ie dat ook doet tijdens resetten zonder kabels

edit 2:
Het heeft uiteindelijk geholpen, alleen mega traag en constant nog steeds batterij-icoontje tevoorschijn. Uiteindelijk BAM - beginscherm kwam tevoorschijn. Dus helemaal opgelost en ik kan iemand met niet al teveel centjes blij maken met een mooi ipadje :)

[Voor 38% gewijzigd door knakker2 op 24-11-2020 18:56]

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
knakker2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:40:

Ik heb precies hetzelfde en volgens een winkel waar ze iPads verkopen een dode accu. Ze hingen er een apparaatje aan die diagnostische shizzle deed, alles goed. Echter een speciale oplader waarbij ze de watt/amphere kunnen zien was duidelijk , dode accu. Nog geprobeerd om dat ding tot leven te wekken, zat 120 euro inruilwaarde op bij Apple 😒

PVoutput

• HereIsTom
@knakker2 @knights16 Oplaadbare accu’s en batterijen moet je nooit te lang ongebruikt laten liggen, dan gaan ze dood.
Zorgen dat de batterij vol is als je ‘m een tijdje niet gebruikt en om de paar maanden even de batterij gebruiken/apparaat aanzetten, als de batterij onder de 40% is weer opladen.

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:47
Meld me ook maar even, vandaag bij een mede tweaker een air cellular (nieuw) voor een mooie prijs over weten te nemen. Nu alles instellen maar top apparaat (kom van de 1e generatie pro).
En even wachten op het hoesje/toetsenbord. Wil hem in januari gebruiken voor een nieuwe opdracht.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• knakker2
HereIsTom schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:28:
@knakker2 @knights16 Oplaadbare accu’s en batterijen moet je nooit te lang ongebruikt laten liggen, dan gaan ze dood.
Zorgen dat de batterij vol is als je ‘m een tijdje niet gebruikt en om de paar maanden even de batterij gebruiken/apparaat aanzetten, als de batterij onder de 40% is weer opladen.
Dat is duidelijk

Ik moet mijn blijheid iets inperken daar het nu duidelijk is dat de batterij inderdaad aan zn einde is. Opladen gaat tot 100%, maar met bokkespringen schiet 'ie omlaag om vervolgens ergens tussen 10 en 30% uit te vallen. Na het er in steken van de laadkabel schiet ie weer aan om vervolgens ergens rond de 20% te starten met opladen. Schijndode batterij.

Zoiets als dit ga ik niet als gift weggeven en ga 'm maar verkopen voor een paar tientjes.
Helaas...

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:05
knakker2 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:55:
[...]

Dat is duidelijk

Ik moet mijn blijheid iets inperken daar het nu duidelijk is dat de batterij inderdaad aan zn einde is. Opladen gaat tot 100%, maar met bokkespringen schiet 'ie omlaag om vervolgens ergens tussen 10 en 30% uit te vallen. Na het er in steken van de laadkabel schiet ie weer aan om vervolgens ergens rond de 20% te starten met opladen. Schijndode batterij.

Zoiets als dit ga ik niet als gift weggeven en ga 'm maar verkopen voor een paar tientjes.
Helaas...
Ik had dit ook met mijn air 2.
Volledig hersteld en als nieuw ingesteld en voorlopig werkt alles trg goed.
Mss proberen waard tenzij je dit al hebt gedaan

Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw

• Freak187
Ik weet dat je met IPad OS niet meerdere user accounts kan maken, maar weet iemand of je wel 2 gebruikers voor de ING app kan instellen? Nu klaagt mijn vrouw erover dat zij geen bankzaken (lees: dingen bestellen) kan doen op de IPad.

• RoelsRules
Freak187 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:31:
Ik weet dat je met IPad OS niet meerdere user accounts kan maken, maar weet iemand of je wel 2 gebruikers voor de ING app kan instellen? Nu klaagt mijn vrouw erover dat zij geen bankzaken (lees: dingen bestellen) kan doen op de IPad.
Gezamenlijk rekening? ;)
Of anders machtigen maar anders kan het helaas niet. 1 van de (grote) nadelen van ios/IPados

• HereIsTom
Freak187 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:31:
Een iPad cadeau geven? ;)

• knakker2
Gunth schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:14:
[...]

Ik had dit ook met mijn air 2.
Volledig hersteld en als nieuw ingesteld en voorlopig werkt alles trg goed.
Mss proberen waard tenzij je dit al hebt gedaan
Om um werkend te krijgen moest ik dat DFU mode gebruiken. Denk dat dat ook een volledige reset heeft toegepast, met daarbij de laatste IOS er op[ (ging maar tot 12...).

Van 100 naar rond de 20 a 30%, dan valt ie uit, en dat binnen een dag. Denk niet dat door de iPad nu flink te gebruiken dat gaat veranderen/verbeteren.

Hij is 8 jaar oud o.i.d., dus ach..

• RoelsRules
knakker2 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:01:
[...]

Om um werkend te krijgen moest ik dat DFU mode gebruiken. Denk dat dat ook een volledige reset heeft toegepast, met daarbij de laatste IOS er op[ (ging maar tot 12...).

Van 100 naar rond de 20 a 30%, dan valt ie uit, en dat binnen een dag. Denk niet dat door de iPad nu flink te gebruiken dat gaat veranderen/verbeteren.

Hij is 8 jaar oud o.i.d., dus ach..
Wellicht als scherm voor je domotica gebruiken? Zo heb ik nog jaren een IPad 1 (ja de aller eerste) en 2 gebruikt. Gewoon continue aan de stroom en draaien maar. Prima voor die doeleinden

• knakker2
RoelsRules schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:04:
[...]

Wellicht als scherm voor je domotica gebruiken? Zo heb ik nog jaren een IPad 1 (ja de aller eerste) en 2 gebruikt. Gewoon continue aan de stroom en draaien maar. Prima voor die doeleinden
Dat had ik ook gedaan als ik dat alles ook zou gebruiken. Helaas kan ik geen toepassing bedenken en ga ik de iPad maar proberen te verpatsen... Dankzij de hulp hier ligt ie in ieder geval niet in de prullenbak :)

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zijn er al Tweakers met de Zugu case icm de Air 4? Ik heb deze besteld en sleep / wake zou moeten werken met deze case.

• Ferret
  • Laatst online: 08:45
knakker2 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:19:
[...]

Dat had ik ook gedaan als ik dat alles ook zou gebruiken. Helaas kan ik geen toepassing bedenken en ga ik de iPad maar proberen te verpatsen... Dankzij de hulp hier ligt ie in ieder geval niet in de prullenbak :)
Ik heb mijn oude Air ook aan de muur hangen (met 4 van die spiegelhaakjes, werkt top) en gebruik hem om de camera's te monitoren, de opbrengst te bekijken van de zonnepanelen, als en als ik muziek wil draaien dan open ik Spotify en stream ik naar m'n Sony systeem. Dus er zijn best wel leuke dingen te bedenken ;-)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:03
HereIsTom schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:25:
Dank voor de tip, gelijk besteld. De Air zal de 3e(?) generatie iPad van mijn vader vervangen die al zo'n 6 á 7 jaar in gebruik is. Hij heeft het lang volgehouden en ik hoop van de Air 2020 hetzelfde! A.s. vrijdg ophalen in de Apple Store.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:01

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb via Apple.com een Air 4 besteld en zoek eigenlijk een hoes die ideaal is om op de bank of in bed te gebruiken.

Alle hoezen gaan wel +- 65 graden , maar als je ligt wil je graag dat het scherm schuin naar beneden gaat. En dát zie ik nergens (evenwicht issue oid?)

Dan heb je wel van die ondingen dat je een heel gevaarte neer moet zetten met van die spinnepoten, maar dat is niet praktisch.

Iemand tips?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• James25
  • Registratie: Maart 2016
edit.

[Voor 98% gewijzigd door James25 op 14-12-2020 15:56]

• Heijdenma
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-12-2020
De wake up functie op mijn ipad air2020 werkt niet.
Schuifje bij instellingen staat op groen.
De case van geko werkt niet
Heb net een nieuwe hoes binnen deze werkt ook niet
Zou het kunnen dat alleen de originele Apple hoes werkt
Zo niet wie heeft er een tip

• RoelsRules
Zijn meer mensen met wake up problemen bij diverse covers, zie eerder in dit topic. Zijn ook on officiële covers die wel schijnen te werken. (ook in dit topic)
Heb zelf 1 van logitech en die werkt.

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dag allen,

Gisteren mijn nieuwe iPad Air 2020 met Pencil 2 en Logitech Folio Touch toetsenbordcover in gebruik genomen. Super blij mee, Pencil werkt heerlijk. @Heijdenma @RoelsRules ik ervaar geen problemen met deze cover, wake up etc. werkt zoals het hoort.

Ik heb wel een andere vraag; mijn iPad kwam leeg aan, echt helemaal leeg. Device moest eerst aan de lader voordat ie aan ging. Nu weet ik dat het voor li-ion batterijen niet goed is om ze helemaal te ontladen en al helemaal niet om ze langere tijd leeg te bewaren. Moet ik me zorgen maken? De batterij lijkt het gewoon acceptabel te doen op dit moment, maar kan dit snel verslechteren in dit geval? De iPad kan natuurlijk al een tijdje leeg in een magazijn hebben gelegen.. Kan dit kwaad?

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 13:58
RoelsRules schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:27:
Zijn meer mensen met wake up problemen bij diverse covers, zie eerder in dit topic. Zijn ook on officiële covers die wel schijnen te werken. (ook in dit topic)
Heb zelf 1 van logitech en die werkt.
Wake up is toch: cover open en het scherm is aan zodat je kunt inloggen?
Dat werkt met mijn 9 euro cover van Ali

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:37
Ik heb een goedkope van Amazon en hier werkt ie ook prima? Cover open en iPad springt aan en cover dicht en scherm gaat uit.

• RoelsRules
Frijns.Net schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:04:
[...]

Wake up is toch: cover open en het scherm is aan zodat je kunt inloggen?
Dat werkt met mijn 9 euro cover van Ali
Ja wat ik schreef, er zijn meerdere b/c merken die ook gewoon prima werken.

• -PartyBoy-
  • Laatst online: 24-03 23:49
Of anders de ipad pro 2018 cover. Deze is regelmatig voor €20 of minder te vinden, meestal in het wit.
Momenteel bij Bol bijvoorbeeld.

[Voor 8% gewijzigd door -PartyBoy- op 05-01-2021 13:48]

• Pixelmagic
  • Laatst online: 17:23

Pixelmagic

Ubergeek

Ik heb iets vreemds op mijn iPad Air 2020, ik gebruik Safari als browser en heb regelmatig dat ad.nl bij verversen of openen in een nieuwe tab niet wil laden. Workaround is om Safari geheel af te sluiten (naar boven vegen) en als hij dan opnieuw gestart word dan laad de pagina direct en correct.

Al diverse malen cookies en troep weggegooid, niets lijkt op dit moment te helpen. Ook nog niet kunnen vaststellen dat het elke xx keer dat de pagina laad ofzo het is, soms gaat het dagen goed, soms meerdere keren per dag niet goed. Ik maak gebruik van PiHole maar uitschakelen verandert er ook niets aan, ook dan gaat het mis. Tot op heden op geen enkele andere site deze problemen, ook bij zustersites (bn de stem) geen problemen

Zijn er meer mensen die dit hebben of een tip voor me hebben ?

PVoutput van mijn 4950Wp

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-03 00:45
Pixelmagic schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:47:
Ik heb iets vreemds op mijn iPad Air 2020, ik gebruik Safari als browser en heb regelmatig dat ad.nl bij verversen of openen in een nieuwe tab niet wil laden. Workaround is om Safari geheel af te sluiten (naar boven vegen) en als hij dan opnieuw gestart word dan laad de pagina direct en correct.

Al diverse malen cookies en troep weggegooid, niets lijkt op dit moment te helpen. Ook nog niet kunnen vaststellen dat het elke xx keer dat de pagina laad ofzo het is, soms gaat het dagen goed, soms meerdere keren per dag niet goed. Ik maak gebruik van PiHole maar uitschakelen verandert er ook niets aan, ook dan gaat het mis. Tot op heden op geen enkele andere site deze problemen, ook bij zustersites (bn de stem) geen problemen

Zijn er meer mensen die dit hebben of een tip voor me hebben ?
Ja, ik heb precies ditzelfde probleem op ad.nl met de iPad Air 2020. Ik gebruik geen PiHole o.i.d., maar ik dacht eigenlijk dat het aan m'n router zou kunnen liggen. Ik heb echter nog niet de moeite genomen om dat verder uit te zoeken, aangezien alle andere sites wel gewoon werken.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit aan de iPad ligt, maar je weet natuurlijk nooit.

• GeryP
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-03 09:45
Naar aanleiding van dit topic valt het mij ook op dat mij sleep/awake niet werkt.. ik heb een Speck Balance folio case.. bij mijn oude ipad deed dit het wel, ook met een Speck Balance Folio case... is dit nu een foutje in de ipad zelf?

https://www.appelhoes.nl/...-iPad-Air-2020-case-Paars

Tevens viel het mij vanmorgen op dat de batterij enorm afgenomen was in een oaar uur tijd.. gisteravond stond hij nog op 89% en vanmorgen was hij ineens op 24%.. hij heeft bij instellingen -> batterij aan dat er 62% is verbruikt met Begin/toegangsscherm.. wat kan dit zijn?

Ik ben zelf totaal niet handig met dit soort dingen dus hoop dat iemand hier mij kan helpen 😊

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:31
GeryP schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:57:
Tevens viel het mij vanmorgen op dat de batterij enorm afgenomen was in een oaar uur tijd.. gisteravond stond hij nog op 89% en vanmorgen was hij ineens op 24%.. hij heeft bij instellingen -> batterij aan dat er 62% is verbruikt met Begin/toegangsscherm.. wat kan dit zijn?[Afbeelding]

Ik ben zelf totaal niet handig met dit soort dingen dus hoop dat iemand hier mij kan helpen 😊
Wat ik dan altijd doe is het afsluiten van alle applicaties en de iPad volledig opnieuw opstarten. Dit ruikt bijna naar een bugje ergens.

• Saninl
  • Laatst online: 25-03 23:43
Tweakers,

Ik ben voornemens om een iPad aan te schaffen voor entertainment thuis, maar ook voor productiviteit op werk (op locatie). Hiervoor lijkt mij een toetsenbord wel een must voor de aanschaf en heb ik de afgelopen tijd veel vergeleken en onderzoek gedaan. Het Magic toetsenbord van Apple was mijn eerste keuze, maar die lijkt voor mij toch niet het meest passend omdat er weinig bescherming is voor de zijkanten van de iPad en de kijkhoek is niet erg instelbaar. Hierna gekeken naar alternatieven, en de Logitech Folio Combo leek mij heel fijn; goede bescherming en een fijn toetsenbord. Met als kers op de taart dat het toetsenbord er eenvoudig vanaf te halen is, zodat ik in het weekend de iPad vooral als iPad kan gebruiken ipv een bulky device met toetsenbord (dat ik toch amper zal gebruiken buiten werktijd). Echter, ik zie dat de Logitech Combo Touch enkel voor de instap iPad wordt gemaakt en niet voor de Air (of Pro). Iemand toevallig met dezelfde afwegingen en/of een alternatieve keuze?

• GeryP
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-03 09:45
Alpha89 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Wat ik dan altijd doe is het afsluiten van alle applicaties en de iPad volledig opnieuw opstarten. Dit ruikt bijna naar een bugje ergens.
ik ga het eens testen.. dank je!

wat hebben de andere Tweakers gedaan met hetgeen dat de sleep/awake functie niet werkt?

• RoelsRules
Saninl schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:50:
Tweakers,

Ik ben voornemens om een iPad aan te schaffen voor entertainment thuis, maar ook voor productiviteit op werk (op locatie). Hiervoor lijkt mij een toetsenbord wel een must voor de aanschaf en heb ik de afgelopen tijd veel vergeleken en onderzoek gedaan. Het Magic toetsenbord van Apple was mijn eerste keuze, maar die lijkt voor mij toch niet het meest passend omdat er weinig bescherming is voor de zijkanten van de iPad en de kijkhoek is niet erg instelbaar. Hierna gekeken naar alternatieven, en de Logitech Folio Combo leek mij heel fijn; goede bescherming en een fijn toetsenbord. Met als kers op de taart dat het toetsenbord er eenvoudig vanaf te halen is, zodat ik in het weekend de iPad vooral als iPad kan gebruiken ipv een bulky device met toetsenbord (dat ik toch amper zal gebruiken buiten werktijd). Echter, ik zie dat de Logitech Combo Touch enkel voor de instap iPad wordt gemaakt en niet voor de Air (of Pro). Iemand toevallig met dezelfde afwegingen en/of een alternatieve keuze?
Logitech heeft wel hetzelfde toetsenbord/hoes als voor de normale iPad (met touch pad etc) met 1 groot verschil, toetsenbord kan er niet af. Die moet je er dus achter klappen of de IPad uit de hoes halen. Gaat op zich snel genoeg maar ik merk dat ik mn er achter klap als ik hem even anders wil gebruiken. Wel wat zwaarder maar goed te doen

• Saninl
RoelsRules schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:55:
[...]

Logitech heeft wel hetzelfde toetsenbord/hoes als voor de normale iPad (met touch pad etc) met 1 groot verschil, toetsenbord kan er niet af. Die moet je er dus achter klappen of de IPad uit de hoes halen. Gaat op zich snel genoeg maar ik merk dat ik mn er achter klap als ik hem even anders wil gebruiken. Wel wat zwaarder maar goed te doen
Dank voor je reactie. Het leek mij juist zo handig om het toetsenbord niet naar achter te hoeven klappen, waardoor je een veel minder bulky apparaat hebt. Ik zit er zelfs aan te denken om een oude instap iPad te kopen met dat toetsenbord... Logitech geeft bij mij aan geen plannen te hebben om de Combo uit te brengen voor de Air 2020... :/

• HereIsTom
@Saninl Waarom dan niet een los bluetooth toetsenbord?

https://www.logitech.com/...e-keyboard-k380?crid=1762

[Voor 40% gewijzigd door HereIsTom op 14-01-2021 11:16]

• syltheboy
  • Niet online
Of wel het Magic Keyboard icm met deze case. Ik heb daar echter geen ervaring mee, maar ik heb gezien dat het werkte.

• Saninl
syltheboy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:20:
Of wel het Magic Keyboard icm met deze case. Ik heb daar echter geen ervaring mee, maar ik heb gezien dat het werkte.
Dank voor opnieuw de reacties en het meedenken!

Een los toetsenbord is altijd nog een optie, maar dan kan ik ook een Smart Keyboard aanschaffen. Het nadeel hiervan is natuurlijk dat er geen touchpad bij zit.

De case zoals Syltheboy aangeeft is voor mij onbekend. Het wordt een dure combi, maar dan lijk je wel echt best of both worlds te hebben inderdaad! Dank

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:00
Saninl schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:22:
[...]

[...]
Dank voor opnieuw de reacties en het meedenken!

Een los toetsenbord is altijd nog een optie, maar dan kan ik ook een Smart Keyboard aanschaffen. Het nadeel hiervan is natuurlijk dat er geen touchpad bij zit.

De case zoals Syltheboy aangeeft is voor mij onbekend. Het wordt een dure combi, maar dan lijk je wel echt best of both worlds te hebben inderdaad! Dank
Ik heb een Apple Magic Keyboard 2 en een Magic Trackpad 2 gekocht om te gebruiken bij mijn iPad. Ik had nog wat iPhone standaardjes voor het videobellen staan, die gebruik ik nu ook om de iPad iets hoger te zetten. De combinatie is ideaal.

Het voordeel van dit keyboard en de Trackpad is dat ik ze ook nog bij mijn Mac kan gebruiken, als ik dat wil.

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03 10:30
Aan ieder een happy Monday morning!

Ik heb de knoop doorgehakt. Begin 2016 een Air 2 gekocht, toen in 'afslag' bij MediaMarkt. Na jaren trouwe dienst, voelde ik gisteren plots een 'gevoel' opborrelen op te gaan upgraden, tijdens het gebruik.

Omdat het kan eigenlijk, de iPad doet best zijn taken wel goed - maar het duurt wat langer, de bezels storen me, het display is wat gedateerd én volgend jaar krijgt hij vermoedelijk geen update meer naar iOs iPad 15. Plus, ie heeft ook z'n leeftijd natuurlijk én als Tweaker vinden we altijd wel een reden als dat gevoel komt opborrelen ;-). M'n vriendin zal tevreden zijn met de Air 2 - dus Win - Win!

Nu nog even wat accessoires zoeken - de Pencil komt in huis en een lekker hoesje en dan maar kiezen wel kleurtje het ding krijgt! Via m'n werk een soort van waardebon besteld, waar ik al bij al toch een €35 korting krijg - die ontvang ik binnen de 7 dagen in m'n mailbox - spannend!

Ben benieuwd!

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-03 15:51
Matey schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:29:

Ik heb de knoop doorgehakt. Begin 2016 een Air 2 gekocht, toen in 'afslag' bij MediaMarkt. Na jaren trouwe dienst, voelde ik gisteren plots een 'gevoel' opborrelen op te gaan upgraden, tijdens het gebruik.

Omdat het kan eigenlijk, de iPad doet best zijn taken wel goed - maar het duurt wat langer, de bezels storen me, het display is wat gedateerd én volgend jaar krijgt hij vermoedelijk geen update meer naar iOs iPad 15. Plus, ie heeft ook z'n leeftijd natuurlijk én als Tweaker vinden we altijd wel een reden als dat gevoel komt opborrelen ;-). M'n vriendin zal tevreden zijn met de Air 2 - dus Win - Win!

Nu nog even wat accessoires zoeken - de Pencil komt in huis en een lekker hoesje en dan maar kiezen wel kleurtje het ding krijgt! Via m'n werk een soort van waardebon besteld, waar ik al bij al toch een €35 korting krijg - die ontvang ik binnen de 7 dagen in m'n mailbox - spannend!

Ben benieuwd!
Hoi Matey,

Geloof me, je gaat echt geen spijt krijgen. Ik heb gister mijn nieuwe Ipad Air ontvangen en mijn oude Ipad Air 2 doorgegeven. Ik heb ook lang getwijfeld, maar wat een verschil in bouwkwaliteit, snelheid en scherm. Wat een prachtig apparaat!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-02 22:37
Matey schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:29:

Ben benieuwd!
Je gaat sws geen spijt krijgen. Alleen al het feit dat er aan 2 kanten speakers zitten is al fantastisch 8)7 En nooit meer een kuipje maken met je hand omdat je stemmen niet kan verstaan :+

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03 10:30
Ondertussen de Air sinds dinsdag in gebruik. Ben er heel tevreden mee - vooral het scherm is een vooruitgang qua kleurenweergave en de ondersteuning voor spatial audio. De batterij lijkt me ook wel best goed te zijn en uiteraard de ondersteuning voor sneller laden.

Enige wat me wat opviel was de zwartwaarde die niet helemaal zwart is- maar met een oled tv en een iphone 12 pro - ben ik oled gewoon, dus daar kijk je wel over na een minuutje of 2.

De touchknop is nog wat aanpassen. Heb me een hoesje van Torro gekocht in paars leder - echt prachtig en top in gebruik.

Ook de pencil werkt feilloos op dit toestel. Hoop er vele jaren mee te kunnen doen :-)

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-03 18:09
Nitrous schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:49:
Dag allen,

Gisteren mijn nieuwe iPad Air 2020 met Pencil 2 en Logitech Folio Touch toetsenbordcover in gebruik genomen. Super blij mee, Pencil werkt heerlijk. @Heijdenma @RoelsRules ik ervaar geen problemen met deze cover, wake up etc. werkt zoals het hoort.

Ik heb wel een andere vraag; mijn iPad kwam leeg aan, echt helemaal leeg. Device moest eerst aan de lader voordat ie aan ging. Nu weet ik dat het voor li-ion batterijen niet goed is om ze helemaal te ontladen en al helemaal niet om ze langere tijd leeg te bewaren. Moet ik me zorgen maken? De batterij lijkt het gewoon acceptabel te doen op dit moment, maar kan dit snel verslechteren in dit geval? De iPad kan natuurlijk al een tijdje leeg in een magazijn hebben gelegen.. Kan dit kwaad?
Sorry voor de late reactie, had hetzelfde met mijn Iphone se2020... kreeg hem niet geactiveerd, werd warm, en was binnen twee uur volkomen leeg.. heb gebeld met Apple, en verteld dat een totaal lege nieuwe accu een heel slecht begin was. Begrip, en drie dagen na het terug sturen een nieuwe gekregen. Werkt nu goed.
Hoe is het met de jouwe afgelopen, wil nu ook de ipad bestellen...

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:01
Nou volgende week of misschien na de lockdown toch maar een ipad air aanschaffen!

Ik wil deze gebruiken voor het lezen van informatieve boeken, pdf’s lezen, aantekeningen maken voor werk, toekomstige studie, netflix en browsen.

Nu wil ik deze eigenlijk dus op een hybride manier gebruiken waardoor surfen en lezen goed te doen zijn zonder toetsenbord (en gewicht) en dus typen met toetsenbord. Volgens mij is dan het nieuwste toetsenbord van Apple het beste, maar wel echt veel te duur. Hoe is zo’n logitech folio met touchpad?

Is het makkelijk om deze van de ipad af te halen?
En kan je evt nog een extra hoes er om heen doen?
En hoe zit het met gewicht?

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• syltheboy
  • Niet online
@crimby De lockdown kan nog wel even duren hoor. Daarom heb je nu de tijd om hem goed uit te kunnen testen. ;)

• crimby
syltheboy schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:01:
@crimby De lockdown kan nog wel even duren hoor. Daarom heb je nu de tijd om hem goed uit te kunnen testen. ;)
Haha ja dat is waar! Bedoelde eigenlijk begin februari (heb nog hoop)

• RoelsRules
Zie mijn eerdere bericht omtrent de folio. Is relatief zwaar maar goed te doen en relatief eenvoudig uit te halen. Toch doe ik het weinig merk ik. Verder blij mee. Voor consumptie klap ik het toetsenbord er achter en op de schoot. Voor productie is toetsenbord top

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-03 12:14

sten123

PSN: MisterxBee

Zo. Ipad Air 2020 en een Apple watch 6 besteld.

Ben zeer benieuwd hoe mij de Ipad bevalt. Is mijn eerste Ipad.

PSN: MisterxBee

• Stijnb_
  • Laatst online: 26-03 17:58
Ik ben aan het twijfelen tussen een iPad Air 4g of een iPad Pro zonder 4G. De iPad zal het meest gebruikt worden op on-site notities te maken en schema’s te tekenen. Dus 4G komt wel goed van pas. Alleen scheelt het dan maar een goeie 50euro met een iPad Pro wel zonder 4G. Maar maakt het 120hz scherm zoveel verschil om notities te maken in vergelijking met de iPad Air? Aan de andere kant is de 4G verbinding wel handig, anders moet je constant een verbinding opzetten met je iPhone.

• RoelsRules
Stijnb_ schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:06:
Ik ben aan het twijfelen tussen een iPad Air 4g of een iPad Pro zonder 4G. De iPad zal het meest gebruikt worden op on-site notities te maken en schema’s te tekenen. Dus 4G komt wel goed van pas. Alleen scheelt het dan maar een goeie 50euro met een iPad Pro wel zonder 4G. Maar maakt het 120hz scherm zoveel verschil om notities te maken in vergelijking met de iPad Air? Aan de andere kant is de 4G verbinding wel handig, anders moet je constant een verbinding opzetten met je iPhone.
Ik heb altijd een 4g model daar ik onafhankelijk wil werken met dat ding. Schrijven op de niet pro gaat echt prima, zal ongetwijfeld soepeler gaan maar als ik de reviews mag geloven alleen als je ze naast elkaar tegelijk ziet.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:21
Zit ook in de twijfel modes, welke zou ik nou kopen ;)

[Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 30-01-2021 10:04]

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

Kun je ook instellen dat de iPad niet afgaat als je telefoon gebeld wordt en hij in de buurt is? Heb al een paar keer mijn vriendin wakker gekregen omdat de iPad op de slaapkamer ligt en ik in de woonkamer een telefoontje krijg :’)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• syltheboy
  • Niet online
Christiano007 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:26:
Kun je ook instellen dat de iPad niet afgaat als je telefoon gebeld wordt en hij in de buurt is? Heb al een paar keer mijn vriendin wakker gekregen omdat de iPad op de slaapkamer ligt en ik in de woonkamer een telefoontje krijg :’)
Dat kun je op je iPhone instellen door naar Instellingen > Telefoon te gaan en Bel via andere apparaten uit te zetten. ;)

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 14:13

dread

Sluwe vlaming

Hier ook een nieuwe ipad air 2020 besteld en vandaag aangekomen. Wat een moii apparaat zeg.

Echter heb ik de icloud backup van mijn iphone 11 pro erop gezet. Maar ipv dat alles netjes georganizeerd is in mapjes zoals op mijn iphone staan nu mijn apps allemaal achter elkaar. 13 pagina's aan apps in alfabetische volgorde.

Is dat nog goed te krijgen want hier wordt ik niet blij van. Ik wil ze graag terug in mijn mapjes hebben.

Iemand een tip?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:18
Albert020 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:58:
Zit ook in de twijfel modes, welke zou ik nou kopen ;)
[Afbeelding]
Herkenbaar. Hier hetzelfde “probleem” Momenteel nog in bezit van iPad Pro 10.5 256 Gb uitvoering. Deze levert nu tenminste nog een beetje op.

Eigenlijk zou ik uit kunnen met een 64 Gb uitvoering. Meerendeel staat toch in de iCloud of op een Synology Nas.

Twijfel hier tussen de air of een pro. 2 of 4 luidsprekers, 64 of 256 Gb. Tov de prijs. Vind €670,- eigenlijk meer als voldoende geld hiervoor.

Kan ook zijn dat ik gewoon afwacht tot na maart. Verwacht dat in het voorjaar de pro’s een upgrade krijgen. Zou zomaar kunnen dat dan de air een klein beetje in prijs zakt...

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Albert020
TheKerremenke schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Herkenbaar. Hier hetzelfde “probleem” Momenteel nog in bezit van iPad Pro 10.5 256 Gb uitvoering. Deze levert nu tenminste nog een beetje op.

Eigenlijk zou ik uit kunnen met een 64 Gb uitvoering. Meerendeel staat toch in de iCloud of op een Synology Nas.

Twijfel hier tussen de air of een pro. 2 of 4 luidsprekers, 64 of 256 Gb. Tov de prijs. Vind €670,- eigenlijk meer als voldoende geld hiervoor.

Kan ook zijn dat ik gewoon afwacht tot na maart. Verwacht dat in het voorjaar de pro’s een upgrade krijgen. Zou zomaar kunnen dat dan de air een klein beetje in prijs zakt...
Denk ook dat ik de iPad Air 2020 64GB ga kopen, deze heeft 2 speakers en meer GB's heb ik niet nodig

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb een 11” iPad Pro 2018, maar met een iPad Air 2020 zou ik ook tevreden zijn. Zeker gezien het forse prijsverschil. Sinds kort heb ik een iPhone 12 Pro Max, maar met een gewone 12 zou ik ook tevreden zijn. Ik wilde echter de iPhone met de beste accu.

• Albert020
syltheboy schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:26:
Ik heb een 11” iPad Pro 2018, maar met een iPad Air 2020 zou ik ook tevreden zijn. Zeker gezien het forse prijsverschil. Sinds kort heb ik een iPhone 12 Pro Max, maar met een gewone 12 zou ik ook tevreden zijn. Ik wilde echter de iPhone met de beste accu.
Heb zelf een iPhone 12 Mini, ben er dik tevreden mee ;)

• syltheboy
  • Niet online
@Albert020 Als ik die had gekocht dan had ik vaker mijn iPad gepakt denk ik. Door het formaat past hij veel beter (comfortabeler) in je broekzak, dat is best een groot voordeel van een kleiner toestel. Maar zo heeft elk toestel zijn voors en tegens.

[Voor 33% gewijzigd door syltheboy op 30-01-2021 15:57]

• crimby
Maakt het nog uit of je de ipad in Nederland of bv Duitsland koopt? Bij amazon de is ie vaak wat goedkoper namelijk...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee