HWI forum gaat weg. Wat nu?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 18.596 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nogmaals dat is dus niet wat ik zeg. Er wordt wel degelijk naar de kritiek gekeken, mits die onderbouwd is, en daar wordt indien mogelijk wat meegedaan.

Daarnaast geef ik aan dat je als HWI'er wel moet willen en dat je het een kans moet geven. Als je op voorhand alles al afschiet dan gaat het inderdaad niet lukken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

MAX3400 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:02:
[...]

Je maakt er werkelijk weer een grammaticaal feestje van; ik kijk er vrij simpel tegenaan en vandaar mijn post van zojuist: jij loopt continu aannames te doen over hoe slecht e.e.a. wel niet doordacht is. Dat is jouw mening. Daar is feitelijk niets bewezen, hoogstens heb je een mening die grenst aan een zeer waarschijnlijke werkelijkheid.
Je begrijpt het nog steeds niet. Ik vind dat het onaf, ondoordacht overkomt. Of dat daadwerkelijk zo is, is iets anders. Je doet net alsof ik met veronderstelde feiten aan het strooien ben, maar dat is simpelweg niet waar. Je kijkt er veel te simpel naar, dat is nu precies het probleem.
Ja, je benoemt wat er niet is. Dat is makkelijk; benoemen. Maar allicht dat wij elkaar niet snappen (tenminste, je vindt dat ik niet oplet): je beargumenteert noch immer niet hoe jij denkt / vindt hoe dat eruit kan zien. Of hoe het eventueel alsnog vanaf nu door een aantal devvers kan worden vormgegeven. Je geeft zelfs geen inhoudelijke mening of het wenselijk is, terugverwijzend naar de vraag in de startpost, of & hoe HWi hier kan landen.
Ik benoem voorbeelden van dat wat gedaan had kunnen worden, of alsnog gedaan kan worden om de overgang soepeler te laten verlopen. De voorbeelden zijn dusdanig sprekend dat ik niet had gedacht enige extra uitleg te hoeven verschaffen.
[...]

Want in meer dan 25% van je posts wel de functie "communitymanager" noemen of de betreffende dame in kwestie taggen is niet iemand op de korrel nemen? Zeker niet als je taak / persoon benoemt en dat laat volgen met (zie hierboven) een zeer duidelijke mening over hoe slecht en ondoordacht alles is en slap excuus?
Nee, dat is het niet. Ook hier ontgaat je de nuance. De taak is naar mijn idee niet goed uitgevoerd, voor die taak is een rol verantwoordelijk, de persoon die de rol vervult is daar op geen onderdeel van. Ik ben blij dat mijn mening duidelijk is. Het slap excuus heb je ondanks extra uitleg nog steeds niet begrepen helaas. Ik doe verderop nog maar een poging, de laatste.

Op de korrel nemen heeft een nogal zure nasmaak, het proeft als zoeken naar munitie, hoe klein en futiel ook, om iets/iemand specifiek te raken. Dat is hier pertinent niet het geval. En nogmaals, ze heeft echt geen schildknaap nodig, die kan als ze daar voor kiest of het nodig vindt prima haar eigen belangen hier behartigen. Het komt een beetje white-knighterig over.
[...]

Wederom, en zie boven: dit is jouw mening. En die mening kan zeer waarschijnlijk tegen de waarheid liggen. Een redactie in casu schakelt amper overigens; vaak zijn dat de nieuwsbrengers / copywriters / etc. maar ook daar zal ik het wel weer mis hebben?
Ik zeg toch nergens dat het iets anders betreft dan mijn mening? Geen idee waarom je een andere mening bent toegedaan dan dat. Zeker heb je het hier weer mis. Op uur U schakelen betekent dat je vooraf bedachte maatregelen op dat moment in gang zet. Onderling schakelen van redactieleden heeft er niets mee van doen.
Want T.net en HWi zijn 2 organisaties die volledig redundant zijn ingericht? Elke functie heeft minstens 1 vervanger met 100% geen overlap qua agenda's, corona-maatregelen en andere zaken? Ja, als dat zo zou zijn, dan heb je wel een punt dat gemandateerde vervangers nogal slappe excuses ophoesten. En als dat niet zo zou zijn, allicht iets minder hard roepen dat het allemaal zo ***** is?
Ik denk dat je niet begrijpt wat een gemandateerd vervanger is, daar is in de verste verte geen redundante organisatie voor nodig. En nee, gemandateerde vervangers hoesten geen slappe excuses op, ook dat heb je niet begrepen, het gebrek aan besluitvaardigheid door het ontbreken van gemandateerde vervangers is het slappe excuus.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Chaoss schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:34:
Nogmaals dat is dus niet wat ik zeg. Er wordt wel degelijk naar de kritiek gekeken, mits die onderbouwd is, en daar wordt indien mogelijk wat meegedaan.

Daarnaast geef ik aan dat je als HWI'er wel moet willen en dat je het een kans moet geven. Als je op voorhand alles al afschiet dan gaat het inderdaad niet lukken.
Maar ik vind ook dat GoT een handreiking moet doen. Bij elke samenvoeging vallen er mensen af, dat is altijd zo, maar aan beide kanten moet je streven naar een zekere harmonie. En soms moet het gewoon wat flexibeler.

Overigens mis ik aan beide kanten een list van knelpunten waarmee men aan de gang kan om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wim-Bart op 04-09-2020 21:40 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:01

Grvy

Bot

Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:34:
[...]

Ja ik heb het draadje daar ook gelezen. En ik ben het met veel mensen daar eens.

Persoonlijk zou ik beide fora samen in 1 willen schuiven, zonder enig verlies van topics want beide fora zijn goud. Alleen de mentaliteit is helaas anders en hier zitten mensen die denken dat ze God zijn op het forum, maar dat in werkelijkheid niet zijn. Misschien hebben meerde mensen hun levenswerk gemaakt van bepaalde fora, maar ik ben van mening, het belang van 1% HWI mensen, ook al zijn dat 1000 mensen, gaan boven het belang/levenswerk van een enkel individu.

Mensen welke de fora bestieren staan in dienst van de massa maar mogen nooit boven de massa staan, of de massa beheersen.
Ik begrijp werkelijk niet wat je probeert te zeggen.
Waarom zouden we de forums in elkaar willen schuiven? Tweakers is misschien wel 5x zo groot.. daar valt weinig aan te schuiven.

Vervolgens iets met individuele belang.. van wat precies en van wie? Ik begrijp het punt niet zo goed wat je probeert te maken.

HWi' mensen hebben hier een plek. Willen ze dat? Prima! Willen ze dat niet? tjah.. dan niet. Dat zijn nou eenmaal de feiten. Verwachten dat de 'grotere' allemaal onrealistische aanpassingen gaat doen, past gewoon niet.

Ik weet zeker dat het modteam van Tweakers het advies/feedback van de HWI mensen serieus neemt maar we praten over een compleet verschillende cultuur. Als we alles doen wat er door de HWI mensen gezegd wordt dan krijgen we een veel grotere stortvloed aan Tweakers die in opmars gaan.

Je doet het wat dat betreft nooit goed als je niet kijkt naar de meerderheid.. dus tjah.. :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Grvy schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:42:
[...]

Ik begrijp werkelijk niet wat je probeert te zeggen.
Waarom zouden we de forums in elkaar willen schuiven? Tweakers is misschien wel 5x zo groot.. daar valt weinig aan te schuiven.

Vervolgens iets met individuele belang.. van wat precies en van wie? Ik begrijp het punt niet zo goed wat je probeert te maken.

HWi' mensen hebben hier een plek. Willen ze dat? Prima! Willen ze dat niet? tjah.. dan niet. Dat zijn nou eenmaal de feiten. Verwachten dat de 'grotere' allemaal onrealistische aanpassingen gaat doen, past gewoon niet.

Ik weet zeker dat het modteam van Tweakers het advies/feedback van de HWI mensen serieus neemt maar we praten over een compleet verschillende cultuur. Als we alles doen wat er door de HWI mensen gezegd wordt dan krijgen we een veel grotere stortvloed aan Tweakers die in opmars gaan.

Je doet het wat dat betreft nooit goed als je niet kijkt naar de meerderheid.. dus tjah.. :)
Het belang van de meerderheid door de strot van de minderheid duwen is al eeuwen de oorzaak van uitbuiting, slavernij, genocide, discriminatie, racisme.....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:45:
[...]

Het belang van de meerderheid door de strot van de minderheid duwen is al eeuwen de oorzaak van uitbuiting, slavernij, genocide, discriminatie, racisme.....
Dit is een flauwe grap hoop ik? :/

Dit is een account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:45:
[...]

Laten we het leed van de wereld niet koppelen aan een forumsluiting. Ik begrijp wat je bedoelt, maar een (geo)politieke discussie is hier wel heel ver van het bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Grvy schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:46:
[...]

Dit is een flauwe grap hoop ik? :/
Nee, dit meen ik serieus want jij schrijft het zelf zo op dat die mensen van HWI een minderheid zijn en dat we hun topcis en fora en meningen gewoon maar kunnen vernietigen. Alsof we als oorlog overwinnaars maar de hele cultuur van de onderworpenen maar even kunnen uitwissen.

Maar ik stop er mee. Want ik ben geschrokken over de mentaliteit van mensen hier op het forum en snap nu nog meer waarom mensen van HWI hier nooit naar toe willen.

[ Voor 16% gewijzigd door Wim-Bart op 04-09-2020 21:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:49:
[...]

Nee, dit meen ik serieus want jij schrijft het zelf zo op dat die mensen van HWI een minderheid zijn en dat we hun topcis en fora en meningen gewoon maar kunnen vernietigen. Alsof we als oorlog overwinnaars maar de hele cultuur van de onderworpenen maar even kunnen uitwissen.
Minder bier meer ratio is een puik plan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@Wim-Bart ...

Dat is echt zo ver verwijderd van wat ik zeg. We hebben geen 'oorlog' gehad of gewonnen.
Het forum gaat dicht. Read Only. Dus niks is uberhaupt weg.

HWI mensen mogen hier hun mening geven net zoals wij dat mogen doen. Niks mis mee.
Waar het je denk ik omgaat is alle posts op HWI etc.. tjah.. dat kan nou eenmaal gebeuren met een website.

Die kunnen sluiten, corrupt raken etc en dan raak je dat kwijt.. tjah such is life. Heeft niks met oorlog, winst, slavernij of wat dan ook te maken. Nothing lasts forever.

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:28
Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:34:
[...]

Ja ik heb het draadje daar ook gelezen. En ik ben het met veel mensen daar eens.

Persoonlijk zou ik beide fora samen in 1 willen schuiven, zonder enig verlies van topics want beide fora zijn goud. Alleen de mentaliteit is helaas anders en hier zitten mensen die denken dat ze God zijn op het forum, maar dat in werkelijkheid niet zijn. Misschien hebben meerde mensen hun levenswerk gemaakt van bepaalde fora, maar ik ben van mening, het belang van 1% HWI mensen, ook al zijn dat 1000 mensen, gaan boven het belang/levenswerk van een enkel individu.

Mensen welke de fora bestieren staan in dienst van de massa maar mogen nooit boven de massa staan, of de massa beheersen.
Mensen die denken dat ze God zijn hebben ze er ook een paar/aantal (luidruchtiger aanwezig dan hier) van op HWI en die zijn imho zeer sfeerbepalend/verpestend en voor mij in ieder geval in het verleden één van de redenen geweest om daar steeds meer te lurken en steeds minder bij te dragen.
Wat dat betreft is het gras daar echt niet groener.
De 7.0 versie van de site is uiteindelijk de reden geweest om de site helemaal links te laten liggen, wat een verschrikking.
Denk ook dat de herrieschoppers de meeste moeite zullen hebben om hier te aarden aangezien er veel meer getolereerd wordt bij HWI dan bij Tweakers en dat komt ook voorbij in het draadje.

Maar goed, lees ook dat een purge van een aantal mods zou helpen en anders de Blitzkrieg tactiek die vroeger ook goed ging....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:36

Kheos

FP ProMod
[...]

Maar ik stop er mee. Want ik ben geschrokken over de mentaliteit van mensen hier op het forum en snap nu nog meer waarom mensen van HWI hier nooit naar toe willen.
Waar heb jij het in 's hemelsnaam over? Er gaat een internet forum op slot en het staat de leden vrij om te doen en laten wat ze willen. Komen ze naar hier? Dan zijn ze welkom. Doen ze dat niet? Ook goed.

En dan kon jij ineens met rare praatje over culturen vernietigen en genocide en oorlog en anderen onderwerpen en uitbuiting, slavernij, genocide, discriminatie, racisme... Waar heb je het over? Even terug naar de aarde graag. Het gaat over een internet forum. Da's al. Er gaat niemand dood. Er gaat niemand een boterham minder door eten. Er is geen evil plan on de wereld te onderwerpen. Tis een internet forum!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:35
[...]
De link leggen tussen forums die samengaan en genocide, en dan weglopen? Goed verhaal man. Weet je wie er ook een hond had? :?

Het lijkt wel alsof het woord 'meerderheid' voor een aantal mensen hier een vies woord is. Jep, survival of the fittest, of is dat ook een link naar de holocaust? }:O Zo sla je een discussie wel dood zeg.

Tweakers is inderdaad veel veranderd in 20 jaar. Noem iets wat niet veranderd is in de afgelopen 20 jaar en nog steeds bestaat. Verandering is niet fout, het niet meegaan met de tijd en het niet inspelen op veranderingen, dát is fout.
Dat er geen Nederlandstalig alternatief is (en daarmee de 'onderhandelingspositie (!?!?!) oneerlijk is) vind ik geen sterk argument. Als er vraag is naar een ander platform naast Tweakers, dan komt dat er heus wel. Een website/forum runnen is geen kunst tegenwoordig met de kant-en-klaar webproducten van nu. Misschien is dat andere platform er niet omdat er niet genoeg vraag naar is? Het is in 'de laatste 20 jaar' makkelijker om een eigen platform te beginnen, maar niet goedkoper. Er moet ook zoiets zijn als een verdienmodel. En dan zijn we weer terug bij het punt waar dit alles om gaat. ;)

HWI gaat dicht, een deel komt hier, een deel niet. Ik zie het als een verrijking van Tweakers, niet als een opgezet plan om culturele roofmoord te plegen. Maar dat kan aan mij liggen, misschien ben ik wel naïef. Hou aub op met het cherrypicken van nostalgische blaat. Benoem dan ook de beperkingen van toen, dat er geen bots/spammers en andere rotzooi was waar geld naartoe moest en dat het langzaamaan duidelijk werd dat Tweakers niet door kon gaan zoals het toen ging want geld. Gelukkig zijn er bij Tweakers genoeg mensen die vooruit kijken en zich niet blind staren op het verleden.

HWI, welkom! Zoek een leuk (sub)forum en sla de genocide-oneliners even over tot je 5.000 karma hebt. Dat maakt het integreren misschien makkelijker.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ah typisch t.net dit. Een opmerking van iemand dusdanig extreem doortrekken tot het belachelijke af en de boodschap compleet negeren.

Waar zou de kritiek van users van HWI toch vandaan komen vragen ze zich dan af. Man man man...........

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik reageer even op jou, maar ik wil je er niet uit 'singlen'. Als we nou eens beginnen met ophouden te denken in "hunnie en wij". HWI dit, T.net dat. Als we nou eens beginnen met "ons".

Laten we wel wezen; daar of hier, om 't even, is (soms helaas, soms gelukkig) een stukje afspiegeling van de maatschappij. Daarin gebeuren hele mooie dingen waar we allemaal trots op mogen zijn, naar op mogen/kunnen kijken, met z'n allen aan kunnen werken en ga zo maar door. Maar, helaas óók hier, nét als elders in de maatschappij, heb je de gekkies, koekwousjes, flapdrollen, aso's, lutsers en regelrecht gestoorden. En alles ertussenin. Het zijn degenen die 't hardst schreeuwen met de grootste bek (@iedereen: scrol eens door dit topic en kijken eens of je je aangesproken voelt...) die het soms voor de rest vergallen. Toch is er een héle overgrote meerderheid die het hier gewoon leuk, gezellig, educatief, ontspannend en spannend, creatief en op vele andere manieren aangenaam heeft. Laten we dat niet vergeten. En laten we de azijnpissers op hun zeepdozen gewoon lekker voorbijlopen met een glimlach.

Welkom HWI! _O_

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wim-Bart schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:37:
[...]
Maar ik vind ook dat GoT een handreiking moet doen. Bij elke samenvoeging vallen er mensen af, dat is altijd zo, maar aan beide kanten moet je streven naar een zekere harmonie. En soms moet het gewoon wat flexibeler.

Overigens mis ik aan beide kanten een list van knelpunten waarmee men aan de gang kan om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.
GoT kan bijna geen handreiking doen, daarvoor is het verschil in gebruikers simpelweg te groot.

Elke wijziging die je gaat doorvoeren gaat je mogelijk gebruikers opleveren, maar bijna zeker ook gebruikers kosten...
Oftewel zou je van HWI een grote potentiele doelgroep gebruikers kunnen krijgen, dan kan je een redelijke handreiking doen. Alleen de praktijk zal zijn dat er heel veel HWI'ers ook gewoon een t.net account hebben (en omgekeerd), plus simpelweg de lagere gebruikersaantallen dat maakt het bijna onmogelijk om een echte handreiking te doen, omdat het t.net simpelweg meer gebruikers zou kosten als het ze aan HWI-gebruikers op zou leveren.

Wat je wel zou kunnen doen is een lijstje van wensen opstellen, alleen dan moet je wel met goede wensen komen (ik zie voorstellen om de forum software maar "even" aan te passen, ja dat gaat dus niet "even" gebeuren) en niet met bijv voorstellen die al tig keer geprobeerd zijn op t.net maar nooit aangeslagen zijn (bijv beginnersforums).

En tja, voor een zekere categorie gebruikers (die echt bewust van t.net weggegaan zijn en naar hwi toegegaan zijn) gaat het gewoon afscheid nemen worden. T.net heeft gewoon een eigen identiteit en die kan het simpelweg niet opgeven voor een paar HWI'ers. Er kan gezocht worden naar een middenweg, maar het blijft grotendeels de t.net weg en voor een klein deel de hwi-weg.

Sorry, maar dat is simpelweg hoe overnames werken. En al helemaal bij commerciele entiteiten en daaraan gekoppelde verliesmakende onderdelen (zoals fora).

Alleen vanwege het feit dat t.net groter is dan hwi, moet je (denk ik) voor hetgeen wat je zoekt ook niet zozeer op heel t.net kijken, maar meer binnen de forums zelf naar de sub-community's die daar zijn.
Op heel t.net zelf zijn er simpelweg te veel bezoekers voor maatwerk.
Maar binnen 1 forum (of een paar fora) zelf valt er al veel makkelijker iets te verschuiven en aan te passen / een handreiking te doen. Puur omdat er binnen 1 forum simpelweg meer gelijkgestemde geesten zitten terwijl dit op t.net als geheel veel minder is.

Ik zou zeggen : T.Net gaat niet net zo als HWI worden, dat is een feit. Alleen 1 forum op zichzelf heeft veel bewegingsruimte als je dat gewoon even overlegt met de lokale mod.
Oftewel kies je belangrijkste forum uit en probeer daar constructief het om te buigen naar hoe jij het wilt.

[ Voor 17% gewijzigd door Gomez12 op 04-09-2020 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

RobIII schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:31:
[...]

Ik reageer even op jou, maar ik wil je er niet uit 'singlen'. Als we nou eens beginnen met ophouden te denken in "hunnie en wij". HWI dit, T.net dat. Als we nou eens beginnen met "ons".

Laten we wel wezen; daar of hier, om 't even, is (soms helaas, soms gelukkig) een stukje afspiegeling van de maatschappij. Daarin gebeuren hele mooie dingen waar we allemaal trots op mogen zijn, naar op mogen/kunnen kijken, met z'n allen aan kunnen werken en ga zo maar door. Maar, helaas óók hier, nét als elders in de maatschappij, heb je de gekkies, koekwousjes, flapdrollen, aso's, lutsers en regelrecht gestoorden. En alles ertussenin. Het zijn degenen die 't hardst schreeuwen met de grootste bek (@iedereen: scrol eens door dit topic en kijken eens of je je aangesproken voelt...) die het soms voor de rest vergallen. Toch is er een héle overgrote meerderheid die het hier gewoon leuk, gezellig, educatief, ontspannend en spannend, creatief en op vele andere manieren aangenaam heeft. Laten we dat niet vergeten. En laten we de azijnpissers op hun zeepdozen gewoon lekker voorbijlopen met een glimlach.

Welkom HWI! _O_
Maar is het hele punt van dit topic niet dat er nog geen 'ons' is, dat dat in principe wel de bedoeling is en hoe we dat dan zoal voor elkaar gaan krijgen?

Overigens denk ik ook gewoon dat dit soort dingen op het internet lastiger zijn. Er zijn hier
mensen waar ik het pertinent mee oneens ben, en waar ik het ook best mee aan de stok heb gehad. Mensen met meningen die ik nooit zal kunnen begrijpen en die in mijn beleving volledig krankzinnig zijn. Op het internet gaat dat vaak niet goed. Toch denk ik dat als ik deze personen ik het echt zou ontmoeten, dat we prima door één deur zouden kunnen. We zouden het misschien niet eens worden, maar een interessante discussie zou mogelijk zijn. In het echt heb ik zelden tot nooit situaties waar ik zo sterk reageer op bepaalde stellingen ( en mijn eigen mening zo zwart-wit neerzet) als op het internet.

Voor zover ik het kan zien zijn mensen op het internet veel meer geneigd om hard te reageren, te beledigen, hun mening koste wat kost te verdedigen, eigenlijk om al hun negatieve kanten te versterken. Blijkbaar zien we op het internet toch niet de hele persoon achter de avatar, en maakt dat meningsverschillen veel ongenuanceerder. En ik denk dat dat eigenlijk het grootste probleem is wat er in dit topic speelt.

Hypocrites must die

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Helgie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:51:
[...]

Maar is het hele punt van dit topic niet dat er nog geen 'ons' is, dat dat in principe wel de bedoeling is en hoe we dat dan zoal voor elkaar gaan krijgen?
Nou, laten we dan eens beginnen met HWI met open armen te ontvangen en proberen een positieve spin te geven aan wat er gebeurd is en komende tijd staat te gebeuren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
RobIII schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:52:
[...]

Nou, laten we dan eens beginnen met HWI met open armen te ontvangen en proberen een positieve spin te geven aan wat er gebeurd is en komende tijd staat te gebeuren.
Is dit topic niet juist een noodkreet dat de HWI'ers niet weten wat er de komende tijd staat te gebeuren?

In mijn ervaring is een positieve spin geven aan het onbekende voornamelijk een voorloper van een teleurstelling, want iedereen geeft er zijn meest positieve spin aan en dat bereikt het bijna nooit.
Een zeker realisme is ook belangrijk.

Bijv waar liggen (heel ruim gezegd) de grenzen voor t.net?
- Ik zie vragen voorbij komen over layout van de frontpage dat die maar over moet naar de HWI layout, hoe positief moet iemand daarin staan?
- Ik zie vragen voorbij komen over de forum layout?
- Ik zie vragen voorbij komen over simpelweg enkele welbekende mods, worden die op een zijspoor gezet voor HWI?
etc. etc.

Je kan niet altijd alles bespreekbaar houden, er moeten nu (en eigenlijk al voor het persbericht) ideeen geopperd zijn die simpelweg van tafel geschoven zijn alszijnde niet uitvoerbaar.
Begin eens met die te benoemen. Dat verschaft al een heel klein beetje duidelijkheid denk ik voor de toekomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gomez12 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:06:
[...]

Is dit topic niet juist een noodkreet dat de HWI'ers niet weten wat er de komende tijd staat te gebeuren?
Ik wou alleen even de (zeer) negatieve toon uit dit topic halen. Ik heb ook de oplossing(en) niet 1, 2, 3 maar wou alleen even de neuzen in de juiste richting krijgen zodat we i.p.v. azijnpissen weer constructief konden gaan denken en praten met elkaar.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 05-09-2020 00:08 ]

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
RobIII schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:07:
[...]
Ik wou alleen even de (zeer) negatieve toon uit dit topic halen. Ik heb ook de oplossing(en) niet 1, 2, 3 maar wou alleen even de neuzen in de juiste richting krijgen zodat we i.p.v. azijnpissen weer constructief konden gaan denken en praten met elkaar.
Ik denk dat je alleen de neuzen in de juiste richting krijgt door concrete uitspraken te gaan doen.

Onduidelijkheid veroorzaakt geen positivisme, oproepen tot vaag onbenoemd positivisme is veelal nog erger, want de mensen gaan dan dingen verwachten en als zij dan niet krijgen wat zij wilden dan worden zij teleurgesteld...

En ook de korte tijdslimiet die eraan gehangen is, dat is wederom geen reden tot veel positivisme, want grote wijzigingen krijg je niet in een maand gedaan...

Oftewel ik kan me het negativisme wel voorstellen en het enige wat ik hier qua antwoord lees is : Blijf positief en wacht af.
Maar zometeen sluit het HWI-forum en dan is het slikken of stikken. Dat is niet echt het meest ideale vooruitzicht om positief te blijven.

Oftewel (niet persoonlijk naar iemand toe bedoeld, maar richting algemeen t.net) get off your ass en verschaf duidelijkheid zodat men daarover kan discussieren / onderhandelen.
Ipv dat er wat in achterkamertjes besproken wordt en 99% van de HWI'ers gewoon de keuze krijgen : Stikken of slikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 22:58
Gomez12 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:06:
[...]

In mijn ervaring is een positieve spin geven aan het onbekende voornamelijk een voorloper van een teleurstelling, want iedereen geeft er zijn meest positieve spin aan en dat bereikt het bijna nooit.
Een zeker realisme is ook belangrijk.

Bijv waar liggen (heel ruim gezegd) de grenzen voor t.net?
- Ik zie vragen voorbij komen over layout van de frontpage dat die maar over moet naar de HWI layout, hoe positief moet iemand daarin staan?
- Ik zie vragen voorbij komen over de forum layout?
- Ik zie vragen voorbij komen over simpelweg enkele welbekende mods, worden die op een zijspoor gezet voor HWI?
etc. etc.

Je kan niet altijd alles bespreekbaar houden, er moeten nu (en eigenlijk al voor het persbericht) ideeen geopperd zijn die simpelweg van tafel geschoven zijn alszijnde niet uitvoerbaar.
Begin eens met die te benoemen. Dat verschaft al een heel klein beetje duidelijkheid denk ik voor de toekomst.
Allemaal redenen waarom ik nooit naar HWI ging, de lay-out de looks en feel.

Maar dat gezegd te hebben, HWI leden en Tweakers delen samen een passie daar moeten we toch elkaar in kunnen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Mektheb schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:51:
[...]

Allemaal redenen waarom ik nooit naar HWI ging, de lay-out de looks en feel.

Maar dat gezegd te hebben, HWI leden en Tweakers delen samen een passie daar moeten we toch elkaar in kunnen vinden?
Het was niet echt bedoeld als lijstje om over te discussieren, meer als simpel lijstje om aan te geven dat er simpelweg wel degelijk grenzen zijn en dat die best makkelijk te benoemen zijn als onmogelijk als HWI'ers daarom vragen.

Ik zie hier bijv gezegd worden :
Standeman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:37:
We zijn als crew zeker bezig om te zien hoe we de landing zo zacht mogelijk kunnen maken.
...
Het enige wat echt niet zal lukken, is het kleinschalige gevoel dat het HWI forum heeft. Verder staan alle opties eigenlijk wel open. :)

De boodschap is in ieder geval niet "Zoek het maar uit, wij passen niks aan".
Terwijl niet alle opties open staan, zoals ook blijkt uit :
Orion84 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:05:
[...]
We volgen dat topic in elk geval op de voet. Een deel van de klachten kan je niet zoveel mee, maar ik zie nu al dat het voor ons als crew in elk geval ook onderling tot discussies leidt om weer eens in de spiegel te kijken en te zien in hoeverre we dat "vriendelijker GoT" nu daadwerkelijk voor elkaar gekregen hebben.

In elk geval ook daar al wat concrete vragen die we hebben kunnen ophelderen en wat ideeën voor hoe we de landing kunnen verzachten waar we naar gaan kijken.
Maar welk deel van de klachten niets mee gedaan kan worden? Tja, dat is geheim ofzo...
Standeman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:24:
[...]

Functioneel gaat er v.z.i.w niets veranderen aan de functionaliteit en opmaak van Tweakers.
Dus net stonden alle opties nog open, maar nu gaat er functioneel niets veranderen aan de functionaliteit en opmaak van Tweakers, tenminste voor zover Standeman weet, maar weet Standeman wel alles betreffende deze samenkomst?

Wat is het nou?
- Staat alles open?
- Is er al een deel van suggesties afgeknald?
- Gaat er helemaal niet veranderen aan de functionaliteit en opmaak van Tweakers?
Moonsugar schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:19:
Jammer dat jullie dat als zo ervaren. Ik heb een hoop verschillende werkzaamheden en je begrijpt wel dat ik niet binnen een paar uur op alle topics kan duiken. Wij zijn op dit moment achter de schermen met de crew druk aan de slag om te kijken wat we voor de HWI-community kunnen betekenen. Dit brengen we naar buiten zodra de plannen netjes uitgewerkt zijn.
- Of wordt het slikken of stikken?

Maar wel positief blijven hoor HWI'ers, alles komt goed en het wordt een zacht bedje (alleen we gaan er wel vanuit dat je huidige bedje uit diamant bestaat...)

En nee, dit is niet bedoeld als azijnpissen. Alleen heb ik wel het idee dat er hier iets te veel managers in het rood rondhangen die van bullshitbingo houden...
Geef gewoon een behoorlijke verwachting en communiceer open ipv via achterkamertjes, want die achterkamertjes en weigeren te communiceren zorgen nu juist voor het azijnpissen / de negativiteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Gomez12 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 01:15:
Geef gewoon een behoorlijke verwachting en communiceer open ipv via achterkamertjes, want die achterkamertjes en weigeren te communiceren zorgen nu juist voor het azijnpissen / de negativiteit.
Nope. Azijnpissers hebben echt geen achterkamertjes nodig om azijn te pissen hoor. Die verzieken het sowieso; zelfs als er perfect zou gecommuniceerd worden.

Als je echt dacht dat alles hier zou veranderen vanwege HWI dan ligt dat toch echt aan jouw verwachtingen.
Als je thuis gasten ontvangt die blijven logeren, ga je toch ook je huis niet afbreken en anders opbouwen?
Maar je gaat wel eten in huis halen, aangepast aan de gasten (glutenvrij, vegetarisch, zaken die ze graag lusten...).
En je gaat een kamer gezellig inrichten zodat ze hun eigen hoekje hebben met de nodige privacy.
En je maakt ruimte in de badkamer voor hun spulletjes.
En je past je plannen aan zodat je samen de buurt kunt verkennen en overdag en 's avonds een leuke tijd samen kunt hebben.
Maar je gaat niet al je kamers herschilderen, de layout van je huis niet veranderen, geen muren uitbreken...
En gasten die verwachten even alles in mijn plaats te gaan beslissen, die verwachten dat ze alle slaapkamers krijgen en ik maar ik de keuken moet gaan slapen, die verwachten dat ze de hele badkamer krijgen, die verwachten dat ik een nieuwe TV koop voor hen... die gaan toch echt van een hele kale reis thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kheos schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 06:49:
[...]

Nope. Azijnpissers hebben echt geen achterkamertjes nodig om azijn te pissen hoor. Die verzieken het sowieso; zelfs als er perfect zou gecommuniceerd worden.

Als je echt dacht dat alles hier zou veranderen vanwege HWI dan ligt dat toch echt aan jouw verwachtingen.
Als je thuis gasten ontvangt die blijven logeren, ga je toch ook je huis niet afbreken en anders opbouwen?
Maar je gaat wel eten in huis halen, aangepast aan de gasten (glutenvrij, vegetarisch, zaken die ze graag lusten...).
En je gaat een kamer gezellig inrichten zodat ze hun eigen hoekje hebben met de nodige privacy.
En je past je plannen aan zodat je samen de buurt kunt verkennen en overdag en 's avonds een leuke tijd samen kunt hebben.
Maar je gaat niet al je kamers herschilderen, de layout van je huis niet veranderen, geen muren uitbreken...
En gasten die verwachten even alles in mijn plaats te gaan beslissen, die verwachten dat ze alle slaapkamers krijgen en ik maar ik de keuken moet gaan slapen, die verwachten dat ze de hele badkamer krijgen, die verwachten dat ik een nieuwe TV koop voor hen... die gaan toch echt van een hele kale reis thuiskomen.
Lees nu eens zijn post eens goed door en pik er niet 1 ding uit en ga niet om dat ene ding vol op de trommel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:35
RobIII schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:07:
[...]

[...]

Wat een management praat. Negatieve toon, de neuzen de juiste richting, constructief, open armen, positieve spin, wat er is gebeurd en wat er staat te gebeuren. Allemaal wel erg oppervlakkig zo, rechtstreeks uit het boekje.

Waarom zou je de negatieve toon er uit willen halen? Er gebeurt iets waar kennelijk een hoop mensen het niet mee eens zijn. Die neuzen moeten maar de juiste kant op gaan staan?

Is er een kans dat het HWI forum open blijft? Zo niet, draai er dan ook niet omheen.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 10:30

xleeuwx

developer Tweakers Elect
[...]

Ondanks dat ik het met je eens ben hoor is het niet dat ze even tijdelijk komen logeren... ze komen bij je wonen en dat maakt het net wel even anders als dat ze na 3 dagen weer weg zijn :P .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Koenoe schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:46:

Wat een management praat. Negatieve toon, de neuzen de juiste richting, constructief, open armen, positieve spin, wat er is gebeurd en wat er staat te gebeuren. Allemaal wel erg oppervlakkig zo, rechtstreeks uit het boekje.
Als ik íéts níét ben dan is het management :D _O- Ask anyone that knows me :D
Koenoe schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:46:
Is er een kans dat het HWI forum open blijft? Zo niet, draai er dan ook niet omheen.
Daar zal je toch echt op een reactie van iemand moeten wachten die hierover gaat. Daar hebben wij, vrijwilligers, ook geen idee over.

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nahja het lujkt me dat iedereen uit kan gaan van datgene wat er in het artikel staat: het forum gaat op slot. Wat nog overwogen wordt is om het forum als read only te laten staan zodat de info niet verloren gaat.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:35
RobIII schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:58:
Daar zal je toch echt op een reactie van iemand moeten wachten die hierover gaat. Daar hebben wij, vrijwilligers, ook geen idee over.
Hoezo wachten op een reactie van iemand die hierover gaat? De titel van dit draadje is volgens mij: "HWI forum gaat weg. Wat nu?" Het HWI forum wordt read only. Volgens mij is het dus een voldongen feit. Het enige waar je over kan gaan praten is of ze een apart subforum hier moeten krijgen en of daar überhaupt wel (genoeg) animo voor is en of de hogere machten dit ook willen.

Even voor de duidelijkheid:
Moonsugar schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:19:
Wij zijn op dit moment achter de schermen met de crew druk aan de slag om te kijken wat we voor de HWI-community kunnen betekenen. Dit brengen we naar buiten zodra de plannen netjes uitgewerkt zijn.
WoutF schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:08:
[...]
Deze plannen zijn namelijk gemaakt door de mensen die Tweakers en HWI runnen, waaronder ondergetekende en Koen Crijns aan de HWI-kant. Pas nadat er een concreet plan is dit aan 'DPG' gepitched en toen er akkoord was, zijn we het gaat uitvoeren.
Kunnen betekenen en gaan uitvoeren. M.a.w. de kogel is al door de kerk.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06 01:30

pino85

Im just a Bird in the Sky

Chaoss schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:12:
Nahja het lujkt me dat iedereen uit kan gaan van datgene wat er in het artikel staat: het forum gaat op slot. Wat nog overwogen wordt is om het forum als read only te laten staan zodat de info niet verloren gaat.
Het verloren laten gaan van kennis en informatie is sowieso een no go in mijn ogen dus het read only maken is dan een oplossing inderdaad.
Nog steeds gaan mensen er niet mee akkoord zijn want men wil gewoon dat het forum hoe dan ook volledig behouden blijft maar dit is een middenweg en prima in mijn ogen.

[ Voor 37% gewijzigd door pino85 op 05-09-2020 12:58 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Het issue is nu juist dat er in praktische zin op een topic op het HWI-forum na nog werkelijk helemaal niks tastbaars bestaat. Dat getuigt niet bepaald van ontvangen met open armen. Zeker niet als je kijkt naar de tijd die nog beschikbaar is om een en ander te kunnen faciliteren.

Dat gebrek aan tastbaarheid noem ik dan onaf broddelwerk. Juist omdat als je dit forum als leidend ziet, als lichtend voorbeeld voor anderen je de lat toch echt wel een heel, heel stuk hoger moet leggen dan dit. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand het daar mee oneens is. Dan kunnen er natuurlijk andere factoren meespelen waardoor er simpelweg geen prioriteit voor is, maar zeg dat dan.

Zo negatief is de sfeer hier niet, ik heb eerder het idee dat men niet zo bijzonder gewend is dat je elkaar prima de waarheid kunt zeggen zonder dat je dat als een persoonlijke of zelfs professionele aanval ziet. De zieltjes zijn ietwat te teer vaak. Soms heb je een confrontatie nodig om enige voortgang te boeken en helaas is in mijn ervaring bij Tweakers de werkelijk enige methode die zoden aan de dijk zet die confrontatie.

Dat is niet altijd leuk, maar wat mij betreft zeer karakteristiek voor de koppeling tussen gebruikers en staf (vrijwillig of niet) die door velen als hecht wordt ervaren door de dagelijkse inmenging van velen op het forum, maar die in de praktijk een zeer losse koppeling is. Wat ik ook prima vind, maar erken dat dan. We doen met zijn allen net alsof dit een user driven community is, en wat content betreft klopt dat als een bus. Verder, not so much.

[ Voor 12% gewijzigd door FirePuma142 op 05-09-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
pino85 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:53:
[...]

Het verloren laten gaan van kennis en informatie is sowieso een no go in mijn ogen dus het read only maken is dan een oplossing inderdaad.
Een read-only forum is opzich leuk maar ook maar van tijdelijke aard. Je zult het links- of rechtsom moeten blijven onderhouden terwijl de bezoekers af zullen blijven nemen en de informatie gedateerd raakt.

Leuk om dit jaar uit te zingen, maar dit is geen long-term solution.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is er nou eigenlijk zo speciaal aan het HWI forum dat er speciale maatregelen nodig zijn en de rode loper moet worden uitgelegd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Het ligt natuurlijk wel iets genuanceerder. Tweakers is erbij gebaat dat ze (meer) bezoekers hebben, die bezoekers dragen bij in discussies en nemen een abonnement of kijken advertenties. In die zin is het dus niet vergelijkbaar met een thuissituatie waarbij je, zoals je beschrijft, vooral ongemakken hebt.

Vergelijk het dan eerder met een hotel waarbij het duidelijk is dat het bestaansrecht van het hotel komt door betalende gasten. Nu heeft het hotel een bepaalde doelgroep, laten we zeggen ouderen, maar is er een mogelijkheid om uit te bereiden. Die nieuwe klanten komen echter van een andere doelgroep: jongeren. Dat kan problemen opleveren, bijvoorbeeld als de jongeren laat veel lawaai maken waar de ouderen zich aan storen. Aan de andere kant kunnen er wel voorzieningen ingericht worden waarbij de jongeren welkom zijn zonder dat ze de ouderen tot ergernis zijn.

Uiteindelijk kan zo'n verandering alleen succesvol zijn als de twee doelgroepen daarvoor openstaan. Als het uitmondt in een generatievete dan is dat niet positief voor het hotel. De situatie aanpakken op een manier waarbij het voor beide partijen positief uitpakt is niet triviaal, je zult dan moeten kijken wat beide doelgroepen willen en na moeten gaan of daar een compromis tussen zit.

In het voorbeeld van het hotel is dat een moeilijke taak, je hebt te maken met investeringen en onwelwillende gasten die toch betaald hebben. Hier is het gelukkig wat makkelijker, je kan bij wijze van spreken de twee groepen gescheiden dichter bij elkaar laten. Vergelijk het met een nieuw hotel 100 meter verderop waarbij je langzaam gedeelde voorzieningen beschikbaar maakt.

Hier zou dat kunnen door het HWI forum naar een aparte categorie van dit forum te verplaatsen. De nieuwe gebruikers kunnen dan in hun oude community blijven terwijl ze langzaam de overstap maken naar de bredere Tweakers community (wennen aan de interface, soms posten in GoT forums, maar ook posten in een vertrouwde omgeving met vooral mensen die ze kennen). Uiteindelijk is vergt dat natuurlijk nog wel wat inzet (het overzetten van posts, het koppelen van oude HWI accounts aan nieuwe of bestaande accounts hier, etc.), maar het kan ook wat opleveren: veel nieuwe gebruikers die zich gewaardeerd voelen.

Toch is dat niet de insteek die ik hier zie. Er heerst hier (onder sommigen aan beide kanten, zeker niet onder iedereen) een 'us versus them' mentaliteit en ik zie tussen neus en lippen door een ongelijke machtsverhouding. Dat laatste zie je bijvoorbeeld in jouw voorbeeld waarbij jij de huiseigenaar bent en de gasten onderdanig zijn (jij bepaalt de regels, niet de gasten). Dat past prima in je voorbeeld, maar niet zozeer in een community.

In die zin is het ook raar dat niet zozeer de huisbaas (Tweakers) zich territoriaal opstelt maar dat juist eerdere gasten (want dat zijn de oudere gebruikers eigenlijk, ze zijn niet de baas, maar lijken soms wel vanuit die rol te spreken) dat doen. Volgens mij is het dan niet zo vreemd dat nieuwe gebruikers zich onwelkom voelen. Sterker nog, het is ook niet uniek, datzelfde territoriale gedrag onder bestaande gebruikers / onwelkome sfeer gevoeld onder nieuwe gebruikers zie je bijvoorbeeld ook bij Stack Exchange. Eigenlijk pijnlijk om te zien hoe overeenkomstig de situatie is (al gaat het daar natuurlijk niet om een specifieke community die erbij komt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Koenoe schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:13:
Hoezo wachten op een reactie van iemand die hierover gaat?
De vraag was of er nog een kans was (dat het HWI forum open blijft); die kan ik niet voor je beantwoorden. That's all I said. Het zal niet voor 't eerst in de geschiedenis zijn dat er op een besluit teruggekomen wordt (zonder verder enige valse hoop te willen geven; ga gewoon uit van wat er tot nu toe aangegeven is).

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 05-09-2020 16:50 ]

Over mij

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:32:
Wat is er nou eigenlijk zo speciaal aan het HWI forum dat er speciale maatregelen nodig zijn en de rode loper moet worden uitgelegd?
Mijn idee exact ...
Er wordt gedaan of die leden een superieure aanwinst zouden moeten zijn, die het hele level omhoog brengen.
Misschien een beetje politiek incorrect, maar er wordt een polariserend beeld van 'de tweaker' geschept, alsof we net zoals in de 'echte wereld' discriminerend zouden neerkijken.

Vervelend dat je vaste stekkie gaat verdwijnen, en je een beetje gepushed wordt naar een andere kant, maar het blijft een keuze natuurlijk
Men HOEFT niet te registreren ...

@Verwijderd1
Hier zou dat kunnen door het HWI forum naar een aparte categorie van dit forum te verplaatsen. De nieuwe gebruikers kunnen dan in hun oude community blijven terwijl ze langzaam de overstap maken naar de bredere Tweakers community (wennen aan de interface, soms posten in GoT forums, maar ook posten in een vertrouwde omgeving met vooral mensen die ze kennen). Uiteindelijk is vergt dat natuurlijk nog wel wat inzet (het overzetten van posts, het koppelen van oude HWI accounts aan nieuwe of bestaande accounts hier, etc.), maar het kan ook wat opleveren: veel nieuwe gebruikers die zich gewaardeerd voelen.
Dat zou mijn inziens nog de 'betere' oplossing zijn.
Dan kan men in hun 'eigen' deel posts maken, en zo vlotjes aan de minimale aantallen komen, om vervolgens in de wat meer 'besloten' groepen te kunnen komen.

Zijn ze dubbel geholpen, geen 'noobs' ( verschrikkelijke term ) meer, en zien dat de fora die ze daar hadden, ook hier bestaan, en mee kunnen reageren

[ Voor 40% gewijzigd door FreshMaker op 05-09-2020 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

gambieter schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:32:
Voor jou wellicht niets speciaals, voor anderen die daar een online thuis gevonden hebben juist wel. Als je dan eenvoudige, laagdrempelige maatregelen kunt nemen om het forum hier met verse aanwas te verrijken, waarom zou je het dan laten? Zeker als je dezelfde broodheer en een overlappende doelgroep kent? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je het niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
FreshMaker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:06:
[...]

Mijn idee exact ...
Er wordt gedaan of die leden een superieure aanwinst zouden moeten zijn, die het hele level omhoog brengen.
Misschien een beetje politiek incorrect, maar er wordt een polariserend beeld van 'de tweaker' geschept, alsof we net zoals in de 'echte wereld' discriminerend zouden neerkijken.

Vervelend dat je vaste stekkie gaat verdwijnen, en je een beetje gepushed wordt naar een andere kant, maar het blijft een keuze natuurlijk
Men HOEFT niet te registreren ...
Het idee is volgens mij wel dat Tweakers nog wat mag groeien. Als je dan een hele groep binnen kan halen is dat denk ik wel een mooie kans.
@Verwijderd1

[...]

Dat zou mijn inziens nog de 'betere' oplossing zijn.
Dan kan men in hun 'eigen' deel posts maken, en zo vlotjes aan de minimale aantallen komen, om vervolgens in de wat meer 'besloten' groepen te kunnen komen.

Zijn ze dubbel geholpen, geen 'noobs' ( verschrikkelijke term ) meer, en zien dat de fora die ze daar hadden, ook hier bestaan, en mee kunnen reageren
Het kan een optie zijn, en je kan zo op een langzaam tempo helpen om hier wat te aarden. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het veel werk is om op te zetten. Of dat extra werkt opweegt tegen de voordelen van meer bezoekers is denk ik vooral een afweging die Tweakers (het bedrijf) moet maken. Of de bezoekers van HWI en Tweakers ervoor openstaan speelt natuurlijk ook een rol, maar uiteindelijk ligt de bal voor dat soort beslissingen denk ik bij mensen die binnen het bedrijf daadwerkelijk knopen door kunnen hakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-06 14:25
FirePuma142 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:00:
[...]

Voor jou wellicht niets speciaals, voor anderen die daar een online thuis gevonden hebben juist wel. Als je dan eenvoudige, laagdrempelige maatregelen kunt nemen om het forum hier met verse aanwas te verrijken, waarom zou je het dan laten? Zeker als je dezelfde broodheer en een overlappende doelgroep kent? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je het niet zou doen.
Omdat het tijd moeite en geld kost om dat (en of andere maatregelen) te realiseren en het maar de vraag is hoeveel mensen je daar mee wint.

Of dat netjes is richting degenen die jaar daarmee wegjaagt of z'n plekkie afneemt? Niet persé, maar dat is natuurlijk ook gewoon een zakelijke beslissing. Dergelijke beslissingen kennen altijd verliezers helaas.

Persoonlijk had ik (ook) graag gezien dat Tweakers wat meer op de voorgrond zou communiceren ipv alleen maar aan te geven dat er achter de schermen hard gewerkt wordt, wat ik trouwens ook niet betwist.

Al met al ben ik het wel met degenen eens die aangeven dat het fijn was geweest als er bij aankondigingen al handreikingen waren gedaan richting HWI leden (of gewoon aangeven dat je dat niet gaat doen). Er zijn al legio goed haalbare voorbeelden genoemd inmiddels.

Ik heb gewoon een beetje een hekel gekregen aan "grootse" aankondigingen zonder enige duidelijkheid richting degene die het betreft.

Ik hoop in ieder geval voor de HWI leden die wel de overstap willen maken, dat ze zich hier ook thuis zullen voelen. d:)b

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:02:
[...]

Het idee is volgens mij wel dat Tweakers nog wat mag groeien. Als je dan een hele groep binnen kan halen is dat denk ik wel een mooie kans.
Maar tegen welke prijs ?
Als je het topic daar doorneemt, zie je vooral zuur en tegenstand.
Begrijpelijk natuurlijk, je wordt zomaar even weggestuurd.
Het kan een optie zijn, en je kan zo op een langzaam tempo helpen om hier wat te aarden. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het veel werk is om op te zetten. Of dat extra werkt opweegt tegen de voordelen van meer bezoekers is denk ik vooral een afweging die Tweakers (het bedrijf) moet maken.
Ik mag aannemen dat de software aan beide zijden bekend is, en er hier en dar wat exports gemaakt kunnen worden van de huidige actieve onderwerpen.
Ik leef in de veronderstelling dat de devs knappe koppen zijn, die dat wel aankunnen natuurlijk ( en anders zijn er 100'en tweakers die het sowieso beter kunnen ;) uitleggen )
Of de bezoekers van HWI en Tweakers ervoor openstaan speelt natuurlijk ook een rol
Dat is niet van belang, iedereen is vrij om te komen en te gaan.
Niemand bepaalt of anderen registreren en/of integreren.
uiteindelijk ligt de bal voor dat soort beslissingen denk ik bij mensen die binnen het bedrijf daadwerkelijk knopen door kunnen hakken.
Maar persoonlijk ben ik dan ook wel van mening dat hierin wordt achtergebleven.
Men ( het bedrijf ) leunt enorm op de bezoekers en bijdragen van de community, maar er wordt niet (echt) geluisterd naar diezelfde community, of om input gevraagd.

De reactie van @Moonsugar eerder deze week vond ik dan ook zeer tegenvallen, als community manager wil je juist betrokken zijn, of in ieder geval doen voorkomen of je geïnteresseerd bent in wat er speelt.
Maar de reactie leek eerder dat ze werd lastig gevallen, en 'het volk' even moet afwachten terwijl de grote mensen praten.

Beter was er duidelijkheid in welke taken er dan werkelijk zijn, en hoe de planning verloopt, en of het al dan niet op schema zit.
In een community zoals tweakers is daar dan gewoon begrip voor, de meesten onder 'ons' hebben daar dagelijks mee te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 05-09-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
FreshMaker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:20:
[...]

Maar tegen welke prijs ?
Als je het topic daar doorneemt, zie je vooral zuur en tegenstand.
Begrijpelijk natuurlijk, je wordt zomaar even weggestuurd.
Dat is dus een afweging die het management (wie dit soort knopen doorhakt, zoals ik het begrijp mensen bij Tweakers en HWI samen) maakt. In dit geval neem ik aan dat ze ook wel wat gepeild hebben hoe de gebruikers er aan allebei de kanten instaan. Dat het hier en in dat andere topic dan een zure reactie veroorzaakt hoeft niet representatief te zijn voor die groepen als geheel. Ik neem aan dat er zat Tweakers zijn die het allemaal wel prima vinden als er nieuwe gebruikers komen, en zo zullen er ook mensen van HWI zijn die hier misschien wat nieuwe onderwerpen vinden waar op HWI geen animo voor was (simpelweg omdat er hier meer mensen zijn).

Wat dat betreft vind ik het idee om het samen te voegen zo gek niet, maar dan moet je wel de overgang een beetje slim aanpakken. Als het steeds denigrerende opmerkingen over en weer gooien wordt dan snap ik wel dat die nieuwkomers nog even verder zoeken. Jammer, want als je ze helemaal wegjaagt zie ik ze ook niet zomaar meer terug komen.
Ik mag aannemen dat de software aan beide zijden bekend is, en er hier en dar wat exports gemaakt kunnen worden van de huidige actieve onderwerpen.
Ik leef in de veronderstelling dat de devs knappe koppen zijn, die dat wel aankunnen natuurlijk ( en anders zijn er 100'en tweakers die het sowieso beter kunnen ;) uitleggen )
Dan nog kost het natuurlijk tijd, en blijkens eerdere discussies zijn er ook andere prioriteiten. Denk maar aan hoe vaak er gevraagd wordt om een darkmode toe te voegen. ;)
Maar persoonlijk ben ik dan ook wel van mening dat hierin wordt achtergebleven.
Men ( het bedrijf ) leunt enorm op de bezoekers en bijdragen van de community, maar er wordt niet (echt) geluisterd naar diezelfde community, of om input gevraagd.

De reactie van @Moonsugar eerder deze week vond ik dan ook zeer tegenvallen, als community manager wil je juist betrokken zijn, of in ieder geval doen voorkomen of je geïnteresseerd bent in wat er speelt.
Maar de reactie leek eerder dat ze werd lastig gevallen, en 'het volk' even moet afwachten terwijl de grote mensen praten.

Beter was er duidelijkheid in welke taken er dan werkelijk zijn, en hoe de planning verloopt, en of het al dan niet op schema zit.
In een community zoals tweakers is daar dan gewoon begrip voor, de meesten onder 'ons' hebben daar dagelijks mee te maken.
Uiteindelijk lijken de beslissingen hier toch vooral top-down gemaakt te worden. Dat lijkt me over het algemeen prima als die mensen een goede visie hebben, maar in dit geval mag er inderdaad wel wat meer gecommuniceerd worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FirePuma142 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:00:
Ze zijn van harte welkom. Maar niet als dat speciale voorrechten of uitzonderingen vereist. Iedereen kan veranderingen voorstellen, en een ex-HWI status mag daar geen verschil maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:16:
[...]

Dat is dus een afweging die het management (wie dit soort knopen doorhakt, zoals ik het begrijp mensen bij Tweakers en HWI samen) maakt. In dit geval neem ik aan dat ze ook wel wat gepeild hebben hoe de gebruikers er aan allebei de kanten instaan. Dat het hier en in dat andere topic dan een zure reactie veroorzaakt hoeft niet representatief te zijn voor die groepen als geheel. Ik neem aan dat er zat Tweakers zijn die het allemaal wel prima vinden als er nieuwe gebruikers komen, en zo zullen er ook mensen van HWI zijn die hier misschien wat nieuwe onderwerpen vinden waar op HWI geen animo voor was (simpelweg omdat er hier meer mensen zijn).

Wat dat betreft vind ik het idee om het samen te voegen zo gek niet, maar dan moet je wel de overgang een beetje slim aanpakken. Als het steeds denigrerende opmerkingen over en weer gooien wordt dan snap ik wel dat die nieuwkomers nog even verder zoeken. Jammer, want als je ze helemaal wegjaagt zie ik ze ook niet zomaar meer terug komen.
Het zure komt vooral van 'die' kant.
Daar wordt gigantisch gehamerd door een aantal tegenstanders.
Ik zie aan 'deze' kant niemand tegen het samenkomen zijn.
Waar vooral op gereageerd wordt is 'het warme welkom' en 'zacht landen'
Dat smaakt vooral naar geforceerd opdringen, omdat het (ergens) beloofd is, dat het geen probleem op zal leveren.
Uiteindelijk lijken de beslissingen hier toch vooral top-down gemaakt te worden. Dat lijkt me over het algemeen prima als die mensen een goede visie hebben, maar in dit geval mag er inderdaad wel wat meer gecommuniceerd worden.
Top-Down is geen probleem, dat is overal, en vrij normaal.
Maar waar het vooral om gaat, is dat er verwacht wordt dat GoT hoogstaande en intelligente discussies moet voortbrengen, het profiel is een aantal jaren geleden zo ingezet, en op gestuurd ( regelgeving, verwachtingspatroon )
GoT heeft gezocht en gekregen, vele individuen die elkaar vooral helpen, en met elkaar in contact komen, van afvallen ( gewicht ) tot relatie-hulp, legal advice, maar ook op eten en drinken.

Nu wordt er 'even' ingebracht dat er kennelijk nieuwelingen niet welkom zouden zijn, wat door niemand kan worden bewezen, op een paar topic's na, die als je ze door de regels / verwachtingspatroon haalt gewoon zichzelf uitsluiten.

Of 'oud zeer' ( https://nl.hardware.info/...forum.314399/post-2779174 ) / AJAX basic auth op een MJPEG stream
Half informatie geven, en een vage vraag stellen, en vooral door discussiëren dat iets relevants niet relevant zou zijn.
Tja, dan maak je geen vrienden :+

Sommige subfora zijn nu eenmaal wat hogere wiskunde, qua gebruik en inzet, mij zal je niet snel vinden in professionele netwerken en aanverwanten, omdat ik daar te weinig verstand van heb.
Maar koken, (thuis)netwerk en serverdingetjes kan ik me aardig staande houden, en leer ook daar dagelijks van.

Niemand hoeft gelijk alles te weten, en zelf te doen maar enige inzet door google of wat dan ook word gewoon een stuk makkelijker om goed te ondersteunen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

FreshMaker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:37:
[...]

Het zure komt vooral van 'die' kant.
Daar wordt gigantisch gehamerd door een aantal tegenstanders.
Ik zie aan 'deze' kant niemand tegen het samenkomen zijn.
Niet zo vreemd toch? Als het andersom was geweest hadden er een hoop tweakers net zo zuur gereageerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:57
Schijnbaar zien sommige een overgang naar tweakers echt niet zitten aangezien ze namens de HWI Community een nieuw forum hebben opgericht :P https://hardwarejunkies.boards.net/

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:55:
[...]

Niet zo vreemd toch? Als het andersom was geweest hadden er een hoop tweakers net zo zuur gereageerd.
Van die kant, nee - misschien niet

Maar aan de andere kant, iedereen die wil is welkom, no questions asked, maar waarom moet er dan gesproken worden over 'zachte landingen' ?
Het past, of het past niet ... een zachte landing is leuk in de eerste week, maar uiteindelijk moet de pleister er toch vanaf getrokken worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik geef ze geen ongelijk. Communities zijn levende dingen en er is een reden dat ze op het HWI-forum zaten en niet hier. Het zal die mensen nogal rauw op hun dak vallen dat hun community effectief opgedoekt wordt met de melding dat ze zich maar aan moeten sluiten bij die andere community. Ik zou er persoonlijk ook weinig trek in hebben.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HKLM_ schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:57:
Schijnbaar zien sommige een overgang naar tweakers echt niet zitten aangezien ze namens de HWI Community een nieuw forum hebben opgericht :P https://hardwarejunkies.boards.net/
Ook dit is gewoon gedrag :P

In die 26 jaar dat ik op het internet zit zag je dit vanaf de eerste BBS, IRC-kanaal, Napster chat, CU2, TMF-chat...

ps. best knap, 24 uur online en iedereen is al senior member :+

[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 05-09-2020 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
HKLM_ schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:57:
Kwestie van tijd voordat het fout gaat. Een forum runnen is een. Onderhouden, opslag en beveiliging is een tweede...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MoldyInko schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:02:
[...]

Kwestie van tijd voordat het fout gaat. Een forum runnen is een. Onderhouden, opslag en beveiliging is een tweede...
En zie je nu waarom er een aantal geen zin hebben om over te stappen ?
Gelijk de aannames dat degene die het opgestart heeft niet bekwaam zou zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik als hwi lid moet kotsen van de reacties in dit topic, of ik ze nou fout opneem of niet. Het dedain waar hier wordt gecommuncieerd toont duidelijk aan dat er een grote schoonmaak nodig is in het moderatorbestand anders gaat dit niet goedkomen, waarvan dit topic akte is. Gadverdamme, apartheid bestaat nog in digiland.

Jullie kunnen spuwen wat je wilt maar het hwi was altijd heel vriendelijk ondergemoddereerd en dat ging opzich perfect. Een strakke hand is niet perse beter of gezelliger en je merkt dat er dan banden ontstaan wat ik bij tweakers nooit heb gehad. I ben al iets van 20 jaar op deze website geregistreerd dus dat zegt heel wat als ik vind dat het hwi forum leuker was om op deel te nemen. Er wordt daar minder elitair gecommuniceerd en dat is wel zo prettig. Daarnaast zijn veel dagelijkse gebruikers op het forum ook van mijn leeftijd wel zo prettig als je 40+ bent dus een mooie mengelmoes was het. #mytwocents

[ Voor 61% gewijzigd door govie op 05-09-2020 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
FreshMaker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:37:
Waar vooral op gereageerd wordt is 'het warme welkom' en 'zacht landen'
Dat smaakt vooral naar geforceerd opdringen, omdat het (ergens) beloofd is, dat het geen probleem op zal leveren.
Als ik dit topic zo lees kan ik het ook niet echt een warm welkom noemen. Met een iets langere overgangsperiode en een gezamenlijke introductie (bijvoorbeeld een gedeeld nieuwsitem / forumpost die vanuit beide sites te bekijken en waar vanaf beide sites op te reageren was) zou het een meer gezamenlijke introductie zijn denk ik. Als je op die manier wat interactie met elkaar hebt kan je als uitvoerder zien waar wat probleempjes zitten maar kan je op het einde daadwerkelijk zeggen dat het een warm welkom is (of niet, als die introductie op bekvechten uitloopt :P ).

Nu lijkt er van bovenaf een belofte voor een warm welkom te zijn terwijl de gebruikers er misschien helemaal niet zo instaan.
[...]

Top-Down is geen probleem, dat is overal, en vrij normaal.
Maar waar het vooral om gaat, is dat er verwacht wordt dat GoT hoogstaande en intelligente discussies moet voortbrengen, het profiel is een aantal jaren geleden zo ingezet, en op gestuurd ( regelgeving, verwachtingspatroon )
GoT heeft gezocht en gekregen, vele individuen die elkaar vooral helpen, en met elkaar in contact komen, van afvallen ( gewicht ) tot relatie-hulp, legal advice, maar ook op eten en drinken.
En dat is denk ik iets waar je ook wel aan kan wennen, maar niet van de ene dag op de andere. En misschien is het wel nuttig om iets wat ze bij HWI hadden hier ook een plekje te geven. Ik ken het verder niet echt (op wat hardwaretestjes na), maar wellicht is er toch animo voor een soort HK-light* (bijvoorbeeld als aparte forumcategorie) waar zij zich eerder thuis voelen. Daarmee krijgen ze geen speciale 'voorrechten of uitzonderingen' zoals @gambieter dat noemt, maar toon je toch wat goodwill door te luisteren en wat te geven zonder dat je bestaande Tweakers daarmee tot last bent.

*zomaar een voorbeeldje gezien ik de indruk krijg dat de regels hier heel streng en daar soepeler gevonden worden.

Door echt te luisteren laat je in ieder geval zien dat je ze serieus neemt. Door steeds maar te zeggen dat er geen uitspraken gedaan kunnen worden omdat het nog overlegd moet worden is het net alsof het geen prioriteit heeft. Door gewoon een beetje mee te denken en eerlijk te zeggen wat je van bepaalde ideeën vindt (alles omgooien gaat te ver, een kleine toevoeging is wellicht realiseerbaar) krijg je toch wat begrip voor elkaars positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
FreshMaker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:05:
[...]

Leuk en aardig allemaal maar ik ben gewoon realistisch. Ik ben zelf ook actief op het forum geweest en was abonnee op het blad. Je kunt jezelf ook de vraag stellen waarom men een extra forum op moet gaan zetten terwijl er genoeg voorbeelden zijn geweest waarbij dus uiteindelijk zelf het slachtoffer zijn van hun eigen handelen.

Uit mijn eerdere posts heb ik al gemeld dat ik de hele situatie betreur maar sommige mensen roep toeteren hier de raarste argumentaties en beweegredenen.

Er had net zo goed ook geen alternatief kunnen zijn. Verandering is lastig, begrijp ik, maar er lijken een aantal vastgeroest (spreekwoordelijk) te zijn in het forum terwijl een forum een van de meest dynamische oplossingen kan zijn zoals Tweakers dit nu heeft. Dus de achterliggende gedachte en de reden om zelf maar een forum op te gaan zetten terwijl er al aan een oplossing (in de vorm van feedback?) gewerkt word, dan mag je zelf gaan vragen of het allemaal wel de moeite waard is. Draag dan bij aan het geven van feedback. Ik heet ze van harte welkom maar draag dan ook je steentje bij hoe Tweakers dan je het beste kan ontvangen.

De oplossing moet alleen nog vorm worden gegeven maar ook dan heb je nog te maken met mensen die je nooit tevreden kan of zult houden. Hoeveel rode lopers moet Tweakers volgens jou dan uit zetten? 2? 6? 10?

[ Voor 9% gewijzigd door MoldyInko op 05-09-2020 21:55 . Reden: Kleine aanpassingen ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mektheb
FreshMaker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:05:
[...]

Mja maar dat hoort er nu eenmaal bij, want de grote boze wolf slokt ons op en we willen zelfstandig zijn want bij de wolf zijn ze kritisch en snel boos.

Ik welkom iedereen met open armen, maar het begint wel een beetje op stampvoeten te lijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06 00:55

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Het probleem De uitdaging wat er nu simpelweg is, is dat er meer speelt dan alleen de afsluiting van HWI.

Je gaat per definitie geluid horen. Dus eigenlijk is dat positief. Als iedereen stond te springen om naar Tweakers te gaan dan was er iets goed mis bij HWI. Ik denk dat dit onoverkomelijk is helaas.

Het andere ding is dat Tweakers "stiekem" wel een serieus probleem (niet eens uitdaging) heeft in de type community maar belangrijker het modereren daarvan. Daar gaat gewoon structureel iets fout in de communicatie naar elkaar toe. Dat is iets wat vele ervaren, je ziet het ook terug in de feedback topics maar ik zie het ook terug komen in het HWI topic.

Persoonlijk merk ik dit de laatste jaren steeds meer en conversaties richting Tweakers daarop lijken ook niet echt geaccepteerd te worden. In de zin dat er nu eens serieus geluisterd wordt naar de mening en gedachtegang van toch wel een grote groep Tweakers leden.

Het enige wat we alleen niet moeten vergeten is dat dit niet het geen is wat Tweakers maakt of zelfs maar het complete beeld moet zijn van deze website. Er zijn genoeg plekken/topics waar er wel degelijk nog heel leuk met elkaar wordt omgegaan en moderaties niet het onderwerp van de dag zijn. Er gebeuren genoeg echte tweak-dingen vanuit zowel de community als Tweakers.

Hell, ik lig soms goed dwars met mods maar ik ben net zo goed al 3x bij Tweakers op bezoek geweest. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gomez12
govie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:10:
Ik als hwi lid moet kotsen van de reacties in dit topic, of ik ze nou fout opneem of niet. Het dedain waar hier wordt gecommuncieerd toont duidelijk aan dat er een grote schoonmaak nodig is in het moderatorbestand anders gaat dit niet goedkomen, waarvan dit topic akte is. Gadverdamme, apartheid bestaat nog in digiland.

Jullie kunnen spuwen wat je wilt maar het hwi was altijd heel vriendelijk ondergemoddereerd en dat ging opzich perfect. Een strakke hand is niet perse beter of gezelliger en je merkt dat er dan banden ontstaan wat ik bij tweakers nooit heb gehad. I ben al iets van 20 jaar op deze website geregistreerd dus dat zegt heel wat als ik vind dat het hwi forum leuker was om op deel te nemen. Er wordt daar minder elitair gecommuniceerd en dat is wel zo prettig. Daarnaast zijn veel dagelijkse gebruikers op het forum ook van mijn leeftijd wel zo prettig als je 40+ bent dus een mooie mengelmoes was het. #mytwocents
Serieus, wat verwacht je nu te bereiken met dit soort posts?

Ik bedoel als ik de vorm even negeer, wat wil je nu concreet?
Want je zegt iets vaags als : grote schoonmaak in het moderatorbestand... Maar waarom die schoonmaak nodig is, op basis waarvan die schoonmaak moet plaatsvinden of ook maar iets concreets is afwezig...

En daarnaast zit je het HWI forum op te hemelen, wat op zich best is. Alleen weinig meerwaarde heeft omdat dat gewoon dicht gaat.

Ik kan het niet anders lezen als slechts een ordinaire rant waar niemand iets mee kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
Gomez12 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:14:
[...]

Serieus, wat verwacht je nu te bereiken met dit soort posts?

Ik bedoel als ik de vorm even negeer, wat wil je nu concreet?
Want je zegt iets vaags als : grote schoonmaak in het moderatorbestand... Maar waarom die schoonmaak nodig is, op basis waarvan die schoonmaak moet plaatsvinden of ook maar iets concreets is afwezig...

En daarnaast zit je het HWI forum op te hemelen, wat op zich best is. Alleen weinig meerwaarde heeft omdat dat gewoon dicht gaat.

Ik kan het niet anders lezen als slechts een ordinaire rant waar niemand iets mee kan
Dedain weer, waarvan akte. Als 2 communities worden samengevoegd, betekent niet dat 1 groep communitymembers zich maar moet aanpassen aan de andere communitymembers omdat die merknaam gevoerd gaat worden. Als jullie zo doorgaan wordt het een hele oorlog deze fusie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

govie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:36:
[...]

Dedain weer, waarvan akte. Als 2 communities worden samengevoegd, betekent niet dat 1 groep communitymembers zich maar moet aanpassen aan de andere communitymembers omdat die merknaam gevoerd gaat worden. Als jullie zo doorgaan wordt het een hele oorlog deze fusie.
Mwah, oorlog zal wel meevallen, maar me dunkt dat een significant deel van de ex-leden van HWI simpelweg geen lid willen worden van Tweakers. En dat maakt de 'fusie' toch wat minder fuserend, zeg maar. ( En ik herken het overgrote deel van de kritiek, maar ik verwacht niet dat er iets mee gaat gebeuren. Daar loop ik net wat te lang voor mee.)

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Helgie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:43:
[...]

Mwah, oorlog zal wel meevallen, maar me dunkt dat een significant deel van de ex-leden van HWI simpelweg geen lid willen worden van Tweakers. En dat maakt de 'fusie' toch wat minder fuserend, zeg maar. ( En ik herken het overgrote deel van de kritiek, maar ik verwacht niet dat er iets mee gaat gebeuren. Daar loop ik net wat te lang voor mee.)
Volgens mij best wel maar niet als hier apartheid gevoerd door de diehard tweakers groep, onze leden lezen nu tweakers ook en wordt heel wat afgeroddeld onderling over alle gal die hier en in andere topics door de diehards wordt geventileerd (wat mijn inziens ook getuigd van weinig intellect and takt).

Btw ik had hier op tweakers altijd gezeik, bans en veel geknip met moderators en weet ik wat. Maar op HWI maar een keer een topic verwijderd en verder nooit echt gezeik gehad. Afgelopen kwartaal werd mijn coronatopic verwijderd omdat de moderator niet de tijd had om moddereten. Maar verders is er nooit iets voorgevallen wat ik me kan herinneren en ik denk dat dit voor veel users van hwi geld die zich niet thuisvoelde op tweakers. HWI-forum was een forum voor enthousiastelingen met dezelfde interesses en tweakersforum wordt gerund als een wikipedia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

Wom

NMe schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:00:
Ik geef ze geen ongelijk. Communities zijn levende dingen en er is een reden dat ze op het HWI-forum zaten en niet hier. Het zal die mensen nogal rauw op hun dak vallen dat hun community effectief opgedoekt wordt met de melding dat ze zich maar aan moeten sluiten bij die andere community. Ik zou er persoonlijk ook weinig trek in hebben.
Dat gevoel heb ik nu ook. Heb het ooit meegemaakt met een F1-forum waar ik fanatiek op postte, wat toen opeens verdween. Andere F1 fora voelde gewoonweg niet hetzelfde aan. Eén van de redenen waarom ik hier terugkom (al een aantal jaar inmiddels :+ ), is het vertrouwde gevoel wat je hier hebt. Kan mij dus goed voorstellen dat leden van het HWI-forum datzelfde hebben, ook wat ontheemd gaan zijn straks.

Daarom vind ik de suggestie van Brent in "HWI forum gaat weg. Wat nu?" wel een sterke. Als je nieuwe leden welkom wil heten, moet je ook zorgen dat ze zich wat thuis kunnen voelen. Merk je snel genoeg of het gebruikt wordt of niet. En misschien dat iemand een custom CSS eruit kan poepen (kan het zelf niet, naja, het CSS gedeelte :+ ) zodat de HWI 'look and feel' wat toegepast kan worden op GoT? Of zijn we alle discussies hier over de paarse achtergrond alweer vergeten ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
govie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:54:
[...]

Volgens mij best wel maar niet als hier apartheid gevoerd door de diehard tweakers groep, onze leden lezen nu tweakers ook en wordt heel wat afgeroddeld onderling over alle gal die hier en in andere topics door de diehards wordt geventileerd (wat mijn inziens ook getuigd van weinig intellect and takt).

Btw ik had hier op tweakers altijd gezeik, bans en veel geknip met moderators en weet ik wat. Maar op HWI maar een keer een topic verwijderd en verder nooit echt gezeik gehad. Afgelopen kwartaal werd mijn coronatopic verwijderd omdat de moderator niet de tijd had om moddereten. Maar verders is er nooit iets voorgevallen wat ik me kan herinneren en ik denk dat dit voor veel users van hwi geld die zich niet thuisvoelde op tweakers. HWI-forum was een forum voor enthousiastelingen met dezelfde interesses en tweakersforum wordt gerund als een wikipedia.
Je.gaf zelf al aan dat HWI ondergemodereerd was, dus dan lijkt het me maar logisch dat je weinig tegen de lamp liep. Hier doen we blijkbaar wat beter op dat vlak, maar als jou dat niet ligt is tweakers misschien niet de plaats voor jou? Ik bedoel, je bent meer dan welkom, maar als je retoriek als 'oorlog', 'apartheid', 'grote schoonmaak nodig onder de mods',... gebruikt wil je hier blijkbaar niet zijn. En dat is ook ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Wat minder roddelen en wat meer met constructieve ideeën komen zou een goede start zijn. :)

Lees het topic op HWI eens door, de vergelijking met "Nazi's" is meermaals gemaakt. Hoe constructief is dat? En sowieso staat er weinig constructiefs in dat topic.. het "vijandig overnemen" / "betere forumsoftware van HWI" etc.. wat allemaal niet serieus te nemen is.

En welke andere topics? Er is er maar 1 die hierover gaat en die loopt ook niet echt storm. Goh, zou het lijken alsof de meeste mensen sowieso al bezoekers waren van beide sites en hier/daar alleen de vocale groep aan het posten is? ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Grvy op 06-09-2020 00:16 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik denk dat deze fusie vooral één grote farce wordt. De sites fuseren is één ding en dat is makkelijk zat. De communities fuseren is gedoemd te falen. Zelfs als een willekeurig aantal mensen van HWI naar GoT komt zal niet iedereen daar trek in hebben. Effectief is dat het einde van de HWI-community en alles wat er van over is zal ofwel opgaan in deze community of elders een plek vinden. Iedereen die denkt dat het anders gaat lopen houdt zichzelf voor de gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
NMe schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:21:
[...]

Ik denk dat deze fusie vooral één grote farce wordt. De sites fuseren is één ding en dat is makkelijk zat. De communities fuseren is gedoemd te falen. Zelfs als een willekeurig aantal mensen van HWI naar GoT komt zal niet iedereen daar trek in hebben. Effectief is dat het einde van de HWI-community en alles wat er van over is zal ofwel opgaan in deze community of elders een plek vinden. Iedereen die denkt dat het anders gaat lopen houdt zichzelf voor de gek.
Ik reageerde op de eerste 9 pagina's waar ik niet in heb gepost, dus nee. Dat iets ondergemoddereerd ivt tweakers hoeft niet slecht te zijn, een community kan ook zijn eigen weg zoeken. Ben je een herder of een buschauffeur? het valt me ook op dat ondanks dat ik kenbaar maak dat 2 community's worden samengevoegd, de tweakerselite dat niet zo ziet waarvan de post boven jouw akte is. Dus wie is hier nou in dit topic aggro, toch wel de elite tweakers community, vandaar de term apartheid. En nee, het boeit me geen fuck. Ik ga er gewoon vanuit dat de hardware.info medewerkers ons niet in de steek laten tussen het diehard schorem van tweakers (als we toch lekker argeren). >:)

[ Voor 62% gewijzigd door govie op 06-09-2020 00:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:26
[...]

Ik ben ooit begonnen op Hwi omdat ik een probleem had met mijn computer. Ben daarna blijven hangen.

In de loop der jaren op Hwi werd duidelijk aangegeven dat het forum geen prioriteit had voor de eigenaars. Daar was ik het niet mee eens! Het forum maakt juist een website.

Op tweakers keek ik ook al jaren maar alleen op de frontpage. Het forum op Tweakers was namelijk eng en onvriendelijk. Toch vaker gaan kijken en juist de diversiteit van de topics sprak mij aan. Ben dus blijven plakken.

Het werd jaren geleden al duidelijk gemaakt door de modjes op Hwi dat het forum geen prioriteit heeft. WIJ hebben daar diverse topics over gehad.

Het zat er simpelweg aan te komen. De reden waarom ik jou quote is omdat ik niet denk dat het samen voegen wordt. Dit is een topic zoals zo vaak heeft plaats gevonden op Hwi. Iedereen mag even zijn zegje doen en dan wordt het gesloten.

Bottom line, Je bent welkom om te komen en anders maar niet. Deze zin is niet mijn zin maar wel van de mensen die het voor het zeggen hebben.

Voor hetzelfde geld hebben we over een paar jaar een topic van boze tweakers omdat het forum door een nog grotere partij wordt overgenomen en het daar niet mee eens zijn! Dan zijn we ook gewoon de sjaak ondanks dat wij denken de reden van het bestaansrecht van de website te zijn...

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kheos schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:08:
[...]

Je.gaf zelf al aan dat HWI ondergemodereerd was, dus dan lijkt het me maar logisch dat je weinig tegen de lamp liep. Hier doen we blijkbaar wat beter op dat vlak, maar als jou dat niet ligt is tweakers misschien niet de plaats voor jou?
Te weinig modderen is niet goed. Net als teveel.

En het heeft niets met liggen te maken he. Ze worden er gewoon bij gedonderd zonder alternatief of enige inspraak. Je lult makkelijk want "jouw" forum word niet opgeheven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:09
Ik weet dat de vraag al eens is langsgekomen in het topic, maar heb het antwoord wellicht gemist; wat gebeurt er met de content van het HWI forum? Ik kan me voorstellen dat helemaal in GoT technisch een te grote uitdaging is, maar het archiveren (reduceren naar statische html = 0 onderhoud) zou wel heel vet zijn. Ooit was ik actief op het forum van pc-active, en dat is ook ter ziele gegaan. Dat het forum ophield te bestaan was niets aan te doen, maar had het wel leuk gevonden om - 15-20 jaar later - nog eens terug te lezen wat voor onzin ik destijds allemaal schreef. web.archive.org heeft helaas maar kleine stukjes gearchiveerd.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
[...]

Je mag dat vinden maar alle leden van hwi zijn waarschijnlijk betalende leden geweest. Ik moet nog een onderneming meemaken die hun lifeline gewoon overboord gooit en voor de eigenaar van tweakers geldt dat waarschijnlijk niet anders.
Het samenvoegen van communities vraagt om offers van beide communities maar het is evident in dit topic dat de tweakerselite dit niet zo ziet en dat alleen de hwi leden zich volgens hun maar moeten aanpassen. Maar daar pas ik voor en waarschijnlijk heel veel hwi leden en daarnaast vind ik het een abjecte manier om naar medemensen te kijken. Vandaar ook mijn comment dat tweakers.net schoonschip moet maken in hun apartheid moddereterbestand, heel logisch hoor want die moddereters of tweakers passen niet in het beleid van de toekomstcommunity.

[ Voor 6% gewijzigd door govie op 06-09-2020 00:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:35

Ik denk dat deze fusie vooral één grote farce wordt.

De communities fuseren is gedoemd te falen. Zelfs als een willekeurig aantal mensen van HWI naar GoT komt zal niet iedereen daar trek in hebben.
OK, twee zinnen waar je aangeeft dat het niks gaat worden. Dat kan je vinden, ik mis alleen het mee denken i.p.v. het boe roepen. Dat niet iedereen er trek in heeft is een gegeven - dat is zo bij elke verandering. Dat niet 100% overkomt én happy is, is daarmee de verhuizing 'gedoemd te falen' en is alle moeite die hier in is gestoken dan een 'farce'? Ik vind dat je onze community manager daarmee te kort doet. Niemand (behalve het personeel van Tweakers) weet wat zij allemaal achter de schermen doet, probeert te doen etc.
Effectief is dat het einde van de HWI-community en alles wat er van over is zal ofwel opgaan in deze community of elders een plek vinden.
Tweakers probeert een nieuw thuis te faciliteren voor HWI. Als Tweakers dit niet had gedaan was de stekker eruit en doei. Bijzonder hoe je dat zo negatief kan verwoorden terwijl je eigenlijk niets anders aanstipt dan 'er vindt een fusie plaats'. Stel dat HWI mensen elders een plek vinden, dan is dat ook helemaal prima. Dikke prima zelfs. Ik durf te wedden dat als je DPG/Tweakers crew vraagt wat écht belangrijk is, dan is het 1) kosten besparen en 2) community van HWI zo veel redelijkerwijs opvangen. Nergens is gezegd dat het de missie is om HWI community naar Tweakers te deporten ( 8)7 ). Als HWI community leden naar een ander eigen platform willen dan gunt iedereen van Tweakers die mensen het allerbeste.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

govie schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:30:
[...]

Je mag dat vinden maar alle leden van hwi zijn waarschijnlijk betalende leden geweest. Ik moet nog een onderneming meemaken die hun lifeline gewoon overboord gooit en voor de eigenaar van tweakers geldt dat waarschijnlijk niet anders.
Het samenvoegen van communities vraagt om offers van beide communities maar het is evident in dit topic dat de tweakerselite dit niet zo ziet en dat alleen de hwi leden zich volgens hun maar moeten aanpassen. Maar daar pas ik voor en waarschijnlijk heel veel hwi leden en daarnaast vind ik het een abjecte manier om naar medemensen te kijken. Vandaar ook mijn comment dat tweakers.net schoonschip moet maken in hun apartheid moddereterbestand, heel logisch hoor want die moddereters of tweakers passen niet in het beleid van de toekomstcommunity.
Psst, volgens is @NMe het redelijk met je eens. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Het samenvoegen van communities vraagt om offers van beide communities maar het is evident in dit topic dat de tweakerselite dit niet zo niet en dat alleen de hwi leden zich volgens hun maar moeten aanpassen. Maar daar pas ik voor en waarschijnlijk heel veel hwi leden en daarnaast vind ik het een abjecte manier om naar medemensen te kijken. Vandaar ook mijn comment dat tweakers.net schoonschip moet maken in hun moddereterbestand, heel logisch hoor want die moddereters passen niet in het beleid van de toekomst.
Ik zie eigenlijk vooral jou laatdunkend doen over de mensen die hier zitten.

Je vergeet voor het gemak even dat de Tweakers-community ook niet om deze fusie heeft gevraagd. En waarom zou deze community dingen anders moeten gaan doen omdat HWI's community geslachtofferd wordt? Mensen die de Tweakers-community aantrekkelijk vinden moeten hier vooral naartoe komen maar de kans dat deze community enorm verandert is net zo klein als de kans dat de HWI-community dat zou doen als de situatie omgekeerd was.

@5pë©ïàál_Tèkén: ik stel voor dat je even kijkt naar mijn staat van dienst hier. Met bijna 15 jaar als crewlid onder mijn riem weet ik prima hoe het hier werkt. En niks van wat ik hierboven zeg is op welke manier dan ook negatief bedoeld richting Moonsugar en de forumcrew. Maar dat verandert er niks aan dat het een illusie is dat de HWI-community zal opgaan in de Tweakers-community. Het zijn verschillende groepen mensen die op een verschillende manier met elkaar gewend zijn om te communiceren en dat gaat voor een groot deel van de mensen van HWI niet compatibel zijn met de manier waarop hier gecommuniceerd wordt. Die mensen gaan niet ineens op Tweakers posten, die zoeken wel iets anders.

[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 06-09-2020 00:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:32:
[...]

[...]

OK, twee zinnen waar je aangeeft dat het niks gaat worden. Dat kan je vinden, ik mis alleen het mee denken i.p.v. het boe roepen. Dat niet iedereen er trek in heeft is een gegeven - dat is zo bij elke verandering. Dat niet 100% overkomt én happy is, is daarmee de verhuizing 'gedoemd te falen' en is alle moeite die hier in is gestoken dan een 'farce'? Ik vind dat je onze community manager daarmee te kort doet. Niemand (behalve het personeel van Tweakers) weet wat zij allemaal achter de schermen doet, probeert te doen etc.

[...]

Tweakers probeert een nieuw thuis te faciliteren voor HWI. Als Tweakers dit niet had gedaan was de stekker eruit en doei. Bijzonder hoe je dat zo negatief kan verwoorden terwijl je eigenlijk niets anders aanstipt dan 'er vindt een fusie plaats'. Stel dat HWI mensen elders een plek vinden, dan is dat ook helemaal prima. Dikke prima zelfs. Ik durf te wedden dat als je DPG/Tweakers crew vraagt wat écht belangrijk is, dan is het 1) kosten besparen en 2) community van HWI zo veel redelijkerwijs opvangen. Nergens is gezegd dat het de missie is om HWI community naar Tweakers te deporten ( 8)7 ). Als HWI community leden naar een ander eigen platform willen dan gunt iedereen van Tweakers die mensen het allerbeste.
Kom ff van je hoge paard af en lees eens terug waar dit topic nu eigenlijk om begon. Men ageert tegen de slechte voorbereiding en waarom dat niet gewoon eerder en beter is opgepikt. En terecht. En zeker als community manager had je veel eerder zaken in gang moeten zetten en van je laten horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:32:

Nou ja, DPG heeft volgens mij wel betaald om HWI aan hun portfolio toe te voegen. De waarde van HWI zit (zat) hem denk ik toch in de (betalende?) community en dan is het raar om dat maar met het badwater weg te gooien. Dat is overigens nog niet eens zo lang geleden, in 2016:
De Persgroep koopt Hardware.info
Tweakers en Hardware.info blijven naast elkaar en los van elkaar bestaan, maar gaan proberen synergieën te vinden. “Door samen te werken kunnen we dubbel werk besparen en daarmee nóg meer en betere tests en artikelen bieden voor jullie, onze lezers”, aldus de verkopende aandeelhouders Koen Crijns, Frank Everaardt en Eric van Ballegoie.
https://www.emerce.nl/nieuws/persgroep-koopt-hardwareinfo
Gecombineerd met eerdere posts dat dit een idee vanuit Tweakers en HWI was dat pas later gepitcht is aan DPG ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe een mislukte fusie de verhoudingen beïnvloed. Ik ga er dan vanuit dat pitch wel iets optimistischer was dan het opdoeken van HWI en de community waarbij de banen van HWI er bij Tweakers bijkomen. Tenzij HWI flink verlies maakte lijkt me dat een rare zet. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 12:54

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
[...]

Een reactie op jou en soortgelijke reacties: De redacties fuseren, de communities niet. Het forum wordt simpelweg opgeheven:
De mogelijkheid om op nieuwsberichten te reageren blijft ook bestaan, maar het forum op Hardware Info zullen we uitfaseren. Hoe dat precies gaat gebeuren besluiten we graag in overleg met jullie, input daarvoor is welkom in dit forumtopic. Uiteraard nodigen we ook graag uit om - als je dat nog niet gedaan hebt - een account aan te maken op Tweakers, waar een zeer levendige community bestaat.
Hwi'ers zijn welkom hier, we zijn bezig met wat zaken om de overgang zo soepel mogelijk te maken, maar het is uiteindelijk hun eigen keuze of ze komen of niet. Tweakers heeft zijn eigen cultuur en niet iedereen past daarbinnen. Maar wie wil komen is welkom en wij staan klaar om te helpen en eventuele vooroordelen weg te nemen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@Dirk wat Dirk zegt is feitelijk waar.

Een punt waarop het dus misgaat is de verwachtingen van HWI. Die zijn van mening/denken dat er een fusie plaats vind en hun forum hiernaartoe verplaatst. Dat is dus niet waar zoals Dirk zegt. Dat forum is gewoon straks pleite. Hoe dat in zijn werk gaat en wat HWI daarin kan betekenen is de zaak van HWI.

Dat Tweakers dus niet hun halve forum op de schop neemt voor de HWI mensen lijkt mij dus ook evident? Ja, kleine aanpassingen voor de landing. Sure. Maar verwacht dus niet zoals eerder gezegd in dit topic een "fusie" tussen beide forums. De posts etc van HWI zijn de zaak niet van Tweakers.

Die duidelijkheid mag wel wat meer/groter gemaakt worden voor beide kampen omdat je dus ook in dit topic heel veel onduidelijkheid nog ziet. Wat dat betreft hadden de nieuwsposts wel wat meer focus op de community mogen leggen. Want zonder community is er ook weinig Tweakers.

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Dedain weer, waarvan akte.
Apart, dus het beestje bij zijn naam benoemen is in jouw woordenboek dedain.
Als 2 communities worden samengevoegd, betekent niet dat 1 groep communitymembers zich maar moet aanpassen aan de andere communitymembers omdat die merknaam gevoerd gaat worden. Als jullie zo doorgaan wordt het een hele oorlog deze fusie.
Dat gaat slechts gedeeltelijk op als je het hebt over 2 communities van gelijke grootte.

Alleen dat is hier helemaal niet aan de hand, sterker nog feitelijk is er nog niet eens een samenvoeging van communities van toepassing. Het enige wat er aan de hand is is dat het HWI-forum weg gaat.
Mensen kunnen zich hier registreren, maar er gaat niets samengevoegd oid worden, mensen kunnen zich ook op tig andere fora registreren.

Natuurlijk kan je ideeen aandragen voor t.net om het een beetje om te buigen naar HWI-standaard, maar je moet dan wel ideeen aandragen. Tot nu toe zie ik je alleen maar gal spugen en tja, daar kan niemand wat mee. Daarmee krijg je niets veranderd.
Verwijderd1 schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:41:
[...]
Nou ja, DPG heeft volgens mij wel betaald om HWI aan hun portfolio toe te voegen. De waarde van HWI zit (zat) hem denk ik toch in de (betalende?) community en dan is het raar om dat maar met het badwater weg te gooien. Dat is overigens nog niet eens zo lang geleden, in 2016:
Ik ben niet bekend met HWI zelf, maar weet wel iets van algemene sites en community's etc. En je mag normaliter extreem blij zijn als 5% van je leden betalend is.
En dan is het in het geval HWI nog maar net de vraag of je bij betalend ook de magazine-leden pakt, want dan is het eindresultaat mogelijk quitte, maar waarschijnlijk negatief.
En eigenlijk is bijna geen enkel forum naast een site iets anders als simpelweg een verliespost. Het aantal leden wat je ermee wint staat in geen verhouding tot de kosten ervan.

De normale (want misschien was HWI wel net de 0,00001%) waarde van een site als HWI zit hem in het personeel en de bezoekers van de site, nogmaals normaliter maakt het forum enkel maar verlies.
[...]
Gecombineerd met eerdere posts dat dit een idee vanuit Tweakers en HWI was dat pas later gepitcht is aan DPG ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe een mislukte fusie de verhoudingen beïnvloed. Ik ga er dan vanuit dat pitch wel iets optimistischer was dan het opdoeken van HWI en de community waarbij de banen van HWI er bij Tweakers bijkomen. Tenzij HWI flink verlies maakte lijkt me dat een rare zet. :P
Let op dat ik nu puur ga speculeren, aangezien ik niets van de achter de schermen weet.
Maar op mij komt het meer over alsof er gewoon een aantal mensen bij HWI het bijltje erbij neer wilden gooien (of moesten gooien als je bijv kijkt naar de korte termijn van het stoppen van het forum) en er gewoon geen vervangers gevonden konden worden.
Dat zou wmb ook verklaren waarom er blijkbaar al een tijdje door t.net moderatoren "bij"gemod wordt op het HWI forum, dat komt op mij over alsof er al mensen weggegaan zijn.

Alleen als enkele mensen aan de top het bijltje erbij neer willen gooien, dan wil je nog steeds het beste voor je personeel. Als je geen vervangers voor jezelf kan aantrekken, dan is het vrij logisch om als volgende stap te gaan kijken naar een samenwerking met een concullega zodat je personeel etc gewoon door kan werken en niet opeens op straat staat omdat jij ermee wilt stoppen.
Grvy schreef op zondag 6 september 2020 @ 01:41:
Die duidelijkheid mag wel wat meer/groter gemaakt worden voor beide kampen omdat je dus ook in dit topic heel veel onduidelijkheid nog ziet. Wat dat betreft hadden de nieuwsposts wel wat meer focus op de community mogen leggen. Want zonder community is er ook weinig Tweakers.
Het nadeel is dat de onduidelijkheid voornamelijk een wens van de HWI'ers is. Alleen is er door sommige mods hier er in mee gegaan door het te omschrijven als "een zachte landing", "niets is onmogelijk" etc.
En dat de communitymanager zegt er achter de schermen mee bezig te zijn etc.

Daarom heb ik nu al een paar keer gezegd dat er gewoon vanuit t.net gewoon duidelijk gemaakt moet worden wat nu concreet de grenzen zijn, zodat de heel hoge verwachtingen van de HWI'ers (die deels zo hoog gemaakt zijn door mods en communitymanager hier door vage bewoordingen) ietwat realistischer gemaakt kunnen worden.
Wat ik zo jammer vind is dat ik feitelijk voornamelijk ex-mods hier concreter zie zijn dan huidige mods/admins/andere rode personen.

Dirk zegt het feitelijk voor het eerst als rode persoon... Alleen zelfs hij moet er nog iets hoopvols voor de HWI'ers bijzetten in de vorm van "we zijn bezig met wat zaken om de overgang zo soepel mogelijk te maken", waardoor eigenlijk simpel gezegd geen enkele HWI'er meer weet waar hij aan toe is.
Aangezien een overgang weer een samenvoeging lijkt te impliceren.

Maar als t.net het dan niet kan/wil doen, ga ik maar eens simpelweg wat logische grenzen stellen :
Het HWI-forum gaat dicht
T.Net gaat praktischerwijs hooguit :
- een profiel importer maken
- een apart (tijdelijk) forum creeeren voor HWI'ers
En dat is het...

En voor de rest gaat t.net als geheel niets voor de community doen en is het puur aan de t.net forums en lokale mods/admins om te reageren op constructieve ideeen vanuit HWI-ers
Alleen dan moeten er wel constructieve ideeen komen. Wil je enkel maar je gal spuwen of zeggen dat er een grote schoonmaak door de modjes moet komen (zonder namen/voorbeelden) dan wordt je gewoon genegeerd, want niemand kan er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 6 september 2020 @ 02:13:

Ik ben niet bekend met HWI zelf, maar weet wel iets van algemene sites en community's etc. En je mag normaliter extreem blij zijn als 5% van je leden betalend is.
En dan is het in het geval HWI nog maar net de vraag of je bij betalend ook de magazine-leden pakt, want dan is het eindresultaat mogelijk quitte, maar waarschijnlijk negatief.
En eigenlijk is bijna geen enkel forum naast een site iets anders als simpelweg een verliespost. Het aantal leden wat je ermee wint staat in geen verhouding tot de kosten ervan.

De normale (want misschien was HWI wel net de 0,00001%) waarde van een site als HWI zit hem in het personeel en de bezoekers van de site, nogmaals normaliter maakt het forum enkel maar verlies.
Maar dan moet je wel kijken naar het totaalplaatje. Het forum levert an sich niet veel op, maar dat brengt mensen wel terug naar zo'n site. Wat ik bedoelde met de community (hier of op HWI) zijn de bezoekers, je kunt die twee volgens mij niet los zien.

Het lijkt me toch dat het totaalplaatje winstgevend is. Ze hebben het volgens mij jaren onder eigen leiding uitgehouden en in 2016 zijn ze overgenomen. Als het al lang verlies draaide dan waren ze zelf al wel gestopt, en als het in 2016 een grote puinhoop was lijkt het me niet dat DPG het over zou nemen. Dat zijn inderdaad wat aannames, maar het is volgens mij niet heel ver gezocht.

Dat kom je bij de situatie nu waarbij redelijk snel (vanuit publieke aankondigingen gezien althans) de boel daar opgedoekt lijkt te worden, het personeel hier naartoe komt en de gebruikers hier een 'landingsplek' aangeboden wordt. Hoe ik het zie zijn die gebruikers (althans in hun oude community) een manier om geld te verdienen (op dezelfde manier dat het hier bij Tweakers werkt). Vanuit dat opzicht vind ik het raar om iets wat werkt (of in het verleden gewerkt heeft) weg te gooien (want daar komt het op neer als je zegt dat ze maar ergens anders naartoe moeten als ze hier niet kunnen aarden) als het in z'n huidige vorm nog wel werkt (of met wat sleutelen werkbaar te maken is).

Een fusie van communities vind ik eigenlijk geen gek idee, met een gedeeld onderwerp (tech) en wat community managing zal dat best kunnen. Het doel zie ik dan ook wel: geen werk dubbel doen (zowel redactioneel als het onderhouden van twee sites) en een grotere community (meer mensen bij elkaar, dus ook kleinere onderwerpen kunnen ietsjes groeien als in beide communities mensen met interesse zitten die eerst niet bij elkaar kwamen).

Wat ik niet snap is waarom men niet vol inzet op zo'n succesvolle fusie, dan heb je die voordelen immers. Als de fusie niet lukt, als het merendeel van HWI afhaakt, dan gooi je (in mijn ogen) iets weg wat op zichzelf eigenlijk nog werkte.
[...]

Let op dat ik nu puur ga speculeren, aangezien ik niets van de achter de schermen weet.
Maar op mij komt het meer over alsof er gewoon een aantal mensen bij HWI het bijltje erbij neer wilden gooien (of moesten gooien als je bijv kijkt naar de korte termijn van het stoppen van het forum) en er gewoon geen vervangers gevonden konden worden.
Dat zou wmb ook verklaren waarom er blijkbaar al een tijdje door t.net moderatoren "bij"gemod wordt op het HWI forum, dat komt op mij over alsof er al mensen weggegaan zijn.

Alleen als enkele mensen aan de top het bijltje erbij neer willen gooien, dan wil je nog steeds het beste voor je personeel. Als je geen vervangers voor jezelf kan aantrekken, dan is het vrij logisch om als volgende stap te gaan kijken naar een samenwerking met een concullega zodat je personeel etc gewoon door kan werken en niet opeens op straat staat omdat jij ermee wilt stoppen.
Ik weet het niet hoor, in die gevallen zouden ze volgens mij ook wel wat meer tijd kunnen nemen of met andere alternatieven kunnen komen. Er wordt expliciet de keuze gemaakt om dat forum te sluiten. Ze hadden bijvoorbeeld ook het forum apart hier erbij kunnen plakken, dan heb je ook een aantal schaalvoordelen, maar blijven de bezoekers behouden (dan kijken ze hier reclame in plaats van daar, bij wijze van spreken).
Maar als t.net het dan niet kan/wil doen, ga ik maar eens simpelweg wat logische grenzen stellen :
Het HWI-forum gaat dicht
T.Net gaat praktischerwijs hooguit :
- een profiel importer maken
- een apart (tijdelijk) forum creeeren voor HWI'ers
En dat is het...
Dit lijkt me gezien de berichtgeving inderdaad een realistische uitkomst. Toch blijf ik dat (zonder iets concreets over de winstgevendheid / problemen) van HWI te weten een rare optie vinden. Een beetje alsof je een tweede huis koopt om te verhuren, je er dan achter komt dat het eigenlijk wel veel werk is en het dan maar laat slopen. Dat roept toch wat vragen op. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Het sluiten van het HWI forum word ervaren als het sluiten van je favoriete stamkroeg waar je elke vrijdag en zaterdagavond een biertje haalt, kletst met de community, kletst met de mensen achter de tap en geniet van de avond, gezelligheid en de ervaring/gevoel.

Dat vervolgens een stamkroeg, waar sommigen al jaaareeeen komen, sluit wordt in dit topic redelijk laconiek weggezet: het gebeurt nu eenmaal. Zonder dat er ook maar één iemand nadenkt over het gevoel wat zo'n sluiting doet met vaste stamkroeggasten. Die moeten nu halsoverkop op zoek naar een andere stamkroeg. Tweakers.net is de buurkroeg. Die zou, in mijn mening, deze stamkroeggasten met open armen moeten ontvangen; hoe? Daar weet ik niks vanaf, maar in ieder geval duidelijkheid, eerlijkheid en openheid (tot zover mogelijk).

De reacties in dit topic laten een bepaalde sfeer achter, een sfeer waar ik mij al acht jaar mateloos aan erger: wij zijn superieur. De feedback in het aangehaalde topic (zie TS) en enkele reacties hier laten dat pijnlijk duidelijk zien.

Ik ben erg benieuwd wat er was gebeurd als de rollen waren omgedraaid.... of men dan nog zo stoer was of dat de community van Tweakers.net een toontje lager was gaan zingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Anoniem: 93986 schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:28:
[...]

Te weinig modderen is niet goed. Net als teveel.

En het heeft niets met liggen te maken he. Ze worden er gewoon bij gedonderd zonder alternatief of enige inspraak. Je lult makkelijk want "jouw" forum word niet opgeheven.
Ik lul heel makkelijk want ik heb in het verleden al tientallen fora 'verloren'. Fora waar ik veel actiever was dan hier, waar ik veel vrienden heb gemaakt, veel beleefd, veel gedeeld, veel geleerd, veel gelachen...
Dus ja, ik lul gemakkelijk want ik weet waarover ik lul. Dát maakt het gemakkelijk.
Vandaar ook mijn verbazing over hoeveel effort men in die fusie wil steken.
En mijn nog veel grotere verbazing over hoe lelijk, hoe vuil, hoe walgelijk wij door hwi-leden worden bekeken en benoemd: nazi's, apartheid, schorem...
Hoeveel effort wil en moet je daar dan nog in steken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mektheb
Mrjraider schreef op zondag 6 september 2020 @ 06:55:
Het sluiten van het HWI forum word ervaren als het sluiten van je favoriete stamkroeg waar je elke vrijdag en zaterdagavond een biertje haalt, kletst met de community, kletst met de mensen achter de tap en geniet van de avond, gezelligheid en de ervaring/gevoel.

Dat vervolgens een stamkroeg, waar sommigen al jaaareeeen komen, sluit wordt in dit topic redelijk laconiek weggezet: het gebeurt nu eenmaal. Zonder dat er ook maar één iemand nadenkt over het gevoel wat zo'n sluiting doet met vaste stamkroeggasten. Die moeten nu halsoverkop op zoek naar een andere stamkroeg. Tweakers.net is de buurkroeg. Die zou, in mijn mening, deze stamkroeggasten met open armen moeten ontvangen; hoe? Daar weet ik niks vanaf, maar in ieder geval duidelijkheid, eerlijkheid en openheid (tot zover mogelijk).

De reacties in dit topic laten een bepaalde sfeer achter, een sfeer waar ik mij al acht jaar mateloos aan erger: wij zijn superieur. De feedback in het aangehaalde topic (zie TS) en enkele reacties hier laten dat pijnlijk duidelijk zien.

Ik ben erg benieuwd wat er was gebeurd als de rollen waren omgedraaid.... of men dan nog zo stoer was of dat de community van Tweakers.net een toontje lager was gaan zingen.
Dan was ik gewoon gestopt met komen, en zocht ik een ander forum op.

Heeft niets met elitair te maken, maar de ene community / forum is de ander niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Sorry hoor, maar als je dat topic daar leest ( laatste pagina bv. ) zie je waarom hier en daar wat sturing nodig kan zijn.
Het topic gaat over de sluiting, en dat da niet prettig is.
Akkoord ?

Dan komt op pagina 10 ineens iemand met een tip/opmerking, dat zijn 108MP foto van 30+MB niet één op één kan worden geplaatst.
https://nl.hardware.info/...forum.314399/post-2779789

Met daarop de opmerking natuurlijk 'dat hoeft niet, ja kan de boel resizen voor zo'n forum'

En uiteindelijk de reactie "ik gebruik daar handbrake voor"
https://nl.hardware.info/...forum.314399/post-2779795

Als je gaat zoeken ( voorbeeld ) op 'grote foto plaatsen' of 'foto resizen' dan verwacht je dat :
A niet in een mededelingen-subforum
B niet in een ranting over een verhuizing

Dat vervuilt zo'n topic gewoon enorm, en is voor mij op allerlei andere fora altijd een doorn in het oog geweest.

Op GoT zijn daar regels voor, om het duidelijk, overzichtelijk en leesbaar te houden.
Net zoals dat er omgangsregels zijn, hier zal je niet teruglezen dat iemand anders een nazi genoemd zal worden.
Voor zover ik weet, gelden hier gewoon omgangsregels, zoals je in het 'echt' ook behandeld wilt worden.
En daar wordt inderdaad op gelet, anders hebben regels geen nut natuurlijk.

Ik heb zo'n 5 jaar op HWI meegelezen, maar eigenlijk nooit echt 'bruikbaar' informatie uit het forum opgepikt.
Dat is geen schande, dat ligt niet aan dat forum of de software, maar gewoon aan mijn 'gevoel' van thuishoren.

Nogmaals, iedereen is welkom, ongeacht waar ze vandaan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:17
Ik ben lang niet meer op het hwi forum geweest, sinds het bericht van de fusie heb ik me er weer even laten zien. Een van de dingen die me opviel (en zeer waarschijnlijk ook de reden dat ik destijds hwi minder interessant ben gaan vinden) is de mate van activiteit. Hwi forum is een stuk kleiner en daardoor ook minder actief. Ik snap dat dat tegelijkertijd een ons-kent-ons gevoel teweegbrengt en dat is het mooie aan zo'n kleinere community. Maar je kunt niet verwachten dat dat op een groot forum als dat van tweakers in dezelfde mate terugkeert. Dat kan alleen als je je vooral beperkt tot een specifiek forum deel. Vanwege datzelfde verschil in ordegrootte, kun je ook niet verwachten dat moderators dezelfde afwachtende houding aannemen. Het aandeel hit-and-run gebruikers is ook een stuk groter dan op hwi (denk ik), ga je daar te laks mee om, dan verzandt het forum hier binnen de kortste keren in een grote wanorde.

Verder hoor je hier (net als in het gelijkaardige topic op hwi) vooral de gebruikers die graag een mening verkondigen en zich graag in discussies mengen. Vaak zijn dat de gebruikers die tweakers (of hwi) vaak en graag bezoeken en waarvan het dus een belangrijk onderdeel is in hun dagelijkse leven. In beide gevallen zijn dat geen "gemiddelde gebruikers". Ik denk dat het dan ook voor beide partijen beter is, om zich niet blind te staren op de mening van deze "harde kern".

De enigen waarvan hun mening van belang is, zijn degenen die het beleid maken, die de fusie in goede banen moeten leiden. Die hebben nog weinig van zich laten horen, anders dan dat ze er mee bezig zijn. Dus tot die tijd kunnen we vinden wat we willen, het zal alleen gebaseerd zijn op aannames.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gronaldo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 14:13
Grvy schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:11:
[...]

... het "vijandig overnemen" / "betere forumsoftware van HWI" etc.. wat allemaal niet serieus te nemen is.
Deze opmerking van mijn hand is nu 2 maal aangehaald, waarbij blijkbaar de humor / het sarcasme niet is opgemerkt (smiley gemist?).

Naast informatief en educatief, heeft een forum ook een recreatief doel. Bezoekers en deelnemers zitten hier voor een belangrijk deel voor hun plezier.

Het samengaan van beide communities zal voor de HWI-ers de meeste uitdagingen met zich meebrengen en logisch dat daar tegenwerpingen uit voortkomen. Het is prettig te lezen dat vele GoT-ers hiervoor begrip hebben en zich openstellen voor de nieuwe toetreders. Anderzijds zie ik veel van de geuite punten van zorg ook in dit topic terugkomen.

Laten we aub een open en constructieve discussie en samenleving nastreven, uiteindelijk is dit prettiger voor iedereen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

[...]

Ik ben het met je eens hoor, naar mijn mening is er heel veel mis met de moderatie op Tweakers. Maar ik lurk hier nu zo'n 8 jaar, en heb voldoende ervaring om te weten dat het niet gaat veranderen. Mijn advies? Ga naar het eerder genoemde hardwarejunkies forum. Hier verandert niets. Ook het elitaire waar je het over hebt herken ik zeker wel, en ik denk dat ook dat niet gaat veranderen.

Hypocrites must die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Gronaldo schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:25:
[...]
Deze opmerking van mijn hand is nu 2 maal aangehaald, waarbij blijkbaar de humor / het sarcasme niet is opgemerkt (smiley gemist?).
Alleen... Jij bent niet de enige die dat daar heeft voorgesteld. Misschien dat jij de enige bent die er een smiley achter plakt, maar of iedereen het daar sarcastisch/humor bedoelt?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Vandaar ook mijn comment dat tweakers.net schoonschip moet maken in hun apartheid moddereterbestand, heel logisch hoor want die moddereters of tweakers passen niet in het beleid van de toekomstcommunity.
emphasis mine
Even buiten de discussie hier om, maar dit kan echt niet. Een mening hebben is prima, maar als je niet instaat bent om die op een fatsoenlijke manier te ventileren, dan blijf je maar weg. Ik laat mijn collega vrijwilligers niet zomaar betichten van apartheid-achtige praktijken. Als dat de verandering is die je op Tweakers zou willen, dan is dit duidelijk niet de plaats voor jou.

Dat is de norm op Tweakers en dat zal ook altijd zo blijven. Alle meningen zijn welkom, maar we discussiëren met argumenten en zonder op de man te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Edmin schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:12:
[...]

emphasis mine
Even buiten de discussie hier om, maar dit kan echt niet. Een mening hebben is prima, maar als je niet instaat bent om die op een fatsoenlijke manier te ventileren, dan blijf je maar weg. Ik laat mijn collega vrijwilligers niet zomaar betichten van apartheid-achtige praktijken. Als dat de verandering is die je op Tweakers zou willen, dan is dit duidelijk niet de plaats voor jou.

Dat is de norm op Tweakers en dat zal ook altijd zo blijven. Alle meningen zijn welkom, maar we discussiëren met argumenten en zonder op de man te spelen.
Dat mag absoluut nooit de bedoeling zijn van wie dan ook. Je vindt dit moeilijk en dat begrijp ik volkomen:

HWI is min of meer een soort 'beschermde community' geworden en het samenvoegen van beide fora zal alles behalve vlekkeloos verlopen.

Zo heb ik al even proberen om te bemiddelen en in dat schrijven staat ook dat de betreffende mod 'Jonas' erg onder druk wordt gezet.

Zoals deze zin van mij op HWI:, "Kom dan op voor de mensen die wel mee willen gaan. (Ik ben ook een tweaker, dus dan noemen jullie mij ook sektarisch. Dan is mijn wil om te helpen ook minder en richt ik me op diegene die het wel willen proberen)."

Hierin wordt het tweakers forum als zijnde sektarisch bestempeld ondanks veel moeite van mijn kant om beide community 's trachtten samen te laten smelten. Het moet per persoon van beide kanten komen.

Zelf zit ik al heel lang op tweakers en ik heb het best naar mijn zin hier :) Ik vind het modereren best wel meevallen en als ik het niet eens kan worden met een moderator probeer ik dat bij die moderator op te lossen door constructief een gesprek met hem/haar aan te gaan. Door iets sektarisch te noemen of om het te vergelijken met een naziforum gaat mij ook echt heel erg veel te ver.

@Edmin Ik zou er niet zoveel waarde aan hechten. Het is een noodkreet van hun uit dat ze min of meer bang zijn voor het profileren op tweakers. Het is aan de leden daar om hun weg te vinden op tweakers en het merendeel zal dat niet 'willen' proberen.

De tijd zal het uitwijzen. Probeer het wat te laten rusten is mijn advies aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06 01:30

pino85

Im just a Bird in the Sky

@jimh307
is aan de leden daar om hun weg te vinden op tweakers en het merendeel zal dat niet 'willen' proberen.
Ik denk dat het eerder zo is dat het merendeel dat zeker wel wil en zal proberen. Laten we het beeld niet creëren dat wat enkele individuen uitten is hoe een meerderheid er in staat. We lijken te vergeten dat veel reacties zeer constructief zijn, al lijken ze onder gesneeuwd te worden in de topics door paar individuen die veel negativiteit posten.Daar word dan toch eerder op gereageerd en dan ontstaan er discussies die lang door lopen en zeer herhalend zijn kwa inhoud, visa versa het zelfde.
Ik hoop echt dat de reacties die constructief van aard zijn als de emoties wat zijn gezakt weer wat meer aandacht krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 06-09-2020 13:59 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

emphasis mine
Als je het mij vraagt is verkrampt in de bres springen bij kritiek (onwelgevallig verwoord of niet) nu typisch één van de moderator-issues die Tweakers kent.
En als je, zoals ik een week geleden, opheldering vraagt omdat er door een moderator bedenkelijke argumenten gebruikt worden in een discussie, ondersteund door niet-publieke informatie die door slechts een select groepje inzichtelijk is, met als enig doel een iemand anders te diskwalificeren als discussiedeelnemer is dat volgens de dienstdoende admin schromelijk overdreven en is dat zeer relevant. Topic reports worden genegeerd. Of een moderator die rant na rant post in hetzelfde topic, waar geen enkele ingreep op volgt en rapporteren geen enkele zin heeft.

Dit zin twee recente voorbeelden. Minder recent: een moderator die je ongefundeerd een note in de schoenen schuift als wraakactie omdat je met een ander in discussie bent. Check. Blijft zo'n figuur dan moderator, natuurlijk.

Apartheid is een groteske term, die afgepeld naar meten met twee maten: Dat is 100% wat er hier gebeurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FirePuma142 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:35:
[...]

Als je het mij vraagt is verkrampt in de bres springen bij kritiek (onwelgevallig verwoord of niet) nu typisch één van de moderator-issues die Tweakers kent.
Je bent niet goed in je hoofd! En ja, dat is nu een hele directe en persoonlijke mening! Net zoals dat jij een continue mening over "de communitymanager" hebt.

Je bent dus het er blijkbaar mee eens dat termen als apartheid gebezigd mogen worden en opgehangen mogen worden aan hoe de (vrijwillige) moderators hier de regels handhaven?

Je herinnert hopelijk dat apartheid het segregeren van een community is op basis van huidskleur & demografische afkomst? En dat apartheid zeer openbaar tegen het extreem-rechtse aanschurkt?

Oftewel, je vindt het dus dan OOK gerechtvaardigd dat het ook de andere kant op kan worden gebezigd? En dat de termen waar moderators nu van beschuldigd (meer smaad, maar oké) worden, dan ook tot uiting komen? Dat houdt dus in dat HWi-overstappers een apart strand, bus, woongebied, en dus sub-forum krijgen. Blijven de "echte" Tweakers lekker in een veilige & gezellige gated community en de HWi'ers mogen dan in hun eigen subforumpje meningen ventileren!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

MAX3400 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:54:
[...]

Je bent niet goed in je hoofd! En ja, dat is nu een hele directe en persoonlijke mening! Net zoals dat jij een continue mening over "de communitymanager" hebt.
Het zit je blijkbaar nogal hoog. Voor de derde keer, je hoeft echt niet het vermeende woord te voeren voor een ander. Daar is diegene prima zelf toe in staat.
Je bent dus het er blijkbaar mee eens dat termen als apartheid gebezigd mogen worden en opgehangen mogen worden aan hoe de (vrijwillige) moderators hier de regels handhaven?
Je hebt het woord grotesk blijkbaar gemist in je haast om deze kant noch wal rakende rant te posten.
Je herinnert hopelijk dat apartheid het segregeren van een community is op basis van huidskleur & demografische afkomst? En dat apartheid zeer openbaar tegen het extreem-rechtse aanschurkt?
Zeker.
Oftewel, je vindt het dus dan OOK gerechtvaardigd dat het ook de andere kant op kan worden gebezigd? En dat de termen waar moderators nu van beschuldigd (meer smaad, maar oké) worden, dan ook tot uiting komen? Dat houdt dus in dat HWi-overstappers een apart strand, bus, woongebied, en dus sub-forum krijgen. Blijven de "echte" Tweakers lekker in een veilige & gezellige gated community en de HWi'ers mogen dan in hun eigen subforumpje meningen ventileren!
Je probeert me heel driftig van alles in de mond te leggen, doe dat maar niet. Ik stel voor dat je een koude douche neemt, tot 1000 telt en als je dan enigszins bent afgekoeld een nieuwe poging waagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

<weg>

[ Voor 98% gewijzigd door MAX3400 op 06-09-2020 15:16 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
[...]

emphasis mine
Even buiten de discussie hier om, maar dit kan echt niet. Een mening hebben is prima, maar als je niet instaat bent om die op een fatsoenlijke manier te ventileren, dan blijf je maar weg.
*knip*

Houd je fatsoen a.u.b.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 06-09-2020 15:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Op zich begin ik wel te begrijpen waarom bepaald volk van hardware.info de moderatie hier te hard vind. Weet niet of dit normaal is daar maar wat mij betreft hoeven dit soort berichten niet echt.

Welkom aan iedereen van hardware.info die constructief wil bijdragen! Voor de rest hoop ik dat ze hun geluk ergens anders vinden. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 06-09-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

xh3adshotx schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:19:
[...]

Op zich begin ik wel te begrijpen waarom bepaald volk van hardware.info de moderatie hier te hard vind. Weet niet of dit normaal is daar maar wat mij betreft hoeven dit soort berichten niet echt.

Welkom aan iedereen van hardware.info die constructief wil bijdragen! Voor de rest hoop ik dat ze hun geluk ergens anders vinden. :)
Ik denk dat dit juist één van zijn punten raakt. Op dit forum, wat claimt inclusief te zijn, heeft men de neiging alleen maar te kijken naar de vorm van de boodschap en niet de boodschap zelf. Aangezien mensen verschillen, zullen ze dezelfde boodschap op andere manieren brengen.

In dit geval zegt @govie , in tweakerstaal, 'ik ben het pertinent met je oneens, geachte mod.' In zijn eigen taal, ofwel de taal die hij in het dagelijks leven bezigt, klinkt dat dus zoals het bericht dat hij daar zojuist postte. Dat betekent niet dat hij de mod in kwestie haat, of dat hij nu de rest van het jaar kwaad is op de mod; puur dat hij het nu even oneens is met deze mod.

Kijk, Tweakers zit tjokvol met hoogopgeleide IT'ers en managers die ongetwijfeld vakken als communicatie hebben gehad op hun opleiding, daarna nog cursussen gelijkheid en inclusiviteit ( of hoe men dat ook noemt) en dergelijke gedaan hebben.

Wat men echter niet lijkt te zien of te begrijpen is dat dat de uitzondering is. Dit is niet de norm. 90% van de mensen hebben dat soort dingen niet gedaan en praten op de manier zoals @govie praat. Dat betekent niet dat ze je aanvallen, dat ze je kapot willen maken of wat dan ook; dat betekent dat ze de boodschap op een andere manier dan jij brengen.

En dat is dus ook het elitaire waar naar verwezen wordt. Men is hier zo hoogopgeleid en leeft hier zo in hun eigen wereld, die dus de uitzondering is, dat men steigert wanneer iemand eens iets zegt op een wat ruwere manier.
En dat is dus enorm ironisch, gezien het feit dat diezelfde mensen gezien al hun cursussen en opleidingen juist in staat zouden moeten zijn om dit te begrijpen en de boodschap van het geschreven bericht te onderscheiden. Dat is waar de disconnect zit. Eigenlijk net zoals in het echte leven dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Helgie op 06-09-2020 15:32 ]

Hypocrites must die

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@FirePuma142 vind je het normaal om woorden zoals 'apartheid' / 'genocide' / 'nazi' te gebruiken in wat een normale discussie over een internetforum hoort te zijn? Want ik vind dat toch echt hoogstens ongepast.

Sterker nog.. in de 'echte' wereld zou je op zijn minst als idioot weggezet worden en genegeerd.

Daarnaast laat @govie nog maar eens zien wat het niveau dan is van het volk wat hier (vanuit HWI) aan het posten is. Dat hoeft van mij niet als Tweaker zijnde. Dus blijf dan aub weg.

@Helgie zeggen ''dat is zijn taal" is echt.. een flut excuus. Sorry hoor, maar dat slaat nergens op.
Daarnaast staat je post vol met aannames over opleidingsniveau etc.

Normaal praten komt niet met opleiding. Dat heet fatsoen. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Grvy op 06-09-2020 15:32 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
Helgie schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat dit juist één van zijn punten raakt. Op dit forum, wat claimt inclusief te zijn, heeft men de neiging alleen maar te kijken naar de vorm van de boodschap en niet de boodschap zelf. Aangezien mensen verschillen, zullen ze dezelfde boodschap op andere manieren brengen.
We leven in een wereld waar de manier waarop je iets zegt inderdaad een grote rol speelt. En dat is ook logisch, want "...steek het maar in je hol" op een 'verbloemde' manier zeggen lijkt me niet een manier waarop we hier met elkaar willen communiceren.

'Dat is nou eenmaal hoe ik praat' is geen vrijbrief, want er zijn twee kanten in elk gesprek. Hoe de ander het ervaart is daar één van, en als de ander het als onprettig of zelfs onacceptabel ervaart, dan kan je je niet verschuilen achter "ja, maar het gaat om wat ik zeg, niet hoe ik het zeg!".

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:54:
[...]

Je gaat totaal voorbij aan zijn punt. De kritiek is inderdaad niet opbouwend of netjes, maar dat wil niet zeggen dat je dan maar een klap na moet geven (of tien klappen na als we allemaal even zeggen hoe slecht we iemands woordkeuze wel niet vinden). Daarmee zet je de verhoudingen nog meer op scherp door precies te doen waar je op een iets te directe manier op gewezen wordt, namelijk ieder moment aangrijpen om anderen de les te lezen. En dan raar opkijken als nieuwkomers het hier elitair vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:En zo is het wel even mooi geweest. Het fatsoen lijkt compleet weg bij sommigen en als we hier alleen maar over en weer gaan zitten vitten dan heeft helemaal niemand daar wat aan.

We kijken komende week wel even hoe we de discussie voort willen zetten over hoe we de HWI leden die na het sluiten van hun forum naar Tweakers willen komen verder het beste welkom kunnen heten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.