.BAT script om pdf bestanden om te zetten naar CSV

Pagina: 1
Acties:
  • 777 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyvdgraaf
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-08-2020
Mijn vraag

Ik wil in een share bestanden (PDF) m.b.v. een BAT file script omzetten naar een CSV bestand. Hoe kan ik dit script het beste schrijven?

Gr Jordy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Niet. PDF bestanden naar iets anders omzetten is sowieso een drama. En batch files zijn altijd drama. Bij de bron beginnen: Zorg eerst dat je de bestanden in een beter formaat krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25
code:
1
ren *.pdf *.csv

:+

Nee, dat is echt een drama. Omzetten naar text wil soms nog wel lukken (soms met OCR) maar naar CSV met kollommen etc?

Je kunt het proberen met python maar verwacht geen wonderen
http://theautomatic.net/2...es-from-pdfs-with-python/

[ Voor 39% gewijzigd door laurens0619 op 28-08-2020 14:09 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jordyvdgraaf welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Daarnaast horen vragen over scripts niet thuis in Netwerken, maar past dat beter in Softwareontwikkeling. Maar ook daar geldt het bovenstaande.

Ga dus even aan de slag met de tips uit dit topic. Mocht je er daarna nog niet uitgekomen zijn, open dan gerust een nieuw topic. Op dit topic komt in ieder geval een slotje.

Dit topic is gesloten.