Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:12:
[...]
Fair enough.
* Jaapio doet links naar SUSHI kijken, rechts naar BEL, en zoekt nog even verder
Vroeger had je coins die pumpten en kwamen er nieuwe coins die pumpten.
Destijds elk jaar, nu elke dag.
Maar verder heel normaal, alleen het tempo wordt wat opgevoerd.
Wegwerpcoins.
Ik weet niet hoe dit af gaat lopen. Heel veel ruis om Bitcoin heen om daarvan afgeleid te worden? Of juist andersom en alts met potentie op lange termijn...
Ik gok op het eerste, dus jij zult wel gelijk krijgen

we gaan het meemaken

Ik zie Bitcoin als de Big Bang, waarna melkwegstelsels ontstaan. Web 3.0 komt er aan en de wereld heeft het nodig (teveel censuur, centralisatie en clustering).
Ik weet vrijwel zeker dat er bedrijven uit deze "revolutie" gaan vloeien die veel groter dan Bitcoin gaan worden, om het simpele feit dat ze adoptie gaan krijgen vanuit het bedrijfsleven.
Vraag is alleen of de echt grote usecases gedecentraliseerd worden gelanceerd en wij er in kunnen investeren. Mijn angst is dat grote tech bedrijven hun zaakjes al lang op orde hebben en ze met behulp van blockchain of vergelijkbare toepassingen hun markt verder vergroten, zonder dat daar ooit een shitcoin-project aan te pas komt.
Daarom ook vooral investeren in projecten die in hoge mate gedecentraliseerd zijn, zoals recent Uniswap en Yearn. Of projecten die al duidelijk een brug hebben geslagen naar het bedrijfsleven, zoals Chainlink.
De rest van de markt gebruiken om je sats/eths te vergroten uiteraard
Doel: Een "Facebook en Google" die ons nog wel tracken, maar waarvan de revenues niet naar aandeelhouders gaan, maar naar de gebruikers. Zodoende ben je als individu geen product meer, maar een gebruiker. Als het nog verder gecentraliseerd wordt dan nu het geval is, wordt het een enge situatie. De "Big Bang" kan een aanleiding zijn om dit enigzins om te buigen voor de komende generaties.
[
Voor 13% gewijzigd door
Mooody op 17-09-2020 23:39
]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.