• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 11:08

Nieuwsbericht

Apple geeft de 2020-versie van zijn iPad Air een nieuw ontwerp, dat lijkt op dat van de iPad Pro-modellen. Het scherm groeit naar 10,9" en heeft een resolutie van 2360x1640 pixels. Apple stopt zijn nieuwe op 5nm gemaakte A14 Bionic-soc met zes cores in de tablet.

Net als de iPad Pro krijgt de nieuwe iPad Air een usb-c-aansluiting. Daarmee kan de tablet met 20W geladen worden. De iPad Air van 2020 heeft dezelfde afmetingen als het model uit 2019, maar een groter scherm met een hogere resolutie. Het scherm is gelamineerd, kan de dci-p3-kleurruimte weergeven en is voorzien van een anti-reflectieve coating. Ook Apples True Tone-techniek is aanwezig.

Door de smalle schermranden is er geen plaats meer voor een Touch ID-knop aan de voorkant. Apple integreert die nu in de powerknop aan de zijkant. Hoewel de sensor kleiner is, presteert die volgens Apple net zo goed als de huidige implementaties.

Apple rust de iPad Air uit met de A14 Bionic-soc. Het is voor het eerst sinds lange tijd dat Apple zijn nieuwste soc eerder in een iPad stopt dan in een iPhone. Vermoedelijk komt dezelfde soc volgende maand naar de iPhone 12-serie. De A14 wordt op 5nm gemaakt en heeft zes cpu-cores. De nieuwe processor maakt de iPad Air volgens Apple 40 procent sneller dan de vorige generatie en de gpu is 30 procent sneller. In de vorige iPad Air zat een A12 Bionic-soc.

Ook krijgen de camera's van de iPad Air een upgrade. Aan de achterkant zit dezelfde 12-megapixelcamera als in de nieuwste iPad Pro-modellen, met een f/1.8-lens en 4k-filmfunctie met 60fps. De camera kan ook slow-motionbeelden met 240fps opnemen. De frontcamera heeft een 7-megapixelsensor, Smart HDR-ondersteuning en kan filmen in 1080p met 60fps. Apple belooft betere prestaties bij weinig licht.

De nieuwe iPad Air is compatibel met accessoires zoals de Apple Pencil en Magic Keyboard. De tablet komt begin oktober uit in vijf verschillende kleuren, voor een prijs vanaf 669 euro.

Wat is nieuw?

• Vernieuwd 10.9 inch Liquid Retina Display
  • A14 Bionic-chip met Neural Engine
  • Compatibel met Magic Keyboard en Smart Keyboard Folio
  • Compatibel met Apple Pencil (2e generatie)
  • 12‑MP groothoekcamera
  • USB‑C-connector

Prijzen

€669,- Wi-Fi, 64GB
€839,- Wi-Fi 256GB
€809,- Wi-Fi en 4G 64GB
€979,- Wi-Fi en 4G 256GB

Links

Persbericht
Productpagina Apple.com
Nieuwsartikel Tweakers.net

[Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 16-09-2020 09:17]

• robcoenen
Excuses. Per ongeluk geplaatst in "Macs & Software" i.p.v. "iPhones en iPad". Ik heb een melding gemaakt. ;-)

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22
Ik ben zelf vooral benieuwd wanneer de Macbook + iPad worden samengevoegd.
Het is straks hetzelfde hardware platform, zelfde connectivity (USB-C). In big sur kan je dacht ik straks iOS apps draaien. De iPad wordt steeds meer uitgebreid met desktop features (muis, files, etc).

Nieuwe touch id ziet er wel nice uit. Scheelt weer een knopje dat bij veel mensen toch vaak verslijt na een tijd door te hard drukken

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

Quakie

quakelen

Ik ben gecharmeerd van de blauwe (en min of meer ook de groene) versie, maar ik vind het wel weer een serieuze prijsstijging. Bij mij persoonlijk zijn dit prijzen als vervanger van een laptop ipv voor erbij. En toch zou ik zelf niet helemaal zonder laptop willen. Ook al gaan ze qua functie meer naar een laptop toe.

Trouwens moet dit topic niet ergens anders staan?

Ik teken nergens meer voor

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-06 10:35
Als het basismodel 128GB had gehad voor 669 euro, zou ik hem kopen. 64GB is gewoon net te weinig. Dan moet je dus naar 256GB, maar die is maar 60 euro goedkoper dan de 11 inch Pro met 128GB.

Het zal vast een strategie zijn om je richting de Pro te duwen, maar bij mij is het resultaat dat ik mijn oude iPad nog wel even blijf gebruiken.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:38

Hoedje

Moderator Apple Talk
Duwtje richting iPhones & iPads :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zeer benieuwd of iemand wellicht weet of deze iPad Tap To Wake gaat krijgen? Dat, samen met het 120hz screen en Face ID, houden mijn aandacht voorlopig gericht op de iPad Pro 2018 tweedehands.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-06 15:41
JDFS schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:43:
Zeer benieuwd of iemand wellicht weet of deze iPad Tap To Wake gaat krijgen? Dat, samen met het 120hz screen en Face ID, houden mijn aandacht voorlopig gericht op de iPad Pro 2018 tweedehands.
Ik heb net met Apple gechat en tap-to-wake is niet beschikbaar aldus de medewerker.
HDR en Dolby Vision zijn wel beschikbaar en dat vindt ik wel belangrijker. Tap-to-wake is voor mij niet nodig gezien het scherm automatisch aan gaat als ik het hoesje open klap.

Al met al vind ik de nieuwe iPad Air een solide upgrade voor mijn huidige iPad Pro 9.7". Enige nadeel is dat ik dan een nieuwe Apple Pencil moet kopen. Ik wacht wel op de reviews en op iPadOS voor mijn huidige iPad. Wellicht dat de nieuwe update nieuw leven geeft aan mijn iPad. :)

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:26
Mike P schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:40:
Als het basismodel 128GB had gehad voor 669 euro, zou ik hem kopen. 64GB is gewoon net te weinig. Dan moet je dus naar 256GB, maar die is maar 60 euro goedkoper dan de 11 inch Pro met 128GB.

Het zal vast een strategie zijn om je richting de Pro te duwen, maar bij mij is het resultaat dat ik mijn oude iPad nog wel even blijf gebruiken.
Hier nog iemand die de keus niet kan maken! En al helemaal omdat ik nog met een Ipad Air zit van 2014 en niet bekend ben met de huidige producten

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
BTFD schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:08:
[...]

Hier nog iemand die de keus niet kan maken! En al helemaal omdat ik nog met een Ipad Air zit van 2014 en niet bekend ben met de huidige producten
Familielid is ook toe aan een nieuwe iPad maar door dit soort ‘tactieken’ kan ik het steeds minder vaak aanraden.. Ik ben al zo lang in het Apple kamp te vinden maar als ‘ambassadeur’ zijn ze mij al velen jaren kwijt..

• JDFS
  • Niet online
BTFD schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:08:
[...]

Hier iemand met een Air uit 2013 (de eerste). Dat ding is traag als de pest inmiddels... Ik ga toch voor de Pro 2018/2020 vanwege Face ID, 120hz en Tap to Wake (heb een iPhone X en van werk een 7; ik druk steeds bij die laatste op het scherm maar er gebeurt niks 8)7). Maar vooral het ProMotion display is iets wat je in de praktijk moet ervaren. Super natuurlijk en heerlijk vloeiend.
VirinR schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:54:
[...]

Ik heb net met Apple gechat en tap-to-wake is niet beschikbaar aldus de medewerker.
HDR en Dolby Vision zijn wel beschikbaar en dat vindt ik wel belangrijker. Tap-to-wake is voor mij niet nodig gezien het scherm automatisch aan gaat als ik het hoesje open klap.
Dank! Waarom vind je HDR en Dolby Vision belangrijk als ik vragen mag? Voor HDR (en ook Dolby Vision) gebruik ik mijn OLED, ik kijk niet heel vaak op de iPad materiaal waarbij ik HDR verschil (denk te) merk(en).

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Is er echt verschil te merken qua beeld tussen deze nieuwe iPad Air en een iPad Pro 2020 ?

Want uiteindelijk scheelt het 50 euro met elkaar. De 64gb versie durf ik niet zo snel aan. Vandaar dat ik dan helaas meteen 256gb versie zou moeten nemen.

CPU vs beeld kwaliteit

• VirinR
JDFS schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:37:
Dank! Waarom vind je HDR en Dolby Vision belangrijk als ik vragen mag? Voor HDR (en ook Dolby Vision) gebruik ik mijn OLED, ik kijk niet heel vaak op de iPad materiaal waarbij ik HDR verschil (denk te) merk(en).
Het is meer dat ik betere beeldkwaliteit en bang-for-buck krijg als ik ga upgraden naar de iPad Air. Het is de combinatie van features die de iPad Air een goede upgrade maken en HDR-compatibiliteit is de kers op de taart. Daarnaast ga ik vanaf februari weer studeren en dan is het wel fijn dat ik in de trein naar een serie kan kijken in de hoogst mogelijke beeldkwaliteit.

@ThaddeusX iPad Air heeft 500 nits helderheid en de iPad Pro heeft 600 nits helderheid.

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 13:34
ThaddeusX schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:49:
Is er echt verschil te merken qua beeld tussen deze nieuwe iPad Air en een iPad Pro 2020 ?

Want uiteindelijk scheelt het 50 euro met elkaar. De 64gb versie durf ik niet zo snel aan. Vandaar dat ik dan helaas meteen 256gb versie zou moeten nemen.

CPU vs beeld kwaliteit
Alleen al om FaceID zou ik voor de Pro gaan

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• BTFD
[...]

Hier iemand met een Air uit 2013 (de eerste). Dat ding is traag als de pest inmiddels... Ik ga toch voor de Pro 2018/2020 vanwege Face ID, 120hz en Tap to Wake (heb een iPhone X en van werk een 7; ik druk steeds bij die laatste op het scherm maar er gebeurt niks 8)7). Maar vooral het ProMotion display is iets wat je in de praktijk moet ervaren. Super natuurlijk en heerlijk vloeiend.
Bedankt voor de info, ik merk bij meerdere personen dat je voor het prijsverschil tussen een Pro en de nieuwe Air meer waar voor je geld krijgt bij de Pro versie.

Dan hecht ik persoonlijk meer waarde aan het scherm dan een snellere CPU want die zal het nog wel even uithouden qua snelheid,,

• ThaddeusX
UnitedJunk schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:56:
[...]

Alleen al om FaceID zou ik voor de Pro gaan
ik heb een iPhone XS en vind de faceID niet optimaal werken voor in het dagelijkse leven. Ik heb liever touchID.

Vandaar dat ik ook voor de Air zou willen gaan. Mja als het net zo duur als de pro word...lastige keuze.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20
[...]

Even voor de duidelijkheid: met Pro 2018/2020 bedoel je dus beide versies en alle scherm-maten?

Want de Pro die nu ~60 euro verschilt met de nieuwe Ipad Air 4 is dus de Pro uit 2018.

Deze heeft nog steeds uitstekende specs, maar is toch (al) 2 jaar oud. Dus ondersteuning van Apple (hoewel deze uitstekend is voor oudere modellen) is wel minder lang.

Ik zit ook hevig te twijfelen, want Face ID en tap-to-wake zijn wel erg gewenst. Kun je met Face ID ook een tweede gezicht scannen? Want ik zal niet de enige zijn die deze gaat gebruiken.

• JDFS
  • Niet online
ThaddeusX schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:12:
[...]

ik heb een iPhone XS en vind de faceID niet optimaal werken voor in het dagelijkse leven. Ik heb liever touchID.

Vandaar dat ik ook voor de Air zou willen gaan. Mja als het net zo duur als de pro word...lastige keuze.
Ik heb iets langer dan een jaar nu de iPhone X en kan echt niet meer zonder FaceID. Het werkt echt heel goed voor mij en vooral een stuk sneller dan TouchID.
Freak187 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:29:
[...]

Even voor de duidelijkheid: met Pro 2018/2020 bedoel je dus beide versies en alle scherm-maten?

Want de Pro die nu ~60 euro verschilt met de nieuwe Ipad Air 4 is dus de Pro uit 2018.

Deze heeft nog steeds uitstekende specs, maar is toch (al) 2 jaar oud. Dus ondersteuning van Apple (hoewel deze uitstekend is voor oudere modellen) is wel minder lang.

Ik zit ook hevig te twijfelen, want Face ID en tap-to-wake zijn wel erg gewenst. Kun je met Face ID ook een tweede gezicht scannen? Want ik zal niet de enige zijn die deze gaat gebruiken.
Inderdaad even verduidelijken: ik vergelijk de Air 2020 met de 11" inch versies van de Pro 2018/2020.

Qua processor tussen Pro 2020 en Air 2020 is het verschil: 7 om 5nm, waarbij de A12Z 8 cores (10 miljard transistors) heeft en de A14 6 (11,8 miljard transistors). Wel weer dubbele Neural Engines-cores. iPad Pro 2018 heeft ook 6 cores trouwens en 6,9 miljard transistors. Zie ook: nieuws: Op 5nm gemaakte Apple A14 Bionic-soc heeft Neural Engine met 16 kernen.

Air is echt nagenoeg perfect, op die paar dingetjes na... Als ik al zoveel geld uitgeef (want ik ga niet voor slechts 64GB een iPad halen), dan doe ik het liever gelijk goed en pak ik de Pro.

• Freak187
  • Laatst online: 22:20
JDFS schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:43:

[...]

Inderdaad even verduidelijken: ik vergelijk de Air 2020 met de 11" inch versies van de Pro 2018/2020.

Qua processor tussen Pro 2020 en Air 2020 is het verschil: 7 om 5nm, waarbij de A12Z 8 cores (10 miljard transistors) heeft en de A14 6 (11,8 miljard transistors). Wel weer dubbele Neural Engines-cores. iPad Pro 2018 heeft ook 6 cores trouwens en 6,9 miljard transistors. Zie ook: nieuws: Op 5nm gemaakte Apple A14 Bionic-soc heeft Neural Engine met 16 kernen.

Air is echt nagenoeg perfect, op die paar dingetjes na... Als ik al zoveel geld uitgeef (want ik ga niet voor slechts 64GB een iPad halen), dan doe ik het liever gelijk goed en pak ik de Pro.
Maar is er een 11 inch Ipad Pro uit 2020? Als ik Apple moet geloven is de 11 inch Ipad pro een 2nd generation, de 12,9 inch versies zijn er in 2nd, 3rd of 4th generations, waarbij alleen de 4th generation officieel wordt aangeboden.

Maakt verder niet uit hoor, maar al die versies maken het wel ingewikkeld.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 13:47
@Freak187 Ja, de 11" is begonnen in 2018, de 2020 is dus gen 2. De 12.9 is veel eerder begonnen en is dus ondertussen bij versie 4 (die hetzelfde is als de 11" gen 2 maar groter).

Mijn vrouw gaat haar 2018 gewone iPad inleveren (200 dollar terug) en voor de Air. Even gecheckt en mijn 'oude' folio (van de Pro 2018) moet passen dus dat is ook prettig (ik heb ondertussen de Magic Keyboard voor mijne).

Ben benieuwd!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-04 19:11
Het verraste me enigszins dat Apple besloot zijn A14 Bionic SoC te introduceren op deze iPad Air, omdat de A13 eerder de logische kandidaat zou zijn. Voor de meeste toepassingen zijn single core prestaties van wezenlijker belang dan multicore en hierin overtreft de reguliere A13 al zijn Pro-broertje de A12Z.

We zullen even moeten afwachten totdat de iPad Air in handen komt van journalisten, maar ik vermoed dat de prestatieverschillen tussen A12Z en A14 significant zullen blijken. In hoeverre dit koopgedrag zal beïnvloeden is nog de vraag, maar ik verwacht dat dit zeker een duidelijke rol gaat spelen.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
[...]

Ik had ook even gewacht op de nieuwe Air, maar valt helaas tegen, ga nu toch maar voor de iPad Pro 2020 12.9
Kost iets meer, maar je krijgt ook veel meer.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 13:34
ThaddeusX schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:12:
[...]

TouchID in een telefoon zit idd binnen handbereik, maar bij een iPad is dit soms anders. Ik typ vaak met mijn Magic Keyboard i.c.m. een iPad Pro en met een simpele swipe beweging op de trackpad kan ik de iPad unlocken. Noem mij lui, maar het zijn die kleine dingen die mijn workflow makkelijk maken.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-06 10:35
hEgelia schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:55:
Het verraste me enigszins dat Apple besloot zijn A14 Bionic SoC te introduceren op deze iPad Air, omdat de A13 eerder de logische kandidaat zou zijn.
Vind ik ook. Dan was de prijs misschien ook lager geweest. 499-549 dollar. Of wel die 128GB in het basismodel. Had het apparaat eigenlijk aantrekkelijker gemaakt, wat mij betreft.

• ThaddeusX
Ik heb besloten om toch voor de "iPhone 12 Pro Max" te gaan eind dit jaar. Volgens alle geruchten is het 6.7 inch.

Dus groot genoeg om een tablet te zijn :)

Ik gebruik het toch om te youtuben...googelen...gamen dus niet echt zakelijk gebruik.

Ik gebruik het soms zakelijk als ik sessies via teamviewer of citrix moet overnemen maar dat lukt op mijn huidige iPhone XS ook prima. Scherm is alleen daarvoor net te klein :)

Voor mij valt dus de iPad Air af.

Redenen:
-Prijs is vanaf 670 eu ik had max 600 verwacht
-Ik had 128gb verwacht maar een 64gb model voor 670 vind ik te duur. Vooral omdat ik een eind 2020 apparaat koop met de intentie om het minimaal 3 tot 5 jaar te gebruiken. Ik heb genoeg aan 64gb maar wil niet over 3 jaar klagen dat het vol is.
-Heeft geen 120hz (ik snap dat dit voor de Pro versies bedoelt is)
-Heeft ook geen motion scherm (ik snap dat dit voor de Pro versies bedoelt is)
-De 256gb versie verschil 50 euro met de iPad Pro 11 inch van begin dit jaar, en die heeft wel 128gb

Maar die heeft dit keer geen A14 chip waardoor ik toch niet voor de Pro wil gaan...

[Voor 44% gewijzigd door ThaddeusX op 17-09-2020 09:51]

• Vistajevski
  • Laatst online: 04-06 08:29
Ik ben erg benieuwd naar de werking van de Touch ID in de powerknop. Ik heb een telefoon (Galaxy J5) met een kleine vingerafdruksensor die voor geen meter werkt en dat lijkt toch vooral aan het formaat van de sensor te liggen. Hopelijk heeft Apple dat wel op orde.

• DyStiC
  • Laatst online: 02-06 08:02

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik ben een beetje teleurgesteld in de nieuwe iPad Air, en dan meer in de prijsstelling, en dan zeker in combinatie met de opslag capaciteit.

64 GB is te weinig, 128 GB zou prima zijn, maar dan wordt je weer voor grof geld gedwongen om 256 GB te nemen. Dan is de stap naar de iPad Pro (128 GB) die maar € 60,-- duurder is voor mij een logischere keuze. Wellicht iets minder snel dan de A14, maar wel Face ID, 120 Hz scherm, tap-to-wake en 4 speakers.

Daarnaast Lidar maar daar zie ik het nut (nog) niet van in en een (ultragroothoek)camera (maar wie maakt er serieuze foto's met zijn iPad :X

[Voor 10% gewijzigd door DyStiC op 17-09-2020 11:02]

• BTFD
Hier ook de beslissing gemaakt om voor de iPad Pro te gaan, de extra dingen maken het voor mij interessanter dan een snellere cpu. Daarnaast kan ik via mijn schoonzus aanspraak maken op de onderwijsregeling, dus met gratis earpods..

Nu alleen nog de keus maken tussen de 11" of de 12,9"

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb nu zo'n anderhalf jaar een 11" iPad Pro 2018 (instapmodel). De schermgrootte bevalt me prima, ik kwam vanaf een Air 2 met 9,7" scherm. Als ik een nieuwe zou kopen dan ga ik misschien wel voor het 12,9" model. De eerste generatie 12,9" uit 2015 (die heb ik een paar dagen mogen testen) vond ik veel te lomp en te zwaar.

[Voor 25% gewijzigd door syltheboy op 17-09-2020 12:39]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

[...]

Met de A7 SoC uit de 5S zit je ook al niet meer op iOS13, en voor een iPad al traag ja. iPad Air2 gaat nog prima btw.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Koning-Admiraal
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Super mooi dit. Vooral de kleuren.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 14:16
Wordt voor mij de ipad pro 2018. Voordelen van de air zijn alleen de processor en wifi 6.

Touchid werkt fijn maar zit nu niet meer op een makkelijke plek. Met de homeknop zat je duim altijd wel in de buurt. Nu moet je je hand verschuiven (ja klein dingetje maar toch net wat ongemakkelijker)

Wifi 6 zal zeker nog wel jaren duren voordat het wijdverspreid is. Daarnaast is wifi 5 ook geen ramp en wordt zelfs wifi-n nog veel gebruikt. Tot die tijd is de tablet toch weer verouderd.

En de processor is vrijwel even krachtig, ga je echt niet merken.
Dit andere modellen van dit jaar hebben allemaal een a12 variant,
Ipad pro 2020: A12z
Ipad 2020: A12
Dus de pro 2018 met a12x gaat echt wel dezelfde aantal jaren support krijgen.

Dan heb ik liever 120hz, 4 speakers en 600 nits (ipv ipad air 500 nits)

[Voor 8% gewijzigd door Valinor op 19-09-2020 19:06]

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
D2FValinor schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:06:
Je noemt nu de CPU van de normale ipad, de air heeft de A14. Of begrijp ik je verkeerd?

Edit:
Snap nu wat je bedoelt. :)

[Voor 4% gewijzigd door Trasos op 19-09-2020 12:47]

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
D2FValinor schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:06:
Wordt voor mij de ipad pro 2018. Voordelen van de air zijn alleen de processor en wifi 6.

Touchid werkt fijn maar zit nu niet meer op een makkelijke plek. Met de homeknop zat je duim altijd wel in de buurt. Nu moet je je hand verschuiven (ja klein dingetje maar toch net wat ongemakkelijker)

Wifi 6 zal zeker nog wel jaren duren voordat het wijdverspreid is. Daarnaast is wifi 5 ook geen ramp en wordt zelfs wifi-n nog veel gebruikt. Tot die tijd is de tablet toch weer verouderd.

Dan heb ik liever 120hz, 4 speakers en 600 nits (ipv ipad air 500 nits)
Vind jij hem ergens goedkoop? Prijzen lijken nog altijd zo goed als niet gedaald. Goed voor de herverkoopwaarde dat wel.

• Valinor
Hyloba schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:20:
[...]

Vind jij hem ergens goedkoop? Prijzen lijken nog altijd zo goed als niet gedaald. Goed voor de herverkoopwaarde dat wel.
Ik ben op de markt voor een cellular 4g versie.
De Ipad air 2020 64gb is dan 809 euro.
Nu zag ik gisteren de ipad pro 2018 512gb 4g voor 899 bij coolblue (wel alleen de zilveren) dus dat is hem geworden :9
Trasos schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:14:
[...]

Je noemt nu de CPU van de normale ipad, de air heeft de A14. Of begrijp ik je verkeerd?

Edit:
Haha ja beetje onduidelijk geschreven, heb het aangepast.

[Voor 44% gewijzigd door Valinor op 19-09-2020 19:07]

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
Trasos schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:14:
[...]

Edit:
Kleine aanvulling op het verschil tussen de A14 en A12Z

• BTFD
Gisteren (i.c.m. de onderwijsactie) een iPad Pro 12.9", 128Gb besteld, incl, Airpods Pro en Smart Folio beschermhoes..

De iPad wordt pas over een maand geleverd, dus tot die tijd zal ik de reviews / vergelijkingen in de gaten houden en indien nodig omruilen voor een Air 2020. We gaan het zien, tot heden verschillen de meningen erom over welke je (op dit moment) het beste kunt aanschaffen..

Offtopic: Vraag over de levering en retourneren..
Nu komen de Airpods en hoes begin volgende week al binnen, de iPad pas over een maand, tot die tijd kan ik de accessoires niet gebruiken of testen, wat te doen als blijkt dat na een maand de iPad niet bevalt en retour moet, dan zitten de accessoires buiten het herroepingsrecht?! Iemand hier ervaring mee?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:49
Airpods is een hygiëneproduct, dus gebruiken en testen kan, maar dan kan je hem niet meer terugsturen.

En wat betreft de hoes, dat zou ik gewoon even met de webshop regelen. Stel dat je een andere iPad koopt dat je hem dan mag omwisselen.

• Valinor
BTFD schreef op zondag 20 september 2020 @ 06:57:
Gisteren (i.c.m. de onderwijsactie) een iPad Pro 12.9", 128Gb besteld, incl, Airpods Pro en Smart Folio beschermhoes..

De iPad wordt pas over een maand geleverd, dus tot die tijd zal ik de reviews / vergelijkingen in de gaten houden en indien nodig omruilen voor een Air 2020. We gaan het zien, tot heden verschillen de meningen erom over welke je (op dit moment) het beste kunt aanschaffen..

Nu komen de Airpods en hoes begin volgende week al binnen, de iPad pas over een maand, tot die tijd kan ik de accessoires niet gebruiken of testen, wat te doen als blijkt dat na een maand de iPad niet bevalt en retour moet, dan zitten de accessoires buiten het herroepingsrecht?! Iemand hier ervaring mee?
Kan je niet vragen of alles op hetzelfde moment verstuurd kan worden. Je zit dan inderdaad buiten je herroepingsrecht.

• Rabbithole
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-06 14:25
Tweaker_84 schreef op zondag 20 september 2020 @ 06:57:
Omdat je alles in 1x hebt besteld gaat het hier om één order, die in deelleveringen aan jou wordt uitgeleverd. Volgens de regelgeving gaat de bedenktijd pas in als je het laatste product hebt ontvangen.
Heb je een bestelling gedaan die in meerdere zendingen wordt geleverd dan begint de bedenktijd als je de laatste deelzending hebt ontvangen.
Bron

[Voor 6% gewijzigd door Rabbithole op 21-09-2020 13:09]

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:47
Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:43:
[...]

Kleine aanvulling op het verschil tussen de A14 en A12Z

[...]
Note: The information shown below is based on a pre-sample. Technical details or benchmark results may be different in the final version of this processor.
M.a.w. er is hierover nog niets te zeggen.. ;)

• VirinR
Ik begin nu toch te twijfelen om voor een iPad Pro 11'' te gaan. Dit komt voornamelijk doordat ik, net als @BTFD, gebruik kan maken van de onderwijsactie op Apple.com en omdat mijn 1e generatie AirPods zijn na zo'n drie jaar aan vervanging toe (de batterij gaat hooguit een uur mee). Ik wou sowieso upgraden naar de AirPods Pro voor de ANC.

Als ik de iPad Air ga kopen, kom ik op het volgende kostenplaatje:
- iPad Air 256GB: €788,92
- Apple Pencil: €121,-
- AirPods Pro: €207,96 (laagste prijs in Pricewatch)
-----------------------------
Totaal: €1117,88

Als ik de iPad Pro 11" (2020) ga kopen, kom ik op het volgende kostenplaatje:
- iPad Pro 256GB: €969,21
- Apple Pencil: €121,-
- AirPods Pro: €100,01
-------------------------------
Totaal: 1190,22

Het prijsverschil is maar €72,34 waardoor het een no-brainer lijkt om voor de Pro te gaan. Ik wou sowieso een toetsenbord halen, maar zowel de Magic Keyboard en de Logitech Slim Folio hebben dezelfde prijs voor de Air en de Pro dus die heb ik bewust buiten beschouwing gelaten.
Zou er voor mij toch een goede reden zijn om niet de Pro te nemen?

[Voor 12% gewijzigd door VirinR op 22-09-2020 21:29]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

VirinR schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:57:
Nee. De enige reden om het niet te doen is dat je geen iPad nodig zou hebben. Heb je die om een reden wel nodig heb je een prima deal staan. De Pro 11 is voor die prijs gewoon een betere deal.

• HereIsTom
VirinR schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:57:
Ik zou met dat prijsverschil er niet eens meer over nadenken en gewoon voor de Pro gaan.
Ik heb wel even na moeten denken over het prijsverschil tussen de Air 4 en de iPad Pro 12.9 2020, maar ben nu zo blij met de Pro en het mooie grote scherm.
Ik heb de 128GB omdat dat meer dan genoeg is met de Cloud mogelijkheden en de mogelijk van een USBstick e.d. aan te sluiten op de USB-C aansluiting.
Mijn mening, als je het geld er voor hebt dan voor de iPad Pro gaan.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• VirinR
HereIsTom schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:22:
[...]

Ik zou met dat prijsverschil er niet eens meer over nadenken en gewoon voor de Pro gaan.
Ik heb wel even na moeten denken over het prijsverschil tussen de Air 4 en de iPad Pro 12.9 2020, maar ben nu zo blij met de Pro en het mooie grote scherm.
Ik heb de 128GB omdat dat meer dan genoeg is met de Cloud mogelijkheden en de mogelijk van een USBstick e.d. aan te sluiten op de USB-C aansluiting.
Mijn mening, als je het geld er voor hebt dan voor de iPad Pro gaan.
Duidelijk. Ik ga wel voor de 256GB puur voor future-proofing, ik heb nu namelijk 128GB in mijn iPad Pro 9.7" terwijl al mijn andere apparaten 256GB hebben (Laptop, PC en zelfs iPhone).
De actie loopt tot 29 oktober dus ik kan nog snel doorsparen. 12.9" vind ik wel heel groot en heel duur dus ik hou het bij de 11''. Het totaalplaatje zou dan €1400,- zijn inclusief onderwijskorting. Dat vind ik een beetje extreem voor een iPad.

[Voor 5% gewijzigd door VirinR op 23-09-2020 09:55]

• BTFD
VirinR schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:52:
[...]

De actie loopt tot 29 oktober
Waar heb je dit gelezen? Heb hier namelijk ook naar gezocht, maar kon niks vinden..
Als dit zo is, zal ik ook voor de 256Gb gaan, maar had hem besteld omdat ik nergens kon vinden tot wanneer deze actie is..

• VirinR
BTFD schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:03:
[...]

Waar heb je dit gelezen? Heb hier namelijk ook naar gezocht, maar kon niks vinden..
Als dit zo is, zal ik ook voor de 256Gb gaan, maar had hem besteld omdat ik nergens kon vinden tot wanneer deze actie is..
Het staat in de actievoorwaarden in deze PDF: https://www.apple.com/nl/promo/pdf/NL_NL_BTS_FY20_TandCs.pdf

• Frans v Huizen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-05 20:25
Waarom heeft Apple zo’n stomme strategie gekozen?
Vorige air was rond 550 euro, dat zouden ze eigenlijk ook moeten doen met de aankomende air...

Nu vraag ik mezelf af of 64GB genoeg is voor 5 jaar gebruik (games, apps, paar foto’s van HDD).

:)F

• HereIsTom
@Frans v Huizen 64GB is genoeg, ik heb met mijn vorige Air ook ruim 6 jaar gedaan met 64GB.
Nu met de USB-C is het makkelijk om een USB stick of HDD aan te sluiten op de iPad, heb je gelijk een backup.

• danjan2411
  • Laatst online: 19:18
Ik wacht op de nieuwe pro in 2021, deze schijnt een nieuw miniled scherm te krijgen en de a14x, als de 11 inch dan ook nog 900 euro kost, dan is de keuze snel gemaakt.

• Niet online
danjan2411 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:19:
Ik wacht op de nieuwe pro in 2021, deze schijnt een nieuw miniled scherm te krijgen en de a14x, als de 11 inch dan ook nog 900 euro kost, dan is de keuze snel gemaakt.
En wat gebruik jij nu dan?

• HereIsTom
Tja zo kun je blijven wachten, iedere jaar komt er weer iets nieuws :+
Als je het geld hebt gewoon nu kopen, dan kun je er ook nu al van genieten.

• Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:28:
[...]

Tja zo kun je blijven wachten, iedere jaar komt er weer iets nieuws :+
Als je het geld hebt gewoon nu kopen, dan kun je er ook nu al van genieten.
Ik heb de allereerste pro uit 2016. Voor mij is het welke ik ook kies een upgrade. Als hij echter een Pro uit 2018 of 2019 heeft, dan is dat andere koek vind ik. Dan zou ik ook wachten.

Black Friday is binnenkort, hoe is dat vorig jaar gegaan? Waren er toen leuke aanbiedingen qua iPads (Pro)?

• danjan2411
  • Laatst online: 19:18
Ik heb nu de iPad Air 3e generatie. Maar wil straks graag upgraden om het ledscherm en 120hz scherm.

• Frans v Huizen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-05 20:25
Ik verwacht echter dat de prijs omhoog gaat schieten, zie de iPad air 4 (van 550 nar 650), iPad pro wordt waarschijnlijk 1000 euro.

Zal Miniled echt daadwerkelijk beter zijn (qua uitbranden etc.)

• HereIsTom
Frans v Huizen schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:19:
[...]

Ik verwacht echter dat de prijs omhoog gaat schieten, zie de iPad air 4 (van 550 nar 650), iPad pro wordt waarschijnlijk 1000 euro.

Zal Miniled echt daadwerkelijk beter zijn (qua uitbranden etc.)
Nog nooit last gehad van het inbranden van het scherm op een iPad en 120hz scherm heeft de iPad Pro nu al.
Al met al dus zeer tevreden met de huidige iPad Pro.

• Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:35:
[...]

Nog nooit last gehad van het inbranden van het scherm op een iPad en 120hz scherm heeft de iPad Pro nu al.
Al met al dus zeer tevreden met de huidige iPad Pro.
Ze hebben het niet over de huidige iPads (Pro). Herlees anders zijn reactie en die daarvoor even opnieuw. ;)

• HereIsTom
Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:47:
[...]

Ze hebben het niet over de huidige iPads (Pro). Herlees anders zijn reactie en die daarvoor even opnieuw. ;)
Ik snap ‘m niet? Ze hebben het over te wachten op de Pro die misschien volgend jaar komt met ledscherm en 120hz. Maar de huidige iPad Pro hebben al een 120hz scherm en branden niet in, dus hoef je toch niet wachten?

• Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:55:
[...]

Ik snap ‘m niet? Ze hebben het over te wachten op de Pro die misschien volgend jaar komt met ledscherm en 120hz. Maar de huidige iPad Pro hebben al een 120hz scherm en branden niet in, dus hoef je toch niet wachten?
Ik denk dat hij verwacht dat de miniLED scherm van volgend jaar zuiniger met stroom omgaat dan de huidige IPS schermen. En daarnaast A14x cpu, dat is weer stukkie sneller dan de huidige A12x.

Iemand anders die op hem reageert vraagt zich hardop af: wat als de kans op inbranden veel hoger is vanwege de miniLED? IPS heeft dat probleem namelijk niet.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41
GioStyle schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:18:
Airpods is een hygiëneproduct, dus gebruiken en testen kan, maar dan kan je hem niet meer terugsturen.
Dat dacht ik ook altijd, maar MM en Coolblue hebben deze in resp. de outlet en tweedekans.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Poll: Welke kleur iPad zou je kopen?
Spacegrijs
Zilver
Rosegoud
Groen
Hemelsblauw
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402992&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:49
Saai, maar veilig: spacegrijs. :D

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Denk zelf dat spacegrijs en zilver inderdaad het veiligst zijn, maar misschien dat mensen die kleur inmiddels wel zat zijn.

Ik hou zelf altijd rekening met verkoop, dus ben benieuwd.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• tennis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-01-2022
ik zou zelf voor de blauwe gaan.

Ik heb mijn iPad mini uit 2015 verkocht en heb MacBook Air.
64 gb als standaard vind ik te weinig, ik doe aan fotografie. Voorlopig kijk ik het aan zonder iPad.

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-06 16:15
VirinR schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:54:
[...]
Dan heeft deze medewerker het toch niet helemaal bij het rechte eind... Als je namelijk deze support pagina van Apple checkt en dan op ondersteundende model klikt bij "Tik op het scherm" zie je iPad Air 4e generatie er gewoon tussen staan.

VanMoof Referral: VRR#GNST-MZJK-FWUW

• robcoenen
Mogelijk zal de nieuwe iPad Air vanaf vandaag in de verkoop gaan:

• Rabbithole
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-06 14:25
robcoenen schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:00:
Mogelijk zal de nieuwe iPad Air vanaf vandaag in de verkoop gaan:
Ik had al de verwachting dat er vandaag wat zou gebeuren, verkoop iPad of anders aankondiging iPhone 12-event.

In de promo van de iPad (2020) tijdens het Apple-event van 15 september schrijft iemand namelijk "Due by Sept 30th" op het scherm. Zie https://www.youtube.com/watch?v=b13xnFp_LJs&ab&ab, op ca. 44:18.

• JDFS
  • Niet online
dennissimeau schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:57:
[...]

Dan heeft deze medewerker het toch niet helemaal bij het rechte eind... Als je namelijk deze support pagina van Apple checkt en dan op ondersteundende model klikt bij "Tik op het scherm" zie je iPad Air 4e generatie er gewoon tussen staan.
Heel erg onderschatte feature IMO. Je merkt pas hoe nuttig dat is als je een device hebt gehad dat het ondersteund (iPhone X en hoger). Heb een 7 van werk en betrap me iedere keer erop dat ik op het scherm klik, maar er gebeurt niks.

Erg fijn dat de Air dit nu ook heeft. Paar dagen terug toch overstag gegaan en de 12,9 Pro voor 907 euro gekocht op Amazon. Can’t beat 120hz en Face ID.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:03
Dus betere single core maar slechtere multicore performance tov de a12z.

• Sonora
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-12-2020
Is er al gekend wanneer de iPad Air gereleased wordt?

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Sonora
Nee, gecommuniceerd is: "oktober", maar volgens de geruchten wel eens heel binnenkort.

[Voor 15% gewijzigd door RoRoNL op 05-10-2020 16:01]

• robcoenen
Nu zeggen benchmarks lang niet alles maar het is toch wel interessant om de resultaten van de afgelopen generaties processoren naast elkaar te zien.

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 07:28
Misschien stomme vraag, maar vraag het me wel af en zoekt moeilijk:

Als ik bijvoorbeeld alles doe met de ING app op een iPhone XS (dus face ID) en vervolgens de ING app, met dezelfde account gekoppeld ook wil bedienen op een iPad Air 2020 (dus Touch ID), gaat dat goed?

Of is het zo dat je of Touch ID of Face ID kiest bij (bijvoorbeeld) ING en het dus maar op 1 van de 2 werkt?

• Niet online
MacbookProx schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:19:
Misschien stomme vraag, maar vraag het me wel af en zoekt moeilijk:

Als ik bijvoorbeeld alles doe met de ING app op een iPhone XS (dus face ID) en vervolgens de ING app, met dezelfde account gekoppeld ook wil bedienen op een iPad Air 2020 (dus Touch ID), gaat dat goed?

Of is het zo dat je of Touch ID of Face ID kiest bij (bijvoorbeeld) ING en het dus maar op 1 van de 2 werkt?
Dat gaat hier prima met een iPhone X (FaceID) en iPad Pro (TouchID) op dezelfde account. Voor jou speciaal tegelijkertijd ING opgestart en erin zitten browsen op beide toestellen, geen enkel probleem of melding.

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Modbreak:Spannend natuurlijk dat het bijna gaat gebeuren, maar daar hebben we een apart topic voor :).

Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.

edit:
Wrong topic 8)7

[Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 19-10-2020 12:53]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• cedrix5
  • Laatst online: 03-06 15:04
Net even nagevraagd voor de studenten onder ons. In tegenstelling tot de oude ipad air krijg je bij deze nieuwe geen airpods cadeau. Actie loopt dus nog, maar enkel voor macbooks/ipad pro.

Ben niet zeker of er een apart accessoiretopic is, maar passen de apple folio cases van de ipad pro 11 ook op deze air? Of zou je echt de nieuwe moeten hebben vanwege andere dikte? Heeft iemand ervaring met de folio cases van ESR vergeleken met apple? Ik heb vroeger een ipad 9.7 2017 gebruikt met een third-party case, was daar toen echt niet tevreden van, alleen apple rekent enorm door met hun folio's.

[Voor 52% gewijzigd door cedrix5 op 16-10-2020 11:58]

• HereIsTom
@cedrix5 Ik heb deze ESR case voor mijn iPad Pro en bevalt prima, die zijn er ook voor de iPad Air 2 en 3, dus zal ook wel voor de iPad Air 4 komen.

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04 23:45

RamO

The Alchemist of Happiness

Oh echt? Hmm dat verandert de zaak wel een beetje...
cedrix5 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:55:
Net even nagevraagd voor de studenten onder ons. In tegenstelling tot de oude ipad air krijg je bij deze nieuwe geen airpods cadeau. Actie loopt dus nog, maar enkel voor macbooks/ipad pro.

Ben niet zeker of er een apart accessoiretopic is, maar passen de apple folio cases van de ipad pro 11 ook op deze air? Of zou je echt de nieuwe moeten hebben vanwege andere dikte? Heeft iemand ervaring met de folio cases van ESR vergeleken met apple? Ik heb vroeger een ipad 9.7 2017 gebruikt met een third-party case, was daar toen echt niet tevreden van, alleen apple rekent enorm door met hun folio's.

Floccinoccinihilipilification

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
Modbreak:Een aantal reacties zijn verplaatst.

Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-01 14:27
Zal je duidelijk een verschil tussen de hoeveelheid beschikbaar werkgeheugen kunnen merken? Ik geloof gelezen te hebben dat de nieuwe Air 3GB heeft en de Pro 2020 heeft er 6GB?

• HereIsTom
Malandro schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:47:
Zal je duidelijk een verschil tussen de hoeveelheid beschikbaar werkgeheugen kunnen merken? Ik geloof gelezen te hebben dat de nieuwe Air 3GB heeft en de Pro 2020 heeft er 6GB?
Ja dat merk je, de Pro reageert veel sneller, vooral bij ‘zwaardere’ apps e.d.

• Malandro
Ja dat vermoeden heb ik ook, jammer vind de Air iets mooier.. Twijfel...

• -PartyBoy-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:31
De nieuwe Air heeft volgens mij 4GB geheugen, gelijk aan de Pro2018.

• HereIsTom
De iPad Air 2020 heeft inderdaad 4GB en de iPad Pro 2020 heeft 6GB RAM.

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-06 09:16
Mijn baas heeft vandaag de iPad Air Cellular in Rosegold besteld voor mij. Een waardige opvolger voor de 1e generatie iPad Pro die ik op het moment gebruik. Nu eens op zoek naar een mooie cover.

[Voor 13% gewijzigd door livranca op 19-10-2020 19:08]

• Malandro
HereIsTom schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:59:
De iPad Air 2020 heeft inderdaad 4GB en de iPad Pro 2020 heeft 6GB RAM.
Dank voor de correctie, scheelt het iets minder dan ik dacht. Op de Apple website kan ik het zo niet vinden in de specificaties.

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 16:04

Security

it's just me

bliep (mag weg)

[Voor 93% gewijzigd door Security op 21-10-2020 09:49]

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-06 10:24

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 07:28
Zelf geen Air besteld, maar ben wel benieuwd naar ervaringen mbt Touch ID. Zeker als je al even Face ID gewend bent op een iPhone (zoals ik).

Prijsverschil tussen een Pro met korting is namelijk niet heel groot. Of zal BlackFriday gelijk korting geven op deze 2020 Air?

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 16:04

Security

it's just me

MKBHD review

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:32
Damn, ze hebben het voor mij weer lastig gemaakt.
Misschien wil ik wel upgraden van mijn huidige 2017 10.5" Pro, 256GB (wil ik nu ook weer)
- Air: Mooier, €170 goedkoper
- Pro: FaceID, 120Hz, 4 speakers.
Ben wel benieuwd naar TouchID in de Air. Juist voor een tablet lijkt me FaceID veel fijner.
(en wat is die lelijke lijn achterop de Pro? Dacht eerst Cellular antenne maar hij zit ook op de WiFi only variant).

• cedrix5
Is er al ergens meer duidelijkheid over de structuur van de air? Hebben ze hem steviger gemaakt dan de pro's of is het op dezelfde manier opgebouwd, ondanks de geringe extra dikte?

• HereIsTom
cedrix5 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:50:
Is er al ergens meer duidelijkheid over de structuur van de air? Hebben ze hem steviger gemaakt dan de pro's of is het op dezelfde manier opgebouwd, ondanks de geringe extra dikte?
Steviger dan de Pro’s? De Pro 12.9 2020 die ik heb is zeer stevig!

• cedrix5
HereIsTom schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:53:
[...]

Steviger dan de Pro’s? De Pro 12.9 2020 die ik heb is zeer stevig!
Fijn dat jij je pro stevig vindt, het heeft echter niks te maken met mijn vraag.

• Malandro
Kunnen we ze de 23e in de winkel bekijken?

• HereIsTom
cedrix5 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Fijn dat jij je pro stevig vindt, het heeft echter niks te maken met mijn vraag.
Waarom niet, je zegt dat de Pro’s niet stevig zijn, maar zijn dat dus wel.
Dus als de Air het zelfde is... ;)

• cedrix5
HereIsTom schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat de pro's niet stevig zijn, dat maak jij ervan. Mijn vraag was of de air (nog) steviger is dan de pro.
Ik weet dat er veel discussie is over het al dan niet buigen van pro's, en dat ze soms gebogen uit de doos komen. Was gewoon benieuwd of er ergens al een teardown was die verschillen kon opmerken. Discussie voeren over hoe stevig de pro wel of niet is zie ik geen noodzaak in. Dit topic is ook bedoeld voor de 2020 air.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 22:25
HereIsTom schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

De 2020 modellen zijn dat misschien wel maar de 2018 modellen niet.

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04:18
Behalve dat vandaag de nieuw iPhone is uitgekomen had ik eigenlijk wel verwacht dat er wat tweakers hun eerste ervaringen met de nieuwe iPad Air zouden plaatsen ?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee