Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
WhatsappHack schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:17:
[...]

Hmmmmmm. Ja dat is interessant. Ik zit nog binnen de zichttermijn van 14 dagen, dus interessant om te overwegen. Zeker als ie OLED heeft. Maar de vraag is of ie dan ook dezelfde prijzen meekrijgt als de huidige generatie. Dan is het een no-brainer om het instapmodel Pro te halen. Die 128GB opslag heb ik wel genoeg aan namelijk. (64 is alleen veel te weinig, m’n music library alleen is al 45GB ofzo.)
Ik verwacht hem deze week. (zie dit bericht).

Verwacht dat beide modellen uitgerust zullen worden met Thunderbolt USB-C, A14X processor, betere camera's, een U1 chip en 5G (Wi-Fi model is vermoedelijk sneller leverbaar dan het 5G model). Alleen de 12,9-inch zal een nieuwe schermtechniek, namelijk Mini-LED scherm krijgen.

Aldus de geruchten (die ook fout kunnen zijn).

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:12

crimby

PSN: Crimby

Inmiddels de iPad Air een tijdje in gebruik voor surfen, netflix en spelletjes.. maar het wordt tijd dat ik deze wat meer ga gebruiken. Ik wil oa notities erop maken voor werk en prive en wil ook af en toe wat kunnen uit tekenen (verbouwing, klussen etc).

Nu vroeg ik mij af of jullie hier positief zijn over de Apple Pencil 2? Daarnaast als ik een notitie maak op een papiertje, dan rust mijn pols ook op het papier, als ik dit bij de iPad doe met de Pencil, flipt de iPad dan of kan je gewoon je pols laten rusten tijdens het schrijven?

• Moonsugar
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 17:21

Moonsugar

Communitymanager
Hey @crimby ik denk dat ik je vragen kan beantwoorden. Ik heb afgelopen zaterdag de iPad Air 4 gekocht met Apple Pencil 2. Naast mijn werk bij Tweakers ben ik ook illustrator en ik werkte hiervoor altijd traditioneel met papier en zwarte inkt (mijn stijl = vrij gedetailleerde lijntekeningen). Ik ben er echt helemaal weg van. Ik werk altijd in Procreate, daar heb je een instelling waarbij je kan uitschakelen dat hij aanrakingen met je hand detecteert als tekenen of schrijven. Zelfs toen deze instelling uitstond kwam het maar heel weinig voor dat ik met mijn hand per ongeluk tekende, de iPad flipt in elk geval zeker niet. Ik weet niet hoe het zit met notitieprogramma's maar het laat in elk geval zien dat het mogelijk is. Waarin zou je het liefst notities willen maken? Dan zou ik eventueel voor je kunnen checken of het werkt.

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:12

crimby

PSN: Crimby

Moonsugar schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:48:
Hey @crimby ik denk dat ik je vragen kan beantwoorden. Ik heb afgelopen zaterdag de iPad Air 4 gekocht met Apple Pencil 2. Naast mijn werk bij Tweakers ben ik ook illustrator en ik werkte hiervoor altijd traditioneel met papier en zwarte inkt (mijn stijl = vrij gedetailleerde lijntekeningen). Ik ben er echt helemaal weg van. Ik werk altijd in Procreate, daar heb je een instelling waarbij je kan uitschakelen dat hij aanrakingen met je hand detecteert als tekenen of schrijven. Zelfs toen deze instelling uitstond kwam het maar heel weinig voor dat ik met mijn hand per ongeluk tekende, de iPad flipt in elk geval zeker niet. Ik weet niet hoe het zit met notitieprogramma's maar het laat in elk geval zien dat het mogelijk is. Waarin zou je het liefst notities willen maken? Dan zou ik eventueel voor je kunnen checken of het werkt.
Thanks! Dat is fijn om te weten!
Qua notities weet ik het nog niet want ben op zoek naar een goede tool dat ook meteen op mijn windows laptop kan werken (synchroniseren).

• Moonsugar
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 17:21

Moonsugar

Communitymanager
Mocht je eruit zijn welke app dat zou worden kan ik het wel even voor je checken als je dat wilt!

• Gugger
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:25
crimby schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:14:
[...]

Thanks! Dat is fijn om te weten!
Qua notities weet ik het nog niet want ben op zoek naar een goede tool dat ook meteen op mijn windows laptop kan werken (synchroniseren).
Mij bevalt Microsoft OneNote eigenlijk prima hiervoor. Goede app synct ook goed op Windows natuurlijk. Verder kan je vanaf je laptop/desktop notities aanmaken en vanuit Outlook afspraakgegevens invoegen en ook documenten b.v. notulen toevoegen.
De meeting ga ik dan vervolgens in met m'n tablet en daar kan je gewoon lekker schrijven en krabbelen in je app.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23-06 11:19
crimby schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:53:
Inmiddels de iPad Air een tijdje in gebruik voor surfen, netflix en spelletjes.. maar het wordt tijd dat ik deze wat meer ga gebruiken. Ik wil oa notities erop maken voor werk en prive en wil ook af en toe wat kunnen uit tekenen (verbouwing, klussen etc).

Nu vroeg ik mij af of jullie hier positief zijn over de Apple Pencil 2? Daarnaast als ik een notitie maak op een papiertje, dan rust mijn pols ook op het papier, als ik dit bij de iPad doe met de Pencil, flipt de iPad dan of kan je gewoon je pols laten rusten tijdens het schrijven?
Laten rusten, zeker :). Ik heb hetzelfde ervaring als jij en daarom een P2 gekocht. Totaal geen spijt van buiten het asociale bedrag om. Ik gebruik hem bijna dagelijks.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:59
Ik heb nu sinds een week de Air 2020 in gebruik na een aantal jaren een Air 2 te hebben gebruikt.
Wat een wereld van verschil! Ik ben er super blij mee.
Met de USB-C hub ook super makkelijk op TV, HDD, SD-card, Tobo, Muis aan te sluiten.
Ik zit nu ook te twijfelen over de apple pencil 2, echter houdt het hoge bedrag me een beetje tegen. Ik ben geen illustrator, dus het zou puur op aantekeningen aankomen.
Echter zie ik nu ook dit alternatief: https://www.amazon.nl/Log...id=pla-563098867870&psc=1

Iemand daar ervaring mee met de ipad air 4?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 12-06 22:35
De iPad pro 2020 128gb vs iPad Air 256gb ontlopen elkaar niet zoveel meer qua prijs. Ik denk dat 128gb voldoende is, maar vraag me af of de 2020pro opweegt tegenover dubbele hoeveelheid opslag.

#keuzes keuzes....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Aeon schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:01:
De iPad pro 2020 128gb vs iPad Air 256gb ontlopen elkaar niet zoveel meer qua prijs. Ik denk dat 128gb voldoende is, maar vraag me af of de 2020pro opweegt tegenover dubbele hoeveelheid opslag.

#keuzes keuzes....
Als je ook nog films/series e.d. op de iPad kijkt is het geluid en beeld van de Pro een stuk beter.
En mocht 128GB niet genoeg voor je zijn kun je het uitbreiden met een USB-Stick.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:54

Aiii

何これ

De Air is op alle fronten minder dan de Pro, die keuze was voor mij zo gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:20
Aiii schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:16:
De Air is op alle fronten minder dan de Pro, die keuze was voor mij zo gemaakt.
Ik weet niet hoe het scherm van de Pro is, maar dat van de Air 2020 verbaasde me. Na alle hype in reviews had ik verwacht dat het beter zou zijn dan het scherm van mijn Surface Go2. Niet dus, bijvoorbeeld de kijkhoek is heel matig vergeleken met de Surface. Mede om die reden de Air dus maar teruggestuurd naar de winkel, en ik kijk voorlopig weer series op mijn Go2, in afwachting van een mooie aanbieding van de Pro 2020 (die volgens de reviews een héél goed scherm heeft).

• Pingo76
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 20:03
Ik heb sinds 21 mei de iPad Air 2020 met de Apple Pencil 2. Heeft het bij de mensen die een Apple Pencil lang geduurd voordat je zonder problemen er mee kon schrijven? Ik begin na 25 minuten schrijven last te krijgen van mijn hand, wat ik met een normale pen niet heb...

Edit omdat ik wat eerdere berichten heb gelezen:

De Apple Pencil 2, is voor iemand die de iPad gebruikt puur als notitieblok (voornamelijk GoodNotes), agenda, to do list en tekenblok (ProCreate). De prijs dubbel en dwars waard, als je twijfelt dan zeg ik gewoon doen!

Verder was GoodNotes voor aantekeningen (9 euro) de beste 9 euro die ik ooit heb uitgegeven....

[Voor 40% gewijzigd door Pingo76 op 09-06-2021 11:08]

• Stijnb_
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:31
Gugger schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:22:
[...]

Mij bevalt Microsoft OneNote eigenlijk prima hiervoor. Goede app synct ook goed op Windows natuurlijk. Verder kan je vanaf je laptop/desktop notities aanmaken en vanuit Outlook afspraakgegevens invoegen en ook documenten b.v. notulen toevoegen.
De meeting ga ik dan vervolgens in met m'n tablet en daar kan je gewoon lekker schrijven en krabbelen in je app.
Ik gebruik nebo, want het nadeel bij one note is dat hij geen geschreven tekst herkend.

• Aidacra
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:35
Pingo76 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:48:
Ik heb sinds 21 mei de iPad Air 2020 met de Apple Pencil 2. Heeft het bij de mensen die een Apple Pencil lang geduurd voordat je zonder problemen er mee kon schrijven? Ik begin na 25 minuten schrijven last te krijgen van mijn hand, wat ik met een normale pen niet heb...

Edit omdat ik wat eerdere berichten heb gelezen:

De Apple Pencil 2, is voor iemand die de iPad gebruikt puur als notitieblok (voornamelijk GoodNotes), agenda, to do list en tekenblok (ProCreate). De prijs dubbel en dwars waard, als je twijfelt dan zeg ik gewoon doen!

Verder was GoodNotes voor aantekeningen (9 euro) de beste 9 euro die ik ooit heb uitgegeven....
Gebruik je ook het Magic Keyboard vroeg ik me af?

• Pingo76
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 20:03
Aidacra schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Gebruik je ook het Magic Keyboard vroeg ik me af?
Nee om diverse redenen:

a) Ik heb op dit moment het geld er niet voor, wat ik nu heb is ruim 275 euro buiten budget. Voor hoe ik de iPad nu gebruik, had ik ook met de iPad 2020 aan de bak gekund. Maar ik wilde per se de Apple Pencil 2 vanwege de hoe die oplaadt.

b) Voor typewerk heb ik mijn Linux Laptop. De iPad is niets anders dan een digitale notitie/agenda/todo list en tekenblok.

c) Eerlijk gezegd, lijkt die al die iPad toetsenborden mij niets voor iemand die blind kan 10 typen en zo een 300 aanslagen per minuut heeft. Op youtube zie ik voornamelijk mensen typen die niet blind kunnen typen.

Vanwaar de vraag?

• Chris7
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
Voor als je deze Air aan het overwegen bent, nu voor 588 euro te krijgen bij de MediaMarkt: https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/apple-deals.html#item3 Volgens de PW ook een van de laagste prijzen ooit, goeie deal dus: pricewatch: Apple iPad Air (2020) Wi-Fi 64GB Blauw

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:20
Ik wacht liever nog even om te kijken of de iPad Pro 2020 weer eens 599 euro is. Toch een betere koop met dubbel zo veel geheugen, beter scherm, Face unlock, dunnere bezels... Hopelijk komen die aanbiedingen nog een keer.

• Chris7
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:56:
Ik wacht liever nog even om te kijken of de iPad Pro 2020 weer eens 599 euro is. Toch een betere koop met dubbel zo veel geheugen, beter scherm, Face unlock, dunnere bezels... Hopelijk komen die aanbiedingen nog een keer.
De laagste prijs die ik in de PriceWatch zie is 699 euro. Komt alsnog in de buurt van de Air, maar is geen lagere prijs.

Overigens mis ik Face ID niet zo, Touch ID in de aanknop werkt best fijn omdat je alleen je vinger erop hoeft te leggen om naar het homescreen te gaan, bij Face ID moet je eerst over het scherm swipen. Per saldo is het niet veel langzamer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:18
Chris7 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:45:
[...]
Overigens mis ik Face ID niet zo, Touch ID in de aanknop werkt best fijn omdat je alleen je vinger erop hoeft te leggen om naar het homescreen te gaan, bij Face ID moet je eerst over het scherm swipen. Per saldo is het niet veel langzamer.
Voordeel van Face ID is dat je sneller wachtwoorden invult/ dingen autoriseert doordat ie je herkent en je niet je vinger op de Touch ID hoeft te leggen ;) en dat doe ik veel vaker dan de iPad unlocken.

[Voor 4% gewijzigd door Volkan1984 op 18-06-2021 11:05]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True