Hoe doe je dat dan? Je hebt een account by Showtime nodig en die accepteert alleen maar Amerikaanse CCs. Ook geen lijstje met gedeelde accounts die ik zo snel kan vinden.Homeland schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:30:
Om 5uur is Stephen Colbert live op Showtime (met een beetje googlen en eventueel een VPN makkelijk te bekijken), in 2016 was die show een best een drama, ook omdat ze eigenlijk niet hadden voorbereid op een mogelijke overwinning door Trump, ben benieuwd hoe de sfeer nu is...
Hij zal daar niet genoeg aan hebben 😎
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Is ergens ook logisch. Trump pakt Florida, North Carolina en Ohio, die heeft hij nodig om in de race te blijven. Hij heeft echter meer nodig dan dat en de staten waar hij het moet doen doet hij het, denk ik, slechter dan in 2016. Dus zijn kansen zijn enorm gestegen maar het is nog geen slam dunk.
Wisconsin en Pennsylvania zijn the ones to watch now.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Hij heeft Russische inmenging nodig?
People as things, that’s where it starts.
Ik begin er naar te neigen dat Pennsylvania de crux zal zijn. En die uitslag gaat nog dagen duren: https://www.theguardian.c...ege-election-battlegroundPLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:36:
Wel grappig als je de Amerikanen zo belachelijkt maakt als je kijkt naar wat de gekozen politici in België en Bolivia er van bakken de laatste jaren hihi.
De bookmakers zijn wel iets tot rust gekomen. 1/1,38 Trump en 1/3,00 Biden.
Voordat de avond begon was dit ongv 1,3 Biden en 2,25 Trump.
Dus op zijn minst is er positieve verbazing over Trump. Of men raakt heel erg van de wijs door de stemmen per post die in de ene staat heel vroeg komen en in de andere staat heel laat.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
De rural opkomst is iets om in de gaten te houden. Die is hoog.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:39:
Is ergens ook logisch. Trump pakt Florida, North Carolina en Ohio, die heeft hij nodig om in de race te blijven. Hij heeft echter meer nodig dan dat en de staten waar hij het moet doen doet hij het, denk ik, slechter dan in 2016. Dus zijn kansen zijn enorm gestegen maar het is nog een slam dunk.
Er zijn een aantal .tv website waar je "us tv" kan kijken, je hebt dan wel een VPN in de US nodig.Verwijderd1 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:38:
[...]
Hoe doe je dat dan? Je hebt een account by Showtime nodig en die accepteert alleen maar Amerikaanse CCs. Ook geen lijstje met gedeelde accounts die ik zo snel kan vinden.
Als de verkiezingen close blijven tot deze ochtend dan wordt het mogelijk een juridische strijd / constitutional crisis die eindigt bij de 6-3 Supreme Court. Dat zou een ramp zijn met hoe zwak de checks and balances nu al functioneren. 'murica please

Het is al triest genoeg dat de verkiezingen uberhaubt zo close zijn, dat zegt al veel over het land en een groot deel van de inwoners.Brogala schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:41:
Als de verkiezingen close blijven tot deze ochtend dan wordt het mogelijk een juridische strijd / constitutional crisis die eindigt bij de 6-3 Supreme Court. Dat zou een ramp zijn met hoe zwak de checks and balances nu al functioneren. 'murica please
Idd. Wat we daar nu zien is denk ik zonder post en zonder vrijwel geheel Philadelphia?Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:39:
[...]
Ik begin er naar te neigen dat Pennsylvania de crux zal zijn. En die uitslag gaat nog dagen duren: https://www.theguardian.c...ege-election-battleground
Yup. Blijkt maar weer eens, je kan mensen laten geloven wat je wil, en gedrag is pijnlijk makkelijk te richten. Liggen wel wat waarschuwingen voor hier.Homeland schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:42:
[...]
Het is al triest genoeg dat de verkiezingen uberhaubt zo close zijn, dat zegt al veel over het land en een groot deel van de inwoners.
Dat zal het altijd worden met een twee partijen systeem. Er mag niemand winnen.Brogala schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:41:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja. En, ze gaan geen updates geven, al die tijd, totdat alles geteld en gecertificeerd is.PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:43:
[...]
Idd. Wat we daar nu zien is denk ik zonder post en zonder vrijwel geheel Philadelphia?
In veel landen zou ik uiteindelijk nog wel wat vertrouwen hebben in de rechtstaat.Brogala schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:41:
De VS is niet zo'n land.
Tja, veel Trump stemmers doen dat met een dichtgeknepen neus, maarja, de democraten zijn zo veel slechter in hun ogen.Homeland schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:42:
[...]
Het is al triest genoeg dat de verkiezingen uberhaubt zo close zijn, dat zegt al veel over het land en een groot deel van de inwoners.
Ik snap het ook niet, zelfs Syriers die ik spreek snappen het niet.
Maar het is hoe het is, helaas helaas.
Kan iemand mij uitleggen hoe een staat als Vermont, die sinds jaar en dag een communist als Bernie Sanders in de Senaat stopt, met grote overmacht een GOP governor kiest?
Gaat dan een flinke shitshow worden, met Trump die ongetwijfeld de overwinning zal proberen te claimen (er vanuit gaande dat hij in de ochtend voor zal staan) en er alles aan zal doen om het verdere tellen van stemmen te stoppen/dwars te zitten.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:44:
[...]
Ja. En, ze gaan geen updates geven, al die tijd, totdat alles geteld en gecertificeerd is.
Mijn voorspelling: Biden wint over een paar dagen. De poststemmen in Rustbelt trekken de zege over de streep voor hem.
Wat is jullie voorspelling nu?
PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:36:
Wel grappig als je de Amerikanen zo belachelijkt maakt als je kijkt naar wat de gekozen politici in België en Bolivia er van bakken de laatste jaren hihi.
offtopic:
Nog steeds pakken beter dan clown trump ;-)
Nog steeds pakken beter dan clown trump ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door k995 op 04-11-2020 04:48 ]
Ik vind dat scenario onwaarschijnlijk omdat ik er geen vertrouwen in heb dat die poststemmen gehonoreerd gaan worden.PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:47:
Mijn voorspelling: Biden wint over een paar dagen. De poststemmen in Rustbelt trekken de zege over de streep voor hem.
Vooralsnog ben ik nog steeds pessimistisch en denk ik dat Trump hem outright wint vanavond.
Dat kan ja, in Florida zitten ze nu al te jennen dat geen enkel tv netwerk hen de overwinning laat claimen.Homeland schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:46:
[...]
Gaat dan een flinke shitshow worden, met Trump die ongetwijfeld de overwinning zal proberen te claimen (er vanuit gaande dat hij in de ochtend voor zal staan) en er alles aan zal doen om het verdere tellen van stemmen te stoppen/dwars te zitten.
Enfin, het gaat krap worden. De Democraten hebben echt gaten laten vallen. Het idee van geen door to door te doen, want beeld van covid zorgvuldigheid, tja. Etnische segmenten, tja.
Ik ben heel blij dat ik geen vrienden in de VS heb wonen.Homeland schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:46:
[...]
Gaat dan een flinke shitshow worden, met Trump die ongetwijfeld de overwinning zal proberen te claimen (er vanuit gaande dat hij in de ochtend voor zal staan) en er alles aan zal doen om het verdere tellen van stemmen te stoppen/dwars te zitten.
Wel de beste vriendin van mijn vriendin, maar die zit in SF, dus dat is ook wel veilig.
Ik denk dat PA inderdaad de doorslag gaat geven, inderdaad door poststemmen.PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:47:
Zit al de hele nacht te spelen met de 538 kaart, en PA is echt vreselijk belangrijk.
Plus, de rural vote opkomst is frappant hoog. En dat is Trump.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:48:
[...]
Ik vind dat scenario onwaarschijnlijk omdat ik er geen vertrouwen in heb dat die poststemmen gehonoreerd gaan worden.
Vooralsnog ben ik nog steeds pessimistisch en denk ik dat Trump hem outright wint vanavond.
Zie ook https://www.politico.com/2020-election/results/pennsylvania/
[ Voor 8% gewijzigd door Virtuozzo op 04-11-2020 04:51 ]
Ik had vernomen dat deze gouverneur op Biden stemt link. Blijkbaar vinden ze het een goede gouverneurDr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:46:
Kan iemand mij uitleggen hoe een staat als Vermont, die sinds jaar en dag een communist als Bernie Sanders in de Senaat stopt, met grote overmacht een GOP governor kiest?
Hoeft niet meer, scotus heeft vorige week de "wetgeving" veranderd door de ultieme beslissingrecht in handen van de staats parlementen te leggen en de meeste swingstates hebben GOP meerderheden.Brogala schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:41:
Die is pro biden, redelijk gematigd.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:46:
Dit denk ik ook.PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:47:
Dat betekent, stam + t .
Dat is ook een ding ja.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:49:
[...]
Plus, de rural vote opkomst is frappant hoog. En dat is Trump.
Gewoon eigenlijk te debiel voor woorden dat we er eigenlijk vanuit moeten gaan dat de VS full bananenrepubliek gaat qua stemmen, dat er gewoon een zeer reeële kans is dat straks honderdduizenden stemmen gewoon glashard verwijdert worden

Naja, ik ga nog een uurtje opblijven denk ik.
Hoe spannend moet dit ook zijn als je President zelf bent.. zeker het begin toen eerste stemloketten dicht gingen. Om te snijden.
Ik denk dat Trump op dat gebied dermate narcistisch is dat hij überhaupt geen twijfels had.Minaaj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:56:
Hoe spannend moet dit ook zijn als je President zelf bent.. zeker het begin toen eerste stemloketten dicht gingen. Om te snijden.
AZ kan wel eens naar de Dems gaan.
WI, MI, OH en PA zijn nog erg rood, maar misschien komt dat door de poststemmen, of het gebrek eraan.
@sarlo ik weet het niet. Zo knettergek is ie nou ook weer niet, ik denk dat ie wel weet dat ie waarschijnlijk zwaar de lul is juridisch gezien als hij geen president meer is. Meen dat New York nog een paar appels met hem te schillen heeft.
WI, MI, OH en PA zijn nog erg rood, maar misschien komt dat door de poststemmen, of het gebrek eraan.
@sarlo ik weet het niet. Zo knettergek is ie nou ook weer niet, ik denk dat ie wel weet dat ie waarschijnlijk zwaar de lul is juridisch gezien als hij geen president meer is. Meen dat New York nog een paar appels met hem te schillen heeft.
Er komen nauwelijks nog nieuwe counts binnen, dus we gaan de komende tijd niets weten. Ik ga proberen nog een aantal uurtjes slaap te pakken
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Denk dat het inderdaad dat laatste is, hij wil heel graag zo lang mogelijk president blijven om uit de problemen te blijven, denk dat er veel op hem af komt als hij uit het witte huis is.RobinHood schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:59:
AZ kan wel eens naar de Dems gaan.
Denk ook dat we voor het eerst sinds 2000 geen winnaar hebben op election night. Maar ook dat Trump uiteindelijk aan het langste eind trekt, ik vermoed dat hij het meest te vieren heeft over een paar uur.
Zou mij niks verbazen als hij "voor zijn veiligheid" besluit om lekker naar de Arabische emeriaten of Rusland te vluchten.Homeland schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:59:
[...]
Denk dat het inderdaad dat laatste is, hij wil heel graag zo lang mogelijk president blijven om uit de problemen te blijven, denk dat er veel op hem af komt als hij uit het witte huis is.
Zie hem wel naar Saudi Arabie gaan, al zou naar Rusland gaan wel "hilarisch" zijn, vooral om dan te zien hoe Republikeinen dat goed praten.RobinHood schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:01:
[...]
Zou mij niks verbazen als hij "voor zijn veiligheid" besluit om lekker naar de Arabische emeriaten of Rusland te vluchten.
Shit. Ohio voorsprong Trump is nagenoeg gelijk aan wat hij had in 2016. Dat is catastrofaal nieuws.
In PA doet hij het nagenoeg hetzelfde of beter dan in 2016.
Ik denk dat Biden dead meat is.
In PA doet hij het nagenoeg hetzelfde of beter dan in 2016.
Ik denk dat Biden dead meat is.
[ Voor 33% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-11-2020 05:04 ]
Slechts 8% achterstand, er is niks te zien. En Amerikaanse jets vliegen niet over BagdadDr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:02:
Shit. Ohio voorsprong Trump is nagenoeg gelijk aan wat hij had in 2016. Dat is catastrofaal nieuws.
Maar, poststemmen? Zou dat nog een factor zijn? Of zijn we fucked?
I think we're fucked. Enige realistische pad voor Biden was voor mij sowieso een afgetekende overwinning op election night; alles wat ruikt naar een contested election gaat naar Trump.
Hoezo worden op de kaart van AP nu al meteen Washington, California een Oregon al definitief tekens aan Biden zonder stem informatie?
Om eerlijk te zijn als je bijna een maand hebt om hem op de post te doen doe je dat niet meer in de laatste 2/3 dagen. Denk dat het idd niet veel is.RobinHood schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:04:
[...]
Slechts 8% achterstand, er is niks te zien. En Amerikaanse jets vliegen niet over Bagdad![]()
Maar, poststemmen? Zou dat nog een factor zijn? Of zijn we fucked?
Omdat die staten altijd Dem zijn. Dus je hoeft niet veel resultaten te hebben om zeker te stellen dat het dit jaar niet anders is.sarlo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:05:
Hoezo worden op de kaart van AP nu al meteen Washington, California een Oregon al definitief tekens aan Biden zonder stem informatie?
Exit polls, en het gegeven dat die de afgelopen zoveel verkiezingen overtuigend als democrats zijn geeindigd.sarlo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:05:
Geen kans dat trump wintsarlo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:05:
Man als Californië opeens rood blijkt te kleuren dan breekt echt de (juridische) pleuris uit. Dat wordt een enorme chaos. Maar gaat niet gebeuren.sarlo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:05:
Er komen geluiden binnen dat er riots starten in North-Carolina... Dat begint slecht.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
PA, MI, WI allemaal Trump vooralsnog voor. Geen goed teken voor de blue wall.
Al die staten hebben overigens al aangekondigd dat hun resultaten vanavond niet final zijn en dat het tot vrijdag kan duren om te tellen.
Al die staten hebben overigens al aangekondigd dat hun resultaten vanavond niet final zijn en dat het tot vrijdag kan duren om te tellen.
[ Voor 47% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-11-2020 05:09 ]
Bron?WhatsappHack schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:07:
[...]
Er komen geluiden binnen dat er riots starten in North-Carolina... Dat begint slecht.
Ben benieuwd of Arizona nog richting Trump gaat. Die staat had ik wel rood verwacht.
Maarja nog 450k dat geteld moet worden en Biden heeft 200k voorsprong.
Maarja nog 450k dat geteld moet worden en Biden heeft 200k voorsprong.
[ Voor 30% gewijzigd door Minaaj op 04-11-2020 05:09 ]
Die gaan allemaal nog lang tellen sommige tot vrijdag .Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:07:
PA, MI, WI allemaal Trump vooralsnog voor. Geen goed teken voor de blue wall.
ik ga zo slapen, En morgen uitzoeken of ze nu echt het decor hergebruikt hebben.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik denk ook dat ik zo afdruip, 9:30 beginnen, 9:25 uit mijn bed rollenJebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:59:
Er komen nauwelijks nog nieuwe counts binnen, dus we gaan de komende tijd niets weten. Ik ga proberen nog een aantal uurtjes slaap te pakken
Ben benieuwd naar hoeveel stemmen Trump in CA krijgt, gewoon om te zien of er globaal een shift gaande is bij de democraten. En of daar ook veel "stillen" zitten. Blijft blauw natuurlijk.
Het gaat maar om 7 kiesmannen, maar Oregon is toch overwegend rood aan het worden.WhatsappHack schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:07:
[...]
Man als Californië opeens rood blijkt te kleuren dan breekt echt de (juridische) pleuris uit. Dat wordt een enorme chaos. Maar gaat niet gebeuren.
Nah. Op de kaart lijkt dat zo maar Oregon is een behoorlijk lege staat. Het overgrote deel van mensen woont in de steden Portland en Eugene en die stemmen overwegend Democratisch. De rest van de staat is rural en stemt Trump maar dat zijn in absolute aantalen veel minder mensen.sarlo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:13:
[...]
Het gaat maar om 7 kiesmannen, maar Oregon is toch overwegend rood aan het worden.
Zelfde beeld zie je in veel midwest staten; steden blauw, de rest rood.
meer dan een miljoen mail-in stemmen zijn nog niet geteld in PA. Dus het beeld kan wat vertekend zijn.
Ik ga slapen, want het gaat om de rust belt en dat kan nog wel even duren aangezien sommige counties morgen pas gaan tellen.
Ik ga slapen, want het gaat om de rust belt en dat kan nog wel even duren aangezien sommige counties morgen pas gaan tellen.
Dat betekent, stam + t .
Ik blijf altijd de hele nacht op maar ik denk ook dat ik nog een uurtje pak, we gaan niet veel wijzer worden hiervan.
Om met een positiefje af te sluiten: Clinton lag al op apegapen vier jaar geleden rond deze tijd
Om met een positiefje af te sluiten: Clinton lag al op apegapen vier jaar geleden rond deze tijd
[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-11-2020 05:19 ]
Lijkt inderdaad niet heel veel schot meer in te zitten. Ben wel benieuwd of Trump nog gaat tweeten ergens de komende uren, zou me niet verbazen.
Maar ik vraag me echt af hoe het komt dat de polls er wéér zo naast zaten.
Ik ging niet uit van een totale landslide, maar ik had toch wel een redelijke walk in the park verwacht. Misschien zelfs wel winst in Florida en we hadden om 3:00 kunnen knorren.
Maar nope, dit gaat nog dagen, weken, maanden spannend worden, en ik wil niet weten wat die spanningen in de VS teweeg gaan brengen. Ik ben nog wel het meest bang voor een vlam in de pan zodra de mail-in votes de doorslag geven, en de GOP er toch niks tegen kan doen.
Dan verwacht ik dat y'all qaida zich zeker zal laten gelden, natuurlijk geen all-out burgeroorlog, maar wel genoeg onrusten en onlusten.
Mocht Trump wel winnen, dan ben ik bang wat hij nog meer zal storten over de wereld, want hij kan dan doen en laten wat ie wil. En de democratie zal een enorme deuk op lopen, direct na de verkiezingen, maar ook in de 4 jaar die zullen volgen.
Ik hoop dat hoe dan ook de EU kijkt en leert, maar ook dat zie ik somber in.
Deze nacht begon ik hoopvol met een biertje in de hand en het idee om wat frikandellen te bakken terwijl Trump werd verslagen, maar nope, ik ga ook nokken, en ik ben heel benieuwd naar hoe het eruit ziet als ik wakker wordt.
Ik ging niet uit van een totale landslide, maar ik had toch wel een redelijke walk in the park verwacht. Misschien zelfs wel winst in Florida en we hadden om 3:00 kunnen knorren.
Maar nope, dit gaat nog dagen, weken, maanden spannend worden, en ik wil niet weten wat die spanningen in de VS teweeg gaan brengen. Ik ben nog wel het meest bang voor een vlam in de pan zodra de mail-in votes de doorslag geven, en de GOP er toch niks tegen kan doen.
Dan verwacht ik dat y'all qaida zich zeker zal laten gelden, natuurlijk geen all-out burgeroorlog, maar wel genoeg onrusten en onlusten.
Mocht Trump wel winnen, dan ben ik bang wat hij nog meer zal storten over de wereld, want hij kan dan doen en laten wat ie wil. En de democratie zal een enorme deuk op lopen, direct na de verkiezingen, maar ook in de 4 jaar die zullen volgen.
Ik hoop dat hoe dan ook de EU kijkt en leert, maar ook dat zie ik somber in.
Deze nacht begon ik hoopvol met een biertje in de hand en het idee om wat frikandellen te bakken terwijl Trump werd verslagen, maar nope, ik ga ook nokken, en ik ben heel benieuwd naar hoe het eruit ziet als ik wakker wordt.

Waar moet het heen met de democratische partij als Trump weer wint? Wat is er voor nodig om het volk blauw te laten stemmen? Ik snap het echt niet. Het is alsof 9 miljoen mensen voor de PVV of FvD zouden stemmen??!!!
Ik kom hierop uit met de paths to victory tool van de NYT (onderaan deze pagina):

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd1 op 04-11-2020 05:26 ]
Hoorde dat stemmen tellen in Philadelphia tot morgen uitgesteld is, stomme Pennsylvania met zijn beleid om het tot vrijdag tijd te geven. Kom er maar in met die rechtszaken, of erger. Maarja de blue shift komt nog...
En wat zou daar precies mis mee zijn? Kijk daar zit het probleem denk ik.aschja schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:22:
Waar moet het heen met de democratische partij als Trump weer wint? Wat is er voor nodig om het volk blauw te laten stemmen? Ik snap het echt niet. Het is alsof 9 miljoen mensen voor de PVV of FvD zouden stemmen??!!!
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Wacht maar op VA. Daar komt gelazer.Sjah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:25:
Hoorde dat stemmen tellen in Philadelphia tot morgen uitgesteld is, stomme Pennsylvania met zijn beleid om het tot vrijdag tijd te geven. Kom er maar in met die rechtszaken, of erger. Maarja de blue shift komt nog...
Het lijkt erop dat Biden nog maar iets van 20 kiesmannen kan behalen als Texas inderdaad rood blijft. Trump heeft met de overgebleven onzekere staten meer dan genoeg om het presidentschap te vernieuwen 
Het is dus bijna onmogelijk voor Biden om te winnen. Ik ben daar niet heel rauwig om moet ik zeggen.
Het is dus bijna onmogelijk voor Biden om te winnen. Ik ben daar niet heel rauwig om moet ik zeggen.
Het is nog zeker mogelijk dat Biden wint en ligt een stuk genuanceerder, het zal niet op Texas aankomen maar op WI, MI, OH en PA en de mail-votes in die staten en die worden de komende dagen pas geteld.Blue-eagle schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:36:
Het lijkt erop dat Biden nog maar iets van 20 kiesmannen kan behalen als Texas inderdaad rood blijft. Trump heeft met de overgebleven onzekere staten meer dan genoeg om het presidentschap te vernieuwen
aschja schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:22:
offtopic:
We zitten in Nederland helemaal niet zo ver af van een Trump scenario. Het enige wat hoeft te gebeuren is dat de VVD zijn base kwijt raakt aan iemand als Trump en je bent er min of meer. Niet iets wat ik direct zie gebeuren, maar op de midde-lange termijn niet onmogelijk. Zet je wel aan het denken.
We zitten in Nederland helemaal niet zo ver af van een Trump scenario. Het enige wat hoeft te gebeuren is dat de VVD zijn base kwijt raakt aan iemand als Trump en je bent er min of meer. Niet iets wat ik direct zie gebeuren, maar op de midde-lange termijn niet onmogelijk. Zet je wel aan het denken.
Ongeacht als Biden dit uiteindelijk alsnog uit het vuur sleept, dit is echt diep triest dat zo iemand na al die jaren liegen en een complete wanprestatie irm Covid het nog zo close kan maken. Dit geeft weinig hoop voor een goede toekomst voor het westen en misschien wel de mensheid als geheel.
Maar dat gaat om de popular vote, de kiesmannen hebben dan toch al lang hun keuze gemaakt? De popular-vote-winnaar verliest wel vaker het presidentschap. Maar ik kan het mis hebben, dan leer ik graag wat ik misHomeland schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:39:
[...]
Het is nog zeker mogelijk dat Biden wint en ligt een stuk genuanceerder, het zal niet op Texas aankomen maar op WI, MI, OH en PA en de mail-votes in die staten en die worden de komende dagen pas geteld.
Dat mag jij natuurlijk vinden. Maar ik vind het allemaal wel meevallen. De nuance is bij velen ver te zoeken (inclusief Trump zelf overigens).Krankenhausen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:41:
[...]
offtopic:
Ongeacht als Biden dit uiteindelijk alsnog uit het vuur sleept, dit is echt diep triest dat zo iemand na al die jaren liegen en een complete wanprestatie irm Covid het nog zo close kan maken. Dit geeft weinig hoop voor een goede toekomst voor het westen en misschien wel de mensheid als geheel.
kiesmannen stemmen pas 14 december...Blue-eagle schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:42:
[...]
Maar dat gaat om de popular vote, de kiesmannen hebben dan toch al lang hun keuze gemaakt? De popular-vote-winnaar verliest wel vaker het presidentschap. Maar ik kan het mis hebben, dan leer ik graag wat ik mis
Neen de kiesmannen komen pas nadat er een winnaar is niet ervoor.Blue-eagle schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:42:
[...]
Maar dat gaat om de popular vote, de kiesmannen hebben dan toch al lang hun keuze gemaakt? De popular-vote-winnaar verliest wel vaker het presidentschap. Maar ik kan het mis hebben, dan leer ik graag wat ik mis
Kan dus nog alle kanten uitgaan .
Gaat ook om de kiesmannen, pas als de mail-in-votes zijn geteld is de uitslag voor die staat bekend. Er is wel een redelijke kans dat Trump er van alles aan gaat doen om dat te voorkomen omdat het er op dit moment beter uitziet voor hem, dus als hij een manier kan vinden om de mail-in-votes niet mee te laten tellen dan zal hij dat absoluut gebruiken.Blue-eagle schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:42:
[...]
Volgens mij gaat de popular vote sowieso wel naar Biden. Die andere staten doen er wel degelijk toe voor het electoral college, dat zijn immers de swing states.Blue-eagle schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:42:
[...]
Sorry dit is misschien niet het topic maar trump was toch wel echt oerslecht en loog over zowat alles zelfs als het helemaal niet nodig was bizar genoeg.PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:43:
[...]
Dat mag jij natuurlijk vinden. Maar ik vind het allemaal wel meevallen. De nuance is bij velen ver te zoeken (inclusief Trump zelf overigens).
Eens dat het niet je droompresident is. Maar dat is Biden ook niet. Voor niemand lijkt mij.k995 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:45:
[...]
Sorry dit is misschien niet het topic maar trump was toch wel echt oerslecht en loog over zowat alles zelfs als het helemaal niet nodig was bizar genoeg.
Het is te simpel om te zeggen: een idioot is president dus wat een idioten in de VS. En het is niet zo dat hij alleen maar foute dingen doet.
Maar als ik de meeste Nederlandse media volg zijn zij compleet doorgedraaid anti-trump.Zojuist even in de auto gezeten en op radio 1 proberen ze niet eens meer objectief te zijn. Het is om te janken. Al jaren collectief iedere scheet uitvergrotend en blind voor sterke prestaties.
Mij maakt het niet uit wie president word. Ik ben zelf rechts en meer conservatief maar als je neutraal naar de VS kijkt en wat dieper gaat dan de laatste fake outrage dan zie je gewoon hoe slecht trump is voor het land en hoeveel schade die aan het toebrengen is. Trump is echt niet wat de VS nodig heeft om hun problemen beginnen op te lossen maar wel wat ze willen blijkbaar. Grappig is het wel imho.PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:47:
[...]
Eens dat het niet je droompresident is. Maar dat is Biden ook niet. Voor niemand lijkt mij.
Het is te simpel om te zeggen: een idioot is president dus wat een idioten in de VS. En het is niet zo dat hij alleen maar foute dingen doet.
Maar als ik de meeste Nederlandse media volg zijn zij compleet doorgedraaid anti-trump.Zojuist even in de auto gezeten en op radio 1 proberen ze niet eens meer objectief te zijn. Het is om te janken. Al jaren collectief iedere scheet uitvergrotend en blind voor sterke prestaties.
Nou, spannende race. Het gaat qua stemmen in totaal echt heel gelijk op.
57,379,521 votes(49.7%) Biden
56,186,363 votes(48.7%) Trump
Mijn prognose: Biden 244 - 294 Trump
57,379,521 votes(49.7%) Biden
56,186,363 votes(48.7%) Trump
Mijn prognose: Biden 244 - 294 Trump
[ Voor 3% gewijzigd door MrMonkE op 04-11-2020 05:55 ]
★ What does that mean? ★
Dit is denk ik een verloren zaak voor de Democraten. Ongelovelijk dat de polls er voor de tweede keer zo ongelofelijk ver langs gezeten hebben, die moeten zich toch echt eens achter de oren krabben. Jammer dat Amerika een idioot als Trump nogmaals kiest, maar ik heb me allang neergelegd bij de idioten die deze wereld beheersen.
Huidige FOX kaartje (met alleen bevestigde staten) bij 538 ingevuld: https://projects.fivethir...,NH:0,ME:0,CT:0,MA:0,DE:0
Geeft Biden 90% kans op overwinning al ben ik daar bij lange na niet zo zeker van.
Geeft Biden 90% kans op overwinning al ben ik daar bij lange na niet zo zeker van.
Foutje gemaakt door even naar de NOS te switchen. De beste mevrouw weet ons te vertellen dat Alaska natuurlijk linksonder op de kaart ligt....

Euh in de meeste kaarten die op TV te zien zijn steken ze die idd linksonder omdat anders de kaart veel te groot word.PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:59:
Foutje gemaakt door even naar de NOS te switchen. De beste mevrouw weet ons te vertellen dat Alaska natuurlijk linksonder op de kaart ligt....
Op de kaarten worden Hawaii en Alaska vaak links onderin weggemoffeld om ruimte te besparen.PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:59:
Ja.. wat @kl0957 zegt
[ Voor 3% gewijzigd door MrMonkE op 04-11-2020 06:04 ]
★ What does that mean? ★
Waarom denk je dat ze het woord "kaart" gebruikt en niet zegt "van de VS"?PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:03:
Geloof mij. Zij weet niet waar de staat ligt op een reguliere kaart.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Als je nu op basis van de AP kaart kijkt qua kleur (bevestigde en onbevestigde) komt Trump op 269 kiesmannen
Jullie mogen geloven dat die mevrouw weet waar ze over praat. Maar ik niet.
NYT is gedraaid wat betreft Georgia trouwens. Zij neigen nu naar Biden
Inderdaad en dat is genoeg om biden te laten winnen .PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:11:
Jullie mogen geloven dat die mevrouw weet waar ze over praat. Maar ik niet.
Mocht het zo zijn, ik vind het raar want eerder vanavond was er een 7% verschil.k995 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:14:
[...]
Inderdaad en dat is genoeg om biden te laten winnen .
Maar mocht het zo zijn dan wordt het 260 vs 278. (Voor Trump)
Ja, met arizona voor biden. @k995 hieronder
[ Voor 8% gewijzigd door MrMonkE op 04-11-2020 06:20 ]
★ What does that mean? ★
Met arizona voor biden?MrMonkE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:18:
[...]
Mocht het zo zijn, ik vind het raar want eerder vanavond was er een 7% verschil.
Maar mocht het zo zijn dan wordt het 260 vs 278. (Voor Trump)
Daar ga ik niet mee akkoord. Als je gewoon al kijkt naar de popular vote dan zitten ze er helemaal niet naast. Clinton had vorige keer ook 3 miljoen stemmen meer wat toch een significant aantal is. Hell, zelfs Trump gaf voor de verkiezingen in 2016 aan (toen iedereen er van uit ging dat hij ging verliezen) dat men het kiescollege moest afschaffen omdat hij dacht de popular vote te winnen maar het kiescollege te verliezen.Zingo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 05:57:
Dit is denk ik een verloren zaak voor de Democraten. Ongelovelijk dat de polls er voor de tweede keer zo ongelofelijk ver langs gezeten hebben, die moeten zich toch echt eens achter de oren krabben. Jammer dat Amerika een idioot als Trump nogmaals kiest, maar ik heb me allang neergelegd bij de idioten die deze wereld beheersen.
Er zijn ondertussen, ik geloof, 15 staten die een wet hebben aangenomen om vertegenwoordigers voor het kiescollege aan te duiden aan de hand van wie de popular vote over het hele land wind. Wel gaat deze wetgeving pas in van zodra er voldoende staten deze wetgeving hebben ingevoerd zodat dit minstens 270 kiesmannen betreft en dus de nationale popular vote de winnaar zal aanduiden.
[ Voor 0% gewijzigd door Blokker_1999 op 04-11-2020 06:23 . Reden: miljoentje vergist, is nog vroeg ]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Georgia voorspelling van NYT nu sterker dan een paar minuten geleden. Verschil is 300,000 stemmen maar ze verwachten nog veel vanuit Atlanta.. Of dat genoeg gaat zijn...
Maar als het om de popular vote gaat zullen veel mensen die nu de moeite niet nemen om te stemmen omdat ze in een knalrode of knalblauwe staat wonen ook de moeite nemen. Dus je kunt niet zomaar er van uit gaan dat het dan hetzelfde zal zijn.Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:19:
[...]
Als je gewoon al kijkt naar de popular vote dan zitten ze er helemaal niet naast. Clinton had vorige keer ook 3 miljoen stemmen meer wat toch een significant aantal is.
★ What does that mean? ★
Dat is voor een deel ook het doel natuurlijk om net voor die popular vote te gaan. Het is democratischer omdat ineens elke stem telt in plaats van het systeem dat je vandaag hebt waarbij je in 48 van de staten een "winner takes all" principe hebt waardoor je slechts een tiental staten hebt waar je echt een verschil kunt maken.MrMonkE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:29:
[...]
Maar als het om de popular vote gaat zullen veel mensen die nu de moeite niet nemen om te stemmen omdat ze in een knalrode of knalblauwe staat wonen ook de moeite nemen. Dus je kunt niet zomaar er van uit gaan dat het dan hetzelfde zal zijn.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Wel ironisch dat het nu Fox News is die als eerste Arizona voor Biden called:
WASHINGTON — President Trump’s campaign is heavily disputing Fox News’ decision to flip the swing state of Arizona to Joe Biden and has called on the network to retract the call.
Fox News’ decision desk called the Grand Canyon State for Biden just after 11 p.m. with 73 percent of the precincts reporting.
“WAY too soon to be calling Arizona…way too soon,” wrote Trump 2020 senior advisor Jason Miller, saying that the campaign believed two-thirds of the outstanding votes will be going to Trump.
“Can’t believe Fox was so anxious to pull the trigger here after taking so long to call Florida. Wow,” he went on, noting that Fox waited till 98 percent of the vote was counted in the Sunshine State.
https://nypost.com/2020/1...t-arizona-call-for-biden/
Maar zo werkt het nu eenmaal niet. Ik vind het ook niet beter voor de VS. Als je het op popular vote doet zullen de dun bevolkte staten altijd worden genaaid want die hoef je helemaal niet te vriend te houden.Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:31:
[...]
Dat is voor een deel ook het doel natuurlijk om net voor die popular vote te gaan. Het is democratischer omdat ineens elke stem telt in plaats van het systeem dat je vandaag hebt waarbij je in 48 van de staten een "winner takes all" principe hebt waardoor je slechts een tiental staten hebt waar je echt een verschil kunt maken.
Nee, het zit best goed in elkaar daar in de VS qua grondwet e.d. wat mij betreft.
zit 8% tussen in Arizona..
Ik had hem ook al op Biden gezet een uur+ geleden.
[ Voor 5% gewijzigd door MrMonkE op 04-11-2020 06:40 ]
★ What does that mean? ★
Tuurlijk wel de senaat immers dient daarvoor.MrMonkE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:37:
[...]
Maar zo werkt het nu eenmaal niet. Ik vind het ook niet beter voor de VS. Als je het op popular vote doet zullen de dun bevolkte staten altijd worden genaaid want die hoef je helemaal niet te vriend te houden.
Het EC was nooit bedoelt om kleine staten te bevoordelen. EC was bedoelt om iemand zoals trump uit het witte huis te houden.
Ah ja, dat de senaat daar voor is heb je wel gelijk in.k995 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:40:
[...]
Tuurlijk wel de senaat immers dient daarvoor.
Het EC was nooit bedoelt om kleine staten te bevoordelen. EC was bedoelt om iemand zoals trump uit het witte huis te houden.
★ What does that mean? ★
Dit topic is gesloten.
Let op:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.