Apart, dus het beestje bij zijn naam benoemen is in jouw woordenboek dedain.
Als 2 communities worden samengevoegd, betekent niet dat 1 groep communitymembers zich maar moet aanpassen aan de andere communitymembers omdat die merknaam gevoerd gaat worden. Als jullie zo doorgaan wordt het een hele oorlog deze fusie.
Dat gaat slechts gedeeltelijk op als je het hebt over 2 communities van gelijke grootte.
Alleen dat is hier helemaal niet aan de hand, sterker nog feitelijk is er nog niet eens een samenvoeging van communities van toepassing. Het enige wat er aan de hand is is dat het HWI-forum weg gaat.
Mensen kunnen zich hier registreren, maar er gaat niets samengevoegd oid worden, mensen kunnen zich ook op tig andere fora registreren.
Natuurlijk kan je ideeen aandragen voor t.net om het een beetje om te buigen naar HWI-standaard, maar je moet dan wel ideeen aandragen. Tot nu toe zie ik je alleen maar gal spugen en tja, daar kan niemand wat mee. Daarmee krijg je niets veranderd.
Verwijderd1 schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:41:
[...]
Nou ja, DPG heeft volgens mij wel betaald om HWI aan hun portfolio toe te voegen. De waarde van HWI zit (zat) hem denk ik toch in de (betalende?) community en dan is het raar om dat maar met het badwater weg te gooien. Dat is overigens nog niet eens zo lang geleden, in 2016:
Ik ben niet bekend met HWI zelf, maar weet wel iets van algemene sites en community's etc. En je mag normaliter extreem blij zijn als 5% van je leden betalend is.
En dan is het in het geval HWI nog maar net de vraag of je bij betalend ook de magazine-leden pakt, want dan is het eindresultaat mogelijk quitte, maar waarschijnlijk negatief.
En eigenlijk is bijna geen enkel forum naast een site iets anders als simpelweg een verliespost. Het aantal leden wat je ermee wint staat in geen verhouding tot de kosten ervan.
De normale (want misschien was HWI wel net de 0,00001%) waarde van een site als HWI zit hem in het personeel en de bezoekers van de site, nogmaals normaliter maakt het forum enkel maar verlies.
[...]
Gecombineerd met eerdere posts dat dit een idee vanuit Tweakers en HWI was dat pas later gepitcht is aan DPG ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe een mislukte fusie de verhoudingen beïnvloed. Ik ga er dan vanuit dat pitch wel iets optimistischer was dan het opdoeken van HWI en de community waarbij de banen van HWI er bij Tweakers bijkomen. Tenzij HWI flink verlies maakte lijkt me dat een rare zet.

Let op dat ik nu puur ga speculeren, aangezien ik niets van de achter de schermen weet.
Maar op mij komt het meer over alsof er gewoon een aantal mensen bij HWI het bijltje erbij neer wilden gooien (of moesten gooien als je bijv kijkt naar de korte termijn van het stoppen van het forum) en er gewoon geen vervangers gevonden konden worden.
Dat zou wmb ook verklaren waarom er blijkbaar al een tijdje door t.net moderatoren "bij"gemod wordt op het HWI forum, dat komt op mij over alsof er al mensen weggegaan zijn.
Alleen als enkele mensen aan de top het bijltje erbij neer willen gooien, dan wil je nog steeds het beste voor je personeel. Als je geen vervangers voor jezelf kan aantrekken, dan is het vrij logisch om als volgende stap te gaan kijken naar een samenwerking met een concullega zodat je personeel etc gewoon door kan werken en niet opeens op straat staat omdat jij ermee wilt stoppen.
Grvy schreef op zondag 6 september 2020 @ 01:41:
Die duidelijkheid mag wel wat meer/groter gemaakt worden voor beide kampen omdat je dus ook in dit topic heel veel onduidelijkheid nog ziet. Wat dat betreft hadden de nieuwsposts wel wat meer focus op de community mogen leggen. Want zonder community is er ook weinig Tweakers.
Het nadeel is dat de onduidelijkheid voornamelijk een wens van de HWI'ers is. Alleen is er door sommige mods hier er in mee gegaan door het te omschrijven als "een zachte landing", "niets is onmogelijk" etc.
En dat de communitymanager zegt er achter de schermen mee bezig te zijn etc.
Daarom heb ik nu al een paar keer gezegd dat er gewoon vanuit t.net gewoon duidelijk gemaakt moet worden wat nu concreet de grenzen zijn, zodat de heel hoge verwachtingen van de HWI'ers (die deels zo hoog gemaakt zijn door mods en communitymanager hier door vage bewoordingen) ietwat realistischer gemaakt kunnen worden.
Wat ik zo jammer vind is dat ik feitelijk voornamelijk ex-mods hier concreter zie zijn dan huidige mods/admins/andere rode personen.
Dirk zegt het feitelijk voor het eerst als rode persoon... Alleen zelfs hij moet er nog iets hoopvols voor de HWI'ers bijzetten in de vorm van "we zijn bezig met wat zaken om de overgang zo soepel mogelijk te maken", waardoor eigenlijk simpel gezegd geen enkele HWI'er meer weet waar hij aan toe is.
Aangezien een overgang weer een samenvoeging lijkt te impliceren.
Maar als t.net het dan niet kan/wil doen, ga ik maar eens simpelweg wat logische grenzen stellen :
Het HWI-forum gaat dicht
T.Net gaat praktischerwijs hooguit :
- een profiel importer maken
- een apart (tijdelijk) forum creeeren voor HWI'ers
En dat is het...
En voor de rest gaat t.net als geheel niets voor de community doen en is het puur aan de t.net forums en lokale mods/admins om te reageren op constructieve ideeen vanuit HWI-ers
Alleen dan moeten er wel constructieve ideeen komen. Wil je enkel maar je gal spuwen of zeggen dat er een grote schoonmaak door de modjes moet komen (zonder namen/voorbeelden) dan wordt je gewoon genegeerd, want niemand kan er iets mee.