Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nieuwsbericht

Apple geeft de 2020-versie van zijn iPad Air een nieuw ontwerp, dat lijkt op dat van de iPad Pro-modellen. Het scherm groeit naar 10,9" en heeft een resolutie van 2360x1640 pixels. Apple stopt zijn nieuwe op 5nm gemaakte A14 Bionic-soc met zes cores in de tablet.

Net als de iPad Pro krijgt de nieuwe iPad Air een usb-c-aansluiting. Daarmee kan de tablet met 20W geladen worden. De iPad Air van 2020 heeft dezelfde afmetingen als het model uit 2019, maar een groter scherm met een hogere resolutie. Het scherm is gelamineerd, kan de dci-p3-kleurruimte weergeven en is voorzien van een anti-reflectieve coating. Ook Apples True Tone-techniek is aanwezig.

Door de smalle schermranden is er geen plaats meer voor een Touch ID-knop aan de voorkant. Apple integreert die nu in de powerknop aan de zijkant. Hoewel de sensor kleiner is, presteert die volgens Apple net zo goed als de huidige implementaties.

Apple rust de iPad Air uit met de A14 Bionic-soc. Het is voor het eerst sinds lange tijd dat Apple zijn nieuwste soc eerder in een iPad stopt dan in een iPhone. Vermoedelijk komt dezelfde soc volgende maand naar de iPhone 12-serie. De A14 wordt op 5nm gemaakt en heeft zes cpu-cores. De nieuwe processor maakt de iPad Air volgens Apple 40 procent sneller dan de vorige generatie en de gpu is 30 procent sneller. In de vorige iPad Air zat een A12 Bionic-soc.

Ook krijgen de camera's van de iPad Air een upgrade. Aan de achterkant zit dezelfde 12-megapixelcamera als in de nieuwste iPad Pro-modellen, met een f/1.8-lens en 4k-filmfunctie met 60fps. De camera kan ook slow-motionbeelden met 240fps opnemen. De frontcamera heeft een 7-megapixelsensor, Smart HDR-ondersteuning en kan filmen in 1080p met 60fps. Apple belooft betere prestaties bij weinig licht.

De nieuwe iPad Air is compatibel met accessoires zoals de Apple Pencil en Magic Keyboard. De tablet komt begin oktober uit in vijf verschillende kleuren, voor een prijs vanaf 669 euro.

Wat is nieuw?

• Vernieuwd 10.9 inch Liquid Retina Display
  • A14 Bionic-chip met Neural Engine
  • Compatibel met Magic Keyboard en Smart Keyboard Folio
  • Compatibel met Apple Pencil (2e generatie)
  • 12‑MP groothoekcamera
  • USB‑C-connector

Prijzen

€669,- Wi-Fi, 64GB
€839,- Wi-Fi 256GB
€809,- Wi-Fi en 4G 64GB
€979,- Wi-Fi en 4G 256GB

Links

Persbericht
Productpagina Apple.com
Nieuwsartikel Tweakers.net

[Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 16-09-2020 09:17]

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:23

Quakie

quakelen

Ik ben gecharmeerd van de blauwe (en min of meer ook de groene) versie, maar ik vind het wel weer een serieuze prijsstijging. Bij mij persoonlijk zijn dit prijzen als vervanger van een laptop ipv voor erbij. En toch zou ik zelf niet helemaal zonder laptop willen. Ook al gaan ze qua functie meer naar een laptop toe.

Trouwens moet dit topic niet ergens anders staan?

Ik teken nergens meer voor

• Mike P
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 29-07 00:09
Als het basismodel 128GB had gehad voor 669 euro, zou ik hem kopen. 64GB is gewoon net te weinig. Dan moet je dus naar 256GB, maar die is maar 60 euro goedkoper dan de 11 inch Pro met 128GB.

Het zal vast een strategie zijn om je richting de Pro te duwen, maar bij mij is het resultaat dat ik mijn oude iPad nog wel even blijf gebruiken.

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:52

Hoedje

Moderator Apple Talk
Duwtje richting iPhones & iPads :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:30
JDFS schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:43:
Zeer benieuwd of iemand wellicht weet of deze iPad Tap To Wake gaat krijgen? Dat, samen met het 120hz screen en Face ID, houden mijn aandacht voorlopig gericht op de iPad Pro 2018 tweedehands.
Ik heb net met Apple gechat en tap-to-wake is niet beschikbaar aldus de medewerker.
HDR en Dolby Vision zijn wel beschikbaar en dat vindt ik wel belangrijker. Tap-to-wake is voor mij niet nodig gezien het scherm automatisch aan gaat als ik het hoesje open klap.

Al met al vind ik de nieuwe iPad Air een solide upgrade voor mijn huidige iPad Pro 9.7". Enige nadeel is dat ik dan een nieuwe Apple Pencil moet kopen. Ik wacht wel op de reviews en op iPadOS voor mijn huidige iPad. Wellicht dat de nieuwe update nieuw leven geeft aan mijn iPad. :)

• Tweaker_84
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 05:21
Mike P schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:40:
Als het basismodel 128GB had gehad voor 669 euro, zou ik hem kopen. 64GB is gewoon net te weinig. Dan moet je dus naar 256GB, maar die is maar 60 euro goedkoper dan de 11 inch Pro met 128GB.

Het zal vast een strategie zijn om je richting de Pro te duwen, maar bij mij is het resultaat dat ik mijn oude iPad nog wel even blijf gebruiken.
Hier nog iemand die de keus niet kan maken! En al helemaal omdat ik nog met een Ipad Air zit van 2014 en niet bekend ben met de huidige producten

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Tweaker_84 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:08:
[...]

Hier nog iemand die de keus niet kan maken! En al helemaal omdat ik nog met een Ipad Air zit van 2014 en niet bekend ben met de huidige producten
Hier iemand met een Air uit 2013 (de eerste). Dat ding is traag als de pest inmiddels... Ik ga toch voor de Pro 2018/2020 vanwege Face ID, 120hz en Tap to Wake (heb een iPhone X en van werk een 7; ik druk steeds bij die laatste op het scherm maar er gebeurt niks 8)7). Maar vooral het ProMotion display is iets wat je in de praktijk moet ervaren. Super natuurlijk en heerlijk vloeiend.
VirinR schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:54:
[...]

Ik heb net met Apple gechat en tap-to-wake is niet beschikbaar aldus de medewerker.
HDR en Dolby Vision zijn wel beschikbaar en dat vindt ik wel belangrijker. Tap-to-wake is voor mij niet nodig gezien het scherm automatisch aan gaat als ik het hoesje open klap.
Dank! Waarom vind je HDR en Dolby Vision belangrijk als ik vragen mag? Voor HDR (en ook Dolby Vision) gebruik ik mijn OLED, ik kijk niet heel vaak op de iPad materiaal waarbij ik HDR verschil (denk te) merk(en).

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 27-07 10:30
Is er echt verschil te merken qua beeld tussen deze nieuwe iPad Air en een iPad Pro 2020 ?

Want uiteindelijk scheelt het 50 euro met elkaar. De 64gb versie durf ik niet zo snel aan. Vandaar dat ik dan helaas meteen 256gb versie zou moeten nemen.

CPU vs beeld kwaliteit

• ThaddeusX
UnitedJunk schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:56:
[...]

Alleen al om FaceID zou ik voor de Pro gaan
ik heb een iPhone XS en vind de faceID niet optimaal werken voor in het dagelijkse leven. Ik heb liever touchID.

Vandaar dat ik ook voor de Air zou willen gaan. Mja als het net zo duur als de pro word...lastige keuze.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:02
JDFS schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:37:
[...]

Hier iemand met een Air uit 2013 (de eerste). Dat ding is traag als de pest inmiddels... Ik ga toch voor de Pro 2018/2020 vanwege Face ID, 120hz en Tap to Wake (heb een iPhone X en van werk een 7; ik druk steeds bij die laatste op het scherm maar er gebeurt niks 8)7). Maar vooral het ProMotion display is iets wat je in de praktijk moet ervaren. Super natuurlijk en heerlijk vloeiend.
Ik had ook even gewacht op de nieuwe Air, maar valt helaas tegen, ga nu toch maar voor de iPad Pro 2020 12.9
Kost iets meer, maar je krijgt ook veel meer.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• DyStiC
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:33

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik ben een beetje teleurgesteld in de nieuwe iPad Air, en dan meer in de prijsstelling, en dan zeker in combinatie met de opslag capaciteit.

64 GB is te weinig, 128 GB zou prima zijn, maar dan wordt je weer voor grof geld gedwongen om 256 GB te nemen. Dan is de stap naar de iPad Pro (128 GB) die maar € 60,-- duurder is voor mij een logischere keuze. Wellicht iets minder snel dan de A14, maar wel Face ID, 120 Hz scherm, tap-to-wake en 4 speakers.

Daarnaast Lidar maar daar zie ik het nut (nog) niet van in en een (ultragroothoek)camera (maar wie maakt er serieuze foto's met zijn iPad :X

[Voor 10% gewijzigd door DyStiC op 17-09-2020 11:02]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JDFS schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:37:
[...]

[...]

Dank! Waarom vind je HDR en Dolby Vision belangrijk als ik vragen mag? Voor HDR (en ook Dolby Vision) gebruik ik mijn OLED, ik kijk niet heel vaak op de iPad materiaal waarbij ik HDR verschil (denk te) merk(en).
Met de A7 SoC uit de 5S zit je ook al niet meer op iOS13, en voor een iPad al traag ja. iPad Air2 gaat nog prima btw.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Valinor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 01-08 13:19
Wordt voor mij de ipad pro 2018. Voordelen van de air zijn alleen de processor en wifi 6.

Touchid werkt fijn maar zit nu niet meer op een makkelijke plek. Met de homeknop zat je duim altijd wel in de buurt. Nu moet je je hand verschuiven (ja klein dingetje maar toch net wat ongemakkelijker)

Wifi 6 zal zeker nog wel jaren duren voordat het wijdverspreid is. Daarnaast is wifi 5 ook geen ramp en wordt zelfs wifi-n nog veel gebruikt. Tot die tijd is de tablet toch weer verouderd.

En de processor is vrijwel even krachtig, ga je echt niet merken.
Dit andere modellen van dit jaar hebben allemaal een a12 variant,
Ipad pro 2020: A12z
Ipad 2020: A12
Dus de pro 2018 met a12x gaat echt wel dezelfde aantal jaren support krijgen.

Dan heb ik liever 120hz, 4 speakers en 600 nits (ipv ipad air 500 nits)

[Voor 8% gewijzigd door Valinor op 19-09-2020 19:06]

• Valinor
Hyloba schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:20:
[...]

Vind jij hem ergens goedkoop? Prijzen lijken nog altijd zo goed als niet gedaald. Goed voor de herverkoopwaarde dat wel.
Ik ben op de markt voor een cellular 4g versie.
De Ipad air 2020 64gb is dan 809 euro.
Nu zag ik gisteren de ipad pro 2018 512gb 4g voor 899 bij coolblue (wel alleen de zilveren) dus dat is hem geworden :9
Trasos schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:14:
[...]

Je noemt nu de CPU van de normale ipad, de air heeft de A14. Of begrijp ik je verkeerd?

Edit:
Snap nu wat je bedoelt. :)
Haha ja beetje onduidelijk geschreven, heb het aangepast.

[Voor 44% gewijzigd door Valinor op 19-09-2020 19:07]

• Rabbithole
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06-07 13:47
Tweaker_84 schreef op zondag 20 september 2020 @ 06:57:
Offtopic: Vraag over de levering en retourneren..
Nu komen de Airpods en hoes begin volgende week al binnen, de iPad pas over een maand, tot die tijd kan ik de accessoires niet gebruiken of testen, wat te doen als blijkt dat na een maand de iPad niet bevalt en retour moet, dan zitten de accessoires buiten het herroepingsrecht?! Iemand hier ervaring mee?
Omdat je alles in 1x hebt besteld gaat het hier om één order, die in deelleveringen aan jou wordt uitgeleverd. Volgens de regelgeving gaat de bedenktijd pas in als je het laatste product hebt ontvangen.
Heb je een bestelling gedaan die in meerdere zendingen wordt geleverd dan begint de bedenktijd als je de laatste deelzending hebt ontvangen.
Bron

[Voor 6% gewijzigd door Rabbithole op 21-09-2020 13:09]

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:25
Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:43:
[...]

Kleine aanvulling op het verschil tussen de A14 en A12Z

[...]
Note: The information shown below is based on a pre-sample. Technical details or benchmark results may be different in the final version of this processor.
M.a.w. er is hierover nog niets te zeggen.. ;)

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

VirinR schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:57:
Zou er voor mij toch een goede reden zijn om niet de Pro te nemen?
Nee. De enige reden om het niet te doen is dat je geen iPad nodig zou hebben. Heb je die om een reden wel nodig heb je een prima deal staan. De Pro 11 is voor die prijs gewoon een betere deal.

• HereIsTom
VirinR schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:57:
Zou er voor mij toch een goede reden zijn om niet de Pro te nemen?
Ik zou met dat prijsverschil er niet eens meer over nadenken en gewoon voor de Pro gaan.
Ik heb wel even na moeten denken over het prijsverschil tussen de Air 4 en de iPad Pro 12.9 2020, maar ben nu zo blij met de Pro en het mooie grote scherm.
Ik heb de 128GB omdat dat meer dan genoeg is met de Cloud mogelijkheden en de mogelijk van een USBstick e.d. aan te sluiten op de USB-C aansluiting.
Mijn mening, als je het geld er voor hebt dan voor de iPad Pro gaan.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:30
Tweaker_84 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:03:
[...]

Waar heb je dit gelezen? Heb hier namelijk ook naar gezocht, maar kon niks vinden..
Als dit zo is, zal ik ook voor de 256Gb gaan, maar had hem besteld omdat ik nergens kon vinden tot wanneer deze actie is..
Het staat in de actievoorwaarden in deze PDF: https://www.apple.com/nl/promo/pdf/NL_NL_BTS_FY20_TandCs.pdf

• HereIsTom
danjan2411 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:19:
Ik wacht op de nieuwe pro in 2021, deze schijnt een nieuw miniled scherm te krijgen en de a14x, als de 11 inch dan ook nog 900 euro kost, dan is de keuze snel gemaakt.
Tja zo kun je blijven wachten, iedere jaar komt er weer iets nieuws :+
Als je het geld hebt gewoon nu kopen, dan kun je er ook nu al van genieten.

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Poll: Welke kleur iPad zou je kopen?
Spacegrijs
Zilver
Rosegoud
Groen
Hemelsblauw
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402992&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Denk zelf dat spacegrijs en zilver inderdaad het veiligst zijn, maar misschien dat mensen die kleur inmiddels wel zat zijn.

Ik hou zelf altijd rekening met verkoop, dus ben benieuwd.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• dennissimeau
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19:04
VirinR schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:54:
[...]
Dan heeft deze medewerker het toch niet helemaal bij het rechte eind... Als je namelijk deze support pagina van Apple checkt en dan op ondersteundende model klikt bij "Tik op het scherm" zie je iPad Air 4e generatie er gewoon tussen staan.

VanMoof Referral: VRR#GNST-MZJK-FWUW

Mogelijk zal de nieuwe iPad Air vanaf vandaag in de verkoop gaan:

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
dennissimeau schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:57:
[...]

Dan heeft deze medewerker het toch niet helemaal bij het rechte eind... Als je namelijk deze support pagina van Apple checkt en dan op ondersteundende model klikt bij "Tik op het scherm" zie je iPad Air 4e generatie er gewoon tussen staan.
Heel erg onderschatte feature IMO. Je merkt pas hoe nuttig dat is als je een device hebt gehad dat het ondersteund (iPhone X en hoger). Heb een 7 van werk en betrap me iedere keer erop dat ik op het scherm klik, maar er gebeurt niks.

Erg fijn dat de Air dit nu ook heeft. Paar dagen terug toch overstag gegaan en de 12,9 Pro voor 907 euro gekocht op Amazon. Can’t beat 120hz en Face ID.
Nu zeggen benchmarks lang niet alles maar het is toch wel interessant om de resultaten van de afgelopen generaties processoren naast elkaar te zien.

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: augustus 2020
  • Niet online
MacbookProx schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:19:
Misschien stomme vraag, maar vraag het me wel af en zoekt moeilijk:

Als ik bijvoorbeeld alles doe met de ING app op een iPhone XS (dus face ID) en vervolgens de ING app, met dezelfde account gekoppeld ook wil bedienen op een iPad Air 2020 (dus Touch ID), gaat dat goed?

Of is het zo dat je of Touch ID of Face ID kiest bij (bijvoorbeeld) ING en het dus maar op 1 van de 2 werkt?
Dat gaat hier prima met een iPhone X (FaceID) en iPad Pro (TouchID) op dezelfde account. Voor jou speciaal tegelijkertijd ING opgestart en erin zitten browsen op beide toestellen, geen enkel probleem of melding.

• HereIsTom
@cedrix5 Ik heb deze ESR case voor mijn iPad Pro en bevalt prima, die zijn er ook voor de iPad Air 2 en 3, dus zal ook wel voor de iPad Air 4 komen.

• Tinxian
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 01-08 11:34

• HereIsTom
cedrix5 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Fijn dat jij je pro stevig vindt, het heeft echter niks te maken met mijn vraag.
Waarom niet, je zegt dat de Pro’s niet stevig zijn, maar zijn dat dus wel.
Dus als de Air het zelfde is... ;)

• GertJan2012
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 21:02
Die had ik ook al gevonden en ook al genoeg op YouTube gezien, maar ik vind af en toe “echte gebruikers “ reviews ook wel eens fijn. Nog even geduld ze zullen hier vast verschijnen.

• Cardwizard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 30-07 12:36

Cardwizard

Goed goan

GertJan2012 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Die had ik ook al gevonden en ook al genoeg op YouTube gezien, maar ik vind af en toe “echte gebruikers “ reviews ook wel eens fijn. Nog even geduld ze zullen hier vast verschijnen.
Ga die van mij zo ophalen

PSN: Cardwizard .... What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

• Alpha89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01-08 16:08
Heb er eentje sinds vanmorgen. Kom af van een iPad Pro 10,5 inch.

Toch wel een mooie upgrade. Het design van de Air 4 is super strak. Lekker snel ook.

De 120hz mis ik amper. Speakers gaan lekker luid en t scherm is heel scherp.

Al met al ben ik blij!

• cedrix5
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-07 14:06
TheFadeAway schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:49:
Ik nu ook vanmiddag toch eindelijk besteld via apple (ivm onderwijskorting). Ook gelijk een Paperlike en deze sleeve besteld. Volgens de afmetingen zou de sleeve en apple pencil 2 moeten passen, ik ben benieuwd! iPad komt dan vanaf 9 november binnen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met paperlike. Ze hebben enorm veel marketingbudget vrijgemaakt om ervoor te zorgen dat ze in élke youtube video over noteren & ipads zitten denk ik. Ben niet zeker of het echt fijn is in gebruik. Moest ik enkel noteren op mijn ipad zou ik het direct doen, alleen voor foto's bewerken en media consumptie lijkt het matte effect me minder fijn. Ze schijnen ook redelijk snel te slijten in sommige gevallen.
DvE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:36:
Iemand anders problemen met wake-up/sleep functie van de nieuwe ipad air ism een hoesje?
In mijn geval wel met een gecko click-on cover voor de ipad air 2020. Hij gaat niet aan bij openen of uit bij sluiten.
De vergrendel/ontgrendel optie staat aan in de settings. Mis ik iets?
Geen issues met apple smart folio, heb een witte gekocht van de pro 2018 voor 22 euro. Ook eens vergeleken met een ESR hoesje, die laatste viel enorm tegen dus gaat terug. Twijfel nog over een smart keyboard folio, gebruik hem vooral met de pencil voor notities/foto's/sidecar. Voor notion & onderweg zou het wel fijn kunnen zijn een toetsenbord te hebben.

• cedrix5
Ratjetoe92 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?
pricewatch: Apple iPad Pro 11 Smart Folio Wit

Deze in het wit is nog 22 euro. Eigenlijk van de ipad pro 11 2018, maar past perfect gezien de buitenmaten hetzelfde zijn.
edit: voor de duidelijkheid, sleep/wake werkt hiermee voor mij bij mijn air.

[Voor 8% gewijzigd door cedrix5 op 24-10-2020 19:42]

• -PartyBoy-
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 03:54
cedrix5 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:41:
[...]

pricewatch: Apple iPad Pro 11 Smart Folio Wit

Deze in het wit is nog 22 euro. Eigenlijk van de ipad pro 11 2018, maar past perfect gezien de buitenmaten hetzelfde zijn.
edit: voor de duidelijkheid, sleep/wake werkt hiermee voor mij bij mijn air.
Hier ook een positieve ervaring met de Smart Folio van de iPad Pro2018 op een iPad Air4.
Leuke manier om aan een goedkope Smart Folio te komen.

• pipo1000
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01-08 13:10
-PartyBoy- schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Hier ook een positieve ervaring met de Smart Folio van de iPad Pro2018 op een iPad Air4.
Leuke manier om aan een goedkope Smart Folio te komen.
Vraagje, dus alle gaten en afmetingen kloppen exact, en de iPad Air 4 blijft ook goed vast zitten (met de magneten) in een Pro2018 folio?

• superbassie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01-08 13:11
Nog een bevestiging dan maar, de Smart Folio voor de Pro 2018 past perfect.
Sleep/wake functie werkt zoals het moet.

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 29-07 20:27

jasjenl

Liab A Tymo

Cardwizard schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:40:
[...]

Zo is het scherm ook geen verbetering, er moet nog wel iets beter blijven aan die pro ;)
Ten opzichte van de eerste pro is het scherm van de air volgens mij niet slechter.

• Haas
  • Registratie: november 2003
Ik kreeg vanavond een mooie cover binnen. Past uitstekend. Was in de aanbieding voor 11 euro.
https://www.amazon.de/Zto...x=Ipad%2Caps%2C166&sr=8-8

Apple Mac Mini M1, MacBook Pro & iPad Air | Cambridge Audio CXA80 | Rega Planar 2 | Q Acoustics 3050i | AudioQuest Dragonfly Cobalt | Meze 99 Classics | LG 55B6V 55" OLED | Xiaomi Pocophone F1

• Johan Bogle
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 01-08 00:21
Haas schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:40:
Ik kreeg vanavond een mooie cover binnen. Past uitstekend. Was in de aanbieding voor 11 euro.
https://www.amazon.de/Zto...x=Ipad%2Caps%2C166&sr=8-8
mooie prijs 👍 Heb toevallig vandaag dezelfde besteld voor 15 euro op amazon.nl. Goed te horen dat deze bevalt.

• Tmr
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-07 09:50
RoRoNL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:57:
De air 4 met 256GB is nu met 20 euro korting te vinden op Amazon.nl

https://www.amazon.nl/dp/..._em_r_mt_dp_NThMFbGHACJJY
Inmiddels allemaal niet meer op voorraad. Ik heb afgelopen weekend de 256Gb space gray besteld (die was als enige 794€). Evengoed een flink bedrag, maar ik hoop dat ik hier wat jaren mee verder kan.

Nog wel zitten twijfelen tussen de gewone iPad (128Gb) en deze, met name door de toch wel vrij forse prijs. Maar aangezien ik normaal gesproken meestal
voor de goedkopere opties ga mocht het nu wel eens een keer vond ik ;)

Ik zou graag mijn ervaringen delen maar helaas ligt ie al een paar dagen in het sorteercentrum van DHL te wachten :( Nou ja, nog heel even geduld hebben dan maar

Edit: en wederom meldt DHL "Bezorging op dit moment verhinderd, het pakket heeft 1 à 2 dagen vertraging". Heb je er eentje op voorraad, krijg je dit |:(

[Voor 8% gewijzigd door Tmr op 28-10-2020 13:15]

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Cardwizard schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

Ik bedoel niet de “antieke” versie maar de vergelijkbare, huidige uitvoering
Ah ja, ok :)
Maar ik vergeleek het met de "antieke" pro omdat ik die momenteel heb ;)

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01-08 09:33
Heb de blauwe besteld bij CB.
Mag er morgen achter samen met  pencil2.
Ook de witte folio case komt vandaag binnen via bol voor 23€ 😄
Gaat mijn air 2 vervangen die steeds meer kuren krijgt.
Ben benieuwd

Macbook pro 2017 TB| tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| iPad air 2| homepod mini grey

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

Gunth schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:10:
Ben benieuwd
Top combi! 8)

PSN: Cardwizard .... What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

• cedrix5
Ik had een esr cover vergeleken met apple smart folio. Geen bescherming aan de randen is een groot nadeel, maar apple voelde veel beter aan/fijner in gebruik. Niet dat ik er 80 euro aan zou geven, maar de witte apple folio was 22 euro voor de 2018 air.

• Gunth
  • Laatst online: 01-08 09:33
Gunth schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:10:
Ben benieuwd
Net gaan halen, wat een verschil met mijn bijna 7j oude air :)
Zeer tevreden mee maar de dochter van 7 heeft hem al ingepalmd en bezig met procreate :X
Doen jullie er eigelijk een screen protector op?
Vraag me af zeker met de kids of dit niet krast na een tijd als je veel tekent.

Macbook pro 2017 TB| tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| iPad air 2| homepod mini grey

• Haas
  • Registratie: november 2003
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Thx. Zit hier tegenwoordig nog veel verschil tussen als je vergelijkt met een echte van Apple?
Met de prijs/kwaliteit verhouding zit het wel goed. Het verschil is niet zo groot. Ik gebruik voor extra bescherming een sleeve om de randen te beschermen tijdens vervoeren.

Apple Mac Mini M1, MacBook Pro & iPad Air | Cambridge Audio CXA80 | Rega Planar 2 | Q Acoustics 3050i | AudioQuest Dragonfly Cobalt | Meze 99 Classics | LG 55B6V 55" OLED | Xiaomi Pocophone F1

• Pinker009
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 28-07 23:39
Ik heb sinds deze week ook de nieuwe Ipad Air 4 256 GB WIFI Space Gray binnen. Ik kom van een oude basic Ipad die al +5 jaar oud was, dus er zijn heel grote verschillen waar te nemen in positieve zin.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden, maar helaas heb ik gisteren ontdekt tijdens het bekijken van een Netflix aflevering dat het toestel backlight bleeding heeft op een specifieke plaats ( zie screenshot - helderheid op 100% ). Blijkbaar ben ik niet de enigste die hier last van heeft op deze specifieke plaats als ik diverse internet fora mag geloven.

Zijn er meer mensen hier die dit al opgemerkt hebben ? Zou dit een algemeen probleem zijn of heb ik gewoon pech ? Echt storend is het niet ,maar voor een toestel van 840 euro mag je anno 2020 toch beter verwachten of zit ik nu gewoon te mierenneuken volgens jullie ?

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

HereIsTom schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:47:
@Pinker009 Ik zou contact opnemen met Apple.

Op mijn iPad Pro is zwart best zwart;

[Afbeelding]
Is dat een screenshot? 🤷🏼‍♂️

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

Daar ga je toch geen bleeding op zien? Of mis ik wat

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01-08 16:36
HGHK schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:52:
Gistermiddag de iPad Air opgehaald bij Amac. Wat een mooi apparaat en wat een goed beeldscherm in vergelijking met mij oude iPad Air. Erg tevreden mee!!!
Sinds gisteren ook een eigenaar van een Ipad Air 4, 64GB, groen.

Mooi apparaat, superscherp scherm en reageert voortreffelijk, eigenlijk zoals ik het gewend ben van Apple.

Ook gelijk de magic keyboard erbij gekocht, werkt ook prima. Typt echt heel lekker. De magic keyboard is misschien een beetje zwaar voor mobiel gebruik, maar als je, zoals ik, een Ipad eigenlijk alleen gebruik op de bank of op de eettafel dan werkt het fantastisch.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Cardwizard schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:06:
[...]

Daar ga je toch geen bleeding op zien? Of mis ik wat
Natuurlijk kun je dat niet zien... tenzij je een foto maakt met een ander apparaat van de iPad. Maar in een screenshot dat gemaakt is op de desbetreffende iPad ga je natuurlijk nooit de bleeding van het scherm kunnen zien |:(

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

jasjenl schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:50:
[...]

Natuurlijk kun je dat niet zien... tenzij je een foto maakt met een ander apparaat van de iPad. Maar in een screenshot dat gemaakt is op de desbetreffende iPad ga je natuurlijk nooit de bleeding van het scherm kunnen zien |:(
Vandaar mijn commentaar ;)

• Gur
  • Registratie: oktober 2014
  • Niet online
vlaeminckske schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:42:
Ipad air 64gb is in bestelling. Zou hier graag een stylus bij kopen om notities te nemen. Tekenen en zo hoeft voor mij niet en daarom lijkt me de Apple pencil (2de generatie) wat te duur voor wat ik er van zou gebruiken. Iemand een goed (en goedkoper) alternatief gevonden waar die tevreden over is? Vooral goede palm rejection nodig lijkt me.
Ik gebruik sinds een week deze pen https://nl.aliexpress.com/item/4000996766094.html

• Cardwizard

Cardwizard

Goed goan

Inguh123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:57:
Ik heb mijn bericht aangepast. Ik heb hem besteld.
Zeker in landscape mode zijn ze top, maar meestal heb ik een fijne koptelefoon op.... niks beter dan dat }:O

• HereIsTom
@Inguh123 Ja de 4 speakers van de iPad Pro zijn wel een stuk beter en met Dolby Atmos.

• HereIsTom
Dancing_Animal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:41:
[...]

Kun je misschien ook een witte screenshot maken? Op mijn iPad is dat niet helemaal egaal wit en ik wil wel weten hoe dat bij jouw iPad is.
Hier is die;

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:12
Thanks. Dat ziet er beter uit dan op mijn iPad air 2 uit 2016.

• Commendatore
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:39:
[...]

Thanks. Dat ziet er beter uit dan op mijn iPad air 2 uit 2016.
Ik denk dat dit er beter (egaler) uitziet dan op welke iPad ook.

offtopic:
Dit menen jullie toch niet serieus he? :X

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Commendatore schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:11:
[...]

Ik denk dat dit er beter (egaler) uitziet dan op welke iPad ook.

offtopic:
Dit menen jullie toch niet serieus he? :X
Vooral als je het niet op een ipad bekijkt :P

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Vandaag ook even kort bij de Mediamarkt deze iPad bekeken en vooral beluisterd. Lastig te beoordelen in zo'n winkel, maar ik kon wel duidelijk horen wat in dit topic al eerder is gezegd, dat in verticale stand je hoort dat het geluid meer van één kant komt. Ik laat het nog even bezinken of ik dat een groot bezwaar zou vinden. Komende van een iPad pro met 4 speakers die stereo geluid heeft in zowel horizontale als verticale stand zou dat wellicht toch wel iets zijn dat ik zou gaan missen.

• sheepdog
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 15:39
goodfella schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:33:
[...]

Wanneer had je deze besteld? En ik weet nog steeds niet wat een flashdeal is. Is het iets waar je op kan anticiperen of is het echt 'flashy' sporadisch?
27 oktober besteld, 6 november geleverd. Inderdaad sporadisch, prijzen op Amazon wijzigen zo snel dat je een beetje geluk moet hebben. Met dagen als Black Friday heb je misschien wel meer kans.

• HereIsTom
@DCNY Hmm... als een andere lader ook niet helpt zie ik het somber in.
Maar ja oplaadbare batterijen zijn een keer op en oplaadbare batterijen leeg laten liggen is zeer slecht voor ze!
Anders zelf maar eens een nieuwe iPad kopen, dan kan die van jou naar je peuter ;)

[Voor 14% gewijzigd door HereIsTom op 13-11-2020 18:50]

• HereIsTom
@Ferret Met deze hoes heb ik zeer goede ervaringen!

• Mattor
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:03
HereIsTom schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:25:
+1
Heb ik de iets andere versie, zonder " flap" aan de andere kant.(deze)

Groot pluspunt voor mij is de open zijkanten, zodat je de vorm en kleur van de iPad blijft zien. (voor mij 1 van de redenen om voor een Air te gaan en niet de normale iPad) Voor een ander zal dit een nadeel zijn, omdat de hoes ongetwijfeld wel minder veilig is op deze manier, omdat hij de iPad niet helemaal omsluit.

• knakker2
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:25
syltheboy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:24:
[...]

Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, maar anders zou hij toch helemaal niet meer dat bliksempje laten zien. Anders moet je hem eens een paar uur aan de lader hangen.
Oh..

Op Windows ziet ie 'm wel :D. Krijg via iTunes die recovery-optie te zien.
Eens kijken of dit dan wel werkt!

edit:
Iets te vroeg gejuicht. Kreeg het te zien op iTunes, maar verder gebeurt er niets. Denk dat ie een 'momentje' had waarin de modus werkte, maar toch weer terugviel zoals 'ie dat ook doet tijdens resetten zonder kabels

edit 2:
Het heeft uiteindelijk geholpen, alleen mega traag en constant nog steeds batterij-icoontje tevoorschijn. Uiteindelijk BAM - beginscherm kwam tevoorschijn. Dus helemaal opgelost en ik kan iemand met niet al teveel centjes blij maken met een mooi ipadje :)

[Voor 38% gewijzigd door knakker2 op 24-11-2020 18:56]

• HereIsTom
@knakker2 @knights16 Oplaadbare accu’s en batterijen moet je nooit te lang ongebruikt laten liggen, dan gaan ze dood.
Zorgen dat de batterij vol is als je ‘m een tijdje niet gebruikt en om de paar maanden even de batterij gebruiken/apparaat aanzetten, als de batterij onder de 40% is weer opladen.

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01-08 16:16
HereIsTom schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:25:
Dank voor de tip, gelijk besteld. De Air zal de 3e(?) generatie iPad van mijn vader vervangen die al zo'n 6 á 7 jaar in gebruik is. Hij heeft het lang volgehouden en ik hoop van de Air 2020 hetzelfde! A.s. vrijdg ophalen in de Apple Store.

• -PartyBoy-
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 03:54
Of anders de ipad pro 2018 cover. Deze is regelmatig voor €20 of minder te vinden, meestal in het wit.
Momenteel bij Bol bijvoorbeeld.

[Voor 8% gewijzigd door -PartyBoy- op 05-01-2021 13:48]

• civspeler
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 31-07 16:14
Pixelmagic schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:47:
Ik heb iets vreemds op mijn iPad Air 2020, ik gebruik Safari als browser en heb regelmatig dat ad.nl bij verversen of openen in een nieuwe tab niet wil laden. Workaround is om Safari geheel af te sluiten (naar boven vegen) en als hij dan opnieuw gestart word dan laad de pagina direct en correct.

Al diverse malen cookies en troep weggegooid, niets lijkt op dit moment te helpen. Ook nog niet kunnen vaststellen dat het elke xx keer dat de pagina laad ofzo het is, soms gaat het dagen goed, soms meerdere keren per dag niet goed. Ik maak gebruik van PiHole maar uitschakelen verandert er ook niets aan, ook dan gaat het mis. Tot op heden op geen enkele andere site deze problemen, ook bij zustersites (bn de stem) geen problemen

Zijn er meer mensen die dit hebben of een tip voor me hebben ?
Ja, ik heb precies ditzelfde probleem op ad.nl met de iPad Air 2020. Ik gebruik geen PiHole o.i.d., maar ik dacht eigenlijk dat het aan m'n router zou kunnen liggen. Ik heb echter nog niet de moeite genomen om dat verder uit te zoeken, aangezien alle andere sites wel gewoon werken.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit aan de iPad ligt, maar je weet natuurlijk nooit.

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 21:42
Saninl schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:22:
[...]

[...]
Dank voor opnieuw de reacties en het meedenken!

Een los toetsenbord is altijd nog een optie, maar dan kan ik ook een Smart Keyboard aanschaffen. Het nadeel hiervan is natuurlijk dat er geen touchpad bij zit.

De case zoals Syltheboy aangeeft is voor mij onbekend. Het wordt een dure combi, maar dan lijk je wel echt best of both worlds te hebben inderdaad! Dank
Ik heb een Apple Magic Keyboard 2 en een Magic Trackpad 2 gekocht om te gebruiken bij mijn iPad. Ik had nog wat iPhone standaardjes voor het videobellen staan, die gebruik ik nu ook om de iPad iets hoger te zetten. De combinatie is ideaal.

Het voordeel van dit keyboard en de Trackpad is dat ik ze ook nog bij mijn Mac kan gebruiken, als ik dat wil.

• Matey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:20
Aan ieder een happy Monday morning!

Ik heb de knoop doorgehakt. Begin 2016 een Air 2 gekocht, toen in 'afslag' bij MediaMarkt. Na jaren trouwe dienst, voelde ik gisteren plots een 'gevoel' opborrelen op te gaan upgraden, tijdens het gebruik.

Omdat het kan eigenlijk, de iPad doet best zijn taken wel goed - maar het duurt wat langer, de bezels storen me, het display is wat gedateerd én volgend jaar krijgt hij vermoedelijk geen update meer naar iOs iPad 15. Plus, ie heeft ook z'n leeftijd natuurlijk én als Tweaker vinden we altijd wel een reden als dat gevoel komt opborrelen ;-). M'n vriendin zal tevreden zijn met de Air 2 - dus Win - Win!

Nu nog even wat accessoires zoeken - de Pencil komt in huis en een lekker hoesje en dan maar kiezen wel kleurtje het ding krijgt! Via m'n werk een soort van waardebon besteld, waar ik al bij al toch een €35 korting krijg - die ontvang ik binnen de 7 dagen in m'n mailbox - spannend!

Ben benieuwd!

• Piet Krediet
  • Laatst online: 22:58
Matey schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:29:

Ik heb de knoop doorgehakt. Begin 2016 een Air 2 gekocht, toen in 'afslag' bij MediaMarkt. Na jaren trouwe dienst, voelde ik gisteren plots een 'gevoel' opborrelen op te gaan upgraden, tijdens het gebruik.

Omdat het kan eigenlijk, de iPad doet best zijn taken wel goed - maar het duurt wat langer, de bezels storen me, het display is wat gedateerd én volgend jaar krijgt hij vermoedelijk geen update meer naar iOs iPad 15. Plus, ie heeft ook z'n leeftijd natuurlijk én als Tweaker vinden we altijd wel een reden als dat gevoel komt opborrelen ;-). M'n vriendin zal tevreden zijn met de Air 2 - dus Win - Win!

Nu nog even wat accessoires zoeken - de Pencil komt in huis en een lekker hoesje en dan maar kiezen wel kleurtje het ding krijgt! Via m'n werk een soort van waardebon besteld, waar ik al bij al toch een €35 korting krijg - die ontvang ik binnen de 7 dagen in m'n mailbox - spannend!

Ben benieuwd!
Hoi Matey,

Geloof me, je gaat echt geen spijt krijgen. Ik heb gister mijn nieuwe Ipad Air ontvangen en mijn oude Ipad Air 2 doorgegeven. Ik heb ook lang getwijfeld, maar wat een verschil in bouwkwaliteit, snelheid en scherm. Wat een prachtig apparaat!

• Valinor
Matey schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:29:

Ben benieuwd!
Je gaat sws geen spijt krijgen. Alleen al het feit dat er aan 2 kanten speakers zitten is al fantastisch 8)7 En nooit meer een kuipje maken met je hand omdat je stemmen niet kan verstaan :+

• crimby
  • Registratie: januari 2005
syltheboy schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:01:
@crimby De lockdown kan nog wel even duren hoor. Daarom heb je nu de tijd om hem goed uit te kunnen testen. ;)
Haha ja dat is waar! Bedoelde eigenlijk begin februari (heb nog hoop)

• RoelsRules
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:37
Zie mijn eerdere bericht omtrent de folio. Is relatief zwaar maar goed te doen en relatief eenvoudig uit te halen. Toch doe ik het weinig merk ik. Verder blij mee. Voor consumptie klap ik het toetsenbord er achter en op de schoot. Voor productie is toetsenbord top

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• sten123
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 30-07 12:19

sten123

PSN: MisterxBee

Zo. Ipad Air 2020 en een Apple watch 6 besteld.

Ben zeer benieuwd hoe mij de Ipad bevalt. Is mijn eerste Ipad.

PSN: MisterxBee

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Christiano007 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:26:
Kun je ook instellen dat de iPad niet afgaat als je telefoon gebeld wordt en hij in de buurt is? Heb al een paar keer mijn vriendin wakker gekregen omdat de iPad op de slaapkamer ligt en ik in de woonkamer een telefoontje krijg :’)
Dat kun je op je iPhone instellen door naar Instellingen > Telefoon te gaan en Bel via andere apparaten uit te zetten. ;)

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
syltheboy schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:26:
Ik heb een 11” iPad Pro 2018, maar met een iPad Air 2020 zou ik ook tevreden zijn. Zeker gezien het forse prijsverschil. Sinds kort heb ik een iPhone 12 Pro Max, maar met een gewone 12 zou ik ook tevreden zijn. Ik wilde echter de iPhone met de beste accu.
Heb zelf een iPhone 12 Mini, ben er dik tevreden mee ;)

• syltheboy
  • Niet online
@Albert020 Als ik die had gekocht dan had ik vaker mijn iPad gepakt denk ik. Door het formaat past hij veel beter (comfortabeler) in je broekzak, dat is best een groot voordeel van een kleiner toestel. Maar zo heeft elk toestel zijn voors en tegens.

[Voor 33% gewijzigd door syltheboy op 30-01-2021 15:57]

• syltheboy
  • Niet online
crimby schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:11:
Maakt het nog uit of je de ipad in Nederland of bv Duitsland koopt? Bij amazon de is ie vaak wat goedkoper namelijk...
Volgens mij maakt dat niks uit. Mijn moeder heeft haar iPad Air 2019 ook bij de Duitse Amazon gekocht. Voor het 2e jaar garantie moet je toch naar de verkopende partij en Amazon schijnt wel goede service te hebben. Ik heb zelf al eens spullen terug moeten sturen, omdat het incompatibel met mijn MacBook was. Ik kreeg netjes mijn geld terug.

• crimby
Oke besloten de ipad vandaag aan te gaan schaffen. Helaas nergens meer in de aanbieding (nu 649 euro), maargoed is het vast en zeker waard!

Maar nu, ik twijfel tussen space grey en groen. Ik heb een iPhone 11 Pro in het groen, maar op de foto's lijkt de groen van de ipad air een stuk lichter. Op een andere foto, lijkt het weer mee te vallen.
Wie hier heeft de groene ipad en wat is jullie mening?

Zie hieronder de foto's die ik kon vinden:

• crimby
DwightKSchrute schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:07:
[...]

Volgens mij valt het mee, MKBHD had 'm volgens mij ook in het groen.

YouTube: iPad Air 2020: The Real iPad Pro Killer!

Overigens heb ik zelf de blauwe gekozen, die is ook vrij rustig en niet zo schreeuwerig blauw als de iPhone Xr of 11
Dit filmpje helpt wel! Mooie rustige maar niet té lichte kleur groen :-) neig nu echt naar de groen, thanks!

• crimby
Uiteindelijk gekozen voor de groene kleur op basis van het filmpje! Inderdaad je ziet er weinig van met een hoesje, maar ik weet nog niet wat er omheen komt. Bij mijn huidige ipad heb ik enkel een smartcover, maar wil ook graag een logitech folio uiteindelijk... keuzes keuzes keuzes.

Eerst maar eens morgen voor de deur zitten wachten tot ie aan komt!

• crimby
syltheboy schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Los toetsenbord is misschien ook nog een optie. ;)
Hopelijk dat tegen die tijd de winkels weer open zijn en dan kan ik eerst zo'n toetsenbord cover bekijken en anders wellicht een los toetsenbord en trackpad

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:14
crimby schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:26:
[...]

Op de website van Belsimpel staat Op alle producten die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie en de fabrieksgarantie. Dit betekent dat het product moet doen wat je er in redelijkheid van mag verwachten als consument.

Dat is in Nederland 2 jaar en zou dus niet uit moeten maken, toch?
Dat houd in dat eventuele reparatie of garantie altijd via Belsimpel loopt, maar dat je niet een Apple store kan binnen lopen om snel een reparatie te krijgen.
Ook gaat de reparatie dan ook via hun eigen reparatie service, wat veel langer kan duren, en wat ik hier een daar lees vaak op vochtschade gegooid wordt, waardoor je alsnog kan betalen.
En als je kiest om niet te laten repareren, krijg je, je iPad alleen terug als je al gemaakte kosten betaald.
(mijn persoonlijke bevinding/mening)

[Voor 6% gewijzigd door absrnd op 03-02-2021 13:32]

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
absrnd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Even Apple bellen of dit met garantie problemen gaat geven, als dat zo is, dan een Ned versie eisen van Belsimpel.
Mijn ervaring is dat het geen probleem zou moeten zijn, ik heb al eens mijn Duitse iPhone in Ned gerepareerd is.
Dit is inderdaad geen enkel probleem. Apple checked slechts je serienummer en dat is gekoppeld aan je ID en niet aan het land. Het eerste jaar kun je dus waar dan ook ter wereld met je Apple product terecht voor garantie. En de eerste twee jaar kun je sowieso altijd bij Belsimpel zelf terecht voor je gewone consumentenrecht @crimby.

• ThaddeusX
d.castello schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:03:
Is er bekend wanneer de iPad pro verschijnt?
In eind maart 100%

• crimby
syltheboy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:41:
@crimby De Moshi VersaCover heeft zo’n flapje die je om de Pencil heen vouwt.

De Pipetto Shield heeft echter betere bescherming voor de Pencil en is zo’n 20 euro goedkoper dan die van Moshi. Op Moshi producten heb je wel 10 jaar garantie, als je registreert. Opladen gaat alleen via de iPad (magnetisch).

https://www.appelhoes.nl/...-iPad-Air-2020-case-Zwart
Die heb ik net bij Amac besteld voor 49 euro :-)
https://www.amac.nl/pipet...-hoes-ipad-air-2020-zwart

• crimby
syltheboy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:27:
[...]

Nee, ik heb de Moshi VersaCover. ;)

[Afbeelding]
oooh haha ik ben echt teveel dingen tegelijk aan het doen! Ik dacht dat je reageerde op iemand anders die de Moshi cover had hehe, my bad!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:50
TheKerremenke schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:06:
[...]

Maakt niks uit. Ben pas sinds een paar dagen erover aan het twijfelen tussen een air en pro, 64/128/256 Gb, 11 of 12,9 inch. Keuzes keuzes.

Ik heb nu een 10,5 inch die ik als laptop vervanger gebruik. Al een jaar of 4/5. Dat bevalt eigenlijk heel goed. Dus vandaar misschien een 12,9 inch ooit in de toekomst.

Keyboard en trackpad heb ik al dus daar hoeft geen geld naar toe. Enkel een pencil 2 misschien. En een case dan natuurlijk.

Ik heb er ook geen haast mee. Dat scheelt. ;)
Zelf hiervoor ooit ook de pro 10.5 gehad. De air 256 2020 zal echter langzamer aanvoelen door het gebrek aan promotion. De 10.5 is nog steeds echt mega capabel! Dat ding verouderd goed. In veel opzichten is de 10.5 pro nog steeds de betere tablet: laat je niet alleen door looks en chip verleiden. Ik vond de 12.9 trouwens zelf als tablet niet echt fijn te gebruiken.

• syltheboy
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:46:
Ik vroeg mij het volgende af:

Ik kan een iPad Pro 12.9 (2018) 256GB kopen voor 500 euro met één jaar garantie via Apple, was refurbished door Apple.

Maar ik zie ook de nieuwe iPad Air, die is een stukje duurder, zeker als ik meer opslag wil. Maar is deze ook beter?

Mijn gevoel zegt dat de iPad Pro nog altijd beter is, zelfs die uit 2018, dan de nieuwe iPad Air. De camera gebruiken we niet. Meer voor nieuwsvoorziening, als ‘tv’ in bed en voor tekenen met de stylus. Wat is jullie mening?
Voor 500 euro zou ik zeker die iPad Pro halen. Die is nog altijd beter dan de meest recente iPad Air. Promotion scherm en stereo-speakers. Daarnaast is 12.9” lekker groot.

• HereIsTom
@THE_BASE Voor € 500,- met een jaar garantie zou ik niet twijfelen voor een iPad Pro 12.9 :Y

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
HereIsTom schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:44:
@THE_BASE Voor € 500,- met een jaar garantie zou ik niet twijfelen voor een iPad Pro 12.9 :Y
Keuze gemaakt: we gaan voor iPad Pro. Het is maar voor erbij, in bed en op de bank. Vooral het formaat is misschien toch wel prettig naast mijn MacBook 12".

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
ChangeLife4Ever schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:25:
In dit huis werkt de touchscreen ineens niet meer... even een 'soft' reset doen zit er dan ook gelijk niet meer in, omdat de start-knop er niet meer is. Hard reset zal waarschijnlijk ook wel niet meer gaan, omdat je dan je toestelcode in moet vullen (meen ik mij te herinneren...). Hoe in vredesnaam los je dat dan op? Er van uitgaande dat het misschien een software-probleem is (scherm is niet gebarsten of zo).
Wat jij zoekt is een Force Restart. Dus herstarten dmv toetsencombinatie. Hiervoor gebruik je de aan/uit-knop (die met vingerprint reader) en de volume knoppen.

Zie hier de instructies https://www.digitaltrends.com/mobile/how-to-reset-an-ipad/

[Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 15-02-2021 09:54]

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Sparhawk schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:32:
Toch even om meningen vragen hier.

Ben op zoek naar een nieuwe tablet. Heb al sinds de Ipad1 ipads, dus dat blijft even zo. Nu een Ipad Air2, maar die wordt steeds meer door de kids gebruikt.

Ik wil een nieuwe kopen, voor mij en mijn vrouw samen. Veel all round gebruik, in de woonkamer, en voor netflix 's avonds in bed.

Keuzes
Ipad Pro 2018
Ipad Air 2020
Nieuwe Ipad Pro 2021?
Wachten tot maart 2021 voor prijsverlagingen.

Opslagcapaciteit niet belangrijk
Moet lang meegaan
Schermkwaliteit wel belangrijk, geluid enigszinsd

Iemand die ook deze keuze heeft gemaakt?
Als geld geen rol speelt zou ik wachten op de nieuwe iPad Pro, vanwege het betere scherm en geluid. Anders zou ik voor de huidige air gaan, die zal wat minder zijn op beide vlakken maar ook niet slecht.
Sparhawk schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:32:
Toch even om meningen vragen hier.

Ben op zoek naar een nieuwe tablet. Heb al sinds de Ipad1 ipads, dus dat blijft even zo. Nu een Ipad Air2, maar die wordt steeds meer door de kids gebruikt.

Ik wil een nieuwe kopen, voor mij en mijn vrouw samen. Veel all round gebruik, in de woonkamer, en voor netflix 's avonds in bed.

Keuzes
Ipad Pro 2018
Ipad Air 2020
Nieuwe Ipad Pro 2021?
Wachten tot maart 2021 voor prijsverlagingen.

Opslagcapaciteit niet belangrijk
Moet lang meegaan
Schermkwaliteit wel belangrijk, geluid enigszinsd

Iemand die ook deze keuze heeft gemaakt?
Ik zelf zou in ieder geval wachten tot maart wanneer (vermoedelijk) de nieuwe iPad Pro aangekondigd wordt. Dan weet je welke verbeteringen deze brengt en tegen welke prijs.

In feite is de iPad Air al een erg tof apparaat en voor mij persoonlijk is ProMotion de enige reden om een Pro te nemen over de Air. Dit is echter echt een feature die je eerst moet zien (bijv. in de winkel) alvorens het verschil te weten.

Overigens gaat de Air geen miskoop zijn ook al zit hier geen ProMotion op. Als je geen Pro er naast hebt ga je het verschil sws. amper tot niet merken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Albert020 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:17:
[...]

Ja en deze is nu ineens weg ?
Vermoedelijk had je eerste een 'oude stijl' widget hiervoor en is deze nu vervangen door een nieuwe widget. Ik had iets dergelijks met de news widget op mijn iPhone, die was ook ineens verdwenen maar die kon ik weer toevoegen als nieuw type widget. Ik zou dus even op het widget scherm op 'wijzig' drukken, dan bovenaan op + en dan kijken of je daar de widget ziet staan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Glitchdj schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:01:
Heb zelf nog nooit een tablet gehad, en nu ik ernaar aan het uitkijken ben kom ik steeds uit op de iPad Air 4 vs de Samsung Tab 7.
Niet onbelangrijk is dat ik geen enkel ander Apple device heb en ook niet meteen van plan ben om er, buiten de ipad, te kopen in de toekomst. Gezien de sterkte van Apple net het ecosysteem is, zou dat een probleem kunnen vormen in het dagelijks gebruik of de gebruikservaring?
Het enige risico dat je loopt is dat je meer Apple apparaten gaat kopen in de toekomst.

Maar Android Tablets zijn de moeite niet waard. De app support is er simpelweg niet. Koop dus liever de iPad en laat de Samsung Tab voor wat hij is.
Pagina: 1 2

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True