Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Die heeft beide niet goed gedaan als je de betrokkenheid bekijkt bij de nieuwsberichten (op Apple, Samsung, BREIN, politiek nieuws na)aReaRe schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:00:
Mooi verwoord @Technomania . Ik heb het volste vertrouwen in @Moonsugaren dat we niet terug gaan vallen in de stammenstrijd in den beginne die er heerste tussen GoT en Fok!
Hoewel we het niet over alles eens zijn ben ik ook zo eerlijk om te zeggen dat ik je uitgebreide reactie terug wel erg waardeer. Dankjewel dat je dat hebt gedaan!Moonsugar schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:20:
Het klopt dat ik geen informatie deel omtrent zaken die nog niet zijn afgestemd. Dat schept vaak verwachtingen die je later niet kan waarmaken, iets wat juist in het verleden door tweakers als vervelend werd ervaren. Het leek mij een stuk effectiever om de HWI-community te vragen naar hun wensen dan dat ik de tweakers dit voor hen laat invullen. Daarom ben ik sinds deze zomer in contact met @Joboy van HWI en samen hebben wij naar dit moment toe gewerkt. Op de dag van de aankondiging is er dan ook een topic op HWI geplaatst waarbij we die community hebben gevraagd naar hun wensen. Deze wensen ben ik sinds dinsdag met hem en onze crew aan het bijhouden en uitwerken zodat we hen tegemoet kunnen komen. Ik deel ze uiteraard graag hier zodra het iets meer uitgekristalliseerd is!
Laten we hier niet over mij discussiëren, er spelen veel belangrijkere zaken! Als je een zeef 2.0 verwacht ga je inderdaad teleurgesteld zijn. Het zijn andere tijden en ik ben een ander soort communitymanager. Ik vermoed wel dat jouw reacties voortkomen uit een liefde voor tweakers en dat kan ik alleen maar toejuichen. Die kritische blik maakt deze community juist zo uniek en tof. Ik doe (inderdaad nog vaak achter de schermen) hard mijn best om mij daarvoor in te zetten. En ik wil me zeker wat meer op de voorgrond gaan begeven zodra daar wat meer ademruimte voor vrijkomt in mijn werkzaamheden. De functieomschrijving is daarom inmiddels wat gedateerd! Ik sta zeker open voor feedback en als je benieuwd bent naar mijn visie en invulling van deze rol vertel ik daar graag over @CyberMania. Je kan me altijd een DM sturen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Zegt wie? Het mooie aan internet is dat je makkelijk iets 'onaf' live kan zetten, en er constant aan kan verbeteren. Dat kan je weken, maanden, zo niet jaren schelen in livegang.FirePuma142 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:56:
Grote(re) veranderingen binnen Tweakers zijn eigenlijk zonder uitzondering bij introductie onaf. Idealiter wil je voornamelijk nog slechts polijsten, hier moet er vaak de hamer en beitel zo niet zwaarder gereedschap bij getrokken worden.
We zitten hier niet in een vliegtuig waarbij het van cruciaal belang is dat alles perfect werkt en niet kapot zal gaan
The devil is in the details.
Zeg ik, dat lijkt me duidelijkHahn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:59:
[...]
Zegt wie? Het mooie aan internet is dat je makkelijk iets 'onaf' live kan zetten, en er constant aan kan verbeteren. Dat kan je weken, maanden, zo niet jaren schelen in livegang.
We zitten hier niet in een vliegtuig waarbij het van cruciaal belang is dat alles perfect werkt en niet kapot zal gaan
Nu heeft een hoogfrequente livegang helemaal niets te maken met onaf en constant verbeteren, maar dat is hier ietwat offtopic.
[ Voor 9% gewijzigd door FirePuma142 op 03-09-2020 22:06 ]
Ik trek het niet in het absurde, het vergelijken met een vliegtuig is een heel gebruikelijke vergelijking in de agile-wereld.FirePuma142 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:03:
[...]
Zeg ik, dat lijkt me duidelijkJe trekt het nogal in het absurde, ik zie constant verbeteren juist als polijsten en niet als semi-doordachte halffabrikaten. En ook dat kan prima kort iteratief.
En nogmaals: het mooie aan het internet is dat je iets heel basis live kan zetten, waar mensen nu al baat van hebben, en er dan langzaam aan bouwen/verbeteren. Je hoeft niet alles perfect te maken en maanden uit te denken, je wilt juist zo vroeg mogelijk live gaan, uiteraard met iets werkends, en ervan leren.
En soms zal dat helemaal het verkeerde zijn, maar daar leer je van. En hopelijk was dat verkeerde iets waar je niet eerst een half jaar aan gebouwd had en zo goed mogelijk hebt proberen te maken.
Heel basis =/ onaf. Ik heb het nergens over perfect of over maanden nadenken, noch spreek ik tegen dat je niet zo vroeg als mogelijk live wil gaan. Je vult enorm veel in en neemt enorm veel aan, lijkt me nergens voor nodig.Hahn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:07:
[...]
Ik trek het niet in het absurde, het vergelijken met een vliegtuig is een heel gebruikelijke vergelijking in de agile-wereld.
En nogmaals: het mooie aan het internet is dat je iets heel basis live kan zetten, waar mensen nu al baat van hebben, en er dan langzaam aan bouwen/verbeteren. Je hoeft niet alles perfect te maken en maanden uit te denken, je wilt juist zo vroeg mogelijk live gaan, uiteraard met iets werkends, en ervan leren.
En soms zal dat helemaal het verkeerde zijn, maar daar leer je van. En hopelijk was dat verkeerde iets waar je niet eerst een half jaar aan gebouwd had en zo goed mogelijk hebt proberen te maken.
Gek genoeg beschrijf je voorstander te zijn van geleidelijke verandering, je vergeet er bij dat er voor de HWI-forummers een knetterende big bang is.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Ik zeg helemaal niet (alleen) voorstander te zijn van geleidelijke verandering. Ik zeg dat je op een gegeven moment ergens moet beginnen, en het dus gewoon maar moet gaan doen. Waar een besluit als het HWI-forum sluiten perfect bij aansluit: niet maanden of jaren aan een overgang of plan gaan werken, maar even door de zure appel heenbijten en het gewoon doen.FirePuma142 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:10:
[...]
Heel basis =/ onaf. Ik heb het nergens over perfect of over maanden nadenken, noch spreek ik tegen dat je niet zo vroeg als mogelijk live wil gaan. Je vult enorm veel in en neemt enorm veel aan, lijkt me nergens voor nodig.
Gek genoeg beschrijf je voorstander te zijn van geleidelijke verandering, je vergeet er bij dat er voor de HWI-forummers een knetterende big bang is.
Ik snap wat je bedoelt, ik zeg ook nergens dat er maanden of jaren aan een overgang of plan gewerkt moet worden. Er is nu simpelweg nog geen begin, behalve een aankondiging. Er valt niks te polijsten, niks te verbeteren met welke grote of kleine stap dan ook. Er is niks.Hahn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:18:
[...]
Ik zeg helemaal niet alleen voorstander te zijn van geleidelijke verandering. Ik zeg dat je op een gegeven moment ergens moet beginnen, en het dus gewoon maar moet gaan doen. Waar een besluit als het HWI-forum sluiten perfect bij aansluit: niet maanden of jaren aan een overgang of plan gaan werken, maar even door de zure appel heenbijten en het gewoon doen.
Nu wordt hier als ik de community manager mag geloven al maanden over nagedacht, dan had ik wel iets meer verwacht dan "we denken er over na hoe we de landing zo zacht mogelijk kunnen maken" en "plannen moeten uitkristalliseren". Er is in ieder geval niets tastbaars ingericht op het Tweakers-forum ten tijde van de aankondiging.
Geen welkomst-topic, geen (tijdelijk) sub-forum, geen migratie van populaire draadjes, geen regels voor toegang tot (min-of-meer) besloten GoT-onderdelen, geen moderators die overkomen, geen functionaliteiten die meekomen, niks. Dat vind ik dus ontzettend onaf en een schoffering van de HWI-userbase.
@Technomania had het over in het diepe gegooid, ik vind dit eerder flink door het ijs gezakt. Redactioneel lijkt mij er juist meer dan uitstekend over nagedacht (tot mijn positieve verrassing), wat betreft het forum vind ik het bedroevend.
[ Voor 8% gewijzigd door FirePuma142 op 03-09-2020 22:35 ]
...omdat het allemaal pas nét aangekondigd is en het nog moet gaan gebeurenFirePuma142 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:32:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, ik zeg ook nergens dat er maanden of jaren aan een overgang of plan gewerkt moet worden. Er is nu simpelweg nog geen begin, behalve een aankondiging. Er valt niks te polijsten, niks te verbeteren met welke grote of kleine stap dan ook. Er is niks.
Nu wordt hier als ik de community manager mag geloven al maanden over nagedacht, dan had ik wel iets meer verwacht dan "we denken er over na hoe we de landing zo zacht mogelijk kunnen maken" en "plannen moeten uitkristalliseren". Er is in ieder geval niets tastbaars ingericht op het Tweakers-forum ten tijde van de aankondiging.
Geen welkomst-topic, geen (tijdelijk) sub-forum, geen migratie van populaire draadjes, geen regels voor toegang tot (min-of-meer) besloten GoT-onderdelen, geen moderators die overkomen, geen functionaliteiten die meekomen, niks. Dat vind ik dus ontzettend onaf en een schoffering van de HWI-userbase.
Ik begin steeds minder te volgen waar je nou eigenlijk heen wilt met je posts. Wat verwacht je? Dat alles na de aankondiging per direct in werking was gezet? Of wil je een harde deadline vanaf wanneer het gaat gebeuren? Iets anders?
Ehm, de redacties zijn per 1 september al samengevoegd. De aankondiging liep daar synchroon met de uitvoering.Hahn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:36:
[...]
...omdat het allemaal pas nét aangekondigd is en het nog moet gaan gebeuren![]()
Ja, zie eerdere rij met suggesties die zonder veel moeite al ingeregeld hadden kunnen zijn.Ik begin steeds minder te volgen waar je nou eigenlijk heen wilt met je posts. Wat verwacht je? Dat alles na de aankondiging per direct in werking was gezet?
Ik leg simpelweg uit dat er wat mij betreft over de overgang van het forumgedeelte van HWI ontstellend slecht is nagedacht. Met echt supersimpele, laagdrempelige maatregelen had je die eerder genoemde zachte landing al direct in kunnen zetten. En als je het mij vraagt had dat dus ook al gereed moeten zijn ten tijde van de aankondiging. Supersimpel.Of wil je een harde deadline vanaf wanneer het gaat gebeuren? Iets anders?
Dit rijtje dus:
Geen welkomst-topic, geen (tijdelijk) sub-forum, geen migratie van populaire draadjes, geen regels voor toegang tot (min-of-meer) besloten GoT-onderdelen, geen moderators die overkomen, geen functionaliteiten die meekomen, niks.
7 pagina's vol, maar echt veel constructieve feedback zit er niet tussen.RodeStabilo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:39:
[...]
7 pagina's aan redenen waarom gebruikers het niet leuk vinden en niet mee zullen verhuizen;
Het verdwijnen van het Hardware Info forum
1. Toegang tot de huiskamer
2. Een plaats voor beginnersvragen
3. Er is nu geen plaats voor "oudere" bezoekers
Buiten dat is het vooral zeuren over de moderatie op Tweakers en dat de community hier zo hard is. En dan is "zeuren" nog een under-statement. Ironisch genoeg doen ze het zelf in dat topic geen steek beter
Heb het eens doorgelezen. Tja, klinkt zowel sentiment, teleurstelling als "ons kluppie" uit. Ik denk / geloof niet dat een aantal "hardcore HWi leden" ooit zullen aarden op GoT, zeker niet gezien de termen die links en rechts gebruikt worden.RodeStabilo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:39:
[...]
7 pagina's aan redenen waarom gebruikers het niet leuk vinden en niet mee zullen verhuizen;
Het verdwijnen van het Hardware Info forum
Er wordt zelfs gesproken over dan maar zelf een site opzetten. Of sommigen die liever niet / nooit meer op een Nederlandstalige site gaan bijdragen met hun kennis
Dus allicht zit ik wat simpel erin maar waarom moeten we die mensen overtuigen als het aan alle kanten er op lijkt (want ik kan niet alles lezen op HWi) dat ze gewoon nooit hier terecht gaan / willen komen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

En dan termen zoals "De forumsoftware van HWI is veel geavanceerder" ik begrijp niet waar ze dat vandaan halen.. hoe kun je zulke non statements nou maken? Je hebt daar totaal geen inzicht op. Je weet niet wat er allemaal achter zit. Je kan het fijner vinden.. that's about it.
Heb het ook even doorgelezen maar kon er eigenlijk bijna niks serieus uit nemen.
De feedback die gegeven wordt is meteen onderspoeld door "Tweakers bad, we good" gedachtegangen..
En voor de nieuwsgierigheid ben ik de enigste waarbij mijn complete browser gewoon zichzelf sluit zodra ik hardware.info probeer op te gaan? Vivaldi nieuwste versie.. enigste site waarmee ik dat heb.
[ Voor 14% gewijzigd door Grvy op 03-09-2020 23:23 ]
Dit is een account.
Gezien mijn leeftijd vind ik het een eer om iemand aan het begin van zijn carrière te helpen met huiswerk vragen, dan draag ik ook nog wat bij aan de maatschappij.Kheos schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:42:
[...]
Ja, en dan heb je de situatie dat dra alle fora worden overspoeld met huiswerktopics, topics met uitsluitend vragen zonder enige effort, topics met steeds dezelfde vraag die al 100 keer gesteld is...
Da's dus forum-vervuiling en als dat de nieuwe trend is vrees ik dat er een boel Tweaker-gebruikers gaan afhaken.
I know I will.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Dat is echt jammer en counter productief want als je langs en door de pure emotie heen kijkt staan er wel degelijk goede en valide punten op de daarvoor bestemde fora op bv hw.info.( en hier)
Ik denk ook dat er absoluut een groot verschil is op verschillende vlakken tussen de 2 sites/ fora en dat dit samen brengen met alles wat er omheen hangt tijd gaat kosten en een andere opstelling en instelling van beide kanten. En lijkt me wel duidelijk wat voor type reacties ik dan bedoel.
Ook het gevoel dat er nu weinig duidelijkheid is overheerst en maakt veel los. Ik begrijp dat, dit proces is al maanden geleden gestart, ik denk zelfs nog veel langer geleden? en dat sommigen al iets meer duidelijkheid omtrent vragen waar ze mee lopen willen krijgen is ook normaal. Maar er mag ook niet vergeten worden dat dit geen kleine operatie is .
Dit gezegd hebbende ik denk dat men toch wat geschrokken is over hoe een deel hier en op hw.info tegen over elkaar lijken te staan. Ik zie ook hier een wij vs hen mentaliteit in bepaalde reacties en niet alleen in het gelinkte topic bij hw.info.
Deels oud zeer of sentiment, of toch elkaar zien als concurrentie van vroeger uit? of wat overdreven ,ook deels wel degelijk valide punten. Sommige punten worden ook hier op het forum al jaren onder de aandacht gebracht, alleen nu valt het gewoon extra op. Zoals een moderator van Tweakers in een ander topic zei, we moeten misschien toch eens in de spiegel kijken of we hier wel echt zo user friendly zijn als we denken te zijn.
Edit:
Dat sommigen gebruikers hier en op hw.info zijn vastgeroest laten de toon en aard van de reacties zien. Het nadeel is dat dan het volgende gebeurd, 'de mensen daar op hw.info klagen of zeuren 'Of wat ik ook andersom las: 'die elitaire snobs daar op Tweakers' En veel verder komt men aan beiden kanten niet.
We doen het hier al 20 jaar volgens een bepaalde manier en dat is gewoon eenmaal zo. Waarom moeten wij ons aanpassen. Immers het is maar een kleine 'vocale' groep op. Hw.info.
Wat ik overigens deels geloof, los van grootte is het goed om af en toe te zelf reflecteren.
Het weg redeneren of bagatelliseren is niet goed, het groter maken dan nodig ook niet.
Nu de sites samen gaan zal daar echt van beide kanten wat water bij de wijn moeten.
In mijn omgeving heb ik aan een groepje van 14 mensen gevraagd wat hun gevoel of mening over Tweakers is , dit zijn mensen deels en deels niet werkzaam in de it tussen de 15-55 jaar, man vrouw alles door elkaar. De punten die vaker terugkwamen:
+Snelle website
+Veel informatie en nieuws
+Groot van opzet
+Goede zoekfuncties
+Grote community waarin veel word georganiseerd
+Goede V&A
-Drempel te hoog voor beginners
-Reacties soms veel te scherp
-Reguliere gebruikers gedragen zich als moderators
-Slaan door in het hanteren van regels
-Het frontpage waardering systeem
Los van of het wetenschappelijk onderbouwd kan worden is dit natuurlijk maar een kleine groep.
50% is niet meer actief na een slechte ervaring als nieuw lid, voor sommigen was dat 5 jaar terug en voor anderen 5 maanden. Gelukkig zegt het ook dat de andere 50% nog steeds aanwezig is al dan als lurker. Maar een eerste ervaring is gewoon erg belangrijk. Onderschat dit niet.
Ook lijkt het me een goed idee om wellicht een Q&A te houden via hw.info tv of Tweakers tv, of hoe het ook gaat heten. Wanneer er meer duidelijk is .
Succes @Moonsugar en de collega's aan beide kanten. Het is een flinke klus maar zeker te klaren. Ik heb er alle vertrouwen in.
[ Voor 37% gewijzigd door pino85 op 04-09-2020 10:47 ]
Liefhebber van Tweakers
Je mist het punt.Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:25:
[...]
Gezien mijn leeftijd vind ik het een eer om iemand aan het begin van zijn carrière te helpen met huiswerk vragen, dan draag ik ook nog wat bij aan de maatschappij.
Het gaat er over dat gewoon je huiswerk copy-pasten in een nieuwe topic met de intentie dat wij het dan maar even voor jou gaan oplossen absoluut niet de bedoeling is en die topics gaan heel snel terecht op slot.
Iets heel anders is iemand die met zijn huiswerk bezig is en ergens tegen een probleem aanloopt en uitleg en hulp vraagt.
Dan is er misschien maanden nagedacht over de redacties? Je kan je focus maar op een paar punten houden. Als er dan aangegeven wordt dat er nog wordt nagedacht over het forum, soms moet je dat dan maar aannemen en doorgaan. Overigens vind je ik je punten best goed, hopelijk wordt er naar gekeken.FirePuma142 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:32:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, ik zeg ook nergens dat er maanden of jaren aan een overgang of plan gewerkt moet worden. Er is nu simpelweg nog geen begin, behalve een aankondiging. Er valt niks te polijsten, niks te verbeteren met welke grote of kleine stap dan ook. Er is niks.
@Technomania had het over in het diepe gegooid, ik vind dit eerder flink door het ijs gezakt. Redactioneel lijkt mij er juist meer dan uitstekend over nagedacht (tot mijn positieve verrassing), wat betreft het forum vind ik het bedroevend.
Goede punten, ik denk alleen wel dat er plek is voor oudere bezoekers. Er zijn op t.net zat oudere bezoekers, het zijn niet meer de jonge nerds van weleereric.1 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:11:
[...]
7 pagina's vol, maar echt veel constructieve feedback zit er niet tussen.
1. Toegang tot de huiskamer
2. Een plaats voor beginnersvragen
3. Er is nu geen plaats voor "oudere" bezoekers
Buiten dat is het vooral zeuren over de moderatie op Tweakers en dat de community hier zo hard is. En dan is "zeuren" nog een under-statement. Ironisch genoeg doen ze het zelf in dat topic geen steek beter. Tevens lijken sommigen hun mening te baseren op een enkele ervaring van 5, 10 of 15 jaar terug, sjah, ... overtuig die maar eens...het lijkt er eerder op dat een heel aantal daar Tweakers niet eens een kans gaan geven.
Over dat gezeur: sommige mensen willen ook niet over. Prima, je verliest altijd een groep en daar energie in steken is verspilde moeite.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Hangt er natuurlijk ook een beetje van af. Het klopt dat hier op Tweakers regelmatig zeer scherp gereageerd wordt wanneer mensen met vragen komen waar je met behulp van je favoriete zoekmachine het antwoord op had kunnen vinden in de tijd die je nodig had om je post op dit forum te plaatsen.Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:25:
[...]
Gezien mijn leeftijd vind ik het een eer om iemand aan het begin van zijn carrière te helpen met huiswerk vragen, dan draag ik ook nog wat bij aan de maatschappij.
Er zit nog een groot verschil tussen iemand helpen met het oplossen van een probleem en iemand zijn probleem oplossen voor hem/haar. Dat valt dan onder het principe: Geef een man een vis en hij heeft eten voor één dag. Leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven. Hier op Tweakers willen we voroal mensen leren vissen.
Sentiment is vaak 1 van de grootste problemen bij verandering. We hebben het hier op deze site ook al vaak gezien. Nieuwe layout geïntroduceerd? Enorm veel klachten over de nieuwe layout. De oude was beter. Verandering stoot altijd op weerstand, mensen zijn kuddedieren die liefst vanal een status quo zien.MAX3400 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:15:
[...]
Heb het eens doorgelezen. Tja, klinkt zowel sentiment, teleurstelling als "ons kluppie" uit. Ik denk / geloof niet dat een aantal "hardcore HWi leden" ooit zullen aarden op GoT, zeker niet gezien de termen die links en rechts gebruikt worden.
Er wordt zelfs gesproken over dan maar zelf een site opzetten. Of sommigen die liever niet / nooit meer op een Nederlandstalige site gaan bijdragen met hun kennis
Dus allicht zit ik wat simpel erin maar waarom moeten we die mensen overtuigen als het aan alle kanten er op lijkt (want ik kan niet alles lezen op HWi) dat ze gewoon nooit hier terecht gaan / willen komen?
Toen ik vorige dinsdag de reacties las zowel op het artikel hier op Tweakers als op HWI dan zag je veel dezelfde comments terugkomen. Hoe dat de eigen site zoveel beter was, dat de verandering slecht was, dat de andere community slecht is.
Ja, er zitten in essentie culturele verschillen tussen de twee communities. En dat lossen we niet zomaar op. Vooral het verschil in aanpak, zoals ik hierboven al schreef, zal voor wrijving zorgen bij sommigen. Maar het grootste struikelblok voor de klagers bij HWI (en geen idee hoe groot die groep is, al is zo een groep meestal enorm vokaal) komt gewoon doordat GoT zoveel groter is dan wat ze gewoon zijn. Je komt hier nu eenmaal meer mensen en dus meer meningen tegen en dat is altijd moeilijker om onder controle te houden. Vandaar dat je hier sneller mods ziet ingrijpen.
En als ze zelf een site gaan opzetten, wens ik ze heel veel succes. Maar je gaat in het beste geval enkele honderden mensen meekrijgen (en dan ben ik zeer optimistisch imho), je hebt dan een onbekend forum dat niemand weet te vinden en dus jaren nodig gaat hebben om te kunnen groeien. Een leeg forum in de beginperiode. Wat zijn de slaagkansen van zoiets? Tenzij je een goede sponsor kunt vinden die je een reclamebudget kan bezorgen heeft zo een alternatief weinig kans van slagen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
@Moonsugar geeft aan dat ze al sinds de zomer contact heeft over specifiek het forum.Motrax schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 06:02:
[...]
Dan is er misschien maanden nagedacht over de redacties? Je kan je focus maar op een paar punten houden. Als er dan aangegeven wordt dat er nog wordt nagedacht over het forum, soms moet je dat dan maar aannemen en doorgaan. Overigens vind je ik je punten best goed, hopelijk wordt er naar gekeken.
Over vier weken gaat er een slot op het HWI-forum. Ik vind het op zijn zachtst gezegd raar dat er dan nu nog niets is. Hoe moeilijk is het nu om een welkomsttopic te openen, de top 25 meest populaire threads een thuis te geven, moderator teams uit te breiden met HWI-crew, een HWI-subforumpje te creëren, plek te maken voor populaire forumfeatures van HWI op de roadmap, een afspraak hebben staan voor besloten forumdelen en noem maar op. Ik lepel ze zo op, en dat zijn echt dingen die "sinds de zomer" echt wel geregeld hadden kunnen worden.Daarom ben ik sinds deze zomer in contact met @Joboy van HWI en samen hebben wij naar dit moment toe gewerkt.
Dan laat je in ieder geval zien dat je er alles aan wil doen om de HWI'ers een thuis te geven, dat straalt er nu niet bepaald vanaf. Verre van.
Wel ga ik akkoord dat enkele dingen reeds lang besloten hadden moeten worden zoals de toegang tot gesloten fora, Alsook had ik de sluiting van het forum daar anders aangepakt door bijvoorbeeld eerst de creatie van nieuwe topics onmogelijk te maken en pas enkele weken later de volledige reactiemogelijkheid uit te schakelen. Op die manier kunnen een hoop dingen nog afgewerkt worden. Als ik vandaag een nieuw draadje wil beginnen staat er zelfs geen waarschuwing dat het forum eind van de maand op slot gaat en mogelijks zelfs verdwijnt.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Has wares if you have coin 💰
Het hoeft niet, het is slechts een idee. Een tijdelijk stukje met wat populaire draadjes, bemand door HWI-crew aangevuld met GoT-crew. En de verhuizing van die populaire draadjes na verloop van thuis naar hun natuurlijke plek op GoT.Blokker_1999 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:08:
Waarom zouden we hier een HWI subforum moeten maken? Dat gaat eventuele integratie van die 2 communities net vertragen. En ofwel is dat dan openbaar en moet je alsnog strenger gaan modereren om oorlog te voorkomen, ofwel hou je het gesloten voor ex-HWI forum gangers, maar dan bevorder je de integratie met de rest van GoT niet. Ik denk ook niet dat de grootste kritiek gevers op HWI tevreden gaan zijn met een eigen subforum hier op GoT. Dit blijft voor hen een slechte plek.
Inderdaad een vreemde aanpak.Wel ga ik akkoord dat enkele dingen reeds lang besloten hadden moeten worden zoals de toegang tot gesloten fora, Alsook had ik de sluiting van het forum daar anders aangepakt door bijvoorbeeld eerst de creatie van nieuwe topics onmogelijk te maken en pas enkele weken later de volledige reactiemogelijkheid uit te schakelen. Op die manier kunnen een hoop dingen nog afgewerkt worden. Als ik vandaag een nieuw draadje wil beginnen staat er zelfs geen waarschuwing dat het forum eind van de maand op slot gaat en mogelijks zelfs verdwijnt.
@Moonsugar Als je door vakanties of andere afwezigheid van sleutelfiguren niet in staat bent besluiten te nemen als organisatie, is het tijd om eens goed over die organisatie na te denken. Vind het eerlijk gezegd een matig excuus.
[ Voor 7% gewijzigd door FirePuma142 op 04-09-2020 10:40 ]
Ja, zaken lijken wat rommelig en er zijn vragen waar geen antwoord op is op dit moment. Het is even niet anders. Iedereen zal zijn uiterste best doen om zo snel mogelijk vragen die leven te kunnen beantwoorden? Gun ze nu ook even die tijd.
[ Voor 72% gewijzigd door pino85 op 04-09-2020 13:01 ]
Liefhebber van Tweakers
Reactie #3 is tekenend voor Tweakers en dan snap ik volkomen dat zij moeite hebben met dit alternatief. HWI is echter eveneens van DPG dus laten zij maar een oplossing bedenken. Je bestaansrecht hangt volledig af van je forumgebruikers dus je bent als website verplicht om daar serieus over na te denken.
Laten we hier nou geen groter drama maken dan dat het is. Je vind dat het anders aangepakt had moeten worden, duidelijk. Ik vind dat het zo prima gaat en haar uitleg is ook duidelijk.FirePuma142 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:37:
[...]
Het hoeft niet, het is slechts een idee. Een tijdelijk stukje met wat populaire draadjes, bemand door HWI-crew aangevuld met GoT-crew. En de verhuizing van die populaire draadjes na verloop van thuis naar hun natuurlijke plek op GoT.
[...]
Inderdaad een vreemde aanpak.
@Moonsugar Als je door vakanties of andere afwezigheid van sleutelfiguren niet in staat bent besluiten te nemen als organisatie, is het tijd om eens goed over die organisatie na te denken. Vind het eerlijk gezegd een matig excuus.
Ons forum gaat daarnaast niet weg maar aan de andere kant wel. Dat er mensen zijn die in het verleden een negatieve ervaring hebben opgedaan op tweakers en daarom juist op hardware info zitten en daarom nu hun negatieve gevoelens uiten is vrij logisch.
Misschien een idee om ook even het aantal unieke posters in het betreffende forum draadje te tellen en vervolgens te kijken hoeveel leden die site heeft...
[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 04-09-2020 11:47 ]
'verplicht' vind ik wel een zwaar woord, zeker voor (vandaag de dag) een zwik forumgebruikers. T.net heeft z'n focus ook veel meer op bezoekers op de frontpage, maar de oplossing is er toch gewoon? Zooitje gaat sluiten, je kan naar tweakers of je heil ergens anders vinden.Vincent Dave schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:40:
[...]
Reactie #3 is tekenend voor Tweakers en dan snap ik volkomen dat zij moeite hebben met dit alternatief. HWI is echter eveneens van DPG dus laten zij maar een oplossing bedenken. Je bestaansrecht hangt volledig af van je forumgebruikers dus je bent als website verplicht om daar serieus over na te denken.
Net zoals HWI z'n 'stille' hoekjes kende die hier juist aardig actief zijn (games/consoles was daar nooit veel bezocht), zoals ze hier ook zijn (ik denk dat veel aan de hardware/OC kan die kant op zijn vertrokken).
Verandering in fase 2 is afkeer, ontkenning, dus is het logisch dat 'het alternatief' niet goed genoeg is, of het onderbuik gevoel blijft vrolijk doorspelen. Elke keer dat gehamer over 'belachelijke eisen als ik een vraag wil stellen', hoe vaak zal dat in jouw situatie nu echt voorkomen? Hoe vaak zal je nu echt tegen de 'zakelijke regels' van T.net aanlopen, dat dit geen oplossing is?
Wil niet zeggen dat GoT ideale plek is met terechte regeltjes, zeker niet, maar overdrijven blijft ook een vak.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik kan er helemaal niets prima aan vinden. De uitleg is duidelijk maar nietszeggend. Past prima in de trend van grote veranderingen die Tweakers niet doordacht genoeg aanpakt. Hoort blijkbaar bij het DNA inmiddels. Net als de Tweakers die hier slechts witte voetjes komen halen.Nopheros schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:46:
[...]
Laten we hier nou geen groter drama maken dan dat het is. Je vind dat het anders aangepakt had moeten worden, duidelijk. Ik vind dat het zo prima gaat en haar uitleg is ook duidelijk.
Dit is een account.
Het gaat alleen een "volgende keer beter" wanneer je toegeeft dat de huidige aanpak niet ideaal is. Nu voelt het een beetje als "het kon niet anders", dus een volgende keer zou het precies hetzelfde gaan.Grvy schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:33:
@FirePuma142 je punt is nu wel duidelijk toch? Je kan erop blijven hameren maar terug in de tijd kunnen we niet. Dit is wat we nu hebben. Volgende keer beter.
Maar goed, verder is er nog tijd zat om het een en ander kort te sluiten, dus ik ga er van uit dat de hoofdzakelijke knelpunten nog wel worden weggepoetst.
Geen idee of het duidelijk is, er zal wellicht nog wel reactie volgen. Als je van fouten wil leren is het beter om de confrontatie met je fouten aan te gaan in plaats van te hopen dat het een volgende keer wel beter gaat. Ik geef overigens slechts antwoord op reacties, sinds mijn eerste post in dit topic. Dat heeft niet bijzonder veel met hameren te maken.Grvy schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:33:
@FirePuma142 je punt is nu wel duidelijk toch? Je kan erop blijven hameren maar terug in de tijd kunnen we niet. Dit is wat we nu hebben. Volgende keer beter.
enKheos schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 05:21:
[...]
Je mist het punt.
Het gaat er over dat gewoon je huiswerk copy-pasten in een nieuwe topic met de intentie dat wij het dan maar even voor jou gaan oplossen absoluut niet de bedoeling is en die topics gaan heel snel terecht op slot.
Iets heel anders is iemand die met zijn huiswerk bezig is en ergens tegen een probleem aanloopt en uitleg en hulp vraagt.
Wanneer iemand met een huiswerk vraag kom zal ik nooit het antwoord geven. Antwoorden geven is niet de oplossing, maar wat ik wel doe is iemand de juiste weg op helpen door een verduidelijking. En dat is het concept. Het mooie daarvan is, dat ook andere mensen leren, niet alleen de vraagsteller. Ik heb maar 1 doel voor ogen binnen het forum, mensen slimmer maken, mensen een andere invalshoek geven.Blokker_1999 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:03:
[...]
Hangt er natuurlijk ook een beetje van af. Het klopt dat hier op Tweakers regelmatig zeer scherp gereageerd wordt wanneer mensen met vragen komen waar je met behulp van je favoriete zoekmachine het antwoord op had kunnen vinden in de tijd die je nodig had om je post op dit forum te plaatsen.
Er zit nog een groot verschil tussen iemand helpen met het oplossen van een probleem en iemand zijn probleem oplossen voor hem/haar. Dat valt dan onder het principe: Geef een man een vis en hij heeft eten voor één dag. Leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven. Hier op Tweakers willen we voroal mensen leren vissen.
Natuurlijk zijn er zat topics waar een direct antwoord nodig is. En zijn er zat topics waar mensen aannames doen niet kloppen, bijvoorbeeld gasten die zeggen dat "Corsair niet werkt met AMD", of zeggen dat een 500W power supply goed genoeg is (houd mijn hart vast wanneer al die mensen gaan upgraden naar een RTX 30xx). Maar in essentie ben ik van "we geven zaden en een waterpomp"....
[ Voor 23% gewijzigd door Wim-Bart op 04-09-2020 14:06 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Nu zijn de enige besloten sub-fora waar ik toegang toe heb TL en HK, maar zeker voor de HK lijkt het mij niet wenselijk als daar mensen "zomaar" toegang toe krijgen, het is een vreemde plek met een niet al te grote kern vaste bezoekers, daar mogen best mensen bij, maar het idee van HK-XS aanvragen is dat er een drempel is, en dat mods kunnen kijken of iemand zich wel een beetje gedragen heeft op het forum.
Er is al eens eerder daar van afgeweken, dat liep niet heel goed af.
People as things, that’s where it starts.
Da's goed om te horenOrion84 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:22:
Van zomaar toegang geven tot de HK gaat dan ook zeker geen sprake zijn
People as things, that’s where it starts.
Even serieus: Ik zit hier inmiddels 16 jaar en vind het echt meevallen. Het is ook net hoe jij als persoon bent, kijk bijv. eens naar al mijn pushmessages (gefiltered op echte "warnings") in die 16 jaar, welgeteld 9, Waarvan het grootste deel in 2006-2009, een periode waarin ik graag overal ongenuanceerd bovenop sprong en af en toe flink de plank missloeg, dus volkomen terecht. Ben uiteindelijk 1x een dag gebanned geweest geloof ik omdat ik maar doorging.
:fill(white):strip_exif()/f/image/p85tDThAiqFJDc9YvOLIpIcw.png?f=user_large)
Ik neem nog steeds geen blad voor de mond, maar dankzij die waarschuwingen weet ik het nu beter te formuleren/onderbouwen ipv enkel schoppen/roeptoeteren.
Er zijn amper regels hier, de regels die er zijn komen overeen met vele andere fora, en waarschijnlijk ook HWI:
- Geen illegale zaken (zie mijn laatste warning
- Geen porno etc.
- Niet flamen/trollen
Dat is het in de basis wel en kom je echt al heel ver zonder tegen andere regels aan te lopen. Dan heb je wel met topics openen in hardware-subfora nog een extra "regel": zorg dat je topic informatie bevat en niet simpelweg overeen komt met "Hij doet het niet!!111". Hier wordt door normale users wat te vaak op ingehaakt als een topic niet voldoet, ipv een Report doen zonder comment, daar mag wel harder op gehandhaafd worden vind ik.
Je hoeft dus geen wetboek Tweakers.net op te zoeken en uit je hoofd te leren om hier te kunnen posten. Basically alle regels zijn gewoon fatsoensnormen, en soms komen er wat aanvullende voorwaarden/regels bij als je een topic wilt openen.
Voor mij zijn het dus gewoon non-argumenten en is het simpelweg afzetten tegen het nieuwe. Ben dit vanuit mijn werk wel gewend (nieuwe systemen "ewww", 3 maanden later: "wow").
Beste voor de integratie is geen aparte subfora, topics etc. Gewoon lid worden op T.net, of niet, en dan mee net als alle andere gebruikers. Een plekje vind je vanzelf wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 04-09-2020 15:52 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dan weten de HWI'ers ook hoe het zitOrion84 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:22:
Van zomaar toegang geven tot de HK gaat dan ook zeker geen sprake zijn
Vind dit communicatief nu niet een bijzonder goed idee als er nog een feedbacktopic loopt op HWI. Er is blijkbaar een kader, maar dat is niet breed bekend. Is ook niet heel fijn. Geef dat kader dan mee. Dat helpt bij verwachtingsmanagement.
Zoals @Joboy in het HWI topic al aangegeven heeft zijn we aan het kijken hoe we daar mee om willen gaan. Meer informatie daarover volgt zodra we daar uit zijn, maar wat in elk geval zeker is, is dat we niet zomaar mensen toegang gaan geven tot de HK zonder screening. Veel meer kan ik er op dit moment niet over zeggen, maar omdat er hier wat zorgen werden geuit wilde ik die in elk geval wel even wegnemenFirePuma142 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:08:
[...]
Dan weten de HWI'ers ook hoe het zit![]()
Vind dit communicatief nu niet een bijzonder goed idee als er nog een feedbacktopic loopt op HWI. Er is blijkbaar een kader, maar dat is niet breed bekend. Is ook niet heel fijn. Geef dat kader dan mee. Dat helpt bij verwachtingsmanagement.
[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 04-09-2020 16:12 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat bij HWI er ook nog een forum draait, is waarschijnlijk (aanname) voor DPG een ondergeschikt item aangezien hier geen/minder opbrengst uit komt en er bij Tweakers al een groot forum draait dat “in de basis” in dezelfde behoefte voorziet en waarvan de kosten al begroot zijn.
Ik ga er ook vanuit dat het opheffen (nek omdraaien) van het HWI forum een simpele calculatie is van DPG met kosten/opbrengsten en dat wel/niet HWI forum leden overstappen naar Tweakers helemaal geen noemenswaardig item is voor ze.
Voor de bühne wordt er nog even wat symbolisch geroepen de komende dagen/week over “overstappen” en “samenvoegen” waarna alles wegebt maar ik geloof niet dat DPG hier ook maar een seconde om wakker ligt of iets aan gaat doen.
Het gaat om content, nieuwsitems, clicks, adverts, revenue en shareholders de rest is bijzaak.
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Ik denk inderdaad dat je daar redelijk gelijk in hebt. Ik heb echter het idee dat DPG graag zou zien dat de bezoekers van de beide websites netjes bij elkaar opgeteld zouden kunnen worden en dat de kosten naar beneden kunnen. In de praktijk denk ik niet dat het zo gaat werken. Ik denk dat simpelweg één van de twee websites wordt opgeheven en dat daarmee de kosten en de bezoekers weg zijn.Breezers schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:20:
Ik zal wel weer de advocaat van de duivel zijn, maar vanuit het perspectief van DPG zien zij waarschijnlijk 2 “technologie” frontpage websites met “unieke” maar overeenkomstige content (mede waardoor HWI een added value heeft), X aantal unieke bezoekers (clicks) en daardoor interessant voor adverteerders en dus uiteindelijk omzet/winst.
Dat bij HWI er ook nog een forum draait, is waarschijnlijk (aanname) voor DPG een ondergeschikt item aangezien hier geen/minder opbrengst uit komt en er bij Tweakers al een groot forum draait dat “in de basis” in dezelfde behoefte voorziet en waarvan de kosten al begroot zijn.
Ik ga er ook vanuit dat het opheffen (nek omdraaien) van het HWI forum een simpele calculatie is van DPG met kosten/opbrengsten en dat wel/niet HWI forum leden overstappen naar Tweakers helemaal geen noemenswaardig item is voor ze.
Voor de bühne wordt er nog even wat symbolisch geroepen de komende dagen/week over “overstappen” en “samenvoegen” waarna alles wegebt maar ik geloof niet dat DPG hier ook maar een seconde om wakker ligt of iets aan gaat doen.
Het gaat om content, nieuwsitems, clicks, adverts, revenue en shareholders de rest is bijzaak.
| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |
Ik vind dat je hier een heleboel mensen welke erg hard werken om een goede oplossing te bedenken en te realiseren serieus te kort doet. Laten we onderbuikgevoelens zo veel mogelijk achterwege laten en constructief blijven.Breezers schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:20:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik vind dat ik constructief een mogelijk waarheidsgetrouw beeld schep van de besluitvorming van een commercieel media conglomeraat en haar beweegredenen.Bor schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:43:
[...]
Ik vind dat je hier een heleboel mensen welke erg hard werken om een goede oplossing te bedenken en te realiseren serieus te kort doet. Laten we onderbuikgevoelens zo veel mogelijk achterwege laten en constructief blijven.
Als je van mening bent dat “hard werkende” mensen die vaak “financieel vergoed worden” om te werken voor DPG te kort gedaan worden, dan heb je eerdere topics niet gelezen of begrepen.
Als je geen aannames of “onderbuikgevoelens” wilt lezen in dit topic, dan moet de betreffende onderlaag manager/echelon vertegenwoordiger namens DPG gewoon duidelijkheid geven hier en tegen HWI, dat zou pas constructief zijn.
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Beide sites blijven bestaan er gaan geen mensen weg van hwi dus waar zit volgens jou de kostenbesparing dan?
[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 04-09-2020 18:24 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De integratie HWI-forum heeft de afgelopen maanden klaarblijkelijk niet bijzonder veel prioriteit gehad, zo onvoorbereid komt het over. Als dat niet een kwestie van prioriteit was, heb je een veel groter probleem.Bor schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:43:
[...]
Ik vind dat je hier een heleboel mensen welke erg hard werken om een goede oplossing te bedenken en te realiseren serieus te kort doet. Laten we onderbuikgevoelens zo veel mogelijk achterwege laten en constructief blijven.
Ook hallo @Chaoss. Lekker lomp. Hartverwarmend werkelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 04-09-2020 17:29 ]
Wat die prioriteit betreft volgens mij is er ten eerste al uitleg gegeven hoe zit en er is tevens al aangegeven dat er op de achtergrond druk overleg wordt gepleegd en er worden plannen gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 04-09-2020 17:34 ]
Ik vind het wel jammer dat het magazine wordt geschrapt zeg! Soms wil je je ogen ook even de rust geven van het beeldscherm. Echt heel jammer en een gemiste kans om de website ook te profileren voor techliefhebbers die T.net/HWI misschien nog niet kennen als ze het zien liggen naast een Computer!Totaal of PC Active.Chaoss schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:27:
Wat is er niet duidelijk dan? Volgens mij zijn de nieuws items op zowel t.net als hwi duidelijk genoeg wat betreft de toekomst van beide frontpages en hun redacties en het hwi forum gaat over een maand op slot.
Beide sites blihven bestaan er gaan geen mensen weg van hwi dus waar zit volgens jou de kostenbesparing dan?
[ Voor 19% gewijzigd door CyberMania op 04-09-2020 17:45 ]
Tijd voor een Tweakers magazine?CyberMania schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:43:
[...]
Ik vind het wel jammer dat het magazine wordt geschrapt zeg! Soms wil je je ogen ook even de rust geven van het beeldscherm. Echt heel jammer en een gemiste kans om de website ook te profileren voor techliefhebbers die T.net/HWI misschien nog niet kennen als ze het zien liggen naast een Computer!Totaal of PC Active.
Het heeft niets met onderbuik te maken (vervelende insinuatie overigens, het heeft een bepaald toontje) noch met aannames. Ik geef letterlijk aan dat het zo overkomt. Als je daar geen begrip voor kunt opbrengen, hartstikke prima, maar kom dan niet met de onderbuikdooddoener aanzetten.Chaoss schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:32:
Daar ga je weer met je aannames en onderbuik gevoelens... Je leest wat je er in wilt lezen. Ik vraag letterlijk waar de onduidelujkheid in zit, niets meer niets minder.
Prioriteit is niet uitgelegd voor zover ik weet. Er zijn al maanden voorbereidingen aan de gang op de achtergrond. Nu is er nog een krappe maand over, en in praktische zin is er niets zichtbaars geregeld en wordt de rode loper nu ook niet bepaald uitgerold. Ik vind dat broddelwerk van de bovenste plank.Wat die prioriteit betreft volgens mij is er ten eerste al uitleg gegeven hoe zit en er is tevens al aangegeven dat er op de achtergrond druk overleg wordt gepleegd en er worden plannen gemaakt.
Bensimpel
Positieve meneer
Misschien eens wat HWI modjes opnemen in het tweakers mod team? Er zullen vast wel wat modjes van die kant daarvoor open staan.Standeman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:37:
We zijn als crew zeker bezig om te zien hoe we de landing zo zacht mogelijk kunnen maken. Wat dat concreet gaat zijn, durf ik nog niets over te zeggen. De vraag voor wat comfortabel voelt is voor elke HWI gebruiker anders, alhoewel er natuurlijk overlap zal zijn. Het enige wat echt niet zal lukken, is het kleinschalige gevoel dat het HWI forum heeft. Verder staan alle opties eigenlijk wel open.
De boodschap is in ieder geval niet "Zoek het maar uit, wij passen niks aan".
😆 - Denk ook eens om ;)
Geloof je het zelf? Dat is net zo'n bericht als in 2016 toen werd beweerd dat ondanks de overname er niets veranderd zou worden. Alles zou blijven zoals het was bij HWI. We weten inmiddels wel beter.[b][message=63652644Beide sites blihven bestaan er gaan geen mensen weg van hwi dus waar zit volgens jou de kostenbesparing dan?
| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |
Er zijn geen HWI modjes afgezien van Jonas (die dus aangegeven heeft te gaan stoppen) en een aantal Tweakers crewleden die een tijd terug zijn bijgesprongen om hem te helpen op HWIBensimpel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:48:
[...]
Misschien eens wat HWI modjes opnemen in het tweakers mod team? Er zullen vast wel wat modjes van die kant daarvoor open staan.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Dat is een dooddoener die nooit geloofwaardig is, met alle respect naar de crew enzo. Maar je weet gewoon dat dingen gaan veranderen anders was die overname er ook niet geweest.RazorBlade72nd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:50:
[...]
Geloof je het zelf? Dat is net zo'n bericht als in 2016 toen werd beweerd dat ondanks de overname er niets veranderd zou worden. Alles zou blijven zoals het was bij HWI. We weten inmiddels wel beter.
Maar vier jaar na dato is het wellicht verstandig om niet alles op die oorspronkelijke overname te hangen. Wellicht zijn er andere zaken die deze veranderingen in de hand hebben gespeeld?
Er worden daar uitspraken gedaan: https://nl.hardware.info/...forum.314399/post-2779636 die ik hier niet zie en dat bevreemd bij wel.
Ik zei het al eerder, ik leg me erbij neer, maar het is ontzettend vreemd om NIKS met de verkregen feedback te doen...
Ik beproef dat deze samensmelting al langer in de pijpleiding zat/zit maar door corona en andere punten een wat ondergeschoven kindje is geworden. Er zijn redelijk wat punten die voor beide partijen niet duidelijk zijn en die punten treffen niet één maar twee communities en dat lijkt me kwalijk..
[ Voor 22% gewijzigd door Mrjraider op 04-09-2020 18:02 ]
Ik zie mensen overal maar verwijzen naar DPG, wie bedoel je daarmee? Deze plannen zijn namelijk gemaakt door de mensen die Tweakers en HWI runnen, waaronder ondergetekende en Koen Crijns aan de HWI-kant. Pas nadat er een concreet plan is dit aan 'DPG' gepitched en toen er akkoord was, zijn we het gaat uitvoeren. Als je met 'DPG' de mensen die de laatste jaren HWI en Tweakers aangestuurd hebben bedoelt, dan klopt die benaming. Maar het idee dat deze plannen uit de koker van managers hoog in de DPG-boom komen die enkel keken naar kostenbesparing is echt niet waar.Breezers schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:20:
Ik zal wel weer de advocaat van de duivel zijn, maar vanuit het perspectief van DPG zien zij waarschijnlijk 2 “technologie” frontpage websites met “unieke” maar overeenkomstige content (mede waardoor HWI een added value heeft), X aantal unieke bezoekers (clicks) en daardoor interessant voor adverteerders en dus uiteindelijk omzet/winst.
Dat geloof ik ja, ik ga er namelijk niet vanuit dat ons keihard voor gelogen wordt. Dat er nu een andere koers uitgestippeld wordt so be it, een commercieel bedrijf is nu eenmaal aan verandering onderheven.RazorBlade72nd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:50:
[...]
Geloof je het zelf? Dat is net zo'n bericht als in 2016 toen werd beweerd dat ondanks de overname er niets veranderd zou worden. Alles zou blijven zoals het was bij HWI. We weten inmiddels wel beter.
Maar als je alles in twijfel trekt zelfs de goede bedoelingen van de vrijwilligers hier dan denk ik niet dat 'wij' het ooit goed kunnen doen in jouw ogen
Dat topic wordt gevolg door diverse mensen van de t.net crew. En er wordt besproken wat en in welke vorm er mee gedaan moet worden. Dit betekend niet dat er ook met elk punt wat gedaan kan worden.Mrjraider schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:01:
Er wordt hier nu vooral gesproken over de overname en de details zoals de toegang tot de TL/AZ en de HK etc. maar met de concrete feedbackpunten die omschreven worden in het HWI topic wordt, zo lijkt het, weinig mee gedaan.
Er worden daar uitspraken gedaan: https://nl.hardware.info/...forum.314399/post-2779636 die ik hier niet zie en dat bevreemd bij wel.
Ik zei het al eerder, ik leg me erbij neer, maar het is ontzettend vreemd om NIKS met de verkregen feedback te doen...
Niet raar bedoeld maar had je echt verwacht dat je hier binnen een dag effectief iets van had moeten merken? Nogmaals het heeft de aandacht van de community manager en de crew.
Wat heeft dat in godsnaam te maken met de loonstrook of de titel?
Ook als loonslaaf mag je gewoon met plannen komen hoor.. jeetje.

[ Voor 15% gewijzigd door Grvy op 04-09-2020 18:46 ]
Dit is een account.
Nee hoor ik wacht braaf af. Het verbaasde me echter wel aangezien het twee partijen zijn zeg maar.Chaoss schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:34:
[...]
Dat topic wordt gevolg door diverse mensen van de t.net crew. En er wordt besproken wat en in welke vorm er mee gedaan moet worden. Dit betekend niet dat er ook met elk punt wat gedaan kan worden.
Niet raar bedoeld maar had je echt verwacht dat je hier binnen een dag effectief iets van had moeten merken? Nogmaals het heeft de aandacht van de community manager en de crew.
Ten aanzien van eventuele verwachtingen: nee die heb ik niet. Ook niet ten aanzien van de feedback
Want overkomen is meer S.M.A.R.T. dan onderbuik of aannames. Ja, als we op die toer gaan, dan is elke discussie natuurlijk nooit goed zolang bij elke participant in een discussie grofweg 100 miljard hersencellen op een willekeurige manier elkaar aansturen en daarmee een beeld / mening vormen.FirePuma142 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:47:
[...]
Het heeft niets met onderbuik te maken (vervelende insinuatie overigens, het heeft een bepaald toontje) noch met aannames. Ik geef letterlijk aan dat het zo overkomt.
Dat roep je nu al meerdere keren. Fijn. Top. We weten het. Maar je geeft echt 0 praktische punten hoe je de onderbuik / toontje / overkomst van beide kanten (HWi en T.net) zelf denk te verenigen. Verder, het is enorm makkelijk scoren van je om een communitymanager op de korrel te nemen ondanks dat "heel Tweakers" al maanden stevig op de lip moest bijten na de "go" van DPG en dat alles af te doen als een slap excuus.Ik vind dat broddelwerk van de bovenste plank.
@RazorBlade72nd vraag me ondertussen ook een klein beetje af uit welke ruif je wil eten; je hebt netjes 2 accounts op beide sites om aan beide kanten je interesses en mening te uiten. Echter, je opent dit topic nu op GoT maar in dezelfde tijdspanne post je aan de andere kant echt een hele andere mening
Ik zie werkelijk niet wat er zo verkeerd is aan een kant en klare PC setup als daar om gevraagd wordt.
Prima, maar dan heeft het niet zoveel zin om de HWI leden daar uit te nodigen. Dan is dat gewoon een lege huls. Niemand is verplicht om actief te worden op Tweakers
Op Tweakers kom ik af en toe ook wel terecht maar dan meestal via een zoekmachine.
Sterke taal. En zeer tegenstrijdig als je kijkt naar de startpost van dit topic. Wat wil je nou dan? Je laatste stempel drukken op 1 van je accounts? Of serieus wel meedenken over je standpunt wat je hier ventileertKom op zeg, ze zijn mijn moeder niet.
Het komt bij mij een beetje over als stoken en stemmingmakerij wat je op HWi nu doet; het straalt in ieder geval niet heel fijn af in de manier waarop ik (of een andere GoT'er) dan wel zou willen / moeten meedenken over de initiele vraagstelling.Ik vraag me dan ook af of er hier nog wat gedaan gaat worden zodat de HWI forum gebruikers zich hier comfortabel gaan voelen.
Als je de nuance tussen iets als een mening of feit poneren niet waardeert, vind ik dat jammer, maar helaas.MAX3400 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:08:
[...]
Want overkomen is meer S.M.A.R.T. dan onderbuik of aannames. Ja, als we op die toer gaan, dan is elke discussie natuurlijk nooit goed zolang bij elke participant in een discussie grofweg 100 miljard hersencellen op een willekeurige manier elkaar aansturen en daarmee een beeld / mening vormen.
Nul praktische punten, dan heb je niet bijzonder goed opgelet. Doe nog eens een poging zou ik zeggen. Ik neem de community manager (die echt geen schildknaap om het woord te voeren nodig heeft overigens) niet op de korrel, ook hier ontgaat je nuance, in dit geval tussen de taak, de rol en de persoon.Dat roep je nu al meerdere keren. Fijn. Top. We weten het. Maar je geeft echt 0 praktische punten hoe je de onderbuik / toontje / overkomst van beide kanten (HWi en T.net) zelf denk te verenigen. Verder, het is enorm makkelijk scoren van je om een communitymanager op de korrel te nemen ondanks dat "heel Tweakers" al maanden stevig op de lip moest bijten na de "go" van DPG en dat alles af te doen als een slap excuus.
Ook heb je blijkbaar niet goed begrepen dat je prima achter de schermen terwijl je op je lip bijt prima voorbereidingen kunt treffen om op uur U te schakelen. In casu de redactie. En als laatste (voor nu vrees ik) heb je ook al niet goed begrepen dat vakanties en afwezigheid van sleutelpersonen het matig excuus betreft. Daar heb je gemandateerde vervangers voor.
Het spijt me maar je hele post raakt kant noch wal.
Je maakt er werkelijk weer een grammaticaal feestje van; ik kijk er vrij simpel tegenaan en vandaar mijn post van zojuist: jij loopt continu aannames te doen over hoe slecht e.e.a. wel niet doordacht is. Dat is jouw mening. Daar is feitelijk niets bewezen, hoogstens heb je een mening die grenst aan een zeer waarschijnlijke werkelijkheid.FirePuma142 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:28:
[...]
Als je de nuance tussen iets als een mening of feit poneren niet waardeert, vind ik dat jammer, maar helaas.
Nul praktische punten, dan heb je niet bijzonder goed opgelet. Doe nog eens een poging zou ik zeggen.
Ja, je benoemt wat er niet is. Dat is makkelijk; benoemen. Maar allicht dat wij elkaar niet snappen (tenminste, je vindt dat ik niet oplet): je beargumenteert noch immer niet hoe jij denkt / vindt hoe dat eruit kan zien. Of hoe het eventueel alsnog vanaf nu door een aantal devvers kan worden vormgegeven. Je geeft zelfs geen inhoudelijke mening of het wenselijk is, terugverwijzend naar de vraag in de startpost, of & hoe HWi hier kan landen.Geen welkomst-topic, geen (tijdelijk) sub-forum, geen migratie van populaire draadjes, geen regels voor toegang tot (min-of-meer) besloten GoT-onderdelen, geen moderators die overkomen, geen functionaliteiten die meekomen, niks.
Want in meer dan 25% van je posts wel de functie "communitymanager" noemen of de betreffende dame in kwestie taggen is niet iemand op de korrel nemen? Zeker niet als je taak / persoon benoemt en dat laat volgen met (zie hierboven) een zeer duidelijke mening over hoe slecht en ondoordacht alles is en slap excuus?Ik neem de community manager (die echt geen schildknaap om het woord te voeren nodig heeft overigens) niet op de korrel, ook hier ontgaat je nuance, in dit geval tussen de taak, de rol en de persoon.
Wederom, en zie boven: dit is jouw mening. En die mening kan zeer waarschijnlijk tegen de waarheid liggen. Een redactie in casu schakelt amper overigens; vaak zijn dat de nieuwsbrengers / copywriters / etc. maar ook daar zal ik het wel weer mis hebben?Ook heb je blijkbaar niet goed begrepen dat je prima achter de schermen terwijl je op je lip bijt prima voorbereidingen kunt treffen om op uur U te schakelen. In casu de redactie. En als laatste (voor nu vrees ik) heb je ook al niet goed begrepen dat vakanties en afwezigheid van sleutelpersonen het matig excuus betreft. Daar heb je gemandateerde vervangers voor.
Want T.net en HWi zijn 2 organisaties die volledig redundant zijn ingericht? Elke functie heeft minstens 1 vervanger met 100% geen overlap qua agenda's, corona-maatregelen en andere zaken? Ja, als dat zo zou zijn, dan heb je wel een punt dat gemandateerde vervangers nogal slappe excuses ophoesten. En als dat niet zo zou zijn, allicht iets minder hard roepen dat het allemaal zo ***** is?
Ik kom hier al 20 jaar, bijna dagelijks, omdat het al 20 jaar een toffe community is waarmee ik mij verbonden voel. En ja er is genoeg veranderd in die 20 jaar en ja er zijn regels gekomen omdat het anders een zootje wordt op zo'n groot forum als dit. Er vanuit gaan dat er van alles mis is met GoT en dat er nooit iets zal veranderen is gewoon een gemiste kans.
Ik hoop van ganser harte dat alle HWI'ers het forum hier een kans (of tweede kans) geven en dat men zich hier thuis voelt. Zoniet jammer maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Je kunt alleen niet verwachten dat GoT een HWI forum wordt maar dat betekend ook niet dat we niet open staan staan voor kritiek of aan bepaalde zaken kunnen/willen werken.
Wacht de komende tijd af, geef het een kans, voel je je niet thuis dan hoop ik dat je ergens anders wel kunt aarden.
Conclusie: HWI mensen kom maar, is het niet leuk, stik dan allemaal maar, terwijl je zelf donders goed weet dat er geen Nederlandstalig alternatief is.Chaoss schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:18:
Overigens heb je gelijk dat niemand verplicht is om hier een account te maken en/of actief te worden. Iedereen komt hier vrijwillig omdat het nuttig is, omdat je het leuk vindt en omdat het gezellig is. We gaan ook niemand overhalen om hier lid te worden.
Ik kom hier al 20 jaar, bijna dagelijks, omdat het al 20 jaar een toffe community is waarmee ik mij verbonden voel. En ja er is genoeg veranderd in die 20 jaar en ja er zijn regels gekomen omdat het anders een zootje wordt op zo'n groot forum als dit. Er vanuit gaan dat er van alles mis is met GoT en dat er nooit iets zal veranderen is gewoon een gemiste kans.
Ik hoop van ganser harte dat alle HWI'ers het forum hier een kans (of tweede kans) geven en dat men zich hier thuis voelt. Zoniet jammer maar dan heb je het in ieder geval een kans gegeven. Je kunt alleen niet verwachten dat GoT een HWI forum wordt maar dat betekend ook niet dat we niet open staan staan voor kritiek of aan bepaalde zaken kunnen/willen werken.
Wacht de komende tijd af, geef het een kans, voel je je niet thuis dan hoop ik dat je ergens anders wel kunt aarden.
Sorry, maar die mentaliteit is niet iets wat ik achter Tweakers verwacht had.
[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 04-09-2020 21:26 ]
Hoeveel nut heeft dat? Zitten wij (als Tweakers zijnde) überhaupt wel op hun leden te wachten? Again, als je hoofdzakelijk je mening vormt (dat doe ik) op basis van alleen dat topic wat hier ook al eens is aangehaald..
Dan kan ik alleen maar voor mij persoonlijk zeggen dat ik er niet op zit te wachten. Zoveel obstructief gedrag en boehoe geroep..
Daarnaast.. behalve een aantal vocale roepers.. hoe groot is dit probleem nou echt?
Dit is een account.
Ik maak gewoon een eenvoudige management samenvatting. Want zo komt het over. We kunnen hele lange teksten schrijven maar in essentie zeg je gewoon: Wil je niet, rot dan op, je hoeft geen account te maken.Chaoss schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:25:
Als dat het enige is wat je uit de post haalt... jammer. Lees hem anders nog eens met een neutrale blik?
Je moet het dus niet mooier laten lijken dan het is. Jammer dat je als mod er zo over denkt.
Ja ik heb het draadje daar ook gelezen. En ik ben het met veel mensen daar eens.Grvy schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:27:
@Wim-Bart heb je dat draadje op het HWI forum ook gelezen? Want.. heel constructief is dat allemaal niet. Tweakers moet veranderen willen wij 1% (gegokt) van hun 'leden' voor ons winnen..
Hoeveel nut heeft dat? Zitten wij (als Tweakers zijnde) überhaupt wel op hun leden te wachten? Again, als je hoofdzakelijk je mening vormt (dat doe ik) op basis van alleen dat topic wat hier ook al eens is aangehaald..
Dan kan ik alleen maar voor mij persoonlijk zeggen dat ik er niet op zit te wachten. Zoveel obstructief gedrag en boehoe geroep..
Daarnaast.. behalve een aantal vocale roepers.. hoe groot is dit probleem nou echt?
Persoonlijk zou ik beide fora samen in 1 willen schuiven, zonder enig verlies van topics want beide fora zijn goud. Alleen de mentaliteit is helaas anders en hier zitten mensen die denken dat ze God zijn op het forum, maar dat in werkelijkheid niet zijn. Misschien hebben meerde mensen hun levenswerk gemaakt van bepaalde fora, maar ik ben van mening, het belang van 1% HWI mensen, ook al zijn dat 1000 mensen, gaan boven het belang/levenswerk van een enkel individu.
Mensen welke de fora bestieren staan in dienst van de massa maar mogen nooit boven de massa staan, of de massa beheersen.
Daarnaast geef ik aan dat je als HWI'er wel moet willen en dat je het een kans moet geven. Als je op voorhand alles al afschiet dan gaat het inderdaad niet lukken.
Je begrijpt het nog steeds niet. Ik vind dat het onaf, ondoordacht overkomt. Of dat daadwerkelijk zo is, is iets anders. Je doet net alsof ik met veronderstelde feiten aan het strooien ben, maar dat is simpelweg niet waar. Je kijkt er veel te simpel naar, dat is nu precies het probleem.MAX3400 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:02:
[...]
Je maakt er werkelijk weer een grammaticaal feestje van; ik kijk er vrij simpel tegenaan en vandaar mijn post van zojuist: jij loopt continu aannames te doen over hoe slecht e.e.a. wel niet doordacht is. Dat is jouw mening. Daar is feitelijk niets bewezen, hoogstens heb je een mening die grenst aan een zeer waarschijnlijke werkelijkheid.
Ik benoem voorbeelden van dat wat gedaan had kunnen worden, of alsnog gedaan kan worden om de overgang soepeler te laten verlopen. De voorbeelden zijn dusdanig sprekend dat ik niet had gedacht enige extra uitleg te hoeven verschaffen.Ja, je benoemt wat er niet is. Dat is makkelijk; benoemen. Maar allicht dat wij elkaar niet snappen (tenminste, je vindt dat ik niet oplet): je beargumenteert noch immer niet hoe jij denkt / vindt hoe dat eruit kan zien. Of hoe het eventueel alsnog vanaf nu door een aantal devvers kan worden vormgegeven. Je geeft zelfs geen inhoudelijke mening of het wenselijk is, terugverwijzend naar de vraag in de startpost, of & hoe HWi hier kan landen.
Nee, dat is het niet. Ook hier ontgaat je de nuance. De taak is naar mijn idee niet goed uitgevoerd, voor die taak is een rol verantwoordelijk, de persoon die de rol vervult is daar op geen onderdeel van. Ik ben blij dat mijn mening duidelijk is. Het slap excuus heb je ondanks extra uitleg nog steeds niet begrepen helaas. Ik doe verderop nog maar een poging, de laatste.[...]
Want in meer dan 25% van je posts wel de functie "communitymanager" noemen of de betreffende dame in kwestie taggen is niet iemand op de korrel nemen? Zeker niet als je taak / persoon benoemt en dat laat volgen met (zie hierboven) een zeer duidelijke mening over hoe slecht en ondoordacht alles is en slap excuus?
Op de korrel nemen heeft een nogal zure nasmaak, het proeft als zoeken naar munitie, hoe klein en futiel ook, om iets/iemand specifiek te raken. Dat is hier pertinent niet het geval. En nogmaals, ze heeft echt geen schildknaap nodig, die kan als ze daar voor kiest of het nodig vindt prima haar eigen belangen hier behartigen. Het komt een beetje white-knighterig over.
Ik zeg toch nergens dat het iets anders betreft dan mijn mening? Geen idee waarom je een andere mening bent toegedaan dan dat. Zeker heb je het hier weer mis. Op uur U schakelen betekent dat je vooraf bedachte maatregelen op dat moment in gang zet. Onderling schakelen van redactieleden heeft er niets mee van doen.[...]
Wederom, en zie boven: dit is jouw mening. En die mening kan zeer waarschijnlijk tegen de waarheid liggen. Een redactie in casu schakelt amper overigens; vaak zijn dat de nieuwsbrengers / copywriters / etc. maar ook daar zal ik het wel weer mis hebben?
Ik denk dat je niet begrijpt wat een gemandateerd vervanger is, daar is in de verste verte geen redundante organisatie voor nodig. En nee, gemandateerde vervangers hoesten geen slappe excuses op, ook dat heb je niet begrepen, het gebrek aan besluitvaardigheid door het ontbreken van gemandateerde vervangers is het slappe excuus.Want T.net en HWi zijn 2 organisaties die volledig redundant zijn ingericht? Elke functie heeft minstens 1 vervanger met 100% geen overlap qua agenda's, corona-maatregelen en andere zaken? Ja, als dat zo zou zijn, dan heb je wel een punt dat gemandateerde vervangers nogal slappe excuses ophoesten. En als dat niet zo zou zijn, allicht iets minder hard roepen dat het allemaal zo ***** is?
Maar ik vind ook dat GoT een handreiking moet doen. Bij elke samenvoeging vallen er mensen af, dat is altijd zo, maar aan beide kanten moet je streven naar een zekere harmonie. En soms moet het gewoon wat flexibeler.Chaoss schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:34:
Nogmaals dat is dus niet wat ik zeg. Er wordt wel degelijk naar de kritiek gekeken, mits die onderbouwd is, en daar wordt indien mogelijk wat meegedaan.
Daarnaast geef ik aan dat je als HWI'er wel moet willen en dat je het een kans moet geven. Als je op voorhand alles al afschiet dan gaat het inderdaad niet lukken.
Overigens mis ik aan beide kanten een list van knelpunten waarmee men aan de gang kan om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.
[ Voor 9% gewijzigd door Wim-Bart op 04-09-2020 21:40 ]
Ik begrijp werkelijk niet wat je probeert te zeggen.Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:34:
[...]
Ja ik heb het draadje daar ook gelezen. En ik ben het met veel mensen daar eens.
Persoonlijk zou ik beide fora samen in 1 willen schuiven, zonder enig verlies van topics want beide fora zijn goud. Alleen de mentaliteit is helaas anders en hier zitten mensen die denken dat ze God zijn op het forum, maar dat in werkelijkheid niet zijn. Misschien hebben meerde mensen hun levenswerk gemaakt van bepaalde fora, maar ik ben van mening, het belang van 1% HWI mensen, ook al zijn dat 1000 mensen, gaan boven het belang/levenswerk van een enkel individu.
Mensen welke de fora bestieren staan in dienst van de massa maar mogen nooit boven de massa staan, of de massa beheersen.
Waarom zouden we de forums in elkaar willen schuiven? Tweakers is misschien wel 5x zo groot.. daar valt weinig aan te schuiven.
Vervolgens iets met individuele belang.. van wat precies en van wie? Ik begrijp het punt niet zo goed wat je probeert te maken.
HWi' mensen hebben hier een plek. Willen ze dat? Prima! Willen ze dat niet? tjah.. dan niet. Dat zijn nou eenmaal de feiten. Verwachten dat de 'grotere' allemaal onrealistische aanpassingen gaat doen, past gewoon niet.
Ik weet zeker dat het modteam van Tweakers het advies/feedback van de HWI mensen serieus neemt maar we praten over een compleet verschillende cultuur. Als we alles doen wat er door de HWI mensen gezegd wordt dan krijgen we een veel grotere stortvloed aan Tweakers die in opmars gaan.
Je doet het wat dat betreft nooit goed als je niet kijkt naar de meerderheid.. dus tjah..
Dit is een account.
Het belang van de meerderheid door de strot van de minderheid duwen is al eeuwen de oorzaak van uitbuiting, slavernij, genocide, discriminatie, racisme.....Grvy schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:42:
[...]
Ik begrijp werkelijk niet wat je probeert te zeggen.
Waarom zouden we de forums in elkaar willen schuiven? Tweakers is misschien wel 5x zo groot.. daar valt weinig aan te schuiven.
Vervolgens iets met individuele belang.. van wat precies en van wie? Ik begrijp het punt niet zo goed wat je probeert te maken.
HWi' mensen hebben hier een plek. Willen ze dat? Prima! Willen ze dat niet? tjah.. dan niet. Dat zijn nou eenmaal de feiten. Verwachten dat de 'grotere' allemaal onrealistische aanpassingen gaat doen, past gewoon niet.
Ik weet zeker dat het modteam van Tweakers het advies/feedback van de HWI mensen serieus neemt maar we praten over een compleet verschillende cultuur. Als we alles doen wat er door de HWI mensen gezegd wordt dan krijgen we een veel grotere stortvloed aan Tweakers die in opmars gaan.
Je doet het wat dat betreft nooit goed als je niet kijkt naar de meerderheid.. dus tjah..
Dit is een flauwe grap hoop ik?Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:45:
[...]
Het belang van de meerderheid door de strot van de minderheid duwen is al eeuwen de oorzaak van uitbuiting, slavernij, genocide, discriminatie, racisme.....

Dit is een account.
Laten we het leed van de wereld niet koppelen aan een forumsluiting. Ik begrijp wat je bedoelt, maar een (geo)politieke discussie is hier wel heel ver van het bed.Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:45:
[...]
Het belang van de meerderheid door de strot van de minderheid duwen is al eeuwen de oorzaak van uitbuiting, slavernij, genocide, discriminatie, racisme.....
Nee, dit meen ik serieus want jij schrijft het zelf zo op dat die mensen van HWI een minderheid zijn en dat we hun topcis en fora en meningen gewoon maar kunnen vernietigen. Alsof we als oorlog overwinnaars maar de hele cultuur van de onderworpenen maar even kunnen uitwissen.
Maar ik stop er mee. Want ik ben geschrokken over de mentaliteit van mensen hier op het forum en snap nu nog meer waarom mensen van HWI hier nooit naar toe willen.
[ Voor 16% gewijzigd door Wim-Bart op 04-09-2020 21:51 ]
Minder bier meer ratio is een puik plan.Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:49:
[...]
Nee, dit meen ik serieus want jij schrijft het zelf zo op dat die mensen van HWI een minderheid zijn en dat we hun topcis en fora en meningen gewoon maar kunnen vernietigen. Alsof we als oorlog overwinnaars maar de hele cultuur van de onderworpenen maar even kunnen uitwissen.
Dat is echt zo ver verwijderd van wat ik zeg. We hebben geen 'oorlog' gehad of gewonnen.
Het forum gaat dicht. Read Only. Dus niks is uberhaupt weg.
HWI mensen mogen hier hun mening geven net zoals wij dat mogen doen. Niks mis mee.
Waar het je denk ik omgaat is alle posts op HWI etc.. tjah.. dat kan nou eenmaal gebeuren met een website.
Die kunnen sluiten, corrupt raken etc en dan raak je dat kwijt.. tjah such is life. Heeft niks met oorlog, winst, slavernij of wat dan ook te maken. Nothing lasts forever.
Dit is een account.
Mensen die denken dat ze God zijn hebben ze er ook een paar/aantal (luidruchtiger aanwezig dan hier) van op HWI en die zijn imho zeer sfeerbepalend/verpestend en voor mij in ieder geval in het verleden één van de redenen geweest om daar steeds meer te lurken en steeds minder bij te dragen.Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:34:
[...]
Ja ik heb het draadje daar ook gelezen. En ik ben het met veel mensen daar eens.
Wat dat betreft is het gras daar echt niet groener.
De 7.0 versie van de site is uiteindelijk de reden geweest om de site helemaal links te laten liggen, wat een verschrikking.
Denk ook dat de herrieschoppers de meeste moeite zullen hebben om hier te aarden aangezien er veel meer getolereerd wordt bij HWI dan bij Tweakers en dat komt ook voorbij in het draadje.
Maar goed, lees ook dat een purge van een aantal mods zou helpen en anders de Blitzkrieg tactiek die vroeger ook goed ging....
Waar heb jij het in 's hemelsnaam over? Er gaat een internet forum op slot en het staat de leden vrij om te doen en laten wat ze willen. Komen ze naar hier? Dan zijn ze welkom. Doen ze dat niet? Ook goed.Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:49:
[...]
Maar ik stop er mee. Want ik ben geschrokken over de mentaliteit van mensen hier op het forum en snap nu nog meer waarom mensen van HWI hier nooit naar toe willen.
En dan kon jij ineens met rare praatje over culturen vernietigen en genocide en oorlog en anderen onderwerpen en uitbuiting, slavernij, genocide, discriminatie, racisme... Waar heb je het over? Even terug naar de aarde graag. Het gaat over een internet forum. Da's al. Er gaat niemand dood. Er gaat niemand een boterham minder door eten. Er is geen evil plan on de wereld te onderwerpen. Tis een internet forum!
De link leggen tussen forums die samengaan en genocide, en dan weglopen? Goed verhaal man. Weet je wie er ook een hond had?Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:49:
[...]
Het lijkt wel alsof het woord 'meerderheid' voor een aantal mensen hier een vies woord is. Jep, survival of the fittest, of is dat ook een link naar de holocaust?
Tweakers is inderdaad veel veranderd in 20 jaar. Noem iets wat niet veranderd is in de afgelopen 20 jaar en nog steeds bestaat. Verandering is niet fout, het niet meegaan met de tijd en het niet inspelen op veranderingen, dát is fout.
Dat er geen Nederlandstalig alternatief is (en daarmee de 'onderhandelingspositie (!?!?!) oneerlijk is) vind ik geen sterk argument. Als er vraag is naar een ander platform naast Tweakers, dan komt dat er heus wel. Een website/forum runnen is geen kunst tegenwoordig met de kant-en-klaar webproducten van nu. Misschien is dat andere platform er niet omdat er niet genoeg vraag naar is? Het is in 'de laatste 20 jaar' makkelijker om een eigen platform te beginnen, maar niet goedkoper. Er moet ook zoiets zijn als een verdienmodel. En dan zijn we weer terug bij het punt waar dit alles om gaat.
HWI gaat dicht, een deel komt hier, een deel niet. Ik zie het als een verrijking van Tweakers, niet als een opgezet plan om culturele roofmoord te plegen. Maar dat kan aan mij liggen, misschien ben ik wel naïef. Hou aub op met het cherrypicken van nostalgische blaat. Benoem dan ook de beperkingen van toen, dat er geen bots/spammers en andere rotzooi was waar geld naartoe moest en dat het langzaamaan duidelijk werd dat Tweakers niet door kon gaan zoals het toen ging want geld. Gelukkig zijn er bij Tweakers genoeg mensen die vooruit kijken en zich niet blind staren op het verleden.
HWI, welkom! Zoek een leuk (sub)forum en sla de genocide-oneliners even over tot je 5.000 karma hebt. Dat maakt het integreren misschien makkelijker.
Team anti-scalp - wauw..
Verwijderd
Waar zou de kritiek van users van HWI toch vandaan komen vragen ze zich dan af. Man man man...........
Ik reageer even op jou, maar ik wil je er niet uit 'singlen'. Als we nou eens beginnen met ophouden te denken in "hunnie en wij". HWI dit, T.net dat. Als we nou eens beginnen met "ons".Verwijderd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:13:
Ah typisch t.net dit.
Laten we wel wezen; daar of hier, om 't even, is (soms helaas, soms gelukkig) een stukje afspiegeling van de maatschappij. Daarin gebeuren hele mooie dingen waar we allemaal trots op mogen zijn, naar op mogen/kunnen kijken, met z'n allen aan kunnen werken en ga zo maar door. Maar, helaas óók hier, nét als elders in de maatschappij, heb je de gekkies, koekwousjes, flapdrollen, aso's, lutsers en regelrecht gestoorden. En alles ertussenin. Het zijn degenen die 't hardst schreeuwen met de grootste bek (@iedereen: scrol eens door dit topic en kijken eens of je je aangesproken voelt...) die het soms voor de rest vergallen. Toch is er een héle overgrote meerderheid die het hier gewoon leuk, gezellig, educatief, ontspannend en spannend, creatief en op vele andere manieren aangenaam heeft. Laten we dat niet vergeten. En laten we de azijnpissers op hun zeepdozen gewoon lekker voorbijlopen met een glimlach.
Welkom HWI!
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
GoT kan bijna geen handreiking doen, daarvoor is het verschil in gebruikers simpelweg te groot.Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:37:
[...]
Maar ik vind ook dat GoT een handreiking moet doen. Bij elke samenvoeging vallen er mensen af, dat is altijd zo, maar aan beide kanten moet je streven naar een zekere harmonie. En soms moet het gewoon wat flexibeler.
Overigens mis ik aan beide kanten een list van knelpunten waarmee men aan de gang kan om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Elke wijziging die je gaat doorvoeren gaat je mogelijk gebruikers opleveren, maar bijna zeker ook gebruikers kosten...
Oftewel zou je van HWI een grote potentiele doelgroep gebruikers kunnen krijgen, dan kan je een redelijke handreiking doen. Alleen de praktijk zal zijn dat er heel veel HWI'ers ook gewoon een t.net account hebben (en omgekeerd), plus simpelweg de lagere gebruikersaantallen dat maakt het bijna onmogelijk om een echte handreiking te doen, omdat het t.net simpelweg meer gebruikers zou kosten als het ze aan HWI-gebruikers op zou leveren.
Wat je wel zou kunnen doen is een lijstje van wensen opstellen, alleen dan moet je wel met goede wensen komen (ik zie voorstellen om de forum software maar "even" aan te passen, ja dat gaat dus niet "even" gebeuren) en niet met bijv voorstellen die al tig keer geprobeerd zijn op t.net maar nooit aangeslagen zijn (bijv beginnersforums).
En tja, voor een zekere categorie gebruikers (die echt bewust van t.net weggegaan zijn en naar hwi toegegaan zijn) gaat het gewoon afscheid nemen worden. T.net heeft gewoon een eigen identiteit en die kan het simpelweg niet opgeven voor een paar HWI'ers. Er kan gezocht worden naar een middenweg, maar het blijft grotendeels de t.net weg en voor een klein deel de hwi-weg.
Sorry, maar dat is simpelweg hoe overnames werken. En al helemaal bij commerciele entiteiten en daaraan gekoppelde verliesmakende onderdelen (zoals fora).
Alleen vanwege het feit dat t.net groter is dan hwi, moet je (denk ik) voor hetgeen wat je zoekt ook niet zozeer op heel t.net kijken, maar meer binnen de forums zelf naar de sub-community's die daar zijn.
Op heel t.net zelf zijn er simpelweg te veel bezoekers voor maatwerk.
Maar binnen 1 forum (of een paar fora) zelf valt er al veel makkelijker iets te verschuiven en aan te passen / een handreiking te doen. Puur omdat er binnen 1 forum simpelweg meer gelijkgestemde geesten zitten terwijl dit op t.net als geheel veel minder is.
Ik zou zeggen : T.Net gaat niet net zo als HWI worden, dat is een feit. Alleen 1 forum op zichzelf heeft veel bewegingsruimte als je dat gewoon even overlegt met de lokale mod.
Oftewel kies je belangrijkste forum uit en probeer daar constructief het om te buigen naar hoe jij het wilt.
[ Voor 17% gewijzigd door Gomez12 op 04-09-2020 23:57 ]
Maar is het hele punt van dit topic niet dat er nog geen 'ons' is, dat dat in principe wel de bedoeling is en hoe we dat dan zoal voor elkaar gaan krijgen?RobIII schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:31:
[...]
Ik reageer even op jou, maar ik wil je er niet uit 'singlen'. Als we nou eens beginnen met ophouden te denken in "hunnie en wij". HWI dit, T.net dat. Als we nou eens beginnen met "ons".
Laten we wel wezen; daar of hier, om 't even, is (soms helaas, soms gelukkig) een stukje afspiegeling van de maatschappij. Daarin gebeuren hele mooie dingen waar we allemaal trots op mogen zijn, naar op mogen/kunnen kijken, met z'n allen aan kunnen werken en ga zo maar door. Maar, helaas óók hier, nét als elders in de maatschappij, heb je de gekkies, koekwousjes, flapdrollen, aso's, lutsers en regelrecht gestoorden. En alles ertussenin. Het zijn degenen die 't hardst schreeuwen met de grootste bek (@iedereen: scrol eens door dit topic en kijken eens of je je aangesproken voelt...) die het soms voor de rest vergallen. Toch is er een héle overgrote meerderheid die het hier gewoon leuk, gezellig, educatief, ontspannend en spannend, creatief en op vele andere manieren aangenaam heeft. Laten we dat niet vergeten. En laten we de azijnpissers op hun zeepdozen gewoon lekker voorbijlopen met een glimlach.
Welkom HWI!
Overigens denk ik ook gewoon dat dit soort dingen op het internet lastiger zijn. Er zijn hier
mensen waar ik het pertinent mee oneens ben, en waar ik het ook best mee aan de stok heb gehad. Mensen met meningen die ik nooit zal kunnen begrijpen en die in mijn beleving volledig krankzinnig zijn. Op het internet gaat dat vaak niet goed. Toch denk ik dat als ik deze personen ik het echt zou ontmoeten, dat we prima door één deur zouden kunnen. We zouden het misschien niet eens worden, maar een interessante discussie zou mogelijk zijn. In het echt heb ik zelden tot nooit situaties waar ik zo sterk reageer op bepaalde stellingen ( en mijn eigen mening zo zwart-wit neerzet) als op het internet.
Voor zover ik het kan zien zijn mensen op het internet veel meer geneigd om hard te reageren, te beledigen, hun mening koste wat kost te verdedigen, eigenlijk om al hun negatieve kanten te versterken. Blijkbaar zien we op het internet toch niet de hele persoon achter de avatar, en maakt dat meningsverschillen veel ongenuanceerder. En ik denk dat dat eigenlijk het grootste probleem is wat er in dit topic speelt.
Hypocrites must die
Nou, laten we dan eens beginnen met HWI met open armen te ontvangen en proberen een positieve spin te geven aan wat er gebeurd is en komende tijd staat te gebeuren.Helgie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:51:
[...]
Maar is het hele punt van dit topic niet dat er nog geen 'ons' is, dat dat in principe wel de bedoeling is en hoe we dat dan zoal voor elkaar gaan krijgen?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Is dit topic niet juist een noodkreet dat de HWI'ers niet weten wat er de komende tijd staat te gebeuren?RobIII schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:52:
[...]
Nou, laten we dan eens beginnen met HWI met open armen te ontvangen en proberen een positieve spin te geven aan wat er gebeurd is en komende tijd staat te gebeuren.
In mijn ervaring is een positieve spin geven aan het onbekende voornamelijk een voorloper van een teleurstelling, want iedereen geeft er zijn meest positieve spin aan en dat bereikt het bijna nooit.
Een zeker realisme is ook belangrijk.
Bijv waar liggen (heel ruim gezegd) de grenzen voor t.net?
- Ik zie vragen voorbij komen over layout van de frontpage dat die maar over moet naar de HWI layout, hoe positief moet iemand daarin staan?
- Ik zie vragen voorbij komen over de forum layout?
- Ik zie vragen voorbij komen over simpelweg enkele welbekende mods, worden die op een zijspoor gezet voor HWI?
etc. etc.
Je kan niet altijd alles bespreekbaar houden, er moeten nu (en eigenlijk al voor het persbericht) ideeen geopperd zijn die simpelweg van tafel geschoven zijn alszijnde niet uitvoerbaar.
Begin eens met die te benoemen. Dat verschaft al een heel klein beetje duidelijkheid denk ik voor de toekomst.
Ik wou alleen even de (zeer) negatieve toon uit dit topic halen. Ik heb ook de oplossing(en) niet 1, 2, 3 maar wou alleen even de neuzen in de juiste richting krijgen zodat we i.p.v. azijnpissen weer constructief konden gaan denken en praten met elkaar.Gomez12 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:06:
[...]
Is dit topic niet juist een noodkreet dat de HWI'ers niet weten wat er de komende tijd staat te gebeuren?
[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 05-09-2020 00:08 ]
Over mij
Ik denk dat je alleen de neuzen in de juiste richting krijgt door concrete uitspraken te gaan doen.RobIII schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:07:
[...]
Ik wou alleen even de (zeer) negatieve toon uit dit topic halen. Ik heb ook de oplossing(en) niet 1, 2, 3 maar wou alleen even de neuzen in de juiste richting krijgen zodat we i.p.v. azijnpissen weer constructief konden gaan denken en praten met elkaar.
Onduidelijkheid veroorzaakt geen positivisme, oproepen tot vaag onbenoemd positivisme is veelal nog erger, want de mensen gaan dan dingen verwachten en als zij dan niet krijgen wat zij wilden dan worden zij teleurgesteld...
En ook de korte tijdslimiet die eraan gehangen is, dat is wederom geen reden tot veel positivisme, want grote wijzigingen krijg je niet in een maand gedaan...
Oftewel ik kan me het negativisme wel voorstellen en het enige wat ik hier qua antwoord lees is : Blijf positief en wacht af.
Maar zometeen sluit het HWI-forum en dan is het slikken of stikken. Dat is niet echt het meest ideale vooruitzicht om positief te blijven.
Oftewel (niet persoonlijk naar iemand toe bedoeld, maar richting algemeen t.net) get off your ass en verschaf duidelijkheid zodat men daarover kan discussieren / onderhandelen.
Ipv dat er wat in achterkamertjes besproken wordt en 99% van de HWI'ers gewoon de keuze krijgen : Stikken of slikken.
Allemaal redenen waarom ik nooit naar HWI ging, de lay-out de looks en feel.Gomez12 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:06:
[...]
Is dit topic niet juist een noodkreet dat de HWI'ers niet weten wat er de komende tijd staat te gebeuren?
In mijn ervaring is een positieve spin geven aan het onbekende voornamelijk een voorloper van een teleurstelling, want iedereen geeft er zijn meest positieve spin aan en dat bereikt het bijna nooit.
Een zeker realisme is ook belangrijk.
Bijv waar liggen (heel ruim gezegd) de grenzen voor t.net?
- Ik zie vragen voorbij komen over layout van de frontpage dat die maar over moet naar de HWI layout, hoe positief moet iemand daarin staan?
- Ik zie vragen voorbij komen over de forum layout?
- Ik zie vragen voorbij komen over simpelweg enkele welbekende mods, worden die op een zijspoor gezet voor HWI?
etc. etc.
Je kan niet altijd alles bespreekbaar houden, er moeten nu (en eigenlijk al voor het persbericht) ideeen geopperd zijn die simpelweg van tafel geschoven zijn alszijnde niet uitvoerbaar.
Begin eens met die te benoemen. Dat verschaft al een heel klein beetje duidelijkheid denk ik voor de toekomst.
Maar dat gezegd te hebben, HWI leden en Tweakers delen samen een passie daar moeten we toch elkaar in kunnen vinden?
Het was niet echt bedoeld als lijstje om over te discussieren, meer als simpel lijstje om aan te geven dat er simpelweg wel degelijk grenzen zijn en dat die best makkelijk te benoemen zijn als onmogelijk als HWI'ers daarom vragen.Mektheb schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:51:
[...]
Allemaal redenen waarom ik nooit naar HWI ging, de lay-out de looks en feel.
Maar dat gezegd te hebben, HWI leden en Tweakers delen samen een passie daar moeten we toch elkaar in kunnen vinden?
Ik zie hier bijv gezegd worden :
Terwijl niet alle opties open staan, zoals ook blijkt uit :Standeman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:37:
We zijn als crew zeker bezig om te zien hoe we de landing zo zacht mogelijk kunnen maken.
...
Het enige wat echt niet zal lukken, is het kleinschalige gevoel dat het HWI forum heeft. Verder staan alle opties eigenlijk wel open.
De boodschap is in ieder geval niet "Zoek het maar uit, wij passen niks aan".
Maar welk deel van de klachten niets mee gedaan kan worden? Tja, dat is geheim ofzo...Orion84 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:05:
[...]
We volgen dat topic in elk geval op de voet. Een deel van de klachten kan je niet zoveel mee, maar ik zie nu al dat het voor ons als crew in elk geval ook onderling tot discussies leidt om weer eens in de spiegel te kijken en te zien in hoeverre we dat "vriendelijker GoT" nu daadwerkelijk voor elkaar gekregen hebben.
In elk geval ook daar al wat concrete vragen die we hebben kunnen ophelderen en wat ideeën voor hoe we de landing kunnen verzachten waar we naar gaan kijken.
Dus net stonden alle opties nog open, maar nu gaat er functioneel niets veranderen aan de functionaliteit en opmaak van Tweakers, tenminste voor zover Standeman weet, maar weet Standeman wel alles betreffende deze samenkomst?Standeman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:24:
[...]
Functioneel gaat er v.z.i.w niets veranderen aan de functionaliteit en opmaak van Tweakers.
Wat is het nou?
- Staat alles open?
- Is er al een deel van suggesties afgeknald?
- Gaat er helemaal niet veranderen aan de functionaliteit en opmaak van Tweakers?
- Of wordt het slikken of stikken?Moonsugar schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:19:
Jammer dat jullie dat als zo ervaren. Ik heb een hoop verschillende werkzaamheden en je begrijpt wel dat ik niet binnen een paar uur op alle topics kan duiken. Wij zijn op dit moment achter de schermen met de crew druk aan de slag om te kijken wat we voor de HWI-community kunnen betekenen. Dit brengen we naar buiten zodra de plannen netjes uitgewerkt zijn.
Maar wel positief blijven hoor HWI'ers, alles komt goed en het wordt een zacht bedje (alleen we gaan er wel vanuit dat je huidige bedje uit diamant bestaat...)
En nee, dit is niet bedoeld als azijnpissen. Alleen heb ik wel het idee dat er hier iets te veel managers in het rood rondhangen die van bullshitbingo houden...
Geef gewoon een behoorlijke verwachting en communiceer open ipv via achterkamertjes, want die achterkamertjes en weigeren te communiceren zorgen nu juist voor het azijnpissen / de negativiteit.
Nope. Azijnpissers hebben echt geen achterkamertjes nodig om azijn te pissen hoor. Die verzieken het sowieso; zelfs als er perfect zou gecommuniceerd worden.Gomez12 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 01:15:
Geef gewoon een behoorlijke verwachting en communiceer open ipv via achterkamertjes, want die achterkamertjes en weigeren te communiceren zorgen nu juist voor het azijnpissen / de negativiteit.
Als je echt dacht dat alles hier zou veranderen vanwege HWI dan ligt dat toch echt aan jouw verwachtingen.
Als je thuis gasten ontvangt die blijven logeren, ga je toch ook je huis niet afbreken en anders opbouwen?
Maar je gaat wel eten in huis halen, aangepast aan de gasten (glutenvrij, vegetarisch, zaken die ze graag lusten...).
En je gaat een kamer gezellig inrichten zodat ze hun eigen hoekje hebben met de nodige privacy.
En je maakt ruimte in de badkamer voor hun spulletjes.
En je past je plannen aan zodat je samen de buurt kunt verkennen en overdag en 's avonds een leuke tijd samen kunt hebben.
Maar je gaat niet al je kamers herschilderen, de layout van je huis niet veranderen, geen muren uitbreken...
En gasten die verwachten even alles in mijn plaats te gaan beslissen, die verwachten dat ze alle slaapkamers krijgen en ik maar ik de keuken moet gaan slapen, die verwachten dat ze de hele badkamer krijgen, die verwachten dat ik een nieuwe TV koop voor hen... die gaan toch echt van een hele kale reis thuiskomen.
Verwijderd
Lees nu eens zijn post eens goed door en pik er niet 1 ding uit en ga niet om dat ene ding vol op de trommel.Kheos schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 06:49:
[...]
Nope. Azijnpissers hebben echt geen achterkamertjes nodig om azijn te pissen hoor. Die verzieken het sowieso; zelfs als er perfect zou gecommuniceerd worden.
Als je echt dacht dat alles hier zou veranderen vanwege HWI dan ligt dat toch echt aan jouw verwachtingen.
Als je thuis gasten ontvangt die blijven logeren, ga je toch ook je huis niet afbreken en anders opbouwen?
Maar je gaat wel eten in huis halen, aangepast aan de gasten (glutenvrij, vegetarisch, zaken die ze graag lusten...).
En je gaat een kamer gezellig inrichten zodat ze hun eigen hoekje hebben met de nodige privacy.
En je past je plannen aan zodat je samen de buurt kunt verkennen en overdag en 's avonds een leuke tijd samen kunt hebben.
Maar je gaat niet al je kamers herschilderen, de layout van je huis niet veranderen, geen muren uitbreken...
En gasten die verwachten even alles in mijn plaats te gaan beslissen, die verwachten dat ze alle slaapkamers krijgen en ik maar ik de keuken moet gaan slapen, die verwachten dat ze de hele badkamer krijgen, die verwachten dat ik een nieuwe TV koop voor hen... die gaan toch echt van een hele kale reis thuiskomen.
RobIII schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:07:
[...]
Ik wou alleen even de (zeer) negatieve toon uit dit topic halen. Ik heb ook de oplossing(en) niet 1, 2, 3 maar wou alleen even de neuzen in de juiste richting krijgen zodat we i.p.v. azijnpissen weer constructief konden gaan denken en praten met elkaar.
Wat een management praat. Negatieve toon, de neuzen de juiste richting, constructief, open armen, positieve spin, wat er is gebeurd en wat er staat te gebeuren. Allemaal wel erg oppervlakkig zo, rechtstreeks uit het boekje.RobIII schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:52:
[...]
Nou, laten we dan eens beginnen met HWI met open armen te ontvangen en proberen een positieve spin te geven aan wat er gebeurd is en komende tijd staat te gebeuren.
Waarom zou je de negatieve toon er uit willen halen? Er gebeurt iets waar kennelijk een hoop mensen het niet mee eens zijn. Die neuzen moeten maar de juiste kant op gaan staan?
Is er een kans dat het HWI forum open blijft? Zo niet, draai er dan ook niet omheen.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Ondanks dat ik het met je eens ben hoor is het niet dat ze even tijdelijk komen logeren... ze komen bij je wonen en dat maakt het net wel even anders als dat ze na 3 dagen weer weg zijnKheos schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 06:49:
[...]
Nope. Azijnpissers hebben echt geen achterkamertjes nodig om azijn te pissen hoor. Die verzieken het sowieso; zelfs als er perfect zou gecommuniceerd worden.
Dit topic is gesloten.