Acties:
  • +14 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T25ottf8mZd01reHRw-3xTESnQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqRfxDDkgcex16JrmV10PV9c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 21:07
Dit is de media die je voedt he.... dit kan toch niet. Gewoon angst en paniek zaaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E25NDNPe0ZqyKW7N2TRp3N37NjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fw8cZsi11aNwbzjoREXgZdmm.jpg?f=fotoalbum_large

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
cadsite schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Daar zou ik wel eens een serieuze bron van willen zien.
Zoiets? Reddit is geen officiele bron, maar het wijst naar de feiten.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ms1fpccwm3d61.png

[ Voor 12% gewijzigd door Manke op 24-01-2021 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 21:07
thewizard2006 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Reddit en parler

En om terug te gaan naar de insteek van het topic. Hoe om te gaan met conspiracies. Ben nog steeds van mening dat in discussie gaan totaal geen enkele zin heeft. Zoals ik al zei er wordt een berg shit over de muur gegooid die jij dan netjes mag gaan ontkrachten, onderzoeken en weet ik veel wat. En wanneer je dit presenteert wordt dat compleet genegeerd en de volgende zooi over de schutting gegooid.
Dus negeren en indien zaken lijken te ontsporen ingrijpen door moderatie en in bepaalde gevallen verwijderen/bannen etc zoals met de account van Trump is gebeurd en met de app Parler.

Lastige is om dit goed in te kunnen schatten wat de maatschappelijke gevolgen etc kunnen zijn want vrijheid van meningsuiting enzo. We kennen bijv al heel lang conspiracy theorieën over area52 en aliens maar dat lijkt nog niet echt een impact te hebben op de normale wereld. Terwijl bijv wat Trump deed wel verstrekkende gevolgen kon hebben, heeft gehad en wellicht nog meer in de toekomst.
En het is denk ik ook vooral de manier waarop. Als je lukraak allerlei beschuldigingen in de lucht gooit, andere zwart maakt en gaat lopen dreigen zonder enig bewijs dan is dat een manier van discussiëren die imo nergens gewenst moet zijn.
Wat ik lastig vind om mee om te gaan in de hele complot discussie is de enorme berg aan agressiviteit van beide kanten.
Stel je kritische vragen of ben je het niet eens met het beleid, dan ben je een wappie, dom, stom, idioot, moordenaar, relschopper etc.

Volg je het beleid dan ben een schaap, ook dom uiteraard, nazi aanhanger etc.

De media speelt hierin een centrale rol. 90% van de berichten hebben een overduidelijk angstzaaiende ondertoon. Hetzij de woorden die ze gebruiken die te makkelijk en snel verkeerd worden gelezen, hetzij via bizarre beelden. Het constante "shock" effect zorgt voor een splitsing in de samenleving.

Simpel voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PM50U9We1RbMOggkyRf-vuB6S80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ygxXWSfS5pSOoUFfybkT2o7s.png?f=user_large

Beide hebben een punt.
Het daalt aldus RTL
Het is hoger dan gemiddeld (alleen het gemiddelde van wanneer) aldus NOS
De een is positief nieuws, de ander blijft een negatief impact hebben.

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:41:
[...]

Het probleem is dat duizenden mensen verschillende dingen hebben geroepen. En achteraf vindt je altijd wel eentje die toevallig iets riep wat uitkwam. Dat betekent nog niet dat alle "wappies" het goed hadden - laat staan dat ze het allemaal in alle opzichten goed hadden.

Wie met hagel schiet hoeft niet goed te mikken om wat te raken.
Dat begrijp ik wel. Er is zoveel informatie op het internet en veel ervan kan echt je hoofd doen laten duizelen. Ik probeer trouwens wel open te staan voor meerdere scenario’s.

Ik zelf had al in de zomer 2020 over het V-Health passpoort te horen gekregen met VCode techniek van VST Enterprises tech solutions.

Afbeeldingslocatie: https://v-healthpassport.co.uk/wp-content/uploads/2020/12/LJPass-800x803.png

VCode is wel een mooie techniek. Deze kan op “veilige” afstand worden ingescant.

Zelfs deze informatie werd toen afgedaan (in mijn kring) als complot. Maargoed niet iedereen is een Tweaker.

Ik krijg (nofi) hier het idee dat er in dit forum niet goed ingeleefd word op de inzichten en invalshoeken van mensen die serieus vraagtekens zetten bij Big Pharma / de politiek en het uitroepen van deze pandemie. Mag je niet een beetje wantrouwig zijn naar de overheid die ook heel veel ouders gedupeerd heeft met de toeslag affaire?

[ Voor 17% gewijzigd door Zakkenwasser op 15-05-2021 01:18 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic gaat het over hoe je kan omgaan met complottheorieën, op een meer conceptueel niveau. Je kunt hier dus niet een complottheorie dumpen en vragen om feedback of ontkrachting.

Dat kan nergens hier. Uiteraard kan je wel, voldoende onderbouwd, andere inzichten dan de gangbare kwijt in de reguliere Corona topics.