HWI forum gaat weg. Wat nu?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 18.595 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik denk dat iedereen die op HWI een account had ook wel het Tweakers forum kende. Toch zijn er een hoop mensen actief op het HWI forum wat binnenkort wordt gesloten. Als mensen er dus bewust voor kiezen om daar actief te zijn in plaats van hier dan lijkt het logisch dat ze zich daar meer thuis voelde dan hier. Ik vraag me dan ook af of er hier nog wat gedaan gaat worden zodat de HWI forum gebruikers zich hier comfortabel gaan voelen. Of is de enige boodschap misschien dat iedereen van HWI zich maar moet aanpassen aan de hier geldende regels?

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:42
Zou je wat concreter kunnen zijn? Zijn er bepaalde hobbels waarom HWI gebruikers zich hier niet thuis zouden kunnen voelen? Of andersom, wat had het HWI forum wat we hier niet hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25

Standeman

Prutser 1e klasse

We zijn als crew zeker bezig om te zien hoe we de landing zo zacht mogelijk kunnen maken. Wat dat concreet gaat zijn, durf ik nog niets over te zeggen. De vraag voor wat comfortabel voelt is voor elke HWI gebruiker anders, alhoewel er natuurlijk overlap zal zijn. Het enige wat echt niet zal lukken, is het kleinschalige gevoel dat het HWI forum heeft. Verder staan alle opties eigenlijk wel open. :)

De boodschap is in ieder geval niet "Zoek het maar uit, wij passen niks aan".

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Standeman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:37:
We zijn als crew zeker bezig om te zien hoe we de landing zo zacht mogelijk kunnen maken. Wat dat concreet gaat zijn, durf ik nog niets over te zeggen. De vraag voor wat comfortabel voelt is voor elke HWI gebruiker anders, alhoewel er natuurlijk overlap zal zijn. Het enige wat echt niet zal lukken, is het kleinschalige gevoel dat het HWI forum heeft. Verder staan alle opties eigenlijk wel open. :)

7 pagina's aan redenen waarom gebruikers het niet leuk vinden en niet mee zullen verhuizen;

Het verdwijnen van het Hardware Info forum

Er is duidelijk nog werk aan de winkel om ze te overtuigen. Ondanks toezeggingen dat het met ene Moonsugar gaan bespreken denk ik niet dat de fundamentele probelemen die daar besproken worden gaan veranderen voor ze. De (te?) strakke moderatie die in die thread beschreven wordt is vaak het grootste probleem, en dat gaat denk ik niet veranderen voor deze 'migratie'.

[ Voor 26% gewijzigd door RodeStabilo op 03-09-2020 13:43 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

RodeStabilo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:39:
[...]

7 pagina's aan redenen waarom gebruikers het niet leuk vinden en niet mee zullen verhuizen. Er is duidelijk nog werk aan de winkel om ze te overtuigen. Ondanks toezeggingen dat het met ene Moonsugar gaan bespreken denk ik niet dat de fundamentele probelemen die daar besproken worden gaan veranderen voor ze.

Waarom zouden we iedereen moeten overtuigen? We proberen de landing zo zacht mogelijk te maken, niet iedereen tegemoet komen. Dat zou een onmogelijke taak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:18

Sebazzz

3dp

[...]

7 pagina's aan redenen waarom gebruikers het niet leuk vinden en niet mee zullen verhuizen;

De topicstart zet de toon al daar: "voor anderen zal het meer als een verassing komen"

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
@Renzzie Ik denk dat het met name gaat om de enorme hoeveelheid regeltjes die hier gelden. Maar ik heb dit forum ook al eens eerder een slangenkuil genoemd: Toekomst Professional Networking & Servers

Hoewel er destijds wel de onderkenning was dat het op het gebied van vriendelijkheid beter kon heb ik daar uiteindelijk nooit veel van gemerkt.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Standeman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:43:
[...]

Waarom zouden we iedereen moeten overtuigen?
Dat zeg ik niet. Ik heb het doorgelezen (heb niet eens een account daar maar omdat ik benieuwd was hoe de community erop reageerde) en schrok wel van hoe ze tegen dit forum aankijken. Ik zeg alleen dat ik niet denk dat hun bezwaren weggenomen zullen worden omdat het met een community manager hier besproken zal worden.

[ Voor 16% gewijzigd door RodeStabilo op 03-09-2020 13:46 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Er is duidelijk nog werk aan de winkel om ze te overtuigen. Ondanks toezeggingen dat het met ene Moonsugar gaan bespreken denk ik niet dat de fundamentele probelemen die daar besproken worden gaan veranderen voor ze. De (te?) strakke moderatie die in die thread beschreven wordt is vaak het grootste probleem, en dat gaat denk ik niet veranderen voor deze 'migratie'.
Het geeft wel heel doeltreffend weer wat voor naar sfeertje hier soms hangen kan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

RodeStabilo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:45:
[...]
Dat zeg ik niet. Ik heb het doorgelezen (heb niet eens een account daar maar omdat ik benieuwd was hoe de community erop reageerde) en schrok wel van hoe ze tegen dit forum aankijken. Ik zeg alleen dat ik niet denk dat hun bezwaren weggenomen zullen worden omdat het met een community manager hier besproken zal worden.
Ah, ik dacht dat je dat bedoelde met
Er is duidelijk nog werk aan de winkel om ze te overtuigen

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39
Standeman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:37:

(Tijdelijk) Themaforum: HWI vluchtelingen. Kan men een tijdje wennen, oude gasten onder elkaar.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:42
Brent schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:55:
[...]

(Tijdelijk) Themaforum: HWI vluchtelingen. Kan men een tijdje wennen, oude gasten onder elkaar.
haha, stiekem moest ik hier wel lachen :D
Onder aan de streep is het nog niet eens zo'n gek idee. Een oude mod van HWI erbij en laat ze maar even een maandje of wat settelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is een flink stuk confirmation bias. Een klein clubje klagers die heel luidruchtig is en totaal niet realistisch. Problemen zijn altijd andermans schuld, in dit geval T.net.
Brent schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:55:
Dan moet je dat ook voor beginners doen, waarom speciale voorrechten voor HWI-forum?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:30

pino85

Im just a Bird in the Sky

gambieter schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:00:
[...]

Dat is een flink stuk confirmation bias. Een klein clubje klagers die heel luidruchtig is en totaal niet realistisch. Problemen zijn altijd andermans schuld, in dit geval T.net.

[...]

Dan moet je dat ook voor beginners doen, waarom speciale voorrechten voor HWI-forum?
Op hw.info hebben ze zelfs een speciaal forum gedeelte voor beginners vragen.
En hoe groot of klein een groep is, na 15 jaar op hw.info kan ik wel beamen dat het gevoel wat een kleinere groep verwoord breeder word gedragen.

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 03-09-2020 14:04 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pino85 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:02:
Op hw.info hebben ze zelfs een speciaal forum gedeelte voor beginners vragen, goed idee van je!
Het is vaker gesuggereerd. Probleem is wel dat je snel "the blind leading the blind" krijgt. Vroeger had je het ComputerIdee forum voor dergelijke instapvraagjes, maar ook daar wordt je op een bepaald moment heel moe van (telkens dezelfde vraag, te vaak geen eigen inzet, etc), waardoor de mensen die wel verstand van zaken hebben afhaken en de kwaliteit van de adviezen snel slechter wordt.

Op zich zijn de Aankoopadviesforums een voorbeeld van lagerdrempelige subforums.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Er is duidelijk nog werk aan de winkel om ze te overtuigen. Ondanks toezeggingen dat het met ene Moonsugar gaan bespreken denk ik niet dat de fundamentele probelemen die daar besproken worden gaan veranderen voor ze.
We volgen dat topic in elk geval op de voet. Een deel van de klachten kan je niet zoveel mee, maar ik zie nu al dat het voor ons als crew in elk geval ook onderling tot discussies leidt om weer eens in de spiegel te kijken en te zien in hoeverre we dat "vriendelijker GoT" nu daadwerkelijk voor elkaar gekregen hebben.

In elk geval ook daar al wat concrete vragen die we hebben kunnen ophelderen en wat ideeën voor hoe we de landing kunnen verzachten waar we naar gaan kijken.

En die zijn hier natuurlijk ook meer dan welkom. Het is een bijzondere situatie, dus daar doen we graag ook een stapje extra voor om te zien hoe we dat zo goed mogelijk kunnen faciliteren :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:30

pino85

Im just a Bird in the Sky

@gambieter klopt ik ben het met je eens, ik denk dat het maar net is wat je wilt met de beginners, hw.info was voor een groter deel van deze groep de plek om deze vragen te stellen.
Hier in het tweaker DNA word gewoon meer verwacht en dat kan en mag.
Echter als je ook dat deel van de gebruikers zich hier wilt laten thuis voelen is zoals Orion al aangaf het nodig soms in de spiegel te kijken.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
gambieter schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:05:
[...]

Het is vaker gesuggereerd. Probleem is wel dat je snel "the blind leading the blind" krijgt. Vroeger had je het ComputerIdee forum voor dergelijke instapvraagjes, maar ook daar wordt je op een bepaald moment heel moe van (telkens dezelfde vraag, te vaak geen eigen inzet, etc), waardoor de mensen die wel verstand van zaken hebben afhaken en de kwaliteit van de adviezen snel slechter wordt.
Ik zie dat niet als een probleem. Als je moe wordt van steeds dezelfde vragen te lezen kan je ervoor kiezen het subforum voor instapvraagjes niet meer te lezen. Er zijn zoveel andere categorieën op dit forum waar ik nul interesse voor heb, en daar kom ik dan ook nooit. Maar ze staan ook niet in de weg.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

XWB schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:12:
Ik zie dat niet als een probleem. Als je moe wordt van steeds dezelfde vragen te lezen kan je ervoor kiezen het subforum voor instapvraagjes niet meer te lezen. Er zijn zoveel andere categorieën op dit forum waar ik nul interesse voor heb, en daar kom ik dan ook nooit. Maar ze staan ook niet in de weg.
Dat doe ik ook; je zult mij haast nooit in bepaalde forums zien. Het enige waar je met beginnersforums vaak mee zit is de kwaliteit van de adviezen, als die laag wordt heb je een negatief effect op de reputatie van het T.net forum :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

RazorBlade72nd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:21:
Ik denk dat iedereen die op HWI een account had ook wel het Tweakers forum kende. Toch zijn er een hoop mensen actief op het HWI forum wat binnenkort wordt gesloten. Als mensen er dus bewust voor kiezen om daar actief te zijn in plaats van hier dan lijkt het logisch dat ze zich daar meer thuis voelde dan hier. Ik vraag me dan ook af of er hier nog wat gedaan gaat worden zodat de HWI forum gebruikers zich hier comfortabel gaan voelen. Of is de enige boodschap misschien dat iedereen van HWI zich maar moet aanpassen aan de hier geldende regels?
Ik zit bewust niet op HWI forum omdat het forum daar gewoon beroerd is. Niet de topics, maar de landingspagina is niet zoals Gathering en er missen zo veel andere functies. Tevens is de indeling "niet fjjn" om het maar licht uit te drukken. Wanneer Gathering zaken van HWI forum gaat overnemen dan zoek ik een ander platform.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Wim-Bart schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:21:
[...]

Ik zit bewust niet op HWI forum omdat het forum daar gewoon beroerd is. Niet de topics, maar de landingspagina is niet zoals Gathering en er missen zo veel andere functies. Tevens is de indeling "niet fjjn" om het maar licht uit te drukken. Wanneer Gathering zaken van HWI forum gaat overnemen dan zoek ik een ander platform.
Functioneel gaat er v.z.i.w niets veranderen aan de functionaliteit en opmaak van Tweakers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Standeman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:24:
[...]

Functioneel gaat er v.z.i.w niets veranderen aan de functionaliteit en opmaak van Tweakers.
Dat is het meest belangrijke. De inhoud en vragen op HWI zijn niet verkeerd, en misschien moet er een gedeelte komen op Gathering wat wat laagdrempeliger is, bijvoorbeeld "Beginners vragen", waarbij de moderatie ook wat losser is.

Hoewel de standaard topics hier alles wel dekken. Maar om anderen te helpen zijn er een zekere minimale eis in de vraagstelling, welke bij HWI vaak mist. En dat is veelal een heet hangijzer. Wanneer ik bij HWI wat vraag, bijvoorbeeld "Welke hardware heeft je systeem" krijg je daar antwoorden "een zwarte 750W van Corsair, een 4Ghz i7, een samsung evo ssd..." en dat maakt het toch wat complexer. De vragen zijn daar anders. En mensen zijn, nadat ik een keer ben uitgescholden daar (toen was het voor mij over), terwijl je helpt, gewoon anders.

[ Voor 37% gewijzigd door Wim-Bart op 03-09-2020 14:32 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Renzzie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:30:
Zou je wat concreter kunnen zijn? Zijn er bepaalde hobbels waarom HWI gebruikers zich hier niet thuis zouden kunnen voelen? Of andersom, wat had het HWI forum wat we hier niet hebben?
Tweakers is best wel druk, dus als je een topic opent van enigszins lage kwaliteit dan kun je direct reacties verwachten.

Meer hier een greepje van de sfeer die je soms tegenkomt. Niet om onderstaande gebruikers door het stof te trekken natuurlijk.
MisteRMeesteR in "Subnetting met gegeven aantal hosts per subnet"
.BAT script om pdf bestanden om te zetten naar CSV
Djarune in "34" widescreen monitor aankoop advies"
SirLenncelot in "599"
Kek in "Python beginnerscursus of boek , welke zou ik moeten kopen?"

Gelukkig nog lang niet zo erg als stackoverflow!

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 03-09-2020 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 21:36
Deels klopt het wel, binnen GoT is er gewoon een ander DNA dan bij HWI. Er wordt inderdaad verwacht dat je zelf ook actief bent en niet lui achterover hangt en het andere laat uitzoeken. Aan de andere kant is dat ook juist prettig.

Als ik overigens veel reacties in dat topic op HWI zie, dan is het ook veelal schoppen om het schoppen. Ongefundeerde opmerkingen, waarschijnlijk ontstaan uit emotie vanwege het verdwijnen van hun forum. Deels begrijpelijk ook, want ik zou zelf ook niet heel graag de stap andersom maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Dat ze bij HWI niet staan te springen om een migratie lijkt me logisch. Dat doet niemand als zijn favoriete plekje wordt ingelijfd door een ander. Wat dat betreft zijn de mensen op HWI niet anders dan op T.net en eigenlijk niet anders dan andere internetgebruikers.

De vraag is natuurlijk of de no-nonsense houding op tweakers.net een pluspunt of minpunt is. Soms vind ik de moderatie ook wel ver gaan, een grapje mag van mij best blijven staan, dan geven we die een duimpje, zodat de plaatser weet dat we die leuk vinden en hoeven we het niet met zijn allen te quoten. Echter is dat ook al niet toegestaan. Aan de andere kant is tweakers.net met zijn strakke regels wel het platform dat blijft bestaan, in tegenstelling tot het jolige hardware.info, dus kennelijk doet tweakers.net toch iets goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik heb helaas ook net het bericht gelezen.

Kort gezegd kwam ik altijd op HWI voor het diepe en uitgebreide tech nieuws en reviews.

Waarbij Tweakers, met alle respect, meer voor sensatie is en het lichte technische nieuws. Ik herkende al enkele reviews van HWI op Tweakers.

Ik ben geen fan van de DPG of de persgroep maar dat is mijn mening hierover en wil ik er ook niet meer over kwijt. Dus vanuit een commercieel oogpunt snap ik de keuze wel.

Wat ik graag wel mee wil geven is misschien nu het technische gedeelte meer uitgebreid gaat worden met de content vanuit HWI is om met tags te gaan werken.

Bijvoorbeeld niet iedereen wil uitgebreide technische reviews lezen.
Maar anderzijds zijn er mensen die het allemaal wel willen lezen. Beide kampen mixen is niet iets waar ik snel voor open zou staan.

Maak dan vooraf onderscheid door tags aan reviews toe te voegen. Voeg ook de leestijden toe en dan ben je al een heel eind denk ik.

Om wat voorbeelden te noemen: (Dus geen gekleurde cirkels maar echt tags met woorden).
“Eenvoudig” - Valt onder de noemer korte reviews die niet zo uitgebreid zijn maar wel een duidelijk beeld scheppen.
“Video check-in” - Voor de gebruikers die alleen een videoreview willen zien.
“Uitgebreid” - Valt in het straatje van HWI met de prachtige uitgebreide analyses en eventueel met video.
Tot slot: Wanneer komt Tweakers nou met een dark mode?
Anno 2020 kan dit echt niet meer ontbreken. :X

offtopic:
Vaak klinken dit soort migraties leuk maar worden vaak zwaar onderschat ten koste van hun gebruikers.

[ Voor 4% gewijzigd door MoldyInko op 03-09-2020 14:44 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

jeroen3 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:33:
[...]

Tweakers is best wel druk, dus als je een topic opent van enigszins lage kwaliteit dan kun je direct reacties verwachten.

Meer hier een greepje van de sfeer die je soms tegenkomt. Niet om onderstaande gebruikers door het stof te trekken natuurlijk.
MisteRMeesteR in "Subnetting met gegeven aantal hosts per subnet"
.BAT script om pdf bestanden om te zetten naar CSV
Djarune in "34" widescreen monitor aankoop advies"
SirLenncelot in "599"
Kek in "Python beginnerscursus of boek , welke zou ik moeten kopen?"

Gelukkig nog lang niet zo erg als stackoverflow!
Dat is waar ik mij op Tweakers wel aan stoor, het "hautaine" van bepaalde "mensen", het "direct op slot" beleid wanneer vragenlijstje niet direct goed staat. Dat jaagt mensen ook weg. Soms denk ik wel, komt hier iemand met een vraag, wordt ie eerst terecht gewezen, op schavot gezet, geëxecuteerd en begraven. Zo iemand zit nu blij bij HWI en die wil niet terug naar Tweakers. Sommige "mensen" nemen zich bij Tweakers te serieus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
@Wim-Bart Wellicht moet er een tussenstap komen. Een reply-stop die mod aan kan zetten, waarna de gebruiker kan kiezen om te verbeteren of te sluiten, maar er tot die tijd niemand anders kan reageren.
Wel extra werk voor mods...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het klinkt iig als "er zal een fit/gap analyse gedaan moeten worden en het gat gedicht.
Dat impliceert mogelijk iets voor de manier van modden en de mensen die dat op een van beiden fora doen.

Het impliceert ook dat het poeltje voor beginnersvragen dat nu kennelijk op HWI aanwezig is, ook op enig manier een plaatsje moet krijgen binnen GoT.
Dat laatste zou GoT laaagdrempeliger kunnen maken. Mooie kans imho. Maar ik vraag me wel hardop af of men bij DPG alle implicaties heeft overzien voor men besloot beiden samen te voegen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

jeroen3 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:45:
@Wim-Bart Wellicht moet er een tussenstap komen. Een reply-stop die mod aan kan zetten, waarna de gebruiker kan kiezen om te verbeteren of te sluiten, maar er tot die tijd niemand anders kan reageren.
Wanneer ik soms reacties van "mensen" lees. hoe streng ze zijn, hoe snerend de opmerkingen, denk ik soms, wat moet zo iemand onprettig zijn. En dan hebben mensen het al gehad en zijn ze weg. En het erge is, het is niet bij alle fora zo, het ene fora hier is relaxed, maar het andere wordt weer bestierd met een "dictator"-stijl.

Daarnaast zijn er "experts" hier die ondanks dat ze geen gelijk hebben toch hun mening er door heen drukken. En dat stoort ook mensen die hier nieuw zijn. Er zijn topics waar ik niet "openbaar" help omdat dat geen zin heeft, en dan ga ik wel met PM verder.

* Ik noem "mensen" en niet specifiek "moderators" omdat het niet alleen de laatste groep is (maar wel de meeste zijn moderators).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@MoldyInko het gaat hier nu vooral over de forumkant, maar ik heb de heren van de redactiezijde even op je post gewezen zodat je feedback niet over het hoofd wordt gezien :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:03
Ik heb beide fora topic's even gelezen en begrijp beide groepen. Het is net zoals overstappen naar een nieuwe werkgever: eerst een grote schok, degene die afdruipen, druipen af, degene die blijven, die blijven.
jeroen3 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:45:
Ik vind dit wel een goede. Naar mijn mening worden er (te) veel topics direct op slot gegooid zonder dat er iets aangepast kan worden. Vooral in het PC bouw/advies gedeelte van het forum is het erg.

Ook de eerdere suggesties zoals het beginnersvragen topic vind ik een goede. Ja, T.net wil zich vooral terug gaan richten op haar roots (de echte techneuten en "nerds"), maar de afgelopen jaren zijn er veel mensen op de site gekomen die niet technisch onderlegd zijn. Die kan je niet zo maar de deur wijzen. Op het forum moet iedereen welkom zijn, of je nu techneut bent of niet.

Ik beheer zelf een aantal Discord servers waar best een aantal mensen in zitten, en reviseer per x periode de regels/richtlijnen en kijk of deze nog van toepassing zijn. Ik denk dat dit wellicht voor T.net ook geen verkeerd idee zal zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Wim-Bart schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:41:
[...]

Dat is waar ik mij op Tweakers wel aan stoor, het "hautaine" van bepaalde "mensen", het "direct op slot" beleid wanneer vragenlijstje niet direct goed staat. Dat jaagt mensen ook weg. Soms denk ik wel, komt hier iemand met een vraag, wordt ie eerst terecht gewezen, op schavot gezet, geëxecuteerd en begraven. Zo iemand zit nu blij bij HWI en die wil niet terug naar Tweakers. Sommige "mensen" nemen zich bij Tweakers te serieus.
Deze opmerking zal mij ongetwijfeld duur komen te staan, maar ik vind dat juist wel fijn aan GoT. Het is waarom ik hier al bijna 20 jaar rondhang.

Maar goed, ik houd dan ook van regeltjes :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RazorBlade72nd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:44:
@Renzzie Ik denk dat het met name gaat om de enorme hoeveelheid regeltjes die hier gelden. Maar ik heb dit forum ook al eens eerder een slangenkuil genoemd: Toekomst Professional Networking & Servers

Hoewel er destijds wel de onderkenning was dat het op het gebied van vriendelijkheid beter kon heb ik daar uiteindelijk nooit veel van gemerkt.
Die enorme hoeveelheid regeltjes valt volgens mij wel mee. Misschien 20 jaar geleden, maar het forum is veel laagdrempeliger nu.

Er zijn wel regeltjes natuurlijk, maar dat kan niet anders met zo'n grote en actieve community.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Mwah, qua regels vind ik wel dat ze een punt hebben, mocht je alles willen/moeten doorlezen heb je een halve dag cursus nodig. Gelukkig hoeft dat ook niet maar het kan wat mij betreft echt wel wat minder.

@The Eagle ik denk niet dat er gedacht is aan de community's toen beide samengevoegd werden.
Daarbij is het natuurlijk ook maar de vraag of Tweakers wel de plek wilt zijn voor die HWI mensen.

Beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt.

Hardware.info zegt van de "diepe" technische reviews te zijn maar het forum is dan weer "laagdrempelig"

Tweakers zegt van de laagdrempeligheid te zijn en de massa maar op het forum is het "nerds en techneuten"

Het nieuwe tweakers zegt diegaand te zijn (met hulp van reviews van HWI) en daar past dan het huidige forum prima bij lijkt mij? Dat is blijkbaar de doelgroep..

Dat HWI forum daar dus buiten vallen lijkt mij een kwestie van verkeerde plek vanaf het begin?

Dit is een account.

• RazorBlade72nd
Marzman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:02:
[...]

Die enorme hoeveelheid regeltjes valt volgens mij wel mee. Misschien 20 jaar geleden, maar het forum is veel laagdrempeliger nu.

Er zijn wel regeltjes natuurlijk, maar dat kan niet anders met zo'n grote en actieve community.
Ik zou zeggen, lees voor de grap even van alle fora alle gepinde beleid pagina's en alle guides. Immers een vraag stellen waarbij het antwoord letterlijk in een guide staat aan het begin van een forum zal ook niet op prijs worden gesteld. Ik verwacht niet dat het je gaat lukken binnen een uur. Je moet natuurlijk ook even alles lezen waarvan in het beleid wordt aangegeven dat het belangrijk is.

Normaal gesproken heeft iedere website, winkel, sociale media, etc, etc, algemene voorwaarden. Als iemand al die voorwaarden letterlijk zou lezen van iedere website of dienst die hij afneemt dan zou je waarschijnlijk meerdere jaren van je leven kwijt zijn. Ook als je bij de AH een brood gaat kopen zijn er voorwaarden verbonden. Echter als je bij de AH die voorwaarden niet hebt gelezen dan kan je nog steeds prima een brood kopen. De winkel medewerker verwacht niet eens dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen. Hier wordt verwacht dat je letterlijk alle regeltjes netjes naleeft. Tja, dat zijn niet veel mensen gewend. Waarschijnlijk jij ook niet. Ik ga er tenminste niet vanuit dat jij wel alle algemene voorwaarden van alle websites en winkels die je ooit hebt bezocht hebt uitgeplozen. Dat mensen dat niet doen wil niet zeggen dat die mensen lui zijn. Dat wil zeggen dat die mensen praktisch zijn.

Als Tweakers er voor zorgt dat er in totaal niet meer dan een half A4-tje is dat mensen moeten doorlezen dan snap ik het. Het is echter een flinke lap tekst als je het allemaal achter elkaar zet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

@RazorBlade72nd maar dat is de fout die jij maakt. Tweakers zegt niet dat je alles moet lezen. Wel van de forums waarin je post.

En de vergelijking met de algemene voorwaarden gaat wat mij betreft aardig krom.

Ik ben het met je eens dat het minder kan, maar wel even appels met appels blijven vergelijken en eerlijke feedback geven.

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:51

Mystikal

It never hurts to help!

RazorBlade72nd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:21:
[...]

Ik zou zeggen, lees voor de grap even van alle fora alle gepinde beleid pagina's en alle guides. Immers een vraag stellen waarbij het antwoord letterlijk in een guide staat aan het begin van een forum zal ook niet op prijs worden gesteld. Ik verwacht niet dat het je gaat lukken binnen een uur. Je moet natuurlijk ook even alles lezen waarvan in het beleid wordt aangegeven dat het belangrijk is.

Normaal gesproken heeft iedere website, winkel, sociale media, etc, etc, algemene voorwaarden. Als iemand al die voorwaarden letterlijk zou lezen van iedere website of dienst die hij afneemt dan zou je waarschijnlijk meerdere jaren van je leven kwijt zijn. Ook als je bij de AH een brood gaat kopen zijn er voorwaarden verbonden. Echter als je bij de AH die voorwaarden niet hebt gelezen dan kan je nog steeds prima een brood kopen. De winkel medewerker verwacht niet eens dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen. Hier wordt verwacht dat je letterlijk alle regeltjes netjes naleeft. Tja, dat zijn niet veel mensen gewend. Waarschijnlijk jij ook niet. Ik ga er tenminste niet vanuit dat jij wel alle algemene voorwaarden van alle websites en winkels die je ooit hebt bezocht hebt uitgeplozen. Dat mensen dat niet doen wil niet zeggen dat die mensen lui zijn. Dat wil zeggen dat die mensen praktisch zijn.

Als Tweakers er voor zorgt dat er in totaal niet meer dan een half A4-tje is dat mensen moeten doorlezen dan snap ik het. Het is echter een flinke lap tekst als je het allemaal achter elkaar zet.
In de basis heb je natuurlijk gelijk, maar ik heb altijd de ruimte gevoeld om fouten te mogen maken. En soms wordt je op je vingers getikt, maar dat pak je op, daar leer je van en de volgende keer probeer je het beter te doen. Wat dat betreft verschilt T.net niet veel van de normale wereld. Vele basisregels zijn niet meer dan fatsoensnormen, die gelukkig door velen (zeker ook digitaal) automatisch goed gedaan worden. De kleine groep andere mensen worden met een 'corrigerende tik/opmerking' in de goede richting geduwd.

Prima beleid wat mij betreft!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RazorBlade72nd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:21:
[...]

Als users op zoek zijn naar een helpdesk heb je gelijk. Die users zijn ook niet zo gewensd.

De post wat er in een TS moet staan lezen kost echt geen uur, meestal is het iets van een template die je gewoon kunt knippen en plakken en dan een beetje aanpassen voor je eigen probleem. Ok, point made, dat is vrij strikt :) Ik kom ook niet zo vaak in die forums en als ik een oplossing zoek dan zoek ik altijd eerst zelf.

/▌

• SeatRider
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Marzman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:32:
[...]
De post wat er in een TS moet staan lezen kost echt geen uur, meestal is het iets van een template die je gewoon kunt knippen en plakken en dan een beetje aanpassen voor je eigen probleem. Ok, point made, dat is vrij strikt :) Ik kom ook niet zo vaak in die forums en als ik een oplossing zoek dan zoek ik altijd eerst zelf.
Kunnen we niet iets doen dat mensen die posts de eerste keer automatisch krijgen, alvorens ze een vraag mogen posten. En/of dat die template dan ook daadwerkelijk het startpunt is bij het maken van de TS.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
[...]
Als users op zoek zijn naar een helpdesk heb je gelijk. Die users zijn ook niet zo gewensd.
Die users waren tot op zekere hoogte wel gewenst bij HWI. De gebruikers van HWI worden doorverwezen naar dit forum omdat het forum van HWI soort van wordt overgenomen door Tweakers. Voel je waarom ik dit onderwerp heb geplaatst?

Het gross van de gebruikers van HWI kent uiteraard Tweakers. Ze hebben er bewust voor gekozen om zich liever op te houden op HWI. Binnenkort is die keuze er niet meer en ze worden hier naar toe doorverwezen. Daarom mijn vraag of er nog iets wordt gedaan. Als dat namelijk niet zo is dan kan je denk ik net zo goed zeggen dat er geen alternatief wordt geboden voor wat de HWI gebruikers gewend waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RazorBlade72nd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:42:
[...]
Het gross van de gebruikers van HWI kent uiteraard Tweakers. Ze hebben er bewust voor gekozen om zich liever op te houden op HWI. Binnenkort is die keuze er niet meer en ze worden hier naar toe doorverwezen. Daarom mijn vraag of er nog iets wordt gedaan. Als dat namelijk niet zo is dan kan je denk ik net zo goed zeggen dat er geen alternatief wordt geboden voor wat de HWI gebruikers gewend waren.
Het zal liggen aan je eigen verwachtingen. Misschien zijn er dingen die Tweakers kan leren/overnemen van HWI, maar als daar een ander soort cultuur heerst naar jouw mening zal dat lastiger zijn.

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

SeatRider schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:37:
[...]

Kunnen we niet iets doen dat mensen die posts de eerste keer automatisch krijgen, alvorens ze een vraag mogen posten. En/of dat die template dan ook daadwerkelijk het startpunt is bij het maken van de TS.
Bij veel subfora is dat al zo ingeregeld :)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wel bijzonder, ik ben sinds juli 2012 lid van Tweakers.net en dan rol/groei je vanzelf in de omgeving/milieu waarin een forum functioneert. Dat betekent dat er bepaalde dingen zijn die ik compleet negeer en mij erbij neerleg.
Wel zijn er op die acht pagina's waarin de TS naar verwijst punten, die gezien worden door "buitenstaanders" waar ook hier al in bepaalde mate over is gesproken in de feedback topics. Ik vind dat wel een signaal voor Tweakers.net. En het is aan hun of ze er wat mee gaan doen ja of nee. Enkele voorbeelden uit die acht pagina's. Het gros ging over een ander topic, het starten van een beginnersforum hier op GoT voor de HWI leden om het laagdrempelig te maken en het starten van een nieuw forum als losstaand onderdeel. Desalniettemin zijn dit serieuze!! signalen ;)

https://nl.hardware.info/...forum.314399/post-2779150
Ik kom op het HWI forum door de fijne balans tussen serieuze discussies over hardware en slap geouwehoer. Dat zorgt voor een prettige sfeer waardoor ik en volgens mij ook medeforummers terug blijven komen. Die balans is er bij Tweakers niet, als er ook maar iets buiten de regels (waarvan er véél zijn) gebeurt, meestal door onwetendheid en nog niet eens door luiheid of desinteresse, dan wordt zo iemand meteen de les gelezen (niet alleen door moderators maar ook door de community zelf). Het Tweakers forum is mij te zakelijk. Je gaat er naartoe als je een vraag hebt, maar niet voor je lol.

Dus als je de overgang gemakkelijker wilt maken, zul je wat mij betreft daar iets aan moeten doen.
https://nl.hardware.info/...forum.314399/post-2779202
Naast 'de moderatie' zijn er ook wat posts langsgekomen over de eisen die op T-net aan een openingspost worden gesteld. Wat ik hier op HWI met enige regelmaat zie gebeuren is dat iemand die helemaal niets van computers weet (dus ook onvoldoende verstand van hardware heeft om een startpost op te stellen die aan de T- net eisen voldoet) prima geholpen word en soms zelfs besluit om voor het eerst zelf zijn computer in elkaar te gaan zetten. Dan hebben we echt iemand warm gemaakt voor een nieuwe hobby. Zou het wat zijn om ook op Tweakers een 'beginnersforum' te starten met wat minder hoge eisen aan een startpost? Dat zou wat mij betreft een mooie 'erfenis' zijn van het HWI- forum.
https://nl.hardware.info/...forum.314399/post-2779483
Het probleem bij tweakers is dat een hoop van de vaste bezoekers een "bare knuckels" forum hebben gecreëerd, en dat zijn niet mijn woorden maar de woorden van de vaste bezoekers daar. Er heerst daar een pikorde die gebaseerd is op kennis die iemand heeft over een bepaald onderwerp. Als iemand met een vraag komt die in hun ogen onder hun niveau ligt dan zal niet gepoogd worden om die persoon op een vriendelijke manier naar een hoger niveau te tillen maar dan zal er geprobeerd worden die persoon met een trap na het forum af te sturen.

Als je vind dat iemand een vraag stelt waarvan het antwoord makkelijk te vinden is dan kan je twee dingen doen. Je kan die persoon op vriendelijke wijze de goede kant op sturen zodat die persoon zelf wat meer onderzoek kan doen maar je kan ook iemand tot zijn schoenveters affakkelen, het onderwerp sluiten en een trap na geven. Dat is precies wat er gebeurd op tweakers. Er is daar een cultuur ontstaan van haantjes gedrag en dat krijg je er niet zomaar uit.

Wat tweakers zelf niet in de gaten lijkt te hebben is dat mensen doorgroeien. Mensen beginnen met weinig kennis en die kennis groeit met de jaren. Als iemand op jonge leeftijd op slechte wijze is behandeld op Tweakers dan is het heel goed mogelijk dat zo iemand daar vertrekt en nooit meer terug komt. Dat iemand later wellicht wel die kennis heeft schijnt niet relevant te zijn voor Tweakers.

Ik heb die discussie hier al op tweakers gevoerd en de vaste garde onderkent wel dat ze op dat gebied een probleem hebben maar ze zijn op geen enkele wijze bereid om daar iets aan te doen: Toekomst Professional Networking & Servers

Dat nu het forum weg gaat en de reviews betekend eigenlijk dat HWI wordt opgeheven. Uiteraard vind ik dat jammer ondanks dat ik hier niet vaak een bericht plaats. Zo'n 20 jaar was dit een hele prettige plaats om iets van hardware op te steken. Ik vind het nog vervelender voor de mensen die hier heel actief zijn op dit forum. Hun plekje gaat verdwijnen en daar komt niet iets voor terug waar de meeste hier zich echt thuis zullen voelen. Iedere vaste bezoeker van dit forum kent tweakers en toch besluiten ze om hier te zijn. Dat geeft aan dat deze groep er bewust voor kiest om niet naar Tweakers te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

[...]
Waarom niet, wat is de definitie van helpdesk. In hoeverre moet een vraag "moeilijk" zijn. Ik zie hier vragen waarvan ik denk, jee, dat is toch simpel, maar voor anderen is het heftig. VLAN vragen, OC vragen, Netwerk protocollen, allemaal simpel, tenminste vanuit mij gezien.

Voor mij is het gewoon eenvoudig, iedereen die een NIET PROFESSIONELE vraag stelt (ik ben tegen zakelijke broodroof) mag van mij geholpen worden. Een vraag over ESXi thuis server (categorie expert) of hoe installeer ik Windows opnieuw op een PC (eenvoudig) mogen van mij part gesteld worden. Zakelijke vragen, zoals onlangs hier langs kwam over "Internet op een Camping" doe ik niet aan mee, want daar kan die camping me voor inhuren (bij wijze van spreken). Ik vertik ook te helpen met vragen waarvan ik vermoed dat ze zakelijk zijn. Maar wanneer Jan uit een klein flatje in de Bijlmer vraagt hoe hij Windows 10 op zijn 6 jaar oude laptop krijgt, die weer wel.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39
gambieter schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:00:
[...]

Ik bedoelde niet dat er geen niet-HWIers worden toegelaten! Slechts dat men zich daar kan verzamelen, als men dat wil.

Een (algemeen) beginnersforum zou mijn tweede voorstel zijn ;).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• veltnet
  • Laatst online: 14-04 12:01
Ik ben nog nooit een moderatie-team tegengekomen dat arroganter is dan hier op Tweakers.net. Veel van die mensen kunnen echt niet met mensen omgaan. Wat dat betreft kunnen de Tweakers-modjes veel leren van HWI.

En dan die regels...mijn CISSP examen was een stuk eenvoudiger te leren dan de forum regels hier op Tweakers.net.

Sorry, ik moest dit even kwijt....het zit me hoog...en ik heb niet het idee dat de moderatie in de loop der tijd beter is geworden....integendeel...

(Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dit ook weer door het moderatie team wordt gecensureerd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wim-Bart schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:03:
[...]

Waarom niet, wat is de definitie van helpdesk. In hoeverre moet een vraag "moeilijk" zijn. Ik zie hier vragen waarvan ik denk, jee, dat is toch simpel, maar voor anderen is het heftig. VLAN vragen, OC vragen, Netwerk protocollen, allemaal simpel, tenminste vanuit mij gezien.
Het is voor mij een vanzelfsprekendheid, maar ik hang hier al 20 jaar rond. En het is laagdrempeliger geworden vergeleken met toen.

Het idee is denk ik dat mensen die veel in het een subforum rondhangen zich iriteren aan steeds dezelfde vraag die ook in een FAQ staat. Of een vraag die niet te beantwoorden is omdat de topicstarter dingen niet vermeld. Of hit-and-run topicstarters die een vraag stellen en vervolgens nooit meer terug komen waarna iedereen een beetje in het luchtledige in het topic aan het posten is.
Voor mij is het gewoon eenvoudig, iedereen die een NIET PROFESSIONELE vraag stelt (ik ben tegen zakelijke broodroof) mag van mij geholpen worden. Een vraag over ESXi thuis server (categorie expert) of hoe installeer ik Windows opnieuw op een PC (eenvoudig) mogen van mij part gesteld worden. Zakelijke vragen, zoals onlangs hier langs kwam over "Internet op een Camping" doe ik niet aan mee, want daar kan die camping me voor inhuren (bij wijze van spreken). Ik vertik ook te helpen met vragen waarvan ik vermoed dat ze zakelijk zijn. Maar wanneer Jan uit een klein flatje in de Bijlmer vraagt hoe hij Windows 10 op zijn 6 jaar oude laptop krijgt, die weer wel.
Tja, dat is gewoon jouw mening. Op zich is alles broodroof als je het zo bekijkt, als iemand een recept vraagt om een pizza te bakken is er ook ergens een pizzabakker of Albert Heijn die een pizza minder verkoopt. Dit heeft denk ik verder ook niks met HWI te maken, of is dat daar een regel?

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Brent schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:04:
[...]

Ik bedoelde niet dat er geen niet-HWIers worden toegelaten! Slechts dat men zich daar kan verzamelen, als men dat wil.

Een (algemeen) beginnersforum zou mijn tweede voorstel zijn ;).
Ik vraag me af of dat de oplossing is. Het antwoord zit hem namelijk in de teksten die @Mrjraider heeft ge-quote. En dat verander je niet. Door bepaald beleid, waar ik mij soms ook aan erger, hebben een aantal "mensen" bepaalde fora kapot gemaakt hier, onder het motto "orde en netheid". Maar die mensen vergeten dat het een community is, waarbij "gebruikers" elkaar helpen en een moderator er alleen maar is om "discussie" in "goede banen" te leiden. Bijvoorbeeld wanneer ik iets "fouts" doe eventjes een "tikje" op de schouder. Moderators zijn er niet om de flow van een discussie inhoudelijk een andere kant op te schoppen. Net zoals topic kapen, waarom zou dat niet mogen, niks mis met meerdere personen die zelfde issue hebben? Waarom niet netjes aangeven "Over wat voor systeem schrijven we?" op een normale mannier gevraagd in plaats van "incompleet, topic closed". Net zoals de vraag "Wat heb je zelf al gedaan en gezocht?" ook zo iets, mensen zijn soms al dagen bezig en komen dan hier uit.

Gathering for Tweakers is "mensen" en niet voor "moderators". Mensen die elkaar vanuit hobby willen helpen. Het gaat er niet om dat HWI forum hier niet past, nee dat past prima, alleen de mentaliteit van bepaalde mensen hier past niet in een sociaal forum zoals Gathering of Tweakers moet zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Wat ik vaak tegen kom zijn gebruikers die meteen wijzen op de voorwaarden en regels wanneer iemand hier niet helemaal aan voldoet. Zoals het topic over de 34 inch uw monitor waarin ik zelf gepost heb.

Mijn mening is dat gebruikers op het handje moeten klikken en niet reageren in het topic als dat de enige reden is om een reactie te geven. Het is hetzelfde als dat ze voor eigen rechter gaan spelen op straat. Daar zijn andere personen voor namelijk politieagenten of BoA's en hier op het forum Moderators e.d.

Iets zegt me dat dat ook een reden is dat de HWi forumgangers zo reageren op GoT/Tweakers.

Gebruikers die het allemaal beter weten e.d.

Zelf ben ik ook de regels in gerold na al die jaren en ik heb echt niet alles gelezen. Maar veel is ook gewoon logisch nadenken. De basis hier is dat je voor onderzoek moet doen en dat ook laat weten inclusief wat je gedaan hebt enzovoorts. Verder valt het allemaal wel mee qua regels.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:59

Kheos

FP ProMod
ik kan me in al die klachten toch echt totaal niet vinden hoor.
Te elitair? Teveel regels? Nieuwkomers wegjagen? Waar hebben jullie het over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
Wim-Bart schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:03:
[...]

Ik denk dat het op de meeste hardware fora wel degelijk mogelijk is om direct vragen te stellen die hier niet zijn toegestaan. Wat mij betreft is het een kwestie van elkaar een beetje helpen. De één weet dit en de ander dat en als je het leuk vind om een antwoord te geven dan doe je dat en als je dat niet leuk vind dan doe je dat niet.

Ik ben zelf instructeur op een schietbaan. Daar wordt ik ook niet voor betaald. Misschien helpt 's ochtends iemand mij met een leuke configuratie voor een PC en diezelfde avond help ik hem met schieten zonder dat we dat ooit van elkaar zullen weten. Van mij hoeft niet iedereen hardware specialist te worden voordat hij een normaal antwoordt kan krijgen op een forum. Zeker als je bedenkt dat hij dan het antwoord niet meer nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
RazorBlade72nd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:37:
[...]
Ik denk dat het op de meeste hardware fora wel degelijk mogelijk is om direct vragen te stellen die hier niet zijn toegestaan. Wat mij betreft is het een kwestie van elkaar een beetje helpen. De één weet dit en de ander dat en als je het leuk vind om een antwoord te geven dan doe je dat en als je dat niet leuk vind dan doe je dat niet.
Ja, en dan heb je de situatie dat dra alle fora worden overspoeld met huiswerktopics, topics met uitsluitend vragen zonder enige effort, topics met steeds dezelfde vraag die al 100 keer gesteld is...
Da's dus forum-vervuiling en als dat de nieuwe trend is vrees ik dat er een boel Tweaker-gebruikers gaan afhaken.
I know I will.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:32

ikt

Wellicht is ook de toegankelijkheid die de sfeer zet? Op Tweakers heb je voornamelijk 2 categorieën topics:

1. Discussie topics à la "Het grote <X> topic" met 200 pagina's, waar menig nieuwkomer niet echt in durft te springen. Of het is een oude mega-topic waar niemand meer op reageert.
2. Vraag-topics die na ongeveert 0~2 reacties van een nieuwkomer wegzakken in activiteit.

Er lijkt weinig tussenin te zitten, met medium-lang lopende (niet-support-vraag) discussies. Die worden volgens mij al snel in een "Het grote <X>-topic" gestopt. Dan heb je semi-offtopic "sub"-threads binnen een mega-topic, dat ofwel snel wordt ge<knip>t, waardoor die discussie ook weer snel in de kiem wordt gesmoord.

Die er wél tussenin zitten zijn wel pareltjes, maar zijn tamelijk zeldzaam. Slowchat - dat is het misschien. Meer ruimte voor slowchat. Offtopic mag kunnen, niet alles hoeft in een megathread te worden gepropt.

Zelf vind ik niet echt dat GoT een "community" is, of ik kan me daar niet in vinden. Sowieso tegenwoordig niet meer - gezellige forums waar je het over vanalles kon hebben met mensen die je een beetje kent, zijn allemaal een stille dood gestorven. GoT is te groot om een stille dood te sterven, maar ook te groot om gezellig soms met mensen offtopic te kunnen online kletsen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:06

The_Worst

Unox

Ik snap de reacties op HWI heel goed. Naast het feit dat 'hun' forum wordt ingelijfd wat ze logischerwijs niet leuk vinden snap ik dat ze de sfeer hier ook niet altijd fijn vinden.

Af en toe maar steeds vaker denk ik als ik een topic lees 'gaan we weer' en dat is dan meestal door de gebruikers omdat ze altijd maar het uiterste moeten opzoeken of de beweegredenen van de TS in twijfel moeten trekken terwijl dat helemaal niet de vraag is. En owee als je ook maar iets vraagt voordat je zelf bij de notaris bent geweest of de belastingdienst hebt gebeld want naar ervaringen vragen daar doen wij niet aan.

Ik snap dat ook door de vele topics en gebruikers scherp moet zijn met modereren maar ook daar wordt soms, vind ik, iets te scherp of te direct in gemodereerd en gereageerd. Het forum gaat echt niet tenonder als er af en toe iets milder gereageerd wordt.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kheos schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:42:
[...]

Ja, en dan heb je de situatie dat dra alle fora worden overspoeld met huiswerktopics, topics met uitsluitend vragen zonder enige effort, topics met steeds dezelfde vraag die al 100 keer gesteld is...
Da's dus forum-vervuiling en als dat de nieuwe trend is vrees ik dat er een boel Tweaker-gebruikers gaan afhaken.
I know I will.
Er komen nu nog steeds dagelijks topics met vragen die al 100x zijn gesteld, of ze gaan dicht, of zijn het de generieke vragen waar toch elke keer weer een nieuwe discussie uit voortkomt, niets anders dan 10 of 20 jaar geleden, buiten dat het onderwerp anders is geworden.

Is de vraag opnieuw stellen dan zou fout? Zelfs na 10 jaar da jij hier zit, elke 'verandering' tegen het gebruikelijke en naar marktconforme kreegt dezelfde 'tweakers gaan vertrekken', maar dat is juist een aspect van een online fora, waar 10 weg gaan, komen er weer 10 terug.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
SinergyX schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:01:
[...]

Er komen nu nog steeds dagelijks topics met vragen die al 100x zijn gesteld, of ze gaan dicht, of zijn het de generieke vragen waar toch elke keer weer een nieuwe discussie uit voortkomt, niets anders dan 10 of 20 jaar geleden, buiten dat het onderwerp anders is geworden.
maar zolang ze snel weer dicht gaan en plaats maken voor mensen die wel moeite steken in hun vragen heb ik daar ook geen probleem mee. Maar als ze dus niet dicht gaan want "ach, arme gebruikers. Stel je voor dat ze 5 minuten moeten googlen of ff een search doen op het forum voor ze hun vraag stellen. The Horror!" blijven die topics dus hangen en gaan de waardevollere topics dus verloren in een zee van, wel, minder waardevolle topics.

Een topic als: "wat is het beste scherm" of "welk scherm moet ik kopen" zonder verdere info is imho een waardeloos topic.
Een topic als "ik twijfel dus deze twee schermen want..." of "ik zoek een nieuwe monitor, maar ik snap niet goed wat deze technologie doet" zijn imho veel waardevoller. Het verschil tussen die twee is echt niet groot en kost echt maar het minimum aan effort. Als een gebruiker zelfs die effort niet wil doen, tjah...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
ikt schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:52:

Sowieso tegenwoordig niet meer - gezellige forums waar je het over vanalles kon hebben met mensen die je een beetje kent, zijn allemaal een stille dood gestorven. GoT is te groot om een stille dood te sterven, maar ook te groot om gezellig soms met mensen offtopic te kunnen online kletsen.
Herkenbaar, ik heb 20 jaar geleden eens op een ander forum gezeten waar in het begin iedereen elkaar kende, maar naarmate het ledenaantal groter werd bleven mensen hangen in specifiek subforums en kreeg je zo vanzelf aparte groepjes binnen de groep. Ik denk niet dat daar iets aan te doen is.
The_Worst schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:52:
En owee als je ook maar iets vraagt voordat je zelf bij de notaris bent geweest of de belastingdienst hebt gebeld want naar ervaringen vragen daar doen wij niet aan.
Het probleem is dat de ene situatie de andere niet is. Bij sommige specifieke vraagstukken vraag ik me ook af waarom je dat op een forum vraagt met allemaal zichzelf benoemde experts en niet aan een echte expert. Regelmatig worden er tegenstrijdige adviezen gegeven.

Hoe stel ik een SPF record is of welke fotocamera moet ik kopen is toch iets heel anders dan een vraag over een erfenis of hoe je kan voorkomen dat je bij een scheiding je kinderen nooit meer ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Kheos schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:12:
[...]
Een topic als: "wat is het beste scherm" of "welk scherm moet ik kopen" zonder verdere info is imho een waardeloos topic.
Een topic als "ik twijfel dus deze twee schermen want..." of "ik zoek een nieuwe monitor, maar ik snap niet goed wat deze technologie doet" zijn imho veel waardevoller. Het verschil tussen die twee is echt niet groot en kost echt maar het minimum aan effort. Als een gebruiker zelfs die effort niet wil doen, tjah...
Die eerste categorie kan zomaar in die tweede categorie veranderen door even door te vragen of wat zoektips te geven. Doet de vraagsteller daar niks mee, dan zakt zo'n topic vanzelf weg.

Helaas zien we nog regelmatig gebruikers die hier al langer rondlopen op een onvriendelijke manier reageren in dergelijke topics. Wat an sich dan weer een reden is om dergelijke topics soms maar preventief te sluiten met het verzoek aan de topicstarter om contact op te nemen voor een nieuwe poging. Dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:51
HWI forum gaat weg ja. De zin 'de mensen van HWI moeten naar GoT' gaat mij iets te kort door de bocht. Er zijn, denk ik, weinig HWIers die op alle delen van de site actief zijn, net zo min als dat er Tweakers zijn die op alle delen van GoT actief zijn (uit zichzelf). Admins/mods daar gelaten - die zijn alleen daar actief waar ze nodig zijn.
HWIers zullen een nieuw plekje moeten vinden zoals het plekje dat ze hadden.
De bezoekers van HWI (sub)fora gaan hopelijk naar de GoT evenknie of zelfs naar de vaste onderwerpen binnen die (sub)fora. De 'hoekjes' zijn er wel - het is de vraag of de sfeer er ook naar is.
Dat sommige mods een cursus 'how not to be a f*cking dictator' kunnen gebruiken, dat ga ik niet bagitaliseren. In dat op zicht zijn mods net Tweakers - een paar schreeuwlelijken die de toon (willen) zetten en maken dat anderen (vooral nieuwelingen) afhaken.
Mijnziens is het verschil wel dat de mods (een al dan niet erkende/gewenste) gastheer/vrouw-rol hebben. Als een Tweaker zegt 'hey aap, lees de handleiding', dan komt dat minder hard binnen dan als een mod dat zegt.

Team anti-scalp - wauw..

• 5pë©ïàál_Tèkén
Droefsnoet schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:25:
[...]

Herkenbaar, ik heb 20 jaar geleden eens op een ander forum gezeten waar in het begin iedereen elkaar kende, maar naarmate het ledenaantal groter werd bleven mensen hangen in specifiek subforums en kreeg je zo vanzelf aparte groepjes binnen de groep. Ik denk niet dat daar iets aan te doen is.
Zelf denk ik dat daar ook niks mis mee is. Je kan niet in alles geïnteresseerd zijn, net zo min dat je vrienden kan zijn met iedereen. Vroegâh was hét forum je 'plekje/hoekje' maar als dat forum groeit en groeit moet je daarbinnen je plekje/hoekje/stekkie (her)vinden/verankeren. Ik heb zelf bijvoorbeeld helemaal niks met de Apple subfora maar er zijn er zat die daar graag komen. Dikke prima (y)
Het probleem is dat de ene situatie de andere niet is. Bij sommige specifieke vraagstukken vraag ik me ook af waarom je dat op een forum vraagt met allemaal zichzelf benoemde experts en niet aan een echte expert. Regelmatig worden er tegenstrijdige adviezen gegeven.
Adviezen mogen, vind ik, wel tegenstrijdig zijn. Ze komen van verschillende mensen met verschillende achtergronden/motieven. De gene die vraagt om de adviezen heeft wat te kiezen en af te wegen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:25:
Mijnziens is het verschil wel dat de mods (een al dan niet erkende/gewenste) gastheer/vrouw-rol hebben. Als een Tweaker zegt 'hey aap, lees de handleiding', dan komt dat minder hard binnen dan als een mod dat zegt.
Een mod die zegt "hey aap" gaat niet lang mod meer zijn of heeft in ieder geval een gesprekje met zijn admin :p .

Maar het is net andersom: het is niet de bedoeling dat users elkaar de les gaan lezen. Zie Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics en oud topic Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!.

• RazorBlade72nd
@Kheos Stel je voor je krijgt nu van mij 3000 Euro, je gaat volgende week op viool les en we verwachten dat je van die 3000 Euro een viool met toebehoren koopt. Wat doe je dan? Ik ga er van uit dat je nooit eerder viool hebt gespeeld. Mocht dat wel het geval zijn dan mag je voor 10.000 Euro een pony met toebehoren gaan kopen voor je 10 jarige dochter.

Punt is dat als je echt ergens geen verstand van hebt dan is het vrij logisch om advies te vragen aan iemand die er wel verstand van heeft. Je kan natuurlijk wel gaan Googlen maar je hebt dan geen flauw idee of de website die je gevonden hebt wel een legitiem verhaal geeft. Is het niet gewoon een verkoop praatje wat je gevonden hebt? Zitten er ergens addertjes onder het gras?

Maar goed, een beetje vervuiling op het forum zal je krijgen. Is de het werkelijk zo'n wereld van verschil of iemand vraagt naar een goede monitor voor gaming of iemand die vraagt om een afweging te maken tussen 2 of 3 monitoren. Het lijken mij eerlijk gezegd beide niet wereldschokkende discussies te worden. Misschien is de open vraag nog wel het leukste om te beantwoorden.

• 5pë©ïàál_Tèkén
gambieter schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:34:
[...]
Een mod die zegt "hey aap" gaat niet lang mod meer zijn of heeft in ieder geval een gesprekje met zijn admin :p .
Nee het gebeurd niet letterlijk nee en ook niet openlijk. Daar zijn 'gelukkig' de DMs en PMs voor...

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:39:
[...]

Nee het gebeurd niet letterlijk nee en ook niet openlijk. Daar zijn 'gelukkig' de DMs en PMs voor...
Ook via dergelijke kanalen behoort er gewoon behoorlijk en netjes gereageerd te worden. Crewleden zijn net als jij en ik ook gewoon mensen die je kan aanspreken op hun manier van communiceren wanneer je vindt dat iets anders kan. Ik heb dat ooit zelf wel eens gedaan. Het resultaat was een vriendelijke "hé, zo heb ik het nooit bekeken, dank je wel".

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
RazorBlade72nd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:38:
@Kheos Stel je voor je krijgt nu van mij 3000 Euro, je gaat volgende week op viool les en we verwachten dat je van die 3000 Euro een viool met toebehoren koopt. Wat doe je dan? Ik ga er van uit dat je nooit eerder viool hebt gespeeld. Mocht dat wel het geval zijn dan mag je voor 10.000 Euro een pony met toebehoren gaan kopen voor je 10 jarige dochter.

Punt is dat als je echt ergens geen verstand van hebt dan is het vrij logisch om advies te vragen aan iemand die er wel verstand van heeft. Je kan natuurlijk wel gaan Googlen maar je hebt dan geen flauw idee of de website die je gevonden hebt wel een legitiem verhaal geeft. Is het niet gewoon een verkoop praatje wat je gevonden hebt? Zitten er ergens addertjes onder het gras?
Ik heb effectief viool gespeeld dus ok, ik koop een pony (ik heb geen dochter, maar dat zijn details).

Ja, ik ga eerst mijn research doen en niet gewoon op een hyppo-forum een nieuw topic openen met "ik zoek een pony. Mag 10k kosten. Welke is de beste"
Nadat ik mijn huiswerk hen gedaan open ik een topic met "hebben jullie tips om hoefbevangenheid bij Shetlanders te voorkomen?"
Tot twee minuten geleden had ik nog nooit van hoefbevangenheid gehoord, maar na enkele minuten googlen en wiki'en kan ik een gerichte vraag stellen ipv "wat is de beste pony".
Is de het werkelijk zo'n wereld van verschil of iemand vraagt naar een goede monitor voor gaming of iemand die vraagt om een afweging te maken tussen 2 of 3 monitoren.
Ja
Misschien is de open vraag nog wel het leukste om te beantwoorden.
Nee

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Bor schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:46:
[...]

Ook via dergelijke kanalen behoort er gewoon behoorlijk en netjes gereageerd te worden. Crewleden zijn net als jij en ik ook gewoon mensen die je kan aanspreken op hun manier van communiceren wanneer je vindt dat iets anders kan. Ik heb dat ooit zelf wel eens gedaan. Het resultaat was een vriendelijke "hé, zo heb ik het nooit bekeken, dank je wel".
Dit; ik mis hier een beetje de nuance..

1) Er zijn talloze "Geef hier feedback op X subforum" topics; waar men terecht en onterechte zijn gal mag spuwen over de moderatie. Dit heb ik zelf ook wel eens gedaan en kreeg toen een ander inzicht.

2) Ik heb ook mods via PM aangesproken en krijg dan altijd een net gesprek terug waarin we misschien van mening verschillen maar er wordt echt niet 'dictator' gespeeld. Gewoon een volwassen gesprek met verschillende meningen.

Hoe het een beetje overkomt op mij is alsof men hun eigen mening wilt doorduwen (qua beginnersvragen etc) en juist niet openstaat voor een andere zienswijze qua hoe een forum gedraaid moet worden.. tjah.. dat werkt niet. :P

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Precies deze manier van reageren jaagd nieuwkomers weg, nu is dit geen persoonlijke aanval maar dit gebeurt hier op dit forum meer. Kortaf, het liefst nog spellingscorrigerend om daarna OP de grond in te branden omdat die net niet 1 minuut meer zijn huiswerk had gedaan dan andere mensen verlangen.

Als voorbeeldje de post over de monitoren, OP post 3 monitoren die bijna identiek zijn maar het paneel verschilt. OP heeft hier geen kaas van gegeten en vraagt om een mening wat het beste kan zijn. Direct als eerste of 2e post komt bovenstaande reactie op. Dat is toch geen reclame voor de " Gathering ".

Dat is iemand met een stok slaan voor wat. Wat win je ermee. Iemand die niet meer terug komt, maar persoonlijk?

Dat Tweakers een kliekje is is niet te ontkennen en dat sommige hier sociaal incapabel zijn is ook geen verborgenheid. Helaas eigenlijk want veel topics waren fun om door te spitten en zeker de samenhorigheid die er was die er na al die jaren niet meer is.

<< Bovenstaande is niet bedoelt als bash, maar puur en alleen om een evolutie te bespreken die ontstaan is in de loop der jaren >>

[ Voor 5% gewijzigd door d5stick op 03-09-2020 18:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:04
Kheos schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:32:
ik kan me in al die klachten toch echt totaal niet vinden hoor.
Te elitair? Teveel regels? Nieuwkomers wegjagen? Waar hebben jullie het over?
Ik ervaar het ook niet zo, maar ik loop dan ook al 20 jaar mee en open nagenoeg nooit nieuwe topics.

Wat je hier op GoT wel ziet is dat er een aantal "het grote X topic" dingen zijn waar je vaak dezelfde dingen voorbij ziet komen en mensen ook normaal geholpen worden of de juiste kant opgestuurd worden. Gooi je diezelfde vraag in een nieuw topic, wordt je topic vrij snel gesloten met de melding "we verwachten dat je dingen zelf uitzoekt".

Verder lopen er hier oude rotten met ervaring rond, sommigen hebben uitstekende kennis en kunnen een nieuwe gebruiker haarfijn vertellen dat ze aan het prutsen zijn, maar de manier waarop is niet altijd fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
Kheos schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:52:
[...]

Ik heb effectief viool gespeeld dus ok, ik koop een pony (ik heb geen dochter, maar dat zijn details).

Ja, ik ga eerst mijn research doen en niet gewoon op een hyppo-forum een nieuw topic openen met "ik zoek een pony. Mag 10k kosten. Welke is de beste"
Nadat ik mijn huiswerk hen gedaan open ik een topic met "hebben jullie tips om hoefbevangenheid bij Shetlanders voorkomen?"
Tot twee minuten geleden had ik nog nooit van hoefbevangenheid gehoord, maar na enkele minuten googlen en wiki'en kan ik een gerichte vraag stellen ipv "wat is de beste pony".

[...]

Ja

[...]

Nee
Leuk dat je kan Googlen en dat je inmiddels iets over hoefbevangenheid hebt gelezen maar dat was natuurlijk niet de vraag. Je hebt een pony nodig, je hebt een zadel nodig, je hebt rijlaarzen nodig, je hebt een rijbroek nodig, je hebt spullen nodig om je pony te verzorgen. Je hebt een zweep nodig of misschien niet. Je hebt sporen nodig of misschien niet. Je hebt een cap nodig, Je hebt een hoofdstel nodig. Je heb nog veel meer nodig. Wat is je lijstje? Weet je zeker dat je niets hebt vergeten? Waar moet je op letten als je een pony gaat aanschaffen? Succes! Ik zie je lijstje zo wel verschijnen met argumentatie waarom je precies de producten hebt gekozen die je hebt gekozen en waarom je welke pony precies hebt gekozen en bij wie je die gaat aanschaffen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

@RazorBlade72nd hou toch eens op; je bent de discussie op deze manier aardig aan het verpesten.

Dit is een account.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
RazorBlade72nd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:10:
[...]
Leuk dat je kan Googlen en dat je inmiddels iets over hoefbevangenheid hebt gelezen maar dat was natuurlijk niet de vraag.
Da's natuurlijk net wel de vraag: als ik met mijn pony elke dag twee uur moet gaan wandelen om hoefbevangenheid te voorkomen is een pony waarschijnlijk niks voor mij. Waarom dan nog kijken hoeveel een zweepje kost?

En denk je echt dat ik dat lijstje niet bij elkaar gesprokkeld krijg?
Wat is trouwens je punt: dat topics overbodig zijn omdat je toch alles kunt googlen?

Ik verwacht van gebruikers -in jouw analogie- dat ze even wat moeite steken in hun vraag voor ze een topic plempen met "zoek pony. Mag niet veel kosten. Wat heb ik nog nodig".
Zie jij echt het verschil niet?
RazorBlade72nd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:10:
Ik zie je lijstje zo wel verschijnen met argumentatie waarom je precies de producten hebt gekozen die je hebt gekozen en waarom je welke pony precies hebt gekozen en bij wie je die gaat aanschaffen.
Waarom verwacht jij nu veel en veel en veel meer van mij dan dat we hier van gebruikers verwachten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Grvy schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:15:
@RazorBlade72nd hou toch eens op; je bent de discussie op deze manier aardig aan het verpesten.
Ik denk dat je nu mooi zijn punt voor hem maakt _O-

Anyway er zijn dus vanuit HWI meerdere 'problemen' met GoT, waarvan je sommige kan aanpakken, en andere zijn nu eenmaal zo. Als ik in het gelinkte topic bijvoorbeeld ook lees van iemand die ook op LTT forum actief is, maar daar steeds bans krijgt, tja, dan begint het toch te komen dat het probleem daar bij de gebruiker ligt ;).

GoT is groter, en daardoor komt denk ik automatisch dat je zakelijker moet zijn om het werkbaar te houden. Je krijgt gewoon teveel dubbele topics als iedereen aankomt: "welke monitor moet ik kopen voor Fortnite" als complete topic.
Dat gezegd hebbende, ik zie ook wel dat imo er wel erg agressief op zaken gereageerd wordt. Iemand maakt een fatsoenlijk nieuw topic, delete daarbij het standaard template omdat je er heel vaak gewoon weinig mee kan. Dan blijkt hij toch één ding te missen, en komt er direct een kut-reactie waarom hij het template niet geheel ingevuld heeft.

En mods zijn natuurlijk ook maar mensen, maar de moderatie gaat dan ook niet altijd even objectief imo.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Sissors schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:21:
[...]
Iemand maakt een fatsoenlijk nieuw topic, delete daarbij het standaard template omdat je er heel vaak gewoon weinig mee kan. Dan blijkt hij toch één ding te missen, en komt er direct een kut-reactie waarom hij het template niet geheel ingevuld heeft.
Interessant! Met welke templates kun je volgens jou niet veel doen? Misschien dat daar nog improvements kunnen gebeuren?
En wat is volgens jou het nu van die templates als je ze toch beter kunt negeren of maar half moet invullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
Kheos schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:19:
[...]

Da's natuurlijk net wel de vraag: als ik met mijn pony elke dag twee uur moet gaan wandelen om hoefbevangenheid te voorkomen is een pony waarschijnlijk niks voor mij. Waarom dan nog kijken hoeveel een zweepje kost?

En denk je echt dat ik dat lijstje niet bij elkaar gesprokkeld krijg?
Wat is trouwens je punt: dat topics overbodig zijn omdat je toch alles kunt googlen?

Ik verwacht van gebruikers -in jouw analogie- dat ze even wat moeite steken in hun vraag voor ze een topic plempen met "zoek pony. Mag niet veel kosten. Wat heb ik nog nodig".
Zie jij echt het verschil niet?

[...]

Waarom verwacht jij nu veel en veel en veel meer van mij dan dat we hier van gebruikers verwachten?
Mijn hele punt is dat het niet heel eenvoudig is om de beste uitrusting te vinden als je totaal geen verstand hebt van het onderwerp. Hardware is voor de meeste van ons redelijk gesneden koek. We weten waar we op moeten letten en wat de valkuilen zijn. Dat is niet voor iedereen zo. Wij zien iemand met beginnersvragen en verwachten dat iemand eerst zelf aan de slag gaat maar dat is iets minder gemakkelijk als het lijkt als je geen idee hebt waar je moet beginnen. Daarom probeer ik je uit je comfort zone te halen en je te laten zien dat een lijstje maken niet zo eenvoudig is als je bijvoorbeeld nog niet weet wat een CPU is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
RazorBlade72nd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:30:
[...]

Mijn hele punt is dat het niet heel eenvoudig is om de beste uitrusting te vinden als je totaal geen verstand hebt van het onderwerp. Hardware is voor de meeste van ons redelijk gesneden koek. We weten waar we op moeten letten en wat de valkuilen zijn. Dat is niet voor iedereen zo. Wij zien iemand met beginnersvragen en verwachten dat iemand eerst zelf aan de slag gaat maar dat is iets minder gemakkelijk als het lijkt als je geen idee hebt waar je moet beginnen. Daarom probeer ik je uit je comfort zone te halen en je te laten zien dat een lijstje maken niet zo eenvoudig is als je bijvoorbeeld nog niet weet wat een CPU is.
En ik probeer jou te laten inzien dat met een minimum aan effort (letterlijk enkele minuten) je niet alleen weet wat een cpu is, maar ook wat de verschillende merken zijn. En dan kun je gerichte vragen stellen en daar is absoluut niks mis mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 18:41
T lijkt net de politiek dit topic. Snap niet waarom overal rekening mee gehouden moet worden. Dingen veranderen, punt. Zo gaat dat in het leven, of je het leuk vindt of niet. We moeten niet alles proberen in te passen hoe het vroeger was of iedereen maar tevreden te houden (wat toch niet lukt)..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 13:14

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Blijkbaar zijn een aantal HWI gebruikers bang om minnetjes te krijgen. Maar die realiseren zich denk ik niet dat dat enkel op de frontpage zo werkt en niet op het forum.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Hippocampus schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:33:
Blijkbaar zijn een aantal HWI gebruikers bang om minnetjes te krijgen. Maar die realiseren zich denk ik niet dat dat enkel op de frontpage zo werkt en niet op het forum.
Misschien een idee voor een nieuwe feature :+

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kheos schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:30:
[...]

Interessant! Met welke templates kun je volgens jou niet veel doen? Misschien dat daar nog improvements kunnen gebeuren?
En wat is volgens jou het nu van die templates als je ze toch beter kunt negeren of maar half moet invullen?
Nou als je wil vragen in Persoonlijke Financiën topic hoe je belasting op je Pokemon collectie moet opgeven, dan is er de vraag welke hard en software je gebruikt. Lijkt me nou niet heel relevant.

Maar ook als iemand de vraag stelt bij de GPUs waarom als hij zijn PC aan zijn TV hangt het beeld er grijzig uit ziet, dan zal er geheid iemand zijn die verteld dat hij zijn complete PC specs moet geven, want het zou zomaar de PSU kunnen zijn. (Terwijl het gewoon betekend dat hij full range RGB aan moet zetten in zijn beeldscherm instellingen).
ID-College schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:33:
T lijkt net de politiek dit topic. Snap niet waarom overal rekening mee gehouden moet worden. Dingen veranderen, punt. Zo gaat dat in het leven, of je het leuk vindt of niet. We moeten niet alles proberen in te passen hoe het vroeger was of iedereen maar tevreden te houden (wat toch niet lukt)..
Had je hetzelfde geschreven als GoT werd opgeheven en in HWI opging?

(Even voor de duidelijkheid trouwens, ik heb zelf nog geen eens een account daar).

[ Voor 24% gewijzigd door Sissors op 03-09-2020 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 18:41
Sissors schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:02:

[...]

Had je hetzelfde geschreven als GoT werd opgeheven en in HWI opgang?

(Even voor de duidelijkheid trouwens, ik heb zelf nog geen eens een account daar).
Mij is t om het even allemaal. Zat vroeger altijd op scooterforum. Is t hier niks dan zoek ik wel wat anders.. zat plekken om naartoe te gaan.. andersom dus ook als ik op HWI zat :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik vind het heel raar dat @Moonsugar zich niet eens heeft gemeld in dit topic terwijl zij onze nieuwe communitymanager is. Je zou juist van haar mogen verwachten eventuele zorgen en ongerustheden weg te nemen of te vragen wat je nodig hebt om succesvol te integreren in deze community, Maar 4 pagina's verder en nog helemaal niks van de communitymanager, terwijl juist zij een belangrijke rol hierin kan spelen.

[ Voor 56% gewijzigd door CyberMania op 03-09-2020 19:17 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:53
CyberMania schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:07:
Ik vind het heel raar dat @Moonsugar zich niet eens heeft gemeld in dit topic terwijl zij onze nieuwe communitymanager is. Je zou juist van haar mogen verwachten eventuele zorgen en ongerustheden weg te nemen of te vragen wat je nodig hebt om succesvol te integreren in deze community, Maar 4 pagina's verder en nog helemaal niks van de communitymanager, terwijl juist zij een belangrijke rol in hier kan spelen.
Sinds @zeef weg is zijn de community managers @Moonsugar totaal onzichtbaar op GOT en reageren nergens op... geen idee wat die functie nu inhoud maar Zeef was tenminste zichtbaar op alle lagen van tweakers. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 03-09-2020 19:16 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
CyberMania schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:07:
Ik vind het heel raar dat @Moonsugar zich niet eens heeft gemeld in dit topic terwijl zij onze nieuwe communitymanager is. Je zou juist van haar mogen verwachten eventuele zorgen en ongepastheden weg te nemen of te vragen wat je nodig hebt om succesvol te integreren in deze community, Maar 4 pagina's verder en nog helemaal niks van de communitymanager, terwijl juist zij een belangrijke rol in hier kan spelen.
Dit topic is 4 uur oud. :/ Als je het 'heel raar' (niet een beetje hé) vindt dat ze zich hierover nog niet heeft uitgesproken, dan moet je misschien je verwachtingen bijstellen. Alles wat MaanSuiker zegt hierover is min of meer in steen gezet. Eerst zal ze samen met de rest van Tweakers/HWI in real life ( :o ) een standpunt moeten formuleren hierover.

Team anti-scalp - wauw..

• CyberMania
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:17:
[...]

Dit topic is 4 uur oud. :/ Als je het 'heel raar' (niet een beetje hé) vindt dat ze zich hierover nog niet heeft uitgesproken, dan moet je misschien je verwachtingen bijstellen. Alles wat MaanSuiker zegt hierover is min of meer in steen gezet. Eerst zal ze samen met de rest van Tweakers/HWI in real life ( :o ) een standpunt moeten formuleren hierover.
Het topic is al 6 uur oud en er is genoeg activiteit dat je in ieder geval.- al was het maar kort - even wat hoorde.

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 03-09-2020 19:20 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:17

Moonsugar

Communitymanager
Jammer dat jullie dat als zo ervaren. Ik heb een hoop verschillende werkzaamheden en je begrijpt wel dat ik niet binnen een paar uur op alle topics kan duiken. Wij zijn op dit moment achter de schermen met de crew druk aan de slag om te kijken wat we voor de HWI-community kunnen betekenen. Dit brengen we naar buiten zodra de plannen netjes uitgewerkt zijn.

Has wares if you have coin 💰

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:53
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:17:
[...]

^^^^^ 4 uur is toch een halve werkdag :P Ze had ook zelf na de bekendmaking een topic kunnen openen i.v.p de TS waarin ze vraagt hoe de Community van tweakers het beste HWI een warm welkom kan gaan geven op de FP en GOT.

@Moonsugar THX voor de reactie :) toch blijf ik vinden dat je te onzichtbaar bent op GOT :P

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 03-09-2020 19:22 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyberMania
Moonsugar schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:19:
Jammer dat jullie dat als zo ervaren. Ik heb een hoop verschillende werkzaamheden en je begrijpt wel dat ik niet binnen een paar uur op alle topics kan duiken. Wij zijn op dit moment achter de schermen met de crew druk aan de slag om te kijken wat we voor de HWI-community kunnen betekenen. Dit brengen we naar buiten zodra de plannen netjes uitgewerkt zijn.
Sinds 23 augustus had je niks meer gepost op het forum. Je mag toch wel iets meer meer van een community-manager verwachten vind ik. Zeker gezien het positieve introductiepraatje. We moesten er om vragen voor je reageerde op zo'n belangrijk onderwerp dat niet elke dag gebeurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

CyberMania schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:21:
[...]

Sinds 23 augustus had je niks meer gepost op het forum.
Dat is niet waar.
Op andere delen van het forum (zoals het abonnee forum) heeft zij wel gepost, maar waarschijnlijk heb jij daar geen toegang toe.

Dat je iets niet ziet, zegt niet dat het niet zo is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik ben, net als iedereen, uiteindelijk wel benieuwd hoe GoT er na de samensmelting eruit gaat zien. Worden er wat van de soepelere en lossere regels zoals op HWI (zoals dat daar wordt ervaren) overgenomen of blijven de teugels zo straks als dat we ze nu kennen.

Het feit dat er zelfs gesproken word over speciale subfora om de HWI leden te laten wennen aan GoT zegt mijn inziens al heel veel over het verschil in mentaliteit op twee zusterplatforms en dat bevestigd in die zin de "angst" wel die geuit wordt op de aangehaalde topic. Ik vind dat dan ook een belachelijk voorstel; je moet mensen/users/INKOMSTEN welkom heten en niet als een stel vluchtelingen behandelen :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Moonsugar schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:19:
Maar waar is onze kant van de community dan? Ik heb even de vacature voor de kandidaat van community manager van destijds er bij gepakt:
Je behartigt de belangen van onze bezoekers en vrijwilligers bij de diverse afdelingen van Tweakers / Hardware.Info en omgekeerd.

Je zorgt voor de positionering van de community binnen de organisatie. Je analyseert daarbij voortdurend wat de community bezighoudt en speelt hier vanuit je rol DIRECT op in.
Ik snap niet dat je direct begint over wat er achter de schermen gebeurt i.p.v. dat je ook nadrukkelijk vraagt: kom maar op jongens met jullie input en zorgen, ik sta klaar voor jullie! Ik ben er voor jullie.

Nee i.p.v. daarvan: jullie moeten maar afwachten wat wij in de achterkamers straks geregeld hebben.

Waar lees ik *nu* in de post terug dat je zegt: ik sta klaar voor jullie, kom maar op met de wensen en feedback dan ga ik dat meegeven aan de organisatie. Ik lees met jullie mee maar kan nog niks beloven want er wordt achter de schermen ook al aan gewerkt maar ik neem alles mee!

[ Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 03-09-2020 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
CyberMania schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:35:
Ik snap niet dat je direct begint over wat er achter de schermen gebeurt i.p.v. dat je ook nadrukkelijk vraagt: kom maar op jongens met jullie input en zorgen, ik sta klaar voor jullie! Ik ben er voor jullie.

Nee i.p.v. daarvan: jullie moeten maar afwachten wat wij in de achterkamers straks geregeld hebben.
Tweakers is een geen democratie maar een bedrijf. Verder wil de crew niet dat er verkeerde verwachtingen worden geschept. Ook hebben ze geen zin dat iets wat ze zouden zeggen later tegen ze zou worden gebruikt (zoals het wapperen met de vacature en roepen 'ja maar hier staat dit en dit }:O)'.

Heb vertrouwen en geduld.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:42:
[...]

Tweakers is een geen democratie maar een bedrijf. Verder wil de crew niet dat er verkeerde verwachtingen worden geschept. Ook hebben ze geen zin dat iets wat ze zouden zeggen later tegen ze zou worden gebruikt (zoals het wapperen met de vacature en roepen 'ja maar hier staat dit en dit }:O)'.

Heb vertrouwen en geduld.
Nou nee hoor. We mogen best wat verwachten, in de vacature stond ook:
Verwacht geen negen-tot-vijfbaan; de community van Tweakers is immers 24/7 actief en verspreid over de hele wereld. De Tweakers-community is hecht, kent zijn eigen mores en kenmerkt zich door een opgewekte koppigheid, is recht voor zijn raap en laat zich geen knollen voor citroenen verkopen.
Dus ze hoeft zich echt niet op haar tenen getrapt te voelen als iets aangekaart wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
CyberMania schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:35:
[...]

Maar waar is onze kant van de community dan? Ik heb even de vacature voor de kandidaat van community manager van destijds er bij gepakt:

[...]

Waar lees ik *nu* in de post terug dat je zegt: ik sta klaar voor jullie, kom maar op met de wensen en feedback dan ga ik dat meegeven aan de organisatie. Ik lees met jullie mee maar kan nog niks beloven want er wordt achter de schermen ook al aan gewerkt maar ik neem alles mee!
Wat ik niet snap is waarom je nu al meerdere posts achter elkaar je gal aan het spuwen bent over 1 persoon in het geheel. Wat je nu aan het doen bent is wat mij betreft geen opbouwende kritiek, maar gewoon met een gestrekt been oudhollands zeiken.

Als je feedback hebt, kan je dat toch prima delen? Of moet iemand (Moonsugar blijkbaar in dit geval) letterlijk zeggen "Kom maar op met jullie feedback" :?

The devil is in the details.

• CyberMania
Hahn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:52:
[...]

Wat ik niet snap is waarom je nu al meerdere posts achter elkaar je gal aan het spuwen bent over 1 persoon in het geheel. Wat je nu aan het doen bent is wat mij betreft geen opbouwende kritiek, maar gewoon met een gestrekt been oudhollands zeiken.

Als je feedback hebt, kan je dat toch prima delen? Of moet iemand (Moonsugar blijkbaar in dit geval) letterlijk zeggen "Kom maar op met jullie feedback" :?
Nou nee hoor. Op het nieuwsitem dat HWI en Tweakers.net van koers veranderen en waarin in veel reacties vragen worden gesteld over de toekomst is geen enkele reactie gekomen van de community-manager op bepaalde zorgen die leven onder de leden, terwijl andere figuren juist wel reageren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
CyberMania schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:58:
[...]

Nou nee hoor. Op het nieuwsitem dat HWI en Tweakers.net van koers veranderen en waarin in veel reacties vragen worden gesteld over de toekomst is geen enkele reactie gekomen van de community-manager op bepaalde zorgen die leven.
Wat is daarmee je punt? Moet er per se binnen 24 uur of 48 uur wat gedaan worden met feedback? Dat er nog geen reactie is gekomen betekent niet dat niemand het leest en dat er niks mee gedaan wordt.

Hoe dan ook: jij vindt dat Moonsugar wat actiever had naar buiten had kunnen treden, dat is inmiddels wel duidelijk. (Had je wat mij betreft wel wat aardiger mogen brengen, maar dat ter zijde.) Aan Moonsugar zelf om daar gehoor aan te geven. Of niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Sissors schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:02:
[...]

Nou als je wil vragen in Persoonlijke Financiën topic hoe je belasting op je Pokemon collectie moet opgeven, dan is er de vraag welke hard en software je gebruikt. Lijkt me nou niet heel relevant.
Hmm, ja, die vraagtemplates mogen wel uit in General Chat (ik geloof niet dat die per forumdeel in te stellen zijn). Eens kijken of ik dat kan regelen :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:17

Moonsugar

Communitymanager
Het klopt dat ik geen informatie deel omtrent zaken die nog niet zijn afgestemd. Dat schept vaak verwachtingen die je later niet kan waarmaken, iets wat juist in het verleden door tweakers als vervelend werd ervaren. Het leek mij een stuk effectiever om de HWI-community te vragen naar hun wensen dan dat ik de tweakers dit voor hen laat invullen. Daarom ben ik sinds deze zomer in contact met @Joboy van HWI en samen hebben wij naar dit moment toe gewerkt. Op de dag van de aankondiging is er dan ook een topic op HWI geplaatst waarbij we die community hebben gevraagd naar hun wensen. Deze wensen ben ik sinds dinsdag met hem en onze crew aan het bijhouden en uitwerken zodat we hen tegemoet kunnen komen. Ik deel ze uiteraard graag hier zodra het iets meer uitgekristalliseerd is!

Laten we hier niet over mij discussiëren, er spelen veel belangrijkere zaken! Als je een zeef 2.0 verwacht ga je inderdaad teleurgesteld zijn. Het zijn andere tijden en ik ben een ander soort communitymanager. Ik vermoed wel dat jouw reacties voortkomen uit een liefde voor tweakers en dat kan ik alleen maar toejuichen. Die kritische blik maakt deze community juist zo uniek en tof. Ik doe (inderdaad nog vaak achter de schermen) hard mijn best om mij daarvoor in te zetten. En ik wil me zeker wat meer op de voorgrond gaan begeven zodra daar wat meer ademruimte voor vrijkomt in mijn werkzaamheden. De functieomschrijving is daarom inmiddels wat gedateerd! Ik sta zeker open voor feedback en als je benieuwd bent naar mijn visie en invulling van deze rol vertel ik daar graag over @CyberMania. Je kan me altijd een DM sturen. :)

Has wares if you have coin 💰

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:27
Ik vind het jammer dat Hardware.info de forum stopt per 1 Oktober. Ik vind Hardware.info beter in alle opzichten. Ik kom daar al sinds 1999 en Tweakers.net kom ik rond die tijd ongeveer.

Ik vind het jammer dat Hardware.info magazine stopt en daar was ik al sinds 2003 lid op.

[ Voor 19% gewijzigd door Van der Berg op 03-09-2020 20:24 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Laten we ook niet vergeten dat Moonsugar nog geen 7 maanden onze communitymanager is en behoorlijk in het diepe wordt gegooid door deze ingrijpende verandering.

Ik heb er het volste vertrouwen in dat zij, en de rest achter de schermen er voor zorgen dat we straks een mooi platform hebben waarin Tweakers & HWI samengesmolten zijn.

Succes dames & heren!

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.