Daar staan ze natuurlijk om bekend...Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:59:
[...]
Ja, heb toen ook grote schoonmaak gehouden.
Maar Sergey zei dat het goed zou komen, dus ik geloofde hem. Russen staan bekend om hun eerlijkheid, dus daar ging ik van uit.
Haha nee, ik zit er al een tijdje niet meer in en het bevalt me prima. Al hou ik het stiekem nog in de gaten op zijn tijd. BTC staat ondertussen alweer zo'n 500 euro hoger dan waarvoor ik ze verkocht heb. Het is nog te overzien
Daarnaast zie ik dat ETH blijft stijgen en verschillende shitcoins bizarre percentages neerzetten. Ik focus mij nu vooral op school(gaat écht een stuk makkelijker zonder de BTC-koers op de achtergrond)

Oh en ik volg TESLA een beetje...... die blijft gaan.
Die ging toch splitsen... de aandelen.Tominatie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:02:
[...]
Is dat dan nog verstandig om daar nu snel in te stappen?
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Klopt, gisteren. Ik heb er een paar bijgekocht voor de kids, gaat hopelijk ooit hun opleiding + rijbewijs bekostigenFijneKerst schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:04:
[...]
Die ging toch splitsen... de aandelen.
Deed gisteren +10-12%, maar dat is er vandaag voor een groot deel alweer vanaf.
[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 01-09-2020 22:06 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Verwijderd
Zit voornamelijk Bitcoin maar mijn god de verleidinging vliegen als paddestoelen de grond uit.burnebie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:00:
[...]
Tja..... op DPL zijn ze niet van grapjes.
Ik.heb er al menig discussie gevoerd en de grote baas weet altijd alles beter. Beetje vervelend. Maar laten we dat buiten beschouwing laten.
Sushi is heerlijk. Zeker als ik een dag of 3 geleden had gekocht na 1 of andere dubieuze tweet. Wederom een 'had ik maar'.
We gaan dus gewoon op dezelfde voet verder.
Na de eerst volgende explosieve bullrun laat ik waarschijnlijk ook weer grotendeels alles verdampen en blijf ik gewoon aan het werk voor mijn hypotheek.
Ben jij al verlost van al je scamcoins?
Helaas, wat ik ook koop dropt 10%.
En als ik het teleurgesteld verkoop stijgt het 19000%.
Dusja niet veel veranderd hier.
Hoerencrypto.
Die splitsing is onderhand geweest. 1 TESLA is nu 5 TESLA's, dus de garage van de buurman staat opeens een stuk voller.FijneKerst schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:04:
[...]
Die ging toch splitsen... de aandelen.
TESLA staat nu rond de $500 per stuk. Dat betekent in de oude situatie een bedrag van rond de $2500 per aandeel. Bizar hé. Nu klinkt $500 weer een stuk goedkoper dus is het wel een handige truck. Als Tesla weer richting de $2000 gaat per stuk zullen ze wel weer een splitsing doen. Ik zou er niet instappen, tenzij je een Elon Musk Tesla liefhebber bent.
Ja, ik denk het wel.djzz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:49:
is dit het goeie topic om te vragen?
ik heb een rx 580 mining rig overgenomen- werkt prima
en verder nog een h81 plus btc met 4x rx 470 8 gb maar ik krijg het niet aan de praat. drivers installed en het werkt gewoon niet.
msi fterburner laat ook niks zien. (leest ergens wel uit)
de belangerijkste vraag: ik heb de moederbord batterij er uitgehaald en het moederbord doet he-le-maal-n-i-ks-meer![]()
is de mobo dood ?
iemand ervaring hiermee?
bedenk het me nu misschien werkten deze kaarten gewoon niet met phoenix miner. en had claymore wel gewerkt
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Dan blijft alles toch een beetje bij het oudeVerwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:06:
[...]
Zit voornamelijk Bitcoin maar mijn god de verleidinging vliegen als paddestoelen de grond uit.
Helaas, wat ik ook koop dropt 10%.
En als ik het teleurgesteld verkoop stijgt het 19000%.
Dusja niet veel veranderd hier.
Hoerencrypto.

Ik vond al dat er een leegte was in de hype naar 12K. Lijkt me inderdaad verstandig om je meer te focussen op studies dan op een alle crypto koersen.Tominatie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:02:
[...]
Haha nee, ik zit er al een tijdje niet meer in en het bevalt me prima. Al hou ik het stiekem nog in de gaten op zijn tijd. BTC staat ondertussen alweer zo'n 500 euro hoger dan waarvoor ik ze verkocht heb. Het is nog te overzien![]()
Daarnaast zie ik dat ETH blijft stijgen en verschillende shitcoins bizarre percentages neerzetten. Ik focus mij nu vooral op school(gaat écht een stuk makkelijker zonder de BTC-koers op de achtergrond). Heb daarnaast 4 weekjes fulltime gewerkt dus volgende maand koop ik mij weer wat BTC (om er toch in te blijven), hopelijk op een mooie prijs(when dip)
![]()
Hopelijk kom je de 20K wel op tijd hypen
- Taro
- Niet online
@Tominatie Nadeel van aandelen is dat je ze itt crypto per heel stuk moet kopen. Dus los van dat het veel goedkoper klinkt, betekent het ook dat mensen met bijv. 500 Dollar nu wél kunnen instappen en eerder niet. Dus het lijkt niet alleen goedkoper, het boort ook weer een nieuwe markt van budget kopers aan.
Aan de andere kant kan je dit ook zien als het bijna einde van die bubble omdat nu ook het grote volk gaat instappen.
Aan de andere kant kan je dit ook zien als het bijna einde van die bubble omdat nu ook het grote volk gaat instappen.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Had destijds als grap 1 TSLA bij mijn auto gekocht, omdat die verkoper dat zei. Ben daar gevoelig voorTaro schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:05:
[...]
Klopt, gisteren. Ik heb er een paar bijgekocht voor de kids, gaat hopelijk ooit hun opleiding + rijbewijs bekostigen
Deed gisteren +10-12%, maar dat is er vandaag voor een groot deel alweer vanaf.
Nu wacht ik al tijden op een mooie pullback, maar als Trump maar dollars blijft drukken, gaat er geen pullback komen. Toch maar instappen binnenkort?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Jij kijkt alleen naar nieuwe alts zeker? Er gebeurt echt geen moer met veel oude alts. FUN, NCrASH, HOT, STMX, CMT, NEBL, MDA, RVN, GXS, NULS, BCPT... Sommigen wel wat omhoog maar net zo hard weer terug. Maarja, dat zijn dan mijn alts he, die doen niet mee met alt season. Alt season denied. Pas als ZIJ wat gaan doen weer - DAN is er alt season.raq schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:59:
Nog nooit zo lang een stijgende alt & btc markt meegemaakt, wat een weelde en wat een genot om te zien dat elke kansloze fomo aankoop binnen een weekje wel weer in de plus staat.
Ben ik trouwens de enige hier die gewoon steady in SNX zit, onder die grafiek kun je gewoon een liniaaltje schuin omhoog leggen de afgelopen 3 maanden.
Jazeker. Daarnaast was ik gewoon tevreden met 't geld. Nu kan ik er iig de verdere studie mee afbetalen en hou ik genoeg over voor leuke dingen.wdbtje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:09:
[...]
Ik vond al dat er een leegte was in de hype naar 12K. Lijkt me inderdaad verstandig om je meer te focussen op studies dan op een alle crypto koersen.
Hopelijk kom je de 20K wel op tijd hypen
Maarja het begint toch wel weer te kriebelen. Ik hoop zelf al een tijdje op weer zo'n extreme daling van -20% op een dag. Dan pleur ik er graag weer wat euro's tegenaan.
- Taro
- Niet online
YFII gaat maar door, koers +2300 USD sinds instapmoment 1:15 uur geleden. Stop losses ingesteld...
Verwijderd
2 woorden: SUSHITominatie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:15:
[...]
Jazeker. Daarnaast was ik gewoon tevreden met 't geld. Nu kan ik er iig de verdere studie mee afbetalen en hou ik genoeg over voor leuke dingen.![]()
Maarja het begint toch wel weer te kriebelen. Ik hoop zelf al een tijdje op weer zo'n extreme daling van -20% op een dag. Dan pleur ik er graag weer wat euro's tegenaan.
Mon dieu.
Ik stapte op 0,7500 voor een deel uit YFII. Weak hands.
Volgende verkooporder op 0,97.
Die gaat ook vast gehit worden.
Wat een waanzin.
Ik stapte op 0,7500 voor een deel uit YFII. Weak hands.
Volgende verkooporder op 0,97.
Die gaat ook vast gehit worden.
Wat een waanzin.
Dat zeg je nu wel, maar Tesla heeft over enkele jaren wel een mooi deel van de markt in handen. Zowel qua autoverkoop als duurzame energie-oplossingen. De voorsprong die ze hebben ligt vooral op vlak van data, die ze gaan verkopen aan andere autobedrijven voor shitloads of money. En wij als Tesla-rijders hebben daar netjes toestemming voor gegeven bij het accepteren van de voorwaardenTominatie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:07:
Ik zou er niet instappen, tenzij je een Elon Musk Tesla liefhebber bent.
Ik moet meer aandelen hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 01-09-2020 22:21 ]
- Taro
- Niet online
Vergeet Tesla Battery Day niet op 22 september. Als ze daar met mooi nieuws komen dan kan de koers nog prima tientallen procenten hoger gaan. En natuurlijk buy the rumor, sell the news, zal mogelijk richting die datum verder stijgen.
Toevallig nog even gekeken wat MagiCoin (XMG) nu doet... Kleine drie jaar een XMG miner gemaakt met een RaspberryPi cloon om beetje mee te klooien.Soeski schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:14:
[...]
Jij kijkt alleen naar nieuwe alts zeker? Er gebeurt echt geen moer met veel oude alts. FUN, NCrASH, HOT, STMX, CMT, NEBL, MDA, RVN, GXS, NULS, BCPT... Sommigen wel wat omhoog maar net zo hard weer terug. Maarja, dat zijn dan mijn alts he, die doen niet mee met alt season. Alt season denied. Pas als ZIJ wat gaan doen weer - DAN is er alt season.
Nou... die is dus nu aardig dood
Verwijderd
Over enkele jaren heb je meer aan een steen waarmee je een duif kunt doodgooien, en een mes om hem te villen zodat je wat te kluiven hebt.Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:18:
[...]
Dat zeg je nu wel, maar Tesla heeft over enkele jaren wel een aanzienlijk deel van de markt in handen. Zowel qua autoverkoop als duurzame energie-oplossingen. De voorsprong die ze hebben ligt vooral op vlak van data, die ze gaan verkopen aan andere autobedrijven voor shitloads of money. En wij als Tesla-rijders hebben daar netjes toestemming voor gegeven bij het accepteren van de voorwaarden
Dan hoef je tenminste niet met een lege maag op de meters dikke aslaag van de post apocalyptische omgeving te slapen.
Ik ben daar zelf niet zo zeker van. Ook vraag ik me af in hoeverre elektrische auto's echt een oplossing is. Green Illusions van Ozzie Zehner is een leuk boek daarover.Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:18:
[...]
Dat zeg je nu wel, maar Tesla heeft over enkele jaren wel een mooi deel van de markt in handen. Zowel qua autoverkoop als duurzame energie-oplossingen. De voorsprong die ze hebben ligt vooral op vlak van data, die ze gaan verkopen aan andere autobedrijven voor shitloads of money. En wij als Tesla-rijders hebben daar netjes toestemming voor gegeven bij het accepteren van de voorwaarden
Ik moet meer aandelen hebben.
Vervuiling wordt verplaats van 't westen naar derde wereld, met o.a. de winning van lithium voor die batterijtjes. Vergelijkbaar met olie.
Toch twijfel ik sterk. Tesla is 1 jaar tijd 1000% (!) gegaan. Als je nu instapt, ben je die persoon die SUSHI koopt.Taro schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:22:
Vergeet Tesla Battery Day niet op 22 september. Als ze daar met mooi nieuws komen dan kan de koers nog prima tientallen procenten hoger gaan. En natuurlijk buy the rumor, sell the news, zal mogelijk richting die datum verder stijgen.
- Taro
- Niet online
Bij twijfel niet doen heb ik altijd geleerdMooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:29:
[...]
Toch twijfel ik sterk. Tesla is 1 jaar tijd 1000% (!) gegaan. Als je nu instapt, ben je die persoon die SUSHI koopt.
Verwijderd
Een maat van mij werkt bij de brandweer en die hebben er maar moeite mee, die elektrische auto's. Ze krijgen ze niet geblust, en slachtoffers gaan soms mee de dompelbak in...
Komt een boel bij kijken, als dat massaal geadopteerd gaat worden. Denk alleen al aan het stroomnet.
Maargoed we gaan het meemaken.
Komt een boel bij kijken, als dat massaal geadopteerd gaat worden. Denk alleen al aan het stroomnet.
Het zijn cycles. Auto's met zo'n ingewikkelde motor waar olie in moest was de eerste leuke tussenoplossing tussen paardenkar en beaming. Rijden met accu's is de volgende cycle. Deze cycle zal ondersteund kunnen worden door gebruik te maken van zonnecellen op de auto's, zodat ze zichzelf kunnen opladen tijdens de rit (en op de oprit).Tominatie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:26:
[...]
Ik ben daar zelf niet zo zeker van. Ook vraag ik me af in hoeverre elektrische auto's echt een oplossing is. Green Illusions van Ozzie Zehner is een leuk boek daarover.
Vervuiling wordt verplaats van 't westen naar derde wereld, met o.a. de winning van lithium voor die batterijtjes. Vergelijkbaar met olie.
Grootste voordeel van een stekkerauto is dat de vervuiling veel beter kunt centraliseren. Wellicht net zo veel vervuiling, maar op een plek die je zelf kunt bepalen. Niet in de stad, waar je de vervuiling in de gezichten van mensen blaast.
[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 01-09-2020 22:39 ]
Ja die dingen bestaan een paar jaar. Moet ff verder ontwikkeld wordenVerwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:33:
Een maat van mij werkt bij de brandweer en die hebben er maar moeite mee, die elektrische auto's. Ze krijgen ze niet geblust, en slachtoffers gaan soms mee de dompelbak in...
Brandweer was 120 jaar geleden ook niet blij met de ontwikkeling van de auto, omdat in een paardenkar vrijwel nooit brand ontstond.
Stroomnet is het grootste probleem inderdaad. Maar als de adoptie geleidelijk gaat, zal er iets op bedacht worden. Energiemaatschappijen hebben namelijk baat bij het verkopen van energie.
Snap ook werkelijk niet waarom niet op elke nieuwbouwwoning zonnepanelen liggen. Dat moet een eis vanuit de overheid zijn in zo'n welvarend land.
[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 01-09-2020 22:47 ]
- Taro
- Niet online
Ik kan tussen april en september in het weekend de auto 100% met zonnestroom vol laden. Doordeweeks lukt dat net niet omdat de opbrengst als ik weer thuis ben tussen 18:00 en 22:00 niet toereikend is, maar aftoppen lukt wel of ik kies er vaak voor dan niet bij te laden, ik red het gelukkig prima een hele week met één lading als het moet. Daarom zie ik zonnepanelen op een auto ook niet als oplossing, ook omdat ze beperkt qua grootte zijn, de hoek niet perfect is en er schaduw op kan vallen.
Ontopic: YFII test wat MA's en ik ben inmiddels uitgestapt, weer even aankijken.
Ontopic: YFII test wat MA's en ik ben inmiddels uitgestapt, weer even aankijken.
Verwijderd
Ik denk dat er over niet al te lange tijd wel een soort doorbraak komt op het gebied van accu's die een veel grotere capaciteit aan energie kunnen dragen.
Dan kunnen we weer door.
Tot die tijd blijft het knutselen met creativiteit.
Dan kunnen we weer door.
Tot die tijd blijft het knutselen met creativiteit.
Elektrisch is zelfs beter dan benzine als de stroom van een oude kolencentrale komt. Ook als je alles gaat meenemen qua het maken van accu's en ga zo maar door, dan nog is het beter voor het milieu. Komt ook voornamelijk hier door:Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:37:
[...]
Grootste voordeel van een stekkerauto is dat de vervuiling veel beter kunt centraliseren. Wellicht net zo veel vervuiling, maar op een plek die je zelf kunt bepalen. Niet in de stad, waar je de vervuiling in de gezichten van mensen blaast.

Elektrisch is op alle punten wanneer je alles meeneemt gewoon beter dan benzine. Ga je dan de stroom opwekken via zonnepanelen of windmolens wordt het alleen maar nog beter.
- Taro
- Niet online
@Verwijderd En die aankondiging verwacht men dus mogelijk op Tesla Battery Day op 22 september. Natuurlijk kan het altijd beter, dit zal niet ineens die enorme stap zijn die we nodig hebben, maar hopelijk wel een stap in de gewenste richting. Tesla heeft de afgelopen periode meerdere accuproducenten overgenomen en waarschijnlijk wordt die nieuwe techniek gebruikt in hun toekomstige auto's. Veel meer capaciteit, veiliger, sneller laden, etc. Ik ben benieuwd 
Overigens is de capaciteit nu ook al wel toereikend hoor, ik heb op 1-2x na altijd voldoende gehad aan de 500 km range, op uiteraard vakanties na. Maar ook daar is wel een mouw aan te passen via https://abetterrouteplanner.com/, echt ideaal.
Overigens is de capaciteit nu ook al wel toereikend hoor, ik heb op 1-2x na altijd voldoende gehad aan de 500 km range, op uiteraard vakanties na. Maar ook daar is wel een mouw aan te passen via https://abetterrouteplanner.com/, echt ideaal.
Een elek. auto begint pas nut te krijgen als er kerncentrales zijn en het elek.net in ons landje
aangepast is.
Ook het probleem met laadpunten in parkeergarages etc. krijgt eindelijk aandacht ivm het brandgevaar.
aangepast is.
Ook het probleem met laadpunten in parkeergarages etc. krijgt eindelijk aandacht ivm het brandgevaar.
Ontwikkeling gaat snel. Zonnecellen in een stekkerauto gaan er ongetwijfeld komen.Taro schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:45:
Daarom zie ik zonnepanelen op een auto ook niet als oplossing, ook omdat ze beperkt qua grootte zijn, de hoek niet perfect is en er schaduw op kan vallen.
Net als banden die wrijving kunnen teruggeven aan de accu.
De vraag is niet of het kan, maar of de duurzame ontwikkeling in een snel tempo mag plaatsvinden. Want er spelen meer belangen
Hebben we nog door dat BTC weer goed boven de 12K is nu en ETH stabiel boven de 480 ...
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
- Taro
- Niet online
Bedankt voor de interruptieFijneKerst schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:55:
Hebben we nog door dat BTC weer goed boven de 12K is nu en ETH stabiel boven de 480 ...
Go ETH

Kerncentrales zullen er moeten komen inderdaad.RaptorXS schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:53:
Een elek. auto begint pas nut te krijgen als er kerncentrales zijn en het elek.net in ons landje
aangepast is.
Maak een kunstmatig eiland in de Noordzee en pleur daar een gigantische kerncentrale op die het hele land kan bedienen. Alle kolencentrales sluiten, zodat we ook weer 120 km p/u kunnen gaan rijden.
Kernenergie is wellicht de meest efficiente energie die we voorhanden hebben, maar omdat er 2 a 3 ongelukken zijn gebeurd, is het een taboe voor velen. Onbegrijpelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 01-09-2020 23:01 ]
Kerncentrales zijn passe en dankzij die ongelukjes zijn er hele gebieden onbewoonbaar. We kunnen beter verder kijken naar kernfusie centrales.Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:00:
[...]
Kerncentrales zullen er moeten komen inderdaad.
Maak een kunstmatig eiland in de Noordzee en pleur daar een gigantische kerncentrale op die het hele land kan bedienen. Alle kolencentrales sluiten, zodat we ook weer 120 km p/u kunnen gaan rijden.
Kernenergie is wellicht de meest efficiente energie die we voorhanden hebben, maar omdat er 2 a 3 ongelukken zijn gebeurd, is het een taboe voor velen. Onbegrijpelijk.
Verwijderd
Wat ook nog meespeelt: de meeste van jullie zitten er comfortabel bij, maar ik als spreker van het klootjesvolk, kan jullie vertellen dat niet iedereen de luxe positie heeft om een batterijenbakje aan te kunnen schaffen.
Een aanzienlijk deel van de Nederlandse gezinnen zijn al blij dat ze rond kunnen komen zonder überhaupt schulden.
Die kloof tussen arm en rijk lijkt ook alleen maar groter te worden.
Maargoed we kunnen ook altijd nog met de fiets of OV.
Ze moeten bij mij persoonlijk de verbrandingsmotor uit de handen trekken. Of ik wordt vroeg of laat wel door Antifa te grazen genomen, dat kan ook.
Tot die tijd ram ik mooi door op de 2 takt.
Een aanzienlijk deel van de Nederlandse gezinnen zijn al blij dat ze rond kunnen komen zonder überhaupt schulden.
Ze moeten bij mij persoonlijk de verbrandingsmotor uit de handen trekken. Of ik wordt vroeg of laat wel door Antifa te grazen genomen, dat kan ook.
- Taro
- Niet online
Update wat betreft de bot: Maakt gemiddeld 1-1,2% winst per trade en heeft er inmiddels 10 succesvol voltooid. Daar tegenover staan nu veel aangekochte pairs in het rood en dusdanig dat hij tov ETH op verlies staat. Mijn keuze om vs ETH te traden is mogelijk in deze markt niet slim geweest omdat ETH de kartrekker is en het traden natuurlijk juist beter gaat als de alts waar de bot in stapt stijgen tov ETH.
Van 1,995 ETH nu op 1,75 ETH. In fiat waarde sinds de start 62 USD gestegen, maar dat komt dus puur door de stijging van ETH zelf. En nu is de bot even vergeten welke pairs hij had aangekocht... Aangezien mijn handmatige beslissingen op dit moment vele malen beter uitpakken ga ik het stokje tijdelijk weer even overnemen en zet ik hem uit. Kijk later wel weer verder.
@Mooooody en @RaptorXS Ik verwacht dat V2X (Bijv: https://www.rvo.nl/sites/...Netherlands-%20Report.pdf of https://www.tennet.eu/our...ovations/vehicle-to-grid/) een goede oplossing kan zijn ipv kerncentrales.
Van 1,995 ETH nu op 1,75 ETH. In fiat waarde sinds de start 62 USD gestegen, maar dat komt dus puur door de stijging van ETH zelf. En nu is de bot even vergeten welke pairs hij had aangekocht... Aangezien mijn handmatige beslissingen op dit moment vele malen beter uitpakken ga ik het stokje tijdelijk weer even overnemen en zet ik hem uit. Kijk later wel weer verder.
@Mooooody en @RaptorXS Ik verwacht dat V2X (Bijv: https://www.rvo.nl/sites/...Netherlands-%20Report.pdf of https://www.tennet.eu/our...ovations/vehicle-to-grid/) een goede oplossing kan zijn ipv kerncentrales.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 01-09-2020 23:06 ]
Dat is wat ik bedoel. Atoomenergie. Zelfde noemer, andere techniek.O085105116N schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:02:
[...]
Kerncentrales zijn passe en dankzij die ongelukjes zijn er hele gebieden onbewoonbaar. We kunnen beter verder kijken naar kernfusie centrales.
Klinkt eng, maar is het niet. Maarja, krijg de meute er maar eens achter.
Daarbij: Ongelukken destijds met kernreactoren zijn onstaan door menselijke fouten. Door de exponentiele groei in computerkracht, zal de kans duizenden malen kleiner zijn dat zoiets ooit weer kan gebeuren.
[ Voor 30% gewijzigd door Mooody op 01-09-2020 23:09 ]
Het gaat er om dat je je handmatige beslissingen (gebaseerd op TA, want met gevoel traden is juist de fout in trading 101) in de bot programmeert. Dus, op basis van welke strategie en waardes doe jij je aankopen nu. Dat kan je in PT verwerken. Tenminste, veel - niet álle strategieen worden ondersteund.Taro schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:04:
Update wat betreft de bot: Maakt gemiddeld 1-1,2% winst per trade en heeft er inmiddels 10 succesvol voltooid. Daar tegenover staan nu veel aangekochte pairs in het rood en dusdanig dat hij tov ETH op verlies staat. Mijn keuze om vs ETH te traden is mogelijk in deze markt niet slim geweest omdat ETH de kartrekker is en het traden natuurlijk juist beter gaat als de alts waar de bot in stapt stijgen tov ETH.
Dat is meer voor de leuk dan dat het echt nut heeft. Als je met 4 uur in de zon 1km kan rijden heb je er in de praktijk niets aan. Zelfs als wordt de efficientie van de panelen nog eens verdubbeld, heb je er nog niet echt iets aan.Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:55:
[...]
Zonnecellen in een stekkerauto gaan er ongetwijfeld komen.
Het 100km/u rijden heeft zo goed als niets met kolencentrales te maken. Het gaat om stikstof uitstoot waar de landbouw een aandeel van zo'n 35% in heeft. Dit komt omdat in NL er extreem veel landbouw is waarbij het grootste deel ook voor de export is. We produceren in ons kleine landje genoeg om onszelf tig keer eten te geven. Van 120km/u naar 100km/u is ook maar een half procentje minder terwijl als we niet zo extreem veel landbouw zouden hebben er makkelijk 20% af kan. Het echte probleem met stikstof is dus de belachelijke hoeveelheid landbouw, daarom hebben wij in NL dit probleem en andere landen niet.Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:00:
[...]
Alle kolencentrales sluiten, zodat we ook weer 120 km p/u kunnen gaan rijden.
Ik zag een video voorbij komen over waar ieder EU land het slechtste in is. Komt Nederland voorbij met de grootste inkomensongelijkheid. En niet eens alleen in de EU, nee, ter wereld....Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:04:
- Taro
- Niet online
@Soeski Klopt, daar moet ik dus aan gaan sleutelen. Maar heb ik op dit moment geen tijd voor (of zin in
). Komt over enige tijd wel weer.
Trade jij met BTC, ETH of een andere cryptocurrency als basis?
Trade jij met BTC, ETH of een andere cryptocurrency als basis?
[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 01-09-2020 23:10 ]
Bull run begonnen mensen. 1 september is de dag die je wist dat zou komen.
Ik schrijf het zelf ook verkeerd zie ik :-) Ik bedoel kernsplijting is passe, kernfusie is de toekomst.Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:06:
[...]
Dat is wat ik bedoel. Atoomenergie. Zelfde noemer, andere techniek.
Klinkt eng, maar is het niet. Maarja, krijg de meute er maar eens achter.
Daarbij: Ongelukken destijds met kernreactoren zijn onstaan door menselijke fouten. Door de exponentiele groei in computerkracht, zal de kans duizenden malen kleiner zijn dat zoiets ooit weer kan gebeuren.
11-3-2011 was geen computerfout, maar een natuurramp. En waar ik woon, vlak over de grens, staan/stonden centrales met betonrot... https://www.limburger.nl/...entrale-tihange-gaat-plat
Jongens ik meen het. Ik ga zo het topic spammen met mijn kantkloshobby als t niet gauw over crypto gaat. Vort! En gauw
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ok... mooooooooooooonStokstaart schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:15:
Jongens ik meen het. Ik ga zo het topic spammen met mijn kantkloshobby als t niet gauw over crypto gaat. Vort! En gauw
YFII gaat nog lekker....
Zo iets?
Zo iets?
Had liever geen shitcoin gezien......maar vooruit 😄
Dit beter?Stokstaart schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:19:
[...]
Had liever geen shitcoin gezien......maar vooruit 😄
:fill(white):strip_exif()/f/image/18IcVzSgv4jFSAiyCQCkVVv4.png?f=user_large)
Mooie website maar helaas: verkeerde kleur logo
Edit: en ik heb niet genoeg verstand van cloud hosting om te beoordelen dat hun oplossingen echte nijpende problemen wegnemen..
[ Voor 14% gewijzigd door Stokstaart op 01-09-2020 23:30 ]
Als ik niet het risico had genomen om uit loondienst te gaan en een eigen bedrijf te zijn begonnen, had ik nooit iets kunnen leasen. Dat was voor de plebs zei ik altijd.Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:04:
Wat ook nog meespeelt: de meeste van jullie zitten er comfortabel bij, maar ik als spreker van het klootjesvolk, kan jullie vertellen dat niet iedereen de luxe positie heeft om een batterijenbakje aan te kunnen schaffen.
Heb de eerste jaren dik verlies gedraaid en was zelfs sprake dat we onze woning moesten verkopen. Toch vertrouwen gehouden en nog enkele jaren met weken van 60 tot 80 uur gewerkt om tot een doel te komen.
Ik ben absoluut geen VVD'er (zelfs een D66'er), maar ik geloof wel dat je je kansen zelf moet creeeren en niet in de slachtofferrol moet kruipen. De mogelijkheden zijn er, ongeacht scholing of afkomst.
[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 01-09-2020 23:48 ]
Helaas zijn die mogelijkheden echt niet voor iedereen weggelegd. Om welke reden dan ook. Dat wil niet zeggen dat ze in de slachtofferrol zitten.Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:39:
[...]
Als ik niet het risico had genomen om uit loondienst te gaan en een eigen bedrijf te zijn begonnen, had ik nooit iets kunnen leasen. Heb de eerste jaren dik verlies gedraaid en was zelfs sprake dat we onze woning moesten verkopen. Toch vertrouwen gehouden en nog enkele jaren met weken van 60 uur gewerkt om tot een doel te komen.
Ik ben absoluut geen VVD'er (zelfs een D66'er), maar ik geloof wel dat je je kansen zelf moet creeeren en niet in de slachtofferrol moet kruipen. De mogelijkheden zijn er.
Ik hoorde ergens vorige week dat er een elektrieke auto in ontwikkeling is voor 'het klootjesvolk'. Een soort boodschappenkarretje, want kleine accu.
Ik zou dolgraag elektriek rijden, maar woon zo afgelegen dat een laadpaal hier niet neergezet wordt en bitcoin is ook nog geen miljoen, dus zelf aanleggen geen optie, want 'klootjesvolk' :-)
Dus dan maar diesel voorlopig.
Ik beschouw mezelf ook als onderdeel van het klootjesvolk. Ik ga écht niet 20k+ uitgeven aan een auto. Laat staan een Tesla van, wat kost dat? 60k? Ik heb geen idee van de prijs omdat het ondenkbaar is voor mij.
Ik doe m'n best de maandelijkse lasten zo laag mogelijk te houden om maximaal met crypto te gokken
Ik doe m'n best de maandelijkse lasten zo laag mogelijk te houden om maximaal met crypto te gokken

Bitcoin - A weapon of mass disruption
Mogelijkheden "niet voor iedereen weggelegd" snap ik niet zo goed. In begrijp dat je een flinke voorsprong hebt als je zoon van een miljonair bent en een flinke achterstand hebt als je opgegroeid bent in een bijstandsgezin.lauraz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:47:
[...]
Helaas zijn die mogelijkheden echt niet voor iedereen weggelegd. Om welke reden dan ook. Dat wil niet zeggen dat ze in de slachtofferrol zitten.
Ik hoorde ergens vorige week dat er een elektrieke auto in ontwikkeling is voor 'het klootjesvolk'. Een soort boodschappenkarretje, want kleine accu.
Ik zou dolgraag elektriek rijden, maar woon zo afgelegen dat een laadpaal hier niet neergezet wordt en bitcoin is ook nog geen miljoen, dus zelf aanleggen geen optie, want 'klootjesvolk' :-)
Dus dan maar diesel voorlopig.
Maar het mooie is dat je je verstand niet in geld kan uitdrukken. Het begint vaak met risico nemen om een investering te doen in jezelf (opleiding, starten van een bedrijf), dat gaat soms al mis bij de opvoeding. Risicomijding is key en je moet gewoon met de stroom meevaren. Ik ging daar heel ver in mee, maar kwam er op tijd achter dat je risico moet nemen als je het leuk wilt hebben als simpel kind uit een simpel gezin.
Dus mijn tip: beetje uit de ban springen. Als het mis gaat, is Nederland het ideale opvangnet.
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 02-09-2020 00:05 ]
Verwijderd
Respect voor je mentaliteit en wat je hebt bereikt, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat heel Nederland een succesvol eigen bedrijf moet hebben om electrisch te kunnen rijden.Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:59:
[...]
Mogelijkheden "niet voor iedereen weggelegd" snap ik niet zo goed. In begrijp dat je een flinke voorsprong hebt als je zoon van een miljonair bent en een flinke achterstand hebt als je opgegroeid bent in een bijstandsgezin.
Maar het mooie is dat je je verstand niet in geld kan uitdrukken. Het begint vaak met risico nemen om een investering te doen in jezelf (opleiding, starten van een bedrijf), dat gaat soms al mis bij de opvoeding. Risicomijding is key en je moet gewoon met de stroom meevaren. Ik ging daar heel ver in mee, maar kwam er op tijd achter dat je risico moet nemen als je het leuk wilt hebben als simpel kind uit een simpel gezin.
Dat zit er gewoon niet in, dus zal er in de toekomst wel e.e.a. moeten veranderen in aanschafwaarde van dergelijke vervoersmiddelen.
Maar dat zal wellicht vanzelf komen met de tijd.
Ik rij in een 15 jaar oude auto met 190k km op de teller.. en hij rijdt prima, de garage onderhoud 'm goed, toen ik 'm in 2008 tweedehands in Duitsland kocht heb ik er zo een 15k euro (inc. BPM etc.) voor betaald, anno 2020 heb ik geluk als ie 2k euro opbrengt. M.a.w. een auto is de slechtste investering ever...Gelukszoekr schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:57:
Ik beschouw mezelf ook als onderdeel van het klootjesvolk. Ik ga écht niet 20k+ uitgeven aan een auto. Laat staan een Tesla van, wat kost dat? 60k? Ik heb geen idee van de prijs omdat het ondenkbaar is voor mij.
Ik doe m'n best de maandelijkse lasten zo laag mogelijk te houden om maximaal met crypto te gokken![]()
[Afbeelding]
Niet iedereen is slim genoeg om met een bedrijf ergens te komen. Los van dat zijn er ook maar een beperkt aantal plekken voor bedrijven en moet ander werk ook gedaan worden. Er zijn zo enorm veel mensen die achter de kassa zitten, werken om ons eten te verzorgen, de banden van je auto vervangen en ga zo maar door. Of deze mensen nou wel of niet de mogelijkheid hebben succesvol een bedrijf te runnen maakt niet eens uit, het werk wat ze doen moet gedaan worden. Deze mensen zullen ook niet heel veel geld verdienen, maar ze werken wel hard. Juist deze mensen gaan er constant op achteruit. Een loonsverhoging van 1.2% krijgen en de huur gaat met 4% omhoog, De verzekeringen met 3% en het eten met 5%. Dit gaat al jaren zo en wordt ieder jaar eerder erger dan beter. Een huis kopen kan je tegenwoordig al helemaal vergeten als je geen 2 verdiener bent of een hoog inkomen hebt. Dus al zou iedereen het willen, dan kan het nog niet. Deze mensen zijn niet lui en werken keihard om het werk te doen dat moet worden gedaan en ze gaan er ieder jaar op achteruit. Dat heeft niets te maken met in de slachtofferrol zitten. Ze worden ieder jaar gewoon weer genaait, hoe hard ze ook werken.Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:59:
[...]
Mogelijkheden "niet voor iedereen weggelegd" snap ik niet zo goed.
Niet iedereen heeft de geestelijke vermogens, weerbaarheid etc. Het is idd niet zo belangrijk of je uit een arm of rijk gezin komt. Maar de bagage die je mee hebt gekregen in genen en opvoeding maken dat het soms gewoon echt niet lukt of mogelijk is.Mooooody schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:59:
[...]
Mogelijkheden "niet voor iedereen weggelegd" snap ik niet zo goed. In begrijp dat je een flinke voorsprong hebt als je zoon van een miljonair bent en een flinke achterstand hebt als je opgegroeid bent in een bijstandsgezin.
Geloof me, ik heb jaren met veel van deze mensen gewerkt. Al zouden ze willen, het kan niet.
En wat @PilatuS zegt :-)
Ik maak me ook al heel lang boos over hoe wij arbeid waarderen in laag en hoog opgeleid. We hangen een waardeoordeel aan mensen die retebelangrijk werk doen en die daar een schijntje voor krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door lauraz op 02-09-2020 00:10 ]
Wat denken jullie van btc? Gaat die de head and shoulders pattern afmaken terug naar 11.1 - 11.2k of toch een break out nu?
Verwijderd
Tja het is me allemaal wat... Er is gewoon een enorme ongelijkheid in deze wereld, en die zal er ook altijd wel blijven ben ik bang.
Ik ga maar eens pitten.
Hopen dat ik niet wéér die nachtmerrie krijg van een elektrische auto die me tergend traag aan gaat rijden terwijl ik niet vooruit kom door enorme tassen vol SUSHI die ik draag maar niet los kan laten... Brrrr.
Welterusten crypto gangsters.
Ik ga maar eens pitten.
Hopen dat ik niet wéér die nachtmerrie krijg van een elektrische auto die me tergend traag aan gaat rijden terwijl ik niet vooruit kom door enorme tassen vol SUSHI die ik draag maar niet los kan laten... Brrrr.
Welterusten crypto gangsters.
Weet je wie pas erg zijn: Traders. Of het nou crypto is of aandelen. Als ze genoeg geld bij elkaar hebben en genoeg hebben geleerd klikken ze op de muis, ze wachten een uurtje of 2 en ze hebben 2k verdient. Iemand anders werkt de hele dag keihard en verdient 80 euro. Het ergste, ze voegen niets toe. Als er geen enkele trader meer op de wereld was zou er niets veranderen. Niets van wat ze doen heeft op geen enkele manier nut en maakt de werld beter. Zeker op wallstreet zitten de slimste mensen op wat knoppen te drukken om miljoenen te verdienen en ze voegen niets toe. Die miljoenen zorgen ook weer voor extra inflatie wat de dollars van iemand die voor 15 dollar per uur werkt minder waard maakt. In plaats van dat deze slimme mensen bezig zijn met nieuwe groene energie, goedkoper maken van voedsel of mensen die echt niets hebben te helpen doen ze niets waar ook maar iemand behalve hunzelf iets aan hebben. Dat is nog eens zonde van het talent dat deze mensen hebben en dan heb ik het alleen nog over traders.
Boos maken heeft geen zin. Het is vraag en aanbod. Laag-opgeleid werk kan gedaan worden door veel mensen en zal daarom niet goed beloond worden.lauraz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 00:07:
[...]
Niet iedereen heeft de geestelijke vermogens, weerbaarheid etc. Het is idd niet zo belangrijk of je uit een arm of rijk gezin komt. Maar de bagage die je mee hebt gekregen in genen en opvoeding maken dat het soms gewoon echt niet lukt of mogelijk is.
Geloof me, ik heb jaren met veel van deze mensen gewerkt. Al zouden ze willen, het kan niet.
En wat @PilatuS zegt :-)
Ik maak me ook al heel lang boos over hoe wij arbeid waarderen in laag en hoog opgeleid. We hangen een waardeoordeel aan mensen die retebelangrijk werk doen en die daar een schijntje voor krijgen.
Het gaat om geluk. Wat heb je nodig om gelukkig te zijn? Ik heb een prachtige jeugd gehad in ons kleine rijtjeshuis. Op vakantie in Nederland met de vouwwagen, zelf je rijbewijs betalen van je bijbaantje, pas nieuwe schoenen krijgen als de kinderbijslag was bijgeschreven.
Een lease-Tesla geeft je geen geluk. Een Bitcoin ook niet. 60 uur per week werken ook niet.
Alles hangt af van de balans in je leven en je vermogen om te herkennen dat je geluk ervaart. Ik heb die balans enigszins gevonden, maar het kan beter.
[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 02-09-2020 00:44 ]
Geld maakt niet gelukkig, maar te weinig geld maakt wel ongelukkig.Mooooody schreef op woensdag 2 september 2020 @ 00:36:
[...]
Het gaat om geluk. Wat heb je nodig om gelukkig te zijn?
Vroeger kon 1 persoon in een huishouden werken en was een koophuis met 2 kinderen prima te doen, ook als je een relatief laag loon had. Die tijd is voorbij. Je kan niet met 1400 netto in de maand een huis kopen en 2 kinderen laten studeren. Het probleem is dat het verschil tussen arm en rijk steeds groter wordt. Niemand zegt dat iemand die ongeschoold werk doet een Tesla moeten kunnen kopen, de meeste mensen boeit dat ook helemaal niet. Alleen dat het niet meer mogelijk is om fatsoenlijk rond te komen, da's iets heel anders.
Een ieder doet wat ie doet.
Geen Lambo hier maar kan gelukkig wel 2 volwassen kinderen steunen dankzij de crypto's.
En ja, vergeleken met mijn generatie zijn ze anders de klos met alles.
Geen Lambo hier maar kan gelukkig wel 2 volwassen kinderen steunen dankzij de crypto's.
En ja, vergeleken met mijn generatie zijn ze anders de klos met alles.
BTC is geweldig want gedecentraliseerd etc etc, ondertussen een Tesla willen(als voorbeeld stellen), die 24/7 aan het internet hangt en waar Tesla ten alle tijden volledig toegang tot heeft.
Ik ga nog liever eeuwig in DOGE zitten dan een Tesla batterij bak voor de deur zetten.
Ik ga nog liever eeuwig in DOGE zitten dan een Tesla batterij bak voor de deur zetten.
Dirk de Wachter, psychiater, schrijft en zegt veel interessante dingen over geluk en vooral dat we het ongeluk meer moeten omarmen.
We willen alsmaar meer en meer en meer. Ook van geluk en dan blijkt dat dat helemaal niet haalbaar is voor de meesten. De ongelijkheid groeit weer met de dag.
Mensen hebben vooral behoefte aan verbinding en een gevoel van veiligheid.
Als je je zorgen maakt over of je nog wel ergens kunt wonen, of je werk kunt vinden, of je genoeg verdient om eten te kopen en je kinderen naar school te laten gaan, dan is het geluk ver te zoeken.
Ik voel me een bevoorrecht mens dat ik wat centjes in crypto kon stoppen in de hoop dat het op termijn mijn leven misschien wat makkelijker maakt.
Net als dat ik hoop dat op de een of andere manier crypto 'de wereld' kan helpen in meer financiële onafhankelijkheid en stabiliteit.
Maar nu eerst even huilen met de weerwolven, want het is volle maan :-)
We willen alsmaar meer en meer en meer. Ook van geluk en dan blijkt dat dat helemaal niet haalbaar is voor de meesten. De ongelijkheid groeit weer met de dag.
Mensen hebben vooral behoefte aan verbinding en een gevoel van veiligheid.
Als je je zorgen maakt over of je nog wel ergens kunt wonen, of je werk kunt vinden, of je genoeg verdient om eten te kopen en je kinderen naar school te laten gaan, dan is het geluk ver te zoeken.
Ik voel me een bevoorrecht mens dat ik wat centjes in crypto kon stoppen in de hoop dat het op termijn mijn leven misschien wat makkelijker maakt.
Net als dat ik hoop dat op de een of andere manier crypto 'de wereld' kan helpen in meer financiële onafhankelijkheid en stabiliteit.
Eens! En een beetje zelfspot ook? ;-)PilatuS schreef op woensdag 2 september 2020 @ 00:22:
Weet je wie pas erg zijn: Traders. Of het nou crypto is of aandelen. Als ze genoeg geld bij elkaar hebben en genoeg hebben geleerd klikken ze op de muis, ze wachten een uurtje of 2 en ze hebben 2k verdient. Iemand anders werkt de hele dag keihard en verdient 80 euro. Het ergste, ze voegen niets toe. Als er geen enkele trader meer op de wereld was zou er niets veranderen. Niets van wat ze doen heeft op geen enkele manier nut en maakt de werld beter. Zeker op wallstreet zitten de slimste mensen op wat knoppen te drukken om miljoenen te verdienen en ze voegen niets toe. Die miljoenen zorgen ook weer voor extra inflatie wat de dollars van iemand die voor 15 dollar per uur werkt minder waard maakt. In plaats van dat deze slimme mensen bezig zijn met nieuwe groene energie, goedkoper maken van voedsel of mensen die echt niets hebben te helpen doen ze niets waar ook maar iemand behalve hunzelf iets aan hebben. Dat is nog eens zonde van het talent dat deze mensen hebben en dan heb ik het alleen nog over traders.
KloptMarthusiast schreef op woensdag 2 september 2020 @ 01:56:
[...]
Eens! En een beetje zelfspot ook? ;-)
Ik heb wel eens na een trade gedacht: Damn wat een dikke onzin is dit. Ik heb het spelletje redelijk door, ram op een knop en wacht een paar minuten. Bam, meer verdient dan iemand die zich de hele dag de pleuris heeft gewerkt. Dit gaat gewoon compleet nergens over. Het voegt niets toe aan de wereld en alleen ik wordt er beter van. Dat terwijl andere mensen keihard werken voor wat ik in een paar minuten heb verdient door op een stoel te zitten en naar stomme candles te kijken. Het is een voorbeeld van hoe belachelijk en oneerlijk de wereld in elkaar zit om met 1 trade in minuten te verdienen wat iemand anders op een dag doet. Wanneer mensen die niets toevoegen aan de wereld tig keer meer kunnen verdienen dan iemand die wel iets toegvoegt, is er iets goed mis. Iemand die niets doet voor de wereld en op wallstreet werkt kan een penthouse van 20 miljoen kopen en iemand die de hele dag ouderen verzorgt kan alleen huren.
Ik wilde dezelfde gok nemen, maar toch maar besloten om met verlies te verkopen voor ik ging slapen.deppenboks schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:30:
Note to self: niet meer vergeten om YFII de deur uit te doen voor je gaat slapen. REKTilicious 😂
Zero.
Ja ik zag YFII al de hele avond gaan. Ik ben toen rond een uur of 20:00 vol in gegaan. Toen ben ik met mijn vrouw "The Curtain Umbrella" gaan kijken op Netflix.deppenboks schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:30:
Note to self: niet meer vergeten om YFII de deur uit te doen voor je gaat slapen. REKTilicious 😂
Ik dacht daarna nog : zal ik een stop loss limit order zetten of gewoon verkopen ? Ik zag de koers en volume al behoorlijk wat zakken en toen dacht ik fuck it, dumpen deze shitcoin ! Verkocht met 6 % winst ofzo hahah.
Dat was een goede keuze... Was wel een ontzettend slechte trade, maar dit was de gokker die het van me overnam..
6% winst een slechte tradevortexnl1982 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:40:
[...]
Ja ik zag YFII al de hele avond gaan. Ik ben toen rond een uur of 20:00 vol in gegaan. Toen ben ik met mijn vrouw "The Curtain Umbrella" gaan kijken op Netflix.
Ik dacht daarna nog : zal ik een stop loss limit order zetten of gewoon verkopen ? Ik zag de koers en volume al behoorlijk wat zakken en toen dacht ik fuck it, dumpen deze shitcoin ! Verkocht met 6 % winst ofzo hahah.
Dat was een goede keuze... Was wel een ontzettend slechte trade, maar dit was de gokker die het van me overnam..
Ja ben je er zo één?lauraz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 00:59:
Verwijderd
Van weakhands naar stronghands.Luuk schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:43:
Pornhub now accepts Bitcoin.
Niet teveel uitgeven daar he jongens.
De 6% was niet slecht. Het slechte was VOL in gaan op een onbekende Chinese shitcoin die al 120% gestegen was die dag. Je weet dat het keihard gedumpt wordt. Het was een beetje een roulettetafel actie..
Wel blij dat ik heel die diepgaande discussie gemist heb vannacht anders had ik mij er weer mee moeten bemoeien.
Oké.. Even snel dan. Ik geloof dat iedereen als ze echt willen iets kunnen bereiken, maar er is veel geluk en pech in de wereld. De een heeft veel van het één de ander heeft meer van het ander. Dat betekent niet dat je nooit iets kan bereiken trouwens.
Een andere regel is: geld maakt geld.
Zit je er financieel warmpjes bij, selfmade of oud geld dat maakt niet uit.. dan is het altijd vele malen makkelijker om je vermogen te laten groeien dan wanneer je minder hebt. Je kan grotere financiële gokken nemen op ieder vlak. Vastgoed, aandelen, crypto of een andere investering.
Geld maakt niet gelukkig maar is wel zorgverlagend. Een very nice to have dus. Gezondheid is een need to have
Oké.. Even snel dan. Ik geloof dat iedereen als ze echt willen iets kunnen bereiken, maar er is veel geluk en pech in de wereld. De een heeft veel van het één de ander heeft meer van het ander. Dat betekent niet dat je nooit iets kan bereiken trouwens.
Een andere regel is: geld maakt geld.
Zit je er financieel warmpjes bij, selfmade of oud geld dat maakt niet uit.. dan is het altijd vele malen makkelijker om je vermogen te laten groeien dan wanneer je minder hebt. Je kan grotere financiële gokken nemen op ieder vlak. Vastgoed, aandelen, crypto of een andere investering.
Geld maakt niet gelukkig maar is wel zorgverlagend. Een very nice to have dus. Gezondheid is een need to have
[ Voor 7% gewijzigd door Pelox op 02-09-2020 07:54 ]
Zero.
Is er al iemand die daadwerkelijk succesvol gebruik maakt van zo'n Y** yield farming pool. De ROI's zijn niet misselijk! Zijn er al ervaringen?
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
- Taro
- Niet online
Ik zie het zo: Er zijn mensen die:
Dat alles is een combinatie van genen, geluk, opvoeding, risico's nemen en risico's mijden, op het juiste moment op de juiste plaats zijn, afkomst, omgeving, opleiding, tegenslagen, gezondheid, etc. etc.
Mijn vrouw is haar baan verloren door Corona en solliciteert iedere dag bij meerdere bedrijven. Ze staat dan net als 1.000 anderen in de rij en wordt afgewezen. Ze baalt er enorm van en doet echt haar best. Zij zit in de categorie: Verder kunnen komen, maar het niet willen. Dat belemmert haar volgens mij op dit moment bij het vinden van iets nieuws. Maar dat is haar keuze, ik sta daar achter.
Het is voor vele mensen zeker oneerlijk. Anderen vinden het oneerlijk, maar hebben er zelf meer invloed op dan ze denken. Wat ik echter wel steeds vaker zie is dat mensen waar het mee zit daar op aan worden gesproken en ik begrijp dat, maar ze kunnen dat ook met eerlijk en hard werken hebben verdiend en die worden ook in een hokje gedrukt en moeten zich daarvoor verdedigen.
Het is inderdaad zo dat de kloof steeds groter wordt en daar moet wat aan gedaan worden. De vraag is wat we daar als individu voor invloed op hebben. En in een democratie zou dit vanzelf opgelost worden als het toenemende aantal "armen" ook tot een toenemend aantal stemmen leidt voor een partij die daar iets aan doet. Maar die ontwikkeling zie ik trager verlopen dan nodig is. We mogen binnenkort weer naar de stembus, daar zal de verandering moeten starten vermoed ik...
- Niet verder willen komen (of daar ook niet mee bezig zijn) en dat prima vinden
- Verder willen komen, maar het niet kunnen
- Verder kunnen komen, maar het niet willen
- Verder willen en kunnen komen waarbij het niet lukt
- Verder willen en kunnen en het lukt
Dat alles is een combinatie van genen, geluk, opvoeding, risico's nemen en risico's mijden, op het juiste moment op de juiste plaats zijn, afkomst, omgeving, opleiding, tegenslagen, gezondheid, etc. etc.
Mijn vrouw is haar baan verloren door Corona en solliciteert iedere dag bij meerdere bedrijven. Ze staat dan net als 1.000 anderen in de rij en wordt afgewezen. Ze baalt er enorm van en doet echt haar best. Zij zit in de categorie: Verder kunnen komen, maar het niet willen. Dat belemmert haar volgens mij op dit moment bij het vinden van iets nieuws. Maar dat is haar keuze, ik sta daar achter.
Het is voor vele mensen zeker oneerlijk. Anderen vinden het oneerlijk, maar hebben er zelf meer invloed op dan ze denken. Wat ik echter wel steeds vaker zie is dat mensen waar het mee zit daar op aan worden gesproken en ik begrijp dat, maar ze kunnen dat ook met eerlijk en hard werken hebben verdiend en die worden ook in een hokje gedrukt en moeten zich daarvoor verdedigen.
Het is inderdaad zo dat de kloof steeds groter wordt en daar moet wat aan gedaan worden. De vraag is wat we daar als individu voor invloed op hebben. En in een democratie zou dit vanzelf opgelost worden als het toenemende aantal "armen" ook tot een toenemend aantal stemmen leidt voor een partij die daar iets aan doet. Maar die ontwikkeling zie ik trager verlopen dan nodig is. We mogen binnenkort weer naar de stembus, daar zal de verandering moeten starten vermoed ik...
Fixed itTaro schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:40:
Ik zie het zo: Er zijn mensen die:
- Niet verder willen komen (of daar ook niet mee bezig zijn) en dat prima vinden
- Verder willen komen, maar het niet kunnen
- Verder kunnen komen, maar het niet willen
- Verder willen en kunnen komen waarbij het niet lukt
- Verder willen en kunnen en het lukt
- Bitcoin kopen
- Geen Bitcoin kopen
Ben het met je eens hoor, maar genen, opvoeding, juiste moment op de juiste plaats, afkomst, omgeving, tegenslagen, gezondheid valt bij mij allemaal onder de noemer geluk.Taro schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:40:
Risico's nemen is een ander verhaal, maar wanneer iemand vaak net aan de verkeerde kant staat dan is het nemen van een risico een groter risico dan bij een ander. Risico is ook relatief. Voor de een is een staatslot kopen ipv eten een groot risico, voor de ander is kopen van een pand voor 2 mil een risico.
Zero.
Verwijderd
Ik heb weer wat lage buyorders uitgestrooid over deze prachtige markt, op diverse composterende blockchain projecten. Ik zie dat Bitcoin weer wat terugtrekt, wellicht door Pornhub? (Pun intended.)
Eens kijken hoe rekt ik vandaag ga.
En om op bovenstaand in te haken; wat mij betreft zijn er 2 soorten mensen:
- fucking legends
- nocoiners
Die laatste groep kunnen we prima inzetten om te minen of koffie te zetten voor mensen met coins. Doen ze ook wat met hun leven.
Een fijne dag allen, ik zet Tweakers voor vandaag even uit want mijn opleiding is weer gestart, ook daar sta ik ietwat onder water met de praktijk opdrachten, net als met de crypto.
Ik zie een correlatie maar gelukkig kan ik dat op genoeg andere dingen afschuiven dan mezelf, zoals bijvoorbeeld de coronacrisis of politiek wanbeleid. Dan hoef je jezelf en je prioriteiten of keuzes helemaal niet onder ogen te komen, echt ideaal.
Ignorance is bliss.
Eens kijken hoe rekt ik vandaag ga.
En om op bovenstaand in te haken; wat mij betreft zijn er 2 soorten mensen:
- fucking legends
- nocoiners
Die laatste groep kunnen we prima inzetten om te minen of koffie te zetten voor mensen met coins. Doen ze ook wat met hun leven.
Een fijne dag allen, ik zet Tweakers voor vandaag even uit want mijn opleiding is weer gestart, ook daar sta ik ietwat onder water met de praktijk opdrachten, net als met de crypto.
Ik zie een correlatie maar gelukkig kan ik dat op genoeg andere dingen afschuiven dan mezelf, zoals bijvoorbeeld de coronacrisis of politiek wanbeleid. Dan hoef je jezelf en je prioriteiten of keuzes helemaal niet onder ogen te komen, echt ideaal.
Ignorance is bliss.
Wat een diepgang opeens in dit topic.
We gaan van Nucleaire energie naar Elektrische auto's naar de Nederlandse economie en een vleugje Pornhub.
In de tussentijd is Altseason aan het crashen, BTC de 11750 aan het testen en ETH de 470 ...
SPANNENDE TIJDEN JONGENS EN MEISJES!!
We gaan van Nucleaire energie naar Elektrische auto's naar de Nederlandse economie en een vleugje Pornhub.
In de tussentijd is Altseason aan het crashen, BTC de 11750 aan het testen en ETH de 470 ...
SPANNENDE TIJDEN JONGENS EN MEISJES!!

Ja leuk een ROI van 600% per jaar, maar als je koopt op 38k en de prijs zakt naar -90% schiet het nog niet op..spok9 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:39:
Is er al iemand die daadwerkelijk succesvol gebruik maakt van zo'n Y** yield farming pool. De ROI's zijn niet misselijk! Zijn er al ervaringen?
Er is hier een interessante discussie gevoerd, en er zijn verschillende invalshoeken. In Nederland heeft niet iedereen gelijke kansen. Wel wat betreft het openen van een eigen zaak, maar daarvoor heb je ondernemerschap nodig, wat niet iedereen heeft. En uiteraard ideeen en ballen en zin.
Maar op de arbeidsmarkt heb je echt wel een achterstand met een buitenlandse achtergrond, ook al ben je zelf hier geboren en getogen en goed opgeleid, je zult heb ik gemerkt altijd als 'anders' aangemerkt worden. Niet door iedereen uiteraard en ook niet overal, maar dat zijn mijn ervaringen de afgelopen 20 jaar. ZuidLimburg is prachtig, maar nog erg bekrompen. Er is een hoop onwetendheid en een hoop ongegronde angst.
Nu is er corona en is het sowieso een apart verhaal, maar ik kan jullie uit eigen ervaring meedelen dat:
- je steekt noodgedwongen meer energie in het vinden van een baan
- het duurde bij mij 3 jaar eer ik een vast contract had, bij al mijn collega's 1 jaar
- mijn startsalaris was lager dan die van al mijn collega's
- om maar te zwijgen over hoe vaak ik aangesroken ben over de daden van 'mijn' volk, of dat nou 'islamitische' terroristen zijn, over de president van Turkije en weet ik veel wat nog meer
- en als je je mening dan geeft dan is men verontwaardigd omdat het niet strookt met hun mening
- als men het niet eens is met mijn voorstellen, ideeen of argumenten, het albekende en racistische non-argument: misschien doen ze dat in jouw land zo, maar zo doen we dat in Nederland niet
- er is ook altijd wel iemand die zegt dat je 'anders' bent dan 'andere Turken', terwijl ik de eerste ben die ze kennen en denken daarmee me te complimenteren
- ondanks dat je duidelijk de meeste kwaliteiten van een afdeling bezit, kom je minder snel in aanmerking voor een hogere functie - heeft vaak ook met vriendjespolitiek te maken
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Ik ben niet op mijn mondje gevallen, en open en eerlijke communicatie wordt altijd overal gepropageerd. Maar dat is vaak buhnepolitiek, als je niet in de pas loopt zul je dat eerder voelen ook. Ik heb letterlijk wel eens gehoord, terwijl ik een manager op een overduidelijke leugen betrapte: hey Turkje je moet eens een toontje lager zingen. Alle kleine dingen bijj elkaar opgeteld zorgt voor steeds meer woede, steeds meer tegenzin en daardoor ga je vanzelf ook minder (willen) presteren en er op een gegeven moment met de pet naar gooien en ipv dat 'doorgroeien' dat je allicht ambieerde, inzien dat een grote groep mensen waarmee je samenwerkt op je neerkijkt en zal kijken, en ik heb daar bijvoorbeeld geen zin meer in. Dus de reden voor mij om voor mezelf te beginnen (moet nog gebeuren, maar ik werk al een tijdje niet) heeft meer te maken met mijn ervaringen op de werklvloer, waarvan ik bang ben (misschien onterecht) dat dat bij een andere werkgever niet anders zal zijn.
My 2 cents...
Maar op de arbeidsmarkt heb je echt wel een achterstand met een buitenlandse achtergrond, ook al ben je zelf hier geboren en getogen en goed opgeleid, je zult heb ik gemerkt altijd als 'anders' aangemerkt worden. Niet door iedereen uiteraard en ook niet overal, maar dat zijn mijn ervaringen de afgelopen 20 jaar. ZuidLimburg is prachtig, maar nog erg bekrompen. Er is een hoop onwetendheid en een hoop ongegronde angst.
Nu is er corona en is het sowieso een apart verhaal, maar ik kan jullie uit eigen ervaring meedelen dat:
- het duurde bij mij 3 jaar eer ik een vast contract had, bij al mijn collega's 1 jaar
- om maar te zwijgen over hoe vaak ik aangesroken ben over de daden van 'mijn' volk, of dat nou 'islamitische' terroristen zijn, over de president van Turkije en weet ik veel wat nog meer
- en als je je mening dan geeft dan is men verontwaardigd omdat het niet strookt met hun mening
- als men het niet eens is met mijn voorstellen, ideeen of argumenten, het albekende en racistische non-argument: misschien doen ze dat in jouw land zo, maar zo doen we dat in Nederland niet
- er is ook altijd wel iemand die zegt dat je 'anders' bent dan 'andere Turken', terwijl ik de eerste ben die ze kennen en denken daarmee me te complimenteren
- ondanks dat je duidelijk de meeste kwaliteiten van een afdeling bezit, kom je minder snel in aanmerking voor een hogere functie - heeft vaak ook met vriendjespolitiek te maken
Ik ben niet op mijn mondje gevallen, en open en eerlijke communicatie wordt altijd overal gepropageerd. Maar dat is vaak buhnepolitiek, als je niet in de pas loopt zul je dat eerder voelen ook. Ik heb letterlijk wel eens gehoord, terwijl ik een manager op een overduidelijke leugen betrapte: hey Turkje je moet eens een toontje lager zingen. Alle kleine dingen bijj elkaar opgeteld zorgt voor steeds meer woede, steeds meer tegenzin en daardoor ga je vanzelf ook minder (willen) presteren en er op een gegeven moment met de pet naar gooien en ipv dat 'doorgroeien' dat je allicht ambieerde, inzien dat een grote groep mensen waarmee je samenwerkt op je neerkijkt en zal kijken, en ik heb daar bijvoorbeeld geen zin meer in. Dus de reden voor mij om voor mezelf te beginnen (moet nog gebeuren, maar ik werk al een tijdje niet) heeft meer te maken met mijn ervaringen op de werklvloer, waarvan ik bang ben (misschien onterecht) dat dat bij een andere werkgever niet anders zal zijn.
My 2 cents...
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Mwaw, als blanke melkfles herken ik ook veel dingen die je mee hebt gemaakt hier in NL op de arbeidsmarkt en ook met opgroeien.Ali Baba 1001 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:25:
Er is hier een interessante discussie gevoerd, en er zijn verschillende invalshoeken. In Nederland heeft niet iedereen gelijke kansen. Wel wat betreft het openen van een eigen zaak, maar daarvoor heb je ondernemerschap nodig, wat niet iedereen heeft. En uiteraard ideeen en ballen en zin.
My 2 cents...
Heb jij nog ergens een sprankje hoop dat dat ten goede kan keren in Nederland?
Op enigszins afzienbare termijn.
De bekrompenheid zie ik ook waar ik nu woon. Erg open en bloot. In de grote stad is het er ook, maar meer verborgen of subtiel.
@Taro ik heb lang gedacht dat de verandering vanuit de democratie ingegeven wordt. Inmiddels ben ik daar toch wat sceptisch over geworden. Vanuit historisch perspectief zie je de golfbewegingen in de wereld. Juist vanuit de 'verarming' zie ik mensen verharden, verbitteren en juist stemmen op partijen die die verandering niet gaan brengen.
Dus misschien is het een 'natuurwet' dat we eerst bijna door het putje moeten, om weer op te kunnen gaan bouwen?
Net als bij crypto :-)
Of je nou "anders behandeld" wordt omdat je een Nerd bent, of omdat je anders kleedt, of omdat je een vrouw bent, of omdat je niet weet wat je bent, of omdat je dik bent, of omdat je een andere huiskleur hebt of omdat je van zwarte pieten houdt, of juist niet, of je nou voor Ajax bent of voor Feyenoord, .......Ali Baba 1001 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:25:
My 2 cents...
Discriminatie is er altijd en overal door elke bevolkingsgroep tegen elke bevolkingsgroep.
That's life.
Enige dat je eraan kan doen is het zelf NIET te doen en zoveel mogelijk mensen daarin mee te trekken.
Wat je imho niet moet doen is het aan de grote klepel hangen en er demonstraties voor/tegen gaan houden en er movements voor beginnen en speciale bijeenkomsten en TV programma's en...en...en....
Dat werpt er vaak alleen maar een verkeerd licht op en wordt meestal georganiseerd door mensen die er eigenlijk niet eens zoveel mee te maken hebben of er vanaf weten, maar die gewoon aandacht zoeken omdat ze geen leven hebben.
2 ct
Ja maar je kan dus van alles staken en krijgt de returns in y** tokens. Op yf value kan je bv. Link staken, via Balancer, dat levert momenteel 3.8% per dag op (in usd, tegen huidige waarden van link en yfv).Stokstaart schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:16:
[...]
Ja leuk een ROI van 600% per jaar, maar als je koopt op 38k en de prijs zakt naar -90% schiet het nog niet op..
Wel duur om op te zetten trouwens, dus niet de moeite voor een paar honderd euro aan coins... De gok wordt wel meteen wat groter dus.
[ Voor 13% gewijzigd door spok9 op 02-09-2020 09:46 ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
in ander nieuws...
EEEEEK de support wordt bijna geraakt... OMHOOG JULLIE..OMHOOG!!
BTC
:fill(white):strip_exif()/f/image/cC46AiYh0yvxdoBCQTUBQZVa.png?f=user_large)
ETH
BTC
:fill(white):strip_exif()/f/image/cC46AiYh0yvxdoBCQTUBQZVa.png?f=user_large)
ETH
:fill(white):strip_exif()/f/image/UTGysMj43S2PkTmlGVwbfLz8.png?f=user_large)
Ja dat is nu de tweede keer.. Kunnen we het verdomme bij satoshi's houden ja?
Dank u
Ja gelijk heb je.Stokstaart schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:47:
[...]
Ja dat is nu de tweede keer.. Kunnen we het verdomme bij satoshi's houden ja?
Dank u
Ga eens gauw wat bijkopen zodat BTC weer gaat stijgen
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Verwijderd
Gelukkig maakt crypto wat dat betreft geen onderscheid, daar is iedereen gelijk.Ali Baba 1001 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:25:
My 2 cents...
Behalve de mensen die SUSHI kochten, die moeten achterin de bus naar het bullrunfeest.
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:55:
[...]
Gelukkig maakt crypto wat dat betreft geen onderscheid, daar is iedereen gelijk.
Behalve de mensen die SUSHI kochten, die moeten achterin de bus naar het bullrunfeest.

Ssssst... herinner me er nou niet aanVerwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:55:
[...]
Gelukkig maakt crypto wat dat betreft geen onderscheid, daar is iedereen gelijk.

Ennnnn ze zijn er onderdoor...FijneKerst schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:46:
in ander nieuws...
BTC
[Afbeelding]
ETH
[Afbeelding]
Next stop.. 11600 en 450
Ik denk eerder een retest van de MA25 en MA99. Als die het houden kunnen we nog wel eens de 12000 opzoeken imoFijneKerst schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:58:
[...]
Ennnnn ze zijn er onderdoor...
Next stop.. 11600 en 450

Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!