• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 16:09
WhatsappHack schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:17:
[...]

Hmmmmmm. Ja dat is interessant. Ik zit nog binnen de zichttermijn van 14 dagen, dus interessant om te overwegen. Zeker als ie OLED heeft. Maar de vraag is of ie dan ook dezelfde prijzen meekrijgt als de huidige generatie. Dan is het een no-brainer om het instapmodel Pro te halen. Die 128GB opslag heb ik wel genoeg aan namelijk. (64 is alleen veel te weinig, m’n music library alleen is al 45GB ofzo.)
Ik verwacht hem deze week. (zie dit bericht).

Verwacht dat beide modellen uitgerust zullen worden met Thunderbolt USB-C, A14X processor, betere camera's, een U1 chip en 5G (Wi-Fi model is vermoedelijk sneller leverbaar dan het 5G model). Alleen de 12,9-inch zal een nieuwe schermtechniek, namelijk Mini-LED scherm krijgen.

Aldus de geruchten (die ook fout kunnen zijn).

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:28
Inmiddels de iPad Air een tijdje in gebruik voor surfen, netflix en spelletjes.. maar het wordt tijd dat ik deze wat meer ga gebruiken. Ik wil oa notities erop maken voor werk en prive en wil ook af en toe wat kunnen uit tekenen (verbouwing, klussen etc).

Nu vroeg ik mij af of jullie hier positief zijn over de Apple Pencil 2? Daarnaast als ik een notitie maak op een papiertje, dan rust mijn pols ook op het papier, als ik dit bij de iPad doe met de Pencil, flipt de iPad dan of kan je gewoon je pols laten rusten tijdens het schrijven?

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-03 21:19

Moonsugar

Communitymanager
Hey @crimby ik denk dat ik je vragen kan beantwoorden. Ik heb afgelopen zaterdag de iPad Air 4 gekocht met Apple Pencil 2. Naast mijn werk bij Tweakers ben ik ook illustrator en ik werkte hiervoor altijd traditioneel met papier en zwarte inkt (mijn stijl = vrij gedetailleerde lijntekeningen). Ik ben er echt helemaal weg van. Ik werk altijd in Procreate, daar heb je een instelling waarbij je kan uitschakelen dat hij aanrakingen met je hand detecteert als tekenen of schrijven. Zelfs toen deze instelling uitstond kwam het maar heel weinig voor dat ik met mijn hand per ongeluk tekende, de iPad flipt in elk geval zeker niet. Ik weet niet hoe het zit met notitieprogramma's maar het laat in elk geval zien dat het mogelijk is. Waarin zou je het liefst notities willen maken? Dan zou ik eventueel voor je kunnen checken of het werkt.

• crimby
Moonsugar schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:48:
Hey @crimby ik denk dat ik je vragen kan beantwoorden. Ik heb afgelopen zaterdag de iPad Air 4 gekocht met Apple Pencil 2. Naast mijn werk bij Tweakers ben ik ook illustrator en ik werkte hiervoor altijd traditioneel met papier en zwarte inkt (mijn stijl = vrij gedetailleerde lijntekeningen). Ik ben er echt helemaal weg van. Ik werk altijd in Procreate, daar heb je een instelling waarbij je kan uitschakelen dat hij aanrakingen met je hand detecteert als tekenen of schrijven. Zelfs toen deze instelling uitstond kwam het maar heel weinig voor dat ik met mijn hand per ongeluk tekende, de iPad flipt in elk geval zeker niet. Ik weet niet hoe het zit met notitieprogramma's maar het laat in elk geval zien dat het mogelijk is. Waarin zou je het liefst notities willen maken? Dan zou ik eventueel voor je kunnen checken of het werkt.
Thanks! Dat is fijn om te weten!
Qua notities weet ik het nog niet want ben op zoek naar een goede tool dat ook meteen op mijn windows laptop kan werken (synchroniseren).

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-03 21:19

Moonsugar

Communitymanager
Mocht je eruit zijn welke app dat zou worden kan ik het wel even voor je checken als je dat wilt!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-03 18:49
crimby schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:14:
[...]

Thanks! Dat is fijn om te weten!
Qua notities weet ik het nog niet want ben op zoek naar een goede tool dat ook meteen op mijn windows laptop kan werken (synchroniseren).
Mij bevalt Microsoft OneNote eigenlijk prima hiervoor. Goede app synct ook goed op Windows natuurlijk. Verder kan je vanaf je laptop/desktop notities aanmaken en vanuit Outlook afspraakgegevens invoegen en ook documenten b.v. notulen toevoegen.
De meeting ga ik dan vervolgens in met m'n tablet en daar kan je gewoon lekker schrijven en krabbelen in je app.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Stimulate14
  • Laatst online: 23-03 16:58

Stimulate14

⭐⭐⭐

crimby schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:53:
Inmiddels de iPad Air een tijdje in gebruik voor surfen, netflix en spelletjes.. maar het wordt tijd dat ik deze wat meer ga gebruiken. Ik wil oa notities erop maken voor werk en prive en wil ook af en toe wat kunnen uit tekenen (verbouwing, klussen etc).

Nu vroeg ik mij af of jullie hier positief zijn over de Apple Pencil 2? Daarnaast als ik een notitie maak op een papiertje, dan rust mijn pols ook op het papier, als ik dit bij de iPad doe met de Pencil, flipt de iPad dan of kan je gewoon je pols laten rusten tijdens het schrijven?
Laten rusten, zeker :). Ik heb hetzelfde ervaring als jij en daarom een P2 gekocht. Totaal geen spijt van buiten het asociale bedrag om. Ik gebruik hem bijna dagelijks.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 10:26
Ik heb nu sinds een week de Air 2020 in gebruik na een aantal jaren een Air 2 te hebben gebruikt.
Wat een wereld van verschil! Ik ben er super blij mee.
Met de USB-C hub ook super makkelijk op TV, HDD, SD-card, Tobo, Muis aan te sluiten.
Ik zit nu ook te twijfelen over de apple pencil 2, echter houdt het hoge bedrag me een beetje tegen. Ik ben geen illustrator, dus het zou puur op aantekeningen aankomen.
Echter zie ik nu ook dit alternatief: https://www.amazon.nl/Log...id=pla-563098867870&psc=1

Iemand daar ervaring mee met de ipad air 4?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 00:01
De iPad pro 2020 128gb vs iPad Air 256gb ontlopen elkaar niet zoveel meer qua prijs. Ik denk dat 128gb voldoende is, maar vraag me af of de 2020pro opweegt tegenover dubbele hoeveelheid opslag.

#keuzes keuzes....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Aeon schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:01:
De iPad pro 2020 128gb vs iPad Air 256gb ontlopen elkaar niet zoveel meer qua prijs. Ik denk dat 128gb voldoende is, maar vraag me af of de 2020pro opweegt tegenover dubbele hoeveelheid opslag.

#keuzes keuzes....
Als je ook nog films/series e.d. op de iPad kijkt is het geluid en beeld van de Pro een stuk beter.
En mocht 128GB niet genoeg voor je zijn kun je het uitbreiden met een USB-Stick.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:47

Aiii

何これ

De Air is op alle fronten minder dan de Pro, die keuze was voor mij zo gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:33
Aiii schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:16:
De Air is op alle fronten minder dan de Pro, die keuze was voor mij zo gemaakt.
Ik weet niet hoe het scherm van de Pro is, maar dat van de Air 2020 verbaasde me. Na alle hype in reviews had ik verwacht dat het beter zou zijn dan het scherm van mijn Surface Go2. Niet dus, bijvoorbeeld de kijkhoek is heel matig vergeleken met de Surface. Mede om die reden de Air dus maar teruggestuurd naar de winkel, en ik kijk voorlopig weer series op mijn Go2, in afwachting van een mooie aanbieding van de Pro 2020 (die volgens de reviews een héél goed scherm heeft).

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-03 22:52
Ik heb sinds 21 mei de iPad Air 2020 met de Apple Pencil 2. Heeft het bij de mensen die een Apple Pencil lang geduurd voordat je zonder problemen er mee kon schrijven? Ik begin na 25 minuten schrijven last te krijgen van mijn hand, wat ik met een normale pen niet heb...

Edit omdat ik wat eerdere berichten heb gelezen:

De Apple Pencil 2, is voor iemand die de iPad gebruikt puur als notitieblok (voornamelijk GoodNotes), agenda, to do list en tekenblok (ProCreate). De prijs dubbel en dwars waard, als je twijfelt dan zeg ik gewoon doen!

Verder was GoodNotes voor aantekeningen (9 euro) de beste 9 euro die ik ooit heb uitgegeven....

[Voor 40% gewijzigd door Pingo76 op 09-06-2021 11:08]

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 19:16
Gugger schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:22:
[...]

Mij bevalt Microsoft OneNote eigenlijk prima hiervoor. Goede app synct ook goed op Windows natuurlijk. Verder kan je vanaf je laptop/desktop notities aanmaken en vanuit Outlook afspraakgegevens invoegen en ook documenten b.v. notulen toevoegen.
De meeting ga ik dan vervolgens in met m'n tablet en daar kan je gewoon lekker schrijven en krabbelen in je app.
Ik gebruik nebo, want het nadeel bij one note is dat hij geen geschreven tekst herkend.

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-03 20:20
Pingo76 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:48:
Ik heb sinds 21 mei de iPad Air 2020 met de Apple Pencil 2. Heeft het bij de mensen die een Apple Pencil lang geduurd voordat je zonder problemen er mee kon schrijven? Ik begin na 25 minuten schrijven last te krijgen van mijn hand, wat ik met een normale pen niet heb...

Edit omdat ik wat eerdere berichten heb gelezen:

De Apple Pencil 2, is voor iemand die de iPad gebruikt puur als notitieblok (voornamelijk GoodNotes), agenda, to do list en tekenblok (ProCreate). De prijs dubbel en dwars waard, als je twijfelt dan zeg ik gewoon doen!

Verder was GoodNotes voor aantekeningen (9 euro) de beste 9 euro die ik ooit heb uitgegeven....
Gebruik je ook het Magic Keyboard vroeg ik me af?

• Pingo76
Aidacra schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Gebruik je ook het Magic Keyboard vroeg ik me af?
Nee om diverse redenen:

a) Ik heb op dit moment het geld er niet voor, wat ik nu heb is ruim 275 euro buiten budget. Voor hoe ik de iPad nu gebruik, had ik ook met de iPad 2020 aan de bak gekund. Maar ik wilde per se de Apple Pencil 2 vanwege de hoe die oplaadt.

b) Voor typewerk heb ik mijn Linux Laptop. De iPad is niets anders dan een digitale notitie/agenda/todo list en tekenblok.

c) Eerlijk gezegd, lijkt die al die iPad toetsenborden mij niets voor iemand die blind kan 10 typen en zo een 300 aanslagen per minuut heeft. Op youtube zie ik voornamelijk mensen typen die niet blind kunnen typen.

Vanwaar de vraag?

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Voor als je deze Air aan het overwegen bent, nu voor 588 euro te krijgen bij de MediaMarkt: https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/apple-deals.html#item3 Volgens de PW ook een van de laagste prijzen ooit, goeie deal dus: pricewatch: Apple iPad Air (2020) Wi-Fi 64GB Blauw

• Of-Aaargh
Ik wacht liever nog even om te kijken of de iPad Pro 2020 weer eens 599 euro is. Toch een betere koop met dubbel zo veel geheugen, beter scherm, Face unlock, dunnere bezels... Hopelijk komen die aanbiedingen nog een keer.

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:56:
Ik wacht liever nog even om te kijken of de iPad Pro 2020 weer eens 599 euro is. Toch een betere koop met dubbel zo veel geheugen, beter scherm, Face unlock, dunnere bezels... Hopelijk komen die aanbiedingen nog een keer.
De laagste prijs die ik in de PriceWatch zie is 699 euro. Komt alsnog in de buurt van de Air, maar is geen lagere prijs.

Overigens mis ik Face ID niet zo, Touch ID in de aanknop werkt best fijn omdat je alleen je vinger erop hoeft te leggen om naar het homescreen te gaan, bij Face ID moet je eerst over het scherm swipen. Per saldo is het niet veel langzamer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:38
Chris7 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:45:
[...]
Overigens mis ik Face ID niet zo, Touch ID in de aanknop werkt best fijn omdat je alleen je vinger erop hoeft te leggen om naar het homescreen te gaan, bij Face ID moet je eerst over het scherm swipen. Per saldo is het niet veel langzamer.
Voordeel van Face ID is dat je sneller wachtwoorden invult/ dingen autoriseert doordat ie je herkent en je niet je vinger op de Touch ID hoeft te leggen ;) en dat doe ik veel vaker dan de iPad unlocken.

[Voor 4% gewijzigd door Volkan1984 op 18-06-2021 11:05]

• robcoenen
Report: Apple to Release 5th-Gen iPad Air With OLED Display Next Year

Ergens zou ik het wel apart vinden als de iPad Air OLED krijgt en de iPad Pro bij nog op mini-LED blijft steken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:58

Hoedje

Moderator Apple Talk
robcoenen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:49:
Report: Apple to Release 5th-Gen iPad Air With OLED Display Next Year

Ergens zou ik het wel apart vinden als de iPad Air OLED krijgt en de iPad Pro bij nog op mini-LED blijft steken
Mini-LED is vanuit Apple een upgrade van OLED. Dus die snap ik wel. Al verwacht ik dat de kleinere iPads niet zo snel zullen overschakelen naar Mini-LED, aangezien Apple heeft aangegeven dat het teveel gewicht toevoegt. Dat zal natuurlijk ook beter worden, maar de huidige Mini-LED techniek verwacht ik daarom niet in iPads van 11" en kleiner.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:21
Sinds vandaag een Air 2020 als vervanger van mijn Air 2019. Weinig verschil, werkt zoals altijd prima.

Alleen toetsenbord is ineens anders? Een capslock en een tab toets erbij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 12:00
Ik heb net een iPad Air 2020 gekocht. Pracht ding, erg blij mee. Ik wilde hem via dit kabeltje aansluiten op mijn 4K monitor, maar het lijkt er op dat de output 2k is, want ongeveer overeenkomt met de resolutie van de iPad Air. Klopt dit, of doe ik iets verkeerd en kan de resolutie wel hoger zijn dan de native iPad Air resolutie? Ik gebruik dus niet het officiële kabeltje (de Apple AV Adapter).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-03 21:42
CommanderKeen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:40:
Ik heb net een iPad Air 2020 gekocht. Pracht ding, erg blij mee. Ik wilde hem via dit kabeltje aansluiten op mijn 4K monitor, maar het lijkt er op dat de output 2k is, want ongeveer overeenkomt met de resolutie van de iPad Air. Klopt dit, of doe ik iets verkeerd en kan de resolutie wel hoger zijn dan de native iPad Air resolutie? Ik gebruik dus niet het officiële kabeltje (de Apple AV Adapter).
Dit is een softwarematige beperking en hangt eerder van de app in kwestie af. Netflix kan dit wel fullscreen, dacht ik. De meeste apps echter niet.

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 12:00
usr101 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:07:
[...]

Dit is een softwarematige beperking en hangt eerder van de app in kwestie af. Netflix kan dit wel fullscreen, dacht ik. De meeste apps echter niet.
Ik heb je tip opgevolgd en gekeken of Netflix dan opeens overschakelt op 4K, en dat is helaas niet zo.

Heb inmiddels een nieuwe adapter (van Hyper), en die geeft ook maar 2k weer.

Ik denk dat het of de monitor is (die anders wel 4K weergeeft, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk), of anders dat het toch de iPad is die niet meer dan zijn eigen native resolutie (2k) uitzend. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pingo76
Vandaag de Paperlike screen protector laten brengen op mijn iPad, ik had dit veeeeeeeeeel eerder moeten doen. Heb er echt spijt van dat ik zowat 2 maanden zonder zo een screenprotector heb zitten worstelen. Ik schrijf namelijk zo een zeker drie uur per dag op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-02 14:56
Pingo76 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:24:
Vandaag de Paperlike screen protector laten brengen op mijn iPad, ik had dit veeeeeeeeeel eerder moeten doen. Heb er echt spijt van dat ik zowat 2 maanden zonder zo een screenprotector heb zitten worstelen. Ik schrijf namelijk zo een zeker drie uur per dag op.
Had je hiervoor helemaal geen of een andere protector?
Voelt de protector door swipen met de hand ook als papier?

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pingo76
OneTimer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Had je hiervoor helemaal geen of een andere protector?
Voelt de protector door swipen met de hand ook als papier?
Ik had hiervoor helemaal geen protector (is eerste iPad) ik dacht dat ik vanzelf wel zou wennen aan het schrijven op glas. Dat was dus niet zo :p

Het voelt niet als papier, maar het maakt voor mij schrijven (ik gebruik de iPad voornamelijk voor aantekeningen) ontzetttend prettig. Echt een verbetering van 100%, swipen gaat ietsjes stroever ik vind dat geen probleem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09
Pingo76 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:24:
Waar heb je het laten doen?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pingo76
RoelsRules schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:51:
[...]

Waar heb je het laten doen?
Computorium in Rotterdam, heb er 5 euro voor betaald :P

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 21:37
Of-Aaargh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:47:
[...]

Ik weet niet hoe het scherm van de Pro is, maar dat van de Air 2020 verbaasde me. Na alle hype in reviews had ik verwacht dat het beter zou zijn dan het scherm van mijn Surface Go2. Niet dus, bijvoorbeeld de kijkhoek is heel matig vergeleken met de Surface. Mede om die reden de Air dus maar teruggestuurd naar de winkel, en ik kijk voorlopig weer series op mijn Go2, in afwachting van een mooie aanbieding van de Pro 2020 (die volgens de reviews een héél goed scherm heeft).
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Zelf de Go2 gehad en nu in de running voor de Air. Ik vind het alleen wel een beetje zonde om +600 euro te betalen en dat het scherm niet voldoet.

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:54
Roodey schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

Zelf de Go2 gehad en nu in de running voor de Air. Ik vind het alleen wel een beetje zonde om +600 euro te betalen en dat het scherm niet voldoet.
Voor mij voldoet het prima. De pro heeft 120hz en is misschien tikje beter, maar op een 12,9 inch pro van de vriendin van een huisgenoot zie ik geen groot verschil.
Enige waar ik last van heb is reflecties als ik recht onder een spot zit en notities wil nemen met de pencil (als student gebruik ik dat ding 80% van de tijd met goodnotes binnen en 20% voor mediaconsumptie)

• Of-Aaargh
Roodey schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

Het verschil tussen het scherm van de Surface Go en de Ipad Air is niet heel erg groot, hoor. Je ziet als je er recht voor zit bijna geen verschil. De Ipad is prima geschikt om series op te kijken. Ik had me alleen verkeken op de erg enthousiaste reviews van de Air. Ik verwachtte een gewéldig scherm, en dat is het niet.

• Pingo76
cedrix5 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Voor mij voldoet het prima. De pro heeft 120hz en is misschien tikje beter, maar op een 12,9 inch pro van de vriendin van een huisgenoot zie ik geen groot verschil.
Enige waar ik last van heb is reflecties als ik recht onder een spot zit en notities wil nemen met de pencil (als student gebruik ik dat ding 80% van de tijd met goodnotes binnen en 20% voor mediaconsumptie)
Gebruik jij nog papier voor de studie of niet?

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:54
Pingo76 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Gebruik jij nog papier voor de studie of niet?
Nee, voor ik die ipad had maakte ik zelden oefeningen en verloor ik mijn papieren altijd. Had overal half gevulde schriften en het was slecht leesbaar.
Nu doe ik alles op dat ding, is het perfect geordend en kan ik snippets maken op mijn macbook en die plakken in goodnotes op ipad met unified clipboard. Geschreven tekst kunnen verplaatsen enzo vind ik ook wel een enorme troef. Enige wat ik mis is een groter scherm soms (bv. op plekken waar ik de macbook niet mee heb en split screen wil doen met slides naast notities), maar soms ook weer blij met 11" en 12,9 vind ik te duur voor mijn gebruik.
Werkte ook top met online instructies

• Pingo76
Ook mensen ik ben de niet de meest getalenteerde iPad user die je kunt vinden :+ Ik was vanmiddag aan het uitvogelen wat garageband nou was. Nu zie ik opeens een 33 rechtsboven staan (zie pic). Wat is dat en hoe kom ik er vanaf?

• robcoenen
Pingo76 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:00:
Ook mensen ik ben de niet de meest getalenteerde iPad user die je kunt vinden :+ Ik was vanmiddag aan het uitvogelen wat garageband nou was. Nu zie ik opeens een 33 rechtsboven staan (zie pic). Wat is dat en hoe kom ik er vanaf?

[Afbeelding]
Vermoedelijk omdat er nieuwe, ongedownloade geluiden klaar staan in de "geluidenbibliotheek".
Je kunt desgewenst via instellingen > berichtgeving > GarageBand > Badges de meldingen uit zetten.

• crimby
Ik heb mijn iPad Air 2020 inmiddels een jaartje en gebruik deze best veel. Tijdens mijn studie gebruik ik veel de pencils om aantekeningen te maken.

Nu zat ik gisteren weer eens op de bank met de iPad en wilde een stuk schrijven en dan merk ik toch wel dat het typen niet altijd even lekker gaat. Vooral als je dan even terug in de tekst wilt om iets aan te passen.
Daarom ben ik nu eigenlijk toch maar weer aan het kijken voor een toetsenbord. Het wordt hiermee echt een laptopvervanger (privé en studie gebruik).

Ik vind de Apple variant wel erg duur en ben dus aan het kijken naar de Logitech folio touch. Maar wat zijn jullie ervaringen met beide toetsenborden als je op de bank zit?

Of zijn er betere alternatieven? Zoals bijvoorbeeld de Brydge Air Max?

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:16
crimby schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:38:
Ik heb mijn iPad Air 2020 inmiddels een jaartje en gebruik deze best veel. Tijdens mijn studie gebruik ik veel de pencils om aantekeningen te maken.

Nu zat ik gisteren weer eens op de bank met de iPad en wilde een stuk schrijven en dan merk ik toch wel dat het typen niet altijd even lekker gaat. Vooral als je dan even terug in de tekst wilt om iets aan te passen.
Daarom ben ik nu eigenlijk toch maar weer aan het kijken voor een toetsenbord. Het wordt hiermee echt een laptopvervanger (privé en studie gebruik).

Ik vind de Apple variant wel erg duur en ben dus aan het kijken naar de Logitech folio touch. Maar wat zijn jullie ervaringen met beide toetsenborden als je op de bank zit?

Ik heb zelf de Magic Keyboard 11" en daar ook bewust voor gekozen. Misschien gebruik ik 'm op de bank anders dan jij, maar ik vind het juist prettig dat je de iPad makkelijk van het toetsenbord klikt om 'm vervolgens op de bank te gebruiken.

Als je 'm met toetsenbord op de bank wil gebruiken; dat kan ook, maar mijn ervaring is dan dat je de iPad net niet ver genoeg achterover kan hellen. Dat zou ik geloof ik niet heel lang achter elkaar willen doen.

• Of-Aaargh

Misschien kun je overwegen in plaats van een Magic keyboard een Macbook Air te kopen? De Magic keyboard is onwerkelijk duur en zwaar, als je 600 euro bijlegt heb je een extra complete laptop die veel fijner is als je een toetsenbord gebruikt, en ook nog eens lichter is dan de Ipad Air, en met een groter scherm.

• crimby
Of-Aaargh schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:24:
[...]

Misschien kun je overwegen in plaats van een Magic keyboard een Macbook Air te kopen? De Magic keyboard is onwerkelijk duur en zwaar, als je 600 euro bijlegt heb je een extra complete laptop die veel fijner is als je een toetsenbord gebruikt, en ook nog eens lichter is dan de Ipad Air, en met een groter scherm.
Dat zou ik kunnen overwegen, maar 600 euro bijlagen… je bedoelt mijn budget verdriedubbelen en mn usecase omgooien.
Ik werk juist veel met mijn tablet en dat werkt goed en fijn, maar ik mis af en toe een toetsenbordje voor op schoot.

• crimby
DwightKSchrute schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Ik heb zelf de Magic Keyboard 11" en daar ook bewust voor gekozen. Misschien gebruik ik 'm op de bank anders dan jij, maar ik vind het juist prettig dat je de iPad makkelijk van het toetsenbord klikt om 'm vervolgens op de bank te gebruiken.

Als je 'm met toetsenbord op de bank wil gebruiken; dat kan ook, maar mijn ervaring is dan dat je de iPad net niet ver genoeg achterover kan hellen. Dat zou ik geloof ik niet heel lang achter elkaar willen doen.
Goede om rekening mee te houden inderdaad.

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:09
crimby schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Goede om rekening mee te houden inderdaad.
Ik heb die folio van logitech waar je op doelt en dat is een fijn ding. Typt lekker, is verlicht etc.
1 nadeel, het geheel is zwaar.. De mobiliteit van je ipad gaat naar beneden, ook het schrijven er op met de pencil is zelfs lastiger omdat het dikker is.
Nadeel bij deze variant is dat het toetsenbord er niet vanaf kan, die moet je er achter slaan.

Ik heb nu een losse magnetische hoes waar hij nu veel in zit. Fijn voor meetings e.d. Toetsenbord heb ik nog wel maar besef me nu dat ik hem maar weinig heb gebruikt. (wellicht ook door corona)
Als ik het opnieuw zou doen dan zou ik die van Apple kopen en zo'n losse hoes... Dat wisselt makkelijker dan die van logitech. Wil je hem er continue in houden dan is die van logi prima.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-03 22:53

Welke apps maak je gebruik van om aantekeningen te maken?

Give 2 Get

• crimby
Runescom schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:18:
[...]

Welke apps maak je gebruik van om aantekeningen te maken?
Momenteel Noteshelf, werkt super goed.. maar mis een synchronisatie naar Windows.

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 21:22
Ik gebruik naar veel tevredenheid de Smart Keyboard Folio van Apple zelf icm mijn iPad Air. Geen touchpad en geen verlichte toetsen, maar heerlijk compact en een veel vriendelijkere prijs. Werkt voor korte perioden ook prima op de bank. Als ik echt productief wil werken pak ik een losse muis er bij.

• crimby
Julio_Ricardo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:35:
Ik gebruik naar veel tevredenheid de Smart Keyboard Folio van Apple zelf icm mijn iPad Air. Geen touchpad en geen verlichte toetsen, maar heerlijk compact en een veel vriendelijkere prijs. Werkt voor korte perioden ook prima op de bank. Als ik echt productief wil werken pak ik een losse muis er bij.
Blijft die op je schoot staan?

• Julio_Ricardo
crimby schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Blijft die op je schoot staan?
Ja, maar het gaat om een klein toetsenbord (geldt voor elk toetsenbord voor de 11 inch), dus knietjes bij elkaar of benen gestrekt, dan is het best prima te doen.

• crimby
Julio_Ricardo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:56:
[...]

Ja, maar het gaat om een klein toetsenbord (geldt voor elk toetsenbord voor de 11 inch), dus knietjes bij elkaar of benen gestrekt, dan is het best prima te doen.
Thanks, ga ik die ook eens bekijken.. maar hoe doe je dat dan als je even tussen de tekst wat wilt aanpassen? Met touch heb ik daar de grootste moeite mee.

• Julio_Ricardo
crimby schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Thanks, ga ik die ook eens bekijken.. maar hoe doe je dat dan als je even tussen de tekst wat wilt aanpassen? Met touch heb ik daar de grootste moeite mee.
Met touch al eens geprobeerd je vinger langer op één plek vast te houden? Dan krijg je een mini vergrootglas waarmee ik heel nauwkeurig kan werken.

Op het toetsenbord zitten pijltjes toetsen, zoals op elk normaal toetsenbord.

• crimby
Julio_Ricardo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:43:
[...]

Met touch al eens geprobeerd je vinger langer op één plek vast te houden? Dan krijg je een mini vergrootglas waarmee ik heel nauwkeurig kan werken.

Op het toetsenbord zitten pijltjes toetsen, zoals op elk normaal toetsenbord.
Ja dat vergrootglasje ken ik, maar heb niet het idee dat ie dat altijd even goed doet..

Pijltjes zijn geen slecht idee idd.

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-03 22:53
crimby schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Momenteel Noteshelf, werkt super goed.. maar mis een synchronisatie naar Windows.
Ik zelf maak gebruik van One Note, maar ga die van jou eens testen

Give 2 Get

• crimby
Runescom schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:05:
[...]

Ik zelf maak gebruik van One Note, maar ga die van jou eens testen
Ik wilde graag One Note gebruiken, maar helaas zet ie geen geschreven tekst om naar getypt..

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 12:27

dere12

Kennis delen is goud waard!

Beste allen, ik ben in het bezit van een iPad Air 3e generatie (2019). Op een gegeven moment reageerde het touchscreen soms niet meer goed en dan weer wel. Precies 1 week voor aflopen garantie kreeg ik via Apple een vervangend exemplaar. Na 3 maanden kreeg die hetzelfde probleem maar was mijn garantie verlopen, hij doet het wel maar heeft dus af en toe kuren met het touchscreen. Dit heeft mijn vertrouwen in de kwaliteit van de iPad wel een deuk gegeven.

Mijn vraag aan jullie: hebben jullie hier met de Air 2020 versie ook last van?

Life is all about Tweaking

• HereIsTom
@dere12 Da’s apart heb bijna elk type iPad gehad, maar nooit problemen met het scherm.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• dere12

dere12

HereIsTom schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:19:
@dere12 Da’s apart heb bijna elk type iPad gehad, maar nooit problemen met het scherm.
Misschien heb ik gewoon pech gehad. Ik heb al vele iPads gehad en ben erg blij met de top afstemming tussen software en hardware van Apple. Ben wel wat minder blij met de zuinigheid van Apple als het gaat om geheugen of opslagruimte t.o.v. Android tablets. Toch maar even wachten wat de nieuwe iPad Air dit jaar gaat brengen qua specs.

• HereIsTom
@dere12 Inderdaad is Apple wel zuinig/duur met zijn opslag, maar ik koop toch altijd met de kleinste opslag, tegenwoordig kun je bijna alles opslaan op een USB-stick, dan heb je gelijk een goede backup en in de cloud.
Ik ben van de iPad Air nu over naar de iPad Pro, geweldig scherm en gebruik nu mijn laptop bijna niet meer.

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:05
dere12 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:58:
Beste allen, ik ben in het bezit van een iPad Air 3e generatie (2019). Op een gegeven moment reageerde het touchscreen soms niet meer goed en dan weer wel. Precies 1 week voor aflopen garantie kreeg ik via Apple een vervangend exemplaar. Na 3 maanden kreeg die hetzelfde probleem maar was mijn garantie verlopen, hij doet het wel maar heeft dus af en toe kuren met het touchscreen. Dit heeft mijn vertrouwen in de kwaliteit van de iPad wel een deuk gegeven.

Mijn vraag aan jullie: hebben jullie hier met de Air 2020 versie ook last van?
Ik heb ook een air 2019 en had soms ook last dat het touchscreen niet goed reageerde, iOS 15.2 heeft dit bij mij verholpen, heb je de nieuwste iOS geïnstalleerd?

• dere12

dere12

danjan2411 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Ik heb ook een air 2019 en had soms ook last dat het touchscreen niet goed reageerde, iOS 15.2 heeft dit bij mij verholpen, heb je de nieuwste iOS geïnstalleerd?
Dank voor je reactie, ik heb 15.3 momenteel draaien.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:19
Ik heb een iPad Air 2020 en het valt mij op dat als ik iets harder op het scherm druk dat het dan lijkt of het scherm vloeibaar is. Hoort dit?

• Yosh1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-03 13:37
Hi,

Ik vroeg me af hoeveel jaar deze iPad Air 2020 mee zal gaan. Ik wil deze namelijk aanschaffen en het voor minimaal 4-5 jaar kunnen gebruiken. Mijn voornaamste activiteit wordt .pdf bestanden editen, allerlei taken boekhouden en af en toe een serie kijken.

De processor, Wi-Fi module, bluetooth module blijven aankomende jaren wel relevant. Ik herinner me nog de iPad 2 uit 2011; die was bij mij al erg traag geworden na 3 jaar. Dit kwam ook doordat ik er toen op gamede, wat ik nu niet ga doen.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Yosh1 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:33:
Hi,

Ik vroeg me af hoeveel jaar deze iPad Air 2020 mee zal gaan. Ik wil deze namelijk aanschaffen en het voor minimaal 4-5 jaar kunnen gebruiken. Mijn voornaamste activiteit wordt .pdf bestanden editen, allerlei taken boekhouden en af en toe een serie kijken.

De processor, Wi-Fi module, bluetooth module blijven aankomende jaren wel relevant. Ik herinner me nog de iPad 2 uit 2011; die was bij mij al erg traag geworden na 3 jaar. Dit kwam ook doordat ik er toen op gamede, wat ik nu niet ga doen.
Als je hem echt minimaal 4-5 jaar wilt gebruiken zou ik echt voor een M1 gaan, zeker nu de M2 ook al uit is.

Net als op de Mac loop je er anders tegenaan dat je features gaat missen bij OS updates zoals stage manager en dat het na verloop van tijd allemaal toch niet zo lekker en snel werkt.

[Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 24-11-2022 09:25]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:13

Pixelmagic

Ubergeek

Yosh1 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:33:
Hi,

4-5 jaar is geen probleem voor een iPad, ik heb een Air 2 vanuit 2013 die het nog steeds prima doet. Enige risico is dat als je nu een 2020 model koopt je al 2 jaar kwijt bent van OS support, maar dat is in totaal minimaal ook 4-5 jaar en daarna nog security updates.

Dit bericht is overigens gemaakt op een iPad 2020, werkt als een zonnetje !

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee