Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nieuwsbericht

Apple geeft de 2020-versie van zijn iPad Air een nieuw ontwerp, dat lijkt op dat van de iPad Pro-modellen. Het scherm groeit naar 10,9" en heeft een resolutie van 2360x1640 pixels. Apple stopt zijn nieuwe op 5nm gemaakte A14 Bionic-soc met zes cores in de tablet.

Net als de iPad Pro krijgt de nieuwe iPad Air een usb-c-aansluiting. Daarmee kan de tablet met 20W geladen worden. De iPad Air van 2020 heeft dezelfde afmetingen als het model uit 2019, maar een groter scherm met een hogere resolutie. Het scherm is gelamineerd, kan de dci-p3-kleurruimte weergeven en is voorzien van een anti-reflectieve coating. Ook Apples True Tone-techniek is aanwezig.

Door de smalle schermranden is er geen plaats meer voor een Touch ID-knop aan de voorkant. Apple integreert die nu in de powerknop aan de zijkant. Hoewel de sensor kleiner is, presteert die volgens Apple net zo goed als de huidige implementaties.

Apple rust de iPad Air uit met de A14 Bionic-soc. Het is voor het eerst sinds lange tijd dat Apple zijn nieuwste soc eerder in een iPad stopt dan in een iPhone. Vermoedelijk komt dezelfde soc volgende maand naar de iPhone 12-serie. De A14 wordt op 5nm gemaakt en heeft zes cpu-cores. De nieuwe processor maakt de iPad Air volgens Apple 40 procent sneller dan de vorige generatie en de gpu is 30 procent sneller. In de vorige iPad Air zat een A12 Bionic-soc.

Ook krijgen de camera's van de iPad Air een upgrade. Aan de achterkant zit dezelfde 12-megapixelcamera als in de nieuwste iPad Pro-modellen, met een f/1.8-lens en 4k-filmfunctie met 60fps. De camera kan ook slow-motionbeelden met 240fps opnemen. De frontcamera heeft een 7-megapixelsensor, Smart HDR-ondersteuning en kan filmen in 1080p met 60fps. Apple belooft betere prestaties bij weinig licht.

De nieuwe iPad Air is compatibel met accessoires zoals de Apple Pencil en Magic Keyboard. De tablet komt begin oktober uit in vijf verschillende kleuren, voor een prijs vanaf 669 euro.

Wat is nieuw?

• Vernieuwd 10.9 inch Liquid Retina Display
  • A14 Bionic-chip met Neural Engine
  • Compatibel met Magic Keyboard en Smart Keyboard Folio
  • Compatibel met Apple Pencil (2e generatie)
  • 12‑MP groothoekcamera
  • USB‑C-connector

Prijzen

€669,- Wi-Fi, 64GB
€839,- Wi-Fi 256GB
€809,- Wi-Fi en 4G 64GB
€979,- Wi-Fi en 4G 256GB

Links

Persbericht
Productpagina Apple.com
Nieuwsartikel Tweakers.net

[Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 16-09-2020 09:17]

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Poll: Welke kleur iPad zou je kopen?
Spacegrijs
Zilver
Rosegoud
Groen
Hemelsblauw
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402992&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Nu zeggen benchmarks lang niet alles maar het is toch wel interessant om de resultaten van de afgelopen generaties processoren naast elkaar te zien.

• Pinker009
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 28-07 23:39
Ik heb sinds deze week ook de nieuwe Ipad Air 4 256 GB WIFI Space Gray binnen. Ik kom van een oude basic Ipad die al +5 jaar oud was, dus er zijn heel grote verschillen waar te nemen in positieve zin.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden, maar helaas heb ik gisteren ontdekt tijdens het bekijken van een Netflix aflevering dat het toestel backlight bleeding heeft op een specifieke plaats ( zie screenshot - helderheid op 100% ). Blijkbaar ben ik niet de enigste die hier last van heeft op deze specifieke plaats als ik diverse internet fora mag geloven.

Zijn er meer mensen hier die dit al opgemerkt hebben ? Zou dit een algemeen probleem zijn of heb ik gewoon pech ? Echt storend is het niet ,maar voor een toestel van 840 euro mag je anno 2020 toch beter verwachten of zit ik nu gewoon te mierenneuken volgens jullie ?

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:02
@Pinker009 Ik zou contact opnemen met Apple.

Op mijn iPad Pro is zwart best zwart;

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:02
Dancing_Animal schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:41:
[...]

Kun je misschien ook een witte screenshot maken? Op mijn iPad is dat niet helemaal egaal wit en ik wil wel weten hoe dat bij jouw iPad is.
Hier is die;

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• GeryP
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 01-08 10:18
Naar aanleiding van dit topic valt het mij ook op dat mij sleep/awake niet werkt.. ik heb een Speck Balance folio case.. bij mijn oude ipad deed dit het wel, ook met een Speck Balance Folio case... is dit nu een foutje in de ipad zelf?

https://www.appelhoes.nl/...-iPad-Air-2020-case-Paars

Tevens viel het mij vanmorgen op dat de batterij enorm afgenomen was in een oaar uur tijd.. gisteravond stond hij nog op 89% en vanmorgen was hij ineens op 24%.. hij heeft bij instellingen -> batterij aan dat er 62% is verbruikt met Begin/toegangsscherm.. wat kan dit zijn?

Ik ben zelf totaal niet handig met dit soort dingen dus hoop dat iemand hier mij kan helpen 😊

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
Zit ook in de twijfel modes, welke zou ik nou kopen ;)

[Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 30-01-2021 10:04]

• crimby
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:58
Oke besloten de ipad vandaag aan te gaan schaffen. Helaas nergens meer in de aanbieding (nu 649 euro), maargoed is het vast en zeker waard!

Maar nu, ik twijfel tussen space grey en groen. Ik heb een iPhone 11 Pro in het groen, maar op de foto's lijkt de groen van de ipad air een stuk lichter. Op een andere foto, lijkt het weer mee te vallen.
Wie hier heeft de groene ipad en wat is jullie mening?

Zie hieronder de foto's die ik kon vinden:

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
crimby schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:13:
[...]

volgens mij dezelfde toch? Bij Amac heb je wel 2 verschillende maar slechts 1 heeft zo'n inham voor een pencil.
Nee, ik heb de Moshi VersaCover. ;)

• The_Big_Easy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 11:32
HereIsTom schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:53:
@The_Big_Easy Wij hebben deze, auto sleep/wakeup werkt goed en ook is de iPad goed beschermt;

https://www.bol.com/nl/p/...e-zwart/9300000010406367/
Die flap waar je normaliter (en in het plaatje bij bol.com) de pencil mee afdekt, kan je die ook verder dicht doen indien je geen pencil gebruikt? Of wordt het dan zo'n flubber flapje, als je begrijpt wat ik bedoel?

Alternatief zou deze case kunnen zijn: ESR iPad Air 2020 hoes - Rebound Tri-Fold Case met Pencil Houder:

Zou het mogelijk zijn om in de plek waar normaliter de pencil zou zitten een USB-C naar 3.5mm verloopkabeltje te bewaren? Dat zou wel praktisch zijn...

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
€15,50 vind ik geen geld voor die case die @HereIsTom aanraadde. Zelf heb ik een soortgelijke van Moshi, maar daarvoor betaalde ik €70.

@The_Big_Easy Hier zie je met en zonder pencil:

Zelf vind ik de case die jij liet zien minder mooi, maar het gaat erom wat jij mooi vindt.

[Voor 74% gewijzigd door syltheboy op 25-03-2021 14:13]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True