revolution-nl schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:57:
[...]
Er zijn voor mij meerdere redenen om te wachten.
(1) Corona classificeer ik voor mijzelf als laag risico.
(2) Er wordt gebruik gemaakt van een nieuwe techniek en er is geen lange termijn data bekend, daarnaast zijn er bijna dagelijks nieuwe inzichten en bevindingen.
(3) Ik laat mij niet (sociaal) onder druk zetten om iets te doen, Ik heb geen haast.
Dit jaar kan ik als niet-gevaccineerde nog prima mij ding doen, volgend jaar doe ik een herijking. Mogelijk dat Sanofi (wat een traditioneel eiwit vaccine is) dan ook beschikbaar is.
Ja, ik wil mij best laten vaccineren maar niet nu

Een vaccinatie kan je niet ongedaan maken dus observeer ik eerst rustig wat er gebeurd.
Dat is idd je goed recht. Vind alleen wel vaak het woordje 'ik' terugkomen in je post

.
'Wij' als samenleving hebben namelijk best wel haast, al is het alleen maar gezien de druk op de ziekenhuizen zonder een goede vaccinatiegraad.
Daarnaast kunnen we natuurlijk niet allemaal "het maar even aankijken" want dan neemt niemand een vaccin en schiet het nog niet op. Dus dan krijg je een kip ei verhaal: vaccin is nieuw dus niemand neemt het dus kan het vaccin nooit 'veilig' worden.
Het hele lange termijn bijwerkingen verhaal is al lang en breed onderuit gehaald en van bekend dat het eigenlijk niet mogelijk is, door de manier waarop dit type vaccins werken, dat ze lange termijn schade aanrichten.
Je laatse opmerking over je niet onder druk laten zetten is natuurlijk een beetje flauw. Als we het netjes vragen doe je het niet want nieuw dus een ander moet maar een (miniem) risico nemen en het voor mij testen en als er wat sociale druk op staan (niet op vakantie) dan is dat ineens de reden om de kont in de krib te gooien.
Ik blijf het bijzonder vinden hoeveel mensen zich laten lijden door emoties en onderbuik of afgunst (ik neem lekker niks aan van expert, behalve natuurlijk als ik een kankerbehandeling nodig heb) of tegen iets zijn omdat de kop van degene die de boodschap komt brengen ze niet aan staat.
Dat terwijl het van een afstandje en qua logica zo ongelofelijk vanzelfsprekend is om het met zijn allen wel te nemen.
Maar goed, de mensen die ik in mijn omgeving spreek en er zo over denken (en de naam Van Dissel als schelwoord gebruiken, ook zoiets achterlijks

) zijn de mensen die het meest roken, zuipen en ongezond eten. Je leeft tenslotte maar een keer. Maar iets doen voor het 'groter goed' met een miniem risico voor jezelf ho maar.
Mijn manier om om te gaan met conspiracies is maar net hoe de pet staat maar meestal (70%) reageer ik maar niet. Als de naam van Dissel weer valt vraag ik wel eens of ze zich realiseren dat die man zwaar bedreigd wordt en in een jaar tijd zo ongeveer zijn hele leven kwijt is geraakt terwijl ie (mi) alleen maar naar eer en geweten zijn werk doet.
En als Bill Gates langs komt zeg ik dat mijn vriendin niet kan wachten tot ik gevaccineerd ben omdat ze me dan tenminste overal kan tracken, ideaal.
Soms vraag ik wel eens oprecht door van hoe kom je daar bij en waarom vind je dat maar meestal is het na 2x doorvragen wel stil en zijn er niet echt meer tegenargumenten en daarmee de discussie dood. Overtuigen lukt toch niet.
Wat mij wel opvalt is dat er met dit soort dingen (en ook met andere zaken) het er wel op lijkt alsof een bepaalde groep mensen zich juist extra gaat afzetten? Is dat omdat men het niet begrijpt, omdat het 'verandering' is of omdat de boodschap van een groep binnen de samenleving komt die het 'beter voor elkaar' heeft qua positie in de maatschappij?
[
Voor 16% gewijzigd door
GG85 op 04-06-2021 16:00
]