[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste
Acties:
  • 303.403 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan er over zeuren, of je maakt er gebruik van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sms8ILU2McuJvC4P-CIctAqr_Sg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RYGSQ0R1Apb3EuUJ11gDzTSs.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-10 19:41
Dat waren die whale alerts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:55:
[...]

De reden is dat TSLA voor 5 Miljard USD aan aandelen heeft verkocht in de afgelopen week. Dat is eerder al aangekondigd en heeft uiteraard effect op de prijs. Sluit niet uit dat het aandeel anders ook mogelijk was gedaald, of dat het de komende dagen verder daalt, maar het komt niet vanuit het niets ondanks dat heel veel traders daarop hopen.
En uitsluiting van de S&P 500

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op woensdag 9 september 2020 @ 06:57:
[...]

En uitsluiting van de S&P 500
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCUtl7PLFwaAgF4QpFyFtxdN7HY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LvYBSOLtMtW2a2PMlr7DWpQC.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:17
Wat goed dat de mannen daar helmen hebben, veiligheid is belangrijk, anders zou ik het ook niet durven om daar te staan.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Gondor schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:57:
[...]

Wat goed dat de mannen daar helmen hebben, veiligheid is belangrijk, anders zou ik het ook niet durven om daar te staan.
De helmen zijn de stop loss orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

....maar.. HOE DAN?
Dat gebouw begon met omvallen.... en is toen even lang genoeg gestopt zodat ze die stalen balken eronder konden zetten??
:|

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:43
FijneKerst schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:41:
[...]

....maar.. HOE DAN?
Dat gebouw begon met omvallen.... en is toen even lang genoeg gestopt zodat ze die stalen balken eronder konden zetten??
:|
De magic of photoshop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het is een gebouw in Taiwan die bijna was omgevallen tijdens een aardbeving. Zie Google images voor meer foto's van het gebouw vanuit andere invalshoeken:
https://www.google.com/se...eIaSDi-gPndyJmAI&safe=off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Als een heel stuk grond met fundering en al een stuk wegzakt kan deze foto wel degelijk realistisch zijn. ;)

Edit; Azer was me voor

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Ripple op 09-09-2020 09:55 ]

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:43
Azer schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:48:
Het is een gebouw in Taiwan die bijna was omgevallen tijdens een aardbeving. Zie Google images voor meer foto's van het gebouw vanuit andere invalshoeken:
https://www.google.com/se...eIaSDi-gPndyJmAI&safe=off
ow wow het leek echt gephotoshopped haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-10 19:56
Mr_Ripple schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:54:
[...]

Als een heel stuk grond met fundering en al een stuk wegzakt kan deze foto wel degelijk realistisch zijn. ;)

Edit; Azer was me voor
Zeker als het gaat om een lokale uitspoeling van de zandlaag.

edit: nm, het ging hier over een aardbeving. Drijfzand-effect is dan waarschijnlijker..

[ Voor 12% gewijzigd door Stokstaart op 09-09-2020 10:06 ]

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn123
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Lol ik zie net weer een Russia miner ban fud voorbij komen. Bullish dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Tesla 21% in de min en BTC een lichte trend omhoog? Hmm verdacht maar licht hoopvol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

BTC zit nog niet in een trend omhoog. Er is nog niets terug getest en gegained.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovi0
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Stokstaart schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:28:
Tesla 21% in de min en BTC een lichte trend omhoog? Hmm verdacht maar licht hoopvol..
Aandelen gaan weer een beetje omhoog, daar reageert bitcoin op. Ik denk ook dat de meeste sell-pressure voor nu wel over is.
TSLA +6% in pre-market, Nasdaq +1,5% (https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla).

Hopelijk gaan de aandelen de komende weken gewoon consolideren en sideways dan kan crypto weer z'n eigen ding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
Ik kwam gisteren dit nieuwe project tegen op uniswap: https://allianceblock.io
Een van de founders is een Nederlander. Market cap is nu 4,5 miljoen.

DeFi en een behoorlijk team dus moet wel moon gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

DAMAGE schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:37:
BTC zit nog niet in een trend omhoog. Er is nog niets terug getest en gegained.
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSST!!!! :X

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Echt he... 2 seconden nadat je het zegt!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAfYeJve0UNRQFp6QOOCuWwQrnI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CC5djGbjVYtSAxr9t0XjYv07.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:23

raq

Zit nog steeds in fiat, hopend op een daling maar duurt nu wel lang voordat die verder daalt. Denk dat ik de komende weken stapsgewijs maar weer instap, mocht er dan nog een corona dump komen dan pikken we die gewoon mee

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Nu online
raq schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:10:
Zit nog steeds in fiat, hopend op een daling maar duurt nu wel lang voordat die verder daalt. Denk dat ik de komende weken stapsgewijs maar weer instap, mocht er dan nog een corona dump komen dan pikken we die gewoon mee
Jongen je mist straks de moon shot. Alle lucht is nu uit de markt. Corona tweede golf komt niet meer. Vaccin is er al bijna. Alle markten trekken al weer aan. Goedkoper dan nu kun je niet kopen! Sta je dan met je zak waardeloze fiat langs de zijlijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:07
7k met kerst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

7k winst? *O*

Oh je bedoeld de Bitcoin prijs -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heisenbug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Azer schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:48:
Het is een gebouw foto's van het gebouw vanuit andere invalshoeken:
kgECMjOYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=94dYX_-eIaSDi-gPndyJmAI&safe=off
hier de geest van pablo escobar uit een gebouw
https://i2-prod.dailystar...host-Pablo-Escobar-690726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Bitcoin gaat naar nul.. MOST people think 20-100k in 1 year.

MOST PEOPLE ARE WRONG :o

[ Voor 19% gewijzigd door A87 op 09-09-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Oke? Verder alles goed met je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Blij met mijn LRC aankoop van eergisteren!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-12-2024
Pelox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:26:
Blij met mijn LRC aankoop van eergisteren!
zit je mij nou lekker te maken? ik wil niet eens de prijs weten.
laat me lekker achter met wat ethereums ok :? 8)7 O-)
ok minder dan vorige week, geen fomo

[ Voor 6% gewijzigd door djzz op 09-09-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
waar is je positivisme gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeriF84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-02-2021
SXP op de daily ziet er goed uit als de alts nog wat willen aantrekken. CRV heeft ook potentie om een mooie stap te doen naar 2200 of 2700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
djzz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:27:
[...]

zit je mij nou lekker te maken? ik wil niet eens de prijs weten.
laat me lekker achter met wat ethereums ok :? 8)7 O-)
ok minder dan vorige week, geen fomo
Ach morgen is het weer 20% in de min joh.. laat me even genieten :P

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Alles LIJKT wat aan te trekken.... als het geen fakeout is...
De hele dag gaat alles al gestaag omhoog.
i.t.t. andere dagen waarbij het misschien 2 uurtjes omhoog ging om dan weer te crashen.
Als het vandaag nou zo blijft en morgen nog wat verder in de groene cijfers gaat..... dan denk ik dat we het ergste gehad hebben.

#hopium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
Pelox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:45:
[...]

Ach morgen is het weer 20% in de min joh.. laat me even genieten :P
misschien een goed idee om je 20% winst om te zetten in tether op lrc 21 cent en even wachten
maar wie weet.
ik kan het mis hebben :>)
GEEN PUMP EN DUMPS INITIEREN _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:45
"Ik wil uitstappen. Maar hoe verkoop ik al mijn bitcoins zonder dat de markt compleet instort?"

Het stijgt intussen weer zwakjes. De alts ook. Geen echte recovery maar het voelt wel als een stabiele langzame stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovi0
  • Niet online
Blij met BZRX :). Verder ingekocht/bijgekocht: DOT, ANKR, OMG.
Alleen had ik eigenlijk beter meer defi-meuk kunnen kopen als ik het zo zie. Volgende keer...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Als je naar de 4H chart van BTC kijkt dan ziet het er gewoon nog niet zo goed uit. Aan de andere kant; de 10k rond dat level hebben we nu al redelijk vaak getest en die support zone houdt het tot nu toe redelijk goed. Dat gezegd hebbende is het vaak wel zo dat hoe vaker je iets test, de koers er vaak wel door zakt. Bij support is dat hoe vaker het getest wordt dan zak je er uiteindelijk wel doorheen. Hetzelfde als BTC steeds tegen resistance aan loopt te beuken. Uiteindelijk zal de resistance gebroken worden en gaat de koers omhoog. Zo werkt dat natuurlijk ook met support.

De koers blijft al een tijdje rond dit level hangen. En echt overtuigend naar boven wil het ook niet. Gewoon weer beide scenario's in de gaten houden. Kunnen we niet boven die 10.6k uit komen (zijn Bitmex prijzen, dus andere levels dan spot BTC - dit prijs level zijn we de vorige keer gereject nadat de koers instortte en dus een interessant punt) en dat level weer gainen, dan duikelen we waarschijnlijk nog een stukkie verder naar beneden. Ik vind nu dat gap level van wat is het 9650 geloof ik nu wel te obvious eigenlijk. Er zullen vast een boel mensen orders hebben geplaatst. Zelfs rond de 9850 proberen ze het te frontrunnen. Schrik dus niet als het een stukje verder omlaag kan dan 9650

[ Voor 6% gewijzigd door DAMAGE op 09-09-2020 17:35 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:40
Specy schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:26:
[...]

"Ik wil uitstappen. Maar hoe verkoop ik al mijn bitcoins zonder dat de markt compleet instort?"

Het stijgt intussen weer zwakjes. De alts ook. Geen echte recovery maar het voelt wel als een stabiele langzame stijging.
De daling van vorige week werd volgens mij vooral veroorzaakt door de daling op de beurzen. Dat trekt crypto in eerste instantie ook omlaag. Als de beurs weer rustig is, dan vermoed ik dat btc niet verder daalt. We gaan nu of een tijdje zijwaarts of we stijgen weer verder door. Ergens de komende weken zullen we sowieso de weg omhoog inzetten en dat voorlopig blijven doen, volgens mijn glazen bol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Innovi0
  • Niet online
DAMAGE schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:31:
Als je naar de 4H chart van BTC kijkt dan ziet het er gewoon nog niet zo goed uit.
Een dipje onder de 10k kan zomaar nog gebeuren. Veel liquiditeit tussen 8800 en 9600 en als de whales het willen gaan we er heen. Alleen denk ik niet dat we lang onder de 10k zullen verblijven.
Verder denk ik dat de recovery wel een paar weken kan duren. Voor we weer 12k testen is het Oktober / November. En eigenlijk is dat alleen maar beter voor de lange termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Innovi0 Absoluut. Maar het sleutelwoord is altijd: Geduld. We willen in crypto vaak graag snel snel. Dat komt nog van 2017 toen we in de laatste periode van de bullmarkt elke dag die portfolio met dikke cijfers in de plus zagen. Op dat punt zitten we helemaal nog niet. Het heeft allemaal gewoon tijd nodig. Ook die correctie naar beneden. De koers kan nu prima weer even omhoog richting de 10.6k om vervolgens als nog inderdaad lagere regionen te testen.

Daarom is het ook zo fijn als je gewoon puur weet hoe je levels moet traden. Dat geeft zo veel meer rust. Dan kun je gewoon naar de koers kijken voor wat het is zonder te zitten wensdenken waar de koers allemaal naar toe zou moeten gaan. Denk ik dat we ooit de ATH van 20k verbreken? Absoluut. Maar wanneer dat is kan niemand voorspellen. Daarom gewoon van level tot level kijken wat de prijsactie is. Dan hoef je ook nooit in paniek te raken. Dan boeit de prijs van vandaag (om het zo maar even te noemen) letterlijk gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Innovi0
  • Niet online
@DAMAGE Mee eens hoor. Ik was de afgelopen weken ook een beetje afgeleid door alle pumps links en rechts en daardoor het overzicht een beetje verloren. Weer even rustig aan doen de komende tijd.

Wat betreft de huidige levels: BTC print momenteel aardig wat bullish divergenties. De kans dat we nu even wat omhoog gaan lijkt me groter dan door de 10k heen vallen. Maar zoals je zegt, geen idee hoe het er over een week uitziet en het zou zomaar kunnen zijn dat we dan nog een stuk naar beneden doorzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxVq_6Kc8SEn1_rsX4o6xowzwzs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nrZ92AnmLpi1kHZD6yg3fDyW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
DAMAGE schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:45:
@Innovi0 Absoluut. Maar het sleutelwoord is altijd: Geduld. We willen in crypto vaak graag snel snel. Dat komt nog van 2017 toen we in de laatste periode van de bullmarkt elke dag die portfolio met dikke cijfers in de plus zagen. Op dat punt zitten we helemaal nog niet. Het heeft allemaal gewoon tijd nodig. Ook die correctie naar beneden. De koers kan nu prima weer even omhoog richting de 10.6k om vervolgens als nog inderdaad lagere regionen te testen.

Daarom is het ook zo fijn als je gewoon puur weet hoe je levels moet traden. Dat geeft zo veel meer rust. Dan kun je gewoon naar de koers kijken voor wat het is zonder te zitten wensdenken waar de koers allemaal naar toe zou moeten gaan. Denk ik dat we ooit de ATH van 20k verbreken? Absoluut. Maar wanneer dat is kan niemand voorspellen. Daarom gewoon van level tot level kijken wat de prijsactie is. Dan hoef je ook nooit in paniek te raken. Dan boeit de prijs van vandaag (om het zo maar even te noemen) letterlijk gewoon niet.
wie weet als de 2nd best ethereum een scale solution heeft, en dat iedereen dat koopt en dan omzet in btc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:48
Zie een mooie falling wedge ontstaan op BTC, en een reversing pattern zo op de 10k vind ik helemaal niet zo gek.

Ik zie de stock markets als het grootste risico om BTC naar beneden te trekken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

A87 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:17:
Bitcoin gaat naar nul.. MOST people think 20-100k in 1 year.

MOST PEOPLE ARE WRONG :o
Jij kunt beter gewoon niet meer longen en shorten, en gewoon een positie innemen.

Je gooit iedere keer weer je eigen glazen in door je leverage omhoog te klappen met een soort goudkoorts achtig achterliggend motief.

En dan ga je hier weer weken lopen roepen dat Bitcoin naar 0 gaat.

Zelf weten hoor, maar schiet niet echt op heb ik het idee.

Niet dat ik zelf erg succesvol bezig ben ofzo maar iedere pump een keer rekt gaan met een leveraged positie in een dumpje lijkt me niet plezierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wehave
Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:07:
[...]

Jij kunt beter gewoon niet meer longen en shorten, en gewoon een positie innemen.

Je gooit iedere keer weer je eigen glazen in door je leverage omhoog te klappen met een soort goudkoorts achtig achterliggend motief.

Niet dat ik zelf erg succesvol bezig ben ofzo maar iedere pump een keer rekt gaan met een leveraged positie in een dumpje lijkt me niet plezierig.
Dat merk je ook gelijk bij hem.
Lijkt me geestelijk niet echt goed, soms kan je maar beter wat anders doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:07:
[...]

Wanneer BTC de tijdelijke bodem heeft gevonden is hij bearish en gaat het naar 0. Dan krijgen we de run omhoog naar weerstand op de weekly en daar gaat ie long met hefboom. Dan rekt gaan omdat het weer 10% zakt en weer zeggen dat het naar 0 gaat. Als je mega bearish bent na een drop op support en mega bullish bent na een run omhoog op weerstand, dan kom je er nooit. De toppen longen en niet kopen op support is het omgekeerde van wat je zou moeten doen. Tuurlijk is de neiging kopen als het groen is en niet kopen als het rood is, maar dit is het tegenovergestelde van wat werkt. Koop de dips en verkoop na de runs omhoog. Tuurlijk gaat het iedere keer omhoog na een 20% drop omlaag en tuurlijk gaat het iedere keer omlaag na een 20% run omhoog. Koop de support en verkoop de weerstand, draai dit om en je zal iedere keer weer rekt gaan op die ene keer na dat ie keihard door de weerstand heen gaat. Hefboom longen op 2 jaar oude weekly weerstand, dan vraag je er om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
wehave schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:33:
[...]

Stock Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niFmutqnWO0doz969xzb8TFOCNE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NswGKOwQCqt5AW4luB3fgNje.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
wehave schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:33:
[...]

ik heb ook wel eens geschreeuwd en daarna iets anders gaan doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door djzz op 09-09-2020 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Voor mijn eigen gemoedsrust afgelopen weekend mijn tradepotje in btc en eth gezet en richting ledger gestuurd zoals ik al vertelde. Heb het restant van het speelgeld in LRC, DOT en OMG gestoken en nog een plukje in usdt.

De afgelopen dagen bijna niet naar de charts gekeken. Heerlijk rustig.. dat was vorige week wel anders, ik deed niet anders. Gewoon niet gezond en aangezien ik 9 van de 10 een verkeerde keuze maak is het beter zo. Lekker wegzetten en als de bakker over btc begint tegen mevrouw Pieterse terwijl ze 2 halfjes tijgerwit bestelt is het tijd om te verkopen. Tot die tijd.. hodl.. en met een klein bedrag wat traden.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 12:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wehave
Mooi moment om weer in te stappen , kijken als we weer 19 dollar gaan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
Wees gerust, ik zie BTC niet naar 0 gaan. Maar als ik vanaf eind 2017 tot nu kijk zie ik een mooie golf en hebben we net op de top gezeten dus we moeten weer even naar het dal. En daarna weer omhoog.
De 4200 van maart pastte hier ook mooi in. Door corona iets eerder dan verwacht, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

DAMAGE schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:31:
Als je naar de 4H chart van BTC kijkt dan ziet het er gewoon nog niet zo goed uit. Aan de andere kant; de 10k rond dat level hebben we nu al redelijk vaak getest en die support zone houdt het tot nu toe redelijk goed. Dat gezegd hebbende is het vaak wel zo dat hoe vaker je iets test, de koers er vaak wel door zakt. Bij support is dat hoe vaker het getest wordt dan zak je er uiteindelijk wel doorheen. Hetzelfde als BTC steeds tegen resistance aan loopt te beuken. Uiteindelijk zal de resistance gebroken worden en gaat de koers omhoog. Zo werkt dat natuurlijk ook met support.

De koers blijft al een tijdje rond dit level hangen. En echt overtuigend naar boven wil het ook niet. Gewoon weer beide scenario's in de gaten houden. Kunnen we niet boven die 10.6k uit komen (zijn Bitmex prijzen, dus andere levels dan spot BTC - dit prijs level zijn we de vorige keer gereject nadat de koers instortte en dus een interessant punt) en dat level weer gainen, dan duikelen we waarschijnlijk nog een stukkie verder naar beneden. Ik vind nu dat gap level van wat is het 9650 geloof ik nu wel te obvious eigenlijk. Er zullen vast een boel mensen orders hebben geplaatst. Zelfs rond de 9850 proberen ze het te frontrunnen. Schrik dus niet als het een stukje verder omlaag kan dan 9650
Jij kijkt echt andere charts dan ik.
Bij mij ziet BTC er juist heel gezonnd uit nu na de laatste 2 weken onstabiele zooi.
Het is gedaan met de dip.... hier komt de push naar de moon baby!! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FijneKerst schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:10:
[...]
Kijk eens naar de weekly en daarmee dus naar de afgelopen 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

PilatuS schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:14:
[...]

Kijk eens naar de weekly en daarmee dus naar de afgelopen 3 jaar.
Ja precies... dat zeg ik.. de dip gehad.,.. nu groene kaarsjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aw3Wi_lGUsCU4-IF6aL2DdpsM4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4IIWqh4TuGk9XsXUxRQMDpTG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FijneKerst schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:22:
[...]

Ja precies... dat zeg ik.. de dip gehad.,.. nu groene kaarsjes

[Afbeelding]
Als dat het enige is wat je ziet heb je aardig een roze bril op. We kunnen net zo goed zitten waar we 1 jaar terug rond deze tijd ook zaten en wat ons de run omlaag naar 7k en uiteindelijk 4k heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
PilatuS schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:29:
[...]

Als dat het enige is wat je ziet heb je aardig een roze bril op. We kunnen net zo goed zitten waar we 1 jaar terug rond deze tijd ook zaten en wat ons de run omlaag naar 7k en uiteindelijk 4k heeft gegeven.
Dat is exact wat ik ook zie. 4k durf ik mijn handen niet voor in het vuur te steken, maar van 7k zal ik niet opkijken.
Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[...]

Jullie denken te hard na over dingen die er niet zijn.
4K wordt het nooit meer, op een ramp of pandemie na.
Hij gaat nu naar de 14K ongeveer, dipt dan weer naar de 11-12... dan naar de 16... dipje naar 13-14 etc..
Eind van het jaar rond de 20-30K etc..
Dat is precies zoals de vorige 2 halvings, met een kleine corona vertraging.
Eind 2021 de top van misschien wel een kleine 100K en daarna stort de boel weer in....
Maar dan ben ik er al uit en begin ik weer opnieuw :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

[...]

Even uitzoomen dan maar weer. Pak BTC op log scale en kijk hoe netjes de prijs in een opwaartse lijn loopt.
Bijna op elk punt in de historie zou je op dit moment in winst staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCrP_0XsCkt7xICUJDMrYaqoZQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYMCv7WcrsQZAL6wOpBDn3CX.jpg?f=fotoalbum_large

De 20k was nuts en sloeg nergens op, maar de 4k van bijna 2 jaar geleden was netjes onderdeel van de opwaartse trend.

Gewoon geen sats traden, maar je stack maandelijks vergroten (met bijv. DCA, stable coin staking of alt trading)

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 09-09-2020 21:45 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
burnebie schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:34:
[...]

Dat is exact wat ik ook zie. 4k durf ik mijn handen niet voor in het vuur te steken, maar van 7k zal ik niet opkijken.
Jammer maar helaas.
Wie weet stijgen we ook gewoon door hoor, het zou kunnen. Maar hier heel bullish zijn is gewoon niet objectief. In 2018 lukte het niet om verder te komen rond het niveau waar we nu zitten. In 2019 lukt het ook niet, ook weer waar we nu zitten. Dan in 2020 zeggen, nu lukt het wel, misschien ja, Of we zakken gewoon weer verder omlaag zoals 2x eerder. Ik geef het nog wel een kans hoor dat het toch wel lukt, maar eerst maar eens zien.

Wie weet doen we een maximaal pijn scenario. Toch gaan stijgen naar 11.5k oid en dan alsnog omlaag :P
FijneKerst schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:38:
[...]
Jullie denken te hard na over dingen die er niet zijn.
En jij bent op geen enkele manier objectief en denkt dat het alleen maar kan stijgen. De weekly en montly chart is niet bullish, maar dat is alles wat jij er in kan zien.
Mooooody schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:40:
[...]

Even uitzoomen dan maar weer. Pak BTC op log scale en kijk hoe netjes de prijs in een opwaartse lijn loopt.
Bijna op elk punt in de historie zou je op dit moment in winst staan.

[Afbeelding]

Gewoon niet traden, maar je stack maandelijks vergroten (met bijv. DCA, stable coin staking of alt trading)
Die chart zegt niets. Een dipje er onder op die chart kan 5k zijn zonder dat die chart er heel anders uit gaat zien.

Ik trade lekker door hoor. Gewoon scalpen en procenten pakken. Gaat er dan eens 20% af in een paar dagen of weken tijd verdien je nog geld ook in plaats van dat je geld verliest.

Als je vorig jaar op dit moment BTC had gekocht zat je nu op 0% winst in een vol jaar tijd. Had je BTC gekocht einde 2018 op 4k, heb je de 14k gezien en daarna de 4k weer. En weer een jaar verder zonder een cent te hebben verdient. Iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet hoor, helemaal prima. Alleen uitsluiten dat BTC vanuit hier naar 7k of lager gaat, dan ben je gewoon blind bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Innovi0
  • Niet online
4k zie ik ook niet meer gebeuren. Zoals ik zei: 8800 of misschien 8100 kan ik nog wel bij komen, maar alleen als de beurs verder corrigeert en bitcoin mee trekt.
In bijna alle opzichten staan we er nu beter voor dan in de zomer van vorig jaar.
Economisch: Hoge inflatie verwacht, investeerders trekken naar metalen en bitcoin staat duidelijk ook op de radar als kandidaat als iets meer speculatief alternatief.
On-chain activity: Kijk naar hash-rate, active addresses, transaction volume, etc. Alles all-time-high of bijna op het niveau van eind 2017. In ieder geval hoger dan vorig jaar.
Technicals: De run van vorig jaar ging nog veel harder omhoog dan onze huidige run. Was te snel. Bitcoin heeft bijvoorbeeld nooit de weekly 20 MA getest als support. Een correctie naar 7k was toen op z'n plaats. We zitten nu ook al weer veel verder in de cycle. Of die nu weer 4 jaar is of langer, maakt niet uit.
Als je het COVID black-swan event even buiten beschouwing laat, zitten we eigenlijk al vanaf december 2019 in een bull-run vanaf 7k.

Een dipje naar 8.1 vanaf hier mag verder wel hoor. Dan koop ik nog wat bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Innovi0 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:47:
4k zie ik ook niet meer gebeuren. Zoals ik zei: 8800 of misschien 8100 kan ik nog wel bij komen, maar alleen als de beurs verder corrigeert en bitcoin mee trekt.
Als de beurs echt gaat vallen dan doet BTC -40% op een dag, net zoals de vorige keer. Dat vermoed ik in ieder geval wel. Ik dacht dat de beurs de vorige keer iets van -20% deed ofzo ? Toen ging BTC op de low met 50% omlaag. Als de beurs flink zakt is 8100 erg optimistisch.

Dat BTC een veilig haven wordt in een recessie zou heel mooi zijn inderdaad, maar zoals ie de laatste tijd reageert op de beurs zien we dat helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marttt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 14:15
@PilatuS Ik ben recent ook meer gaan kijken naar scalp traden, ondertussen wel wat leuke dingen meegepakt dus ik mag niet klagen, maar heb jij toevallig nog goede resources voor het begrijpen er van? En waarom kies je dit boven swing trading?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:42

Liberteh

All your base belong to me

PilatuS schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:51:
[...]

Als de beurs echt gaat vallen dan doet BTC -40% op een dag, net zoals de vorige keer. Dat vermoed ik in ieder geval wel. Ik dacht dat de beurs de vorige keer iets van -20% deed ofzo ? Toen ging BTC op de low met 50% omlaag. Als de beurs flink zakt is 8100 erg optimistisch.

Dat BTC een veilig haven wordt in een recessie zou heel mooi zijn inderdaad, maar zoals ie de laatste tijd reageert op de beurs zien we dat helaas nog niet.
Afbeeldingslocatie: https://www.macrotrends.net/assets/images/large/historical-gold-prices-100-year-chart.png

Zelfs assets die niet meer jong waren sinds de historie die we kennen hebben ups & downs... :)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Marttt schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:53:
@PilatuS Ik ben recent ook meer gaan kijken naar scalp traden, ondertussen wel wat leuke dingen meegepakt dus ik mag niet klagen, maar heb jij toevallig nog goede resources voor het begrijpen er van? En waarom kies je dit boven swing trading?
Ik heb het geleerd door gewoon aan de slag te gaan. Een zooi mensen op Twitter volgen en daar veel van geleerd, maar ik kijk er nu nog zelden naar. Traden is juist zoeken naar wat voor jou werkt.

Voor mij was het vooral gewoon heel veel kijken naar charts. Bij iedere keer dat een munt ergens niet verder komt of bounced gaan kijken: Waarom hier ? Dan pak je dingen als MA's er bij en simpele horizontale weerstand, volume en ga zo maar door. Er is altijd wel iets te vinden waarbij het logisch is dat een munt ergens niet verder gaat of juist begint te stijgen. Pak dan er bij wat BTC doet en leer van iedere fout en dan gaat het steeds beter. Bij iedere foute trade kijken wat je verkeerd hebt gedaan en wat er beter kan. Uiteindelijk komt het neer op hoeveel geld verlies je als je het fout hebt en hoeveel geld verdien je als het goed hebt. Op die manier kan je het maar 40% van de keren goed hebben en nog constant geld verdienen. Kom je dan boven de 50% uit wordt het alleen maar beter. Leren van iedere fout en bij ieder verlies kijken hoe het beter had gekunt, dan kom het vanzelf wel.

Ik ben begonnen met swing traden, maar het is niet voor mij. Veel te vaak uitgestopt en dat het daarna weer omhoog ging. Veel te vaak alerts midden in de nacht gehad. Veel te vaak constant bezig zijn om naar de koers te kijken en op die manier weinig rust te hebben. Dan voor mij persoonlijk veel liever scalpen. Dit geeft je complete controle omdat je er bovenop zit. Ga je slapen of ben je een paar dagen weg trade je gewoon niet. Geen alerts, niet constant naar de koers kijken. Het bevalt mij prima zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marttt
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 14:15
PilatuS schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:05:
[...]

Ik heb het geleerd door gewoon aan de slag te gaan. Een zooi mensen op Twitter volgen en daar veel van geleerd, maar ik kijk er nu nog zelden naar. Traden is juist zoeken naar wat voor jou werkt.

Voor mij was het vooral gewoon heel veel kijken naar charts. Bij iedere keer dat een munt ergens niet verder komt of bounced gaan kijken: Waarom hier ? Dan pak je dingen als MA's er bij en simpele horizontale weerstand, volume en ga zo maar door. Er is altijd wel iets te vinden waarbij het logisch is dat een munt ergens niet verder gaat of juist begint te stijgen. Pak dan er bij wat BTC doet en leer van iedere fout en dan gaat het steeds beter. Bij iedere foute trade kijken wat je verkeerd hebt gedaan en wat er beter kan. Uiteindelijk komt het neer op hoeveel geld verlies je als je het fout hebt en hoeveel geld verdien je als het goed hebt. Op die manier kan je het maar 40% van de keren goed hebben en nog constant geld verdienen. Kom je dan boven de 50% uit wordt het alleen maar beter. Leren van iedere fout en bij ieder verlies kijken hoe het beter had gekunt, dan kom het vanzelf wel.

Ik ben begonnen met swing traden, maar het is niet voor mij. Veel te vaak uitgestopt en dat het daarna weer omhoog ging. Veel te vaak alerts midden in de nacht gehad. Veel te vaak constant bezig zijn om naar de koers te kijken en op die manier weinig rust te hebben. Dan voor mij persoonlijk veel liever scalpen. Dit geeft je complete controle omdat je er bovenop zit. Ga je slapen of ben je een paar dagen weg trade je gewoon niet. Geen alerts, niet constant naar de koers kijken. Het bevalt mij prima zo :)
Goed om te horen, ik moet zeggen dat het scalpen mij wel bevalt. Ik werk al langere tijd met eigenlijk alleen de MA en S/R lijnen. Moet zeggen dat alle lijnen die ik heb gezet altijd worden aangetikt, dus fijn dat dat altijd nog goed gaat. Ik probeer het inderdaad ook niet te gek te maken voor mijzelf, allemaal aparte indicatoren hoef ik niet. Gaat ook weer kostbare tijd inzitten om die dingen volledig te begrijpen.

Bedankt voor je input! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Marttt Je hebt ook vaak niet heel veel nodig inderdaad. Puur S/R flips kopen kan al genoeg zijn.

Zie hier SUSHI vanmiddag op de 5 min.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ibtd6YWUnLq4wwzRFdNVfsZHRWI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/60LSaJ5Sx16QEIdqnjG5zzts.jpg?f=user_large

Iedere S/R flip is 3% tussen de lijnen. Da's nog zonder de breakout daarna. Koop je de S/R en pak je alleen dat zit je dus op 3% en pak je de breakout mee is het 5% of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

PilatuS schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:46:

En jij bent op geen enkele manier objectief en denkt dat het alleen maar kan stijgen. De weekly en montly chart is niet bullish, maar dat is alles wat jij er in kan zien.
Tuurlijk is de weekly en zelfs de monthly niet bullish... omdat we in een dip zaten.
Dat zag iedereen.
Ik zeg alleen dat dat nu weer voorbij is en we naar de 13-14K gaan binnen een maand ofzo.

En misschien iets minder op de man af reageren aub. YOU DONT KNOW MEEEEEEEEEE
Die chart zegt niets. Een dipje er onder op die chart kan 5k zijn zonder dat die chart er heel anders uit gaat zien.
Nee, ik snap het, alleen jouw charts zeggen iets... andere mensen hun charts of bevindingen niet :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Innovi0
  • Niet online
Liberteh schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:57:
[...]

[Afbeelding]

Zelfs assets die niet meer jong waren sinds de historie die we kennen hebben ups & downs... :)
Wat jij laat zien is de goudprijs gecorrigeerd voor inflatie. Zonder inflatie correctie ziet hij er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tplRLyrlUZBIVjOBpfbprFWwkvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OBVOzmPOrHMSvyL4KZulTviN.png?f=fotoalbum_large

Dat benadrukt dus alleen maar weer het punt dat inflatie zo'n b*tch is. Koop je in 2000 een ounce goud voor 260 dollar, is die nu 2000 dollar waard. Mooie ROI over 20 jaar!
Koop je die staaf goud niet, dan is je 260 dollar nu 167 dollar waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FijneKerst schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:29:
[...]
Tuurlijk is de weekly en zelfs de monthly niet bullish... omdat we in een dip zaten.
En ik zeg dat die dip kan doorzetten net zoals dat in 2018 en in 2019 het geval was rond de prijs waar we nu zitten. Jij zegt dat dit niet gaat gebeuren terwijl het prima mogelijk is, dat is het punt.
Nee, ik snap het, alleen jouw charts zeggen iets... andere mensen hun charts of bevindingen niet :D
Een chart die 100 dollar tot 20.000 dollar samenperst in nog geen 3cm hoogte is onbetrouwbaar als het gaat om dips. Iedere pixel kan 1000 dollar zijn op deze schaal. De chart ziet er exact hetzelfde uit mocht BTC zakken naar 5k. Daarom zeg ik dat je niets aan deze chart hebt, omdat 50% omlaag geen verschil maakt op deze chart terwijl het verschil extreem is. Daarom vind ik dat deze chart niet nuttig is. Daarmee zeg ik ook niet dat de lijn op die chart niet kan kloppen, alleen dat 50% er af de chart niet anders maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 09-09-2020 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
wat ook kan is dat de big accounts altijd holden tot het astronomische proporties bereikt.
als je het verkoopt heb je het niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
djzz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:54:
[...]
wat ook kan is dat de big accounts altijd holden tot het agronomische proporties bereikt.
Ik denk dat er best mensen zijn geweest met hele diepe zakken die ergens wat BTC hebben gekocht, puur en alleen voor: Wat als ? Heb je miljoenen om uit te geven. Koop 50 BTC of 100 BTC en laat het staan. Wordt het niets, jammer dan. Wordt het wel wat heb je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
PilatuS schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:57:
[...]

Ik denk dat er best mensen zijn geweest met hele diepe zakken die ergens wat BTC hebben gekocht, puur en alleen voor: Wat als ? Heb je miljoenen om uit te geven. Koop 50 BTC of 100 BTC en laat het staan. Wordt het niets, jammer dan. Wordt het wel wat heb je het.
inderdaad. probeerde met gpu in 2014 een bitcoin te minen maar er waren al asics

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
djzz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:04:
[...]

inderdaad. probeerde met gpu in 2014 een bitcoin te minen maar er waren al asics
Ik zag het eerste topic hier op Tweakers over BTC toen je nog tig BTC's kon minen met GPU's. Ik dacht alleen: Wat moet je daar nou weer mee.

Daarom pas BTC gekocht op 350 dollar toen de 1k run al was geweest. Beter laat dan nooit dan maar he ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovi0
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djzz
PilatuS schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:07:
[...]

Ik zag het eerste topic hier op Tweakers over BTC toen je nog tig BTC's kon minen met GPU's. Ik dacht alleen: Wat moet je daar nou weer mee.

Daarom pas BTC gekocht op 350 dollar toen de 1k run al was geweest. Beter laat dan nooit dan maar he ? :P
en ik cardano op 0;02 cent en verkocht op 0.05 cent. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

djzz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:54:
[...]

wat ook kan is dat de big accounts altijd holden tot het agronomische proporties bereikt.
Agronomische proporties... Die BTC staan op een gegeven moment aardappels te verbouwen begrijp ik? Dat lijkt me wel een nuttige toevoeging

• djzz
Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:21:
[...]

Agronomische proporties... Die BTC staan op een gegeven moment aardappels te verbouwen begrijp ik? Dat lijkt me wel een nuttige toevoeging
oogstmachine die de oogstwaarde uitbetaald in bitcoin ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Onstabiele zooi zeg je. Heb je gelijk in. Dat is juist wat deze markt zo mooi maakt. Het is inderdaad volatiel als de pest. Daarom zit ik in deze markt. Dus mij hoor je daar niet over klagen. Het maakt mij echt niet uit wat de prijsactie is. Of het nu omlaag gaat of omhoog; daar heb ik ten eerste geen grip op dus ten tweede waarom zou ik mij daar druk om maken? Of elke dag posten hoe erg BTC wel niet naar de verdoemenis gaat?

Ik kijk inderdaad van level tot level wat de prijs doet. Ziet het er niet zo mooi uit -zoals het nu inderdaad het geval is- Dan kijk ik naar beneden. Wordt mijn mening geinvalideerd omdat Bitcoin uit het niets omhoog gaat en gainen we een prijs level omhoog (wat altijd kan - ik zeg nergens dat dit niet kan, dat zou enorm dom zijn) dan stel ik mijn mening bij en ga ik kijken waar ik ergens in de weg omhoog een trade kan plaatsen. Ik trade beide kanten op. ALS ik een trade kan plaatsen that is. Ik hoef niet persee in een trade te zitten. Geen FOMO en emotioneel gedoe. Daar komen problemen van. Daarom zit ik ook al even een tijdje aan de zijlijn. Beter geen trade plaatsen en USDT of BTC behouden die je hebt dan een slechte trade (zonder stoploss natuurlijk) en je munten verliezen. Een long plaatsen was geen optie want het kon net zo goed de top zijn geweest (over extended als de neten. RSI liet dit ook zien. Dit zegt opzichzelf trouwens niets. BTC kan dit in een bullmarkt dagen, weken achter elkaar doen bijv - daarom traden we ook niet op indicatoren op zichzelf en zeker niet maar 1 indicator - we zijn altijd opzoek naar een confirmatie). En als je dan besluit te kopen zeker niet met hefboom. Gewoon spot kopen. Hebben die kip. Dan plaats je evt later een long met hefboom als we confirmatie hebben dat het omhoog gaat (of omlaag kan natuurlijk ook - een short). Een short wilde ik ook niet plaatsen want niet persee zekerheid dat het ging zakken. Dat heet een 'no trade zone'. Of chopzone hoe je wilt. Dat anderen daar wel willen traden (en dat doen ze want anders zou de markt stil staan en dat bestaat niet) is prima. Heb ik geen oordeel over. Moet iedereen zelf weten. Iedereen zijn eigen denkwijze en strategie. Prima.

Lijkt mij een prima uitleg :) Overigens ben ik het met je eens dat deze correctie gezond was. Maar het ziet er nog niet echt gezond uit voor de weg omhoog. Daar hebben we simpelweg nog geen confirmatie op. Het is nog steeds een no-trade-zone voor mij. En nogmaals wat ik al eerder zei: Traden gaat er niet om of je uiteindelijk gelijk hebt. Daar ben ik dan ook niet op uit. Het gaat er om of je geld kunt verdienen. Daarom moet je dus een plan hebben en daar naar handelen. Daarom zal ik ook nooit posten ZIE JE NOU WEL IK HAD GELIJK. Want ik had het net zo goed niet kunnen hebben. Niemand kan het exact voorspellen. Laat niemand dat je ook wijs maken.

Nog iets anders; wat traden op levels zo mooi maakt is dat je risk management kan toepassen wat super belangrijk is. Zoals ik al zei kan niemand exact voorspellen wat er gaat gebeuren. Maar je moet wel een trade plaatsen. Denk je dat het omhoog gaat en gaat het uiteindelijk toch naar beneden om wat voor reden dan ook? Geen probleem. Daar heb je je stoploss voor. Dan ben je uit je trade (die toch al niet jouw kant op ging) en klaar. Klein beetje verlies genomen, maar je had wel potentie op grote procenten omhoog. Hoort bij het traden. Sterker nog Dat IS traden. Uitgestopt worden is niet erg. Al denken sommigen van wel. Belangrijkste van het hele gebeuren: Zorg dat je je verlies kunt beperken en dat je dus niet rekt gaat. Logboekje bijhouden met welke trades je wanneer hebt geplaatst en waarom; kun je achteraf ook nog kijken wat je beter had kunnen doen. Perfect.

Bedankt voor het lezen van dit epistel. :+
FijneKerst schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:10:
[...]

Bij mij ziet BTC er juist heel gezonnd uit nu na de laatste 2 weken onstabiele zooi.
Het is gedaan met de dip.... hier komt de push naar de moon baby!! 8)

[ Voor 21% gewijzigd door DAMAGE op 10-09-2020 01:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 7 september 2020 @ 00:10:
Ik ben volledig ingestapt op ALGO en XLM :o nu hopen dat die de 10/100 euro aantikken en ik kan met pensioen :+
ALGOOO d:)b gaat lekker zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatste tijd wat aan het traden op BTS. (Eerste alt die ik ooit kocht na Bitcoin)

Dat gaat opzich lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZ1lmsHsVxFS6pC0lzRrBjS6Uwg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oAgarSOYdHofmKPAMQDHOlQ8.jpg?f=user_large

Omdat ik wel nieuwschierig was waarom deze shitcoin pumpt las ik dat er vandaag een hardfork plaatsvind die tevens ondersteund wordt door Binance:

https://www.binance.com/n...c22214958abb7b513ff3e48db

Zoals ik begrepen heb is de snapshot vandaag om 15:55. 1:1 coins, dus voor iedere BTS ontvang je 1 NBS die ook weer gelist gaat worden.

Denk wel dat de koers flink gaat dumpen na de snapshot dus wees voorzichtig, ik heb zelf nog een leuk aantal die ik erg goedkoop heb kunnen bemachtigen.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:57:
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
No offence, maar dat zit toch al lang in de prijs ingecalculeerd? Ik zou het iig niet aandurven zo vlak voor de fork.

• Machlah
croc schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:14:
[...]

No offence, maar dat zit toch al lang in de prijs ingecalculeerd? Ik zou het iig niet aandurven zo vlak voor de fork.
Meestal wordt er gekocht totdat de fork plaats vind, zodat je de munten meekrijgt.

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Machlah schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:32:
[...]

Meestal wordt er gekocht totdat de fork plaats vind, zodat je de munten meekrijgt.
Klopt, maar is ondertussen wel al x2 gegaan. Ik zie niet meer zo'n run ontstaan tot de fork, in tegendeel. Als die daarna 20% dropt en de nieuwe coin is 1/10e waard van de oude dan heb je verlies. Veel "als" natuurlijk. We zullen na een weekje zien wie er gelijk heeft, ik ken de coin verder helemaal niet en heb de chart maar heel kort bekeken.

• Machlah
croc schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:35:
[...]

Klopt, maar is ondertussen wel al x2 gegaan. Ik zie niet meer zo'n run ontstaan tot de fork, in tegendeel. Als die daarna 20% dropt en de nieuwe coin is 1/10e waard van de oude dan heb je verlies. Veel "als" natuurlijk. We zullen na een weekje zien wie er gelijk heeft, ik ken de coin verder helemaal niet en heb de chart maar heel kort bekeken.
Ja, hoe dichter je bij de fork komt hoe minder het gaat stijgen. Maar ik denk dat jaapio ook niet bedoelt dat je tot na de fork moet gaan blijven zitten maar meer proberen het ritje omhoog te pakken voor de fork.

Verwijderd

croc schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:14:
[...]

Klopt.

Maar ik heb al heel lang een stackje Bitshares die ik nog onder de 200 sats heb gekocht.

Was puur info voor iedereen die het wat lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Machlah schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:38:
[...]

Ja, hoe dichter je bij de fork komt hoe minder het gaat stijgen. Maar ik denk dat jaapio ook niet bedoelt dat je tot na de fork moet gaan blijven zitten maar meer proberen het ritje omhoog te pakken voor de fork.
Ik denk dat dit het ritje omhoog al is, zie hem voor vanmiddag 4 uur niet veel meer stijgen, misschien nog een pumpje richting de 600 sats.

Van wat ik vluchtig heb gelezen gaan ze een soort De-Fi doen, (hoe verassend) en wordt NBS een soort government token. Kan ik ook mis hebben, ga me er niet teveel in verdiepen. Omzetten naar Bitcoin zoveel als mogelijk.

Al met al mooi kansloze bende dus, maargoed misschien valt er nog wat te halen.

Ik heb er in iedergeval leuk wat sats op kunnen harken afgelopen tijd.

• vortexnl1982
  • Nu online
DAMAGE schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:58:
Onstabiele zooi zeg je. Heb je gelijk in. Dat is juist wat deze markt zo mooi maakt. Het is inderdaad volatiel als de pest. Daarom zit ik in deze markt. Dus mij hoor je daar niet over klagen. Het maakt mij echt niet uit wat de prijsactie is. Of het nu omlaag gaat of omhoog; daar heb ik ten eerste geen grip op dus ten tweede waarom zou ik mij daar druk om maken? Of elke dag posten hoe erg BTC wel niet naar de verdoemenis gaat?

Ik kijk inderdaad van level tot level wat de prijs doet. Ziet het er niet zo mooi uit -zoals het nu inderdaad het geval is- Dan kijk ik naar beneden. Wordt mijn mening geinvalideerd omdat Bitcoin uit het niets omhoog gaat en gainen we een prijs level omhoog (wat altijd kan - ik zeg nergens dat dit niet kan, dat zou enorm dom zijn) dan stel ik mijn mening bij en ga ik kijken waar ik ergens in de weg omhoog een trade kan plaatsen. Ik trade beide kanten op. ALS ik een trade kan plaatsen that is. Ik hoef niet persee in een trade te zitten. Geen FOMO en emotioneel gedoe. Daar komen problemen van. Daarom zit ik ook al even een tijdje aan de zijlijn. Beter geen trade plaatsen en USDT of BTC behouden die je hebt dan een slechte trade (zonder stoploss natuurlijk) en je munten verliezen. Een long plaatsen was geen optie want het kon net zo goed de top zijn geweest (over extended als de neten. RSI liet dit ook zien. Dit zegt opzichzelf trouwens niets. BTC kan dit in een bullmarkt dagen, weken achter elkaar doen bijv - daarom traden we ook niet op indicatoren op zichzelf en zeker niet maar 1 indicator - we zijn altijd opzoek naar een confirmatie). En als je dan besluit te kopen zeker niet met hefboom. Gewoon spot kopen. Hebben die kip. Dan plaats je evt later een long met hefboom als we confirmatie hebben dat het omhoog gaat (of omlaag kan natuurlijk ook - een short). Een short wilde ik ook niet plaatsen want niet persee zekerheid dat het ging zakken. Dat heet een 'no trade zone'. Of chopzone hoe je wilt. Dat anderen daar wel willen traden (en dat doen ze want anders zou de markt stil staan en dat bestaat niet) is prima. Heb ik geen oordeel over. Moet iedereen zelf weten. Iedereen zijn eigen denkwijze en strategie. Prima.

Lijkt mij een prima uitleg :) Overigens ben ik het met je eens dat deze correctie gezond was. Maar het ziet er nog niet echt gezond uit voor de weg omhoog. Daar hebben we simpelweg nog geen confirmatie op. Het is nog steeds een no-trade-zone voor mij. En nogmaals wat ik al eerder zei: Traden gaat er niet om of je uiteindelijk gelijk hebt. Daar ben ik dan ook niet op uit. Het gaat er om of je geld kunt verdienen. Daarom moet je dus een plan hebben en daar naar handelen. Daarom zal ik ook nooit posten ZIE JE NOU WEL IK HAD GELIJK. Want ik had het net zo goed niet kunnen hebben. Niemand kan het exact voorspellen. Laat niemand dat je ook wijs maken.

Nog iets anders; wat traden op levels zo mooi maakt is dat je risk management kan toepassen wat super belangrijk is. Zoals ik al zei kan niemand exact voorspellen wat er gaat gebeuren. Maar je moet wel een trade plaatsen. Denk je dat het omhoog gaat en gaat het uiteindelijk toch naar beneden om wat voor reden dan ook? Geen probleem. Daar heb je je stoploss voor. Dan ben je uit je trade (die toch al niet jouw kant op ging) en klaar. Klein beetje verlies genomen, maar je had wel potentie op grote procenten omhoog. Hoort bij het traden. Sterker nog Dat IS traden. Uitgestopt worden is niet erg. Al denken sommigen van wel. Belangrijkste van het hele gebeuren: Zorg dat je je verlies kunt beperken en dat je dus niet rekt gaat. Logboekje bijhouden met welke trades je wanneer hebt geplaatst en waarom; kun je achteraf ook nog kijken wat je beter had kunnen doen. Perfect.

Bedankt voor het lezen van dit epistel. :+

[...]
Goed stuk ! Op welke levels / percentages neem je je verlies ? Met crypto kan het zo paar procent swingen (omhoog/omlaag). Een trade plaatsen en dan een stop loss een paar procent eronder plaatsen, dan zal vaak je stop loss afgaan en daarna stijgt je coin natuurlijk :)

• wehave
Meestal als we omhoog gaan(beetje) is het wat drukker hier.
What happened?

Verwijderd

wehave schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:43:
Meestal als we omhoog gaan(beetje) is het wat drukker hier.
What happened?
Sideways lamheid.

Pas vanaf 5% BTC moves wordt het drukker :+

• wehave
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:46:
[...]

Sideways lamheid.

Pas vanaf 5% BTC moves wordt het drukker :+
Begreep altijd dat sideways van btc goed was voor de alts.
Of zit iedereen opeens in BTC :)

Verwijderd

wehave schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:49:
[...]

Begreep altijd dat sideways van btc goed was voor de alts.
Of zit iedereen opeens in BTC :)
Ik zit 60% Bitcoin.

Anders is het ook zo saai.

• wehave
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:55:
[...]

Ik zit 60% Bitcoin.

Anders is het ook zo saai.
100% BTC kan je net zo goed stoppen ;)

• vortexnl1982
  • Nu online
We wachten even op Lagarde (ECB) he.. Als zij goed nieuws heeft dan gaan we naar de moon !

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-08 12:55
Binance dood of zo?
Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!