• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 16:09
GertJan2012 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:30:
Behalve dat vandaag de nieuw iPhone is uitgekomen had ik eigenlijk wel verwacht dat er wat tweakers hun eerste ervaringen met de nieuwe iPad Air zouden plaatsen ?
Dit had ik inderdaad ook wel verwacht. Ondertussen zijn hier enkele wereldwijde reviews:
New iPad Air Reviews: 'The Best Tablet for Most People' With New Pro-Like Design and Features at Lower Price

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05:55
Die had ik ook al gevonden en ook al genoeg op YouTube gezien, maar ik vind af en toe “echte gebruikers “ reviews ook wel eens fijn. Nog even geduld ze zullen hier vast verschijnen.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-03 22:18
GertJan2012 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Die had ik ook al gevonden en ook al genoeg op YouTube gezien, maar ik vind af en toe “echte gebruikers “ reviews ook wel eens fijn. Nog even geduld ze zullen hier vast verschijnen.
Ga die van mij zo ophalen

PSN: Cardwizard

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:31
Heb er eentje sinds vanmorgen. Kom af van een iPad Pro 10,5 inch.

Toch wel een mooie upgrade. Het design van de Air 4 is super strak. Lekker snel ook.

De 120hz mis ik amper. Speakers gaan lekker luid en t scherm is heel scherp.

Al met al ben ik blij!

• Cardwizard
Binnen! Vanaf de Air 2019, ziet er moderner uit maar de grootste verbetering (altijd een ergernis geweest bij andere modellen) het geluid komt van beide kanten: heerlijk!

Geen Face ID is wel een gemis (komt zo niet overeen met mijn iPhone) en helaas ken ik het scherm van de pro en 120Hz is toch echt wel tof, maar die 2 dingen vind ik het zelf niet waard om er nog meer voor neer te leggen. Zal wel in het 2021 model komen....

Al met al blij mee en ik kan jaren vooruit met deze hippe knakker

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:26

jasjenl

Liab A Tymo

Hoe goed werkt Touch ID op de nieuwe air? Werkt dat net zo soepel en goed als het voorheen op de home button deed? Dat vraag ik me af, aangezien de home button toch wel een stuk groter is qua touch oppervlak dan die power knop.

• Cardwizard
jasjenl schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:23:
Hoe goed werkt Touch ID op de nieuwe air? Werkt dat net zo soepel en goed als het voorheen op de home button deed? Dat vraag ik me af, aangezien de home button toch wel een stuk groter is qua touch oppervlak dan die power knop.
Ik durf wel te zeggen: vlekkeloos en heel snel, de plek vind persoonlijk ook veel logischer dan op de home button

[Voor 8% gewijzigd door Cardwizard op 23-10-2020 21:31]

• Irrilian
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-03 21:43
jasjenl schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:23:
Ik heb sinds vanmiddag de nieuwe iPad Air in bezit. TouchID werkt bij mij uitstekend en snel. Ik vind het indrukwekkend dat ze dat met zo’n kleine scanner voor elkaar krijgen.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Cardwizard schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Ik durf wel te zeggen: vlekkeloos en heel snel, de plek vind persoonlijk ook veel logischer dan op de home button
Ok, dat is goed om te horen! Ik overweeg de air aan te schaffen ter vervanging van mijn huidige eerste generatie iPad Pro 9,7 inch, dan kan die doorschuiven naar mijn vriendin die nog een iPad 3 (!) heeft en die is echt wel een keer aan vervanging toe ;)

• Cardwizard
jasjenl schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

Ok, dat is goed om te horen! Ik overweeg de air aan te schaffen ter vervanging van mijn huidige eerste generatie iPad Pro 9,7 inch, dan kan die doorschuiven naar mijn vriendin die nog een iPad 3 (!) heeft en die is echt wel een keer aan vervanging toe ;)
Krijg je zeker geen spijt van! 8)

• TheFadeAway
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-03 09:42
Ik nu ook vanmiddag toch eindelijk besteld via apple (ivm onderwijskorting). Ook gelijk een Paperlike en deze sleeve besteld. Volgens de afmetingen zou de sleeve en apple pencil 2 moeten passen, ik ben benieuwd! iPad komt dan vanaf 9 november binnen.

• Engelen87
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-03 16:49
Sinds gisteren ook de iPad binnen. Heerlijk toestel, het heeft precies wat ik zocht. Gewoon een volledig scherm ipv een ouderwetse homeknop. En uiteraard razendsnel met die nieuwe chip.

Faceid ipv touchid had mooier geweest, maar dan zou de Pro helemaal geen verbetering meer zijn.

Ik heb overigens dit hoesje erbij genomen. Deze heeft geen enkele rand om de iPad heen:
https://www.amazon.nl/dp/...H9QZ?_encoding=UTF8&psc=1

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:24

DvE

ORA-00000

Iemand anders problemen met wake-up/sleep functie van de nieuwe ipad air ism een hoesje?
In mijn geval wel met een gecko click-on cover voor de ipad air 2020. Hij gaat niet aan bij openen of uit bij sluiten.
De vergrendel/ontgrendel optie staat aan in de settings. Mis ik iets?

[Voor 9% gewijzigd door DvE op 24-10-2020 12:37]

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:51
TheFadeAway schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:49:
Ik nu ook vanmiddag toch eindelijk besteld via apple (ivm onderwijskorting). Ook gelijk een Paperlike en deze sleeve besteld. Volgens de afmetingen zou de sleeve en apple pencil 2 moeten passen, ik ben benieuwd! iPad komt dan vanaf 9 november binnen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met paperlike. Ze hebben enorm veel marketingbudget vrijgemaakt om ervoor te zorgen dat ze in élke youtube video over noteren & ipads zitten denk ik. Ben niet zeker of het echt fijn is in gebruik. Moest ik enkel noteren op mijn ipad zou ik het direct doen, alleen voor foto's bewerken en media consumptie lijkt het matte effect me minder fijn. Ze schijnen ook redelijk snel te slijten in sommige gevallen.
DvE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:36:
Iemand anders problemen met wake-up/sleep functie van de nieuwe ipad air ism een hoesje?
In mijn geval wel met een gecko click-on cover voor de ipad air 2020. Hij gaat niet aan bij openen of uit bij sluiten.
Geen issues met apple smart folio, heb een witte gekocht van de pro 2018 voor 22 euro. Ook eens vergeleken met een ESR hoesje, die laatste viel enorm tegen dus gaat terug. Twijfel nog over een smart keyboard folio, gebruik hem vooral met de pencil voor notities/foto's/sidecar. Voor notion & onderweg zou het wel fijn kunnen zijn een toetsenbord te hebben.

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:57
cedrix5 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:13:

Geen issues met apple smart folio, heb een witte gekocht van de pro 2018 voor 22 euro. Ook eens vergeleken met een ESR hoesje, die laatste viel enorm tegen dus gaat terug. Twijfel nog over een smart keyboard folio, gebruik hem vooral met de pencil voor notities/foto's/sidecar. Voor notion & onderweg zou het wel fijn kunnen zijn een toetsenbord te hebben.
Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

• DvE

DvE

ORA-00000

[...]

Ik had voor m'n vorige ipad air (2) ook een geckocover die zonder problemen werkte.
Zie echter geen Apple folio voor 22 euro voor de ipad air (2020).

• kjbpeeters
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DvE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:36:
Hier precies hetzelfde probleem. Deze case eerder gebruikt met een iPad Pro. Afmetingen van de Air zijn hetzelfde, dus hij past perfect. Maar de sleep/wake-functie werkt niet. Misschien zit de sensor daarvoor bij de Air op een andere plek? Enige wat ik kan bedenken is om het een keer testen met een originele Apple-case, om uit te sluiten dat de sensor defect is.

• DvE

DvE

ORA-00000

kjbpeeters schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:08:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem. Deze case eerder gebruikt met een iPad Pro. Afmetingen van de Air zijn hetzelfde, dus hij past perfect. Maar de sleep/wake-functie werkt niet. Misschien zit de sensor daarvoor bij de Air op een andere plek? Enige wat ik kan bedenken is om het een keer testen met een originele Apple-case, om uit te sluiten dat de sensor defect is.
Ik heb overigens de Geckocover specifiek voor de iPad Air (2020) van hun site gekocht. Het dus dus niet een iPad Pro case.
Heb al contact gezocht met Gecko. Even kijken waar zij mee komen.

• cedrix5
Ratjetoe92 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?
pricewatch: Apple iPad Pro 11 Smart Folio Wit

Deze in het wit is nog 22 euro. Eigenlijk van de ipad pro 11 2018, maar past perfect gezien de buitenmaten hetzelfde zijn.
edit: voor de duidelijkheid, sleep/wake werkt hiermee voor mij bij mijn air.

[Voor 8% gewijzigd door cedrix5 op 24-10-2020 19:42]

• TheFadeAway
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-03 09:42

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met paperlike. Ze hebben enorm veel marketingbudget vrijgemaakt om ervoor te zorgen dat ze in élke youtube video over noteren & ipads zitten denk ik. Ben niet zeker of het echt fijn is in gebruik. Moest ik enkel noteren op mijn ipad zou ik het direct doen, alleen voor foto's bewerken en media consumptie lijkt het matte effect me minder fijn. Ze schijnen ook redelijk snel te slijten in sommige gevallen.
Ik heb het eerst uitgeprobeerd bij een studiegenoot van mij die het gebruikt bij zijn iPad Pro (sinds 2018). Ik ga de iPad vooral gebruiken voor het maken van notities en PDF annotaties voor studie en werk. Ik zal bij je terugkomen als het ik zelf een tijdje in gebruik heb!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-01 14:27
..

We wachten tot ze volop verkrijgbaar zijn..

[Voor 84% gewijzigd door Malandro op 25-10-2020 13:14]

• -PartyBoy-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 23:49
cedrix5 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:41:
[...]

Deze in het wit is nog 22 euro. Eigenlijk van de ipad pro 11 2018, maar past perfect gezien de buitenmaten hetzelfde zijn.
Hier ook een positieve ervaring met de Smart Folio van de iPad Pro2018 op een iPad Air4.
Leuke manier om aan een goedkope Smart Folio te komen.

• cedrix5
Ik heb ook op amazon uk een elecom screen protector gekocht (type notes, rough). Schijnen beter te zijn dan paperlike, maar info blijft schaars. Zijn ook moeilijker te vinden buiten Rakuten zelf, maar zij shippen niet naar Europa.
Ik hoop iets te hebben waardoor schrijven fijn is, maar focus checken bij foto's nog steeds goed gaat en er geen nare bijwerkingen zijn van de matte afwerking. Minder vingerafdrukken zou ook mooi meegenomen zijn. Met de smart cover worden het van die stroken op de plek waar de vouwlijnen zitten.

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 22:33
cedrix5 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:55:
Ik heb ook op amazon uk een elecom screen protector gekocht (type notes, rough). Schijnen beter te zijn dan paperlike, maar info blijft schaars. ...
Ben benieuwd naar je ervaringen. Mijn iPad is als het goed is onderweg en wil hem m.n. gaan gebruiken voor notities en annotaties icm de pencil.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:00
Timmiee schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:36:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen. Mijn iPad is als het goed is onderweg en wil hem m.n. gaan gebruiken voor notities en annotaties icm de pencil.
Same!

Wil hem gebruiken voor de studie. Dus iedereen die hem vergelijkbaar gaat gebruiken, feel free om de ervaringen te delen :).

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:36
Gisteren bij de MediaMarkt de nieuwe Air naast de Pro uit kunnen proberen. Op slag verliefd op de hemelsblauwe Air; wat een mooi ding! En toch de Pro gekocht. Bij snel scrollen is het verschil tussen de schermen toch wel opvallend vond ik (2020 Pro lijkt ook mooier te scrollen van mijn 10.5 Pro) en bij schrijven met de pencil merk je het verschil in lag ook wel. Ik heb er ook een Magic Keyboard bijgenomen en unlocken met FaceID lijkt me dan net even praktischer dan TouchID.

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-03 19:23
-PartyBoy- schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Hier ook een positieve ervaring met de Smart Folio van de iPad Pro2018 op een iPad Air4.
Leuke manier om aan een goedkope Smart Folio te komen.
Vraagje, dus alle gaten en afmetingen kloppen exact, en de iPad Air 4 blijft ook goed vast zitten (met de magneten) in een Pro2018 folio?

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:49
Ik heb een blauwe hoes van Ali om mijn nieuwe iPad Air, maar bij mij werkt de lock en screen wake functie niet. Is dat iets van mij of hebben meerderen dat toevallig?

VanMoof Referral: VRR#GNST-MZJK-FWUW

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-05-2022
Hier sinds gisteren, zondag, de Air in het blauw met een hoesje van Case2go en ook hier werkt de vergrendel/ontgrendel functie niet. Testje gedaan met het hoesje van mijn vrouw haar iPad Pro 10.5 en die werkt ook niet. Beide hoesjes doen het wel op haar iPad. Iemand al de oplossing gevonden?

Verder is het een pracht iPad, snel en groot vergeleken met de Air 2 uit 2014 waar ik vanaf kom. Wel even wennen zo zonder Home knop, 4 vingers kan ik gebruiken voor TouchID wat verbazend goed werkt voor zo’n smal knopje, het wisselen tussen apps is anders, zwarte lijn onderzijde scherm omhoog vegen is de vervanger voor de home knop.

• DvE

DvE

ORA-00000

Blij dat er meerdere mensen zijn met het issue (Wake-up/sleep).
Waarschijnlijk dus een ios dingetje (bugfixje nodig) tenzij alle hoesjes makers ervoor hebben gekozen hun pro hoezen voor de air te gebruiken.

• Qapla1
  • Laatst online: 20-05-2022
DvE schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:33:
Blij dat er meerdere mensen zijn met het issue (Wake-up/sleep).
Waarschijnlijk dus een ios dingetje (bugfixje nodig) tenzij alle hoesjes makers ervoor hebben gekozen hun pro hoezen voor de air te gebruiken.
Die hoes van mijn vrouw haar Pro 10.5 (2017) werkt ook niet op mijn Air van dit jaar, ik heb de magnetische rand aan alle zijden van mijn iPad gehouden maar op geen enkele plek gaat ie uit of aan....

Dus of er is een hele serie die niet werkt of het is een bug. Niet dat het voor mij heel erg is. Ja het hoort te werken maar is voor mij geen reden om hem terug te sturen.

Aanvulling op de vraag van @Marc19700 hier iets verderop:

Ja die functie staat aan, schuifje laat groen vakje zien, auto slot staat op 2 minuten. En net als @DvE kom ook ik van een Air 2 af. Die moest ik nog even naar iPadOS 14 updaten anders kon ik de hele boel niet overzetten.

[Voor 17% gewijzigd door Qapla1 op 26-10-2020 15:15. Reden: Aanvulling]

• -PartyBoy-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 23:49
pipo1000 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:36:
[...]

Vraagje, dus alle gaten en afmetingen kloppen exact, en de iPad Air 4 blijft ook goed vast zitten (met de magneten) in een Pro2018 folio?
jazeker!
enige verschil tussen de twee modellen is 0,2mm dikte. voor de folio is dit geen probleem.

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-01 13:14
Staat bij de mensen waar de wake-up/sleep functie met de hoes niet werkt, het schuifje wel aan bij: instellingen - beeldscherm en helderheid - vergendel/ontgrendel?
Want als die functie uit staat, werkt de wake up/sleep functie van de hoes niet.

• DvE

DvE

ORA-00000

Marc19700 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:36:
Staat bij de mensen waar de wake-up/sleep functie met de hoes niet werkt, het schuifje wel aan bij: instellingen - beeldscherm en helderheid - vergendel/ontgrendel?
Want als die functie uit staat, werkt de wake up/sleep functie van de hoes niet.
Yep, staat bij mij zeker aan.
Dacht ook nog dat het misschien kwam omdat een een restore had uitgevoerd van een oude ipad air 2 op deze. Maar het lijkt gewoon niet te werken (met setting aan).
Hoop nog steeds op gewoon een bugje die ze gaan fixen in IOS.

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 22:57
[...]

Bedankt voor de tip! Komt vanavond binnen als het goed is.
Niet m'n favoriete kleur, maar voor die prijs vind ik het wel best!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-03 13:25
pipo1000 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:36:
[...]

-PartyBoy- schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:18:
[...]

jazeker!
enige verschil tussen de twee modellen is 0,2mm dikte. voor de folio is dit geen probleem.
Kan dit ook bevestigen! Mijn vrouw gebruikt mijn 2018 folio voor de Air en het past perfect (ik heb voor mijn Pro vorig jaar de Magic gekocht)

• pipo1000
ex87 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

[...]

Kan dit ook bevestigen! Mijn vrouw gebruikt mijn 2018 folio voor de Air en het past perfect (ik heb voor mijn Pro vorig jaar de Magic gekocht)
Inmiddels besteld en komt als het goed is morgen binnen.

• Cardwizard
[...]

Thanks voor de tip! Zou normaal nooit voor een witte variant gaan maar voor deze prijs toch gedaan, staat verbazend goed ook nog, heb wel mijn twijfels over die shops die hem zo goedkoop aanbieden... 1 daar van heeft ooit een namaak Apple lader aan mij verkocht onder de noemer origineel... maar deze lijkt in ieder geval echt te zijn

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 22:57
Nog een bevestiging dan maar, de Smart Folio voor de Pro 2018 past perfect.
Sleep/wake functie werkt zoals het moet.

• Malandro
Vandaag “Sky Blue” in het echt gezien, kan door het kunstmatige licht komen maar dit exemplaar was zo goed als grijs. Jammer..

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 16:09
Ik vind het jammer dat ik de Logitech Folio Touch nog nergens (online / in de buurt) kan vinden in Nederland.

De variant voor de iPad Pro is sinds begin september beschikbaar en de variant voor de iPad Air 4 is sinds vorige week beschikbaar op de Apple website maar uitsluitend voor afhalen in Amsterdam, Haarlem en Den Haag. Thuisbezorgen is niet mogelijk. Een beetje lastig vanuit het zuidelijke Limburg.

Zowel Bol.com als Coolblue, Wehkamp, Amazon, Ivizi en Amac hebben dit hoesje (nog) niet in hun assortiment zitten, dit terwijl hij bij Apple zelf dus af te halen is.

Ik hoop dat dit hoesje snel zijn weg gaat vinden naar de andere webwinkels of verkocht gaat worden via Apple online. Het Magic Keyboard ziet chique uit maar €339,- vind ik toch een smak geld voor een toetsenbord.

• Malandro
Vandaag meerdere kleuren in handen gehad en tegelijk de Air getest.. Wat valt het geluid tegen! Heb er niemand over gehoord, maar het is overduidelijk dat de speakers naar één zijde gericht zijn.. Dit was zo opvallend dat ik niet langer enthousiast ben.

• hEgelia
  • Laatst online: 22-02 16:57
In vergelijking met de iPad Pro 2020 presteren de speakers van de iPad Air 4 inderdaad duidelijk hoorbaar slechter. De algehele geluidsdefinitie en met name basweergave is zwakker. Daarnaast hebben de Pro's vier speakers, waardoor er 'n veel ruimer geluidsbeeld (en stereoeffect) ontstaat. De Air heeft alleen 'n duidelijk stereobeeld wanneer je deze in de landschap oriëntatie gebruikt.

Overigens zou ik de speakers van iPad Air 4 op zich niet slecht noemen; ze zijn verdienstelijk en goed zat voor algemeen gebruik. Ze zijn ook hoorbaar beter dan de speakers van de gewone iPad (8e gen). Een echte middenmoot dus, precies zoals Apple dit model plaatst in hun lineup.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:53
Net gekocht voor 549 in amazon flash deal. Blij mee!! Ga van ipad 2 (ja je leest het goed) naar deze dus verwacht wel een verbetering ;)

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-03 21:45
Johan Bogle schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:21:
Net gekocht voor 549 in amazon flash deal. Blij mee!! Ga van ipad 2 (ja je leest het goed) naar deze dus verwacht wel een verbetering ;)
De vraag is natuurlijk of je hem voor deze prijs geleverd en belangrijker nog, wanneer? O-) Heb hem zelf ook besteld voor die prijs bij Amazon. Was aan het twijfelen tussen de normale 2020 versie en de Air, maar voor dit prijsverschil heb ik het er wel voor over.

• Johan Bogle
Vince_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:23:
[...]

De vraag is natuurlijk of je hem voor deze prijs geleverd en belangrijker nog, wanneer? O-) Heb hem zelf ook besteld voor die prijs bij Amazon. Was aan het twijfelen tussen de normale 2020 versie en de Air, maar voor dit prijsverschil heb ik het er wel voor over.
Tuurlijk. Heb eerder iets besteld bij Amazon wat niet op voorraad was en kreeg dat na een paar weken keurig geleverd. Mijn Ipad 2 kan nog best een paar weekjes mee :p

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Malandro schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:48:
Vandaag meerdere kleuren in handen gehad en tegelijk de Air getest.. Wat valt het geluid tegen! Heb er niemand over gehoord, maar het is overduidelijk dat de speakers naar één zijde gericht zijn.. Dit was zo opvallend dat ik niet langer enthousiast ben.
Hm ja, dat is wel minder, zeker omdat je dus in portrait mode het geluid meer van 1 kant hoort komen...

• Cardwizard
jasjenl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:46:
[...]

Hm ja, dat is wel minder, zeker omdat je dus in portrait mode het geluid meer van 1 kant hoort komen...
Ik gebruik de iPad meestal in landscape mode, voor mij echt DE verbetering zo (het geluid dan)

Is altijd mijn ergernis geweest dat de andere iPads geen speaker(s) hadden aan beide kanten

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Cardwizard schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Ik gebruik de iPad meestal in landscape mode, voor mij echt DE verbetering zo (het geluid dan)

Is altijd mijn ergernis geweest dat de andere iPads geen speaker(s) hadden aan beide kanten
Snap ik. Maar als je een iPad pro bent gewend (wat ik dus ben), zou dit geen verbetering zijn. Want zelfs mijn 1st gen iPad pro 9.7 inch heeft al 4 speakers die ook in portrait mode stereo geluid geven. Nu zou het me niet zoveel uitmaken dat je alleen landscape stereo hebt, maar dat het geluid in portrait dan niet uit het midden komt maar aan één zijkant blijft 'hangen' lijkt me wel vervelend. Wellicht eerst maar eens zelf in de praktijk beluisteren dan.

• Cardwizard
jasjenl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

Snap ik. Maar als je een iPad pro bent gewend (wat ik dus ben), zou dit geen verbetering zijn. Want zelfs mijn 1st gen iPad pro 9.7 inch heeft al 4 speakers die ook in portrait mode stereo geluid geven. Nu zou het me niet zoveel uitmaken dat je alleen landscape stereo hebt, maar dat het geluid in portrait dan niet uit het midden komt maar aan één zijkant blijft 'hangen' lijkt me wel vervelend. Wellicht eerst maar eens zelf in de praktijk beluisteren dan.
Zo is het scherm ook geen verbetering, er moet nog wel iets beter blijven aan die pro ;)

• pipo1000
Mijn iPad Pro 11 2018 folio hoes is binnen. En past perfect en ook cover lock/unlock werkt perfect!

Mooie prijs (23,95 euro) voor een echte Apple cover.

• Malandro
jasjenl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:46:
[...]

Inderdaad precies dit, het geluid overheerst duidelijk aan 1 kant. Het viel mij zo erg op dat ik zeker weet dat ik mij er aan gaan irriteren mocht ik een Air kopen.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Cardwizard schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:40:
[...]

Zo is het scherm ook geen verbetering, er moet nog wel iets beter blijven aan die pro ;)
Ten opzichte van de eerste pro is het scherm van de air volgens mij niet slechter.

• Cardwizard
jasjenl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:25:
[...]

Ten opzichte van de eerste pro is het scherm van de air volgens mij niet slechter.
Ik bedoel niet de “antieke” versie maar de vergelijkbare, huidige uitvoering

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
De air 4 met 256GB is nu met 20 euro korting te vinden op Amazon.nl

https://www.amazon.nl/dp/..._em_r_mt_dp_NThMFbGHACJJY

[Voor 46% gewijzigd door RoRoNL op 27-10-2020 20:59]

• 3L1077
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-05-2022
Iemand enig idee waar de WiFi Space Gray 64GB te vinden?
In België letterlijk nérgens verkrijgbaar...

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik kreeg vanavond een mooie cover binnen. Past uitstekend. Was in de aanbieding voor 11 euro.
https://www.amazon.de/Zto...x=Ipad%2Caps%2C166&sr=8-8

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M1 (2020), iPhone 13 Pro (2021), iPad Air (2020) & AirPods Max (2021) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | Q Acoustics 3050i | AudioQuest Dragonfly Cobalt | Meze 99 Classics | LG 55B6V 55" OLED

• Johan Bogle
Haas schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:40:
Ik kreeg vanavond een mooie cover binnen. Past uitstekend. Was in de aanbieding voor 11 euro.
mooie prijs 👍 Heb toevallig vandaag dezelfde besteld voor 15 euro op amazon.nl. Goed te horen dat deze bevalt.

• Tmr
  • Laatst online: 02-03 21:33
RoRoNL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:57:
De air 4 met 256GB is nu met 20 euro korting te vinden op Amazon.nl

https://www.amazon.nl/dp/..._em_r_mt_dp_NThMFbGHACJJY
Inmiddels allemaal niet meer op voorraad. Ik heb afgelopen weekend de 256Gb space gray besteld (die was als enige 794€). Evengoed een flink bedrag, maar ik hoop dat ik hier wat jaren mee verder kan.

Nog wel zitten twijfelen tussen de gewone iPad (128Gb) en deze, met name door de toch wel vrij forse prijs. Maar aangezien ik normaal gesproken meestal
voor de goedkopere opties ga mocht het nu wel eens een keer vond ik ;)

Ik zou graag mijn ervaringen delen maar helaas ligt ie al een paar dagen in het sorteercentrum van DHL te wachten :( Nou ja, nog heel even geduld hebben dan maar

Edit: en wederom meldt DHL "Bezorging op dit moment verhinderd, het pakket heeft 1 à 2 dagen vertraging". Heb je er eentje op voorraad, krijg je dit |:(

[Voor 8% gewijzigd door Tmr op 28-10-2020 13:15]

• cedrix5
Elecom paper feel screen protector is binnen. Zat in volledig japanse verpakking (via amazonuk).
Even de douche laten lopen en erop gezet. Hij zit niet precies recht maar geen stof/bubbels gelukkig, blijft een enorm gedoe. De achterfolie kwam eraf in 2 delen, samen met een sticker om hem goed te alignen op je scherm. Al bij al goed systeem vind ik, alleen ik zie een heel subtiel lijntje nu onder de protector waar de split zat in de folie.

Schrijven is beter dan op een glad scherm, maar niet heel veel beter. Het klinkt wel echt fijn nu. Verlies in helderheid/kleuren/scherpte/rainbow valt allemaal heel erg mee. Reflecties zijn ook minder. Moet nog zien hoe het zit met schoonmaken/duurzaamheid. Ik kan ook niet vergelijken met het bekende paperlike gezien ik er nooit eentje gehad heb voorheen.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Cardwizard schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

Ik bedoel niet de “antieke” versie maar de vergelijkbare, huidige uitvoering
Ah ja, ok :)
Maar ik vergeleek het met de "antieke" pro omdat ik die momenteel heb ;)

• HGHK
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:11
Gistermiddag de iPad Air opgehaald bij Amac. Wat een mooi apparaat en wat een goed beeldscherm in vergelijking met mij oude iPad Air. Erg tevreden mee!!!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:05
Heb de blauwe besteld bij CB.
Mag er morgen achter samen met  pencil2.
Ook de witte folio case komt vandaag binnen via bol voor 23€ 😄
Gaat mijn air 2 vervangen die steeds meer kuren krijgt.
Ben benieuwd

Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw

• Cardwizard
Gunth schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:10:
Ben benieuwd
Top combi! 8)

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:49
Het valt me op dat mijn iPad erg snel ontlaadt. Ik ben in ongeveer anderhalf uur screen-on time van ±25% naar as we speak nog maar 3% gegaan, waar ik een beetje heb liggen surfen en 10 minuutjes heb liggen bellen via iPhone naar iPad. Maar over de gehele lengte (van 100% tot nu) vind ik het erg opvallend. Zijn er mensen die dit ook ervaren?

VanMoof Referral: VRR#GNST-MZJK-FWUW

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
@dennissimeau Ja helaas kost bellen veel stroom en heb je ook nog bluetooth aanstaan en scherm helderheid boven de 50%.
Verder moet de accu bij het eerste gebruik een paar keer 101% worden opgeladen voor de beste capaciteit.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 15:21
Thx. Zit hier tegenwoordig nog veel verschil tussen als je vergelijkt met een echte van Apple?

• cedrix5
Ik had een esr cover vergeleken met apple smart folio. Geen bescherming aan de randen is een groot nadeel, maar apple voelde veel beter aan/fijner in gebruik. Niet dat ik er 80 euro aan zou geven, maar de witte apple folio was 22 euro voor de 2018 air.

• Gunth
Gunth schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:10:
Ben benieuwd
Net gaan halen, wat een verschil met mijn bijna 7j oude air :)
Zeer tevreden mee maar de dochter van 7 heeft hem al ingepalmd en bezig met procreate :X
Doen jullie er eigelijk een screen protector op?
Vraag me af zeker met de kids of dit niet krast na een tijd als je veel tekent.

Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 15:21
cedrix5 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:30:
Ik had een esr cover vergeleken met apple smart folio. Geen bescherming aan de randen is een groot nadeel, maar apple voelde veel beter aan/fijner in gebruik. Niet dat ik er 80 euro aan zou geven, maar de witte apple folio was 22 euro voor de 2018 air.
Thx! Zou zelf normaal ook andere kleur hebben gekozen bij mijn net bestelde groene iPad Air, maar ook voor die echte witte gegaan nu :)

• Haas
  • Nu online
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Thx. Zit hier tegenwoordig nog veel verschil tussen als je vergelijkt met een echte van Apple?
Met de prijs/kwaliteit verhouding zit het wel goed. Het verschil is niet zo groot. Ik gebruik voor extra bescherming een sleeve om de randen te beschermen tijdens vervoeren.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M1 (2020), iPhone 13 Pro (2021), iPad Air (2020) & AirPods Max (2021) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | Q Acoustics 3050i | AudioQuest Dragonfly Cobalt | Meze 99 Classics | LG 55B6V 55" OLED

• Kdegens
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10-2022
Hey,

Ik heb nu 1 week de air en de pencil twee.
Even wat achtergrond; ik kom van een iPad retina (de 1 met lighting was het vgm) alleen ja die is al een tijdje end of life maar voor de krant en YouTube was het gewoon nog goed. Echter, dit jaar ben ik begonnen aan m’n master en door dat Corona pakte ik toch vaker de iPad (online college, ebook, 2e scherm tijdens leren etc) dus vandaar de upgrade.

Getwijfeld tussen de iPad en de air maar het nieuwe ontwerp, pencil 2 en de a14 spraken mij erg aan (kan die weer 6+ jaar mee). Als iPad zelf is het echt perfect supper snel en het werkt gewoon. Touch ID vind ik persoonlijk erg fijn op een tablet, Face ID op de iPhone werkt goed maar in de aan uit knop een vingerafdruk scanner is net zo snel.

Alleen dan de pencil, die vind ik (tot nu) toch we wat minder. Online is Iedereen er lyrisch over maar m’n aantekeningen zien er niet uit... nu heb ik niet het beste handschrift en heb ik op toetsen na nooit een pen in m’n hand gehad de afgelopen 4 jaar maar gok dat Apple snel rosetta 3 moet uitbrengen om mijn hiërogliefen te vertalen.. iemand nog tips?

Daarnaast heb ik ook zo iPad Pro Amazon hoesje alleen werkt auto wake/sleep iemand een tip?

• Kdegens
Pencil 2 is in de aanbieding bij amzon

https://www.amazon.de/-/n...fRID=0HW0QMF071NJFZ14ZXR8

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12
Kdegens schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:28:
(...)

Alleen dan de pencil, die vind ik (tot nu) toch we wat minder. Online is Iedereen er lyrisch over maar m’n aantekeningen zien er niet uit... nu heb ik niet het beste handschrift en heb ik op toetsen na nooit een pen in m’n hand gehad de afgelopen 4 jaar maar gok dat Apple snel rosetta 3 moet uitbrengen om mijn hiërogliefen te vertalen.. iemand nog tips?

(...)
Gewoon even veel oefenen. In eerste instantie is het echt even wennen om op glas te schrijven, zelfs voor iemand die dagelijks nog dingen schrijft met een vulpen. Dat is gewoon even wennen, zeker voor iemand die 4 jaar geen pen in handen heeft gehad. Dan roest je handschrift ook gewoon ;).

Ik weet niet waar je aantekeningen mee maakt (ik denk met de standaard-app), maar het kan het ook waard zijn om wat euro’s uit te geven aan een goede aantekeningen-app, zoals Notability. Voor een app is ie redelijk aan de prijs (toen ik het aanschafte zo’n € 8 ), maar ik ben er dik tevreden over. Bijkomend voordeel: je kunt dan lijntjespapier instellen, dus wellicht helpt dat ook voor de netheid van je handschrift :)

• Kdegens
rclahsen schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:38:
[...]

Gewoon even veel oefenen. In eerste instantie is het echt even wennen om op glas te schrijven, zelfs voor iemand die dagelijks nog dingen schrijft met een vulpen. Dat is gewoon even wennen, zeker voor iemand die 4 jaar geen pen in handen heeft gehad. Dan roest je handschrift ook gewoon ;).

Ik weet niet waar je aantekeningen mee maakt (ik denk met de standaard-app), maar het kan het ook waard zijn om wat euro’s uit te geven aan een goede aantekeningen-app, zoals Notability. Voor een app is ie redelijk aan de prijs (toen ik het aanschafte zo’n € 8 ), maar ik ben er dik tevreden over. Bijkomend voordeel: je kunt dan lijntjespapier instellen, dus wellicht helpt dat ook voor de netheid van je handschrift :)
Ja ik had good note en Notability gekocht. Goodnote zag er het handigste uit met het maken van notieboeken maar m’n handschrift was daar het slechts in dus refund aangevraagd (en gekregen) en nu dus Notability af en toe alleen vloeken op de dubbele tik heb je net wat geteken actievere je de gum 🤦🏻‍♂️😂

• rclahsen
robcoenen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:28:
Ik vind het jammer dat ik de Logitech Folio Touch nog nergens (online / in de buurt) kan vinden in Nederland.

De variant voor de iPad Pro is sinds begin september beschikbaar en de variant voor de iPad Air 4 is sinds vorige week beschikbaar op de Apple website maar uitsluitend voor afhalen in Amsterdam, Haarlem en Den Haag. Thuisbezorgen is niet mogelijk. Een beetje lastig vanuit het zuidelijke Limburg.

Zowel Bol.com als Coolblue, Wehkamp, Amazon, Ivizi en Amac hebben dit hoesje (nog) niet in hun assortiment zitten, dit terwijl hij bij Apple zelf dus af te halen is.

Ik hoop dat dit hoesje snel zijn weg gaat vinden naar de andere webwinkels of verkocht gaat worden via Apple online. Het Magic Keyboard ziet chique uit maar €339,- vind ik toch een smak geld voor een toetsenbord.
Ik begrijp je teleurstelling. Ik heb sinds enkele dagen de variant voor de iPad Pro (2018) - die overigens wel door Apple wordt bezorgd naar Groningen - en ik ben er heel blij mee. Zo blij mee dat ik eergisteren mijn Windows laptop heb verkocht.

• Kdegens
rclahsen schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:11:
[...]

Ik begrijp je teleurstelling. Ik heb sinds enkele dagen de variant voor de iPad Pro (2018) - die overigens wel door Apple wordt bezorgd naar Groningen - en ik ben er heel blij mee. Zo blij mee dat ik eergisteren mijn Windows laptop heb verkocht.
Heb je de 11 of 12.9?

• rclahsen
11”.

• Kdegens
Ah okay, persoonlijk lijkt met dat wel erg compact, zit soms al van oef als ik van 15” privé laptop naar 13” werk ga of is het wel te doen?

• Pinker009
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-03 23:58
Ik heb sinds deze week ook de nieuwe Ipad Air 4 256 GB WIFI Space Gray binnen. Ik kom van een oude basic Ipad die al +5 jaar oud was, dus er zijn heel grote verschillen waar te nemen in positieve zin.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden, maar helaas heb ik gisteren ontdekt tijdens het bekijken van een Netflix aflevering dat het toestel backlight bleeding heeft op een specifieke plaats ( zie screenshot - helderheid op 100% ). Blijkbaar ben ik niet de enigste die hier last van heeft op deze specifieke plaats als ik diverse internet fora mag geloven.

Zijn er meer mensen hier die dit al opgemerkt hebben ? Zou dit een algemeen probleem zijn of heb ik gewoon pech ? Echt storend is het niet ,maar voor een toestel van 840 euro mag je anno 2020 toch beter verwachten of zit ik nu gewoon te mierenneuken volgens jullie ?

• Cardwizard
@Pinker009 is mij nog niet opgevallen, persoonlijk vind ik het erg jammer dat er geen oled scherm in de iPad zit. Het zwart is gewoon niet zwart dat stoort mij nog het meest.

[Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 01-11-2020 20:30]

• HereIsTom
@Pinker009 Ik zou contact opnemen met Apple.

Op mijn iPad Pro is zwart best zwart;

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:31
@Pinker009 hier ook een Air 4. Maar geen bleeding te zien. Heb er nog zo’n site voor bezocht om te testen. Krijg t niet nagespeeld.

• Cardwizard
HereIsTom schreef op zondag 1 november 2020 @ 20:47:
@Pinker009 Ik zou contact opnemen met Apple.

Op mijn iPad Pro is zwart best zwart;

[Afbeelding]
Is dat een screenshot? 🤷🏼‍♂️

• HereIsTom
Cardwizard schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:47:
[...]

Is dat een screenshot? 🤷🏼‍♂️
Ja is een screenshot.

• Cardwizard
Daar ga je toch geen bleeding op zien? Of mis ik wat

• HereIsTom
Cardwizard schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:06:
[...]

Ja dat zie je wel met een test video.

• Gunth
Pinker009 schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:44:
Ik heb heeft op een specifieke plaats ( zie screenshot - helderheid op 100% ). Blijkbaar ben ik niet de enigste die hier last van heeft op deze specifieke plaats als ik diverse internet fora mag geloven.

Zijn er meer mensen hier die dit al opgemerkt hebben ? Zou dit een algemeen probleem zijn of heb ik gewoon pech ? Echt storend is het niet ,maar voor een toestel van 840 euro mag je anno 2020 toch beter verwac hten of zit ik nu gewoon te mierenneuken volgens jullie ?

[Afbeelding]
Heb eens gekeken met het zelfde scherm als jij(Netflix zoeken) en hier alles mooi zwart.
Niks van bleeding te zien.
Edit
Met een test heb ik het ook heel minimaal op de zelfde plek als jij.
Had je het niet vernoemd zou ik het wsl nooit gezien hebben.

[Voor 6% gewijzigd door Gunth op 01-11-2020 22:39]

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 19:22
HGHK schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:52:
Gistermiddag de iPad Air opgehaald bij Amac. Wat een mooi apparaat en wat een goed beeldscherm in vergelijking met mij oude iPad Air. Erg tevreden mee!!!
Sinds gisteren ook een eigenaar van een Ipad Air 4, 64GB, groen.

Mooi apparaat, superscherp scherm en reageert voortreffelijk, eigenlijk zoals ik het gewend ben van Apple.

Ook gelijk de magic keyboard erbij gekocht, werkt ook prima. Typt echt heel lekker. De magic keyboard is misschien een beetje zwaar voor mobiel gebruik, maar als je, zoals ik, een Ipad eigenlijk alleen gebruik op de bank of op de eettafel dan werkt het fantastisch.

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 20:13

RamO

The Alchemist of Happiness

@Pinker009 ik heb hier ook last van, wellicht in mindere mate, maar het is bij donkere achtergronden wel duidelijk zichtbaar... wat is wijsheid? Omruilen?

Floccinoccinihilipilification

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Cardwizard schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:06:
[...]

Natuurlijk kun je dat niet zien... tenzij je een foto maakt met een ander apparaat van de iPad. Maar in een screenshot dat gemaakt is op de desbetreffende iPad ga je natuurlijk nooit de bleeding van het scherm kunnen zien |:(

• Cardwizard
jasjenl schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:50:
[...]

Natuurlijk kun je dat niet zien... tenzij je een foto maakt met een ander apparaat van de iPad. Maar in een screenshot dat gemaakt is op de desbetreffende iPad ga je natuurlijk nooit de bleeding van het scherm kunnen zien |:(
Vandaar mijn commentaar ;)

• cedrix5
Ik zie ook niet wat ervaringen met de ipad pro toevoegen aan dit topic voor de ipad air.

Ik heb een heel klein beetje backlight bleeding op dezelfde plek met mijn air, maar niet zo erg als op de eerder geposte foto. Op reddit ook wat mensen met (serieuzere) problemen met hun scherm.

• Gunth
Na een tijdje procreate bv word mijn iPad goed warm de linkerkant vind ik.
Nog mensen die dit hebben?

• vlaeminckske
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-03 21:29
Ipad air 64gb is in bestelling. Zou hier graag een stylus bij kopen om notities te nemen. Tekenen en zo hoeft voor mij niet en daarom lijkt me de Apple pencil (2de generatie) wat te duur voor wat ik er van zou gebruiken. Iemand een goed (en goedkoper) alternatief gevonden waar die tevreden over is? Vooral goede palm rejection nodig lijkt me.

• Tmr
  • Laatst online: 02-03 21:33
iPad is hier nu ook al een paar dagen binnen. Machtig apparaat :)

Ik kom van een iPad 2 (die niet meer vooruit te branden is) en een Pixel C (Android). En al ben ik voornamelijk een Android gebruiker, het moet worden gezegd dat dit wel echt een tablet ervaring is die op het Android vlak maar moeilijk te vinden is. Erg blij dus! :)

Ook een hoesje besteld: https://www.bol.com/nl/p/...ol/9300000010761095/?s2a=

Goedkoop ding, ziet er op zich leuk uit, alleen de sleep/wake werkt niet (zoals ik eigenlijk al had verwacht) ondanks dat dit volgens de beschrijving wel zou moeten werken (en dit hoesje speciaal voor de iPad air 2020 zou moeten zijn). Nou ja, het zij zo. Ik ga me wel eens rustig oriënteren op een wat knapper hoesje. Voorlopig voldoet ie qua bescherming in ieder geval prima. Dat dan weer wel.

• Gur
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
vlaeminckske schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:42:
Ipad air 64gb is in bestelling. Zou hier graag een stylus bij kopen om notities te nemen. Tekenen en zo hoeft voor mij niet en daarom lijkt me de Apple pencil (2de generatie) wat te duur voor wat ik er van zou gebruiken. Iemand een goed (en goedkoper) alternatief gevonden waar die tevreden over is? Vooral goede palm rejection nodig lijkt me.
Ik gebruik sinds een week deze pen https://nl.aliexpress.com/item/4000996766094.html

• Haas
  • Nu online
Oh trouwens, lees hier over sleep/wake problemen. Dat is bij deze gelukkig niet het geval.

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05:55
Oprecht benieuwd hoe de ervaringen met een dergelijk alternatief product zijn. Heb je wel eens de Apple Pencil 2 gebruikt ? En zo ja, hoe verhoudt zoiets zich tot dat?

• Gur
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Geen ervaring met de Apple Pencil 2, wel met de MS Surface pen. Voor annotatie en navigatie voldoet deze prima voor mij.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee