Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.187 views

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:59
https://fivethirtyeight.c...lection-results-coverage/

Let even op het dikgedrukte.
With 20 Electoral College votes, Pennsylvania is the biggest prize left on the table, and we’re following it closely as it continues to count votes over the next 24-48 hours (or so).

Trump and Biden are now separated by about 164,000 votes, with Trump leading. But the more than 460,000 outstanding mail ballots left to be counted are likely to lean heavily Democratic. And at least 116,000 of them come from Philadelphia, a very Democratic-leaning city where mail ballots so far have gone to Biden by more than a 9 to 1 ratio. If Biden wins those outstanding mail ballots by something approaching the margins he has been winning mail ballots statewide, those mail ballots should give him the lead statewide.

Still, there’s some uncertainty here, with different sources showing different numbers of outstanding mail ballots. The New York Times’ dashboard, for instance, may overestimate the outstanding votes in places like Philadelphia; its current estimate implies turnout for the two major parties in excess of 800,000, a sizable increase over the roughly 693,000 votes cast for major parties in 2016 at a time when lots of college students aren’t in town due to remote learning. That discrepancy could reflect a lag in adjusting for mail ballots that have already been counted. Or it could reflect provisional ballots — or the fact that mail ballots can arrive after Election Day, too.

And it’s hard to know how many total provisional ballots are out or how they are likely to break given all the voting by mail, although Biden won the large number of provisional ballots in York County, a GOP stronghold. The upshot: The votes are certainly out there for Biden to take the lead, and that’s my best guest, but there’s no guarantee. Caution is the word of the day.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:09

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Dr. Strangelove schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:28:
Gisteren zat ik in spanning over MI en dat werden er uiteindelijke een dikke 130k voor Biden in de plus; ik hoop dat er zo'n scenario voor PA aankomt :P
Een PA naar Biden zou iedereen wel uit hun lijden verlossen. De kans is niet heel erg groot denk ik, ik twijfel ook steeds meer of dit nou nog wel die poststemmen zijn waar het wachten op is (ook in GA). En waarom gaan de eerste 7 miljoen heel snel, maar 150k duurt opeens dan heeeel lang.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:51
Waarschijnlijk worden hier voor uw ogen doorslaggevende stemmen geteld: tellers in Philadelphia (live!):

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:22:
[...]
een conservatief Supreme Court.
De vraag is natuurlijk in hoeverre een conservatieve meerderheid in de SCOTUS automatisch betekend dat ze Trump gaan steunen. Ik weet dat Kavanaugh een gunstige opinion heeft geschreven voor Trump maar de vraag is als duidelijk is dat Trump de verkiezingen gaat verliezen in hoeverre laten ze zich nog voor zijn karretje laten spannen. Ze zijn immers voor het leven benoemd en hun horizon ligt veel verder. Zou zomaar kunnen dat er heel veel mensen het Trump schip heel snel gaan verlaten als duidelijk wordt als hij de verkiezingen heeft verloren.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:57

Player1S

Probably out in the dark

PolarBear schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:31:
[...]

De vraag is natuurlijk in hoeverre een conservatieve meerderheid in de SCOTUS automatisch betekend dat ze Trump gaan steunen. Ik weet dat Kavanaugh een gunstige opinion heeft geschreven voor Trump maar de vraag is als duidelijk is dat Trump de verkiezingen gaat verliezen in hoeverre laten ze zich nog voor zijn karretje laten spannen. Ze zijn immers voor het leven benoemd en hun horizon ligt veel verder. Zou zomaar kunnen dat er heel veel mensen het Trump schip heel snel gaan verlaten als duidelijk wordt als hij de verkiezingen heeft verloren.
Volgens mij gebeurd dat al een beetje. Buiten Trump's directe kliekje (junior & crazy Rudy) hoor je eigenlijk vrij weinig over fraude vanuit de GOP.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Niet om vervelend te doen, met al het enthousiasme voor statistiek, polls en deze of gene president, maar deze verkiezingen zijn breder dan dat. Condities op de grond zijn meer bepalend dan ooit tevoren, en condities in de structuren van macht zijn op een aantal punten kritiek verschoven.

‘A decade of power’: Statehouse wins position GOP to dominate redistricting. Het is iets om even bij stil te staan. De Democraten hebben voor die race botweg gaten laten vallen: https://www.politico.com/...use-elections-2020-434108

Dit zijn van die zaken die snel buiten beeld vallen voor verslaggevers, maar dit is zo'n zaak waarbij macht voor het scheppen van condities geconcentreerd wordt.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:37
Bereken ik dit goed? Georgia nog ~99.000 stemmen te tellen, Biden nog 18.000 stemmen achter.

Grote kans voor Biden?

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
[...]

Mijn inschatting: Als een beslissing ervoor zorgt dat het nog 4 jaar zo doorgaat, dan wel. Als er meer dan een beslissing voor nodig is dan niet.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:50
tuinïnen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:31:
[...]

Een PA naar Biden zou iedereen wel uit hun lijden leiden verlossen.
Ons ons van zijn (Trumps) leiden verlossen.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Brent schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:31:
Waarschijnlijk worden hier voor uw ogen doorslaggevende stemmen geteld: tellers in Philadelphia (live!): [YouTube: Philadelphia City Commissioners Live Stream]
Eigenlijk wel benieuwd hoe het hele systeem werkt van de mensen thuis naar tot het tellen en verwerken, totdat het een echte officiele stem is, en dat de eerlijkheid gewaarborgd blijft :)

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:52

Zewatanejo

Fine Thanks!

.oisyn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:24:
[...]

Als ik opnieuw de county reports van NYT pak, en de votes extrapoleer per county op basis van de huidige margin, dan kom ik op:

90.719 extra votes voor Biden
61.160 extra votes voor Trump
Biden +29.559 votes, en dat is genoeg om het huidige verschil van 18k goed te maken.

Maar ja, dat zijn dus wel 150k votes in totaal, niet 90k zoals nu gerapporteerd wordt. Verdeel ik die votes naar rato over 90k in totaal, dan komt het verschil rond de 18k. Het zal erom spannen.
Ik heb dat inderdaad ook gedaan per staat, het resultaat (verschil, #extravotes)
GA +12.925 Biden (84.795)
NC +49.320 Trump (135.899)
PA +35.908 Trump (634.174)
AZ +71.452 Biden (447.667)
NV +8.379 Biden (202.375)

Dit is dus een extrapolatie en houd ik geen rekening met verschuivingen bv door mail-in of absentee ballots)

[ Voor 5% gewijzigd door Zewatanejo op 05-11-2020 14:38 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:21
Pistachenootje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:35:
Bereken ik dit goed? Georgia nog ~99.000 stemmen te tellen, Biden nog 18.000 stemmen achter.

Grote kans voor Biden?
Laten we het houden op 'n kansje.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 22:03
Pistachenootje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:35:
De vraag is hoeveel er nog precies geteld moeten worden, maar dat geldt eigenlijk voor alle staten die nog onbeslist zijn. Zie bijvoorbeeld

Wat betreft Georgia:

Be yourself, no matter what they say ...

[...]

Dat beslissingspunt ligt buiten de politieke dynamiek. He who pays the piper calls the tune, en dat komt neer op de berekening van waarde van Trump als chaos actor buiten positie van President.

Tot nu toe lijkt die berekening voor Trump gunstig, de activiteiten van de Rule of Law Trust (RLT) blijven doorgaan en Leonard Leo loopt nog steeds het Witte Huis in en uit.

Die berekening kan veranderen, dat kan best snel gaan. Maar dat zal afhangen van de marge van overwinning - van wie dan ook. Is het een Biden win en de marges zijn te groot voor de agenda van de Council of National Policy groep, dan laat men Trump afglijden.

Zo niet, dan zal ingezet worden op gezochte termijndoelstellingen, Trump als chaos actor zal dan buiten positie geen hefboom meer zijn, maar wel iets om in de toxische mix te houden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• autje
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:43:
[...]

Dat beslissingspunt ligt buiten de politieke dynamiek. He who pays the piper calls the tune, en dat komt neer op de berekening van waarde van Trump als chaos actor buiten positie van President.

Tot nu toe lijkt die berekening voor Trump gunstig, de activiteiten van de Rule of Law Trust (RLT) blijven doorgaan en Leonard Leo loopt nog steeds het Witte Huis in en uit.

Die berekening kan veranderen, dat kan best snel gaan. Maar dat zal afhangen van de marge van overwinning - van wie dan ook. Is het een Biden win en de marges zijn te groot voor de agenda van de Council of National Policy groep, dan laat men Trump afglijden.

Zo niet, dan zal ingezet worden op gezochte termijndoelstellingen, Trump als chaos actor zal dan buiten positie geen hefboom meer zijn, maar wel iets om in de toxische mix te houden.
Mitch McConnell is alweer aan het voorsorteren:

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Even gezocht en het is toch wel een flinke logistieke onderneming, dat tellen van de post stemmen :X

https://www.yoloelections...-mail-ballots-are-counted

en daarbij heb je nog verschillende stadia van binnenkomende stemmen via de post..

Het gaat dus met echte handtekeningen, die vergeleken moeten worden.. Ik had eigenlijk verwacht dat het met een unieke persoonlijke getallen/letter reeks zou gaan..

[ Voor 24% gewijzigd door poor Leno op 05-11-2020 14:51 ]

• voske
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:34:
Niet om vervelend te doen, met al het enthousiasme voor statistiek, polls en deze of gene president, maar deze verkiezingen zijn breder dan dat. Condities op de grond zijn meer bepalend dan ooit tevoren, en condities in de structuren van macht zijn op een aantal punten kritiek verschoven.
In feite onttrekt alles beneden het federale niveau (en tot op zekere hoogte zelfs de Senaat en het Huis) zich aan de aandacht, inclusief het feit dat de Democraten alles behalve het gehoopte succes hebben gehaald in de state legislatures. Uiteraard is er wel aandacht voor positief nieuws, zoals bijvoorbeeld het succes van LGBTQ-kandidaten in staatsverkiezingen, maar dan gaat het om details en niet om het grote plaatje.

offtopic:
Ben benieuwd of het state senatorship van Sarah McBride de opstap gaat worden richting de federale Senaat of het Huis, maar dat terzijde.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

begrijp ik het nu goed? Nog zo'n 170.000 te gaan in PA?
Lijkt me eigenlijk te weinig om serieus in te kunnen halen.

Net op CNN btw.

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 05-11-2020 14:51 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:16
autje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:47:
[...]

Mitch McConnell is alweer aan het voorsorteren:

[Twitter]
Dat is ook het hele probleem ook al wint Biden zonder meerderheid in de Senaat krijg hij niets gebakken voor de eerste 2 jaar.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:10
Player1S schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:50:
Ik denk dat er een verschil is tussen 'nog 170k stemmen te tellen en dan zijn we klaar' en 'we gaan nog van 170k stemmen resultaten delen'. Ik denk dat er een vertraging tussen het eerste en tweede zit.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)

Net op CNN btw.
Het tellen ja, maar de uiteindelijke aantallen van wie welke stem krijgt, is nog niet doorgegeven..

Er zijn er dus een boel geteld, maar zijn nog niet verwerkt.

• voske
De Georgia Secretary of State zat er slechts zo'n 25000 stemmen naast:

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:52

Zewatanejo

Fine Thanks!

Net op CNN btw.
nee, dat betreft alleen de mail-in ballots.
Totaal is ongeveer 600k

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:58:
[...]

Ik zou wel stoppen na S5. S6 moet naast S8 van GoT en S5 van Breaking Bad ergens begraven worden waar niemand het ooit nog vindt.
Nu je het toch over GoT hebt;

Afbeeldingslocatie: https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/digital-images/org/a5dc76cc-2706-41b3-98e1-9bbc28534ecf.jpg

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:49

Pierre

Van nature lui!

Ben ook wel benieuwd of de verliezer gaat bellen met de president elect. Als Trump verliest gaat hij bellen en hem helemaal de huid vol schelden volgens mij.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Sir_Lion
Hodor... Hodor!
Pierre schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:59:
Ben ook wel benieuwd of de verliezer gaat bellen met de president elect. Als Trump verliest gaat hij bellen en hem helemaal de huid vol schelden volgens mij.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Pierre schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:59:
Trump gaat nooit bellen. Andersom zal Biden Trump netjes opbellen vermoed ik.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:09

tuinïnen

Eventus stultorum magister

jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:02:
[...]

Trump gaat nooit bellen. Andersom zal Biden Trump netjes opbellen vermoed ik.
Wel benieuwd wat Clinton de vorige keer heeft gedaan, die was ook behoorlijk zuur destijds :)

• voske
tuinïnen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:04:
[...]

Wel benieuwd wat Clinton de vorige keer heeft gedaan, die was ook behoorlijk zuur destijds :)
Die heeft gebeld naar Trump. Zie bijvoorbeeld hier.

• jaapstobbe
  • Nu online
tuinïnen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:04:
[...]

Tijdens zijn overwinningspeech zei Trump volgens mij dat Clinton hem gebeld had om hem te feliciteren.

• voske
Pennsylvania heeft zojuist weer nieuwe uitslagen verwerkt. Trump nu +146.865.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:36
Das een flinke hap eraf weer, interessant!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:09
voske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:07:
maar hoeveel stemmen in totaal waren dit?

• autje
SidewalkSuper schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:07:
omnomnom

• Sir_Lion
SidewalkSuper schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:07:
18k minder...

Dan zou het gaan om zo'n 24k-25k votes... als de trend zich voortzet.

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Lion op 05-11-2020 15:09 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

voske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:07:
Hopelijk leest Trump hier niet mee anders komt er weer een rant-tweet. Maar Het verschil is van +164.414 naar 146.865 gegaan, netto +17.549 voor Biden dus. De 'EST. TOTAL VOTES REMAINING' is van 790,000 naar 780,000 gegaan. Dus Biden loopt met 10k extra getelde stemmen 17.5k in d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 05-11-2020 15:10 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:05:
[...]

Tijdens zijn overwinningspeech zei Trump volgens mij dat Clinton hem gebeld had om hem te feliciteren.
Dan begin ik eigenlijk wel te twijfelen of het gebeurd is :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• jaapstobbe
  • Nu online
fsfikke schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:09:
[...]

Hopelijk leest Trump hier niet mee anders komt er weer een rant-tweet. Maar Het verschil is van +164.414 naar 146.865 gegaan, netto +17.549 voor Biden dus. De 'EST. TOTAL VOTES REMAINING' is van 790,000 naar 780,000 gegaan. Dus Biden loopt met 10k extra getelde stemmen 17.5k in d:)b
Hoe kun je met 10k stemmen 17.5k inlopen?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:10:
[...]

Zo zou Trump dus ook redeneren. Maar kijk eens naar de eerste drie letters in "EST. TOTAL VOTES REMAINING" ;)

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 05-11-2020 15:11 ]

• Sir_Lion
jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:10:
[...]

De EST. aantal stemmen nog te tellen was onderschat? Dus die is ook omhoog gegeaan?

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 11:41
Sir_Lion schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:11:
[...]

De EST. aantal stemmen nog te tellen was onderschat? Dus die is ook omhoog gegeaan?
Ja, die worden nog gauw even bijgedrukt *alu hoedje*

Strava

• Catmandos
https://docs.google.com/s...KaojDBrsvHqfBs/edit#gid=0

Het waren 33K stemmen maar 5K voor trump 84%

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:40
[...]

OMG waar is Q als je hem nodig hebt!? Waar wij als 1 gaan gaan wij allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 05-11-2020 15:13 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
32250 stemmen
27,101 Biden
5,149 Trump

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Zelfs Fox (Hebben Arizona op Biden staan, dus 263..) report nu dat Trump: Alaska, Nevada, Pennsylvania, North Carolina én Georgia moet winnen..

En komt dan op slechts 274 :X

Als Biden alleen Nevada al wint, staat ie op 270..

• autje
Wat is de bron van deze data?

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:32
Zie ik nou goed dat de Senaat aan het kantelen is en nu 50/50 is wie de senaat wint?
https://www.politico.com/2020-election/results/

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
Dat was class. Vooral toen er catcalls tegen Obama uit het publiek kwamen. De laatste GOP-er met backbone.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:36
84% van die batch net voor Biden, dat is fors boven de benodigde prognose!

• Catmandos
autje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:13:
[...]

Wat is de bron van deze data?
zie rechts boven in google doc.

• jaapstobbe
  • Nu online
poor Leno schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:12:
Zelfs Fox (Hebben Arizona op Biden staan, dus 263..) report nu dat Trump: Alaska, Nevada, Pennsylvania, North Carolina én Georgia moet winnen..

Bij Fox staat Biden op 264, want Nevada is 6.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

Pinobigbird

doesn't share food!

[...]

Dan krijgt Biden er dus nog 1,75 X 780.000 = 1.365.000 bij :+

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01
Nu het zo vaak over mail-in voting gaat, inclusief opmerkingen dat er gecontroleerd kan worden of iemand niet bijvoorbeeld zowel in persoon als per post stemt, werd ik benieuwd naar hoe anoniem dit dan is: als ze het kunnen verifiëren, kan je dan niet een naam aan een stem hangen? Schijnt niet zo te zijn (gelukkig, en ook vanzelfsprekend). https://edition.cnn.com/2...ote-fact-check/index.html gaf me goed inzicht.

Samenvatting: identificatie zit apart van de stem. Duh... Als een dubbele envelop wordt gebruikt zit de identificerende informatie in de ene envelop zit, en de stem in de andere. Bij een enkele envelop (als ik het goed begrijp) staat de identificerende informatie op de envelop; die wordt geopend en de stem zelf wordt, zonder envelop, gesloten naar de volgende stap in het proces gebracht.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige was met deze vraag, dus hoop dat anderen er ook iets aan hebben :).

• jaapstobbe
  • Nu online
Pierre schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:14:
[...]

Daar kan Trump wel iets van leren.
Dat is nu te laat.

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:13
https://twitter.com/realD...tatus/1324353932022480896
Hahaha. Trump is feeling blue ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door virofi op 05-11-2020 15:16 ]

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Trump is wakker. Hier geeft hij toch wel weer aan dat de democratie alleen moet werken als het in zijn voordeel is
STOP THE COUNT!

[ Voor 54% gewijzigd door Moby op 05-11-2020 15:16 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• WhySoSerious
  • Laatst online: 23-11 12:51

WhySoSerious

Be the change.

Pierre schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:14:
[...]

Daar kan Trump wel iets van leren.
Dan moet Fox het even uitzenden straks.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:11
senaat loopt nog langer door
Er is minimaal 51% nodig en in sommige gevallen (Georgia staat R op 50% tegen D 47.5) krijg je herverkiezingen in januari

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Deed me hier aan denken :o :+ :D

YouTube: Backstreet Boys - I Want It That Way (Official Music Video)

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:14:
[...]

Bij Fox staat Biden op 264, want Nevada is 6.
Ok, sorry ;)

Edit:

Zelfs Fox (Hebben Arizona op Biden staan, dus 264..) report nu dat Trump: Alaska, Nevada, Pennsylvania, North Carolina én Georgia moet winnen..

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trump begint net te klinken als een grammofoonplaat waar de naald in een groef blijft hangen, ik hoor steeds hetzelfde riedeltje. Iemand moet de naald een zetje geven.

Voor de oldies onder ons, die nog weten wat een grammofoonplaat was dan.

Virussen? Scan ze hier!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 00:21
sjroorda schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:14:
Nu het zo vaak over mail-in voting gaat, inclusief opmerkingen dat er gecontroleerd kan worden of iemand niet bijvoorbeeld zowel in persoon als per post stemt, werd ik benieuwd naar hoe anoniem dit dan is: als ze het kunnen verifiëren, kan je dan niet een naam aan een stem hangen? Schijnt niet zo te zijn (gelukkig, en ook vanzelfsprekend). https://edition.cnn.com/2...ote-fact-check/index.html gaf me goed inzicht.

Samenvatting: identificatie zit apart van de stem. Duh... Als een dubbele envelop wordt gebruikt zit de identificerende informatie in de ene envelop zit, en de stem in de andere. Bij een enkele envelop (als ik het goed begrijp) staat de identificerende informatie op de envelop; die wordt geopend en de stem zelf wordt, zonder envelop, gesloten naar de volgende stap in het proces gebracht.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige was met deze vraag, dus hoop dat anderen er ook iets aan hebben :).
Laat onverlet dat het nog steeds prima identificeerbaar is, alleen wellicht niet altijd voor diegenen die de stmemen tellen - immers, ergens zal een database bestaan tussen een uniek stem-ID en een persoon.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

• jaapstobbe
  • Nu online
STOP THE COUNT!
Ik hoor nu al groepen proud boys dit chanten terwijl ze de telstations omsingeld hebben...

• voske
crimby schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:13:
Zie ik nou goed dat de Senaat aan het kantelen is en nu 50/50 is wie de senaat wint?
Grote kans nog steeds dat de GOP de Senaat wint, maar de Democraten hebben nog een kans. Ik was van plan om het verder uit te schrijven, maar dat heeft 538 al gedaan op de liveblog:
Control Of The Senate May Come Down To Georgia
The Senate map is becoming more clear — and Georgia is probably the state to watch in terms of determining which party controls the chamber. Democratic Sen. Gary Peters of Michigan has officially won reelection in a surprisingly tough race against Republican John James, according to ABC News projections.

That leaves four Senate races unresolved. In Georgia, incumbent Republican Sen. David Perdue leads Democrat Jon Ossoff (50-47). But it’s far from clear if Perdue will win the 50 percent of the vote required to avoid a runoff on Jan. 5. In North Carolina, incumbent Republican Sen. Thom Tillis has a 49-47 lead over Democratic Cal Cunningham and seems poised to win that race. But ABC News has not yet projected Tillis as the winner. Alaska Sen. Dan Sullivan also seems likely to win his reelection race. Finally, Democrat Mark Kelly has likely defeated incumbent Republican Sen. Martha McSally. ABC News has not yet projected Kelly as the winner, but both Fox and the AP say that Kelly won.

So overall, Democrats appear to have flipped two seats, defeating McSally and Colorado Republican Cory Gardner. Republicans flipped one, defeating Alabama Democrat Doug Jones.

If you assume Sullivan and Tillis win their races and Kelly wins his, that would give Republicans control of 50 seats and Democrats 48. That means Georgia really matters. If Perdue wins either in the next few days or on Jan. 5, his victory would ensure the GOP a majority in the Senate. So would a win by Georgia’s other senator, Republican Kelly Loeffler, who will face Democrat Ralphael Warnock in a runoff. Democrats would win control of the Senate if both Ossoff and Warnock won and Harris is elected vice president and therefore the tiebreaker vote in the Senate.

• RocketKoen
  • Laatst online: 21-11 23:09
Moby schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:14:
Trump is wakker. Hier geeft hij toch wel weer aan dat de democratie alleen moet werken als het in zijn voordeel is

[...]
Als ze nu zouden stoppen dan staat Biden op 270...

TheS4ndm4n#1919

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Moby schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:14:

[...]
Mag hopen dat hij deze count bedoelt:

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/46a9cd445bdaab8d4dc287c881f97328/tenor.gif?itemid=14837388

• ph4ge
  • Laatst online: 23-11 18:40
crimby schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:13:
Er staan in Georgia 2 senaat zetels op het spel, en beide gaan in run off. Dat betekent dat op dit moment die zetels naar niemand gaan. De vraag is groot of de democraten die zetels in de runoff kunnen pakken, want de republikeinen hebben wel meer stemmen gekregen en het is maar zeer de vraag of de afvallers democratisch gaan stemmen, en of de opkomst uberhaupt weer zo hoog is dat de democraten een kans maken.

Gelijkspel in de Senaat plus Harris is het maximale haalbare, maar die kans is bijna net zo klein als dat Trump toch nog de verkiezingen wint op dit moment.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-11 08:46
Sure, we stoppen we. Wel verplicht geen stappen meer ondernemen tegen de uitslag dan. Dan staat Biden op 270 en kunnen we weer verder met feestvieren.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

kon het niet laten. Mijn reactie daarop:
what Count? Count Chocula? Count Drakula? Count von Count? Count Duckula? Count Dooku?

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

Pinobigbird

doesn't share food!

RocketKoen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
[...]

Ja, nee, natuurlijk wel doortellen in NV en AZ! 8) :+

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-11 20:53
RocketKoen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
[...]

Ja ik vind het ook bijzonder dat hij dat dan roept, ik denk dat hij kiest voor een zacht verlies 270-268 _O-

Dan is de afgang niet zo groot als de staten waar hij nu voor ineens de andere kant op vallen.
Pinobigbird schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:19:
[...]

Ja, nee, natuurlijk wel doortellen in NV en AZ! 8) :+
Ja, nee, zo kennen we onze "all-time favorite president" weer ;(

[ Voor 23% gewijzigd door TIGER1125 op 05-11-2020 15:21 ]

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Kunnen we de dag dat Biden wint niet uitroepen tot globale feestdag overigens? Houdt Trump er ook iets aan over. Fijn zal het niet zijn voor hem, maar hey, aandacht is aandacht!

• sjroorda
  • Laatst online: 17:01
BoB_HenK schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:17:
[...]

Laat onverlet dat het nog steeds prima identificeerbaar is, alleen wellicht niet altijd voor diegenen die de stmemen tellen - immers, ergens zal een database bestaan tussen een uniek stem-ID en een persoon.
Waarbij we er voor de lieve vrede maar van uitgaan dat de relatie tussen ID en stem verloren gaat door de envelop (1e of 2e) fysiek te scheiden van de stem en op een zo grote hoop/bak te gooien dat hij niet meer gekoppeld kan worden. Of gewoon vernietigen, maar ik weet niet of dat toegestaan is binnen x tijd.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:54
wildhagen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:17:
[...]

Trump begint net te klinken als een grammofoonplaat waar de naald in een groef blijft hangen, ik hoor steeds hetzelfde riedeltje. Iemand moet de naald een zetje geven.

Voor de oldies onder ons, die nog weten wat een grammofoonplaat was dan.
Nu voel ik mij OUD! Dat er gewoon een generatie nu gaat opgroeien zonder dat ze weten wat een grammafoonplaat was (en ik ben pas bijna 30 :( )

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
mark-k schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
[...]

Mag hopen dat hij deze count bedoelt:

[Afbeelding]
Deze stond er ook al onder _O-

Stop the count!!!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EmENT8HUcAAlJSy?format=jpg&name=small

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ryur schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:21:
[...]

Nu voel ik mij OUD! Dat er gewoon een generatie nu gaat opgroeien zonder dat ze weten wat een grammafoonplaat was (en ik ben pas bijna 30 :( )
Dat was een soort Laserdisc toch :?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 13:53

Martinspire

Awesomeness

voske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:18:
[...]

Grote kans nog steeds dat de GOP de Senaat wint, maar de Democraten hebben nog een kans. Ik was van plan om het verder uit te schrijven, maar dat heeft 538 al gedaan op de liveblog:

[...]
Waar gaan de overige 2 zetels heen? Want dat gaat dan een bepalende factor worden voor veel wetsvoorstellen, lijkt me?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Op de NYT is het al gedaald naar 142,5k verschil in PA

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:05

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

WhySoSerious schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:20:
Kunnen we de dag dat Biden wint niet uitroepen tot globale feestdag overigens? Houdt Trump er ook iets aan over. Fijn zal het niet zijn voor hem, maar hey, aandacht is aandacht!
De globalisten zullen inderdaad in hun nopjes zijn met deze overwinning ;), een globale feestdag past prima in die context.

[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 05-11-2020 15:26 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Catmandos
YakuzA schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:25:
[...]

Op de NYT is het al gedaald naar 142,5k verschil in PA
jep zie ook hier:
https://docs.google.com/s...KaojDBrsvHqfBs/edit#gid=0

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:16
Hoe spannend het ook is ik word wel beetje gestoord van de pre commercial cliff hangers en de hoeveelheid reclame op CNN

[ Voor 5% gewijzigd door matty___ op 05-11-2020 15:31 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
WhySoSerious schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:20:
Zolang ze daar tussen die honderden miljoenen mensen niets beters kunnen vinden dan Trump, Hillary en Biden is het geen feestdag waard.

[removed]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:27
Hier krijg je toch kippenvel van. :o
Toevallig pas ook de speech van Obama bij de uitvaartceremonie van McCain gezien, ook zeer indrukwekkend.

Geeft helaas ook wel aan hoever de publieke discours is afgegleden tot schreeuwen, schelden, fake news en negative campaigning... :/

• voske
Martinspire schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:24:
[...]

Waar gaan de overige 2 zetels heen? Want dat gaat dan een bepalende factor worden voor veel wetsvoorstellen, lijkt me?
De Republikeinen gaan in ieder geval de zetel van Alaska winnen, dan komen zij op 49. Tillis (R) gaat aan de leiding in North Carolina en heeft een aanzienlijke kans om te winnen, dus dan zouden de Republikeinen op 50 uitkomen. Het beste wat de Democraten dan nog kunnen bereiken is 50-50 met Harris als VP als 51e stem. Of ze op 50 zetels komen, hangt af van de twee zetels in Georgia.

Eén zetel in Georgia (de special election) gaat vandaag in ieder geval niet beslist worden. Op 5 januari is een nieuwe verkiezingsronde met alleen de Democratische (Warnock) en de Republikeinse kandidaat (Loeffler).

Dan resteert de gewone Senaatsverkiezing. Perdue (R) gaat nu aan de leiding met 50,0% van de stemmen. Als hij in de definitieve uitslag de absolute meerderheid haalt, dan wint hij de zetel. Haalt hij geen absolute meerderheid, dan volgt op 5 januari een nieuwe verkiezingsronde met alleen de Democratische (Ossoff) en de Republikeinse kandidaat (Perdue).

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Player1S schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:19:
[...]

kon het niet laten. Mijn reactie daarop:

[...]
*which

:N ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 13:53

Martinspire

Awesomeness

voske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:32:
[...]

De Republikeinen gaan in ieder geval de zetel van Alaska winnen, dan komen zij op 49. Tillis (R) gaat aan de leiding in North Carolina en heeft een aanzienlijke kans om te winnen, dus dan zouden de Republikeinen op 50 uitkomen. Het beste wat de Democraten dan nog kunnen bereiken is 50-50 met Harris als VP als 51e stem. Of ze op 50 zetels komen, hangt af van de twee zetels in Georgia.

Eén zetel in Georgia (de special election) gaat vandaag in ieder geval niet beslist worden. Op 5 januari is een nieuwe verkiezingsronde met alleen de Democratische (Warnock) en de Republikeinse kandidaat (Loeffler).

Dan resteert de gewone Senaatsverkiezing. Perdue (R) gaat nu aan de leiding met 50,0% van de stemmen. Als hij in de definitieve uitslag de absolute meerderheid haalt, dan wint hij de zetel. Haalt hij geen absolute meerderheid, dan volgt op 5 januari een nieuwe verkiezingsronde met alleen de Democratische (Ossoff) en de Republikeinse kandidaat (Perdue).
Oh ik dacht dat er een 3e partij bij kwam, maar het gaat dus nog wel helemaal naar de democraten en republikeinen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
poor Leno schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:23:
[...]

Dat was een soort Laserdisc toch :?
Is dat zoiets als een usb stick opa?

Vanavond rond 17h komt er een update van de telling, het blijft wel lekker spannend zo!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56

ralpje

Deugpopje

Al die grappige filmpjes helpen me de tijd tot de definitieve voorlopige uitslag ( :+ ) wel door.

[Twitter: https://twitter.com/LennertGoemans/status/1323605571346567170]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

+135,702 votes in PA nu.

• mekkieboek
  • Nu online
revolution-nl schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:26:
[...]

De globalisten zullen inderdaad in hun nopjes zijn met deze overwinning ;), een globale feestdag past prima in die context.
Ik wilde eerst vragen 'wat bedoel je met globalisten' tot google naast woordenboek entries het volgende toonde.
Wie zijn die globalisten waar Baudet het over heeft
Duidelijk :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:43
Smobbo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:31:
[...]

Hier krijg je toch kippenvel van. :o
Toevallig pas ook de speech van Obama bij de uitvaartceremonie van McCain gezien, ook zeer indrukwekkend.

Geeft helaas ook wel aan hoever de publieke discours is afgegleden tot schreeuwen, schelden, fake news en negative campaigning... :/
Dit is al jaren aan de gang. Trump heeft het wel naar een nieuw niveau getild, maar dit soort dingen gebeuren zeker al 20 jaar. McCain was eerder een uitzondering op de regel. Een van de weinige republikeinen die nog wel bereid was om samen te werken met de andere partij.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En in Philidelphia county hebben ze nog 100k stemmen te tellen, de rest van de stemmen om te tellen zitten oa in pittsburg en ook andere county's waar philidelphia onder valt. (delawary county)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Catmandos
9,736 voor biden 2,972 voor trump

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nvm :) persoon boven me was iets eerder

[ Voor 14% gewijzigd door FabiandJ op 05-11-2020 15:38 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Het is toch absurd dat een president van een democratisch land publiekelijk oproept om te stoppen met tellen?
Worden hier geen wetten overtreden?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Pagina: 1 ... 67 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid