Ik maak wat los zo te zien....
Grvy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:41:
@
Valandil volgens mij zegt die heel kort door de bocht "Bewijs het eerst voordat je roept"
Wat je vervolgens zelf niet doet en de ander weer afdoet als zijnde "ja maar maar jij kijkt alleen naar de radicale dingen!!"
Over pot en ketel gesproken...
Deels heb je een punt. Ik geef echter aan, dat als je de extremen negeert (mijns inzien, de overheid bestaat uit pedo's) er wel degelijk een breder gedragen boodschap aanwezig is. Daar kan je gewoon een gesprek over hebben. Alleen is er een verschil tussen gesprek en discussie. Waar je naar toe wilt is wederzijds begrip dat je van mening kan en mag verschillen.
N3oC schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:44:
[...]
Zolang je genoeg onzin de ether in slingert raak je vast ergens een keer iets dat uitkomt. Leuk dat je 1 keer "gelijk" krijgt, maar die andere 1001 dingen waren total BS.
Er is geen eerlijke discussie mogelijk met dit soort figuren, en over een jaar gaan ze glashard onkennen dat ze meer ongelijk dan gelijk hebben (of dubbel down gaan, dat je maar moet wachten tot het uitkomt...)
En geen vaccin nemen is gewoon niet slim, op dit punt in tijd is het de beste oplossing die voor handen is en dat negeren/ de berg aan bewijs naast je neerleggen is op zn zachts gezegd je-kop-in-het-zand-steken

Vaak klinkt het verweer ook als: Ik wil mij best vaccineren maar <insert reden waarom persoon het beter weet dan 1000en artsen/onderzoekers/etc zonder onderbouwing>
Zoals hierboven. Als je je verdiept in de "tegenpartij" dan zie je een breder gedragen complotten. Extremen heb je altijd, aan beide kanten.
Wat betreft geen vaccin nemen. Het is ieder vrij om te bepalen of hij of zij dit vaccin neemt. Hun afweging en redenen verschillen. Meest voorkomenden zijn: het is een gentherapie, het is in testfase, ik heb het reeds gehad of omdat men niet bang is om Corona te krijgen en het simpelweg uit te zieken. De extremen zijn 5G implantaten.... persoonlijk wat ver gezocht, kan me namelijk niet voorstellen dat die techniek al bestaat

Invoering van coronapaspoort. Invoering van mondkapjesplicht, de testsamenleving, onbetrouwbaarheid PCR tests, van eenmalige vaccinatie naar jaarlijkse vaccinatie, avondklok,
Andere zaken die vooralsnog op koers liggen zijn:
Vaccineren van kinderen, mogelijk uitsluiting op basis niet gevaccineerd zijn, mogelijkheid dat het toch uit het Wuhan lab komt.
Dit zijn geen losse kreten, maar breed uitgesproken en al voor een geruime tijd. (lees aan de beginperiode van Corona)
Andere valide redenen voor jou zijn er niet, maar ook hier gaat het om wederzijds begrip.
Miljoenen mensen hebben al Corona gehad met milde klachten. Naast dat ze antistoffen hebben, is dit voor hun een reden om zich niet te laten vaccineren. Ze geven de voorkeur aan griep krijgen dan vaccinatie. Er schijnt tegenwoordig een taboe op griep te heersen. We krijgen dat al eeuwen ....
Sommige vinden, omdat ze geen keus hebben in welk vaccin, ze dan liever niets kiezen.
Hoor ook genoeg mensen aangeven dat ze het vaccin nemen, want dan kunnen we weer op vakantie.
Kortom, een ieder moet zijn eigen afweging maken om het wel of niet te nemen.
Of dat is omdat je uberhaupt tegen vaccins bent, tegen dit type vaccin, niet bang bent voor Corona of juist wel, of omdat je op vakantie wilt.
Mijn persoonlijk afweging is dat ik me vooralsnog niet laat vaccineren.
Ik heb tijd terug Corona gehad. Enerzijds heeft mijn lichaam nog voldoende antistoffen, anderzijds was het voor mij niks meer dan een griep en heb ik die gewoon moeten uitzieken. Voor mij heeft een vaccin nu geen toegevoegde waarde daar waar mijn immuunsysteem het heeft opgelost (zoals bij inmiddels miljoenen mensen).
Ben ik tegen vaccinatie ansich of vaccineren voor Corona?
Zekers niet. Ik vind dat als je tot een risicogroep behoort je serieus de afweging moet maken. Ook als je tot de oudere generatie hoort zou ik er goed over nadenken om het wel te doen.
Vaccineren van kinderen tegen Corona is voor mij een no-go.
corset schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:50:
[...]
Pot.. ketel etc..
Ik verwacht bewijs van mensen, niet wilde geruchten. Is toch niet gek? En ja, mensen die zulke waanbeelden hebben, hebben hulp nodig.. niet meer dan logisch toch?
Klopt! Bewijs is zeker goed om je argument te onderbouwen.
Aantal zaken is ook bewijslast voor aanwezig, maar wat je ziet in die discussies (die ik graag vanaf de zijlijn volg) is dat beide partijen vervolgens de geloofwaardigheid van de betreffende onderzoeker gaan aanvallen. Of dit nu een pro-corona of anti-corona onderzoek is. zaken als "van Dissel staat op de zwarte lijst, OMT leden hebben belangenverstrengling, dat het onderzoek een peer review ontbreekt, of de betreffende onderzoeker ergens een keer is ontslagen etc... Ik heb alle drogredenen van beide kanten gezien om een onderzoek niet voor waar aan te nemen.
Daarnaast zijn er genoeg (in beide kampen) die ondanks diverse onderzoeksresultaten het weigeren te geloven, want ook voor ieder wetenschappelijk voor argument is weer een wetenschappelijk tegenargument.
Enig wat ik wil meegeven is wederzijds begrip en niet gelijk een keihard oordeel dat iemand dom of stom is.
Volgens mij ook de strekking van dit topic; hoe hier mee om te gaan -> wederzijds respect en begrip