Nee hoor, helemaal correct.Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:29:
Jemig. Je bent ff een half uur weg en in PA is Biden trump voorbij. Of zie ik het nu verkeerd?
Ik kan me niet voorstellen dat Trump het zou slikken. Geen profile match.matty___ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:28:
[...]
Zo kunt je wel aftreden zonder je verlies te erkennen. Zou echt typisch Trump zijn
Dat narratief, dat zou wel een match zijn. Maar, dan moet hij slikken.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Staatafhankelijk.. in de meeste staten mag het t/m vandaag dacht ik. Zolang de poststempel maar max 3-11 heeft?
Omdat alle ballots met poststempel van 3 nov of eerder meetellen in PA als ze vandaag het telcentrum bereiken doen ze extra sweeps in de sorting centers.voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:17:
[...]
Wat een toeval dat ze nou net in Philadelphia, Pittsburgh en Charlotte gevonden worden, je zou bijna denken dat het echt toeval is ...
Andere staten hebben andere regels etc.
Dus nee, het is geen toeval dat in PA er extra gezocht en mogelijk gevonden wordt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Kan best dat Trump enkel Alaska nog pakt en het een ruime 322 - 216 overwinning voor Biden wordt.
Het is allemaal onduidelijk omdat elke staat zijn eigen regels heeft wat verkiezingen aangaat.ed1703 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:30:
[...]
Staatafhankelijk.. in de meeste staten mag het t/m vandaag dacht ik. Zolang de poststempel maar max 3-11 heeft?
En NC.Fleximex schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:30:
Kan best dat Trump enkel Alaska nog pakt en het een ruime 322 - 216 overwinning voor Biden wordt.
Ja. Wat mij dwars zit is dat het equivalent daarvan er eigenlijk al is. Waarom er dubbel op in.
Wat op dit moment aan narratief ligt is een solide match met het victim frame aan Republikeinse zijde. Zie demographics meme, liberals meme, etc.
En zoals we weten, dat soort dolkstootlegende varianten zijn historisch gruwelijk effectief.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Hop. Drie stuks mooi nieuws vandaag. Vreugdedansje!Imperium schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:29:
Nee hoor, helemaal correct.
https://niels.nu
Als ik het goed lees is volgens de NYT PA binnen:Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:29:
Jemig. Je bent ff een half uur weg en in PA is Biden trump voorbij. Of zie ik het nu verkeerd?
EDIT: Ja dus!
Biden gained 27,396 votes in the latest update from Philadelphia, and Trump 3,760, putting Biden in the lead. There are still roughly 20,000 ballots to count in the city. See Pennsylvania results ›
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:29:
EDIT: Ja dus!
:fill(white):strip_exif()/f/image/95nStDyCAiCSIXRChFPN6BUM.png?f=user_large)
Dit blijf ik ook zo bijzonder vinden. Dat je per staat bepaalde wetten wil hebben oke.Bestla schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:31:
[...]
Het is allemaal onduidelijk omdat elke staat zijn eigen regels heeft wat verkiezingen aangaat.
Maar iets als een presidentsverkiezing wil je toch een federale procedure hebben.. Ik in ieder geval wel
Het is nog steeds geen fraude. Het is een resultaat van het krankzinnige systeem, maar geen fraude.ed1703 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:30:
[...]
Zodra je verkozen bent, democratisch, kun je van alles roepen. Maar dat je nu terwijl het democratische proces loopt dit onderuit probeert te halen met grove leugens, dat is weldegelijk een verschil.Wilke schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:23:
Interessant, nou zit ik niet de halve dag Amerikaanse media te F5'en, maar:
https://nos.nl/collectie/...gevolgen-van-wat-hij-zegt
Dat zoveel grote zenders dit live onderbreken, zie ik het dan verkeerd of zijn ze daarmee wel degelijk aan het voorsorteren op 'exit Trump'? Want de eerste grove onwaarheid die hij op live TV heeft verkondigd is dit toch wel nauwelijks. En integriteit qua mogelijke gevolgen van verslaggeving, doen ze daar eigenlijk zo goed als niet meer aan, toch? Of is hier die grens dan toch eindelijk gevonden?
een treffende spreuk
Opmerkelijk is hoe USPS niet kan aangeven waar ze vandaan komen. Men verwijst naar storage facilities. Logistiek wordt niet door USPS verzorgd.YakuzA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:30:
[...]
Omdat alle ballots met poststempel van 3 nov of eerder meetellen in PA als ze vandaag het telcentrum bereiken doen ze extra sweeps in de sorting centers.
Andere staten hebben andere regels etc.
Dus nee, het is geen toeval dat in PA er extra gezocht en mogelijk gevonden wordt.
The state Supreme Court ruled that Pennsylvania can accept ballots through Friday afternoon — a three-day grace period — but conservative justices on the U.S. Supreme Court have indicated they may wish to overturn that decision since it wasn't sanctioned by Pennsylvania's legislature.
De schrijvers van de Grondwet niet. Ze hebben zelfs niet geschreven dat er in de staten een verkiezing moet plaatsvinden.Skinnyice schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:33:
[...]
Maar iets als een presidentsverkiezing wil je toch een federale procedure hebben.
Be yourself, no matter what they say ...
Net zoals in NL: het is het makkelijkst schreeuwen vanaf de zijlijn (oppositie). Hij zou nog jarenlang een politieke heckler kunnen worden. Misschien niet als leider maar wel als icoon/martelaar.Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:31:
[...]
Ja. Wat mij dwars zit is dat het equivalent daarvan er eigenlijk al is. Waarom er dubbel op in.
Wat op dit moment aan narratief ligt is een solide match met het victim frame aan Republikeinse zijde. Zie demographics meme, liberals meme, etc.
En zoals we weten, dat soort dolkstootlegende varianten zijn historisch gruwelijk effectief.
Klopt, maar het is een aardige studie om dit kiessysteem van A tot Z onder de knie te hebben.roffeltjes schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:33:
[...]
Het is nog steeds geen fraude. Het is een resultaat van het krankzinnige systeem, maar geen fraude.
Als je dit gaat vergelijken met nederland ben je bij voorbaat al verkeerd bezig
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Trump en de GOP hebben mail voting het hele jaar zwart zitten maken. Het is vrij verklaarbaar dat er dan geen eenduidige regels over het land afgesproken zijn, ze hebben daar helemaal geen belang bij.Skinnyice schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:33:
[...]
Dit blijf ik ook zo bijzonder vinden. Dat je per staat bepaalde wetten wil hebben oke.
Maar iets als een presidentsverkiezing wil je toch een federale procedure hebben.. Ik in ieder geval wel
Dat komt voornamelijk omdat Amerikanen een bloedhekel hebben aan de federale overheid, en daarom zal zoiets niet snel gebeuren.Skinnyice schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:33:
[...]
Dit blijf ik ook zo bijzonder vinden. Dat je per staat bepaalde wetten wil hebben oke.
Het liefst graven ze een slotgracht om hun huis, in de kelder een wapenarsenaal waar je u tegen zegt en een voorraad eten om het 5 jaar uit te houden.
Uiteraard, maar het verschil blijft mager. Als ik uitga van nog 5254 votes te tellen en een huidig gemiddelde van 68,3% voor Biden, dan komt er nog een netto verschil van 1923 votes bij, met een totale voorsprong van +3020 voor Biden.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:10:
Georgia heeft nog 'gewone' stemmen te tellen dus die 1k wordt nog wel groter voordat de military ballots binnen zijn.
Ik hoorde ergens dat er nog iets van 5k overseas ballots zouden zijn. Biden moet daar dus minstens 20% van pakken om voor te blijven. Zeker doable, maar ik vind het krap. Sowieso gaat ie eindigen met een verschil van minder dan 3k votes, en we krijgen zeker nog te maken met een recount. Hij is in het voordeel, maar het allerminst een done deal imho.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 06-11-2020 15:38 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
wow, er wordt net gewoon een positieve anekdote over Biden gedeeld op Fox. Dan weet je wel dat ze het daar hebben opgegeven
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Ik kan je alvast wel de Trump 2024 kandidaat voorstellen:
https://twitter.com/IvankaTrump
Niks van de gekkigheid van haar broers. Beetje felicitaties en 10 minuten geleden een erg neutrale melding over welke stemmen wel en niet geteld moeten worden.
Die gaat haar kansen nu niet vergooien.
Niks van de gekkigheid van haar broers. Beetje felicitaties en 10 minuten geleden een erg neutrale melding over welke stemmen wel en niet geteld moeten worden.
Zwaar overdreven en weer typisch Nederlands om zo over de VS te denken. Een aanzienlijk deel van de Amerikanen hebben het liefst zo min mogelijk inmenging van de federale overheid. Dat is echt niet anders dan Nederland vs EU.Bestla schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:35:
[...]
Dat komt voornamelijk omdat Amerikanen een bloedhekel hebben aan de federale overheid, en daarom zal zoiets niet snel gebeuren.
Het liefst graven ze een slotgracht om hun huis, in de kelder een wapenarsenaal waar je u tegen zegt en een voorraad eten om het 5 jaar uit te houden.
Krap. Dat is de samenvatting van deze verkiezing.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
nuja, dat is de vraag...roffeltjes schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:33:
[...]
Het is nog steeds geen fraude. Het is een resultaat van het krankzinnige systeem, maar geen fraude.
als bepaalde personen bij die Post welbewust bv die stemmen afkomstig uit 3 districten achtergehouden hebben, waarvan bekend is dat er voornamelijk democratische stemmen afgegeen worden, is het wel degelijk mogelijk als 'poging to fraude' te zien, en zou het frauduleus zijn als ze die broefstemmen achtergehouden hadden tot na de datum waarop die legaal binnen moesten zijn.
Wat wé het punt is, is dat de fraude daar dan vermoedelijk een pogiong was om briefstemmen _niet_ tijdig te laten bezorgen en dus ten nadele vande democraten
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Republikeinen vinder over het algemeen een vrouw niet geschikt als President.PWM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:38:
Eerder "teleurstellend". Dat het lijkt alsof Biden gaat winnen is fijn nu. Beter dan nog 4 jaar Trump. Maar het had een 'landslide' moeten zijn, met een blauwe president, house en senaat. Niet 68 miljoen die denken "doe me nog maar 4 jaar hiervan".Brent schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:38:
Krap. Dat is de samenvatting van deze verkiezing.
Niks geen gekkigheid maar net zo gevaarlijkPWM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:38:
Macbook Pro 15"
Misschien nog wel gevaarlijker. Net zo moreel corrupt als haar familie, maar diplomatieker.PWM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:38:
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Flinke generalisatie... Anyway, er is inderdaad een gedeelte wat dit niet wilt maar dat zijn ook de mensen die thuis de man als "king" bestempelen en hun vrouw graag in de keuken zien.jaapstobbe schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:39:
[...]
Republikeinen vinder over het algemeen een vrouw niet geschikt als President.
Macbook Pro 15"
Wat overdreven. Je doet alsof iedere Amerikaan een redneck uit dieprood Utah is.Bestla schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:35:
Baudet anyone?Jeroenneman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:40:
[...]
Misschien nog wel gevaarlijker. Net zo moreel corrupt als haar familie, maar diplomatieker.
Macbook Pro 15"
Dat 'concede' kan voorlopig ook weer even de koelkast in:
This election is not over. pic.twitter.com/0WJGtgqKxX
— Team Trump (Text TRUMP to 88022) (@TeamTrump) 6 november 2020
Ivanka is geen handmaiden.PWM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:38:
Er is vooralsnog slechts één dame die enige optie heeft, een uit het oude haviken kamp, de dochter van Cheney. Maar dat kamp zelf is dood.
Daarbij, a woman to rule? Blasphemy. Men wenst Harris als rode vlag te zien voor mobilisatie.
Nu is Fox weer relatief genuanceerd en laat verschillende mensen aan het woord die zeggen dat er tot dusver geen bewijs (en dus sprake) is van fraude in welke manier dan ook, en dat Trump eerst met bewijs moet komen voordat hij uitspraken doet.
Wat een enorm contrast met engerds als Carlson en Ingraham.
Wat een enorm contrast met engerds als Carlson en Ingraham.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
McCain z'n dochter zie ik ook als contenderVirtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:41:
[...]
Ivanka is geen handmaiden.
Er is vooralsnog slechts één dame die enige optie heeft, een uit het oude haviken kamp, de dochter van Cheney. Maar dat kamp zelf is dood.
Daarbij, a woman to rule? Blasphemy. Men wenst Harris als rode vlag te zien voor mobilisatie.
Macbook Pro 15"
Ik heb het stukje gevonden van toen ik vanochtend aan het kijken was: YouTube: FULL Sean Hannity 11/5/20 | Fox News November 05, 2020 Ze deden er toen wel alles aan om de verkiezingen in twijfel te trekken.PWM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:06:
Veel lekker zure reacties hier weer over Fox. Maar ze melden net ook weer gewoon dat er GEEN ENKEL bewijs is voor fraude. Ook geven ze aan dat de meeste dingen die hij zegt gelogen zijn. Voorts dat er steeds meer GOP mensen beginnen te flippen om Trumps gedrag.
De laatste 60 minuten is meer anti-trump dan CNN.
Ik vraag me echt af of de Trump familie wel echt politieke ambitities had/heeft. Tuurlijk, ze hebben hier en daar wat naar zich toe getrokken sinds Donald Trump (per ongeluk) gekozen werd tot president maar dit is niet echt hun playground zou ik zeggen.PWM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:38:
Geen enkele kwalificatie. Maar dat houdt de republikeinen niet tegen gezien de afgelopen 4 jaar.Jeroenneman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:40:
Misschien nog wel gevaarlijker. Net zo moreel corrupt als haar familie, maar diplomatieker.
Niet dat het niet spannend is, maar dit zijn de nummers die er nog lijken te zijn:.oisyn schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:37:
[...]
Uiteraard, maar het verschil blijft mager. Als ik uitga van nog 5254 votes te tellen en een huidig gemiddelde van 68,3% voor Biden, dan komt er nog een netto verschil van 1923 votes bij, met een totale voorsprong van +3020 voor Biden.
Ik hoorde ergens dat er nog iets van 5k overseas ballots zouden zijn. Biden moet daar dus minstens 20% van pakken om voor te blijven. Zeker doable, maar ik vind het krap. Sowieso gaat ie eindigen met een verschil van minder dan 3k votes, en we krijgen zeker nog te maken met een recount. Hij is in het voordeel, maar het allerminst een done deal imho.
Er zijn nog 8.197 mail ballots te gaan, waarvan 4800 uit Gwinnett County.
Daarnaast meldt 538 "several thousand" provisional ballots onder verwijzing naar een artikel van de Atlanta Journal-Constitution (geen VPN bij de hand om het te kunnen openen), "these ballots typically lean Democratic" aldus 538. Ten slotte zijn er nog ten minste 2,000 rejected absentee ballots die nog kunnen meetellen als ze op tijd worden "gecured" en volgens 538 "probably skew Democratic as well".
Dat getal van 5k overseas ballots is volgens mij van vier jaar geleden, Er is nog geen enkel zicht op het aantal overseas ballots dit jaar.
Nee, men haat haar breed binnen de organisatie. Eenvoudig gezegd omdat ze een moreel bewustzijn heeft. Dat is een no-go.Clementine schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:42:
[...]
McCain z'n dochter zie ik ook als contender
Jij gaat er vanuit dat de republikeinse partij zoals hij nu is dezelfde partij zal zijn over 4 jaar.Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:43:
[...]
Nee, men haat haar breed binnen de organisatie. Eenvoudig gezegd omdat ze een moreel bewustzijn heeft. Dat is een no-go.
Ik voorzie een gedeelte dat wil breken met de trumpers.
Macbook Pro 15"
Putin waking up.
Oh glorious leader, bad news ... we have lost Georgia
"Again?"
"Again?"
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Het gaat niet om de laatste 60 minuten. Het gaat om de laatste 4 jaar. Fox News heeft een immens sterke invloed gehad, en niet in positieve zin. Dat ze zich nu ietwat neutraal opstellen nu er niks meer te beinvloeden valt, is echt geen ding dat voor ze spreekt.PWM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:06:
Veel lekker zure reacties hier weer over Fox.
De laatste 60 minuten is meer anti-trump dan CNN.
Helaas kan ik maar één duimpje omhoog gevenKain_niaK schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:44:
Putin waking up.
"Again?"
Volgende keer dan gewoon een shootout tussen de kandidaten, is veel meer in hun straatje.voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:34:
[...]
De schrijvers van de Grondwet niet. Ze hebben zelfs niet geschreven dat er in de staten een verkiezing moet plaatsvinden.
Wie weet. Misschien valt het stelsel uiteen in drie partijen; alt-right republikeinen, gematiigde conservatieven (die vanuit de democratische hoek mensen trekken) en de meer linkse progressieven. Dan krijg je dus zegmaar PVV + CDA + D66. Denk niet dat het verkeerd zou zijn; CDA en D66 kunnen wel door een deur.Clementine schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:43:
Jij gaat er vanuit dat de republikeinse partij zoals hij nu is dezelfde partij zal zijn over 4 jaar.
"The other Georgia."Kain_niaK schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:44:
Putin waking up.
"Again?"
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
True, tegelijkertijd is er ook een flink kleurverschil tussen opinie (Hannity, Carlson, Ingraham) en de reguliere nieuwsuitzendingen. Het nieuws is rood, de opinie scharlakenrood.Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:44:
[...]
Het gaat niet om de laatste 60 minuten. Het gaat om de laatste 4 jaar. Fox News heeft een immens sterke invloed gehad, en niet in positieve zin. Dat ze zich nu ietwat neutraal opstellen nu er niks meer te beinvloeden valt, is echt geen ding dat voor ze spreekt.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Abby Phillip on CNN: "Donald Trump's political career began with the racist birther lie. It may well end with a black woman in the White House."
— Dorian Lynskey (@Dorianlynskey) 6 november 2020
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ja ik weet natuurlijk ook niks zekerHydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:46:
[...]
Wie weet. Misschien valt het stelsel uiteen in drie partijen; alt-right republikeinen, gematiigde conservatieven (die vanuit de democratische hoek mensen trekken) en de meer linkse progressieven. Dan krijg je dus zegmaar PVV + CDA + D66. Denk niet dat het verkeerd zou zijn; CDA en D66 kunnen wel door een deur.
Ik zou jouw scenario ook als positief zien.
Macbook Pro 15"
In PA zijn ze verstandig:Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:34:
[...]
Opmerkelijk is hoe USPS niet kan aangeven waar ze vandaan komen. Men verwijst naar storage facilities. Logistiek wordt niet door USPS verzorgd.
The state Supreme Court ruled that Pennsylvania can accept ballots through Friday afternoon — a three-day grace period — but conservative justices on the U.S. Supreme Court have indicated they may wish to overturn that decision since it wasn't sanctioned by Pennsylvania's legislature.
Nick Corasaniti, in Philadelphia 32m ago
The votes being counted in Pennsylvania do not include any mail ballots arriving after Nov. 3. Those are being kept segregated. This count is for votes in by Election Day.
Landslide is het niet, maar het komt dichtbij. De Senaat leek spannend, maar een half jaar geleden had niemand gedacht dat de democraten een kans zouden maken. De kans dat de democraten de meerderheid zouden pakken was net iets groter dan 50%, maar het is een gelijkspel. Het Huis is door en door gegarrymandered in het voordeel van de republikeinen, dat dat redelijk makkelijk wordt behouden is een meevaller en nu komt er een nieuwe kaart die beter in balans is.Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:40:
[...]
Eerder "teleurstellend". Dat het lijkt alsof Biden gaat winnen is fijn nu. Beter dan nog 4 jaar Trump. Maar het had een 'landslide' moeten zijn, met een blauwe president, house en senaat. Niet 68 miljoen die denken "doe me nog maar 4 jaar hiervan".
De kiesmannen en de popular vote gaan straks toch een duidelijke winnaar geven. Biden heeft - als uitdager - de meeste stemmen ooit gekregen, dat is heel bijzonder. Het enige dat het spannend maakte is dat Trump overtuigend Florida wist te pakken. Florida was nek-aan-nek en toch al geen gegeven voor de democraten. North Carolina was ook altijd al spannend en lijkt ook net zijn kant op te vallen, maar per saldo blijft het een ruime overwinning redelijk in lijn met de verwachtingen (net iets minder dik dan de gemiddelde verwachting, zie bij het model van 538).
Het is vooral het systeem en de wijze waarop Trump het probeert te bespelen dat het zo spannend maakt. Het lijkt er op dat als de rook is opgetrokken dat er toch een duidelijke winnaar is.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zie je het al voor je?Jeroenneman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:40:
[...]
Joe Biden, Kanye West en Ivanka Trump in 2024
Ik krijg er nu al de rillingen van met die laatste twee.
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 06-11-2020 15:50 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Het nieuws deel is niks meer dan een stukje waar ze doen alsof ze journalistiek bedrijven. Ook het nieuws was bijna altijd volledig op de hand van Trump. Negatieve dingen werden meestal niet gemeld, of gebagatelliseerd. Fox is niks meer dan een propagandamachine.FirePuma142 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:47:
True, tegelijkertijd is er ook een flink kleurverschil tussen opinie (Hannity, Carlson, Ingraham) en de reguliere nieuwsuitzendingen. Het nieuws is rood, de opinie scharlakenrood.
En op NBC News wordt net gemeld dat het om niet meer dan tienduizend stemmen zou gaan, terwijl de marge waarmee Biden Pennsylvania gaat winnen waarschijnlijk veel groter gaat worden dan dat.
We verschillen niet van mening volgens mijHydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:49:
[...]
Het nieuws deel is niks meer dan een stukje waar ze doen alsof ze journalistiek bedrijven. Ook het nieuws was bijna altijd volledig op de hand van Trump. Negatieve dingen werden meestal niet gemeld, of gebagatelliseerd. Fox is niks meer dan een propagandamachine.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Maar met een minderheid in de Senaat blijft sowieso het rotte systeem in stand.ph4ge schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:48:
Landslide is het niet, maar het komt dichtbij. De Senaat leek spannend, maar een half jaar geleden had niemand gedacht dat de democraten een kans zouden maken.
Gatverdamme. Wat een dieptepunt.Sjurm schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:42:
[...]
Ik heb het stukje gevonden van toen ik vanochtend aan het kijken was: YouTube: FULL Sean Hannity 11/5/20 | Fox News November 05, 2020 Ze deden er toen wel alles aan om de verkiezingen in twijfel te trekken.
Ach, misschien zegt ie wel gewoon, "in deze oneerlijke strijd wil ik niet verder deelnemen, ik ben de winnaar maar kan niet winnen tegen zoveel valsspelers, ik trek me terug". Vervolgens denkt ie " iedereen kan de covid krijgen" en gaat 2 maandjes golfen.
Dat betekent, stam + t .
Oh, je hoeft het alleen maar te vergelijken met de State of Washington.ed1703 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:34:
[...]
Klopt, maar het is een aardige studie om dit kiessysteem van A tot Z onder de knie te hebben.
Als je dit gaat vergelijken met nederland ben je bij voorbaat al verkeerd bezig
Het zou mooi zijn, en er zullen zeker pogingen gedaan worden. Maar, dan kijk ik naar de psychologie van de sociale geografie van Republikeinen. Lincoln Project? Die willen een media groep worden, en bij wie zit men aan tafel voor financiering? Het Koch netwerk.Clementine schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:43:
[...]
Jij gaat er vanuit dat de republikeinse partij zoals hij nu is dezelfde partij zal zijn over 4 jaar.
Onderschat ook niet hoe groot het verschil is tussen de ouderen die al afgesabeld zijn, de paar die er nog zitten en de enorme golf van verjonging.
McConnell heeft een stringente focus, ook een consistent patroon. De focus is de conservatief-confessionele agenda, anything else is irrelevant. En daar is het key topic dat van "they are outbreeding us" (ja, zo wordt dat gewoon gezegd). Het patroon is er een van radicaliseren.
Ik verwacht heel veel maskirovka van de Republikeinen voor presentatie van bipartisanship, maar in parallel met toename van investeringen (zie de golf net voor en na de Barret benoeming, indicatief) in polarisatie en escalatie van voedingsbodems.
It's always a long game voor de Republikeinen. We hebben het hier over een samengestelde politieke organisatie die al veertig jaar een consistente agenda heeft die zo hoog in het vaandel staat dat zelfs het onzelfstandig gemaakt worden door externe consultatie een totaal non-topic is.
Dit is ver van voorbij. Om eerlijk te zijn, ik sluit me aan bij de Duitse observaties: een Biden "win" is de katalysator voor de gezochte structuurschok, 2024.
Mooi toch, lekker op je popcorn blijven kauwen
Macbook Pro 15"
Benieuwd hoe lang het gaat duren voordat PA gecalled gaat worden. Vanavond ergens vermoed ik. Dan pas kan je zeggen dat de verkiezingen klaar zijn en dat de rechtbanken aan zet zijn, voor zover dat überhaupt een issue gaat zijn. Vooralsnog heeft Trump de silver bullet nog niet gevonden en heeft hij weinig opties.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
kan je uitwijden over "Dit is ver van voorbij. Om eerlijk te zijn, ik sluit me aan bij de Duitse observaties: een Biden "win" is de katalysator voor de gezochte structuurschok, 2024." ?Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:51:
[...]
Het zou mooi zijn, en er zullen zeker pogingen gedaan worden. Maar, dan kijk ik naar de psychologie van de sociale geografie van Republikeinen. Lincoln Project? Die willen een media groep worden, en bij wie zit men aan tafel voor financiering? Het Koch netwerk.
Onderschat ook niet hoe groot het verschil is tussen de ouderen die al afgesabeld zijn, de paar die er nog zitten en de enorme golf van verjonging.
McConnell heeft een stringente focus, ook een consistent patroon. De focus is de conservatief-confessionele agenda, anything else is irrelevant. En daar is het key topic dat van "they are outbreeding us" (ja, zo wordt dat gewoon gezegd). Het patroon is er een van radicaliseren.
Ik verwacht heel veel maskirovka van de Republikeinen voor presentatie van bipartisanship, maar in parallel met toename van investeringen (zie de golf net voor en na de Barret benoeming, indicatief) in polarisatie en escalatie van voedingsbodems.
It's always a long game voor de Republikeinen. We hebben het hier over een samengestelde politieke organisatie die al veertig jaar een consistente agenda heeft die zo hoog in het vaandel staat dat zelfs het onzelfstandig gemaakt worden door externe consultatie een totaal non-topic is.
Dit is ver van voorbij. Om eerlijk te zijn, ik sluit me aan bij de Duitse observaties: een Biden "win" is de katalysator voor de gezochte structuurschok, 2024.
Macbook Pro 15"
Waarom zou er een betere kaart komen? De Republikeinen zijn best wel gunstig uit de herindelingscommissieverkiezingen gekomen volgens mijph4ge schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:48:
[...]
Landslide is het niet, maar het komt dichtbij. De Senaat leek spannend, maar een half jaar geleden had niemand gedacht dat de democraten een kans zouden maken. De kans dat de democraten de meerderheid zouden pakken was net iets groter dan 50%, maar het is een gelijkspel. Het Huis is door en door gegarrymandered in het voordeel van de republikeinen, dat dat redelijk makkelijk wordt behouden is een meevaller en nu komt er een nieuwe kaart die beter in balans is.
De kiesmannen en de popular vote gaan straks toch een duidelijke winnaar geven. Biden heeft - als uitdager - de meeste stemmen ooit gekregen, dat is heel bijzonder. Het enige dat het spannend maakte is dat Trump overtuigend Florida wist te pakken. Florida was nek-aan-nek en toch al geen gegeven voor de democraten. North Carolina was ook altijd al spannend en lijkt ook net zijn kant op te vallen, maar per saldo blijft het een ruime overwinning redelijk in lijn met de verwachtingen (net iets minder dik dan de gemiddelde verwachting, zie bij het model van 538).
Het is vooral het systeem en de wijze waarop Trump het probeert te bespelen dat het zo spannend maakt. Het lijkt er op dat als de rook is opgetrokken dat er toch een duidelijke winnaar is.
Oef, @ Fox gaan ze toch hard op het narratief van fraude en draaide ze nog nét niet een interview weg met een man die de fraude-aantijgingen tegensprak
Het vitriool is gewoon aanwezig (bij Rachel).
Omdat 2010 extreem slecht was en de democraten er een stuk beter voor staan dan toen, en ook juridisch is er iets meer duidelijkheid en mogelijkheden.rik86 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:52:
Waarom zou er een betere kaart komen? De Republikeinen zijn best wel gunstig uit de herindelingscommissieverkiezingen gekomen volgens mij
Natuurlijk blijft het systeem op de hand van de republikeinen en gaan de republikeinen niks doen om dat te veranderen. Maar het Huis wordt iets minder slecht en de Senaatsverkiezing van 2022 is ook niet ongunstig voor de democraten. Bovendien is maar de vraag in hoeverre de GOP niet uit elkaar valt als Trump blijft zeiken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Omdat demografie veranderd. Ze zijn zo vervelend om te verhuizen. Zoals op dit moment best wel wat democraten naar Texas verhuizen wat demografie in wijken veranderd. Moet dat wel bijhouden natuurlijk.rik86 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:52:
[...]
Waarom zou er een betere kaart komen? De Republikeinen zijn best wel gunstig uit de herindelingscommissieverkiezingen gekomen volgens mij
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
One can hope. Ze gaan de komende tijd hoe dan ook nog veel last krijgen van Corona en de impact daarvan. Strengere regels omtrendt mondkapjes zal veel 'rooien' alleen nog maar fanatieker maken. Ik hoop dat langzamerhand de policies verschuiven naar die van Sander en AOC (ik heb een enorme crush op haar, sory), oftewel dat de VS gaat doen wat de meeste westerse landen al doen: een sociale democratie.Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:51:
Ik vrees alleen dat er zoveel schade is gedaan dat de democraten het niet voor elkaar krijgen die 68 miljoen Trump stemmers mee te krijgen, dat de komende 4 jaren tegenvallen, en het in 2024 weer dieprood wordt.
Kanye vs AOC vs IvankaAW_Bos schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:48:
[...]
Zie je het al voor je?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat klinkt al kut als reality tv show, laat staan een presidential raceAW_Bos schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:48:
[...]
Zie je het al voor je?
Dit verbaasde mij ook. De republikeinse vrouw mag constant alles uitspuwen wat ze wil en de Democratische man mag geen woord zeggen. Het oogt soms wat neutraal, maar tegelijk is het allemaal nog erg rood gericht.Wilf schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:53:
Oef, @ Fox gaan ze toch hard op het narratief van fraude en draaide ze nog nét niet een interview weg met een man die de fraude-aantijgingen tegensprakHet vitriool is gewoon aanwezig (bij Rachel).
Volgens CNN mag Fox staff Biden (nog) geen president-elect noemen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
West gaat echt nooit uitkomen voor de democraten.AW_Bos schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:48:
[...]
Zie je het al voor je?
Ik ben benieuwd hoe Trump gaat reageren als hij na de juridische rechtzaken geen gelijk krijgt, en of er bij een e.v.t. hertelling marginaal weinig mis is dat Biden nog steeds president blijft.
Voor de mensen die hier vonden dat Fox opeens niet echt politiek meer leek....Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:56:
Volgens CNN mag Fox staff Biden (nog) geen president-elect noemen
Een Memo naar alle medewerkers dat ze hoe dan ook het woord "President-Elect" niet mogen gebruiken voor Biden, ook niet als ze PA callen...
[ Voor 21% gewijzigd door Don Quijote op 06-11-2020 15:59 ]
Ik voelde de amper ingehouden woede opbouwen bij die Rachel, ze zijn niet erg gewend om live tegenspraak te krijgen zo stel ik me voor. Bij gebrek aan echt neutrale partijen is het volgen van beide uitersten de next best thing.Zingo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:56:
[...]
Dit verbaasde mij ook. De republikeinse vrouw mag constant alles uitspuwen wat ze wil en de Democratische man mag geen woord zeggen. Het oogt soms wat neutraal, maar tegelijk is het allemaal nog erg rood gericht.
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Net op CNN: Fox wil Biden sowieso geen "president-elect" noemen vanwege die lawsuits. Fuck Fox.
Even afwachten dat het officieel is en daarna nog maar een zak popcorn openen terwijl de implosie van de GOP begint over de komende dagen/weken.
Macbook Pro 15"
Hetzelfde als nu. Denk niet dat die man vanuit z'n narcisme in staat is tot iets anders.AW_Bos schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:57:
Ik ben benieuwd hoe Trump gaat reageren als hij na de juridische rechtzaken geen gelijk krijgt, en of er bij een e.v.t. hertelling marginaal weinig mis is dat Biden nog steeds president blijft.
Wie niet? Intelligent, klasse, sterk en mooi. Hoop dat zij ooit POTUS wordt.Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:55:
[...]
One can hope. Ze gaan de komende tijd hoe dan ook nog veel last krijgen van Corona en de impact daarvan. Strengere regels omtrendt mondkapjes zal veel 'rooien' alleen nog maar fanatieker maken. Ik hoop dat langzamerhand de policies verschuiven naar die van Sander en AOC (ik heb een enorme crush op haar, sory), oftewel dat de VS gaat doen wat de meeste westerse landen al doen: een sociale democratie.
Ik vrees alleen dat er zoveel schade is gedaan dat de democraten het niet voor elkaar krijgen die 68 miljoen Trump stemmers mee te krijgen, dat de komende 4 jaren tegenvallen, en het in 2024 weer dieprood wordt.
Gaat lekker, CNN zegt dat Fox zegt dat NBC zegt dat ABC zegt dat MSNBC zeg dat op Youtube staat dat Facebook een Tiktok ..............................................Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:58:
Net op CNN: Fox wil Biden sowieso geen "president-elect" noemen vanwege die lawsuits. Fuck Fox.
ooit zou mooi zijn, helaas is Amerika nu nog niet klaar voor een ECHT linkse kandidaat.n3z schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:59:
[...]
Wie niet? Intelligent, klasse, sterk en mooi. Hoop dat zij ooit POTUS wordt.
Vandaar de keuze voor Biden. In Amerika zou hij ergens tussen D66 en de VVD eindigen.
Macbook Pro 15"
Zou je denken dat hij zijn ongelijk dan toegeeft?AW_Bos schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:57:
Ik denk het niet namelijk. Die man staat zo ver van de werkelijkheid af, dat is niet normaal meer.
LZ86 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:00:
Breaking news: In a final bid for victory. President Trump is changing his name to Joe Biden
Die verhuizingen zorgen uiteraard ook voor wijzigingen in de verdeling van het aantal representatives over de verschillende staten en daarmee van de kiesmannen. De census van dit jaar gaat de kaart bepalen in 2024. In combinatie met de mogelijkheden van gerrymandering lijkt dat in het voordeel van de GOP uit te vallen.Cyberpope schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:55:
[...]
Omdat demografie veranderd. Ze zijn zo vervelend om te verhuizen. Zoals op dit moment best wel wat democraten naar Texas verhuizen wat demografie in wijken veranderd. Moet dat wel bijhouden natuurlijk.
Eenvoudig gezegd, er is sprake van een langdurige confrontatie van visies.Clementine schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:52:
[...]
kan je uitwijden over "Dit is ver van voorbij. Om eerlijk te zijn, ik sluit me aan bij de Duitse observaties: een Biden "win" is de katalysator voor de gezochte structuurschok, 2024." ?
De VS als evolutie naar democratie vanuit democratische grondvesten.
De VS als minority rule republiek met democratische elementen voor selectie van "goede" actoren.
Wat we nu zien is een culminatie van een verschuiving en investering ingezet onder Reagan. De periode Obama was een flinke schok voor de agenda. Vanuit die schok is de keuze gevolgd voor het niet volgen van de primaire agenda, maar het toevoegen van een chaos actor.
Het forceren van diepe en brede verschuivingen voor polarisatie in de VS teneinde condities te scheppen waar de Democraten puin moeten ruimen onder condities niet onder hun beheersing zodat de aanwezige voedingsbodems voor minority rule als katalysator kunnen dienen voor een brede herordening met populaire steun.
The only things that matter are narrative, direction, perception.
In Duitsland zit men met best wat historisch perspectief. De grondwet aan hen opgelegd is geworteld in de lessen van de val van de Weimar Republiek. In onderwijs en elders zijn die lessen net zo geborgd als in mechanismen van bestel. Men kijkt heel anders naar de Amerikaanse ontwikkelingen, breder, maar vooral dieper.
Waar bijvoorbeeld in Nederland een politicus of journalist naar het fenomeen van Dark Money kijkt, is de context beperkt tot "oh, lobby". In Duitsland herinnert men zich de netwerkverbindingen geschapen door oligarchen die zich aan het toenmalige bestel hadden onttrokken voor het stimuleren van maatschappelijke verschuivingen en het faciliteren van chaos actoren.
Men kijkt dus naar de netwerkverbindingen, de indicatoren van social engineering, de financiële verbindingen en men valt niet in de valstrik van normatieve waarden of perspectief.
* 418O2 nietn3z schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:59:
[...]
Wie niet? Intelligent, klasse, sterk en mooi. Hoop dat zij ooit POTUS wordt.
vind haar een beetje een schreeuwerd.
Dus lekker met rechtszaken blijven smijten, en aantijgingen totdat zijn tijd er echt opzit, waarna hij massaal door velen in de shit wordt gedumpt, omdat hij weer als een normale burger behandeld wordt. Twitter gaf al aan dat ze zodra Joe Biden officieel beëdigd wordt, dat Trump op Twitter net als andere accounts behandeld gaat worden en gewoon een ban kan krijgen bij misdragingen.Krylinck schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:59:
[...]
Hetzelfde als nu. Denk niet dat die man vanuit z'n narcisme in staat is tot iets anders.
[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 06-11-2020 16:03 ]
Misschien moeten ze dan kijken of er wat te halen valt buiten die defacto tegenstanders. Er hebben slechts 160 miljoen Amerikanen gestemd op een bevolking van ongeveer 250 miljoen volwassenen. Zo'n 90 miljoen zieltjes te winnen dus.Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:55:
[...]
Addicted to silent computing
Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:58:
New: Fox News is instructing its talent not to call Joe Biden the "President-elect" when the network calls the race, according to two memos obtained by @brianstelter and me. The memos say Fox should "stay away" from using the description.
— Oliver Darcy (@oliverdarcy) 6 november 2020
En niet alleen dat:
The memos emphasized that Fox should report moves by Trump's legal teams to challenge the results. "We will report both sides until there is further guidance," one memo said.
— Oliver Darcy (@oliverdarcy) 6 november 2020
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
En daarom deed Trump met perfecte timing die census stoppen.voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:00:
[...]
Die verhuizingen zorgen uiteraard ook voor wijzigingen in de verdeling van het aantal representatives over de verschillende staten en daarmee van de kiesmannen. De census van dit jaar gaat de kaart bepalen in 2024. In combinatie met de mogelijkheden van gerrymandering lijkt dat in het voordeel van de GOP uit te vallen.
Bigger agenda, layers over layers, plans within plans. Het is niets nieuw, maar in het Nederlandse kunnen mensen zich niet echt voorstellen dat dit eenvoudige machtspolitiek is.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
/f/image/XCMfDzHjeiYiYW2T9nkKhaL1.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/45IqOSeKBHZcODZ4OGGB2WWT.png?f=user_large)